Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 28.11.2013

PREUNIVERSITAR

 

Guvernul alocă 46 de milioane de lei din TVA pentru salariile dascălilor şi restanţele câştigate de aceştia în instanţă

Instituţiile de învăţământ preuniversitar de stat finanţate din bugetele locale vor primi 46 de milioane de lei din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru plata salariilor şi a sporurilor (41 de milioane de lei), dar şi pentru achitarea salariilor restante câştigate de ei în instanţă (5 milioane de lei), potrivit unei decizii aprobate în şedinţa Executivului de miercuri. „Se repartizează pe judeţe şi la nivelul municipiului Bucureşti suma totală de 46 mii lei (46 milioane lei-n.r.), din care 41.000 mii lei pentru plata salariilor, sporurilor, indemnizaţiilor şi altor drepturi salariale în bani stabilite prin lege şi pentru plata contribuţiilor aferente acestora, iar 5.000 mii lei pentru plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială personalului din învăţământului preuniversitar de stat”, se arată într-un comunicat al Guvernului. Executivul a decis de asemenea să repartizeze pe judeţe un milion de lei pentru plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilită în favoarea personalului din unităţile de învăţământ special. Buget mai mare în 2014 Educaţia primeşte 13% din bugetul naţional (3,4% din PIB), adică 22 de miliarde de lei, cu 2 miliarde mai mult decât în 2013, aceasta fiind cea mai mare creştere din ultimii ani, a anunţat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Totuşi, sindicaliştii din învăţământ, care au cerut 6% din PIB, organizează un referendum care ar putea declanşa o grevă generală în Educaţie. Rezultatele acestuia se vor comunica pe 4-5 decembrie. Profesorii, studenţii şi elevii cer 6% din PIB pentru Educaţie În ultimele săptămâni au avut loc mai multe proteste în educaţie începând cu profesorii care au pichetat în luna octombrie, sediile Guvernului, ale Parlamentului şi ale USL. Pe 6 noiembrie, 10.000 de profesori de la Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) au ieşit în stradă la un miting, iar săptămâna următoare au ieşit mii de studenţi să protesteze în toată ţara, în timp ce elevii au făcut grevă japoneză în şcoli. Mai mult, sindicatele din învăţământ organizează în perioada aceasta un referendum, urmând ca la începutul lui decembrie să fie comunicate rezultatele acestuia care vor arăta dacă se va face sau nu grevă generală în 2014, în Educaţie. „Bugetul alocat Educaţiei va fi de 3,4% din PIB, până la 6% cât e în lege, e departe”, a spus preşedintele FSLI Simion Hăncescu, pentru „adevarul.ro”. El a mai precizat că de la finanţarea pleacă toate problemele din Educaţie, începând cu decontarea navetei pentru elevi şi profesori până la lipsa manualelor şcolare. „Lucrurile sunt destul de grave. Pe 4-5 decembrie vom avea rezultatele referendumului”, a mai spus el.

Sursa: Adevarul.ro

 

Cei care obţin nota 7 în 2013 şi 2014 se pot titulariza, potrivit unui amendament adoptat la Legea Bugetului

Un amendament care va fi cuprins în noua Lege a bugetului a fost adoptat miercuri seară în unanimitate de către comisiile de Buget-Finanţe, acesta referindu-se la posibilitatea profesorilor de a deveni titulari dacă au obţinut cel puţin nota 7 la concursul de titularizare în anii 2013 şi 2014, anunţă Mediafax. Textul amendamentului, pentru un nou alineat la articolul 30 din Legea bugetului, este: „De prevederile articolului 253, alin. 1) din Legea Educaţiei beneficiază în anul 2014 şi candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7 la concursul de titularizare în anii 2013 şi 2014”. Iniţiatoarea acestui amendament este senatorul PSD Ecaterina Andronescu, aceasta explicând că o modificare asemănătoare a fost realizată şi pentru bugetul din 2013. „Este vorba de un text nou. Un asemenea amendament am avut şi în Legea bugetului pe anul 2013. Legea (Educaţiei, n.r.) rezolvă numai pentru cei care până în 2012 au obţinut nota şapte şi au dreptul să beneficieze de această medie. Anul trecut prin Legea bugetului am rezolvat pentru cei care au obţinut cel puţin şapte la examentul de titularizare din 2013. Legea bugetului din 2013 nu mai este valabilă în 2014 să vă rog prin acest amendament să aceptăm pentru cei doi ani – 2013 şi 2014 – un beneficiu pentru cadrele didactice care au obţinut note mari la titularizare dar, din cauză de lipsă de posturi, nu au putut să se şi titularizeze şi participă cu nota obţinută în 2013 şi 2014 în anul 2014″, a spus Ecaterina Andronescu, potrivit Mediafax. Comisiile Buget-Finanţe au votat în unanimitate amendamentul, după ce ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea, a declarat că Guvernul este de acord cu această modificare. Venită special pentru a susţine acest amendament, deşi lucrările comisiilor se desfăşurau după miezul nopţii, Ecaterina Andronescu şi-a arătat speranţa ca până la următoarea lege de buget să fie realizată o modificare legislativă pentru a statua definitiv acest drept. Potrivit articolului 253 din Legea Educatiei: „Cadrele didactice netitulare calificate care au participat la concursul naţional unic de titularizare în ultimii 3 ani, anteriori intrării în vigoare a prezentei legi, care au obţinut cel puţin nota 7 şi au ocupat un post/catedră devin titulari ai şcolii respective dacă: a) se certifică viabilitatea postului/catedrei; b) consiliul de administraţie al şcolii respective este de acord”.

