Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 25.02.2014

PREUNIVERSITAR

 

Secretarul de stat Ştefania Duminică, acuzată de plagiat, concediată de la Ministerul Educaţiei. Decizia lui Ponta, publicată în Monitorul Oficial

Secretarul de stat pe preuniversitar Ştefania Duminică, care a primit vineri verdict de plagiat în lucrarea de disertaţie de la Universitatea din Bucureşti, a fost concediată din Ministerul Educaţiei, această măsură fiind cerută de premierul Victor Ponta. Decizia primului ministru a fost publicată luni în Monitorul Oficial. La aproape două săptămâni de la izbucnirea scandalului de plagiat, Ştefania Duminică a fost concediată luni, după ce premierul a decis eliberarea acesteia din funcţia de secretar de stat pe preuniversitar în Ministerul Educaţiei. Asta, după ce săptămâna trecută PNL a anunţat că i-a retras sprijinul politic. Informaţia a fost confirmată şi de secretarul general al Ministerului Educaţiei, Gabriel Ispas. „Într-adevăr, Ştefania Duminică a fost concediată, nu mai lucrează la minister”, a declarat Ispas pentru adevarul.ro. În plus, decizia de revocare a lui Duminică din funcţia se secretar de stat în minister a fost publicată luni în Monitorul Oficial, alături de alte decizii ce vizează mai mulţi demnitari din Guvern retraşi din funcţii de premierul Victor Ponta.  Este vorba despre secretarul de stat Ovidiu Puţura, de la Ministerul Justiţiei, de Bogdan Cristian Nica, preşedintelele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, înlocuit interimar cu vicepreşedintele Marius Alexandru Dunca, şi de secretarul general adjunct de la Ministerul Transporturilor, Valentin-Florin Trofan, căruia i-a încetat detaşarea pe această funcţie.   Probleme şi la doctorat Secretarul de stat din Ministerul Educaţiei, Ştefania Duminică, care a primit vineri verdict de plagiat „integral” în lucrarea de disertaţie de la experţii Universităţii din Bucureşti (UB), riscă să rămână şi fără contractul de doctorat, pe lângă titlul de master. Conducerea UB spune că o decizie în acest sens va fi luată săptămâna viitoare. Conducerea Universităţii din Bucureşti (UB) a cerut vineri Consiliului Naţional de Etică, subordonat Ministerului Educaţiei, retragerea titlului de master în cazul Ştefaniei Duminică, încă secretar de stat pe preuniversitar în cadrul ministerului, după ce Comisia de Etică a dat un verdict clar de „plagiat 100%” în lucrarea sa de disertaţie, din 2008. Mai mult, oficialii au declarat pentru „Adevărul” că vor analiza dacă, în aceste condiţii, Duminică mai poate continua doctoratul în Ştiinţele Educaţiei şi că, după izbucnirea scandalului public, aceasta a renunţat la cursurile pe care le ţinea din 2008 ca lector universitar la UB. „Ceea ce ştim până acum este că Ştefania Duminică s-a retras singură de la Facultatea de Psihologie, nu mai predă acolo, a anunţat imediat după ce au apărut acuzaţiile de plagiat. Nu era titular la noi, erau ore pe care trebuia să le ţină fiind doctorand”, a explicat Mircea Dumitru, rectorul Universităţii din Bucureşti. Rector UB: „Moral ar fi să nu poată să continue la doctorat” Acesta a adăugat că deocamdată nu au luat nicio decizie privind menţinerea contractului ei de doctorat, urmând să verifice dacă a aplicat cu titlul de master obţinut prin plagiat. „Mai are un titlu de master, obţinut înaintea acestuia, şi trebuie să vedem pe baza cărui masterat s-a înscris la doctorat. Moral ar fi să nu poată să mai continue la doctorat, dar trebuie văzută situaţia din punct de vedere legal, să nu avem probleme în instanţă”, a spus rectorul. Oficialul a mai spus că deocamdată nu au avut o discuţie pe această temă cu Duminică şi, mai mult, că ea nu ar fi cerut nici o întrevedere cu membrii Comisiei de Etică care au analizat lucrarea sa de disertaţie şi acuzaţiile de plagiat. „Fotocopie” pe post de disertaţie Lucrarea de disertaţie a Ştefaniei Duminică este „un plagiat integral” al unei lucrări semnate de Camelia Voiculescu, de la Universitatea Tehnică de Construcţii. „De la Titlu, Cuprins până la Concluziile personale, totul este copiat identic. De fapt, este vorba de o fotocopie a lucrării sursă, în care s-au produs câteva modificări minore care trădează efortul superficial de înlăturare a posibilităţii de identificare a lucrării sursă”, arată raportul Comisiei de Etică a UB, publicat vineri. Mai mult, spun ei, „fiind fotocopie, lucrarea-plagiat preia şi erorile de culegere” din textul iniţial. În lipsa unei demisii/demiteri în cazul Duminică şi a unor verdicte contrare emise de instituţii ale statului, Marian Popescu, preşedintele Comisiei de Etică a Universităţii din Bucureşti, susţine că astfel de situaţii aruncă o lumină proastă asupra întregului mediu academic. „Dezgustaţi de asemenea fapte, ale unor demnitari, dar şi ale unor colegi, cum îşi vor continua activitatea didactică şi de cercetare oamenii corecţi din sistemul Educaţiei, din Universitatea românească? De ce aceste atentate grave la credibilitatea Şcolii sunt mai puţin importante?“, scrie profesorul pe blogul său de pe adevarul.ro. Ca atare, atrage atenţia Popescu, „devine tot mai evident că Universitatea românească trebuie să îşi consolideze mecanismele pentru prevenţia fraudei academice, a întăririi unei culturi a integrităţii”. Nicio decizie politică până acum privind demiterea oficialului Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat joi că a avut mai multe discuţii cu secretarul de stat Ştefania Duminică, cea care este acuzată că a plagiat, şi a înţeles că aceasta se va retrage. Acesta a mai precizat că demisia este un act personal, iar o eventuală demitere nu ţine de el, ci de Guvern. La rândul său, premierul Victor Ponta a declarat că decizia aparţine PNL. Purtătorul de cuvânt al PNL spune că partidul nu se opune demiterii. Premierul Victor Ponta poate lua oricând orice decizie în cazul secretarului de stat Ştefania Duminică, menţionând că liberalii nu vor se vor împotrivi în cazul unei măsuri de demitere, a declarat  purtătorul de cuvânt al PNL, Cristina Pocora, pentru Mediafax. Traian Băsescu a cerut revocarea secretarului de stat Duminică   Preşedintele Traian Băsescu a declarat, marţi, că îi cere premierului Victor Ponta revocarea secretarului de stat în Ministerul Educaţiei Ştefania Duminică pentru plagiat, menţionând că ştie că şefului Guvernului o să îi fie greu să sancţioneze astfel o faptă de plagiat.   Şeful statului a arătat că a confruntat cele două lucrări, cea a lui Dumnică şi a colegei care terminase cu patru ani în urmă aceleaşi cursuri pentru masterat, şi nu există niciun dubiu.   „Chiar dacă nu sunt specialist, este bine să o revoce. Ştiu că lui Victor Ponta îi este foarte greu să revoce pe cineva pentru plagiat, pentru că nu s-a autorevocat pe el, pentru plagiat, dar doamna Duminică nu mai are niciun fel de autoritate morală în calitate de hoţ”, a spus preşedintele.   Băsescu a mai spus că „Ştefania Duminică a furat, ca şi premierul”. „Furt intelectual se numeşte şi este bine să plece din funcţii de demnitate publică”, a spus preşedintele.   PNL nu s-a pronunţat, deocamdată, în legătură cu retragerea din Ministerul Educaţiei Naţionale a secretarului de stat Ştefania Duminică, suspectată că şi-ar fi copiat întreaga lucrare de disertaţie pentru master, potrivit unor surse oficiale. Anchetă la Universitatea din Bucureşti Vineri, 7 februarie, Comisia de Etică a Universităţii din Bucureşti (UB) a anunţat oficial că „s-a autosesizat în cazul suspiciunii de plagiat referitoare la lucrarea de disertaţie a doamnei Ştefania Duminică, ca urmare a semnalării acestei situaţii în mass-media”, ceea ce „Adevărul” dezvăluise anterior. „Comisia a declanşat analiza cazului conform regulamentelor în vigoare ((Regulamentul de funcţionare a Comisiei de Etică a Universităţii din Bucureşti, Codul de Etică al Universităţii din Bucureşti şi Carta Universităţii din Bucureşti). Rezultatele analizei vor fi făcute publice în cel mai scurt timp”, se arată într-un comunicat de presă oficial al UB. Duminică, acuzată că şi-ar copiat integral lucrarea de master   Secretarul de stat Ştefania Duminică ar fi copiat integral lucrarea de masterat din 2012 după o lucrare din 2008, potrivit unor documente prezentate într-o emisiune a postului de televiziune B1. Ştefania Duminică este secretar de stat în Ministerul Educaţiei, lector universitar la Departamentul de formare a profesorilor din cadrul Universităţii din Bucureşti şi profesor de limba şi literatura română în învăţământul preuniversitar.   A absolvit Liceul Pedagogic din Bucuresti, şi-a luat licenţa la Facultatea de Litere a UB şi a făcut un master în management educaţional la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a UB, fiind doctorand în cadrul aceleiaşi universităţi, în domeniul Ştiinţele educaţiei.

