Revista presei – 28.08.2013
http://adevarul.ro/educatie/scoala/bacalaureat-toamna-2013-absolventii-claselor-xii-a-sustin-probelela-matematica-istorie-1_521ccfaac7b855ff561bb0e8/index.html
BACALAUREAT DE TOAMNA 2013: Absolvenţii claselor a XII-a susţin astăzi probele la Matematică şi Istorie
Candidaţii de la a doua sesiune de Bac 2013 susţin, miercuri, proba obligatorie a profilului – Matematica şi Istoria. În total, peste 56.500 de candidaţi s-au înscris la testarea de miercuri, dintre care cei mai mulţi la Matematică (aproape 52.000) şi peste 4.600, la Istorie. Adevarul.ro va ţine la curent cu ultimele noutăţi de la Bacalaureat 2013.
Testarea începe la 9 dimineaţa şi durează trei ore, până la 12.00. Elevii vor putea părăsi sala de examen cel mai devreme la 10:30.
Subiectele sunt împărţite în patru variante la matematică în funcţie de profil: mate-info, pedagogic, ştiinţele naturii şi tehnologic, în timp ce la Istorie, la care dau absolvenţii de profil umanist, vocaţional-artistic, sportiv, pedagogic şi teologic, este o singură variantă de subiect.
Marţi, candidaţii au susţinut proba la limba maternă şi luni, au dat proba scrisă de la Română, la care s-au prezentat peste 45.900 de candidaţi, conform datelor centralizate de Ministerul Educaţiei. Pentru 12 dintre candidaţii înscrişi la Română a fost necesară utilizarea subiectelor de rezervă, iar 124 de candidaţi au fost eliminaţi pentru că aveau asupra lor copiuţe şi dispozitive electronice, interzise în săli pe durata desfăşurării probei.
Cei mai mulţi dintre candidaţii eliminaţi s-au înregistrat în Bucureşti (10), respectiv judeţul Constanţa (15), unde o elevă, eliminată din examen pentru fraudă, a declarat inspectorilor şcolari că a dat bani pentru a putea promova Bacalaureatul. Cazul a fost înaintat Poliţiei Constanţa de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa.
Vineri, candidaţii vor susţine ultima probă scrisă de la Bac, cea la alegere la materiile Biologie, Fizică, Geografie, Chimie, Filozofie, Informatică, Logică, Economie, Psihologie şi Sociologie. Rezultatele parţiale se vor publica luni, 2 septembrie, iar cele finale pe 5 septembrie.
Care sunt centrele de examen din Bucureşti
În Capitală, examenele sunt organizate în 33 din liceele de top, după acuzaţiile de fraudă la Bac de la Liceul ”Dimitrie Bolintineanu”. Peste10.200 de candidaţi din Bucureşti vor participa la această sesiune de toamnă, potrivit datelor publicate pe site-ul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB).
Centrele de examinare din Bucureşti sunt: Colegiul German Goethe, Colegiul Naţional „Ion Neculce“, Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu“, Colegiul Naţional „Sf. Sava“, Colegiul Tehnic de Arhitectură şi Lucrări Publice „I. N. Socolescu“, Liceul teoretic „Jean Monnet“, Liceul Teoretic „Constantin Brâncoveanu“, Colegiul Naţional „Spiru Haret“, Colegiul Naţional „Cantemir Vodă“, Colegiul Naţional „Mihai Viteazul“, Colegiul Teoretic „Mihail Sadoveanu“, Şcoala Centrală, Colegiul Teoretic „Lucian Blaga“, Liceu teoretic Hyperion“, Colegiul Tehnic „Anghel Saligny“, Liceul Teoretic „A. I. Cuza“, Şcoala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu“, Liceul Teoretic „Benjamin Franklin“, Colegiul Tehnic „Costin D. Neniţescu“, Colegiul Naţional „Matei Basarab“, Colegiul Naţional „Octav Onicescu“, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“, Colegiul Naţional „Gheorghe Şincai“, Colegiul Economic Viilor, Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr“, Liceul teoretic „Ştefan Odobleja“, Colegiul Naţional „Grigore Moisil“, Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi“, Colegiul Naţional „Elena Cuza“, Colegiul Tehnic „Carol I“, Colegiul Teoretic „Marin Preda“, Liceul Teoretic „Eugen Lovinescu“, Colegiul Ucecom „Spiru Haret“.
Rezultatele de la prima sesiune de Bac 2013
Anul acesta, rata de promovare la nivel naţional a Bacalaureatului a crescut cu un procent, de la 55,4% la 56,4%, după soluţionarea contestaţiilor, conform rezultatelor finale afişate pe 12 iulie. Astfel, 63,1% dintre absolvenţii promoţiei 2012 – 2013 au promovat şi 31,7% dintre absolvenţii promoţiilor anterioare au luat examenul, potrivit datelor oficiale ale Ministerului Educaţiei.
