Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 4.02.2014

PREUNIVERSITAR

 

Tinerii din aproape 80 de şcoli vor viziona filme de patrimoniu, într-un proiect de educaţie cinematografică

Liceenii din aproape 80 de şcoli bucureştene şi din alte şapte localităţi din ţară vor viziona anul acesta şase filme, în perioada februarie – iunie 2014, primele lungmetraje fiind programate pe 24 şi 25 februarie, în cadrul proiectului de educaţie cinematografică Cinema-Edu, organizat anual. Primele vizionări din cadrul programului Cinema-Edu din acest an vor avea loc pe data de 24 februarie, la Noul Cinematograf al Regizorului Român şi la Institutul Italian de Cultură „Vito Grasso”, pentru „Eu şi tu/ Io e te”, cel mai recent film al regizorului Bernardo Bertolucci. Scenariul gravitează în jurul creativităţii şi al relaţiilor de comunicare, care adesea pot fi dificile, inclusiv între fraţi, potrivit Mediafax. Institutul Cervantes găzduieşte, pe data de 25 februarie, filmul „Bila/ El Bola”, o poveste despre o prietenie care are puterea de a-l transforma pe Pablo, un băiat de 12 ani cu o situaţie familială dificilă. Filme de cultură şi patrimoniu Proiectul îşi propune să familiarizeze publicul tânăr cu filme din patrimoniul european şi naţional, susţinând discuţii şi dezbateri pe baza temelor cinematografice abordate. Asociaţia Culturală Macondo organizează proiecţiile Cinema-Edu încă din 2010, reuşind să dezvolte primul proiect de educaţie cinematografică din România în această manieră. Liceenii Cinema-Edu de astăzi reprezintă viitorul public de filme europene şi independente, cu un vocabular format pentru înţelegerea acestor producţii, ce provoacă spiritul critic şi creativ. 90% din spectatori preferă filmele americane În perioada 2008 – 2012, procentul de spectatori pentru producţiile europene şi româneşti a fost în scădere, aproape 90% dintre spectatori preferând doar filmele americane, conform unui raport al Centrului Naţional al Cinematografiei. Unde se vor proiecta filmele Fiecare film Cinema-Edu este însoţit de un ghid de discuţie şi analiză, dedicat atât elevilor, cât şi profesorilor, care pot continua dezbaterile din sălile de proiecţie şi la şcoală, în orele de dirigenţie. Pe parcursul acestui an, liceenii sunt invitaţi în spaţii culturale precum Institutul Cervantes, Institutul Cultural Italian, Biblioteca Naţională, Cinema Elvira Poescu şi Noul Cinematograf al Regizorului Român, unde vor veni invitaţi speciali şi vor fi surprize pregătite pentru Săptămâna „Să fim mai buni, să ştim mai mult”, din perioada 7 – 11 aprilie. De asemenea, celelalte localităţi participante în proiect, pentru perioada februarie – iunie 2014, sunt Topliţa, Corabia, Caracal, Moineşti, Moreni, Târgovişte şi Slobozia.

Sursa: Adevarul.ro

 

Guvernul a mărit bursele olimpicilor internaţionali. Lista elevilor medaliaţi la concursurile mondiale din 2013

Ministerul Educaţiei a mărit bursele lunare ale olimpicilor internaţionali cu câteva zeci de lei, începând din ianuarie 2014, urmând ca acestea să fie mărite din nou, la 1 iulie 2014. Astfel, începând cu data de 1 ianuarie 2014, noile cuantumuri ale bursei de merit olimpic internaţional sunt: • medalia de aur sau premiul I – 850 lei; • medalia de argint sau premiul al II-lea – 637,5 lei; • medalia de bronz sau premiul al III-lea – 425 lei;

De asemenea, începând cu data de 1 iulie 2014, noile cuantumuri ale bursei de merit olimpic internaţional vor fi de: • medalia de aur sau premiul I – 900 lei; • medalia de argint sau premiul al II-lea – 675 lei; • medalia de bronz sau premiul al III-lea – 450 lei. Ministerul a publicat şi lista finală a olimpicilor internaţionali, după toate competiţiile care au avut loc în 2013: Completare listă finală olimpici internaţionali 2013 Majorări şi în cazul premiilor pentru medaliile internaţionale Elevii români care au obţinut premiul special pentru medalia de aur şi punctaj maxim la olimpiadele internaţionale, pe obiecte de învăţământ, în 2013 vor primi de la Ministerul Educaţiei un premiu de 12.440 de lei, în creştere cu 260 de lei faţă de valoarea stabilită pentru performanţele de anul trecut (12.180 de lei). De asemenea, faţă de 2012, valoarea premiilor oferite de minister pentru olimpicii internaţionali care au venit acasă în 2013 cu premiul I, II, III sau cu menţiune creşte cu sume cuprinse între 210 şi 90 de lei, se arată în ordinul publicat pe site-ul Ministerului Educaţiei, astfel: • premiul I: 9.640 de lei faţă de 9.430 de lei • premiul II: 8.260 de lei faţă de 8.080 de lei • premiul III: 5.900 de lei faţă de 5.770 de lei • menţiune: 4.030 de lei faţă de 3.940 de lei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Proiectele ONG-urilor pentru programul „Şcoala altfel” din 2014, înscrise online

