Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 9.01.2014

PREUNIVERSITAR

 

STUDIU Cât de respectaţi sunt profesorii în lume

China este ţara unde profesorii se bucură de cel mai mare respect din partea populaţiei, aflându-se pe acelaşi palier cu doctorii ca statut social, potrivit unui studiu făcut de Fundaţia Varkey GEMS, în 21 de ţări. În alte state însă, dascălul este la fel de important ca bibliotecarul sau infirmierul. Autorii studiului „2013 Global Teacher Status Index” spun că şi-ar dori ca profesorii să fie la fel de bine văzuţi în societate ca doctorii, care au în general cel mai mare grad de respect, relatează jurnaliştii de la publicaţia Le Figaro. Conform cercetării, chinezii îi respectă cel mai mult pe profesori, pe următoarele locuri aflându-se Grecia, Turcia şi Coreea de Sud. România nu figurează însă în studiul internaţional. De asemenea, în general, în cele 21 de ţări, profesia de profesor are un nivel mediu de respect şi meseriile cu un statut social similar sunt percepute a fi cele de: bibliotecar, infirmier, membru al autorităţii locale, lucrător social sau medic. Meserie socială sau elitistă? În Franţa, Turcia, Brazilia şi Statele Unite, unde profesorii sunt comparaţi cu bibliotecarii, relaţia lor cu părinţii nu este una foarte bună, relevă studiul. În 67% din ţările care au luat parte la studiu, profesorii sunt percepuţi drept persoanele din societate care se ocupă de copii, lucrători sociali, ceea ce este departe de de percepţia tradiţională că profesoratul este o meserie intelectuală. Studiul mai analizează şi percepţia populaţiei în funcţie de statutul financiar al profesorilor. Mulţi consideră că statutul în societate este dat de cât de mult câştigi, iar în majoritatea ţărilor care au participat la studiu, repondenţii au apreciat corect salariile cadrelor didactice. Totuşi, în Coreea de Sud, Japonia, Singapore, Israel şi Statele Unite, profesorii câştigă mai mult decât cred oamenii. La polul opus, repondenţii din Marea Britanie, Brazilia, Noua Zeelandă, Spania şi Finlanda au estimat salarii mai mari decât sunt în realitate.

Sursa: Adevarul.ro

 

Ancheta de la Şcoala 10 continuă. Avocata învăţătoarei: înregistrarea a fost scoasă din context, discuţia era despre ambalajul „micilor” atenţii de Crăciun

Ancheta de la Şcoala 10 „Maria Rosetti” din Capitală, unde o învăţătoare le-a pretins părinţilor bani mai mulţi pentru cadourile de Crăciun ale personalului, continuă. Miercuri, avocata învăţătoarei Dana Blându a declarat că plângerea părinţilor pentru care este anchetată aceasta nu a avut legătură cu scandalul darurilor şi că învăţătoarea chiar s-ar fi oferit să le plătească acestora contravaloarea „micilor” atenţii. UPDATE: La Şcoala 10 au avut loc mai multe şedinţe miercuri după-amiază, cu părinţii, ultima a început la ora 18.00. Dacă marţi seară au fost rugaţi să completeze chestionare cu întrebări mai generale despre existenţa sau nu a unei practici de strângere de bani pentru angajaţii şcolii, miercuri seară ancheta s-a axat pe cazul învăţătoarei Dana Blându, susţin părinţii. Cercetările inspectoratului şcolar şi ale consiliului de administraţie al şcolii au continuat şi miercuri, după ce, marţi seara, părinţii au primit nişte formulare de la ISMB în încercarea de a se afla dacă practica aceasta este răspândită în şcoală. Au fost aleşi prin tragere la sorţi câte doi părinţi din fiecare clasă, numărul 7 şi numărul 14 la catalog, potrivit acestora. Miercuri a fost audiată şi învăţătoarea Dana Blându, iar la ieşirea din şcoală avocata acesteia, Maria Vasii, a declarat presei că plângerea făcută de părinţi este pentru suma de 200 de lei pe care părinţii ar fi plătit-o pentru curăţenie suplimentară, fără nicio legătură cu darurile de Crăciun. „În plângerea pe care noi am citit-o, am văzut numai afirmaţia că s-a cerut suma de 200 de lei pentru o curăţenie. Banii erau adunaţi de către mămici şi predaţi persoanei care se ocupa de curăţenia suplimentară. Doamna Blându nu avea nicio intermediere în acest caz”, a spus Vasii, care a fost şi avocata poliţistului Cristian Cioacă în Dosarul Elodia. Vasii a mai declarat că învăţătoarea nu are motive să îşi dea demisia până la finalizarea anchetei şi că afirmaţiile Danei Bându din înregistrare au fost scoase din context. „Doamna învăţătoare afirmă că înregistrarea făcută de părinţi reprezintă o convorbire care a fost scoasă din context. În conţinutul convorbirii originale se discuta, de fapt, despre modul în care au fost prezentate acele mici atenţii şi nu un reproş faţă de ce conţineau acele cadouri. Mai precis, doamna învăţătoare se ocupa personal de reambalarea acelor produse. Aşadar, reproşul nu era despre valoarea acelor bunuri. Învăţătoarea chiar s-a oferit să le plătească părinţilor contravaloarea acelor mici daruri către personal, tocmai pentru că nu dorea să ofenseze”, a explicat avocata. Vasii a mai menţionat că discuţia din înregistrare a fost iniţiată de una dintre mămici, după terminarea serbării, şi că se discuta mai mult despre modul în care au fost prezentate darurile. „Acele afirmaţii au fost interpretate greşit pentru că mass-media nu a avut acces la întreaga conversaţie”, a mai spus Vasii. Unii părinţi ar fi dat şi diamante Jurnalista Simona Tache a publicat pe blogul său un interviu cu mama care a făcut public celebrul filmuleţ cu învăţătoarea care le pretindea părinţilor bani. „Experienţa mea personală cu doamna învăţătoare a fost mai mult decât dezamăgitoare. Am depăşit mai multe momente umilitoare de dragul copiilor, am lăsat de la mine şi am încercat să o ignor şi să o evit. Un tătic spunea ieri că se simţea exact ca un sclav în preajma doamnei. Acesta era şi feeling-ul meu…”, a declarat femeia. Întrebată care este limita dincolo de care cadoul este şcpagă, e a răspuns că „cerul e limita” şi că are cunoştinţe care au dus diamante. „Chiar doamna ne spunea că părinţii plătesc leasingul la maşina colegelor dumneaei, se cumpără porci, poşete, diamante sau maşini, se spală şpaga prin înscrierea la afterschool şi devine legală, iar cei care nu au sau nu vor să dea sunt excluşi din clubul privilegiaţilor. Aşa cum este cazul unui copil de la clasa noastră, care nu a participat la nicio serbare, pentru că părinţii lui nu pot să ţină pasul şi nu au cotizat integral la fondul clasei… Până la urmă, pentru că altfel nu se putea, două familii au avut mărinimia să suporte cheltuiala. De acum încolo, e cu rata la zi…”, a mai povestit ea. Reacţiile autorităţilor şi ale asociaţiilor de părinţi Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar (FNAP-IP) a cerut marţi demascarea practicilor privind colecta de bani din şcoli şi susţine că va păstra confidenţială identitatea părinţilor care sesizează situaţii de acest fel, prin care se încalcă legea. „Facem apel la toţi părinţii, indiferent dacă sunt sau nu în asociaţia noastră, să nu mai tolereze aceste practici privind colecta de bani pentru cadouri. Este timpul să oprim acest fenomen, care ia amploare de la an la an. De aceea, rog orice părinte care va fi obligat să dea bani la şcoală să ne anunţe. Promitem confidenţialitate legat de numele respectivului părinte, iar noi, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar, vom sesia Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, dar nu vom expune părinţii sau copii la posibile presiuni”, a declarat pentru Mediafax preşedintele FNAP-IP, Mihaela Gună. Un apel simular a fost făcut şi de către inspectorul general al Inspectoratului Şolar al Municipiului Bucureşti (ISMB), Constantin Trăistaru, care a cerut prăinţilor să sesizeze orice solicitare de bani pentru cadouri sau alte neregului întâlnite în şcolile Capitalei. Inspectoratul va finaliza cel mai târziu joi raportul privind situaţia de la Şcoala nr. 10, unde un părinte a reclamat o învăţătoare pentru că cerea bani pentru cadourile ce urmau să fie oferite de sărbători conducerii unităţii şi altor angajaţi. Ancheta ISMB, finalizată joi „Vorbim de cel mai târziu joi, dar nu exclud ca, în cazul în care vom avea deja toate interviurile încheiate, raportul să fie gata chiar şi mâine (miercuri, n.r.)”, a declarat inspectorul Constantin Trăistaru, citat de Mediafax. Potrivit inspectorului general, echipa de control a ISMB discută cu profesorii şi cu părinţii despre incident, analizează dacă a fost respectat regulamentul şcolar, dar, mai ales, dacă colecta de bani pentru cadouri era un fenomen sau a fost un incident sporadic. „Vom urmări să vedem dacă acest tip de colectă de bani pentru cadouri de sărbători este un caz izolat sau un fenomen obişnuit. De aceea avem nevoie de declaraţiile părinţilor, dar şi ale profesorilor. De asemenea, este important să analizăm regulamentul şcolar de ordine interioară, sa vedem dacă există specificat ceva cu privire la colectele de bani”, a mai spus inspectorul general şcolar. Caz sesizat de Crăciun Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti s-a autosesizat, la sfârşitul anului trecut, în cazul unei învăţătoare de la Şcoala nr. 10, care ar fi cerut părinţilor bani pentru cadourile ce urmau să fie date de sărbători unor angajaţi ai unităţii. O comisie a Inspectoratului Şcolar a ajuns, luni dimineaţă, la Şcoala nr. 10 din Capitală unde o învăţătoare este acuzată că ar fi cerut bani părinţilor pentru cadouri de Crăciun. Ancheta în acest caz a fost declanşată după ce în mass-media a apărut o înregistrare video de la o şedinţă cu părinţii în care aceasta se arată indignată de sumele mici strânse de părinţi pentru cadourile de Crăciun, care ar fi trebuit să ajungă la angajaţii şcolii. Ei vor verifica ”în ansamblu dacă există astfel de politici de colectare a fondurilor pentru sărbătorile de Crăciun la nivelul întregii şcoli”, a declarat pentru adevarul.ro inspectorul Martian Banu, purtător de cuvânt la ISMB.   Învăţătoarea, anchetată şi de consiliul de administraţie al şcolii   Acesta a explicat că ”cercetarea principală”, legată de faptele surprinse de părinţi cu o cameră ascunsă, în care o învăţătoare le cerea acestora mai mulţi bani pentru cadourile de Crăciun, este de competenţa comisiei stabilite de consiliul de administraţie al şcolii, comisie care începe tot luni ancheta.   Ştefan Pacearcă, inspector scolar pentru învăţământul primar, a declarat că reprezentanţii Inspectoratului vor avea discuţii cu învăţătoarea Dana Blându, cu colegii acesteia şi cu directoarele şcolii, dar şi cu părinţii elevilor. El a precizat că, deocamdată, nimeni nu a fost suspendat.   Învăţătoarea a făcut luni dimineaţă primele declaraţii de la izbucnirea scandalului. „O să dau toate declaraţiile în faţa autorităţilor competente”, le-a spus ea jurnaliştilor.   Acuzaţiile la adresa învăţătoarei vor fi verificate de asemenea şi de procurori, după ce ISMB a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 2 în data de 30 decembrie 2013.   Potrivit reprezentanţilor Parchetului, dosarul a fost trimis spre anchetă poliţiștilor.