La nivel naţional, 99.056 (56,4%) dintre cei 175.513 de absolvenţi de clasa a XII-a care s-au prezentat la examen, au promovat Bac-ul. Dintre aceştia, au obţinut medii de trecere 63,1% respectiv 87.197 de candidaţi din promoţia 2012 – 2013, şi 31,7%, respectiv 11.859, din promoţiile anterioare.
În sesiunea iunie – iulie a bacalaureatului 2013 s-au înscris 188.842 de candidaţi şi s-au prezentat 175.513. Dintre aceştia, 320 de participanţi au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă.
Prin comparaţie, în 2012, ponderea de promovare la nivel naţional a fost de 44,4, în timp ce în 2011 a fost de 45,7. Procentele de promovare a bacalaureatului au scăzut în 2011, odată cu introducerea sistemului de supraveghere în şcoli.
La sesiunea din toamnă de anul trecut, au promovat 25,49% din candidaţi, potrivit cifrelor oficiale. În total, peste 21.000 de elevi au promovat sesiunea a doua a examenului de Bacalaureat 2012, dintr-un total de peste 85.000 de candidaţi prezenţi. Dintre aceştia, în jur de 24.000 au provenit din promoţiile anterioare.
http://adevarul.ro/locale/slobozia/Sanse-educatie-copiii-saraci-100-elevi-defavorizati-avut-sansa-invata-scrie-citeasca-1_521c925dc7b855ff561a99bf/index.html
Şanse la educaţie pentru copiii săraci. Peste 100 de elevi defavorizaţi au avut şansa de a învăţa să scrie şi să citească
Cinci şcoli din judeţul Ialomiţa au fost implicate, pe parcursul ultimilor doi ani, într-un proiect educaţional menit să dea o şansă la educaţie şi formare unor elevi defavorizaţi social. Proiectul s-a desfăşurat sub numele „Oportunităţi egale în educaţie pentru o societate incluzivă“.
În total, de acest proiect au beneficiat peste 90 de elevi, din clasele a VII-a şi a VIII-a, de la şcolile din localităţile ialomiţene Traian, Sineşti, Borăneşti, Broşteni, precum şi de la Şcoala Nr. 6 din Feteşti.
Fiecare elev cuprins în program a beneficiat de serviciile unui mentor, în vederea menţinerii în sistemul educaţional şi a îmbunătăţirii rezultatelor şcolare, dar şi de servicii de orientare şi consiliere necesare pentru a urma un traseu educaţional informat.
Elevii au participat la sesiuni de suport educaţional suplimentar, în vederea pregătirii acestora la testele naţionale, pentru a facilita accesul la licee, şcoli vocaţionale, şcoli de arte şi meserii. De asemenea, elevii beneficiari ai proiectului au fost sprijiniţi financiar, astfel încât familiile acestora sa poată depăşi bariere care ţin de costurile formale şi informale legate de frecventarea şcolii.
Scopul proiectului „Oportunităţi egale în educaţie pentru o societate incluzivă“ îl reprezintă creşterea ratei de succes şcolar pentru copiii romi din mediul urban şi rural şi asigurarea accesului egal la educaţie. (sursa observator24.ro)
http://www.cronicaromana.ro/2013/08/28/ministrul-culturii-vrea-o-scoala-de-arte-si-meserii-creative-care-sa-ofere-diplome-mestesugarilor/?ref=srctt
Ministrul Culturii vrea o Şcoală de Arte şi Meserii Creative care să ofere diplome meșteșugarilor
Ministrul Culturii, Daniel Barbu, a anunţat marţi, în timpul discuţiilor cu membrii Comisiei de cultură din Senat, că intenţionează să supună atenţiei Parlamentului Legea drepturilor de autor, Legea cinematografiei şi Legea patrimoniului, dar și proiecte de înființare a unei Şcoli Superioare de Arte şi Meserii Creative, a Parcului Arheologic Sarmizegetusa, precum și crearea unui circuit format din 24 de case memoriale ale personalităţilor care au participat la evenimentele din 1918, în urma cărora s-a format statul român modern.
Ministerul Culturii va supune atenţiei Parlamentului un proiect de Lege care să vizeze înfiinţarea unei Şcoli Superioare de Arte şi Meserii Creative, în acord cu prioritatea Comisiei Europene pentru perioada 2014-2020 – Europa Creativă. Potrivit Mediafax, Daniel Barbu a declarat că va colabora în acest sens cu Ministerul Educaţiei şi cel al Muncii, arătând că există tineri care nu iau bacalaureatul şi care pot fi „prinşi într-o şcoală postliceală cu o durată de doi ani“. În prezent, există în majoritatea orașelor mari din țară școli populare de artă.
