Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 4.03.2014

PREUNIVERSITAR

 

Profesorii care participă la simularea bacalaureatului trebuie plătiți, nu pot lua zile libere

Profesorii care participă la simularea bacalaureatului trebuie să fie plătiți, acordarea unor zile libere compensatorii, așa cum propune ministrul Educației, nefiind o soluție întrucât aceștia au deja zile libere pe care nu le pot lua, a declarat luni, liderul FSLI, Simion Hăncescu. Președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a spus că o decizie privind o eventuală acordare de zile libere profesorilor care participă la simularea examenului de bacalaureat ar trebui luată în Comisia de Dialog Social, iar până acum aceasta nu a avut loc. Pe de altă parte, liderul sindical consideră că aceasta nu poate fi o soluție, întrucât profesorii nu ar avea când să își ia zile libere. „Nu știu când să stea acasă, mai ales că zilele libere pe care le au până acum nu le pot efectua. Cel mai corect era să se facă o plată, pentru că volumul de muncă este foarte mare, adică 30-40 de ore pentru corectură. Când să facă asta, noaptea? Corect era să se găsească soluții să-i plătească, mai ales că salariile sunt oricum de mizerie”, a spus Simion Hancescu. Președintele FSLI a adăugat că o eventuală boicotare a simulării bacalaureatului este și un semnal serios pentru examenul din vară. Hancescu a precizat că există posibilitatea ca numărul profesorilor care vor refuza să participe la acest examen să fie foarte mare, mai ales în contextul scandalurilor din ultimii ani. Ministrul Educației, Remus Pricopie, a declarat sâmbătă, la Bistrița, că profesorii implicați în simulările naționale nu vor fi plătiți, dar vor beneficia de timp liber și de recuperare. „Eu nu cred că putem condiționa un act didactic – simulările – de un anumit tip de solicitări de ordin financiar. Aceste simulări se cunosc de luni de zile, nu e ceva ce a fost introdus săptămâna trecută, am discutat inclusiv cu sindicatele și am stabilit că persoanele implicate în aceste procese evident vor beneficia de timp liber, de recuperare. Nu s-a pus problema niciodată să discutăm despre o plată după sistemul examenelor naționale”, a declarat ministrul Pricopie. Întrebat în legătură cu boicotul anunțat vineri de FSLI la Vaslui, la simulările examenului de bacalaureat, care încep în 3 martie, Pricopie a spus că nu cunoaște situația. „Nu cunosc exact situația de la Vaslui, nu mi-a fost adusă la cunoștință. Știu că existau unele discuții, dar nu o poziție fermă. Nu am de la inspectorul general vreo informare potrivit căreia nu s-ar putea susține simulările săptămâna viitoare prin neimplicarea cadrelor didactice, pentru că eu nu cred că este cazul”, a afirmat Pricopie. Reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Vaslui au declarat luni că simularea examenului de bacalaureat se desfășoară în condiții normale. De partea cealaltă, reprezentanții sindicatelor din învățământ susțin că există foarte mulți de profesori de limba română care nu vor lua parte la corectarea lucrărilor.

Sursa: Curentul.ro

 

Profesorii din trei licee vasluiene au boicotat simularea bacalaureatului

Peste 50 de cadre didactice de la trei licee din municipiul Vaslui au refuzat să participe la simularea examenului de bacalaureat. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Vaslui au dispus înlocuirea acestora cu alţi profesori, de la şcoli gimnaziale. Aşa cum au avertizat, o parte dintre profesorii vasluieni au refuzat astăzi să intre în clase ca supraveghetori sau să facă parte din comisiile de corectare a lucrărilor la simuarea examenului de bacalaureat. La două din cele ăase licee din municipiul Vaslui, cadrele didactice au refuzat să participe atât la evaluare, cât şi la supravegherea elevilor. Este vorba despre Colegiul Economic “Anghel Rugină”, unde 18 profesori care ar fi trebuit să participe la supraveghere au fost înlocuiţi cu alte cadre didactice de la şcolile gimnaziale din oraş şi Liceul  “Ştefan Procopiu”, unde 20 de profesori au fost înlocuiţi. “E dreptul lor, nu ne putem opune. Am reuşit să organizăm în bune condiţii simularea de la limba română. Nu am întâmpinat probleme. Am mai avut încă patru dascăli din afara şcolii, aşa că examenul s-a desfăşurat fără probleme”, a declarat Daniela Popescu, directorul Colegiului “Anghel Rugină”. Pe lângă cele 38 de cadre didactice care au refuzat să participe la supraveghere, alţi 20 de dascăli de la Liceul “Ştefan Procopiu”, Colegiul “Anghel Rugină”, dar şi Liceul “Mihail Kogălniceanu”, toţi de la catedra de limbă română, au refuzat să facă parte din comisiile de corectare şi aceştia fiind înlocuiţi de către Inspectoratul Şcolar cu dascăli de la gimnaziu. “Nu înţeleg atitudinea colegilor noştri. Ar fi trebuit să aibă mai mult respect faţă de protestul nostru. Dacă sunt din alte şcoli, n-ar avea ce să caute la cele două licee. Încercăm să boicotăm în continuare, prin neparticiparea la aceste simulări. Probabil aşa se va întâmpla şi la celelalte probe”, a spus Sorin Ţiplea, preşedintele Uniunii Judeţene a Sindicatelor Libere din Învăţământ (UJSLI) Vaslui.

Sursa: Adevarul.ro

 

Aberaţiile incompentenţei Guvernului. Părinţii strâng fonduri ca să plătească dascălii

Părinţii unor liceeni din Sibiu au decis să strângă bani pentru susţinerea tinerilor profesori. În şcoli din Bucureşti se fac gesturi similare, însă pe ascuns. Reprezentanţii dascălilor şi ai părinţilor cred că ceea se întâmplă este inadmisibil. Disperaţi că nu reuşesc să ţină în şcoli dascălii începători, care oficial primesc lefuri de 700- 800 de lei pe lună, părinţii din mai multe şcoli din ţară încearcă să rezolve din banii lor situaţia. Unii o fac pe faţă, alţii strâng fonduri şi le dau profesorilor bani în plic. Statul impozitează tot La Colegiul Naţional „Samuel von Brukenthal” din Sibiu, cele mai multe materii sunt predate în limba germană. Colegiul este foarte căutat de elevi, dar profesori pentru discipline precum fizica, matematica sau chimia sunt dificil de convins să predea pentru un salariu de câteva sute de lei pe lună. Cum tot ce a oferit Guvernul pentru dascălii tineri în acest an a fost o majorare de salariu de 50 de lei, părinţii au decis să se implice prin Asociaţia Colegiul Brukenthal Sibiu, care numără 700 de membri. Taxa de membru este de 50 de lei pe an, iar cei care doresc sunt îndemnaţi să vireze şi cele două procente din impozitul anual în conturile Asociaţiei. Printre obiectivele asumate este şi cel de atragere şi menţinere a cadrelor didactice care vorbesc limba germană. „Aceşti tineri bine pregătiţi, care vorbesc limba germană au oferte mult mai consistente decât cele din învăţământ. Şi atunci, noi ce facem cu copiii? Ajutorul oferit de noi este modic. Oferim tichete-cadou, fiecare are o valoare de 50 de lei, câte putem pentru fiecare profesor, mai ales pentru cei tineri”, arată Margareta Kamla, preşesdinta Asociaţiei. Varianta tichetelor cadou a fost aleasă pentru că este singura legală. Şi chiar dacă suplinesc o „neputinţă a statului”, pentru susţinerea oferită părinţii sunt impozitaţi cu 16 procente. Plătiţi pentru meditaţiile organizate în şcoală În afara tichetelor – cadou, părinţii încearcă să îi stimuleze pe tinerii profesori şi prin plata meditaţiilor acordate de aceştia în mod organizat, în şcoală. „În acest fel, despovărăm de cheltuiala meditaţiilor şi pe acei părinţi care nu îşi permit”, mai arată Margareta Kamla. Asociaţia părinţilor are puşi deoparte şi bani pentru „zile negre” sau pentru evenimentele organizate de şcoală. La Colegiul Brukenthal, şapte dintre cele peste 60 de cadre didactice au sub 35 de ani. „Dorim profesori de specialitate, competenţi, pentru discipline precum matematica, fizica sau chimia, de exemplu, care să poată preda şi în altă limbă decât cea oficială a statului. Noi avem tineri care îndeplinesc aceste criterii, dar cine este dispus să lucreze pe un salariu de 800 de lei lunar având astfel de competenţe? Au pretenţii salariale de două-trei ori mai mari, ceea ce este normal”, crede directorul Colegiului, Hermann Gerold. Jenaţi de „ajutoare” Profesorii care primesc sprijin din partea părinţilor se sfiesc să discute. „Gestul părinţilor este un model de decenţă în gândire. Reflectă un anumit grad de cultură al părinţilor care înţeleg faptul că cine rămâne în învăţământ alege un salariu mizerabil. Şi, în aceste condiţii, educă copiii acestei ţări”, spune unul din tinerii care predă în Colegiu. El admite că nu este tocmai uşor să accepte oferta părinţilor. „Ştiţi, e ca şi cum ai primi ajutoare. Este un pic jenant. Dascălii sunt o categorie care ar trebui să fie privilegiată”. Ce facem unde părinţii nu au bani? Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, Simion Hăncescu, crede că nu este normal ca părinţii să fie cei care susţin şcoala: „Acolo unde părinţii nu dispun de fonduri, ce facem? Este clar că guvernul are o mare problemă. Ca să ai oameni perfomanţi, trebuie să le oferi un salariu decent. Ori, în timp ce un gunoier câştigă şi 1.400 de lei, dascălii începători sunt plătiţi cu 700-800 de lei pe lună”. În aceste condiţii, iniţiativele părinţilor ar trebui să fie un semnal de alarmă. „În România, şcoala e gratuită. Noi suntem interesaţi de calitatea actului educaţional, însă nu putem motiva profesorii. E opţiunea părinţilor să ajute acolo unde pot”, comentează şi preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, Mihaela Gună. „E o premieră ce fac părinţii şi în acelaşi timp o palmă pentru cei care guvernează ţara. Nu e admisibil ca părinţii să găseasc fonduri ca să ţină profesorii în şcoală”, SIMION HĂNCESCU, preşedintele FSLI „Ori capitulăm, ori încercăm să facem ceva. Părinţii elevilor din Colegiul nostru, măcar simbolic, încearcă”, HERMANN GEROLD, directorul Colegiului Brukenthal din Sibiu

Sursa: Evz.ro

 

DIFEREND. Ministerul Educaţiei oferă doar zile libere pentru munca dascălilor în comisiile de examen

