Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei- 16.05.2014

PREUNIVERSITAR

 

Modele de teste suplimentare pentru evaluările naţionale prin care vor trece elevii de la clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a

Ministerul Educaţiei a publicat modele de teste suplimentare pentru a-i ajuta pe elevii de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a să se pregătească mai bine de evaluările naţionale care vor avea loc începând cu 28 mai, cu o amânare de aproape o lună. După ce a amânat cu aproape o lună evaluările naţionale, Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat pe site noi modele de teste pentru fiecare dintre cele trei categorii de elevi care vor fi evaluaţi de la sfârşitul lunii mai: clasa a II-a, clasa a IV-a şi clasa a VI-a. Modele de teste suplimentare clasa a II-a Modele de teste suplimentare clasa a IV-a Modele de teste suplimentare clasa a VI-a În urmă cu aproape o lună, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat că Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, programate să aibă loc începând cu 6 mai, au fost amânate cu o aproape o lună. Astfel, elevii vor fi supuşi testărilor începând cu 28 mai, începând cu cei din clasa a IV-a. Calendarul stabilit de MEN este următorul: – 28 mai 2014: evaluare naţională, IV – Limba Română – 29 mai 2014: evaluare naţională, IV – Matematică – 30 mai 2014: evaluare naţională, IV – Limba maternă – 2 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba română – 3 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba maternă – 4 iunie 2014: evaluare naţională, II – Matematică  – 5 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Limbă şi comunicare – 6 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Matematică şi Ştiinţe ale naturii Remus Pricopie a precizat că evaluările au fost mutate cu aproape o lună pentru ca elevii să aibă timp să se familiarizeze cu aceste teste, pentru că sunt pe model internaţional. În total, în jur de 594.000 de elevi învaţă acum în clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a şi ar trebui să se prezinte la aceste evaluări, organizate în premieră la nivel naţional. Acesta a mai spus că prelungirea termenului a fost necesară şi pentru ca modelele publicate la finele lunii martie de minister să ajungă „până în ultima clasă din România“, iar fiecare elev să consulte împreună cu profesorul cel puţin un astfel de model. Asta în condiţiile în care învăţătorii şi profesorii au atras atenţia că nu sunt întrebări şi abordări discutate în mod curent la ore în sistemul românesc de învăţământ şi, ca atare, mulţi elevi nu se vor încadra în timpul scurt alocat fiecărui test. Mai exact, cei de clasa a II-a vor avea 25 de minute pentru fiecare test, iar cei de a IV-a şi a VI-a au la dispoziţie câte o oră. Fără note şi clasamente Ministrul a susţinut însă ieri că testele sunt de nivel mediu şi seamănă cu evaluările internaţionale, cum e PISA, care se practică de 30 de ani în lume şi la care România participă din anul 2000, pe bază de eşantion. Acesta a reiterat faptul că nu vor fi puse note în catalog, nici nu se vor afişa clasamente, ci „vor fi stabilite niveluri de performanţă, cât de bine ştiu elevii să citească sau să folosească numerele, spre exemplu“, urmând ca rezultatele să fie discutate la clasă, cu părinţii şi în Consiliul profesoral. Teste care le dau de gândit Este prima evaluare organizată la nivel naţional, cu teste care combină informaţiile de la mai multe materii şi îi pun pe elevi să gândească, un model diferit de examenele de până acum. Ministrul Educaţiei Remus Pricopie a anunţat de la începutul anului şcolar că acest model de testare interdisciplinară, pe tipicul testelor internaţionale, este necesar având în vedere rezultatele slabe de la testele internaţionale PISA, dar şi de la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a. Cu alte cuvinte, elevii trebuie învăţaţi să gândească şi să aplice materia învăţată la ore din clasele mici şi să poată corecta pe parcurs acolo unde au probleme. Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a publicat de curând câteva modele de teste pentru Evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, în anul şcolar 2013-2014. Testele au fost elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare. În anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura, în două sesiuni, în luna mai, arată MEN. Ce presupun testele de evaluare a competenţelor   În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.   Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentruevaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”. Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a. Evaluările naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, ale căror note nu se trec în catalog, erau programate iniţial să aibă loc în intervalul 6 – 29 mai, în două sesiuni, a doua fiind rezervată elevilor care au lipsit, din motive întemeiate, la prima sesiune. Vechiul calendar stabilit de MEN pentru Evaluarile Naţionale era următorul:   Prima sesiune: • clasa a II-a (6 mai: Limba română – scris şi citit; 7 mai: Limba maternă – scris şi citit; 8 mai:  Matematică) • clasa a IV-a (13 mai: Limba română – Limba maternă; 14 mai: Matematică) • clasa a VI-a (14 mai: Limbă şi comunicare; 15 mai: Matematică şi ştiinţe) A doua sesiune: • clasa a II-a (20 mai: Limba română – scris şi citit; 21 mai: Limba maternă – scris şi citit; 22 mai: Matematică) • clasa a VI-a (27 mai: Limbă şi comunicare; 28 mai: Matematică şi ştiinţe) • clasa a IV-a (28 mai: Limba română – Limba maternă; 29 mai: Matematică).

Sursa: Adevarul.ro

 

ADMITERE LICEU 2014 S-a deschis Târgul Educaţional cu oferta liceelor şi şcolilor profesionale din Capitală

De joi până duminică, 18 mai, părinţii din Bucureşti şi elevii interesaţi de locurile disponibile anul viitor în licee şi şcoli profesionale pot vizita Târgul „Oferta Educaţională“, care se defăşoară la Palatul Naţional al Copiilor. Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) a anunţat demararea ediţiei de anul acesta a Târgului „Oferta Educaţională“, care începe joi, 15 mai, de la ora 11, la Palatul Naţional al Copiilor şi va fi deschis până duminică la ora 17.00, potrivit unui comunicat al ISMB. Evenimentul este organizat de ISMB în partenariat cu Centrul de Proiecte şi Programe Educaţionale şi Sportive pentru Copii şi Tineret din cadrul Primăriei Capitalei şi cuprinde ofertele educaţionale utile pentru admiterea la liceu şi la şcoala profesională, în anuş şcolar 2014-2015. Programul târgului: Joi – Sâmbătă: 10:00 – 18:00 Duminică: 10:00 – 17:00 Adolescenţii care termină anul acesta clasa a VIII-a vor avea parte de standarde ridicate dacă vor să meargă la un liceu de top din Bucureşti. Asta pentru că ultimele medii de admitere au crescut din nou, dar şi pentru că s-a decis desfiinţarea mai multor clase pentru specializări precum Ştiinţe Sociale, Ştiinţele Naturii sau Filologie. Desfiinţări şi modificări au fost făcute şi la liceele cu proful Tehnologic. Acestea sunt doar câteva dintre schimbările pe care le-a adus broşura de admitere la liceu de anul acesta, publicată de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB). Modificările s-au făcut ţinând cont de solicitările liceelor, a precizat Marian Banu, purtătorul de cuvânt al ISMB. „Am ţinut cont de mediile de la Bacalaureat, de cererea de pe piaţă şi de recomandările directorilor“, a explicat oficialul. Calendarul admiterii la liceu 2014 • 1-7 mai: publicarea şi transmiterea broşurilor de admitere la liceu 2014 • 26-27 mai: înscrierea pentru susţinerea probelor de aptitudini/limbă modernă • 28-30 mai: susţinerea acestor probe • 4 iulie: afişarea mediilor de admitere ale elevilor şi a ierarhiei pe judeţ • 4-8 iulie: completarea de către elevi şi părinţi a opţiunilor (liceelor dorite) în fişele de admitere • 15 iulie: repartizarea computerizată de către Ministerul Educaţiei – etapa I • 16 iulie: afişarea rezultatelor repartizării computerizate la şcoli, licee şi online (admitere.edu.ro) • 17-25 iulie: depunerea dosarelor de înscriere la licee.