Organizaţile neguvernamentale pot înscrie, începând de marţi, pe o platformă online creată de Ministerul Educaţiei, proiectele pe care vor să le desfăşoare în parteneriat cu unităţile de învăţământ în cadrul Săptămânii „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun” de anul acesta, care se va desfăşura în perioada 7-11 aprilie. Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) va deschide marţi platforma online pe care ONG-urile vor putea posta proiectele pentru programul „Şcoala altfel” din acest an. Platforma va fi închisă în data de 4 martie 2014. Orice activitate înscrisă pe platformă va fi vizibilă numai după aprobarea proiectului de către un evaluator desemnat de Ministerul Educaţiei. „În cazul respingerii unui proiect, reprezentantul ONG-ului va fi informat asupra acestui aspect în contul său, alături de o descriere a motivului respingerii”, a precizat MEN. Acces pe bază de cont ONG-urile care doresc să se implice în acest program naţional pot intra pe platforma specifică accesând secţiunea „Acces ONG”, dacă deţin un cont de anul trecut, cu adresa de e-mail şi parola stabilite la înregistrare. „Dacă, din diverse motive, parola a fost uitată sau pierdută, există posibilitatea reiniţializării alteia noi”, au explicat reprezentanţii ministerului. Dacă un ONG este la prima participare, acesta poate fi înregistrat pe platforma de proiecte, în secţiunea „Înregistrare ONG”. După înregistrare, platforma poate fi accesată prin metoda „Acces ONG”. „Şcoala Altfel”, o săptămână de diversitate, obligatorie însă În 2013,elevii au avut parte de exerciţii de prim-ajutor, expoziţii de talente în şcoli, vizite la muzee, la Jandarmerie, la Palatul Parlamentului, iar unii chiar au avut şansa de a face schimb de locuri cu dascălii lor, toate organizate cu ocazia programului „Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, cunoscut din 2012 ca „Şcoala Altfel”, continuat şi anul acesta de Ministerul Educaţiei, pentru al treilea an la rând. „Săptămâna altfel“ a fost redenumită în 2013 “Să ştii mai multe, să fii mai bun”, denumire menţinută şi în 2014, şi va avea loc înainte de vacanţa de primăvară a elevilor, în perioada 7-11 aprilie 2014. Elevii din România au parte de o altfel de săptămâna de şcoală, în care participă la activităţi în afara şcolii, însă primesc absenţe dacă chiulesc.

Sursa: Adevarul.ro

 

Programele de pregătire pentru profesori continuă şi în vacanţă

Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău va organiza în această perioadă două programe de formare continuă. Unul dintre acestea, „Psihopedagogia – de la teorie, la practică”, avizat de Ministerul Educaţiei, este destinat cadrelor didactice debutante din învăţământul preuniversitar, atât din mediul rural, cât şi urban. Programul este coordonat de profesor formator Elena Hussar şi va debuta marţi, 4 februarie 2014, la ora 10.00, în Sala de conferinţe a I.S.J. Bacău, unde sunt aşteptate peste 80 de cadre didactice. Scopul acestuia urmăreşte abilitarea cursanţilor de a proiecta şi derula activităţi didactice de calitate şi eficiente, odată cu conştientizarea fundamentelor psihologice ale pedagogiei. Cel de-al doilea program de formare continuă, intitulat „Strategii de consiliere psihopedagogică a părinţilor”, acreditat de Ministerul Educaţiei, este, de asemenea, destinat tuturor cadrelor didactice din sistemul preuniversitar. El va fi relansat  miercuri, 5 februarie 2014, la ora 10.00, la Colegiul Naţional Pedagogic „Ştefan cel Mare” Bacău (Corpul A). Cu această ocazie C.C.D. Bacău a invitat să participe peste 100 de cadre didactice din municipiul Bacău (educatoare şi învăţători) dar şi din comunele Buhoci, Letea – Veche, Luizi Călugăra, Măgura, Mărgineni, Nicolae Bălcescu, Sărata şi Săuceşti (educatoare, învăţători şi profesori). Acesta este fundamentat pe opţiunile strategice ale politicii educaţionale din România, în contextul sistemului educaţional european, stabilit prin Strategia „Europa 2020”, se va desfăşura pe parcursul a 40 de ore, teorie şi aplicaţii şi este purtător a 10 credite profesionale transferabile. Programul asigură o pregătire generală, sub aspect teoretic, dar şi o pregătire specifică, sub aspect metodologic şi practic, ce poate fi aprofundată şi dezvoltată individual, conform opţiunilor cursantului. Echipa de formatori este alcătuită din: prof. Maria Mătăsaru, coordonatoarea proiectului,  lector univ. dr. Elena Seghedin, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei –  Universitatea „Al. I. Cuza” din Iaşi, prof. Elena Hussar, prof. Viorica Pricopoaia, prof. Carmen Nedelcu şi prof. Maria Chiriloaie. “Chiar dacă colegii noştri sunt în vacanţă, noi folosim, ca şi până acum, acest interval, pentru a veni în întâmpinarea lor, deoarece solicitările pentru formare continuă în judeţul nostru sunt numeroase. Aşadar, am hotărât să lucrăm susţinut şi să micşorăm presiunea din acest moment. Cred că o să reuşim, deoarece ne bazăm pe colaborarea tuturor formatorilor implicaţi în aceste programe”, a declarat prof. Gabriel Stan, director CCD Bacău.