Profesorii nu mai vor să muncească gratis la Simulări Cadrele didactice solicită bani pentru munca prestată în comisiile de examen ale Simulărilor Naţionale. Corect în esenţă, demersul e tardiv. Suntem deja în plină campanie a simulărilor pentru elevii claselor a VIII-a şi a XII-a. la rândul său, Ministerul Educaţiei susţine că până acum nu s-a vorbit de nici o plată. Profesorii din comisiile de examinare ale examenelor naţionale sunt plătiţi cu câte 3,30 lei, net, pentru fiecare lucrare corectată, iar dascălii supraveghetori primesc 19 lei, tot net, pe zi. Dar asta se întâmplă la testele propriu-zise, din vară, pentru că, în cazul simulării acestor examene, cadrele didactice nu văd nici un sfanţ pentru munca lor. Simulări ale examenelor de final de clasa a opta şi de Bacalaureat s-au mai dat şi-n anii trecuţi, însă atunci activităţile astea erau organizate în fiecare şcoală în parte. Altceva e în acest an, acum simulările având loc, pentru prima oară, în centre de examen. Deci totul arată exact ca un examen normal. Aduci elevii în centre de examen, vin acolo şi profesori examinatori, dar şi cei care se ocupă cu supravegherea în timpul testului. O întreagă desfăşurare de forţe, bazată totuşi, iată, pe voluntariat. Fiecărui dascăl din comisia de examinare, de pildă, îi trebuie două zile ca să corecteze lucrările de la centrul la care a fost arondat. Dacă luna trecută, pe 18 şi 19 februarie, elevii de-a VIII-a au trecut prin focul Simulărilor Naţionale, iată că, din 3 martie, cei de-a XII-a trec prin aceleaşi emoţii. Posibil boicot la Vaslui A apărut însă informaţia că la Vaslui, profesorii n-ar fi dorit să mai participe, săptămâna asta, la simulările pentru elevii de clasa a XII-a, din cauză că nu sunt plătiţi. Există deja o reacţie a ministrului Educaţiei, Remus Pricopie, care spune că, până acum, nu s-a pus problema ca profesorii din comisiile Simulării Naţionale să fie plătiţi. „Eu nu cred că putem condiţiona un act didactic – simulările – de un anumit tip de solicitări de ordin financiar. Aceste simulări se cunosc de multe luni, nu e ceva ce a fost introdus săptămâna trecută, am discutat inclusiv cu sindicatele şi am stabilit că persoanele implicate în aceste procese evident vor beneficia de timp liber, de recuperare. Nu s-a pus problema niciodată să discutăm despre o plată după sistemul examenelor naţionale”, e declaraţia ministrului Pricopie, prezentată de Mediafax. Ce s-ar putea face pentru dascăli, zice Ministerul, este să li se acorde zile libere pentru perioada cât au fost ocupaţi cu simularea examenelor naţionale. Profesorii nu s-au trezit cam târziu?! Văzând situaţia, pare ciudat că profesorii care participă în comisiile examenelor simulate s-au trezit abia acum să ceară bani pentru munca prestată. Am vorbit pe tema asta cu liderul Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, Simion Hăncescu, pornind totuşi de la un principiu corect – orice activitate ar trebui remunerată. Cu atât mai mult cu cât salariile din sistemul educativ nu sunt deloc spectaculoase – 800 de lei pentru un debutant este cel mai elocvent exemplu. Pe de altă parte, liderul sindical admite că problema plăţii dascălilor angrenaţi în simulările examenelor din 2014 nu a fost aprofundată de cele două părţi. Un mesaj de la ministrul Pricopie pare încurajator, atunci când oficialul a fost întrebat de relaţia cu sindicatele, anume că instituţia pe care o reprezintă „rămâne deschisă pe orice tip de subiect”. Nu uităm nici ce ne-a spus liderul FSLI, anume că se va discuta situaţia şi cu cealaltă federaţie sindicală din învăţământul preuniversitar, „Spiru Haret”, pentru a se formula un punct de vedere comun asupra acestei probleme. Poate că, într-un final, sindicatele şi Ministerul se vor aşeza la aceeaşi masă, ca să clarifice chestiunea remunerării dascălilor care participă la simularea examenelor naţionale. Dacă pentru 2014 totul a rămas în coadă de peşte, măcar în 2015 situaţia să fie clarificată.

Sursa: Romanialibera.ro

 

FSLI cere plata profesorilor pentru simularea bacului

Profesorii care participă la simularea bacalaureatului trebuie să fie plătiţi, acordarea unor zile libere compensatorii, aşa cum propune ministrul educaţiei, nefiind o soluţie. Potrivit afirmaţiilor liderului FSLÎ, Simion Hăncescu, cadrele didactice au deja zile libere pe care nu le pot lua, deoarece nu au când.

Sursa: Ziarulring.ro

 

SUBIECTE BACALAUREAT 2014 Alecsandri şi Eliade la clasa a XI-a, Caragiale şi Rebreanu la clasa a XII-a. Rezolvarea subiectelor la Adevărul Live