„Intenţionez, dar textul proiectului de lege nu este încă cusut, crearea sub forma unei reţele, deci nu sub forma unei instituţii, a unei Şcoli Superioare de Arte şi Meserii Creative, prin care să putem acorda meşteşugarilor diplome. (…) Suntem deja în procesul construirii unei hărţi cu zonele în care există expertiză şi meşteşugari care vor căpăta statutul de formatori. În paralel, dorim să funcţioneze şi Fabrica de Cultură, care să lucreze în asociere cu o reţea de IMM-uri nonprofit, astfel încât să răspundem nevoii unor noi locuri de muncă şi a celei de conservare a meşteşugurilor tradiţionale”, a mai spus ministrul, informează Agerpres.
Un alt proiect de lege care va ajunge în Parlament în anul 2014 se referă la constituirea Parcului Arheologic Sarmizegetusa, care să cuprindă Ulipa Traiana, un complex de cinci cetăţi dacice plus o cetate romană militară.
Nu în ultimul rând, Daniel Barbu a vorbit despre o viitoare hotărâre de guvern care va presupune crearea unui circuit format din 24 de case memoriale ale personalităţilor importante care au participat la evenimentele din anul 1918 în urma cărora s-a format statul român modern.
Prin acest complex care va fi deschis publicului în anul 2017 se doreşte celebrarea a 100 de ani de la înfiinţarea României moderne. Fondurile alocate pe perioada 2014-2016 inclusiv sunt de 45 de milioane de lei.
Daniel Barbu a arătat că, din cele 24 de case memoriale avute în vedere de minister, unele sunt într-o stare „impecabilă” (casa lui Nicolae Iorga), dar sunt şi „situaţii triste” (casa lui Iuliu Maniu), precum şi cazul în care casele memoriale nu aparţin statului şi sunt în curs de vânzare (casa Brătienilor), scrie Agerpres.
http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013082890298/Social/150-milioane-euro-blocati-din-cauza-intereselor-politice-ale-USL-din-MEN.html
150 milioane euro, blocați din cauza intereselor politice ale USL din MEN
Vicepreședintele PDL Raluca Turcan a declarat, marți, că 150 de milioane de euro bani europeni pentru manuale și pregătirea cadrelor didactice sunt „blocați din cauza intereselor politice ale USL din Ministerul Educației“, arătând că „procedura de accesare a banilor era vădit fraudată de la început“
„PDL dorește să atragă atenția cu privire la situația de la Ministerul Educației, care a depășit orice imaginație, 150 de milioane de euro bani europeni pentru manuale și pregătirea cadrelor didactice sunt blocați din cauza intereselor politice ale USL din Ministerul Educației sau a nepriceperii. Procedura de accesare a banilor era vădit fraudată de la început existând termen de depunere a proiectelor de doar două zile, termen cunoscut numai de clientela politică a USL“, a susținut Turcan, la o conferință de presă.
Ea a mai spus că acum ministerul anunță suspendarea licitației cu riscul să se piardă banii definitiv sau să câștige „cine trebuie“.
Turcan a menționat că a lipsit o procedură transparentă pentru selecția ofertanților și prin urmare au fost anulate licitațiile și termenul a fost prelungit de trei ori. Ministerul nu a reușit să respecte condițiile cerute și să acceseze banii europeni, a spus ea.
Ea a adăugat că au fost depuse peste 100 de proiecte, însă „din incompetență sau rea voință“ ministerul a anulat licitațiile.
„Este un fapt scandalos că, într-o Românie în care fondurile europene sunt la 19% grad de absorbție, un minister cheie cum este cel al Educației riscă să piardă 150 de milioane de euro bani gratis pentru manuale și pregătirea cadrelor didactice. (…) În Ministerul Educației controalele efectuate au sesizat tocmai lipsa de transparență menită să permită ca banii să fie dați cu dedicație clienților politici. Dacă nu este vorba de o licitație cu dedicație, atunci cu siguranță este vorba de incompetență, nepăsare sau rea voință“, a mai spus Turcan.
Ea a adăugat că, în oricare din aceste situații, instituțiile statului trebuie să se sesizeze, să înceapă o anchetă penală dacă este vorba de intenție de corupție sau responsabilii să fie demiși dacă este vorba de neglijență și nepăsare.
http://www.hotnews.ro/stiri-studenti_strainatate-15456585-21-325-copii-revenit-tara-din-italia-spania-solicitat-echivalarea-studiilor-pentru-reinscrierea-sistemul-educational-romanesc-studiu.htm
21.325 de copii au revenit in tara din Italia si Spania si au solicitat echivalarea studiilor pentru reinscrierea in sistemul educational romanesc – studiu
In perioada 2008-2012, 21.325 de copii reveniti din Italia si Spania au solicitat echivalarea studiilor pentru reinscrierea in sistemul educational romanesc, potrivit unui studiu realizat de organizatia neguvernamentala Alternative Sociale, care a elaborat mai multe recomandari pentru parintii aflati, impreuna cu copiii lor, la munca in strainatate, care decid sa revina, in aceasta perioada de vacanta, cu familia in Romania. Cercetarea a relevat faptul ca peste 6.000 de copii remigranti prezinta dificultati de readaptare si probleme de natura psihologica si emotionala, care vor afecta dezvoltarea lor ulterioara.
