Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 23.10.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/studiu-sportul-imbunatateste-performantele-scolare-adolescentilor-1_52669651c7b855ff5668bfdc/index.html

STUDIU Sportul îmbunătăţeşte performanţele şcolare ale adolescenţilor

Mişcarea fizică regulată îmbunătăţeşte performanţele şcolare ale adolescenţilor, arată un studiu britanic publicat marţi în revista British Journal of Sports Medicine, citat de AFP.

Cercetătorii de la Universitatea Dundee, din Scoţia, au studiat în jur de 5.000 de tineri britanici, care au fost urmăriţi de la naştere, la începutul anilor ’90, până la vârsta adolescenţei, pentru a li se compara performanţele fizice şi şcolare la 11 ani, 13 ani şi respectiv la 16 ani.

Durata şi intensitatea activităţilor fizice a fost măsurată cu un accelerometru pe o perioadă care varia de la trei până la şapte zile, arată studiul, citat de Mediafax.

La 11 ani, băieţii făceau exerciţii fizice moderate, până la viguroase, timp de 29 de minute pe zi, iar fetele făceau mişcare 18 minute pe zi, cu toate că recomandările pentru acest segment de vârstă sunt de 60 de minute pe zi.

Sportul şi ştiinţele exacte

Comparând performanţele şcolare ale copiilor la engleză, matematică şi ştiinţe ale naturii, cercetătorii au descoperit o corelaţie directă între mişcarea fizică şi rezultatele bune la şcoală, cu un avantaj pentru fete în privinţa ştiinţelor exacte.

Corelaţia s-a dovedit cu atât mai semnificativă la vârsta de 16 ani, dacă adolescenţii începuseră activităţile fizice la o vârstă timpurie, cu o creştere importantă a performanţelor şcolare cu fiecare 17 minute suplimentare de sport zilnic la băieţi şi cu 12 minute pentru fete, începând cu vârsta de 11 ani.

„Este o descoperire importantă, mai ales în lumina programelor britanice şi europene ce vizează creşterea numărului de femei care activează în domeniul ştiinţific”, declară autorii studiului, condus de psihologul Josephine Booth.

Autorii studiului precizează că au ajustat rezultatele pentru a ţine cont de alţi factori susceptibili de a afecta rezultatele şcolare, cum ar fi o mamă fumătoare în timpul sarcinii, greutatea mică a fătului la naştere, pubertatea şi alţi factori socio-economici.

Mai mult timp acordat exerciţiilor fizice nu este numai un lucru benefic pentru sănătate şi pentru starea generală a organismului, ci favorizează îmbunătăţirea performanţelor şcolare„, se arată în studiul cercetătorilor britanici.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/mai-putin-treime-copiii-dizabilitati-merg-scoala-1_52668121c7b855ff566850af/index.html

Mai puţin de o treime dintre copiii cu dizabilităţi frecventează şcoala

Învăţământul ar trebui centrat pe elevi, nu pe profesori, şi ar trebui să fie favorabil incluziunii şi învăţării de-a lungul vieţii pentru toţi copiii şi tinerii, indiferent de situaţia lor. Acestea sunt unele dintre măsurile pe care le recomandă specialiştii pentru ca elevii să înveţe din şcoală să se integreze social.

Din cei peste 72.700 de copii cu dizabilităţi din România, aproximativ 24.100 frecventeaza învăţământul de masa, adică mai puţin de o treime, potrivit datelor din 2013 ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului.

Pornind de la această realitate, Asociaţia RENINCO România în colaborare cu Fundaţia World Vision Romania şi Şcoala Gimnazială “Sf. Voievozi” au organizat săptămâna trecută o conferinţă naţională cu subiectul „Incluziunea şcolară între deziderate şi realitate”, se arată într-un comunicat de presă al celor trei parteneri.

