ASI Suceava și Metropolitan Life, organizează cursuri de formare în domeniul financiar

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava, în parteneriat cu Metropolitan Life Agenția Suceava, organizează cursuri de formare profesională în domeniul financiar. După parcurgerea cursurilor aveți posibilitatea de a: desfășura activități în domeniul consultanței financiare; obține Continuare »

Educația nu înseamnă violență! Condamnăm comportamentul agresiv al cadrelor didactice!

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ reprezintă interesele a peste 130 de mii de angajați din sistemul de educație, dar NICIODATĂ nu vom tolera comportamentul neadecvat sau, mai mult de atât, agresiv al Continuare »

Cazul de vandalism din Giurgiu este șocant! Cerem Ministerului Educației Naționale măsuri urgente!

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ solicită Ministerului Educației Naționale măsuri urgente privind creșterea numărului de psihologi școlari, dar și introducerea pazei și protecției în unitățile de învățământ din întreaga țară. Cazul grav Continuare »

Mesajul președintelui FSLI cu ocazia începutului de an şcolar 2019-2020

Stimați colegi, Dragi elevi şi părinți, Orice început de an școlar, când mii de unități de învățământ își redeschid porțile, reprezintă pentru elevi, cadre didactice și părinți un moment cu o semnificație Continuare »

Conducerea PNL ar trebui să îl sancționeze pe Florin Cîțu. Altfel este părtașă la acest atac la adresa bugetarilor!

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ constată faptul că au trecut 48 de ore de la declarația făcută de liderul senatorilor PNL, Florin Cîțu și nimeni din conducerea Partidului Național Liberal nu a Continuare »

 

Revista presei 28.02.2013

http://adevarul.ro/news/eveniment/un-nou-ministru-noua-lege-educatiei-1_512ee7fb00f5182b85b17217/index.html

Un nou ministru. O nouă lege a Educaţiei

Revenirea clasei a IX-a la liceu, reintroducerea poziţiilor de educatori cu studii medii în sistemul de învăţământ, eliminarea probei transdisciplinare la Evaluarea Naţională şi introducerea competenţelor lingvistice şi digitale pentru admiterea la liceu. Acestea sunt modificările la Legea educaţiei pentru care ministrul Remus Pricopie a primit, miercuri, undă verde din partea comisiei de specialitate de la Camera Deputaţilor.

Schimbările vin în contextul în care actuala lege a Educaţiei prevede ca în anul 2016, clasa a IX-a să treacă de la liceu la gimnaziu, iar la Evaluarea Naţională (Capacitatea) să se introducă o probă scrisă transdisciplinară la matematică şi ştiinţe.

Prin votul primit ieri de la Comisia de specialitate din Camera Deputaţilor, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a primit aprobarea să trimită noua lege a Educaţiei spre dezbatere în plenul Senatului şi în cel al Camerei Deputaţilor. Dacă aceasta trece de ambele camere, atunci Legea Educaţiei Naţionale va fi modificată din nou.

Informatica, materie obligatorie

Astfel, clasa a IX-a va rămâne la liceu, iar materia transdisciplinară prevăzută pentru Capaciate nu va mai fi introdusă. În schimb, copiii vor fi evaluaţi la nivelul clasei a VIII-a la încă două materii: o limbă străină şi informatica, aceasta din urmă fiind o materie opţională în momentul de faţă.

„Dacă această evaluare de la clasa a VIII-a este introdusă, este posibil ca metoda de admitere la liceu, care se face acum prin repartiţie computerizată pe baza mediei notelor din clasele V-VIII şi a notei de la Capacitate, să se schimbe. Nota de la evaluarea la limba străină şi informatică ar putea să conteze la admiterea în liceu“, au explicat specialişti din sistem.

Secretarul de stat pe învăţământul preuniversitar, Stelian Fedorca, a precizat pentru „Adevărul“ că în aceste condiţii, informatica va fi făcută materie obligatorie la gimnaziu, lucru care s-a dorit de mult timp.

„Legat de introducerea evaluării la clasa a VIII-a la o limbă străină şi informatică, modificare introdusă în locul transdisciplinarei, vom face informatica materie obligatorie la gimnaziu. În ceea ce priveşte admiterea la liceu, va fi o dezbatere publică pe acest subiect, nu vă pot spune încă dacă această evaluare de la clasa a VIII-a va conta la media de admitere“, a precizat Fedorca.

Modificări aşteptate de profesori

Profesoara de matematică Claudia Preda de la Colegiul Naţional bilingv „George Coşbuc“ este de părere că de vreme ce curriculumul nu era adaptat şi pentru aceste materii transdisciplinare, nu se putea da o astfel de probă la Evaluarea Naţională.

„Mai întâi trebuie modificată programa, or, lucrul acesta nu se face aşa uşor. Noi am fost obişnuiţi să predăm într-un anumit fel, deci ar trebui ca mai întâi să urmăm nişte cursuri ca să putem preda transdisciplinar, iar pregătirea asta ar dura cel puţin 5-6 ani“, spune Claudia Preda.

Pe de altă parte, fostul ministru al Educaţiei Daniel Funeriu critică modificările, cele mai multe aduse la propunerile pe care chiar el le-a făcut în perioada în care a ocupat fotoliul de la Educaţie. Acesta susţine că materiile transdisciplinare i-ar fi ajutat pe copii să înţeleagă mai bine care este legătura dintre istorie şi geografie, sau fizică şi matematică.

„Eliminarea examenelor transdisciplinare şi, implicit, a unei învăţări transdisciplinare (care trebuiau să intre treptat în funcţiune) înseamnă că elevii vor avea în programă materii al căror conţinut nu contează. Elevii nu vor înţelege că, de exemplu, cristalinul din ochi (biologie) este, de fapt, o lentilă biconvexă (fizică); vor învăţa despre perşi (istorie) fără să ştie dacă ei au de-a face cu Iranul (geografie), vor învăţa despre electricitate şi sarcină electrică (fizică) fără să înţeleagă exact ce sunt electronii şi protonii (chimie). Sau viceversa, când vor învăţa despre atomi şi electroni la chimie, nu vor face automat legătura cu electricitatea, pe care o învaţă la fizică“, a explicat fostul ministru.

Totuşi, se pare că profesorii nu au crezut că o astfel de modificare ar putea fi introdusă în sistemul de învăţământ din România.

Profesorul de istorie Cornelius Riegler de la liceul „George Coşbuc“ spune că el ar vrea stabilitate în sistem. În ceea ce priveşte introducerea materiilor transdisciplinare la gimnaziu, el spune că „nu mi-am imaginat vreo clipă că se va ajunge la aşa ceva pentru că era planificat peste ani de zile şi ştia că până atunci vor mai fi schimbări.

Oricum, dacă mai vin trei miniştri ai Educaţiei, se mai schimbă legea de trei ori. Trăsătura principală a sistemului nostru de educaţie este incoerenţa“.

Clasa a IX-a rămâne la liceu

O altă schimbare majoră anunţată de Pricopie este rămânerea clasei a IX-a la liceu. Ministrul spune că sistemul ar fi fost „bulversat“ peste măsură dacă aceasta trecea la gimnaziu.

„Eu nu am văzut un concept educaţional care să justifice mutarea clasei a IX-a de la liceu. Există ţări care prin tradiţie au liceul de trei ani şi au infrastructura şcolară construită în această logică, aşa cum există ţări care au liceele de patru ani“, a arătat Pricopie.

„Clasa a IX-a rămâne la liceu din considerente de spaţiu fiindcă nu s-a făcut un studiu în ceea ce priveşte impactul mutării acesteia la gimnaziu şi nu vrem să mai supunem copiii la alte încercări“, a declarat pentru „Adevărul“ şi secretarul de stat Stelian Fedorca.

Punctul de vedere al oficialilor ministerului este susţinut şi de preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Simion Hăncescu, care spune că una dintre cele mai mari greşeli din Legea Educaţiei era planul de trecere a clasei a IX-a la gimnaziu.

„Avem deja o problemă mare de spaţiu, ce făceam dacă ne trezeam cu o clasă pregătitoare şi o clasă de a IX-a pentru care directorii trebuiau să găsească spaţiu în plus şi mă refer aici la şcolile gimnaziale?“, a precizat Hăncescu.

Situaţia educatorilor şi a învăţătorilor

Posturile de educator şi învăţător, care nu mai figurau în învăţământul obligatoriu, urmează să fie reintroduse pentru a rezolva problema celor 16.000 de cadre didactice cu vechime în domeniu, dar care nu aveau studii superioare pentru că terminaseră liceul pedagogic şi intraseră direct în sistem. „Am propus să fie abrogat articolul care obliga ministerul să concedieze peste noapte 16.000 de cadre didactice“, a explicat ministrul Pricopie.

Federaţia Naţională a Sindicatelor Libere din Învăţământ salută această decizie a ministerului. „Ce făceam cu cei circa 20.000 de oameni care nu aveau diplome universitare? Nu-i mai plăteam, plecau din sistem? Am convenit cu ministerul ca acest lucru să fie eliminat“, a declarat, pentru „Adevărul“, Simion Hăncescu.

„Cei care sunt în sistem nu mai sunt obligaţi să urmeze studii superioare, decât dacă doresc, iar în cazul acesta le vom asigura anumite facilităţi. Au fost introduse funcţiile de educator şi învăţător pentru ca cei care nu aveau diplome universitare să nu fie concediaţi. Cei care intră în sistem de acum încolo trebuie să aibă studii superioare“, a explicat secretarul de stat Stelian Fedorca.

 

http://adevarul.ro/news/eveniment/comisia-specialitate-camera-deputatilor-votat-capacitate-dea-doar-doua-probe-clasa-ix-a-ramana-liceu-1_512df27600f5182b85ad5256/index.html

Comisia de specialitate din Camera Deputaţilor a votat ca la Capacitate să se dea două probe în plus, iar clasa a IX-a să rămână la liceu

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a propus marţi comisiei de specialitate din Camera Deputaţilor o serie de modificări la Legea Educaţiei, printre care şi revenirea clasei a IX-a la liceu, reintroducerea poziţiilor de educator şi învăţător cu studii medii şi eliminarea probei transdisciplinare care urma să se introducă la Evaluarea Naţională.

UPDATE 15:00 – „Eliminarea examenelor transdisciplinare şi, implicit, a unei învăţări transdisciplinare (care trebuiau să intre treptat în funcţiune) înseamnă că elevii vor avea în programă materii al căror conţinut nu contează, fie că e atractiv sau nu, fie că e învăţat sau nu. Oricât de atractivă va fi programa de biologie sau fizică, ea nefiind testată, elevii nu şi-o vor însuşi”, a declarat fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu.