Sursa: Adevarul.ro

 

HARTA Peste 12.200 de cereri de înscriere la pregătitoare depuse în prima zi, cele mai multe în Capitală

Peste 12.200 de cereri de înscriere în clasa pregătitoare au fost înregistrate, luni, până la prânz, în prima zi de înscrieri. Peste 11.000 dintre acestea au fost pentru copii care au împlinit sau împlinesc şase ani înainte de data de 1 septembrie 2014, potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN). Părinţii mai au timp să-i înscrie pe cei mici până pe 14 martie. La nivel naţional, în prima zi de înscriere, până la ora 12.00, au fost completate peste 12.200 de cereri, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei. Dintre acestea, peste 11.000 cereri au fost pentru copiii cu vârsta de 6 ani împliniţi înainte de data de 1 septembrie 2014 şi mai mult de 1.200 de cereri pentru copiii cu vârsta de 6 ani. Cele mai multe cereri au fost depuse de părinţii din Bucureşti (peste 1.700), cele mai puţine fiind depuse în sectorul 1. Apoi, la nivelul judeţelor, Iaşi ocupă primul loc (peste 650 de cereri), urmat de Constanţa (peste 600 de cereri), Timiş (peste 500), Cluj şi Dolj (peste 400). Părinţii nu se mai grăbesc să-şi înscrie copiii la pregătitoare ca acum doi ani. Luni dimineaţa, până în ora 10:30, la două dintre cele mai bune şcoli din Bucureşti, Şcoala Nr. 11 „Ion Heliade Rădulescu” şi Şcoala Nr. 17 „Pia Brătianu”, doar 14 părinţi au venit să-şi înscrie copiii la clasa zero, majoritatea având domiciliul în circumscripţie. „Locuim chiar foarte aproape de grădiniţa unde se organizează clasa pregătitoare”, a spus mămica unui băieţel care va intra la pregătitoare la Şcoala 11, în septembrie. Directoarea instituţiei, profesoara Steluţa Vlad a spus că în circumscipţie au cam 24 – 26 de elevi din recensămintele din anii anteriori. „Anul trecut am avut şi mai puţini, dar într-un sfârşit am primit 63 de elevi, dar sunt foarte mulţi care au avut reşedinţă şi au mai avut un frate sau o soră în şcoală”, a spus directoarea. Anul acesta, Şcoala 11 organizează trei clase pregătitoare, având în total 75 de locuri disponibile. O altă mămică spune că l-a înscris pe băiatul ei la şcoală şi fiindcă mai are un copil acolo şi ştie că îi lasă în mâini bune. 80 de locuri la „Pia Brătianu” pentru copiii fără domiciliu La câteva străzi distanţă, la Şcoala „Pia Brătianu” sunt 100 de locuri disponibile, adică patru clase a câte 25 de elevi, însă în circumscripţia şcolii sunt mai puţin de 20 de copii cu domiciliu. „Anul trecut am avut 75 de locuri, deci trei clase şi am suplimentat cu alte trei clase”, a declarat directoarea Marilena Stoica. La Colegiul German „Goethe” din Capitală, unde în primul an în care s-a organizat clasa pregătitoare a fost îmbulzeală, anul acesta au venit 20 de părinţi luni dimineaţa la înscrieri. La Goethe, copiii trebuie să treacă printr-un interviu în limba germană în faţa unei comisii care determină dacă micuţii pot să intre la o şcoală cu predare în limba germană sau nu. În mod normal, copiii care ajung acolo vorbesc germana în familie. „Tatăl copilului a terminat liceul aici şi l-am dat la grădiniţă la Goethe, unde se ia în considerare dacă unul dintre părinţi a absolvit liceul cu predare în limba germană”, a explicat o mămică. Înscrierile online, validate la secretariatul şcolii Cererile de înscriere la şcoală trebuie să fie completate şi depuse în perioada 24 februarie – 14 martie, cu o lună mai devreme faţă de anul trecut. Părinţii vor completa, online sau la unitatea de învăţământ la care solicită înscrierea, cererile-tip şi sunt sfătuiţi să treacă trei şcoli dorite pentru copiii lor. Cererea virtuală va fi disponibilă pe site-ul Ministerului Educaţiei, începând de azi, însă, oricum, va trebui validată personal la secretariatul şcolii dorite. Sunt două etape de înscriere, iar în data de 11 aprilie vor fi afişate, la fiecare şcoală, listele finale. La clasa pregătitoare pot fi înscrişi copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2014 inclusiv. Cei mai mici de această vârstă pot merge la claza zero dacă au trecut cu bine de evaluarea psihosomatică, programată să se încheie pe 12 martie. Iar copiii de 7 ani care nu au fost la clasa zero vor putea fi înscrişi direct în clasa I. Calendarul înscrierilor la şcoala primară în 2014 •     17 februarie 2014- afişarea circumscripţiilor şi a locurilor din şcoli •     19-28 februarie – „Zilele porţilor deschise”, în paralel cu întâlniri de informare cu părinţii în grădiniţe •     18 februarie-12 martie – evaluarea psihosomatică a copiilor pentru cazurile speciale •     24 februarie-14 martie – completarea de către părinţi a fişelor de înscriere la grădiniţă sau şcoală, fizic sau online, în care sunt sfătuiţi să treacă trei şcoli dorite în cazul în care ajung în etapa a doua a înscrierilor; programul de validare este între 8.00-20.00 (luni-vineri) şi 8.00-13.00 (sâmbăta). Tot acum se depun la şcoli şi cererile de înscriere directă în şcoală pentru copiii de şapte ani •     7 martie – prima etapă: repartizarea copiilor la şcoala de circumscripţie solicitată de părinţi •     18-20 martie – admiterea sau respingerea cererilor părinţilor care au cerut înscrierea în altă şcoală decât cea la care erau arondaţi, pe locurile rămase libere •     21 martie – repartizarea în şcolile de circumscrimpţie a celor care au vrut să-şi înscrie copiii la altă şcoală şi au menţiont în cerere posibilitatea revenirii la şcoala arondată •     21-22 martie – afişarea la şcoli şi pe site-urile inspectoratelor şcolare a elevilor înscrişi, precum şi locurile libere •     25 martie – 4 aprilie – a doua etapă: părinţii care nu au înscris copiii în prima etapă depun cereri la secretariatul şcolii aflate pe primul loc între cele trei opţiuni exprimate în fişa iniţială de înscriere •     7-10 aprilie – procesarea cererilor pe baza criteriilor generale şi a celor specifice de departajare, în limita locurilor rămase libere •     11 aprilie – afişarea în şcoli a listelor finale ale copiilor înscrişi, atât în clasa pregătitoare, cât şi în clasa I •     14-18 aprilie – soluţionarea cazurilor copiilor rămaşi neînscrişi şi după etapa aceasta.

Sursa: Adevarul.ro

 

Vâlcea, ultimul loc pe ţară la înscrieri în clasa pregătitoare

Părinţii din judeţul Vâlcea nu s-au grăbit să-şi înscrie copiii în clasa pregătitoare. În prima zi de înscrieri, la secretariatele şcolilor s-au depus doar 120 de cereri. În Vâlcea vor funcţiona, în anul şcolar 2014-2015, un număr de 140 de clase pregătitoare. Statisticile arată că numărul copiilor care îndeplinesc condiţiile pentru a merge în clasa 0 este din ce în ce mai mic. ” Oficial ne aşteptăm, din recensământul făcut de noi şi cei de la Statistică, să avem în jur de 1100 de elevi. Cred că în prima etapă vom avea 700 sau 800 de înscrieri. De obicei, atunci când nu le convine şcoala, părinţii depun cereri de înscriere în etapa a doua”, spune Ion Gherghinaru, şeful ISJ Vâlcea.

În Oltenia, cele mai multe înscrieri în clasa 0 s-au înregistrat în Dolj, peste 700.

Cererile pentru clasa pregătitoare se pot depune până la mijlocul lunii martie. Lista candidaţilor înmatriculaţi va fi afişată în intervalul 21-22 martie la sediul unităţilor de învăţământ. A doua etapă de înscriere se va derula în perioada 25 martie-4 aprilie. Potrivit reprezentanţilor Ministerului Educaţiei, în cazul copiilor cu vârsta pentru integrarea în clasa pregătitoare, cererile-tip se pot completa online sau la unitatea de învăţământ la care se solicită înregistrarea copiilor. Validarea cererilor-tip se face zilnic, în intervalul orar 08.00 – 20.00 (luni-vineri), respectiv 08.00 – 13.00 (sâmbăta).

