Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 16.10.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/parlamentarii-aprobat-premierea-elevilor-10-bac-2013-3000-lei-1_525e2c2cc7b855ff564191c4/index.html#

Parlamentarii au aprobat premierea elevilor de 10 la Bac 2013 cu 3.000 de lei

Deputaţii au aprobat marţi proiectul de lege pentru aprobarea ordonanţei Guvernului din vară ce prevede premierea elevilor care au obţinut media 10 la examenul de bacalaureat din 2013. Legea mai trebuie promulgată de preşedintele Traian Băsescu.

Proiectul de lege privind aprobarea ordonanţei Executivului din vară prevede acordarea de premii în valoare de 3.000 de lei fiecărui absolvent de liceu care a obţinut media 10 la Bacalaureatul din 2013.

Premiile vor fi acordate din bugetul pe anul 2013 al Ministerului Educaţiei, se mai arată în document.

În favoarea proiectului de lege s-au exprimat 297 de deputaţi, înregistrându-se o singură abţinere, potrivit Agerpres.

Camera Deputaţilor este for decizional în acest caz, proiectul de lege pentru aprobarea OUG nr.13/2013 urmând a fi propus pentru promulgare şefului statului.

Guvernul a anunţat în şedinţa din 16 iulie că îi va premia cu câte 3.000 de lei pe elevii care au obţinut media 10 la Bacalaureatul din acest an. Asta în timp ce olimpicii internaţionali ai ţării din 2010 -2011 rămân în continuare nerecompensaţi.

 

http://adevarul.ro/educatie/scoala/un-centru-privat-capitala-legalizeaza-meditatiile-bac-facultate-1_525d5751c7b855ff563e41e6/index.html

Un centru privat din Capitală legalizează meditaţiile pentru Bac şi facultate

Elevii care vor să se pregătească din timp pentru Evaluarea Naţională, Bacalaureat şi pentru admiterea la facultate şi caută o alternativă la meditaţiile clasice pot face pregătire cu profesori de la colegii din Bucureşti cum ar fi „Goethe”, „C. A. Rosseti” sau cu profesori de la Universitatea Politehnică şi ai Academiei de Studii din Bucureşti la un centru privat din Capitală – „Centru Pregătire Bac” (CPB).

Proiectul a început acum un an şi jumătate, iar primii aproximativ 30 de copii meditaţi au dat Bac-ul în vara aceasta şi 98% au promovat, a explicat pentru adevarul.ro Ritu Cazacu, Project Manager al Centrului de pregătire pentru Bac.

„Cu resurse limitate, am încercat să schimbăm ceva. Meditaţiile şi pregătirea nu sunt acelaşi lucru. Daca 85% din copii fac meditaţii, de ce 50% pică Bacul? Poate că ceva nu merge. Ne-am gandit să adunăm un grup de oameni care gândesc la fel, iar vocea lor să fie auzită“, susţine Cazacu.

„CPB oferă o abordare individuală a elevului, folosind metode educaţionale adaptate fiecărui copil în funcţie de nivelul său de pregătire. Pregătim elevi pentru toate materiile care se dau la Bac în grupe de câte trei-patru copii, în 36 de şedinţe, adică o şedinţă pentru fiecare materie pe săptămână. Desigur, dacă nivelul de pregătire este slab, se pot face şi mai multe meditaţii. Iar o şedinţă costă 50 de lei”, a explicat managerul pentru adevarul.ro.

Managerul a mai precizat că cei care predau sunt profesori de la licee de elită din Capitală, precum Liceul German „Goethe“ sau Liceul Teoretic „C. A. Rosetti”, dar şi de la Universităţile Politehnică şi Academia de Stduii Economice din Bucureşti, pentru cei care vor să intre la facultate.

Majoritatea elevilor care fac pregătire la acest centru au ales matematica, engleza, romana şi biologia.

De asemenea, părinţii pot să opteze şi pentru meditaţii de pregatire pentru Evaluarea Naţională, pentru admiterea la facultăţile de Medicina şi de Drept, precum şi ore de consiliere în carieră.

Cazacu a mai punctat nevoia esenţială de consilieri şcolari, în special pe probleme de carieră, fiindcă pierdem talente nedescoperite. ƒ„Copii cu înclinaţii spre marketing, spre exemplu, fac inginerie fiindcă aşa le spun părinţii care sunt la fel de dezorientaţi poate cât sunt copiii în alegerea unei facultăţi“, spune acesta.

Andreea Perşunaru, psiholog clinician atrage atenţia că „sunt situaţii când părinţii cred că au un copil cu autism dacă el nu vorbeşte la fel de mult ca ceilalţi copii“, deci e nevoie de consiliere pe partea aceasta. „De multe ori, ceea ce părintele crede că este o boală, este de fapt o problemă comportamentală. Părinţii ignoră unele comportamente cum ar fi agresivitatea, când ar trebui să fie atenţi la semnele pe care le dau copiii“, susţine Perşunaru.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/elevii-capitalei-clasa-iii-a-iv-a-vor-invata-salveze-vieti-ziua-europeana-resuscitarii-1_525d3a7bc7b855ff563dacae/index.html#

Elevii Capitalei din clasa a III-a şi a IV-a vor învăţa cum să salveze vieţi, de Ziua Europeană a Resuscitării

Elevii de clasa a III-a şi a IV-a din 12 şcoli bucureştene vor învăţa, miercuri, de Ziua Europeană a Resuscitarii, tehnicile de prim ajutor de la voluntari-formatori ai Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, pentru a putea salva, la nevoie, viaţa unui om.