Sursa: Adevarul.ro

 

Sală de sport de 190.000 de lei la Şcoala Generală 31

Până la finele anului alte trei şcoli vor avea săli, iar de anul viitor se doreşte ca proiectul să fie extins. Edilii vor ca astfel copii să înţeleagă cât de important este sportul şi să aibă condiţii optime pentru a-l practica la şcoală. Această sală face parte din proiectul municipalităţii de dezvoltare a sportului de masă în şcolile din Braşov, care, în acest an, cuprinde, pe lângă şcoala generală 31, şi sălile de sport de la şcolile generale nr. 1, 13 şi 30, care vor fi finalizate în următoarele săptămâni. Cele 4 săli de sport sunt construite după un proiect tip, care a mai fost utilizat şi la şcolile generale nr. 3 (fostă 7) şi nr. 27. „Această investiţie este un câştig pentru comunitatea braşoveană, prin faptul că o şcoală în care elevii îşi desfăşurau orele de sport într-o sală de clasă are acum o sală de sport adecvată, care oferă toate facilităţile necesare pentru agest gen de activitate. Este foarte important ca, de la vârste cât mai mici, copii să îndrăgească sportul şi activităţile fizice, iar rolul nostru este de a le oferi condiţiile necesare pentru acest lucru. Este o sală care are toate dotările necesare, a fost construită într-un timp foarte scurt, cu costuri minime. Anul viitor sperăm să continuăm acest proiect şi să construim săli de sport la şcolile generale nr. 4, 9,14,15“, a declarat primarul George Scripcaru. Construcţia a fost realizată pe structură metalică. Pe lângă terenul de sport cu dimensiuni de 9×18 metri, destinat gimnasticii şi jocurilor sportive fără caracter competiţional, sala adăposteşte un cabinet medical, birou, holuri, vestiare, grupuri sanitare, spaţiu depozitare material sportiv. Capacitatea maximă a sălii este de 60 persoane.

Sursa: Adevarul.ro

 

Ce face România pentru elevii de elită?

Pornesc de la premiza, argumentarea legală şi morală că învăţământul public este adresat tuturor cetăţenilor fără niciun fel de discriminare. Dar cum rămâne cu elevii talentaţi şi geniali pe care mereu îi ignorăm chiar şi atunci când ne reprezintă ţara în lumea întreagă – precum în cazul lui Ionuţ Budişteanu, despre care am aflat abia în vara aceasta? Asta deşi el este genial nu din 2013, ci ani la rând a triumfat la vreo 130 de concursuri naţionale şi 18 concursuri internaţionale (în 11 ţări). Ce face statul român pentru dezvoltarea şi cultivarea talentului lor unic şi de mare preţ şi de relevanţă nu doar pentru ei înşişi, şcoală, comunitate, cât pentru ţara întreagă, ţara în care (încă) trăiesc şi de care aparţin? Cum sprijină instituţiile statului nostru elevii cu real potenţial pentru România?  Şi cum îi păstrează pentru patrie când o bună şi îngrijoratoare parte dintre elevii noştri doresc să ia drumul ţărilor Europei? Dacă învăţâmântul este suprabulversat prin instabilitate, decizii proaste, rapide, greşite, tranzitorii (unele contradictorii cu cele anterioare), prin suprasolicitarea sarcinilor cadrelor didactice şi suprasolicitarea activităţilor pentru elevi, prin programe şi proiecte şcolare şi extraşcolare fără număr, ce se întâmplă cu elevii de excepţie ai României care sunt supuşi la tolerarea şi îndeplinirea unor obligaţii şcolare fără mare utilitate? Parte dintre ei ce-i drept studiază pe brânci ore în şir şi se bucură singuri prin mila şi devotamentul unor profesori pasionaţi şi cu inimă mare. Parte dintre ei au o familie care îi sprijină şi cam atât… Zilele trecute, măreţul Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării amendează Şcoala Generală nr 81 din Bucureşti cu 1.000 lei deoarece şi-ar fi propus, în urma unui examen de matematică, să organizeze o clasă de „elită”. Evident, în urma unei sesizări a unui părinte ţâfnos. Concluzia: dicriminare. Onorabil Consiliu una-i selecţia, alta-i discriminarea! Părintele însuşi se afla în eroare: nu împărţirea pe clase este reala frustrare a sa, ci nota insuficientă pe care propria odraslă a primit-o şi nu o tolerează. În consecinţă, soluţia nu era o plângere, ci centrarea pe creşterea performanţei odraslei. Şi CNCD-ul a reacţionat în aceeaşi logică de doi lei vechi. Există argumente de ambele părţi, însă, unele nu atât de puternice precum celelalte. De ce matematica ar fi o discriminare? De ce nu şi arta? Sau engleza? Din punct de vedere psihologic, profesorul de la Harvard, Howard Gardner, a descris 8 tipuri de inteligenţă printre care cea logică-matematică, lingvistică, spaţială sau artistică. Dacă, de exemplu, la şcoala de arte are loc o selecţie serioasă prin care sunt admişi doar cei care au inteligenţa artistică (unii vor numi aptitudine sau talent – „are ureche muzicală”) de ce oare nu ar exista şi o clasă unde să fie selectaţi şi elevi cu o inteligenţă matematică? În aceeaşi logică înzestrarea nativă artistică ar fi tot o discrimare? Elevii speciali în clase speciale Dacă şcoala organizează clase speciale pentru elevii sub medie, cei cu CES (cerinţe educaţionale speciale: dizabilităţi, retard mental), clase cu profesori de sprijin, cu altă programă, alte cerinţe, alte facilităţi, nu ar fi onest şi obligatoriu să organizeze clase speciale şi pentru cei cu mult peste medie, pentru cei geniali, în aceeaşi manieră: cu profesori speciali, cu o programă adaptată, pentru a răspunde corect nevoilor de top ale acestora? În sprijinul acestui argument profesorul de informatică George Trifan declara „Dacă vrei să ajungi la performanţe la nivelul olimpiadelor internaţionale, atunci trebuie să ai clase de elite”. Avantajele unei astfel de clase? Un prim rezultat ar fi o creştere a performanţelor şcolare la nivel naţional şi internaţional în totală congruenţă, repet, cu necesităţile şi corecta pregătire a elevilor geniali. Cu alte cuvinte, ştiind că elevii se stimulează reciproc în învăţare, intră într-o competiţie permanentă unii cu ceilalţi, o clasă de matematicieni ar putea crea excelenţă, am avea şi mai mulţi olimpici şi mai multe creiere luminate. Elevii din această clasă ar avea un sentiment al apartenenţei la ceea ce ei simt cu adevărat, ar studia ceea ce ei îşi doresc mai mult şi şi-ar împlini dorinţele. Am avea o clasă pe bune şi o şcoală pe bune. Şi am avea performanţă. Pe de altă parte, şi elevii dintr-o clasă mai puţin performantă ar avea această oportunitate de a se auto-motiva văzând performanţa şi modelul colegilor talentaţi şi geniali. Dar aveam şi contraargumente Cel mai important este următorul: succesul la şcoală nu este un rezultat unic al inteligenţei. Şi alţi factori contribuie precum motivaţia de a studia, persistenţa, interesul pentru şcoală, disciplina sau susţinerea din partea familiei. Chiar dacă în acea clasă elevii ar fi selectaţi după criteriul matematică în acelaşi puzzle sunt necesare mai multe piese… Ceilalţi părinţii ar sări în sus ameninţând că „au fost discriminaţi, că şi copiii lor sunt geniali, doar că au obţinut un rezultat slab la concurs, şi asta pentru că nu au dormit bine în noaptea precedentă” etc. Totuşi, părintelui român i-ar fi mult mai uşor dacă ar pricepe că elevii sunt diferiţi şi copiii lor asemenea, iar a nu avea rezultate bune la matematică nu înseamnă că eşti prost şi nici stigmatizat sau discriminat. Şi, totuşi, psihologia ne învaţă că fiecare persoană este unică şi trebuie tratată cu respect şi în mod individual, că dezvoltarea şi creşterea este un proces, că elevii îşi schimbă opţiunile, îşi descoperă noi talente şi se pot reorienta în parcursul lor educaţional. Cunoaştem cazurile când cel care a luat un 4 la biologie a devenit cel mai bun medic ani mai târziu. Deci există şi alţi factori necunoscuţi nouă, neprevăzuţi, care concură la excelenţa şcolară.   Şi, cu toate acestea, sarcina legiuitorului este de a crea un parcurs educaţional care să stimuleze calităţile personale ale fiecărui elev şi implicit ale elevilor geniali.