Sursa: Adevarul.ro

 

Burse pentru şcolarii săraci, dar inteligenţi, de la sate

O fundaţie din Iaşi şi-a propus să ajute copiii fără posibilităţi materiale dar buni la învăţătură din satul Liteni, comuna Belceşti. Fundaţia Bethany lansează un program de burse pentru şcolarii nevoiaşi din clasele a VII-a şi a VIII-a de la şcoala gimnazială amintită. La instituţia de învăţământ sunt înscrişi 400 de elevi, dintre aceştia, foarte mulţi provin din familii cu resurse materiale reduse, dar care obţin performanţe foarte bune la învăţătură. “Programul va avea două direcţii majore de intervenţie: prima se referă la acordarea de burse lunare în valoare de 150 lei pentru 10 copii, din care aproximativ 40% din cuantumul bursei pentru materiale didactice (rechizite, cărţi, materiale educaţionale auxiliare) – respectiv 60% din cuantumul bursei pentru haine, încălţăminte şi produse alimentare; bursele vor fi oferite doar pe timpul anului şcolar, respectiv nouă luni”, a spus Diana Păiuş, manager zonal al Fundaţiei Bethany. Fundaţia ieşeană, sprijinită de mai mulţi sponsori, a reuşit să termine şi lucrările de renovare şi reabilitare termică la şcoala sătească din Liteni. Scopul programului este de a sprijini performanţa în educaţie a copiilor cu merite deosebite, dar cu dificultăţi de natură financiară sau socială.  “Pe parcursul colaborării noastre cu Şcoala Liteni am remarcat foarte mulţi copii cu potenţial intelectual deosebit care, încă din clasele a VI-a, a VII-a, ştiu ce drum vor să aleagă în viaţă şi, implicit, ce meserie. Este dureros faptul că, mulţi dintre ei, ajungând la finalul clasei a VIII-a, se lovesc de imposibilitatea materială a părinţilor de a-i susţine la liceele pe care şi le doresc, iar astfel, pentru mulţi, visele se opresc acolo. Prin acest program de burse vrem să îi ajutăm pe aceşti copii să viseze mai departe, şi nu facem asta singuri, ci împreună cu partenerii nostri al căror sprijin este esenţial pentru implementarea programului”, a mai spus Diana Păiuş. Căutare de mentori care să-i sprijine să continue studiile O altă direcţie a colaborării dintre fundaţie şi şcoală se referă la dezvoltarea deprinderilor sociale şi vocaţionale ale copiilor selectaţi în cadrul unui program destinat identificării unor mentori (oameni din mediul de afaceri local, academic, artistic) care să îi ajute pe copii să se familiarizeze cu oportunităţile pe care le oferă Iaşiul, atât din punct de vedere educaţional şi profesional, cât şi sub aspect cultural, artistic. “Bugetul necesar implementării Programului de Burse pentru cei zece copii pe tot parcursul anului 2014 este de 25.700 lei. Programul este susţinut exclusiv din fonduri private, partenerii programului fiind companiile Gemini Cad Systems, cu o sponsorizare în valoare de 13 480 lei şi Fundaţia Autonom ce a oferit o contribuţie  de 3000 lei”, se arată într-un comunicat trimis de fundaţie. “Prin implicarea noastră dorim să ajutăm copiii să conştientizeze ce vor să devină în viaţă, să-i familiarizăm cu şcolile pe care vor să le urmeze şi desigur, cu mediul efectiv în care îşi vor desfăşura activitatea şcolară”, a declarat Tarquinius Stamate, directorul unei agenţii ieşene ce s-a implicat în frumoasa acţiune. “Programul pilot se va adresa în acest an unui număr de maxim zece copii urmând ca, după evaluarea impactului produs în cadrul proiectului, să fie extins numărul în anul şcolar 2014 -2015. Programul reprezintă o continuare a demersului de reabilitare a şcolii realizat în 2013 de Fundaţia Bethany prin intermediul unui parteneriat cu Habitat for Humanity România şi Delphi Diesel Systems Iaşi, cu ajutorul cărora au fost realizate lucrările de renovare şi reabilitare termică. Proiectul a durat cinci luni şi s-a realizat prin susţinerea financiară a Fundaţiei Delphi şi implicarea a 229 de voluntari de la fabrica Delphi, Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany şi Consiliul Judeţean Iaşi”, mai arată reprezentanţii fundaţiei.

Sursa: Jurnalul.ro

 

Vizionări de filme, în aproape 80 de şcoli, într-un proiect de educaţie cinematografică. Lista proiecţiilor

Liceenii din aproape 80 de şcoli bucureştene şi din alte şapte localităţi din ţară vor viziona anul acesta şase filme, în perioada februarie – iunie, primele lungmetraje fiind programate pe 24 şi 25 februarie, într-un proiect de educaţie cinematografică. Primele vizionări din acest an vor avea loc pe data de 24 februarie, la Noul Cinematograf al Regizorului Român şi la Institutul Italian de Cultură „Vito Grasso”, pentru „Eu şi tu/ Io e te”, cel mai recent film al regizorului Bernardo Bertolucci. Scenariul gravitează în jurul creativităţii şi al relaţiilor de comunicare, care adesea pot fi dificile, inclusiv între fraţi. Institutul Cervantes găzduieşte, pe data de 25 februarie, filmul „Bila/ El Bola”, o poveste despre o prietenie care are puterea de a-l transforma pe Pablo, un băiat de 12 ani cu o situaţie familială dificilă. Proiectul îşi propune să familiarizeze publicul tânăr cu filme din patrimoniul european şi naţional, susţinând discuţii şi dezbateri pe baza temelor cinematografice abordate. Asociaţia Culturală Macondo organizează proiecţiile Cinema-Edu încă din 2010, reuşind să dezvolte primul proiect de educaţie cinematografică din România în această manieră. Liceenii Cinema-Edu de astăzi reprezintă viitorul public de filme europene şi independente, cu un vocabular format pentru înţelegerea acestor producţii, ce provoacă spiritul critic şi creativ. În perioada 2008 – 2012, procentul de spectatori pentru producţiile europene şi româneşti a fost în scădere, aproape 90% dintre spectatori preferând doar filmele americane, conform unui raport al Centrului Naţional al Cinematografiei. Fiecare film Cinema-Edu este însoţit de un ghid de discuţie şi analiză, dedicat atât elevilor, cât şi profesorilor, care pot continua dezbaterile din sălile de proiecţie şi la şcoală, în orele de dirigenţie. Pe parcursul acestui an, liceenii sunt invitaţi în spaţii culturale precum Institutul Cervantes, Institutul Cultural Italian, Biblioteca Naţională, Cinema Elvira Poescu şi Noul Cinematograf al Regizorului Român, unde vor veni invitaţi speciali şi vor fi surprize pregătite pentru Săptămâna „Să fim mai buni, să ştim mai mult”, din perioada 7 – 11 aprilie. De asemenea, celelalte localităţi participante în proiect, pentru perioada februarie – iunie 2014, sunt Topliţa, Corabia, Caracal, Moineşti, Moreni, Târgovişte şi Slobozia. Programul a fost realizat în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul Tineretului şi Sportului, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, Muzeul Naţional al Ţăranului Român, Centrul Naţional al Cinematografiei, Institutul Cervantes, Institutul Italian de Cultură „Vito Grasso”, Biblioteca Naţională a României şi Institutul Francez.