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO BACALAUREAT 2014 Lecţia pentru proba de testare a cunoştinţelor de limbă străină, la Adevărul Live

Lecţiile video pentru probele orale de la Bacalaureat 2014, din cadrul campaniei „Adevărul te meditează şi te premiază”, au continuat azi, cu lecţia de pregătire pentru proba de verificare a competenţelor de comunicare într-o limbă de circulaţie internaţională. Cele mai importante declaraţii: Alina Voiculescu: Vreau să le spun elevilor că ei trebuie să susţină obligatoriu o limbă de circulaţie internaţională. Ei pot alege fie o limbă pe care au studiat-o la şcoală la Limba 1, de cele mai multe ori fiind engleza, sau la Limba 2, franceză, germană sau ce s-a studiat la şcoală. Însă ei pot alege şi o limbă pe care au studiat-o ca opţional, cum ar fi Limba Japoneză.   Structura este aceeaşi pentru toate limbile străine.   Probele pe care le vor suţine sunt proba de înţelegere a unui text audiat (timp efectiv de lucru 20 de minute), proba scrisă – proba de înţelegere a unui text scris şi proba de producere a unui text scris- timp efectiv 120 de minute.   Urmează proba orală care va fi în altă zi, în funcţie de programarea comisiei.   La prima proba. Înţelegerea textului audiat, se vor asculta două documente. Unul scurt de apropae două minute şi unul mai lung de trei-patru minute. Pentru ambele documente vor fi două ascultări. Înainte de prima ascultare, candidaţii au câteva minute pentru a citi întrebările, lucru care i ajute să anticipe tema sau anumite informaţii şi pot face anumite ipoteze.   Dacă ei citesc foarte bine întrebările, vor putea urmări şi răspunsurile la întrebări.   Este un test grilă simplu, cu un singur răspuns corect.   La finalul acestei probe, nivelul de competenţă se va acorda în funcţie de punctajul obţinut.   Modalitatea de punctare   0 – 10 puncte – nu este niciun nivel 11 – 30 puncte – A1 31 – 60 puncte –  A2 31 – 80 puncte – B1 81 – 100 puncte – B2   Proba scrisă este împărţită în două, proba de înţelegere a textului scris   Are două texte, un text informativ şi unul argumentativ. Majoritatea textelor sunt articole de presă. Ei trebuie să citească cu atenţie textul, să răspundă la întrebări. Întrebări de tipul adevărat sau fals şi justificare cu un paragraf din text sau o frază.   Ca să obţină punctajul maxim pe acest subiect trebuie să găsească răspunsul corect şi justificarea corect, altfel nu poate să obţină punctaj.   De unde este preferinţa către Limba Engleză?   Mihaela Danga, Centrul de pregătire pentru BAC: Eu cred că răspunsul este foarte complex. Să nu uităm că Limba Engleză atragă de foarte mulţi ani. Această limbă este de regulă prima pe care o învaţă. De asemenea, sunt mulţi elevi care vor să studieze engleza pentru că este o limbă cunoscută de multă lume. Nu pot spune că este mai uşoară, dar pentru cine vrea să să se folosească de limba asta la un nivel cât mai ridicat nu putem vorbi că este uşoară. Cred că este o limbă fără de care au înţeles mulţi elevi că nu se poate să lucreze într-un loc bine plătit. Oana Crăciun: Cei care au obţinut certificate de limbi străine pot depune certificate la Comisie şi pot să nu mai dea aceste examen pentru că se echivalează.    Alina Voiculescu: Este important ca elevii să îşi dea seama şi de tonul folosit în textele examenului.   Şi la finalizarea acestei probe, nivelul de competenţă se stabileşte în funcţie de acelaşi punctaj.   Tot la proba scrisă, nu există subiect separat de gramatică, însă sunt analizate şi aceste probleme.   Cum să îşi împartă timpul?   Ar fi indicat să le redacteze în ordine. Pe ciornă ar fi recomandat să îşi noteze câteva idei, iar redactarea să o facă pe foaia de examen.   Să aibă grijă la vocabularul folosit, să nu folosească cuvinte apropiate de limba maternă.   Proba orală   Elevul are dispoziţie 20 de minute să se pregătească, în bancă, şi 10-15 minute pentru a prezenta subiectul în faţa comisiei.   Al doilea subiect poate fi o descriere, unde trebuie să expună cu precizie nişte elemente, la povestiri trebuie să aibă grijă la timpuri, discursul trebuie să fie foarte clar.   Al treilea subiect, este un alt subiect de argumentare. Temele sunt inspirate din experienţa lor, numai că ei trebuie să respecte aceeaşi structură ca la subiectul anterior.   La proba orală, în afară de nivelul de limbă străină pe care îl, pe lângă modul în care îşi exprimă ideile, contează şi felul în care interacţionează cu examinatorii.   Lecţia menită să-i ajute pe tineri să se pregătească pentru proba de verificare a competenţelor de comunicare într-o limbă străină va fi susţinută de profesoara de Franceză Alina Voiculescu, de la Colegiul Naţional ”Sf. Sava” din Capitală, care se va afla în platoul Adevărul Live, de la ora 12.00 Ieri am demarat lecţiile video pentru probele orale de la Bacalaureat 2014. Deşi nu se pun note, elevii trebuie să fie pregătiţi pentru o discuţie faţă în faţă cu profesorii examinatori, care le vor testa competenţele de comunicare la Română, într-o limbă străină, dar şi competenţele digitale. Miercuri, de la ora 14.00, la Adevărul Live, profesoara Iulia Pop, de la Colegiul Naţional „Sf. Sava” din Capitală a susţinut lecţia video pentru proba orală la Limba şi literatura română. Lecţii de consiliere pentru Bac Începând de luni, 14 aprilie, şi până la sfârşitul lunii iunie, vor fi disponibile pe platforma Bacalaureat 2014, integrată în secţiunea Educaţie de pe adevarul.ro, 40 de lecţii video. Profesori de la licee de top din Bucureşti le vor arăta elevilor cum trebuie rezolvate subiectele de la examen şi ce ar trebui să înveţe. Până acum, în cadrul acestei campanii am prezentat patru lecţii video de consiliere pentru cei care se pregătesc de Bacalaureat, pe lângă lecţiile video destinate probelor de la Română şi Matematică De asemenea, la Adevărul Live vor fi şi lecţii video destinate pregătirii pentru toate probele orale şi pentru proba scrisă la alegere. Meditaţii video pentru Evaluarea Naţională Elevii de clasa a VIII-a vor putea găsi în secţiunea Educaţie de pe adevarul.ro şapte lecţii video, de la sfârşitul lui aprilie şi până la finalul lunii mai. Două dintre acestea vor fi de pregătire teoretică pentru cele două probe (Română şi Matematică) şi cinci de consiliere, de la pregătirea psihică pentru primul examen naţional serios până la completarea corectă a fişei de înscriere la liceu şi alegerea profilului liceului. Consiliere pentru elevi Dintre cele 40 de lecţii de pe adevarul.ro, 10 vizează partea de consiliere şi sunt oferite de specialişti care au lucrat cu liceeni în anii trecuţi şi care i-au ajutat să promoveze cu succes testele naţionale. Consilierii le vor spune elevilor cum să se organizeze ca să înveţe toată materia, cum să facă faţă stresului, cum să comunice cu profesorii şi cu părinţii sau cum să se pregătească psihic şi fizic pentru a face faţă unei lungi perioade de examene. Marele premiu: 1.000 de euro În cadrul acestei campanii, Adevărul a pregătit şi o serie de premii pentru elevi. Pentru a participa, trebuie să accesaţi acest link şi să vă înscrieţi în secţiunea Bacalaureat 2014 pe adevarul.ro cu un eseu motivaţional pe tema “Care este visul tău?”, să strângeţi cât mai multe like-uri şi share-uri şi, astfel, puteţi câştiga premii Biocebral ce vă vor da energie pe toată perioada examenelor, dar mai ales marele premiu în valoare de 1000 Euro! Dorim participanţilor mult succes şi mult spor la învăţat!