„Se va crea o ”programă paralelă” copiii vor învăţa doar la materiile din care ”se dă examen”. Ei vor deveni mici ”roboţei de rezolvat probleme”, fără legătură cu realitatea. Şcoala trebuie să descătuşeze gândirea, nu să o pună în cămaşa de forţă a reţetelor rigide de rezolvat probleme de examen. Generaţii întregi de copii vor fi condamnaţi la inadecvare şi inadaptare”, mai spune Funeriu.

„Clasa a IX-a va rămâne în cadrul liceului. Ministerul Educaţiei a prezentat comisiei un punct de vedere în legătură cu acest lucru. Această clasă trebuie să revină la liceu, altfel vom asista la o bulversare extrem de mare, aşa cum s-a mai întâmplat de când tot implementăm Legea Educaţiei”, a declarat Pricopie la Palatul Parlamentului.

Eu nu am văzut un concept educaţional care să justifice mutarea clasei a noua de la liceu. Există ţări care prin tradiţie au liceul de trei ani şi au infrastructura şcolară construită în această logică, aşa cum există ţări care au liceele de patru ani”, a mai ministrul Educaţiei.

Reintroducerea poziţiilor de educatori şi învăţători cu studii medii

Pricopie a mai menţionat că va reintroduce poziţiile de educatori şi învăţători, care fuseseră scoase prin legea Educaţiei.

„Ceea ce facem noi este să reintroducem aceste poziţii în condiţiile în care liceele pedagogice fac parte din arhitectura învăţământului românesc. Ar fi un nonsens să renunţăm la ele. Am propus să fie abrogat articolul care obliga ministerul să concedieze peste noapte 16.000 de cadre didactice„, a precizat Pricopie.

Proba transdisciplinară nu se mai dă la finalul clasei a VIII-a

O altă modificare importantă adusă legii Educaţiei Naţionale este eliminarea probei transdisciplinare de la Evaluarea Naţională (Capacitatea). În schimb, se vor introduce evaluări făcute în timpul clasei a VIII-a la o limbă străină şi informatică.

Propunem să se elimine proba transdisciplinară. Examenul se va susţine la limba română, matematică şi va avea două componente noi, evaluări făcute în timpul anului şcolar, în clasa a opta, la limbă străină şi informatică”, a explicat Pricopie.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/amenzi-230-lei-cei-pica-bac-ul-doua-ori-1_512eec9200f5182b85b1828f/index.html

Amenzi de 230 de lei pentru cei care pică Bac-ul de două ori

Absolvenţii de liceu care au picat de două ori examenul de Bacalaureat vor plăti, anul acesta, pentru a susţine încă o dată probele examenului de maturitate, o taxă de 230 de lei. Aşa a anunţat ieri Ministerul Educaţiei pe site-ul portalului edu.ro.

Nu toţi candidaţii vor plăti însă această sumă. „Cei care au făcut cerere pentru recunoaşterea probelor de Bacalaureat la care au fost admişi, dar nu au reuşit să promoveze examenul de Bacalaureat, vor plăti diferenţiat o sumă în funcţie de numărul de probe pe care vor să le susţină”, se arată pe site-ul ministerului.

 

De taxa de examen nu vor scăpa nici absolvenţii claselor cu studiu intensiv al limbilor străine, cele cu predare în limbile minorităţilor sau ai claselor cu profil pedagogic, care nu au reuşit să promoveze doi ani la rând

 

Examenul pentru obţinerea Atestatului. Aceasta nu va fi însă aceeaşi ca cea pentru examenul de maturitate. „Suma acestei taxe va fi stabilită la nivelul fiecărui inspectorat şcolar judeţean, ţinându-se seama de cheltuielile per candidat”, se arată în precizările Ministerului Educaţiei.

 

Regula amenzilor pentru examene picate se aplică şi celor care îşi doresc să obţină un atestat de certificare a competenţelor profesionale în învăţământul liceal, pe filieră vocaţională, dar şi celor care îşi doresc obţinerea unui atestat de competenţe profesionale de nivel doi sau trei.

 

http://adevarul.ro/educatie/scoala/ismb-asiguram-parintii-locuri-suficiente-pentruinscrierea-clasa-i-cea-pregatitoare-1_512dac2600f5182b85abc60d/index.html

 

ISMB: Asigurăm părinţii că sunt locuri suficiente pentru înscrierea în clasa I şi în cea pregătitoare

 

Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) dă asigurări părinţilor că pentru înscrierea în clasa pregătitoare şi în clasa I, anul şcolar 2013-2014, sunt locuri suficiente, inclusiv pentru cereri venite din afara Capitalei.

„În prezent, profesorii fac actualizarea datelor privind copii cu vârste cuprinse între zero şi şapte ani. Vrem să îi asigurăm pe părinţi că inspectoratul şcolar are pregătite suficiente locuri pentru cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I”, a declarat marţi, pentru Mediafax, purtătorul de cuvânt al ISMB, profesorul Marian Banu.

Potrivit lui Banu, anual, în Bucureşti vin între 3.000 şi 4000 de familii şi, odată cu extinderea unor cartiere din Chitila, Mogoşoaia, Tunari şi Băneasa, tot mai mulţi copii vin să înveţe în şcolile din Capitală. „Cam 5 la sută din populaţia totală a Capitalei vine din afara oraşului”, a mai spus purtătorul de cuvânt al ISMB.

Marian Banu a subliniat că ISMB are prevăzută capacitatea strategică pentru cazul în care cererile de înscriere în clasa I şi în clasa pregătitoare depăşesc numărul de copii estimat pe promoţie, de aproximativ 13.000.

Înscrierea la clasa pregătitoare

Înscrierile în clasa pregătitoare sunt stabilite pentru luna aprilie, potrivit acordului semnat de ministerul Educaţiei cu federaţiile sindicale şi cu asociaţiile de părinţi din învăţământul preuniversitar.

Acelaşi acord prevede ca în acest an să se permită înscrierea în clasa I a acelor copii care nu au parcurs clasa pregătitoare deşi aveau vârsta prevăzută de lege pentru acest lucru.

Înscrierea copiilor în funcţie de vârsta la 31 august 2013 într-o formă de şcolarizare se va face după mai multe criterii. Astfel, copiii cu vârstă mai mică de şase ani se pot înscrie în clasa pregătitoare, dar nu obligatoriu, numai după ce se va face o evaluare specifică a acestuia.

Copiii cu vârste cuprinse între şase şi şapte ani se vor înscrie obligatoriu în clasa pregătitoare, iar cei vârstă mai mare de şapte ani se vor înscrie în clasa I, potrivit acordului.

Conform statisticilor Ministerului Educaţiei, în prezent sunt în clasa I 203.371 de elevi, iar în clasa pregătitoare 129.756 de elevi. Totodată, în grupa mare de la grădiniţă sunt 210.867 de copii.

 

http://adevarul.ro/educatie/scoala/nonformalul-generator-solutii-1_512ddcb200f5182b85acddee/index.html

Nonformalul ca generator de soluţii

Dezvoltarea inteligenţei emoţionale este cel mai mare avantaj pe care-l poate avea o persoană care foloseşte educaţia nonformală, care pune accent pe abilităţile de viaţă şi pe găsirea de soluţii.

Asta îi va duce pe tineri din sistemul clasic de învăţământ – în care accentul cade pe IQ – într-unul actual.

De acest lucru este convinsă Irina Gruia, psihoterapeut şi trainer în cadrul Asociaţiei Dezvoltare şi Psihoterapie prin Acţiune, unde aproximativ 400 de tineri participă anual la ateliere de dezvoltare personală. „În momentul în care termină 12 clase, tinerii care participă la activităţi nonformale au o altă atitudine faţă de viaţă – chiar dacă au şapte pe linie la română şi la matematică, ei ştiu să se orienteze în viaţă, ştiu să îşi găsească un job, să facă faţă unor situaţii de blocaj sau să-şi gestioneze emoţiile negative.”

La gestionarea emoţiilor se referă un proiect care i-a plăcut Irinei, numit „Un centimetru pentru viaţă”, care urmărea ca elevii de-a X-a şi a XI-a – „generaţia care şi-a luat carnetul sau urmează” – să înţeleagă că atât siguranţa şoferilor cât şi a pietonilor depinde de prudenţa pe şosele.

„Un centimetru apăsat în plus sau în minus pe pedala de acceleraţie poate fi diferenţa dintre viaţă şi moarte”. Am prezentat nişte filmuleţe şi am făcut mici psihodrame: nişte mese micuţe cu simulări de accidente, cu impactul pe care-l poate avea un accident asupra unei persoane şi a mediului în care el trăieşte”, spune Irina. „A fost o schimbare de mentalitate – nu se poate verifica şi nu e cuantificabilă, spre deosebire de educaţia formală, în care cuantificabil presupune <<80% promovaţi >>”.

Irina avea un profesor în liceu care îi învăţa că <<adevărata artă a elevului este să ştie ceea ce nu trebuie să înveţe>>. Un copil educat într-un cadru nonformal îşi va lua ce are el nevoie, în funcţie de tipul lui de inteligenţă. „Te ajută să-ţi exploatezi la maximum potenţialul, liber – pentru că de multe ori copiii sunt trimişi către dorinţele părinţilor”, spune Irina. „Nu toţi copiii sunt dezvoltaţi pe inteligenţa logico-matematică sau lingvistică, mai sunt încă vreo şapte tipuri.”

Dacă exploatarea potenţialului este un beneficiu al educaţiei nonformale, Mădălina Ursu, coordonatoare de proiecte la fundaţia Edu For All Braşov, nu crede că tinerii din ziua de azi au nevoie de nonformal doar pentru pregătire tehnică, ea crede ca tinerii sunt din ce în ce mai adaptaţi şi pregătiţi pentru meseriile pe care le aleg. Dar dacă abilităţile tehnice „îi individualizează”, tot ele îngreunează interacţiunea lor cu alte persoane.

Aici trebuie să apară educaţia nonformală. ”(Aceasta) se construieşte din nevoia oamenilor de a crea un echilibru personal, de a se adapta dinamicii impuse de societate, de o nevoie de evoluţie completă, nu doar pe plan tehnic. Se construieşte aşa cum e nevoie, nu e un produs brut, standard, care trebuie pilit pe margine anul ăsta, anul viitor pilit pe colţuri, astfel încât să se potrivească fiecărei generaţii.”