Conferinţa a reunit specialişti din educaţie: profesori, logopezi, psihologi, directori de şcoli şi grădiniţe, specialişti în protecţia copilului din administraţie şi ONG-uri, profesori universitari, specialişti ai Institutului de Ştiinte ale Educaţiei şi Secretarul de stat pe preuniversitar Valentina Ştefania Duminică.

„Conceptul de educaţie incluzivă se referă la un proces educaţional care se focalizează pe nevoia de educaţie a celor vulnerabili, care nu etichetează, ci oferă şanse egale tuturor copiilor, reprezentând primul pas în incluziunea socială, ce e un deziderat al oricărei societăţi moderne”  a declarat Mariana Arnăuţu, manager de programe educaţionale la fundaţia World Vision Romania, unul dintre organizatori.

Modul în care se face educaţie incluzivă în România este determinat în mare măsură de atitudinile celor din jur – profesori, părinţi, copii, autorităţi locale, mass-media şi alţi factori – care decid sau nu să pună copilul şi nevoile lui în centrul familiei, al şcolii şi al comunităţii.

Soluţii pentru integrarea în şcoli a copiilor cu probleme

Ca o consecinţă a celor prezentate şi dezbătute, s-au identificat câteva direcţii care să ducă la îmbunătăţirea incluziunii şcolare în viitor:

1. Necesitatea continuării procesului de schimbare a atitudinilor individuale şi sociale ale profesorilor, copiilor, părinţilor, actorilor locali şi factorilor decidenţi cu privire la educaţia incluzivă prin continuarea acţiunilor care să ducă la schimbarea de mentalitate şi acceptarea diversităţii copiilor, adică acceptarea incluziunii celor vulnerabili în grădiniţă, şcoală, etc;

2. Necesitatea recunoaşterii dreptului copiilor la o educaţie incluzivă în propria lor comunitate şi întreprinderea tuturor măsurilor pentru a face posibil acest lucru;

3. Promovarea unui învăţământ favorabil incluziunii şi a învăţării de-a lungul vieţii pentru toţi copiii şi tinerii;

4. Găsirea unor soluţii pentru escaladarea barierelor din şcoală:

• Schimbarea de orientare a învăţământului din centrare pe profesori/ discipline / orar pe nevoile copilului;
• Acceptarea (nu doar declarativă) a copiilor cu dizabilităţi în şcoală şi crearea unei atmosfere care să ajute toţi elevii să beneficieze de serviciile educaţionale;
• Oferirea în şcoală a serviciilor de care au nevoie elevii cu cerinţe educative speciale (CES), astfel încat fiecare dintre ei să poată avea un traseu individualizat de învăţare şi dezvoltare centrat pe nevoile sale;
• Un curriculum naţional flexibil, creativ şi adaptat nevoilor copiilor.
• Formare cadrelor didactice şi a specialiştilor din serviciile educaţionale în perspectiva incluziunii.
• Implicarea şi participarea familiilor la viaţa şcolii.

5. Tratarea cu demnitate a părinţilor care au copii cu dizabilităţi înscrişi la şcoala de masă;

6. Necesitatea unor schimbări în legislaţie şi anume elaborarea unor metodologii de implementare coerente şi complete privind incluziunea şcolară şi socială, a căror aplicare să devină o obligaţie legislativă pentru toate şcolile, pentru a oferi astfel educaţie incluzivă;

7. Universităţile să ofere informaţii actualizate şi să includă în curriculă incluziunea socială şi cea educaţională. De asemenea, universităţile ar trebui să fie implicate prin specialiştii lor în stabilirea programelor de formare moderne şi creative, care să ofere şanse tuturor copiilor, la toate nivelele de învăţământ.

“Feedback-ul pe care îl dăm după conferinţa noastră este important. Considerăm că nu doar am structurat ce anume trebuie îmbunătăţit pentru a da şanse tuturor copiilor, dar împreună cu specialiştii am depistat şi direcţiile de schimbare şi chiar anumite soluţii pe care le vom propune mai departe forurilor competente”, a declarat doamna Prof. Univ. Dr. Ecaterina Vrăşmaş, Preşedinta Asociaţiei Reninco România.