Cursurile de prim ajutor pentru elevii din proiect sunt oferite de către Societatea de Salvare Bucureşti, în parteneriat cu Serviciul de Ambulanta Bucuresti-Ilfov, Consiliul Naţional Român de Resuscitare şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

Evenimentul are loc cu ocazia Zilei Europene a Resuscitării – „European Restart a Heart Day” organizată de Consiliul European de Resuscitare. Practic, elevii din şcolile bucureştene vor afla tehnici importante pentru salvarea de vieţi chiar de la profesionişti.

Miercuri, 16 octombrie 2013, elevi ai claselor a III-a şi a IV-a din Bucureşti vor învăţa tehnicile de resuscitare chiar de la voluntari-formatori ai Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov care se întâlnesc cu aceste situaţii, zilnic.

De asemenea, operatoarele 112 ale Serviciului de Telecomunicaţii Speciale le vor prezenta elevilor modul de funcţionare a Sistemului 112, importanţa şi necesitatea folosirii corecte a Numărului Unic de Urgenţă.

Evenimentul are loc cu ocazia Zilei Europene a Resuscitării/ European Restart a Heart Day, marcată în premieră anul acesta, pe 16 octombrie, la iniţiativa Consiliului European de Resuscitare.

Acest demers are ca scop educarea populaţiei tinere din Europa privind importanţa cunoaşterii tehnicilor de resuscitare, pentru a creşte numărul de supravieţuitori în cazul unui stop cardiorespirator în locuri publice.

Statistic, în Europa, peste 700.000 de oameni mor anual din cauza faptului că nu le-a fost acordat primul ajutor în primele minute de stop cardiorespirator.

Conform unei comunicări realizate de Parlamentul European, anul trecut, se doreşte şi organizarea unei săptămâni de informare în întreaga Europă despre tehnicile de resuscitare.

http://adevarul.ro/locale/suceava/primar-dat-mana-procurorilor-refuza-plateasca-salariile-profesorilor-comuna-1_525d3fe5c7b855ff563dc903/index.html#

Primar dat pe mâna procurorilor pentru că refuză să plătească salariile profesorilor din comună

Prefectura Suceava a depus o plângere penală împotriva primarului comunei Slatina, Ilie Gherman, pentru abuz în serviciu şi neglijenţă în serviciu, pentru că a refuzat să plătească salariile profesorilor din comună. Primarul este nemulţumit că la şcoală a fost pus director o persoană cu care nu este de acord.

Aproape 60 de angajaţi ai şcolii din comuna Slatina, judeţul Suceava, au devenit victimele unui război între primarul comunei, Ilie Gherman, şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava.

Nemulţumit că în funcţia de director al şcolii a fost numită o persoană cu care nu este de acord, primarul Ilie Gherman a refuzat plata salariilor pentru 45 de profesori, cinci cadre didactice auxiliare şi nouă cadre din personalul auxiliar nedidactic.

Prefectura judeţului Suceava a înaintat Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava o plângere penală pe numele primarului Ilie Gherman pentru abuz în serviciu contra intereselor persoanelor, abuz în serviciu contra intereselor publice şi neglijenţă în serviciu.

„Primarul Ilie Gherman nu şi-a îndeplinit obligaţia legală de a deschide creditele bugetare pentru trimestrul IV al anului 2013 pentru unitatea de învăţământ preuniversitar din localitate, Şcoala Gimnazială Herla”, a precizat prefectul Florin Sinescu.

Prefectura Suceava a sesizat printr-o adresă şi Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Iaşi, “solicitând un control asupra modalităţilor de îndeplinire a responsabilităţilor care îi revin primarului în calitate de coordonator de credite, precum şi un audit public extern privitor la administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor publice locale”.

Din cauza refuzului primarului Ilie Gherman de a deschide creditele pentru trimestrul IV, Şcoala Herla se află şi în imposibilitatea de a-şi asigura lemnele necesare încălzirii pentru sezonul de iarnă.

„Nu este normal să nu fiu consultat atunci când se schimbă directorul”, şi-a justificat decizia primarul comunei Slatina, Ilie Gherman.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013101692200/Social/Elevii-si-studentii-ar-putea-face-practica-in-orice-perioada-din-an-pe-contracte-individuale.html

Elevii și studenții ar putea face practică în orice perioadă din an, pe contracte individuale

Deputatul PSD Cătălina Ștefănescu a depus la Senat o propunere legislativă privind practica elevilor și studenților, care prevede ca aceștia să încheie în mod direct cu angajatorul „contracte individuale de practică” și că programele de practică mai lungi se pot desfășura în orice perioadă a anului.

Astfel, propunerea legislativă introduce termenul de „contract individual de practică”, încheiat direct între practicant și angajator/operator economic, fără obligația acestuia din urmă de a mai încheia o convenție cu unitatea de învățământ. În acest fel, angajatorii sau operatorii economici nu vor mai trebui să încheie convenții cu unitățile de învățământ, iar toate obligațiile vor fi introduse într-un contractul individual, în condițiile în care răspunderea juridică a agentului economic va fi aceeași pentru că unitatea de învățământ va putea verifica respectarea condițiilor asumate.

Propunerea legislativă prevede, de asemenea, ca studenții sau elevii care fac practică în baza acestui contract individual să fie remunerați în situația în care contractul de practică se prelungește peste numărul minim de ore, caz în care angajatorul este obligat să plătească minimum 80% din salariul minim pe economie.

Potrivit inițiativei legislative, în această situație, agentul economic va beneficia de o compensare a impozitului aferent remunerației stabilite prin acordarea unei prime financiare echivalente și nu va plăti, practic, impozitul aferent remunerației plătite practicantului.

