Valabilitatea voucherelor de vacanță s-a prelungit cu un an

S-a emis Ordonanța de urgență privind modalitatea de emitere și prelungirea valabilității voucherelor de vacanță, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2. Descarcă OUG. Continuare »

Declarațiile Vicepremierului Raluca Turcan provoacă haos în educație!

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ consideră că Vicepremierul Raluca Turcan a dat dovadă de totală lipsă de profesionalism ieșind în spațiul public cu declarații de presă care nu au făcut decât să Continuare »

MEC are obligația de a dispune măsuri unitare la nivel național

În condițiile declarării a stării de urgență la nivel național, generată de pandemia de COVIT-19, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a solicitat Ministerului Educației și Cercetării, prin Adresa nr. 221 din 20.03.2020, Continuare »

Mesajul președintelui FSLI către toți angajații din sistemul de învățământ

Dragi colegi, România traversează o perioadă dificilă, pe care o resimte fiecare dintre noi. Știm că există îngrijorare și foarte mult stres. Știm că vă întrebați cum vom putea face față situației Continuare »

Ministerul Educației și Cercetării trebuie să oblige inspectoratele și directorii să nu mai cheme angajații din învățământ la lucru!

Este o situație de urgență națională, iar populația trebuie protejată! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ consideră că protejarea oamenilor în fața COVID – 19, prin toate măsurile care pot fi dispuse, este Continuare »

 

Revista presei – 9.09.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/se-modifica-metodologia-admiterii-liceu-notele-clasele-v-viii-vor-conta-doar-proportie-25-1_52299516c7b855ff5650e4e4/index.html

Se modifică metodologia admiterii la liceu. Notele din clasele V-VIII vor conta doar în proporţie de 25%. Funeriu: „Măsura este o cârpeală binevenită”

Ponderea notelor din clasele V-VIII va conta numai în proporţie de 25%, în timp ce media de la Evaluarea Naţională va conta în proporţie de 75% la admiterea la liceu de anul viitor, a anunţat, vineri, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, spune că măsura este „o cârpeală binevenită”, însă mai corectă era măsura din lege, în care este prevăzut si un examen de admitere la liceu.

UPDATE 14:45 – „Ministrul a anuntat ca la admiterea in liceu media de la examen va conta 75% iar notele din V-VIII vor conta 25%. Este o CARPEALA binevenita. E bine ca a facut acest lucru. Masura corecta este cea prevazuta de Legea educatiei: 30% examen specific organizat de liceu, 35% examen national si 35% portofoliul educational. Sa se angajeze ca o va aplica. Trebuie rezolvata problema de fond: notarea necorelata cu realitatea, care s-a vazut in momentul in care am organizat examenul corect. Obligatoriu trebuie introdus portofoliului educational: nota nu descrie, de una singura, totul despre nivelul copilului. De exemplu un copil poate avea 8 la stiinte naturale pentru ca toceste iar altul pentru ca intelege foarte bine totul dar nu a memorat numele tuturor speciilor de plante. Cei doi copii au abilitati diferite si trebuie orientati diferit. Portofoliul ii poate diferentia, nota nu”, a declarat pe Facebook fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu.

„Singura schimbare de anul acesta este la admiterea la liceu unde ponderea notelor din clasele V-VIII va fi de 25% şi ponderea notei de la Evaluarea Naţională va fi de 75%”, a ţinut să precizeze Remus Pricopie. El a mai spus că a aprobat toate metodologiile de examen şi că acestea nu au suferit schimbări.

Până acum, ponderea mediei de admitere la liceu era de 50% – 50%. Ministrul a adăugat că a luat această decizie dat fiind faptul că evaluarea la clasă are „un grad de subiectivism extrem de ridicat”.

„Au fost şcoli unde elevii aveau la clasă medii de 7-8 şi la evaluarea naţională au luat 2”, a completat Pricopie.

Cele mai multe situaţii (59,52% din unităţile de învăţământ) relevă diferenţe de 2 până la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluaţi elevii pe parcursul gimnaziului şi media de la evaluarea naţională a acestora, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.

Această ruptură între cele două tipuri de evaluare a fost identificată în 25 de judeţe: Iaşi, Sibiu, Braşov, Argeş, Giurgiu, Bacău, Constanţa, Dâmboviţa, Maramureş,  Alba, Vaslui, Bistriţa-Năsăud, Mehedinţi, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călăraşi, Botoşani şi Ialomiţa.

În alte 6 judeţe (Vâlcea, Mureş, Timiş, Hunedoara, Caraş-Severin, Olt) diferenţele sunt şi mai mari, depăşind 2,5 puncte.

O situaţie considerată acceptabilă, respectiv un raport de 1,5 până la 2 puncte între mediile pe ciclul gimnazial şi cele la Evaluarea Naţională, se înregistrează în judeţe precum Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzău, Galaţi şi Neamţ (reprezentând 21,42% din totalul unităţilor de învăţământ, la nivel de ţară).

Numai Bucureştiul şi judeţul Brăila înregistrează un raport normal între evaluarea la clasă şi Evaluarea Naţională, dar reprezintă doar 4,76% din totalul judeţelor.

Şcolile unde sunt aceste diferenţe vor fi monitorizate

O situaţie îngrijorătoare o reprezintă şi faptul că 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Naţională, nu au reuşit să obţină minim 5.

O parte a elevilor se încadrează în sfera analfabetismului funcţional. De asemenea, abandonul şcolar este un fenomen întâlnit mai ales la trecerea de la învăţământul gimnazial la cel liceal şi este direct proporţional cu eşecul şcolar înregistrat în urma Evaluării Naţionale.

Toate unităţile de învăţământ unde diferenţele de notare sunt mari sau unde numărul de elevi cu medii de promovare a fost scăzut vor fi monitorizate în mod constant.

Inspectoratele şcolare vor realiza analize, punctuale, iar conducerile şcolilor vizate vor fi evaluate în funcţie de măsurile pe care le vor adopta pentru îmbunătăţirea procesului de predare – învăţare.

Peste 190.000 de elevi, înscrişi în invăţământul primar

Anul acesta, în învăţământul primar s-au înscris 190.000 de elevi. Dintre ei, 175.000 sunt înscrişi la clasa pregătitoare, restul de 16.000 fiind înscrişi direct în clasa I.

„99% din copiii de cinci ani sunt la grădiniţă şi 75-85% din cei până în cinci ani sunt înscrişi la grădiniţă. În schimb, 8% din copiii care au terminat clasa a VIII-a anul acesta nu s-au înscris la liceu”, a punctat ministrul Educaţiei la Guvern.

Potrivit acestuia, Legea Educaţiei stipulează că părinţii care nu şi-au înscris copiii în învăţământul obligatoriu trebuie amendaţi. Demnitarul a adăugat că în învătăţământul tehnic sunt înscrişi 13.000 de copii, cărora un număr de peste 2.000 de firme le vor asigura practica în acest an.

„Anul trecut erau doar 12.600 de elevi în învăţământul tehnic şi 1.500 de firme”, a mai spus Pricopie.

Infrastructura şcolară şi decontarea abonamentelor de transport

La rândul său, vicepremierul Liviu Dragnea a explicat că anul acesta s-au investit peste 1,6 miliarde de lei în reabilitarea şcolilor. Acesta speră ca până săptămâna viitoare să rezolve situaţia decontării transportului şcolar.

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie a adăugat că lucrul acesta se va face gradual şi că au fost luate măsuri astfel încât să nu mai existe diferenţe foarte mari la preţurile de abonamente. Prin urmare, a fost stabilit un plafon maxim pentru fiecare kilometru ca să nu se mai ajungă la diferenţe de abonamente de la 20 de lei la 600 de lei pentru 5 km de drum, spre exemplu.

Numai 25% din şcoli au pază, susţine Victor Ponta

Legat de actele de violenţă în şcoli, acestea au scăzut cu 1,4% în anul şcolar 2012 – 2013, potrivit ministrului de Interne, Radu Stroe. Pe de altă parte, premierul Victor Ponta a atras atenţia că numai 25% din şcoli au pază, în cele mai multe cazuri aceasta fiind asigurată de firme private.

El le-a cerut miniştrilor de Interne, Administraţiei şi Educaţiei să elaboreze un plan naţional de acţiune având ca scop creşterea siguranţei în mediul şcolar şi colaborarea mai bună între autorităţile locale şi şcolare pe de-o parte, şi Poliţie şi Jandarmerie pe de altă parte.

„În cât timp putem să asigurăm creşterea la şcolile, în special, cu un grad mai mare de pericol? O s-o luăm şi noi treptat că nu poţi să le faci pe toate 75% odată, dar trebuie să găsim zonele, cartierele, în special în marile oraşe, unde e un pericol şi un grad de infracţionalitate ridicat. Acolo, în primul rând, trebuie să facem colaborarea dintre Poliţie, Jandarmerie şi Şcoală. Vreau să facem, nu doar să ridicăm din umeri şi să spunem «Aşa se întâmplă în toată lumea». Încă putem să oprim acest fenofmen şi s-l inversăm ca trend”, le-a cerut Ponta participanţilor la videoconferinţă.

La rândul său, Stroe a anunţat că Guvernul a aprobat un memorandum care stabileşte un mod de relaţionare directă între primari, directorii şcolilor şi structurile Ministerului de Interne, documentul având drept scop reducerea violenţei în incinta şi în jurul şcolilor.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/admitere-liceu-evaluarea-nationala-consiliul-elevilor-1_522b17b7c7b855ff5657cfba/index.html

Consiliul Elevilor susţine noul sistem de admitere la liceu, bazat mai ales pe media de la Evaluarea Naţională

Consiliul Naţional al Elevilor salută măsura anunţată de ministrul Educaţiei privind creşterea ponderii mediei de la Evaluarea Naţională la admiterea în învăţământul liceal, dar critică lipsa dialogului şi a unei consultări prealabile pe această temă.