Sursa: Adevarul.ro

 

12 copii din Iaşi au ajuns la spital intoxicaţi din cauza laptelui şi cornurilor primite de la şcoală

Elevii sunt din comuna ieşeană Bălţaţi şi au ajuns la spital luni, 24 ianuarie, cu toxiintoxicaţie alimentară după ce au primit la micul dejun corn şi lapte. La şcoala din localitatea Valea Oilor, comuna Bălţaţi, s-au deplasat două echipaje medicale care au preluat copiii bolnavi. Aceştia au fost transportaţi la Spitalul din Târgu Frumos urmând a fi transportaţi, potrivit reprezentanţilor Ambulanţei, la Iaşi. “Copiii cu simptome de toxiinfecţie alimentară au fost trimise două ambulanţe de la Târgu Frumos, direcţionate către Valea Oilor, pentru a prelua copiii. Momentan vor fi duşi la o unitate de primiri urgenţe din Târgu Frumos şi dacă situaţia o impune vor fi transportaţi la Spitalul de Boli Infecţioase din Iaşi”, a spus Luminiţa Bodran, din cadrul Serviciului Judeţean de Ambulanţă. Din primele informaţii starea de sănătate a copiilor s-a agravat după ce aceştia, în cursul dimineţii de luni, au consumat la şcoală lapte şi corn. Laptele a fost asigurat de firma Dorna în timp ce cornurile de către sociatatea Vel Pitar. Există suspiciunea, ce urmează a fi verificată, că produsele consumate de copii să fi fost expirate.

Sursa: Adevarul.ro

 

Ministerul Educaţiei scapă de “plagiatoarea” Stefania Duminică

Premierul Victor Ponta a demis-o pe Ştefania Duminică din funcţia de secretar de stat la Ministerul Educaţiei, după ce Comisia de Etică a Universităţii Bucureşti a stabilit că lucrarea de disertaţie a acesteia din 2012 este un “plagiat integral” după o lucrare din 2008. Decizia premierului privind eliberarea din funcţie a Ştefaniei Duminică a fost publicată, luni, în Monitorul Oficial.”La data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Vasilica Ştefania Duminică se eliberează din funcţia de secretar de stat la Ministerul Educaţiei Naţionale”, potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial, informează Mediafax. Lucrarea de disertaţie a Ştefaniei Duminică este “un plagiat integral”, “o fotocopie” după o lucrare cu acelaşi titlu din 2008, a anunţat, vineri, Comisia de Etică a Universităţii Bucureşti (UB), care a cerut rectoratului UB să propună retragerea titlului de master al secretarului de stat. Comisia de Etică a UB a precizat că s-a autosesizat în legătură cu lucrarea de disertaţie “Pagini web în prezentarea elementelor de geografie a României în ciclul primar”, a Ştefaniei Duminică, susţinută în 2012 în cadrul Departamentului CREDIS al Universităţii din Bucureşti. Autoarea este doctorandă la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii din Bucureşti, unde susţine activităţi de predare în conformitate cu statutul de doctorand, a precizat Comisia de Etică. Comisia a analizat lucrarea Ştefaniei Duminică şi pe cea cu acelaşi titlu de Camelia Voiculescu, susţinută în 2008 în cadrul Departamentului pentru pregătirea personalului didactic al Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti. “Lucrarea de disertaţie a doamnei Ştefania Vasilica (Duminică) Voicu este un plagiat integral al lucrării doamnei Camelia Voiculescu. De la Titlu, Cuprins până la Concluziile personale, totul este copiat identic. De fapt, este vorba de o fotocopie a lucrării sursă în care s-au produs câteva modificări minore care trădează efortul superficial de înlăturare a posibilităţii de identificare a lucrării sursă. Raportul Comisiei, anexat acestui Proces verbal, detaliază tehnic plagiatul”, a concluzionat comisia. Comisia a precizat că s-a pronunţat în unanimitate “în legătură cu acest grosolan atentat la integritatea academică produs printr-o gravă abandonare a simplelor şi bunelor practici academice”. Conducerea Universităţii Bucureşti a cerut, vineri, Consiliului Naţional de Etică să retragă titlul de master acordat secretarului de stat Ştefaniei Duminică, după ce Comisia de Etică a UB constatat că lucrarea de disertaţie a fost plagiată integral. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, declara, în 20 februarie, că a avut mai multe discuţii cu secretarul de stat Ştefania Duminică şi a înţeles că aceasta se va retrage, precizând că demisia este un act personal, iar o eventuală demitere nu ţine de el, ci de Guvern. “Mi-a cerut un răgaz de câteva zile ca să înţeleagă despre ce este vorba, pentru că era vorba despre un lucru care s-a întâmplat cu mai mulţi ani în urmă”, a declarat Remus Pricopie, precizând că aceasta a solicitat şi câteva zile de concediu. Preşedintele Traian Băsescu declara, în 18 februarie, că îi cere premierului Victor Ponta revocarea secretarului de stat în Ministerul Educaţiei Ştefania Duminică pentru plagiat, menţionând că ştie că şefului Guvernului o să îi fie greu să sancţioneze astfel o faptă de plagiat. Ştefania Duminică este şi lector universitar la Departamentul de formare a profesorilor din cadrul Universităţii din Bucureşti şi profesor de limba şi literatura română în învăţământul preuniversitar. A absolvit Liceul Pedagogic din Bucuresti, şi-a luat licenţa la Facultatea de Litere a UB şi a făcut un master în management educaţional la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a UB, fiind doctorand în cadrul aceleiaşi universităţi, în domeniul Ştiinţele educaţiei.

Sursa: Cronicaromana.ro

 

Ștefania Duminică rămâne și fără diploma de master

Ștefania Duminică, fostul secretar de stat in Ministerul Educației demis luni după ce s-a constatat ca a plagiat lucrarea de disertație cu care și-a luat masterul, va rămâne si fără diplomă. Rectorul Universității București, Mircea Dumitru, a declarat la postul Digi24 ca după ce Ștefania Duminica a fost demisă, marți vor începe „demersurile legale pentru retragerea titlului si anularea diplomei“. „O să ne consultam cu biroul juridic al Universității si o sa luăm măsurile necesare“, a completat rectorul Universității București. „Este foarte bine că începem să intram in normalitate cu aceste situații“, pentru ca altfel „Universitățile nu pot să își consolideze prestigiul“, a precizat prof. Mircea Dumitru. Ștefania Duminică, secretar de stat in Ministerul Educației, a fost eliberată din funcție, luni, de premierul Victor Ponta, ca urmare a scandalului de plagiat. Decizia de eliberare din funcție a Ștefaniei Duminica, semnata de premierul Ponta si contrasemnata de secretarul general al Guvernului, Ion Moraru, a fost adoptata luni, 24 februarie si publicata in aceeași zi in Monitorul Oficial nr.133. Deocamdată nu s-a stabilit cine va prelua interimatul, funcția fiind atribuită PNL ca urmare a algoritmului politic. Universitatea București a stabilit la sfârșitul săptămânii trecute ca Ștefania Duminica a plagiat lucrarea de disertație cu care și-a luat masteratul. „În urma expertizei efectuate de către Comisia de Etica a Universității din București, care constata fără niciun dubiu plagiatul in cazul doamnei Ștefania Vasilica (Duminica) Voicu, conducerea Universității din București solicita Consiliului Național de Etica a Cercetării Științifice, Dezvoltării Tehnologice si Inovării să retragă doamnei Ștefania Duminica titlul de master acordat pentru aceasta lucrare de disertație“, se arata într-un comunicat de presă semnat de rectorul Universității București (UB), Mircea Dumitru.

Sursa: Curentul.ro

 

Subiectele Zilei: Harta generatiei pierdute din Romania. Judetele cu cei mai multi tineri someri; Transnistria declanseaza procesul impotriva directorului Liceului romanesc Lucian Blaga din Tiraspol

Harta generatiei pierdute din Romania. Judetele cu cei mai multi tineri someri. Peste 23% din romanii cu varsta sub 25 de ani sunt someri, majoritatea absolventi de liceu,iar Prahova este judetul fruntas la acest capitol. Autoritatile sustin ca, din acest an, Romania va primi fonduri europene consistente pentru combaterea somajului in randul tinerilor. Datele oficiale din Romania, dar si cele de la nivel international si mondial indica existenta unui fenomen care risca sa devina o bomba cu ceas pentru economia mondiala, potrivit specialistilor Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica: „generatia pierduta”, reprezentata de tinerii someri cu sanse mici de angajare sau educare. La noi, peste 23% din cei cu varsta pana in 25 de ani nu au un loc de munca (procent apropiat de media din Uniunea Europeana), in crestere insa in ultimii patru ani, de la aproximativ 16%. La nivel mondial, fenomenul a afectat 6% din populatia tanara. Alte cifre vehiculate de analisti arata 290 de milioane de tineri someri si se preconizeaza aproape triplarea acestei rate a somajului pana in 2017, scrie Adevarul.