În urma conferinţei s-a lansat o Rezoluţie care se referă la nevoia acută de a implementa modelul educaţiei incluzive la nivelul sistemului de învăţământ românesc şi precizează de asemenea linii de acţiune concrete necesare în acest sens precum şi responsabilităţile pentru realizarea acestora.

http://adevarul.ro/locale/arad/o-scoala-arad-transformata-biserica-1_526657f2c7b855ff566762c2/index.html

O şcoală din Arad va fi transformată în biserică

O şcoală din localitatea arădeană Şimand se va transforma în biserică ortodoxă. Clădirea nu mai este folosită de ani de zile, drept pentru care autorităţile au vrut ca locaţia să prindă din nou viaţă.

Doar că decizia nu a fost bine primită de localnici, care ar fi preferat ca aici să se facă o grădiniţă, decât să plătească Primăria o chirie de 3.600 de lei pentru o altă clădire, aşa cum se întâmplă în prezent. De asemenea, nici unii consilieri locali nu au fost de acord cu transformarea şcolii.

„În acest cariter al Şimandului majoritatea locuitorilor sunt penticostali. Pot spune că sunt foarte puţini de religie ortodoxă.  De aceea cred că s-a  şi evitat întocmirea unui studiu de oprtunitate pentru ca să nu iasă la iveală că nu era necesară transformarea”, a declarat consilierul local Ioan Dan Şimon, fostul primar al comunei.

Şcoala cu clasele I-IV din comuna arădeană Şimand a fost desfiinţată acum câţiva ani, în urma reorganizărilor Guvernul Boc. Clădirea în paragină urmează acum să devină biserică ortodoxă, la iniţiativa viceprimarului din localitate.

Lucrările de amenajare au început, iar banii  provin din donaţii. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Arad spun că nu vor aproba niciodată schimbarea destinaţiei unei cladiri în care funcţionează sau a funcţionat o şcoală. Aceştia mai afirmă că atunci când vor avea nevoie de clădirea şcolară, consiliul local va trebui să o restituie în condiţiile în care s-a aflat la predare.

 Primarul comunei spune că au dat clădirea în administrarea parohiei, deoarece era în stare avansată de degradare. Tot el a afirmat că în momentul în care cei de la Ministerul Învăţământului o să aprobe ca în clădire să funcţioneze din nou şcoala o vor lua înapoi. 

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013102392499/Social/Sportul-imbunatateste-performantele-scolare.html

Sportul îmbunătățește performanțele școlare

Mișcarea fizică regulată îmbunătățește performanțele școlare ale adolescenților, conform unui studiu britanic publicat marți în revista British Journal of Sports Medicine, informează AFP.

Cercetătorii de la Universitatea Dundee, Scoția, au studiat în jur de 5.000 de tineri britanici, care au fost urmăriți de la naștere, la începutul anilor ’90, până la vârsta adolescenței, pentru a li se compara performanțele fizice și școlare la vârsta de 11 ani, 13 ani și 16 ani.

Durata și intensitatea activităților fizice a fost măsurată cu un accelerometru pe o perioadă care varia de la trei până la șapte zile.

