Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 24.10.2013

http://www.gandul.info/stiri/fsli-zece-mii-de-cadre-didactice-si-studenti-vor-iesi-in-strada-la-6-noiembrie-in-capitala-11551587

FSLI: Zece mii de cadre didactice şi studenţi vor ieşi în stradă la 6 noiembrie, în Capitală

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) informează că a obţinut toate aprobările de la Primăria Capitalei pentru acţiunile de protest anunţate, astfel încât, în 6 noiembrie, aproximativ 10.000 de cadre didactice şi studenţi vor ieşi în stradă.

FSLI precizează că Primăria Municipiului Bucureşti a aprobat, miercuri, şi pichetarea Guvernului şi a sediului Uniunii Social Liberale (USL), în zilele 28, 29 şi 30 octombrie.

Astfel, în 28 octombrie vor fi pichetate simultan, între orele 11.00 şi 13.00, sediile Guvernului şi USL, în 29 octombrie, între orele 10.00 şi 12.00, se va protesta doar la sediul Guvernului, iar în 30 octombrie, în intervalul 11.00 – 13.00, doar sediul USL.

„Primăria Capitalei a aprobat şi acţiunile FSLI din data de 6.11.2013, astfel că ap roximativ 10.000 de dascăli vor protesta în Piaţa Victoriei în intervalul 11.00-13.00, urmând ca între 13.00 şi 15.00 să se deplaseze spre sediul Parlamentului pe traseul: Piaţa Victoriei – Calea Victoriei – Palatul Parlamentului (Piaţa Constituţiei). La acest protest vom avea sprijinul studenţilor şi facem apel şi la părinţi şi la întreaga societate civilă să ni se alăture, pentru că revendicările noastre nu sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor românilor”, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX.

Revendicările FSLI vizează: alocarea, începând cu 2014, a minimum şase la sută din PIB pentru Educaţie şi creşterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învăţământ, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public; modificarea Legii educaţiei naţionale, inclusiv în ceea ce priveşte statutul personalului didactic; adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanţi să crească cu 50 la sută, iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcţiei didactice şi cel minim să fie 2:1.

Sindicaliştii din educaţie mai cer depolitizarea învăţământului, astfel încât în dobândirea funcţiei de director al unităţii de învăţământ rolul determinant să revină colectivului unităţii, şi nu factorilor politici, precum şi regândirea programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor, pentru ca accentul să se pună pe latura formativă, şi nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunoştinţele dobândite, pentru a face faţă cerinţelor în schimbare şi competiţiei de pe piaţa forţei de muncă.

Şi reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, nemulţumiţi de posibilitatea neindexării salariilor în 2014, ameninţă cu acţiuni de protest, din 1 noiembrie, care ar putea culmina cu blocarea anului şcolar.

http://jurnalul.ro/stiri/observator/protest-profesori-sase-noiembrie-653968.html

FSLI: Zece mii de cadre didactice şi studenţi vor ieşi în stradă la 6 noiembrie, în Capitală

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) informează că a obţinut toate aprobările de la Primăria Capitalei pentru acţiunile de protest anunţate, astfel încât, în 6 noiembrie, aproximativ 10.000 de cadre didactice şi studenţi vor ieşi în stradă.
FSLI precizează că Primăria Municipiului Bucureşti a aprobat, miercuri, şi pichetarea Guvernului şi a sediului Uniunii Social Liberale (USL), în zilele 28, 29 şi 30 octombrie.

Astfel, în 28 octombrie vor fi pichetate simultan, între orele 11.00 şi 13.00, sediile Guvernului şi USL, în 29 octombrie, între orele 10.00 şi 12.00, se va protesta doar la sediul Guvernului, iar în 30 octombrie, în intervalul 11.00 – 13.00, doar sediul USL.

„Primăria Capitalei a aprobat şi acţiunile FSLI din data de 6.11.2013, astfel că ap roximativ 10.000 de dascăli vor protesta în Piaţa Victoriei în intervalul 11.00-13.00, urmând ca între 13.00 şi 15.00 să se deplaseze spre sediul Parlamentului pe traseul: Piaţa Victoriei – Calea Victoriei – Palatul Parlamentului (Piaţa Constituţiei). La acest protest vom avea sprijinul studenţilor şi facem apel şi la părinţi şi la întreaga societate civilă să ni se alăture, pentru că revendicările noastre nu sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor românilor”, se arată într-un comunicat.

Revendicările FSLI vizează: alocarea, începând cu 2014, a minimum şase la sută din PIB pentru Educaţie şi creşterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învăţământ, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public; modificarea Legii educaţiei naţionale, inclusiv în ceea ce priveşte statutul personalului didactic; adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanţi să crească cu 50 la sută, iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcţiei didactice şi cel minim să fie 2:1.

Sindicaliştii din educaţie mai cer depolitizarea învăţământului, astfel încât în dobândirea funcţiei de director al unităţii de învăţământ rolul determinant să revină colectivului unităţii, şi nu factorilor politici, precum şi regândirea programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor, pentru ca accentul să se pună pe latura formativă, şi nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunoştinţele dobândite, pentru a face faţă cerinţelor în schimbare şi competiţiei de pe piaţa forţei de muncă.

Şi reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, nemulţumiţi de posibilitatea neindexării salariilor în 2014, ameninţă cu acţiuni de protest, din 1 noiembrie, care ar putea culmina cu blocarea anului şcolar.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/dascalii-ies-strada-28-octombrie-primaria-capitalei-aprobat-protestele-1_5267c7a2c7b855ff566f5b2b/index.html

Dascălii ies în stradă din 28 octombrie. Primăria Capitalei a aprobat protestele

Primăria Capitalei a aprobat miercuri pichetele, mitingul şi marşul anunţate de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (F.S.L.I.) pentru sfârşitul lunii octombrie. Protestele încep săptămâna viitoare, cu pichetarea sediului Guvernului şi al USL, iar în noiembrie, 10.000 de dascăli sunt aşteptaţi la un miting în Bucureşti.