Sursa: Gandul.info

 

Inedit

Liceenii şi cinematograful Elevii din aproape 80 de licee bucureştene şi din alte şapte localităţi din ţară vor avea o nouă materie: educaţia cinematografică. Ei vor viziona anul acesta şase filme în perioada februarie-iunie 2014. Primele vizionări din acest an vor avea loc pe data de 24 februarie la Noul Cinematograf al Regizorului Român şi la Institutul Italian de Cultură „Vito Grasso” pentru filmul „Io e te”/Eu şi tu”, cel mai recent film al marelui maestru Bernardo Bertolucci. Scenariul gravitează în jurul creativităţii şi al relaţiilor de comunicare, care adesea pot fi dificile, inclusiv între fraţi. Institutul Cervantes, pe data de 25 februarie, găzduieşte filmul „El Bola” („Bila”), o poveste despre o prietenie care are puterea de a-l transforma pe Pablo, un băiat de 12 ani cu o situaţie familială dificilă. Proiectul îşi propune să familiarizeze publicul tânăr cu filme din patrimoniul european şi naţional, susţinând discuţii şi dezbateri pe baza temelor cinematografice abordate. Asociaţia Culturală Macondo organizează proiecţiile Cinema-Edu încă din 2010, reuşind să dezvolte primul proiect de educaţie cinematografică din România în această manieră. Liceenii Cinema-Edu de azi reprezintă viitorul public de filme europene şi independente, cu un vocabular format pentru înţelegerea acestor producţii, ce provoacă spiritul critic şi creativ. În perioada 2008-2012 procentul de spectatori pentru producţiile europene şi româneşti a fost în scădere, cu aproape 90% din spectatori preferând doar filmele americane, conform unui raport CNC. Prin Cinema-Edu încurajăm liceenii să fie mai aventuroşi în alegerea filmelor pe care le văd. Fiecare film Cinema-Edu este însoţit de un ghid de discuţie şi analiză, dedicat atât elevilor, cât şi profesorilor, care pot continua dezbaterile din sălile de proiecţie şi la şcoală, în orele de dirigenţie. Pe parcursul acestui an, liceenii sunt invitaţi în spaţii culturale precum Institutul Cervantes sau Institutul Cultural Italian, Biblioteca Naţională, Cinema Elvira Popescu şi Noul Cinematograf al Regizorului Român, cu invitaţi speciali şi surprize pregătite pentru săptămâna ”Să fim mai buni, să ştim mai mult” din perioada 7-11 aprilie. Alte localităţi participante în proiect, pentru perioada ¬februarie-iunie 2014: Topliţa, Corabia, Caracal, Moineşti, Moreni, Târgovişte, Slobozia.

Sursa: Romanialibera.ro

 

2014-2020. Statul vrea să închidă instituţiile în care minorii sunt separaţi de familie