La 11 ani, băieții făceau exerciții fizice moderate, până la viguroase, timp de 29 de minute pe zi, iar fetele făceau mișcare 18 minute pe zi, cu toate că recomandările pentru acest segment de vârstă sunt de 60 de minute pe zi.
Comparând performanțele școlare ale copiilor la engleză, matematică și științe ale naturii, cercetătorii au descoperit o corelație directă între mișcarea fizică și rezultatele bune la școală, cu un avantaj pentru fete în privința științelor exacte.
Corelația s-a dovedit cu atât mai semnificativă la vârsta de 16 ani, dacă adolescenții începuseră activitățile fizice la o vârstă timpurie, cu o creștere importantă a performanțelor școlare cu fiecare 17 minute suplimentare de sport zilnic la băieți și cu 12 minute pentru fete, începând cu vârsta de 11 ani.
„Este o descoperire importantă, mai ales în lumina programelor britanice și europene ce vizează creșterea numărului de femei care activează în domeniul științific”, declară autorii studiului, condus de psihologul Josephine Booth.
Autorii studiului precizează că au ajustat rezultatele pentru a ține cont de alți factori susceptibili de a afecta rezultatele școlare, cum ar fi o mamă fumătoare în timpul sarcinii, greutatea mică a fătului la naștere, pubertatea și alți factori socio-economici.
„Mai mult timp acordat exercițiilor fizice nu este numai un lucru benefic pentru sănătate și pentru starea generală a organismului, ci favorizează îmbunătățirea performanțelor școlare”, se arată în studiul cercetătorilor britanici.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013102392471/Social/Sindicalistii-din-Sanatate-cer-demisia-lui-Nicolaescu.html

Sindicaliștii din Sănătate cer demisia lui Nicolăescu

Sindicaliștii Federației Sanitas au avut, luni, o nouă întâlnire cu Eugen Nicolăescu, ei arătând că resping categoric ideea „transfor­mării spitalelor în SRL-uri, asociații și fundații“, că vor continua mișcările de protest și că, în plus, cer demisia ministrului Sănătății.

„Reprezentanții Federației Sanitas din România au respins categoric ideea transformării spitalelor în SRL-uri, asociații și fundații, motivând că acest lucru ar duce la o privatizare mascată a unităților sanitare. Pe lângă alte argumente, ministrul Sănătății a afirmat că prezenta lege trebuie schimbată, fiind o lege «comunistă», cu toate că a intrat în vigoare în mandatul precedent al domnului Nicolăescu“, a declarat președintele Sanitas București, Viorel Husanu.

Referitor la salarizarea personalului medical în funcție de performanță, propusă de minister într-un proiect pilot, sindicaliștii cred că vor beneficia de salarizare suplimentară doar câteva sute de medici, peste 90 la sută din personalul medical urmând să rămână cu salarizarea actuală.

„În aceste condiții, Federația Sanitas din România va continua mișcările de protest, urmând a scoate în stradă, în 2 noiembrie, toate categoriile de personal medical și ia în considerare organizarea grevei generale la sfârșitul lunii noiembrie, grevă pe care, surprinzător, domnul ministru a afirmat că și-o dorește. Pe lângă revendicările de până acum ale Sanitas, de azi, se mai adaugă una: demisia actualului ministru al Sănătății“, se arată într-un comu­nicat remis de Sanitas București.

De cealaltă parte, MS precizează că, în urma discuțiilor purtate luni, va înainta o serie de propuneri de modificare a proiectelor pilot privind statutul spitalelor și creșterea veniturilor medicilor și echipelor medicale.

„La proiectul privind statutul spitalelor s-au făcut referiri la mai multe aspecte, care să asigure buna funcționare a acestora. De ase­menea, s-au evidențiat avantajele și dezavantajele proiectelor, precum și faptul că o nouă lege de salarizare a personalului medical nu exclude proiectul pilot inițiat de minister“, se arată într-un comunicatul transmis de MS.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/dascalul-care-imblanzeste-tinerii-problema-1063484.html

Dascălul care „îmblânzeşte” tinerii-problemă

Acum un an, elevii unuia dintre cele mai slabe licee din Capitală erau asemeni unor fiare: înjunghiau colegii de bancă, luau droguri şi înjurau profesorii. Astăzi, graţie directoarei, au devenit adolescenţi-model.