Tot educaţia nonformală ajută la descoperirea pasiunilor. După ce Mădălina a absolvit facultăţile de Ştiinţe Economice şi Informatică, a ales un master la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei. „Prin intermediul educaţiei nonformale mi-am dat seama că nu e felul meu să stau într-un birou 8 ore ţintită, făcând acelaşi lucru sau preocupându-mi mintea cu o singură problemă”. Mădălina şi-a dezvoltat inteligenţa verbală, interrelaţională şi intrapersonală, dovedită prin teste aplicate înainte şi după parcurgerea unor experienţe nonformale.

Irina şi Mădălina sunt pasionate de educaţia nonformală. Amândouă fac parte din Reţeaua de Educaţie Nonformală. Din reţetă fac parte mai mulţi oameni, la fel de pasionaţi, cu care atunci când au ocazia, fac schimb de experienţe şi informaţii pe această temă. Este o iniţiativă a Fundaţiei pentru Dezvoltarea Societăţii Civile în parteneriat cu Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.

 

http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/andrei-marga-colaborator-securitatii-trei-nume-cod-fruntea-institutului-cultural-roman-1_512dafea00f5182b85abd9ff/index.html

Andrei Marga, un colaborator al Securităţii, cu trei nume de cod, în fruntea Institutului Cultural Român

Fost ministru al Educaţiei, fost ministru de Externe şi rectorul cu cel mai îndelungat mandat în fruntea UBB, Andrei Marga a colaborat cu Securitatea începând din anii 70, când era bursier în RFG.

În primăvara anului trecut, consilierul prezidenţial Sebastian Lăzăroiu lansa o ipoteză-bombă despre cel care avea să ocupe funcţia de ministru de Externe în noul guvern USL. Lăzăroiu lăsa să se înţeleagă, într-o postare pe Facebbok, că Andrei Marga ar fi colaborat cu Securitatea:
„Am auzit că (Marga – n.r.) a avut un prieten imaginar în perioada comunistă, un alter ego, Andrei Mureşan”.

Marga neagă

Universitarul Marga, cunoscut la Cluj pentru maniera sa autoritară de a ţine în frâu lucrurile, a respins imediat acuzaţia de colaborare cu Securitatea: „Domnul Lăzăroiu fabulează, şi în acest caz este vorba de o fabulaţie. Se poate verifica dosarul meu, a fost verificat de «n» ori, nu vă ascund, se poate verifica încă o dată, nu am nicio teamă. Nu m-a chemat nimeni să cooperez cu Securitatea, nu am cooperat, nu am semnat nimic, am conştiinţa absolut curată”, spunea Marga, într-o conferinţă de presă.

Acesta a adăugat, la vremea respectivă, că, dacă ar apărea totuşi un dosar cu numele său, şi-ar da demisia.

A „turnat“ şi cetăţeni străini

Surse din cadrul serviciilor secrete au confirmat, pentru reporterii departamentului Politic al cotidianului „Adevărul“, că la CNSAS (Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii) există cel puţin un dosar de reţea în care apare Andrei Marga.

Acesta figurează cu trei nume de cod – “Horia”, “Mureşan” şi “M. A.”, nu doar cel dezvăluit deja.
Din documentele deţinute de CNSAS rezultă că Marga a colaborat cu Securitatea nu doar pe plan intern, ci şi extern, furnizând informaţii şi despre cetăţeni străini. Variantă foarte plauzibilă dacă ţinem cont de faptul că, începând din 1975, regimul comunist i-a permis să plece la mai multe burse şi studii în Republica Federală Germania.

Şef la ICR

În septembrie 2012 este numit şef la Institutul Cultural Român. O numire contestată – există şi o petiţie online pentru demiterea acestuia. Înainte de numire, Andrei Marga susţine că există o legătură evidentă între apariţia în presă a informaţiilor despre colaborarea sa cu Securitatea şi anunţul PNL şi PSD privind susţinerea candidaturii sale pentru preşedinţia Institutului Cultural Român.
„În legătură cu alegaţiile proferate de «analişti» instrumentaţi de cercuri obscure, precizez, încă o dată, că nu mi-a cerut nimeni, niciodată, să colaborez şi nu am colaborat cu Securitatea. Nu există nici un text semnat de mine, căci nu am semnat vreun text sau angajament în acest sens”, declara, atunci, Marga pentru Mediafax.

Acesta mai preciza că a făcut parte din patru guverne ale României şi a fost, de cel puţin tot atâtea ori, examinat, cu acelaşi rezultat al necolaborării cu Securitatea. „Durata participării într-un Guvern sau altul nu a avut nici o legătură cu asemenea alegaţii”, a subliniat Marga.

El arată că a exercitat cea mai lungă perioadă din istoria Rectoratului Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj – 19 ani, timp în care a fost cercetat „de fiecare dată când s-a dorit”. „Certificatele emise de CNSAS au spus, ca urmare, de fiecare dată, că nu am colaborat”, afirmă fostul ministru de Externe.

„Pentru mulţi impostori, dosariada este ultimul instrument de atacare a unui intelectual cu operă. Precizez că nu există nimic de folosit în acest sens, în ceea ce mă priveşte, şi că mă voi adresa, la nevoie, instanţelor juridice naţionale şi internaţionale”, susţine Andrei Marga.

Scandalul cu nepoata

Tot de numele acestui universitar se leagă şi scandalul numirii, în ianuarie, a nepoatei sale, Eunicia Trif într-o funcţie la ICR. Referitor la acuzaţia că ar fi angajat o nepoată – Eunicia Trif, care este secretar general adjunct al ICR şi o mai veche colaboratoare a lui Andrei Marga -, acesta o califică drept „aberaţie”:

„Timp de 19 ani am fost în conducere şi niciodată nu a trebuit să îmi angajez vreo nepoată. Am una care este în sfera privată, în afară”, a spus acesta. În ceea ce o priveşte pe Eunicia Trif, Marga spune că este „o interpretare stupidă făcută de un tânăr de la Cluj. E vorba de Trif, iar soţia mea este Trifu ca nume de fată. S-a făcut o legătură stupidă”.

„Un om din acest oraş (Cluj-Napoca, n.r.) este foarte preocupat de mine, poate scoate ceva”, a mai spus Andrei Marga, lăsând să se înţeleagă că toate aceste acuzaţii fac parte dintr-o campanie de denigrare a sa.

 

http://adevarul.ro/news/eveniment/peste-15000-destudenti-primit-consultanta-alegerea-universitatii-strainatatede-mai-studenti-romani-aleg-consultantaeducationala-profesionista-1_512daa5500f5182b85abbb57/index.html

Peste 15.000 de studenţi au primit consultanţă în alegerea universităţii din străinătate. De ce tot mai mulţi studenţi români aleg consultanţă educaţională profesională?

In ultimii cinci ani de cand proiectul World Education este organizat in Romania, au avut loc schimbari in metodele de aplicare la universitatile din strainatate, atrag atentia organizatorii evenimentelor. Tot mai multe universitati viziteaza Romania pentru a se intalni personal cu candidatii.

In acest fel, reprezentantii universitatilor de interes pentru tinerii romani spera sa acorde ajutor direct si sfaturi utile pentru viitorii studenti, pentru a fi admisi la universitatea si la programul de studiu pe care si le doresc.

Din ce in ce mai multi elevi din clasele a 11-a si a 12-a, precum si actualii studenti apeleaza la consultanti educationali specializati pentru a le oferi sprijin in alegerea programului si a universitatilor din strainatate la care sa aplice. Alegerea corecta a universitatii, precum si programului de studiu sunt pasi esentiali pentru a face performanta in studii si reprezinta in acelasi timp baza unei cariere de succes. Informatiile partiale de la orice sursa – fie ca este vorba de internet sau de prieteni – fac de multe ori alegerea sa fie mai dificila si conduc la diverse greseli.
„Adesea, elevii aleg universitatea in functie de pozitia acesteia in clasamentele facute publice pe internet sau pentru ca acolo studiaza multi dintre prietenii lor sau pur si simplu isi evalueaza gresit potentialul”, au declarat reprezentantii Integral Group, organizatorii targurilor World Education.

O alta greseala des intalnita este completarea incorecta a documentelor si modul necorespunzator de a redacta scrisoarea de motivatie. Exemplele de scrisoare de motivatie si recomandarile care se gasesc pe internet nu ajuta de cele mai multe ori la aplicarea in universitatile serioase iar plagia presupune un mare risc de respingere automata a aplicatiilor.

Din aceste motive, World Education si-a extins serviciile de consultanta, permitand candidatilor romani sa profite de consultatii gratuite si intalniri cu reprezentantii universitatilor din strainatate, timp de o saptamana dedicata educatiei si anume in perioada 2 – 9 Martie 2013.

Luna Martie este momentul cel mai prielnic pentru viitorii studenti de a alege si a se orienta corect in ceea ce priveste studiile lor universitare si datorita faptului ca acest moment coincide cu campania de admitere pentru unele din cele mai dorite destinatii europene de invatamant – Olanda, Danemarca, Suedia si Franta.
Pentru elevii interesati sa aplice in Marea Britanie, unde deadline-ul pentru aplicatii a fost pe 15 Ianuarie, acum este momentul pentru a doua sesiune de aplicatii la programele ramase disponibile.

Universitati din aceste tari si nu numai vor fi disponibile pentru ON SPOT ADMISSION (admitere pe loc), unde cei interesati pot aplica si stabili un interviu in cele doua zile de targ.

La eveniment sunt invitate universitatile care ofera programele de studiu de interes si solutii financiare si burse pentru elevii si studentii din Romania.

Prima editie din acest an a evenimentului se va desfasura in Bucuresti pe 2 si 3 Martie, la Hotel Athenee Palace Hilton si in Constanta pe 7 Martie, la Hotel IBIS.
Pentru mai multe informatii despre eveniment si programul acestuia, cat si pentru inscrieri, vizitati www.worldeducation.ro.

 

http://adevarul.ro/news/eveniment/s-adeschis-Scoala-parintilor-1_512d9fe700f5182b85ab8b68/index.html

S-a deschis Şcoala Părinţilor

Părinţii care doresc să se înţeleagă mai bine cu copiii lor pot merge la Şcoala Părinţilor care s-a deschis şi la Bucureşti, la Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza“. Aici pot urma cursuri de tehnici de comunicare cu psihologi şi traineri calificaţi.

Adeseori îi întreb pe părinţi cum şi-ar dori să fie copiii lor atunci când vor fi mari. Răspunsurile se încadrează aproape invariabil în gama: «descurcăreţ», «hotărât», «independent», «sigur pe el». La întrebarea «Cum vă doriţi să fie copilul dumneavoastră acum?», răspunsul vine adeseori: «elev bun, cuminte, cu note mari». Nu întotdeauna, însă, „elevul cuminte, cu note mari“ devine adultul descurcăreţ, hotărât, independent şi sigur pe el, atrage atenţia specialistul în terapie cognitiv-comportamentală, Daniela Breahna.