Dimensiunea fenomenului remigratiei copiilor romani si consecintele acestuia justifica necesitatea unei informari adecvate a parintilor care iau in calcul revenirea lor impreuna cu copiii sau doar revenirea copiilor in Romania.
In acest context, specialistii Alternative Sociale recomanda parintilor sa pregateasca copilul cu privire la remigratie, sa il consulte la revenirea in Romania si sa ii explice acestuia motivele care au condus la decizia de remigratie, fara a-i induce sentimente de vinovatie legate de esecul migratiei.
In cazul copilului care petrecut mai mult de trei ani in strainatate, parintii vor aloca mai mult timp dialogului cu acesta, deoarece este posibil ca el sa fi dezvoltat legaturi de atasament mai profunde fata de persoane (prieteni, profesori, colegi) si obisnuinte (viata cotidiana, hobby-uri, conditii de locuit etc.) din tara de remigratie. Parintele va asculta argumentele si dorinta copilului de a se reintoarce si va identifica, impreuna cu acesta, solutii pentru a pastra legatura cu prietenii si a mentine obisnuintele avute in strainatate.
Este necesar ca parintii sa se informeze si sa pregateasca reinscrierea copilului in sistemul de invatamant inainte de reintoarcerea efectiva in Romania (sa cunoasca traseul birocratic cu privire la echivalarea studiilor si reinscrierea in sistemul de educatie romanesc) si sa sa apeleze la serviciile profesionistilor din institutiile de suport din Romania (diriginte, consilier scolar, psiholog, asistent social etc.).
De asemenea, specialistii Alternative Sociale recomanda parintilor sa discute cu copilul despre posibilele dificultati de adaptare, sa ii asculte opinia cu privire la dificultatile reclamate si sa il ajute in recuperarea lacunelor, in special cele lingvistice si culturale, necesare reintegrarii in Romania. Este esential ca parintii sa supravegheze copilul pentru a identifica manifestarile neadaptarii sociale si scolare a acestuia si sa intervina direct pentru a facilita adaptarea copilului la diversele medii cu care acesta interactioneaza (colectivul de colegi, grupul de prieteni, vecini, etc.).
Alternative Sociale aproximeaza ca, pe termen scurt si mediu, numarul copiilor cu probleme grave emotionale si psihologice cauzate de remigratia neasistata va creste cu aproximativ 1.000 de copii in fiecare an.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/1054570.html
Opţionale inedite, dar întârziate
Dascălii nu le vor preda fi losofi e sau educaţie fi nanciară elevilor de primară. Părinţii au ales deja altceva.
O idee interesantă, dar care a venit prea târziu. Este părerea dascălilor despre disciplinele opţionale inedite pe care şefii de la Educaţie vor să le introducă, din toamnă, în orarul elevilor din clasele primare.
Iar principala problemă este că cele trei materii, „Educaţie financiară”, „Filosofie pentru copii” şi „Educaţie pentru societate” nu beneficiază încă de un manual.
Decise cu un an înainte
„Mă întreb despre ce leaş putea vorbi elevilor timp de o oră întreagă, pentru 36 de săptămâni la Educaţie financiară”, se întreabă retoric Mihaela Sandu, învăţătoare la Colegiu Naţional „Jean-Monnet” din Ploieşti. Programa opţionalelor care urmează să fie studiate în anul următor, explică aceasta, este făcută de cadrele didactice pe final de an şcolar.
Cu alte cuvinte, majoritatea învăţătorilor au ales, împreună cu părinţii, ce le vor preda, din toamnă, elevilor. „Trebuie să avem maximum două opţionale. Noi am ales Informatică şi Literatură pentru copii. Nici dacă aş vrea nu pot să mai adaug altele”, mai arată învăţătoarea.
Aceasta recunoaşte însă că ora de literatură este, de fapt, o găselniţă, pentru a-i „împrieteni” pe elevi cu texte mai potrivite vârstei lor decât ceea ce se găseşte în manuale. Echipa care a lucrat la programa celor trei opţionale dă asigurări că va exista totuşi un Ghid al dascălului.
Cât despre părinţi, aceştia au primit iniţiativa ministerului cu braţele deschise. „Noi cerem de multă vreme introducerea unor materii care să îi pregătească pe copii pentru viaţă, cu informaţii pe măsura înţelegerii lor”, spune Mihaela Gună, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/profesori-constanteni-suspectati-ca-au-luat-mita-la-bacalaureat-1054502.html
Profesori constănţeni suspectaţi că au luat mită la bacalaureat
Unul dintre cele 15 cazuri de elevi eliminaţi pentru fraude la proba de limbă şi literatură română a examenului de bacalaureat, a ajuns în atenţia DGA Constanţa.
Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean, Răducu Popescu a declarat astăzi că o elevă de la liceul Dimitrie Leonida, eliminată din sala de examen după ce a fost prinsă cu fiţuici, a fost pusă de membrii comisiei să dea o declaraţie în scris. „ Eleva a recunoscut că avea fiţuică dar în continuarea declaraţiei a afirmat că s-au strâns bani pentru asistenţii din sala respectivă”, a spus inspectorul general care a cerut să fie sesizată poliţia. Cazul a fost preluat de DGA Constanţa care „va stabili dacă există o implicare din partea cadrelor didactice sau declaraţia elevei a fost dată la supărare”. Cele două profesoare asistente au fost înlocuite din comisia examenului de bacalaureat cu alţi profesori.
Elevii din Mangalia care au dat mită în vară rămân fără diploma de bacalaureat
Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a primit astăzi de la DNA rechizitoriul în dosarul în care şeful Centrului de Examen de la liceul Ion Bănescu, profesorul universitar Gheorghe Amza este cercetat în stare de arest şi alţi profesori în stare de libertate, pentru luare de mită la prima sesiune a bacalaureatului. Inspectorul general Răducu Popescu va cere un punct de vedere de la ministerul Educaţiei. „Există posibilitatea ca unora dintre elevii care au rămas atunci în sală şi au continuat proba, să li se retragă diplomele de bacalaureat în cazul în care se va dovedi că au fraudat acel examen” a explicat Popescu. Doar doi dintre elevii care au continuat examenul au promovat bacalaureat, restul de aproximativ 20 au picat şi acum s-au reînscris la sesiunea din toamnă. Dacă instanţa va decide în final că toţi elevii din clasa în care au dat proba de chimie au fraudat examenul, primind subiectele în schimbul cărora au colectat bani pentru comisia de examen, riscă să rămână fără diploma de bacalaureat.
http://www.gandul.info/magazin/bac-2013-gafa-unui-elev-din-braila-de-ce-a-fost-eliminat-din-examenul-de-bacalaureat-11275873
BAC 2013. Gafa unui elev din Brăila. De ce a fost eliminat din examenul de Bacalaureat
Un absolvent de liceu din Brăila a fost eliminat de la proba scrisă de Limba şi literatura română din sesiunea a doua a examenului de Bacalaureat, după ce şi-a dat telefonul pe speaker din greşeală, iar supraveghetorii au auzit cum un prieten îi dicta rezolvările.
Tânărul a intrat în sala de examen de la Colegiul Tehnic „Panait Istrati” cu un telefon mobil şi o cască wireless, sperând că astfel va reuşi să primească ajutor din partea unui amic, relatează presa locală.
Imediat ce subiectele au fost distribuite, însă, băiatul apăsat din greşeală tasta pentru speaker, astfel că atât membrii comisiei, cât şi ceilalţi elevi au putut auzi cum interlocutorul elevului dicta rezolvarea subiectelor.
„A fost o tentativă de fraudare a examenului cu ajutorul telefonului mobil, însă vigilenţa comisiei şi-a spus cuvântul”, a explicat ISG Brăila Iulian Danielescu. „Candidatul trebuia să respecte regulamentul, nu trebuia să intre cu telefonul în sală”, a adăugat inspectorul, precizând totodată că tânărul a fost eliminat din examen.
În plus, potrivit metodologiei, acesta nu va putea participa la următoarele două sesiuni ale examenului de Bacalaureat.
http://www.gandul.info/subiecte-bac-2013-istorie-sesiunea-toamna-ce-subiecte-pot-primi-elevii-la-proba-obligatorie-a-profilului-11274968.html
SUBIECTE BAC 2013 ISTORIE sesiunea toamnă. Ce subiecte pot primi elevii la proba obligatorie a profilului
SUBIECTE ISTORIE BAC 2013 – Gândul publică in timp real subiectele la BACALAUREAT 2013 primite de elevii care susţin miercuri proba scrisă obligatorie a profilului – ISTORIE. Acestea vor fi publicate şi pe site-ul edu.ro, împreună cu baremele de corectare.
SUBIECTELE de ISTORIE la BACALAUREAT 2013, sesiunea toamnă, vor fi din Istoria României. La proba scrisă de Istorie, elevii vor primi trei subiecte, dintre care unul este un eseu din istoria contemporană a românilor. Fiecare dintre cele trei subiecte vor fi notate cu câte 30 de puncte.
Elevii care au susţinut proba la Istorie în sesiunea din iulie la BAC 2013 au avut de scris, la subiectul numărul 3, un eseu despre formarea statului modern român. Un alt subiect a fost despre disidenţa comunistă. Al doilea subiect a fost axat pe perioada domnitorului Vlad Ţepeş, având de rezolvat mai multe cerinţe.
La primul subiect, elevii au avut de rezolvat mai multe cerinţe după ce au primit un text istoric. La al doilea subiect elevii au primit un alt text din „Istoria poporului român” de Andrei Oţetea, la care aveau de răspuns la şase cerinţe.
La cel cel de-al treilea subiect elevii au avut de făcut un eseu pe tema formării statului român modern.