Aprelua funcţia de director adjunct al Liceului Tehnologic de „Mecanică Fină” din Bucureşti, a fost din partea Floricăi Millea (55 de ani), profesor de Mecanică, un act de mare curaj. Elevii săi erau mai violenţi decât nişte deţinuţi şi numai doi-trei reuşeau în fie­care an să ia Bac-ul.

Lupta dusă pentru a-şi salva propriul fiu de sub influenţa „prafurilor” a învăţat-o însă o lecţie preţioasă: în spatele fiecărui elev indisciplinat se află, de fapt, un copil care cere ajutor.

Îi pune la treabă, ca să-i lecuiască de droguri

În 2012, dascălul a acceptat să facă parte dintr-un proiect educativ revoluţionar în România, „Zburd–Educaţie prin coaching”, iar astăzi colegii şi copiii o privesc ca pe un erou.

„Chiar dacă la început co­piii spun că vine rusoaica cu Kalaşnikov-ul, mai târziu mă consideră ca pe o a doua mamă”, îşi face profesoara autoportretul. I-ar fi şi imposibil să rămână stană de piatră auzind dramele prin care trec elevii săi. „Avem un băiat de clasa a X-a, cu tatăl traficant de doguri şi fără mamă. A rămas cu bunica şi s-a apucat şi el de droguri. L-am scăpat, vorbind cu el şi dându-i pe mână sarcini minore, să simtă că are un scop. Acum vine cu temele făcute, el care nici nu avea caiete”, povesteşte Flori, cum îi spun colegii profesoarei.
Tehnica responsabilizării elevilor-problemă a deprins-o în urmă cu câţiva ani, când căuta soluţii pentru a-şi dezvăţa copilul de marijuana.

A crescut de 15 ori rata de promovare la Bac

„Fusese olimpic la matematică, participant la Balcaniadă…A fost un şoc să-l vedem aşa. Ne-a spus că suntem comunişti, că liceenii de azi merg la o «iarbă», cum mergeam noi pe timpuri la o bere. S-a ajuns ca el şi tatăl lui să se bată parte în parte”, îşi aminteşte dascălul.

Un psiholog a învăţat-o cum să-şi apropie băiatul, cooptându-l în activităţile casnice. „Aşa am pus dale noi prin curte, chiar dacă nu era musai”, spune femeia, al cărui băiat se află acum în Anglia, la un post-doctorat în inteligenţă artificială. Venirea echipei Zburd, o mână de „antrenori” educaţionali, i-a dat forţe proaspete.

„Toamna trecută, profesorii şi elevii s-au unit să decoreze împreună o clasă. Copiii au zugrăvit, au desenat pe pereţi şi de atunci vin la şcoală ca la o casă ridicată de mâna lor. Următorul pas e să pună singuri baterii la baie, să vedem dacă le mai strică”, glumeşte dascălul.

Eforturile se văd şi în catalog: într-un an, rata de promovare a Bacalaureatului a sărit de la 1% la 15%, iar absenţele s-au înjumătăţit. „Exmatricularea nu rezolva nimic. Acum, căutăm cauzele violenţei”, dezvăluie profesoara.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/atac-cu-spray-lacrimogen-intr-o-scoala-din-constanta-1063439.html

Atac cu spray lacrimogen într-o şcoală din Constanţa

Incidentul a avut loc la Şcoala Ion Jalea. Doi tineri au profitat de neatenţia portarului şi au pulverizat gaz pe holurile instituţiei şcolare.

Agresorii au fost identificaţi imediat de poliţişti, cu ajutorul imaginilor surprinse de camerele de supraveghere montate pe holurile şcolii.

Incidentul a avut loc la şcoala Ion Jalea din Constanţa, iar cei doi tineri au reuşit să se strecoare printre elevii care ieşiseră la ora de sport. Ei au intrat în şcoală, unde au pulverizat spray lacrimogen. Doi elevi s-au simţit rău după ce au inhalat gazul, potrivit România TV.

