Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Uniunea Europeană – Sinteza discuțiilor din cadrul CDS pentru Educație

Sinteza discuțiilor din cadrul Comisiei de Dialog Social pentru Educație de la nivelul UE din  9 martie 2021

Subiectul principal l-a reprezentat PLANURILE NATIONALE DE RECUPERARE ȘI REZILIENȚĂ. Reprezentantul Comisiei Europene dl. LUKA JUROS, DG Employment/ A.1 și Szilvia KALMAN, DG EAC/ A.2. – Country Analysis au prezentat condițiile Comisiei Europene pentru aprobarea PNRR:

  • Toate costurile trebuie să fie precizate în document pentru fiecare acțiune în parte, să fie realiste și să aiba acoperire bugetară;
  • Toate planurile trebuie să includă aspectele legate de egalitate de șanse/ incluziune, chiar dacă nu sunt acțiuni dedicate în mod special acestor teme;
  • Toate PNRR trebuie să se construiască cu implicarea partenerilor sociali. NICIUN plan nu va fi aprobat dacă există semnale că procesul de consultare nu s-a desfășurat, mai mult decât atât, Guvernele vor trimite rapoarte periodice până la sfârșitul lunii aprilie privind aceste reuniuni de consultare pentru fiecare segment/ sector economic integrat în PNR;
  • În această perioadă statele membre lucrează la elaborarea PNRR. Acestea vor fi trimise la CE până la finalul lunii aprilie, apoi CE își rezervă 2 luni pentru a face analiza de țară (DG EAC/ A.2. – Country Analysis) și de a elabora Raportul final pentru fiecare stat membru cu recomandarea de aprobare/ sau nu către Consiliu. După ce Consiliul aprobă rapoartele de țară, PNRR se pot pune în practică;
  • Kalman, care coordonează echipa de analiști pentru fiecare țară, a subliniat că toate plățile depind de rezultate. Nu se vor face plăți de la CE pe rezultate îndeplinite parțial, sub nicio formă. În evaluare se va ține cont, printre alte criterii pe care nu le-a menționat, de obiective și, mai ales, de rezultatele obținute. Doresc reforme structurale, reale, cu impact real asupra vieții cetățenilor;
  • Atât Kalman, cât și Juros au oferit exemple privind conținutul măsurilor care ar putea fi incluse în PNRR pe EDUCAȚIE, insistând asupra faptului că partenerii sociali trebuie să fie consultați și incluși în acest proces de elaborare.

Exemple

  • îmbunătățirea accesului la educația timpurie – doresc să vadă acțiuni care să pună în practică reforme structurale bazate pe Cadrul National de Asigurare a Calității, astfel încât cetățenii să beneficieze de servicii de educație timpurie accesibile și de calitate;
  • reforme pe termen lung cu impact pe educația în sistemul preuniversitar (ex. reforme curriculare, profesori de sprijin, etc);
  • îmbunătățirea condițiilor de practicare a meseriei de profesor (condiții de muncă în școală, se acceptă plata de salarii din PNRR numai în condiții foarte bine justificate);
  • investiții în infrastructura școlară;
  • pregătirea școlilor pentru era digitală.

Comisia Europeană va încuraja și susține foarte mult orice inițitativă care va include măsuri remediale care să diminueze impactul crizei asupra elevilor, dar și asupra PROFESORILOR sau a adulților care participă la cursuri centrate pe dezvoltare de abilități. În același timp, CE dorește să vadă strategii naționale care sa includă reforma curriculara (mai ales pe formare adulți și VET), validarea aptitudinilor inteligente, dezvoltarea infrastucturii de formare a adulților, care să includă măsuri/ schimbări legislative care să ajute formabili să aibă acces mai ușor la cursuri (acreditarea / avizarea cursurilor).

Uniunea Europeană dorește să includă dimensiunea de „abilitati/ competente digitale” si de „sustinere a participarii femeilor” la formare profesionala continua.

sursa foto: gov.ro