FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

Școlile din România pot deveni un spațiu periculos!

Elevii și angajații din învățământ au nevoie de protecție! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ îşi exprimă îngrijorarea privind cazul petrecut astăzi într-o unitate de învăţământ din Capitală, unde o colegă, cadru didactic, Continuare »

Solidaritate în fața nedreptății!

Doar împreună suntem o voce care contează! Suceava condamnă tăcerea sfidătoare a guvernului și reacționează. Peste 100 de membri ai Alianței Sindicatelor din Învățământ au pichetat astăzi Instituția Prefectului . Se cere Continuare »

Tăcerea Guvernului este o invitație la proteste!

Suntem profund dezamăgiți de lipsa de răspuns din partea Executivului și considerăm că aceasta este, de fapt, o invitație la noi proteste, inclusiv demararea grevei generale în educație. Guvernul României se face Continuare »

 

Revista presei – 8.03.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/elevii-liceenii-vor-doua-mai-sport-scoala-anul-viitor-1_5138ac5800f5182b85dddcbf/index.html

Elevii şi liceenii vor face de două ori mai mult sport la şcoală de anul viitor

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a anunţat joi că, din 15 septembrie 2013, orarul elevilor, de la clasa pregătitoare până la clasa a XII-a, va avea un număr dublu de ore de sport, chiar dacă admite că ”infrastructura este insuficient dezvoltată în şcoli”.

Pricopie a făcut acest anunţ joi, cu prilejul lansării primei ediţii a competiţiei „Cupa Ministerului Educaţiei Naţionale la Fotbal”, potrivit Mediafax.

Deocamdată, modificarea a fost introdusă în orarul de la pregătitoare şi şcoala primară, prin modificarea planului-cadru anunţată de minister recent, care a introdu mişcarea în interiorul altor cursuri din orarul elevilor.

”Prima măsură, pe care deja am anunţat-o, este dublarea numărului de ore de mişcare în grupa de vârstă corespunzătoare claselor I-IV. Ordinul de ministru privind planul-cadru probabil că va fi semnat luni, cel târziu. Vom dubla numărul de ore de educaţie fizică şi sport şi la clasele V-VIII, respectiv IX-XII”, a spus ministrul.

Probleme cu infrastructura

Remus Pricopie a recunoscut totuşi că infrastructura pentru sport este insuficient dezvoltată în şcoli, dar a adăugat că, în acelaşi timp, există facilităţi care nu sunt folosite.

”Când Guvernul a decis să reinvestească în sport, evident că este un semnal şi către autorităţile locale şi minister ca investiţiile să continue în acest domeniu. Este bine să discutăm şi cu Ministerul Tineretului şi Sportului, să vedem cum folosim împreună infrastructura pe care o avem”, a declarat ministrul.

Pentru a soluţiona această problemă, la nivel guvernamental, s-a luat decizia constituirii unui comitet interministerial format din reprezentanţi ai ministerelor Educaţiei, Tineretului şi Sportului, Sănătăţii şi Dezvoltării Regionale, a mai spus oficialul.

Pricopie a explicat că orele de sport alocate în plus claselor pregătitoare şi I-IV au fost luate din cele aflate la dispoziţia şcolii, nefiind afectate celelalte discipline, iar în cazul elevilor de gimnaziu şi liceu se va ajunge la două ore de sport, întregul pachet de măsuri urmând să intre în vigoare chiar de anul viitor. 

”Pe segmentul de clase V-XII, există încă elevi care fac o singură oră de sport. Aici, din toamnă, vor fi două ore de sport. Primele măsuri în privinţa măririi numărului de ore de sport vor fi puse în aplicare cu 15 septembrie”, a precizat ministrul.

Meteahna scutirilor de la părinţi ”ar trebui să dispară”

Pricopie a mai declarat că obiceiul părinţilor de a-şi scuti copiii de sport ar trebui să dispară.

”Nu ar mai trebui să existe situaţii în care părinţii obţin scutiri pentru ca elevii să nu facă sport. Îi vom suna pe medicii care dau scutiri. Părinţii să conştientizeze că sunt împotriva copiilor prin faptul că nu-i lasă să facă sport”, este de părere oficialul.

Ministrul Educaţiei a adăugat că reprezentanţii instituţiei pe care o conduce vor lucra şi în zona de prevenţie în ceea ce priveşte consumul de ţigări, băutură şi droguri în rândul elevilor.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/studiu-influenteaza-internetul-tehnologiile-moderne-educatia-1_51388a2700f5182b85dd0224/index.html

STUDIU Cum influenţează internetul şi tehnologiile moderne educaţia

Internetul şi noile tehnologii ar trebui folosite tot mai mult în sistemul educaţional, având în vedere că nu se mai poate ignora o cerinţă esenţială pe piaţa muncii: angajaţii trebuie să ştie cum să folosească un calculator. În consecinţă, şcolile ar trebui să pună accent pe tehnologizare, rezultă din analiza „Trends Shaping Education 2013”

Studiul „Trends Shaping Education 2013”, publicat sub forma unei cărţi, arată care este impactul asupra educaţiei pe care îl au factorii şi trendurile economice, sociale, demografice şi tehnologice.

Cartea este structurată în cinci capitole: în primul este analizată importanţa globalizării, în al doilea, evoluţia societăţii, al treilea capitol este despre schimbările de pe piaţa muncii, al patrulea capitol tratează evoluţia familiei şi ultimul analizează internetul şi influenţa acestuia.

Studiul are la bază date din mai multe surse internaţionale cum ar fi Organizaţia pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (OECD), Banca Mondială şi Naţionile Unite (ONU).

Hărţuirea online, Estonia este cea mai afectată ţară

Unul dintre aspectele îngrijorătoare ale internetului este aşa-numitul fenomen de „cyber bullying” , adică hărţuirea online, care îi îngrijorează pe părinţi. Dintre ţările care au participat la studiu, Estonia are cel mai mare grad de hărţuire online, urmată de Australia, Danemarca şi Suedia. La sfârşitul clasamentului se află Turcia, Portugalia şi Italia. România nu figurează în studiu.

„Cyber bullying” are loc atunci când un copil sau adolescent este ameninţat, hărţuit, sau jenat pe internet (site-uri de socializare, forumuri) de o altă persoană tânără.

Hărţuirea online poate duce chiar la tragedii cum ar fi suicidul în rândul tinerilor, ceea ce a atras atenţia societăţii şi i-a îngrijorat pe părinţi, care doresc să monitorizeze activitatea online a copiilor lor pentru ca aceştia să nu fie influenţaţi negativ.

Totuşi, este greu de estimat cât de mult acest trend afectează populaţia tânără la nivel global. În ţări precum Austalia, Estonia, Danemarca, Suedia sau Rusia, fenomenul afectează circa 10% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 9 şi 16 ani, în timp ce în ţările de la sfârşitul clasamentului, doar 2-3 din copii sunt hărţuiţi pe internet.

Interesant este faptul că de cele mai multe ori, rolurile de agresor şi victimă în cazul hărţuirii online se schimbă între ele. Cei care au recunoscut că au agresat persoane atât online cât şi în viaţa de zi cu zi spun că la rândul lor au căzut victime destul de des acestui gen de comportament.

Specialiştii îi sfătuiesc pe părinţi şi profesori să fie vigilenţi şi să încerce, pe cât posibil, să menţină un dialog deschis cu copiii pe această temă, pentru ca aceştia să aibă încredere că se pot confesa în cazul în care sunt hărţuiţi în mediul online.

Cum influenţează internetul viitorul educaţiei

„Trends Shaping Education 2013” analizează trei aspecte principale ale internetului care ar putea fi folosite în avantajul elevilor:

  • Reţelele de socializare – cum ar fi Facebook, fondat în 2004 şi care a ajuns la peste un miliard de utilizatori în septembrie 2012. Şcolile ar putea să ia în considerare dezvoltarea acestor gen de platforme sociale pentru a extinde procesul de învăţare dincolo de orele de la clasă.
  • Creşterea diversităţii conţinutului – încă din anul 2000, conţinutul internetului s-a diversificat considerabil, în sensul în care, astăzi, peste 250 de limbi sunt folosite în mediul online. Engleza, chineza, japoneza, portugheza şi spaniola sunt primele cinci cele mai folosite limbi din lume pe internet. Profesorii şi experţii ar trebui să investigheze dacă această diversitate ar putea contribui la calitatea informaţiei accesată de copii.
  • Evoluţia internetului – în ianuarie 2009, pe piaţă erau 15.000 de aplicaţii care puteau fi descărcate, iar în septembrie 2012, numărul acestora a crescut la peste 1,5 milioane. Sistemul educaţional ar putea beneficia de acest sector al aplicaţiilor care se dezvoltă şi creşte extraordinar de repede.


Cunoştiinţele tehnologice, indispensabile pentru a intra pe piaţa muncii

Abilitatea de a folosi un calculator a devenit esenţială pentru a putea intra pe piaţa muncii, motiv pentru care şcolile ar trebui să insiste asupra educaţiei tehnologice mai mult decât până acum, spun specialiştii care au întocmit studiul.

În România deja se încearcă aşa ceva. Membrii Comisiei de Educaţie de la Camera Deputaţilor au propus ca amendament la ordonanţa 92 prin care se va schimba Legea Educaţiei, introducerea unei evaluări la nivelul clasei a VIII-a la informatică, materie care în momentul de faţă este opţională în şcolile din România.

Secretarul de stat pe învăţământul preuniversitar, Stelian Fedorca, a precizat pentru „Adevărul“ că în aceste condiţii, informatica va fi făcută materie obligatorie la gimnaziu, lucru care s-a dorit de mult timp.

 

 

 

 

 

 

http://adevarul.ro/educatie/scoala/17-elevi-romani-castigat-concurs-teme-spatialeorganizat-agentia-spatiala-europeana-1_5138a44900f5182b85ddb030/index.html

 

17 elevi români au câştigat un concurs pe teme spaţiale organizat de Agenţia Spaţială Europeană

Şaptesprezece elevi români au fost desemnaţi câştigători, alături de alţi copii şi tineri din Polonia, Grecia, Spania şi Marea Britanie, la concursul de eseuri pe teme spaţiale „Cassini – Om de ştiinţă pentru o zi”, ediţia 2012, organizat de Agenţia Spaţială Europeană (ESA).