Examenul de simulare a probei de Limbă şi literatură română a Bacalaureatului a început luni la ora 9.00 şi s-a încheiat la 12.00, şi a fost gândit atât pentru elevii de clasa a XII-a, cât şi pentru cei de clasa a XI-a. Subiectele primite de liceeni au fost discutate şi rezolvate la Adevărul Live de profesoara de română Iulia Pop, de la liceul „Sf. Sava”. Marţi are loc simularea la Limba Maternă. UPDATE:  Circa 500 de elevi de clasele XI-a şi a XII-a de la unităţi de învăţământ din judeţul Suceava nu s-au prezentat la proba de limba română a simulării examenului de bacalaureat, iar de la două licee din Vatra Dornei şi Câmpulung Moldovenesc au absentat toţi elevii care ar fi trebuit să susţină examenul, potrivit Mediafax.   Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Suceava, Laura Hacman, a declarat corespondentului Mediafax că, în judeţ, la proba scrisă la limba română la simularea examenului de bacalaureat s-au înscris 5.980 de elevi de clasa a XII-a şi s-au prezentat 5.715 elevi , iar din cei 7.016 elevi de clasa a XI-a înscrişi 6.685 au susţinut examenul. Ea a precizat că toţi cei 50 de elevi de clasa a XI-a seral şi 36 de elevi de clasa a XII-a de la Liceul Tehnologic „Vasile Deac” din Vatra Dornei au absentat de la simularea bacalaureatului. Şi la Centrul de Studii „Ştefan cel Mare şi Sfânt” din Câmpulung Moldovenesc, unitate de învăţământ particulară, toţi cei 34 de elevi de clasa a XI-a şi 43 de elevi de clasa a XII-a au absentat de la prima probă a simulării examenului de bacalaureat. Potrivit Laurei Hacman, Centrul de Studii „Ştefan cel Mare şi Sfânt” din Câmpulung Moldovenesc a fost arondat ca centru de examen pentru susţinerea probelor din cadrul simulării examenului de bacalaureat, însă elevii nu s-au prezentat la prima probă scrisă. UPDATE:  „În Bucureşti, peste 17.200 de elevi de clasa a XI-a s-au înscris la proba de limba română şi s-au prezentat peste 15.300, adică 89%. La clasa a XII-a s-au înscris peste 15.200 şi s-au prezentat peste 13.500, adică tot 89%”, a declarat pentru adevarul.ro, inspectorul şcolar general adjunct Florin Lixandrul de la ISMB, cel care organizează examenul de Bacalaureat şi simularea acestuia în Capitală.   UPDATE: Simion Hăncescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), a declarat pentru Mediafax căprofesorii care participă la simularea bacalaureatului trebuie să fie plătiţi.   El consideră că acordarea unor zile libere compensatorii, aşa cum propune ministrul Educaţiei, nu este o soluţie întrucât profesorii au deja zile libere pe care nu le pot lua. „Nu ştiu când să stea acasă, mai ales că zilele libere pe care le au până acum nu le pot efectua. Cel mai corect era să se facă o plată, pentru că volumul de muncă este foarte mare, adică 30-40 de ore pentru corectură. Când să facă asta, noaptea? Corect era să se găsească soluţii să-i plătească, mai ales că salariile sunt oricum de mizerie”, a spus Simion Hancescu. Preşedintele FSLI a adăugat că o eventuală boicotare a simulării bacalaureatului este şi un semnal serios pentru examenul din vară. Hancescu a precizat că există posibilitatea ca numărul profesorilor care vor refuza să participe la acest examen să fie foarte mare, mai ales în contextul scandalurilor din ultimii ani. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat sâmbătă, la Bistriţa, că profesorii implicaţi în simulările naţionale nu vor fi plătiţi, dar vor beneficia de timp liber şi de recuperare. UPDATE: Profesoara Iulia Pop de la Colegiul Naţional „Sf. Sava” din Bucureşti spune că subiectele de la simularea probei de limba română de la Bac 2014 respectă programa şi au fost de dificultate medie, iar majoritatea elevilor ar trebui să ia peste cinci. Aceasta a adăugat că, dacă elevii de clasa a XI-a au rezolvat foarte bine primele două subiecte şi iau 6-7 la această simulare, înseamnă că vor lua lejer 9-10 la Bacalaureatul din 2015. „Mulţi probabil au ales să rezolve doar primele două subiecte, fără a se apuca de cel de-al treilea, pentru că au vrut să verifice dacă ştiu foarte bine materia ce ar trebui repetată şi ştiută până în clasa a XI-a. Însă au fost şi elevi care au spus că au reuşit să rezolve toate cele trei subiecte”, a spus Pop. Subiect clasa a XI-a real – La primul Subiect, punctul trei elevii puteau să folosească expresia „a duce dorul”, la punctul cinci puteau menţiona buchetul de flori şi mireasa drept motive literare. La punctul opt puteau menţiona instanţele narative: naratorul, prezenţa personajelor, dialogul. La al doilea Subiect, textul argumentativ despre impactul reţelelor sociale asupra tinerilor, elevii trebuiau să stabilească premiza (o interpretare a sensului cerinţei). „Ei ar fi putut chiar să dea o definiţie personală a reţelelor sociale şi ce înţeleg ei prin impact, să scrie două argumente”, a spus Pop. La ultimul subiect, unde au primit particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-o comedie studiată, elevii puteau să scrie despre personajele din piesa „O scrisoare pierdută”, care este studiată în clasele a VIII-a şi a X-a. „Puteau menţiona comicul de situaţii, de moravuri, de limbaj şi de nume”, a exemplificat Pop. Clasa a XI-a uman – „Nu este o foarte mare diferenţă între variante. La primul Subiect de la uman au primi un text de Mircea Eliade. La punctul al treilea, sensul conotativ al verbului „a se duce” este „a muri”. Tema textului este experienţa umană, motivul literar ar fi visul, biblioteca, iar dimensiunea temporală „încă din 1939”, un element foarte clar”, a exemplificat Pop. Profesoara spune că al doilea subiect, unde elevii au avut de scris un text argumentativ despre rolul artei în educarea tinerilor, este mai dificil. „Puteau începe cu definirea termenilor artă şi educare, puteau scrie din perspectiva abilităţilor pe care le pot dobândi cei care studiază arta şi puteau aduce două argumente: îmbogăţirea sufletească prin intermediul artei dar şi cunoaşterea complexităţii  lumii înconjurătoare. Ultimul subiect este mai greu ca la real, fiind vorba de relaţia dintre două personaje. Puteau alege relaţia dintre Tipătescu şi Zoe, sau Tipătescu şi Caţavencu”, a explicat Pop. Clasa a XII-a real – „Au primit un fragment de texte cu multe subtilităţi, sinonim pentru retras – singur şi zădărnicie – inutilitate, rolul virgulei este că desparte interjecţia vai, iar la şase autocaracterizarea este o metodă de caracterizare a personajului Ogaru”, a spus Pop. La subiectul al doilea elevii au avut de scris un text despre importanţa călătoriilor în formarea personalităţii tinerilor. „Puteau vorbi în premiză despre importanţa călătoriei din punctul lor de vedere şi despre personalitatea unui tânăr. Trebuie să folosească termeni conectori precum „pe de altă parte”, „de asemenea”, „în concluzie”, a exemplificat Pop. La ultimul subiect, unde au avut de prezentat particularităţile de construcţie a le unui personaj dintr-un text narativ de Liviu Rebreanu, elevii puteau rezolva reperele în orice ordine vroiau, dar profesoara le recomandă să înceapă cu al treilea reper – ilustrarea a patru elemente de structură ale textului semnificative pentru construcţia personajului ales. „Acestea cuprind elemente definitorii ale existenţei umane în cazul lui Ion, spre exemplu (naşterea, nunta, moartea). Puteau scrie despre incipitul romanului, unde sunt foarte multe elemente caracterizatoare pornind cu drumul şi continuând cu momentul horei”, spune Pop. Clasa a XII-a uman – La punctul trei de la primul subiect, puteau scrie un enunţ cu „i-a dat o lecţie de a ţinut minte” (sensul conotativ al substantivului lecţie). La punctul şase, unde au primit o modalitate de caracterizare al personajului Gena, puteau menţiona indicaţiile scenice dar şi replicile Genei. În continuare, la punctul şapte, notaţiile sunt lămuritoare pentru cei care citesc textul şi specifice genului dramatic. „La subiectul al doilea, un text argumentativ despre importanţa disciplinelor umaniste, elevii puteau să spună ce anume i-a atras spre aceste discipline, e un subiect la îndemână fiindcă sunt elevi la profilul uman”, a spus Pop. La al treilea subiect, elevii puteau alege relaţia dintre Ion şi Ana sau relaţia dintre cei doi intelectuali ai satului  din romanul „Ion”. Majoritatea probabil că au ales relaţia dintre Ion şi Ana. Dincolo de modalităţile de caracterizare, trebuiau să vorbească şi despre toate mijloacele prin care personajul este realizat din punct de vedere narativ (rolul structurii romanului, modul în care Ion le priveşte pe cele două femei)”, a explicat Pop. UPDATE: La primul subiect, elevii claselor a XII-a profil Uman au avut un fragment din piesa de teatru „Titanic Vals”, de Tudor Muşatescu, iar la subiectul al doilea au avut de făcut un text argumentativ privind importanţa disciplinelor umaniste (psihologie, sociologie, etc.). Subiectul al treilea le-a cerut elevilor să descrie relaţia dintre două personaje într-un roman de Liviu Rebreanu. Cei de la clasa a XII-a profil Real au avut la primul subiect un text la prima vedere din piesa de teatru „Somnoroasa aventură” a lui Teodor Mazilu, la subiectul al II-lea au avut de redactat un text argumentativ pe tema importanţei călătoriilor în formarea personalităţii tinerilor, iar la ultimul subiect au avut de analizat particularităţile de construcţie a unui personaj într-un text narativ studiat aparţinând scriitorului Liviu Rebreanu. Elevii de clasa a XI-a şi a XII-a de la Liceul Teoretic „Jean Monnet” din Capitală spun că subiectele au fost uşoare. „Nu a fost ceva excepţional, m-am descurcat”, a spus Adrian, elev de clasa a XI-a. Colegii lui mai mari au primit cerinţe mai grele, în special ultimul subiect care le-a dat bătăi de cap. „Se putea mai uşor, dar m-am descurcat, cred că voi lua peste 7,50”, a spus Andrei. UPDATE Elevii claselor a XI-a profil Real au avut de rezolvat, la primul subiect, un text la prima vedere care aparţine lui Vasile Alecsandri. La subiectul al doilea au avut de compus un text argumentativ despre impactul reţelelor sociale, iar la al treilea subiect au avut de caracterizat un personaj dintr-o comedie. Aceştia au precizat că subiectele nu li s-au părut grele. Profesoara de Română Iulia Pop, de la Colegiul Naţional ”Sf. Sava” din Capitală a rezolvat laAdevărul Live, de la ora 12.30, subiectele primite la prima probă a simulării pentru examenul de Bacalaureat, testul la Limba şi literatura română. Pop susţine că subiectele nu vor face referire la toată materia din programa de Bac, fiind un test la mijlocul anului, însă elevii nu vor fi depunctaţi dacă vor alege, spre exemplu, unul dintre autorii canonici excluşi la simulare. După proba de la Română, marţi urmează Limba maternă, miercuri la Matematică sau Istorie, iar vineri proba la alegere specifică profilului pe care elevii l-au urmat. Rezultatele finale de la aceste simulări vor fi anunţate pe 14 martie. Anul acesta, în premieră, elevii din clasa a XI-a vor da şi ei aceste testări, însă doar la Limba şi literatura română şi la proba obligatorie a profilului, matematică (real) sau istorie (uman). Deşi notele nu vor fi trecute în catalog, dascălii spun că liceenii de clasa a XI-a nu se simt pregătiţi şi nici suficient de motivaţi, având în vedere că ar trebui să recapituleze şi materia din primii doi ani pentru un examen care va avea loc abia peste un an şi jumătate. Mai puţină materie la simulare   Subiectele de la Limba Română pentru cei de clasa a XI-a nu vor face referire la autorii G. Bacovia, Lucian Blaga, Tudor Arghezi, Ion Barbu, Camil Petrescu, G. Călinescu, E. Lovinescu, Marin Preda, Nichita Stănescu şi Marin Sorescu, iar la clasa a XII-a au fost excluşi Marin Preda, Nichita Stănescu şi Marin Sorescu.   De asemenea, la simularea de la Istorie, elevii de clasa a XII-a nu vor avea subiecte din capitolele despre statul român modern şi constituţiile României, potrivit Ministerului Educaţiei. Şi astfel de modificări faţă de programa de la Bac au fost operate la fiecare materie de examen, pentru a se raporta doar la ceea ce ar fi trebuit să studieze liceenii până la aceste simulări.   Elevii pot consulta pe site-ul Ministerului Educaţiei modelele de subiecte propuse pentru toate materiile la care vor fi testaţi: română, matematică, istorie, limbi străine, biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, psihologie sau sociologie. Profesorii spun că acestea respectă programa şi au un grad de dificultate mediu, adică elevii pot lua uşor nota 7 dacă au fost atenţi la ore.   Rata de promovare la Bac 2013: 57,69%   Anul trecut, procentul de promovare a examenului de Bacalaureat 2013 după cele trei sesiuni susţinute (sesiunea specială pentru participanţii la olimpiadele internaţionale şi în loturile naţionale, sesiunea iunie – iulie şi sesiunea august – septembrie) a fost de de 57,69%. În cifre, peste 113.900 de candidaţi au reuşit să promoveze Bacalaureatul, dintr-un total de aproximativ 197.400 de participanţi. Calendar Bacalaureat 2014 Simulări: • 3 martie – Limba şi literatura română • 4 martie –Limba şi literatura maternă • 5 martie –Proba obligatorie a profilului • 7 martie – Proba la alegere a profilului şi specializări • Rezultatele vor fi afişate pe 14 martie  Examene: • 10-12 iunie – Proba orală la Limba Română • 11-13 iunie – Proba orală la Limba maternă • 16-20 iunie – Proba de Competenţe digitale • 23-27 iunie – Proba orală la o limbă străină • 30 iunie – Limba şi literatura română (proba scrisă) • 1 iulie – Limba şi literatura maternă (proba scrisă) • 2 iulie – Proba obligatorie a profilului: Matematică sau Istorie (probe scrise) • 4 iulie – Proba la alegere a profilului: Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, Psihologie sau Sociologie (probe scrise) • 11 iulie – afişarea rezultatelor finale

Sursa: Adevarul.ro

 

Mona Muşat, despre Aletheea, o şcoală privată românească: Trebuie să reprezinte o comunitate. Nu este doar o simplă clădire

Avocata Mona Muşat, partener al casei de avocatură Muşat&Asociaţii, va deschide şcoala privată Aletheea, în zona de nord a Capitalei, care se adresează claselor primare şi de gimnaziu, printr-o investiţie de 2,5 milioane de euro. Şcoala Aletheea se întinde în prezent pe o suprafaţă de 7.000 de metri pătraţi.   „Şcoala trebuie să reprezinte o comunitate şi nu este doar o simplă clădire. De aici se dezvoltă un număr de valori, care se reflectă mai departe în procesul educaţional. Din păcate, unele şcoli private sunt încă foarte închise şi nu au deschiderea către parteneriate. La şcolile de stat presiunea este foarte mare. Numărul de elevi dintr-o clasă este prea mare, iar fondurile sunt limitate. Profesorul pleacă acasă după ce termină de predat materia. În plus, ministerul nu a depăşit poarta instituţiei, nu are parteneriate încheiate şi nici nu există interes pentru aşa ceva”, a explicat avocata.   Şcoala are o capacitate de 320 de elevi, care ar putea fi atins în 7-10 ani de la deschidere. Aletheea va fi inaugurată în luna septembrie, când vor debuta simultan mai multe clase, de la clasa zero la clasa a 8-a, în funcţie de cererile depuse.   Află pe wall-street.ro mai multe detalii despre Şcoala Aletheea

Sursa: Adevarul.ro

 

BACALAUREAT 2014. Modele de SUBIECTE profil TEHNOLOGIC clasa a XI-a

Anul acesta va fi unul cu emoţii pentru cei care se află în ultimul an de liceu. Mai sunt doar câteva luni până la Bacalaureat, însă, până atunci, profesorii pregătesc elevii pentru marele examen. Atât elevii de clasa a XII-a, cât şi cei de clasa a XI-a vor susţine în această perioadă dimularea la BAC la română, matematică şi istorie. Elevii profilului tehnologic vor primi exerciţii din materiile învăţate în toţi anii de liceu. Metodologia de organizare de la simulare la BAC 2014 prevede că elevii de clasa a XI-a nu vor primi exerciţii din: – Sisteme liniare cu cel mult 3 necunoscute; forma matriceală a unui sistem liniar – Metoda Cramer de rezolvare a sistemelor liniare din capitolul Sisteme de ecuaţii liniare – capitolul Funcţii derivabile – capitolul Studiul funcţiilor cu ajutorul derivatelor Subiectele de la clasa a XI-a vor respecta acelaşi model de subiecte care se dă la examen, cu trei subiecte cu mai multe cerinţe, notate fiecare cu câte 30 de puncte. Examenul la proba scrisă de matematică începe la ora 9.00 şi durează timp de trei ore, interval în care elevii  vor trebui să rezolve trei subiecte pe care le vor primi. BAC 2014 Pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a din anul şcolar 2013-2014  simularea la BAC 2014 are loc după cum urmează: Limba şi literatura română – 3 martie (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) Limba şi literatura maternă – 4 martie (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) Proba obligatorie a profilului – 5 martie (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) Proba la alegere a profilului – 7 martie (numai clasa a XII-a) BACALAUREAT 2014. Toate probele sunt scrise.Afişarea rezultatelor va avea loc pe data de 14 martie.Rezultatele obţinute de elevi la simulare BAC 2014 nu se trec în catalog.

Sursa: Evz.ro

 

Inscrieri in clasa pregatitoare: Aproape 100.000 de cereri de inscriere in clasa pregatitoare au fost inregistrate pana astazi

Ministerul Educatiei Nationale anunta ca au fost inregistrate 99.553 de cereri de inscriere in clasa pregatitoare de la inceputul saptamanii trecute si pana astazi, 3 martie, la ora 13.00. Judetele unde numarul cererilor de inscriere a copiilor este mic, comparativ cu estimarile ministerului, sunt Valcea si Mures. La polul opus se afla Bucurestiul si Suceava.