Astfel, propunerea legislativă are un capitol distinct privind „Plata activității de practică”, unde se prevede la art. 1) că „Pe durata minimă de practică prevăzută pentru fiecare specializare, partenerul de practică poate plăti practicantului o remunerație stabilită prin negociere directă, iar la art. 2) că „Pentru activitatea de practică desfășurată peste limita numărului minim de ore stabilit pentru fiecare specializare, partenerul de practică este obligat să plătească practicantului o remunerație care nu poate fi mai mică decât 80% din valoarea salariului minim pe economie”.

Propunerea legislativă menține cota de 5% din alocația anuală a elevului sau studentului, pe care o va primi operatorul economic pentru fiecare loc de practică ocupat.

O altă modificare prevede ca programele de practică să poată avea o durată mai lungă și să poată fi desfășurate în orice perioadă a anului.

Astfel, se propune eliminarea restricției ca practica să aibă loc doar la finalul semestrului, dar, în schimb, operatorii economici vor avea obligația de a stabili pentru elevii și studenții practicanți un program de lucru care să le permită frecventarea cursurilor și susținerea examenelor.

Proiectul de lege introduce și „certificatul de practică”, document prin care să fie atestate competențele dobândite de elevi și studenți în programele de practică urmate și care va conține și operatorii economici la care s-au instruit.
Propunerea legislativă introduce și noțiunea de „stagiu preliminar de practică”, al cărui rol este de a permite orientarea vocațională a elevilor și studenților către domeniile în care consideră că pot performa. Acest stagiu va fi organizat în cadrul unității de învățământ și va consta într-o informare a elevilor și studenților cu privire la activitatea propriu-zisă pe care o presupune o anumită specializare practică, potrivit proiectului.

Propunerea legislativă definește, totodată, mai clar condițiile care trebuie îndeplinite de operatorul economic în programele de practică, în sensul că practicantul poate fi încadrat doar pe o poziție relevantă pentru specializările prevăzute în programa școlară, este stabilit un coordonator de practică pentru cel mult patru practicanți, sunt reglementate sancțiuni pentru nerespectarea condițiilor de calitate asumate prin contractul individual de practică.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-te-poti-califica-profesional-fara-bani-in-marea-britanie-1062142.html

Ai trecut Bacalaureatul? Guvernul britanic te califică gratuit în meseria pe care o vrei

Absolvenţii de liceu pot studia timp de doi ani în Marea Britanie pe cheltuiala statului englez. Este vorba despre un program guvernamental care oferă o calificare profesională obţinută în urma unor studii preuniversitare de scurtă durată.

Guvernul britanic facilitează accesul tinerilor la studii preuniversitare. Tinerii din România se pot înscrie în cadrul acestui program Studii în UK dezvoltat de agenţia USTravel.

Ei trebuie să aibă minimum 17 ani şi diplomă de Bac, alături de un certificat de limba engleza IELTS obţinut cu un punctaj de minimum 5.5.

În cadrul acestui program candidaţii pot aplica pentru specializări precum: administrarea afacerilor, contabilitate, IT, inginerie, turism, design, construcţii, frumuseţe, terapii holistice, sănătate, media, ştiinte, sport, catering.

După absolvire, aplicanţii obtin Higher National Diploma (HND).

Costurile cursurilor de tip HND pot fi acoperite prin accesarea unui împrumut pentru studii de la Guvernul Marii Britanii, care se aproba în maximum şase săptămâni de la admitere.

După absolvire, se va returna 9% pe an dintr-un plafon de venituri stabilit de compania care acordă imprumutul. Nu se percepe dobândă, iar dacă timp de 30 de ani absolventul nu lucrează sau munceşte, dar nu atinge plafonul de venituri agreat, datoria este anulată.

Înscrierile pentru programul Study in UK încep în luna ianuarie. Costurile pentru
program sunt de 300 de lire. Banii vor fi returnaţi aplicantului la maximum o lună dupa începerea studiilor.

Dupa absolvire, aplicantii obtin Higher National Diploma (HND).

Programul se adreseaza tinerilor cu varsta de minim 17 ani, absolventi de liceu.

Pentru inscriere e nevoie de Diploma de Bacalaureat si un certificat de limba engleza IELTS, obtinut cu un punctaj de minim 5.5. In cadrul acestui program candidatii pot aplica pentru urmatoarele specializari: administrarea afacerilor, contabilitate, IT, inginerie, turism, design, constructii, frumusete, terapii holistice, sanatate, media, stiinte, sport, catering.

Costurile cursurilor de tip HND pot fi acoperite prin accesarea unui imprumut pentru studii de la Guvernul Marii Britanii, care se aproba in maxim sase saptamani de la admitere.

Dupa absolvire, se va returna 9% pe an dintr-un plafon de venituri stabilit de compania care acorda imprumutul. Nu se percepe dobanda, iar daca timp de 30 de ani absolventul nu lucreaza sau munceste dar nu atinge plafonul de venituri agreat, datoria este anulata.

Inscrierile pentru programul Study in UK incep in luna ianuarie. Costurile pentru
program sunt de 300 de lire. Banii vor fi returnati aplicantului la maxim o luna dupa inceperea studiilor. Mai multe detalii pe www.ustravel.ro.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/un-dascal-a-dezvoltat-o-aplicatie-care-ii-lasa-descoperiti-pe-elevii-chiulangii-1062135.html

Un dascăl a dezvoltat o aplicație care îi lasă “descoperiți” pe elevii chiulangii

Profesorul Marius Muntean din Sebeș a pus la punct un catalog online care va funcționa n toate școlile din oraș. Sistemul le va oferi părinților posibilitatea de a verifica notele și absențele copiilor lor oricând doresc.

