Întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul

Astăzi, 17.02.2021, a avut loc la sediul Guvernului României, o întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul Guvernului României, domnul Florin Cîțu, Ministrul educației, domnul Sorin Cîmpeanu, Secretarul de Continuare »

Structura anului școlar 2021-2022

Anul școlar 2021-2022 se structurează pe două semestre după cum urmează: Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021 – 22 decembrie 2021. În perioada 25 – 31 octombrie Continuare »

Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice!

În anul 2021 se repetă scenariul din anii 2009-2010? Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele Continuare »

Cifrele analizei ministrului de Interne arată dezastrul din educație

Trebuie să aibă loc tragedii, ca în sănătate, pentru ca Guvernul să investească în învățământ? 4.000 de clădiri, dintr-un total de peste 25.000 în care funcţionează unităţi școlare, fără autorizație de la Continuare »

Atenție mare la redeschiderea școlilor! Nu ne permitem nicio greșeală; costul plătit ar putea fi sănătatea copiilor și a colegilor noștri!

Redeschiderea unităților de învățământ începând cu data de 8 februarie 2021 va însemna revenirea la normalitate în cadrul sistemului de educație, dar totul trebuie gândit și făcut cu mare responsabilitate. Nu trebuie Continuare »

Corectarea Legii salarizării și a inechităților din sistemul public de pensii, principalele teme discutate de ministrul Muncii cu reprezentanții sindicatelor din educație

sursa: mmuncii.ro Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, a avut miercuri o întâlnire cu reprezentanții principalelor structuri sindicale din educație. O primă temă discutată cu partenerii sociali a vizat proiectul de Continuare »

FSLI salută decizia Ministerului Educației prin care este redus numărul de elevi la clasa a IX-a

Este una dintre măsurile pentru care federația noastră a militat ani la rândul și ne bucurăm că insistența noastră a dat roade, iar ministrul Sorin Cîmpeanu a dat dovada de receptivitate, conștient Continuare »

Consilierii școlari forțați să accepte un număr de elevi peste limita prevăzută de lege

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, federație la care ASI Suceava este afiliată, s-a adresat, în regim de urgență, Ministerului Educației pentru a clarifica numărul de elevi/preșcolari în raport de care se face Continuare »

Întâlnire de lucru cu ministrul educației. Probleme abordate

Astăzi, 7 ianuarie 2021, a avut loc la sediul Ministerului Educației (ME) o întâlnire a președinților celor trei federații reprezentative din învățământ: FSLI, FSE Spiru Haret și FNS Alma Mater, cu ministrul Continuare »

Austeritatea anunțată de Guvernul Cîțu îndeamnă la declanșarea acțiunilor de protest în educație

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele a peste 165.000 de salariați din învățământ, protestează față de politica de austeritate pe care noul Guvern al României se pregătește să o pună Continuare »

 

Revista presei – 29.04.2014

PREUNIVERSITAR

 

Despre riscurile şi responsabilităţile profesorilor în tabere, la Adevărul Live: „Teribilismul tinerilor e mai puternic decât starea de frică şi de precauţie”