Reprezentanţii Consiliul Naţional al Elevilor susţin, într-un comunicat de presă, că măsura adoptată de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) privind creşterea ponderii mediei evaluării naţionale la admiterea în învăţământul liceal este una benefică.

„Astfel, se asigură o evaluare obiectivă şi se elimină discrepanţele apărute în unele situaţii, în urma notării subiective din ciclul gimnazial”, spun reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor, în comunicat, potrivit Mediafax.

Pe de altă parte, structura reprezentativă a elevilor la nivel naţional condamnă faptul că nu a fost consultată nici de această dată în privinţa deciziei anunţate public vineri de ministrul Remus Pricopie.

„Ministerul Educaţiei a încălcat dispoziţiile art. 80 (1) din Legea Educaţiei Naţionale, care specifică faptul că învăţământul este centrat pe beneficiari şi deciziile se iau prin consultarea acestora. Având în vedere faptul că educaţia este definită ca un bun public, comunicarea cu actorii sistemului trebuie să fie una reală şi continuă. Dialogul reprezintă mai mult decât comunicare prin intermediul presei”, se mai arată în comunicat.

De asemenea, reprezentanţii Consiliului atrag atenţia asupra faptului că au trecut mai mult de doi ani de la intrarea în vigoare a Legii Educaţiei, iar elevii încă nu au un statut aprobat.

„Ministerul are obligaţia de a elabora toate actele normative specificate în lege în termen de 8 luni de la intrarea în vigoare, conform Art. 361 (6)”, mai susţin reprezentanţii elevilor.

Noul sistem de admitere la liceu în 2014

Ponderea notelor din clasele V-VIII va conta numai în proporţie de 25%, în timp ce media de la Evaluarea Naţională va conta în proporţie de 75% la admiterea la liceu de anul viitor, a anunţat, vineri, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.

„Singura schimbare de anul acesta este la admiterea la liceu unde ponderea notelor din clasele V-VIII va fi de 25% şi ponderea notei de la Evaluarea Naţională va fi de 75%”, a ţinut să precizeze Remus Pricopie. El a mai spus că a aprobat toate metodologiile de examen şi că acestea nu au suferit schimbări.

Până acum, ponderea mediei de admitere la liceu era de 50% – 50%. Ministrul a adăugat că a luat această decizie dat fiind faptul că evaluarea la clasă are „un grad de subiectivism extrem de ridicat”.

„Au fost şcoli unde elevii aveau la clasă medii de 7-8 şi la evaluarea naţională au luat 2”, a completat Pricopie.

Fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, spune că măsura este „o cârpeală binevenită”, însă mai corectă era măsura din lege, în care este prevăzut si un examen de admitere la liceu.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/calendarul-evaluarii-nationale-2014-publicat-ministerul-educatiei-1_5229ff1bc7b855ff56531f5e/index.html#

Calendarul Evaluării Naţionale 2014, publicat de Ministerul Educaţiei

Examenele de la următoarea Evaluare Naţională din 2014 încep pe 23 iunie, cu proba scrisă la Limba şi literatura română, în timp ce pe 1 iulie 2014 să se afişeze rezultatele finale. Calendarul a fost publicat în Monitorul Oficial de vineri, 6 septembrie. La fel ca în acest an, candidaţii vor fi supravegheaţi atât de profesori, cât şi de camere video, care vor fi instalate în sălile de concurs.

Calendar Evaluarea Naţională 2014:

13 iunie – înscrierea cursurilor pentru clasa a VIII-a

16 – 18 iunie – înscrierea la Evaluarea Naţională

23 iunie – Limba şi literatura română – proba scrisă

24 iunie – Limba şi literatura maternă – proba scrisă

25 iunie – Matematică – proba scrisă

27 iunie – afişarea rezultatelor (pâna la ora 16:00)

28 iunie – depunerea contestaţiilor

28 – 30 iunie – rezolvarea contestaţiilor

1 iulie – afişarea rezultatelor finale

Potrivit Ministerului Educaţiei, examenul se va desfăşura în conformitate cu metodologia aplicată şi anul acesta. Cu toate acestea, se va modifica Programa pentru Limba şi literatura slovacă maternă, valabilă pentru evaluarea naţională în anul şcolar 2013 – 2014. În schimb, programa pentru restul disciplinelor de examen rămâne aceeaşi.

Tot astăzi, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat că notele obţinute în clasele V-VIII vor conta doar în proporţie de 25% la admiterea la liceu, dat fiind faptul că există discrepanţe majore între media de la Evaluarea Naţională şi notele date de profesori, care sunt „subiective”.

„Au fost şcoli unde elevii aveau la clasă medii de 7-8 şi la evaluarea naţională au luat 2”, a completat Pricopie.

Comisiile judeţene de organizare a evaluării naţionale vor asigura dotarea cu camere funcţionale de supraveghere video a sălilor de examen, a sălilor în care se descarcă şi se multiplică subiectele, precum şi a salilor în care se preiau, se evaluează şi se depozitează lucrările scrise.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/Scolile-diferente-mari-notele-simulari-cele-examene-vor-monitorizate-ministerul-educatiei-1_5229bfecc7b855ff5651d068/index.html

Şcolile unde sunt diferenţe mari între notele la simulări şi cele la examene vor fi monitorizate de Ministerul Educaţiei

Începând cu noul an şcolar, vor fi introduse controale care vor urmări prezenţa la şcoală, ce se întâmplă în clasă şi modul în care decurge evaluarea, a declarat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, într-un interviu acordat agenţiei Mediafax. Ministrul precizează că primele controlate, chiar din septembrie-octombrie, vor fi şcolile unde au fost variaţii foarte mari între evaluările la clasă şi Evaluările Naţionale.

„Voi introduce controale care vor urmări de la prezenţa la şcoală, până la ceea ce se întâmplă în clasă zi de zi şi modul în care decurge evaluarea. Altfel spus, în ce măsură cadrele didactice sunt prezente la clasă şi folosesc toate orele în mod corespunzător. Am în atenţie cu prioritate acele şcoli în cazul cărora există variaţii foarte mari între evaluările la clasă şi Evaluările Naţionale. Acestea vor fi primele controlate, chiar începând cu lunile septembrie şi octombrie ale acestui an. Voi începe cu primele 50 de şcoli pe care, de altfel, le puteţi vedea şi dumneavoastră pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei. Am făcut publice toate aceste date pentru ca părinţii şi societatea în ansamblu să ştie care este nivelul de performanţă al fiecărei şcoli”, a declarat Pricopie pentru Mediafax.

Cele mai multe situaţii (59,52% din unităţile de învăţământ) relevă diferenţe de 2 până la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluaţi elevii pe parcursul gimnaziului şi media de la evaluarea naţională a acestora, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.

Această ruptură între cele două tipuri de evaluare a fost identificată în 25 de judeţe: Iaşi, Sibiu, Braşov, Argeş, Giurgiu, Bacău, Constanţa, Dâmboviţa, Maramureş,  Alba, Vaslui, Bistriţa-Năsăud, Mehedinţi, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călăraşi, Botoşani şi Ialomiţa.

În alte 6 judeţe (Vâlcea, Mureş, Timiş, Hunedoara, Caraş-Severin, Olt) diferenţele sunt şi mai mari, depăşind 2,5 puncte.

O situaţie considerată acceptabilă, respectiv un raport de 1,5 până la 2 puncte între mediile pe ciclul gimnazial şi cele la Evaluarea Naţională, se înregistrează în judeţe precum Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzău, Galaţi şi Neamţ (reprezentând 21,42% din totalul unităţilor de învăţământ, la nivel de ţară).

Numai Bucureştiul şi judeţul Brăila înregistrează un raport normal între evaluarea la clasă şi Evaluarea Naţională, dar reprezintă doar 4,76% din totalul judeţelor.

Simulări de Bac la clasa a XI-a

Despre Bacalaureat, ministrul spune că pregătirea pentru examen va începe din 16 septembrie şi se va verifica dacă există în fiecare liceu program de ore suplimentare, meditaţii la şcoală.

„Vom face evaluări, asistenţe la clasă, inspecţii, vom urmări cu mare atenţie cum se folosesc orele de Română, de Matematică, de Fizică, de Chimie etc., vom verifica dacă există în fiecare liceu program de ore suplimentare, meditaţii la şcoală. Aşa cum am anunţat deja, vom introduce simulări naţionale ale examenului de bacalaureat la clasa a XII-a şi, ca o noutate, la clasa a XI-a. Din semnalele venite din partea celor cu care am discutat până acum, am înţeles că această măsură se bucură de o largă susţinere”, spune Pricopie

Ministrul mai spune că profesorii care fraudează trebuie să nu mai fie la catedră, iar părinţii interesaţi de fraudarea unui examen trebuie să vadă deserviciul făcut copiilor lor.

„Vom face totul ca profesorii care fraudează să nu mai fie la catedră. Vom face absolut tot ceea ce putem să facem la nivelul Ministerului Educaţiei ca legea să fie mult mai clară cu privire la măsurile pe care le putem adopta în situaţii de fraudă. Cei care consimt fraudarea actului de educaţie – examene, documente de studii etc. – nu mai au ce căuta în sistem”, a mai spus Pricopie.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/ponta-dragnea-nu-mai-vor-finanteze-firme-paza-scoli-ci-angajeze-suplimentar-jandarmi-1_5229b2cfc7b855ff56518814/index.html#

Ponta şi Dragnea nu mai vor să finanţeze firme de pază în şcoli, ci să angajeze suplimentar jandarmi

Guvernul ar putea să nu mai finanţeze de la buget firmele private de pază în şcoli şi să angajeze, în schimb,  jandarmi şi poliţişti pentru paza unităţilor de învăţământ, au spus, vineri, la o conferinţă de la Guvern, premierul Victor Ponta şi ministrul Administraţiei, Liviu Dragnea.