În plus, specialistul a subliniat ieri cu ocazia lansării proiectului „Şcoala Părinţilor“ că, deşi părinţii consideră că notele foarte bune şi premiile şcolare sunt principala garanţie pentru succesul în viaţă al copilului lor, statisticile arată că mulţi dintre cei care au fost elevi, unii nici pe departe străluciţi, sunt astăzi adulţi realizaţi atât în plan profesional, cât şi în cel personal. „Pentru o dezvoltare cât mai armonioasă, este bine să avem grijă deopotrivă de mintea şi emoţiile copilului nostru“, explică psihologul.

Fără certuri între părinţi şi copii

„Ceea ce încercăm noi să facem prin aceste workshop-uri este să le explicăm părinţilor, dar şi tinerilor, că nu este nevoie de certuri şi conflicte între părinţi şi copii, ci este nevoie doar să crească încrederea pe care o au unii în alţii, la care se ajunge în timp. Ceea ce facem noi este să le arătăm cum se poate vorbi“, a explicat trainerul Andrei Văcaru proiectul „Şcoala Părinţilor“, înfiinţat de Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi (FNAP).

Aceasta nu este însă la prima iniţiativă de acest gen. „În decembrie anul trecut, FNAP a demarat prima astfel de şcoală în judeţul Timiş, unde părinţii au fost cei care au cerut acest proiect. Până acum, au avut loc şase ateliere. Nu ştim care va fi frecvenţa atelierelor din Bucureşti. În momentul de faţă, specialiştii cu care colaborăm urmează să fixeze datele în funcţie de nevoile părinţilor. Momentan, pe site-ul nostru vom posta formularele de înscriere pentru părinţi, care pot fi trimite pe adresa scoala_parintilor@yahoo.co“, a explicat pentru „Adevărul“ Mihaela Gună, preşedintele Federaţiei Naţionale de părinţi din Învăţământul preuniversitar.

Gună spune că atelierele se vor ţine în special la sfârşitul săptămânii, astfel încât la cursuri să poată ajunge un număr cât mai mare de părinţi. În cadrul atelierelor se vor face şi studii de caz, unde părinţii vor fi încurajaţi să-şi împărtăşească experienţa şi să-şi dea sfaturi. Primul atelier a fost deja susţinut luni seara în cadrul deschiderii care a avut loc la liceul teoretic „Al. I. Cuza“.

Psihologi şi traineri calificaţi

„Planul este să ne extindem în mai multe şcoli din Capitală şi după aceea şi în alte oraşe. De asemenea, urmează să pregătim traineri aferenţi pentru fiecare oraş. Părinţii trebuie să înţeleagă că un cuvânt greşit poate duce la rezultate nedorite. Pe de altă parte, acţiunile şi atitudinile copiilor sunt generate de emoţiile pe care le trăiesc, pe care nu le împărtăşesc din diverse motive. Părinţii, la rândul lor, sunt dezorientaţi de lipsa impactului atunci când vorbesc cu propriii copii şi se formează un cerc vicios care, dincolo de bunele intenţii, are de multe ori rezultate nedorite“, a completat trainerul Andrei Văcaru.

http://adevarul.ro/locale/oradea/elevii-asteptati-devina-ghizii-orasului-oradea-1_512e5d5200f5182b85afa147/index.html

Elevii aşteptaţi să devină ghizii oraşului Oradea

Fundaţia de Protejare a Monumentelor Istorice din judeţul Bihor se alătură programului „Să ştii mai multe, să fii mai bun ” stabilit conform Ordinului Ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului pentru perioada 01 – 05 aprilie.

Vor avea loc mai multe competiţii. Este vorba despre competiţia interşcolară „Ghid turistic în oraşul meu”, menită să dezvolte elevilor competenţe de cunoaştere a obiectivelor turistice, de respect pentru valorile patrimoniale ale oraşului şi de comportament într-o instituţie de cultură sau cu destinaţie turistică. Acţiunea se va desfăşura prin prezentarea de către fiecare clasă a unui obiectiv turistic din Oradea, ca la final să fie desemnată cea mai bună instiuţie şcolară/clasă primind calificativul de „ghizi de turism”.
Parteneri în cadrul activităţii sunt Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Facultatea de Geografie şi Turism şi Asociaţia de Turism Apuseni – acreditată ca formator profesional pentru ghizi de turism.
O altă activitate va fi o vizită în Cetatea Oradea şi prezentarea unor artefacte de către specialişti istorici în colaborare cu Muzeul Tării Crişurilor din Oradea.
Lecţii despre istoria oraşului în cadrul programului „Porţi deschise la Primăria Oradea „, pentru vizitatorii care nu participă la competiţia interşcolară, activitate realizată cu sprijinul specialiştilor din cadrul Comitetului Ştiinţific al Fundaţiei şi al cabinetului Primarului, este o altă activitate.
Scopul acestui program constă în implicarea tuturor elevilor şi a cadrelor didactice în activităţi care să răspundă intereselor şi preocupărilor diverse ale elevilor, să pună în valoare talentele şi capacităţile acestora în diferite domenii şi să stimuleze participarea lor la acţiuni variate în contexte nonformale.
Înscrierile în cadrul activităţilor programului desfăşurate de Fundaţie se pot realiza telefonic la nr. 0731-212.284 sau la 0259-408.881 persoană de contact Camelia Matei sau pe e-mail:monumente.bihor @gmail.com
Fiecare participant beneficiază de reducerea tarifului de acces în obiectivul turistic conform activităţii la care s-a înscris, respectiv 1 leu pentru vizitatori, gratuitate pentru participanţii la competiţia interşcolară.

 

http://www.cotidianul.ro/un-nou-protest-al-angajatilor-postei-207800/

Un nou protest al angajaţilor Poştei

 

Lucrătorii din Compania Naţională Poşta Română (CNPR), afiliaţi la Sindicatul Lucrătorilor Poştali din România (SLPR), vor protesta joi, între orele 10.30-11.30, în faţa sediului CNPR din Bulevardul Dacia nr. 140, se arată într-un comunicat..

De asemenea, tot joi, în faţa sediului prefecturii fiecărui judeţ va fi organizată o acţiune de protest la care vor participa membrii SLPR din judeţul respectiv. Potrivit estimărilor organizatorilor, la acţiunile de protest vor participa aproximativ 5.000 de membri de sindicat, lucrători ai CN Poşta Română.

Acţiunile revendicative fac parte dintr-un calendar de proteste menit să atragă atenţia opiniei publice şi a factorilor politici decidenţi, cu privire la numeroasele probleme cu care se confruntă CNPR şi angajaţii acestei companii, se arată în comunicatul citat.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013022883737/Social/Pricopie-propune-mentinerea-clasei-a-IX-a-in-liceu-sindicatele-si-parintii-sunt-de-acord.html

Pricopie propune menținerea clasei a IX-a în liceu, sindicatele și părinții sunt de accord

Ministrul Educației, Remus Pricopie, propune modificarea Legii educației în sensul menținerii clasei a IX-a la liceu, demersul fiind agreat atât de sindicatelele din învățământul preuniversitar și universitar, cât și de părinți.
Pricopie a declarat miercuri, pentru Mediafax, că propunerea a fost avansată Comisiei de învățământ din Camera Deputaților, urmând să fie parcurși pașii necesari pentru legiferarea modificării.
Potrivit ministrului, trecerea clasei a IX-a în ciclul gimnazial, prevăzută de Legea educației adoptată în mandatul lui Daniel Funeriu, ar bulversa sistemul de învățământ la fel cum au făcut-o deja alte prevederi ale aceluiași act normativ. În plus, consideră Remus Pricopie, sistemul de învățământ românesc este configurat, inclusiv din punct de vedere al infrastructurii, pentru un ciclu liceal de patru ani, și nu pentru unul de trei ani, care să includă doar clasele a X-a, a XI-a și a XII-a.
Potrivit Legii educației naționale din 1 ianuarie 2011, măsura introducerii clasei a IX-a în învățământul gimnazial ar urma să intre în vigoare începând cu generația de elevi care a început clasa a V-a în anul școlar 2011-2012, adică din 2015-2016.
Toate federațiile din învățământul preuniversitar, dar și cele din mediul universitar, susțin măsura menținerii clasei a IX-a la liceu.
Astfel, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) susține propunerea ministrului Remus Pricopie de a menține clasa a IX-a la liceu, așa cum este în prezent. De altfel, FSLI s-a opus trecerii acestei clase la gimnaziu chiar înainte de adoptarea Legii educației naționale.
„Trecerea clasei a IX-a la gimnaziu ar fi bulversat sistemul de învățământ. Nu avem infrastructura necesară. Au fost foarte multe probleme atunci când s-a introdus clasa pregătitoare. Ce s-ar fi întâmplat cu încă o clasă introdusă în învățământul obligatoriu?“, spune președintele FSLI, Simion Hăncescu.
Un alt motiv pentru care mutarea clasei a IX-a la gimnaziu nu este o soluție bună îl reprezintă, în opinia FSLI, faptul că elevii care ar urma să termine clasa a IX-a ar fi aruncați pe piața muncii fără niciun certificat de competențe.
La rândul său, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret“, Marius Nistor, spune că și membrii organizației pe care o reprezintă s-au opus constant trecerii clasei a IX-a la gimnaziu.
„Eu spun de doi ani că sunt cel mai aprig susținător al menținerii clasei a IX-a la liceu. Mutarea acesteia în gimnaziu ar crea haos și ar bulversa sistemul. Legea educației naționale nu a ținut cont de propunerea cadrelor didactice și ceea ce a rezultat a fost un abuz“, a declarat Marius Nistor.
În opinia lui Nistor, propunerea ministrului Remus Pricopie este foarte bună și ține cont de interesele elevilor și ale profesorilor.
Președintele Federației Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar, Mihaela Gună, este și ea mulțumită de menținerea clasei a IX-a în liceu, considerând că, în actuala structură a școlii românești, o astfel de mutare ar bulversa sistemul, iar la clasa a IX-a ar ajunge să predea cadre didactice necalificate.
„Un învățământ liceal de numai trei ani ar fi prea puțin pentru pregătirea tinerilor. Apoi, de unde ar fi aduse cadre didactice pentru clasa a IX-a la gimnaziu? În mediul rural, sitația este și mai gravă. Suntem mulțumiți de decizia ministrului Pricopie“, a declarat, pentru Mediafax, Gună.