Sursa: Adevarul.ro

 

Pricopie: Biblioteca Pedagogică nu se desfiinţează, nu vor fi concedieri şi se vor da salariile

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat pentru Mediafax, marţi, după ce bibliotecarii au protestat faţă de desfiinţarea Bibliotecii Pedagogice Naţionale „I.C. Petrescu”, că aceasta va continua să funcţioneze, niciun angajat nu va fi concediat şi vor fi plătite salariile. Ministerul Educaţiei Naţionale a decis integrarea Bibliotecii Pedagogice Naţionale „I.C. Petrescu” ca secţie a Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I”, astfel asigurându-i-se continuitatea şi activitatea. În acest context, a adăugat ministrul Educaţiei, directorul Bibliotecii Pedagogice Naţionale va avea funcţia de director adjunct la Biblioteca Centrală Universitară „Carol I” din Capitală. Remus Pricopie a explicat, o dată în plus, că organizarea Bibliotecii Pedagogice ca secţie a Bibliotecii Centrale Universitare este necesară ca urmare a retrocedării imobilului în care funcţiona prima dintre acestea. „Va fi stabilit un calendar pentru transferarea cărţilor Bibliotecii Pedagogice”, a mai spus ministrul. Protestele bibliotecarilor Precizările lui Pricopie vin după ce aproximativ 20-30 de bibliotecari au protestat, marţi, la Biblioteca Pedagogică, faţă de ceea ce ei consideră a fi desfiinţarea instituţiei, aceasta devenind secţie a Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I”, potrivit unei ordonanţe de urgenţă adoptate la sfârşitul lui 2013. Bibliotecarii care au protestat marţi susţin că Biblioteca Centrală Universitară din Bucureşti nu poate prelua mai mult de 50.000 de volume din cele 450.000 câte deţine în prezent Biblioteca Pedagogică Naţională, din cauza spaţiului insuficient, fără a mai ţine seama că ea însăşi are nevoie de un spaţiu de creştere pentru achiziţiile viitoare. ”Ce se întâmplă cu restul de 400.000 de volume? Nimeni nu a realizat un studiu de impact al acestui demers. Nimeni nu a analizat la BCU Bucureşti spaţiile pentru a vedea dacă colecţiile Bibliotecii Pedagogice îşi găsesc loc în această bibliotecă. Se uită apoi şi faptul că BCU este o bibliotecă universitară cu o anumită destinaţie şi cu o anumită structură a colecţiilor, ca şi în alte state europene. Totul însă s-a făcut din birou, fără cunoaşterea şi analizarea situaţiei din teren. Nu au fost consultaţi nici specialiştii din domeniul pedagogiei, nici facultăţile de ştiinţe ale educaţiei, nici asociaţiile profesionale ale bibliotecarilor din România”, atrag atenţia aceştia. Imobilul în care se află biblioteca a fost retrocedat în 2006 Din cauza faptului că imobilul ocupat până de curând de Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu” a fost retrocedat în anul 2006, iar actualii proprietari stabiliţi de instanţă au solicitat suma de 2,7 milioane Euro pentru o eventuală achiziţie a acestui imobil, deşi evaluări independente estimau valoarea clădirii la 1,3 milioane Euro, instituţia se afla în situaţaia de a fi evacuată în orice moment şi de a pierde fondul de carte, respectiv locurile de muncă ale angajaţilor săi, a precizat Ministerul Educaţiei într-un comunicat de presă Între proprietari şi ocupanţii imobilului nu exista un contract de închiriere, Biblioteca Pedagogică fiind, practic, tolerată în respectivul spaţiu.

Sursa: Adevarul.ro

 

ANCHETĂ Învăţătoarea „abonată” la banii părinţilor riscă suspendarea

Autorităţile sunt aşteptate joi să decidă dacă învăţătoarea de la Şcoala 10 din Capitală, acuzată că ar fi cerut bani de Crăciun pentru personalul şcolii, mai rămâne în sistem. Inspectorii şcolari din Bucureşti au anunţat că joi vor propune şcolii sancţionarea Danei Blându, învăţătoarea de la Şcoala 10 „Maria Rosetti,” filmată de părinţi în timp ce îşi arăta nemulţumirea vizavi de sumele strânse pentru cadourile de Craciun ale profesorilor. Potrivit legii, sancţiunile pleacă de la mustrare şi pot ajunge până la desfacerea contractului de muncă, dar decizia va fi a consiliului de administraţie a şcolii. Surse oficiale vorbesc deja de o posibilă suspendare de la catedră. În paralel, procurorii le-a trimis poliţiştilor pentru a declanşa cercetările plângerea penală depusă de inspectorat pe numele învăţătoarei. Aceasta mai este acuzată că le-ar fi cerut părinţilor să-şi înscrie copiii la after-school-ul pe care l-a înfiinţat în urmă cu mai mulţi ani. Slăbiciunile legii şi justiţia „Cel mai probabil învăţătoarea va fi suspendată pe perioada anchetei, pentru că înregistrarea este mult prea evidentă, acestea sunt şi semnalele oficiale. Însă se ridică din nou problema legii care îngreunează îndepărtarea de la catedră a celor care nu fac cinste meseriei de dascăl, ar trebui simplificată procedura”, a declarat Simion Hăncescu, liderul Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ. Şi părinţii, care au fost chestionaţi în acest caz de inspectorii şcolari susţin că învăţătoarea nu ar trebuie să mai predea. „Ni s-au dat asigurări că cel mai probabil va fi suspendată, dar e păcat că se strică imaginea unei şcoli cu rezultate bune, unde nu toţi învăţătorii sunt aşa”, a declarat părintele unui copil de clasa a IV-a. Hăncescu spune că experienţele anterioare similare au arătat că dascălii suspendaţi au câştigat oricum în instanţă revenirea pe post. „Am înţeles că şi la audieri a susţinut că nu au cu ce să o prindă, pentru că pe film nu se vede primind niciun ban”, a adăugat liderul sindical. Argumentele apărării De cealaltă parte, avocata învăţătoarei, Maria Vasii, a declarat ieri, la ieşirea de la audieri, că plângerea părinţilor pentru care este anchetată aceasta nu are legătură cu scandalul darurilor şi că învăţătoarea chiar s-ar fi oferit să plătească contravaloarea „micilor” atenţii. Vasii, care este şi apărătorul poliţistului Cristian Cioacă, a adăugat că învăţătoarea nu are motive să îşi dea demisia până la finalizarea anchetei şi că afirmaţiile ei din înregistrare au fost scoase din context. „În conţinutul convorbirii originale se discuta, de fapt, despre modul în care au fost prezentate acele mici atenţii şi nu un reproş faţă de ce conţineau acele cadouri. Mai precis, doamna învăţătoare se ocupa personal de reambalarea acelor produse. Aşadar, reproşul nu era despre valoarea acelor bunuri. Învăţătoarea chiar s-a oferit să le plătească părinţilor contravaloarea acelor mici daruri către personal, tocmai pentru că nu dorea să ofenseze”, susţine avocata Danei Blându. “Învăţătoarea chiar s-a oferit să le plătească părinţilor contravaloarea acelor mici daruri către personal. Maria”, Vasii, avocata învăţătoarei. Fenomenul, măsurat în chestionare În cadrul anchetei derulate de echipa Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB), câţiva dintre părinţii şcolii nr. 10 au fost rugaţi să completeze mai multe formulare de la ISMB cu întrebări mai generale despre strângerea de fonduri în cadrul şcolii, pentru a vedea cât de răspândită este această practică. Au fost aleşi prin tragere la sorţi câte doi părinţi din fiecare clasă, numărul 7 şi numărul 14 la catalog, iar cei care nu au vrut să completeze chestionarul au putut refuza, spune unul dintre participanţi. Monica, mama unei eleve din şcoală a spus că i s-au cerut bani pentru cadourile de Crăciun. „În general se dau cam 50 de lei. Bine a fost că cineva din clasă care a filmat. Să ne spună şi unde sunt banii din fondul şcolii, dăm câte 40 de lei pe semestru şi nu am primit niciodată vreo chitanţă”, a povestit ea. Un alt părinte susţine că astfel de practici există, ca-n mai toate şcolile, însă ţine de părinţi să impună anumite limite învăţătoarei. „La mine în clasă nu au fost astfel de situaţii, pentru că noi nu am permis”, spune părintele.