Primăria Municipiului Bucureşti a aprobat, miercuri, pichetarea sediului Guvernului şi al Uniunii Social Liberale (U.S.L.) în datele de 28, 29 şi 30 octombrie, astfel:

11.00-13.00 – 28.10.2013 – sediile Guvernului şi U.S.L.

10.00-12.00 – 29.10.2013 şi 30.10.2013 – sediul Guvernului

11.00-13.00 – 29.00.2013 şi 30.10.2013 – sediul U.S.L.

Primăria Capitalei a aprobat şi acţiunile FSLI din data de 6 noiembrie 2013, astfel că aproximativ 10.000 de dascăli vor protesta în Piaţa Victoriei în intervalul 11.00-13.00, urmând ca între 13.00 şi 15.00 să se deplaseze spre sediul Parlamentului pe traseul: Piaţa Victoriei – Calea Victoriei – Palatul Parlamentului (Piaţa Constituţiei), se arată într-un comunicat de presă al FSLI.

”La acest protest vom avea sprijinul studenţilor şi facem apel şi la părinţi şi la întreaga societate civilă să ni se alăture, pentru că revendicările noastre nu sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor românilor”, a precizat preşedintele FSLI, Simion Hancescu.

Revendicările FSLI:

  • Alocarea, începând cu anul 2014, a minimum 6% din P.I.B. pentru educaţie, conform art.8 din Legea Educaţiei Naţionale şi creşterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învăţământ, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public;
  • Modificarea Legii educaţiei naţionale, inclusiv în ceea ce priveşte statutul personalului didactic, astfel încât să se elimine discriminările existente în prezent şi să conducă la creşterea calităţii actului de instrucţie şi educaţie, dar şi la creşterea gradului de implicare a cadrelor didactice în luarea deciziilor. Principalele modificări care se impun sunt:

– Reintroducerea normei de predare de 16 ore pe săptămână pentru personalul didactic care are peste 25 de ani vechime în învăţământ şi gradul didactic I;
– Decontarea cheltuielilor cu naveta cadrelor didactice să se facă de la bugetul de stat, prin Ministerul Educaţiei Naţionale;

– Introducerea prevederilor Legii nr. 315/2006 privind stimularea achiziţionării de cărţi sau programe educaţionale pe suport electronic;

–   Reintroducerea sporului de doctorat;

– Posibilitatea pensionării anticipate, cu cel puţin 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, fără diminuarea cuantumului pensiei;

– Acordarea gradaţiei de merit şi pentru personalul didactic auxiliar;

–  Introducerea posibilităţii dobândirii de către cadrele didactice a celei de-a doua specializări, prin programe de conversie profesională, cu finanţare de la bugetul de stat;

  • Adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanţi să crească cu 50 %, iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcţiei didactice şi cel minim să fie de 2:1. Aceasta este singura soluţie pentru ca meseria de dascăl să devină motivantă şi tinerii performanţi să fie atraşi către cariera didactică. De asemenea, se impune majorarea salariilor personalului nedidactic, având în vedere faptul că actualele venituri ale acestei categorii de salariaţi, le permit un trai sub limita de subzistenţă;
  • Depolitizarea învăţământului în sensul că, în dobândirea funcţiei de director al unităţii de învăţământ, rolul determinant să revină colectivului unităţii şi nu factorilor politici;
  • Regândirea  programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor, în sensul de a se pune accent pe latura formativă şi nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunoştinţele dobândite, pentru a face faţă cerinţelor în schimbare şi competiţiei de pe piaţa forţei de muncă.

http://jurnalul.ro/stiri/observator/profesorii-ies-in-strada-la-sfarsitul-lunii-octombrie-care-sunt-principalele-revendicari-ale-sindicatelor-din-invatamant-653950.html

Profesorii ies în stradă la sfârşitul lunii octombrie. Care sunt principalele revendicări ale Sindicatelor din Învăţământ

Membrii Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) vor ieși în stradă pe 28, 29 și 30 octombrie, cerând în principal alocarea, din 2014, a minimum 6% din Produsul Intern Brut (PIB) pentru educație, potrivit unui comunicat, citat de Agerpres.
„Primăria Municipiului București a aprobat pichetarea sediului Guvernului și al Uniunii Social Liberale (USL) în datele de 28, 29 și 30 octombrie, astfel: pe 28 octombrie, între orele 11.00 — 13.00, vor fi pichetate sediile Guvernului și al USL; pe 29 octombrie, între orele 10.00 — 12.00, va fi pichetat sediul Guvernului, iar între orele 11.00 — 13.00 sediul USL; pe 30 octombrie, între orele 10.00 — 12.00, va fi pichetat sediul Guvernului, iar între orele 11.00 — 13.00 sediul USL”, se menționează în documentul citat.

De asemenea, pe 6 noiembrie, între orele 11.00 — 13.00, FSLI va organiza în Piața Victoriei un miting de amploare, la care vor participa aproximativ 10.000 de dascăli. Protestul va fi urmat de un marș, în intervalul orar 13.00 — 15.00, pe traseul: Piața Victoriei — Calea Victoriei — Palatul Parlamentului (Piața Constituției).

Conform conducerii FSLI, protestul se va bucura și de sprijinul studenților.