Inscrierile in clasa pregatitoare au inceput pe 24 februarie, iar prima etapa de inscrieri se va finaliza pe 14 martie. In aceasta etapa, inscrierile se fac atat la scolile de circumscriptie, cat si la celelalte unitati de invatamant.

Potrivit situatiei centralizate anuntate de Ministerul Educatiei Nationale, la nivel national au fost completate 99.553 de cereri de inscriere in clasa pregatitoare, pana luni, 3 martie, ora 13:00, astfel: • 83.450 de cereri pentru copiii cu varsta de 6 ani, impliniti inainte de data de 1 septembrie 2014; • 16.103 de cereri pentru copiii cu varsta de 6 ani, impliniti incepand cu data de 1 septembrie 2014. Validarea cererilor-tip de inscriere in clasa pregatitoare se face zilnic, in intervalul orar 08:00 – 20:00 (luni-vineri), respectiv 08:00 – 13:00 (sambata). In intervalul 21 – 22 martie, vor fi afisate, atat in unitatile de invatamant, cat si pe site-urile acestora si ale inspectoratelor scolare judetene/al municipiului Bucuresti, candidatii inmatriculati, numarul locurilor ramase libere si lista copiilor neinscrisi dupa prima etapa. A doua etapa de inscriere va avea loc in perioada 25 martie – 4 aprilie, iar pe 11 aprilie se vor afisa rezultatele finale. Tot luni, 24 februarie, a debutat si inscrierea copiilor pentru clasa I, in unitatile scolare din circumscriptia de care apartin acestia. Inscrierea se va face direct la sediul unitatilor de invatamant, in acelasi segment orar destinat si inscrierilor pentru clasa pregatitoare. Etapa se va incheia in data de 14 martie. Pentru parintii care doresc inscrierea copiilor in clasa I in alte scoli decat cele de circumscriptie, MEN a alocat perioada 25 martie – 4 aprilie. In data de 11 aprilie, la sediul fiecarei unitati de invatamant, vor fi afisate listele finale ale copiilor inscrisi in clasa I. Metodologia de inscriere a copiilor in invatamantul primar pentru anul scolar 2014-2015 Parintii ai caror copii implinesc varsta de 6 ani pana la data de 31 august 2014 inclusiv au obligatia sa isi inscrie copiii in clasa pregatitoare. Prin exceptie, pentru anul scolar 2014-2015, parintii ai caror copii nu au fost inscrisi in invatamantul primar in anul scolar 2013-2014 si implinesc varsta de 7 ani pana la data de 31 august 2014 inclusiv pot inscrie, la cerere, copiii in invatamantul primar, in clasa I, se arata in metodologie. Este al treilea an consecutiv in care Ministerul Educatiei introduce aceasta exceptie. Parintii ai caror copii implinesc varsta de 6 ani in perioada 1 septembrie-31 decembrie 2014 inclusiv pot sa-si inscrie copiii in clasa pregatitoare, daca dezvoltarea lor psihosomatica este corespunzatoare. In acest caz, copiii trebuie evaluati psihosomatic, iar inscrierea lor se face la solicitarea scrisa a parintilor, daca evaluarea dezvoltarii psihosomatice a acestora atesta pregatirea copiilor.

Toti copiii ai caror parinti solicita inscrierea in clasa pregatitoare la scoala de circumscriptie vor fi inmatriculati la unitatea de invatamant solicitata. Pe locurile libere, se inscriu si, ulterior, se inmatriculeaza copiii care provin din alte circumscriptii scolare, inclusiv din alte localitati, in conformitate cu solicitarile parintilor.

In situatia in care intr-o scoala numarul cererilor de inscriere de la parinti al caror domiciliu se afla in afara circumscriptiei scolare este mai mare decat numarul de locuri libere, vor fi aplicate criterii de departajare generale si specifice.

Criteriile generale de departajare sunt urmatoarele: • a) existenta unui certificat medical de incadrare in grad de handicap a copilului; • b) existenta unui document care dovedeste ca este orfan de ambii parinti. Situatia copilului care provine de la o casa de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimileaza situatiei copilului orfan de ambii parinti; • c) existenta unui document care dovedeste ca este orfan de un singur parinte; • d) existenta unui frate/a unei surori inmatriculat/inmatriculate in unitatea de invatamant respectiva.  In cazul in care numarul cererilor de inscriere primite de la parinti din afara circumscriptiei scolare este mai mare decat numarul de locuri libere, repartizarea copiilor se face in ordinea descrescatoare a numarului de criterii generale de departajare cumulate de catre fiecare copil: se repartizeaza la inceput copiii care indeplinesc 3 dintre criteriile de mai sus, apoi copiii care indeplinesc doua dintre criterii si, in final, copiii care indeplinesc unul dintre criterii.

Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de fiecare scoala si se aplica daca numarul cererilor de inscriere este mai mare decat numarul de locuri ramas liber, dupa aplicarea criteriilor generale. Pentru criteriile specifice stabilite, scoala va indica documentele doveditoare pe care parintele trebuie sa le depuna in momentul completarii/validarii cererii-tip de inscriere.

Prin exceptie, referitor la ordinea de aplicare a criteriilor generale, respectiv a criteriilor specifice de departajare, in cazul in care scolile cu predare in limba unei minoritati nationale au stabilit printre criteriile specifice de departajare criteriul de cunoastere a limbii de predare, acesta poate fi aplicat inaintea criteriilor generale de departajare.

Calendarul inscrierii in Clasa Pregatitoare 2014-2015 • 18 februarie-12 martie 2014: Evaluarea nivelului de dezvoltare psihosomatica a copiilor, in cazurile solicitate de parinti • 24 februarie-14 martie 2014: Completarea de catre parinti, online sau la scoala in care solicita inscrierea copiilor, a cererilor-tip de inscriere • Validarea cererilor-tip de inscriere la scoala la care solicita inscrierea copiilor, zilnic, in intervalul orar 8:00-20:00 (luni-vineri), respectiv 8:00-13:00 (sambata). Depunerea si validarea cererilor-tip de inscriere de catre parintii care solicita inscrierea copiilor la scoala speciala. • 21-22 martie 2014: Afisarea in scoli si pe site-ul inspectoratului scolar a candidatilor inmatriculati, a numarului de locuri ramase libere si a listei copiilor neinscrisi dupa prima etapa • 25 martie-4 aprilie 2014: Etapa a II-a – Depunerea cererii-tip de inscriere la secretariatul unitatii de invatamant aflate pe prima pozitie dintre cele trei optiuni exprimate pentru etapa a doua, de catre parintii copiilor care nu au fost cuprinsi in nicio unitate de invatamant in etapa anterioara sau care nu au participat la prima etapa. Validarea cererilor-tip de inscriere la unitatea de invatamant aflata pe prima pozitie in optiunile privind inscrierea copiilor. • 11 aprilie 2014: Afisarea la fiecare scoala a listelor finale cu copiii inscrisi in clasa pregatitoare. • 14-18 aprilie 2014: Centralizarea si solutionarea de catre inspectoratul scolar a cererilor parintilor copiilor care nu au fost inca inscrisi la vreo unitate de invatamant • 24 februarie-14 martie 2014: Depunerea solicitarilor de inscriere de catre parintii care solicita inscrierea copilului la scoala de circumscriptie, la sediul unitatii de invatamant respective • 17-21 martie 2014: Solutionarea de catre scoli si, dupa caz, cu acordul inspectoratelor scolare judetene/Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti pentru suplimentarea numarului de locuri/clase, a cererilor de inscriere depuse de catre parintii care solicita inscrierea copiilor la scoala de circumscriptie • 25 martie-4 aprilie 2014: Depunerea solicitarilor de inscriere, de catre parintii care solicita inscrierea in alta scoala decat scoala de circumscriptie, la unitatea de invatamant la care solicita inscrierea • 11 aprilie 2014: Afisarea la fiecare scoala a listelor finale ale copiilor inscrisi in clasa I

Sursa: Hotnews.ro

 

Subiecte MATEMATICĂ BAC 2014. Modele de SUBIECTE MATEMATICĂ – INFORMATICĂ la simulare, clasa a XII-a

Subiecte MATEMATICĂ BAC 2014 – profil MATEMATICĂ – INFORMATICĂ. Elevii de clasa a XII-a vor da examen la toate materiile scrise pe care le susţin şi în vară: limba română -scris, matematica sau istoria- scris şi proba la alegere în funcţie de profil. Subiecte MATEMATICĂ BAC 2014 – profil MATEMATICĂ – INFORMATICĂ. Elevii de clasa a XII-a vor da examen la toate materiile scrise pe care le susţin şi în vară: limba română -scris, matematica sau istoria- scris şi proba la alegere în funcţie de profil. Miercuri, 5 martie, elevii de clasa a XII-a vor susţine proba scrisă de MATEMATICĂ la simulare BAC 2014. Subiectele de la MATEMATICĂ vor fi diferenţiate în funcţie de profil, la fel ca în 2013: matematică-informatică, pedagogic, ştiintele naturii şi tehnologic. Modelele de subiecte postate de Ministerul Educaţiei pe site arată că elevii de clasa a XII-a vor primi trei subiecte, după cum urmează:   Subiecte MATEMATICĂ BAC 2014. Elevii vor fi supravegheaţi de profesori de altă specialitate Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30, iar examenul începe la ora 9:00, când elevii primesc subiectele. Elevii vor avea trei ore la dispoziţie pentru a rezolva subiectele. Ei vor fi supravegheaţi de profesori de altă specialitate. Elevii vor fi repartizaţi în clase în ordine alfabetică, listele vor fi publicate pe uşa clasei, câte un elev în bancă. În cazul în care un liceu nu are spaţiul necesar, elevii pot fi aşezaţi şi câte doi în bancă, dar cu condiţia ca elevii alăturaţi să fie din ani de studiu diferiţi. Metodologia de organizare a examenului arată că elevii vor fi supravegheaţi în timpul simulării de câte doi profesori pe clasă, care predau alta materie decât Limba si literatura romana. Profesorii supraveghetori provin din şcoala în care elevii susţin simularea, iar preşedintele comisiei de organizare a simularii este directorul liceului. Subiecte MATEMATICĂ BAC 2014. 55,4%- rata de promovare în 2013 În 2013, după centralizarea tuturor datelor de la judeţe, rata de promovare a fost de 55,4% pentru sesiunea iunie-iulie 2013. Anul trecut, a fost prima dată când elevii au primit subiecte diferenţiate în concordanţă cu programa şcolară şi cu numărul de ore urmat de elevi. În 2014, elevii vor primi tot subiecte diferenţiate în funcţie de profil. Ministerul Educaţiei a anunţat că profesorii care participă la simulare BAC 2014 nu vor fi plătiţi suplimentar. Profesorii care predau disciplinele la care se organizează simularea au obligaţia să evalueze lucrările, dar fără a fi plătiţi pentru această activitate. Sindicatele din educaţie susţin că în aceste condiţii nici profesorii şi nici elevii, ale căror note nu se pun în catalog, nu vor fi interesaţi de aceste testări. Subiecte MATEMATICĂ BAC 2014. Anul acesta, în premieră, elevii de clasa a XI-a vor da simulări ale examenului de Bacalaureat. Astfel, simularea probelor scrise ale examenului de BAC 2014 entru elevii claselor a XI-a şi a XII-a din anul şcolar 2013-2014 are loc după cum urmează: Limba şi literatura română – 3 martie (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) Limba şi literatura maternă – 4 martie (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) Proba obligatorie a profilului – 5 martie (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) Proba la alegere a profilului – 7 martie (numai clasa a XII-a) Subiecte MATEMATICĂ BAC 2014 Toate probele sunt scrise.Afişarea rezultatelor va avea loc pe data de 14 martie.Rezultatele obţinute de elevi la simulare BAC 2014 nu se trec în catalog.