Peste o mie de elevi europeni au fost invitaţi să studieze trei posibile ţinte pentru misiunea spaţială Cassini, respectiv planeta Saturn, satelitul său natural „Pan” sau inelul „F” al acesteia şi să argumenteze care dintre cele trei obiective ar furniza cele mai relevante rezultate ştiinţifice, arată Agenţia Spaţială Română (ROSA), într-un comunicat de presă.

Fiecare eseu a fost scris în limba maternă a participanţilor, acestea fiind transmise până data de 3 decembrie 2012. Evaluarea a fost făcută de un grup de experţi naţionali.

Câştigătorii români la categoria 9-11 ani sunt Vlad-Cristian Dragne, Ştefan Scărlătescu, Vlad Francu, Dan Gabriel Chişcă, Tudor Căldărescu, Eduard Mironeanu, la categoria 12-13 ani – Ioana Ileana Ichim, Silvia Maria Niţă, Ioana Ştefania Petre, Alexandru Pascadi, Dragos Martac, Andrei Drăghici, Claudiu Dan, iar la categoria 14-17 ani – Beatrice Gugu-Petrişor, Cătălina Paraschiv, Adriana Mocanu şi Cătălin Adrian Pârvu.

„Câştigătorii au primit un pachet cu produse educaţionale şi informative ESA şi o diplomă de participare. Ediţia 2013 a competiţiei va fi organizată spre finalul anului 2013. Informaţii vor fi publicate pe site-ul ESA”, se precizează în comunicat.

Concursul „Cassini – Om de ştiinţă pentru o zi”, adresat elevilor europeni, a fost organizat de Agenţia Spaţială Europeană (ESA), organism din care România face parte din anul 2011 ca membru cu drepturi depline.

Misiunea Cassini-Huygens este un proiect internaţional al ESA, NASA şi al Agenţiei Spaţiale Italiene prin care sunt studiate planeta Saturn, inelele şi sateliţii săi naturali.

Cassini s-a înscris pe orbita saturniană în anul 2004, după o călătorie de aproape şapte ani, iar în anul 2005 sonda spaţială Huygens a asolizat pe suprafaţa satelitului Titan, cea mai mare lună a planetei Saturn. Misiunea Cassini va continua până în anul 2017, urmând să se încheie la două decenii după lansarea sa.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/2500-elevi-participa-editie-cupei-ministerului-educatie-fotbal-1_5138a11b00f5182b85dd9941/index.html

2.500 de elevi participă la prima ediţie a Cupei Ministerului Educaţie la Fotbal

Aproximativ 2.500 de copii vor participa la prima ediţie a Cupei Ministerului Educaţiei Naţionale la fotbal, care va avea loc în perioada 11 martie – 5 aprilie 2013. Echipele de fete şi băieţi care ies câştigătoare vor reprezenta România la Campionatul Mondial Şcolar.

Prima ediţie a Cupei Ministerului Educaţiei Naţionale la fotbal, la care vor participa şi fete şi băieţi, a fost lansată joi, la Casa Fotbalului din Bucureşti, în prezenţa lui Remus Pricopie, ministrul Educaţiei Naţionale, Nicolae Bănicioiu, ministrul Tineretului şi Sportului, şi Mircea Sandu, preşedintele Federaţiei Române de Fotbal, potrivit Mediafax.

La competiţie s-au înscris 114 echipe de băieţi din 35 de judeţe şi 10 echipe de fete din 7 judeţe, în total 124 de echipe.

Concursul va debuta cu faza pe localitate/judeţ, prevăzută pentru perioada 11-17 martie 2013, urmată de faza zonală, programată între 21 şi 24 martie, în patru centre – Iaşi, Piteşti, Bucureşti şi Târgu Mureş.

Iar în zilele de 3 şi 5 aprilie se va desfăşura, la Centrul de Fotbal al FRF de la Buftea, turneul final, cele două finale (băieţi şi fete) urmând să aibă loc pe Arena Naţională din Bucureşti în 5 aprilie 2013.

În premieră pentru România, echipele câştigătoare vor participa la Campionatul Mondial Şcolar de Fotbal, organizat în perioada 14-22 aprilie la Bordeaux (Franţa), au mai anunţat organizatorii.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/burta-carte–1_5138dbd000f5182b85deb0dc/index.html

Burta pe carte !?

S-ar putea spune că faima Finlandei a pornit, poate, de la binefacerile celebrei saune finlandeze, a trecut prin Rovaniemi – oraşul lui Moş Crăciun, prin componistica gravă a lui Sibelius şi prin recordurile atletice ale lui Paavo Nurmi, pentru a ajunge în prezent la renumele Nokia. Dacă este, însă, ceva care întrece în faimă toate acestea atunci aceasta este, cu siguranţă, şcoala finlandeză.

Aceasta este cea mai performantă din lume, îmbinând într-o curriculă armonioasă şi suplă educaţia, cunoaşterea, mişcarea şi practica.

Finlanda, cu o populaţie şcolară de aproximativ 600.000 de elevi, alocă anual pentru învăţământ peste 6,5 miliarde de euro. Sistemul de învăţământ este, în mare majoritate, public. Şi şcolile private, cele mai multe religioase, sunt finanţate la început de stat. Media nivelului de educaţie şcolară este peste a oricărui alt stat, 93% din elevi fiind bacalaureaţi şi 66% din ei intrând în învăţământul superior. După anii 2000, elevii de 15 ani din Finlanda se situează pe primul loc între elevii din ţările cuprinse în OCDE – Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, la toate cele 3 dimensiuni de evaluare – citit, matematică şi ştiinţe – ale testelor PISA – Programul pentru evaluare internaţională a elevilor.

De ce prezint toate aceste rezultate excepţionale ale învăţământului finlandez? Pentru a răspunde celor care, în dezbaterea naţională privitoare la numărul de ore de educaţie fizică necesare în programa şcolară, susţin că ar fi o greşeală să luăm din orele de limba română, de matematică sau de ştiinţe şi să le alocăm educaţiei fizice.

Pentru aceştia am luat exemplul şcolii finlandeze care, cu un număr anual de ore de şcoală mai redus ca al altora – 600 faţă de 800 în Franţa, de exemplu – a obţinut rezultatele de care vorbeam, oferind în acelaşi timp mai multe ore elevilor pentru mişcare – pentru exerciţiu fizic şi sport, pentru activităţi practice – meşteşuguri, lucru manual, pentru arte, muzică, desen.

Orarul şcolar finlandez oferă, opţional, până la 8 ore de educaţie fizică săptămânal, pentru clasele I – IV şi 10 ore de educaţie fizică pe săptămână pentru clasele V – IX. În acelaşi timp, elevii pot opta şi pentru un număr de ore de meşteşuguri (lucru manual) sau arte. În orarul şcolar finlandez, pauzele însumate trebuie să asigure minimum 75 de minute, cel puţin una dintre recreaţii fiind petrecută obligatoriu în aer liber, indiferent de vreme! Cel puţin o oră de mişcare pe zi, ce exemplu – de urmat! – dat de cei care sunt pe primul loc la rezultatele şcolare!

Şi finlandezii nu sunt singurul exemplu. Ar fi multe de spus despre alte ţări europene cu rezultate şcolare remarcabile, cum ar fi Marea Britanie, unde curricula şcolară cuprinde 1-2 ore de educaţie fizică pe zi, faţă de şcoala românească, unde elevii au o singură oră de educaţie fizică pe săptămână… Să milităm cu toţii – părinţi, profesori, elevi – pentru minimum 4 ore de educaţie fizică pe săptămână în şcoli!

Trebuie să adaug rolul deosebit, în atingerea acestui deziderat, pe care-l au cei din presa scrisă, din radio şi televiziune, precum şi cei care scriu pe bloguri. Remarc, cu bucurie, campania dusă de unul dintre cele mai apreciate cotidiene de sport, „Gazeta Sporturilor”, pentru creşterea numărului de ore de educaţie fizică în şcoală, pentru revitalizarea cluburilor sportive şcolare şi a competiţiilor sportive pentru copii şi juniori.

Deci, burta pe carte, copii! Dar, mare atenţie părinţi şi profesori, să nu ajungem la tot mai puţină carte şi la o burtă tot mai mare!

http://adevarul.ro/locale/ramnicu-valcea/atentie-chiulangii-politistii-urmele-baruri-1_5138f8c200f5182b85df2def/index.html

Atentie chiulangii! Politistii sunt pe urmele voastre prin baruri!

Zeci de elevi au fost prinsi de politisti in barurile si cafenele din jurul unitatilor de invatamant.Actiunea de depistare a acestora face parte dintr-un protocol incheiat cu Ministerul Educatiei Nationale si vizeaza combaterea absenteismului scolar 

In intervalul orar 11.30 – 13.30 şi 17.30 – 19.30,in fiecare zi, poliţiştii din cadrul Poliţiei municipiului Râmnicu Vâlcea – Compartimentul de Siguranţă Publică şi Compartimentul Poliţiei de Proximitate desfasoara acţiuni pentru asigurarea unui climat de siguranţă publică în incinta şi zona adiacentă a unităţilor de învăţământ preuniveristar, pe raza municipiului Rm. Vâlcea.Oamenii legii au verificat respectarea prevederilor legale de către societăţile comerciale situate în zona unităţilor de învăţământ referitoare la comercializarea băuturilor alcoolice, ţigări şi au acţionat în vederea identificării minorilor problemă şi a elevilor care absentează.Totodată, s-a verificat modul de acces în unităţile de învăţământ din municipiul Râmnicu Vâlcea, fiind legitimate persoanele care nu îşi justifică prezenţa în zonă şi aplicate măsurile legale corespunzătoare.

