Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 18.12.2013

PREUNIVERSITAR

 

Povestea elevului premiant care trăieşte în sărăcie: „Este ruşine să nu mergi la şcoală, chiar dacă ajungi acolo desculţ”

Ovidiu Dan, în vârstă de 17 ani, din comuna doljeană Secu, are o povestre tristă de viaţă. Băiatul trăieşte într-o sărăcie lucie, însă acest lucru nu l-a împiedicat să fie preminat.
Ovidiu povesteşte că a trecut prin multe greutăţi de-a lungul anilor. A reuşit tot timpul să meargă mai departe, iar de cele mai multe ori le-a dat celor din jur o adevărată lecţie de viaţă.
Copilul este elev în clasa a XI-a la Colegiul Naţional „Ştefan Odobleja” din Craiova, iar profesorii au doar cuvinte de laudă la adresa lui. Băiatul chiar dacă trăieşte într-o sărăcie lucie nu şi-a neglijat niciodată şcoala. Are note de 9 şi 10 şi este primul din clasă.
„Părinţii m-au învăţat că este ruşine să nu mergi la şcoală, chiar dacă ajungi acolo desculţ. Anul trecut am încheiat clasa a X-a cu media 9,81. Familia mea este mândră de mine şi mi-a fost alături tot timpul. Nu îmi este ruşine cu absolut nimic”, a povestit elevul de 17 ani.

„Este un elev model”

Ovidiu se pregăteşte anul acesta să participe la olimpiada de istorie, geografie, dar şi la limba şi literatura română. „Este un elev model. Munceşte foarte mult şi are rezultate bune la învăţătură. Noi am încercat tot timpul să îl ajutăm şi să fim alături de el de fiecare dată când a avut nevoie”, a spus Tatiana Bălăşoiu, diriginta băiatului.
Ovidiu Dan locuieşte cu părinţii într-o căsuţă în comuna doljeană Secu. Băiatul recunoaşte că are o situaţie materială precară, însă nu îi este ruşine de absolut nimic.
„Îmi iubesc părinţii şi o să fac absolut totul pentru ei. O să vină o vreme când eu voi fi stâlpul casei. Tatăl meu munceşte cu ziua pentru a putea să îmi plătească cazare şi masa la şcoală. De la familie primesc în fiecare lună 150 de lei, iar de la primărie 50 de lei, iar de la o fundaţie umanitară 100 de lei. Fără ajutorul lor nu puteam să mă descurc. Nu trebuie decât să muncesc la fel de mult şi să nu dezamăgesc pe nimeni. Sunt multe persoane care au încredere mine şi care sunt convinse că voi ajunge cineva. Căsuţa mea este una mică, dar este plină de iubire. De fiecare dată când le trec pragul părinţilor, ei mă primesc cu zâmbetul pe buze. Este un sentimen pe care nu pot să îl descriu. Dumnezeu mi-a dat o şansă pe care nu pot să o ratez”, a spus Ovidiu Dan.
Ovidiu Dan este elev la Colegiul Naţional „Ştefan Odobleja” din Craiova, la profilul tehnic-tehnician operator tehnică de calcul.

Sursa: Adevarul.ro

 

Copil din Pungeşti: Ne-au spus că, dacă mai protestăm, nu mai vine Moş Crăciun

Un video realizat de activiştii anti-gazele de şist redă mărturia unui băiat de 6 ani, care spune că a fost ameninţat de oameni în uniforme că nu mai vine Moş Crăciun dacă mai ţipă vreodată la poarta primarului.
Mai mulţi copii din Pungeşti le-au povestit părinţilor că au fost abordaţi la şcoală de oameni în uniformă care i-au ameninţat cu scenarii traumatizante. Mărturia unui copil de 6 ani a fost chiar surprinsă pe o înregistrare video de către unul dintre activiştii care au luat parte la protestul de la Pungeşti din data de 7 decembrie. Băiatul, aflat în clasa pregătitoare, spune că un poliţist a intrat în timpul orelor şi i-a întrebat pe toţi copiii, pe un ton răstit: „Care a ţipat la poarta primarului?“.
„Toată şcoala a spus că «nu ştim!». După aceea, ne-a spus că, dacă mai ţipăm, ne duce la Protecţia Copiilor. Ne-a spus că, dacă ne mai prinde pe acolo pe la primar, nu mai vine Moş Crăciun“, povesteşte Ştefan, băieţelul de 6 ani.
Într-o altă înregistrare postată pe YouTube, o mamă le povesteşte activiştilor că fetiţei ei îi este frică să se mai ducă la şcoală după ce ar fi fost abordată pe stradă de jandarmi. „E jale ce se întâmplă. Pe fetiţa mea o duc plângând la şcoală. Nu mai vrea să meargă la şcoală. Jandarmii au ameninţat copiii pe stradă şi le-au spus că-i vor lua şi-i vor da la Protecţia Copilului dacă părinţii lor mai ies la miting“, se plânge femeia.
Şi directoarea şcolii din Pungeşti, Anişoara Răuţă, s-a plâns în urmă cu câteva zile către şefii de la Vaslui de faptul că cei mici au rămas cu sechele în urma violenţelor înregistrate la protestele anti-Chevron: „Copiii erau foarte stresaţi, începeau să plângă în clasă, în timpul orelor. Când îi întrebam de ce, spuneau că le este frică de ceea ce se întâmplă în comună, de Chevron, de jandarmi, de poliţie“.

Protecţia Copilului s-a autosesizat

În urma relatărilor din presă referitoare la presupusele abuzuri îndreptate împotriva copiilor din Pungeşti, şefii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi pentru Protecţia Copilului (DGASPC) Vaslui s-au autosesizat şi au declarat că vor începe o anchetă. „O echipă de la noi se va deplasa în zonă în perioada următoare. Trebuie să vedem dacă se tem cu adevărat sau dacă nu cumva e o născocire. Dacă se vor confirma cele arătate în mass-media, noi nu putem face altceva decât să le asigurăm copiilor consiliere psihologică în centrele noastre şi să anunţăm instituţiile statului. Dacă, într-adevăr, s-au întâmplat abuzuri, vom sesiza «Avocatul Copilului»“, a declarat Ionel Ştefănică Armeanu, directorul DGASPC Vaslui.
De asemenea, o echipă a Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vaslui merge la Pungeşti de câteva zile. „Din discuţiile avute în şedinţa cu părinţii, nimeni nu s-a plâns de acest aspect. Dacă au existat astfel de ameninţări, ele nu s-au petrecut în şcoală. Din ce am văzut personal la faţa locului, copiii s-au comportat normal. Erau foarte receptivi în timpul orelor“, a declarat Gabriela Plăcintă, şefa IŞJ Vaslui.
Oficialii Jandarmeriei resping acuzaţiile. „Au fost cadre ale Jandarmeriei, dar doar înainte de 2 decembrie, care au efectuat activităţi preventiv-educative în instituţiile şcolare din acea zonă. Jandarmii le-au explicat celor mici care este rolul în societate, despre activitatea unui jandarm, despre şcolile ce le pot urma ca să devină jandarmi. Cine are probleme şi consideră că a fost bătut sau abuzat poate merge să facă plângere la instituţiile abilitate ale statului“, a precizat Marius Ţăranu, purtător de cuvânt al Jandarmeriei Bacău.
„Poliţiştii vasluieni au efectuat mai multe activităţi preventiv-educative la toate unităţile de învăţământ de pe raza comunei Pungeşti. Aceştia le-au explicat copiilor ce trebuie să facă pentru a nu deveni infractori, victime ale violenţei şi câteva din regulile de bază ale Codului Rutier“, a declarat şi Mihaela Ştraub, purtătorul de cuvânt al IPJ Vaslui.
Incidente cu repetiţie

Imediat după protestele din octombrie, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a cerut un control la şcoala din Pungeşti, după ce a primit informaţii că se fac presiuni asupra conducerii şcolii. Atunci, directoarea se plângea că este agasată de persoane care-i solicitau să oprească orele pentru a le permite elevilor şi dascălilor să participe la proteste.