Transnistria declanseaza procesul impotriva directorului Liceului romanesc Lucian Blaga din Tiraspol. Ancheta asa-zisei procuraturi a regimului separatist de la Tiraspol s-a incheiat in cazul profesorului Ion Iovcev, directorul Liceului „Lucian Blaga”. Dascalul a fost trimis in judecata sub invinuirea de „incalcare administrativa de lege” si risca o amenda care ar putea cumula pana la 500 de salarii. Avand in vedere atitudinea demna a profesorului Iovcev, care a solicitat translator pentru limba rusa la ancheta procuraturii, dumnealui sustinand ca nu vorbeste decat in limba romana in fata acuzatorilor sai, putem remarca un fapt, anume ca decizia de trimitere in judecata i-a fost inmanata in doua exemplare, si in rusa, dar si in romana. E adevarat ca textul in limba romana, asa cum evidentiaza dascalul, e plin de greseli gramaticale, scrie Romania Libera. Ministerul Culturii vrea sa faca din Biblioteca Nationala doar un depozit de carte. Ministerul Culturii vrea sa-si insuseasca o treime din cladirea Bibliotecii Nationale a Romaniei, printr-o hotarare de guvern adoptata anul trecut in noiembrie, care schimba beneficiarul. Desi acum doi ani, cand a ocupat patru etaje din Corpul Aula destinat birourilor bibliotecii, s-a crezut ca va fi temporar, Ministerul vine acum sa ia tot Corpul Aula pana la etajul cinci, plus demisolul, parterul si mezaninul, destinate lucrului cu publicul. Acestea ar putea fi subinchiriate oricui doreste sa-si deschida o carciuma cu mici si tuica sau de ce nu, sa faca o nunta de racketi ucrainieni. Sa nu uitam ca Biblioteca Nationala a fost construita cu un imprumut facut de Guvern la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei. Care ne-a dat bani pentru cultura, nu pentru sediul ministerului, iar dobanzile creditului sunt preferentiale tocmai pentru ca are o destinatie sociala. „Ministerul deturneaza astfel destinatia cladirii si implict fondurile obtinute exclusiv pentru constructia Bibliotecii”, se arata intr-un comunicat de presa al Asociatiei Bibliotecarilor din Biblioteca Nationala. Adica ce vor sa spuna este ca, Ministerul n-o arde doar imoral, dar si ilegal, informeaza Vice.com.

Sursa: Hotnews.ro

 

„Bacalaureatul” elevilor de clasa a IV-a. Colegiile de top îşi vânează olimpicii cu examene dure

Mii de copii se întrec, anual, pentru a prinde un loc în clasa a V-a la unul dintre liceele cu ştaif din ţară. Admiterea constă în probe de olimpiadă la matematică, română sau limbi străine plus, la unele şcoli, istorie şi geografie. În spatele deciziei de a da şcoala de cartier pe un liceu bine văzut stau de regulă părinţii, convinşi că dascălii de aici sunt mai exigenţi şi mai capabili. „Spre deosebire de o şcoală de cartier, e mult mai bine. Chiar dacă e mai greu la început, se adaptează mai uşor regimului de liceu de mai târziu”, povesteşe un părinte. Reversul medaliei este că, uneori, micuţii ajung să fie copleşiţi de volumul mare de studiu. Moda a prins în Capitală, dar şi la marile colegii din Iaşi sau Timişoara. Abonaţi la olimpiade La Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Bucureşti, considerat o adevărată „pepinieră” de olimpici, selecţia elevilor în clasa a V-a se face în baza unui concurs numit „Micii campioni”, organizat în luna iunie. Competiţia durează două zile şi presupune două probe scrise de matematică. Problemele sunt însă distractive şi pornesc de la situaţii reale de viaţă, iar cei care se clasează în primele locuri ajung în următorii ani „abonaţi” la olimpiadele şcolare. „Această metodă de selecţie chiar a dat roade în ultimii ani. Elevii de clasa a V-a şi a VI-a s-au întors cu foarte multe medalii de la olimpiade”, explică Maria E. Panaitopol, profesoară de matematică. Bătălia este acerbă şi la Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” din Capitală, unde admiterea constă în trei probe dificile: limba engleză (oral, interviu, scris), limba română şi matematică (o singură teză). O sarcină dificilă au şi copiii care vor să studieze la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc” din Bucureşti. Desfăşurate tot în luna iunie, cele trei probe la engleză, română şi matematică au o structură similară cu cele de la Bacalaureat. Examenul scris la engleză durează o oră, apoi urmează o probă orală în care elevii vor citi un text şi vor purta un dialog cu alt elev, pe o temă dată. Examen la cinci materii la Iaşi Cele mai dure criterii de admitere sunt, de departe, la liceele cu ştaif din capitala Moldovei. Dacă vor să prindă un loc cât mai bun la colegiile de elită, în luna martie 2014, elevii de clasa a IV-a vor fi nevoiţi să dea şi câte opt examene. La şcolile de cartier, se susţin două probe la română şi la matematică, la colegiile de elită s-au adăugat examene la engleză, istorie sau geografie. Cei care obţin premii la concursurile organizate la nivelul fiecărei şcoli vor evita examenele mai dure. „În funcţie de numărul de elevi, vor ocupa locuri copiii care vor lua premii la concursul nostru ce va avea loc pe 1 martie. Se va susţine o lucrare la limba română, timp de o oră, apoi copiii vor avea pauză 45 de minute, ca apoi să susţină testul la matematică, tot o oră. Noi, prin aceste concursuri, încercăm să descoperim copii cu potenţial”, a precizat Paula Gavrilescu, director al Colegiului „Emil Racoviţă” din Iaşi. La Colegiul Naţional „C. Negruzzi”, înscrierile se finalizează pe 12 martie. „Subiectele vor avea în vedere elemente de curriculum extins pentru clasele a III-a şi a IV-a, fiind concepute astfel încât să valorifice competenţa de exprimare scrisă, originalitatea şi creativitatea la limba română, respectiv deprinderile de calcul şi gândirea logico-matematică”, a declarat Elvira Rotundu, directorul colegiului menţionat. (Valentina Adam, Georgeta Petrovici) Timişoara: 3 candidaţi pe loc Cu excepţia liceelor vocaţionale din Timişoara, unde se organizează admitere la intrarea în clasa a V-a pentru a identifica tinerii talentaţi în domeniile respective, o singură şcoală face selecţia elevilor care încep gimnaziul. Este vorba de Colegiul Naţional „Constantin Diaconovici” Loga. „De regulă, două treimi din doritori rămân pe dinafară în urma selecţiei”, explică directoarea Maria Ştefan (foto). Anul acesta, selecţia va avea loc în luna mai, iar din aprilie părinţii puştilor de clasa a IV-a vor putea găsi pe pagina web a şcolii toate informaţile necesare. „Selecţia se face printr-un examen la matematică. Suntem şcoală fără învăţământ primar şi legislaţia ne permite să facem această selecţie. O facem de şase ani deja. Adresabilitatea este foarte mare. Anul trecut bunăoară, din 150 – 160 de înscrişi au fost admişi numai 50, cât să asigure elevii celor două clase a V-a. Pe de altă parte, noi organizăm cu copiii claselor a IV-a un centru de excelenţă, unde dascălii noştri fac matematică, voluntar, cu aceştia. Aceşti copii devin nucleul dur al celor două clase a V-a de anul următor”, a explicat directoarea.

Sursa: Evz.ro

 

Amenzi de până la 8.000 de lei, pentru activităţi pentru copii organizate necorespunzător – proiect