„Împreună cu ministerul Educaţiei aş vrea ca, în perioada imediat următoare, să facem o analiză simplă, să vedem câte şcoli au contracte de pază cu fime private de pază şi care sunt sumele care se plătesc din bugetul public, din bugetul consolidat pentru aceste firme de pază şi dacă nu cumva ar fi mai bine, ar fi eficient să facem cu Jandarmeria sau cu Poliţia sau cu Poliţia Locală şi dacă nu cumva de sumele alea poate suplimentăm personalul la Jandarmerie sau la Poliţie”, a declarat ministrul Administraţiei Publice, Liviu Dragnea, în videoconferinţa cu autorităţile locale, convocată de premier pe tema noului an şcolar.

Prefectul judeţului Iaşi a atras însă atenţia că, în general, firmele private de pază sunt finanţate din banii părinţilor, la cele mai mici preţuri oferite de acestea, şi nu se pot face economii la buget în acest fel.

Reprezentanţii Jandarmeriei, prezenţi la videoconferinţă, i-au amintit premierului Victor Ponta că o firmă privată se ocupa de paza Universităţii Iaşi atunci când un bărbat cu afecţiuni psihice a intrat în instituţie cu o grenadă.

„Vreau să găsim soluţii ca siguranţa să fie reală, nu doar să facem nişte contracte ca să câştige nişte firme. Recunosc şi am tot respectul pentru toată activitatea firmelor private, dar recunosc că primul meu impuls e de a mă baza pe poliţie şi pe jandarmerie. Sunt necesare şi sunt bune şi firmele private, dar când e greu, tot la poliţie şi la jandarmerie mergem”, a spus Ponta.

Numai 25% din şcoli au pază, susţine Victor Ponta

Actele de violenţă în şcoli au scăzut cu 1,4% în anul şcolar 2012 – 2013, potrivit ministrului de Interne, Radu Stroe. Pe de altă parte, premierul Victor Ponta a atras atenţia că numai 25% din şcoli au pază, în cele mai multe cazuri aceasta fiind asigurată de firme private, iar aproximativ 7% dintre şcoli nu sunt împrejmuite.

El le-a cerut miniştrilor de Interne, Administraţiei şi Educaţiei să elaboreze un plan naţional de acţiune având ca scop creşterea siguranţei în mediul şcolar şi colaborarea mai bună între autorităţile locale şi şcolare pe de-o parte, şi Poliţie şi Jandarmerie pe de altă parte.

„În cât timp putem să asigurăm creşterea la şcolile, în special, cu un grad mai mare de pericol? O s-o luăm şi noi treptat că nu poţi să le faci pe toate 75% odată, dar trebuie să găsim zonele, cartierele, în special în marile oraşe, unde e un pericol şi un grad de infracţionalitate ridicat. Acolo, în primul rând, trebuie să facem colaborarea dintre Poliţie, Jandarmerie şi Şcoală. Vreau să facem, nu doar să ridicăm din umeri şi să spunem «Aşa se întâmplă în toată lumea». Încă putem să oprim acest fenofmen şi s-l inversăm ca trend”, le-a cerut Ponta participanţilor la videoconferinţă.

La rândul său, Stroe a anunţat că Guvernul a aprobat un memorandum care stabileşte un mod de relaţionare directă între primari, directorii şcolilor şi structurile Ministerului de Interne, documentul având drept scop reducerea violenţei în incinta şi în jurul şcolilor.

http://adevarul.ro/locale/tulcea/cu-vor-merge-copiii-periprava-scoala-1_522d5a88c7b855ff56603da7/index.html

Cu ce vor merge la şcoală copiii din satul Periprava din Delta Dunării

La sfârşitul anului şcolar 2012-2013, mai mulţi părinţi şi copii din Periprava au ajuns la Tulcea, la sediul Prefecturii, acolo unde au solicitat sprijinul autorităţilor judeţene pentru un mijloc de transport care să îi ducă pe cei mici la şcoală.

Copiii au pierdut săptămâni întregi în cursul anului şcolar anterior, pe motiv că nu aveau cu ce să ajungă la şcoală. Este vorba despre 13 copii din Periprava, care ar f trebuit să ajungă la şcoala din satul – reşedinţă de comună, C.A. Rosetti, situat la 15 kilometri distanţă.

Acum, când mai este o săptămână până la începerea unui nou an şcolar, primăriţa din C.A. Rosetti, comuna de care aparţine satul Periprava, spune că problema s-a rezolvat, iar elevii vor putea fi transportaţi spre unitatea şcolară la care învaţă.

„Am reparat Fiat-ul pe care îl primisem. Am reuşit să îl ducem la un service specializat, iar acum a ajuns deja în localitate, astfel că elevii din Periprava vor avea cu ce să meargă la şcoală în acest an. Este vorba despre un microbuz şcolar cu o capacitate de 18 locuri, astfel că putem asigura transportul acestor elevi“, a precizat primarul comunei C.A. Rosetti,  Florentina Hancerenco.

Rămâne de văzut cât va „ţine“ această soluţie, în condiţiile în care, după cum spuneau părinţii copiilor din Periprava, maşinile cu tracţiune simplă se defectează rapid din cauza condiţiilor de drum. Aceştia au cerut, în repetate rânduri, un autoturism cu tracţiune 4×4, care i-ar fi ajutat pe termen lung.

http://adevarul.ro/locale/buzau/video-scoala-buzau-campanie-faceebook-atrage-sponsori-1_522c5cb5c7b855ff565c62ec/index.html

VIDEO O şcoală din Buzău face campanie pe Facebook, pentru a atrage sponsori

Cu o săptămână înainte de începerea anului şcolar, cei peste 200 de elevi ai Şcolii din Glodeanu Siliştea, judeţul Buzău, nu ştiu dacă au unde să înveţe. Din 2007, şcoala este un adevărat depozit de materiale de construcţii, din cauza întârzierilor provocate de lipsa banilor. Autorităţile locale au recurs la o campanie pe Facebook, pentru atragerea unor sponsori.

De şase ani se lucrează la reabilitarea şcolii din Glodeanu Siliştea şi nici vorbă ca lucrările să fie terminate până pe 16 septembrie. Peste un milion de lei a înghiţit şantierul, în primii ani de la debutul lucrărilor, iar sistarea finanţărilor de la bugetul central a produs mari întârzieri. Abia în acest an au fost reluate lucrările iar în vacanţa de vară muncitorii au tras intens pentru a termina măcar câteva clase. „Întârzierile au fost generate de mai mulţi factori. În primul rând, nu a existat la momentul respectiv finanţare şi vă daţi seama că din această cauză totul a stagnat. Noi am lucrat, dar am lucrat într-un ritm mai încet”, spune Gabriel Ion, reprezentantul firmei constructoare.

Până la data de 16 septembrie, muncitorii au primit sarcina de a finaliza măcar un hol, cinci clase şi o parte dintre birourile personalului didactic. Efortul lor este însă extrem de costisitor, secând aproape tot bugetul comunei Glodeanu Siliştea pe 2013. „Fonduri nu prea au fost, nu prea s-a lucrat, iar în ultimul an, de când sunt primar, tot ce înseamnă buget local în proporţie de 90 la sută, în afară de utilităţi, toţi banii i-am alocat la şcoală. Numai anul acesta am alocat 500 de mii de lei, bani noi, pentru terminarea lucrărilor la această şcoală. Cu aceşti bani, însă, n-o să reuşim să terminăm. Ne mai trebuiesc cam 5 – 600 de mii de lei noi”, a precizat Gabriel Popescu, primarul comunei Glodeanu Siliştea.

Chiar dacă în clase vor avea condiţii mult mai bune decât cele pe care le-au lăsat în urmă, odată cu sosirea vacanţei, exteriorul va fi la fel de neprimitor. Elevii şcolii vor face în continuare slalom printre materiale de construcţii şi vor merge tot la toaletele din fundul curţii. „Copiii vor învăţa în continuare în două schimburi. Este vorba de un număr de 235 de copii, ciclu primar şi ciclu gimnazial, şi sperăm că vor fi finalizate şi că putem începe în bune condiţii procesul instructiv educativ. Până acum, am funcţionat cu program redus, orele de 45 de minute, pauzele de cinci minute, şi în continuare, până la finalizarea corpului al doilea, vom merge tot cu acelaşi program”, ne-a declarat Ecaterina Avrigeanu, director Şcoala Glodeanu Siliştea.

Anul acesta, efectivul de copii de la şcoala din Glodeanu Siliştea va fi mai mare. După ce autorităţile au decis să pună lacăt, provizoriu, pe şcoala dintr-un sat vecin, cei 50 de elevi care învăţau aici vor face naveta la şcoala din centru cu microbuzul şcolar. „Banii fiind foarte puţini la bugetul local, aşa după cum ştim, am renunţat de la lucrările de la Şcoala Cotorca şi ne-am axat pe cea de la Glodeanu Siliştea, pentru a finaliza lucrările, iar copiii de aici vor fi transportaţi cu microbuzul şcolar pentru a învăţa acolo”, a mai spus primarul comunei Glodeanu Siliştea, Gabriel Popescu.

Pentru că bugetul alocat lucrărilor aproape s-a epuizat, autorităţile comunei şi conducerea şcolii au recurs la o campanie pe Facebook, pentru atragerea unor sponsori. Pe pagina şcolii sunt afişate conturile unde pot fi donate fondurile de care vor beneficia cei 235 de elevi.

http://adevarul.ro/locale/focsani/vrancea-reprezentata-Scoala-vara-avocatul-elevului-1_522c4bdec7b855ff565c1d0c/index.html

Vrancea, reprezentată la Şcoala de Vară „Avocatul Elevului”

La evenimentul care a avut loc în  perioada 2-5 septembrie, în staţiunea Băişoara, judeţul Cluj au luat parte directorii Departamentului Avocatul Elevului din toate Consiliile Judeţene ale Elevilor din ţară, iar din cadrul Consiliului Judeţean al Elevilor Vrancea a participat Cristiana Cazacu, directorul Departamentului de Cultură, Educaţie şi Programe Şcolare.

În cadrul acestei şcoli de vară, participanţii au luat parte la ateliere organizate cu scopul de a le oferi acestora o mai bună viziune despre rolul şi importanţa departamentului Avocatul Elevului.