 

http://adevarul.ro/news/politica/stelian-fedorca-prezentat-ani-fiind-incompatibil-eliberat-postul-secretar-stat-1_5138e25600f5182b85deca97/index.html

UPDATE Stelian Fedorca, eliberat din postul de secretar de stat de la Educaţie după ce ANI l-a declarat incompatibil

Stelian Fedorca, prezentat de Agenţia Naţională de Integritate ca fiind în incompatibilitate, dar care a anunţat că va contestat raportul deoarece îl consideră „lipsit de profesionalism şi denotă rea credinţă”, a fost eliberat de premierul Ponta din postul de secretar de stat în Ministerul Educaţiei. Acesta consideră firească decizia premierului.

UPDATE: Stelian Fedorca consideră firească decizia premierului Victor Ponta de a-l înlocui, precizând însă că va continua demersurile de contestare a raportului Agenţiei în ceea ce îl priveşte, arată Mediafax.

Fedorca a declarat joi seară, că este firească decizia premierului câtă vreme a fost găsit incompatibil de către Agenţia Naţională de Integritate (ANI).

El a adăugat însă că va continua demersurile de contestare a raportului ANI prin care a fost găsit incompatibil şi pe care îl consideră că este „lipsit de profesionalism şi denotă rea credinţă”.

Decizia de eliberare din funcţie a fost semnată joi de şeful Guvernului.

Stelian Fedorca a fost numit secretar de stat în Ministerul Educaţiei la data de 16 mai 2012.

Agenţia Naţională de Integritate (ANI) a anunţat, luni, că Stelian Fedorca a fost în incompatibilitate din septembrie 2007, întrucât a ocupat funcţiile de director-consilier în Ministerul Educaţiei şi apoi secretar de stat în Ministerul Educaţiei, simultan cu cea de director al Colegiului „Mihai Eminescu”.

Potrivit Agenţiei, în perioada 1 septembrie 2007 – 25 aprilie 2010, Stelian Victor Fedorca a deţinut, simultan, atât funcţia publică de director-consilier în cadrul Ministerului Educaţiei Cercetării Tineretului şi Sportului, cât şi funcţia de director al Colegiului Naţional „Mihai Eminescu”, Bucureşti, încălcând astfel dispoziţiile articolului 94, alineatele 1 şi 2, litera a din Legea 161/200.

Totodată, în perioada 16 mai 2012 – 1 februarie 2013, Fedorca a fost în incompatibilitate întrucât a deţinut, simultan, atât funcţia de secretar de stat în Ministerul Educaţiei, pe cea de director al Colegiului Naţional „Mihai Eminescu”, cât şi calitatea de comerciant în cadrul „Fedorca Stelian Victor Persoană Fizică Autorizată”, încălcând astfel dispoziţiile articolului 84, alineatul 1, litera g şi alineatul 2 din Legea 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei.

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/un-adolescent-a-fost-luat-cu-salvarea-in-coma-alcoolica-de-la-scoala-1027175.html

Un adolescent a fost luat cu Salvarea în comă alcoolică de la școală

Un băiat în vârstă de 16 ani, elev la Colegiul Economic ‘Anghel Rugină’ din Vaslui, a ajuns, astăzi, în comă alcoolică la Spitalul Judeţean de Urgenţă din municipiul reşedinţă de judeţ.

Potrivit directorului Serviciului de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Vaslui, Aurora Popa, băiatul se afla în timpul orelor de curs când a fost preluat de salvare. Adolescentului i s-a făcut rău, iar cadrele didactice au apelat numărul de urgenţă 112.

‘Nu cunoaştem împrejurările în care copilul a ajuns în această stare. A fost transportat la Spitalul Judeţean, pentru îngrijiri de specialitate’, a declarat directorul SAJ. Acesta este al doilea caz când un elev ajunge în comă alcoolică la şcoală, înregistrat la nivelul judeţului Vaslui în acest an.

 

 

 

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/un-elev-de-clasa-a-x-a-a-fost-filmat-facandu-le-colegelor-un-cadou-inedit-streptease-in-c-102712.html

 

Un ELEV de clasa a X-a le-a făcut colegelor un CADOU inedit: STRIPTEASE la oră

Băiatul care a lăsat inhibițiile la o parte și s-a dezbracat în fața colegelor sale de clasa a X-a învață la Colegiul Naţional Bănăţean din Timişoara, considerat un liceu de elită. Tânărul ar putea fi sancționat cu mutarea la altă școală, iar dacă se va constata că incidentul s-a petrecut după ce a sunat clopoțelul, și profesorul întârziat va fi sancționat.

Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Timiş a declanşat, joi, o anchetă la Colegiul Naţional Bănăţean din Timişoara, după ce un elev de clasa a X-a a făcut striptease în clasă şi a mimat gesturi obscene, iar înregistrarea a fost postată de Youtube.

Este pentru prima dată când într-o şcoală din Timişoara are loc un astfel de incident, mai ales că liceul este cotat ca fiind unul de elită.

‘I-am cerut directorului liceului să-l sancţioneze exemplar pe acest elev, respectiv, acest licean să fie mutat disciplinar, pentru a nu încuraja extinderea fenomenului şi la alte unităţi de învăţământ. De asemenea, voi trimite un inspector care să participe la ancheta şcolară pe care a declanşat-o direcţiunea şcolii’, a declarat pentru agerpres, inspector şcolar general Timiş, prof. dr. Cornel Petroman.

Şeful IŞJ a subliniat faptul că, dacă i-ar fi stat în putinţă, ar fi cerut exmatricularea tânărului, dar fiind doar în clasa a X-a, în ciclul obligatoriu, acest lucru nu este posibil.

Petroman a mai remarcat faptul că părinţi şi profesori trebuie să colaboreze mult mai strâns şi să înceapă să readucă ordinea în şcoli. ‘Nu le cer elevilor să fie constrânşi aşa cum era regula când eram eu elev, dar aşa ceva, ce se întâmplă în ultimii ani în şcoli, este un fenomen tot mai periculos, dacă nu se vor lua măsuri’, a adăugat Petroman.

Directorul Colegiului Naţional Bănăţean, prof. Sorin Ionescu, a precizat că, dacă se va constata că incidentul a avut loc după ce a sunat, va fi sancţionat şi profesorul care a întârziat la oră.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/mai-mult-sport-pentru-toti-elevii-ministrul-educatiei-ii-vom-suna-pe-medicii-care-dau-s-1027.html

Mai mult SPORT pentru toți ELEVII. Ministrul Educației: ”Îi vom suna pe MEDICII care dau scutiri”

Din 15 septembrie, și elevii claselor V-XII își vor dubla orele de mișcare făcute în cadrul școlii. Șefii de la Educației promit de asemenea sfârșitul erei scutirilor false.

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a declarat astăzi că MEN va dubla numărul de ore de educaţie fizică şi sport atât la clasele V-VIII, cât şi la clasele IX-XII.

”Prima măsură pe care deja am anunţat-o este dublarea numărului de ore de mişcare în grupa de vârstă corespunzătoare claselor I-IV. Ordinul de ministru privind planul-cadru probabil că va fi semnat luni, cel târziu. Vom dubla numărul de ore de educaţie fizică şi sport şi la clasele V-VIII, respectiv IX-XII”, a afirmat Pricopie.

El a spus că, într-adevăr, infrastructura pentru sport este insuficient dezvoltată în şcoli, însă, în acelaşi timp, există facilităţi care nu sunt folosite. ”Când Guvernul a decis să reinvestească în sport, evident că este un semnal şi către autorităţile locale şi MEN ca investiţiile să continue în acest domeniu. Este bine să discutăm şi cu Ministerul Tineretului şi Sportului să vedem cum folosim împreună infrastructura pe care o avem”, a mai arătat ministrul.

Pricopie a explicat că orele de sport alocate în plus claselor pregătitoare şi I-IV au fost luate din orele aflate la dispoziţia şcolii, deci nu au fost afectate celelalte discipline.

”Pe segmentul de clase V-XII există încă elevi care fac o singură oră de sport. Aici, din toamnă vor fi două ore de sport. Primele măsuri în privinţa măririi numărului de ore de sport vor fi puse în aplicare cu 15 septembrie”, a precizat ministrul.

Potrivit acestuia, nu ar mai trebui să existe situaţii în care părinţii obţin scutiri pentru ca elevii să nu facă sport. „Îi vom suna pe medicii care dau scutiri. Părinţii să conştientizeze că sunt împotriva copiilor că nu-i lasă să facă sport”, a subliniat Pricopie.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/legea-educatiei-macelarita-in-camera-deputatilorvotul-lor-aduce-politizarea-la-varf-a-s.html

Legea Educației, MĂCELĂRITĂ în Camera Deputaților. Titlurile ”DOTTORE”, mult mai greu de retras

Controversata ordonanță 92/2012 semnată în decembrie de Ecaterina Andronescu a fost aprobată, prin vot, în plenul Camerei Deputaților, nu înainte ca membrii Comisiei de învățământ să-i mai aducă o serie de amendamente care practic șterg cu buretele o mare parte din reforma realizată în 2011 de fostul ministru al Educație, Daniel Funeriu.

Proiectul legislativ urmează să ajungă și pe masa senatorilor, care au vot decizional.

Deputatul PDL, Raluca Turcan, atrage atenția că noile schimbări nu fac decât să “politizare la vârf” sistemul de învățământ. În plus, aceasta cere Senatului să “corecteze votul profund greşit dat de majoritatea USL în Camera Deputaţilor”și să “restabilească incompatibilitatea dintre funcţia de rector şi cea de politician”anulată de ordonanța de urgență a Ecaterinei Andronescu.

Există însă slabe șanse ca acest lucru să fie posibil, având în vedere că șefa comisie de educație de la Senat este nimeni alta decât Andronescu.