Sursa: Adevarul.ro

 

Gratuitate la transportul în comun pentru elevii clujeni

Din 2014 elevii clujeni care utilizează transportul în comun pentru a ajunge la şcoală vor primi gratuitate pe două linii. Consilierii PNL îl acuză pe primar că le-a furat ideea. “Anul trecut am promis că vom găsi o soluţie pentru a sprijini elevii şi familiile care au copii la şcoală, în ceea ce priveşte transportul în oraş. După aprobarea bugetului pentru 2014 şi definitivarea procedurilor cu şcolile din municipiu, deci din luna martie, vom putea pune în practică promisiunea. Primăria va suporta, de la bugetul local, cheltuielile aferente transportului copiilor la şcoală (aproximate la acest moment la 4 milioane de lei), oferind astfel gratuitate pe două linii RATUC”, a explicat Emil Boc. El a ami arătat că va achiziţiona 50 de autobuze noi în 2014 şi există în plan crearea de noi trasee dedicate transportului în comun. Facilităţile de transport pe care le oferim studenţilor şi pensionarilor vor fi menţinute în continuare.  Acuzaţii PNL   “Partidul National Liberal multumeste clujenilor pentru semnaturile acordate in incercarea de al forta pe  primarul Emil Boc sa acorde gratuitati elevilor pentru transportul in comun, in municipiul Cluj Napoca. Prin campania de strangere de semnaturi pe care Partidul National Liberal a desfasurat-o in lunile octombrie-noiembrie, am reusit impreuna sa impunem aceasta facilitate pe care primarul Emil Boc a refuzat-o sistematic, dat fiind faptul ca elevii nu voteaza si nu pot fi contorizati in mod populistic. In fata celor peste 10 000 de semnaturi stranse, d-nul Boc a fost obligat sa cedeze si sa acorde gratuitatea pe transportul in comun necesara elevilor, singura categorie sociala fara venituri. Impreuna, cetatenii si consilierii PNL, am reusit sa facem un prim pas spre normalitate”, se arată într-un comunicat al consilierilor liberali.

Sursa: Adevarul.ro

 

17 elevi dintr-o şcoală din Argeş au fost internaţi în spital. Copiii s-ar fi intoxicat din cauza unor bomboane

17 elevi de la Şcoala Generală din comuna argeşeană Lunca Corbului au fost duşi de urgenţă la spital, miercuri dimineaţă, după ce li s-a făcut rău. Din primele informaţii se pare că elevii s-ar fi intoxicat după ce au mâncat bomboane de ciocolată aduse la şcoală de către un coleg. Cei 17 copii au început să se simtă rău la şcoală, plângându-se de dureri de cap şi vărsături. Imediat după acest episod au fost preluaţi de mai multe ambulanţe şi transportaţi către Spitalul de Pediatrie din Piteşti. Prefectul judeţului Argeş, Cristian Soare, a spus, pentru Mediafax, că primele informaţii primite de la faţa locului arată că una dintre ipoteze ar fi aceea că elevii au mâncat bomboane de ciocolată dintr-o cutie, fiind serviţi de către un coleg, însă nu există certitudini în acest sens. Potrivit prefectului, la şcoala din Lunca Corbului s-a deplasat o comisie de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş pentru a verifica ce s-a întâmplat. Din primele date se pare că bomboanele cu care au fost serviţi copiii erau în termenul de garanţie, după cum scrie pe cutie. Copiii au fost spitalizaţi Cei 17 copii preluaţi de ambulanţe au fost internaşu la Spitalul „Nicolae Bălcescu“ din Piteşti, în timp ce Direcţia de Sănătate Publică (DSP) şi Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) au deschis anchete în acest caz. „Starea lor generală este stabilă şi bună. Unii prezintă simptome, alţii mai puţin. Toţi se află sub supraveghere medicală“, a precizat, pentru Mediafax, Cristian Soare. El a mai declarat că DSP şi ISJ Argeş au deschis anchete în acest caz, urmând a se stabili dacă bomboanele cu care elevii au fost serviţi au provocat starea de rău a copiilor. „O fetiţă şi-a servit colegii cu bomboane de ziua ei, iar 17 dintre cei 22 de elevi au mâncat bomboanele. În pauza de la ora 9.00, trei dintre elevi au început să se simtă rău şi au fost duşi de o profesoară la dispensarul medical din localitate, iar medicul de acolo a chemat ambulanţa. În final, 17 copii au fost preluaţi şi transportaţi la spital”, a spus inspectorul general şcolar al judeţului Argeş, Florin Gardin. Totodată, bărbatul a declarat că ISJ a luat legătura cu părinţii celor 17 copii, care au fost anunţaţi despre acest incident.

Sursa: Adevarul.ro

 

Pricopie: Fondul clasei gestionat de şcoală este ilegal!

Fondul clasei poate exista doar ca iniţiativă a părinţilor şi este ilegal dacă este gestionat de şcoală, prin învăţătoare, profesori sau director, a declarat, miercuri seară, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Ministrul a făcut aceste precizări la TVR, în contextul anchetei declanşate în cazul învăţătoarei de la Şcoala nr. 10 din Bucureşti care este acuzată că cerea cadouri de la părinţii elevilor, informează Mediafax. Pricopie a mai spus că el, în calitate de părinte, nu a contribuit cu bani la şcoală, dar au fost organizate activităţi cum ar fi curăţenia în clasă, iniţiate şi gestionate financiar de părinţi. Ministrul Educaţiei a adăugat că fondul clasei cerut şi gestionat de reprezentanţi ai şcolii poate avea chiar şi încadrare penală. Întrebat de ce nu sunt suspendaţi de la catedră profesorii cercetaţi sau chiar condamnaţi, Remus Pricopie a explicat că, pentru acest demers, sunt necesari “mai mulţi paşi”, în conformitate cu Codul Muncii. Legat de această problemă, ministrul Educaţiei a anunţat, cu acelaşi prilej, că instituţia pe care o conduce va solicita modificări la Codul Muncii, a căror adoptare ţine însă de Parlament. Pricopie a mai anunţat că rezultatele anchetelor făcute de Inspectoratul Şcolar al Capitalei şi de Şcoala 10 în cazul învăţătoarei Dana Blându de la această unitate de învăţământ vor fi cunoscute joi şi, respectiv, vineri.

Sursa: Cronicaromana.ro

 

Părinții de la Școala 10 s-au împărțit în două tabere: unii spun că au dat bani de bunăvoie, alții că li s-au cerut

Învățătoarea Dana Blându, acuzată că a cerut bani pentru cadourile angajaților de la Școala 10 din București, a fost audiată de conducerea școlii. Aceasta și-a chemat și avocații și s-a apărat, spunând că înregistrarea făcută este scoasă din context. Între timp, ancheta declanșată de Inspectoratul Școlar se apropie de final.

Pentru prima dată de când a început ancheta la Școala 10 din București, învățătoarea Dana Blându și-a chemat avocații să o susțină în fața conducerii. Apărătorii dascălului susțin că înregistrarea apărută în presă, în care învățătoarea le reproșa părinților că nu au strâns bani de cadouri, este scoasă din context. „Reproșurile doamnei Blându erau făcute nu anterior, ci era o discuție provocată de una dintre mămici după ce serbarea s-a terminat și, din punctul ei de vedere, s-a discutat modul în care au fost prezentate darurile”, susține avocatul Maria Văsâi. Tot avocații spun că plângerea făcută la poliție nu se referă la fonduri strânse pentru cadouri. „În plângerea pe care am citit-o am văzut doar afirmația că s-au cerut 200 de lei pentru o curățenie suplimentară, erau adunate de mămici, predate persoanei care asigura curățenia necesară. Doamna Blându nu avea nicio intermediere în acest proces”, mai spune avocatul. Între timp, părinții chemați la școală pentru audieri s-au împărțit în două tabere. Unul dintre ei, care este și casierul clasei, spune că nimeni nu i-a forțat pe părinți să dea bani pentru cadouri. „Toată lumea prezentă la ședință a fost de acord ca noi să organizăm ceva pentru copii și să vină Moș Crăciun la școală. Pentru cadourile de Crăciun ale cadrelor didactice sau al personalului administrativ au fost dați în total, pe fiecare părinte, 26,5 lei. Nu consider că s-a dat o spagă și nu avem de ce să aducem aceste acuze”, precizează părintele care este casierul clasei. Mama unu alt elev susține, însă, altceva: „Ni s-au cerut bani, în general, pentru sprijinul educației, în repetate rânduri, nu bani pentru cadouri ci cadouri, iar când am venit cu aceste cadouri s-a exprimat nemulțumirea că nu sunt consistente. În total, de la începutul anului am dat undeva la 600 de lei”. Învățătoarea Dana Blându este anchetată de inspectorii școlari, dar și de conducere, după ce un părinte a înregistrat-o și a făcut publice imaginile în care aceasta le reproșa că au dat prea puțini bani pentru cadourile de Crăciun ale profesorilor, secretarelor sau chiar ale paznicilor școlii.