Sursa: Adevarul.ro

 

10 elevi din 7 licee bucureştene, în finala competiţiei europene pentru promovarea antreprenoriatului în rândul tinerilor

72 de elevi din 13 ţări au participat săptămâna trecută la competiţia europeană Global EnterpriseChallenge, în care au concurat cu cele mai inovative soluţii pentru a creşte şansele tinerilor de a-şi găsi joburi, dar şi pentru promovarea antreprenoriatului în rândul lor. Din România, în finală au ajuns 10 elevi din 7 licee ale Capitalei, iar unul dintre ei a făcut parte din echipa câştigătoare. Cei 72 de elevi europeni, care au participat săptămâna trecută la competiţia europeană Global Enterprise Challenge, parte a programului european Global Enterprise Project, dezvoltat de Junior Achievement – Young Enterprise Europe (JA-YE) şi de European Round Table of Industrialists (ERT, au avut la dispoziţie 24 de ore pentru a găsi soluţii fezabile la tema de lucru, fiind sprijiniţi de mentori voluntari din companiile multinaţionale partenere: Astra Zeneca, Deutsche Telekom, GDF Suez, Heineken, Kone, Nokia, Philips, REPSOL, SAP, Shell, SIEMENS, Solvay, Smurfit Kappa Group, Sonae, Telefónica, Total şi Vodafone. Tema de anul acesta a competiţiei a fost: “Ce soluţii aţi oferi pentru a îmbunătăţi şansele de a obţine un job şi auto-angajarea în rândul tinerilor la o scară globală?”, se arată într-un comunicat Junior Achievement Romania (JAR). 11 ţări participante, 22 de licee din România Această competiţie face parte dintr-un program educaţional implementat în şcoli din 11 ţări încă din 2011 şi cuprinde activităţi despre globalizare şi antreprenoriat derulate la clasă cu participarea consultanţilor voluntari din companii, un quiz online despre globalizare şi competiţia la nivel naţional. În România, programul a fost implementat în acest an şcolar de Junior Achievement România în 22 de licee. România s-a prezentat la această finală cu 10 elevi de la 7 licee din Bucureşti: Colegiul Naţional Bilingv George Coşbuc, Colegiul Naţional Gheorghe Lazăr, Colegiul Naţional Gheorghe Şincai, Colegiul Naţional Ion Creangă, Colegiul Naţional Mihai Viteazul, Colegiul Naţional Spiru Haret, Liceul Teoretic Dante Alighieri. Peste 12.000 de tineri implicaţi la nivel european „ERT şi JA-YE Europe s-au reunit pentru a realiza acest proiect cu scopul de a ajuta peste 12.000 de tineri cu vârsta cuprinsă între 15 şi 18 ani să fie mai informaţi despre antreprenoriat, despre modul de funcţionare a unei companii şi despre abilităţile care le sunt necesare pentru a face trecerea de la educaţie la un loc de muncă. Peste 500 de angajaţi ai companiilor partenere s-au oferit în calitate de consultanţi voluntari să lucreze cu elevii şi profesorii lor activităţile din program la clasă”, se mai arată în comunicatul oficial. Elevii participanţi sunt de părere, printre alte lucruri, că sistemul de învăţământ a evoluat prea puţin în comparaţie cu abilităţile necesare pe piaţa de muncă globală, care este orientată către tehnologie şi se află într-o continuă schimbare. Ei au reflectat asupra importanţei construirii unei interacţiuni între şcoală şi mediul de business, încercând să identifice modalităţi în care învăţământul să fie mai orientat către antreprenoriat, şi au contribuit cu soluţii pentru a promova o atitudine pro-activă în rândul tinerilor, cu privire la căutarea şi crearea de locuri de muncă, ajutându-i să identifice oportunităţi în domeniul ştiinţei şi tehnologiei. În cadrul finalei europene a competiţiei, care a avut loc la Madrid, elevii au lucrat în echipe multiculturale şi au prezentat propunerile în faţa juriului internaţional în limba engleză. Este important de menţionat şi rolul consultanţilor voluntari din peste 15 companii de top care i-au asistat pe tineri în timpul pregătirii planului de afaceri pe care l-au prezentat în faţa juriului. Un român de la Colegiul „Mihai Viteazu”, în echipa câştigătoare Soluţia câştigătoare, denumită „Jocul european”, constă într-un un joc de simulare care le oferă elevilor oportunitatea de a păşi în lumea antreprenoriatului, confruntându-se cu situaţii reale, un model „câştig-câştig” în care elevii învaţă, iar companiile rezolvă probleme de zi cu zi printr-o perspectivă nouă. Juriul, format din directori executivi ai unor întreprinderi internaţionale, a considerat această idee interesantă şi inovatoare, şi a apreciat strategia internaţională şi viziunea pe termen lung. Din echipa câştigătoare a făcut parte şi un elev român de la Colegiul Naţional Mihai Viteazul, Matei Creţu. „Mi-a plăcut că pe parcursul GEP erai extrem de motivat să reuşeşti şi să dovedeşti de ce eşti în stare. Acest concurs reuşeşte să îţi dezvolte soft skills-urile, contribuind atât la dezvoltarea ta personală, cât şi la cea profesională. După câştigarea lui, pot spune că sunt din ce în ce mai atras de lumea antreprenoriatului, întrucât mi-a arătat ce înseamnă să fii antreprenor”, a povestit Creţu. ”Trebuie să promovăm spiritul antreprenorial în rândul elevilor de la o vârstă cât mai fragedă” „Acest proiect are un impact social imens. Tinerii sunt cei care sunt afectaţi în cea mai mare măsură de criza economică din prezent, iar proiecte educaţionale ca acesta au fost create pentru a-i direcţiona pe tineri spre comunitatea de afaceri şi spre locurile de muncă înainte ca ei să îşi finalizeze educaţia”, a declarat Caroline Jenner, CEO al JA – YE Europe. „La Siemens, suntem foarte mândri că avem posibilitatea de a-i ajuta pe tineri să-şi dezvolte talentul, să-şi utilizeze abilităţile într-un mediu global şi să le oferim unora dintre ei ocazia de a descoperi provocările profesionale cu care vor trebui să se confrunte pe viitor, în carieră. Acest lucru a fost posibil mulţumită colaborării noastre îndelungate cu Junior Achievement. Avem nevoie de profesionişti mai instruiţi şi trebuie să promovăm spiritul antreprenorial în rândul elevilor de la o vârstă cât mai fragedă, pentru a spori competitivitatea afacerilor şi economiei”, a declarat la rândul său Rosa García, Preşedinte şi CEO al Siemens Spania – preşedintele juriului GEP. „Acest eveniment dovedeşte că elevii europeni au abilităţile necesare, capacitatea de a inova şi energia de a face faţă unor noi provocări şi de a descoperi oportunităţi. O atitudine antreprenorială este esenţială pentru dezvoltarea economiei şi pentru crearea de locuri de muncă, deoarece 80% dintre acestea sunt create de IMM-uri”, a conchis Joao Paulo da Silva, General Manager al SAP în Spania şi Portugalia şi membru al juriului.