„Când am început să lucrez la această aplicație aveam în minte doar o bază de date a școlii foarte bine pusă la punct. Ulterior, am avut o discuție cu un părinte care mi-a mărturisit că ar fi foarte încântat dacă ar putea vedea și de la distanță notele și eventualele absențe ale copilului său, întrucât nu-i permite timpul să ajungă des la școală.Vreau să spun că de la acest dialog s-a conturat în mintea mea catalogul virtual. Acum pot să spun că este funcțional în proporție de 98%. L-am pus și la dispoziția celorlalte școli din oraș, dar nu l-au valorificat la maximum”, a explicat Marius Muntean.

Mai mult, acesta spune că dascălii nici nu mai concep să treacă notele pe hârtie, chiar dacă asta le ia ceva timp în plus.

„Inițial, am mizat pe bunăvoința profesorilor. Apoi, completarea catalogului virtual a fost trecută ca obligație în fișa postului pentru fiecare profesor. Asta, pentru că vorbim și de avantaje pentru colegiu. Toate situațiile pe care le întocmim sunt în format electronic. Când trebuie să rapotăm absențe, ne uităm în catalogul virtual, la fel și când calculăm mediile pentru burse, când facem situațiile statistice anuale“, mai spune profesorul de informatică.

Ideea sa ar putea fi aplicată la nivel național. „Este unul din proiectele pe care le facem cu fonduri structurale”, a explicat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.
http://www.puterea.ro/social/elevii-vor-sustine-teze-la-3-sau-4-discipline-pana-pe-20-decembrie-respectiv-23-mai-79730.html

Elevii vor susţine teze la 3 sau 4 discipline până pe 20 decembrie, respectiv 23 mai

Lista disciplinelor la care elevii vor susţine teze în acest an şcolar a fost publicată de Ministerul Educaţiei Naţionale. Potrivit documentului, pe primul semestru tezele se susţin de regulă până la data 20 decembrie, iar pe semestrul al II-lea până la data 23 mai 2014. La clasele cu predare în regim bilingv sau intensiv, indiferent de specializare, elevii susţin lucrare scrisă semestrială şi la limba străină respectivă.

Documentul aprobat de Ministerul Educaţiei prevede şi situaţiile în care elevii pot susţine teza la alegere dintr-o serie de discipline. În aceste cazuri, elevii trebuie să opteze în scris pentru una dintre materiile din listă, iar opţiunea aleasă va rămâne valabilă pentru tot parcursul anului. La clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale, elevii susţin teza şi la limba şi literatura maternă.

Elevii din clasele V-VII vor susţine teze la Limba şi literatura română şi la Matematică. Cei din clasa a VIII-a vor susţine teze la Română, Matematică şi Istorie sau Geografie (la alegere).

Filiera Teoretică

Pentru filiera teoretică, la clasele IX- XII/XIII, specializarea Filologie, elevii vor da teze la Limba şi literatura română, Limba Modernă, Istorie/Geografie, Limba latină (la seral şi frecvenţă redusă la clasa a XIII-a se susţine la Ştiinţe socio- umane). Elevii de la specializarea Ştiinţe Sociale dau teze la Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Istorie/Geografie (la alegere), Ştiinţe socio-umane (Logică la clasa a IX-a, Psihologie – clasa a X-a, Economie sau Sociologie – clasa a XI-a, Filosofie – clasa a XII-a şi a XIII-a).

Pentru specializarea Matematică-Informatică se susţin teze la Limba şi literatura română, Matematică, Informatică, Fizică/Chimie/Biologie (la alegere).

Elevii de la specializarea Ştiinţe ale naturii vor susţine teze la Limba şi literatura română, Matematică, Fizică/Chimie/ Biologie (la alegere), Fizică/Chimie/ Biologie (la alegere, altă disciplină decât cea aleasă anterior).

Filiera Vocaţională

Elevii din clasele IX-XII de la Filiera Vocaţională vor susţine câte patru teze pe an, la discipline stabilite de specializarea pe care şi-au ales-o. Elevii de la Liceul Militar – specializarea Matematică-informatică dau teza la Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Matematică şi Informatică.

Pentru Specializarea Arte plastice şi decorative şi Specializarea Conservare – restaurare bunuri culturale se susţin examene la Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Istoria artelor şi arhitecturii, Ştiinţe socio-umane. Elevii de la Specializarea Arhitectură, arte ambientale şi design vor da teze la Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Matematică, Ştiinţe socio-umane.

Pentru Specializarea Muzică disciplinele de teză sunt Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Ştiinţe socio-umane şi Istoria muzicii.

La Specializarea Coregrafie se va susţine examen pentru Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Ştiinţe socio-umane şi Istoria baletului.

Aspiranţii la Teatru/Arta actorului vor învăţa pentru Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Ştiinţe socio-umane şi Istoria teatrului.

Elevii de la Profilul sportiv vor susţine tezele la Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Biologie şi Pregătire sportivă teoretică.

Viitorii învăţători-educatori de la Profilul Pedagogic vor da examen la Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Matematică şi Introducere în pedagogie şi teoria şi metodologia curriculumului (clasa a IX-a)/Teoria şi practica instruirii şi evaluării (clasa a X-a)/Managementul clasei de elevi (clasa a XI-a)/Psihologia educaţiei (clasa a XII-a).

Bibliotecarii-documentariştii de la acelaşi profil vor susţine teze la Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Matematică (clasa a IX-a)/Psihologie (clasa a X-a)/Geografie sau Istorie (la alegere, pentru clasele a XI-a şi a XII-a) şi Introducere în pedagogie şi teoria şi metodologia curriculumului (clasa a IX-a)/Teoria educaţiei şi managementul clasei de elevi (clasa a X-a)/Biblioteconomie (clasa a XI-a)/Psihologia educaţiei (clasa a XII-a).