Principalele revendicări ale federației sunt: alocarea, începând cu anul 2014, a minimum 6% din PIB pentru educație, modificarea Legii educației naționale, inclusiv în ceea ce privește statutul personalului didactic, adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanți să se majoreze cu 50%, depolitizarea învățământului, regândirea programelor școlare și a sistemului de evaluare a elevilor.

http://www.puterea.ro/social/profesorii-ies-in-strada-pichet-si-protest-cu-10000-de-cadre-didactice-80226.html

Profesorii ies în stradă. Pichet şi protest cu 10.000 de cadre didactice

Membrii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) au obținut toate aprobările autorităţilor pentru a ieşi în stradă de la sfârşitul lunii octombrie. Profesorii vor picheta pe 28, 29 şi 30 octombrie Guvernul şi sediul USL, urmând ca pe 6 noiembrie peste 10.000 de cadre didactice să protesteze în Capitală.

Revendicările FSLI sunt: alocarea, începând cu anul 2014, a minimum 6% din PIB pentru educație, modificarea Legii educației naționale, inclusiv în ceea ce priveşte statutul personalului didactic, astfel încât să se elimine discriminările existente în prezent, reintroducerea normei de predare de 16 ore pe săptămână pentru personalul didactic care are peste 25 de ani vechime în învăţământ și gradul didactic I; decontarea cheltuielilor cu naveta cadrelor didactice să se facă de la bugetul de stat, prin Ministerul Educației Naționale; reintroducerea sporului de doctorat; creşterea cu 50% a salariilor profesorilor debutanţi etc.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/vodafone-1_5267d4cfc7b855ff566fa2e7/index.html

Elevii din 300 de licee din ţară vor putea „răsfoi” online 100 de cărţi din Biblioteca Digitală gratuită creată de Vodafone

Până la sfârşitul acestui an, mii de elevi din 300 de şcoli din ţară vor putea descărca gratuit pe telefonul mobil, indiferent de reţea, sau pe tabletă cele 100 de cărţi din Biblioteca Virtuală creată de Vodafone România, anunţă compania într-un comunicat de presă.

”Tot ce trebuie să facă elevii pasionaţi de lectură este să-şi descarce titlurile preferate, direct pe telefonul mobil sau pe tabletă, printr-o simplă scanare a unui cod QR, de pe Biblioteca Digitală. Descărcarea oricărui fişier este gratuită, indiferent de reţeaua de telefonie mobilă a utilizatorilor”, se arată în comunicatul Vodafone România.

Proiectul este dezvoltat în parteneriat cu BookLand şi oferă, în prezent, acces la 100 de titluri de carte, din mai multeb categorii: Beletristică, Dezvoltare personală, Istorie şi Mitologie, Limbi străine, Ştiinţă, Teatru, Poezie şi Artă. Titlurile sunt din programa şcolară, dar nu numai, şi provin de la 55 de edituri româneşti.

Biblioteca Digitală Vodafone este disponibilă deja în peste 130 de licee din Bucureşti, Sibiu, Buzău, Ploieşti, Focşani şi Arad, iar până la sfârşitul anului va fi prezentă în 300 de licee din ţară, anunţă reprezentanţii companiei.

Astfel, proiectul va fi extins si in liceele din Alba Iulia, Bacău, Brăila, Braşov, Cluj Napoca, Constanţa, Iaşi, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, Timişoara şi Vaslui.

În Bucureşti, biblioteca este disponibilă în Colegiul Naţional Gheorghe Lazăr, Colegiul Naţional I. L. Caragiale, Liceul de Arte Plastice Nicolae Tonitza, Colegiul Naţional Iulia Hasdeu, Şcoala Centrală sau Colegiul Naţional Ion Creangă.

Însă, cărţile digitale pot fi accesate de oricine pe tabletă sau smartphone pe site-ul bibliotecii, unde este disponibilă şi lista completă a titlurilor şi autorilor din Biblioteca Digitală, se mai arată în comunicat.

Noua etapă a proiectului Biblioteca Digitală Vodafone a fost dezvoltată în parteneriat cu BookLand şi McCann Erickson România.

http://adevarul.ro/locale/vaslui/coma-alcoolica-1_5267d345c7b855ff566f993a/index.html

Adolescent în comă alcoolică în timp ce făcea de serviciu pe şcoală: băiatul de 16 ani a fost luat de ambulanţă cu spume la gură

Un adolescent de 16 ani, elev al Liceului Ion Mincu din Vaslui, a ajuns, miercuri după-amiază, la spital în comă alcoolică. Potrivit colegilor, acesta era de serviciu pe şcoală când s-a întâmplat incidentul.

Colegii au declarat că băiatul era de serviciu pe şcoală când a plecat împreună cu alţi prieteni din clasă la un bar aflat în apropierea instituţiei de învăţământ. Acestuia i s-a făcut rău în localul unde tinerii se aflau, motiv pentru care colegii l-au dus la liceu.

Când au ajuns în faţa instituţiei de învăţământ băiatul a leşinat. Ulterior adolescenţii au chemat ambulanţa. Când au sosit la faţa locului, medicii l-au găsit inconştient şi cu spume la gură şi l-au transportat Spitalul Judeţean de Urgenţă Vaslui.

Atât conducerea liceului, cât şi Inspectoratul Şcolar Judeţean vor demara anchete paralele pentru a stabili împrejurările prin care elevul a plecat din liceu.

http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/doua-ore-doua-accidente-eleva-cluj-afost-lovita-dimineata-trecerea-pietoni-mergea-scoala-1_52678bd7c7b855ff566de57f/index.html

Două ore, două accidente. O elevă din Cluj a fost lovită, de dimineaţă, pe trecerea de pietoni. Mergea la şcoală

Un şofer în vârstă de 61 ani a accidentat, în jurul orei 7.30, o fată de 16 ani care traversa o trecere de pietoni de pe strada Frunzişului din Cluj. Minora a fost transportată la spital pentru îngrijiri.