Astăzi am discutat alături de profesori şi de lideri sindicali despre riscurile şi responsabilităţile profesorilor în tabere, plecând de la cazul lui Mircea Lascu, condamnat în primă instanţă la închisoare cu executare după ce anul trecut o elevă de 13 ani a murit în tabăra de pregătire organizată de el. Concluzia: dascălii trebuie să-şi cunoască foarte bine elevii, mai ales dacă sunt adolescenţi care abia aşteaptă să încalce regulile. În platou au fost prezenţi fosta profesoară Mariana Becic, preşedinte de onoare la Sindicatul independent din învăţământul preuniversitar din Sectorul 4, fost secretar general la FSLI, şi profesorul de Istorie Corneliu Riegler, de la Colegiul Naţional „George Coşbuc” din Capitală, iar prin telefon a intervenit şi preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi din România, Mihaela Gună. Mariana Becic: Ar trebui să discutăm despre rolul taberelor, care contribuie atât la instruirea copiilor, cât mai ales la cel cel de educare pentru viitorul cetăţean al României. Cine organizează tabere trebuie să fie conştient că îţi creează o responsabilitate vitală. Acest cadru didactic trebuie să stea alături de elev 24 din 24 de ore, aici e lucrul cel mai dificil şi în acelaşi timp trebuie să cauţi să selectezi copiii cu care vrei să mergi în tabere. Cei care au asemenea curaj, pentru că e vorba de curaj când vorbim de elevi aflaţi la pubertate, teribilismul lor este foarte puternic, şi cei care cunosc aceste lucruri pot organiza tabere, ei trebuie să facă nu doar instrucţie, ci şi educaţie. Acel profesor probabil nu şi-a cunoscut foarte bine elevii. De multe ori elevii au iniţiative care nu sunt în folosul grupului şi vânează momente în care vigilenţa profesorilor nu e foarte bună, e ca o vânătoare practicată de adolescenţi. Corneliu Riegler: Aceste tabere sunt o formă de a ieşi din familie, de sub stricteţea familiei. Eleva a fost găsită şi în stare de ebrietate, deşi consumul de alcool, de tutun e prohibit în cadrul şcolii, al taberelor etc şi asta elevii ar trebui să ştie de acasă. Despre supravegherea 24 din 24…oamenii trebuie să doarmă şi ei. Eleva avea 13 ani, deci pentru cei care au sub 14 ani şi nu pot decide trebuie asigurată supraveghere noaptea, aşa că în acea tabără era ideal să existe aşa ceva, dar regulamentele nu prevăd acest lucru. Statul român nu are o politică penală consecventă. Însă e şocant, pentru că acel profesor nu a săvârşit o faptă cu intenţie, mai mult ca sigur nu avea antecedente, deci ar fi trebuit o decizie de închisoare cu suspendare. Noile reglementări ale Ministerului Educaţiei: Riegler: Existau şi înainte, sunt nişte schimbări de formă. Becic: Sunt cuprinse şi în regulamentul şcolar şi în regulile stabilite profesorilor. Reglementările sunt vechi, însă oamenii sunt noi. Noi avem probleme şi din punct de vedere al pregătirii omului în ceea ce priveşte meseria de cadru didactic, ca om care trebuie să desfăşoare această activitate. Învăţământul superior ar trebui să aibă o facultate de pregătire a cadrului didactic, care ar trebui să activeze doar în învăţământ, fiecare facultate să aibă o grupă de 20-30 de locuri, în funcţie de necesarul de la catedră, iar aceşti specialişti să fie pregătiţi din punct de vedere pedagogic, psihologic, metodic, al practicii pedagogice, să aibă cursuri finalizate cu examen, cursuri de un an-doi, cum era înainte. Să fie pregătiţi ca şi cadre didactice, nu ca specialişti. Riegler: A fost un complex de împrejurări, poţi să ai experienţă şi să organizezi perfect o tabără şi să se întâmple aşa ceva, pedeapsa pentru acest profesor e prea dură. Şi noi ne-am confruntat cu situaţii şi cea mai mare problemă e că elevii vin de acasă cu băuturi foarte tari pe care le consumă pe ascuns şi atunci se întâmplă astfel de incidente, beau, acte de teribilism, e un lucru pe care nu poţi să-l controlezi 100%. Procedura nouă înseamnă de fapt dosar de 200 de pagini, mulţi colegi au zis că nu mai vor, dar e vorba de o birocraţie care absolvă ministerul de orice răspundere, nu protejează elevul. Deci responsabilitatea e pasată profesorilor şi părinţilor. Becic: Cadrul didactic trebuie să-şi cunoască foarte bine colectivul, chiar şi într-o excursie de o zi, pericolele există oricum. Dar şi copiii şi părinţii să-i cunoască pe dascăli. Şi părintele are o responsabilitate aici, trebuie să informeze dascălul dacă are crize de personalitate, probleme de autoritate. Cea mai dificilă situaţie dintr-o tabără: Becic: Cea mai dificilă e perioada în care copiii au ore libere şi aici e vorba şi de numărul de copii, de care depinde supravegherea lor. Iar primul tras la răspundere e cadrul didactic, ceea ce e absolut incorect. Copilul are responsabilitate atât cât înţelege el, însă copiii nu prea conştientizează riscurile, pentru că teribilismul e mult mai puternic decât starea de frică şi de precauţie, e o problemă chiar până la 20 de ani. Există o lipsă de responsabilitate şi din partea părinţilor, care ar trebui să le explice mai bine care sunt riscurile, ce să nu facă etc. Întotdeauna organizăm activităţi în care elevii să stea toţi la un loc, ca să îi putem organiza, dar asta ţine până la ora 12 noaptea, apoi nu mai poţi avea activităţi organizate. Profesorii îi mai lasă o jumătate de oră după ora de somn, ei se mai adună în câte o cameră, ideea e să fie verificaţi. Riegler: Accentul trebuie pus pe cunoaşterea elevilor în prealabil, de aceea e important să ai date temeinice despre elevii cu care mergi. În prima excursie cu elevii mei de clasa a V-a am făcut întâi o excursie de o zi pentru a-i cunoaşte, abia apoi am mers într-o excursie de două zile cu ei, într-o tabără e şi mai complicat. Însă nu văd cum ar fi putut să oprească faptele dacă întâmplarea a avut loc  la ora 4 dimineaţa. Probleme sunt cu orice vârstă, cu liceenii ai probleme cu alcoolul, cu drogul, fumatul e des întâlnit, la ora actuală se fumează mai mult ca niciodată, mulţi directori au amenajat chiar locuri de fumat, ca să fie populari. Dacă ai informaţii că ai un elev cu probleme comportamentale, atunci ori îl supraveghezi foarte bine, ori nu-l iei deloc în tabără. Becic: Ar trebui să existe un drept al profesorului de a-l controla în orice moment, oriunde pe elev, şi în bagaje, şi în baie, să nu aibă alcool, dar trebui să-mi permită legea să fac asta. Riegler: Dacă răspunderea e toată a profesorului atunci trebuie să aibă şi dreptul de a controla exclusiv tot ce se întâmplă în tabără. Trebuie de asemenea făcut şi instructajul înainte de a pleca în excursie, eu le zic că ceea ce e mai important e să ne întoarcem nevătămaţi. Becic: Fata care a murit ar fi trebuit să ştie că nu are voie să aibă sau să consume alcool. Mihaela Gună: preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi din România Vina ar trebui împărţită, nu poate fi doar vina cadrului didactic, asta e punctul de vedere general. UN dascăl nu poate să supravegheze non stop ce face fiecare elev, cadrul didactic nu ai are control asupra orelor de somn, nu poate să doarmă cu toţi elevii. Pentru ce se întâmplă în timpul zilei, da, ar trebui să organizeze activităţi de grup. Părintele trebuie să-şi dea acordul, iar copiii trebuie prelucraţi ca să nu recurgă la abateri de la disciplină, dar cadrul didactic nu se poate dedubla, aşa că părinţii trebuie să-şi asume şi responsabilitatea lor. Instanţa Judecătoriei Sinaia l-a condamnat, în data de 24 aprilie, pe profesorul de matematică Mircea Lascu, la un an şi jumătate de închisoare cu executare pentru ucidere din culpă. Lascu a fost organizatorul taberei de la Buşteni pentru elevi olimpici, în ianuarie 2013, unde o fată de 13 ani din Bucureşti, olimpică la matematică, a murit după ce a căzut de la etajul vilei în care era cazată, fiind găsită îngheţată lângă un zid al construcţiei. De asemenea, instanţa a dispus ca profesorul Mircea Lascu şi asociaţia acestuia „Math Time”, care a fost parte responsabilă civilmente în proces, să plătească familiei elevei 25.740 de lei despăgubiri materiale, 60.000 de lei daune morale şi 10.950 de lei cheltuieli judiciare. Totodată, magistraţii i-au interzis profesorului Mircea Lascu să mai organizeze tabere de studiu sau orice activităţi similare. Sentinţa Judecătoriei Sinaia nu este definitivă şi poate fi atacată cu apel în termen de zece zile de la comunicare. Nu este pentru prima dată când un profesor este condamnat la închisoare. În noiembrie 2013, profesoara Elisabeta Mincior, din Iaşi, a fost condamnată de Judecătoria Constanţa la pedeapsa de trei ani de închisoare cu suspendare, pentru ucidere din culpă. Elisabeta Mincior a fost unul dintre cadrele didactice care ar fi trebuit să aibă grijă de Mirel Enache şi de Adrian Roşu, elevi ai şcolii din localitatea ieşeană Ciorteşti, morţi în august 2009, în Eforie Sud. Fetiţa, găsită cu o temperatură a corpului mai mică de 20 de grade La începutul lunii ianuarie 2013, o adolescentă de 13 ani, elevă în clasa a VII-a la Şcoala nr. 56 „Jose Marti” din Bucureşti, care se afla în tabără la Buşteni, a fost găsită în apropierea zidului vilei unde era cazată, în comă profundă şi şoc hipotermic, cu o temperatură a corpului de 19,5 grade. Fata, care avea politraumatisme ca urmare a căderii de la înălţime, a fost transportată la spitalul din Sinaia. La scurt timp după ce a fost adusă la spital, eleva a făcut stop cardio-respirator, medicii reuşind să-i repornească inima după câteva ore de masaj cardiac extern. Timp de câteva ore, inima fetei a bătut singură, însă fata respira cu ajutorul aparatelor. Adolescenta a murit după ce a făcut un nou stop cardio-respirator. Tânăra se afla, alături de alţi 21 de elevi olimpici la matematică, într-o tabără organizată de o asociaţie nonprofit care aparţine profesorului pensionar Mircea Lascu din Zalău. Profesorul s-a retras din învăţământ în 1993 pentru a se ocupa de editura pe care a înfiinţat-o – Gil -, el fiind cunoscut pentru iniţiative de promovare a performanţelor copiilor. La tabăra de la Buşteni au fost acceptaţi elevi din clasele a VII-a, a VIII-a, a IX-a şi a X-a, însoţiţi de cadre didactice, programul incluzând zilnic şase ore de matematică, nivel avansat, pentru fiecare copil părinţii plătind 1.500 de lei. În februarie 2013, profesorul a fost pus sub urmărire penală, el fiind acuzat de omor din culpă. Reguli noi pentru organizarea taberelor În urma tragediei de la Buşteni, Ministerul Educaţiei a dat noi reglementări în ceea ce priveşte organizarea de tabere pentru elevi. Copiii care vor să meargă în tabere sau excursii şcolare vor fi obligaţi să aducă la şcoală o adeverinţă din care să rezulte că nu au probleme medicale, iar profesorii trebuie să le ofere părinţilor toate datele despre deplasare: unde merg, cu ce mijloc de transport şi cât durează plimbarea. Potrivit noilor reglementări, trebuie să existe un profesor care să supravegheze cel mult zece elevi. Aceştia trebuie să fie însoţiţi şi de o persoană specializată în acordarea primului ajutor. De asemenea, profesorii trebuie să anunţe din timp părinţii şi elevii referitor la distanţa şi durata de mers de la punctul de plecare până la locul în care se află unitatea de cazare, în cazul în care transportul se face cu autocarul. Părinţii trebuie să ştie dacă locul este usor accesibil sau dacă sunt probleme în ceea ce priveşte drumul de acces. În ceea ce priveşte elevii, aceştia nu au voie să aducă şi să consume în tabără sau în excursie alcool, ţigări şi droguri.