Asursa: Adevarul.ro

 

Elita elevilor, premiată. Burse de merit pentru liceenii de top

Elevii cu rezultate deosebite la învăţătură vor fi şi în acest an răsplătiţi de către TenarisSilcotub. 89 de liceeni din Călăraşi vor primi, joi, 28 noiembrie, Bursele de Merit în cadrul unei festivităţi ce se va desfăşura la sala „Barbu Ştirbei” a Centrului Judeţean Cultural. Evenimentul va fi urmat de un spectacol de zile mari, invitaţii serii care vor încinge atmosfera fiind membrii trupei Vunk. De asemenea, doi elevi s-au calificat pentru Premiile de Excelenţă acordate de către companie celor care reuşesc să obţină rezultate la concursurile şi olimpiadele şcolare. „Numărul bursierilor este semnificativ mai mare decât în 2012, când au fost premiaţi 53 de copii. „Programul Burselor de Merit TenarisSilcotub” a devenit foarte popular în rândul elevilor din Călăraşi şi suntem multumiţi să vedem că şi acest lucru îi impulsionează să îşi depăşească, de la an la an, performanţele”, spune Mirela Mihalcea, coordonator programe Dezvoltare Socială. Medii generale mai mari de 9,90 Toţi bursierii din Călăraşi au obţinut, în anul scolar 2012-2013, medii generale mai mari de 9,90. Valoarea unei Burse de Merit este de 1.500 de lei, în timp ce colegii lor cu rezultate la olimpiadele şcolare sunt rasplătiţi cu Premii de Excelenţă a căror valoare variază între 200 şi 1.500 de lei, în funcţie de numărul şi importanţa concursurilor câştigate. Bursierii şi premianţii sunt elevi de la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, care are şi cel mai mare număr de tineri incluşi în program, Colegiul Naţional „Barbu Ştirbei” şi Colegiul Economic. Peste 1.700 de beneficiari Programul de Burse de Merit a debutat, în Romania, în 2005, numărul beneficiarilor depăşind, până în prezent, 1.700 de elevi.  Anul acesta, numărul total al bursierilor la nivelul celor 3 comunităţi în care se derulează proiectul (Călăraşi, Câmpina, Zalău) este de 295.

Sursa: Adevarul.ro

 

Şeful jandarmilor buzoieni, sancţionat pentru că a transportat elevi cu autobuzul unităţii

Comandantul Jandarmeriei Buzău s-a trezit cu mustrări de la superiori, pentru că a folosit autobuzul unităţii ca să aducă o clasă de elevi de la Colegiul Naţional ”B. P. Hasdeu”, la sediul unităţii, într-o acţiune de promovare a meseriei de jandarm. Evenimentul era programat în săptămâna cunoscută drept „Şcoala altfel”. Pentru fapta sa, colonelul Florin Micheten s-a ales cu avertisment, măsură în urma căreia, nu are voie timp de şase luni să se înscrie la vreu un concurs de promovare pe funcţie.   Pe lângă avertisment, comandantul jandarmilor buzoieni va trebui să returneze contravaloarea combustibilului consumat, al chiriei autobuzului unităţii şi al valorii muncii prestate de şoferul acestuia, ”prejudiciu” care va fi calculat de către o comisie specială, numită de eşaloanele superioare.   Avertismentul a venit în urma unui control derulat luna trecută de către o comisie complexă de la vârful Jandarmeriei, în fruntea căreia s-a aflat însuşi comandantul Inspectoratul General al Jandarmeriei, colonelul Mircea Olaru.   Echipa de control a mai descoperit că Micheten ar fi apelat la mecanicul angajat al unităţii militare, după ce maşina personală nu i-a mai pornit. În consecinţă, comandantul va trebui să îi plătească subalternului său de la service-ul unităţii contravaloarea a două ore de muncă.   „Într-o zi nu mi-a mai pornit maşina şi nu am mai putut pleca cu ea. L-am rugat pe mecanic, dacă se poate uita, să îmi spună ce este de făcut. Omul s-a uitat dar nu a reuşit să găsească o rezolvare, drept pentru care am dus-o la service-ul autorizat de unde am şi factură pentru defecţiunea respectivă. Oricum, asta este situaţia, îmi asum cele constatate de comisie şi fără îndoială voi achita sumele ce vor fi stabilite de comisia administrativă”, a declarat colonelul Florin Micheten, şeful Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Buzău. Florin Micheten nu este pentru prima dată în atenţia anchetatorilor de la Bucureşti însă niciuna dintre comisiile de verificare puse pe drumuri de reclamagiii din unitate nu a găsit nereguli de natură a afecta activitatea instituţiei.