Iată cele mai importante zece modificări aduse Legii Naționale a Educației (LEN):

1. Rectorii nu mai pot anula pe cale administrativă diplomele de studii obținute în mod fraudulos, ci trebuie să treacă întâi prin instanță de judecată.Un proces care ar putea dura și câțiva ani de zile

2. Educatorii și învățătorii nu mai sunt obligați să facă facultatea în următorii 6 ani dacă vor să își păstreze postul, însă pentru ocuparea funcțiilor didactice este necesară „absolvirea cu diplomă a studiilor universitare de licență în profilul postului”

3. Universitățile care încalcă răspunderea publică nu mai pot fi sancționate cu tăierea accesului la finanțări din surse publice și nici prin reorganizare sau desființarea instituției

4. Evaluarea școlilor doctorale se va face integral de către CNATDCU( proaspăt reorganizat și populat cu apropiați ai puterii) pe baza criteriilor stabilite de membrii Consiliului, și nu de către ARACIS sau de către o altă agenție de asigurare a calității, așa cum era până acum

5. Consiliile de administrație ale universităților vor fi dominate de acum înainte de către director și dascăli, aceștia reprezentând 50% din membri, în vreme ce Legea Educației prevede doar 3 cadre didactice, cu tot cu director, restul fiind reprezentanți ai părinților și administrației locale

6.Universitățile pot împărți dreptul de administrare și folosință asupra patrimoniului cu societățile comerciale sau asociațiile în care sunt asociați sau acționari, lăsând cale liberă patronilor universităților private de a-și lua o cotă parte din profitul generat de-a lungul vremii. 

7.Clasa a IX-a trece înapoi la liceu, iar învățământul gimnazial rămâne în forma claselor V-VIII. Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a nu va mai cuprinde o probă transdisciplinară ( biologie, chimie, fizică)

8. Rectorii numiți membri ai Guvernului sau secretari de stat au obligația de a se suspenda din funcție pe perioada exercitării respectivei demnități. ( În realitate, atât ministrul Educației, Remus Pricopie, cât și cel al Cercetării, Mihnea Costoiu sunt rectori la SNSPA, respectiv Politehnica București)

9. Directorii de școli pot fi degrevați total de normă didactică, nu doar parțial ca până acum. Beneficiază de aceeași păsuire și reprezentranții sindicaliștii din învățământ

10. Cei 22.000 de învățători și educatori cu experiență nu își vor putea echivala studiile. Articolul a fost abrogat

Grupurile parlamentare UDMR si PDL si-au exprimat nemultumirea fata de aceste amendamente potrivit carora ponderea reprezentantilor administratiei publice locale si a parintilor in Consiliile de administratie ale scolilor a fost diminuata, in favoarea profesorilor, scrie mediafax.

 

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/negoita-il-copiaza-pe-primarul-care-este-ospat-pe-ascuns-pentru-profesoare-1027202.html

Negoiţă îl copiază pe „Primarul care este”. Ospăţ pe ascuns pentru profesoare

După metoda patentată de Marian Vanghelie, edilul de la sectorul 3 a organizat o chermeză cu aproape 1.000 de dăscălițe, de la școlile din parohia sa. Spre deosebire de „Marean”, Negoiță a încercat să le „vrăjească” pe profesoare cu un discurs de… 30 de secunde!

Roiul piţipoancelor care zumzăie de obicei prin faţa Rin Grand Hotel din Capitală a fost înlocuit, miercuri seară, de „râurile” de doamne şi domnişoare, cadre didactice de la şcolile din sectorul 3.

Invitate de primarul Robert Negoiţă la hotelul său pentru a fi ospătate în cinstea zilei de 8 Martie, profesoarele şi învăţătoarele şi-au pus ţinuta de gală, fiecare după posibilităţi. Indiferent de cât de mic le e salariul, cadrele didactice nu s-au zgârcit la taxiuri. Încă de pe la ora 18,00, maşinile galbene au început „să curgă” spre locul chermezei baştanului care se luptă cu Vanghelie pentru a deţine controlul în PSD Bucureşti.

Imitaţie nereuşită

Evenimentul părea o copie a Vanghelionului cu care primarul sectorului 5 şi-a câştigat susţinători dintre profesori. Aşa că am dat să intrăm. Nici o şansă, ca ziarişti! Nicidecum ca la chefurile lui „Marean”. De ce-i secretă petrecerea lui Negoiţă!? Curiozitatea ne-a făcut să ne ascundem printre profesoare, să putem trece de străjerii de la uşi.

Petrecerea s-a dat „pe două etaje”, în cele două săli de evenimente ale hotelului. Toate cele aproape o mie de locuri au fost ocupate de femei. Ici, colo puteai vedea câte- un bărbat „rătăcit”. Deşi venise din vreme la hotel, edilul sectorului 3 şi-a făcut apariţia în faţa cadrelor didactice după trecerea sfertului „academic”, la 19,15.

Icre şi brânză, demagogie mai târziu

Mai întâi a intrat în sala de la parter, unde se afla şi inspectorul şcolar general al Municipiului Bucureşti, Constantin Trăistaru. În 30 de secunde, Negoiţă a turuit femeilor urări de „La mulţi ani” şi „seară frumoasă”. Edilul a repetat discursul şi în sala „de sus”. La şi jumate, a început ospăţul, cu un aperitiv de cumetrie, din care nu lipseau icrele de crap, roşiile turceşti, caşcavalul dobrogean şi telemeaua. Apoi „felul unu şi desert” Cât am stat noi, pe mese n-a fost picătură de alcool. În schimb, inundaţie de „Izvorul minunilor”. Cheful a ţinut până la ora 22.00, spune un cadru didactic de la Şcoala 89 „Nicolae Labiş”. Profesoara era bucuroasă că „n-au fost discursuri demagogice”. „A fost o invitaţie nominală la nivelul şcolii şi s-a făcut listă cu cine vrea să meargă. Au fost cam 15 locuri pentru fiecare unitate”, ne-a mai explicat aceasta.

„Evenimentul la care faceţi referire nu a fost organizat sau plătit de către Primăria Sectorului 3”
BIROUL DE PRESĂ

Edilul a dat banul din buzunarul său

Sursele de finanţare ale chermezei în stilul „Marean” Vanghelie, primarul din sectorul 5, au fost asigurate de Robert Negoiţă, din afacerile proprii. Primăria spune că n-a plătit, nici n-a organizat evenimentul. Informaţia a fost precizată după ce inspectorul Constantin Trăistaru a fost la un pas să rămână fără post. El îl acuzase involuntar pe Robert Negoiţă că party-ul cu dăscăliţe a fost plătit din fondurile publice, „organizat de primăria de sector”. Invitaţia nu s-a limitat doar la cadrele didactice care fac parte din USL”, a explicat apoi Trăistaru, în încercarea de a sparge imaginea unei petreceri cu profesorii de partid.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/chinul-unor-elevi-12-elevi-din-botosani-merg-zilnic-cate-zece-kilometri-pana-la-scoala-102717.html

Chinul unor elevi. 12 elevi din Botoșani merg zilnic câte zece kilometri până la școală

Copiii dintr-un sat din judeţul Botoşani sunt nevoiţi să parcurgă zilnic pe jos câte zece kilometri până la şcoală, din cauza lipsei unui mijloc de transport

Copiii dintr-un sat din judeţul Botoşani sunt nevoiţi să parcurgă zilnic pe jos câte zece kilometri până la şcoală, din cauza lipsei unui mijloc de transport
Cei 12 elevi din satul Balta Roşie sunt arondaţi la Şcoala cu clasele I-VIII din satul Prisăcani, iar distanţa dintre localitatea lor şi cea în care se află şcoala trebuie parcursă pe jos. Satul din care provin copiii aparţine de oraşul Flămânzi, iar autorităţile locale cunosc problema.

‘Într-adevăr, o problemă majoră este la Balta Roşie, unde există 27 de gospodării cu 12 copii care merg la şcoala la Prisăcani. Am primit un răspuns de la Inspectoratul Şcolar, în care ne spuneau dumnealor că suntem în evidenţa lor. Am aşteptat un anumit timp, dar după alegerile parlamentare am încercat şi prin parlamentarii noştri să sensibilizăm autorităţile centrale legate de acest caz’, a declarat primarul oraşului Flămânzi, Dan Oloieru.
Oficialii Inspectoratului Şcolar susţin că problema va fi soluţionată imediat ce Ministerul Educaţiei va face o nouă achiziţie de microbuze.
‘Avem promisiuni. Atunci când se vor achiziţiona la nivel naţional vom primi microbuze şcolare’, a afirmat inspectorul şcolar general Mihaela Huncă.
Copiii care parcurg zilnic câte zece kilometri pe jos au între opt şi 13 ani.

http://www.gandul.info/news/elev-incuiat-intr-un-dulap-de-un-pedagog-am-vazut-lacatul-si-am-vrut-sa-facem-o-gluma-10651021

Elev încuiat într-un dulap de un pedagog. „Am văzut lacătul şi am vrut să facem o glumă”

Un elev din Craiova a sunat la Serviciul unic de urgenţă 112 pentru a fi scos dintr-un vestiar al căminului liceului, unde se ascunsese de pedagogul care l-a încuiat acolo, în prezent toţi trei fiind anchetaţi de Poliţie, dar şi de conducerea liceului.

Incidentul a avut loc, marţi dimineaţă, la Liceul CFR din Craiova. După ce a petrecut noaptea în club, elevul, care stătea în căminul liceului, nu a vrut să meargă la ore a doua zi. El stătea în căminul liceului, iar pedagogul avea sarcina de a-l supraveghea atent, pentru a nu lipsi de la cursuri. Ca să scape de cearta acestuia, elevul s-a ascuns într-un fişet, însă a fost încuiat cu lacătul şi, ca să scape, a sunat la 112, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Un elev de 18 ani a apelat Serviciul naţional de urgenţă 112, să reclame că este închis într-un dulap aparţinâmd unităţii şcolare la care învaţă. Am constatat că cele sesizate se confirmă. Procedând la verificări, s-a constatat că tânărul a intrat de bunăvoie în dulap pentru a se ascunde de pedagogul responsabil cu căminul. Doamna pedagog a pus lacătul pe vestiar, după care şi-a continuat activitatea”, a declarat Adrian Căpraru, purtător de cuvânt IPJ Dolj.