Sursa: Adevarul.ro

 

Cifrele de afaceri cerute firmelor care vor să participe la licitaţia pentru noile manuale, reduse de aproape 10 ori

Ministerul Educaţiei a scăzut de aproape 10 ori cifrele de afaceri cerute firmelor care vor să participe la licitaţia pentru noile manuale şcolare, modificând, în data de 25 aprilie, documentaţia publicată iniţial pe SEAP. Potrivit documentelor privind licitaţia pentru manualele de clasa I şi a II-a, publicate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) în data de 19 aprilie, o firmă care vroia să liciteze, de exemplu, pentru realizarea manualului de Comunicare în Limba Română pentru clasa I trebuia să facă dovada unei cifre de afaceri medii în ultimii trei ani de 11 milioane de lei. În data de 25 aprilie, Ministerul Educaţiei a scăzut cifra de afaceri la aproape 1,4 milioane de lei, ceea ce înseamnă acum se pot înscrie mai multe firme la licitaţie. De altfel, potrivit legii, cifra de afaceri impusă pentru calificarea firmelor în licitaţie poate fi cel mult dublul celui mai mare contract subsecvent care se anticipează că va fi atribuit pe durata acordului-cadru. Cu toate acestea, în documentaţia publicată iniţial în SEAP, cifrele de afaceri cerute depăşeau dublul valorii celui mai mare contract subsecvent, potrivit HotNews.ro. O altă modificare adusă este că termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost modificat cu trei zile, astfel încât, ofertele pot fi depuse până pe 6 iunie, iar deschiderea ofertelor va avea loc pe 9 iunie. Ca atare, cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani (2011, 2012 si 2013) trebuie sa fie, pentru fiecare lot ofertat, de minimum: Lot 1 (Comunicare în limba română clasa I – 1.372.213 lei Lot 2 (Comunicare în limba română pentru minorităţi calsa I) – 155.399 lei Lot 3 (Comunicare în limba maternă maghiară clasa I) – 129.519 lei Lot 4 (Comunicare în limba maternă germană clasa I) – 43.043 lei Lot 5 (Comunicare în limba maternă rromani clasa I) – 3.096 lei Lot 6 (Comunicare în limba maternă sârbă clasa I) – 645 lei Lot 7 (Comunicare în limba maternă slovacă clasa I) – 1.419 lei Lot 8 (Comunicare în limba maternă ucraineană clasa I) – 129 lei Lot 9 (Comunicare în limba maternă croată clasa I)- 215 lei Lot 10 (Comunicare în limba română clasa a II-a) – 1.412.530 lei Lot 11 (Comunicare în limba română pentru minorităţi clasa a II-a) – 145.861 lei Lot 12 (Comunicare în limba maternă maghiară clasa a II-a) – 122.824 lei Lot 13 (Comunicare în limba maternă germană clasa a II-a) – 36.357 lei Lot 14 (Comunicare în limba maternă rromani clasa a II-a) – 4.171 lei Lot 15 (Comunicare în limba maternă sârbă clasa a II-a) – 387 lei Lot 16 (Comunicare în limba maternă slovacă clasa a II-a) – 1.849 lei Lot 17 (Comunicare în limba maternă ucraineană clasa a II-a) – 946 lei Lot 18 (Comunicare în limba maternă italiană clasa a II-a )- 1.462 lei Lot 19 (Matematică şi explorarea mediului clasa I) – 1.475.812 lei Lot 20 (Matematică şi explorarea mediului clasa a II-a)- 1.529.218 lei Lot 21 (Limba modernă clasa I) – 1.475.812 lei Lot 22 (Limba Modernă clasa a II-a) – 1.529.218 lei Lot 23 (Religie clasa I) – 1.111.414 lei Lot 24 (Religie clasa a II-a) – 1.214.564 lei . Iniţial, cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani (2011, 2012 si 2013) trebuia sa fie, pentru fiecare lot ofertat, de minimum: Lot 1 – 11.000.000 lei Lot 2 – 1.200.000 lei Lot 3 – 1.000.000 lei Lot 4 – 350.000 lei Lot 5 – 25.000 lei Lot 6 – 9.000 lei Lot 7 – 12.000 lei Lot 8 – 2.000 lei Lot 9 – 2.000 lei Lot 10 – 3.500.000 lei Lot 11 – 400.000 lei Lot 12 – 350.000 lei Lot 13 – 90.000 lei Lot 14 – 10.000 lei Lot 15 – 2.000 lei Lot 16 – 5.000 lei Lot 17 – 3.000 lei Lot 18 – 5.000 lei Lot 19 – 12.000.000 lei Lot 20 – 4.000.000 lei Lot 21 – 12.000.000 lei Lot 22 – 4.000.000 lei Lot 23 – 9.000.000 lei Lot 24 – 3.000.000 lei.