Şoferul clujean conducea un autoturism pe strada Frunzişului din Cluj-Napoca, pe direcţia Mănăştur-Zorilor, pe banda 1, în timp ce a accidentat o fată de 16 care era traversa strada pe trecerea pentru pietoni.

În urma impactului, fata a suferit leziuni şi a fost transportată la Unitatea de Primiri Urgenţe Pediatrie Cluj-Napoca pentru acordarea îngrijirilor medicale. Şoferului i-a fost reţinut permisul auto, până la soluţionarea dosarului, pentru neacordare de prioritate.

Două ore mai târziu a avut loc un alt accident, într-o altă zonă a oraşului. O femeie de 74 ani a traversat strada A. I. Cuza neregulamentar şi a fost lovită de o maşină condusă de o femeie de 34 ani care circula pe direcţia Piaţa Mihai Viteazu – Piaţa Avram Iancu.

Bătrâna de 74 de ani a fost transportată la Unitatea de Primiri Urgenţe 1 Cluj-Napoca pentru îngrijiri medicale.

http://adevarul.ro/locale/buzau/elevii-buzoieni-intrec-absente-debutul-noului-an-scolar-1_52675974c7b855ff566bfb92/index.html

Elevii buzoieni se întrec în absenţe, la debutul noului an şcolar

Situaţie îngrijorătoare în rândul elevilor buzoieni. În primele două săptămâni de şcoală, elevii din judeţ au acumulat peste 40 de mii de absenţe. Îngrijorător este că multe dintre aceste absenţe sunt nemotivate.

În luna septembrie, s-au înregistrat 41.508 de absenţe, dintre care doar 14.085 sunt motivate. Asta în condiţiile în care, în aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul total al absenţelor a fost de 33.100.

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean ameninţă că se vor lua măsuri imediate în cazul elevilor chiulangii. „Se poate merge până la scăderea notei la purtare, la pierderea burselor, acolo unde este cazul, şi chiar până la exmatriculare, dar scopul nostru nu este sa apelăm la astfel de măsuri drastice, ci acela de a afla care este cauza acestor absenţe şi să încercam sa o înlăturăm”, a declarat Geta Burducea, inspector şcolar general adjunct.

Aşa cum era de aşteptat, cele mai multe absenţe sunt înregistrate în dreptul elevilor de liceu. Campioni la numărul de absenţe sunt, culmea, elevii unor licee de prestigiu din judeţ. Este vorba despre elevii de la Colegiul Economic şi Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, din Buzău, şi Colegiul Naţional „Alexandru Vlahuţă” din Râmnicu Sărat.

http://adevarul.ro/locale/targu-jiu/profesorul-stoina-indemnat-doi-elevi-palmuiasca-sanctionat-avertisment-1_52682635c7b855ff56714b9e/index.html

Profesorul de la Stoina care a îndemnat doi elevi să se pălmuiască, sancţionat cu «Avertisment»

Profesorul de educaţie fizică de la Liceul din Stoina care a pus doi elevi să-şi tragă palme reciproc a fost sancţionat doar cu avertisment.

Constantin Constantinescu, profesorul de educaţie fizică de la Liceul din Stoina, care a pus doi elevi să se lovească reciproc, a fost sancţionat cu «Avertisment» de comisia de disciplină. Cadrul didactic poate depune contestaţie la Inspectoratul Şcolar Judeţean, dacă este nemulţumit. Inspectorul şcolar general, Ion Işfan, a precizat că directoarea şcolii a propus sancţionarea cu reducere de 5 % din salariu pe o perioadă de trei luni de zile, dar comisia de disciplină a hotărât aplicarea unui simplu avertisment: „Am primit decizia privind sancţionarea cu Avertisment» domnului profesor Constantin Constantinescu. Dacă este nemulţumit, se poate adresa Colegiului de disciplină din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj. Directorul şcolii a propus sancţionarea cu diminuarea salariului pe 3 luni de zile“.

Scena a fost filmată

La începutul lunii octombrie, un filmuleţ a circulat pe Internet în care doi elevi se pălmuiau, la îndemnul profesorului de sport. Acesta îşi trăgeau palme, iar profosorul Constantin Constantinescu, le ordona elevilor să se pălmuiască. Profesorul a scăpat fără o sancţiune serioasă din partea şcolii, dar va trebuie să răspundă întrebărilor poliţiştilor, care au deschis un dosar penal.

http://adevarul.ro/locale/focsani/sindicalisti-guvern-1_5267f25dc7b855ff56703a8a/index.html

FOTO VIDEO Sindicaliştii din Vrancea au ieşit în stradă nemulţumiţi că au fost minţiţi şi de actualii guvernanţi

Circa 30 de membri de sindicat din educaţie, poliţie şi simpli muncitori au pichetat astăzi, timp de o oră, Prefectura Vrancea.

Reprezentanţii Cartelului Alfa şi Federaţiei Educaţiei Naţionale au organizat astăzi o primă acţiune de protest îndreptată împotriva guvernanţilor, nemulţumiţi că niciuna din promisiunile făcute de aceştia nu a fost pusă în aplicare.

Deşi organizatorii au spus că vor scoată în stradă cel puţin 100 de oameni, la protest au participat circa 30 de sindicalişti, cadre didactice afiliate Federaţiei Educaţiei Naţionale, poliţişti din cadrul Sindicatului Naţional al Poliţiştilor, ceferişti.

Sindicaliştii au o serie de revendicări printre care legislaţia muncii, creşterea salariului minim pe economie la 1000 de lei, modificarea legii dialogului social, stoparea concedierilor fără măsuri de protecţie socială, servicii publice şi sociale de calitate, relansare economică şi combaterea evaziunii fiscale. Toate aceste puncte au fost discutate şi cu guvernanţii, fără nici un rezultat însă.