Directorul şcolii spune că gardianul era în concediu, iar cel care a fost trimis de firma de pază care se ocupă de şcoală nu şi-a dat seama că elevii respectivi nu erau de acolo.

Cei doi elevi atacatori, dar şi părinţii lor, riscă să fie amendaţi contravenţional.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/elevii-doljeni-nu-mai-au-voie-sa-vorbeasca-la-telefon-cand-sunt-la-scoala-1063534.html

Elevii doljeni nu mai au voie să vorbească la telefon când sunt la şcoală

Conducerile şcolare din mai multe instituţii de învăţământ din judeţul Dolj repun în discuţie reintroducerea uniformelor şcolare.

O primă măsură în privinţa comportamentului şcolar a fost luată ieri. Elevilor de la Colegiul Fraţii Buzeşti li s-a interzis să mai vorbească la telefon în timpul şcolii. Ei nu mai au voie să deschidă telefoanele nici în pauze.

În ceea ce priveşte reintroducerea uniformei, subiectul a fost intens dezbătut încă din primele zile de şcoală, însă unii dintre părinţi nu au fost de acord. Prin urmare, elevii au început noul an şcolar fără o ţinută obligatorie. “Este decizia fiecărei instituţii în parte de a hotărî acest lucru împreună cu comitetele de părinţi. În unele şcoli s-a hotărât deja, iar în altele se va pune în discuţie, în aceste zile, reintroducerea uniformelor. Este vorba de Colegiile Carol, Buzeşti, dar şi de altele”, a declarat pentru EVZ inspectorul general al IŞJ Dolj, Georgică Bercea.

Părerile sunt împărţite când vine vorba de obligativitatea uniformei şcolare. “Asta pentru că unii dintre părinţi preferă să îşi trimită copiii la şcoală îmbrăcaţi în haine civile. Consideră că este o formă de democraţie’, ne-a spus un dascăl. Balanţa înclină însă în rândul părinţilor pentru reintroducerea uniformei şcolare.

“Nu ştiu care este profesoara şi care este eleva”

Măsura este privită cu ochi buni în comitetele de părinţi, pe de –o parte din punct de vedere financiar, iar pe de alta, din punct de vedere al respectului faţă de profesor şi şcoală.  “Cei mai mulţi dintre părinţi ne dorim să ne vedem copiii îmbrăcaţi în uniformă. Dar să fie obligatoriu ! Nu este normal să-i vezi ca la circ. Totuşi, şcoala este o instituţie de educaţie. Când merg la şedinţe, nu ştiu care este profesoara şi care este eleva. Şcoala are nevoie să impună respect, pentru a fi respectată !”, a declarat o mămică, Alina Vasile.

Cert este că, în judeţ s-a mai încercat reintroducerea uniformei însă, s-a renunţat la idee tot din cauza părinţilor care nu s-au pus de acord între ei. Deşi pentru învăţământul primar este reglementată uniforma şcolară, nu se prea respectă, a mai spus inspectorul general Bercea. Ultimul scandal petrecut recent pe această temă a avut loc la şcoala din Giubega. Măsura a fost contestată de părinţii elevilor de la clasele primare, pentru că ţinuta ar fi subţire, iar în şcoală este frig şi toaletele sunt în curte. Pe de altă parte, lipsa magazinelor de specialitate, este o realitate în judeţul Dolj.

Proiect de lege pro uniformă

De altfel, 43 de deputaţi şi senatori PSD, PNL şi PC au iniţiat un proiect de lege pro uniforma şcolară ce a fost depus la Senat. Dacă parlamentarii vor fi de acord cu proiectul de lege, în şcoli ar putea deveni din nou obligatorie uniforma în toate unităţile de învăţământ preşcolar şi preuniversitar. Iniţiatorii doresc ca astfel să fie recreat “spiritul de respect între omul de la catedră şi elevul din bancă”.