Totodată, aceştia au aflat despre cum a fost înfiinţat departamentul şi cum să promoveze activităţile acestuia.

De asemenea, au fost prezentate exemple de bune practici ale unor judeţe şi au avut loc dezbateri pe tema drepturilor omului şi ale avocatului elevului.

“În concluzie, participarea la acest eveniment a fost benefică pentru fiecare director al departamentului, deoarece astfel, s-au întors în judeţele de provenienţă cu noi cunoştinţe şi idei pe care le vor pune în practică atât în cadrul Consiliului Judeţean al Elevilor, cât şi în cadrul Consiliilor Şcolare”, a precizat Cristian Gîrnaţă, preşedinte al Consiliului Judeţean al Elevilor din Vrancea.

http://adevarul.ro/locale/bistrita/bistrita-nasaud-lista-judetelor-profesorii-umfla-notele-elevilor-parcursul-gimnaziului-1_522c1eaec7b855ff565b5e08/index.html

Bistriţa-Năsăud, pe lista judeţelor unde profesorii umflă notele elevilor pe parcursul gimnaziului

Potrivit Ministerului Educaţiei, în 25 de judeţe din ţară, adică în peste jumătate, se înregistrează diferenţe între 2 şi 2,5 puncte între mediile mari din gimnaziu şi cele mici obţinute de elevi la Evaluarea Naţională, semn că profesorii au umflat notele elevilor în timpul gimnaziului. Pe listă se află şi Bistriţa-Năsăud.

Chiar înainte de începerea şcolii, Ministerul Educaţiei a anunţat că începând din acest an şcolar, ponderea mediei celor patru ani de gimnaziu în media finală pentru admiterea în liceu va fi redusă la 25% de la 50% cât era până în prezent.

Tocmai analiza diferenţelor dintre notele obţinute în timpul gimnaziului şi cele primite la Evaluarea Naţională a determinat Ministerul să ia o astfel de decizie.  Analiza a arătat diferenţe considerabile între mediile mai mari obţinute de elevi pe parcursul gimnaziului şi mediile mai mici obţinute la Evaluarea Naţională.

În aproape 60% dintre unităţile de învăţământ din ţară diferenţele treceau de două puncte. Judeţele unde s-a întâlnit această situaţie sunt: Iaşi, Sibiu, Braşov, Argeş, Giurgiu, Bacău, Constanţa, Dâmboviţa, Maramureş, Alba, Vaslui, Mehedinţi, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călăraşi, Botoşani, Ialomiţa şi Bistriţa-Năsăud.

În alte şase judeţe diferenţele sunt şi mai mari, depăşind 2,5 puncte, în timp ce un raport normal între notele din gimnaziu şi Evaluarea Naţională se întâlneşte doar în Bucureşti şi Brăila.

http://adevarul.ro/locale/vaslui/scoli-1_522c0522c7b855ff565b0034/index.html

Au şcoală nouă şi vor învăţa în Ocolul Silvic. Sute de şcoli din Vaslui nu au autorizaţie sanitară de funcţionare

Deşi începutul de an şcolar ar trebui să însemne bucurie, pentru copiii şi dascălii de la şcoala din localitatea vasluiană, Fâstâci, clopoţelul va suna pentru al şaptelea an consecutiv cu amărăciune. În loc să înveţe în şcoală nouă, aceştia vor lua lecţii înghesuiţi în nişte camere mici cât o cutie de chibrituri. Mai grav este faptul că, mii de elevi din judeţ vor învăţa în unităţi insalubre, fără apă curentă şi cu WC-uri în curte.

Copiii din Fâstâci îşi vor desfăşura orele de curs în Ocolul Silvic şi într-o cameră a unui cabinet medical, deşi la doar câţiva paşi există o clădire începută  în 2006. Paradoxal, şcoala nouă există şi e aproape gata, însă de aproape 7 ani lucrările au fost sistate în urma unor neînţelegeri apărute între fostele autorităţi locale şi constructor. „Nu ştiu ce a fost până acum şi nici nu mă interesează. Am făcut memorii peste tot, inclusiv la doamna ministru Andronescu care ne-a promis că ne ajută. Ar mai trebui 1,7 milioane de lei ca această şcoală să fie terminate şi utilată complet şi sper să primi aceşti bani“, ne-a declarant primarul comunei, Mihai Sima.

Autorităţile au găsit o soluţie de compromis şi i-au închesuit pe copii în nişte încăperi  de 3 pe 4 metri. Spre exemplu, în anul şcolar trecut, cei 30 de elevi ale celor două clase a VI-a ale şcolii au învăţat în aceeaşi sală, ceea ce înseamnă că micuţii stăteau câte trei în bancă.

Neînţelegeri între constructor şi fostul primar

Ultimii bani pentru şcoala din Fâstâci au fost alocaţi în 2008. Este vorba de 1,4 milioane de lei, după ce până atunci, se cheltuise tot atât. Din nefericire, fondurile nu au fost cheltuite la timp, iar Ministerul Educaţiei le-a retras. De 7 ani, toată lumea speră să se mute în clădirea cea nouă. De 7 ani, se primesc doar promisiuni deşarte. Litigiile dintre constructor şi fostul primar, Vasile Aporcăriţei, nu mai contenesc.

Edilul de atunci a refuzat cu vehemenţă să dea autorizaţie de construcţie pe motiv că firma constructoare a refuzat să mai lucreze pe datorie. Neoficial însă, această variantă este pe jumătate adevărată. Într-adevăr, constructorul mai are de încasat aproximativ 300.000 de lei pentru lucrări făcute în avans, însă localnicii spun că cei doi nu se înţeleg după ce fostul primar l-a obligat pe constructor să cumpere lemn pentru acoperiş de la firma sa. Această ultimă variantă este confirmată şi de patronul societăţii care a construit unitatea de învăţământ. S-au făcut expertize tehnice de către ambele părţi, iar acum toată lumea aşteaptă ca judecătorii să dea verdictul cel bun pentru a se putea demara, din nou, lucrările.

„Fostul primar nu a vrut intenţionat să dea autorizaţie de construcţie, deşi a primit mână liberă şi de la Prefectură şi de la Inspectoratul de Stat în Construcţii. Eu am arătat disponibilitate, dar în limita legii. A făcut tot ce a fost posbil să piardă banii pe care i-a priit de la minister“, ne-a declarant Constantin Puşcaşu, administratorul firmei care s-a ocupat de construcţia Şcolii din Fâstâci.

Aproape un sfert din şcolile vasluiene nu sunt autorizate sanitar

Potrivit Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Vaslui, 249 de unităţi de învăţământ, din totalul celor 782, nu au primit, însă, autorizaţii sanitare de funcţionare. „În evidenţa Direcţiei de Sănătate Publică Vaslui sunt un număr de 533 unităţi şcolare care deţin autorizaţie sanitară de funcţionare. Dintre acestea, 210 sunt grădiniţe, 169 din rural şi 41 din urban, 340 sunt şcoli generale, din care 260 din rural, 22 sunt licee, din care 18 în urban şi 4 în rural. În anul 2013 au fost înregistrate 25 de cereri de autorizaţie sanitară de funcţionare, din care 20 au fost aprobate. Altele trei au primit notificare de respingere întrucât nu îndplineau condiţiile legale de funcţionare“, a precizat Mihaela Vlada, directorul DSP Vaslui.

Dintre unităţile care nu deţin autorizaţie sanitară, peste 80% sunt din mediul rural.

http://adevarul.ro/locale/bacau/Incepe-Scoala-vara-fulbright-elevii-bacauani-1_522aed42c7b855ff565719a6/index.html

Începe Şcoala de Vară Fulbright pentru elevii băcăuani

51 de elevi din colegiile băcăuane, cu rezultate deosebite la învăţătură, au fost selectaţi pentru a participa la Şcoala de Vară organizată de Comisia Fulbright.

Cursurile vor avea loc în perioada 10 – 12 septembrie 2013, sub egida Şcoala de vară „US Admissions Summer School”.

Sesiunile de informare se vor desfăşura la Colegiul Naţional ”Gheorghe Vrănceanu” Bacău şi la Centrul „American Corner Bacău”, timp de trei zile, între orele 10.00 – 20.00.

Programul este coordonat de Mihaela Arsene, directorul Serviciului de Consultanţă al Comisiei Fulbright România.

Vor fi distribuite materiale informative referitoare la modul de a accesa o bursă de studiu, dar şi la ofertele educaţionale ale unor colegii şi universităţi de peste Ocean.

În prezent, peste 12.000 de studenţi din România studiază în Franţa, Germania, Marea Britanie şi Statele Unite, mulţi dintre ei cu burse oferite de universităţile internaţionale care îi găzduiesc.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013090990735/Social/Aproape-100000-de-copii-din-Romania-invata-intr-o-institutie-privata.html

Aproape 100.000 de copii din România învață într-o instituție private

Învățământul de stat rămâne încet dar sigur fără clienți în timp ce școlile private sunt din ce în ce mai căutate de părinți din România pentru copiii lor. Dacă în 2010 învățau la particular peste 60.000 de copii, acum numărul acestora se apropie de 100.000, potrivit digi24.ro. Taxele pentru un an de studiu pornesc de la câteva mii de euro și ajung și la zeci de mii. Părinții consideră că investiția merită: este în joc viitorul copiilor lor.

Pentru toată atenția pe care aceștia o primesc la o școală privată și pentru metodele de predare adaptate standardelor internaționale, părinții scot din buzunar sume de ordinul miilor de euro, iar școlile private cu cele mai mari taxe se află în Capitală. Pentru un an de studiu, părinții plătesc de la 5000 și până la aproape 19.000 de euro, din care o mare parte se repartizează către profesori, care sunt mai motivați.