Sursa: Adevarul.ro

 

ANALIZĂ De ce clasele de elită nu aduc performanţă

Recenta discuţie despre clasele „de elită” din şcolile din Bucureşti aduce în spaţiul public o dezbatere importantă pentru orice sistem de educaţie: care este varianta cea mai potrivită cu privire la modul în care sunt gestionate şcolile şi clasele. Discuţia despre „streaming” sau „setting” – cum este numită această politică în ţările anglo-saxone (gruparea elevilor în clase de abilităţi academice similare) vs „mixed ability” (şcoli sau clase de abilităţi mixte) este una importantă şi sănătoasă pentru orice sistem de educaţie din lume. Opinia mea este că pentru România este esenţial să adopte cât mai repede o optică „mixed-ability” responsabilă la nivelul deciziilor centrale şi locale. Politica de grupare a elevilor în clase de abilităţi academice similare este nepotrivită din mai multe puncte de vedere. Există cel putin 3 direcţii separate de analiză: 1. analiza beneficiarilor 2. perspectiva morală 3. perspectiva economică 1. Analiza beneficiarilor Prima întrebarea firească pe care ar trebui să ne-o punem atunci când ne gândim dacă o astfel de măsură este bună sau nu este „Pentru cine?”. Putem să identificăm cel puţin 4 categorii de actori relevanţi în acest caz: elevii „de elită”, elevii „ceilalţi”, profesorii şi noi, societatea care beneficiem (sau nu) de pe urma gradului de educaţie al copiilor în general. (Notă: mai există şi părinţii ca actori importanţi ai sistemului. În acest caz, însă, beneficiile lor se identifică cu ale celor două categorii de copii). Pe scurt, lucrurile arată aşa: Cei care câştigă sigur dintr-o astfel de măsură sunt profesorii, pentru că este mai uşor să predai unui grup omogen la orice nivel de pregătire ar fi acesta. Cei care pierd cu certitudine suntem noi, societatea în ansamblu. Voi argumenta mai jos acest punct de vedere la capitolul „economic”. Un alt grup de pierzători sunt elevii „ceilalţi”. Sunt multe studii care argumentează că elevii „mai slabi” performează mai bine când sunt în acelaşi context cu elevi „mai buni” decât atunci când sunt cu alţi colegi de nivel similar [i]. Singurele dispute în literatura de specialitate sunt legate de cât de mare este acest  „peer effect” şi nu dacă el există. Este uşor de intuit: într-o clasă cu elevi de diverse abilităţi, cei mai „slabi” vor beneficia de susţinerea directă sau indirectă a celor „mai buni” (fie şi doar din punct de vedere motivaţional, cei „buni” funcţionând ca exemple). Consecinţa este că atunci vor performa în medie mai bine decât când sunt toţi la acelaşi nivel scăzut. Mai mult, în momentul în care o astfel de selecţie este gestionată defectuos, stima de sine şi motivaţia elevilor ajunşi în clasa mai „slabă” va fi un factor de luat în calcul în performanţa lor ulterioară. Motivaţia şi încrederea sunt, din păcate, factori importanţi şi adesea nepermis de neglijaţi în practica pedagogică din România. În cazul elevilor „de elită”, o multitudine de studii arată că nu există un beneficiu semnificativ al polarizării într-o astfel de clasă. Unele studii neagă aceste beneficii total, altele observă doar îmbunătăţiri minore. Experţii argumentează că sunt alţi factori ai procesului educaţional (calitatea predării, atmosfera în scoala etc) care au impact  mai puternic performanţele şcolare decât compoziţia clasei. Mai mult, în cazul unei astfel de măsuri, se creează o serie de efecte secundare cu impact negativ. Să luăm două exemple la îndemână: sunt şanse mari ca elevii din clasa „bună” să fie marginalizaţi de colegi. Profesorii care ajung să predea acestor clase au parte de un tratament similar din partea colegilor lor de multe ori. Concluzia intermediară este aceea că daca punem în balanţă plusurile şi minusurile, chiar şi în cazul în care am accepta, de dragul dezbaterii, că sunt avantaje evidente pentru elevii „de elită”, tot ieşim „pe minus” în eventualitatea unei astfel de selecţii. 2.  Perspectiva morală O astfel de măsură este problematică din punct de vedere moral pentru că ea continuă să promoveze o etichetă de „merit”  pe ceva ce numai merit nu este. Teza este simplă: performanţele educaţionale sunt doar într-o mică măsură determinate de efortul individual al elevului. Faptul că este mai capabil nu este, din păcate, de multe ori meritul său. Într-un sistem care permite sau încurajează selecţia pe abilităţi încă de la vârstă fragedă, rezultatul este că în mare, simplificând, nivelul de educaţie al părinţilor sau potenţialul financiar determină traiectoria educaţională: Dacă părinţii au bani, educaţie şi/sau timp, copiii vor beneficia de cărţi, poveşti, jucării educaţionale şi, mai apoi, de tehnologie şi meditatori. Acest lucru le va spori considerabil şansele să intre într-o şcoală bună. Copiii care nu sunt atât de norocoşi vor ajunge la o şcoală cu mai multe dificultăţi. Adăugând la lucrurile pe care le aveau mai înainte şi o şcoală cu profesori mai pregătiţi, copiii „de elita” îşi sporesc şi mai tare şansele de a ajunge la un liceu bun – unde ciclul se repetă – ajungând apoi la o facultate bună. În esenţă, copiii care au cea mai mare nevoie de educaţie de calitate ajung printr-un astfel de sistem în cele mai slabe şcoli  în mod progresiv şi pe măsură ce trece timpul, prăpastia dintre ei şi primii se adânceşte. Astfel, în esenţa, faptul că azi, la liceu, un copil are rezultate mai bune la matematică nu se datorează determinării şi ambiţiei sale. Deci nu e pe merit. Mai mult, având în vedere condiţiile precare ale învăţământului românesc, este destul de cunoscut faptul că profesorii „buni” concurează pentru a preda claselor „bune”. Rezultatul este că inclusiv în cadrul aceleiaşi şcoli elevii „mai slabi” primesc o educaţie de o calitate inferioară, ceea ce este departe de un ideal de justeţe. 3. O astfel de măsură nu serveşte interesului economic pe termen lung Politicile de „streaming”  au ca scop principal facilitarea unor performanţe superioare în special elevilor care sunt deja „buni”. Preocuparea principală a sistemului de educaţie din România şi a fiecărei şcoli în mod individual ar trebui să fie acţiunea remedială asupra elevilor „slabi” şi nu căutarea de soluţtii pentru cultivarea elevilor „de elită” (mai ales în detrimentul primilor). Ideal, ar trebui să le facem bine pe amândouă, dar dacă avem de ales, prima e mai importantă. Dacă ne uităm la testele PISA, TIMMS, PIRLS, observăm că şcolile „bune” şi elevii „de top” sunt în media europeană sau peste. Ce ne plasează la capătul listei este nivelul şcolilor „slabe” din urban şi a celor din mediul rural. Din punct de vedere economic investiţia cea mai rentabilă este în ridicarea nivelului elevilor „slabi”. De acolo avem pierderi imense. Un studiu efectuat în Marea Britanie relevă că analfabetismul funcţional în această ţară cauzează o pierdere de 81 miliarde de lire sterline anual. (Analfabetism înseamna în mod inerent lipsa de productivitate în muncă, şomaj, ajutoare sociale etc). România are o rată semnificativ mai mare de analfabetism. Şi această categorie socială migrează doar în foarte mica proporţie. Probabilitatea ca elevii „slabi” să rămână în ţară este mult mai mare decât în cazul elitelor. Din cauza felului în care arată sistemul de educaţie şi piaţa muncii, aceştia din urmă sunt mult mai predispuşi să contribuie la bunăstarea altor ţări. Aportul adus de aceştia la bunăstarea ţării de peste hotare nu compensează pierderile uriaşe generate de nivelul scăzut al educaţiei în marea masă a populaţiei. Din nefericire, tot ce înseamnă în România scoală generală şi liceu este organizat după principiul selecţiei academice, un principiu elitist (în sensul rău al cuvântului) şi contraproductiv din punct de vedere educaţional, moral şi economic. Ar fi timpul pentru o schimbare.