Sursa: Curentul.ro

 

Şase şcoli din Bucureşti vor fi modernizate cu bazin de înot și sală de fitness

Şase şcoli din Sectorul 2 al Capitalei vor fi modernizate la noi standarde europene. Lucrările vor viza în cea mai mare parte reamenajarea unităţilor de învăţământ prin extinderea unor corpuri de clădire existente dar şi dotarea acestora cu săli şi terenuri de sport în aer liber, la care se adaugă un bazin de înot acoperit şi o sală de fitness. Investiţiile vor fi acoperite din bugetul administraţiei locale. Indicatorii tehnico-economici şi devizele generale pentru realizarea obiectivelor de investiţii la cele şase şcoli au fost aprobate deja de Consiliul Local Sector 2. Astfel, Liceul Teoretic C.A. Rosetti va beneficia de închiderea bazinului de înot existent şi extindere (dotări şi sală de fitness) prin investiţie de 10,81 milioane lei fără TVA. La Liceul Teoretic C.A. Rosetti s-a constatat că bazinul de înot existent şi corpul de clădire anexat acestuia (cu destinaţia de vestiar) sunt într-o stare avansată de degradare din punct de vedere al finisajelor. Totodată, bazinul este descoperit, în incapacitate de utilizare, având şi echipamente neutilizabile. „În aceste condiţii, pentru desfăşurarea în condiţii adecvate, la un standard european, într-un mediu sănătos, a procesului de învăţământ se propune să fie demarate lucrări de închidere a bazinului existent şi de extindere a clădirii anexate”, se menţionează în documentele care au stat la baza Hotărârii de Consiliu Local Sector 2 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici de modernizare a celor şase şcoli, conform b365.ro. Şcoala Gimnazială nr. 145 – Grădiniţa nr.129 va beneficia de desfiinţarea construcţiei existente şi extinderea unui corp nou de grădiniţă prin investiţie de 4,13 milioane lei fără TVA. Colegiul Naţional Mihai Viteazul – Şcoala Gimnazială Iancului va beneficia de desfiiinţarea anexei existente şi construirea sălii de sport prin investiţie de 1,31 milioane lei fără TVA. Conform Legii educaţiei, unul din principiile care guvernează învăţământul preuniversitar este acela al promovării educaţiei prin sănătate, inclusiv prin educaţia fizică şi practicarea activităţilor sportive. Ţinând cont de faptul că la Colegiul Naţional Mihai Viteazul – Şcoala Gimnazială Iancului nu există amenajată o sală de sport care să corespundă scopurilor educative urmărite, este necesară demararea unui proiect de construire a unei astfel de structuri, apreciază Consiliul Local Sector 2. Celelalte instituții care vor beneficia de îmbunătățiri asemănătoare sunt Școala Gimnazială Maria Rosetti, Școala Gimnazială numărul 25 și Școala Gimnazială numărul 32. Investiţia totală în lucrările de reamenajare la cele şase şcoli din Sectorul 2 se ridică la suma de aproximativ 29 milioane lei (6,4 milioane euro), suma fiind asigurată din bugetul administraţiei locale.

Sursa: Curentul.ro

 

Planul „DIABOLIC” pus la cale de învăţătoarea ȘPĂGARĂ. MOTIVUL pentru care și-a ales ELEVII după ADRESĂ

Scandalul de la Şcoala „Maria Rosetti” atinge dimensiuni halucinante. Învăţătoarea Dana Blându este acuzată că şi-a ales pe sprânceană elevii din clasă, având grijă să fie cât mai mulţi în apropiere de „afacerea” ei, un after-school. În paralel cu intrarea pe ultima sută de metri a anchetei realizate de inspectori, la Şcoala „Maria Rosetti” din Capitală s-a spart şi „buboiul” şpăgii în cazul învăţătoarei Dana Blându. Un mic Hitler Mai discreţi sau mai vocali, părinţii implicaţi vin cu detalii care îi creionează dascălului profilul unei minţi diabolice, capabilă de manipulări şi scenarii complicate. Când au dat iniţial ochii cu învăţătoarea copiilor lor de pregătitoare, oamenii s-au gândit că l-au prins pe Dumnezeu de un picior. Femeia, cadru didactic cu peste 30 de ani de experienţă în sistem, i-a tratat ca pe nişte egali şi chiar a insistat să le vorbească la pertu. N-au intrat la bănuieli nici măcar atunci când li s-a cerut să plătească de două ori fondul şcolii, într-un singur semestru, în total de zece mii de lei, sau când învăţătoarea a venit cu pretenţia să angajeze o femeie de serviciu doar pentru clasa ei. S-au prins de strategiile Danei Blându abia când au fost presaţi să-şi ducă micuţii la after-school-ul condus de aceasta. Mai mult, deşi se presupune că dascălii nu au niciun amestec în repartizarea pe clase a elevilor de pregătitoare, din vorbă în vorbă, au descoperit că o mare parte dintre ei locuiau în aceeaşi zonă în care se afla şi afterschool- ul cu pricina. Refuzul lor de a-i pompa bani în afacerea proprie a fost de altfel şi „fitilul” care a stârnit ieşirea necontrolată surprinsă pe înregistrarea video. Scenariul din spatele afacerii after-school „Practic, asta i-a pus capac. Până atunci, dascălul oscilase între două atitudini: fie se trăgea cu ei de şireturi, fie era autoritară. Pe o mămică o invitase la cafea, în timp ce pe alta o lua la întrebări că de ce o ţine soţul acasă”, arată psihiatrul Gabriel Diaconu (foto), căruia i s-au confesat unii dintre părinţi. Din poveştile acestora reiese că dascălul a regizat totul în detaliu, încă de la prima şedinţă, când li s-a dat un „extemporal” cu întrebări despre studiile lor superioare, venituri, adrese etc. “Concluzia li s-a comunicat în a doua şedinţă: «Cred că nu veţi avea probleme când va fi vorba de dat bani, cei mai mulţi staţi la vilă»”, mai arată Diaconu. Că învăţătoarea se pricepea de minune să se joace cu minţile lor, confirmă şi mama fetiţei care a avut curajul să o demaşte înregistrând-o. „Are talentul de a supune şi domina părinţii. Ne-a explicat că îi dăm la afterschool-uri proaste în loc să îi dăm la afterschool- ul dumneaei, fapt care lear asigura succesul în viaţă. La noi în clasă, din 20 de familii, s-au revoltat doar vreo patru. Riscul, atunci când depui o reclamaţie la conducerea şcolii, este să dai exact peste «partenerul de afaceri» al învăţătorului”, a declarat femeia într-un interviu publicat pe blogul jurnalistei Simona Tache. Mămica a adăugat că „şpaga se spală prin înscrierea la afterschool şi devine legală” şi că însăşi învăţătoarea Blându le-a dezvăluit ce cadouri primesc restul colegelor sale: porci, poşete, diamante sau maşini. Potrivit acesteia, ar mai există o întregistrare făcută de unul dintre taţi, în care învăţătoarea îi face pe părinţi cu ou şi cu oţet. În ciuda faptului că imaginile sunt mai mult decât grăitoare, unii dintre ei se încăpăţânează încă să ţină partea învăţătoarei şi chiar au trecut la ameninţări faţă de tabăra opusă. „Nu sunt rău intenţionaţi, dar au un sentiment puternic de loialitate faţă de învăţătoare, care le-a inoculat propria ei viziune. Dacă ar discuta cu un specialist, 60% dintre ei ar schimba tabăra”, crede psihiatrul Gabriel Diaconu. Avocata învăţătoarei: „Afirmaţiile au fost interpretate greşit” Ancheta s-a mutat, ieri, la Secţia 6 de Poliţie din Capitală, unde Dana Blându a cerut o întrevedere cu părinţii care au reclamat-o, pentru a-şi cere scuze. Avocata sa, Maria Vasii, cea care l-a reprezentat şi pe poliţistul Cristian Cioacă, a afirmat că dascălul nu intenţionează să-şi dea demisia şi s-a mulţumit să declare că vorbele clientei sale au fost prost înţelese: “Acele afirmatii au fost interpretate greşit, pentru că media nu au avut acces la întreaga înregistrare, ci doar la o frântură”. În paralel, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) a transmis că va finaliza astăzi raportul privind situaţia de la Şcoala „Maria Rosetti”.