Ce cuprinde noua strategie naţională pentru copil Instituirea unui sistem de monitorizare privind situaţia copiilor şi sprijinirea părinţilor în creşterea acestora sunt printre obiectivele Strategiei 2014-2020, până la finalul perioadei de implementare fiind prevăzută închiderea tuturor instituţiilor în care stau minorii separaţi de familie. Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) a pus luni în dezbatere publică proiectul de Hotărâre privind Strategia naţională pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului pentru perioada 2014-2020 şi Planul operaţional pentru implementarea strategiei pentru perioada 2014-2016, scrie Mediafax.În strategia supusă dezbaterii publice se arată că părinţii vor reprezenta un grup-ţintă, pentru ei fiind prevăzute măsuri prin care se va oferi asistenţa şi sprijinul necesare în vederea creşterii copiilor, accesul la un sistem integrat de îngrijire şi educare, în creşe, servicii de îngrijire de zi, concomitent cu asigurarea accesului la o bună îngrijire şi educaţie antepreşcolară şi preşcolară. „Activităţile prin care se va realiza punerea în practică a acestor măsuri vor avea în vedere sprijinirea consolidării şi dezvoltării reţelei de creşe, grădiniţe şi a programelor de tip «after-school» care să permită modelarea intelectuală a tinerelor generaţii, în paralel cu asigurarea serviciilor de asistenţă medicală, dezvoltare fizică (în cluburi şcolare sportive) şi socioculturală”, se arată în documentul publicat de MMFPSPV. Potrivit iniţiatorilor proiectului, continuarea reformei în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor copilului este strâns legată de continuarea reformei în domeniul asistenţei sociale, care va trebui să asigure transformarea acestuia într-un sistem proactiv, ceea ce înseamnă că trebuie să se treacă de la asistenţa acordată pasiv individului pe construirea măsurilor de protecţie socială în jurul protecţiei familiei, prin creşterea gradului de securitate socială, dar şi al responsabilităţii individuale printr-o politică care să se centreze pe copil şi familie. „Deşi reforma în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor copilului a cunoscut o evoluţie semnificativă, mutarea accentului de pe îmbunătăţirea condiţiilor de trai oferite copiilor din mediul instituţional pe întărirea intervenţiilor destinate prevenirii separării copilului de familie impune cu necesitate îmbunătăţirea calităţii vieţii prin creşterea calităţii serviciilor oferite familiei. Se va avea astfel în vedere asigurarea cadrului necesar dezvoltării serviciilor sociale în raport cu acordarea unor beneficii financiare directe şi dezvoltarea serviciilor sociale destinate sprijinirii creşterii şi îngrijirii copiilor în familie, facilitându-se în acelaşi timp promovarea unor mecanisme de sprijin al părinţilor în vederea asigurării unui echilibru între viaţa de familie şi cea profesională, prin standardizarea calităţii în domeniul îngrijirii pe timp de zi a copiilor, implementarea unui sistem integrat de îngrijire şi educare a copiilor şi monitorizarea asigurării calităţii acestor servicii”, se arată în documentul aflat în dezbatere publică. Strategia naţională pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului pentru perioada 2014-2020 vizează şi adolescenţii, iniţiatorii arătând că „nevoile concrete de dezvoltare şi afirmare a acestora impun adoptarea unor măsuri imediate”. Astfel, abordarea problematicii adolescenţilor, prin prisma drepturilor copilului, va avea în vedere stimularea acestei categorii în vederea afirmării lor şi a sprijinirii integrării lor mai bune în societate. Strategia cuprinde mai multe obiective, unul dintre acestea fiind creşterea gradului de acoperire a serviciilor la nivel local. Acest obiectiv ar urma să fie realizat prin asigurarea unui serviciu public de asistenţă socială funcţional în fiecare unitate administrativ-teritorială, prin creşterea accesului copiilor la servicii de sănătate de tip preventiv şi curativ, prin creşterea accesului la educaţie, prin dezvoltarea de facilităţi destinate activităţilor recreative şi de petrecere a timpului liber, dar şi prin dezvoltarea de servicii comunitare integrate.

Sursa: Romanialibera.ro

 

Saracia in Romania, in Kurier: Fiecare al doilea copil traieste in saracie in Romania

Situatia dramatica provocata de saracie in Romania este subiectul unui amplu reportaj al jurnalistilor austrieci de la Kurier. Dupa o incursiune in viata din Petrosani, parasit deja de doua treimi dintre locuitorii de odinioara si cu o rata a somajului de 60% printre cei cu putere de munca ramasi, austrieci trag primele concluzii, intr-un material care poarta eticheta „Saracia in Romania” (Armut in Rumanien). „De la caderea comunismului, fosta zona industriala, construita artificial, a cunoscut un declin fara precedent, mai ales dupa inchiderea minelor neprofitabile”, scrie sursa citata. „Nici la nivel national lucrurile nu stau mai bine. Trei milioane de oameni si-au parasit tara in cautarea unui loc de munca si a scazut drastic numarul populatiei in orase si sate. Aderarea Romaniei la UE nu a schimbat mare lucru. Salariul mediu este tot de 355 de euro, in timp ce preturile sunt aproape de nivelul Austriei. Ajutoarele de somaj si pensiile sunt mult prea mici sa ajute familile sarace sau pe cele fara adapost. Statul UE Romania si-a uitat multi concetateni”, noteaza sursa citata. „Criza economica din 2008 a facut mult rau Romaniei. Cei aflati in strainatate n-au mai trimis bani acasa si a urmat un nou val de emigrari. 90% dintre romani nu emigreaza fiindca asa vor, ci fiindca sunt obligati sa faca asta”, mai scriu austriecii.

„La 25 de ani de la caderea comunismului, saracia persista in randul tinerilor si al varstnicilor. Mai putini copii ajung in orfelinate, dar sunt inca destui care risca sa fie dati uitarii. UNICEF ii numeste ‘copiii invizibili’ pe cei orfani social, ai caror parinti sunt la munca in strainatate. In Romania, fiecare al doilea copil traieste in saracie. Europa nu poate sa fie doar o uniune economica, ci si una a solidaritatii. Este inadmisibil ca cei slabi sa plateasca pentru o criza economica pe care nici macar nu au provocat-o ei. Asteptam solutii reale de combatere a saraciei, nu doar programe de austeritate”, a declarat Michael Landau, presedintele unei organizatii austriece de binefacere, care se ocupa de soarta copiilor din Romania.