Sursa: Gandul.info

 

BACALAUREAT 2014. Modele de SUBIECTE MATEMATICĂ – INFORMATICĂ la simulare, clasa a XI-a

BACALAUREAT 2014. Elevii de clasa a XI-a susţin în premieră anul acesta simulare la BACALAUREAT 2014, la două probe scrise: limba şi literatura română şi matematică sau istorie. BACALAUREAT 2014. Modele de SUBIECTE MATEMATICĂ – INFORMATICĂ. Elevii de clasa a XI-a susţin în premieră  anul acesta simulare la BACALAUREAT 2014. Ei susţin examen scris numai la două probe,  la limba română şi la matematică sau istorie, însă după aceleaşi modele de subiecte pe care dau şi elevii de clasa a XII-a şi în aceleaşi condiţii ca la examenul din vară. BACALAUREAT 2014. Modele de SUBIECTE MATEMATICĂ – INFORMATICĂ. La fel ca şi la proba scrisă de limba română, elevii vor primi subiecte diferenţiat în funcţie de profil. În cazul probei de matematică subiectele se vor da diferenţiat după cum urmează: Matematică-informatică, Pedagogic, Ştiinţele naturii şi Tehnologic. Cu toate că nu au învăţat toate noţiunile din materia cerută la Bacalaureat, elevii de clasa a XI-a vor primi numai exerciţii din materia predată până la data examenului. Potrivit metodologiei de organizare a simulării de la bacalaureat, pentru clasa a XI-a, profilul MATE-INFO, elevii vor primi exerciţii din conţinuturile corespunzătoare claselor a IX-a, a X-a şi a XI-a, prevăzute în programa de bacalaureat. Exerciţiile pot fi din: sisteme liniare cu cel mult 4 necunoscute, sisteme de tip Cramer, rangul unei matrice. De asemenea, elevii de clasa a XI-a vor fi din studiul compatibilităţii şi rezolvarea sistemelor: proprietatea Kroneker-Capelli, proprietatea Rouchè, metoda Gauss din capitolul Sisteme de ecuaţii liniare, capitolul Derivabilitate, capitolul Reprezentarea grafică a funcţiilor. Subiectele de la clasa a XI-a vor respecta acelaşi model de subiecte care se dă la examen, cu trei subiecte cu mai multe cerinţe. Examenul la proba scrisă de matematică începe la ora 9.00 şi durează timp de trei ore, interval în care elevii  vor trebui să rezolve trei subiecte pe care le vor primi. BACALAUREAT 2014. Modele de SUBIECTE MATEMATICĂ – INFORMATICĂ. Pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a din anul şcolar 2013-2014  simularea la BAC 2014 are loc după cum urmează: Limba şi literatura română – 3 martie (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) Limba şi literatura maternă – 4 martie (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) Proba obligatorie a profilului – 5 martie (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) Proba la alegere a profilului – 7 martie (numai clasa a XII-a) BACALAUREAT 2014. Modele de SUBIECTE MATEMATICĂ – INFORMATICĂ. Toate probele sunt scrise.Afişarea rezultatelor va avea loc pe data de 14 martie.Rezultatele obţinute de elevi la simulare BAC 2014 nu se trec în catalog.

Sursa: Gandul.info

 

REZULTATE SIMULARE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Unde găseşti toate notele de la SIMULARE

Rezultatele la simularea pentru examenul de evaluare din 2014 vor fi publicate cel mai târziu până pe 7 martie. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a spus că până acum, din datele centralizate, aproximativ 50% dintre elevi au reuşit să ia note peste 5. Notele la SIMULARE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 vor fi publicate la fiecare şcoală, iar elevii vor avea ocazia să discute REZULTATELE cu profesorii şi părinţii, potrivit inspectorilor şcolari. Elevii care au susţinut simulare la cele două probe scrise ale examenului de EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 vor afla rezultatele cel mai târziu pe data de 7 martie, după ce acestea vor fi centralizate de către Ministerul Educaţiei. În majoritatea judeţelor, lucrările au fost corectate în centrele de evaluare, iar datele au fost transmise sau sunt în curs de transmitere către Ministerul Educaţiei. La Constanţa, rezultatele nu sunt foarte bune. “Situaţia la nivelul judeţului este comparabilă cu aceea de la nivel naţional. Aproximativ 50% dintre elevi au obţinut note sub 5, la matematică înregistrându-se cele mai multe probleme”, a declarat pentru gândul inspectorul general adjunct Cristina Oprea. În cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Bistriţa, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie a precizat faptul că, din primele date, în jur de 50% dintre elevii de clasa a VIII din ţară care au susţinut simulările au obţinut note peste 5. La Vâlcea, aproximativ 30% dintre elevii care au susţinut simularea nu au reuşit să obţină cel puţin nota 5 şi la română şi la matematică, potrivit inspectorului general Ion Gherghinaru. Inspectorul general de la Cluj, Valentin Cuibus, nu a dorit să dezvăluie care este situaţia notelor obţinute în judeţ, dar a precizat că sunt comparabile cu acelea de anul trecut. “Este foarte important câţi elevii au note între 4 şi 5 pentru că aceştia pot fi recuperaţi până în vară”, a declarat Cuibus. Elevii claselor a VIII-a au susţinut SIMULARE pentru EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 la jumătatea lunii februarie. Potrivit ministerului Educaţiei, REZULTATELE vor fi afişate până pe 7 martie.

Sursa: Gandul.info

 

Elevii de liceu capătă experienţa Bacului, iar profesorii învaţă să rabde

Nemulţumiri maxime ale profesorilor şi inspectorilor şcolari faţă de Ministerul Educaţiei şi Guvern. Pentru pregătirea, supravegherea elevilor, corectarea lucrărilor de la simularea bacalaureatului nu vor primi bani în plus. Dar ei vor presta mai multe ore şi după testări, fiind obligaţi să poarte discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral. Ministrul Remus Pricopie îi îndemna săptămâna trecută să-şi pună speranţa doar în “politica coerentă a Guvernului” care va face să le crească salariile cu 10%, la fel ca anul trecut. Noutatea simulărilor examenului de bacalaureat de anul acesta constă în faptul că şi elevii din clasele a XI-a sunt aşteptaţi la teste. Astfel, în fiecare zi a acestei săptămâni, ultimele două clase liceale vor simula examenele de bacalaureat, prima testare fiind la limba română, urmată de limba maternă, proba obligatorie şi cea la alegere a profilului şi specializării. Toate probele sunt scrise, iar rezultatele vor fi afişate în 14 martie. Notele obţinute de elevi nu vor fi trecute în catalog. Ambele clase de elevi vor participa la simulări în aceleaşi condiţii ca şi la examenul din vară. O altă noutate este aceea că, pentru prima dată părinţii şi cei interesaţi pot verifica rezolvările elevilor la simularea pentru bacalaureat, realizate de un colectiv de profesori din Bucureşti sub coordonarea profesorului Gheorghe Rădulescu, directorul Liceului “Onicescu-Mihoc” din Capitală. Accesul în săli este programat la 8.30, iar testele încep la ora 9.00 şi durează 3 ore. Probele din prima sesiune a examenului de bacalaureat vor fi susţinute de absolvenţii claselor a XII-a în perioada 10 iunie-7 iulie 2014, iar cursurile pentru elevii care termină liceul în anul acesta se încheie în 30 mai. Elevii sunt supravegheaţi de profesori de altă specialitate. Ei sunt repartizaţi în clase în ordine alfabetică, listele fiind publicate pe uşa clasei, câte un elev în bancă. În cazul în care un liceu nu are spaţiul necesar, elevii au fost aşezaţi şi câte doi în bancă, dar cu condiţia ca elevii alăturaţi să fie din ani de studiu diferiţi. Dascălii fac muncă voluntară la simulări Deşi ministrul Educaţiei recunoaşte că acest an este unul mai aglomerat decât cei anteriori, din cauza numeroaselor simulări, profesorii trebuie să-şi ia gândul că vor fi plătiţi în plus. „Este cel mai complicat semestru din ultimii 25 de ani pentru profesori. Sigur, şi pentru elevi, dar pentru profesori, directori şi inspectorii şcolari este cel mai complicat an. Eu cred că trebuie să avem două lucruri diferite care, la un moment dat, se unesc între ele. Pe de-o parte este munca de zi cu zi a unui profesor, iar munca lui nu înseamnă numai ce predă, înseamnă şi ce corectează acasă, inclusiv această pregătire pentru examen. Cealaltă problemă, a bugetului Educaţiei, este una preluată de Guvernul Ponta în termeni realişti. S-a plecat de la 2,7% din PIB pentru educaţie în 2011, în 2012 am avut aproape 3% din PIB, în 2013 a fost 3,24%. În 2014, am ajuns la 3,4%. Am avut mai multe discuţii cu premierul, cu Ministerul Finanţelor şi sperăm ca direcţia să meargă în sus, iar salariile profesorilor să crească, nu ca urmare a introducerii unor simulări sau evaluări naţionale, ci ca urmare a unei politici coerente a Guvernului de a creşte salariile cadrelor didactice”, a afirmat Pricopie. El a mai precizat că profesorii români primesc bani pentru “examene reale” şi i-a consolat cu exemplul Franţei. “În Franţa, aceste examene se desfăşoară după un regulament aprobat în 1934 şi fac parte din sarcina didactică. Anul trecut, în 2013, la bacalaureat, am crescut bugetul pentru plata cadrelor didactice cu 10%, iar anul acesta încercăm, pentru examenele reale, să facem acelaşi lucru. Mi-e greu să spun acum procentul, dar vom vedea”, a declarat Remus Pricopie. Cerinţele bacalaureatului la limba română Elevii din clasele a XI-a: • Au avut de analizat la prima vedere un fragment din nuvela “Mărgărita” a lui Vasile Alecsandri. • La al doilea subiect, cerinţa a fost scrierea unui text de tip argumentativ de 150-300 de cuvinte despre impactul reţelelor de socializare asupra tinerilor. • La subiectul al treilea, redactarea unui eseu de 600-900 de cuvinte în care să se prezinte particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-o comedie studiată. Elevii din clasele a XII-a: • La primul subiect, candidaţii au avut de rezolvat nouă cerinţe, vizând cunoştinţe de vocabular, limbă română şi gramatică, dintr-un fragment din piesa de teatrul “Somnoroasa aventură” a lui Teodor Mazilu. Printre cerinţele vizate au fost: numirea unor sinonime, explicarea rolului unei virgule, folosirea unei locuţiuni sau expresii într-un enunţ care să conţină un substantiv, prezentarea unor motive literare din textul dat şi comentarea unei secvenţe din text. • La al doilea subiect, cerinţa a fost scrierea unui text de tip argumentativ de 150-300 de cuvinte despre importanţa călătoriilor în formarea personalităţii tinerilor. • La subiectul al treilea, elevii au avut de redactat un eseu de 600-900 de cuvinte, în care să prezinte particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ studiat, aparţinând lui Liviu Rebreanu. Remus Pricopie: Bacul nu se mai schimbă “Bacalaureatul nu poate fi schimbat, din punctul meu de vedere, de la un an la altul. E obligaţia noastră să anunţăm la începutul ciclului respectiv cum vor termina elevii ciclul acela. Eu cred că, deocamdată, nu avem voie să facem modificări pe bacalaureat. Ne putem gândi, fiind în 2014, ce vom face în 2018 sau 2020, dar nu ne putem gândi la modificări de structură pentru următorii ani. Am făcut modificări de programă, însă şi acelea nu sunt substanţiale, ci lucruri care ţin de o mai bună clarificare a temelor pe care elevii le au de parcurs pentru examenul de bacalaureat”. Fără diferenţieri “De fapt, ne ducem pe diferite tipuri de programe şi avem discipline diferite în funcţie de parcursul fiecărui elev în parte. Diferenţierea în România, chiar dacă se eliberează o singură diplomă, există prin disciplinele pe care elevul le alege pentru examen, dar şi prin tipul de programă. Deşi dai matematică, în funcţie de liceul pe care l-ai absolvit, matematica poate avea un grad de dificultate mai mare sau mai mic. (…) Doamna ministru Andronescu a întărit această diferenţiere prin modul în care s-au întocmit programele de bacalaureat şi subiectele în 2012. S-a menţinut acest lucru în 2013 şi îl menţinem şi în 2014”. Nu se revizuieşte nimic „Revizuirea profilelor din licee presupune o schimbare profundă a sistemului care nu se poate face fără o pregătire serioasă. Atunci când îţi propui o astfel de schimbare, ai nevoie de doi, trei, patru ani de pregătire, inclusiv pilotări şi simulări, să vedem dacă mergem în direcţia bună sau nu. Nu ne putem permite experimente. Eu cred că s-au făcut, în anumite momente, experimente pe sistemul de educaţie, iar eu, cel puţin, cât sunt ministru, nu voi face aşa ceva. Nu voi introduce nimic nou care nu este testat, verificat, gândit foarte serios înainte”.