Sursa: Adevarul.ro

 

Asociația „Ana și Copiii“ vrea să facă un Centru de Excelență în Educație pentru copiii din medii vulnerabile

Asociația „Ana și Copiii“ organi¬zează miercuri, la Palatul Cesianu Racoviță, un eveniment special destinat strângerii de fonduri pentru construirea „Centrului de Excelență în Educație“ pentru 100 de copii din medii sociale vulnerabile.
Evenimentul, intitulat Santa’s Cocktail, va începe la ora 18.30, iar maestru de ceremonii va fi Lucian Mîndruță. Participanții vor putea admira și licita obiecte cu tematică de Crăciun și se vor putea implica direct în educația copiilor din medii sociale vulnerabile. De asemenea, va avea loc și o tombolă.
La eveniment vor lua cuvântul reprezentanți ai Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, ai UPS România și ai Fundației Post Privatizare. Asociația „Ana și Copiii“ este o organizație umanitară, neguverna¬mentală, apolitică și non-profit, având ca misiune prevenirea abandonului familial și școlar prin programe educaționale, asistență socială, medicală și juridică, activități de recreere și socializare, activități de informare, acțiuni și măsuri de conștientizare și sensibilizare socială, cât și înființarea de servicii sociale, pentru și în sprijinul comunității. Asociația „Ana și Copiii“ are ca scop creearea, susținerea și dezvoltarea de servicii comunitare, de ajutorare pentru copii, adolescenți și tineri, precum și pentru familiile acestora.
În prezent, Asociația ajută 302 copii din familii provenite din medii sociale vulnerabile, în trei mari proiecte: Centrul de zi „Ana și Copiii“ unde 50 de copii beneficiază zilnic de două mese pe zi, de ajutor și indrumare la lectii și de activități educaționale, Centrul de Consiliere și Sprijin pentru Copil și Părinți și Centrul pentru Dezvoltarea Deprinderilor de Viață Independentă.

Sursa: Curentul.ro

 

Vacanţa de iarnă. Elevii şi preşcolarii intră de vineri în vacanţă. Câte zile libere au în 2014

Vacanţa de iarnă. Elevii şi preşcolarii vor intra vineri în vacanţa de iarnă şi se vor întoarce la şcoală pe 6 ianuarie, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN).
Vacanţa intersemestrială este prevăzută de sâmbătă, 1 februarie 2014, până duminică, 9 februarie 2014, cursurile semestrului al doilea desfăşurându-se de luni, 10 februarie 2014, până vineri, 11 aprilie 2014.
Vacanţa de primăvară este cuprinsă între 12 şi 22 aprilie, iar cursurile se vor desfăşura din 23 aprilie până pe 20 iunie.
Vacanţa de vară va începe sâmbătă, 21 iunie, şi se va încheia duminică, 14 septembrie.
Tezele din semestrul I al anului şcolar 2013 – 2014 se vor susţine, de regulă, până la data de 20 decembrie iar cele din semestrul al II-lea – până la data de 23 mai 2014.
Şi studenţii vor intra în vacanţă, însă în cazul lor calendarul este decis de senatul fiecărei universităţi.

Sursa: Gandul.info

l

Medici: Elevii care s-au filmat întreţinând relaţii sexuale la şcoală au avut discernământ

Medicii au stabilit că elevii care s-au filmat în timp ce întreţineau relaţii sexuale pe terenul de fotbal al liceului „Henri Coandă” din Craiova au avut discernământ în timpul săvârşirii actului. În înregistrare, apar doi băieţi de clasa a opta şi o fată de clasa a noua. Cei trei au fost supuşi unei expertize psihiatrice.
Existau suspiciuni că minorii ar fi vândut clipul, însă această teorie nu a fost confirmată până în acest moment. Mihai Dragu, directorul liceului „Henri Coandă” din Craiova a fost demis în urma scandalului.
Acum, cei trei adolesecenţi sunt cercetaţi pentru pornografie infantilă.

Sursa: Gandul.info

 

La Liceul Teoretic Naţional, generaţia Star Trek învaţă sub ochii părinţilor!

În mai puţin doi ani de activitate, Liceul Teoretic Naţional din Bucureşti (www.liceulnational.ro) îşi atinge într-un ritm tot mai alert toate obiectivele calitative şi cantitative pe care şi le-a asumat în faţa principalilor beneficiari – elevii săi şi părinţii acestora, dar şi ca angajament al unei echipe de management deosebit de profesioniste şi ambiţioase. Un corp didactic cu experienţă şi calificări recunoscute pe plan naţional şi internaţional a conturat un curriculum românesc, completat cu elementele necesare pregătirii intensive pentru examenele naţionale, pentru dezvoltarea aptitudinilor şi competenţelor personale. Iar pentru că un specific al României devine acela că tot mai mulţi absolvenţi de liceu se gândesc să abordeze cu curaj studii universitare în străinătate, mai ales în Uniunea Europeană, liceul şi-a dezvoltat legături oficiale cu cele mai importante programe educaţionale din lume.
Aceste deziderate iniţiale, devenite în prezent realităţi concrete, nu ar fi putut fi posibile fără un sistem informatic integrat şi folosirea de software educaţional modern: multe din aceste mijloace noi de predare şi evaluare (des invocatele “manuale informatice”) sunt originale, dar perfect compatibile cu cele utilizate în colegiile occidentale cu tradiţie.
Un exemplu convingător îl constituie structura preconizată a fiecărei lecții, care reprezintă doar una din schimbările majore față de învățământul ”tradițional”:
• Profesorul începe ora prin antrenarea elevilor cu ajutorul unui material multimedia (circa 7 minute) cu principalele teme, concepte şi idei ale noii lecții; urmează parcurgerea unor activități didactice:
• Discuții şi comentarii conduse de profesor cu cei maxim 15 elevi ai clasei;
• Un test de evaluare continuă care să demonstreze că elevii şi-au însuşit conceptele de bază (testul este corectat pe loc şi este trecut doar de elevii care primesc punctaj maxim);
• Pentru elevii care au obținut punctajul maxim la testul iniţial urmează alte activităţi, ce se desfăşoară în ore speciale;
• Cu ceilalţi elevi se lucrează individual până înțeleg pe deplin conceptele de bază şi doar apoi se trece la etapa următoare;
• Ora se termină, iar elevii au ruta proprie de dezvoltare, sprijinită printr-un concept after-school complet, care include şi alimentaţia supravegheată de medic nutriţionist.

O premieră a acestei toamne o constituie sistemul de supraveghere video. Acesta a fost deschis inclusiv către părinţi, care pot accesa prin internet fluxurile video live ale camerelor din sălile de curs, folosind calculatoarele, telefoanele sau tabletele. Accesul este restricţionat prin username şi parolă.
Etapa imediat următoare o va constitui aplicaţia online proprie ce va optimiza procesul de urmărire a evoluţiei şi performanţelor educaţionale ale elevilor Liceului Teoretic Naţional. Un sistem complex de baze de date va îngloba toate informaţiile legate de elevi şi părinţi, clase si grupe (o grupă este parte a unei clase care urmareşte o anumită versiune de materie, cum sunt grupele limbilor străine din cadrul unei clase, sau profilele real / uman), materii, orar, profesori. Profesorii vor accesa sistemul şi introduce atât elemente pentru elevii din clasele la care ei predau una sau mai multe materii, cât şi informaţii privind prezenţa, notele, evaluările de feedback, etc. Părintii vor accesa şi ei sistemul şi vor observa un statut complet al fiecăruia din copii, primind de asemenea prin e-mail si sms notificări: zilnice sau săptămânale, cu detalii mai multe sau mai puţine, în funcţie de opţiunile formulate.
Baza materială este completată de sistemul de acces pe bază de carduri personalizate, în funcţie de orarul şcolii: uşile nu se deschid decât în intervalul destinat intrării şi ieşirii elevilor. Fiecare etaj (hol şi săli de clasă) este conectat la un sistem audio ce este coordonat cu uşurinţă de către recepţionera liceului. Sistemul emite soneriile (pauze/ore), avertizări pentru evenimente speciale, sau anunţuri ale conducerii scolii. Emisia poate fi direcţionată către oricare din etaje sau în mod individual către un anumit elev sau profesor.
Elevii liceului învaţă şi evoluează în cel mai natural mod într-un asemenea mediu educaţional. Pentru părinţii lor însă, clădirea din strada Buzeşti pare a semăna tot mai mult cu nava stelară Enterprise, gazda intergalactică a celebrului serial SF Star Trek! În fapt, Liceul Teoretic Naţional este doar materializarea viziunii directoarei acestuia, prof.dr. Silvia Moraru, cea care a condus mai bine de 25 de ani Colegiul Naţional de Informatică ”Tudor Vianu”, cu rezultatele binecunoscute: peste 1000 de medalii la olimpiadele naţionale, încununate cu alte peste 100 la cele internaţionale de matematică, informatică, fizică, chimie şi chiar biologie: “Prea puţini conştientizează faptul că trebuie să gândim şi să facem pregătirea copiilor şi tinerilor pentru o societate care nu va mai semăna cu cea în care s-au născut, nici măcar cu cea în care învaţă!”.