Părinţii sau organizatorii de activităţi pentru copii în domeniile cultural, artistic, sportiv, publicitar şi de modeling ar putea fi sancţionaţi cu amenzi cuprinse între 1.000 şi 8.000 de lei dacă încalcă legislaţia, potrivit unui proiect de hotărâre lansat în dezbatere de Ministerul Muncii. Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) a pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre privind reglementarea prestării de către copii de activităţi în domeniile cultural, artistic, sportiv, publicitar şi de modeling, care stabileşte condiţiile în care pot fi desfăşurate aceste activităţi şi procedura de informare prealabilă a serviciului public de asistenţă socială. Proiectul de act normativ prevede că minorul poate presta activităţi remunerate în domeniile menţionate în baza unor convenţii care se vor încheia între organizator şi părinţi/reprezentant legal al copilului, sau direct cu copilul, dacă are peste 14 ani, dar cu încuviinţarea prealabilă a părinţilor/reprezentantului legal. Proiectul de hotărâre prevede că activităţile remunerate pot fi prestate de copii în calitate de: actor, figurant, cântăreţ, muzician, dansator, acrobat la manifestări cu caracter cultural, educativ sau artistic, cum ar fi: teatru, operă, balet, circ, concursuri de dans, de muzică sau interpretare, precum şi orice alte concursuri sau activităţi de scenă, dar şi la filmări pentru filme artistice, filmări, înregistrări sau emisiuni în direct pentru radio şi televiziune, cu sau fără scopuri publicitare. Copiii mai pot presta activităţi de „figurant sau model la şedinţe foto, cu sau fără scopuri publicitare”, „figurant sau model la prezentări de modă” şi „sportiv profesionist în sportul de performanţă”. Documentul mai prevede că repetiţiile de orice fel, precum şi orice altă etapă menită să asigure buna desfăşurare a activităţilor, sunt considerate parte integrantă a acestora. Activităţile prestate de copil în domeniile cultural, artistic, sportiv, publicitar şi de modeling se vor desfăşuara cu respectarea mai multor condiţii: să nu fie munci periculoase pentru copii, să se desfăşoare, în funcţie de vârsta copilului, în următorul intervalul de timp: 9.00 – 17.00 pentru copiii cu vârsta sub 5 ani, 8.00 – 20.00 pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 5 şi 12 ani, 7.00 – 22.00 pentru copiii cu vârsta peste 12 ani. De asemenea, durata activităţii prestată de copii trebuie să nu depăşească două ore pe săptămână, repartizate în zile diferite, în cazul copiilor care au sub un an, două ore pe zi în cazul copiilor cu vârsta cuprinsă între 1 şi 5 ani, patru ore pe zi în cazul copiilor cu vârsta cuprinsă între 5 şi 12 ani şi şase ore pe zi în cazul copiilor cu vârsta peste 12 ani, fără a se lua în calcul pauzele scurte după fiecare activitate continuă în parte, dar nu mai mult de 12 ore pe săptămână pentru muncile efectuate pe durata perioadei şcolare, în afara orelor de şcoală. Documentul mai prevede că activitatea continuă trebuie să fie prestată maxim 15 minute de către copiii cu vârsta sub 1 an, maxim 30 minute de către copiii cu vârsta cuprinsă între 1 şi 5 ani şi maxim 45 minute de către copiii cu vârsta peste 5 ani. „Numărul de repetiţii de orice fel, precum şi orice etapă menită să asigure buna desfăşurare a activităţilor, indiferent de natura acestora (spectacol, repetiţie, antrenament, şedinţă foto, filmare, etc.) să nu depăşească una pe zi în cazul copiilor cu vârsta sub 1 an şi două pe zi în cazul copiilor cu vârsta de peste 1 an. Între cele două acţiuni care au loc în aceeaşi zi se acordă o pauză de cel puţin o oră şi jumătate”, se mai arată în proiectul de act normativ. Iniţiatorii proiectului au mai stabilit că pauzele scurte au durata între 10 şi 15 minute după fiecare activitate continuă, iar pauza mare are o durată de minim o jumătate de oră şi se acordă după fiecare oră de activitate pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 1 şi 5 ani, la fiecare două ore pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 5 şi 12 ani şi la fiecare trei ore pentru copiii cu vârsta peste 12 ani. „Numărul maxim de zile pe săptămână în care copiii pot presta activităţi este de patru zile consecutive, urmate de minim 48 de ore pauză. Activităţile care se organizează pe timpul vacanţelor şcolare, nu trebuie să afecteze respectarea dreptului copilului la timp de odihnă şi timp liber. În cazul activităţilor care se desfăşoară pe o perioadă mai mare de două luni se va acorda copilului o pauză de 14 zile, după primele 60 de zile de activitate”, mai prevede proiectul pus în dezbatere publică. De asemenea, pe durata prestării activităţilor, copilul trebuie să fie însoţit de un adult, care poate fi unul dintre părinţi/reprezentant legal, o persoană desemnată de părinţi/reprezentant legal al copilului, faţă de care copilul a dezvoltat o relaţie de ataşament, o persoană desemnată de organizator şi agreată de comun acord cu părinţii/reprezentantul legal al acestuia, precum şi cu copilul în funcţie de vârsta şi gradul de maturitate al acestuia. Dacă pe durata prestării activităţilor, copilul sau grupul de copii nu poate fi însoţit de părinte / reprezentant legal sau o persoană desemnată de acesta, organizatorul este obligat să asigure însoţitor, numărul maxim de minori care poate fi supravegheat de un însoţitor este de 12. Însoţitorul desemnat de organizator trebuie să aibă domiciliul sau reşedinţa în România, minim 18 ani, să fi absolvit cel puţin liceul, să aibă are o stare de sănătate bună atestată de medicul de familie, să prezinte garanţii morale cu privire la supravegherea şi îngrijirea copiilor şi recomandări din partea organizatorilor. Nu pot fi supraveghetori persoanele decăzute din drepturile părinteşti prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă sau cele cărora le-au fost interzise drepturile părinteşti ca pedeapsă complementară, persoanele care suferă de boli transmisibile, de boli psihice, dependente de alcool, droguri sau alte substanţe psihotrope, şi nici persoanele care au istoric de abuz asupra copilului sau orice altă formă de violenţă exercitată asupra copilului, precum şi istoric de încălcare a drepturilor copilului înregistrat la direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului (DGASPC). Proiectul de hotărâre mai stabileşte că prestarea de către copii a activităţilor cu caracter cultural, artistic, sportiv, publicitar şi de modeling este condiţionată de informarea prealabilă a serviciul public de asistenţă socială, prin depunerea unei note de informare înainte de începerea efectivă a activităţii. Aceasta trebuie depusă de către părinţi/reprezentantul legal al copilului la serviciul public de asistenţă socială de la domiciliul copilului cu o serie de documente. „Serviciul public de asistenţă socială centralizează trimestrial situaţia copiilor care prestează activităţi în condiţiile prevăzute de prezenta hotărâre. Echipa intersectorială locală pentru prevenirea şi combaterea exploatării copiilor prin muncă, denumită în continuare EIL, care funcţionează la nivel judeţean/ de sector sub coordonarea direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, analizează datele transmise de către serviciul public de asistenţă socială şi întocmeşte un plan de vizite la locul de desfăşurare a activităţii pentru verificarea condiţiilor. Reprezentanţii direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi membrii EIL au drept de acces la sediile unde organizatorul desfăşoară activitatea cu copilul”, se arată în document. Dacă reprezentanţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) şi EIL constată că sunt puse în pericol viaţa, sănătatea, dezvoltarea fizică, psihică, intelectuală sau morală a copilului, întocmesc un proces verbal de constatare, semnat de către reprezentanţii DGASPC şi EIL, cei ai organizatorului activităţii precum şi de către părinte/însoţitor. Sumele obţinute de copil vor fi administrate conform dispoziţiilor Codului Civil, iar dacă există suspiciuni cu privire la utilizarea de către părinţi/reprezentanţi legali a sumelor obţinute de copil în alt scop decât cel al interesului superior al acestuia, reprezentanţii DGASPC se autosesizează şi solicită părinţilor sau reprezentantului legal să prezinte un raport cu privire la modul în care au administrat veniturile copilului obţinute din activităţile prestate. Raportul se va prezenta în 30 de zile de la solicitare şi va cuprinde convenţiile încheiate în perioada raportată, activităţile pentru care au fost încheiate, sumele totale obţinute şi scopurile în care au fost folosite cu menţionarea tipurilor de cheltuieli. În cazul în care părintele/reprezentantul legal nu poate justifica utilizarea sumelor obţinute de copil, DGASPC poate sesiza instanţa de tutelă. Proiectul de hotărâre prevede sancţiuni contravenţionale cuprinse între 1.000 şi 8.000 de lei, în cazul în care părinţii sau organizatorii nu respectă condiţiile impuse prin lege. Documentul este în dezbatere publică pe site-ul MMFPSPV până în 3 martie.

Sursa: Gandul.info

 

Cum mi-am cumpărat o viză de flotant ca să-mi înscriu copilul la clasa pregătitoare. CALVARUL PRIN CARE TREC PĂRINŢII pentru a-şi da copilul la o şcoală mai bună. ANCHETĂ GÂNDUL