Sursa: Puterea.ro

 

Aproximativ 1.400 de liceeni din Mehedinţi au părăsit simularea bacalaureatului „speriaţi” fiind de subiecte

Aproximativ 1.400 din cei 5.634 de elevi din clasele a XI-a şi a XII-a din liceele din judeţul Mehedinţi care trebuia să susţină luni simularea bacalaureatului la limba şi literatura română au absentat sau au ieşit din clase imediat după comunicarea subiectelor. Surse din cadrul Inspectoratului Şcolar Mehedinţi au declarat că situaţia respectivă se datorează subiectelor care, deşi de un nivel mediu de dificultate, i-au speriat pe cei care de-a lungul cursurilor nu au aprofundat suficient cunoştinţele materiei predate. La simulările desfăşurate într-un număr de 20 de unităţi de învăţământ au participat 2.619 elevi din clasa a XII-a şi 3.015 elevi din clasa a XI-a. Lucrările susţinute de participanţii la simularea bacalaureatului vor fi evaluate la trei centre din Drobeta Turnu Severin, rezultatele urmând să fie afişate public în 14 martie.

Sursa: Jurnalul.ro

 

Olimpiada Naţională de Religie, organizată la Arhiepiscopia Târgovişte

În weekendul ce tocmai a trecut, la Seminarul Teologic Sf. Ioan Gură de Aur din Târgovişte, s-a desfăşurat Olimpiada Naţională de Religie, faza judeţeană, la care au participat 31 de elevi din clasele VII-XII. „Cu această ocazie s-a desfăşurat şi concursul inter-judeţean de religie pentru elevii din clasele a V-a şi a VI-a, care, conform legii, nu sunt cuprinşi în organizarea olimpiadei, la el participând un număr de 15 elevi. Precizăm că, în faza preliminară, pe cele 9 centre metodice, au participat 250 de elevi aparţinând sistemului public educaţional al judeţului Dâmboviţa. În urma evaluării, s-au calificat, la etapa naţională, care se va desfăşura în săptămâna intitulată “Să ştii mai mult, să fii mai bun!”, următorii elevi: Teodora PODEANU, de la Şcoala Gimnazială  ”Elena Donici Cantacuzino” din Pucioasa, Ioana TOMESCU, de la  Şcoala Gimnazială din Runcu, Claudia DINU, de la Colegiul Naţional ”Vladimir Streinu” din oraşul  Găieşti, Alexandra Florina OLIC, de la Colegiul Naţional ”Ienăchiţă Văcărescu” din Municipiul Târgovişte.”, a declarat pr. Marian Puiescu, purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Târgovişte.     De asemenea, trei elevi s-au calificat la faza naţională a Olimpiadei, pentru seminariile teologice, care se va desfăşura în „Săptămâna Luminată”.

Sursa: Adevarul.ro

 

Doi elevi clujeni au încercat să copieze la simularea la Română

Doi dintre cei peste 10.000 de liceeni clujeni care au susţinut prima probă a simulării la Română au fost prinşi copiind şi daţi afară din clasă. Unul este în clasa a XI-a şi învaţă la Colegiul Tehnic Napoca, iar al doilea, în clasa a XII-a, şi merge la cursuri la Liceul Teoretic „Ana Ipătescu“. Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj, Andreea Coroian, spune că doi elevi au fost eliminaţi azi, 3 martie, de la proba de Limba şi Literatura Română a Simulării Naţionale a Examenului de Bacalaureat. 5208 de elevi de clasa a XI-a şi circa 4.500 de a XII-a au fost prezenţi la simulare, iar doi liceeni au încercat să copieze şi au fost scoşi afară din sală. În judeţul Cluj, peste 10.000 de elevi participă la simulările pentru BAC. Marţi, 4 martie, este programată proba la Limba şi literatura Maternă, miercuri, 5 martie, proba obligatorie a profilului şi vineri, 7 martie, proba la alegere a profilului şi a specializării. Lucrările elevilor vor fi corectate în 9 centre de evaluare. Rezultatele vor fi afisate pe 14 martie. Calendar Bacalaureat 2014   Simulări: • 3 martie – Limba şi literatura română • 4 martie –Limba şi literatura maternă • 5 martie –Proba obligatorie a profilului • 7 martie – Proba la alegere a profilului şi specializări • Rezultatele vor fi afişate pe 14 martie Examene: • 10-12 iunie – Proba orală la Limba Română • 11-13 iunie – Proba orală la Limba maternă • 16-20 iunie – Proba de Competenţe digitale • 23-27 iunie – Proba orală la o limbă străină • 30 iunie – Limba şi literatura română (proba scrisă) • 1 iulie – Limba şi literatura maternă (proba scrisă) • 2 iulie – Proba obligatorie a profilului: Matematică sau Istorie (probe scrise) • 4 iulie – Proba la alegere a profilului: Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, Psihologie sau Sociologie (probe scrise) • 11 iulie – afişarea rezultatelor finale

Sursa: Adevarul.ro

 

Greu şi la simulări: Un elev din Balş a fost surprins copiind

Unii dintre elevii din judeţul Olt dovedesc că nu au învăţat nimic din experienţele anilor trecuţi în ce priveşte modul de derulare a examenelor finale sau inclusiv a simulărilor. Luni – 3 martie, chiar în prima zi a simulării probei scrise la Limba şi literatura română din cadrul examenului de bacalaureat 2014, un elev de la Liceul Teoretic “Petre Pandrea” din Balş a fost surprins copiind. El a fost eliminat automat. Elevii din clasa a XI-a si a XII-a au sustinut, luni – 3 martie, prima simulare a probelor din cadrul Bacalaureatului 2014, proba scrisă la Limba şi literatura română. La fel ca şi în cadrul examenului de bacalaureat, şi la aceste simulări, subiectele sunt diferenţiate în funcţie de profil, astfel că elevii de la profilul Uman au avut alte subiecte fatţă de elevii de la Real şi Tehnologic. Subiectele de la simularea probei de Limba şi literatura română au fost structurate pe trei cerinţe mari şi late, fiecare fiind notate cu 30 de puncte şi cu 10 puncte din oficiu. Pentru rezolvarea celor trei subiecte, liceenii au avut la dispozitie durata standard de trei ore. Rezultatele vor fi afişate pe data de 14 martie şi nu vor exista contestaţii, rolul simulărilor fiind acela de a- obişnui pe elevii în cauză cu atmosfera şi subiectele examenului de bacalaureat cu care vor da piept anul acesta sau anul viitor. De menţionat că nici notele nu vor fi trecute în catalog. În judeţul Olt, prima a simulării Bacalaureatului 2014 a decurs în general fără incidente, excepţie făcând cazul unui elev în clasa a XI-a din oraşul Balş. Mai exact, elevul cu pricina, care a susţinut proba scrisă la Limba română, a fost surprins de către profesorii supraveghetori din sală în timp ce copia dintr-un manual de profil. El a fost eliminat automat, dar, din fericire pentru el, experienţa ar trebui să-i fie învăţătură de minte pentru vara anului viitor, când va susţine examenul cu adevărat. De data aceasta, el a scăpat “ieftin”: nu se va mai prezenta la celelalte probe simulării examenului şi tot episodul va rămâne doar un experiment ratat pentru el. Potrivit informaţiilor reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean Olt, la simularea primei probe la Limba română figurau ca fiind înscrişi 4.371 elevi din clasa a XI-a, dar s-au prezentat cu 809 mai puţini. Elevii de clasa a XII-a au dovedit o indiferenţă şi mai mare: dintre cei 3.512 elevi ce trebuia să participe la prima probă scrisă, s-au prezentat cu 903 mai puţini. Miercuri – 5 martie, simularea Bacalaureatului 2014 va continua cu proba scrisă obligatorie a profilului, apoi vor urma: 7 martie – proba scrisă la alegere a profilului şi specializării, iar pe 14 martie – afişarea rezultatelor. Rezultatele obtinute de elevi la simularea examenului de bacalaureat vor fi analizate la nivelul fiecărei liceu, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul Consiliului Profesoral. Rezultatele nu vor fi trecute în catalog. Probele din prima sesiune reală a examenului de bacalaureat 2014 vor fi susţinute de absolventii claselor a XII-a în perioada 10 iunie – 7 iulie. Cursurile pentru elevii care termină liceul în această vară se vor încheia pe 30 mai. Procentul de promovare în prima sesiune a examenului de bacalaureat din 2013 a fost în judeţul Olt de 43,44 %.

Sursa: Adevarul.ro

 

Cinci elevi din Dolj au fost eliminaţi la simularea bacalaureatului

10.000 de elevi din judeţul Dolj  au susţinut astăzi proba la Limba şi Literatura Română a simulării bacalaureatului 2014. Cinci elevi din judeţul Dolj au fost eliminaţi pentru că au încercat să fraudeze proba. Elevii din clasa a XI-a, profilul real, au susţinut astăzi, simularea examenului de bacalaureat la proba de limba şi literatura română. Copiii au avut de rezolvat trei subiecte, iar fiecare a fost notat cu 30 de puncte. Zece puncte sunt acordate din oficiu.   Elevii au declarat că subiectele au fost accesbile, însă nu au reuşit să rezolve pe toate. „Eu cred că o să obţin o notă destul de bună. Nu am reuşit să rezolv ultima parte, dar în rest m-am descurcat destul de bine“, a spus un elev.   Evaluările vor continua  cu proba la matematică şi cea la istorie. Ultimul examen va fi pe data de 7 martie, la alegere în funcţie de profil şi specializare, iar rezultatele se vor afişa pe 14 martie.