Sursa: Evz.ro

 

Ministrul Educației: Fondul clasei gestionat de școli este ILEGAL

Remus Pricopie a declarat, la postul TVR, că fondul clasei poate exista doar dacă este vorba despre o inițiativă a părinților, afirmația fiind făcută în contextul scandalului care o are în prim-plan pe o învățătoare de la Școala nr. 10, din București, care este acuzată că a cerut cadouri de la părinții elevilor săi. Ministrul Educației a mai precizat că fondul clasei cerut şi gestionat de reprezentanţi ai şcolii poate avea chiar şi încadrare penală. Întrebat de ce nu sunt suspendaţi de la catedră profesorii cercetaţi sau chiar condamnaţi, Remus Pricopie a explicat că sunt necesari „mai mulţi paşi”, în conformitate cu Codul Muncii, adăugând că ministerul va solicita modificări la Codul Muncii, a căror adoptare ţine însă de Parlament. Ministrul a mai declarat că rezultatele anchetelor făcute de Inspectoratul Şcolar al Capitalei şi de Şcoala 10 în cazul învăţătoarei Dana Blându de la această unitate de învăţământ vor fi făcute publice mâine, respectiv vineri.

Sursa: Evz.ro

 

Mama eroină, care a demascat-o pe învățătoarea șpăgără, rupe tăcerea: „Sunt dascăli care primesc porci, diamante sau mașini”

După două săptămâni de la publicarea înregistrării video în care învățătoarea Dana Blându îi face cu ou și cu oțet pe părinții din clasa sa, mama care a realizat filmarea cu camera ascunsă povestește de-a fir a păr dedesubturile unuia dintre cele mai controversate scandaluri din educație. „Cerul este limita… Am cunoștințe care au dus diamante, chiar doamna ne spunea că părinții plătesc leasingul la mașina colegelor dumneaei, se cumpără porci, poșete, diamante sau mașini, se spală șpaga prin înscrierea la afterschool și devine legală, iar cei care nu au sau nu vor să dea sunt excluși din clubul privilegiaților”, dezvăluie tânăra mămică, într-un interviu acordat jurnalistei Simona Tache. Aceasta spune dascălul avea o abilitate excepțională de a manipula părinții, folosindu-se de proprii lor copii. “Profită de slăbiciunile noastre și ii aruncă pe copii în față ori de câte ori este trasă la răspundere. Relația într-o mini-dictatură nu poate să fie decât una de dominator și supus. Atâta timp cât fraiele sunt la ea, noi dansăm cum ni se cântă”. Femeia explică ce pățesc părinții care refuză să se alinieze trendului șpăgii: ”Riști să compromiți iremediabil viitorul copilului tău, să te lupți cu morile de vânt, să te alegi cu o dezamăgire cruntă și, în final, să te catalogheze cu toții ca fiind naiv, tâmpit și mai ales nebun”. Dana Blându, mai arată mama curajoasă, le-ar fi spus de la obraz că vrea ca elevii să vină după ore și la after-school-ul său. “Doamna ne-a explicat că școala de fițe presupune cheltuieli semnificative, că se dă cu capul de pămant pentru că noi ne așteptăm din partea ei la rezultate, iar copiii noștri nu știu alfabetul, să scrie, să coloreze în contur etc. Că îi dăm la afterschool-uri proaste în loc să îi dăm la afterschool-ul dumneaei, fapt care le-ar asigura succesul în viață, însușirea rapidă a alfabetului și alte skils-uri deosebite”. Lupta cu sistemul Mai mult, pe lângă înregistrarea făcută de ea ar mai exista o alta, chiar mai dură. “Am avut plăcuta surpriză să aflu că un alt parinte avea o înregistrare în care doamna ne făcea “idioți”, “tâmpiți”, “oi” etc. Experiența dumnealui cu doamna învățătoare a fost de departe cea mai dură, mult mai rău decât ceea ce s-a auzit în înregistrarea mea. Dar am aflat de-abia după ce eu făcusem pasul. Și mi-a dat curaj pentru mai departe, mi-a confirmat că nu sunt singură”. Între timp, fetița sa face ore cu aceeași învățătoare: “Eu cred că trebuie să ai o doză de inconștiență să îți desfășori activitatea, ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic, în timp ce o țară întreagă te acuză, ești anchetat, investigat, iar viața și afacerile îți sunt expuse. Iar Inspectoratul nu știu cum își poate asuma raspunderea pentru lipsa de siguranță la care expune copiii”. În final, mama i-a adresat un mesaj fiicei sale, care a trebui să treacă prin această experiență traumatizantă. “Poate nu ne iese tot timpul, dar ne străduim din răsputeri să te înconjurăm de oameni care te iubesc sincer și dezinteresat, să îți oferim exemple pozitive, să te facem să îți dorești să trăiești frumos, într-o lume în care “mita”, “șpaga” sau “corupția” să fie cuvinte pe care să le auzi doar la televizor. Vreau să lupți pentru ceea ce crezi, să te bucuri de lucrurile simple și să nu te lași dominată de lăcomie. Nu accepta să te lași călcată în picioare, sustine-ți punctual de vedere, vei avea mereu un sprijin în noi!”

Sursa: Evz.ro

 

PROFESOR care suferă de CANCER PE CREIER: ”De ce nu îmi e frică de moarte”. Ce îl face PUTERNIC

Este profesor de liceu şi urmă cu șapte ani a fost diagnosticat cu cancer pe creier. Boala este incurabilă. Profesorul şi-a schimbat viaţa după ce a primit vestea sinistră. Cu toate că doctorii i-au mai dat un singur an de trăit, David Menasche, profesor in Miami, nu a abandonat lupta. De atunci, el a continuat să predea, a scris o carte și a încercat să își viziteze foștii elevi. De curând, David Menasche a scris un articol pentru site-ul CNN – Articol pe care îl redăm mai jos: Timp de 16 ani minunați, am predat la clasa a 11-a de la un liceu din Miami. Pentru mine, predatul nu era un mod de a-mi câștiga existența, era viața mea. Nimic nu mă făcea mai fericit și mai mulțumit decât să stau în fața unei clase și să vorbesc despre lucrările unor scriitori precum Shakespeare, Chaucer, Jack Kerouac, Tupac Shakur și Gwendolyn Brooks, și să observ cum elevii încep să înțeleagă pasiunea mea pentru limbă și literatură. I-am observat pe acești tineri de 15 și 16 ani în timp ce luau primele lor decizii importante din viață – despre carierele, relațiile și locurile unde vor să trăiască, facultățile pe care vor să le urmeze -, iar în același timp cum în vață să conducă mașini, cum se descurcă la primele slujbe, cum experimentează cu identitatea lor și cu independeța lor. Nu a fost o zi în care să nu mă simt privilegiat să fac parte din metamorfoza lor și să am șansa să le influențez viața. Clasa mea era scanctuarul meu. În 2006, când am fost diagnosticat cu o formă incurabilă a cancerului la creier, la 34 de ani, și mi s-a spus că mai am un singur an de trăit, am făcut exact ce am făcut mereu. M-am dus la școală. Aveam nevoie ca elevii mei să știe că aveam încredere suficientă în ei pentru a le împărtăși cel mai sacrosant capitol al vieții. Moartea.

Ei, la rândul lor, m-au ajutat să trăiesc bine fiecare clipă pe care o mai aveam. Timp de șase ani, singura dată când nu am fost la ore a fost când am fost operat pe creier. Nu am evitat niciodată subiectul cancerului meu în discuțiile cu elevii mei, însă nu au fost discuții asupra cărora am zăbovit mult. Mi-am acoperit capul chel și lacerat cu o pălărie de lână și am programat ședințele de chimioterapie astfel încât să nu îmi afecteze orele. Când mi se făcea rău, alergam până la baie. Vomitam în toaletă, mă spălam pe dinți și mă întorceam în clasă în mai puțin de trei minute. Elevii se prefăceau că nu observă. În acel timp, chiar am câștigat premiul de profesorul anului pentru regiunea mea. Apoi, în urmă cu două veri, tumoarea din capul meu a început să pună probleme. Jucam biliard cu un prieten când am fost lovit de o criză catastrofală care m-a lăsat paralizat și aproape orb. După două luni de terapie, am fost forțat să recunosc că nu voi mai putea preda și mi-am dat demisia. Cancerul a reușit să mă scoată în cele din urmă din clasă, însă nu eram pregătit să îl las să mă scoată din joc. Nu îmi era frică să mor. Îmi era frică să trăiesc fără un scop. Ca să îl parafrazez pe Nietzche, o persoană care are un ”de ce” în viață, poate găsi mereu un ”cum”. ”De ce-ul” meu erau studenții mei. Trebuia doar să găsesc un nou ”cum”. Cum ei nu mai veneau la mine, am decis să merg eu la ei. În septembrie 2012, am postat pe Facebook planul meu. Am spus că vreau să îmi petrec zilele care mi-au mai rămas cu foștii mei elevi. Scopul era să văd cum se descurcă și să observ dacă am ajutat cu ceva la conturarea vieților lor. A fost o șansă pe care puțini oameni o primesc, însă pe care mulți, în special profesori, ar pune-o în practică. La doar câteva ore după ce am postat mesajul, am primit invitații de la elevi aflați în peste 50 de orașe din țară. În noiembrie, am pornit în călătoria mea, în jurul Americii, cu autobuzul sau trenul, doar eu și bastonul meu. Timp de trei luni am călătorit mii de kilometri de la Miami la New York, prin inima Americii și până în San Francisco, vizitând sute de elevi pe drum. Am sperat să că voi descoperi că am reușit să le inoculez – cel puțin unora – o dragoste pentru cărți, însă călătoria m-a învățat ceva mult mai important. Am aflat că elevii mei au crescut în niște oameni buni și iubitori. Oameni care m-au ridicat când am căzut, care mi-au citit când nu mai puteam să văd și care mi-au tăiat mâncarea când nu puteam să țin cuțitul în mână. Au împărtășit cu mine secretele lor cele mai ascunse și m-au prezentat familiilor lor și prietenilor, mi-au cântat melodiile lor preferate și mi-au recitat poeziile lor de suflet.