Sursa: Jurnalul.ro

 

Manual de educaţie alternativă dedicat copiilor cu nevoi speciale

Compendiul „Educaţie Alternativă”, care se adresează tuturor celor care iau parte la procesul educativ al copiilor cu nevoi speciale, a fost lansat, iar Manualul include toate alternativele educaţionale recunoscute în România şi abordează subiecte precum abandonul şcolar sau politicile educaţionale pentru aceşti copii.
Considerată prea scumpă, în unele cazuri ineficientă, neadaptată nevoilor şi particularităţilor psihoindividuale ale copiilor cu deficienţe, educaţia copiilor cu nevoi speciale a fost supusă în ultimii ani reformei care a cuprins întregul sistem de educaţie.
Reducerea numărului şcolilor speciale şi integrarea copiilor cu dizabilităţi în învăţământul de masă au constituit, în România, politici educaţionale implementate brusc, fără o pregătire suficientă a sistemului educaţional, provocând confuzie, teamă de respingere şi autoizolare. De asemenea, ruşinea părinţilor şi rezistenţa în a recunoaşte dificultăţile cu care se confruntă copiii lor constituie alte bariere în drumul educaţiei acestora. „Pe parcursul proiectului am întâlnit o mulţime de părinţi care pur şi simplu nu îşi cunoşteau copiii”, a declarat coordonatorul ştiinţific al compediului, Simona Danciu.
În acest context, prin proiectul „Să redescoperim şcoala” vine în sprijinirea integrării sociale pe termen lung a tinerilor cu dizabilităţi şi a celor cu probleme de adaptare la programul şcolar. „Alternativele educaţionale pot constitui o variantă de educaţie pentru copiii cu nevoi speciale, fiind bazate pe teorii pedagogice şi utilizând metode şi strategii centrate pe elev şi pe progresul acestuia”, a spus Simona Danciu.
Manualul este structurat pe 7 capitole, care abordează teme precum: abandonul şcolar, politici educaţionale pentru copiii cu cerinţe educative speciale, aplicarea metodelor alternative la diferite categorii de dizabilităţi sau rolul specialistului în desfăşurarea activităţilor. „Sperăm sincer ca lucrarea să contribuie la o mai bună şi corectă înţelegere a problematicii copiilor cu nevoi speciale şi, implicit, a necesităţii unui program educaţional coerent, care să urmărească obţinerea maximumului de autonomie posibil pentru copil”, adaugă Simona Danciu.
Grupul ţintă al acestui proiect implică preşcolari şi elevi cu dizabilităţi de auz, de vorbire, locomotorii, de integrare psiho-comportamentală, de autism şi diabet (precum şi alte tipuri de dizabilităţi conform clasificării din legislaţia naţională), cu vârstă cuprinsă între 6 şi 16 ani, integraţi într-o formă de şcolarizare.

Sursa: Puterea.ro

 

Şcolile din Târgovişte primesc bani. Campania PUTEREA privind situaţia de la Târgovişte dă de lucru Guvernului

Victor Ponta spune că trimite Corpul de Control să verifice situaţia şcolilor fără căldură din Târgovişte. “Dacă Corpul de Control constată pe bază de documente (nereguli în procedurile de achiziţie – n.r.), evident că vom sesiza organele statului. Am făcut-o şi în alte cazuri şi mă aştept ca Justiţia să-şi facă datoria”, a spus primul ministru. Premierul a spus că vrea ca toate autorităţile să se implice pentru rezolvarea problemei şi a promis sprijin financiar în acest sens. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a precizat că trei unităţi de învăţământ din oraş au centrale termice începând de săptămâna trecută, în alte două şcoli vor fi montate centralele în luna ianuarie, iar restul şcolilor vor avea centrale funcţionale până la sfârşitul acestei luni.

Sursa: Puterea.ro

 

De ce este nevoie de un manual pentru copiii cu dizabilităţi

Un manual dedicat elevilor cu cerinţe educaţionale speciale – copiii cu deficienţe şi cu tulburare de spectru autist – a fost lansat marţi, în Capitală. Cartea se adresează atât profesorilor, cât şi părinţilor şi conţine exerciţii şi bune practici pentru fiecare dizabilitate.
De ce copiii cu dizabilităţi nu sunt integraţi în sistemul de învăţământ de masă
„Unui băieţel îi venise vremea să meargă la şcoală. În prima zi de şcoală, învăţătoarea i-a spus să deseneze o floare. Băieţelului îi treceau prin minte o mulţime de flori, care de care mai colorate şi mai frumoase. Când s-a apucat să deseneze, învăţătoarea l-a oprit. „Stai! Nu ţi-am dat modelul!”, i-a spus ea. Băieţelul a şters florile pe care el le desenase şi imitat floarea pe care o desenase învăţătoarea pe tablă: o floare roşie, cu frunze verzi. Într-o zi, părinţii lui s-au mutat într-un alt oraş şi băieţelul a ajuns la o altă şcoală. În prima zi, şi noua învăţătoare l-a pus să deseneze o floare. Copilul a aşteptat, cuminte, ca învăţătoarea să deseneze o floare pe tablă. Atunci, ea i-a spus: „Dacă eu îţi spun cum să desenezi floarea, cum te vei mai deosebi tu de ceilalţi copii?”. Şi l-a îndemnat să deseneze. Băieţelul a desenat … o floare roşie, cu o frunză verde”. Anecdota relatată mai sus de profesorul universitar Viorel Nicolescu explică, în termeni simpli, cu ce se confruntă copiii cu cerinţe educaţionale speciale, în sistemul de învăţământ de masă din România.
Din 2011, copiii cu dizabilităţi uşoare şi medii ar trebui să fie integraţi în sistemul de învăţământ de masă, conform Legii Educaţiei Naţionale, însă, din cauză că profesorii nu beneficiază de cursuri de calificare, pentru a şti cum să interacţioneze cu aceşti copii, mulţi dintre elevi sunt obligaţi să urmeze cursurile unei şcoli speciale, a explicat, pentru România Liberă, psihologul Simona Danciu, coordonatoare a celui de-al doilea manual din România adresat copiilor cu dizabilităţi.
Totodată, sunt multe cazuri în care profesorii se tem că micuţii sunt (auto) agresivi sau sunt greu de supravegheat, a mai arătat Simona Danciu.
Psihologul a mai spus şi că profesorii sunt reticenţi să integreze în clasă un copil cu deficienţe din cauză că nu ştiu cum vor reacţiona ceilalţi părinţi, pentru că sunt cazuri în care ei s-ar putea opune ca micuţii lor să înveţe la un loc cu un copil cu dizabilităţi.
În ciuda acestor situaţii, atrage atenţia psihologul, există şi exemple de şcoli care au reuşit să integreze „cu succes” copii cu dizabilităţi în învăţământul de masă.
Astfel, numai în Bucureşti, sunt aproximativ 800 de copii integraţi în sistemul de învăţământ de masă, peste 60 de profesori itineranţi şi în jur de 100 de şcoli speciale şi integratoare, conform Simonei Danciu.
Manualul lansat marţi de Asociaţia C4C, în cadrul proiectului european „Să redescoperim şcoala”, se adresează preşcolarilor şi elevilor cu dizabilităţi de auz, de vorbire, locomotorii, de integrare psiho-comportamentală şi autism, cu vârste cuprinse între 6 şi 16 ani, integraţi într-o formă de învăţământ.
„Manualul este inspirat din practică şi din interacţiunea cu copiii. Ideea cărţii este ca şi copiii cu diverse deficienţe să fie integraţi în sistemul de învăţământ de masă”, a explica Simona Danciu.
Este a doua lucrare editată în România după 1989 care reuneşte toate metodele pedagogice alternative: pedagogie curativă, Freinet, Jena, Montessori, Step by step şi Waldorf, susţin reprezentanţii asociaţiei C4C, care au editat cartea. Manualul conţine activităţi practice pentru copiii cu diferite dizabilităţi şi sfaturi pentru pedagogi.
Cartea poate fi comandată gratuit de la sediul Asociaţiei C4C – Communication for Community sau descărcată de pe site-ul organizaţiei.