Viitorii pedagogi şcolari au ca discipline de teză Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Matematicîă (clasa a IX-a)/Psihologie (clasa a X-a)/Geografie sau Istorie (la alegere, pentru clasele a XI-a şi a XII-a), Introducere în pedagogie şi teoria şi metodologia curriculumului (clasa a IX-a)/Teoria educaţiei şi managementul clasei de elevi (clasa a X-a)/Psihologia vârstelor (clasa a XI-a)/Psihologia educaţiei (clasa a XII-a).

Pentru mediatorii şcolari materiile de examen sunt Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Matematică (clasa a IX-a)/Psihologie (clasa a X-a)/Geografie sau Istorie (la alegere, pentru clasele a XI-a şi a XII-a) şi Introducere în pedagogie şi teoria şi metodologia curriculumului (clasa a IX-a)/Managementul grupului şi al relaţiilor cu familia (clasa a X-a)/Psihologia copilului şi a adolescentului (clasa a XI-a)/Psihologia educaţiei (clasa a XII-a).

Educatorii-puericultori dau teze la Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Matematică, Introducere în pedagogie. Educaţie timpurie/Psihologie generală (la alegere, clasa a IX-a)/Psihologia copilului şi a relaţiei mamă-copil (clasa a X-a).

Pentru Profilul teologic ortodox se susţin teze la Limba şi literatura română, Limba modernă 1, Istorie (clasele a IX-a – a X-a)/Dogmatică (clasele a XI-a – a XII-a) şi Studiul Vechiului Testament (clasele a IX-a – a X-a)/Studiul Noului Testament (clasele a XI-a – a XII-a).

Filiera Tehnologică

Elevii claselor a IX-a şi a X-a de la Filiera tehnologică dau câte trei teze pe an, astfel:

• Profilul Servicii: Limba şi literatura română, Matematică, Limba modernă 1

• Profilul Resurse naturale şi protecţia mediului: Limba şi literatura română, Matematică, Chimie/Biologie/Fizică (la alegere)

• Profilul Tehnic: Limba şi literatura română, Matematică, Fizică

Semestrul I: până la data 20 decembrie 2013

Semestrul al II-lea: până la data 23 mai 2014

Clasele terminale de liceu: tezele din semestrul al II-lea se susţin până la data 25 aprilie 2014

 

http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/chiar-ne-trebuie-uniforme-315316.html

Chiar ne trebuie uniforme?

Vă mai amintiţi care a fost pri­mul lucru pe care l-am în­văţat, atunci când am păşit pra­gul unei insti­tuţii de învăţământ (clasa I sau grădiniţă)? Să stăm cuminţi în bancă, cu mâinile la spate. Apoi, că trebuie să ridicăm două degete şi să aşteptăm să ni se dea voie să spunem ce avem de spus.

Nu neg că asemenea deprinderi sunt necesare pentru ca un educator sau învăţător să poată “lucra” cu şcolarii atât de zvăpăiaţi de la natură. Dar nici nu pot să nu observ că ele cultivă conformismul în dauna iniţiativei, pasivitatea în dauna activismului. Mi se pare că elevilor ce stau cuminţi în banca lor e relativ uşor să li se transmită cunoştinţe, dar mai greu să li se dezvolte aptitudini. Atunci când în locul învăţătorilor punem guvernan­ţii, constatăm din nou că e mai simplu să ai de-a face cu cetăţeni disciplinaţi, care stau liniştiţi în băncile lor, votează disciplinat, nu pun întrebări incomode, nu protestează împotriva proiectelor de legi adoptate pe şest de către Guvern şi nu ies în stradă atunci când ei, cei de la butoane, se fac că nu-i aud.

Disciplinarea elevilor în­seam­nă comportamente unifor­me, predictibile. Uniformita­tea e impusă, mai întâi în formă şi apoi în conţinut, printr-un recent proiect de lege iniţiat de 70 de deputaţi, marea majoritate de la PSD. Conform proiectului de modificare a Legii nr. 35/2007 privind creşterea siguranţei în unităţile de învăţământ, uniforma şcolară ar deveni obligatorie în întregul învăţământ preşcolar şi preuniversitar, atât de stat, cât şi privat. Iniţiatorii consideră (con­form Expunerii de motive) că această propunere ar repre­zenta “părerea unanimă a celor direct implicaţi în procesul de învăţământ”. Cât de “unanimă” e această părere e uşor de constatat dacă între­băm 10 elevi, luaţi la întâmplare. Recursul la ideea de una­ni­mitate este, probabil, un “acte manqué” răbuf­nit dintr-o tentaţie totali­tară insuficient reprimată.

Dar să vedem argumentaţia. În ultimii 22 de ani – spun deputaţii – “s-au amplificat discrepanţele” între elevii săraci şi cei bogaţi. Este adevărat, numai că termenul nu e potrivit, “discrepanţă” sugerând o nepotrivire flagrantă. Or, se ştie că în grupurile de copii sau de adolescenţi criteriile după care se formează asocierile sau sunt recunoscuţi liderii informali sunt altele decât statutul economic, aici fiind valorizate cu totul alte abilităţi. Iniţiatorii cred că uniformele ar evita “discriminarea dintre elevii săraci şi cei care provin din familii înstărite, promovându-se egalitatea de şanse”. Păi, discriminarea, dacă există, este făcută de profesori, care nu se orientează (sper) după hainele purtate de elevi. În plus, trebuie avut în vedere că, pentru unele familii, costul uniformei va putea constitui o povară importantă, dacă nu chiar un motiv de abandon şcolar – căci proiectul nu ne spune decât că elevilor din familii sărace LI SE POT acorda ajutoare sociale pentru achiziţionarea uniformelor.