Așa cum speram, și-au adus aminte de lecțiile din sala de clasă, dar, spre surprinderea mea, cel mai important lucru pentru ei au fost momentele pe care le-am petrecut împreună. Acele momente intime între lecții, când ne povesteam problemele și victoriile, au fost lucrurile pe care și le aminteau cel mai bine. Prin ei, mi-am dat seama că acele momente foarte umane, când ne-am legat la un nivel personal, erau clipele care m-au făcut să mă simt atât de bogat, atât atunci, cât și acum. Studenții mei mi-au predat cea mai importantă lecție dintre toate. M-au învățat că tot ce contează nu este ce înveți într-o clasă, ci ce simți în inima ta atunci. Sunt un om pragmatic. Știu că nu e niciun motiv pentru care încă mai trăiesc. Cancerul nu mă lasă să uit asta și în cele din urmă nu voi câștiga această bătălie. Știu că boala va câștiga. Membrele mele se albesc, iar memoria mea se șterge. În timp ce lumea se întunecă din cauza tumorii care crește în capul meu, eu văd tot mai clar darurile pe care promisiunea unei morți timpurii le-a adus. Călătoriile mele s-au sfârșit, însă studenții mei sunt la un e-mail, un telefon sau un mesaj pe Facebook distanță. Din lecțiile pe care le-am învățat pe drum, aș vrea să împrumut una aparținându-i marelui Lou Gehrig: Voi muri simțindu-mă cel mai norocos om de pe Pământ.

Sursa: Evz.ro

 

EDITORIALUL EVZ. Cum ne pregătim copiii să fie sclavi o viaţă

Când eram în clasa a opta, mama nu m-a mai lăsat să particip la Cântarea României. Pentru cei născuţi mai târziu, Cântarea României era o idioţenie comunistă, o competiţie de dansuri, cântări şi poezii patriotice care începea la nivel de şcoală, continua cu faza pe municipiu, pe judeţ, pe ţară, iar câştigătorii ajungeau să fie difuzaţi duminica la Televiziunea Naţională, într-una dintre cele două ore de program zilnic. Toată treaba asta implica repetiţii intense, de multe ori în timpul cursurilor. Mama, ştiind că am de dat examenul de admitere la liceu, s-a decis că ar trebui să nu mai pierd din cursuri şi nici din timpul liber cu repetiţiile şi să mă concentrez pe învăţat. Nu ne-am imaginat, nici eu, nici ea, ce furtună o să rezulte dintr-o chestiune aparent minoră. S-a ajuns la a fi ridicată în picioare în faţa clasei de dirigintă şi, ulterior, chemată la cancelarie să dau explicaţii. Le-am spus că aşa a decis mama. Mi s-a spus că decizia mea (era a mea, se pare, decizia, de parcă puteam să nu o ascult pe mama, după ce tot ei, la şcoală, mă învăţaseră să ascult de părinţi) o să-mi atragă repercusiuni, cuvânt pe care atunci l-am auzit prima dată. Nu s-au potolit decât când s-a dus mama la şcoală şi le-a citat din tezele lui Ceauşescu; acesta zisese ceva despre cei de a opta care ar trebui lăsaţi să înveţe. Îmi aduc aminte şi acum de momentul ăla. Am înţeles pentru prima oară că lumea e nedreaptă şi absurdă şi că adulţii pot fi laşi. Pentru că profesoarele acelea au făcut exces de zel: nu dădea PCR faliment pentru că nu mai recitam eu ode la grămadă cu alţii şi nici lipsa nu cred că mi-o simţea nimeni. Scandalul învăţătoarei şpăgare, desfăşurat în plin capitalism, îmi aminteşte cumva de povestea respectivă, pentru că este vorba, tot aşa, despre nişte oameni prinşi într-un sistem absurd. Atunci era o adevărată competiţie între profesoare, în special între cele de română: al cărei montaj artistic ajunge mai departe, în finală. Acum, citesc în presă, e o competiţie în şpăgi, care începe de la şcoala primară: cine primeşte mai multe cadouri. Prizonieri ai acestui sistem monstruos sunt şi părinţii, în aceeaşi măsură ca şi copiii. Ca să nu aibă micuţii probleme la clasă şi ca să nu fie siliţi să-i mute la altă şcoală, aceştia sunt dispuşi să acopere învăţătoarele cu cadouri costistoare şi nemeritate. Nişte oameni în toată firea, responsabili, se lasă terorizaţi de nişte făpturi pe care, în mod normal, nu ar trebui să le lase să se apropie de copiii lor. Părinţii în cauză ar trebui să se întrebe, însă, dacă pagubele nu sunt, când tragi linia, mai mari decât câştigul. Ce valori pot învăţa copiii lor de la aceste învăţătoare? Cum le-or fi vorbind ele copiilor, dacă unor adulţi li se adresează cu un asemenea ton? Şi, nu în ultimul rând, ce înţelege un copil după ce îşi vede părintele transformat în slugă în faţa primei figuri de autoritate din viaţa lui, a copilului? Că şpaga e reţeta de succes în viaţă? Când plătesc fără să crâcnească şi se scuză umili că numai atâta pot da, părinţii nu numai că îşi lipsesc copiii de nişte bani, dar îi şi pregătesc să devină sclavi pe viaţă, aplecând genunchiul fără un murmur în faţa primului nesimţit cu funcţie care le va cere, cu tupeu, favoruri. Din fericire, scandalul de la „Maria Rosetti” demonstrează că şi proverbiala răbdare românească are limite.

Sursa: Evz.ro

 

Trei elevi ieşeni la spital,după ce au consumat etnobotanice în curtea internatului unde erau cazaţi

Trei adolescenţi, elevi ai Grupului Şcolar „Mihail Sturdza”, din Iaşi, au ajuns la spital, miercuri, după ce au consumat substanţe etnobotanice, chiar în curtea internatului unde erau cazaţi, conducerea Inspectoratului Şcolar Iaşi anunţând că unitatea şcolară a declanşat o anchetă în acest caz. Elevii, având vârstele de 14, 15, respectiv 16 ani, au consumat substanţe etnobotanice în curtea internatului unde erau cazaţi, iar la scurt timp li s-a făcut rău, transmite corespondentul MEDIAFAX. Pedagogul internatului din cadrul Grupului Şcolar „Mihail Sturdza” din Iaşi a sesizat că starea de sănătate a celor trei elevi se înrăutăţeşte şi a sunat imediat la ambulanţă. Cei trei elevi au fost duşi la Spitalul „Sfânta Maria” din Iaşi. „Cei trei copii erau colegi la căminul grupului şcolar. Am înţeles că, în afara unităţii de învăţământ, au inhalat câteva fumuri de etnobotanice”, a declarat, miercuri, presei medicul Lucian Cernahovschi, purtătorul de cuvânt al Spitalului „Sfânta Maria” din Iaşi. El a precizat că tinerii au primit îngrijirile medicale necesare, dar că nu s-a impus internarea lor în spital. Cei trei elevi s-au reîntors la internatul grupului şcolar unde erau cazaţi. Conducerea ISJ Iaşi susţine că unitatea şcolară unde învaţă cei trei elevi va demara o anchetă în acest caz, dar că nu se urmăreşte neapărat sancţionarea copiilor, ci prevenirea apariţiei unor situaţii similare. „Trebuie văzută cauza şi motivul individual pentru care s-a ajuns aici. Orice abatere sau orice exces ce apare la un elev are în spate şi o cauză individuală. Ar trebui mai multă supraveghere din partea familiei şi mai multă colaborare între şcoală şi familie”, a afirmat Camelia Gavrilă, şeful ISJ Iaşi. Acestea sunt primele cazuri din 2014, apărute la Iaşi, în care tineri consumă substanţe etnobotanice, apoi ajung la spital.