Sursa: Adevarul.ro

 

UNIVERSITAR

 

Comisia Europeană a lansat o campanie prin care îi ajută pe tinerii cercetători din UE să-şi găsească un loc de muncă

Comisia Europeană a lansat o campanie de informare paneuropeană pentru a ajuta cercetătorii din Uniunea Europeană (UE) să găsească consiliere profesională şi locuri de muncă prin intermediul portalului EURAXESS. Campania va ajunge pe 26 martie şi la Bucureşti. Manifestarea „EURAXESS – Cercetători în mişcare” va vizita 29 de oraşe europene din 22 de ţări pentru a oferi cercetătorilor şi celor interesaţi de cariere ştiinţifice consiliere cu privire la locuri de muncă, construirea CV-ului şi drepturile de încadrare în muncă, se arată într-un comunicat de presă al Comisiei Europene. Aproximativ 100.000 de studenţi şi tineri cercetători sunt aşteptaţi să participe la eveniment. Manifestarea itinerantă a fost organizată în colaborare cu centrele naţionale EURAXESS din ţările vizitate. La fiecare etapă vor exista sesiuni interactive, precum ateliere cu experţi, sesiuni de discuţii şi sesiuni de prezentări ştiinţifice. Vor exista, de asemenea, sesiuni de prezentări şi discuţii axate pe cariere care vor avea loc în colaborare cu departamentele de resurse umane ale universităţilor. Peste 40.000 de locuri de muncă, publicate anual „EURAXESS a devenit locul către care se îndreaptă cercetătorii aflaţi în căutarea unui loc de muncă în Europa. EURAXESS le oferă cercetătorilor o gamă variată de informaţii concrete şi consiliere, de la găsirea unui loc de muncă până la oportunităţile de finanţare. Cu mai mult de 40.000 de locuri de muncă publicate anual şi mai mult de un milion de solicitări de informaţii privind mobilitatea tratate în ultimii patru ani, EURAXESS reprezintă o resursă esenţială într-un moment în care rata şomajului este cea mai mare provocare economică”, a declarat comisarul european pentru cercetare, inovare şi ştiinţă, Máire Geoghegan-Quinn. Proiectul este susţinut de 40 de ţări participante din întreaga Europă. Peste 7.700 de organizaţii de cercetare (întreprinderi, universităţi şi IMM-uri) sunt înregistrate în prezent în baza de date cu locuri de muncă a EURAXESS. Scopul manifestării itinerante este de a încuraja o participare şi mai largă. Program • Marţi, 4 martie Bruxelles / BE Vrije Universiteit Brussel • Miercuri, 5 martie Londra / UK Queen Mary University, Londra • Marţi, 11 martie Copenhaga / DK Universitatea din Copenhaga • Miercuri, 12 martie Lund / SE Universitatea din Lund • Vineri, 14 martie Poznan / PL Universitatea Adam Mickiewicz • Luni, 17 martie Varşovia / PL Universitatea din Varşovia • Marţi, 18 martie Wroclaw / PL Universitatea Tehnologică din Wroclaw • Miercuri, 19 martie Praga / CZ Biblioteca Naţională de Tehnologie • Joi, 20 martie Viena / AT Universitatea din Viena • Vineri, 21 martie Bratislava / SK Universitatea Comenius • Luni, 24 martie Budapesta / HU Universitatea Corvinus din Budapesta Miercuri, 26 martie Bucureşti / RO Universitatea din Bucureşti • Joi, 27 martie Plovdiv / BG Universitatea „Paisii Hilendarski” • Vineri, 28 martie Sofia / BG Universitatea St. Kl. Ohridski • Luni, 31 martie Salonic / GR Universitatea Aristoteles • Marţi, 1 aprilie Niš / SR Universitatea din Niš • Miercuri, 2 aprilie Banja Luka / BIH Universitatea din Banja Luka • Joi, 3 aprilie Zagreb / HR Universitatea din Zagreb • Vineri, 4 aprilie Ljubljana / SL Universitatea din Ljubljana • Luni, 7 aprilie Trieste / IT Parcul Ştiinţific AREA • Marţi, 8 aprilie Milano / IT Universitatea din Milano • Miercuri, 9 aprilie Zurich / CH ETH Zurich/Universitatea din Zurich • Joi, 10 aprilie Strasbourg / FR Université de Strasbourg • Marţi, 15 aprilie Maastricht / NL Universitatea din Maastricht

Vacanţe de Paşti • Marţi, 22 aprilie Luxemburg / LU Universitatea din Luxemburg • Miercuri, 23 aprilie Bremen / DE Universitatea din Bremen • Joi, 24 aprilie Hamburg / DE Deutsches Elektronen Synchrotron • Luni, 28 aprilie Köln / DE Universitatea din Köln • Marţi, 29 aprilie Liège / BE Université de Liège • Miercuri, 30 aprilie Bruxelles / BE Ceremonia de închidere Université libre de Bruxelles

Sursa: Adevarul.ro

 

RIUF 2014 Business, IT sau limba elfilor? Ce aleg tinerii români să studieze în străinătate?

Elevii şi studenţii care vor să afle informaţii despre studii în străinătate sunt aşteptaţi în luna martie la o nouă ediţie a târgului RIUF – Romanian International University Fair, în Bucureşti, Iaşi şi Cluj-Napoca. Ultimii doi ani de liceu sunt marcaţi de întrebarea „Ce facultate vrei să faci?”, iar ultimul an de facultate este echivalent în mintea studenţilor cu întrebarea „Ce faci după ce îţi dai licenţa?”. Cifrele ne arată că în ultimii ani tot mai mulţi tineri din România au găsit răspuns la cele două întrebări printre opţiunile academice internaţionale, iar apoi au ales să facă o facultate din străinătate. Peste 20.000 de tineri merg în fiecare an la târguri specializate pentru a se informa şi a avea contact direct cu reprezentanţii universităţilor. Acesta este unul dintre cele mai importante motive care susţin decizia a peste 4500 de români care pleacă anual să studieze în străinătate. RIUF, Romanian International University Fair, este locul în care tinerii sunt aşteptaţi, pentru a-l zecelea an consecutiv, să găsească răspunsuri la toate întrebările legate de viitorul lor academic. Fie că vorbim de programe de business şi IT sau de programe mai neobişnuite (precum ethical hacking sau filosofia Familiei Simpson), elevii vor afla informaţii de la reprezentanţii celor peste 100 de universităţi internaţionale şi de la consilierii educaţionali care îi pot ajuta gratuit în procesul de aplicare. Evenimentul va avea loc pe 15 – 16 martie la Bucureşti la Sala Palatului, 18 martie la Cluj-Napoca la Casa de Cultură a Studenţilor şi pe 20 martie la Iaşi la Congress Hall Palas, iar participarea se face pe baza înscrierii pe www.riuf.ro. Business şi IT – preferatele românilor care studiază în străinătate Una dintre cele mai des întâlnite întrebări, atât ale elevilor, cât şi ale părinţilor, face referire la şansele de angajare după absolvire: care sunt cele mai căutate şi bine plătite domenii. Experienţa de lucru cu elevii şi studenţii a Grupului EDUCATIVA, organizatorii târgului de universităţi RIUF, le-a arătat că cel mai des întâlnit răspuns la întrebarea „Ce facultate vrei să faci?” este „nu ştiu” şi, de cele mai multe ori, alegerile sunt făcute în funcţie de trendurile din anul absolvirii sau de alegerile cunoscuţilor şi prietenilor care au acum o carieră de succes. Atât comisiile de recrutare ale universităţilor din străinătate, cât şi consilierii educaţionali, îi sfătuiesc pe tineri să îşi aleagă programul de studiu în funcţie de pasiuni şi domeniile la care au avut performanţe în activităţile şcolare şi extraşcolare. În 2013, 21% dintre absolvenţii de liceu care au ales să îşi îndeplinească visul de a deveni studenţi internaţionali cu ajutorul consilierilor educaţionali EDMUNDO au urmat programe de business, management şi finanţe, iar 10% au decis să studieze IT. Nici tineri români iubitori de artă nu au fost puţini, 10% dintre ei alegând să studieze design, 5% arhitectură şi 4% arta spectacolului. Printre opţiunile academice alese de românii care au devenit studenţi internaţionali se mai numără şi studiile sociale, inginerie, marketing şi advertising, ştiinţe medicale, modă, design interior şi sport. Interesat de programe de studiu ieşite din comun? Artă culinară, Star Trek şi religia, filosofia Familiei Simpson sau cum să faci hacking într-o manieră etică – şi acestea sunt opţiuni de studiu pentru care tinerii români pot opta. Cinefilii sau iubitorii de ştiinţe exacte ar putea studia ştiinţa supereroilor la University of Texas. Nu vor obţine diplomă de Superman la finalul cursurilor însă vor înţelege care sunt elementele ştiinţifice existente care stau în spatele acţiunilor supereroilor. Mai interesant de atât, tinerii studiază şi cum ar putea crea un supererou cu ajutorul dezvoltării noastre ştiinţifice actuale. Iar dacă limbile străine au fost mereu o preocupare a tinerilor, atunci ar putea lua în calcul o nouă opţiune de studiu: limba elfilor poate fi învăţată la University of Wisconsin. Cel mai mare târg internaţional de universităţi are loc în luna martie La RIUF elevii şi studenţii au ocazia să identifice cursurile care le răspund cel mai bine pasiunilor şi intereselor pe termen lung de la reprezentanţii universităţilor invitate sau de la studenţii ambasadori, români care studiază în străinătate. De asemenea, vizitatorii vor avea acces la consiliere gratuită din partea consilierilor educaţionali, atât pentru a descoperi care este domeniul de studiu care li se potriveşte, cât şi pentru a realiza dosarul de admitere la o universitate internaţională. Peste 100 de universităţi din străinătate vor fi prezente la RIUF în luna martie în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Iaşi pentru a-şi prezenta ofertele academice, condiţiile de admitere, facilităţile oferite studenţilor internaţionali, posibilităţile de angajare după absolvire şi alte aspecte ce ţin de viaţa de student. Accesul la eveniment şi la seminariile şi workshopurile din cadrul acestuia se face pe baza înscrierii pe site – www.riuf.ro .

Sursa: Adevarul.ro

 

Studenții clujeni au construit roboți care fac cocktailuri și curățenie

Roboți care pregătesc cocktailuri, în timp ce alții fac curat sau aduc băuturi la masă musafirilor sunt visul oricărei gospodine, iar primul pas pentru a-l transforma în realitate l-au făcut studenții clujeni de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității Babeș Bolyai. Îndrumați de un profesor, au proiectat opt roboți care, spun ei, pe viitor vor ajuta la treburile casnice, în afaceri sau în industrie. Îl cheamă Mixer Bobby și arată mai degrabă ca un cuier ambulant. Însă studenții care au lucrat sute de ore să-l proiecteze promit variante mai performante. „Noi am vrut să facem robot cât de cât complex și ne-am gândit că aici ne trebuie atât procesare de imagine, senzor de distanță și îți trebuie precizie pentru a turna în pahar. Putea fi mâna dreaptă a unui barman”, spune Alexandru Mușat, student, citat de digi24.ro. Mixer Bobby are un frate care îl ajută la curățenie. Deocamdată știe doar să adune ghemotoace verzi de hârtie, însă programatorii vor să îl învețe să adune orice gunoi de pe jos. „Poate să detecteze și să culeagă mototoli de hârtie de pe podea. Îi culege cu ajutorul unui braț și după aceea îi ridică și îi lasă pe un coș care este încorporat în robot”, explică studentul Adrian Ulici. Zeci de oameni, foști studenți sau colegi ai proiectanților, s-au strâns să vadă cei opt roboți în acțiune. Unii n-au funcționat, alții s-au mișcat mai greoi, însă cei care și-au dus treaba la capăt i-au încântat. Deja lucrurile au evoluat față de primii ani când studenții inventatori foloseau jucării drept componente pentru roboți. Competiția roboților de la Universitatea Babeș-Bolyai este la a șaptea ediție. Din 2007, firmele de IT din Cluj-Napoca premiază proiectele care se dovedesc cele mai interesante și mai utile.