Sursa: Romanialibera.ro

 

Corpul de Control, verificări la şcolile fără căldură din Târgovişte

Premierul Victor Ponta a anunţat, marţi, că trimite Corpul de Control să verifice situaţia şcolilor din Târgovişte care nu au căldură, transmite Mediafax.
„Dacă Corpul de Control constată pe bază de documente (nereguli în procedurile de achiziţie – n.r.), evident că vom sesiza organele statului. Am făcut-o şi în alte cazuri şi mă aştept ca justiţia să-şi facă datoria”, a spus Victor Ponta, întrebat dacă are cunoştinţă despre eventuale nereguli în derularea procedurilor de achiziţie a centraleor termice pentru şcolile de Târgovişte. Premierul a mai spus că nu-l mulţumeşte numai găsirea unei persoane vinovate, ci vrea ca toate autorităţile să se implice pentru rezolvarea problemei, el promiţând sprijin financiar în acest sens.
„Dacă au nevoie (autorităţile din Dâmboviţa – n.r.) de sprijin financiar, evident că-l acordăm şi trebuie să avem grijă ca pe viitor să nu ne mai trezim în luna noiembrie că autoritatea locală competentă nu a făcut procedura şi să începem să alergăm cu caloriferul să rezolvăm probleme de acest gen. Şcolile din Târgovişte nu sunt ale Ministerului Educaţiei, sunt ale Primăriei Târgovişte, dar asta nu înseamnă că nu încercăm să vedem ce putem îmbunătăţi la partea de organizare şi control în aşa fel încât să nu mai fie probleme”, a mai spus Ponta.
Acesta a adăugat că şcolile din Târgovişte „nu sunt ale Ministerului Educaţiei, sunt ale Primăriei Târgovişte, dar asta nu înseamnă că nu încercăm să vedem ce putem îmbunătăţii la partea de organizare şi control în aşa fel încât să nu mai fie probleme”.
Prezent alături de premier la Târgovişte, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a precizat că trei unităţi de învăţământ din oraş au centrale termice de săptămâna trecută, în alte două şcoli vor fi montate centralele în luna ianuarie, iar restul şcolilor vor avea centrale funcţionale până la sfârşitul lui decembrie, potrivit afirmaţiilor autorităţilor locale.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dâmboviţa, Mihaela Anton, a declarat că, în prezent, 14 unităţi de învăţământ din oraş nu au centrale termice.
În municipiul Târgovişte funcţionează 34 unităţi de învăţământ, dintre care 14 licee, zece şcoli gimnaziale, nouă grădiniţe şi o Şcoală Gimnazială Specială.
Zeci de imobile din Târgovişte – unităţi şcolare, blocuri de locuinţe ANL, blocuri de locuinţe sociale şi instituţii publice între care şi primăria – au rămas fără căldură după ce societatea de termoficare Termica, la care respectivele imobile erau racordate, a intrat în insolvenţă şi şi-a încetat activitatea.
Primarul oraşului, Gabriel Boriga, spunea că în vara anului trecut s-a pus pentru prima dată problema montării de centrale termice în imobilele care au fost racordate la operatorul de termoficare Termica şi că de atunci şi până în luna august a acestui an, când Termica a intrat în insolvenţă, Consiliul Local Târgovişte nu a votat proiectul privind aprobarea montării acestor centrale în clădirile afectate, astfel că şcolile şi instituţiile publice au intrat în iarnă fără căldură. Între timp, au fost montate centrale termice în unele unităţi de învăţământ, în timp ce în altele au fost cumpărate calorifere. Săptămâna trecută, cursurile au fost suspendate, până în 21 decembrie, în cinci unităţi de învăţământ, după ce reprezentanţii şcolilor au solicitat acest lucru, motivând că în sălile de clase nu se atinge temperatura de 18 grade Celsius, caloriferele electrice nefăcând faţă. La începutul lunii decembrie, câteva sute de elevi ai mai multor şcoli din oraş au protestat în stradă din cauza frigului din clase, iar premierul Victor Ponta anunţa că Ministerul Educaţiei va trimite o echipă de control să verifice situaţia din şcoli.