Sursa: Adevarul.ro

 

Trei unităţi de învăţământ din judeţul Bacău au obţinut certificatul de „Şcoală europeană”

Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”, Şcoala Gimnazială „Al. I. Cuza” şi Colegiul  Naţional „Ferdinand I” au fost declarate câştigătoare în competiţia „Şcoala Europeană 2014”, desfăşurată sub patronajul Parlamentului European. Certificatele vor fi înmânate reprezentanţilor unităţilor şcolare pe 20 mai, la Palatul Victoria, iar fiecare instituţie de învăţământ va primi şi 5000 de lei. Aceste distincţii acordate de Ministerul Educaţiei Naţionale reprezintă o recunoaştere a calităţii educaţiei şi dimensiunii europene reflectate în activităţile şcolare şi extraşcolare desfăşurate în cadrul acestor unităţi de învăţământ, a declarat Teona Codreanu, inspector şcolar pentru Proiecte Educaţionale. Ministerul Educaţiei Naţionale a lansat în luna februarie 2014 Apelul Naţional pentru înscrierea unităţilor de învăţământ preuniversitar la cea de-a XI-a ediţie a Competiţiei pentru obţinerea certificatului „Şcoală europeană”.

Sursa: Adevarul.ro

 

Holcim România instruieşte gratuit zidari-tencuitori, prin programul Şoala Zidarilor. 400 de muncitori sunt deja calificaţi

Producătorul de ciment, betoane şi agregate Holcim România a lansat joi, oficial, programul Şcoala Zidarilor, după doi ani de sesiuni-pilot organizate în întreaga ţară în care au fost pregătiţi circa 400 de zidari-tencuitori. Şcoala Zidarilor este un program profesional de instruire gratuit, care a fost special gândit şi dezvoltat de Holcim România pentru meseriaşii zidari care doresc o specializare în domeniu şi vor să fie la curent cu cele mai noi tehnici de construcţie şi cele mai bune materiale folosite în zidărie. Accent pe partea practică a instruirii Programul a început în 2011, printr-o sesiune-pilot implementată la Bucureşti, după care, în 2012 şi 2013, a fost extins în 17 oraşe din ţară, unde au fost organizate 18 sesiuni de cursuri, în parteneriat cu colegiile tehnice din fiecare localitate. Cursurile au fost predate de cadre didactice de specialitate şi experţii Holcim România, fiind structurate modular în sesiuni de teorie şi practică, accentul punându-se în special pe partea practică. Un curs complet în cadrul Şcolii Zidarilor se întinde pe o perioadă de 6 zile, interval în care cursanţii participă la 15 de ore de teorie şi 20 ore de practică, urmate de o evaluare teoretică şi practică. Partea teoretică a cursului include, pe lângă informaţiile de bază, explicaţii specifice despre cum se prepară corect mortarele utilizând reţete adecvate, cum se realizează calcule eficiente pentru materialele necesare construcţiei sau care este tehnologia de execuţie a pereţilor din zidărie de cărămidă. Cei care au participat la cursurile Şcoala Zidarilor au avut astfel ocazia să-şi dezvolte cunoştintele acumulate deja, dar şi să fie puşi la curent cu ultimele tehnici şi materiale de construcţie în domeniul zidăriei şi tencuielii. Certificare de la Autoritatea Naţională pentru Calificări În cadrul acestui proiect, Holcim România susţine toate costurile necesare bunei desfăşurări a cursurilor, la cel mai înalt nivel: materiale de construcţii, obiecte didactice, masa de prânz în fiecare zi de curs şi echipament individual de protecţie, pe care fiecare participant îl poate păstra după finalizarea cursurilor. Până în prezent, Şcoala Zidarilor a primit peste 500 de solicitări de înscrieri, 400 de zidari absolvind, la final, cursurile, printre ei numărându-se şi multe persoane cu alte studii sau cu studii superioare – ingineri, manageri, fotografi, agricultori şi alţii. Având în vedere cererea ridicată, Holcim România a decis să certifice acest curs şi începând de anul acesta toţi absolvenţii actuali şi cei viitori primesc în plus şi o certificare de competenţe de la Autoritatea Naţională pentru Calificări.

Codrin Scutaru: angajatorii resimt diminuarea ofertei educaţionale „Forţa de muncă din România are nevoie de pregătire şi perfecţionare continuă, în raport cu standardele europene, iar acest lucru este valabil mai ales în construcţii, unde tehnicile şi materialele evoluează într-un ritm alert. În contextul diminuării ofertei educaţionale în rândul şcolilor profesionale, resimţită acum de cei mai mulţi angajatori industriali, muncitorii din România trebuie să profite de orice oportunitate de pregătire pusă la dispoziţie de mediul privat. România are o tradiţie îndelungată în pregătirea şi formarea meseriaşilor de calitate, iar acest proiect poate reprezenta un punct de cotitură în repunerea în drepturi a şcolilor vocaţionale“, a declarat Codrin Scutaru, secretar de stat în cadrul Ministerului Muncii. El estimează că în acest an va fi nevoie de 10.000 până la 15.000 de zidari, ca urmare a creşterii economice, în condiţiile în care în România lucrează 5.900 de zidari calificaţi şi 43.000 de muncitori asimilaţi acestei meserii. Programul are o audienţă neaşteptată „Proiectul Şcolii Zidarilor s-a născut dintr-o nevoie reală, recunoscută pe piaţa din România, aceea a pregătirii şi perfecţionării forţei de muncă din construcţii, care, în multe cazuri, este una necalificată sau necertificată. Şcoala Zidarilor este răspunsul companiei noastre la această nevoie, înscriindu-se în proiectele de responsabilitate socială lansate de Holcim de-a lungul ultimilor 17 ani. Considerăm că este important să ne implicăm activ şi semnificativ în viaţa comunităţilor în care ne desfăşurăm activitatea, punându-ne la dispoziţie expertiza şi resursele, aşa cum o facem prin intermediul acestui program”, a declarat François Pétry, director general Holcim România. „Şcoala Zidarilor s-a bucurat de o audienţă neaşteptată în oraşele în care acest program profesional a fost implementat în cadrul proiectelor-pilot, aşa că, anul acesta, ne-am decis să oferim oportunitatea certificării prin Autoritatea Naţională pentru Calificare şi să-l lansăm la nivel naţional. Astfel, toţi cei care vor urma şi vor absolvi de acum înainte cursurile vor primi, la final, un certificat de competenţe profesionale emis de Autoritatea Naţională pentru Calificări. Intenţia noastră este să extindem proiectul Şcoala Zidarilor pe parcursul anilor următori, oriunde vom descoperi că este nevoie“, a declarat Alina Cristea, Manager Dezvoltare Durabilă Holcim România. O donaţie inedită Lansarea programului Şcoala Zidarilor a fost realizată la Casa Universitarilor din Bucureşti. Participanţii la eveniment au fost fost implicaţi în construcţia demonstrativă a unei case. Pentru fiecare bloc de BCA zidit, Holcim România a donat câte 50 de euro. Suma strânsă a fost triplată de Holcim, ajungând la 10.000 de euro. Aceşti bani vor fi investiţi, în perioada imediat următoare, în reabilitarea unui teren de sport al unei şcoli din România, în urma unui concurs ce va fi lansat pe pagina de Facebook Holcim România. Holcim (România) deţine două fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleşd, o staţie de măcinare şi un terminal de ciment la Turda, 13 staţii de betoane, trei staţii de agregate, două staţii de lianţi speciali şi un terminal de ciment în Bucureşti. Holcim are peste 800 de angajaţi în România. Holcim este unul dintre cei mai importanţi furnizori de ciment şi agregate (nisip şi pietriş), betoane şi asfalt, dar şi servicii aferente acestor domenii de activitate. Grupul deţine participaţii minoritare şi majoritare în circa 70 de ţări, pe toate continentele.