Sursa: Adevarul.ro

 

BACALAUREAT 2014 Prima lecţie video la Matematică: cum pot fi evitate cele mai comune greşeli în rezolvarea exerciţiilor

În săptămâna 28 aprilie – 4 mai, adevarul.ro va prezenta trei lecţii video la Matematică, predate de profesori de la licee de top din Bucureşti. Astăzi, profesorul de matematică Adrian Troie, director-adjunct la Colegiul Naţional „Sf. Sava“, a prezentat un subiect de la profilul Mate-Info, la Adevărul Live, plecând de la sfaturile pentru liceeni şi cel mai des întâlnite greşeli în lucrările de la Bac. UPDATE: Profesorul Adrian Troie spune că elevii trebuie să citească atent toate cerinţele înainte să le rezolve, nu să le citească „pe diagonală”. „Subiectul I are cerinţe legate de funcţii, vectori, trigonometrie, aplicaţii, ecuaţii, subiectul al II-lea se referă la materia clasei  XI-a şi algebra de la a XII-a, iar subiectul al III-lea este axat pe analiză. (…) Încercaţi să plecaţi de la premisa că există conexiuni între unele cerinţe, căutaţi-le! Punctele a şi b pot da o mână de ajutor la rezolvarea punctului c. Faţă de testele din străinătate, elevii noştri au destul timp să rezolve toate subiectele”, spune Troie. Profesorul de matematică îi mai sfătuieşte pe elevi să caute soluţiile simplede rezolvare a subiectelor, nu cele complicate. Profesorul a arătat la tablă cum ar trebui rezolvate exerciţii de la profilul Mate-Info, dar a dat şi exemple de cum nu trebuie rezolvate subiectele, mergând pe cele mai des întâlnite greşeli în lucrările elevilor de la Bac din anii anteriori, din 2010 până anul trecut. Variantele şi baremele subiectelor discutate în emisiune: Primele trei lecţii vor fi predate de profesorul de Matematică Adrian Troie, director adjunct la Colegiul Naţional „Sf. Sava” din Bucureşti şi de profesorul Costel Chiteş, de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Capitală. Începând de luni, 14 aprilie, şi până la sfârşitul lunii iunie, vor fi disponibile pe platforma Bacalaureat 2014, integrată în secţiunea Educaţie de pe adevarul.ro, 40 de lecţii video. Profesori de la licee de top din Bucureşti le vor arăta elevilor cum trebuie rezolvate subiectele de la examen şi ce ar trebui să înveţe. Lecţii de consiliere pentru Bac Săptămâna trecută am avut patru lecţii video de consiliere pentru cei care se pregătesc de Bacalaureat, iar în urmă cu două săptămâni am prezentat lecţiile la Limba şi Literatura Română, predate de profesoara Iulia Pop, care le-a explicat elevilor cum trebuie rezolvate subiectele de la Bacalaureat, ce fel de cerinţe vor primi şi cum ar trebui abordate acestea. De asemenea, la Adevărul Live vor fi şi lecţii video destinate pregătirii pentru toate probele orale şi pentru proba scrisă la alegere. Meditaţii video pentru Evaluarea Naţională Elevii de clasa a VIII-a vor putea găsi în secţiunea Educaţie de pe adevarul.ro şapte lecţii video, de la sfârşitul lui aprilie şi până la finalul lunii mai. Două dintre acestea vor fi de pregătire teoretică pentru cele două probe (Română şi Matematică) şi cinci de consiliere, de la pregătirea psihică pentru primul examen naţional serios până la completarea corectă a fişei de înscriere la liceu şi alegerea profilului liceului. Consiliere pentru elevi Dintre cele 40 de lecţii de pe adevarul.ro, 10 vizează partea de consiliere şi sunt oferite de specialişti care au lucrat cu liceeni în anii trecuţi şi care i-au ajutat să promoveze cu succes testele naţionale. Consilierii le vor spune elevilor cum să se organizeze ca să înveţe toată materia, cum să facă faţă stresului, cum să comunice cu profesorii şi cu părinţii sau cum să se pregătească psihic şi fizic pentru a face faţă unei lungi perioade de examene. Marele premiu: 1.000 de euro În cadrul acestei campanii, Adevărul a pregătit şi o serie de premii pentru elevi. Pentru a participa, trebuie să accesaţi acest link şi să vă înscrieţi în secţiunea Bacalaureat 2014 pe adevarul.ro cu un eseu motivaţional pe tema “Care este visul tău?”, să strângeţi cât mai multe like-uri şi share-uri şi, astfel, puteţi câştiga premii Biocebral ce vă vor da energie pe toată perioada examenelor, dar mai ales marele premiu în valoare de 1000 Euro! Dorim participanţilor mult succes şi mult spor la învăţat!

Sursa: Adevarul.ro

 

Viitorul educaţiei e pe internet: aplicaţia care introduce teste standard de engleză