Sursa: Romanialibera.ro

UNIVERSITAR

GALA LSRS Cine sunt cei mai buni 50 de studenţi români de peste hotare în 2013

50 de finalişti au fost selectaţi pentru cele opt categorii ale Competiţiei „Premiile LSRS pentru Excelenţă Academică în Străinătate” pentru anul universitar 2012-2013, dintre cei 200 de tineri români care s-au înscris în cursa pentru Marele Premiu LSRS: Studentul Român al Anului din Străinătate.
Pentru al cincilea an consecutiv, Liga Studenţilor Români din Străinătate îi va premia pe cei mai buni studenţi români din ţară şi din străinătate în cadrul unui eveniment de excepţie. Gala Studenţilor Români din Străinătate va avea loc în data de 8 ianuarie 2014 la Palatul Parlamentului în Bucureşti.
200 de tineri români s-au înscris în cursa pentru Marele Premiu LSRS: Studentul Român al Anului din Străinătate. Dintre aceştia, aproape 50 de finalişti au fost selectaţi pentru cele 8 categorii ale Competiţiei „Premiile LSRS pentru Excelenţă Academică în Străinătate” pentru anul universitar 2012-2013, se arată într-un comunicat al LSRS.
Finaliştii, pe categorii:
1. Europa universitar:
CRĂCIUN Lucian Ştefan – studii ce îmbină matematica şi ştiinţele economico-statistice la Universitatea Warwick din Marea Britanie, reuşind să termine anul întâi pe prima poziţie în întregul departament. A avut două internshipuri în Banca Naţională şi Ministerul Economiei, iar pe termen lung, visează să lucreze într-una dintre cele mai importante organizaţii de profil economico-financiar din lume, revenind la un moment dat în România.
CRĂCIUNESCU Miruna – în anul doi la un program de masterat Erasmus Mundus în literatură comparată franceză italiană şi cultură europeană, obţinând două burse finanţate de Comunitatea Europeană şi de Fond Société et Culture Québec. Din 2012, lucrează la un memoriu de reprezentare a umanismului în romanele istorice ale lui Marguerite Yourcenar şi Luther Blissett, vizând continuarea studiilor la nivel doctoral la Universitatea McGill, Montréal. Este membră UNEQ-Uniunea Scriitorilor din Québec şi ASLRQ-Asociaţia Scriitorilor de Limbă Româna din Québec.
DANCIU Diana-Patricia – cursuri de licenţă în matematică la Universitatea din Cambridge, interesat de bioştiinţe -modelarea matematică şi computaţională a sistemelor biologice. Acum este la un master în Systems Biology la Cambridge.În vara lui 2013, a făcut parte din grupul de Genomică Statistică la Institutul European de Bioinformatică Cambridge (parte a EMBL), în cadrul unui proiect finanţat de Biotechnology and Biological Sciences Research Council.
ILIEV Sergiu – pasionat de inginerie aerospaţială, este în anul doi la Imperial College London, în Marea Britanie. Obiectivele sale pe termen lung sunt să devină pilot, apoi astronaut în cadrul NASA sau ESA.
MĂRGINEANU Michael-Bogdan – a studiat biochimie şi biologie celulară la Jacobs University Bremen; din această toamnă, a început studiile de Master în biologie celulară la King Abdullah University of Science and Technology (KAUST) din Arabia Saudită. În prezent, este singurul student român în acest campus de la Marea Roşie.
STOICA Bogdan Alexandru – are o bursă de masterat în Elveţia, la Şcoala Politehnică Federală din Lausanne, în criptografie. Ăşi doreşte „să aibpă şansa de a urca la catedră şi de a-şi împărtăşi experienţele generaţiilor ce vor urma”.
2. Europa post-universitar:
CIMPOI Mircea – doctorand în inginerie (Computer Vision) la Universitatea din Oxford, în cadrul Visual Geometry Group, cu bursă din partea departamentului, lucrează la clasificarea şi descrierea texturilor în limbaj natural, după ce înainte a lucrat ca programator la Centrul Microsoft din Serbia, în echipa Bing Augmented Reality. A participat la Imagine Cup (Software Design), reprezentând România la finala mondială din 2008, împreună cu echipa.
DRUŢĂ Oana – bursă de studii în Japonia, în 2004, apoi Master în Urbanism la Universitatea Michigan, studiind dezvoltarea comunitară şi a locuirii. A revenit în Bucureşti în 2011, „mânată de schimbarea vine de jos în sus”, şi s-a alăturat mediului neguvernamental, lucrând cu un grup de tineri urbanişti în mai multe proiecte de regenerare urbană.
GHERBOVEŢ Olga – licenţă în Chimie, apoi şi-a contuinuat studiile în una din Şcolile franceze de ingineri, cu renume în domeniul chimiei organice şi farmaceutice, fiind interesată de cercetarea în domeniul cancerului.
GRIGORE Alexandra – a urmat în paralel cursurile Universităţii Politehnice şi pe cele ale Academiei de Studii Economice din Bucureşti, apoi a obţinut o bursă pentru masterat în Germania. A terminat masteratul cu notă maximă, câştigând premiul DAAD pentru cel mai bun student internaţional din universitate. Anul trecut a obţinut şi prestigioasa bursă pentru doctorat a fundaţiei Bill and Melinda Gates pentru Universitatea din Cambridge (50 admişi din 4500 candidaţi). Proiectul său de doctorat se axează pe construirea unui aparat RMN (rezonanţă magnetică nucleară) portabil pentru detectarea bacteriilor patogene în mediile cu resurse limitate. În acelaşi timp, împreună cu o echipă a înfiinţat o companie cu specific social (www.simprints.com), având ca scop dezvoltarea unui dispozitiv de scanare a amprentelor pentru monitorizarea pacienţilor în ţările în curs de dezvoltare.
JIMBOREAN Alexandra – a absolvit facultatea de matematică şi informatică din Cluj cu 10, ca şefă de promoţie, apoi a mers în Austria, Linz, unde a urmat un program de master internaţional, urmat de studii doctorale, cu bursă dată de guvernul francez, în Strasbourg, Franţa. A obţinut şi bursa de excelenţă Google Anita Borg. Acum este post-doctorand la Universitatea din Uppsala, Suedia, luptă în competiţii de proiecte cu specialişti în informatică din toată lumea şi le predă studenţilor suedezi.
POPESCU George – la studii în străinătate din 2009, de atunci şi până în prezent a studiat şi lucrat în trei ţări europene: Franţa, Danemarca şi Elveţia la universităţi şi companii de top: Ecole Polytechnique la Paris în Franţa, Siemens Wind Power în Danemarca şi Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) in Elveţia. În perioada 2012-2013, ca doctorand în anul trei la EPFL, s-a concentrat pe cercetare şi a continuat să şi predea. În aceeaşi perioadă, a ocupat funcţiile de preşedinte al organizaţiei românilor de la EPFL şi preşedinte al comisiei doctorale a tuturor studenţilor doctoranzi din campus.
3. America de Nord universitar:
CONSTANTIN Marius – student la Princeton University, în Fizică (optică cuantică), a lucrat în proiecte de cercetare în cosmologie, optică cuantică şi fizica plasmei, fiind ghidat de profesori renumiţi din fiecare domeniu. Dintre toate, proiectul în fizica plasmei în contextul fuziunii a avut cel mai mult succes şi a prezentat rezultatele la 3rd International Symposium on Lithium Applications for Fusion Devices în Italia, urmând să finalizeze un articol într-un jurnal ştiinţific.
LEBĂDĂ Ana-Maria – primul român educat în antropologie socioculturală în Ivy League şi primul român care conduce Adunarea de Tineret de la ONU (care a dat lumii primul Trimis pe Tineret al Secretarului General ONU din istorie – Ahmad Alhendawi). În 2012-2013, ca specialist în marketing şi comunicare, a organizat cea mai importantă conferinţă din domeniul mediului de la Universitatea Columbia, singura organizaţie studenţească din domeniul dezvoltării durabile, cu membri din toate facultăţile Universităţii Columbia şi două conferinţe la nivel înalt, organizate de directorul Columbia Business School.
ILIEŞIU Luca-Victor – studiază Fizica la Princeton University, concentrându-se pe cosmologie. În ultimele veri, a lucrat în cercetare teoretică, analizând modele pentru condiţiile primordiale din universul nostru. În timp ce experimentul de la Organizaţia Europeană pentru Cercetare Nucleară (CERN) poate observa doar particule la energii limitate, prin cosmologie putem descrie comportamentul particulelor la energii foarte mari, spune el. „Folosind observaţii ale radiaţiei cosmice, am reuşit să corelăm modelul nostru cu un model din fizica particulelor, prin care putem să prezicem masa unei particule similare cu bozonul Higgs, recent descoperit la CERN. În timpul cercetării mele, am fost susţinut de românii extraordinari din străinătate, care m-au inspirat prin munca lor formidabilă de cercetare. Aşadar, mi-am stabilit un obiectiv – mi-aş dori să pot să reunesc această comunitate într-un institut de studii avansate în România”, susţine cercetătorul.
TUDOR Eugen – student masterand în anul doi în cadrul Jackson School of Geosciences la University of Texas at Austin, în Statele Unite ale Americii, unde lucrează ca asistent de cercetare pe un proiect finanţat de Statoil SA, în Nordul Patagoniei, Argentina, pe caracterizarea unui bazin de sedimentare pentru a înţelege mai bine rezervoarele de hidrocarburi din subteran, supervizat de unul dintre cei mai buni geologi din domeniu, Ron Steel.