http://jurnalul.ro/stiri/observator/rosia-montana-incaiera-elevii-din-alba-directorul-unei-scoli-amenintat-sa-se-pronunte-daca-este-pro-sau-contra-proiectului-minier-653921.html

„Roşia Montană” încaieră elevii din Alba. Directorul unei şcoli, ameninţat să se pronunţe dacă este pro sau contra proiectului minier

Protestatarii de la Roşia Montană se mută din stradă pe Internet şi îndeamnă la grevă generală online. Cei care contesta proiectul sunt sfătuiţi ca, astăzi, la ora 15.00, să intre pe unul dintre linkurile postate pe Facebook şi, timp de un minut, să se uite la calculator.

Potrivit antena3.ro, proiectul Roşia Montană încinge spiritele şi în şcoli. Elevii de la Colegiul Naţional Avram Iancu din Câmpeni, judeţul Alba, au dispute aprinse la şcoală şi pe reţelele de socializare pe tema proiectului minier. Alertaţi de copii cu privire la conflictul din liceu, părinţii au făcut plângeri către conducerea Colegiului.
„Roşia Montană” a împărţit elevii Colegiului Naţional Avram Iancu din Câmpeni în două tabere. Susţinătorii şi opozanţii proiectului minier au ajuns să aibă conflicte serioase pe reţelele de socializare şi chiar în şcoală.

S-a ajuns până acolo încât directorul şcolii a primit ameninţări pe stradă şi i s-a cerut să se pronunţe dacă este pro sau contra proiectului minier.

Părinţii au făcut plângeri scrise către conducerea şcolii şi cer ca aceste conflicte să fie soluţionate. Problemele au ajuns şi la urechile inspectorilor şcolari.

După finalizarea anchetei, profesorii şi inspectorii vor stabili în ce fel vor fi sancţionaţi elevii care au generat conflictele din şcoală.

http://www.puterea.ro/social/invatamantul-la-domiciliu-ar-putea-fi-reinfiintat-parintii-profesori-dedicati-pentru-elevi-80147.html

Învăţământul la domiciliu ar putea fi reînfiinţat: Părinţii, profesori dedicaţi pentru elevi

Învăţământul la domiciliu ar putea reapărea de anul viitor în România dacă parlamentarii vor aproba un proiect de lege aflat momentan la stadiul de dezbatere. Până în 1948, atunci când comuniştii s-au instalat la putere, această formă de învăţământ alternativă era favorita copiilor de burghezi, însă acum este adresată în special tinerilor aflaţi în Diaspora şi care vor să continue să studieze în limba română.

Legal în ţări precum SUA, Franţa, Irlanda sau Israel, învăţământul la domiciliu a mai avut câteva tentativa de a pătrunde şi în ţara noastră, însă de fiecare dată s-a oprit înainte de a deveni proiect de lege. Acum, patru deputaţi ai Partidului Conservator au iniţiat procedura legislativă şi speră ca odată cu anul şcolar 2013/2014 această formă să fie pusă şi în practică. „Acest tip de educaţie este funcţional în alte ţări, copiii înregistrând rezultate remarcabile în învăţătură, aşa că am considerat oportună pentru elevii români din ţară şi Diaspora dezvoltarea legislaţiei privind învăţământul la domiciliu”, spune Ovidiu Raeţchi, unul dintre iniţiatori.