Varianta elevului în cauză este însă mai complicată, el crezând că cel care a pus lacătul pe uşa vestiarului este un coleg, şi nicidecum pedagogul instituţiei.

„În jurul orei 9 şi ceva, eu m-am ascuns în vestiar pentru a trece doamna pedagog cu controlul şi să nu mă observe. Eram obosit şi nu voiam să mă duc la şcoală. Dumneaei mi-a zis o dată, apoi a doua oară şi atunci m-am ascuns în vestiar. A venit un coleg, m-a închis acolo, am stat cam patru – cinci minute, după care i-am zis ăluia să se ducă să vorbească cu pedagoaga, că nu mai am aer. A plecat şi el din cameră şi singura soluţie a fost să dau telefon la 112” a declarat Daniel Dinescu, elevul care s-a ascuns în fişet.

Pedagogul însă a mărturisit că a pus lacătul pe fişet, după ce s-ar fi consulat cu celălalt elev aflat în cameră să îi aplice un fel de corecţie elevului care se ascundea în vestiar.

„Se ascunde mereu, prin WC, prin alte camere, este singurul elev-problemă al acestui cămin şi al liceului. Eu am intrat ieri (n.r. – marţi ) de câteva ori la el şi el nu era acolo, ba se ascundea, ba ce făcea că eu când intram, el nu era. Când am mai intrat şi el nu era l-am întrebat pe celălalt băiat unde e şi mi-a făcut semn spre vestiar. Am văzut lacătul şi am vrut să facem o glumă să nu mai facă altădată aşa”, a declarat Viorica Vărzaru, pedagog la Grupul Şcolar CFR din Craiova.

„Am luat declaraţii şi doamnei pedagog şi elevilor, le-am înaintat comisiilor de disciplină, care vor lua măsurile ce se impun. Elevul a fost inclus şi într-un program de consiliere şi psihologic” a declarat Lavinia Craioveanu, directorul liceului.

În urma acestei întâmplări, elevul care s-a ascuns în vestiar a făcut o cerere la conducerea instituţei prin care solicită să i se retragă dreptul la şedere în cămin.

http://www.gandul.info/sport-miscare/cea-mai-mare-competitie-sportiva-care-se-organiza-in-romania-inainte-de-1989-va-fi-reinfiintata-10652698

Cea mai mare competiţie sportivă care se organiza în România înainte de 1989 va fi reînfiinţată

Ministrul Tineretului şi Sportului, Nicolae Bănicioiu, a anunţat, joi, într-o conferinţă de presă, că instituţia pe care o conduce pregăteşte reînfiinţarea Daciadei, competiţie sportivă destinată tinerilor, care se organiza înainte de 1989.

„Vom încuraja cât mai multe competiţii şcolare şi vom merge până la a reface competiţiile şcolare. Poate nu copiind modelul de dinainte de 1989, dar era un model la care ne uităm cu nostalgie. Nu ştiu dacă se va numi Daciada, dar va fi ceva în genul acela. Toţi şcolarii, toţi tinerii care vor face sport vor avea astfel şi cadru de manifestare şi locuri de manifestare. Şi sunt bucuros să vă anunţ că din toamnă vom asista la reluarea unei tradiţii bune a sportului şcolar şi de tineret pe care România l-a avut până nu de mult. În afară de faptul că astfel lărgim baza de selecţie a federaţiilor, scopul nostru este acela de a convinge tinerii să facă mişcare”, a spus ministrul.

Nicolae Bănicioiu şi ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, iau în calcul atât dublarea orelor de educaţie fizică din şcoli, cât şi crearea a două ore pe săptămână dedicate competiţiilor sportive interşcolare. „Gândim o formulă cu dublarea orelor de educaţie fizică şi sport şi în paralel încă două ore de competiţii sportive. Asta este formula în momentul de faţă tocmai pentru a încuraja tinerii să participe la competiţii interşcolare. Astfel ca la finalul săptămânii un copil să aibă patru ore de mişcare, dar să stimulăm şi spiritul competiţiei. Sunt foarte multe ţări care au acest model funcţional”, a adăugat Bănicioiu.

În cadrul aceleiaşi conferinţe de presă, Pricopie a declarat că ordinul ministrului cu noile planuri cadru privind dublarea numărului de ore de educaţie fizică şi sport va fi semnat cel mai târziu luni. „Noi, cei de la minister, suntem obligaţi să acţionăm imediat. Iar prima măsură este dublarea numărului orelor de mişcare în grupa de vârstă corespunzătoare clasei pregătitoare I-IV. Ordinul de ministru privind noile planuri cadru va fi probabil semnat, luni, cel târziu. Apoi am anunţat că vom dubla numărul de ore de educaţie fizică şi sport la clasele V-VIII, respectiv IX-XII. Totuşi, o astfel de măsură nu este uşor de realizat. Au existat critici, iar una dintre acestea e legată de infrastructură, care este insuficient dezvoltată la nivelul şcolilor. Dar la un moment dat trebuie transmis un semnal. Guvernul a decis să investească în sport şi acesta este un semnal şi pentru autorităţile locale şi către Ministerul Educaţiei”, a afirmat ministrul.

El a adăugat că noile măsuri în ceea ce priveşte numărul de ore de educaţie fizică şi sport se vor aplica începând cu 15 septembrie 2013. „Întotdeauna a existat un număr de ore standard pentru toate şcolile şi un număr de ore la dispoziţia şcolilor. În cazul de faţă am crescut uşor numărul de ore pentru grupa respectivă clasei pregătitoare I-IV şi am redus puţin numărul de ore aflat la dispoziţia şcolii. Practic am făcut loc acestor ore suplimentare de mişcare fără să bulversăm structura de ansamblu a programelor cadru. În ceea ce priveşte clasele V-VIII şi IX-XII, trebuie să spun că acolo unde sunt clase care au o oră de educaţie fizică şi sport şi aici automat vor fi două din toamnă. După care, în funcţie de disponibilitatea de spaţii, de profesori, gradual vom creşte din clasa a V-a la a VIII-a şi dintr-a IX-a la XII-a. Ca să sintetizez, primele măsuri vor fi începând cu 15 septembrie anul acesta”, a precizat Remus Pricopie.

Întrebat dacă Ministerul Educaţiei a sistat decondarea transportului şcolarilor, Pricopie a răspuns: „Nu sunt sistate plăţile pentru transportul copiilor. Dar se ştie că întotdeauna a existat un decalaj. Iar acest decalaj nu vine de la Ministerul Educaţiei, ci de la faptul că nu se decontează bilet cu bilet. Se decontează un număr mai mare de bilete după o anumită perioadă de timp. Dar din punctul nostru de vedere nu avem o problemă majoră. Poate decât cu transportatorii care cresc preţul costant”.

Nicolae Bănicioiu şi Remus Pricopie au participat, joi, la conferinţa de presă organizată la sediul FRF cu ocazia lansării Cupei Ministerului Educaţiei Naţionale la fotbal. La eveniment au mai participat preşedintele Federaţiei Române de Fotbal, Mircea Sandu, coordonatorul loturilor naţionale de juniori, Miodrag Belodedici şi directorul adjunct al Federaţiei Sportului Şcolar şi Universitar, Constantin Căliman.

http://www.gandul.info/news/anuntul-ministerului-educatiei-care-ii-va-afecta-pe-toti-elevii-din-romania-10652657

Anunţul Ministerului Educaţiei care îi va afecta pe toţi elevii din România

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a anunţat joi că intenţionează dublarea numărului de ore de educaţie fizică şi sport pentru întregul învăţământ preuniversitar, respectiv atât pentru gimnaziu, cât şi pentru liceu.

Pricopie a făcut acest anunţ cu prilejul lansării competiţiei „Cupa Ministerului Educaţiei Naţionale la Fotbal”.

„Prima măsură, pe care deja am anunţat-o, este dublarea numărului de ore de mişcare în grupa de vârstă corespunzătoare claselor I-IV. Ordinul de ministru privind planul-cadru probabil că va fi semnat luni, cel târziu. Vom dubla numărul de ore de educaţie fizică şi sport şi la clasele V-VIII, respectiv IX-XII”, a spus ministrul.

Remus Pricopie a recunoscut că infrastructura pentru sport este insuficient dezvoltată în şcoli, însă, în acelaşi timp, există facilităţi care nu sunt folosite. „Când Guvernul a decis să reinvestească în sport, evident că este un semnal şi către autorităţile locale şi minister ca investiţiile să continue în acest domeniu. Este bine să discutăm şi cu Ministerul Tineretului şi Sportului, să vedem cum folosim împreună infrastructura pe care o avem”, a continuat ministrul.

Demnitarul a ţinut să precizeze că, pentru materializarea acestei intenţii, la nivel guvernamental, s-a luat decizia constituirii unui comitet interministerial format din reprezentanţi ai ministerelor Educaţiei, Tineretului şi Sportului, Sănătăţii şi Dezvoltării Regionale.

Pricopie a explicat că orele de sport alocate în plus claselor pregătitoare şi I-IV au fost luate din cele aflate la dispoziţia şcolii, nefiind afectate celelalte discipline. „Pe segmentul de clase V-XII, există încă elevi care fac o singură oră de sport. Aici, din toamnă, vor fi două ore de sport. Primele măsuri în privinţa măririi numărului de ore de sport vor fi puse în aplicare cu 15 septembrie”, a precizat ministrul.

Remus Pricopie a mai declarat, în acelaşi context, că obiceiul părinţilor de a-şi scuti copiii de sport ar trebui să dispară. „Nu ar mai trebui să existe situaţii în care părinţii obţin scutiri pentru ca elevii să nu facă sport. Îi vom suna pe medicii care dau scutiri. Părinţii să conştientizeze că sunt împotriva copiilor prin faptul că nu-i lasă să facă sport”, a subliniat Pricopie.