“Am constatat că şi acest guvern ne-a minţit ca şi celălalt. Înainte de alegeri au promis că vor modifica toate legile adoptate prin asumarea răspunderii de către Guvernul Boc, iar acest lucru nu s-a întâmplat nici până astăzi. Am avut destule întâlniri, numai promisiuni, acelaţşi dialog al surzilor ca şi în vechiul guvern”, a declarat emil Răvoiu, liderul Cartel Alfa –Filiala Vrancea.

La rândul lor, profesorii afiliaţi la federaţia Sindicatelor din Educaţie Spiru Haret au cerut alocarea a 6% din PIB pentru învăţămînt.

La final, o listă cu revendicările sindicaliştilor din cartel a fost depusă la Instituţia Prefectului, pentru a fi transmisă Guvernului.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013102492536/Social/Elevii-Colegiului-national-Traian-din-Drobeta-Turnu-Severin-participa-la-un-proiect-educational-promovat-de-NASA.html

Elevii Colegiului național „Traian“ din Drobeta Turnu Severin participă la un proiect educațional promovat de NASA

Un număr de 70 de elevi ai Colegiului național „Traian“ din municipiul Drobeta Turnu Severin participă până pe 26 octombrie la derularea unui proiect educațional promovat de NASA, a declarat miercuri, pentru AGERPRES, directorul respectivei unități de învățământ, Manuela Prajea.

Potrivit sursei citate, elevii severineni, printr-un program de comunicare cu stația internațională spațială, după ce au studiat manualul de bord al misiunii NASA, vor fi inițiați în tainele științei, matematicii, ingineriei și tehnologiei.
„Elevii noștri, alături de alți 400 colegi de-ai lor din SUA, vor solicita fotografii de pe stația internațională cu anumite puncte din cosmos, dinainte stabilite, cu longitudinea, latitudinea bine calculate, dar și în funcție de orbitele care li s-au repartizat’, a precizat Prajea.

În context, Prajea a arătat că activitățile planificate se desfășoară prin mai multe centre NASA din Statele Unite, elevii severineni fiind repartizați Centrului spațial Johnson din Houston, care preia de la stația internațională fotografiile, le prelucrează, le expediază centrului operativ din California, iar de aici pornesc spre centrul de misiune din San Diego, Universitatea din California, la care au fost arondați aceștia.

‘În baza informațiilor primite prin intermediul fotografiilor, elevii noștri vor putea să-și conceapă, în funcție de ce domeniu sunt interesați, unele proiecte cu care să participe la unele concursuri promovate sub egida NASA’, a afirmat Prajea.
Prajea a mai spus că nu este exclus ca peste ani o parte dintre participanții la acest proiect să lucreze la NASA, unde deja un fost olimpic internațional al Colegiului național ‘Traian’, promoția anul 1960, Constantin Sebici, este cercetător.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013102492534/Social/Elev-taiat-cu-un-briceag-de-alti-sapte-tineri.html

Elev tăiat cu un briceag de alți șapte tineri

Violența în rândul elevilor este din ce în ce mai des întâlnită, fie că se desfășoară în școală sau în afara școlii. Miercuri a avut loc o altercație între mai mulți tineri, în urma căreia un elev de 16 ani a fost dus la Spitalul „Sfântul Pantelimon”, după ce a fost tăiat cu un briceag. La conflict au participat opt tineri jumătate dintre aceștia fiind de la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”, potrivit unor surse din Poliție.
Confort surselor citate, miercuri dimineață, în jurul orei 8.00, pe o stradă din Sectorul 2 a izbucnit un conflict la care au participat mai mulți tineri, cu vârste între 16 și 19 ani. În timpul conflictului, un elev a fost tăiat cu briceagul pe mâini și pe spate suferind mai multe plăgi. Acesta a fost transportat la Spitalul Sfântul Pantelimon, însă nu a rămas internat, rănile fiind superficiale. Atât adolescentul rănit, cât și alte șapte persoane implicate în conflict au ajuns la Secția 9 Poliție, pentru audieri.

Conflictul a fost aplanat de către polițiștii care au venit la fața locului după ce un martor a sunat la numărul de urgență 112.

http://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-15871909-peste-130-licee-din-tara-elevii-pot-descarce-gratuit-smartphone-sau-tableta-100-carti-electronice.htm

In peste 130 de licee din tara, elevii pot sa-si descarce gratuit pe smartphone sau tableta, 100 de carti electronice

Elevii din peste 130 de licee din tara pot sa-si descarce gratuit 100 de carti electronice, (titluri din programa scolara si nu numai) pe smartphone-uri sau tablete, scanand codurile QR ale titlurilor amplasate pe panouri speciale montate in licee, a anuntat miercuri Vodafone, care a dezvoltat acest proiect impreuna cu BookLand si McCann Erickson Romania. Conditia este ca acestia sa detina astfel de dispozitive. De asemenea, toate titlurile pot fi descarcate gratuit de pe internet prin site-ul www.scoala.bibliotecapemobil.ro.
Descarcarea oricarui titlu integral este gratuita, indiferent de retea, pe smartphone sau tableta.

Proiectul numit Biblioteca Digitala ofera acces gratuit la 100 titluri de carte, din programa scolara, dar nu numai, si provin de la 55 de edituri romanesti. Panourile sunt instalate in peste 130 de licee din Bucuresti, Sibiu, Buzau, Ploiesti, Focsani si Arad si pana la sfarsitul anului proiectul se va extinde in 300 de licee din tara. Astfel, proiectul va fi extins si in liceele din Alba Iulia, Bacau, Braila, Brasov, Cluj Napoca, Constanta, Iasi, Pitesti, Ramnicu Valcea, Timisoara si Vaslui.