Viitorul educaţiei este pe smartphone, iar Duolingo este o platformă care arată cum se face acest lucru. Aplicaţia care ne ajută să învăţăm limbi străine urmează să introducă teste standardizate, care imită examenul TOEFL de engleză. Potrivit “Wall Street Journal”, aplicaţia inventată de Luis von Ahn, care a devenit cea mai bună din magazinul Apple, conform firmei din Cupertino, vrea să introducă testele standardizate de pe 13 mai. Acestea vor costa 20 de dolari şi vor să fie un ajutor pentru oamenii din ţările în curs de dezvoltare care vor să înveţe o limbă. După cum a declarat Luis Von Ahn pentru “Adevărul”, scopul Duolingo este de a aduce o alternativă viabilă la site-urile şi cursurile de limbă. Pentru că cei care învaţă o limbă străină sunt de obicei oamenii care nu au un statut social foarte bun. Duolingo speră ca în viitor aceste teste care momentan nu vor avea nicio încărcătură juridică vor fi acceptate la universităţi şi companii ca o dovadă a cunoştinţei unei limbi străine. Testele de pe Duolingo vor fi certificate şi verificate de către reţeaua mobilă. TOEFL e un test de cunoştinţe de limbă engleză care a fost fondat în 1964 şi este deţinut de 27 de milioane de oameni din toată lumea. Cu toate acestea, costă 250 de dolari, mai mult sau mai puţin în funcţie de ţară. Cum reuşeşti să nu trişezi? Aceasta este marea problemă cu un test care este dat de la distanţă. Cum verifici că utilizatorul nu trişează? Ei bine, testul poate fi dat doar cu smartphone-uri care au cameră frontală, cel care dă testul trebuie să nu aibă căşti la urechi şi să rotească telefonul 360 de grade prin cameră pentru ca cei de la Duolingo să se asigure că nimeni nu mai este prezent în cameră. Compania va înregistra sunetul şi videoclipul din timpul examenului. De asemenea, stafful Duolingo menţionează că poate verifica 60 de examene pe oră pentru dovezi ale copiatului. Care sunt aceste semne? De exemplu, dacă o persoană se uită în afara ecranului. Luis von Ahn a acordat un interviu pentru Weekend Adevărul la începutul lunii. Până acum, Duolingo făcea bani din traduceri făcute de utilizatori. Astfel, învăţai diverse limbi traducând texte CNN şi BuzzFeed, platforme cu care Duolingo are contract. Potrivit declaraţiilor lui Luis von Ahn, şcolile folosesc deja Duoingo. „Să ştii că multe şcoli folosesc deja Duolingo. Nu ştim numărul exact, pentru că avem un serviciu gratuit şi nu au nevoie să ne spună, dar sunt mulţi. Estimăm că sunt câteva sute de mii de elevi care folosesc Duolingo ca temă pentru acasă. Ştim asta de la câţiva profesori. Un lucru pe care-l vom face în curând şi pe care-l anunţ aici în premieră e că vom lansa o opţiune pentru profesori, ca să-şi poată urmări elevii, activitatea lor aici. Acest lucru va aduce foarte multe şcoli aici. E interesant să ştim că Duolingo e temă pentru acasă, pentru că aşa ne atingem scopul”, a spus Von Ahn. În privinţa, schimbării sistemului educaţional, Von Ahn crede că există lucruri care poti fi îmbunătăţite de tehnologie. „Cred că e nevoie de o persoană. Duolingo se foloseşte cel mai bine împreună cu un profesor. Poţi să întrebi o persoană, iar ea să-ţi răspundă. În schimb, învăţământul trebuie să se mai schimbe. Nu cred că e foarte folositor ca un profesor să stea în faţa clasei de 50 de studenţi şi să predea ceva ce poate fi văzut pe un video. E învechit aşa. Dar un om trebuie să explice, trebuie să răspundă la întrebări despre anumite concepte unui grup mic”, a spus Von Ahn.

Sursa: Adevarul.ro

 

Trei sferturi dintre șomerii români nu au nici studii liceale

Jumătate dintre cei peste 500.000 de șomeri înregistrați în luna martie sunt din categoriile de vârste 30-39 și 40-49 de ani, trei sferturi nu au nici măcar studii liceale, iar peste 72.000 sunt inactivi pe piața muncii de peste 27 de luni, rezultă din datele centralizate de ANOFM. Datele centralizate de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) arată că în topul șomerilor sunt persoanele care au între 40 și 49 de ani, 143.574 din cei peste 500.000 de șomeri înregistrați în luna martie fiind din această grupă de vârste. Pe locul al doilea în acest top sunt persoanele care au între 30 și 39 de ani, în total 117.796 fiind înregistrate ca șomeri. Cea de-a treia poziție a clasamentului este ocupată de cei care au peste 55 de ani, 71.311 de persoane din această categorie nereușind să își găsească un loc de muncă, acestea fiind urmate de șomerii care au între 50 și 55 de ani, în total 67.346 de persoane. Ultimele două locuri din acest clasament sunt ocupate de tinerii de sub 25 de ani, respectiv de cei care au între 25 și 29 de ani, fiind înregistrați ca șomeri 62.772 de persoane care intră în prima categorie și 40.903 în cea de-a doua. Din numărul total de șomeri, trei sferturi (379.715) sunt persoane cu nivel de instruire primar, gimnazial și profesional, 91.892 au studii liceale sau post-liceale și 32.095 au studii superioare. În ce privește durata șomajului, cele mai multe persoane (146.605) sunt în această situație de o perioadă cuprinsă între trei și șase luni, 122.069 sunt șomere de cel mult trei luni, 72.498 sunt înregistrate ca șomeri de peste 27 de luni (fără a mai fi indemnizați), 64.474 au între șase și nouă luni de șomaj, 34.768 sunt inactivi de o perioadă cuprinsă între nouă luni și un an, iar 63.288 au o perioadă de șomaj cuprinsă de peste un an, dar până în 27 de luni. Cele mai ridicate niveluri ale ratei șomajului au fost înregistrate în județele: Vaslui (11,53 la sută), Mehedinți (10,34 la sută), Teleorman (10,16 la sută), Dolj (9,68 la sută), Alba (9,30 la sută), Galați (9,05 la sută), Buzău (8,54 la sută), Ialomița (8,21 la sută), Olt (7,94 la sută), Gorj (7,79 la sută). Cele mai mici rate ale șomajului, de până 5 la sută, au fost înregistrate în: Ilfov (1.73 la sută), București (2,05 la sută), Cluj (3,32 la sută), Maramureș (3,85 la sută), Bihor (4,03 la sută), Constanța (4,28 la sută), Satu Mare (4,46 la sută), Bistrița (4,68 la sută), Sibiu (4,73 la sută). Peste 503.000 de șomeri au fost înregistrați la nivel național, în luna martie, când rata șomajului a scăzut cu 0,27 puncte procentuale, ajungând la 5,56 la sută. Rata șomajului înregistrat la sfârșitul lunii martie, la nivel național, a fost de 5,56 la sută, mai mică atât față de cea din februarie, cu 0,27 puncte procentuale, cât și față de cea din perioada similară a anului trecut, cu 0,02 puncte procentuale. În luna martie au fost înregistrați în evidențele agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă 503.702 de șomeri, cu 24.339 mai puțini față de februarie. Rata șomajului masculin a scăzut de la 6,48 la sută în februarie la 6,16 la sută în martie, iar rata șomajului feminin a scăzut de la 5,09 la sută la 4,88 la sută. Numărul șomerilor femei la 31 martie a fost de 208.376 de persoane. Din totalul șomerilor înregistrați, 166.758 au fost indemnizați și 336.944 neindemnizați. Numărul șomerilor indemnizați a scăzut cu 24.420 de persoane, iar al celor neindemnizați a crescut cu 81 față de luna precedentă.