Pe de altă parte, uniformele nu vor elimina niciodată diferenţele sociale. Copilul “cu ­posibilităţi” va purta întotdeauna un pantof “de firmă” uşor identificabil de către colegi, îşi va povesti vacanţele petrecute în ţări exotice, va exhiba telefonul de ultimă generaţie şi, nu în ultimul rând, va face “doamnei” cadouri substanţiale de 8 Martie. Deci, oricât am încerca să o ascundem sub uniformă, diferenţa de statut social va fi acolo, între elevi. Doar că, repet, nu trebuie să aplicăm copiilor standardele noastre, ale adulţilor. Noi suntem mult mai tentaţi să-i admirăm/invidiem pe cei bogaţi decât copiii, care-i admiră mai degrabă pe cei dezinvolţi, talentaţi, uneori rebeli… Ecuaţia prestigiului este extrem de complexă la copii şi adolescenţi.

Purtând cinci zile din şapte uniforma impusă de şcoală, elevii vor avea şanse reduse ­să-şi educe bunul-gust în materie vestimentară. Aş prefera şcoli în care profesorii îşi învaţă cu tact şi discreţie elevii să-şi asorteze hainele, decât reprimarea prin uniformă a tendinţei normale de exprimare prin vestimentaţie. Chiar dacă adolescenţii vor avea întotdeauna tendinţa de exagerare, ei trebuie înţeleşi şi lăsaţi să depăşească natural neajunsurile vârstei.

Deputaţii ne mai spun că uniforma va contribui la “men­ţinerea decenţei, evitându-se situaţiile în care fetiţele care poartă fuste scurte, atrăgând privirile băieţilor din clasă sau din şcoală”. Nu mi-e clar dacă uniforma sau lipsa ei e de vină pentru construcţia şchioapă a frazei. Ştiu însă că, la o anumită vârstă, “fetiţele” găsesc întotdeauna metode prin care ­să-şi scurteze fustele (doar ­n-aţi uitat, doamnelor deputat, cum se manevrează cordonul). Cât despre privirile băieţilor, este firesc să fie atrase de respectivele fetiţe, doar nu pretindeţi să fie vrăjiţi de scheletul din cabinetul de anatomie sau de vreo integrală Riemann.

În concluzie, domnilor deputaţi, inspiraţi-vă din idolii şefului dumneavoastră, Valeriu Zgonea, cel care a încercat în zadar să-l convingă pe Roger Waters să dărâme nu ştiu ce zid, şi ascultaţi aici:

“We don’t need no thought control

No dark sarcasm in the classroom

Teachers, leave them kids alone.”

 

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/universitar/supracazare-camin-1_525d38f3c7b855ff563da2f1/index.html

Supracazare în căminele Politehnicii din Regie. Studenţii se înghesuie în camere cu prea puţine locuri şi dorm pe jos

Universitatea Politehnică din Bucureşti (UPB) se confruntă anul acesta cu mai mulţi studenţi care nu au loc în cămine şi sunt nevoiţi să doarmă pe jos sau să se înghesuie. Reprezentanţii de la UPB susţin că se vor elibera camere săptămâna aceasta, după redistribuirea locurilor la care au renunţat între timp studenţii care au ales altă variantă de cazare.

După ce Ministerul Educaţiei a suplimentat cu 500 de locuri la licenţă cele 15 facultăţi ale universităţii şi o dată cu mărirea numărului de studenţi veniţi din provincie, s-a mărit şi frecvenţa cazurilor de supracazare din cele 28 de cămine ale Politehnicii.

În camerele de două locuri sunt cazaţi câte trei studenţi, iar în camerele cu patru paturi sunt înghesuiţi câte cinci, unul dintre ei dormind pe jos din lipsă de spaţiu.  Condiţiile în care trăiesc studenţii au fost filmate de către o ehipă de reporteri TVR.

Supracazarea se face cu acordul tuturor celor care locuiesc în respectiva cameră, iar anul acesta cazurile au fost mai multe ca în anii trecuţi, a explicat pentru adevarul.ro Daniel Poţincu, preşedintele Organizaţiei Studenţeşti de la Electrotehnică (OSE). Motivul? Directorul administrativ al Politehnicii, Mihai Corocăescu, spune că anul acesta s-au suplimentat locurile în facultăţi şi că au venit mult mai mulţi studenţi din provincie decât în anii trecuţi.

„Deciziile de supracazare sunt luate de la nivelul comisiilor din facultăţi, nu putem generaliza pentru toată Univeristatea, dar într-adevăr avem mai mulţi studenţi veniţi din provincie însă, momentan nu am datele exacte”, a explicat Corocăescu pentru adevarul.ro.

Şi Poţincu a vorbit de acelaşi motiv, dar şi de faptul că studenţii au apelat la prodecanii responsabili cu rezolvarea cazurilor sociale din facultăţi. „Facultăţile i-au supracazat pe studenţii din anul I şi pe cei cu restanţe, dar asta doar dacă studenţii respectivi se cunosc între ei şi acceptă”, a explicat el. Supracazări există la cel puţin trei facultăţi de la Universitatea Politehnică, susţine el. Este vorba de „Ştiinţa şi Ingineria Materialelor”, „Inginerie Electrică” şi „Energetică”.

Situaţia se poate rezolva la redistribuire

Directorul administrativ al Politehnicii spune că vineri, 11 octombrie, a fost data limită până când cei care au depus cerere pentru un loc în cămin şi au fost acceptaţi au putut să ocupe respectivul loc, altfel îl pierd. De asemenea mai există şi cazuri în care se renunţă la locul din cămin, în special în cazul studenţilor mai mari care îşi găsesc serviciu şi preferă să stea în chirie.

„Chiar acum, săptămâna aceasta, au loc redistribuiri şi aşa se rezolvă cazurile de supracazare”, a explicat el. Pe de altă parte, dacă tot nu sunt suficiente cele 12.400 de locuri din cele 26 de cămine din Regie şi din cele două cămine de la Leu, dintre care unul este împărţit între Universitatea Politehnică şi Universitatea din Bucureşti, cazurile de supracazare vor fi tolerate în continuare, spune Poţincu.