Printre liceele din Bucuresti, in care Biblioteca Digitala este disponibila, se numara si Colegiul National Gheorghe Lazar, Colegiul National I. L. Caragiale, Liceul de Arte Plastice Nicolae Tonitza, Colegiul National Iulia Hasdeu, Scoala Centrala sau Colegiul National Ion Creanga.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/bataie-cu-cutite-langa-liceu-conflict-intre-elevi-de-la-dimitrie-leonida-un-ranit-1063590.html

BĂTAIE CU CUȚITE. Conflict între elevi de la „Dimitrie Leonida”. UN RĂNIT-la spital. Patru, reținuți

Un conflict între mai mulți tineri a avut loc, în această dimineață, pe șoseaua Vergului, din Capitală. Un tânăr a fost rănit, cel mai probabil cu un cuțit. Au fost identificați opt dintre participanți la bătaie.

UPDATE 18.30. Patru elevi, doi de 17 ani, unul de 18 și altul de 20 de ani au fost reținuți.

UPDATE 16.50: Lenuţa Asandei, mama unuia dintre elevii implicaţi în scandalul de astăzi de la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”, a declarat că a aflat de la televizor că s-a întâmplat ceva la această şcoală.

Potrivit acesteia, copilul ei ar fi avut cu un coleg de şcoală un conflict mai vechi, dar nu a depus plângere la poliţie în speranţa că se va aplana de la sine. Altercaţiei i-au urmat însă ameninţări care astăzi s-au materializat. Mama elevului a declarat că din ce a aflat conflictul între elevi a izbucnit în autobuz şi s-ar fi acutizat în stradă, în vecinătatea şcolii.

UPDATE 16.30: Unul dintre elevii de la „Dimitrie Leonida” este internat la Secţia de Neurochirurgie a Spitalului Sfântul Pantelimon. Se pare că tânărul a fost lovit la cap. Un alt elev s-a ales cu tăieturi şi a avut nevoie de îngrijiri medicale la aceeaşi instituţie sanitară.

Poliţiştii au dus la audieri 10 persoane, dintre care opt participanţi la conflict şi doi martori. Organele de ordine au confiscat în acest caz o sabie şi un baston telescopic.

UPDATE: 14.26. Marian Banu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti: „Incidentul a avut loc în afara şcolii. Confirm şi atât că în conflict au fost implicaţi şi elevi de la „Dimitrie Leonida”, nu ştiu gradul de vinovăţie”.

Incidentul armat a avut loc pe Şoseaua Vergului din cartierul Pantelimon, în faţa Spitalul Malaxa şi a fost anunțat prin intermediul numărului de urgență 112. Polițiștii au ajuns imediat la fața locului. Opt dintre cei implicați în conflict au fost conduși la Secția 9 de Poliție pentru a da declarații cu privire la incident.

„Este vorba despre un conflict între mai mulți tineri cu vârste cuprinse între 16 și 21 de ani. Incidentul a fost anunțat la ora 8.00. Din primele informații reiese că o persoană a fost internată la Spitalul Sfântul Pantelimon. Se pare că a suferit leziuni provocate de un corp contondent”, au declarat pentru EVZ surse din Poliția Capitalei. La rândul ei, Fiorella Mitoiu, purtătorul de cuvânt al Spitalului Sfântul Pantelimon din Bucureşti a spus cădin cei patru tineri care au ajuns la instituţia sanitară, unul avea mai multe plăgă tăiate.

Polițiștii îi caută, acum, și pe ceilalți participanți la conflict. Din primele informații reiese că cei implicați în conflict sunt elevi la Liceul „Dimitrie Leonida”, din București.

http://www.puterea.ro/social/program-educational-invatam-sa-reciclam-ambalaje-la-ecolimpiada-elevilor-80225.html

Program educaţional. Învăţăm să reciclăm ambalaje la ECOlimpiada elevilor

Şcoli din 33 de localităţi vor participa, până pe 4 aprilie 2014, la ECOlimpiada Elevilor, o competiţie şcolară ce se adresează copiilor din clasele a III-a şi a IV-a.

ECOlimpiada Elevilor, organizată, pentru al doilea an consecutiv, de Eco-Rom Ambalaje şi Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) este un program dinamic ce are şi o componentă didactică. Elevii vor parcurge auxiliarul curricular „Învăţăm să reciclăm ambalajele”, de unde vor învăţa cum să colecteze separat deşeurile de ambalaje şi ce este procesul de reciclare. Anul trecut, la acest proiect au participat aproximativ 15.000 de elevi din toată ţara.

În cadrul proiectului, fiecare cadru didactic participant va parcurge, împreună cu elevii, lecţiile educative din manual astfel încât, pe perioada vacanţei de iarnă, cei mici să realizeze câte o compunere care să reflecte informaţiile dobândite. Cele mai bune compuneri vor fi înscrise pe site-ul www.colecteazaselectiv.ro pentru a fi evaluate atât de o comisie specializată, cât şi de public, prin acordarea de voturi. Cele mai reuşite compuneri vor fi premiate. De asemenea, clasa şi învăţătorul de unde provine elevul câştigător vor fi premiaţi. Programul educaţional se va desfăşura pe durata primului semestrul al anului şcolar 2013/2014, în şcolile din Aiud, Arad, Bacău, Baia Mare, Bucureşti, Câmpia Turzii, Câmpulung Moldovenesc, Constanţa, Craiova, Cugir, Deva, Focşani, Galaţi, Iaşi, Mediaş, Oradea, Piatra Neamţ, Piteşti, Ploieşti, Roman, Sălişte-Sibiu, Satu Mare, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Slatina, Slobozia, Târgovişte, Târgu-Jiu, Târgu-Mureş, Tulcea, Vaslui, Vulcan-Aninoasa, Zalău. Pentru a accesa regulamentul competiţiei şcolare ECOlimpiada Elevilor puteţi accesa acelaşi site pe care se fac şi înscrierile.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/scoala/adevarul-live-1_52677ab3c7b855ff566d0c81/index.html

VIDEO DEZBATERE Cine ar trebui să decidă soarta exploatării resurselor naturale: localnicii sau Guvernul?