Ministerul Educaţiei Naţionale va publica pe site-ul www.subiecte2013.edu.ro, la ora 15.00, variantele de subiecte şi baremele de evaluare pentru toate probele din cadrul Bacalaureatului 2013.
În fiecare zi de examen, publicarea acestor materiale se face de la ora 15.00, conform meteodologiei stabilite anterior examenelor naţionale, deoarece trebuie să existe timp suficient pentru ca lucrările susţinute de absolvenţii de clasa a XII-a să ajungă în centrele de evaluare.
În cazul în care există situaţii în care trebuie utilizate subiectele de rezervă, proba trebuie să înceapă înainte de publicarea variantelor pe pagina de web a MEN, cu cel puţin o oră.
Potrivit baremului toate subiectele primite de elevi sunt obligatorii, iar candidaţii primesc 10 puncte din oficiu, punctajul maxim fiind de 100.
SUBIECTE ISTORIE BAC 2013. În iulie, 56,4% dintre absolvenţi au promovat
După prima sesiune a Bac 2013, procentul de promovare, după corectarea contestaţiilor, a fost de 56,4% (99.056), potrivit Ministerului Educaţiei. Dintre aceştia 63,1% (87.197) sunt absolvenţii promoţiei 2012 – 2013, iar 31,7% (11.859) sunt absolvenţi ai promoţiilor anterioare.
Pentru filiera teoretică, procentul de promovare este de 83,62%, pentru filiera vocaţională – 72,96%, iar pentru filiera tehnologică – 37,32%.
Procentul de promovare de 56,4% este în uşoară creştere comparativ cu ultimii doi ani (2012 – 44,4%, 2011 – 45,7%), însă este o rată de reuşită mai mică decât în 2010 – 69,3%.
SUBIECTE ISTORIE BAC 2013. Calendar Bac 2013- probele scrise -Sesiunea august-septembrie:
26 august 2013 – Limba şi literatura romană – proba scrisă
27 august 2013 – Limba şi literatura maternă – proba scrisă
28 august 2013 – Proba obligatorie a profilului – proba scrisă
30 august 2013 – Proba la alegere a profilului şi specializării – proba scrisă
2 septembrie 2013 – Afişarea rezultatelor la Bacalaureat 2013 şi depunerea contestaţiilor
5 septembrie 2013 – Edu.ro Rezultate Bac 2013 – rezultate finale, după soluţionarea contestaţiilor din cea de-a doua sesiune
http://www.gandul.info/stiri/subiecte-bac-2013-matematica-profil-stiintele-naturii-ce-subiecte-pot-primi-absolventii-11273331
SUBIECTE BAC 2013 MATEMATICĂ- profil ŞTIINŢELE NATURII. Ce subiecte pot primi absolvenţii
SUBIECTE BAC 2013 MATEMATICĂ ŞTIINŢELE NATURII . Peste 56.546 de absolvenţi de clasa a XII-a participă miercuri, 28 august, la proba scrisă obligatorie a profilului, care se dĂ la Matematica sau Istorie, din cadrul examenului de Bacalaureat 2013, sesiunea toamnă.
Gândul va publica Subiecte Bac 2013 MATEMATICĂ – sesiunea toamnă, la scurt timp după ce elevii le vor primi. Acestea vor fi publicate şi pe site-ul edu.ro, împreună cu baremele de corectare, începând cu ora 15.00.
SUBIECTE BAC 2013 MATEMATICĂ ŞTIINŢELE NATURII. Ce au făcut elevii la probele de competenţe
Datele de la Ministerul Educaţiei arată că din totalul celor 88.073 de candidaţi care au participat la proba orală de evaluare a competenţelor de comunicare în limba română 16,79% au primit calificativul experimentat, 34,14% – calificativul avansat, iar 32,76% – calificativul mediu. Un candidat a fost eliminat.
Pentru proba de evaluare a competenţelor de comunicare în limba maternă (19 – 21 august), 52,25% dintre cei 666 de candidaţi au fost desemnaţi utilizatori experimentaţi, 25,53% au primit certificat de utilizator avansat, iar 7,81% – certificatul de utilizator mediu. Şi la această probă a fost eliminat un candidat.
Din cei 18.917 de candidaţi care au participat la proba de evaluare a competenţelor de comunicare într-o limbă străină (20-21 august), un candidat a fost eliminat. Situaţia statistică a calificativelor obţinute pentru înţelegerea textului audiat arată astfel: 11,8% – calificativ B2, 25,4% – calificativ B1, 45,1% – calificativ A2, 15,9% – calificativ A1.
Pentru înţelegerea textului citit, 4,5% au primit calificativ B2, 22,1% – calificativ B1, 51,2% – calificativ A2, 16% – calificativ A1. Pentru producerea de mesaje scrise, situaţia se prezintă astfel: 4,5% – calificativ B2, 7,9% – calificativ B1, 15,2% – calificativ A2, 19,4% – calificativ A1. În materie de producere de mesaje orale, 13,5% dintre candidaţi au primit calificativ B2, 15,5% – calificativ B1, 24,8% – calificativ A2, 40,2% – calificativ A1. Pentru interacţiune orală, calificativul B2 a fost obţinut de 14% dintre candidaţi, certificatul B1 de 15,8%, A2 de 25,6%, iar A1 de 37,4%.