Sursa: Gandul.info

 

Avocata învăţătoarei care a cerut CADOURI NESIMŢITE de Crăciun: A fost interpretată greşit

Avocata Danielei Blându, învăţătoarea de la Şcoala Maria Rosetti din Capitală acuzată că le-a cerut cadouri de Crăciun părinţilor elevilor ei, a declarat miercuri că înregistrarea cu dascălul a fost „interpretată greşit” de presă, iar ancheta administrativă de la şcoală este în desfăşurare. În plus, a mai spus avocata Maria Vasii, cea care l-a reprezentat şi pe poliţistul Cristian Cioacă, învăţătoarea nu a avut nicio legătură cu sumele de bani pentru curăţenia suplimentară, sume care se strângeau în şcoală. „Acele afirmaţii au fost interpretate greşit de către media pentru că nu au avut acces la toată conversaţia”, a spus avocata, care a sfătuit-o pe  învăţătoare să nu meargă la şedinţa cu toţi părinţii ce va avea loc miercuri. Întrebată dacă învăţătoarea îţi va da demisia, avocata a mai spus că a sfătuit-o să nu recurgă la un asemenea gest, pe motiv că ar fi „interpretabil”. „Doamna Blându şi-a dedicat întreaga viaţă învăţământului. Este prematur să discutăm despre demisie pentru că ancheta administrativă continuă şi astăzi şi va avea loc şi mâine. Înainte să ştie că s-a declanşat o anchetă, doamna Blându a intenţionat să-şi dea demisia după ce a văzut acuzaţiile care i se aduc, dar am sfătuit-o să nu-şi dea demisia pentru că acest lucru ar duce la interpretări”, a spus avocata. După ce înainte de Revelion a apărut o filmare de trei minute în care se aude cum învăţătoarea este nemulţumită de sumele mici strânse pentru cadourile de Crăciun, Inspectoratul Şcolar Bucureşti s-a autosesizat şi a trimis cazul către Parchetul General. În  filmarea  cu camera ascunsă, postată pe Youtube şi difuzată de Romania Tv,  se vede  cum profesorii au un sistem de strângere de bani pentru cadourile personalulului şcolar. În video se poate observa cum profesorii obligă părinţii să cotizeze cu bani pentru Sărbători. „Astea-s cadourile voastre? Atât vă reprezintă? Nu sunteţi cartofi, nu sunteţi oi, să vă învăţ!”, se aude vocea unei profesoare la şedinţa cu părinţii. Din filmuleţ, aflăm că la o altă şcoală de fiţe, Şcoala 11 „Heliade Rădulescu”, situată lângă Muzeul Ţăranului Român, „şpaga” pentru cadouri este de 100 de euro. „La Şcoala 11, ei dau 100 de euro, de Crăciun. Eu v-am întrebat: ‘V-aţi organizat?’! Este în politica balcanică, românească, de Sărbători să se ofere. Mi s-a spus ca aveţi un buget de 50 de lei la 4 oameni. Cui daţi aceste cadouri? Mi s-a spus: trei profesori şi un director. Cealaltă directoare are bube? Şi copiii nu salută doctorul, şi femeile de serviciu?”, se răsteşte profesoara.

Sursa: Gandul.info

 

Ministerul Educaţiei a decis mutarea Bibliotecii Pedagogice Naţionale „I.C. Petrescu”

Ministerul Educaţiei Naţionale a decis integrarea Bibliotecii Pedagogice Naţionale „I.C. Petrescu” ca secţie a Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I”, iar aceasta din urmă va prelua personalul şi posturile aflate în organigrama primei. Această mutare s-a produs deoarece imobilul ocupat până de curând de Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu” a fost retrocedat în anul 2006, iar actualii proprietari au solicitat ministerului o suma mult prea mare faţă de valoarea reală a clădirii. Astfel, din pricina eşuării negocierilor, instituţia riscă să fie evacuată în orice moment şi să piardă întregul fond de carte.

Sursa: Puterea.ro

UNIVERSITAR

 

UPDATE Sonia Coman a fost desemnată Studentul Român al Anului din Străinătate la Gala LSRS