Sursa: Adevarul.ro

 

Băsescu îl critică pe Ponta: Om cu deficit consistent de educaţie

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, miercuri, la TVR, că afirmaţiile premierului Victor Ponta potrivit cărora şeful statului nu a cerut reducerea bugetelor serviciilor speciale neavând “probleme acolo” fac parte din “obrăzniciile specifice unui om cu un deficit consistent de educaţie”. Traian Băsescu a ţinut să precizeze că este “o copilărie” ideea că a convocat marţi şedinţa CSAT pentru a boicota Summit-ul cu China, adăugând că nu era foarte important ca premierul să participe la şedinţa CSAT, informează Mediafax. “Cred că la acea dată premierul Ponta nu ştia programul pe care l-a avut ieri (marţi, n.r.)”, a mai spus Băsescu, afirmând că era importantă şedinţa CSAT şi avizarea bugetelor instituţiilor din domeniul securităţii naţionale deoarece au început deja discuţiile, în Parlament, la bugetul de stat, iar avizul CSAT trebuia dat înainte de dezbaterile din Parlament.”Noi deja am dat avizele după ce s-a trecut prin comisii, dar înainte de intrarea la plen”, a mai spus şeful statului la TVR. Întrebat cum comentează afirmaţiile premierului Victor Ponta, din şedinţa de Guvern, potrivit cărora preşedintele nu a cerut tăieri la bugetele serviciilor speciale, pentru că acolo nu are o problemă, Traian Băsescu a răspuns: “Astea fac parte din obrăzniciile specifice unui om cu un deficit consistent de educaţie”. Şeful statului a adăugat că ceea ce poate spune este că “nu va trece bugetul dacă se bazează pe creşterea accizei la combustibil”. “Nu trece de mine fără să fie întors”, a precizat Băsescu, precizând că există şi posibilitatea atacării la CC. Premierul Victor Ponta a declarat că este bucuros că preşedintele Traian Băsescu nu a solicitat, în şedinţa CSAT, diminuarea bugetelor serviciilor speciale, constatând că şeful statului “nu are probleme” în acea zonă şi exprimându-şi totodată convingerea că nu va avea “probleme” nici în viitor. Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a avizat, marţi, într-o şedinţă care a durat aproximativ 15 minute şi care a fost condusă de preşedintele Traian Băsescu, proiectele de buget ale instituţiilor din domeniul securităţii naţionale.

Sursa: Cronicaromana.ro

 

Masterclass International in Fizica Moderna in Italia pentru elevii de licee din intreaga Europa

Institutul de Fizica Laboratori Nazionali di Frascati dell’Istituto Nazionale di Fisica Nucleare (LNF-INFN) de la Frascati, Roma, Italia, (http://www.lnf.infn.it ) organizeaza a patra editie a Masterclass-ului International de Fizica Moderna, “Physics in the 21th Century”. Cursul, organizat pentru circa 40 elevi din ultimii ani de liceu din toata Europa va fi tinut in perioada 10-14 februarie februarie 2014.  Va cuprinde o serie de lectii de Fizica Moderna si aplicatii ale acesteia in societate si activitati de laborator (experimente realizate impreuna cu cercetatorii de la Frascati). Participantii la acest Masterclass vor avea inclusive posibilitatea sa viziteze experimentele si acceleratoarele de la institutul gazda. Limba oficiala a cursului va fi limba engleza. Cursul este gratuit, insa participantii vor trebui sa plateasca (prin eventuale sponsorizari pe care sunt incurajati sa le gaseasca pentru aceasta activitate) drumul, hotelul si cina (prianzul va fi organizat la cantina Institutului de la Frascati). Costul aproximativ, fara drum, este de circa 600 Euro pentru un participant. Participarea elevilor se face in urma semnalarii numelor acestora de catre liceele a caror cursuri le frecventeaza. Fiecare liceu poate trimite la Frascati numele a cel mult doi elevi selectionati pe baza rezultatelor la invatatura si a interesului fata de acest curs. Deoarece se asteapta multe cereri, ca regula de baza se va aplica cea a primului venit (cine face cererea de participare mai devreme are sanse mai mari sa fie acceptat). Liceele sunt rugate sa includa in aplicatia ce trebuie trimisa la Frascati urmatoarele informatii: • –    numele si tipul liceului, locul acestuia • –    numele profesorului din liceu care se va ocupa cu organizarea din partea liceului, avand responsabilitatea selectionarii elevilor • –    numele elevilor semnalati pentru Masterclass, situatia lor scolara, data si locul nasterii • –    declaratia de asigurare (the declaration of insurance policy) Aplicatiile trebuie trimise prin mail sau fax la: COMEDU@LNF.INFN.IT Fax: +39-0694032243 Termenul pentru trimitere a cererilor de participare este 12 decembrie 2013. Responsabila acestei activitati este Dr. Catalina Oana Curceanu, cercetator in domeniul fizicii nucleare si a particulelor elementare la Frascati. Pentru mai multe informatii puteti scrie (in engleza) dnei: Rossana Centioni Communication and Scientific Education Office (Resp) Via E. Fermi, 40 – 00044 Frascati (RM) Italy e-mail: comedu@lnf.infn.it fax: +39-0694032243 Gasiti deasemenea mai multe informatii pe siteul: www.lnf.infn.it/edu/stagelnf/2014/international_masterclass.html

Sursa: Evz.ro

 

Învăţătorul din Brăila dat dispărut în urmă cu două săptămâni, găsit mort în apele Dunării