Sursa: Curentul.ro

 

Inspectoratul Școlar București: luni începe înscrierea copiilor nou veniți în grădinițe

Înscrierea copiilor din Capitală nou veniți în grădinițe începe luni și va avea mai multe etape, numărul locurilor disponibile fiind de aproximativ 12.000, a declarat, pentru Mediafax șeful Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB), Constantin Trăistaru. Potrivit lui Trăistaru, cele 12.000 de locuri au rămas libere după reînscrierea copiilor care frecventează deja o unitate de învățământ preșcolar din București. În iunie va fi organizată a doua etapă, pentru copiii care nu vor fi înscriși în etapa care începe luni, 28 aprilie. ISMB precizează că înscrierile copiilor nou veniți în sistem vor putea continua în iulie, în limita locurilor rămase libere. Inițial, înscrierea copiilor nou veniți în grădinițe era programată să înceapă în 23 aprilie, însă a fost amânată, în condițiile în care data respectivă venea imediat după perioada Paștelui. La sfârșitul lunii martie, șeful ISMB preciza, tot pentru Mediafax, că peste 1.560 de grupe în grădinițele din Capitală vor fi în anul școlar 2014-2015, dintre care 84,76%, respectiv 1.329 de grupe, cu program prelungit. „Estimăm că sunt 25.000 de copii ce pot fi reînscriși. Totodată, fac precizarea că vom coborî vârsta de reînscriere spre 2,5 ani, din cauza lipsei creșelor. Părinții cu copii sub trei ani ne-au cerut să înscriem copiii în grădinițe, întrucât nu au cu cine să-i lase”, a spus Trăistaru. Șeful ISMB mai precizat atunci că, pentru anul școlar 2014-2015, pot fi asigurate, în grădinițele din București, locuri pentru aproximativ 40.000 de copii.

Sursa: Curentul.ro

 

Aplicaţie pentru învăţământul online. Profesorul poate să predea mai multor elevi din locuri diferite

O nouă aplicaţie pentru învăţământul online a fost creată de curând în ţara noastră şi urmează să fie patentată în Statele Unite. Aceasta îi permite profesorului să predea şi să explice simultan mai multor elevi care se află în locuri diferite. De asemenea, dascălul poate verifica și ce lucrează elevul sau dacă este sau nu atent. Potrivit noii platforme, elevul poate învăţa cu profesorul aflat într-o sală obişnuită de clasă. În acelaşi timp, dintr-o altă locaţie, profesorul poate preda lecţia din faţa unei table electronice. Totul se întâmplă în mediul virtual, iar utilizatorii au nevoie doar de un calculator şi o conexiune la internet, transmite Digi 24. Cu ajutorul acestui program, elevul poate lucra de acasă, ca şi cum ar fi prezent la ora din clasă. Profesorul este conectat online cu mai mulţi elevi din clase separate, cărora le poate verifica temele. Profesorii şi elevii s-au arătat a fi încântaţi de acest sistem, care le permite să urmeze într-un mod normal cursurile, chiar dacă nu sunt la şcoală. „Pentru zilele în care lipseşti de la şcoală. Dacă, de exemplu, eşti răcit poţi să faci de acasă şi să iei parte la lecţia pe care o predă profesorul. Dacă sunt mai mulţi elevi, putem să împărţim elevii în două şi să avem un singur profesor care să ne predea”, spune Luca Munteanu, elev. „Am posibilitatea să urmăresc elevul, să interacţionez cu el, chiar dacă elevul nu se află în aceaşi sală de clasă în care sunt eu. Programul îmi permite să verific în fiecare moment dacă elevul este atent, pot să interacţionez cu el şi îmi dau seama dacă este atent sau nu este atent .Elevii sunt mai deschişi la nou decât cadrele didactice, primesc mai uşor acest tip de lecţie, interacţionaeză uşor”, explică Ioana Stoica, profesor de fizică. De asemenea, aplicaţia dă posibilitatea folosirii imaginilor şi a informaţiilor de pe internet. Deputatul şi profesorul universitar, Varujan Pambuccian a precizat că această platformă este un nou concept educaţional. „E un nou concept educaţional, pentru că el înglobează cele trei tendinţe mari actuale, învăţarea interactivă, cea din clasă, faţă în faţă, cu care ne-am obişnuit, ce a rămas din e-learning şi trendul acesta nou. Prin această aplicaţie se pot genera şi filme, care după aceea pot fi utilizate şi în acest tip de învăţare”, a afirmat Varujan Pambuccian. Un liceu din Capitală testează în prezent această aplicaţie şi urmează să fie patentată în Statele Unite. Programul poate fi folosit şi de elevii claselor gimnaziale.

Sursa: Puterea.ro

 

Timişoară. O elevă a ajuns la spital, după ce un coleg a lovit-o cu un scaun în spate

O elevă de la Liceul „Dositei Obradovici” din Timişoara a ajuns luni la spital, după ce un coleg de clasă a lovit-o în timpul unei pauze cu un scaun în spate. Agresorul riscă să fie eliminat de la cursuri, deoarece are deja nota scăzută la purtare. Inspectorul şef adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Timiş, Aura Danielescu, a declarat că incidentul a avut loc într-o pauză, fiind implicaţi un băiat şi o fată în vârstă de 13 ani din clasa a VII-a. „Cei doi copii s-au bătut. Băiatul a ridicat un scaun şi a lovit-o pe fată în zona inghinală şi în spate, fata fiind transportată la Spitalul de Copii. Am vorbit cu medicii de acolo, i s-au făcut fetei investigaţii şi nu are leziuni, dar urmează să i se facă o ecografie pentru a se identifica eventuale leziuni interne. Urmează să stabilim şi de la ce a pornit cearta între cei doi”, a spus Aura Danielescu, potrivit Mediafax. Potrivit inspectorului şef adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Timiş, băiatul nu este la prima abatere, el având deja nota scăzută la purtare. Agresorul urmează să primească acum o altă sancţiune. „Am luat legătura cu conducerea şcolii şi le-am transmis să ia măsurile legale, ţinând cont de gravitatea faptei săvârşite de elev. Deoarece deja are nota scăzută la purtare, acesta riscă să fie eliminat de la cursuri pentru trei-cinci zile. Dacă se va lua această decizie, băiatul va veni la şcoală în intervalul în care este sancţionat, dar va fi pus să desfăşoare alte activităţi”, a mai spus Aura Danielescu. Băiatul va beneficia totodată şi de consiliere psihologică.

Sursa: Puterea.ro

 

UNIVERSITAR

 

ADMITERE FACULTATE 2014 Au început înscrierile la admiterea în instituţiile militare pentru viitorii jandarmi

Jandarmeria Capitalei recrutează candidaţi pentru instituţiile militare de învăţământ care organizează concurs de admitere în acest an şi pun la dispoziţia tinerilor care vor să devină jandarmi 48 de locuri la şcolile de ofiţeri şi 250 de locuri la şcolile de subofiţeri. Înscrierile se fac la sediul Jandarmeriei Bucureşti în data de 2 iunie pentru instituţiile de învăţământ superior şi pe 14 august pentru şcolile postliceale, se arată într-un comunicat de presă al Jandarmeriei Capitalei. Situaţia locurilor disponibile în unităţile militare de învăţământ care organizează admitere în sesiunea 2014 este următoarea: – 40 de locuri (din care 2 locuri pentru romi, 2 locuri pentru maghiari şi 2 locuri pentru alte minorităţi) la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” Bucureşti; – 2 locuri (1 loc – Transmisiuni; 1 loc – Calculatoare şi sisteme informatice pentru apărare şi securitate naţională) la Academia Tehnică Militară Bucureşti; – 6 locuri (2 locuri – Managenent economico–financiar – Finanţe-contabilitate; 4 locuri – Administraţie publică – Intendenţă) la Academia Forţelor Terestre „Nicolae Bălcescu” Sibiu – 125 de locuri (din care 3 locuri pentru romi şi 2 locuri pentru alte minorităţi) la Şcoala Militară de Subofiţeri Jandarmi  „Grigore Alexandru Ghica”  Drăgăşani şi 125 de locuri la Şcoala Militară de Subofiţeri Jandarmi „Petru Rareş” Fălticeni