Sursa: Ziare.com

 

UNIVERSITAR

 

Tinerii cercetători, chemaţi să lucreze pentru laserul de la Măgurele

Institutul Naţional de Fizică şi Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” (IFIN-HH) din Bucureşti continuă angajările pentru proiectul Extreme Light Infratructure (ELI-NP) – laserul de la Măgurele: se caută cercetători ştiinţifici seniori şi juniori, asistenţi post-doctorali de cercetare, ingineri şi tehnicieni. IFIN-HH  –  ELI-NP organizează concursuri pentru ocuparea următoarelor posturi: Cercetători Ştiinţifici Senior şi Juniori,  Asistenţi post-doctorali de cercetare, Ingineri şi Tehnicieni, anunţă reprezentanţii institutului. Descrierea posturilor, profilurile candidaţilor şi regulamentele de selecţie se găsesc la adresa www.eli-np.ro. Aplicaţiile trebuie să fie însoţite de documentele solicitate în regulamentele de selecţie şi vor fi trimise către Departamentul de Resurse Umane la adresa human.resources@eli-np.ro. 15 cercetători deja angajaţi „Momentan avem 15 angajaţi, dar porţile sunt deschise permanent pentru cine doreşte să aplice. Până în 2018, trebuie să angajăm 200 de cercetători, consultăm lunar dosarele depuse şi organizăm interviuri. Anul trecut am avut 10 rânduri de interviuri şi 60 de candidaţi”, a spus directorul Institutului de Fizică Nucleară, Nicolae Zamfir. Startul angajărilor a fost dat în urmă cu aproape un an, când Institutul Naţional de Fizică şi Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” a scos la concurs posturile de Inginer, Cercetător Senior, Cercetător Junior şi Tehnician. Ministerul Educaţiei va promova proiectul ELI-NP în şcoli şi facultăţi De altfel, Ministerul Educaţiei va promova proiectul laserului de la Măgurele în şcolile din România, pentru a-i atrage pe elevi către facultăţile de fizică şi inginerie, astfel încât, peste şase ani, să aibă angajaţi români bine pregătiţi în cadrul proiectului ELI-NP. „Pentru studenţi vor fi programe masterale, doctorale şi postdoctorale la universităţile care colaborează cu proiectul ELI-NP prin care se vor putea forma. De asemenea, la nivel preuniversitar, începând de anul viitor, vrem să atragem elevi către facultăţile de fizică şi inginerie din toată ţara dar şi din străinătate prin platforme de promovare şi prezentări pe care specialiştii din universităţi le vor ţine în şcoli. Trebuie să strângem legătura între şcoli, universităţi şi institut”, a explicat ministrul -delegat Mihnea Costoiu. Ce este ELI-NP Extreme Light Infrastructure – Nuclear Physics (ELI-NP) va fi un nou Centru de Cercetare Ştiinţifică ce urmează să fie construit de Institutul Naţional de Fizică şi Inginerie Nucleară ”Horia Hulubei” (IFIN-HH) în Bucureşti-Măgurele, România. ELI-NP este o infrastructură complexă care va găzdui două echipamente ultra-moderne de înaltă performanţă: un sistem laser de foarte mare intensitate (cel mai amre laser din lume) şi un fascicul γ foarte intens. Proiect paneuropean de peste 350 de milioane de euro Anul trecut Comisia Europeană a aprobat finanţarea pentru cel mai mare laser din lume, construit în cadrul proiectului ELI-NP. Proiectul paneuropean va implica 40 de instituţii academice şi de cercetare din 13 state membre ale Uniunii Europene. Costul total al proiectului se va ridica la 356,2 milioane de euro, iar construcţia va fi realizată în paralel cu iniţativă mai amplă. Astfel, în Cehia şi Ungaria se vor construi alte două facilităţi de cercetare. Proiectul ELI-NP constă în montarea unui laser cu care cercetătorii vor face diverse tipuri de experimente, prin bombardarea unor materiale cu particule accelerate. Acest lucru le va supune unor stări într-un timp foarte scurt, iar rezultatele vor putea fi aplicate apoi, teoretic şi practic, dacă va exista vreo firmă care va dori să cumpere patentul. Numai aşa poate fi cuantificat viitorului proiectului ELI-NP – un izvor de patente de invenţie care vor putea fi comercializate şi folosite de vizionari din diverse industrii. La Măgurele se vor face două tipuri de experimente: unele fundamentale, care vor satisface curiozitatea omului şi unele cercetări aplicate care pot duce la formarea unor radioizotopi pentru tratarea cancerului. Fizicianul-şef de la Măgurele spune că există idei potrivit cărora se vor putea trata deşeurile nucleare, iar izotopii radioactivi din interiorul acestora nu vor mai rezista ani, ci vor fi eliminaţi mult mai rapid.

Sursa: Adevarul.ro

 

Ministerul Educaţiei caută profesor pentru lectoratul de limba română de la Universitatea Lund din Suedia