Învăţătorul din Brăila, dat dispărut de familie în urmă cu două săptămâni, după ce a plecat de la cursuri şi nu s-a mai întors acasă, a fost găsit mort în apele Dunării, în zona localităţii Grindu din judeţul Tulcea, transmite corespondentul Mediafax. Potrivit inspectorului principal Jenel Şogor de la Poliţia Brăila, învăţătorul de 56 de ani a fost găsit mort în apele fluviului Dunărea, în zona localităţii tulcene Grindu de către poliţişti, după două săptămâni de la sesizarea dispariţiei acestuia. La acţiunea de căutare a bărbatului au participat poliţişti brăileni şi angajaţi de la Postul de Poliţie Transporturi Navale Măcin. Potrivit lui Şogor, corpul neînsufleţit al bărbatului a fost transportat la morga Serviciului Judeţean de Medicină Legală Tulcea, unde a fost identificat după semnalmente, articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte de către membrii familiei. Cadavrul învăţătorului a fost găsit marţi, iar identificarea acestuia s-a făcut miercuri. În 13 noiembrie, fiica învăţătorului, în vârstă de 27 de ani, a sesizat Poliţia Judeţeană Brăila, că tatăl său a dispărut în 12 noiembrie, în jurul orei 13.00, după terminarea cursurilor, acesta predând la o şcoală generală din Brăila Din cercetările făcute de poliţişti a rezultat că, după terminarea cursurilor, bărbatul a plecat din unitatea de învăţământ unde profesează într-o direcţie necunoscută. Oamenii legii au mai stabilit că învăţătorul locuia împreună cu fiul său, care, în ziua dispariţiei tatălui, când a revenit la domiciliu, a găsit pe masa din sufragerie cartea de identitate a acestuia, un card bancar şi un bilet lăsat de acesta, în care era notat codul PIN al cardului.

Sursa: Gandul.info

 

Elevă de 16 ani din Vaslui, la spital după ce a înghiţit vată îmbibată cu energizant pentru a slăbi

O elevă în vârstă de 16 ani din judeţul Vaslui a ajuns în stare gravă la spital după ce a înghiţit mai multe bucăţi de vată îmbibată cu o băutură energizantă pentru a slăbi, fata spunându-le medicilor că ar fi auzit despre această metodă la televizor, transmite corespondentul MEDIAFAX. Potrivit reprezentanţilor Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Vaslui, adolescenta a fost transportată la Unitatea de Primiri Urgenţe cu dureri abdominale puternice, după ce a înghiţit mai multe bucăţi de vată îmbibată cu o băutură energizantă. După ce a fost stabilizată, eleva, din localitatea vasluiană Rafaila, a povestit medicilor că a înghiţit bucăţile de vată pentru a-i fi colectat sucul gastric din stomac, ceea ce i-ar fi redus senzaţia de foame. „Pacienta susţine că a auzit de această metodă de slăbire la un post de televiziune central. În momentul de faţă, adolescenta se află internată în Secţia de Pediatrie, fiind echilibrată hemodinamic. Medicii au decis ca pacienta să mai rămână două-trei zile internată în spital sub tratament medicamentos”, a declarat, miercuri, pentru corespondentul MEDIAFAX managerul SJU Vaslui, Ana Rinder. Adolescenta de 16 ani este elevă în clasa a X-a la un liceu din municipiul Vaslui.

Sursa: Gandul.info

 

Şefa comitetului de părinţi de la Liceul „Bolintineanu”, condamnată la doi ani de închisoare

Şefa comitetului de părinţi de la Liceul „Dimitrie Bolintineanu”, Gina Ciontoiu, a fost condamnată de Tribunalul Bucureşti la doi ani de închisoare cu suspendare, în dosarul privind fraudarea examenului de bacalaureat, aceasta fiind obligată să se prezinte la consiliere psihologică. Instanţa Tribunalului Bucureşti a mai decis condamnarea vicepreşedintelui Comisiei de bacalaureat, Mimoza-Maria Vulcu, la un an de închisoare cu suspendare, pentru tentativă la săvârşirea infracţiunii de folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii. Aceasta trebuie, de asemenea, să urmeze un program de consiliere psihologică, în vederea prevenirii săvârşirii de noi fapte penale, potrivit instanţei. Decizia Tribunalului Bucureşti nu este definitivă, putând fi contestată la Curtea de Apel Bucureşti. În cazul fostei directoare a liceului Costica Vărzaru şi a secretarei Elena Dumitru, Tribunalul Bucureşti a decis disjungerea cauzei. În 23 august, procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie le-au trimis în judecată, în dosarul privind fraudarea examenului de bacalaureat care a avut loc în sesiunea iunie -iulie 2013, pe Costica Vărzaru, Gina Ciontoiu, Elena Dumitru şi Mimioza Maria Vulcu. Potrivit rechizitorului procurorilor Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în perioada mai-iunie 2013, Costica Vărzaru, în calitate de director al Liceului Teoretic „Dimitrie Bolintineanu”, cu sprijinul Ginei Ciontoiu, membră a comitetului de părinţi, a pretins şi primit bani de la elevi înscrişi la examenul de bacalaureat sesiunea iunie-iulie 2013, pentru a-şi folosi influenţa faţă de membrii comisiei de bacalaureat şi faţă de cadrele didactice cu atribuţii de supraveghere, în scopul promovării examenelor de către respectivii candidaţi. Procurorii au arătat, în actul de sesizare a instanţei, că sumele de bani colectate urmau să fie date cadrelor didactice supraveghetoare, atât direct de către directoare, cât şi ascunse în pachete de ţigări, reviste sau ziare aflate pe catedrele din sălile de examinare. „Imediat după deschiderea subiectelor, inculpataVărzaru Costica urma să convoace profesorii care predau disciplinele de examen, pentru a rezolva subiectele, care erau ulterior multiplicate. Distribuirea foilor cu rezolvările subiectelor urma să se realizeze de către inculpata Vărzaru Costica şi alţi profesori ai unităţii şcolare, sub pretextul suplimentării filelor de «ciorne»”, potrivit procurorilor. De asemenea, anchetatorii au mai stabilit că, în 25-30 iunie, fosta directoare a Liceului „Bolintineanu” a făcut demersuri pentru desemnarea unor membri şi a unor supraveghetori asupra cărora să-şi poată folosi influenţa pentru fraudarea examenului. În 1 iulie, cu ocazia desfăşurării probei scrise la limba şi literatura română, Mimoza Vulcu, în calitate de vicepreşedintă a Comisiei de bacalaureat, şi secretara liceului, Elena Dumitru, a cărei prezenţă era interzisă în timpul examenului, au xeroxat în mai multe exemplare răspunsurile corecte de la această probă, care urmau să fie date mai multor elevi din mai multe săli de examen, inclusiv celor ce erau menţionaţi pe o filă A4 găsită în geanta sa, au mai arătat procurorii. „Inculpata Vulcu Mimoza Maria a fost găsită cu înscrisurile xeroxate, anterior menţionate, în timp ce se afla pe holul de la etajul 2 al liceului, înainte de a intra în sălile de examen”, au scris procurorii în rechizitoriu. Anchetatorii au făcut, în 1 iulie, în prima zi a examenelor scrise de la bacalaureat, percheziţii la Liceul „Bolintineanu”, cu sprijinul SRI, Direcţiei Generale Anticorupţie şi Poliţiei Capitalei. În timpul percheziţiilor s-au găsit sume de bani în sălile de examen, inclusiv asupra unor profesori. Cinci profesori din comisia de examen şi 32 de profesori supraveghetori la Liceul „Dimitrie Bolintineanu” au fost audiaţi atunci la Poliţia Capitalei. Comisia de examen a fost schimbată după proba la Limba română, iar conducerea liceului a fost demisă de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti. Elevii au fost percheziţionaţi de anchetatori la ieşirea din sălile de examen, la unii dintre aceştia fiind găsite fiţuici. Ulterior, începând din 5 iulie, zeci de elevi de la Liceul „Bolintineanu” au fost audiaţi, la sediul Poliţiei Capitalei, în dosarul fraudelor de la examenul de bacalaureat, majoritatea lor afirmând că s-ar fi strâns, în liceu, sume de bani, fără a da însă detalii concrete sau elemente certe privind destinaţia banilor.

