Controalele din școli realizate de ministrul Educației trebuie să respecte legea, dincolo de intenția bună a acestor verificări!

Zilele trecute ministrul educației, doamna Monica Anisie, a vizitat inopinat, alături de jurnaliști, două unități de învățământ din județul Ialomița, pentru a vedea cu ce greutăți se confruntă învățământul românesc. Controalele au Continuare »

Incertitudini și promisiuni în cadrul Comisiei de dialog social de pe lângă MEC

În data de 15 ianuarie 2020, a avut loc ședința Comisiei de Dialog social de la nivelul MEC, în cadrul căreia s-au discutat următoarele proiecte de acte normative care vizează învățământul preuniversitar: Continuare »

Peste 100 de cadre didactice nu au fost plătite pentru munca prestată în sistem de plata cu ora

Sursa: obiectivdesuceava.ro Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava estimează că peste 100 de profesori încadrați la plata cu ora nu și-au primit drepturile bănești aferente muncii prestate în luna decembrie. Datele primite până Continuare »

Din nou probleme la plata salariilor profesorilor din județ

sursa: obiectivdesuceava.ro Azi este zi de salariu pentru toți cei peste 10.600 de angajați din învățământul preuniversitar sucevean, iar cei încadrați la plata cu ora au avut neplăcuta surpriză să constate, încă Continuare »

 

România are o programă educațională neatractivă, iar elevii învață prea multe lucruri

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” împreună cu Federația Sindicală „Alma Mater”, a organizat luni, 5 octombrie, dezbaterea cu tema ”Educația 2018”.

Evenimentul a fost organizat cu ocazia Zilei Mondiale a Educației.

„Discutăm de componenta curriculară și trebuie să recunoaștem că avem programe neatractive și că elevii învață lucruri prea multe pe care le uită la o săptămână sau două și intră în mediul universitar nepregătiți. Trebuie să punem accent mai mult pe partea aplicativă. Mi-aș dori să găsim un sistem de evaluare obiectiv prin care nota 7 de la Colegiul Sf. Sava să fie echivalentă cu nota 7 de la un liceu din Satu Mare. Dascălii au fost umiliți în ultimii 25 de ani. Dascălul a ajuns la 880 de lei salariu net, după ce guvernanții au mărit în ultimii ani cu 45% aceste salarii. Să ne gândim la Finlanda, unde s-a reformat învățământul cu reformarea dascălilor. Nu mai există practică pedagogică, metodica predării. Un alt pion extrem de important în străinătate este baza materială. Învățământul românesc este departe de a avea bază materială. Acolo unde avem copii nu avem bază materială, iar acolo unde nu sunt copii există. Cum este posibil ca în 2014 să avem peste 4.000 de clădiri fără autorizație sanitară?”, a afirmat Hancescu.

Potrivit președintelui FSLI, sistemul de învățământ din România trebuie să aibă o alocare de 6% din produsul intern brut (PIB), în condițiile în care la ora actuală alocarea este de numai 3,5% din PIB.

„Un alt pilon important este legislația. Din păcate, în România lucrurile nu stau bine. Ne dorim o lege în care să fim toți actori implicați și să lăsăm orgoliile la o parte. Educația nu este a unui partid, este a tuturor. Este inadmisibil ca România să aloce 3,5% din PIB pentru Educație în condițiile în care media în Uniunea Europeană este de 5,25%. În lege scrie că trebuie să se aplice 6% din PIB. Și cu 0,5% în fiecare an, educația din România poate să atingă niște standarde. Partidele politice sunt provocate să facă acest efort pentru ca educația să primească atât cât trebuie. Un demers pe care l-am făcut recent către partidele politice este să adopte inițiativa de a acorda statutul de autoritate publică pentru dascăli”, a menționat Simion Hancescu.