Sursa: Adevarul.ro

 

Veste bună pentru elevii talentaţi: Palatele copiilor vor fi transferate în administrare primăriilor sau consiliilor judeţene

Palatele copiilor vor fi transferate în administrare către administraţiile locale, primării sau consilii judeţene, în maximum un an, a declarat joi, la Târgovişte, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Asta ar însemna bani mai mulţi pentru elevii pasionaţi de muzică, robotică sau arhitectură. „Aşa cum este firesc, s-a discutat şi în perioada aceea a descentralizării, a regionalizării că trec din punct de vedere al administrării patrimoniului. Din punct de vedere funcţional, al conţinuturilor educaţionale, evident că rămân sub autoritatea Ministerului Educaţiei. Dar pentru a putea fi întreţinute şi a putea utiliza fonduri structurale, ele trebuie să fie în administrarea autorităţilor locale. Nu s-a luat deocamdată o decizie când se va face acest transfer, dar se va face”, a declarat Remus Pricopie.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Prima ediţie a târgului ”Tinerii întreprinzători din mediul virtual” de la Parcul Industrial Priboiu

Prima ediţie a târgului ”Tinerii întreprinzători din mediul virtual” de la Parcul Industrial Priboiu, a avut loc, joi, în prezenţa ministrului Educaţiei, Remus Pricopie. Târgul „Tinerii Întreprinzători din Mediul Virtual”, organizat de “Asociaţia Tinerilor Întreprinzători din Mediul Virtual, are ca principal scop, asigurarea cadrului material şi organizatoric pentru sprijinirea studenţilor din cadrul Universităţii Valahia din Târgovişte, în vederea dezvoltării aptitudinilor lor profesionale şi îmbunătăţirea inserţiei pe piaţa muncii, consilierea, asistenţa şi îndrumarea studenţilor ce-şi asumă roluri de tineri întreprinzători în mediul virtual. Acest mod de lcuru, facilitează, practic, învăţarea şi dezvoltarea cunoştinţelor economice şi juridice necesare într-o firmă reală.   Ministrul Educaţiei a efectuat joi o vizită în Dâmboviţa, unde a mers la Conţeşti, la o şcoală care este modernizată şi extinsă cu fonduri europene, apoi a fost prezent la Casa Sindicatelor din Târgovişte, la o întâlnire cu profesori şi reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean. De asemenea, a efectuat o vizită la campusul Universităţii Valahia şi a fost prezent la inaugurarea unei grădiniţe din comuna Răzvad.

Sursa: Adevarul.ro

 

UPDATE Probleme medicale la Liceul Lucian Blaga. Şapte elevi au băut lapte şi au ajuns la spital cu vărsături

Incidentul a fost semnalat după ce micuţii au terminat ora de sport. Conducerea liceului spune că laptele este în termenul de garanţie şi nu ştie de ce le-a fost rău copiilor. Chiar şi aşa, şapte elevi au ajuns la spital. Ambulanţele au transportat până acum la spital şapte elevi de la clasa 6c a Liceului Teoretic Lucian Blaga, dar numărul total al celor care s-au simţit rău este de 12.

Directorul instituţiei, Iuliana Linea a declarat că elevii au avut ora de sport unde au alergat mai mult decât de obicei. După aceea ei au băut laptele oferit prin programul „Cornul şi laptele” şi au început să se simtă rău. Cum starea micuţilor nu părea să se îmbunătăţească, profesorii au chemat ambuanţele.

Patru autospeciale au preluat elevii şi i-au dus la Spital. Minorii aveau doar vărsături şi nu prezentau alte semne ale unei toxiinfecţii alimentare.

Iuliana Linea susţine că laptele era în termen de garanţie până la 28 mai şi nu îşi explică problemele cu copiii.

Managerul Direcţiei de Sănătate Publică din Constanţa, Constantin Dina spune că a fost sesizat de către Serviciul de Ambulanţă despre acest caz şi a trimis deja inspectorii DSP pentru o anchetă epidemiologică.

Medicii vor lua probe din laptele oferit elevilo şi vor verifica modul de depozitare al produselor din programul „Cornul şi Laptele”.

UPDATE: Conducerea liceului a fost amendată de inspectorii sanitari cu 1000 lei. Sancţiunea a fost aplicată pentru că aceştia nu au putut prezenta fişe de aptitudini şi nici examene de coprocultură pentru personalul care manevrează alimentele.

Sursa: Adevarul.ro

 

Târg de educaţie în Capitală. Liceele oferă peste 15.000 de locuri pentru admitere

Elevii de clasa a VIII-a au fost întâmpinaţi, joi, cu dansuri, cântece şi voie bună de către liceenii din Capitală, în prima zi de prezentare a ofertelor la Târgul Educaţional din Capitală. Până duminică, elevii din Bucureti pot afla mai multe detalii despre liceul la care doresc să-şi continue studiile, înc adrul unui târg educaţional, care a avut debutul joi. „Noi avem două clase la şcoala profesională, unde se pot pregăti pentru sculer matriţer şi operator maşini cu comandă numerică. Avem parteneriat cu Electromagnetica, iar copiii fac practică acolo”, a spus Ofelia Nanu profesoară la Colegiul „Dinicu Golescu” din Capitală. Alături de profesorii de la licee, la târg au venit şi elevii să le dea o mână de ajutor pentru promovarea şcolilor lor. De exemplu, liceenii de la „Spiru Haret” le prezintă vizitatorilor cluburile lor de dans şi muzică. „Avem inclus club de limba japoneză, care se desfăşoară în weekend”, ni s-a mândrit Andreea, elevă la ”Spiru Haret”. În total, la târgul din Capitală, sunt 108 standuri cu unele dintre cele mai bune licee de stat şi private  din Bucureşti. Un exemplu de liceu particular prezent la târg este Liceul Profesia, unde intrarea se face pe bază de dosar, iar un an de studiu costă 2.700 de lei. Pentru anul 2014/2015, în liceele din Capitală sunt 15.145 de locuri, dintre care 1.484 sunt pentru învăţământul vocaţional. Pentru învăţământul profesional, există 532 de locuri, iar pentru învăţământul seral sunt alte 532 de locuri. Înainte însă să completeze fişele pentru admiterea la liceu, elevii de clasa a VIII-a  se pregătesc de EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014, care începe în 23 iunie. Anul acesta, pentru admiterea la liceu, notele la examenele naţionale reprezintă 75% din media de admitere la liceul dorit. CALENDAR EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 13 iunie  – Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a 16 – 18 iunie – Înscrierea la Evaluarea Naţională 23 iunie – Limba şi literatura română – probă scrisă 24 iunie  – Limba şi literatura maternă – probă scrisă 25 iunie – Matematica – probă scris 27 iunie – Afişarea rezultatelor (până la ora 16) 27 iunie – Depunerea contestaţiilor (orele 16 – 20) 28 iunie-30 iunie – Rezolvarea contestaţiilor 1 iulie – Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