Sonia Coman, studentă la Columbia University din SUA, a fost aleasă cel mai bun student român din străinătate în anul 2013, în cadrul celei de-a cincea ediţie a Galei Ligii Studenţilor Români din Străinătate. UPDATE: Câştigătorul marelui premiu „Studentul român al anului în străinătate” este SONIA COMAN, studenta la Columbia University, nominalizată la categoria America de Nord Postuniversitar. Este student, asistent universitar şi cercetător la Columbia University, specializare în artă franceză. Are şi cunoştinţe de limbă şi cultură japoneză. Activitatea sa profesională împleteşte domeniul creativ-artistic cu cel academic şi de cercetare. Ca artist plastic, poet şi dramaturg, a avut numeroase expoziţii personale şi de grup, a publicat în reviste de specialitate pe plan internaţional, iar una dintre piesele sale de teatru a fost pusă în scenă în Statele Unite şi în Slovenia. Poeziile sale haiku, tanka şi renku au primit importante distincţii atât în Japonia, cât şi în alte ţări. Prezenta la New York pentru una din expozitiile sale, Sonia Coman a spus, intr-o interventie prin Skype, că este încântată de premiul care o onorează, explicând că este produsul mai multor sisteme de educaţie, american, japonez, dar şi al celui românesc, care a reprezentat baza pentru ceea ce a devenit ulterior. UPDATE: Câştigătorul Europa Universitar este Diana Patricia Danciu din Craiova, care studiazăla Cambridge, iar menţiunea specială a primit-o Michael Bogdan Mărgineanu care studiayă biologia celulară la master la King Abdullah University of Science and Technology (KAUST) din Arabia Saudită „Dorind mereu să mă autodepăşesc şi bazându‐mă pe experienţa dobândită la olimpiadele naţionale de matematică, am ales să urmez cursurile de licenţă în matematică la Universitatea din Cambridge, intenţionând să îmi clădesc un fundament puternic pentru a‐l aplica ulterior în domeniul bioştiinţelor. Interesele mele de cercetare sunt modelarea matematică şi computaţională a sistemelor biologice. De aceea, în prezent urmez studiile masterale în Systems Biology la Cambridge. Aspiraţiile de cercetare se datorează nu doar orientării mele naturale către aceste domenii, dar şi dorinţei de a ajuta oamenii, fiind conştientă că descoperirile pe aceste direcţii vor avea un impact important atât în medicină, cât şi în farmaceutică. Interesul în bioinformatică şi genomică mi‐a fost întărit prin intermediul proiectului de cercetare la care am lucrat în vara 2013, ca parte din grupul de Genomică Statistică la Institutul European de Bioinformatică Cambridge (parte a EMBL), proiect finanţat de Biotechnology and Biological Sciences Research Council”, spune Diana pe profilul său de pe LSRS. Câştigătorul secţiei Europa Post-Universitar este Mircea Cimpoi, doctorand în inginerie la Oxford, iar menţiunile speciale au fost câştigate de Olga Gherboveţ şi Alexandra Grigore, doctorandă la Cambridge. „Sunt doctorand în inginerie (Computer Vision) la Universitatea din Oxford, în cadrul Visual Geometry Group, cu bursă din partea departamentului. Aici lucrez la clasificarea şi descrierea texturilor în limbaj natural. Alegerea mi-a fost determinată de experienţa acumulată ca programator la Centrul Microsoft din Serbia, în echipa Bing Augmented Reality, unde am lucrat la recunoaşterea textului tipărit pe dispozitive mobile. Contribuţia la acest proiect mi-a fost recompensată cu Microsoft Gold Star Award şi două premii Microsoft Patent Award. Dincolo de pasiune, consider tehnologia un factor cheie în rezolvarea problemelor actuale. Inspirat de acest gând, am participat la Imagine Cup (Software Design), reprezentând România la finala mondială din 2008, împreună cu echipa. Extra-curricular, am alergat într-un semi-maraton pentru Fundaţia Raţiu. Rezultatele obţinute, dincolo de promovarea imaginii României, mă obligă să nu fiu numai un exemplu, ci să mă implic activ în formarea şi sprijinirea altor exemple.”, a declarat Cimpoi pentru LSRS. Câştigătorul America de Nord Universitar este Luca Victor Ilieşiu care studiază fizica la Princeton. Menţiunea specială i-a revenit Ioanei Zelko, care studiază fizica la MIT. „Studiez fizica la Princeton University, concentrându-mă pe cosmologie. În ultimele veri, am lucrat în cercetare teoretică, analizând modele pentru condiţiile primordiale din universul nostru. Concret, am analizat modul în care atât particulele „normale,” care constituie materia observabilă din jurul nostru, cât şi particulele materiei „întunecate” au fost create la începutul Universului. În timp ce experimentul de la Organizaţia Europeană pentru Cercetare Nucleară (CERN) poate observa doar particule la energii limitate, prin cosmologie putem descrie comportamentul particulelor la energii foarte mari. Folosind observaţii ale radiaţiei cosmice, am reuşit să corelăm modelul nostru cu un model din fizica particulelor, prin care putem să prezicem masa unei particule similare cu bozonul Higgs, recent descoperit la CERN. În timpul cercetării mele, am fost susţinut de românii extraordinari din străinătate, care m-au inspirat prin munca lor formidabilă de cercetare. Aşadar, mi-am stabilit un obiectiv – mi-aş dori să pot să reunesc această comunitate într-un institut de studii avansate în România”, a declarat acesta pe profilul său de pe LSRS. Câştigătoarea secţiunii America de Nord post-universitar este Ioana Literat din Timişoara, care studiază pedagogia la University of Southern California. Menţiunea specială au primit-o Ionel şi Imola Zigoneanu. „Am plecat din ţară la 17 ani, când am fost aleasă drept reprezentanta României la United World College (Canada), un colegiu internaţional, prezidat de Nelson Mandela si de Regina Noor a Iordaniei. Apoi am primit o altă bursă de studii la Middlebury College (SUA), unde m-am profilat pe film şi am absolvit summa cum laudae, (Highest Honors) în film şi media, obţinând şi premiul David Goldman pentru excelenţă academică. După absolvire, am lucrat în India ca şi coordonator al unui program educaţional de film şi media pentru copiii din castele marginalizate. În această funcţie, am pilotat un curs practic de film documentar, pe care l-am predat în şcoli publice. Când am început cursul, elevii mei nu folosiseră niciodată computere sau camere video. Un an mai târziu, la serbarea finală, aceiaşi elevi şi-au prezentat – în faţa întregii comunităţi – documentarele concepute, filmate şi editate în întregime de către ei. Deja îmi devenise clar că îmi voi găsi fericirea în domeniul pedagogic; ca urmare, acum sunt doctorand în anul 4 la University of Southern California, unde studiez modele pedagogice participative şi forme de colaborare artistică online”, a spus aceasta. Studentul Român al anului de pe alte continente este Marius Wamsiedel din Buzău. „Am studiat pe trei continente, la instituţii de învăţământ superior prestigioase. Am fost stagiar la Camera Reprezentanţilor din Arizona. Când am absolvit facultatea, am considerat înţelept din partea mea să mă întorc în ţară. Simţeam nevoia să dau ceva înapoi societăţii din care provin şi să contribui, pe măsura posibilităţilor, la schimbarea pe care o doream. Căutând să îmbin excelenţa academică şi implicarea socială, am realizat cercetări inovatoare despre incluziunea minorităţii rome şi reproducerea inter-generaţională a inegalităţii etnice. În 2012-2013 am realizat, singur sau în colaborare, cinci studii comandate de instituţii internaţionale implicate în problematica romă. În prezent, urmez doctoratul la universitatea chineză cel mai bine poziţionată în clasamentele internaţionale, Universitatea din Hong Kong. Lucrarea mea propune o analiză etnografică de tip comparativ a evaluării morale a pacienţilor în China continentală şi România. În noiembrie, am fost premiat la Fribourg (Elveţia) pentru o lucrare pe tema practicilor informale.”, a povestit el. Studentul anului în România este Sorina Elena Lupu „Aş dori să dedic acest premiu părinţilor mei şi tuturor mentorilor pe care i-am avut de-a lungul anului şi să-i felicit pe toţi studenţii români din străinătate fiindcă au reuşit să schimbe mentalitatea străinilor faţă de români”, a declarat Lupu. Pe profilul ei de pe LSRS scrie: „Mă caracterizează cuvintele spuse de Albert Einstein: „nu am vreun talent special, dar sunt extraordinar de curios.” Am ajuns pentru prima dată la NASA când aveam 15 ani la un concurs organizat la U.S. Space & Rocket Center, Alabama. Ce s-a întâmplat atunci nu pot să-mi explic, dar este cert că m-am întors acasă cu două premii şi o dragoste imensă pentru tehnologii spaţiale. Am vrut să studiez acest domeniu la facultate, dar iată-mă studentă la Facultatea de Electronică, din cadrul Politehnicii. Acum sunt leader-ul echipei LOW Gravity, ce va lansa un experiment în Aprilie 2014 de la baza Kiruna, Suedia, în cadrul unui proiect organizat de Agenţia Spaţială Europeană. În cei 6 ani, am obţinut mai multe premii la NASA şi la alte proiecte internaţionale, iar, de curând, mi-am reprezentat ţara la Congresul Internaţional de Astronautică, unde am câştigat un premiu important.” Câştigătorul Erasmus este Andra-Maria Bută din Suceava, iar menţiunea i-a revenit Silviei Burciu din Bucureşti. „Niciodată nu m-am simţit cu adevărat îndreptăţită să scriu despre mine. Aroganţă sau modestie arogantă? Nici una, nici alta – doar un sentiment de disconfort! Cred cu tărie că e dificil să fii obiectiv cu tine însuţi/însăţi, tocmai pentru că îţi cunoşti toate cotloanele, în special pe cele prăfuite. Dar este şi o provocare, un exerciţiu de sinceritate. Prin urmare, cine sunt? Sunt încă o idealistă. Cred în oameni, în puterea lor de a schimba lumea. Cred în bun-simţ, în principiile morale universale, în legile naturii atât de simplu, dar de logic construite. Cred în firesc. Tind spre echilibru, acel echilibru absolut care produce vidul, vidul care duce spre infinit. Încă încerc să îmi găsesc locul în acest imens puzzle al lumii, să-mi determin rolul şi să-mi aduc contribuţia în societate. Deocamdată, încerc să mă implic ori de câte ori am ocazia, spun „pas” la neutralitate.” a povestit ea. Câştigătoarea la Arte este Sânziana Mircea din Bucureşti. „Am 21 de ani şi mă consider un om norocos, având şansa de a transforma pasiunea vieţii mele în profesie. Ca  pianist, am avut  privilegiul de a concerta atât ca solistă, cât şi în formaţii camerale alături de mari muzicieni precum Alexandru Tomescu, pe scene din România (Ateneul Român), SUA, Japonia, Austria etc. Cea mai recentă apariţie cu orchestra a avut loc in 2013 la Tokyo Metropolitan Theatre, în faţa a 2000 de spectatori, ca urmare a turneului efectuat în Japonia in 2012. O altă  realizare importantă din 2013 o reprezintă includerea mea, pentru al doilea an consecutiv, în lista muzicienilor români difuzaţi de către BBC Radio 3 şi radiourile naţionale din UE cu ocazia Zilei Naţionale a României, fiind cea mai tânără dintre aceştia.  Voi fi întotdeauna mândră să reprezint România pe scenele lumii şi profund recunoscătoare şcolii muzicale româneşti, care reprezintă fundaţia formării mele ca şi muzician. Am absolvit Liceul de Muzică George Enescu din Bucureşti cu media 10.00 la Examenul de Bacalaureat, în prezent fiind studentă în Germania. Studiez pianul la cea mai mare universitate de muzică din Europa, prestigioasa Hochschule für Musik und Tanz Köln, unde la sfârşitul anului II am fost singurul student din anul meu care a obţinut media maximă la toate examenele. Tot în 2013, am fost acceptată ca studentă Erasmus atât la Royal College of Music Stockholm, cât şi laGuildhall School of Music London, unde mă aflu în prezent. Va aştept cu drag la recitalurile mele de la Saint Martin in the Fields – Londra, pe 14 februarie, sau la Ateneul Român pe 4 martie, pentru a ne bucura împreună de muzică!”, a povestit ea. Evenimentul se desfăşoară de la ora 18.00, la Palatul Parlamentului, la Sala Alexandru Ioan Cuza. În competiţie au intrat 50 de studenţi, de la licenţă până la nivel doctoral, de la mari universităţi de peste hotare. Cea de-a cincea ediţie a Galei Studenţilor Români din Străinătate va reuni aproximativ 1.000 de studenţi, absolvenţi, personalităţi ale societăţii româneşti, diplomaţi, reprezentanţi ai societăţii civile, precum şi jurnalişti, pentru a-i sărbători pe tinerii care în anul academic 2012-2013 au făcut ca România să fie mândră de ei, potrivit reprezentanţilor LSRS. Rezultatele remarcabile ale studenţilor vor fi recunoscute prin opt categorii de premii: Studentul Român al Anului în Europa – nivel universitar şi nivel post-universitar; Studentul Român al Anului în America de Nord – nivel universitar şi nivel post-universitar; Studentul Român al Anului pe Alte Continente; Studentul Român Erasmus al Anului, Studentul Anului în România şi, nu în ultimul rând, Premiul Special în Arte, pentru care juriul prezidat de Acad. Prof. Univ. Dr. Ionel Haiduc a selectat 44 de tineri din cei peste 200 înscrişi în competiţie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Grapini: România pierde 1 miliard de euro fiindcă nu are cusătoare

Multe românce consideră că este ruşinos să lucreze ca ţesătoare sau cusătoare, iar deficitul de personal rezultat în acest sector face ca România să piardă anual contracte de export de textile de 1 miliard de euro, a declarat ministrul Maria Grapini, anunţă Mediafax. „Din păcate începem să pierdem cusătoarele şi ţesătoarele, pentru că ies la pensie şi altele în loc nu se mai angajează, considerând că a fi cusătoare este ceva ruşinos. Se pierd contracte foarte multe, avem solicitări de contracte de confecţii, de la confecţii de copii până la confecţii de textile de casă, lenjerii de pat, şi se refuză de către firme pentru că nu au oameni. Ştiu sigur şi companii din Timişoara sau din grupul de companii ale mele care au respins foarte multe contracte din lipsă de oameni”, a spus Grapini, care a înfiinţat şi condus mai multe afaceri în domeniul textil. Practic, nu mai sunt femei care să coasă, afirmă ministrul delegat pentru IMM, Mediu de Afaceri şi Turism. Meseria de cusător, spune ea, este extrem de delicată şi necesită calităţi pur şi simplu native. Le şi capeţi cu timpul, dar este o meserie obositoare. „Amândouă meseriile, de cusătoare sau ţesătoare, sunt pe cale de dispariţie, nu se mai angajează, nu se mai duc la şcoală, ca să fie ţesătoare”, a continuat Grapini. Dacă în anul 1990 lucrau în industria textilă aproape un milion de oameni, acum mai sunt circa 200.000 de angajaţi. „Industria exportă în jur de 5 miliarde de euro pe an. Scăderea personalului în industrie a fost determinată şi de retehnologizare, dar tot există deficit de personal. La aceste aproape 5 miliarde de euro export, România cu siguranţă ar mai putea adăuga încă 1 miliard de euro dacă ar avea oameni”, estimează ministrul. Maria Grapini crede că este nevoie în piaţă de minim 100.000 de oameni pregătiţi pe toate nivelurile, de la cusătoare, ţesătoare, vopsitori, lăcătuş care întreţine maşina, până la tehnician şi inginer textilist.

Sursa: Romanialibera.ro