Patru studenţi şi oratori premiaţi naţional şi internaţional au discutat miercuri, la Adevărul Live, despre acordul comunităţii locale în zonele unde au loc exploatări ale resurselor naturale, este sau nu obligatoriu pentru Guvern, în cadrul seriei de dezbateri ”ca la carte”, în care promovăm rolul important al discuţiilor argumentate pe marile teme care frământă ţara.

”Exploatarea resurselor naturale ar trebui sau nu să se facă doar cu acordul comunităţii pe teritoriul căreia este amplasată exploatarea?”.

Aceasta este tema exerciţiului democratic de dezbatere care a avut loc miercuri, la Adevărul LIVE, în contextul în care cele două proiecte privind exploatarea resurselor naturale ale ţării, Roşia Montană şi gazele de şist, au generat ample proteste de stradă în ultima vreme, în toată ţara.

”Aşii în oratorie” care au dezbătut această temă sunt Laura Drăgoi, studentă în anul II la Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale, ASE, şi debater de cinci ani, Cristina Badea, studentă în anul I la Facultatea de Drept din cadrul Universităţii din Bucureşti, cu patru ani de dezbateri în spate, Mihai Oprea, student la Facultatea de Marketing din cadrul ASE, cu o experienţă tot de patru ani în dezbateri, şi Cătălin- Radu Barbu, student în anul III la Facultatea de Drept, Universitatea din Bucureşti, tânăr care a ajuns şi în sferturile de finală ale” International Debate Academy Slovenia” în 2011.

Dezbaterea a fost moderată de Emi Beteringhe, preşedintele Asociaţiei Române de Dezbateri, Oratorie şi Retorică (ARDOR) Muntenia.

Ar trebui consultaţi localnicii în zonele unde se exploatează resursele naturale? Elevii oratori dezbat „ca la carte” această temă la Adevărul Live 

Emil Beteringhe: Aceste dezbateri fac parte integrantă din procesul de decizie în spaţiul anglo-saxon, sperăm să ajungem şi noi la acest nivel. Noi credem că este nevoie de astfel de dezbateri pe subiectele controversate, de interes major, aşa cum este subiectul exploatării resurselor naturale ale ţării, tocmai de aceea am ales această temă, pentru că este un subiect controversat care necesită dezbateri cu argumente, nu pe criterii emoţionale.

Cristina (echipa afirmatoare): Deciziile trebuie să fie în mâna comunităţii locale, printr-un referendum însă nu local, ci regional, iar în final, daca se votează da, Guvernul poate să negocieze în continuare contractul cu firma respectivă. Populaţia direct afectată trebuie să fie cea care trebuie să decidă. Noi discutăm despre Roşia Montană, de exemplu, iar astfel de situaţii au fost identificate la nivel internaţional. În Brazilia, se construia un baraj, iar guvermul nu a luat deciziile cerând părerea populaţiei, iar o comisie interamericană din 2011 i-a obligat să-i consulte pe localnici. În general, guvernelor nu prea le pasă de ce zic oamenii, consideră că au în vedere binele tuturor, deşi ei sunt cel mai afectaţi. Un alt exemplu, o mină din Papua Noua Guinee, în 1999, s-a pus în aplicare construcţia unui baraj, pentru exploatarea cuprului, acolo a fost un mare accident, comunitatea locală afectată a dat în judecată statul şi au plătit despăgubiri de miliarde de euro pe care le-au plătit localnicilor, aşa că trebuie luată în vedere comunitatea locală, să nu aibă repercusiuni în 25 de ani.

Laura (echipa negatoare): Ceea ce s-a întâmplat acolo a fost din cauza unui cutremur, nu din cauza exploatărilor.

Cristina: Localnicii pot fi relocaţi, altfel sunt afectaţi. Într-o democraţie, decizia ar trebui să fie cât mai aproape de populaţie.

Cât despre lobby-ul făcut, e mult mai uşor să convingi un Guvern să semnezi un contract, însă la nivel de comunitate locală trebuie să-i convingi că sunt mai importante avantajele economice decât efectele asupra mediului, de exemplu. Populaţia ar trebui să aibă dreptul de a decide printr-un referendum.

Laura: Guvernului trebuie să-i pese, pentru că el va fi tras la răspundere şi ca atare ei trebuie să fie răspunzători. Cât despre faptul că oamenii nu sunt de acord, aici nu e adevărat. Oamenii sunt de acord, pentru că cei de acolo sunt specializaţi, ei au fost mineri şi ca atare vor fi de acord ca o corporaţie să vină să le ofere locuri de muncă, acolo rata şomajului e 80%, deci vor fi predispuşi să accepte această ofertă.

Cristina: La Roşia Montană nu vor fi angajaţi ca mineri, pentru că este altă procedură de exploatare.

Laura: Oricum mina trebuie reconstruită, se vor aduce materiale, ei vor fi învăţaţi să facă munca respectică şi vor fi angajaţi acolo.

Guvernul are o viziune macro şi decizia trebuie centralizată. Motivele lipsă de informare şi de tranparenţă, deci nu are legătură cu decizia în sine, ar trebuie consultată populaţia şi este nevoie şi de transparenţă, însă decizia trebuie să aparţină unui alt for. Populatia locală poate fi consultată prin referendum, însă nu are expertiza necesară să ia o decizie, oricât de informaţi ar fi.