 

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013022883738/Social/Elev-injunghiat-in-curtea-scolii.html

Elev înjunghiat în curtea școlii

Un elev de 19 ani de la un liceu din Tulcea a fost înjunghiat cu un cuțit, miercuri, în timpul unei altercații produse în curtea școlii, reprezentanții Serviciului Județean de Ambulanță afirmând că tânărul are o plagă toracică, fiind dus la spital.
Incidentul s-a produs în jurul orei 15.30, la Liceul Metalurgic din Tulcea.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Poliției Județene Tulcea, Daniela Condrea, a avut loc o altercație pe terenul de fotbal al liceului, în urma căreia un elev de 19 ani a fost înjunghiat cu un cuțit.
Conform sursei citate, mai mulți polițiști se află la fața locului pentru cercetări. Directorul Serviciului Județean de Ambulanță Tulcea a declarat că elevul are „o plagă toracică sângerândă“, fiind transportat cu o ambulanță la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean. Reprezentantul Serviciului Județean de Ambulanță a precizat că tânărul este în stare stabilă, fiind în afara pericolului. În ultima perioadă, incidente similare au avut loc și la Baia Mare și Târgoviște.
Cel mai grav caz de acest gen s-a petrecut în urmă cu o săptămână la Târgoviște, unde un elev de 15 ani a fost înjunghiat mortal în gât de un tânăr de 18 ani. Tragedia a avut loc pe un gang din apropierea Colegiului Economic „Ion Ghica“ din Târgoviște.

 

http://www.cronicaromana.ro/2013/02/27/ateliere-de-creatie-pentru-copiii-din-scolile-cu-predare-in-limba-romana-in-regiunea-cernauti/?ref=srctt

Ateliere de creație în școlile cu predare în limba română din regiunea Cernăuți

Institutul Cultural Român, în parteneriat cu Centrul Bucovinean Independent de Cercetări Actuale Cernăuţi, organizează o serie de evenimente culturale destinate copiilor români din câteva localităţi româneşti din regiunea Cernăuţi, Ucraina.

Potrivit site-ului ICR, într-o primă etapă a proiectului, în perioada 4-8 martie 2013, în cinci localităţi în care există şcoli cu predare în limba română (Horbova, Voloca, Carapciu, Pătrăuţii de Sus şi Crasna) se vor desfăşura ateliere de creaţie pentru copii. Aceştia vor învăţa de la tineri artizani, absolvenţi ai Universităţii de Arte Plastice din Bucureşti, istoria mărţişorului şi cum să confecţioneze mărţişoare din obiecte și materiale obişnuite, dezvoltându-şi îndemânarea, creativitatea şi, totodată, spiritul de echipă. Obiectele confecţionate în cadrul atelierelor vor fi oferite cu ocazia zilei de 8 Martie mamelor şi cadrelor didactice.

De asemenea, copiii vor participa la ateliere de teatru, unde, prin tehnici adaptate vârstei lor, vor fi iniţiaţi în arta dramatică. Luminiţa Borta, actriţă la Teatrul „Al. Davila“ din Piteşti, va susţine spectacole-lectură interactive, interpretând poveşti clasice româneşti și antrenându-i pe copii în acţiunea narativă. La finalul fiecărei reprezentaţii, şcoala participantă va primi din partea Institutului Cultural Român materiale pentru copii, în variantă print şi audio, în limba română.

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/copiii-saraci-lasati-de-izbeliste-de-ministerul-educatiei-1025935.html

Copiii săraci, lăsaţi de izbelişte de Ministerul Educaţiei

La finalul clasei a VIII-a, sunt prea mici ca să se angajeze şi prea săraci ca să-şi permită să meargă la liceu. Este dilema multor copii de la ţară, care ar putea termina zece clase obligatorii doar dacă şcoala ar veni la ei.

După clasa pregătitoare, şi introducerea clasei a IX-a sub umbrela învăţământului gimnazial, o iniţiativă marca Daniel Funeriu, care ar fi trebuit să intre în vigoare din 2016, a intrat pe lista neagră a şefilor de la Educaţie. Potrivit ministrului Remus Pricopie, o astfel de mutare ar „perturba” sistemul.

Anunţul e contestat chiar de proprii colegi de guvernare. Senatorul PNL, Mihaela Popa, crede că modificarea legii refuză dreptul la educaţie copiilor din mediul rural.

„Legea spune că avem învăţământ obligatoriu între 6 şi 16 ani. În fapt, elevilor din mediul rural nu li se oferă condiţiile să termine, deşi poate sunt buni zidari sau mecanici”.
Mihaela Popa, senator PNL

Nici muncă, nici şcoală

„La final de clasa a VIII-a, au abia 14-15 ani. Nici dispun de resurse să meargă la liceu, în oraş, dar nici n-au împlinit vârsta de angajare”, explică Mihaela Popa, fostă membră a Comisiei pentru învăţământ de la Senat. Marele avantaj, arată aceasta, este că, la finalul clasei a IX-a, tinerii ar avea două opţiuni: să-şi continue studiile liceeale sau să urmeze o şcoală de ucenici.”Voi sprijini măsurile corecte, indiferent de partidul din care fac parte, iar legea spune că avem învăţământ obligatoriu între 6 şi 16 ani“, concluzionează senatorul.

Pe de altă parte, inspectorii cred că mutarea clasei a IX-a la gimnaziu ar aglomera şcolile. „La oraş nu sunt spaţii, iar la ţară nu sunt destui oameni specializaţi să predea la clasa a IX-a. E bine să se menţină la liceu, cu condiţia ca nota 5 să fie pragul minim de admitere la liceu, iar copiii să poată intra la şcolile profesionale de la terminarea clasei a VIII-a”, e de părere Valentin Ciubus, inspector şcolar la Cluj.

O altă propunere a noului ministru se referă la eliminarea probei transdisciplinare (biologie, fizică etc.) din Evaluarea Naţională, programată tot pentru anul 2016. O măsură care, odată desfiinţată, ar scuti ministerul de la noi investiţii în pregătirea cadrelor didactice. „Nu ne-ar strica să luăm exemplul Irlandei, acolo unde profesorii sunt obligaţi să aibă minimum două specializări. Adică cei de matematică să poată preda şi chimie sau fizică”, adaugă Mihaela Popa.

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/clasificare-a-universitatilor-din-romania-a-fost-anulata-de-o-instanta-judecatoreasca-102590.html

CLASIFICAREA UNIVERSITĂȚILOR din România a fost ANULATĂ de o instanță judecătorească. De ce NU se APĂRĂ ministerul Educației?

Clasificarea universităților, care stabilește ce programe de studii vor putea organiza instituțiile de învățământ superior și, implicit, ce finanțare urmează să primească, ar putea deveni o amintire, după ce Universitatea ”Ştefan cel Mare” Suceava (USV) a câștigat procesul cu ministerul Educației, prin care cerea anularea ordinului care legitima această clasificare. Apărarea Ministerului Educației, a fost practic inexistentă.

Valentin Popa, rectorul USV a cerut anularea Ordinului MECTS nr. 5262/05.09.201, nemulțumit că universitatea sa fusese trecută în a treia categorie a clasificării, însemnând universităţi centrate pe educaţie, care vor organiza doar studii de licenţă.

Curtea de Apel Suceava a admis, astăzi, cererea sa. Hotârârea nu este definitivă și poate fi atacată cu recurs, dar rectorul USV speră ca ministerul să traseze noi criterii de clasificare. “Dacă rămâne definită, nu mai avem nicio clasificare. Oricum, n-au avut nici până acum. Au fost niște criterii făcute cum-necum și nu este exclus să apară altele”, crede rectorul Valentin Popa.

PROCES CU REPETIȚIE

Universitatea păstorită de Popa a mai acționat ministerul în instanță și pe vremea mandatului lui Daniel Funeriu, dar și-a retras cererea după mai multe înfățișări. Întâmplarea face ca,imediat după schimbarea ministrului, USV să reînceapă procesul.

Este prima dată când ministerul Educației a pierdut într-o astfel de confruntare. În toamna lui 2011, spre exemplu, Curtea de Apel București a dat câștig de cauză ministerului în fața Asociației Universităților Particulare din România, care cereau de asemenea anularea a ordinului de ministru în legatură cu clasificarea universităților.

Ministerul poate face recurs la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în termen de 15 zile de la comunicarea sentinţei.

RECTORUL CU ANONIMA

Amintim că Valentin Popa a fost implicat, în toamna lui 2012, într-un scandal de plagiat. Acesta, împreună cu prorectorul, au primit o scrisoare anonimă, prin care erau amenințați cu dezvăluiri de plagiat, dacă fac reduceri de personal sau îndrăznesc să micșoreze salariile. În plus, oamenii scriseseră și câteva instrucțiuni de „bune maniere”. Popa era somat „să elimine din comportament atitudinea sfidătoare la adresa colegilor”, în caz contrar urmând să suporte consecinţele publicării în presă a materialelor plagiate.

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/19-studenti-de-la-medicina-s-au-autodenuntat-ca-au-dat-mita-unui-profesor-1025915.html

19 studenţi de la MEDICINĂ s-au autodenunţat că au dat MITĂ unui profesor

Între 300 și 500 de euro, atât au plătit tinerii, studenți la Facultatea de Medicină a Universităţii Transilvania din Braşov, pentru a trece examenele la Anatomie – Embriologie. Numărul studenților care ar fi dat mită este însă cu mult mai mare.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Braşov, procuror Alina Popescu, până în prezent, au fost depuse la Parchet 19 autodenunţuri ale unor studenţi de la Medicină care au recunoscut că au oferit profesorului sume între 300 şi 500 de euro pentru a trece examenele la Anatomie – Embriologie.

„Sumele oferite de studenţi variază între 300 şi 500 de euro. Acestea erau solicitate în funcţie de situaţia în care se afla studentul. Dacă era în pericol să nu treacă anul suma era mai mare sau dacă avea părinţi care lucrau în străinătate, deoarece profesorul cunoştea şi aceste aspecte”, a spus Popescu, pentru mediafax.

Numărul studenţilor care au dat mită profesorului este însă mult mai mare, de câteva zeci, o parte dintre aceştia având calitate de învinuiţi în acest dosar, potrivit sursei citate. Profesor dr. Onisâi Lazăr a fost arestat preventiv pentru 29 de zile în data de 11 februarie. El a fost prins în flagrat în data de 8 februarie, cu ajutorul unei polițiste care s-a dat drept studentă în anul I.