Înscrierea copiilor la o şcoală bună este o adevărată provocare pentru părinţi, care sunt obligaţi să se mute în acte în casele rudelor, prietenilor sau chiar ale unor necunoscuţi, în condiţiile în care cel mai important criteriu luat în calcul de unităţile de învăţământ este domiciliul în circumscripţie. Uneori, părinţii disperaţi, apelează la internet şi la „binevoitorii” care s-au gândit să facă o afacere din „vânzarea” adresei. Pentru a fi siguri că îşi vor înscrie copiii la şcoli mai bune, părinţii sunt dispuşi să-şi cumpere vize de flotat ca să dovedească faptul că locuiesc în circumscripţia unităţii de învăţământ pe care şi-o doresc şi care de multe ori nu este în zona în care au domiciliul. Potrivit metodologiei de înscriere în învăţământul primar, copiii care stau în vecinătatea şcolii au prioritate, iar concurenţa la şcolile bine cotate este foarte mare. Fenomenul există, dovadă fiind inflaţia cererilor de schimbări de domiciliu din ultimii ani, în această perioadă a anului, iar dorinţa părinţilor de a încerca să le ofere copiilor o educaţie cât mai bună, este de înţeles. Şi, din cauza unor reglementări din educaţie înguste şi restrictive, părinţii trec printr-un adevărat calvar doar pentru a-şi înscrie copilul la şcoala pe care o aleg ei. Gândul a încercat să cumpere vize de flotant de pe site-urile de anunţuri, preţurile solicitate fiind între 80 şi 150 de euro.  Cum se obţine cel mai uşor o viză de flotant Primul lucru pe care îl fac părinţii care vor să-şi dea copilul la o şcoală ce nu se află în vecinătatea locuinţei lor, este să caute rude sau prieteni care locuiesc în circumscripţia şcolii pe care o consideră potrivită, şi care să „îi mute” în casa lor. „Eu am înscris fetiţa la Şcoala nr. 11 „Ion Heliade Rădulescu”. Deocamdată online. Urmeazvă să mă duc să duc actele zilele următoare, după ce îmi iese şi viza de flotant. Stăm în Sectorul 3, dar am preferat să schimb domiciliul să fiu sigură că este îndeplinit un criteriu pentru înscriere, care spune că au prioritate copiii cu domiciliu în circumscripţie. Norocul nostru este că avem nişte prieteni care stau la o stradă de şcoală. Ne-am interesat şi şcoala  Nr.11 asta este una dintre cele mai bune”, a spus a declarat o mămică care a dorit să rămână anonimă. Cât costă o viză de flotant Părinţii care nu găsesc însă pe nimeni cunoscut care să locuiască în apropierea şcolii, apelează la site-urile de anunţuri şi cumpără practic o viză de flotant. Şcoala nr.150 din Cartierul Cotroceni, Şcoala nr.70 din Piaţa Alba Iulia sau Şcoala nr 74 Ienăchiţă Văcărescu din Sectorul 4 al Capitalei sunt câteva dintre şcolile pentru care există oferte pentru viza de flotant. Preţurile variază între 80 de euro şi 150 de euro. Gândul i-a contactat pe unii dintre proprietarii care au pus anunţuri pe internet şi a încercat să cumpere o viză de flotant. „Vă trebuie copie după certificatul de naştere al copilului şi un timbru fiscal de la Poştă. Dacă vreţi eu pot şi astăzi, că durează câteva zile”, ne spune domnul Octavian, propietarul unui apartament din Cotroceni, care, iniţial, a cerut 150 de euro pentru viză. Este dispus însă să negocieze. „Vedem”, spune acesta întrebat dacă este dispus să mai lase la preţ.  „Fenomenul este cunoscut de toată lumea din ce am văzut. Chiar de la şcoală îndeamnă părinţii spre varianta asta”, mai spune bărbatul, care precizează că  banii se pot da şi in rate, o parte acum, şi o parte când îţi iei viza.  Pentru că nu a obţinut un răspuns ferm din partea noastră, domnul Octavian a revenit cu un telefon după câteva minute cu o ofertă mai bună: 100 de euro pentru o viză de un an. Pentru o viză de flotant necesară pentru a merge la Şcoala Ienăchiţă Văcărescu, oferta pentru care gândul a sunat nu mai era de actualitate. „Îmi pare rău, oferta nu mai este valabilă. Am luat deja o persoană cu un copil în spaţiu”. Un alt proprietar dornic să ia în spaţiu pentru înscrierea la şcoală stă în Piaţa Alba Iulia. Ideea de a lua în spaţiu i-a venit de la un prieten care şi-a schimbat domiciliul pentru a-şi înscrie copilul la Liceul Jean Monet. „Aşa se procedează. Şi secretariatul de la şcoală la fel recomandă. Şi  la poliţie se ştie de practica asta”, a spus domnul Cosmin, care ia în spaţiu părinţii care fac înscrieri pentru Şcoala nr. 70 din apropiere de Piaţa Alba Iulia. Costul pentru o viză de flotant pentru un an de zile costă 350 de lei. „Vă fac pentru un an de zile. Mai mult de un an de zile nu pot să vă fac. Vă iau 350 de lei, cam aşa este preţul,  până în 100 de euro”, a declarat domnul Cosmin. Inspector şcolar: „Nu avem competenţe pe domiciliu sau pe flotant” Inspectorii şcolari spun că, în metodologie, nu este specificat tipul de domiciliu – stabil sau provizoriu (cu viză de flotant) – pe care părinţii trebuie să-l aibă ca să-şi înscrie copilul la şcoală, motiv pentru care şcolile sunt practic obligate să-şi primească pe toţi cei care demonstrează că stau în circumscripţia şcolară respectivă.  „Nu avem competenţe pe domiciliu sau pe flotant. Este problema Poliţiei. Eu dacă aş fi poliţist sub acoperire, aş cerceta cazul. Însă nu este problema noastră buletinul ca viză de flotant sau domiciliu. La noi în Bucureşti nu se întâmplă aşa ceva. Toate lucrurile sunt bune şi normale”, a mai spus Banu. Într-adevăr, la şcoli, cadrele didactice care primesc dosarele de înscriere nu ţin cont de faptul că părinţii au domiciliul stabil sau provizoriu în circumscripţie. „Noi primim copie după buletin, nu contează că e viza de flotant sau domiciliu (stabil -nr.)”, a declarat gândul secretara de la Şcoala nr. 70 din Piaţa Alba Iulia. Numărul de cerereri pentru viza de flotant a crescut Direcţia de Evidenţă a Populaţiei din Capitală arată că numărul de vize de flotant a crescut uşor în luna februarie, comparativ cu ianuarie. „S-a sesizat o creştere a numărului de cereri de viză de flotant de la începutul lunii februarie, dar nu s-a terminat încă luna. În ianuarie nu este nicio creştere. Însă, noi pur şi simplu facem viza de flotant dacă aceasta este solicitată”, explică Cristian Brânză, şef relaţii publice de la Direcţia de Evidenţă a Populaţiei de la Bucureşti. Calendarul înscrierii în clasa pregătitoare şi clasa I Aproape 190.000 de copii trebuie să se înscrie începând cu 24 februarie în clasa pregătitoare sau, după caz, în clasa întâi. Potrivit metodologiei, părinţii pot completa şi depune online sau la unitatea de învăţământ în perioada 24 februarie – 14 martie cererile de înscriere a copiilor lor pentru anul şcolar 2014-2015. Şi în acest an cel mai important criteriu pentru înscrierea la şcoală rămâne domiciliul, ceea ce înseamnă că au prioritate copiii care locuiesc în circumscripţia şcolii respective. Conform criteriilor generale stabilite de Ministerul Educatiei, prioritate au şi în acest an copiii cu un grad de handicap, orfanii şi cei care mai au fraţi în şcoala respectivă. Copiii care împlinesc 6 ani până la 31 august 2014 vor fi înscrişi obligatoriu în clasa pregătitoare. La fel şi cei care împlinesc 6 ani între 1 septembrie şi 31 decembrie 2014, dacă dezvoltarea lor este corespunzătoare. Înscrierea se va desfăşura în 2 etape, între 24 februarie şi 14 martie şi 25 martie-4 aprilie. PRIMA ETAPĂ de ÎNSCRIERE CLASA PREGĂTITOARE 2014 – 19 – 28 februarie 2014 –  În fiecare şcoală cu clase pregătitoare se va organiza ziua porţilor deschise, zi în care părinţii pot vizita şcolile şi pot discuta cu profesorii care le vor răspunde la întrebările despre şcoală. – 17 – 28 februarie 2014 – Organizarea în grîdiniţe a întâlnirilor pentru informarea şi consilierea părinţilor copiilor din grădiniţa care vor fi cuprinşi, în anul şcolar 2014-2015, în învăţământul primar. – 18 februarie – 12 martie 2014 – Evaluarea nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor – 18 februarie – 13 martie 2014 – Comunicarea rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului, în scris, părintelui care a solicitat evaluarea. – 21 – 22 martie 2014-  Afişarea în şcoli şi pe site-ul inspectoratului şcolar şi al şcolilor a candidaţilor înmatriculaţi, a numărului de locuri rămase libere şi a listei copiilor neînscrişi după prima etapă. A DOUA ETAPĂ DE ÎNSCRIERE 2014 la CLASA PREGĂTITOARE – 24 martie 2014 – Fiecare şcoală va afişa la sediul propriu şi pe site-ul inspectoratului procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile. – 25 martie – 4 aprilie 2014 – Părinţii ai căror copii nu au fost cuprinşi în nicio şcoală sau n-au participat la înscriere în prima etapă vor depune cererea-tip de înscriere la secretariatul şcolii. – 11 aprilie 2014- Afişarea la fiecare şcoală a listelor finale ale copiilor înscrişi în clasa pregatitoare. – 14 -18 aprilie 2014 – Centralizarea şi soluţionarea de către inspectoratul şcolar a cererilor părinţilor copiilor care nu au fost încă înscrişi la vreo unitate de învăţământ. Tot în acest interval are loc soluţionarea de către inspectoratul şcolar a oricărei alte situaţii referitoare la înscrierea în învăţământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educaţional al copilului. CALENDAR ÎNSCRIERE 2014 în CLASA ÎNTÂI La fel ca şi anul trecut, copiii de 7 ani împliniţi până la 31 august 2014 care nu au urmat clasa pregătitoare anul trecut pot fi înscrişi  direct in clasa I. Calendarul ÎNSCRIERE 2014 în CLASA ÎNTÂI a copiilor de 7 ani care are loc după cum urmează: – 24 februarie – 14 martie 2014 – Depunerea fişelor de înscriere de către părinţii care solicită înscrierea copilului la şcoala de circumscripţie. – 17 – 21 martie 201 – Şcolile vor soluţiona cererile de înscriere depuse de către părinţii care solicită înscrierea copiilor la şcoala de circumscripţie. – 7 – 10 aprilie 2014 – Fiecare şcoală soluţionează  cererile de înscriere depuse de părinţii care solicită înscrierea în altă şcoală decât şcoala de circumscripţie. – 11 aprilie 2014 – Fiecare şcoală afişează  listelor finale ale copiilor înscrişi în clasa I.