Cum se obţine un loc la cămin

Pentru locurile din căminele Politehnicii, primele cereri sunt depuse la sfârşit de an universitar de către studenţii mai mari, în timp ce bobocii îşi depun actele abia la începutul lui septembrie. Locurile sunt distribuite între 27 – 31 septembrie, potrivit directorului administrativ, iar abia la sfarşitul redistribuirii care are loc zilele astea se vor centraliza datele cu numărul de studenţi cazaţi la căminele facultăţilor.

Daniel Poţincu a ţinut să menţioneze faptul că pentru a trăi în aceste condiţii, studenţii plătesc la comun, luna aceasta, 750 de lei pentru o cameră de două paturi şi 1.250 pentru o cameră de patru paturi, însă cheltuielile vor scădea în noiembrie.

 

http://adevarul.ro/educatie/universitar/scrisoare-deschisa-academia-romana-1_525d086cc7b855ff563c9255/index.html

Scrisoare deschisă către Academia Română

Asociaţia Ad Astra, dedicată comunităţii oamenilor de ştiinţă români, cere conducerii Academiei Române, printr-o scrisoare deschisă, ca procesul alegerii noilor membri să fie unul cât mai transparent.

În atenţia Preşedintelui Academiei şi a Prezidiului Academiei Române

Domnule Preşedinte,

Domnilor Academicieni,

Având în vedere iminenta sesiune de primire a unor noi membri titulari, membri corespondenţi şi membri de onoare ai Academiei Române, asociaţia Ad Astra vã supune atenţiei propunerea ca toate persoanele care îşi depun candidatura pentru o astfel de poziţie sã-şi facã publice pe site-ul Academiei, cu cel puţin 60 zile înaintea votului din Adunarea Generalã, documentele prevãzute la Articolul 3 al Regulamentului de primire. Respectiv, recomandarea membrului Academiei Române şi/sau a unei instituţii competente, memoriul de activitate, curriculum vitae, lista publicaţiilor candidatului, precum şi selecţia de 12 lucrãri semnificative.

Suntem convinşi cã prin aceastã mãsurã se va asigura un climat de transparenţã deplinã, iar alegerea de noi membri ai Academiei Române se va face în condiţii de obiectivitate sporitã, aşa cum este de altfel prevãzut în Articolul 1 al Regulamentului pentru primirea de membri în Academia Romanã. Totodatã, se va da şi un exemplu de urmat pentru alte instituţii de importanţã naţionalã.

Pentru conformitate,

Consiliul Director Ad Astra.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/titus-corlatean-acuzat-de-plagiat-pentru-a-deveni-conferentiar-universitar-1062124.html

Titus Corlățean, acuzat de PLAGIAT pentru a deveni conferențiar universitar. VEZI reacția acestuia | VIDEO

Ministrul de Externe Titus Corlățean a devenit conferenţiar universitar folosind în dosarul de candidat o carte de drept ce reproduce integral o altă lucrare, de sute de pagini, pe care tot el o publicase cu un an în urmă, a scris, azi, cotidianul România Liberă.

UPDATE. Ministrul de Externe, Titus Corlăţean, susține că acuzațiile care i-au fost aduse sunt de natură a-l denigra şi a explicat că paginile care i se impută erau necesare în cursul dedicat studenţilor, conţinând o cercetare la care a lucrat mai mulţi ani şi pe care nu o putea „reinventa”.

„Probabil că este şi rândul meu să intru într-o procedură devenită standard în democratica noastră Românie. Mă refer la încercarea unora de a arunca, constant, cu noroi în alţii”, a declarat Titus Corlăţean.

El a arătat că problema de „autoplagiat” ridicată ar viza una dintre cele patru cărţi pe care le-a scris, în special partea a doua a volumului.

„Vreau să fac următoarele comentarii: în primul rând este bine să ştiţi – prima carte pe care am scris-o şi este relevantă pentru ultima carte pe care am menţionat-o reprezintă studiul, cercetarea aplicată pe o perioadă de mai mulţi ani, teza mea conform studiilor doctorale. Este de fapt prima carte scrisă în România pe această temă ‘Controlul executării hotărârilor CEDO’ – aşa a vrut viaţa, am fost cel care s-a ocupat la Strasbourg în perioada 1997-2001 cu exact această procedură şi, în consecinţă, am elaborat această teză, care a fost apreciată la Universitatea din Bucureşti”, a explicat Titus Corlăţean.

În opinia sa, era necesar ca informaţiile respective să fie incluse în cursul pentru studenţi şi el nu putea să ‘reinventeze altceva’.

Corlăţean a susţinut că i-a citat pe toţi autorii români şi străini ale căror idei le-a inclus în lucrare.

Totodată, demnitarul a respins afirmaţiile că ar fi scris alte două volume în anul în care a devenit ministru de Externe, în 2012, precizând că a lucrat la respectivele lucrări pe parcursul anilor, dar că le-a publicat când a fost nevoie.

Pagini identice în două lucrări

Ministrul de Externe a fost acuzat marţi de un cotidian central că a devenit conferenţiar universitar folosind în dosarul de candidat o carte de drept ce reproduce integral o altă lucrare, de sute de pagini, pe care tot el o publicase cu un an în urmă.

Potrivit sursei citate, pentru obţinerea titlului de conferențiar, Titus Corlăţean a depus şi trei articole ştiinţifice care conţin 19 pasaje comune, fără a menţiona acest lucru.

Titus Corlăţean are pagini identice (270) în două lucrări pe care le-a publicat la un an diferenţă: „Executarea hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului” la 21 aprilie 2011 şi „Protecţia europeană şi internaţională a drepturilor omului”, în mai 2012.