„Suspectul i-a dictat pretinsei studente patru subiecte, spunându-i că, indiferent ce bilet va extrage la examenul oral, ea să scrie subiectele primite de la el pentru că, chiar dacă va exista un asistent universitar, acesta nu va avea de obiectat. Profesorul a considerat că suma de 700 de lei pe care a primit-o este prea mică, spunându-i că ar fi bine să îi dea o diferenţă de până la 250 de euro, în următoarele două săptămâni. Imediat după ce profesorul a primit banii, iar investigatorul a ieşit din maşină, echipa de anchetatori a interveniţ găsind în maşina cadrului didactic suma de bani, dar şi o listă cu numele a 14 studenţi asupra cărora planează suspiciunea că i-ar fi dat mită”, apovestit procurorul Alina Popescu.

Potrivit anchetatorilor, profesorul era monitorizat de mai mult timp, după ce un student din anul al II-lea care a avut examene în perioada 30 – 31 ianuarie s-a autodenunţat, spunând poliţiştilor că, în 29 ianuarie, a fost chemat de profesor acasă la el şi i-a dat acestuia 800 de lei. Studentul a primit de la profesor subiectele, pe un bilet, şi le-a scris la examen, deşi extrăsese alte subiecte, luând nota 6.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/ministrul-pricopie-umbla-la-reforma-in-educatie-funeriu-copiii-vor-deveni-mici-robotei-102.html

Ministrul Pricopie umblă la REFORMA în educație. FUNERIU: Copiii vor deveni mici ”ROBOȚEI de rezolvat probleme”

La pachet cu păstrarea clasei a IX-a la liceu, ministrul Educației, Remus Pricopie, a propus și eliminarea probei transdisciplinare din examenul de Evaluare Națională, programată să intre în vigoare din 2016. O măsură care, potrivit fostului ministru Daniel Funeriu, ar “lua copiilor șansa de a se conecta la realitate”și i-ar transforma în mici “roboței de rezolvat probleme”.

Pe scurt, eliminarea probei transdisciplinare din evaluarea finalului de ciclu gimnazial ar anula obligativitatea examinării la materii precum biologia, fizica sau chimia.

Fostul ministru al Educației,Daniel Funeriu, explică pe blogul său efectele unei astfel de decizii.

“În primul rând, elevii vor avea în programă materii al căror conținut, că e atractiv sau nu, că e învățat sau nu, nu contează. Materii a căror însușire nu se verifică prin examen. Oricât de atractivă va fi programa de biologie sau fizică, ea nefiind testată, elevii nu și-o vor însuși. Se va crea o ”programă paralelă”, copiii vor învăța doar la materiile din care ”se dă examen”. Ei vor deveni mici ”roboței de rezolvat probleme”, fără legătură cu realitatea”, crede Funeriu.

Acesta mai arată și că elevii vor întâmpina greutăți în a face conexiuni între ceea ce învață la școală și viața reală.

“În al doilea rând, eliminând examenele transdisciplinare, se elimină implicit și învățarea transdisciplinară. Elevii nu vor înțelege că, de exemplu, cristalinul din ochi (biologie) este, de fapt, o lentilă biconvexă (fizică); vor învăța despre perși (istorie) fără să știe dacă ei au de-a face cu Perșani sau cu Iranul (geografie), vor învăța despre electricitate și sarcină electrică (fizică) fără să înțeleagă exact ce sunt electronii și protonii (chimie). Sau viceversa, când vor învăța despre atomi și electroni la chimie, nu vor face automat legătura cu electricitatea, pe care o învață la fizică”, mai arată fostul ministru în postarea de pe blogul personal.

Daniel Funeriu merge chiar mai departe, spunând că noul guvern “preferă să-i țină pe părinți și pe profesori într-o zonă de confort călduță”, cu riscul de a distruge generații întregi de copii.

“Data viitoare când copilul dumneavoastră vă va întreba ”de ce trebuie să învăț niște lucruri care nu-mi servesc la nimic?” aveți, de-acum, un răspuns simplu: ”pentru că familia noastră a votat cu USL”, conchide Funeriu.

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/studiile-peste-hotare-nu-costa-o-avere-povestea-tanarului-care-a-reusit-pe-pamant-britani-102.html

STUDIILE peste hotare nu costă o AVERE. Povestea TÂNĂRULUI care a reușit pe pământ BRITANIC

Nu trebuie să fi excelat în cei doisprezece ani de școală și nici să-ți obligi părinții să facă rate la bancă pentru a putea merge la universitățile din străinătate. O dovedește Vlad, un tânăr care a plecat la studii cu toate economiile familiei sale, dar a reușit în scurtă vreme să câștige lunar câteva mii de euro, continuând să meargă și la cursuri.

Circa 4.000 de euro, cu atât trebuia să se descurce Vlad Stoian, actual student în anul 4 la University of Portsmouth din Marea Britanie, în primele zece luni printre străini.

“Nu mă loveam numai de ideea de a locui pentru prima dată singur, într-o țară străină, în care nu cunoșteam pe nimeni sau de un sistem educațional nou pentru mine, ci și de faptul că urma să trăiesc cu un buget limitat. Plecam știind că mă pot baza pe aproximativ 4.000 de euro în următoarele 10 luni, economiile alor mei, în ideea că îmi voi găsi un job curând și voi putea să îmi plătesc măcar o parte din cheltuieli”, povestește Vlad.

În primele luni, a reușit să se descurce cu doar 400 de lire/lună, incluzând aici cazarea și mâncarea, dar numai pentru că nu obișnuia să fumeze sau să iasă frecvent în oraș.

În anul doi de facultate, a început să lucreze part-time, iar în următorul an, a prins un internship plătit la o bancă din Londra, grație programului școlar ales, Bussines Studies. “Din anul 2 eram deja independent financiar de ai mei(cu mici excepții). Deja în anul trei-anul de internship-reușeam să strâng banipentru ultimul an de facultate, economii cu care mă descurc și acum, cu 4-5 luni înainte de absolvire”, spune cu mândrie tânărul.

Sfatul său pentru toți cei cărora le este teamă să-și încerce norocul la studii într-o țară străină?

“Ce scriu acum nu e pentru cei care vor să plece și vor să-și facă o idee vagă de costuri, ci e pentru cei care simt că nu pot să plece din cauza banilor. Din decembrie 2013, permisul de muncă pentru români și bulgari o să dispară. Așa că dacă tu, ca potențial student, ai posibilitatea să strângi 1.000 – 1.500 de lire și știi că ai puterea să te descurci cu mai puțin pentru o perioadă și determinarea să îți găsești un part time job din anul întâi, atunci nu e nimic care să stea cu adevărat în calea ta ca potențial student”, crede Vlad.

Un bun prilej de a intra în contact cu reprezentanții și studenții universităților internaționale este și RIUF, cel mai mare târg internațional de universități din Europa de Est, care se va desfășura între 16 și 17 martie la Sala Palatului din Capitală, pe 19 martie pe 19 martie la Centrul Regional de Afaceri Timișoara și pe 21 martie la Hotel Unirea din Iași.

Vor fi prezenți reprezentanții a peste 100 de universități din lume, iar vizitatorii vor putea participa la zeci de workshop-uri și seminarii care să le răspundă la întrebările legate de viitorul educației lor. Te poți înregistra pentru eveniment și pe site-ul www.riuf.ro te poți abona la fluxul de informații despre studii în străinătate, oferit de EDUCATIVA.

http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-14314806-argumente-pentru-trecerea-clasei-gimnaziu.htm

Argumente pentru trecerea clasei a IX-a la gimnaziu

Legea Educatiei Nationale prevede ca peste trei ani clasa a IX-a sa treaca la gimnaziu, prevedere pe punctul de a fi schimbata de catre actuala guvernare la initiativa ministrului Remus Pricopie.

Iata care au fost argumentele trecerii clasei a IX-a la gimnaziu.

1. La trecerea de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a la liceu, circa 16% dintre absolventii clasei a VIII-a, in special din rural, renuntau la scoala pentru ca familiile lor nu aveau banii necesari pentru deplasarea si/sau cazarea la oras unde se afla liceele. O parte insemnata dintre cei care incepeau, totusi, clasa a IX-a, renuntau dupa primul semestru cand realizau ce costisitoare si obositoare era naveta de zeci de km intre locuinta lor si liceu. In felul acesta, la 14-15 ani, fara scolarizare terminata si cu varsta sub aceea permisa de Codul Muncii pentru intrarea in piata muncii, elevii aveau doar sansa prestarii de munci agricole alaturi de parinti.

2. Nu toti elevii au resursele intelectuale conceptual-teoretice pentru a parcurge un traseu educational dificil cum este traseul liceal. Dupa terminarea unui gimnaziu de noua clase, la 16 ani, tinerii pot alege dintr-o paleta de trasee educationale, nu neaparat traseul liceal, cursuri de formare profesionala de scurta sau medie durata, scoala profesionala, intrarea in piata muncii cu recunoasterea ulterioara a achizitiilor in regim nonformal si informal.

3. Scopul politicilor publice nu trebuie sa fie depopularea comunelor si mediului rural, ci concentrarea resurselor umane si materiale in centre comunale mari, cu scoli puternice si relevante, viitoare licee, asistenta medicala de calitate, strazi asfaltate si conditii decente de trai, viitoare orasele. Forta de munca din rural are nevoie de calificare, in scoli profesionale sau licee tehnologice, in specializari necesare agriculturii, zootehniei, prelucrarii materiei prime agricole si din zootehnie, manevrarii si intretinerii utilajelor din ce in ce mai complexe. Aceste specializari nu se pot invata la liceele din orase.

4. Argumentul ca elevii care fac liceul (filiera tehnologica) obtin si o calificare nu sta in picioare pentru ca: au intreite sarcini de invatare, carora nu le fac fata (curricula teoretica, tehnica, instruirea practica), in majoritatea liceelor tehnice nu exista maistri instructori si baza materiala de instruire practica, iar numarul de ore de instruire practica a fost redus drastic, la 1-2 ore pe saptamana. Cat despre rezultatele finale, am vazut la bacalaureatul lui Funeriu ca procentul de promovare la liceele tehnice este situat abia la circa 20%. Pentru majoritatea elevilor de la filiera tehnologica care au picat bacalaureatul (80%) solutia este scoala profesionala, nu liceul, pentru ca nu pot asimila intreitele sarcini de invatare.

5. Argumentul ca nu exista spatii de invatare este si el fals, populatia scolara este in scadere, peste trei ani vor fi si mai putini elevi in scoli, iar in gimnaziile din rural se invata, de regula, intr-un singur schimb. Pozitia sindicatelor deriva din situatia ca se deplaseaza numarul de norme spre rural, cu eventuale transferuri de cadre didactice de la urban spre rural.