Sursa: Gandul.info

 

UNIVERSITAR

 

Decanul primei facultăţi româneşti din Top Shanghai: „Şcoala românească de matematică nu a fost niciodată foarte departe de topul mondial“

Facultatea de Matematică din cadrul UBB Cluj a fost inclusă în Topul Shanghai, cel mai prestigios top al clasificării universităţilor din întreaga lume. Facultatea de Matematică şi Informatică din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca este prima instituţie românească de învăţământ superior care ajunge în Topul Shanghai, un clasament apreciat care arată locurile din lume unde se face performanţă în educaţie şi cercetare. Lucrările ştiinţifice publicate de profesorii de matematică în reviste de prestigiu şi trimiterile cercetătorilor străini spre studiile de specialitate ale matematicienilor români sunt argumentele care i-au convins pe cei de la Topul Shanghai că instituţia merită un loc în clasament. Iar cei de la Institutul pentru Învăţământ Superior din cadrul Universităţii Jiao Tong din Shanghai i-au plasat pe matematicienii clujeni în top 150. „Poziţia pe care am obţinut-o este rezultatul muncii matematicienilor din UBB şi vorbim de realizări ale profesorilor de matematică din cadrul Facultăţii de Matematică şi Informatică, ai Facultăţii de Business şi ai Facultăţii de Ştiinţe Economice şi de Gestiunea a Afacerilor“, afirmă decanul Facultăţii de Matematică şi Informatică din cadrul UBB Cluj, Adrian Petruşel. Potrivit acestuia, trei sunt criteriile importante prin care Topul Shanghai îi selectează pe cei mai buni din fiecare domeniu: acele instituţii care au dascăli distinşi cu Premiul Nobel ori, în cazul matematicii, cu Medalia Fiedls (echivalentul Premiului Nobel în matematică), numeroase studii ştiinţifice publicate în reviste de specialitate recunoscute de baza de date Web of Science şi trimiteri (citări) ale unor studii spre lucrări din Web of Science. Facultatea clujeană a îndeplinit ultimele două condiţii. „Acest loc în top  Shanghai nu doar ne onorează, ci ne şi obligă“, susţine rectorul UBB, academicianul Ioan-Aurel Pop, care recent a fost distins cu titlul de unul dintre cei mai buni 14 dascăli din lume de către o universitate americană. Rectorul speră ca şi alte facultăţi clujene să ajungă la reuşite similare. Performanţă pe bani puţini Prezenţa în acest top a facultăţii clujene este o performanţă uimitoare ţinând cont de alocările financiare uriaşe ale altor universităţi din lume pe partea de cercetare. Decanul Adrian Petruşel spune că oamenii care sunt la putere ar trebui să vadă performanţele pe care şcolile româneşti le fac cu bani puţini şi să aloce mai multe fonduri şi pentru cercetare, acolo unde se face performanţă. El mai consideră că unele institute din ţară primesc mulţi bani şi nu se văd rezultate. „Matematica din România are o şcoală extrem de puternică şi sunt convins că Universitatea din Bucureşti şi din Iaşi vor fi în top, în scurt timp. Şcoala românească de matematică nu a fost niciodată foarte departe de topul mondial“, crede decanul clujean. Despre Topul Shanghai Clasamentul Shanghai este realizat de Institutul pentru Învăţământ Superior din cadrul Universităţii Jiao Tong din Shanghai. Primul astfel de clasament a apărut în 2003. Top Shanghai este unul comentat în toată lumea, dată fiind metodologia utilizată şi faptul că este privilegiată cercetarea în ştiintele exacte în detrimentul predatului, mult mai dificil de cuantificat. Într-un alt top similar, Clasamentul SIR Global 2013, (care are cea mai mare bază de date pentru evidenţierea publicaţiilor ştiinţifice din lume), apar patru universităţi din Cluj-Napoca (UBB, UTCN, UMF şi USAMV) şi 18 de universităţi şi institute de cercetare din România.