Comisia care a analizat dosarul său de candidat la postul de conferenţiar universitar a acordat ambelor lucrări punctaj maxim.

Titus Corlăţean a compilat, potrivit sursei citate, pasaje din articole şi sute de pagini dintr-o carte pentru a obţine poziţia de conferenţiar universitar la Universitatea Creştină „Dimitrie Cantemir”, Facultatea de Ştiinţe Politice.

Pentru a ocupa o astfel de poziţie, orice candidat trebuie să îndeplinească criterii ştiinţifice stabilite de Ministerul Educaţiei şi să obţină un punctaj minim (realizat pe baza articolelor, cărţilor publicate şi a conferinţelor la care a participat).

Titus Corlăţean a precizat pentru România Liberă că a acumulat un punctaj de 75,27, cerinţa minimă pentru a obţine funcţia de conferenţiar universitar fiind de 60 de puncte. Potrivit Ministerului Educaţiei, Corlăţean va primi un salariu de  minimum 2.000 de lei de la Universitatea Creştină Dimitrie Cantemir.

Jurnaliștii RL îl acuză pe Corlățean de plagiat. Ei arată că ministrul a copiat o întreagă carte de 274 de pagini, cuvânt cu cuvânt, paragraf cu paragraf, grafic cu grafic (bold cu bold), dintr-o alta pe care a publicat-o un an mai devreme.

Titus Corlăţean nu a menţionat acest fapt în nici o notă de subsol, cărţile au titluri diferite şi fiecare a fost evaluată autonom de comisia care analiza fişa sa de candidat la postul de conferenţiar.

Pentru fiecare carte, Corlăţean a primit 10 puncte din partea Comisiei de evaluare, lucru ce poate reprezenta o înşelătorie, din moment ce una dintre cărţi o copiază integral pe cealaltă.

Corlăţean a spus că a publicat cartea „Executarea hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului la 21 aprilie 2011. Un an mai târziu, în luna mai 2012, a lansat cartea „Protecţia europeană şi internaţională a drepturilor omului”. Prima carte are o prefaţă de numai două pagini semnată de Adrian Năstase.

Cea de-a doua carte nu are introducere, dar are şase capitole proprii, întinse pe 94 de pagini. De la capitolul VII însă, (pagina 95), lucrarea „Protecţia europeană şi internaţională a drepturilor omului” copiază integral lucrarea „Executarea hotărârilor Curţii Europene”, publicată în urmă cu un an de şeful diplomaţiei şi care are 270 de pagini în format mai mic.

Corlăţean a copiat, de asemenea, anexele, dar mai adaugă alte şapte anexe, care reprezintă în fapt tot nişte reproduceri precum – „Declaraţia universală a drepturilor omului” sau „Pactul internaţional cu privire la drepturile economice”.

Titus Corlăţean nu precizează nicăieri, în nici o notă de subsol, că a copiat integral sute de pagini dintr-o carte mai veche.

Mai mult, Corlăţean a păstrat majoritatea covârşitoare a intertitlurilor şi notelor de subsol din vechea carte. Până şi metoda de tehnoredactare este aceeaşi, păstrând spaţialitatea, aliniatele, cuvintele îngroşate, singura schimbare fiind aceea că lucrarea publicată în 2012 are un alt format.

În pofida acestor aspecte, ambele cărţi primesc 10 puncte (deşi una o copiază pe cealaltă), fapt care îl ajută pe Corlăţean să îndeplinească baremul cerut pentru a putea ocupa funcţia de conferenţiar universitar, precizează jurnaliștii de la România Liberă.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/fosta-profesoara-la-scoala-de-politie-vasile-lascar-cercetata-de-dna-pentru-trafic-de-influenta-315278.html

Fostă profesoară la Şcoala de Poliţie ”Vasile Lascăr”, cercetată de DNA pentru trafic de influenţă

O fostă profesoară la Şcoala de Agenţi de Poliţie ”Vasile Lascăr” din Câmpina este cercetată de procurorii anticorupţie pentru trafic de influenţă. Femeia ar fi primit bani de la diverşi candidaţi picaţi la examenul de admitere pentru a-i ajuta să intre la această unitate de învăţământ. Fosta profesoară era ajutată de un poliţist, cercetat şi el în acest dosar.

Potrivit rechizitoriului procurorilor DNA, ”în cursul lunii septembrie 2013, inculpatul Micu Mihail, fost agent de poliţie, i-a pretins unei persoane, în numele inculpatei Voicu Ana-Gabriela, suma totală de 75.000 euro pentru ca, în schimb, inculpata, fost ofiţer de poliţie şi fost cadru didactic la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” din Câmpina, judeţul Prahova, să intervină pe lângă persoanele abilitate din cadrul acelei instituţii, pe lângă care a lăsat să se creadă că are influenţă, astfel încât persoana de la care a pretins banii şi alţi doi candidaţi (respinşi la concursul de admitere din luna respectivă) să fie admişi în această unitate de învăţământ. Suma totală pretinsă a reprezentat câte 25.000 euro pentru fiecare dintre cei trei candidaţi”.

Procurorii DNA mai arată că la data de 20 septembrie 2013, din totalul sumei pretinse de fosta profesoară, Ana Gabriela Voicu a primit 3.000 euro în domiciliul ei, în prezenţa lui Mihail Micu, de la persoana căreia i se pretinsese anterior, remiterea fiind surprinsă în urma desfăşurării unei proceduri flagrante.

La data de 21 septembrie 2013, Tribunalul Prahova a admis, la cererea procurorilor, propunerea de arestare preventivă a celor doi inculpaţi pe o durată de 29 zile.

Dosarul a fost înaintat spre judecare la Tribunalul Prahova.