ZELKO Ioana Alexandra – a studiat fizică la Massachusetts Institute of Technology (MIT), a lucrat ca asistent de laborator şi ca tutore şi s-a alăturat proiectului Omniscope, un telescop prototip, care funcţionează prin interferometrie între o matrice de antene şi al cărui scop final este crearea unei hărţi în 3D a universului şi descoperirea de noi informaţii despre materia şi energia întunecată. În ultimii doi ani şi jumătate, a fost trezorier pentru Romanian Student Association de la MIT.
4. America de Nord post-universitar
COMAN Sonia – student, asistent universitar şi cercetător la Columbia University, specializare în artă franceză. Are şi cunoştinţe de limbă şi cultură japoneză. Activitatea sa profesională împleteşte domeniul creativ-artistic cu cel academic şi de cercetare. Ca artist plastic, poet şi dramaturg, a avut numeroase expoziţii personale şi de grup, a publicat în reviste de specialitate pe plan internaţional, iar una dintre piesele sale de teatru a fost pusă în scenă în Statele Unite şi în Slovenia. Poeziile sale haiku, tanka şi renku au primit importante distincţii atât în Japonia, cât şi în alte ţări.
LITERAT Ioana – a plecat din ţară la 17 ani, când a fost aleasă drept reprezentanta României la United World College (Canada), un colegiu internaţional, prezidat de Nelson Mandela si de Regina Noor a Iordaniei. Apoi a primit o altă bursă de studii la Middlebury College (SUA), unde s-a profilat pe film şi a absolvit summa cum laudae, (Highest Honors) în film şi media, obţinând şi premiul David Goldman pentru excelenţă academică. După absolvire, a lucrat în India ca şi coordonator al unui program educaţional de film şi media pentru copiii din castele marginalizate. În această funcţie, a pilotat un curs practic de film documentar, pe care l-a predat în şcoli publice. Acum este doctorand în anul IV la University of Southern California, unde studiază modele pedagogice participative şi forme de colaborare artistică online.
MOGA Iustin – student în anul III la Facultatea de Medicină George Washington University în Washington DC. În vara anului 2012, a început un proiect de cercetare în domeniul chirurgiei ortopedice pentru a studia coroziunea protezelor de şold din metal în timp. Rezultatele acestui proiect au fost prezentate deja la mai multe conferinţe, inclusiv în Toronto, Miami şi Dallas, şi vor fi prezentate la alte conferinţe în 2014. În anul universitar 2012-2013, a participat, de asemenea, la reuniunea anuală a American Academy of Orthopaedic Surgeons, unde a aflat despre cele mai recente evoluţii în domeniul chirurgiei ortopedice.
ZIGONEANU Imola – postdoctorandă care se specializează în SUA la o universitate de top internaţional, cu experienţă vastă în domeniul ştiinţelor exacte şi medicale. Cercetarea ei se bazează pe inventarea bio-senzorilor care permit măsurarea activităţii într-o singură celulă, a enzimelor stimulate anormal în diferite tipuri de cancer. Utilizează deja aceşti bio-senzori pentru analiza tumorilor recoltate de la pacienţi, rezultatele obţinute contribuind la dezvoltarea unor terapii individualizate. Importanţa acestei cercetări este recunoscută de Institutul Naţional de Sănătate din SUA, care a acordat un scor excelent grantului său. De asemenea, a primit în SUA rezidenţă permanente datorită „abilităţilor sale inovative excepţionale, având un grad de expertiză mult superior celor care lucrează în domeniul ei, rezultatele cercetării sale aducând beneficii deosebite la nivel naţional.”
ZIGONEANU Lucian – postdoctorand la Duke University din SUA, o universitate ce se plasează constant în topul celor mai bune colegii din lume, cercetare specifică legată de meta-materiale acustice cu proprietăţi imposibil de obţinut în materialele convenţionale, cu rezultate publicate în jurnale extrem de apreciate de către cercetători. Un alt subiect de cercetare în care este implicat studiază fizica Pământului, mai precis influenţa fulgerelor asupra atmosferei înalte a planetei. Vara trecută a obţinut primele înregistrări video de mare viteză, din locaţii multiple, ale unor astfel de fenomene.
5. Alte continente:
BURLACU Ruxandra – 25 de ani, cu o experienţă de 5 ani în Seul, inima Asiei. În prezent, este implicată în mai multe proiecte şi toate au scopul de a crea o punte de legătura între cele două culturi dragi ei: România şi Coreea de Sud.
CÂRLAN Florin – doctorand la Facultatea de Studii Avansate din cadrul Beijing Language and Culture University. Licenţiat în teologie, cu studii masterale în Drept Canonic şi Instituţii Comunitare la Facultatea de Drept a Universităţii „Ovidius” din Constanţa, a obţinut în 2012 o bursă naţională pentru aprofundarea limbii chineze la Beijing. Fiind singurul student român cu studii teologice din China, în 2013 a primit din partea oraşului Beijing o bursă specială pentru un stagiu de studii de doctorat. Tema cercetarii este studiul comparativ între gândirea filozofico-religioasă a lui LaoZi, pe baza recentelor descoperiri de la MaWangDui şi GuoDian, şi spiritualitatea creştin-ortodoxă, în lumina operelor patristice ale Părinţilor din primele veacuri. În prezent, proiectul de cercetare pe care l-a iniţiat este unic în China şi probabil şi în lume. A studiat limba chineză şi limba persană la Facultatea de Limbi şi Civilizaţii Orientale din cadrul Universităţii Bucureşti şi a beneficiat şi de o bursă de studii în Iran.
FĂT Mihai Ionuţ – a intrat la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine a Universităţii Bucureşti cu nota de 10 la examenul de limbă chineză. A participat la concursul internaţional de limbă chineză Chinese Bridge (Shanghai), fiind primul român care a luat parte la o asemenea competiţie. Ulterior, a beneficiat de o bursă mixtă şi a continuat studiile de filologie chineză în China, la Beijing Language and Culture University (BLCU), urmate de un studiu de master la Peking University(PKU) în cadrul Facultăţii de Filozofie, Secţia de Filozofie Chineză, fiind primul român care a studiat şi absolvit la această secţie, iar acum urmează un doctorat.
SIBIŞTEANU Horea – a candidat pentru o bursă de studii în Japonia pentru că a considerat că ar fi ţara cea mai potrivită pentru formarea ei profesională şi din primii ani ai facultăţii a decis să se specializeze în Reabilitare Structurală, pentru că riscul seismic reprezintă una dintre problemele majore ale României. În activitatea de cercetare, m-am implicat activ în proiectul meu de cercetare, dar mi-am ajutat şi colegii de laborator în realizarea proiectelor lor.
WAMSIEDEL Marius – a studiat pe trei continente, la instituţii de învăţământ superior prestigioase. A fost stagiar la Camera Reprezentanţilor din Arizona. După ce a absolvit facultatea, a revenit în ţară şi a realizat cercetări inovatoare despre incluziunea minorităţii rome şi reproducerea inter-generaţională a inegalităţii etnice. În prezent, urmează doctoratul la universitatea chineză cel mai bine poziţionată în clasamentele internaţionale, Universitatea din Hong Kong. Lucrarea sa propune o analiză etnografică de tip comparativ a evaluării morale a pacienţilor în China continentală şi din România. În noiembrie, a fost premiat la Fribourg (Elveţia), pentru o lucrare pe tema practicilor informale.
6. România:
BUIGA Petronela – a studiat la Facultaea de Medicină, dar are în spate şi activitatea de voluntariat, conferinţele şi cursurile din variatele domenii, premiile şi bursele de cercetare câştigate (Londra, Oxford, Strasbourg). Urmează şi un master în Management.
CIORUŢA Bogdan – ”Puţini sunt cei care ar refuza să studieze în străinătate pentru că-şi iubesc mai mult facultatea sau oraşul”, spune el. Din martie 2014, va merge cu o bursă Erasmus la un stagiu de practică la Universitatea Cassino (Italia). Spune că este unul dintre studenţii care îşi „sacrifică” bursa din facultate pentru a participa la conferinţe şi simpozioane (Alba Iulia, Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov, Iaşi). Îşi doreşte să ajungă într-o bună zi ”profesor, formator sau mentor, capabil de a le arăta tinerilor că „sacrificiul” pentru ştiinţă are o frumuseţe aparte”.
FRONOIU Oana Mădălina – voluntar şi pasionată de chimie, inginerie şi fotografie. „Cred că numai prin muncă poţi ajunge să fii cel mai bun, iar asta nu se identifică de cele mai multe ori cu o notă maximă la un examen. Muncesc pentru tinerii de mâine; cu paşi mici, dar siguri creştem împreună o lume a faptelor”, spune ea.