Sursa: Gandul.info

 

TITULARIZARE 2014. Când începe titularizarea în învăţământ

TITULARIZARE 2014. Profesorii îşi depun zilele acestea candidatura pentru unul dintre posturile vacante din învăţământ. Îniante de a susţine proba scrisă – care va avea loc în luna iulie -, dascălii trebuie să treacă de mai multe probe practice şi inspecţii speciale. TITULARIZARE 2014. Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, în perioada 26 mai – 27 iunie 2014 vor avea loc probele practice sau orale şi inspecţiile speciale la clasă. Pe urmă, în 21 iulie, va avea loc proba scrisă, organizată la nivel naţional. Până pe 19 mai, la toate inspectoratele şcolare are loc verificarea şi publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice vacante pentru concurs. De asemenea, inspectoratele şcolare afişează graficul de desfăşurare a probelor la unităţile de învăţământ.  Între 19 şi 21 mai, are loc validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidaţi sau împuterniciţii acestora prin procură notarială în original, ceea se înseamnă că fiecare dascăl va merge la inspectorat să-şi confirme candidatura.  CALENDAR TITULARIZARE 2014  26 mai-27 iunie 2014 – desfăşurarea probelor practice/orale şi a inspecţiilor 21 iulie 2014 – desfăşurarea probei scrise 25 iulie 2014 – înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare şi transmiterea acestora la centrele de evaluare 25-26 iulie 2014 – rezolvarea contestaţiilor 28-29 iulie 2014 – afişarea rezultatelor finale După afişarea rezultatelor de la proba scrisă, va începe repartizarea candidaţilor, in două etape. Astfel, prima etapă de repartizare  va avea loc pe 31 iulie, în şedinţă publică, când vor avea prioritate candidaţii care au obţinut cel puţin media de repartizare 7,00  la concursul din sesiunea 2014, în ordinea descrescătoare a mediilor, pe posturile didactice/catedrele vacante publicate în vederea angajării pe perioada nedeterminată. Dacă mai rămân locuri libere, la 1 august va avea loc o nouă şedinţă publică, iar candidaţii cu media de  minimum 7 vor fi repartizaţi pe posturi didactice/catedre rămase libere. TITULARIZARE 2014. Cea de-a doua etapă de titularizare va avea loc în luna august, între 4 şi 5 august, când candidaţii care au obţinut cel puţin nota 5 vor fi repartizaţi pe posturile cu durată determinată.

Sursa: Gandul.info

 

11 elevi constănţeni, duşi cu ambulanţa la spital. Aceştia sunt suspecţi de toxiinfecţie alimentară după ce au băut lapte oferit la şcoală

Mai mulţi elevi ai Liceului „Lucian Blaga” din Constanţa au fost luaţi cu ambulanţele şi duşi la spital, joi, aceştia simţindu-se rău, cu simptome specifice toxiinfecţiei alimentare, după ce ar fi consumat laptele distribuit prin programul gratuit „Cornul şi Laptele”. Directorul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Constanţa, dr. Constantin Dina, a declarat că din primele informaţii pe care le are, până în prezent un număr de 11 elevi au avut nevoie de îngrijiri medicale, fiind transportaţi la spitalul de boli infecţioase. Elevii sunt din aceeaşi clasă a VI-a şi au acuzat dureri abdominale şi senzaţii de vomă după ce au băut laptele, la finalul unei ore de educaţie fizică. O echipă a DSP s-a deplasat la respectiva unitate de învăţământ pentru efectuarea triajului epidemiologic. Ulterior, va fi demarată o anchetă pentru stabilirea cauzei ce a dus la deteriorarea stării de sănătate a elevilor.

Sursa: Jurnalul.ro

 

Tudor Chirilă le-a spus liceenilor: ”Fiţi dificili! Măcar nu-i lăsaţi să creadă că suntem toţi nişte tâmpiţi şi nişte proşti!”

S-a gătat şi cea de-a şaptea ediţie a Festivalului naţional de arte pentru liceeni Florian Pittiş! Consiliul Elevilor Colegiului Naţional “Gheorghe Lazăr” din Bucureşti şi Trupa de teatru AS, în parteneriat cu Teatrul “Lucia Sturdza Bulandra” înfăptuiesc, an de an, un festival dedicat exclusiv trupelor de liceeni care iubesc teatrul şi muzica. Acest eveniment îşi propune (şi chiar reuşeşte!) să aducă un frumos omagiu lăzăristului Florian Pittiş, să încurajeze iniţiativele tinerilor şi să îi sprijine pe aceia care doresc o carieră în domeniul scenei.

Anul acesta s-au înscris mai bine de 30 trupe de teatru şi muzică din liceele din ţară, iar în urma selecţiei au rămas în concurs cele mai bune spectacole şi piese.

“Viţa de Vie” a fost invitată să susţină un recital, iar premianţii ediţiilor trecute, care de altfel sunt şi studenţi ai Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L. Caragiale” – au oferit spectacolul “Scurt pe doi”.

La festival a fost invitat şi Tudor Chirilă, care a stat de vorbă cu liceenii. El le-a transmis următorul mesaj: ”Fiţi dificili! Măcar nu-i lăsaţi să creadă că suntem toti nişte tâmpiţi şi nişte proşti!” Juriul a fost format din: prof. Victor Ioan Nicolae (preşedinte), Mariana Mihuţ, Mihai Gruia Sandu, Virgil Ianţu,Adrian Despot şi Ionela Neagoe – director adjunct al Colegiului Naţional “Gheorghe Lazăr”. Preşedintele de onoare este Anda Pittiş, iar coordonatorul festivalului – Andrei Gheorghe.

– Iată lista cu premianţi – secţiunea muzică: “Premiul pentru cea mai bună voce feminină – TEODORA BUCIU, Liceul de Arte Plastice “Nicolae Tonitza”, Bucureşti; “Premiul pentru cea mai bună voce masculină – ALEXANDRU CHIŢU, Mark Twain International School; “Premiul pentru cel mai bun chitarist – Maria Andreea Taină, Trupa “THE DREAMCATCHERS”, Liceul de Arte Plastice “Nicolae Tonitza”, Bucureşti; “Premiul pentru cea mai bună compoziţie – CRISTIAN FLOREA, MARIAN TURTOI, Liceul Teoretic “Marin Preda”, Bucureşti pentru piesa “Întoarce-te”; “Premiul pentru popularitate – Grupul Liceului Teoretic “Negreşti Oaş”, Satu Mare; “Premiul pentru cea mai bună interpretare a unei piese din repertoriul lui Florian Pittiş – Trupa “THE WANDERERS” , Colegiul Naţional “Gheorghe Şincai”, Bucureşti – pentru piesa “Mi-am dorit o maşină”; “Premiul pentru cea mai buna piesă – Trupa “FITIL APRINS”, Colegiul Naţional “Gheorghe Şincai”, Bucureşti pentru piesa “Say something”.