La școlile private, un profesor se ocupă doar de 10-15 elevi, iar salariul său pornește de la 2500 de lei. O oră de curs durează 45 de minute, iar elevii au la școală un program complet care durează zilnic 8-9 ore, timp în care își pot face și lecțiile pentru a doua zi.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/1056335.html

Notele „umflate” nu vor mai conta la liceu

Pentru că mai ales în provincie profesorii obişnuiesc să fi e mână largă la note, ofi cialii au hotărât că media din gimnaziu nu va mai conta la fel de mult ca până acum.

Diferenţelele dintre notele obţinute în anii de gimnaziu şi media obţinută de elevii de clasa a VIII-a la Evaluare Naţională i-a făcut pe oficialii de la Educaţie să schimbe modalitatea admiterii. Începând din acest an, media de la clasă nu va mai conta în proporţie de 50% la intrarea la liceu, ci doar de 25%, de bază fiind nota de la Evaluare (75%). „La nivel naţional, diferenţa dintre cele două tipuri de notare e de 2,16 puncte, mai mare în cazul mediilor din gimnaziu”, e concluzia Ministerului Educaţiei.

Note „pe bune” în Capitală

„Decalaje” de 2-2,5 puncte între media de la clasă şi cea de la examen au fost constatate în 25 de judeţe (Iaşi, Sibiu, Braşov, Argeş, Dolj, Giurgiu, Bacău, Constanţa etc), care vor fi obligate să facă planuri de creştere a notelor. Doar în Bucureşti şi în Brăila, raportul între evaluarea la clasă şi examen e normal, ceea ce confirmă ideea cum că, în provincie, notele se „împuşcă” mai uşor. Dacă ar dori să intre la un liceu din Bucureşti, elevii din ţară ar fi în avantaj.

Măsura anunţatată de a stârnit rumoare. Eugen Palade, expert al Centrului Educaţia 2000+, crede că măsura ar trebui să fie temporară. „Lucrurile astea nu se fac din scurt. Apoi, la 14 ani, elevii au mari emoţii în faţa unui examen. De aceea, e bine să se ia în considerare randamentul lor în patru ani şi nu ce fac în două ore”. Şi Consiliul Naţional al Elevilor salută măsura adoptată de Minister, dar critică lipsa dialogului.

Dezastru la „Capacitate”

Oficialii din Ministerul Educaţiei sunt îngrijoraţi de faptul că 35.000 dintre elevii care au participat la examenul de Evaluare Naţională, în acest an, nu au reuşit să obţină minimum nota 5. De asemenea, o bună parte a elevilor se încadrează în sfera analfabetismului funcţional, ceea ce înseamnă că nu înţeleg ceea ce citesc şi nu ştiu să rezolve cerinţele unui subiect. Şi abandonul şcolar este un fenomen întâlnit mai ales la trecerea de la învăţământul gimnazial la cel liceal şi este direct proporţional cu eşecul şcolar înregistrat în urma Evaluării Naţionale.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/plafon-maxim-la-transportul-elevilor-1056219.html

Plafon maxim la transportul elevilor

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat că a fost stabilit un plafon maxim pe kilometru pentru transportul şcolar pentru a se evita situaţiile de până acum în care în fiecare localitate era alt preţ.

„Am stabilit un plafon pentru transportul şcolar care se decontează, nu este pe valoare minimă, ci este pe valoare medie, pentru că până în iulie anul acesta am avut situaţii în care un abonament pe 25-30 de km putea să ajungă şi la 500 de lei, în timp ce în alte părţi aveam acelaşi abonament cu 15-20 de lei. În acest moment avem un plafon maxim pe fiecare kilometru. Începând cu 16 septembrie vom avea decontare la zi la transport, urmând ca restanţele să le acoperim gradual”, a spus ministrul, la Palatul Victoria, la videoconferinţa cu autorităţile din teritoriu care au în responsabilitate deschiderea anului şcolar.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/oferte-de-studiu-pentru-absolventii-de-liceu-cu-sau-fara-bacalaureat-1056008.html

Oferte de studiu pentru absolvenţii de liceu, cu sau fără Bacalaureat

Numărul liceenilor care au reuşit să treacă de Bacalaureat în acest an e mai mare cu 7% faţă de 2012. EVZ are pentru tinerii interesaţi să îşi continue studiile un supliment special, care se va distribui luni, gratuit.

Conform datelor parţiale centralizate de Ministerul Educaţiei până ieri după-amiază, proporţia celor care au reuşit să treacă de examenul maturităţii a crescut cu 1% după contestaţii, la cea de-a doua sesiune a Bacalaureatului. În total, în acest an, în contextul relaxării supravegherii şi al unor subiecte mai uşoare, a crescut cu 7% numărul celor care au luat Bac-ul.

„Rata de promovare a examenului de Bacalaureat 2013, după cele trei sesiuni susţinute (sesiunea specială pentru participanţii la olimpiade, sesiunea iunie – iulie şi sesiunea august – septembrie) este de 57,69%. În cifre absolute, 113.932 de candidaţi au reuşit să promoveze Bacalaureatul, dintr- un total de 197.474 de participanţi”, anunţa Ministerul Educaţiei, înainte de afişarea notelor finale după contestaţii.

Mai sunt locuri din belşug la „buget”

Atât pentru cei care au reuşit să treacă de Bac, cât şi pentru cei mai puţin norocoşi, Evenimentul zilei oferă, împreună cu ziarul de luni, 9 septembrie, un supliment special de 16 pagini. Veţi afla la ce universităţi mai sunt locuri în acest moment, inclusiv finanţate de la bugetul de stat, dar şi unde s-a renunţat la examen şi s-a reintrodus admiterea pe bază de dosar.

De asemenea, vom explica variantele de a învăţa meserii bănoase pe care le au absolvenţii care nu au reuşit să ia examenul maturităţii, dar şi cum să vă protejaţi de eventuale „ţepe”.

http://www.gandul.info/stiri/daniel-funeriu-despre-schimbarea-evaluarii-nationale-este-o-carpeala-binevenita-11297995

Daniel Funeriu despre schimbarea Evaluării Naţionale: „Este o cârpeală binevenită”

Fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, spune că măsura luată de Remus Pricopie privind modul în care se va face  admiterea în liceu „este o cîrpeală  binevenită”.

„E bine că a facut acest lucru. Măsura corectă este cea prevazută de Legea Educatiei: 30% examen specific organizat de liceu, 35% examen naţional si 35% portofoliul educaţional. Să se angajeze că o va aplica”, a spus Funeriu pe pagina sa de Facebook.

Fostul ministru a mai spus că trebuie însă rezolvată problema de fond.

„Trebuie rezolvată notarea necorelată cu realitatea, care s-a văzut în momentul în care am organizat examenul corect. Obligatoriu trebuie introdus portofoliului educaţional: nota nu descrie, de una singura, totul despre nivelul copilului. De exemplu, un copil poate avea 8 la ştiinte naturale pentru că toceşte, iar altul pentru că înţelege foarte bine totul dar nu a memorat numele tuturor speciilor de plante. Cei doi copii au abilităţi diferite şi trebuie orientaţi diferit. Portofoliul îi poate diferenţia, nota nu”, a mai spus Daniel Funeriu.

Ministerul Educaţiei a anunţat astăzi că în anul 2013/2014 se va schimba un pic admiterea la liceu, în sensul că media de la examen va conta 75%, iar notele din V-VIII vor conta 25%. Până acum proporţia era de 50% notele din gimnaziu, 50% media de la Evaluare Naţională.

http://www.gandul.info/politica/santierele-din-scoli-si-gradinite-costa-guvernul-350-de-milioane-de-euro-ponta-le-trece-la-primarii-11297091

Şantierele din şcoli şi grădiniţe costă Guvernul 350 de milioane de euro. Ponta le trece la primării

O evaluare a Guvernului privind şantierele deschise în ultimii ani pentru şcoli şi grădiniţe arată că pentru a le închide este nevoie de 1.600.000.000 de lei, adică aproximativ 350 de milioane de euro. Intenţia Guvernului, aşa cum a arătat premierul Victor Ponta într-o videoconferinţă cu prefecţii în pregătirea noului an şcolar, este aceea ca primăriile să preia responsabilitatea integrală pentru şcoli, inclusiv pentru şantire.

Inventarul a fost deja preluat de ministrul administraţiei, Liviu Dragnea, de la Mini9sterul Educaţiei, tot el fiind cel care a anunţat care sunt datoriile şcolilor. „Am preluat de la Ministerul Educaţiei inventarul cu toate şantierele. Sumele nesesare sunt de peste 1,6 miliarde de lei din care peste 300 de milioane sunt lucrări neplătite (neprevăzute în buget n. red). Am ajuns în situaţia în care unele şantiere au fost initţate de Ministerul Educaţiei, altele de şcoli, altele de primării”, a spus Dragnea.

Aşa cum a anunţat Ponta, la Ministerul Educaţiei nu vor mai rămâne, din acest an, decât şcolile finanţate prin programe ale Băncii Mondiale. „Singurele contracte de şcoli care rămân la Ministerul Educaţiei sunt cele cu bani de la Banca Mondială. Restul, tot ce tine de infrastructură trece la administraţia locală”, a arătat prim-ministrul.

Soluţia Guvernului pentru a mai acoperi din datorii este negocierea cu Comisia Europeană pentru ca şantierele de care se vor ocupa primarii să fie finanţate din fonduri europene.

Alte două schimbări preconizate vizează descentralizarea până la a oferi primarilor inclusiv atribuţii legate de angajările în şcoli, dar şi înlocuirea firmelor de pază care au contract cu şcolile cu Jandarmeria şi Poliţia Locală.