Ministerul Educaţiei Naţionale, prin Institutul Limbii Române, organizează un concurs pentru ocuparea postului de lector de limba română de la Universitatea Lund din Suedia. Sunt acceptate candidaturile persoanelor care au absolvit o facultate de filologie şi sunt titulare ale unei facultăţi româneşti acreditate. Profilul profesional solicitat de universitatea suedeză pentru cei care aplică pentru postul de lector de limba română: – să aibă titlul de doctor în ştiinţe (limba şi/sau literatura română); – să poată preda în limba engleză; – să aibă experienţă în predarea la nivel academic a limbii române ca limbă străină; – să aibă disponibilitatea de a colabora cu cercetători din cadrul Universităţii Lund; – să poată lucra cu calculatorul. Cursuri de română şi online Programa cursurilor din cadrul Lectoratului de Limba română este axată pe studii de lingvistică, literatură şi studii socio-culturale. Cursurile vor fi ţinute atât în cadrul programului E-learning cât şi în format clasic, în campus. Lectorul român va preda cursurile din programă şi va participa la activităţile de cercetare din cadrul Centrului de Limbi şi Literaturi al Universităţii Lund. De asemenea, va conduce lucrări de Iicenţă şi masterat. Studenţii din cadrul programului E-learning au diferite profiluri academice. Aria lor de provenienţă acoperă atât zona scandinavă şi restul spaţiului european, cât şi alte zone ale lumii. Mandatul de lector de limba română la Universitatea Lund are o durată de trei ani universitari, cu confirmare anuală pe post. Candidaţii pentru postul de lector de limba română de la Universitatea Lund vor fi punctaţi ţinându-se cont de calificarea universitară, titlul universitar, gradul didactic, experienţa în predarea limbii române pentru străini, cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională, activitatea didactică şi ştiinţifică, participarea la proiecte universitare intemaţionale, proiectul de activitate propus, dar şi de îndeplinirea condiţiilor de ordin profesional menţionate de partenerii străini. Dosarul de concurs va cuprinde: • cerere de înscriere la concurs, cu precizarea postului pentru care candidează; • fotocopie de pe diploma de absolvire a facultăţii; • curriculum vitae în format european, în limba română şi într-o limbă de circulaţie internalională; • lista de lucrări publicate şi extrase din studii reprezentative; • fotocopie de pe diploma de masterat, de pe adeverinţa care confirmă calitatea de doctorand sau de pe diploma de doctor în filologie; • proiect în legătură cu activitatea pe care candidaţii urmează să o desfăşoare, în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională; • aprobarea senatului universităţii de care aparţine candidatul, cu menţiunea păstrării locului de muncă; • trei recomandări în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională. Candidaţii angajaţi ai universităţilor înfiinţate după 1989 vor completa dosarul de concurs cu o copie a actului normativ prin care e acreditată facultatea la care sunt titulari.

Cursurile în cadrul Lectoratului de limba română de la Universitatea Lund vor începe la 1 august 2014, odată cu deschiderea anului universitar 2014-2015.

Sursa: Adevarul.ro

 

Studenţii Universităţii din Bucureşti au câştigat opt medalii la o competiţie internaţională de marketing

Opt studenţi de la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine a Universităţii din Bucureşti au câştigat o medalie de aur şi şapte medalii de bronz la a XVI-a sesiune a competiţiei de simulare de probleme de marketing în limba engleză, Markstrat. Echipa care a reprezentat Universitatea din Bucureşti, în perioada 25 ianuarie – 1 februarie 2014, la cea de-a XVI-a sesiune Markstrat a organizat de consorţiul DUKENET la University of the West of Scotland, Paisely, în Marea Britanie, a obţinut o medalie de aur şi 7 medalii de bronz, se arată într-un comunicat al Universităţii din Bucureşti (UB). În total, la competiţia de anul acesta au participat 79 de studenţi şi 14 cadre didactice din Marea Britanie, Germania, Polonia, Finlanda, Ţările de Jos, Franţa, Spania şi România. Echipa Universităţii din Bucureşti a fost formată din 8 studenţi de la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine, secţia Limbi Moderne Aplicate şi masteratul Cultura şi Limbajul Organizaţiilor Europene, şi de la Facultatea de Administraţie şi Afaceri: Eduard Popescu (aur), Alexandra Murgu, Andreea Birsan, Izabela Tranca, Vlad Aurelian Popescu, Nicoleta Sava, Medeea Mavru, Miruna Ghimis (bronz). Echipa a fost condusă de conf. dr. Diana Ioniţă şi prof. dr. Magdalena Platis–Iordache, care au câştigat la rândul lor medalii de aur. Ce este competiţia Markstrat În cadrul programului Markstrat, studenţii au luat parte timp de o săptămână la 11 runde de simulare pe probleme de marketing în limba engleză, online, fiind coordonaţi de către profesori/instructori din ţările participante. Au fost testate cunoştinţele de limba engleză, limbajul terminologic specific domeniului marketing, conceptele teoretice de marketing şi management, competenţele IT, dar şi modul de lucru în echipă, viteza şi spontaneitatea luării de decizii sau găsirii de soluţii, munca în regim de stres, competenţa de autoevaluare şi de reacţie în situaţii limită. Strategia folosită de către firma virtuală concepută de studenţii Universităţii din Bucureşti a impresionat juriul. Din experienta anilor anteriori, o astfel de distincţie deschide uşile companiilor multinaţionale la angajare.

Sursa: Adevarul.ro

 

Medalie de aur si 7 medalii de bronz pentru studentii Universitatii din Bucuresti la concursul international Markstrat de simulare online pe probleme de marketing

Studentii de la Facultatea de Limbi si Literaturi Straine – sectia Limbi Moderne Aplicate si de la Facultatea de Administratie si Afaceri au obtinut o medalie de aur si 7 medalii de bronz la concursul international Markstrat, a anuntat Universitatea din Bucuresti. La competitia de simulare online pe probleme de marketing au participat 79 de studenti si 14 cadre didactice din Marea Britanie, Germania, Polonia, Finlanda, Olanda, Franta, Spania si Romania.

Concursul international Markstrat s-a desfasurat in perioada 25 ianuarie – 1 februarie 2014 la University of the West of Scotland, Paisely, in Marea Britanie. Aceasta a fost a XVI-a sesiune Markstrat, organizata de consortiul DUKENET. Echipa Universitatii din Bucuresti a fost formata din 8 studenti de la Facultatea de Limbi si Literaturi Straine, sectia Limbi Moderne Aplicate si masteratul Cultura si Limbajul Organizatiilor Europene, si de la Facultatea de Administratie si Afaceri: • Eduard Popescu – medalie de aur • Alexandra Murgu – medalie de bronz • Andreea Birsan – medalie de bronz • Izabela Tranca – medalie de bronz • Vlad Aurelian Popescu – medalie de bronz • Nicoleta Sava – medalie de bronz • Medeea Mavru – medalie de bronz • Miruna Ghimis – medalie de bronz Echipa a fost condusa de conf. dr. Diana Ionita si prof. dr. Magdalena Platis-Iordache, care au obtinut medalii de aur, informeaza Universitatea din Bucuresti intr-un comunicat remis HotNews.ro.   In cadrul programului Markstrat, studentii au luat parte timp de o saptamana la 11 runde de simulare pe probleme de marketing in limba engleza, online, fiind coordonati de catre profesori/instructori din tarile participante.