Ministrul Educaţiei a adăugat că reprezentanţii instituţiei pe care o conduce vor lucra şi în zona de prevenţie în ceea ce priveşte consumul de ţigări, băutură şi droguri în rândul elevilor.

http://www.puterea.ro/articol/modificari_la_bac_ce_ii_asteapta_pe_elevii_de_a_ix_a

MODIFICĂRI LA BAC. Ce îi aşteaptă pe elevii de a IX-a

Comisia de Educaţie de la Camera Deputaţilor a adus amendamente Ordonanţei de Urgenţă 92/2012 ce aduce modificări Legii educaţiei naţionale 1/2011. Noua Ordonanţă schimbă şi structura bacalaureatului. Astfel a treia probă scrisă, cea la alegere, a fost eliminată, cum prevedea şi Legea 1/2011, însă acum a fost eliminată şi proba transdisciplinară gândită de fostul ministru Daniel Funeriu. Prin urmare, elevii nu vor mai avea deloc de-a face la examenul de bacalaureat cu materii precum Istorie, Geografie, Fizică sau Biologie. Noua structură a Bacului va fi implementată din 2016.

Conform noilor modificări, bacalaureatul va avea următoarea structură: o probă scrisă la limba şi literatura română; o probă scrisă la limba maternă, alta decât limba română; o probă scrisă la matematică; o probă la o limbă de circulaţie europeană, susţinută în timpul anului; o probă practică de utilizare a calculatorului.

Iniţial, articolul 74 din Legea educaţiei prevedea că Bacul se susţine la următoarele probe: scrisă la limba română; scrisă la limba maternă; o probă scrisă transdisciplinară la matematică şi ştiinţe; o probă scrisă la o limbă de circulaţie internaţională; o probă practică de utilizare a calculatorului, susţinută în timpul anului; o probă orală transdisciplinară de evaluare a competenţelor civice şi sociale, susţinută în timpul anului.

Primii absolvenţi de liceu care vor susţine examenul de bacalaureat în noua formă sunt elevii care vor trece în clasa a X-a la sfârşitul acestui an şcolar.

 

Consilierul prezidenţial Daniel Funeriu critică eliminarea probei transdisciplinare de la examenul de bacalaureat. “Elevii vor avea în programă materii al căror conţinut, că e atractiv sau nu, că e învăţat sau nu, nu contează. Materii a căror însuşire nu se verifică prin examen. Oricât de atractivă va fi programa de biologie sau fizică, ea nefiind testată, elevii nu şi-o vor însuşi.Se va crea o «programă paralelă», copiii vor învăţa doar la materiile din care «se dă examen». Ei vor deveni mici «roboţei de rezolvat probleme», fără legătură cu realitatea”, scrie Daniel Funeriu pe blogul său. O altă modificare adusă Legii educaţiei naţionale păstrează clasa a IX-a la liceu.

Dedicaţie pentru doctori gen Ponta

Printr-o altă modificare adusă Legii educaţiei, conducerilor universităţilor li s-a eliminat posibilitatea de a retrage diplomele şi titlurile acordate, după demonstrarea unui plagiat sau a unei ale forme de fraudă. Rectorul unei universităţii poate acum, în urma unei anchete a Comisie de Etică a instituţiei de învăţământ superior şi a unei aprobări din partea Senatului Universitar, să solicite Ministerului Educaţiei luarea unor măsuri. În articolul eliminat din Legea 1/2011 se menţiona că rectorul poate anula o diplomă acordată de universitate, după demonstrarea unei fraude. Nici “Legea Funeriu”nu a fost însă bine redactată, lăsând multe posibilităţi de interpretare. Cel mai bun exemplu este cazul plagiatului premierului Ponta, unde teza a fost analizată de trei comisii, însă tot ministerul a luat ce decizie a vrut.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/educatie/justitia-singura-abilitata-sa-dea-verdictul-dottore-295463.html

Justiţia, singura abilitată să dea verdictul: “dottore”

Camera Deputaţilor a votat mai multe modificări la Legea Educaţiei, care au stârnit controverse. Printre ele se numără şi îngreunarea procedurilor de anulare a diplomelor frauduloase şi de anulare a titlului de doctor. Daniel Funeriu spune că e o inginerie menită a-I proteja doctoratul lui Victor Ponta, însă e contrazis de chiar colegul său de partid Ştefan Vlaston. Remus Pricopie şi Ecaterina Andronescu explică de ce nu e nimic necurat “la mijloc”.

Conform Legii Educaţiei în forma actuală, “Rectorul poate anula, cu aprobarea senatului universitar, un certificat sau o diploma de studii atunci cand se dovedeste ca s-a obtinut prin mijloace frauduloase sau prin incalcarea prevederilor Codului de etica si deontologie universitara”. Guvernul a propus modificarea Art. 146, cu următoarea formulă: “Rectorul, cu aprobarea senatului universitar, poate solicita instanţei competente anularea unui certificat sau a unei diplome de studii atunci când se dovedeşte, prin acţiuni de control intern, control al Ministerului Educaţiei Naţionale sau o constatare a organelor abilitate ale statului, că s-a obţinut prin mijloace frauduloase sau prin încălcarea prevederilor Codului de etică şi deontologie universitară»”.

Daniel Funeriu consideră că este o măsură menită să protejeze puternicii zilei: “E un tertip, pentru că oricând, orice persoană poate să sesizeze instanţele de judecată şi nu are nevoie de o lege care să spună explicit acest lucru. Anterior intrării în vigoare a Legii Educaţiei date de mine, retragerea diplomelor obţinute fraudulos se făcea pe cale judecătorească şi durau procesele şi 5 ani de zile. România a avut o mare problemă cu diplomele obţinute fraudulos în anii ’90-2000 şi exista riscul ca diplomele din România să nu mai fie recunoscute nicăieri în Europa. De aceea Legea Educaţiei a introdus o procedură pur administrativă, prin care rectorul, cu votul senatului universitar să poată retrage diplomele dovedite frauduloase. Nu era pericolul ca conducerile universităţilor să abuzeze de acest drept, pentru că nici un rector nu vrea să strice imaginea universităţii pe care o păstoreşte, făcând abuz de retrageri de diplome. Practic eu l-am pus în defensivă pe fraudator, ca să curăţăm obrazul învăţământului românesc. Această îngreunare a procedurilor e o concesie făcută mafiei diplomelor universitare, e un tertip pentru a face aproape imposibilă retragerea diplomelor frauduloase. Şi ştim bine ce politician are în România probleme cu diploma obţinută prin fraudă. Tipic USL: Grăjdan bis”.  

Colegul de partid al lui Daniel Funeriu, specialistul în educaţie Ştefan Vlaston, consideră însă că modificarea articolului de lege privind retragerea diplomelor este una legitimă: „În privinţa diplomelor doctorale, e singurul loc unde au dreptate, pentru că odată intrate în circuitul civil, legea prevede că nu mai pot fi retrase prin ordinul celui care le-a emis, ci se poate lucrul acesta doar prin hotărâre judecătorească. E exact aceeaşi situaţie ca cea de la Spiru Haret, când s-a încercat retragerea a 25.000 de diplome de licenţă, însă instanţa a anulat decizia ministerului”.

RL a purtat un dialog cu Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, pentru a afla care sunt motivele care au impus o astfel de modificare în Legea Educaţiei:
De ce vreţi să luaţi universităţilor dreptul de a anula diplomele obţinute în mod fraudulos?

Remus Pricopie: Un certificat nu poate fi anulat. Noi avem chestiunea aceasta cu diplomele de mai demult, de când a fost celebrul scandal cu diplomele obţinute de nişte italieni într-un mod foarte dubios, au fost şi procese. O diplomă însă nu poate fi anulată decât în instanţă, iar aici problema care se pune este cea a calităţii universităţii într-o eventuală situaţie de genul acesta, ori prin lege noi nu facem decât să dăm dreptul universităţii ca atunci când are dubii cu privire la eliberarea unei diplome, să se adreseze instanţei şi instanţa să decidă dacă acea diplomă poate sau nu poate fi anulată. Interesaţi-vă apropos de procedura de anulare şi a altor documente cu regim special, ca de exemplu actele de proprietate. O să vedeţi, de exemplu, că un certificat care atestă proprietatea, nu poate fi anulat de către cel care a eliberat acel certificat, ci el trebuie să fie anulat numai în instanţă. Deci noi nu facem decât să corelăm legislaţia în domeniul educaţiei cu legislaţia generală. Aş vrea să subliniez că Legea Educaţiei are foarte multe probleme de conflict între textul din lege şi alte texte legale. Aceste probleme, în mod normal trebuie să fie reglate de Consiliul Legislativ. Consiliul legislative n-a putut să facă acest lucru, pentru că legea a fost votată prin asumare la vremea respectivă. Şi în continuare în Legea Educaţiei sunt astfel de conflicte. Ceeea ce  făcut Ministerul Educaţiei a fost să pună în concordanţă legislaţia în domeniul educaţiei, în ce priveşte certificatele şi diplomele de studii, cu legislaţia generală. Asta e tot.

Complicarea procedurilor de anulare a unei diplome, prin includerea în schemă a instanţelor de judecată, nu înseamnă o tergiversare a retragerii unui titlu de “doctor”? Fiindcă va fi procesul în primă instanţă, recursul, etc. care pot înseamna ani buni.

 

UNIVERSITAR

 

http://adevarul.ro/educatie/universitar/exclusiv-senatorii-pregatesc-relansarea-fabricilor-diplome-1_5138bd5600f5182b85de2d52/index.html

EXCLUSIV Senatorii pregătesc relansarea fabricilor de diplome

Universităţile din ţară ar putea emite diplome universitare fără a mai avea nevoie de avizul Ministerului Educaţiei, potrivit unui amendament pregătit de senatorii din Comisia de Învăţământ la Legea Educaţiei Naţionale, pe care o vor modifica săptămâna viitoare.