E democratic, pentru că resursele aparţin întregii populaţii, iar Guvernul e încredinţat prin vot să ia deciziile. Este eficient pentru că Guvernul poate negocia mai bine un contract, are informaţii macro, care sunt şansele investiţiei, care trebuie să fie termenii negociaţi, pot discuta cu specialişti.

Oamenii de acolo ar putea lua o decizie doar pentru bunăstarea lor, iar aici este vorba de o investiţie care are efecte macro, la nivel naţional.

Cătălin (echipa afirmatoare): Legitimatatea este dată de populaţia din acea zonă, pentru că este afectată direct. Oamenii de acolo sunt raţionali şi pot vedea avantajele şi dezavantajele unui astfel de proiect. Ei pot vedea dacă poate exista un dezastru în zonă. Ei ar trebui să aibă un fel de veto.

În statele vestice, ONG-urile fac lobby rezonabil, legal, ele ridică probleme ecologice destul de importante peste care statele totuşi au trecut, deci şi acolo guvernele au trecut peste această opinie a comunităţilor locale, reprezentante de ONG-uri. Asta se întâmplă şi în China şi nu vrem să ne apropiem de un asemenea model, trebuie să urmăm modelul democratic.

Mihai (echipa negatoare): Roşia Montană are un efect macro, la nivel naţional şi statul tocmai asta face, pentru că are capacitatea de a face o astfel de analiză macroscopică. Statul este primul care primeşte informaţiile şi are cel mai mare acces la informaţii şi poate lua o decizie obiectivă privind semnarea sau nu a unui contract de exploatare. Oamenii de acolo gândesc la nivel local. În plus, încrederea investitorilor ar creşte, iar protestele din ultima vreme au scăzut această încredere. Mai degrabă este legitim să intervină statul acolo.

Discursuri conclusive:

Laura: Decizia centrală nu poate fi diseminată către populaţie în timp util, având în vedere aspectele foarte tehnice, ele pot fi înţelese mai degrabă de specialişti. Resursele aparţin tuturor, deci trebuie o decizie democratică, acordăm încredere Guvernului ales. Oamenii trebuie să ştie, dar decizia finală aparţine Guvernului.

Cristina: Nu avem garanţia că statul poate lua o decizie bună pentru toată lumea.

”Exploatarea resurselor naturale ar trebui sau nu să se facă doar cu acordul comunităţii pe teritoriul căreia este amplasată exploatarea?”.

Aceasta este tema exerciţiului democratic de dezbatere de astăzi, de la Adevărul LIVE, începând cu ora 13.00, în contextul în care cele două proiecte privind exploatarea resurselor naturale ale ţării, Roşia Montană şi gazele de şist, au generat ample proteste de stradă în ultima vreme, în toată ţara.

”Aşii în oratorie” care vor veni să dezbată ”ca la carte” această temă sunt Laura Drăgoi, studentă în anul II la Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale, ASE, şi debater de cinci ani, Cristina Badea, studentă în anul I la Facultatea de Drept din cadrul Universităţii din Bucureşti, cu patru ani de dezbateri în spate, Mihai Oprea, student la Facultatea de Marketing din cadrul ASE, cu o experienţă tot de patru ani în dezbateri, şi Cătălin- Radu Barbu, student în anul III la Facultatea de Drept, Universitatea din Bucureşti, tânăr care a ajuns şi în sferturile de finală ale” International Debate Academy Slovenia” în 2011.

Dezbaterea va fi moderată de Emi Beteringhe, preşedintele Asociaţiei Române de Dezbateri, Oratorie şi Retorică (ARDOR) Muntenia.

Prezentarea echipelor de debateri:

Laura Dragoi – Studentă în anul II la Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale, ASE. Implicată în mişcarea de dezbateri de cinci ani. Ca debater, a fost de două ori membră a echipei naţionale pentru Campionatul Mondial de Dezbateri Academice pentru elevi de liceu şi campioana ARGO Open 2012. Face parte din echipa de traineri ARGO (Asociaţia Română pentru Gândire şi Oratorie) de peste un an.

Cristina Badea – Studentă în anul I la Facultatea de Drept din cadrul Universităţii din Bucureşti.  Are experienţă de patru ani în domeniul dezbaterilor academice de liceu. A avut rezultate la competiţii atât cu echipa (vice-campioană la Forumul Naţional de Dezbateri Academice 2012, dublu-campioană ARGO Open 2012 şi 2013, dublu-campioană FIAT!Debate 2012 şi 2013, locul I la Saint George City of Debate), cât şi la individual, obţinând premii precum locul I la Racoviţă Open 2012, locul II la ARGO Open 2012 Şi 2013 şi locul III la FIAT! Debate 2012 şi 2013. O altă performanţă este participarea de două ori la Campionatul Mondial WSDC 2012 şi 2013, alături de echipa naţională, unde România a ocupat locul III în topul ţărilor non-vorbitoare de limba engleză.

Mihai Oprea – Student la Facultatea de Marketing din cadrul ASE. Are o experienţă de patru ani în dezbateri. A participat la numeroase competiţii naţionale şi internaţionale. Face parte din echipa de traineri ARGO.

Cătălin- Radu Barbu – Student în anul III la Facultatea de Drept, Universitatea din Bucureşti. În topul celor mai importante realizări în ceea ce priveşte activitatea în domeniul debate-ului intră dubla selecţie în echipa României pentru Campionatul Mondial de Dezbateri Academice pentru liceu în 2010 respectiv 2011 şi locul 2 în clasamentul English as a Foreign Language (EFL) cu echipa în 2010, câştigarea “Forumului Naţional pentru dezbateri academice” în 2010, participarea în finala “Turneului Campionilor” 2013, precum şi participarea în sferturile de finală ale ”International Debate Academy Slovenia” în 2011.