Filosofia Legii Educatiei Nationale presupune ca in gimnaziu elevii sa castige competente minimale de supravietuire sociala, insemnand comunicare inclusiv in limbi straine, informatica, educatie pentru societate, abilitati tehnice minimale, etc., iar desavarsirea formarii profesionale sa fie realizata pe mai multe trasee educationale, astfel:

  • a. Piata muncii cu certificarea ulterioara a competentelor obtinute in regim nonformal si/sau informal
  • b. Formare profesionala de scurta sau medie durata pentru meserii nepretentioase
  • c. Formare profesionala de lunga durata prin scoala profesionala
  • d. Preprofesionalizarea unei calificari superioare prin liceu, filiera tehnologica, urmata de un bacalaureat normal care sa permita accesul lal facultate
  • e. Filiera vocationala pentru cei cu inclinatii relevante spre domenii artistice, sportive, etc.
  • f. Filiera teoretica, de regula urmata de studii superioare

Pastrarea clasei a IX-a la liceu scoate scoala din aceasta logica si o mentine in vechea paradigma, dedicata furnizarii de clienti fabricilor de diplome universitare.

 

http://www.gandul.info/news/curtea-de-apel-suceava-a-anulat-ordinul-ministerului-educatiei-de-clasificare-a-universitatilor-10610174

Curtea de Apel Suceava a anulat ordinul Ministerului Educaţiei de clasificare a universităţilor

Curtea de Apel Suceava a admis, miercuri, cererile Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava de anulare a ordinului MECTS din 2011 privind încadrarea în categoria universităţilor centrate pe educaţie, dar şi a ordinului din 2012 privind metodologia finanţării învăţământului superior de stat.

Sentinţa de miercuri a Curţii de Apel Suceava nu este definitivă, ea putând fi atacată cu recurs la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit unui comunicat al Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava (USV), după publicarea Ordinului MECTS din 5 septembrie 2011 privind constatarea rezultatelor clasificării universităţilor, prin care universitatea suceveană a fost încadrată în categoria „universităţilor centrate pe educaţie”, instituţia suceveană a intentat un proces de suspendare a acestei hotărâri administrative şi apoi un proces de anulare atât a ordinului respectiv, cât şi a Ordinului MECTS nr. 3998/05.05.2012 privind metodologia de alocare a fondurilor bugetare pentru finanţarea de bază şi finanţarea suplimentară a instituţiilor de învăţământ superior de stat din România pentru anul 2012.

Sursa citată precizează că, după mai bine de un an, universitatea suceveană a obţinut pronunţarea unei sentinţe judecătoreşti „juste pentru învăţământul superior sucevean şi naţional”, după ce Curtea de Apel Suceava a admis ambele cereri.

În comunicat se arată că Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava este deschisă oricărei evaluări şi oricărei competiţii care se realizează pe baze corecte, responsabile şi transparente.

În acest sens, se menţionează că, înainte de apariţia Legii Educaţiei Naţionale, Senatul Universităţii a solicitat evaluarea externă a instituţiei de către Asociaţia Europeană a Universităţilor (AEU), iar raportul de evaluare al comisiei de experţi străini, care a efectuat analiza în două etape, pe parcursul a circa opt luni de zile, a fost făcut public pe site-ul AEU.

„Această comisie, incluzând actuali şi foşti rectori şi prorectori ai unor universităţi europene prestigioase, a studiat sute de pagini de documente şi analize, a discutat cu sute de profesori, studenţi şi personalităţi externe universităţii, asumându-şi public, în final, un raport de evaluare a USV în care este evidenţiată misiunea de educaţie şi cercetare a universităţii sucevene”, se arată în comunicat în care se precizează că în luna în care comisia de experţi internaţionali prezenta şi îşi asuma public raportul privind Universitatea din Suceava, Ministerul Educaţiei a publicat o listă ce se pretindea a fi rezultatul unei evaluări a aceleiaşi AEU, dar lista respectivă, în pofida obligaţiilor impuse prin metodologia de evaluare elaborată de minister, nu a fost însoţită de niciun document-suport asumat de evaluatori sau de vreo echipă de experţi AEU.

De asemenea, lista a fost întocmită fără ca universitatea suceveană să fie vizitată măcar de un singur membru sau expert al acestei asociaţii, în vederea verificării datelor raportate de instituţie.

„Nu cunoaştem ca alte universităţi din România să fi primit vizite ale experţilor AEU cu acelaşi scop. Timp de aproape un an şi jumătate Ministerul Educaţiei nu a prezentat vreun raport AEU, pe baza căruia a fost întocmită această împărţire a universităţilor pe cele trei categorii”, se mai arată în comunicat.

Conducerea Universităţii Suceava consideră că existenţa unei competiţii între universităţi în ceea ce priveşte asigurarea calităţii unei formări profesionale adecvate reprezintă un factor de îmbunătăţire continuă a procesului educaţional, iar cuantificarea nivelului de calitate trebuie însă să se întemeieze pe proceduri transparente, metodologii coerente, indicatori măsurabili şi indiscutabili, raportări şi verificări riguroase.

„Din păcate, decizia administrativă a Ministerului Educaţiei din anul 2011 de împărţire a universităţilor pe categorii nu s-a întemeiat pe aceste elemente, ci pe voinţa arbitrară a conducerii din acel moment a ministerului, fapt confirmat şi prin sentinţa Curţii de Apel Suceava”, se menţionează în comunicat.

Sursa citată subliniază că, în prezent, conducerea Universităţii Suceava este nevoită să constate că lucrurile din trecut nu se mai pot schimba şi prejudiciul de imagine nu poate fi compensat, dar că nu renunţă de la obligaţia de a îndrepta toate eforturile spre asigurarea unui prezent stabil şi a unui viitor mai bun pentru întreaga comunitate academică suceveană, dar şi pentru populaţia din partea de nord-est a ţării.

Conducerea Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava a atacat în instanţă, în 2011, ordinul ministrului Educaţiei privind clasificarea universităţii sucevene în categoria a treia, a celor centrate doar pe educaţie, considerând că evaluarea are vicii de formă şi de fond.

Conducerea universităţii a arătat că ordinul ministrului Educaţiei privind clasificarea Universităţii „Ştefan cel Mare” a fost atacat în instanţă pentru anomalii din metodologia de evaluare sau pentru greşeli ale procesului de evaluare şi a susţinut că această clasificare reprezintă „o desconsiderare, în general, a întregului corp academic din România”, prin care s-a încercat „justificarea unei finanţări proaste”.

Potrivit Legii educaţiei naţionale, universităţile sunt clasificate în trei categorii, respectiv universităţi centrate pe educaţie, universităţi de educaţie şi cercetare ştiinţifică sau universităţi de educaţie şi creaţie artistică şi, respectiv, universităţi de cercetare avansată şi educaţie, iar Universitatea din Suceava a fost inclusă în categoria instituţiilor centrate doar pe educaţie.

 

http://www.gandul.info/international/raport-eurostat-cat-de-expusi-la-saracie-sunt-copiii-romaniei-rolul-educatiei-parintilor-in-tara-noastra-10608802

Raport Eurostat: Cât de expuşi la sărăcie sunt copiii României. Rolul educaţiei părinţilor în ţara noastră

Copiii sunt cei mai expuşi cetăţeni ai Uniunii Europene, atât la sărăcie, cât şi la excluziune socială, iar copiii din România sunt într-una dintre cele mai grave situaţii din spaţiul comunitar, potrivit celui mai recent raport Eurostat, dat marţi publicităţii.

În 2011, spre exemplu, 27% dintre persoanele de până la 18 ani din Uniunea Europeană erau expuse unui risc mare de sărăcie sau excluziune. Prin comparaţie, rata adulţilor a fost de 24%.

În cele mai multe state ale Uniunii Europene, copiii sunt afectaţi de cel puţin una dintre formele de sărăcie sau excluziune socială. Aceste forme sunt: persoane aflate în pragul sărăciei (sub 60% din media naţională pe cap de locuitor), defavorizate sever din punct de vedere material (nu îşi pot permite să îşi plătească chiria sau facturile la timp, să meargă în concediu o dată pe an, să îşi cumpere o maşină de spălat sau peşte, carne şi alte alimente similare etc.) sau care locuiesc în gospodării cu o intensitate foarte redusă a muncii.

La nivel de state, copiii din Bulgaria (52%), România (49%), Letonia (44%), Ungaria (40%) aveau, în 2011, cele mai mari rate de expunere la sărăcie şi excluziune din spaţiul comunitar. La polul opus al clasamentului, adică statele în care copiii erau cel mai puţin expuşi la sărăcie, regăsim Suedia, Danemarca, Finlanda (toate trei cu 16%) şi Slovenia (17%).

Clic pe imagine pentru a mări

 

Un alt aspect relevat de raport este că 50% dintre copiii ai căror părinţi au un nivel scăzut de educaţie sunt expuşi la sărăcie. De cealaltă parte, copiii cu părinţi cu studii superioare au o expunere mai mică la sărăcie în toate statele membre. Cea mai mare diferenţă dintre aceste două extreme este în România, unde 78% dintre copiii ai căror părinţi au un nivel scăzut de educaţie sunt expuşi sărăciei, spre deosebire de numai 2% în cazul celor cu părinţi educaţi. Cele mai mici diferenţe, însă, se găsesc în Danemarca şi Finlanda, unde nu pare să conteze prea mult nivelul de educaţie al părinţilor pentru riscul de sărăcie la care sunt expuşi copiii.

În fine, o altă concluzie a raportului Eurostat se referă la importanţa factorului imigraţional din familie pentru expunerea copiilor la sărăcie şi excluziune socială. Copiii din aproape fiecare ţară membră UE cu cel puţin un părinte imigrant în acea ţară riscă sărăcia mai mult decât ceilalţi, diferenţa fiind de 14%.

Clic pe imagine pentru a mări

 

 


http://jurnalul.ro/stiri/externe/aveti-peste-60-de-ani-ia-mergeti-la-scoala-recalificati-va-637879.html

Aveţi peste 60 de ani? Ia mergeţi la şcoală! Recalificaţi-vă!

Guvernul britanic le cere persoanelor vârstnice să meargă la recalificare şi să muncească mai mult
“Mergeţi la o Universitate. Sau reîntoarceţi-vă la Universitate. Dobândiţi noi calificări şi noi cunoştinţe. Fiţi gata să vă continuaţi activitatea!”. Aceste sfaturi au fost date persoanelor trecute de vârsta de 60 de ani de către David Willetts, ministrul pentru Educaţie Superioară din Marea Britanie, potrivit The Telegraph.