Sursa: Adevarul.ro

 

Poliţia Cluj îşi trimite angajaţii la şcoală. Instituţia a încheiat un protocol cu Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării

Poliţiştii clujeni vor beneficia de programe de dezvoltare profesională la Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării. Acesta este unul dintre punctele protocolului încheiat astăzi de Inspectoratul Judeţean de Poliţiei Cluj cu facultatea. De asemenea, cele două instituţii vor să acceseze împreună fonduri europene. Experţii Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării, din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai, vor identifica, împreună cu cei ai Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Cluj, posibilităţile de obţinere a unor finanţări din fonduri europene. Acesta este unul dintre principalele obiective ale protocolului de colaborare semnat miercuri, 27 noiembrie 2013, de către decanul FSPAC, profesorul universitar Călin Hinţea, şi şeful IPJ Cluj, chestorul de poliţie Tudor Grindean.   Programe pentru poliţişti şi fonduri europene   Protocolul vizează stabilirea unui parteneriat activ şi corelarea eforturilor celor două instituţii pentru: –     identificarea de  oportunităţi de finanţare din fonduri europene; –     derularea unor programe de dezvoltare profesională pentru poliţişti în cadrul facultăţii în vederea creşterii calităţii şi eficienţei serviciilor publice furnizate comunităţii clujene; –     realizarea unor studii şi cercetări sociologice privind percepţia comunităţii asupra poliţiei şi a unor evaluări calitative pe teme stabilite de comun acord. “Protocolul de colaborare se înscrie în cadrul strategic mai amplu al facultăţii şi în eforturile noastre de îmbunătăţire a legăturii între instituţiile publice şi comunitatea clujeană. În acest sens, considerăm că o colaborare strânsă, practică între mediul universitar şi cel al serviciilor publice nu poate fi decât binevenită”, a afirmat decanul Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării, prof. univ. dr. Călin Hinţea.

Sursa: Adevarul.ro

 

GALA LSRS, pe ultima sută de metri! Se caută câștigătorul pentru titlul „Studentul Român al Anului”

Mai sunt doar două zile în care se mai pot face înscrieri la concursul Premiile LSRS pentru Excelență Academică în Străinătate!Pentru Marele Premiu sunt eligibili toți studenții români care au studiat în anul universitar 2012-2013 în afara țării, indiferent de aria geografică și domeniul de studiu. Pentru a candida la una dintre secțiunile menționate mai jos, tinerii interesați sunt invitați să trimită CV-ul lor și o scurtă autodescriere (maxim 150 de cuvinte) până sâmbătă, 30 noiembrie, la adresa de e-mail studentulanului@lsrs.ro. Pentru categoriile de concurs, criterii de eligibilitate și modalități de jurizare vă invităm să accesați www.gala.lsrs.ro. Toate candidaturile, cu excepția celor pentru categoria „Studentul Anului în România”, vor fi înscrise automat în competiția pentru Marele Premiu „Studentul Român al Anului”.  Decernarea Premiilor LSRS pentru Excelență Academică în Străinătate se va desfășura, ca în fiecare an, în cadrul Galei Studenților Români din Străinătate din 8 ianuarie 2014, la București. Evenimentul promovează anual meritele academice și implicarea în societate a studenților și absolvenților români din străinătate. În 2014, Gala va marca și aniversarea a cinci ani de activitate a Ligii Studenților Români din Străinătate. Aceasta se va desfășura în data de 8 ianuarie 2014 la București.

Sursa: Evz.ro

 

O FACULTATE din România a ajuns în TOPUL SHANGHAI. Supremația este deținută de SUA

Facultatea de Matematică şi Informatică a Universităţii Babeş-Bolyai s-a clasat pe poziția 101-150 în topul Shanghai, cel mai important din întreaga lume în privința clasificării universităților. O performanță cu atât mai mare cu cât, nicio altă instituție de învățământ superior din România nu a mai fost inclusă în top, iar ceilalți competitori sunt titanii lumii academice din SUA precum Harvard, Stanford şi Berkeley. Mai mult, 17 dintre universitățile aflate pe primele 20 de locuri sunt americane, printre acestea numărându-se Massachusetts Institute of Technology (MIT). Interesant este și trendul care s-a putut observa anul acesta, când mulți dintre câștigători au fost din domeniul tehnologiei și IT. “Acest loc în top Shanghai nu doar ne onorează, ci ne şi obligă”, spune rectorului Universităţii Babeş-Bolyai, acad. prof. dr. Ioan-Aurel Pop. Topul Shanghai este de altfel extrem de contestat deoarece jurații punctează mai mult performanșele în materie de cercetare și mai puțin calitatea predării.

Sursa: Evz.ro

 

De la cretă la tabletă. Platformă online de e-learning pentru învăţământ superior

Creta, mereu prea puţină, markerele cu tuşul consumat sau tablele cu reminiscenţe comuniste încep uşor, dar sigur, să dispară din peisajul academic românesc. Acest lucru a fost confirmat ieri, când la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Universităţii Bucureşti a fost prezentată şi lansată prima platforma online de e-learning pentru învăţământ superior din România, realizată cu bani europeni prin proiectul „Universitate pentru viitor în societatea comunicării”. În cadrul seminarului public care a avut loc la sediul Facultăţii de Jurnalism din Universitatea Bucureşti, invitaţii au avut ocazia de a descoperi designul noii platforme şi de a o testa, pentru a-i descoperi capacităţile. Procesul de inovare a ofertei educaţionale a prevăzut, pe lângă construirea acestui format inovator de predare, asigurarea calităţii programelor şi instrumentelor didactice multimedia, care vor fi adoptate de către universităţile partenere. Pe lângă Universitatea Bucureşti, pe lista universităţilor partenere în realizarea şi implementarea acestui proiect se mai află Universitatea Transilvania Braşov, Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi şi Universitatea de Vest din Timişoara. Avantaj pentru studenţii comozi Aceste demersuri constituie un nou pas în modernizarea şi alinierea învăţământului superior românesc la standardele europene. Astfel, studenţii deja obişnuiţi cu noile tehnologii vor avea ocazia să ia parte la cursuri direct de acasă, din faţă computerului, în timp ce îşi beau liniştiţi cafeaua. Asta deoarece toate înregistrările cursurilor vor fi stocate pe un server de mare capacitate, care a fost amplasat la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din Bucureşti. Aici se vor centraliza toate fişierele video ale tuturor celor cinci universităţi partenere. Pentru început, numărul maxim de studenţi care vor putea vizualiza cursurile online în mod simultan va fi de 4.000, urmând ca pe parcurs să crească, dacă sistemul va avea succes. „Avem un sistem video performant, iar cursurile vor fi transmise live, numărul maxim de studenţi ce pot accesa serverul fiind de 4.000. Aceştia se vor loga utilizând CNP-ul şi parolă, astfel încât se vor evita problemele”, a declarat lect. univ. dr. Antonio Momoc. „Universitate pentru viitor în societatea comunicării” este un proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 şi are drept obiective generale promovarea inovării în învăţământul superior, asigurarea unei ample oferte educaţionale şi formarea personalului universitar atât din punct de vedere metodologic, cât şi pentru realizarea şi gestionarea instrumentelor online.

Sursa: Puterea.ro