Ministerul asigură doar o parte dintre costuri

Un asistent educaţional atestat de Ministerul Educaţiei în urma unor cursuri ar urma să fie cel desemnat pentru a susţine cursurile la domiciliu. Părinţii pot deveni profesorii propriilor urmaşi dacă au urmat un liceu psihopedagogic, însă marea parte dintre învăţătorii la domiciliu va fi formată cel mai probabil din profesori care lucrează cu jumătate de normă în actualul sistem de învăţământ. Proiectul de lege prevede ca ministerul să asigure o parte dintre costuri, printre care suportul logistic, însă salariul şi alte plăţi necesare desfăşurării activităţii al domiciliu a profesorilor ar reveni în sarcina părinţilor care optează pentru această formă de învăţământ. Programa conţine mai puţine materii decât în mod normal la gimnaziu, obligatorii fiind: limba română, matematica, limbile străine, istoria, geografia, artele, educaţia civică, biologia, fizica şi chimia. Numărul maxim de ore pe zi este de 4 la învăţământul primar şi de 6 la gimnazial, asistenţii educaţionali fiind nevoiţi să respecte un orar bine stabilit, iar un inspector şcolar va inspecta situaţia elevului cu teste de verificare.

Ajutor pentru Diaspora

În cazul în care proiectul va fi adoptat de Parlament, atunci inclusiv copiii aflaţi în afara României ar putea beneficia de acest sistem de învăţământ. Părinţii ar urma să facă o cerere către Centrul Naţional pentru Educaţia la Domiciliu, care va fi înfiinţat special în acest sens, cu cel puţin 90 de zile înaintea începerii anului şcolar. Chiar părintele poate deveni asistent educaţional dacă deţine o diplomă de studii superioare, însă va susţine în fiecare an un examen de verificare a cunoştinţelor sub supravegherea personalului Ambasadei din ţara respectivă. Periodic, copiii vor susţine examene on-line supravegheate de către specialiştii din România, iar în cazul în care aceştia nu au un nivel minim, atunci ar urma să fie suspendaţi din sistemul de învăţământ. Conform iniţiatorilor, nu doar tinerii din Diaspora ar putea fi ajutaţi de acest proiect, dar şi cei cu probleme aflaţi în ţară şi care se află în imposibilitatea de a se deplasa. „Ar fi o alternativă atât pentru cei bolnavi, cât şi pentru cei ai căror părinţi îşi schimbă des oraşul de rezidenţă”, mai spun semnatarii acestui proiect.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/universitar/programul-burse-fulbright-prelungit-inca-10-ani-romania-1_52668815c7b855ff56687692/index.html#

Programul de burse Fulbright, prelungit cu încă 10 ani în România

Studenţii români vor beneficia şi în următorii 10 ani de bursele americane Fulbright. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a semnat marţi, 22 octombrie, la Departamentul de Stat de la Washington, Acordul între Guvernul Statelor Unite ale Americii şi Guvernul României privind continuarea schimburilor educaţionale şi academice, acord administrat de Comisia Fulbright Româno – Americană.

Durata acordului este de 10 ani, de la data intrării sale în vigoare, cu posibilitatea prelungirii, automate, pentru încă 10 ani, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.

În România, Comisia Fulbright Româno – Americană oferă cetăţenilor români burse de studiu şi de cercetare în universităţi din SUA, iar cetăţenilor americani burse de studiu şi de cercetare în universităţi româneşti.

Pentru cetăţenii români, bursele se adresează studenţilor, la orice tip de program de studiu şi la specializări diverse, profesorilor, dar şi managerilor din mediul public şi privat.

Până acum, potrivit datelor Ministerului Educaţiei, peste 2.000 români au beneficiat de bursele Fulbright şi peste 1.000 americani au venit cu Fulbright în România.

Anual, iau parte la acest program aproximativ 10 profesori români şi tot atâţia americani, care predau şi participă la proiecte de cercetare. De asemenea, în jur de 10 studenţi americani şi români iau parte la programele Fulbright Student, vizând studii masterale, cercetare în diverse domenii sau predarea limbii engleze.

Programul Fulbright este un program de schimburi culturale, ştiinţifice şi educaţionale, desfăşurat de SUA în toată lumea, încă din 1946, la iniţiativa senatorului William Fulbright.

Statele Unite finanţează anual în jur de 1.800 de burse de studiu Fulbright pentru tinerii din străinătate, inclusiv din România, care vor să obţină o diplomă de master sau de doctor de la o universitate americană.