„Nu cred că ministrul Educaţiei de la Bucureşti trebuie să se ocupe de fochsist sau de femeie de serviciu. E o aberaţie birocratică”, a susţinut Ponta, în timp ce Dragnea a propus o analiză a „câte şcoli au contracte cu firme de pază, cât plătesc şi dacă nu cumva ar fi mai bine să facem cu jandarmeria sau cu poliţia locală şi banii ăia să se ducă la Jandarmerie”

http://www.puterea.ro/social/sindromul-bolintineau-se-extinde-in-scolile-din-sectorul-5-al-capitalei-78101.html

Sindromul „Bolintineau” se extinde în şcolile din sectorul 5 al Capitalei

Magazine fără autorizaţie, deţinute de un fost inspector şcolar, ce vindeau alimente nesănătoase elevilor, bani strânşi ilegal de la părinţi, acestea sunt doar o parte dintre „afacerile” desfăşurate în şcolile din sectorul condus de Marian Vanghelie. Coincidenţă sau nu, de la liceul de suflet al lui Vanghelie, deja celebru pentru „şpaga de la Bac”, sunt numiţi directori la celelalte şcoli. Conducerea Inspectoratului Şcolar al Capitalei şi cea a Ministerului Educaţiei rămân însă indiferente.

Magazine fără autorizaţie, deţinute de un fost inspector şcolar, ce vindeau alimente nesănătoase elevilor, bani strânşi ilegal de la părinţi, acestea sunt doar o parte dintre „afacerile” desfăşurate în şcolile din sectorul condus de Marian Vanghelie. Coincidenţă sau nu, de la liceul de suflet al lui Vanghelie, deja celebru pentru „şpaga de la Bac”, sunt numiţi directori la celelalte şcoli. Conducerea Inspectoratului Şcolar al Capitalei şi cea a Ministerului Educaţiei rămân însă indiferente.

Fosta directoare a Liceului „Dimitrie Bolintineanu“ din Bucureşti, Costica Vărzaru, acuzată că a strâns şpagă de la elevi pentru a-i ajuta să promoveze examenul de bacalaureat, nu reprezintă singurul caz de manevre ilegale desfăşurate de oamenii care s-au perindat pe la unitatea şcolară cunoscută ca fiind cea unde sunt instalaţi oamenii „de încredere” ai primarului sectorului 5, Marian Vanghelie. Din „liceul de suflet” al lui Vanghelie, şefii Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) au instalat directori pentru alte unităţi şcolare din sectorul 5, probabil pentru a răspândi „modelul de bună practică”. Un exemplu foarte bun în acest sens este Şcoala Generală „Luceafărul” din sectorul 5, unde ultimii trei directori, în mandatele cărora s-au produs mai multe ilegalităţi, au venit de la Liceul „Bolintineanu”.

Astfel, în mandatul directorului Iuliana Costeniuc, cea care a înlocuit-o pe Doina Popescu (tot fost „Bolintineanu” şi care nu face parte din Corpul de manageri educaţionali, aşa cum prevede Legea 1/2011) la conducerea Şcolii Generale „Luceafărul”, în unitatea de învăţământ preuniversitar a funcţionat un magazin ce comercializa produse aflate pe lista alimentelor nesănătoase ce nu pot fi comercializate în şcoli a Ministerului Sănătăţii (MS). Mai mult, magazinul cu pricina a început să comercializeze alimente în şcoală fără a avea aprobarea Consiliului de Administraţie (CA) al unităţii. Pe 28 ianuarie 2013, magazinul deja vindea alimentele interzise de MS în jurul şcolilor, în timp ce aprobarea pentru funcţionarea acestuia a fost dată de CA abia pe data de 07.02.2013. O echipă de comisari ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) s-a deplasat la unitatea şcolară, dar nu a aplicat nici o amendă societăţii comerciale ce deţinea magazinul. Totuşi, buticul a încetat să mai funcţioneze. Interesant este că persoana care deţinea buticul era un fost inspector al Inspectoratului Şcolar Sector 5, Cristina Brăilă, cunoscută ca o apropiată a directoarei Iuliana Costeniuc.

Bani strânşi ilegal de la părinţi

Cu toate că Legea educaţiei naţionale interzice acest lucru, la Şcoala Generală „Luceafărul” s-au strâns şi sume de bani de la părinţii elevilor, figurând pentru „fondul şcolii” (220 de lei de la o clasă). Directoarea Costeniuc a fost înlocuită de la conducerea şcolii, în urma unei acţiuni în instanţă depuse de un alt cadru didactic. În locul ei a fost numit ca director Steliana Petcu, care vine, cum era şi de aşteptat, tot de la Liceul „Bolintineanu”.

Cei aflaţi la conducerea Şcolii „Luceafărul” şi care au încercat să se opună acestor „manevre” au fost sancţionaţi. Este cazul fostului director adjunct, Claudia Bota, înlocuită din funcţie. Aceasta a depus mai multe sesizări la ISMB, însă inspectorul şcolar general al Capitalei, Constantin Trăistaru, nu a luat nici o măsură. Şi Ministerul Educaţiei Naţionale a rămas, până în prezent, indiferent la problemele de la şcoala generală din sectorul 5. Mai mult, Claudia Bota ne-a arătat că pe diploma sa de licenţă a fost pusă de către noua direcţiune a Şcolii Generale „Luceafărul” o ştampilă cu inscripţia „conform cu originalul”. Astfel, diploma aceasteia a fost practic anulată.

http://www.ziare.com/scoala/programa/invitatii-ziare-com-oana-badea-eugen-nicolaescu-nu-trece-la-corigente-1255332

Invitatii Ziare.com: Oana Badea: Eugen Nicolaescu nu trece la corigente

Din ciclul Eugen Nicolaescu a terminat sanatatea si a pus ochii pe educatie, recent a rulat episodul „Scoala de vara a PNL„. Marea stire despre orele de educatie sanitara in scoli este nici mai mult nici mai putin decat un mare fas.

Poate ii spune cineva si lui Eugen Nicolaescu, care a declarat la scoala de vara a PNL de la Constanta ca din 2014 vor fi introduse in programa scolara ore de educatie sanitara, ca acestea exista deja din… 2004.

Marturie sta Ordinul nr. 4496/ 11.08.2004, privind aprobarea programelor scolare pentru disciplina optionala „Educatie pentru sanatate”, clasele I-XII, pe care il poate studia de pe site-ul ministerului de resort.

Din 2004, exista cateva mii de profesori formati printr-un program dedicat care desfasoara aceste ore acolo unde sunt alese de catre comunitatea scolara.
Dar daca tot este atat de preocupat de educatie poate afla si ca in decembrie 2012 prin Ordonanta 92, Ecaterina Andronescu a modificat art. 66 din Legea Educatiei Nationale exact acolo unde era prevazuta ponderea optionalelor, deci a acestui tip de continuturi.

Succesorul acesteia, Remus Pricopie, a consolidat limitarea dreptului parintilor si dascalilor de a opta pentru anumite discipline prin reducerea in invatamantul primar la 1-2 ore a curriculumului la decizia scolii fata de 1-4 ore cat era inainte.

Asa ca, daca tot a fost prins cu lectia neinvatata la scoala de vara, ar fi bine sa se puna cu burta pe carte ca nu trece de corigentele care tocmai se desfasoara.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/locale/constanta/a-picat-nr-2-universitatea-ovidius-restul-conducerii-incepe-dezica-1_522b0abfc7b855ff56579e1e/index.html

A picat şi nr. 2 din Universitatea Ovidius. Restul conducerii începe să se dezică. Ministerul Educaţiei trimite Corpul de Control la Constanţa

Ministerul Educaţiei Naţionale a decis revocarea Gabrielei Stanciu din funcţia de ordonator de credite al Universităţii Ovidius din Constanţa şi, de asemenea, încetarea exercitării temporare a atribuţiilor de rector al acestei universităţi. Urmărită penal de DNA, prorectorul Stanciu preluase aceste prerogative după arestarea rectorului Dănuţ Tiberiu Epure, prins cu şpagă.

La data de 5 septembrie, Direcţia Naţională Anticorupţie a anunţat că prorectorul Gabriela Stanciu este urmărită penal. Ea se face vinovat de luare de mită şi de folosirea de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii.

Altfel spus, prorectorul Gabriela Stanciu a vândut pe 1.500 euro subiectele şi rezolvările de la admiterea la Facultatea de Farmacie. Candidata a intrat pe un loc cu taxă, cu media 5,87.

DNA a decis ca Gabriela Stanciu să nu-şi mai exercite funcţia de prorector şi să nu părăsească ţara pe timp de 30 zile. Procurorii DNA au anunţat că efectuează acte de urmărire penală şi faţă de alte persoane. După rector şi prorector urmează cel mai probabil decanul Facultăţii de Farmacie, Rodica Sîrbu.

O zi mai târziu, Senatul Universităţii Ovidius din Constanţa s-a întrunit în şedinţă extraordinară.  „După delimitarea întregului Senat de actele de corupţie care planează asupra unor persoane din conducerea Universităţii, în unanimitate Senatul UOC a desemnat prorectorul care preia atribuţiile de ordonator de credite – prof.univ.dr.ing. Ion Bordeianu, prorector Imagine, Comunicare şi probleme sociale studenţeşti“, anunţă biroul de presă al universităţii.

În comunicatul de presă se mai amintea că „prof. univ. dr. Î.P.S. Teodosie Petrescu a revenit asupra demisiei din funcţia de Prorector Relaţii internaţionale şi studenţi străini, a retractat-o“.

„În consecinţă, Universitatea Ovidius din Constanţa are patru prorectori, dintre care unul ordonator interimar de credite“, preciza universitatea.

Cu excepţia lui Bordeianu, ceilalţi 3 prorectori rămân aşadar pe funcţii. Înalt Prea Sfinţitul Teodosie Petrescu este prorector responsabil cu „Relaţii internaţionale şi studenţi străini“, îndrumător pentru Facultatea de Fizică, Chimie, Electronică şi Tehnologia Petrolului şi pentru Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport. ÎPS Teodosie îşi dăduse demisia din fincţia de prorector în urmă cu câteva zile, dar a revenit asupra deciziei.

Victor Ploae este prorectorul responsabil cu „Cercetare ştiinţifică, dezvoltare, inovare şi relaţii cu mediul economico-social“,fiind îndrumător pentru Facultatea de Medicină Dentară, Facultatea de Matematică şi Informatică, precum şi Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei.