SUBIECTE BAC 2013 MATEMATICĂ ŞTIINŢELE NATURII. Calendar Bac 2013 probele scrise – Sesiunea august-septembrie:
26 august 2013 – Limba şi literatura romană – proba scrisă
27 august 2013 – Limba şi literatura maternă – proba scrisă
28 august 2013 – Proba obligatorie a profilului – proba scrisă
30 august 2013 – Proba la alegere a profilului şi specializării – proba scrisă
2 septembrie 2013 – Afişarea rezultatelor la Bacalaureat 2013 şi depunerea contestaţiilor
5 septembrie 2013 – Edu.ro Rezultate Bac 2013 – rezultate finale, după soluţionarea contestaţiilor din cea de-a doua sesiune
SUBIECTE BAC 2013 MATEMATICĂ ŞTIINŢELE NATURII Anul acesta, elevii primesc subiecte adecvate profilului. Astfel, cei de la TEHNOLOGIC nu mai primesc aceleaşi subiecte ca elevii de la MATEMATICĂ -INFORMATICĂ. Această măsură a fost luată după ce absolvenţii din anii trecuţi s-au plâns că subiectele de la matematică au fost grele şi de multe ori din noţiuni pe care ei nu le-au făcut la clasă.
http://www.puterea.ro/social/bacalaureat-124-de-candidati-eliminati-la-romana-vezi-ce-perle-au-produs-tinerii-77612.html
Bacalaureat: 124 de candidaţi eliminaţi la română. Vezi ce perle au produs tinerii
Peste 55.000 de elevi au susţinut luni prima probă scrisă a examenului de Bacalaureat, sesiunea a doua – Limba şi literatura română. Nici această sesiune nu a fost lipsită de scandaluri, o elevă din Constanţa care a fost prinsă copiind susţinând că a dat mită şi nu are cum să pice examenul. În total, la nivel naţional, 124 de candidaţi au fost daţi afară din examen, pentru că aveau asupra lor materiale ajutătoare, lucru interzis de metodologie.
Bacalaureatul va continua astăzi cu proba obligatorie a profilului, iar vineri cu cea la alegere a profilului şi specializării. Afişarea rezultatelor se va face pe 2 septembrie, până la ora 12.00, urmând ca, în aceeaşi zi, să fie depuse contestaţiile, în intervalul orar 12.00-16.00. Soluţionarea contestaţiilor este programată între 3 şi 4 septembrie, iar rezultatele finale vor fi făcute publice pe 5 septembrie.
Cum era de aşteptat, răspunsurile la cerinţele probei de Limba şi literatura română au produs un nou set de perle. Vă prezentăm câteva din răspunsurile elevilor de la filiera tehnologică.
Subiectul I
• Verbele la imperfect au rolul de a-şi aduce aminte naratorul care povesteşte la trecut
Subiectul al II-lea
• În opinia mea importanţa comunicării pentru succesul muncii în echipă este mereu necesar, deoarece fără comunicare totul ar fi un haos.
Exemplu: Într-o bibliotecă atunci când o cumperi există comunicare.
•Importanţa comunicării în echipă este foarte importantă deoarece mai mulţi oameni lucrează la acelaşi proect şi trebuie să comunice să nu apară accidentări, defecţiuni la proectul pe care îl fac împreună.
Subiectul al III-lea
• Relaţiile temporale şi spaţiale se petrec acasă la Ştefan Tipătescu, în curte şi în sala pentru votare.
• Balamucul în această comedie începe odată cu o scrisoare care se spune că era una de dragoste din partea lui Ştefan pentru Zoe.
• Această comedie este una foarte comică dar şi una foarte tragică a pierderii scrisorii.
• Zoe şi Ştefan nu fac bine ceea ce face deoarece poate Zaharia o iubeşte pe Zoe şi nu se ştie ce se poate întâmpla cu el. Ştefan e un om care vrea să spargă casele oamenilor.