LUPU Elena Sorina – spune că o caracterizează cuvintele spuse de Albert Einstein: „nu am vreun talent special, dar sunt extraordinar de curios.” A ajuns pentru prima dată la NASA când avea 15 ani, la un concurs organizat la U.S. Space & Rocket Center, Alabama. S-a întors acasă cu două premii şi o dragoste imensă pentru tehnologii spaţiale. Este studentă la Facultatea de Electronică, din cadrul Politehnicii şi leader-ul echipei LOW Gravity, ce va lansa un experiment în Aprilie 2014 de la baza Kiruna, Suedia, în cadrul unui proiect organizat de Agenţia Spaţială Europeană. În cei 6 ani, a obţinut mai multe premii la NASA şi la alte proiecte internaţionale, iar, de curând, a reprezentat România la Congresul Internaţional de Astronautică, unde a câştigat un premiu important.
ŞERBAN Andreea Mădălina – în paralel cu ciclul de licenţă la Medicină, la UMF „Carol Davila”, a urmat la Universitatea Paris V „René Descartes” şi un Master 1 în domeniul Geneticii, cu un stagiu de pregătire la Institut national de la santé et de la recherche médicale (INSERM). Anul acesta a primit Bursa Guvernului Francez pentru a continua parcursul în cercetare la Universitatea Paris XI, unde studiez principiile terapiei genice şi celulare în medicina regenerativă. În acelaşi timp, beneficiază de statutul de cercetător invitat la Institutul Pasteur, iar proiectul pe care îl dezvoltă vizează regenerarea celulelor stem de la nivelul fibrei musculare supuse stresului inflamator, modelul ales fiind sepsisul. A fost şefă de promoţie anul acesta la UMF „Carol Davila”. Este de asemenea voluntar în cadrul Ligii Naţionale Împotriva Cancerului.
7. Erasmus:
BURCIU Silvia – membru AIESEC Bucureşti, a fost cu o bursă Erasmus în Portugalia şi masterand la Copenhagen Business School, Danemarca.
BUTA Andra-Maria – „Sunt încă o idealistă. Cred în oameni, în puterea lor de a schimba lumea. Cred în bun-simţ, în principiile morale universale, în legile naturii atât de simplu, dar de logic construite. Cred în firesc. Tind spre echilibru, acel echilibru absolut care produce vidul, vidul care duce spre infinit. Încă încerc să îmi găsesc locul în acest imens puzzle al lumii, să-mi determin rolul şi să-mi aduc contribuţia în societate. Deocamdată, încerc să mă implic ori de câte ori am ocazia, spun „pas” la neutralitate”, spune ea.
GALL Sabina – studentă la Medicină în anul VI
PETRE Alexandra – a studiat matematică timp de 13 ani şi vrea o carieră în consultanţă în management pe partea de strategie. A participat în mai mult de 10 proiecte de voluntariat în ultimii trei ani.
VÎJDEA Ana-Maria – a studiat Cinematografie, Fotografie şi Media în cadrul Facultăţii de Teatru şi Televiziune a Universităţii Babeş-Bolyai. A participat la un masterclass de film documentar din cadrul Astra Film Festival şi la elaborarea unui proiect de film sub coordonarea regizorului Andrei Ujică. De-a lungul anilor de studiu, a participat la diferite programe de training, cel mai recent fiind Aristoteles Workshop. Filmul realizat a fost selectat de diferite festivaluri naţionale şi internaţionale precum IDFA, East Silver Market, One World, BIEFF. În 2012 a aplicat pentru o bursă de studii Erasmus, în Turcia. În urma programului de mobilitate, a realizat două filme documentare, unul dintre ele aflat în prezent în post-producţie.
8. Arte:
BIVOL Ana – originară din Moldova, a început studiul la vioară de când avea 5 ani. În 2011, a fost acceptată la Masterat în Chicago, la o universitate cu un program puternic de vioară şi orchestră simfonică. Primul an în State a fost foarte greu, spune ea, neştiind pe nimeni şi vorbind cu greutate limba engleză. Acum urmează programul de Post-Masterat acolo, iar în iarnă începe audiţiile pentru diferite orchestre simfonice.
MARINESCU Axia – în 2013, a absolvit concomitent ciclul de Master în pian la Conservatorul Regal de muzică din Bruxelles şi licenţa în filosofie la Universitatea Sorbona din Paris, ambele cu distincţia Magna cum laude. Tot în 2013, a avut onoarea de a fi primul artist român invitat de către Statul Francez să concerteze în cadrul ceremoniei decernării prestigioasei distincţii „Legiunea de onoare,” la Paris. „Povestea mea începe la vârsta de 5 ani, când am luat primele lecţii de pian. Am debutat la 11 ani cu orchestra Radiodifuziunii române, iar la 17 ani pe scena Ateneului român. După numeroase premii la olimpiadele de muzică şi concursuri internaţionale, mi-am continuat drumul, având şansa de a studia cu mari pianişti ai lumii la Conservator, atât în Paris, cât şi în Bruxelles”, spune el. A publicat mai multe articole, în special în reviste premiate de Fundaţia Templeton din SUA.
BALTAG Olga – în vara anului 2014 va absolvi masterul de Studii Teatrale (Arts de la scene) în cadrul Universităţii din Strasbourg. Vrea să devină actriţă, dar este pasionată şi de scris: în vara anului 2012, a publicat prima ei carte (Autopsia Sufletului, Editura Iulian), „o culegere de texte de diferite nuanţe şi de factură literară, de la poezii în rimă la cele în vers alb şi până la proză”. Timp de doi ani a fost Preşedinta Asociaţiei regionale Jeunes Moldaves Strasbourg, ce are ca scop informarea şi ajutarea studenţilor nou-veniţi în Franţa cu sarcinile administrative, social-culturale şi altele. A devenit şi membră a Asociaţiei Studenţilor Români la Strasbourg (ADERS), iar în cadrul acesteia este organizatoarea concertului de Tradiţii şi Obiceiuri de Iarnă, din data de 9 decembrie la Strasbourg.
DRĂGOI Alecsandra Raluca – are 20 de ani şi, de 3 ani, studiază fotografia la Universitatea din Portsmouth.
GUNEA Noemi – după ce a absolvit secţia de actorie a Universităţii Hyperion, Bucureşti, a fost admisă Conservatorul Naţional de Artă Dramatică din Paris, cea mai prestigioasă şcoală de teatru din Franţa. A jucat rolul principal în două piese de teatru (Texte scurte de Matei Vişniec şi Howl), în mai multe proiecte de cinema (lungmetraje independente, rol principal în scurtmetraj). Anul acesta, urmează cursurile programului Certificat D’études Corporelles de la Sorbonne Nouvelle, unde aprofundează dansul contemporan, şi va filma în vacanţa de iarnă un rol principal într-un lungmetraj în Bucureşti.
JUCAN Ioana – doctorandă în Teatru şi Performance Studies şi masterandă în Filosofie la Brown University în SUA. Proiectul său doctoral îmbină teatrul şi filosofia, contribuind la eforturile de creare a unui nou domeniu interdisciplinar numit Performance Philosophy. Este membră a asociaţiei internaţionale Performance Philosophy, precum şi lideră a grupului Performance and Philosophy la Brown. Este membră fondatoare şi regizor artistic al trupei Listening LabOratory. A lucrat ca dramaturg cu New York City Players (spectacolul Vision Disturbance). Spectacolele sale s-au jucat la Granoff Center for Creative Arts (Providence, SUA), Watermill Center (New York, SUA), Academia de Teatru din Helsinki, Festivalul Internaţional de Teatru Sibiu, Schaufenster Theater (Halle, Germania), precum şi în alte spaţii.
MIRCEA Sînziana – are 21 de ani şi este pianistă, studentă în prezent în anul trei la Hochschule für Musik und Tanz Köln, în Germania, cea mai mare universitate de muzică din Europa. De asemenea, în perioada septembrie 2013-aprilie 2014, beneficiază de o bursă Erasmus la Guildhall School of Music and Drama din Londra. În anul 2011, a absolvit Liceul de Muzică George Enescu din Bucureşti, cu media 10.00 la Examenul de Bacalaureat. În cei doi ani de studiu petrecuţi acolo, a avut rezultate academice excepţionale, obţinând, la finalul anului doi, notă maximă la toate examenele, fiind singură din anul meu cu acest rezultat. De asemenea, a fost acceptată că studentă Erasmus atât la Royal College of Music Stockholm, cât şi la Guildhall School of Music London, optând pentru cea din urmă. În timpul studiilor din Germania şi Anglia, a desfăşurat numeroase recitaluri solo în România (Ateneul Român), Japonia (turneu de recitaluri Toyama, Okayama, Tokyo – 2012), Austria (Viena), Italia (Musica Riva Festival), Germania, dar şi cu orchestră, dintre care cea mai recentă a fost la Tokyo Metropolitan Theatre.
Cine sunt membrii juriului
Selecţia finală a candidaţilor este realizată de către Comisia de evaluare prezidată, ca în fiecare an, de Dl. Prof. Univ. Dr. Acad. Ionel Haiduc, Preşedinte al Academiei Române. Membrii Comisiei de evaluare a acestei ediţii sunt Dl. Florin Codre, Dl. Mircea Tudor, Dl. Dumitru Prunariu, Dl. Prof. Univ. Dr. Adrian Streinu Cercel, Dl. Prof. Univ. Dr. Eliot Sorel şi Dl. Prof. Univ. Dr. Adrian Gheorghe.
Câştigătorii vor fi anunţaţi în cadrul Galei Studenţilor Români din Străinătate, din data de 8 ianuarie 2014. Evenimentul va reuni la Palatul Parlamentului studenţi şi tineri profesionişti, personalităţi din mediul academic şi sectorul public, din mediul de afaceri şi cel neguvernamental. Totodată, la eveniment vor urca pe scenă tineri artişti români de renume internaţional, alături de care invitaţii şi membrii Ligii vor sărbători 5 ani de existenţă a LSRS.