CRITERII DE RECRUTARE Pentru a participa la concursul de admitere candidaţii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii: • să aibă cetăţenie română şi domiciliul în România; • să cunoască limba română scris şi vorbit; • să aibă vârsta cuprinsă între 18 şi 27 de ani împliniţi în cursul anului în care participă la concurs; • să aibă înălţimea de minimum 1,70 m bărbaţii şi 1,65 m femeile. • să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat; • să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ; • să aibă capacitate deplină de exerciţiu; • să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media generală de minimum 8,00 (opt); • să fie declaraţi apt medical, fizic şi psihic; • să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; • să nu aibă antecedente penale sau să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea; • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite de lege; CONŢINUTUL DOSARULUI DE CANDIDAT Pentru recrutare, fiecare candidat va depune la structura de management resurse umane un dosar plic care va cuprinde următoarele documente: 1. Cererea de înscriere; 2. Declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare; 3. Diploma de bacalaureat (copie legalizată) pentru absolvenţii din seriile anterioare sau adeverinţă în original care atestă absolvirea liceului cu diplomă de bacalaureat pentru candidaţii care au absolvit în anul 2014; 4. Foaia matricolă (copie legalizată); 5. Fişa medicală în original ( completată şi încheiată); 6. Certificat de naştere (copie legalizată); 7. Copii ale actului de identitate (C.I. / B.I.),  livretului militar, carnetului de muncă al candidatului, certificatului de căsătorie, certificatului de naştere pentru soţ / soţie şi fiecare copil; 8. Autobiografia; 9. Tabelul  nominal cu rudele candidatului; 10. Certificatul de cazier judiciar pentru candidat; 11. Caracterizarea de la ultimul loc de muncă/unitate militară/şcoală (va cuprinde obligatoriu media generală la purtare, calculată pentru cei patru ani de studii liceale); 12. Trei fotografii color 3/4  cm; 13. Două fotografii color 9/12 cm.

Sursa: Adevarul.ro

 

UMF Târgu-Mureş: PSD îi joacă pe maghiari la două capete

Prorectorii maghiari de la UMF Târgu-Mureş şi-au depus demisiile în semn de protest faţă de faptul că, deşi Guvernul Ponta a promis UDMR înfiinţarea liniei de predare în limba maghiară ca parte a programului de guvernare, agenţia de acreditare de pe lângă Ministerul Educaţiei a refuzat acreditarea. Prorectorul Szilagy Tibor, din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie (UMF) Târgu-Mureş, alături de doi prodecani (Frigy Attila şi Şipoş Emeşe) şi-au depus demisiile vineri, în urma discuţiilor avute cu profesorii români în prezenţa ministrului delegat pentru Învăţământ Superior, Mihnea Costoiu, pentru că nu au primit promisiuni ferme în legătură cu înfiinţarea liniei de predare în limba maghiară. Demisiile au venit în lanţ, după ce s-au încheiat negocierile cu privire la înfiinţarea Secţiei cu predare în limba maghiară. Szilagy Tibor a declarat că „profesorii şi studenţii nu cer decât respectarea Legii Educaţiei din anul 2011, lege care prevede înfiinţarea învăţământului în limba maghiară, dar pe care Senatul UMF nu o respectă. De asta ne-am dat demisia, iar ceilalţi colegi au semnat că nu vor veni la şedinţele Senatului UMF, ale Consiliilor Profesorale şi ale Consiliilor Departamentelor unde sunt membri“. Reprezentantul cadrelor didactice maghiare de la UMF Târgu-Mureş, profesorul dr. Szabo Bella, a spus: „Declaraţia pe care profesorii maghiari au dat-o că nu se vor prezenta la şedinţele acestor foruri nu a fost semnată nominal, ci de conducerea Consiliului liniei maghiare. Această declaraţie a fost depusă în conformitate cu hotărârea Adunării Generale din 1 aprilie. Deci conducerea Consiliului liniei maghiare a semnat în numele cadrelor didactice maghiare din aceste foruri“. Negocierile continuă Demisiile dascălilor nu au fost acceptate de către Leonard Azamfirei, rectorul UMF Târgu-Mureş. „Nu am acceptat demisia niciunuia dintre ei. Am să propun din nou discuţii, vom continua negocierile, probabil miercuri vom şti mai mult“, a declarat Leonard Azamfirei. Profesorii maghiari cer introducerea limbii maghiare la lucrările practice, pe lângă limba română, şi grupe de studenţi care să înveţe numai în limba maghiară. Discuţiile care au avut loc între profesorii români şi cei maghiari, la care a fost prezent şi Mihnea Costoiu, ministrul delegat pentru Învăţământul Superior, nu au pus însă punct problemelor ivite la UMF Târgu-Mureş. Punctul 7 al protocolului încheiat acum doi ani şi care priveşte înfiinţarea departamentelor maghiare a dus din nou la eşuarea negocierilor. Profesorii maghiari cer cu tărie respectarea protocolului, adică un departament maghiar, chiar de anul viitor. Deşi profesorii maghiari insistă cu înfiinţarea departamentului maghiar, este nevoie de o altă evaluare a ARACIS, agenţia de evaluare şi acreditare a universităţilor. Mihnea Costoiu a declarat că este o problemă falsă. „Cred că dialogul între cele două părţi ar trebui să continue“, a spus ministrul. Mai mult, Costoiu susţine că o acreditare pe termen lung nu poate fi dată fără acordul ARACIS, care la ultima evaluare a arătat de ce nu e justificată înfiinţarea departamentului maghiar. „O decizie greşită“, a subliniat Mihnea Costoiu, referindu-se la demisii şi proteste. „Dialogul rămâne în continuare singura cale de rezolvare a problemelor. Ministerul a monitorizat atent  aplicarea punctelor din protocol şi au fost rezolvate“, a adăugat ministrul. Rectorul UMF Targu-Mures, Leonard Azamfirei, a declarat că, dacă şi de data aceasta negoicerile vor eşua, va înregistra demisiile şi va delega atribuţiile altor persoane. Promisiune deşartă În timpul negocierilor cu UDMR pentru programul de guvernare, Victor Ponta şi-a luat angajamentul de a înfiinţa departamentul în limba maghiară de la UMF Târgu-Mureş. Înţelegerea a fost menţionată chiar şi în programul de guvernare, chiar dacă nu este specificată Universitatea din Târgu Mureş.  „În ceea ce priveşte învăţământul în limbile minorităţilor naţionale, precum şi programele de învăţare a limbii şi literaturii materne, Guvernul va adopta, în urma consultării cu reprezentanţii minorităţilor naţionale din Parlamentul României, legislaţia subsecventă Legii Educaţiei Naţionale“, se arată în programul de guvernare PSD-UDMR. Partidul Popular al Maghiarilor din Transilvania (PPMT), formaţiune ce se luptă direct cu UDMR pentru voturile maghiarilor din Ardeal, a cerut demisia vicepremierului Kelemen Hunor şi a secretarului de stat în Ministerul Educaţiei, Kiraly Andras, dacă nu vor reuşi să rezolve, până la sfârşitul acestui an universitar, problema înfiinţării departamentelor în limba maghiară. „Ne aşteptăm la o poziţie fermă a UDMR, iar membrii Uniunii din Guvern să protesteze şi chiar să demisioneze dacă nu au alte mijloace “, a spus vicepreşedintele PPMT Zakarias Zoltan. Scandalul care a debarcat un guvern şi a format un altul Scandalul UMF Târgu-Mureş a început în anul 2011, odată cu promulgarea Legii Educaţiei, care declara Universitatea „multiculturală şi multilingvă“, alături de Universitatea „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca şi Universitatea de Artă Teatrală din Târgu-Mureş. În contextul noilor schimbări, era obligatoriu ca şi la UMF Târgu Mureş să se constituie linii sau secţii în limbile minorităţilor naţionale, aşa cum spunea lege şi aşa cum existau şi la celelalte două universităţi. Senatul universităţii, condus de români, nu a dorit însă să respecte aceste prevederi. În 2012, la sfârşitul lunii martie, Cabinetul Ungureanu, din care făceau parte şi miniştri UDMR, a aprobat o Hotărâre de Guvern privind înfiinţarea liniilor maghiare de studiu la UMF Târgu-Mureş. Actul normativ stabilea că la universitate va fi înfiinţată o nouă facultate, cu programe în limbile română, maghiară şi engleză. În 4 mai 2012, în urma unei solicitări a conducerii române a UMF, Curtea de apel Târgu Mureş a suspendat aplicarea hotărârii de guvern. În ultimele zile de mandat, Guvernul Ungureanu a declarat recurs faţă de sentinţa de suspendare a HG. Până să se judece în continuare procesul, nou instalatul Guvern Ponta 1, din care nu mai făcea parte UDMR, a retras recursul. De altfel, această hotărâre de Guvern a reprezentat una dintre temele moţiunii de cenzură a USL care a dus la căderea  Guvernului Ungureanu, după numai 78 de zile de mandat. Anul trecut, în luna martie, dată fiind retargerea recursului de către guvernul Ponta, Curtea de Apel Târgu Mureş a anulat definitiv HG privind înfiinţarea unei noi facultăţi în cadrul UMF Târgu Mureş, cu programe în limbile română, maghiară şi engleză. Acum, silit de nevoia atragerii UDMR la guvernare, guvernul s-a angajat să respecte doleanţele maghiarilor, dar se poate prevala de faptul că ARACIS, o agenţie, cel puţin teoretic, autonomă faţă de guvern, a respins acreditarea liniei de predare în limba maghiară