Sursa: Curentul.ro

 

Elevii din Hunedoara, sfătuiţi de Carpatcement în vedera alegerii potrivite a viitoarei cariere

Sute de elevi din judeţul Hunedoara beneficiază în aceste zile de sesiuni de training şi consiliere pentru alegerea drumului potrivit în viitoarea carieră profesională. Cursurile sunt susţinute de consultantul Gabriel Chicioreanu, care le oferă tinerilor, în regim de voluntariat, cele mai importante indicii, pentru ca aceştia să aleagă profesia corectă, să îşi găsească un loc de muncă după absolvire şi să îşi construiască o carieră de succes. „Am decis să ne alăturăm acestei iniţiative pentru că suntem susţinătorii educaţiei, şi mai ales a uneia care sprijină şi contribuie la dezvoltarea durabilă. „Acces la educaţie” este un proiect asemănător pe care îl implementăm în comunităţile gazdă ale fabricilor noastre şi, la fel ca în situaţia de faţă, accentul cade pe copii şi pe dezvoltarea lor intelectuală şi profesională. Sprijinim demersul Asociaţiei „4CAREER” pentru că ne dorim să contribuim la un mediu sustenabil şi la evoluţia pe o scară ascendentă a sistemului de educaţie românesc”, a declarat domnul Bogdan Arnautu, Manager de Comunicare al Carpatcement.   Elevii de la Colegiul Naţional “Iancu de Hunedoara”, Colegiul Economic „Emanuil Gojdu”, Şcoala Generală nr. 5 – Hunedoara, Grup Şcolar „Ovid Densuşianu” – Călan sunt deja beneficiari ai proiectului de consiliere susţinut de către Carpatcement şi Asociaţia “4CAREER”.   Despre Grupul Carpatcement   Carpatcement Holding, parte a grupului german HeidelbergCement, este unul din liderii pieţei de ciment din România. HeidelbergCement Group este lider mondial pe piaţa de agregate şi un important jucător în domeniul cimentului, betonului şi altor activităţi conexe, ceea ce îl poziţionează printre cei mai mari producători de materiale de construcţii din lume. Compania are peste 52.000 de angajaţi în 2.500 de locaţii, în peste 40 de ţări.   Cu un total al investiţiilor de peste 450 milioane euro, HeidelbergCement este unul dintre cei mai importanţi investitori germani din România. În ţara noastră, Grupul este prezent în producţia de ciment, betoane şi agregate prin companiile CARPATCEMENT HOLDING, CARPAT BETON, respectiv CARPAT AGREGATE. Toate cele trei companii folosesc tehnologii inovative şi au ca obiectiv major promovarea unor standarde înalte de calitate.

Sursa: Adevarul.ro

 

PSD e darnic cu UDMR și-i oferă dreptul de a arbora steaguri proprii și învățământ în limba maternă la UMF Tg Mureș

Din dorința de a avea o majoritate cât mai confortabilă în Parlament, premierul Victor Ponta a făcut concesii menite să ridice tensiunea în rândul electoratului naționalist al PSD. Steaguri și însemne proprii, linii de învățământ în limba maternă , sunt doar câteva dintre condițiile puse de UDMR și acceptate de PSD pentru a obține votul pentru noul cabinet. Acordul semnat, luni, de USD și UDMR prevede, la articolul 9, faptul că părțile vor susține o inițiativă legislativă care să reglementeze cadrul legal cu privire la posibilitatea autorităților locale de a arbora steaguri proprii pe instituții, pe lângă cel al Uniunii Europene și al României. Părțile vor susține, potrivit docu¬mentului, promovarea unei inițiative parlamentare, în baza unei largi dezbateri publice, pentru reglementarea unui cadru legal cu privire la posibilitatea autorităților locale de a arbora pe instituțiile proprii, alături de steagul Uniunii Europene și al României, steaguri ale unităților administrative teritoriale pe care le reprezintă. Pentru susținerea autorităților locale, părțile convin continuarea procesului de descentralizare, dar și asigurarea resurselor financiare necesare pentru bugetele locale în vederea funcționării eficiente a administrației publice locale. În domeniul legislației electorale, se vor elabora acte normative în materie electorală și se vor integra într-un cod electoral care să genereze predictibilitate și care să asigure un cadru unitar de competiție pentru partidele politice, conform acordului. Acordul semnat de liderii USD și UDMR, luni, prevede reglementarea problemei drepturilor culturale ale minorităților naționale, prin legislație adecvată, reprezentarea proporțională a maghiarilor în instituții și soluționarea problemei înființării liniei maghiare la UMF Târgu-Mureș. Potrivit acordului politic semnat de USD, reprezentată de Victor Ponta, Gabriel Oprea și Daniel Constantin, și UDMR, reprezentată de Kelemen Hunor, Uniunea se angajează să susțină Guvernul României asigurând majoritatea parlamentară. Cele două părți se angajează să asigure reprezentarea UDMR în cadrul Guvernului și a celorlalte structuri guvernamentale, în funcție de ponderea parlamentară a UDMR în cadrul coaliției de guvernare. Părțile se angajează, de asemenea, să promoveze, în perioada 2014-2016, doar în baza acordului comun, inițiativele politice referitoare la modificarea Constituției, problema reorganizării administrative teritoriale a României, ținând cont de tradițiile, cultura și istoria diferitelor zone ale țării, reglementarea problemei drepturilor culturale ale minorităților naționale, printr-o legislație adecvată.

Reprezentare în deconcentrate Acordul mai prevede reprezentarea proporțională a cetățenilor de etnie maghiară în diferitele instituții, structuri deconcentrate și instituții la nivel județean și local, dar și soluționarea problemei înființării liniei maghiare prin departamente separate la UMF Târgu Mureș. Părțile semnatare se vor consulta, potrivit Acordului politic, în legătură cu toate problemele care țin de identitatea culturală, lingvistică, educațională a minorităților maghiare. În privința oricărei modificări a legii învățământului, se precizează că părțile se vor consulta și nu vor modifica legea decât cu acordul celor două părți, în special capitolele privind minoritățile naționale. În conformitate cu program de guvernare 2013-2-16, adoptat de Parlament, se mai arată că se vor lua măsuri guvernamentale inclusiv prin acte normative, pentru punerea în aplicare a prevederilor legii privind ratificarea Cartei Europene a limbilor regionale sau minoritare. În plus, acordul menționează că Guvernul va sprijini în continuare adoptarea proiectului de lege privind statutul minorităților naționale din România, iar în ceea ce privește aspectele instituționale, Guvernul va sprijini financiar, în mod corespunzător, Institutul pentru Studierea Problemelor Minorităților Naționale (ISPMN). Acordul mai prevede că se va accelera procesul de restituire a imobilelor cultelor religioase. Universitatea de Medicină și Farmacie Târgu Mureș a fost, începând din 2011, subiectul unor controverse, în care formațiunile politice maghiare au reclamat nerespectarea dreptului la învățământ în limba maternă așa cum prevede Legea educației 1/2011, iar cele românești, că se vrea „scindarea”. O Hotărâre de Guvern privind înființarea liniilor maghiare de studiu la UMF Târgu Mureș a fost aprobată, la sfârșitul lunii martie 2012, de Cabinetul Ungureanu. Actul normativ stabilea că la universitate va fi înființată o nouă facultate, cu programe în limbile română, maghiară și engleză. Aplicarea HG a fost suspendată, în 4 mai 2012, în urma unei decizii a Curții de Apel Târgu Mureș, care a admis o solicitare în acest sens formulată de conducerea UMF. Guvernul Ungureanu a declarat recurs față de sentința de suspendare a HG, însă ulterior Guvernul Ponta a retras acțiunea. Respectiva HG a fost una dintre temele moțiunii de cenzură a USL în urma căreia a căzut Guvernul Ungureanu. În luna aprilie 2013, Hotărârea de Guvern din martie 2012 privind înființarea unei noi facultăți în cadrul UMF Târgu Mureș, cu programe în limbile română, maghiară și engleză, a fost anulată de Curtea de Apel Târgu Mureș.

Sursa: Curentul.ro

 

ICCJ a rămas în pronunţare, în dosarul de plagiat al lui Victor Ponta

Înalta Curte de Casație și Justiție a rămas luni în pronunțare în dosarul plângerii depuse de Mihail Neamțu, Adrian Papahagi și Augustin Ofițeru prin care aceștia au contestat decizia Parchetului General, de neîncepere a urmării penale în cazul premierului Victor Ponta, reclamat pentru plagiat. Adrian Papahagi le-a spus judecătorilor că decizia procurorilor este nelegală deoarece Parchetul nu a ținut seama de o expertiză independentă, ci au luat în calcul doar rapoartele întocmite de două instituții aflate în subordinea Guvernului și a premierului Victor Ponta, potrivit Agerpres. Procurorul de ședință a solicitat judecătorilor să respingă cererea celor trei, deoarece aceștia nu au o calitate procesuală în acest caz iar în Codul penal nu există noțiunea de plagiat. Mihail Neamțu a anunțat la ieşirea din sala de judecată că, indiferent de decizia pe care o va da ÎCCJ, el intenționează să dea în judecată Oficiul Român pentru Drepturile de Autor. ORDA a efectuat o expertiză a cărei concluzie a fost că Victor Ponta nu a plagiat. „Intenționez să dau în judecată ORDA, care este instanța care a oferit expertiza pe acest plagiat și care se află sub ordinea directă a Guvernului. Procesul privind plagiatul lui Victor Viorel Ponta nu se oprește aici. Există alte instituții care pot fi incriminate pentru conflict de interese și favorizarea infractorului. În primul rând, ORDA se află în această situație”, a declarat Mihail Neamțu. Adrian Papahagi a adăugat că deţine dovezile necesare care atestă că lucrarea scrisă de Victor Ponta este un plagiat. Augustin Ofițeru a declarat la rândul său că cei doi autori ale căror opere ar fi fost plagiate de Victor Ponta nu au depus plângere împotriva premierului deoarece nici lucrările lor nu erau originale. În data de 16 mai 2013, procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție au decis neînceperea urmăririi penale (NUP) în cazul unei plângeri în care premierul Victor Ponta a fost reclamat pentru plagiat. Inițiatorii acestei plângerii, Mihail Neamțu, Adrian Papahagi și Augustin Ofițeru, au atacat decizia procurorilor în instanță. Acuzația de plagiat se referea la lucrarea „Răspunderea în dreptul internațional umanitar”, publicată la Editura Universul Juridic în anul 2010 și semnată de Victor Ponta. Cei trei susțineau că lucrarea lui Victor Ponta ar fi conținut 113 pagini copiate prin metoda „copy-paste” din operele altor patru autori.

Sursa: Puterea.ro