Sursa: Adevarul.ro

 

Lectorii universitari români pot dezvolta cursuri de istoria artei printr-un program internaţional

Lectorii universitari români pot crea noi cursuri universitare a căror tematică vizează istoria artei, studiile şi ştiinţele culturale, în cadrul unui program internaţional ce are ca scop cercetarea şi înţelegerea istoriei culturale recente, se arată într-un comunicat de presă.
Lectorii universitari români pot aplica pentru proiectul „Patterns Lectures 2014/2015”, care îşi propune să încurajeze dezvoltarea de noi cursuri universitare a căror tematică vizează istoria artei, studiile şi ştiinţele culturale.
Perioada pentru înscrieri este 16 decembrie 2013 – 23 februarie 2014 iar juriul, format din patru consilieri internaţionali, va selecta 12 cursuri universitare dintre cele inscrise.
Proiectul se adresează lectorilor din universităţile de stat din Europa Centrală şi de Sud- Est care oferă programe de studiu în domeniile menţionate.
„În cadrul proiectului se sprijină dezvoltarea cursurilor, realizarea de vizite de studiu, precum şi invitarea lectorilor străini la cursuri”, se arată în comunicat.
Patterns este un program internaţional care are ca scop cercetarea şi înţelegerea istoriei culturale recente şi care iniţiază şi susţine proiecte culturale contemporane. Programul îşi propune să documenteze, să analizeze şi să investigheze diferitele aspecte şi practici ale transformării vieţii actuale şi culturii din Europa Centrală şi de Sud- Est începând din anii ’60 – ’70 şi până în prezent.
În cadrul programului, vor fi promovate cursuri care au fost dezvoltate recent, dar care nu au fost ţinute încă, care abordează în mod analitic perioada începând cu anii ’60 până în prezent, inclusiv anul tranziţiei 1989, dar şi fenomenul cultural de dinainte de 1989 şi până astăzi, inclusiv aspectele culturii populare, periferice, şi care examinează interdisciplinar şi intercultural istoria Europei Centrale şi de Sud- Est.
Propunerile de cursuri ţinute de către lectori din exterior trebuie să fie integrate în cadrul unei instituţii de învăţământ superior de stat şi trebuie să fie realizate în anul universitar 2014/2015.

Sursa: Adevarul.ro

 

Ce spun studenţii de la comunicare şi jurnalism despre farsa F64

S-au scris, în ultimele 24 de ore, sute, mii de rânduri despre farsa de marketing pregătită de magazinul online de echipamente foto-video F64. După ce vineri au anunţat că magazinul a fost vândut unui investitor străin, ieri, la conferinţa de presă, reprezentanţii magazinului au şocat jurnaliştii, introducând în scenă „investitorul”: Moş Crăciun.
Gluma nu a fost prea gustată de oamenii de seamă ai internetului şi nici de carieriştii din domeniul relaţiilor publice, mai ales că mulţi dintre aceştia au scris în weekend ample analize şi comentarii despre tranzacţia anunţată vineri. Inclusiv Zoso.
Pentru că am mulţi prieteni care sunt studenţi la comunicare, relaţii publice, publicitate sau jurnalism, m-am gândit să îi întreb ce cred despre farsa făcută de F64. N-au prea multă experienţă în domeniu, dar inocenţa de aspiranţi îi ajută, zic eu, să vadă evenimentele cu o oarecare detaşare.
Cei de la F64 şi-au făcut cadou o serioasă criză de comunicare de sărbători. Nicio echipă de PR care se doreşte a fi serioasă nu se poate juca pe degete cu aspectele financiare ale unei companii. Să nu uităm că F64 deţine o cifră de afaceri în jur de 20 de milioane de euro. Farsa cu Moş Crăciun drept investitor este un clar exemplu de ”AŞA NU” în comunicare. Nu poţi transmite informaţii false printr-un comunicat de presă oficial şi nici să le pui jurnaliştilor eticheta de fraieri. Ai distrus credibilitatea brandului (care se câştigă cu greu) şi ţi-ai pereclitat relaţia cu presa/bloggerii. Fiecare comunicat de presă trimis de F64 de acum încolo va fi privit cu scepticism, poate nici nu va fi deschis mail-ul, iar de prezenţa la o conferinţă de presă nici că mai poate fi vorba. E obsesia tuturor brandurilor de a fi ”outside the box”, dar şi creativitatea trebuie să aibă limitele ei.
Obişnuiesc să citesc presa în fiecare dimineaţă, la cafea. Nu am citit în primă fază ştirea că F64 se vinde, dar am dat destul de uşor de unele ştiri care îi criticau pe domnii ăştia pentru farsa pe care au făcut-o. Ca să rezum în câteva cuvinte, ce mi-a venit în minte prima dată când am citit care e situaţia a fost: reclamă negativă, de efect. De ce de efect? Pentru ca eu habar nu aveam ce e F64 înainte să se întâmple treaba asta, în primul rând pentru că nu sunt pasionat de fotografie şi în al doilea rând pentru că nu fac cumpărături pe internet. În ziua de azi trebuie să ieşi din tipar, chiar dacă sună clişeic. Eu, personal, îi felicit. Ceva din treaba asta mi-a amintit de campania cu ROM-ul American, deşi nu e aceeaşi mâncare de peşte.
Cred ca această modalitate de a atrage atenţia asupra F64 nu a fost tocmai reusită. Pe lângă faptul că nu a existat nicio tranzacţie, investitorul a fost Moş Crăciun. Deşi a fost o farsa bună, ingenioasă şi creativă, facută oamenilor din presă cred că acţiunea va scădea mult nivelul de încredere de care dispune compania.
Le mulţumesc colegilor mei de generaţie pentru punctele de vedere. Totuşi, trebuie să spun şi eu câteva cuvinte. Dreptate au şi cei care s-au ofuscat că au fost păcăliţi, dar şi F64. Jurnaliştii – nu numai pentru că au muncit pentru materiale care au vizat vânzarea F64, dar mai ales pentru că le-au oferit cititorilor publicaţiilor în cadrul cărora lucrează, vezi Vlad Andriescu, informaţii false.
Pe de altă parte, cei de la F64 şi-au dorit ca lumea să fie cu ochii pe ei şi au reuşit, dând campaniei pregătite pentru perioada sărbătorilor de iarnă o vizibilitate uriaşă. Sunt oameni care nu ştiau până astăzi de F64 şi care, chiar dacă rezonează cu ideea că faza cu Moş Crăciun a fost o glumă proastă, sunt potenţiali şi viitori clienţi ai magazinului.
A nu se înţelege că susţin faptul că e sănătos şi durabil să faci profit sau succes dându-le altora în cap şi săpându-ţi o groapă pe tarlaua credibilităţii. Dar asta nu înseamnă că voi ocoli F64. Rămân totuşi cei mai serioşi pe nişa foto-video.

Sursa: Adevarul.ro