Florin Anghel este prorectorul responsabil de „Strategie, dezvoltare instituţională şi managementul calităţii“, fiind îndrumător pentru Facultatea de Inginerie Mecanică, Industrială şi Maritimă, Facultatea de Drept şi Ştiinţe Administrative, precum şi pentru Facultatea de Teologie.

În urma ordonanţei DNA, Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a anunţat la 6 septembrie că Stanciu este revocată din funcţiile deţinute: rector interimar şi ordonator de credite. MEN a aprobat numirea prorectorului Ion Bordeianu în funcţia de ordonator de credite al Universităţii Ovidius din Constanţa.

„Atât în cazul numirii doamnei Gabriela Stanciu, cât şi a domnului Ion Bordeianu, Ministerul Educaţiei Naţionale a luat act de deciziile Senatului universitar, în conformitate cu prevederile legale privind autonomia universitară.

În acest context, precizăm faptul că desemnarea iniţială a doamnei prorector Gabriela Stanciu cu mandatul de a exercita atribuţiile de ordonator de credite până la încetarea cauzelor care conduc la imposibilitatea exercitării atribuţiilor de actualul titular al funcţiei, a fost decisă prin vot, în data de 1 august, de Senatul universităţii constănţene“, arată ministerul printr-un comunicat de presă.

Ministerul Educaţiei a mai hotărât şi deplasarea echipei Corpului de Control al ministrului Educaţiei Naţionale la Constanţa, pentru a analiza situaţia de la Universitatea Ovidius.

Rectorul Universităţii Ovidius din Constanţa, Dănuţ-Tiberius Epure, arestat pentru luare de mită, a fost suspendat din funcţie pe durata anchetei penale. MEN a emis şi un ordin de ministru privind revocarea lui Dănuţ-Tiberius Epure din poziţia de membru cu funcţia de vicepreşedinte al Comisiei de Ştiinţe Economice şi Administrarea Afacerilor, comisie de specialitate a Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU).

http://adevarul.ro/locale/targoviste/comisarul-vassiliou-tineret-1_522a005cc7b855ff56532585/index.html#

Comisarul Vassiliou susţine iniţiativa preşedinţiei lituaniene a UE de a sprijini educaţia şi tineretul

Androulla Vassiliou, comisarul european pentru educaţie, cultură, multilingvism şi tineret, va efectua o vizită în Lituania, în perioada 5-10 septembrie, cu scopul de a-şi oferi sprijinul preşedinţiei lituaniene a UE în demersul său de a plasa educaţia de calitate şi oportunităţile oferite tinerilor printre priorităţile agendei politice.

În timpul vizitei, comisarul Vassiliou va deschide Conferinţa UE privind tineretul alături de preşedintele Lituaniei, Dalia Grybauskaitė, şi Conferinţa „Învăţământul superior european în lume” împreună cu prim-ministrul Algirdas Butkevicius. De asemenea, comisarul se va întâlni cu Dainius Pavalkis, ministrul educaţiei şi ştiinţei, şi cu Algimanta Pabedinskienė, ministrul muncii şi securităţii sociale, precum şi cu membri ai Parlamentului (Seimas).

„Sunt foarte încântată de faptul că preşedinţia lituaniană a UE scoate în evidenţă importanţa educaţiei şi a tineretului pentru o creştere sustenabilă şi pentru crearea de locuri de muncă”, a declarat comisarul Vassiliou. „Acesta este un semnal foarte puternic, în condiţiile în care ne pregătim de lansarea noului program Erasmus+ al UE, care va oferi unui număr de 4 milioane de tineri europeni posibilitatea de a studia, de a efectua stagii, de a preda sau de a desfăşura activităţi de voluntariat în străinătate în următorii şapte ani. Aştept cu nerăbdare în special discuţiile pe care le voi purta în cursul vizitei cu studenţii, în legătură cu noul program şi cu oportunităţile pe care le va crea acesta”.

În data de 5 septembrie, comisarul Vassiliou va participa la conferinţa pe tema învăţământului superior european în lume, organizată de preşedinţie la Vilnius. Discuţiile se vor axa pe noua strategie a Comisiei Europene cu privire la internaţionalizarea învăţământului superior, care face apel la măsuri mai îndrăzneţe de consolidare a cooperării şi mobilităţii dincolo de graniţele UE, cu scopul de a îmbunătăţi calitatea învăţământului superior şi de a contribui la crearea de locuri de muncă şi la inovare (a se vedea IP/13/678).

Comisarul Vassiliou va sublinia importanţa dezvoltării unor strategii naţionale şi instituţionale complexe, care nu se limitează la mobilitate şi care încurajează noi tipuri de parteneriate. Comisarul va explica modul în care UE intenţionează să contribuie la realizarea acestor obiective prin noile programe de finanţare Erasmus+ şi Orizont 2020. De asemenea, în data de 5 septembrie, comisarul va vizita Centrul Ştiinţific şi de Comunicare din cadrul Bibliotecii Universitare din Vilnius.

În ziua următoare, pe 6 septembrie, comisarul se va întâlni la Kaunas cu mai mulţi studenţi de la Universitatea Vytautas Magnus şi de la alte instituţii, pentru a discuta despre programul Erasmus+, despre viitorul Europei şi despre rolul educaţiei şi al formării în depăşirea crizei actuale.

Măsurile de impulsionare a incluziunii sociale a tinerilor, în particular a celor care nu sunt încadraţi în muncă şi nu urmează cursuri sau stagii, vor constitui nucleul dezbaterilor din cadrulConferinţei UE privind tineretul care se va desfăşura în Vilnius în perioada 9-12 septembrie. Comisarul Vassiliou va sublinia faptul că această problematică poate fi abordată cu eficacitate numai prin coordonarea tuturor domeniilor de politică relevante, printre care educaţia, ocuparea forţei de muncă şi sănătatea, atât la nivel naţional, cât şi la nivelul UE. De asemenea, comisarul va expune o sinteză a „dialogului structurat” dintre UE şi tineret, care le permite tinerilor să contribuie la schiţarea politicilor UE care îi privesc. Aproximativ 100 de reprezentanţi ai tinerilor vor oferi feedback în urma consultărilor desfăşurate în statele lor. Obiectivul este formularea unor concluzii comune, care ar urma să fie adoptate de miniştrii tineretului către sfârşitul anului curent.

De asemenea, Comisarul Vassiliou se va întâlni cu membri ai Seimas şi va deschide o conferinţă despre leadership în educaţie, în data de 9 septembrie. Conferinţa se va axa pe modul în care liderii din domeniul educaţiei pot îmbunătăţi calitatea şi eficienţa şcolilor şi a instituţiilor de formare. Evenimentul are la bază iniţiativa Comisiei intitulată „Regândirea educaţiei”, prin intermediul căreia statele membre sunt îndemnate să intensifice sprijinul oferit profesorilor, educatorilor şi liderilor din învăţământ, cu scopul de a îmbunătăţi rezultatele obţinute în domeniul educaţiei.

Context

Începând din 2007, Lituania a primit finanţare din partea UE în valoare de 76 milioane EUR în cadrul programului de învăţare pe tot parcursul vieţii: 39 milioane EUR pentru învăţământul superior în cadrul Erasmus, 19 milioane EUR pentru învăţământ profesional şi tehnic (Leonardo da Vinci), 13 milioane EUR pentru cooperarea dintre şcolile primare şi cele secundare(Comenius) şi 5 milioane EUR pentru formarea adulţilor (Grundtvig). De asemenea, Lituania a mai primit 16,6 milioane EUR pentru finanţarea unor acţiuni legate de tineret în cadrul programului UE „Tineretul în acţiune”. În 2011-2012, peste 3 500 de studenţi lituanieni au primit burse Erasmus pentru a studia sau pentru a ocupa un loc de muncă în străinătate, în timp ce aproximativ 2 000 de studenţi străini au venit la schimb în Lituania. În 2012, peste 6 000 de tineri şi lucrători tineri din Lituania au participat la programul „Tineretul în acţiune”.

http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/ce-zice-Inalta-curte-despre-concedierea-unui-profesordin-cluj-In-evul-mediu-indrazneala-gandidiferit-era-considerata-erezie-1_5229c3aac7b855ff5651e467/index.html#

Ce zice Înalta Curte despre concedierea unui profesor universitar din Cluj: „În Evul Mediu, orice îndrăzneală de a gândi diferit era considerată o erezie“

Decizia luată de conducerea Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca şi a cea a Ministerului Educaţiei de a-l da afară pe profesorul Dorin Isoc a fost calificată de magistraţii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie drept un gest din „Evul Mediu“. Isoc a fost concediat în urmă cu 5 ani. Acesta are acum un site care identifică lucrările plagiate.

Acuzaţiile Senatului Universităţii Tehnice au fost demontate, iar acţiunea acestora a fost comparată cu exterminările vizionarilor din epoci de odinioară.

“În Evul Mediu, orice îndrăzneală de a gândi diferit era considerată o erezie. În viaţa contemporană, în reforma învăţământului ideile inovatoare trebuie atent valorificate şi justificate”, se spune în motivarea înalţilor magistraţi după sentinţa dată în februarie 2013, citată de oradecluj.ro.

Isoc a fost acuzat de către colegii săi de la Facultatea de Automatizări şi Calculatoare că ar fi denigrat universitatea la festivitatea de absolvire din anul 2008. Un alt fapt care nu era pe placul UTCN este cel prin care Isoc îşi nota studenţii: dădea note cu zecimale.

Magistraţii au mai arătat în expunerea de motive că Mihail Hărdău, pe atunci şeful de la Educaţie, a dat un ordin (în data de 9 septembrie 2008) prin care permitea notarea cu zecimale.

Profesorul acuzat a contestat concedierea sa atât în instanţă, cât şi la Ministerul Educaţiei. În timpul procesului, Dorin Isoc a fost reangajat de două ori, şi tot de atâtea ori a fost dat afară. Momentan, este angajatul UTCN, instituţia punând în aplicare sentinţa Înaltei Curţi. Profesorului Isoc i-a fost achitat retroactiv salariul.