La secţiunea teatru, “Premiul de interpretare” a fost câştigat de: ILINCA ANAMARIA PRISĂCARIU, pentru rolul “LULI”, din spectacolul “Şcoala lui Gufi”, după Ţara lui Gufi, de Matei Vişniec – Trupa “ATELIERUL DE TEATRU”, Colegiul Naţional “Mihai Eminescu”, Botoşani; MĂDĂLINA MUŞAT, pentru rolul “HAZEL”, din spectacolul “Sub aceeaşi stea”, după John Green – Trupa “AICI”, Liceul Teoretic “George Călinescu”, Constanţa; IOANA UŢĂ, pentru rolul “MĂNDICA”, din spectacolul “Moftangiii”, după I.L. Caragiale – Trupa “MINICINIS”, Liceul Teoretic “Korosi Casoma Sandor”, Covasna; IULIA HERESCU, pentru rolul “PUCK”, din spectacolul “Visul unei nopţi de vară”, după William Shakespeare – Trupa “EXPERIMENTHALIA”, Colegiul Naţional “Ion Neculce”, Bucureşti; ROBERT NAGY, pentru rolurile “MUSULMANUL / EL TÂNĂR”, din spectacolul “Strangers” – Trupa “FELIX II”, Colegiul Naţional “Iulia Haşdeu”, Bucureşti. Premiul special al juriului a fost adjudecat de Trupa “MINICINIS”, Liceul “Korosi Casoma Sandor” (Covasna), cu spectacolul “MOFTANGIII”, după I.L. Caragiale. Premiul pentru cel mai bun spectacol a ajuns la Trupa “FELIX II”, Colegiul Naţional “Iulia Haşdeu” (Bucureşti), cu spectacolul “STRANGERS”.

Anul acesta, Marele Trofeu nu s-a acordat la nicio secţiune. Trupa “Fitil Aprins” va fi invitatată în cadrul Festivalului Folk You! Florian Pittiş, de la Vama Veche (31 iulie-3 august), iar Trupa “Felix II” va susţine spectacolul “Strangers” pe scena Teatrului Excelsior sâmbătă, 24 mai, ora 19.00.

“Dacă arta este continuarea firească a vieţii, trebuie să duci o viaţă de excepţie!”, spunea Florian Pittiş. Mă bucur că liceenii lăzărişi (sufletul festivalului) au înţeles că pot avea o viaţă de excepţie, trăind în spiritul artei!

Sursa: Jurnalul.ro

 

Educaţie nonformală. 30 de copii din sectorul 6 merg la teatru

30 de copii vor participa astăzi la activităţi de animaţie socio-educativă menite să le dezvolte capacităţile cognitive şi de adaptare. Acţiunea este iniţiată de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 şi beneficiază de aportul voluntarilor în domeniul social. Cei 30 de copii de vârstă şcolară (clasele 0 – 4) vor asista la piesa de teatru „Madagascar”, după un scenariu scris de voluntari, şi vor participa la ateliere de creaţie sub coordonarea angajaţilor Compartimentului de Voluntariat şi Formare Profesională din cadrul DGASPC Sector 6. Acţiunea va avea loc în incinta Centrului de Recreere şi Dezvoltare Personală „Conacul Golescu Grant”, din Aleea Ţibleş nr. 64, începând cu orele 13.30, beneficiari fiind copiii înscrişi la Centrele de Zi Giuleşti şi Speranţa din sectorul 6.

Sursa: Puterea.ro

 

UNIVERSITAR

 

Crowdfunding – soluţie de finanţare pentru studiile în străinătate?

Finanţarea reprezintă una dintre cele mai mari provocări cu care se întâlnesc cei care vor să plece la studii în străinătate. O soluţie creativă pentru a rezolva această problemă este crowdfundingul, iniţiativă care deja reprezintă un succes în domeniul ideilor inovative de business. Majoritatea celor care se gândesc să aplice la studii în străinătate întâmpină o serie de dificultăţi şi provocări care trebuie gândite şi soluţionate într-un mod eficient, creativ, dar şi foarte rapid. Printre aceste dificultăţi se numără şi identificarea universităţilor şi a domeniilor de studiu potrivite pentru nevoile fiecăruia, realizarea dosarului de aplicare pentru maximizarea şanselor de admitere, cazarea şi, mai ales, finanţarea. În timp ce primele probleme se rezolvă relativ repede, fiind legate de preferinţele aplicantului, backgroundul academic şi personal al acestuia şi sprijinul primit din partea unui consilier educaţional pentru aspectele procedurale, ultima problemă – finanţarea – este probabil cea care se rezolvă cel mai greu, iar uneori nu are o soluţie imediată. Cum funcţionează crowdfundingul? În contextul creşterii taxelor de şcolarizare la universităţile din întreaga lume, dar şi al scăderii bugetelor alocate de universităţi şi guverne pentru finanţarea studenţilor şi subvenţionarea programelor de studiu, ce facem pentru a pleca totuşi la studii în străinătate? Una din soluţiile cele mai creative este crowdfundingul sau multifinanţarea. Ideea de crowdfunding a fost iniţial folosită ca modalitate de finanţare a ideilor inovative de business, acolo unde antreprenorii nu au reuşit să obţină finanţare guvernamentală sau din partea unui singur investitor privat. Datorită succesului pe latura finanţării startupurilor din întreaga lume, această idee a fost repede preluată şi pentru finanţarea studiilor superioare. Principiul de bază este simplu: persoana care are nevoie de finanţare realizează o scurtă prezentare a ideii de afacere sau a iniţiativei academice – preferabil sub forma unui video foarte creativ şi persuasiv. Această prezentare va fi apoi disponibilă online şi va ajunge astfel la un public foarte larg (ceea ce nu ar fi posibil în lipsa mediului virtual), lucru care facilitează obţinerea de finanţare multiplă din partea tuturor celor care sunt dispuşi să susţină ideea. Suma de care are nevoie studentul este, de regulă, stabilită de acesta şi trebuie să existe o garanţie a faptului că banii sunt folosiţi pentru studii – aspect care ţine tot de imaginaţia studentului. Cine a reuşit acest lucru? Cu siguranţă au reuşit persoanele cu iniţiativă, creativitate şi mult curaj. Unul dintre exemplele în acest sens este o studentă din Republica Moldova, care, rămasă fără resurse financiare în perioada unui program de master în Franţa, a apelat la crowdfunding. Situaţia ei a fost prezentată de curând într-un reportaj Euronews, iar astfel s-a atras atenţia asupra ideii de crowdfunding ca soluţie de finanţare pentru studii, atunci când alte soluţii nu există. Care sunt avantajele? În cazul Olgăi Turcan din reportajul Euronews, acest tip de finanţare nu a acoperit doar suma de care studenta avea nevoie, ci chiar a depăşit-o cu aproximativ 1000 de euro, fiind astfel un succes peste aşteptări. Însă, cel mai mare avantaj este faptul că prin crowdfunding fiecare persoană poate influenţa în mod direct finanţarea pentru iniţiativa sa, fie ea academică sau profesională, iar acesta devine astfel un proces mobilizator şi imaginativ pentru studentul care doreşte finanţarea. Implicaţiile crowdfundingului sunt mult mai complexe, pentru că fiecare trebuie să fie cât mai “resourceful”, adică să facă apel la propria imaginaţie, creativitate şi iniţiativă, în locul clasicei aşteptări pasive a unei eventuale burse sau a dependenţei de resursele financiare ale părinţilor. Studiile în străinătate sunt (sau ar trebui să fie) prin natura lor un proces de maturizare al celui care urmează să facă acest pas. Prin urmare, crowdfundingul poate fi pentru fiecare o provocare de a se mobiliza şi de a merge cât mai departe pentru sustenabilitatea studiului în străinătate din punct de vedere financiar. Platforme online de crowdfunding există atât la nivel naţional, cât şi internaţional. Ele reprezintă o modalitate de a apela la finanţatori cunoscuţi sau anonimi din întreaga lume. Mai mult, aceste platforme sunt dedicate de cele mai multe ori iniţiativelor personale sau profesionale ale tinerilor, iar ideea de multifinanţare pentru studii devine din ce în ce mai populară în mediul virtual. Prin urmare, nu vă rămâne decât să ieşiţi din zona de confort, să fiţi cât se poate de creativi cu “povestea” care v-a determinat să aplicaţi la studii în străinătate şi să găsiţi platforma crowdfunding care v-ar putea susţine iniţiativa.