Muncă pentru muncă
Potrivit acestuia, persoanele de peste 60 de ani ar trebui să se respecializeze, deoarece vor trebui să lucreze mai mult înainte de a se pensiona. “Angajaţii care vor urma cursuri universitare pentru a-şi menţine la zi aptitudinile profesionale au şanse mai mari de a-şi păstra slujbele”, a avertizat ministrul David Willetts.
Domnul Willetts va împlini 57 de ani la 9 martie şi deja presa se întreabă cam spre ce calificări şi noi cunoştinţe se orientează el însuşi.
Comentariile ministrului survin după ce un raport guvernamental a constatat că viitorul succes economic al ţării ar depinde de abilităţile şi de contribuţiile angajaţilor în vârstă. Pe de altă parte, organizaţiile dedicate vârstnicilor şi-au exprimat îndoiala că potenţialii pensionari vor fi dispuşi să urmeze cursuri universitare dificile şi să să îşi sporească datoriile pentru a continua să lucreze. Unul din patru britanici va avea peste 65 de ani până în 2033, iar economiştii au avertizat că îmbătrânirea populaţiei va plasa o povară nesustenabilă pe contribuabilii britanici, dacă nu vor exista mai multe persoane care să lucreze pentru mai mult timp.

Ideea are un sens
De asemenea, vârsta de pensionare este aşteptată să crească la 67 de ani până în 2028. Anul trecut, un raport guvernamental a conchis că învăţământul superior rămâne o opţiune pentru a încuraja vârstnicii să rămână în rândurile forţei de muncă.
Trimiterea vârstnicilor la muncă are un oarecare sens. Este adevărat că mulţi nu doar sunt capabili să muncească dincolo de vârsta de pensionare obişnuită, ci chiar sunt bucuroşi să o facă. Este de asemenea adevărat că posibilităţile de lucru cu jumătate de normă şi de muncă la domiciliu sunt mai multe decât înainte şi că una dintre aceste opţiuni poate fi interesantă pentru cei de peste 60 de ani. În fond, menţinerea creierului activ este un lucru bun, încheie The Telegraph.

 

http://www.romanialibera.ro/actualitate/educatie/cangurasul-explorator-primul-joc-concurs-national-si-pentru-elevii-clasei-pregatitoare-294681.html

Canguraşul Explorator, primul joc-concurs naţional şi pentru elevii clasei pregătitoare

Canguraşul Explorator îi invită pe toţi elevii din clasa pregătioare şi clasele I-IV la cel mai frumos joc-concurs naţional care testează şi dezvoltă interesul copiilor pentru observarea şi cunoaşterea mediului natural, cultural şi social.

Jocul-concurs este organizat de Ministerul Educaţiei Naţionale, Fundaţia pentru Integrare Europeană Sigma, Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educaţie, cu sprijinul următoarelor instituţii: Ministerul Culturii, Muzeul Naţional al Satului „Dimitrie Gusti” – Bucureşti, Complexul Naţional Muzeal ASTRA – Sibiu, Muzeul Naţional al Ţăranului Român – Bucureşti, Muzeul Satului Crasna – jud Sălaj, Muzeul de Etnografie şi Artă Populară – Tulcea, Muzeul Maramureşului – Sighetu Marmaţiei.

Canguraşul Explorator se inspiră din activităţi precum: o vizită la un muzeu, o vizită la o fabrică, participarea la o excursie etc. Elevii pot aplica cunoştinţele dobândite la discipline precum matematică şi explorarea mediului, educaţie pentru societate, comunicare în limba română, arte vizuale şi lucru manual, dezvolatre personală şi religie. Subiectele sunt gândite sub forma unor întrebări cu cinci variante de răspuns şi sunt însoţite de imagini viu colorate care să-i ajute pe elevi în alegerea răspunsului corect.

Pentru prima dată, la acest concurs sunt propuse şi teste pentru elevii din clasa pregătitoare. Exerciţiile sunt gândite sub forma unor jocuri puzzle cu imagini. Elevii trebuie să identifice imaginile lipsă din puzzele şi să le noteze pe foaia de răspuns. Evaluarea va consta în acordarea de calificative BINE, FOARTE BINE şi EXCELENT. Toţi participanţii vor primi un premiu surpriză – o cărticică cu jocuri de perspicacitate.

Elevii se pot înscrie în şcoală, în perioada 25 februarie – 15 martie 2013, la profesorul-responsabil cu organizarea concursului şi vor putea participa la competiţia din data de 4 aprilie 2013, organizată în cadrul săptămânii „Să ştii mai multe, să fii mai bun!”.

Pentru detalii suplimentare, ne puteţi contacta la numerele de telefon 021.243.40.35, 021.243.40.36, la adresa de email fies@cangurul.ro sau puteţi accesa site-ul nostru www.cangurul.ro .

 

http://www.romanialibera.ro/actualitate/educatie/pricopie-propune-mentinerea-clasei-a-ix-a-in-liceu-sindicatele-si-parintii-sunt-de-acord-294680.html

Pricopie propune menţinerea clasei a IX-a în liceu, sindicatele şi părinţii sunt de accord

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, propune modificarea Legii educaţiei în sensul menţinerii clasei a IX-a la liceu, demersul fiind agreat atât de sindicatelele din învăţământul preuniversitar şi universitar, cât şi de părinţi, potrivit Mediafax.

Pricopie a declarat miercuri, că propunerea a fost avansată Comisiei de învăţământ din Camera Deputaţilor, urmând să fie parcurşi paşii necesari pentru legiferarea modificării.

Potrivit ministrului, trecerea clasei a IX-a în ciclul gimnazial, prevăzută de Legea educaţiei adoptată în mandatul lui Daniel Funeriu, ar bulversa sistemul de învăţământ la fel cum au făcut-o deja alte prevederi ale aceluiaşi act normativ. În plus, consideră Remus Pricopie, sistemul de învăţământ românesc este configurat, inclusiv din punct de vedere al infrastructurii, pentru un ciclu liceal de patru ani, şi nu pentru unul de trei ani, care să includă doar clasele a X-a, a XI-a şi a XII-a.

Potrivit Legii educaţiei naţionale din 1 ianuarie 2011, măsura introducerii clasei a IX-a în învăţământul gimnazial ar urma să intre în vigoare începând cu generaţia de elevi care a început clasa a V-a în anul şcolar 2011-2012, adică din 2015-2016.

Toate federaţiile din învăţământul preuniversitar, dar şi cele din mediul universitar, susţin măsura menţinerii clasei a IX-a la liceu.

Astfel, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) susţine propunerea ministrului Remus Pricopie de a menţine clasa a IX-a la liceu, aşa cum este în prezent. De altfel, FSLI s-a opus trecerii acestei clase la gimnaziu chiar înainte de adoptarea Legii educaţiei naţionale.

„Trecerea clasei a IX-a la gimnaziu ar fi bulversat sistemul de învăţământ. Nu avem infrastructura necesară. Au fost foarte multe probleme atunci când s-a introdus clasa pregătitoare. Ce s-ar fi întâmplat cu încă o clasă introdusă în învăţământul obligatoriu?”, spune preşedintele FSLI, Simion Hăncescu.

Un alt motiv pentru care mutarea clasei a IX-a la gimnaziu nu este o soluţie bună îl reprezintă, în opinia FSLI, faptul că elevii care ar urma să termine clasa a IX-a ar fi aruncaţi pe piaţa muncii fără niciun certificat de competenţe.

La rândul său, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, Marius Nistor, spune că şi membrii organizaţiei pe care o reprezintă s-a opus constant trecerii clasei a IX-a la gimnaziu.

„Eu spun de doi ani că sunt cel mai aprig susţinător al menţinerii clasei a IX-a la liceu. Mutarea acesteia în gimnaziu ar crea haos şi ar bulversa sistemul. Legea educaţiei naţionale nu a ţinut cont de propunerea cadrelor didactice şi ceea ce a rezultat a fost un abuz”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Marius Nistor.

În opinia lui Nistor, propunerea ministrului Remus Pricopie este foarte bună şi ţine cont de intreresele elevilor şi ale profesorilor.

Şi liderul Federaţiei „Alma Mater”, Anton Hadăr, consideră drept corectă ideea păstrării clasei a IX-a în liceu. „Vorbim de resursă umană şi de instrastructură. În mediul rural, sunt multe probleme legate de infrastructură. Mutarea clasei pregătitoare a creat probleme, iar trecerea clasei a IX-a la gimnaziu ar bulversa definitiv sistemul”, este de părere Hadăr.

Preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar, Mihaela Gună, este şi ea mulţumită de menţinerea clasei a IX-a în liceu, considerând că, în actuala structură a şcolii româneşti, o astfel de mutare ar bulversa sistemul, iar la clasa a IX-a ar ajunge să predea cadre didactice necalificate.

„Un învăţământ liceal de numai trei ani ar fi prea puţin pentru pregătirea tinerilor. Apoi, de unde ar fi aduse cadre didactice pentru clasa a IX-a la gimnaziu? În mediul rural, sitaţia este şi mai gravă. Suntem mulţumiţi de decizia ministrului Pricopie”, a declarat Gună.

 

http://www.ziare.com/international/stiri-internationale/sistem-de-invatamant-fara-profesori-ideea-care-a-castigat-1-milion-de-dolari-1221265

Sistem de invatamant fara profesori – ideea care a castigat 1 milion de dolari

Daca tot ceea ce stim despre sistemul educational este gresit? Daca elevii invata mult mai repede pe cont propriu sau in echipe, decat intr-o clasa cu un profesor? Ce se intampla daca testele si impartirea pe discipline sunt obstacole in fata invatarii?

Sugata Mitra ridica astfel de probleme de la sfarsitul anilor ’90, intrebari care au castigat Premiul TED, in cadrul setului de conferinte TED din 2013, noteaza CNN.

Mitra este profesor de tehnologia educatiei in cadrul Newcastle University, castigand premiul pentru „medii de invatare care se auto-organizeaza”, alternativa la sistemul traditional de scolarizare, care se bazeaza pe responsabilizarea elevilor pentru ca acestia sa lucreze impreuna pentru a-si rezolva problemele. Adultii ar interveni doar pentru incurajare, mai degraba decat intr-un sistem ierarhizat de instructaj.

Fiind educat la baza ca fizician, Mitra a declarat ca a fost incurajat de catre seful sau sa-i invete pe oameni programare. Cand si-a cumparat primul calculator personal a fost uimit sa constate ca fiul sau de 6 ani il putea invata cum sa rezolve problemele. Totodata, a constatat ca multi alti copii, de aceeasi varsta, aveau aceeasi capacitate.

Pentru a verifica acest fapt, a permis accesul liber la calculatoare pentru copiii de pe strada pentru a constata ca acestia pot folosi foarte bine calculatoarele, fara a fi nevoie de instructaj.

Cu banii castigati in cadrul TED, Mitra intentioneaza sa construiasca un laborator, in India, pentru a-si testa teoriile sale despre invatare.