Ce zice UTCN

Întrebată cum comentează afirmaţiile din motivarea magistraţilor, afirmaţii jignitoare la adresa unei instituţii de învăţământ superior, conducerea UTCN a transmis, prin purtătorul de cuvânt, o reacţie.

„Universitatea nu comentează ce a hotărât Înalta Curte. Sentinţa a fost pusă imediat în aplicare, iar profesorul universitar a fost reîncadrat la Facultatea de Automatică şi Calculatoare din cadrul UTCN“, afirmă purtătorul de cuvânt al UTCN, Mirela Botan.

http://www.cronicaromana.ro/2013/09/07/nou-ordonator-de-credite-la-universitatea-ovidius-din-constanta/?ref=srctt

Nou ordonator de credite la Universitatea “Ovidius” din Constanţa

Profesorul universitar Ion Bordeianu este noul ordonator de credite al Universităţii “Ovidius” din Constanţa, după revocarea din funcţie a Gabrielei Stanciu – cercetată pentru corupţie, căreia i-au fost retrase şi atribuţiile de rector.

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) informează, într-un comunicat remis vineri seară, că a decis revocarea Gabrielei Stanciu din funcţia de ordonator de credite al Universităţii “Ovidius” şi, de asemenea, încetarea exercitării temporare a atribuţiilor de rector al acestei universităţi, informează Mediafax.

“Deciziile MEN, aprobate prin ordin de ministru, îşi produc efectele începând cu data de 5 septembrie şi au ca temei Ordonanţa nr. 9/P/2013 emisă de Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) – Secţia de Combatere a Corupţiei a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prin care au fost dispuse o serie de măsuri împotriva doamnei Gabriela Stanciu”, se mai arată în comunicat.

În completarea acestei decizii, Ministerul Educaţiei Naţionale a aprobat, vineri, numirea profesorului universitar Ion Bordeianu în funcţia de ordonator de credite al Universităţii “Ovidius” din Constanţa.

Potrivit MEN, atât în cazul numirii doamnei Gabriela Stanciu, cât şi a domnului Ion Bordeianu, Ministerul Educaţiei Naţionale a luat act de deciziile Senatului universitar, în conformitate cu prevederile legale privind autonomia universitară.

“În acest context, precizăm faptul că desemnarea iniţială a doamnei prorector Gabriela Stanciu cu mandatul de a exercita atribuţiile de ordonator de credite până la încetarea cauzelor care conduc la imposibilitatea exercitării atribuţiilor de actualul titular al funcţiei, a fost decisă prin vot, în data de 1 august, de Senatul universităţii constănţene”, mai arată sursa citată.

Ministerul Educaţiei precizează că a decis şi deplasarea echipei Corpului de Control al ministrului Educaţiei Naţionale la Constanţa, pentru a analiza situaţia existentă în cadrul Universităţii “Ovidius”.

Prorectorul Universităţii “Ovidius” Constanţa, Gabriela Stanciu, care avea atribuţii de rector după arestarea lui Dănuţ Tiberius Epure, este cercetată pentru corupţie şi suspendată din funcţie după ce a luat de la o persoană 1.500 de euro mită pentru a-i da răspunsurile pentru admiterea la Farmacie.

Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) au început urmărirea penală faţă de Gabrielei Stanciu, prorector al Universităţii “Ovidius” din Constanţa, care exercita atribuţiile de rector al instituţiei de învăţământ, pentru luare de mită şi de folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii, şi Lucica Toader, pentru dare de mită.

Anchetatorii i-au interzis Gabrielei Stanciu să părăsească ţara pe o perioadă de 30 de zile şi au luat măsura obligării de a nu exercita funcţia de prorector, se arată într-un comunicat de presă de joi al DNA.

Potrivit rezoluţiei de începere a urmăririi penale, în luna iulie 2012, Gabriela Stanciu, în calitate de prorector al Universităţii “Ovidius” din Constanţa, a primit 1.500 de euro de la Lucica Toader, mama unei candidate la examenul de admitere la Facultatea de Farmacie, “pentru a-şi încălca atribuţiile de serviciu şi pentru a-i pune la dispoziţie subiectele şi răspunsurile corecte”.

“Concret, în schimbul banilor, învinuita Stanciu Gabriela a pus la dispoziţia învinuitei Toader Lucica, anterior examenului, subiectele de concurs selectate la disciplina chimie, iar pentru disciplina biologie, răspunsurile corecte pentru fiecare din cele 50 de întrebări. În urma remiterii celor 1.500 de euro, primirii subiectelor şi răspunsurilor de concurs, fiica învinuitei Toader Lucica, a fost admisă pe locuri cu taxă la Facultatea de Farmacie din cadrul Universităţii Ovidius din Constanţa”, au arătat procurorii, în documentul citat.

Rectorul Universităţii “Ovidius” din Constanţa, Dănuţ Tiberius Epure, suspendat din funcţie, a fost arestat preventiv în 31 iulie, pentru luare de mită. În acelaşi dosar este cercetat în libertate şi Stere Tala, pentru complicitate la luare de mită.

Potrivit procurorilor, Dănuţ Tiberius Epure a primit de la o persoană, în cursul lunii august a anului trecut, 1.000 de euro, prin intermediar, pentru a facilita admiterea fiicei celui de la care a primit banii la Facultatea de Farmacie, pe un loc destinat cetăţenilor străini.

De asemenea, în iulie 2013, Tiberius Epure ar fi pretins, atât direct cât şi prin intermediar, de la două persoane, 9.000 de euro pentru a pune la dispoziţia unor candidaţi la examenul de admitere la Facultatea de Farmacie subiectele la disciplinele de concurs. Din banii pretinşi în iulie, Epure a primit 4.000 de euro, după care a remis unuia dintre candidaţi subiectele şi rezolvările acestora la disciplinele biologie şi chimie.

Anchetatorii susţin că la pretinderea şi primirea sumei de 4.000 de euro rectorul Universităţii “Ovidius” a fost ajutat de către Stere Tala, care a intermediat relaţia cu persoana care a dat suma de bani.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/locale/ovidius-de-la-universitate-plina-de-sperante-la-cloaca-311944.html

REACŢIE. Corpul de control al Ministerului Educaţiei vine la Constanţa

Ovidius – de la universitate plină de speranţe la cloacă

În 1996, aula Universităţii Ovidius din Constanţa era arhiplină. Unul dintre cei mai celebri oameni de cultură contemporani, Umberto Eco, scriitor, semiotician, filosof, critic literar, primea titlul de Doctor Honoris Causa. Îl avea alături pe prietenul său, regretatul Marin Mincu, cel care îl convinsese să vină la Constanţa şi care pusese bazele Facultăţii de Litere şi se luptase, alături de alţii, pentru chiar pentru înfiinţarea universităţii.

Faţă de acele momente, ce se întâmplă acum la Universitatea Ovidius din Constanţa pare de domeniul grotescului. După ce rectorul Tiberiu Epure a fost reţinut de procurorii DNA, pentru că ar fi dat subiectele de examen mai multor candidaţi, a fost pus sub învinuire, pentru motive similare, şi prorectorul Gabriela Stanciu, care fusese numit, de colegii săi, ordonator de credite. Surse din interior spun că DNA ar mai avea clienţi în universitate.

Ministerul îşi trimite corpul de control

Situaţia a degenerat atât de mult încât Ministerul Educaţiei a anunţat că a decis deplasarea echipei Corpului de Control al ministrului Educaţiei Naţionale la Constanţa, pentru a analiza situaţia existentă în cadrul Universităţii „Ovidius”, control care ar trebui să fie demarat astăzi. Ministerul spune că a avut mâinile legate când Senatul Universităţii i-a numit în funcţie pe Gabriela Stanciu, dar şi pe noul ordonator de credite, Ion Bordeianu. Ministerul numai a luat act de deciziile Senatului universitar, în conformitate cu prevederile legale privind autonomia universitară. Bordeianu este şi el membru al echipei Epure, fiind unul dintre prorectori.

Dezvăluiau candidaţilor subiectele

Vă reamintim, Gabriela Stanciu este cercetată pentru corupţie după ce a luat de la o persoană 1.500 de euro mită, în iulie 2012, pentru a-i da răspunsurile pentru admiterea la Farmacie. ”Concret, în schimbul banilor, învinuita Stanciu Gabriela a pus la dispoziţia învinuitei Toader Lucica, anterior examenului, subiectele de concurs selectate la disciplina chimie, iar pentru disciplina biologie, răspunsurile corecte pentru fiecare din cele 50 de întrebări. În urma remiterii celor 1.500 de euro, primirii subiectelor şi răspunsurilor de concurs, fiica învinuitei Toader Lucica, a fost admisă pe locuri cu taxă la Facultatea de Farmacie din cadrul Universităţii Ovidius din Constanţa”, au arătat procurorii, în documentul citat. Rectorul a fost arestat preventiv în 31 iulie, pentru luare de mită. Potrivit procurorilor, Dănuţ Tiberius Epure a pretins şi primit de la mai multe persoane mii de euro pentru a le pune la dispoziţie subiectele de admitere la Facultatea de Farmacie.

Doctor la Sorbona, tras pe linie moartă

Nimeni din interiorul universităţii nu vorbeşte oficial despre degringolada de acolo. Cu toate acestea, exemplele de favoritism, ca să nu le spunem altfel, sunt celebre la Ovidius. Vă prezentăm, pe scurt, unul singur: un profesor cu doctorat la Sorbona, singurul din Constanţa, a fost tras pe linie moartă de către conducerea Facultăţii de Litere şi a ajuns să predea la facultăţi tehnice. Locul său a fost luat de un asistent universitar, fosta sa elevă. Totul s-a realizat sub umbrela unui examen pe post, pe vremea când rector nu era Dănuţ Epure, aflat acum în închisoare. Rector despre care tot mai mulţi colegi afirmă acum că era mai mult om de afaceri decât dascăl.