Sursa: Gandul.info

 

CLUJ

Cum să „driblezi“ regulile la înscrierea în clasa pregătitoare Nebunia înscrierii copiiilor în clasa pregătitoare a reînceput de ieri. În mod normal, au prioritate copiii ai căror părinţi îşi au domiciliul sau reşedinţa în circumscripţia teritorială a şcolii. Doar dacă rămân locuri neocupate, acestea pot fi repartizate copiilor din alte zone ale oraşului. Astfel, părinţii încearcă să se folosească de orice portiţă a legii pentru a-i înscrie pe copii la cele mai bune şcoli, astfel că autorităţile se aşteaptă la un nou val de cereri de stabilire a reşedinţei temporare în zonele centrale ale oraşelor. Există şi câteva categorii de şcoli care înscriu elevii după alte criterii decât cel al domiciliului sau reşedinţei părinţilor. Este vorba de şcolile private, de cele confesionale, adică cele deschise de cultele religioase, dar şi cele care au o altă limbă de predare decât cea -română. Cluj-Napoca este un exemplu perfect pentru a ilustra agitaţia produsă de începerea înscrierilor în clasa zero. Cele mai bune şcoli, adică Emil Racoviţă, George Bariţiu, Gheorghe Şincai, George Coşbuc, Ioan Bob sau Nicolae Bălcescu se află concentrate în centrul medieval al oraşului sau în imediata apropiere a acestuia. În zonă se află puţini locuitori, pentru că imensa majoritate a clădirilor din centru este folosită pe post de sedii de instituţii, clădiri de birouri, spaţii comerciale, baruri sau restaurante. Centrul oraşului deţine, totodată, densitatea cea mai mare de vize de flotant, pentru că părinţii îşi mută fictiv reşedinţa în locuinţele prietenilor sau rudelor din centru pentru a-şi putea înscrie copii la şcoala dorită. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar spun că nu pot face nimic pentru a combate acest fenomen, pentru că nu au atribuţii legate de verificarea domiciliului sau a reşedinţei. De aceea, Inspectoratul trebuie să ia în considerare actele oficiale depuse de părinţi, chiar dacă apare, uneori, situaţia în care un părinte îşi are domiciliul la trei străzi depărtare de locul în care îşi are ”flotantul”, însă adresa la care şi-a stabilit reşedinţa temporară se află în raza teritorială a şcolii la care părintele cu pricina doreşte să îşi înscrie copilul. Pentru părinţii care nu au rude sau prieteni în centrul oraşului există şi alte posibilităţi de a-şi înscrie copiii la alte şcoli decât cele de cartier. Există şcoli private, cum ar fi Transylvania College sau Spectrum, dar şi o şcoală confesională, înfiinţată de Biserica Ortodoxă Română, ce acceptă copii din orice zonă a oraşului. O altă portiţă a legii este reprezentată de şcolile care au altă limbă de predare decât cea română. Şcoli de prestigiu, precum Bathory Istvan sau Apaczai Csere Janos acceptă copiii de entie maghiară ori de unde ar veni ei. Teoretic, există şi o arondare teritorială a cartierelor pentru diferitele şcoli maghiare, însă există şi criterii suplimentare, care permit, de exemplu, unui copil romano-catolic maghiar să poată studia la Bathory Istvan, în condiţiile în care această şcoală este sprijinită de Arhiepiscopia Romano-Catolică de Alba Iulia. La fel este şi în cazul şcolilor sprijinite de cultele protestante. În fiecare an, între 500 şi 750 de copii maghiari aleg aceste şcoli. Din acest an, a reapărut şi învăţământul în limba germană. Până acum, exista o singură şcoală bilingvă, George Coşbuc, însă de acum a apărut şi şcoala Kinderland, cu predare exclusiv în limba germană ca limbă maternă, spune directoarea şcolii, Olimpia Turcu. ”Până acum, am funcţionat ca grădiniţă cu predare în limba germană, cu rezultate excelente, iar acest lucru ne-a încurajat să lansăm acest proiect al singurei şcoli primare cu predare în limba germană ca limbă maternă”, afirmă Olimpia Turcu. Prestigiul învăţământului în limba germană atrage la această şcoală şi copii de etnie română sau maghiară, spune învăţătoarea Lilla Lingner. ”Sunt copii care provin din familii săseşti, din familii germane, dar şi din familii mixte, româno-germane sau maghiaro-germane. Apoi, avem copii care sunt de etnie română ori germană, dar care doresc să studieze în limba germană. Contează şi avantajele suplimentare pe care le oferă şcoala noastră. Copiii îşi pot exersa limba germană şi la after-school, iar acest lucru îi ajută foarte mult”, a spus Lilla Lingner. De regulă, în fiecare an, între 50 şi 70 de elevi clujeni alegeau să studieze la şcoala bilingvă româno-germană. Însă în ultimii ani, numărul copiilor care studiază în limba germană a început să crească, atât ca urmare a reîntoarcerii unor familii de saşi, cât şi ca o consecinţă a mutării în Cluj a zeci de familii ale conducătorilor firmelor cu capital german, austriac, elveţian ori luxemburghez care au investit în Cluj.

Sursa: Romanialibera.ro

 

Decizie. Fostul său şef, Daniel Barbu, l-ar fi vrut demis pentru că “nu era potrivit pentru funcţie”

Secretarul de stat cu două doctorate-problemă, protejat de ministrul Culturii şi Mitropolitul Olteniei IPS Irineu nu îşi asumă nici o responsabilitate pentru neregulile găsite în teza de doctorat în teologie a lui Cristian Petcu, deşi este cel care a coordonat-o. Coordonatorii celor două teze de doctorat ale secretarului de stat Cristian Petcu, care erau direct responsabili ca lucrările acestuia să respecte standardele academice, au evitat să dea un răspuns la modul în care acesta şi-a obţinut  titlurile de doctor în teologie şi istorie. Mitropolitul Olteniei, IPS Irineu, a declarat că nu vrea să fie amestecat în acest scandal. “Nu ştiu, întrebaţi-l pe dumnealui”, a răspuns prelatul, referindu-se la Cristian Petcu. Când i s-a explicat că are o responsabilitate profesională, că a girat în calitate de coordonator nişte abateri de la etica ştiinţifică, IPS Irineu a răspuns: “Nu mă bagaţi pe mine în lucrurile astea”. De asemenea, profesorul Ion Calafeteanu, coordonatorul lucrării de istorie, nu a dorit să discute prin telefon. “Presa s-a compromis prea mult în ultima vreme”, a fost poziţia sa. Secretarul de stat Cristian Petcu nu a mai răspuns la telefon pentru a-şi spune punctul de vedere. Pe de altă parte, actualul ministru al Culturii, Gigel Ştirbu, nu a avut nicio reacţie faţă de dezvăluirile RL, deşi i s-a comunicat prin sms subiectul pentru care este apelat. Iar consilierul prim-ministrului, Mirel Paladă, a cerut timp pentru a răspunde în legătură cu măsurile ce se vor lua în cazul demnitarului. Secretarul de stat nu s-a aflat în relaţii la fel de bune cu fostul ministru al Culturii, Daniel Barbu. Acesta ar fi refuzat să-i acorde vreo atribuţie lui Cristian Petcu, chiar dacă ambii proveneau din acelaşi partid, PNL. Daniel Barbu nu l-ar fi considerat pe Cristian Petcu potrivit pentru funcţia pe care o deţine, conform unei afirmaţii a fostului ministru. Fostul şef de la Cultură ar fi cerut inclusiv destituirea secretarului de stat, “dar demersul meu a fost fără succes”, după cum s-a exprimat Daniel Barbu într-un cadru restrâns. Acesta nu a detaliat motivele pentru care acţiunea sa a eşuat. România liberă a relatat, în ediţia de ieri, că secretarul de stat din Ministerul Culturii a obţinut două titluri de doctor în două domenii diferite, istorie şi teologie, folosindu-se de două teze care conţineau într-o proporţie covărşitoare acelaşi text. Astfel, cel puţin 35 de pagini identice au fost folosite în ambele lucrări. Demnitarul a preluat fraze, paragrafe şi chiar pagini întregi, fără să schimbe nimic şi fără să folosească ghilimelele, din surse pe care le menţionează doar în notele de subsol. Când Rl a încercat să afle care este punctul de vedere al lui Crstian Petcu faţă de aceste dezvăluiri, secretarul de stat a chemat paza pentru a-i scoate din biroul său pe reporteri. Controverse şi în ediţia în limba engleză a tezei de doctorat Între timp, controversele în privinţa modului în care a secretarul de stat din Ministerul Culturii a obţinut titlurile de doctor continuă. Cristian Petcu şi-a publicat teza de doctorat în teologie, anul trecut, dar numai în limba engleză, la editura Bibliotheca, într-o varianţă diferită faţă de cea susţinută în cadrul Facultăţii de Teologie Ortdoxă din Craiova. În ediţia publicată în limba engleză, lipsesc fragmentele de text care erau identice cu cele din teza de istorie. Mai mult, şi aici se poate uşor observa tactica de copiere din alte surse, fără folosirea ghilimelelor. La paginile 77-78, de pildă, regăsim traducerea exactă a unor fragmente din “Istoria Bisericii Ortodoxe Române”, scrisă de Mircea Păcurariu, sau fragmente din lucrarea “Biserica Ortodoxă Româna între anii 1885-2000”, a lui Alexandru Moraru. “It is to be noted that in the Austro-Hungarian Empire it was the State that acknowledged appointments of priests, and the posibility of the excepţional appointment of foreing bishops, parish pristes or theology professors (Articles 5,11,12,16) is not met in any other post war Concordats”, notează Cristian Petcu în cartea sa. “De notat că în Austro-Ungaria catolică (deci şi în Ardeal) recunoaşterea numirii preoţilor o făcea statul (…) S-a prevăzut, de asemenea, ca în mod excepţional să poată fi numiţi ca episcopi, canonici, preoţi parohi şi profesori de teologie chiar şi cetăţeni străini (art. 5,11,12,16), ceea ce nu se întâlnea în alte Concordate postbelice”, scrie Mircea Păcurariu, în volumul său apărut cu 16 ani mai devreme. Rl a mai descoperit şi alte exemple similare. Şcoala cu probleme Presa locală a relatat că şcoala doctorală a Facultăţii de Teologie Ortodoxă, unde Cristian Petcu a obţinut doctoratul în teologie în 2010, ar fi funcţionat în ilegalitate în perioada 2009-2012. Conform standardelor academice, la înfiinţare şcoala trebuia să aibă minimum trei conducători de doctorat, iar în instituţie nu existau decât doi.