• În romanul O scrisoare pierdută mai apare şi poliţistul turmentat ce nu înţelege nimic ce i se spune, despre aşezarea steagurilor.
http://www.romanialibera.ro/actualitate/revista-presei/revista-presei-afacerile-familiei-manescu-cu-scoala-romano-finlandeza-pe-bani-publici-310969.html
Afacerile familiei Mănescu cu Şcoala Româno-Finlandeză pe bani publici
„Familia Mănescu şi filiera finlandeză” este unul din subiectele prezentate de Curentul: „La o primă vedere a C.V.-ului Ramonei Mănescu se poate observa că, din 2010, aceasta este Preşedinta Consiliului de Coordonare al Şcolii Româno-Finlandeze din Bucureşti. Nimic neobişnuit până aici. Numai că lucrurile se complică atunci când, în aprilie 2013, soţul şi edilul de la Sectorul 6, Rareş Mănescu alocă de la bugetul sectorul 6 o sumă de circa 750.000 de lei pentru pregătirea şi perfecţionarea cadrelor din învăţământul şcolar şi preşcolar din sectorul 6 conform modelului finlandez. Proiectul este derulat din banii bugetului local al sectorului 6 împreună cu Asociaţia Centrul Creştin din Bucureşti. Relaţiile bune dintre familia Mănescu şi Şcoala Româno-Finlandeză s-au păstrat de-a lungul timpului şi chiar s-au dezvoltat , iar în 2013, Asociaţia Centrul Creştin din Bucureşti s-a ales cu un proiect de şcolire a dascălilor plătit cu 750.000 de lei din bugetul local al Sectorului 6. La aceşti bani s-au adăugat şi circa 240.000 de lei din partea Asociaţiei. Mai pe româneşte, este vorba de un contract de circa 1.000.000 de lei din care trei sferturi vin din banii bucureştenilor din sectorul 6 al Capitalei. Frapant este faptul că în nota justificativă a acestui program ce se derulează de la începutul până la sfârşitul lui 2013, 450.000 lei se duc pe mesele participanţilor şi doar 60.000 de lei se duc pe materiale didactice. La fel, numai 61.200 de lei merg pentru cazarea, transportul, masa şi onorariul formatorilor finlandezi”.
Adevărul scrie, marţi, despre motivele pentru care românii pleacă din ţară: „Motivul principal pentru scăderea populaţiei din România este migraţia, susţin specialiştii. Românii pleacă peste hotare în căutarea unor salarii mai bune”.
„Plângere penală în Elveţia. Câţi bani îi cer lui Jean Valvis moştenitorii binefăcătorului şi finanţatorului său, Hans Bertschmann?”, titrează, marţi, Evenimentul Zilei. „Tribunalul din Geneva ar putea hotărî astăzi începerea urmăririi penale împotriva omului de afaceri Jean Valvis, la cererea moştenitorilor binefăcătorului şi partenerului său, multi-milionarul elveţian Hans Bertschmann. În joc sunt zeci de milioane de euro, sumele provenite din vânzarea de către Valvis a firmelor Dorna Apemin şi LaDorna şi din care Bertschmann, partener egal în businessuri, n-a văzut mare lucru”.
Gândul scrie, marţi, despre masacrul din Siria, în condiţiile în care SUA au anunţat că regimul lui Bashar al-Assad a folosit arme chimice: „”Ceea ce am văzut săptămâna trecută în Siria şochează conştiinţa mondială. Aceasta sfidează orice cod de moralitate. Masacrul orbesc al civililor, uciderea femeilor şi copiilor şi trecătorilor nevinovaţi cu arme chimice este o indecenţă morală”, a declarat şeful diplomaţiei americane”.
http://www.ziare.com/cautare/bacalaureat
Bacalaureat 2013, perle de toamna: Comunicarea, sufletul scandalului. Basescu ii da comunicate in gura lu Ponta
Subiectele la proba de Limba Romana a bacalaureatului le-au dat batai de cap elevilor si in sesiunea de toamna, cand au completat colectia de perle de la examenul maturitatii.
Jurnalistii de la exclusivtm.ro publica o serie de gafe ale elevilor care au incercat sa promoveze sesiunea de toamna a Bac-ului.
Bacalaureat 2013, sesiunea de toamna: Vezi subiectele la Romana
„Ion Sclavici a scris Budulea Taichi si nu vreau sa intru in detalii, ca nu stiu subiectul. Miati facut o surpriza cu subiectu asta”.
„Comunicarea in echipa nu e cand cel mai tare antrenor Reghecumf da ordin ceva si pe stadion fuge aia amboulea. Vorba ceia: Daca comunicare nu e ce dracu e?”
„Scrisoarea pierduta era a lui Joiana, combinata cu un politician ciumete ce avea politia la buton. El a trimis mascatii sa-i rupa cu cafteala pe aia de-au rapit scrisoarea si onoarea din Joiana. Scrisoarea s-a gasit dar onoarea a ramas nerecuperata”.
„Ieu cred ca Harapalb ii o comedie ca cine mai crede ca ursu din padure are salati cand sa stie ca ursii coboara sa manance la tomberoane si sa se joace cu turistii”.
„Dimensiunea temporala e atunci cand nu simti cum zboara timpul. Lu Gigi Becali timpul ii zboara incet cai la bulau, mie imi zboara rapid ca uite ca sa si dus vara asta si incep ploile”.
„Comunicarea este sufletul scandalului. Basescu ii da numa comunicate in gura lu Ponta”.
Bacalaureat 2013 Perle incredibile: Comunistii erau teroristi, nu dadeau Internet la oameni
– „Toti prostii…