Sursa: Adevarul.ro

 

Excelența în Educație, premiată de Uniunea Studenților din România

Uniunea Studenţilor din România va decerna 10 premii ale excelenţei în educaţie, cu prilejul celei de-a VII-a ediţii a Congresului Studenţilor din România, eveniment care va avea loc pe 17 mai în Aula Magna a Academiei de Studii Economice din Bucureşti. Astfel, Congresul are în anul 2014 un număr de 3 componente de bază: 8 workshopuri ce surprind cele mai importante elemente ale sistemului educaţional, desfăşurate pe data de 16 mai la Universitatea Româno-Americană, Adunarea Plenară şi Premiile Excelenţei în Educaţie.

Concursul dispune de un număr de zece categorii la care studenţii se pot înscrie: Premiul pentru cel mai bun student din domeniul Tehnologia Informaţiei, Premiul pentru cel mai bun student din domeniul Sănătăţii, Premiul pentru cel mai bun student din domeniul Economie şi Business, Premiul pentru cel mai bun student din domeniul Sport etc. Potrivit agerpres, un candidat poate fi recomandat de către o altă persoană prin completarea formularului de la categoria ‘Recomandă un student’, urmând să fie contactat de către organizatori pentru înscrierea oficială în concurs. Înscrierea se realizează după ce un participant va accesa formularul disponibil pe site.

Sursa: Evz.ro

 

O cercetătoare româncă, premiată la Casa Albă de Barack Obama

Andreea Creangă o româncă din Călăraşi, care trăiește de câțiva ani în America, a primit cea mai înaltă distincţie a administraţiei americane pentru oamenii de ştiinţă aflaţi la început de drum. Tânăra lucrează, din 2009, la Centrul pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor din Atlanta și a debutat cu o cercetare realizată în legătură  cu mortalitatea maternă. Studiul a presupus strângerea datelor din aproape 30 de spitale din New York şi s-a concentrat pe efectelor virusului gripal H1N1 asupra femeilor însărcinate. La ceremonia de la Casa Albă a participat şi preşedintele Statelor Unite, Barack Obama. Andreea Creangă nu exclude ideea de a se întoarce în țară, însă crede că nu este încă momentul. „Cred că s-au făcut anumite progrese de când am plecat eu din ţară, dar se poate şi mai bine”, spune Andreea pentru TVR. Aceasta și-ar dori să vină în România pentru a preda.

Sursa: Evz.ro

 

Consiliere profesională pentru 5.050 de studenți în medicină

Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa“ din Iaşi lansează proiectul „Consiliere profesională pentru studenții în medicină și programul integrat de practică în domeniul medicinei generale și dentare“. Obiectivul principal al proiectului este dezvoltarea şi furnizarea serviciilor de consiliere în carieră şi îmbunătăţirea competenţelor în domeniul medicinei pentru 5.050 de studenţi la medicină generală şi medicină dentară de la universitățile de profil din Iași, Cluj, Constanța și Szeged, Ungaria, în scopul creşterii şanselor de integrare pe piaţa muncii din România și facilitării tranziţiei de la statutul de student la cel de angajat. Un alt scop al acestui proiect este ca viitorii medici să-și îmbunătăţească competenţele în vederea comunicării cu pacientul cu dizabilităţi prin organizarea şi desfăşurarea unor seminarii, întruniri şi dezbateri cu tematica managementului abordării pacientului cu dizabilităţi.

Sursa: Puterea.ro