A fost semnat ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anul 2020

Astăzi a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la MEC, în cadrul căreia a fost avizat Proiectul de OMEC privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anul 2020. Tot astăzi, Ordinul Continuare »

Atitudinea iresponsabilă a MEC produce consecințe

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava a atras atenția, în nenumărate rânduri, asupra riscului mare de răspândire a virusului COVID-19 în școli, dacă acestea vor fi deschise în perioada 2-12 iunie 2020. Această Continuare »

Criza COVID-19: Concluzii seminarului organizat de ETUCE

În data de 25 mai 2020, ETUCE (European Trade Union Committee for Education) – Comitetul European Sindical pentru Educație, instituție la care la care FSLI este afiliată, a organizat un seminar în cadrul Continuare »

Lipsa de respect la adresa salariaților din învățământ capătă noi valențe

Într-un total dispreț față de instituția dialogului social, fără o minimă consultare publica privind intențiile legate de modalitățile și modurile de finalizare a parcursului școlar de către elevii din clasele terminale,  doua Continuare »

FSLI solicită MEC revocarea măsurii privind reducerea posturilor din CJRAE

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ solicită Ministerului Educației și Cercetării, Monica Anisie, revocarea măsurii privind reducerea numărului de posturi finanțate din bugetul de stat pentru unitățile de învățământ special și centrele județene/al Continuare »

 

România are o programă educațională neatractivă, iar elevii învață prea multe lucruri

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” împreună cu Federația Sindicală „Alma Mater”, a organizat luni, 5 octombrie, dezbaterea cu tema ”Educația 2018”.

Evenimentul a fost organizat cu ocazia Zilei Mondiale a Educației.

„Discutăm de componenta curriculară și trebuie să recunoaștem că avem programe neatractive și că elevii învață lucruri prea multe pe care le uită la o săptămână sau două și intră în mediul universitar nepregătiți. Trebuie să punem accent mai mult pe partea aplicativă. Mi-aș dori să găsim un sistem de evaluare obiectiv prin care nota 7 de la Colegiul Sf. Sava să fie echivalentă cu nota 7 de la un liceu din Satu Mare. Dascălii au fost umiliți în ultimii 25 de ani. Dascălul a ajuns la 880 de lei salariu net, după ce guvernanții au mărit în ultimii ani cu 45% aceste salarii. Să ne gândim la Finlanda, unde s-a reformat învățământul cu reformarea dascălilor. Nu mai există practică pedagogică, metodica predării. Un alt pion extrem de important în străinătate este baza materială. Învățământul românesc este departe de a avea bază materială. Acolo unde avem copii nu avem bază materială, iar acolo unde nu sunt copii există. Cum este posibil ca în 2014 să avem peste 4.000 de clădiri fără autorizație sanitară?”, a afirmat Hancescu.

Potrivit președintelui FSLI, sistemul de învățământ din România trebuie să aibă o alocare de 6% din produsul intern brut (PIB), în condițiile în care la ora actuală alocarea este de numai 3,5% din PIB.

„Un alt pilon important este legislația. Din păcate, în România lucrurile nu stau bine. Ne dorim o lege în care să fim toți actori implicați și să lăsăm orgoliile la o parte. Educația nu este a unui partid, este a tuturor. Este inadmisibil ca România să aloce 3,5% din PIB pentru Educație în condițiile în care media în Uniunea Europeană este de 5,25%. În lege scrie că trebuie să se aplice 6% din PIB. Și cu 0,5% în fiecare an, educația din România poate să atingă niște standarde. Partidele politice sunt provocate să facă acest efort pentru ca educația să primească atât cât trebuie. Un demers pe care l-am făcut recent către partidele politice este să adopte inițiativa de a acorda statutul de autoritate publică pentru dascăli”, a menționat Simion Hancescu.