Sursa: Romanialibera.ro

 

UNIVERSITAR

 

Radu Silaghi-Dumitrescu, inventatorul sângelui artificial, nu mai are fonduri pentru continuarea cercetărilor

Inventatorul sângelui artificial, Radu Silaghi-Dumitrescu, este cel mai tânăr clujean care a primit titlul de „Senior al cetății“, distincție care se oferă în fiecare an în cadrul Balului Operei, ce se organizează la Cluj de 19 ani. Tânărul cercetător a primit duminică seară titlul din mâna fostului său profesor și îndrumător de doctorat, Ionel Haiduc, președintele Academiei Române. Radu Silaghi-Dumitrescu a criticat, pe scenă, societatea civilă pentru că nesocotește îndrumările lansate de Academia Română, despre care a spus că este un for ce are tocmai această menire, de a lansa idei care să ducă la dezvoltarea societății. „Ignorăm atât de mult ceea ce spune această instituție. Din partea politicienilor poate că este de înțeles, dar din punct de vedere al societății civile este de neiertat“, a afirmat Radu Silaghi-Dumitrescu, citat de Agerpres. El a declarat presei, după coborârea de pe scenă, că nivelul finanțării necesar cercetărilor pe care le face de câțiva ani pentru crearea sângelui artificial a ajuns în prezent insuficient. „Mai avem de lucru un an sau doi, nu știu cum, nu știu cu ce fonduri, dar noi o să le facem. Nu suntem aici să ne plângem, ci să rezolvăm probleme. Vom avea sângele artificial, făcut de noi sau de alții, dar ne vom strădui să îl avem. Noi avem datoria să încercăm“, a spus Silaghi-Dumitrescu. Potrivit acestuia, în toamna anului trecut Ministerul Cercetării a deschis, „sub efectul presiunii mediatice“, o linie de finanțare specială pentru acest proiect. „Deocamdată nu avem fizic niciun fond, dar avem promisiuni că vor veni în continuare pe acea linie deschisă de minister. Există greutăți, puteți să-i întrebați pe toți cercetătorii din România, din ianuarie până în aprilie pur și simplu nu există bani. În fiecare an aproape. Nu are rost să insistăm. Suntem doar pe dorința noastră de a lucra. Noi ne facem treaba așa cum putem“, a afirmat cercetătorul. Întrebat din ce bani continuă acum cercetările și dacă sunt nevoiți să suporte unele cheltuieli din buzunarul propriu, Silaghi-Dumitrescu a declarat „li s-a întâmplat și așa ceva“. El a precizat că în prezent mai există materiale pe stoc cu care se lucrează, dar condițiile afectează ritmul cercetării. „Materiale mai avem rămase pe stoc, mai împrumutăm uneori, dar toate acestea merg foarte încet, toate acestea sunt improvizații și sunt motivul pentru care, spuneam de mai multe ori, este foarte posibil să vă pună sângele artificial pe masă altcineva și nu noi“, a spus cercetătorul. Silaghi-Dumitrescu a afirmat că ar mai fi nevoie de un milion de lei, bani care ar putea asigura funcționarea proiectului pentru încă un an și jumătate, cât consideră el că este necesar pentru a ajunge la un rezultat. Cercetătorul clujean Radu Silagi-Dumitrescu studiază de șase ani o metodă prin care să creeze sânge artificial, ce ar putea fi folosit în special în medicina de urgență, pentru recuperarea acelor pacienți care suferă grave pierderi de sânge, cum ar fi cele provocate de accidente. Recent, el a declarat că a ajuns la rezultate încurajatoare și că speră ca într-un an sau doi să poată livra un produs cu care medicii să poată lucra în încercarea lor de a salva vieți omenești.

Sursa: Curentul.ro

 

FOTO: Schneider Electric sprijină o echipă de studenţi români la competiţia internaţională Solar Decathlon 2014

Schneider Electric România sponsorizează echipa locală de studenţi care va participa în perioada iunie-iulie la competiţia internaţională de construcţie a caselor sustenabile Solar Decathlon de la Versailles, Franţa. EFdeN, singura echipă din Europa Centrală şi de Est care concurează între cele 20 de echipe calificate direct în finala Solar Decathlon Europe 2014, va beneficia de echipamente şi soluţii Schneider Electric, precum şi de asistenţă tehnică din partea specialiştilor companiei în fiecare fază a proiectului. Iniţiată în anul 2002 de către Departamentul pentru Energie al Statelor Unite ale Americii, Solar Decathlon este una dintre cele mai importante competiţii dedicate studenţilor din lume. Evenimentul are o dublă misiune: educativă, mobilizând studenţii în direcţia cercetării şi dezvoltării, dar şi ştiinţifică, promovând inovaţiile în domeniul energiei regenerabile. Prototipurile dezvoltate în cadrul competiţiei trebuie să combine cât mai bine aspectele legate de design, accesibilitate, potenţial mercantil şi eficienţă. O noutate a ediţiei de anul acesta a Solar Decathlon este provocarea studenţilor pentru a găsi soluţii la probleme urbane existente, precum cea a densităţii la nivelul metropolelor. La ediţia de anul acesta a Solar Decathlon vor participa 20 de echipe din 16 ţări din Europa, America şi Asia. Fiecare echipă are ca misiune proiectarea şi construirea unei case sustenabile, eficiente energetic, care să consume mai puţină energie decât produce. Studenţii au la dispoziţie 18 luni pentru a proiecta şi construi locuinţa, care va fi ulterior transportată şi asamblată la locul de desfăşurare a competiţiei, „La Cité du Soleil” („Oraşul Soarelui”), un sit amplasat special în Versailles. În această locaţie, prototipurile vor fi monitorizate timp de 18 zile în cadrul a 10 categorii distincte: Arhitectură, Inginerie şi construcţie, Instalaţii solare, Balanţa energiei electrice, Confort, Echipamente şi Operaţiuni, Comunicare şi conştientizare socială, Industrializare şi potenţial mercantil, Inovaţie şi Sustenabilitate. Echipa românească este formată din studenţi de la Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” Bucureşti, Universitatea Politehnica Bucureşti şi Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA). Aceştia dezvoltă prototipul de casă solară eficientă energetic EFdeN, a cărei particularitate constă în integrarea unui spaţiu verde într-o locuinţă eficientă energetic, o adevărată inovaţie în acest domeniu. Pentru construirea acestui proiect, Schneider Electric le oferă echipamente şi soluţii pentru producerea energiei solare, de distribuţie electrică, de automatizare şi de management al consumului de energie prin intermediul standardului KNX şi al sistemelor de management al clădirii, precum şi o staţie rezidenţială de încărcare a vehiculelor electrice. De asemenea, experţii Schneider Electric vor ajuta echipa să integreze şi să implementeze echipamentele şi soluţiile pentru a obţine punctaje cât mai mari. „Este o performanţă importantă pentru România să fie prezentă la această competiţie alături de ţări foarte avansate tehnologic precum SUA, Franţa, Spania sau Germania. Suntem alături de studenţii români şi vom face toate eforturile ce ţin de noi pentru ca talentul, spiritul inovator şi determinarea lor să se concretizeze într-un succes cât mai mare la Solar Decathlon. Ceea ce ne apropie şi mai mult de aceşti tineri este obiectivul nostru comun de a educa, de a aduce o schimbare de atitudine în ceea ce priveşte consumul de energie şi de a demonstra că există soluţii la îndemâna fiecăruia dintre noi pentru a deveni mai eficienţi”, a declarat Florentina Totth, Preşedinte Schneider Electric România.

Sursa: Romanialibera.ro