Senatorii din Comisia pentru Învăţământ pregătesc noi modificări la Legea Educaţiei Naţionale, când va ajunge pentru raport legea de aprobare a OUG 92, prin care deputaţii au schimbat deja modalitatea de anulare a diplomelor false, trecând-o din curtea rectorilor în cea a judecătorilor.

Unul dintre amendamente este cel prin care li se va da universităţilor dreptul de a emite diplome universitare fără ştampila Ministerului Educaţiei, a declarat pentru adevarul.ro Senatorul Dumitru Oprea, secretar al Comisiei pentru învăţământ şi membru al PDL. 

În momentul de faţă, legea stipulează că certificatele şi diplomele trebuie aprobate de către Minister înainte să fie înmânate absolvenţilor.

Senatorul Dumitru Oprea a explicat că va încerca să propună acest amendament în şedinţa în care se va discuta ordonanţa 92, însă depinde de votul membrilor dacă va trece. Comisia de specialitate din Senat va face ultimele modificări pe proiectul de lege, înainte ca acesta să intre în plenul Senatului, care este Camera decizională.

Secretarul Comisiei pentru învăţământ spune că, în prezent, dacă universităţile private ”îşi fac de cap în ceea ce priveşte emiterea diplomelor pe bandă rulantă”, nici prin procedura în vigoare Ministerul Educaţiei nu are prea multe pârghii să-i oprească, dând exemplul scandalurilor din anii precedenţi cu Universitatea „Spiru Haret”.

Responsabilitatea diplomelor, ”asumată integral” de universităţi

Amendamentul pregătit de Dumitru Oprea, fostul rector al Universităţii ”Al. I. Cuza” din Iaşi, este susţinut şi de preşedintele Comisiei pentru Învăţământ a Senatului şi fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, pe ideea că universităţile ar trebui să-şi asume de acum încolo singure responsabilitatea emiterii diplomelor de licenţă, master şi doctorat, fără să aibă nevoie de aprobarea Ministerului Educaţiei.

”Universităţile trebuie să îşi asume integral responsabilitatea pentru diplomele pe care le emit”, a declarat Andronescu pentru „Adevărul”.

Funeriu: ”Mafiotizarea învăţământului superior”

Fostul ministru al Educaţiei şi actual consilier prezidenţial, Daniel Funeriu, a declarat pentru „Adevărul” că printr-o astfel de schimbare „se urmăreşte mafiotizarea sistemului de învăţământ superior”.

„Interesele financiare sunt uriaşe. Introducerea de către mine a unor reglementări corecte de asigurare a calităţii a scăzut cu circa 100 de milioane de euro beneficiile fabricilor de diplome. Acum îşi vor banii înapoi, iar USL girează această mafiotizare a învăţământului superior”, a spus Funeriu.

Reprezentanţii Ministerului Educaţiei nu au putut fi contactaţi pentru un punct de vedere, însă rămâne de văzut care va fi forma finală în care Legea Educaţiei Naţionale, intrată în vigoare în 2011, va ieşi luna aceasta din Parlament.

Scandalul diplomelor de la universităţile particulare

Scandalul diplomelor eliberate de Universitatea „Spiru Haret” studenţilor care au urmat cursuri la învăţământul la distanţă a izbucnit în 2009, iar de atunci mii de absolvenţi au dat în judecată instituţia de învăţământ superior, cerând recunoaşterea acestor diplome. 

Fostul ministru al Educaţiei Daniel Funeriu declara, în decembrie 2011, că România risca să nu-i fie recunoscute diplomele dacă nu era rezolvat, prin modificarea Legii educaţiei, scandalul diplomelor false, arătând că ministerul nu putea să avizeze diplome emise de unele universităţi, printre care şi ”Spiru Haret”, pentru specializări neacreditate.

Legea Educaţiei Naţionale a prevăzut ca instituţiile de învăţământ superior să fie obligate să închidă specializările şi programele de studii neacreditate sau care nu au fost autorizate să funcţioneze provizoriu, începând din 9 februarie 2011, când a intrat în vigoare legea.

Iar studenţii şi absolvenţii care au fost înmatriculaţi la aceste specializări aveau dreptul să-şi finalizeze studiile la specializări identice sau similare din acelaşi domeniu.

Ministerul, dat în judecată de zeci de mii de studenţi de ”Spiru Haret”

În mai 2012, fostul ministru interimar al Educaţiei, Liviu Pop, declara că Ministerul Educaţiei are sute de procese cu absolvenţi cu diplome de la unele facultăţi particulare, iar numărul cauzelor piedute de MECTS în faţa acestora blochează activitatea instituţiei, de aceea Guvernul trebuie să ia urgent o decizie.

Aproape 15.000 de absolvenţi ai universităţii particulare „Spiru Haret” (USH), care au absolvit în 2009 cursurile la distanţă (ID) şi cu frecvenţă redusă (FR), şi-au câştigat diplomele de licenţă în instanţă, prin deciziile Curţii Supreme de până acum, potrivit datelor publicate la sfârşitul lunii ianuarie de Cabinetul de Avocatură Coltuc.

Plângerile depuse în instanţă de foştii studenţi ai Universităţii ”Spiru Haret”, ale căror diplome au fost blocate în 2009, şi judecate de Curtea Supremă au fost soluţionate, 80%, în favoarea acestora, fiind vorba despre 10-15.000 de astfel de cazuri în total, au susţinut avocaţii.

 

 

http://adevarul.ro/educatie/universitar/impostura–academica-direct-tribunal-cemodificari–vor-aduce–sistemului-universitar-romania-1_5138424b00f5182b85db7468/index.html

Impostura academică, direct la tribunal. Ce modificări se vor aduce sistemului universitar din România

Deputaţii au votat trecerea dreptului de anulare a diplomelor obţinute ilegal de la rectori la judecători, la propunerea Ministerului Educaţiei. Procesul de pedepsire a fraudelor universitare ar putea fi „mai obiectiv“, însă va dura mai mult, susţin cei din sistem.

Vicepreşedintele Comisiei de Învăţământ de la Camera Deputaţilor, Gabriel Zisopol, susţine că o mare parte din amendamentele pe care le-au adoptat marţi deputaţii şi care schimbă radical actuala Lege a Educaţiei Naţionale au fost propuneri venite chiar de la Ministerul Educaţiei.

Una dintre cele mai importante modificări propuse de guvernanţi prevede că rectorii nu vor mai avea dreptul să retragă diplome universitare, cum ar fi cea de doctor, în cazul în care constată că au fost obţinute fraudulos. În Legea Educaţiei, titlul de „doctor” poate fi retras numai de Ministerul Educaţiei, dar, atâta timp cât titlul nu mai este susţinut de o diplomă universitară, el nu mai are nicio valoare.

Responsabilitatea va rămâne în sarcina Justiţiei. Măsura poate fi una care să uşureze sarcina rectorilor, însă va îngreuna şi lungi procesul de retragere a titlurilor universitare obţinute prin falsuri sau plagiat, susţin cei din sistem.

Zisopol argumentează modificarea spunând că „rectorul nu are întotdeauna competenţa să ia o decizie corectă în aceste cazuri fiindcă, de cele mai multe ori, nu are studii pe domeniu“. „Mi se pare corect ca diplomele să fie retrase de instanţele judecătoreşti“, menţionează Zisopol, care este şi conferenţiar universitar la Universitatea din Ploieşti.

Pe de altă parte, fostul ministru al Educaţiei Daniel Funeriu condamnă acest amendament, spunând că reprezintă „încă o (mare) barieră în calea retragerii diplomelor frauduloase“. Funeriu mai spune că tocmai acest drept al rectorilor de a anula titlurile „a făcut ca diplomele din România să mai fie încă recunoscute fără probleme în UE“.

Responsabilitate mai mică pentru rector

Cornel Antal, fostul rector de la Universitatea din Oradea, care în 2009 a anulat 46 de diplome obţinute ilegal de absolvenţi italieni, susţine că măsura ar putea veni în sprijinul rectorilor.

„Dacă aş fi rector, aş prefera această variantă nouă, e mai puţină bătaie de cap: cei nemulţumiţi nu s-ar îndrepta împotriva rectorului, iar instanţa judecătorească ar putea fi văzută ca fiind mai obiectivă. Din punct de vedere operativ însă, anularea unei diplome în instanţă ar putea dura şi câţiva ani“, este de părere Antal.

Şi rectorul Universităţii „Al. I. Cuza“ din Iaşi, Vasile Işan, susţine mutarea responsabilităţii către un judecător, deşi admite că procesul de anulare se va complica şi va dura. „O instanţă nu va lua alte decizii decât cele motivate pe fapte, pe evidenţă. Iar o hotărâre a instanţei oferă credibilitate unei decizii“, explică Işan.

Pe de altă parte, fostul şef de la Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU) şi de asemenea membru al Academiei Române, Marius Andruh, spune că, „în mod normal, diplomele ar trebui anulate de acea universitate care le-a eliberat“, dar consideră că „este corect ca o instanţă judecătorească să decidă lucrul acesta“.

Cât despre CNATDCU, care ţine de Ministerul Educaţiei, un alt amendament propus de Guvern şi adoptat de deputaţi prevede că această instituţie se va ocupa de evaluarea diplomelor universitare, efectuată până acum de ARACIS, care este o agenţie independentă de evaluare a calităţii. Vicepreşedintele Comisiei de Învăţământ spune însă că atâta timp cât evaluarea se face corespunzător, nu contează organizaţia care o face.

Facilităţi redate universităţilor

Deşi a retras această prerogativă rectorilor, Comisia de Educaţie a acordat o serie de facilităţi universităţilor, cum ar fi eliminarea sancţiunilor financiare pe care ministerul le poate aplica instituţiilor care încalcă legile şi normele etice. Sancţiunile puteau merge până la reorganizarea sau chiar desfiinţarea instituţiei vinovate, însă au fost eliminate şi acestea.

Tot ce mai poate face ministerul este să schimbe rectorul universităţii respective. Zisopol menţionează că nu a fost de acord cu acest amendament şi că a propus chiar desfiinţarea specializărilor de la care provin diplomele frauduloase acolo unde s-a demonstrat juridic acest lucru, menţionând că o astfel de măsură i-ar responsabiliza pe universitari.