Au fost testate cunostintele de limba engleza, limbajul terminologic specific domeniului marketing, conceptele teoretice de marketing si management, competentele IT, dar si modul de lucru in echipa, viteza si spontaneitatea luarii de decizii sau gasirii de solutii, munca in regim de stres, competenta de autoevaluare si de reactie in situatii limita. Strategia folosita de catre firma virtuala conceputa de studentii Universitatii din Bucuresti a impresionat juriul in urma rapoartelor intermediare predate la sfarsitul fiecarei runde si a prezentarii finale. Din experienta anilor anteriori, o astfel de distinctie deschide usile companiilor multinationale la angajare, facand diferenta dintre absolventii Universitatii din Bucuresti si alti candidati, precizeaza universitatea.

Rezultatele inregistrate anii trecuti de Universitatea din Bucuresti la concursul Markstrat: • 2013: trei medalii de aur (din cele trei maximum posibile), doua medalii de argint si trei medalii de bronz • 2012: doua medalii de aur, doua de argint si doua de bronz • 2011: doua medalii de aur si sapte medalii de de bronz • 2010: o medalie de aur, o medalie de argint si 3 medalii de bronz Dukenet este o retea care a fost infiintata acum 16 ani si cuprinde universitati din Europa (Danemarca, Tarile de Jos, Finlanda, Franta, Germania, Italia, Spania, Suedia, Marea Britanie, Norvegia, Romania, Polonia). Din anul 2008, Universitatea din Bucuresti a devenit partener cu drepturi egale, urmand sa trimita anual studenti din departamentele si facultatile mentionate la un stagiu intensiv de strategii de marketing. Amintim ca specializarea Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultatii de Limbi Straine a fost anul trecut cea mai cautata specializare de la Universitatea din Bucuresti, cu 92 de candidati pe un loc. Si in 2012 aceasta specializare a fost cea mai cautata din Universitatea din Bucuresti, cu 77 de candidati pe un loc.

Sursa: Hotnews.ro

 

Universități din Suedia, Danemarca și Olanda vin să recruteze studenți români

Universități din Suedia, Danemarca și Olanda vin în București si în alte patru orașe din vestul României să recruteze studenți români pentru cursurile din următorul an universitar. Education on Tour 2014 va debuta pe 17 februarie la Craiova, urmând ca în zilele următoare să ajungă la Timișoara, Oradea, Cluj și București. Între 17 și 21 februarie, elevii români vor avea ocazia să discute chiar cu reprezentanții universităților despre cum e să fii student în afară, despre tipurile de programe și condițiile de aplicare, dar mai ales să obțină consiliere personalizată în privința dosarului de admitere și să afle mai multe despre oportunitățile de angajare după absolvirea facultății. Aceste întâlniri fac parte din seria de evenimente organizate cu prilejul ediției din 2014 a EEF – European Education Fair și facilitează accesul elevilor români la învățământ de calitate cu costuri minime. Pe lângă faptul că studiile de licență și master sunt gratuite în Danemarca, din acest an studenții originari din UE primesc o bursă din partea statului danez în valoare de 720 de euro, în cazul în care demonstrează că lucrează legal în regim part-time nu mai mult de 10-12 ore pe săptămână.   Education on Tour este organizat în România de către IEC – International Education Center si EDvisory Education, organizații care își propun să promoveze și să faciliteze studiile în străinătate pentru elevii și studenți români. IEC – International Education Center Romania face parte din grupul EDvisory Education. Înscrierile se fac pe site-ul www.eef.ro.

Sursa: Curentul.ro

 

Conferinta Stiintifica Anuala a Economistilor Romani din Mediul Academic din Strainatate va fi deschisa de Mugur Isarescu

Facultatea de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor din cadrul Universitatii Babes-Bolyai va organiza, in perioada 18-22 august 2014, prima editie a Conferintei Stiintifice Anuale a Economistilor Romani din Mediul Academic din Strainatate (ERMAS 2014). Participantii la acest eveniment stiintific sunt economisti romani, afiliati unor prestigioase universitati sau institute de cercetare din strainatate dar si din tara. Astfel, cercetatori romani cu recunoastere internationala vor prezenta rezulatele cercetarilor pe care le-au desfasurat, in cadrul unor sesiuni de comunicari stiintifice. Key-note speakers ai evenimentului sunt Nicolae Bogdan Garleanu de la Haas School of Business, University of California Berkeley, Mihai Manea de la Massachusetts Institute of Technology, Virgiliu Midrigan de la New York University si Cristian Pop-Eleches de la Columbia University. Conferinta va fi deschisa de Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, Acad.Prof.univ.dr. Mugur Isarescu. La dezbaterile ERMAS 2014 vor fi prezenti si alti economisti ai Bancii Nationale a Romaniei, printre care Lucian Croitoru, consilierul pe probleme de politica monetara al Guvernatorului BNR, precum si invitati ai institutiilor de cercetare din tara si din strainatate, reprezentanti ai institutiilor insarcinate cu implementarea politicilor publice si reprezentanti ai sponsorilor evenimentului. Detalii privind manifestarea stiintifica ERMAS 2014 si call for papers se gasesc pe site-ul evenimentului.

Sursa: Hotnews.ro