De altfel, şi rectorul de la „Al. I. Cuza“ din Iaşi contestă modificarea, susţinând că „este dreptul finanţatorului de a stabili regulile şi de a sancţiona“.

„În România, nu am auzit de vreo astfel de sancţiune, deşi au fost cazuri de încălcări ale legii, aşa că modificarea e o confirmare a stării de fapt“, explică Işan.

Un alt amendament important care a fost introdus este acela prin care li se redă universităţilor de stat dreptul de a concesiona patrimoniul lor, adică de a acorda dreptul de folosinţă şi administrare asupra bunurilor proprietate publică ca „aport al universităţii la capitalul social al unei societăţi comerciale, fundaţii sau asociaţii“ unde este acţionar.

Zisopol spune că amendamentul a fost propus în vederea descentralizării sistemului, menţionând că nu vede ce universitate şi-ar dori să facă rău patrimoniului naţional.

Proiectul aprobat marţi de Camera Deputaţilor va mai suferi însă modificări, după ce va trece şi de Senat, Camera decizională.

Fostul ministru al Educaţiei şi preşedintele comisiei de specialitate din Senat, Ecaterina Andronescu, de altfel cea care a semnat Ordonanţa 92 prin care se modifică Legea Educaţiei şi care este dezbătută zilele acestea în Parlament, susţine că încă nu a văzut amendamentele din Camera Deputaţilor, dar spune că „în mod sigur va mai adăuga la ele”. 

„Eu ştiu ce am scris în ordonanţă şi evident că nu mă pot dezice de conţinutul ei. Documentul nu a ajuns încă la Senat, deci încă nu l-am văzut şi nu pot să mă pronunţ. Vă pot spune doar că în mod sigur vom mai adăuga amendamente, fiindcă este şi dreptul nostru, ca membri ai Comisiei de Învăţământ din Senat”, a declarat Andronescu. De altfel, şi deputatul Zisopol a declarat că proiectul de lege va mai suferi modificări la Comisia de învăţământ din Senat.

Modificările aduse de deputaţi Legii educaţiei

În afară de drepturile pierdute şi câştigate de universităţile din România în urma amendării ordonanţei de urgenţă în Legea educaţiei ar putea interveni şi schimbări la nivel preuniversitar.

Principalele modificări ce îi vizează pe elevi sunt revenirea clasei a IX-a la liceu, eliminarea probei transdisciplinare la Evaluarea Naţională şi introducerea competenţelor lingvistice şi digitale pentru admiterea la liceu.

Dascălii însă au primit veşti bune: educatorii cu studii medii vor putea rămâne la catedră, iar cei cu funcţii de conducere şi sindicaliştii cu funcţii de monitorizare ar putea scăpa total de orele de predare.

De asemenea, deputaţii au decis şi schimbarea componenţei consiliilor de administraţie ale şcolilor, revenind la situaţia anterioară, când profesorii alcătuiau majoritatea în comisii, acum majoritatea membrilor consiliilor trebuie să vină din rândul comunităţii, adică reprezentanţii părinţilor şi ai autorităţilor locale.

În plus, şi copiii dascălilor pensionaţi vor fi scutiţi de plata taxelor de înscriere la concursurile de admitere în învăţământul superior şi beneficiază de gratuitate la cazare în cămine şi internate.

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/stagii-pe-bune-proiectul-studentilor-pusi-pe-treaba-1027187.html

Stagii pe bune, proiectul studenţilor puşi pe treabă

O idee născută din convingerea unor tineri că anii de școală nu pot garanta obținerea statutului de angajat a devenit, astăzi, cel mai mare program național de stagiatură

Într-o ţară în care companiile îi privesc pe studenţii veniţi în practică ca pe a cincea roată la căruţă, iar aceştia din urmă primesc o adeverinţă în funcţie de cât de bine ştiu să pregătească o cafea, o mână de tineri entuziaşti reuşesc, de nouă ani încoace, să schimbe mentalităţi în ambele tabere.

Practica, mai importantă ca şcoala

„Stagii pe bune”, un proiect derulat în Bucuresti, Timişoara, Iaşi şi Cluj, este visul oricărui student din domeniul IT&C: trei luni de practică plătită într-o companie, la alegere. „Iniţial, am oferit 30 de locuri de practică. Astăzi, lucrăm cu circa 70 de companii mijlocii şi mari, cărora le mediem întâlnirea cu studenţii”, spune Vlad Posea, unul din fondatorii proiectului.

Potrivit acestuia, firmele de IT obişnuiesc să-şi modeleze viitori specialişti, iar pentru asta sunt dispuse să investească şi timp, şi bani. „Cei mai norocoşi dintre ei fie revin în practică şi anul următor, fie primesc o ofertă de angajare”, mai arată Posea.

Este şi cazul Emiliei Ciobanu (23 de ani), masterandă la Universitatea Politehnica din Bucureşti. Tânăra şi-a făcut ucenicia, în anul doi de facultate, la o companie renumită de consultanţă Web, unde a avut responsabilităţi şi beneficii, exact ca orice alt angajat.„ Am ales program de 8 ore, iar timp de două luni am lucrat la dezvoltarea unor platforme generatoare de site- uri. Plata lunară a fost undeva între 300-500 de euro”, povesteşte tânăra.

Experienţa i-a dat curaj şi, după terminarea facultăţii, a aplicat pentru un stagiu de practică la o multinaţională, unde a rămas până în prezent.

„Job-urile din IT sunt, într- adevăr, foarte bine plătite, iar o astfel de oportunitate îţi creşte considerabil şansele la o slujbă. Plus că te scapă de emoţiile unui viitor interviu”, spune Emilia, bazându-se pe propria experienţă.

„Practica într-o companie mare îţi creşte considerabil şansele la o slujbă. Plus că te scapă de emoţiile unui viitor interviu.”
EMILIA CIOBANU, masterandă

Întâlnire cu generaţiile trecute

Tinerii interesaţi pot aplica gratuit pentru ofertele companiilor, pe site-ul www.stagiipebune.ro, până la 13 mai, urmând să fie chemaţi la interviu până la începutul lunii iunie. Anul acesta, organizatorii le-au pregătit o surpriză.

„Foarte mulţi studenţi nu prea ştiau exact ce se face la fiecare stagiu şi aplicau la toate pozitiile de pe site. Vom aduce manageri şi foşti stagiari de la cele mai importante companii de IT din Bucureşti să le explice ce se aşteaptă de la ei”, anunţă coordonatorul Vlad Posea. Evenimentul va avea loc pe 16 martie, în holul Facultăţii de Automatică şi Calculatoare din Capitală.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/studentii-romani-salveaza-reputatia-unui-sistem-rusinos-1027026.html

Studenţii români salvează reputaţia unui sistem ruşinos

Universităţile noastre lipsesc cu desăvârşire din clasamentele mondiale, rezervate doar elitelor, care, în mod ironic, importă „creiere” din România.
În fiecare an, Harvard acceptă un număr de aproximativ 15 studenți români.Într-o poză postată pe pagina sa de Facebook, Octav Drăgoi, admis în toamna lui 2012 la Harvard, apare alături de trei dintre aceștia

Instituţiile de învăţământ superior din România nu au fost incluse nici în 2013 în top 100 universităţi cu cea mai bună reputaţie din lume, un clasament realizat anual de publicaţia britanică Times.

Cap de listă au fost însă universităţile faimoase din SUA, precum Harvard sau Institute of Technology – MIT şi cele britanice, ca Oxford sau Cambridge.

Reprezentanţii mediului academic din ţara noastră recunosc cinstit că românii nu vor ajunge prea curând într-un astfel de top, din cauza slabei finanţări a sistemului de educaţie. Aceştia ne îndeamnă însă să vedem şi partea plină a paharului: avem mii de studenţi şi profesori în toate instituţiile de prestigiu de pe tot Globul.

„Mă îndoiesc că vom ajunge vreodată în primii 50-100 la aceste clasificări. Ţine de lipsa fondurilor, de tradiţie etc. Clasamentul Times Higher Education a promovat acum instituţiile care produc medici şi jurişti, şi mai puţin cele care scot ingineri. Evident că în alegerea organizatorilor există şi o doză de subiectivism. Prin prisma matematicii, spre exemplu, Universitatea California din Los Angeles-UCLA, care acolo este pe locul 8, eu aş pune-o pe primul”, explică profesorul Radu Gologan, coordonatorul Lotului Olimpic Naţional de Matematică.

Tinerii care luptă să schimbe cifrele

Iar pentru a-şi vedea numele într- unul dintre clasamentele mondiale şi a urca în ierarhie, universităţile nu se dau în lături de la nimic. „Universitatea Jagiellonian din Cracovia, a reuşit anul trecut un salt de circa 300 de poziţii şi a ajuns în «Top 500 Shanghai», angajând doi câştigători de Nobel”, mai spune Gologan, care se consolează cu gândul că dascălii şi studenţii români şi-au croit drum în toate marile centre universitare din lume. Harvardul, spre exemplu, i-a „răpit” anul trecut unul dintre cei mai buni elevi.

Octav Drăgoi (20 ani), originar din Slobozia, şi-a încheiat cariera în lot într-un mod cât se poate de spectaculos: medalia de argint la Olimpiada Internaţională de Matematică din Mar del Plata, Argentina. În prezent, este „boboc” în semestrul doi, la aceeaşi şcoală pe care a absolvit-o şi preşedintele Statelor Unite.

Odată ajuns acolo, Octav a continuat să-şi urmeze pasiunea. S-a înscris la celebra competiţie de matematică „William Lowell Putnam”, destinată studenţilor din America şi Canada. „Sperăm să ia un scor cât mai mare. Asta i-ar aduce o bursă de merit de 55.000 de dolari, destui cât să acopere un an şcolar”, mărturiseşte vădit emoţionată mama tânărului.

DEPARTAMENTUL DE COMUNICARE F.S.L.I.