Sursa: Adevarul.ro

 

Asist.univ.dr Ovidiu Matiu: ”Revenirea la monarhie nu ar fi altceva decât o întoarcere la normalitate”

Ovidiu Matiu, cadru didactic în cadrul Universităţii Lucian Blaga din Sibiu, Facultatea de Litere şi Arte, Catedra de Studii Britanice şi Americane a vorbit într-un interviu pentru Adevărul despre convingerile sale pro-monarhiste, considerând că revenirea României la monarhie nu ar fi altceva decât o întoarcere la normalitate. De când convingerea, şi de ce?   E foarte greu să stabilesc un calendar în care să menţionez o dată exactă când m-am trezit la realitate sau m-am procopsit cu o convingere sau alta. Chestiunea legată de opţiunea mea pentru monarhie constituţională ca singura formă de guvernământ legitimă (cel puţin în România) ţine mai mult de capacitatea unui om informat de a face distincţia între ceea ce e bine şi ceea ce e rău, ceea ce e just şi ceea ce nedrept şi trebuie corectat. Nu mi-a spus nimeni, niciodată, că o formă de guvernământ ar fi mai bună decât alta, însă am fost întotdeauna preocupat să găsesc răspunsuri la toate întrebările pe care mi le-am pus. Multe dintre aceste întrebări şi-au găsit răspunsul în cărţi sau în discuţiile cu oamenii pe care i-am cunoscut. Din păcate, astăzi, la multe dintre întrebările fundamentale legate de existenţa noastră ne sunt oferite prin intermediul mass-media răspunsuri superficiale, uşor de asimilat, filtrate prin raţiunea şi conştiinţa unor oameni care, într-o lume puţin mai selectivă şi mai informată, s-ar bucura de o audienţă mult mai restrânsă.  Sunt convins că informaţia trebuie să circule pe toate canalele posibile, dar mai stiu şi că sunt răspunsuri pe care nu le putem afla decât prin studiu serios, în şcoală şi în bibliotecă.   În primii mei ani de şcoală am învăţat o istorie romanţată a românilor, presărată cu figuri ilustre, domnitori viteji, evenimente extraordinare care au avut un impact foarte puternic asupra mea şi care mi-au sădit în suflet dorinţa de a cunoaşte mai în detaliu anumite aspecte care mi se păreau atunci importante, precum şi un gen de patriotism care nu se împăca deloc cu activităţile „patriotice” de la serbările şcolare. Ţin să precizez că bunicul meu, veteran al celor două războaie mondiale, îmi spunea ori de câte ori avea ocazia, câte-o poveste din război, încheind relatările, de obicei, cu promisiunea că, imediat ce va vedea avioane americane pe cerul României, va pleca pe jos „acasă”, adică în satul Alămor, din judeţul Sibiu, sat natal pe care l-a părăsit ca să nu-şi vadă pământul şi vitele în posesia statului comunist. Ştia ce înseamnă colectiv şi viaţa ţăranului de tip nou, sovietic, pentru că fusese în Rusia. Deşi nu eram foarte mare la vremea respectivă, am reţinut un lucru extrem de important, şi anume valoare proprietăţii pentru cel care şi-a obţinut avutul prin muncă. Mai târziu am înţeles că acel proces de colectivizare a fost posibil din cauză că România a devenit republică, (pleonastic!) „populară”, adică a poporului, cel puţin la nivel ideologic, şi că bunicul meu — după ce a luptat în război pentru ţara lui — a fost deposedat de avutul pe care l-a câştigat prin muncă şi care nu reprezenta doar o sursă de venit, ci făcea parte din viaţa lui şi a familei sale. Avutul acesta era pământul care, pentru cine nu ştie, nu este numai o sursă de hrană ci are nişte valenţe pe care populaţia dezrădăcinată, strămutată de regimul comunist de la ţară la oraş nu avea să le mai perceapă corect niciodată.   În altă ordine de idei, sunt creştin ortodox, iar în creştinism, singura formă de guvernământ legitimă este monarhia, pentru că monarhul este unsul lui Dumnezeu, nu în sensul că la încoronoarea sa devine protejatul lui Dumnezeu pe pământ, ci devine responsabil direct în faţa Divinităţii pentru tot ce întreprinde din poziţia sa.   De asemenea, ţara noastră este o ţară tradiţional monarhică, republica instaurându-se printr-o abdicare forţată, în urma unui şantaj, orchestrată de sovietici. Nu intru în detalii pentru ca acestea se găsesc în orice carte serioasă de istorie, iar Dumneavoastră mi-ati cerut un răspuns personal. Astfel, republica se suprapune peste cea mai neagră perioadă din istoria românilor, iar eu unul nu o pot asocia cu nimic bun. Se afirmă uneori că toţi copiii de ţăran veniţi la oraş au primit acces la educaţie, o slujbă şi casă (adică un „apartament” la bloc care, în cele mai multe cazuri era doar o cameră la „nefamilişti”, cu toaleta şi bucătăria pe hol), dar, din păcate, nu încearcă nimeni să-şi imagineze ce posibilităţi ar fi avut acei copii dacă părinţii lor şi-ar fi păstrat pământul, animalele şi dragostea de ţară. Sună poate a „limbă de lemn” ce vă spun eu aici, dar percepţia greşită pe care o au unii dintre conaţionalii noştri când aud de „patriotism”, de exemplu,  este numai rezultatul acţiunii concertate de distrugere a tot ce e românesc, inclusiv a limbii şi culturii române, a iubirii de ţară, acţiune care a început după instaurarea comunismului. Cred că nu e nevoie să amintesc că furia comunistă — iniţial propogată pe canale sovietice, apoi transferată conaţionalilor noştri cu identitate şi morală şubrede — s-a abătut întâi asupra intelectualilor şi valorilor creştine. Astfel, forma trdiţională de guvernământ a fost înlocuită cu o formă de guvernământ străină de ţara noastră de către reprezentanţii unei puteri străine cu complicitatea fraţilor noştri români, din păcate.   Cam acestea sunt, pe scurt, motivele pentru care cred că monarhia constituţională are legitimitate în România, iar republica nu.   Care a fost primul impact – cum aţi descoperit Casa Regală?   Îmi pare rău să vă dezamăgesc, dar nu a fost nimic şocant în prima mea întâlnire cu MS Regele Mihai. Prima dată ne-am văzut în anii 1990, la Sibiu, când mi-a oferit o fotografie cu autograf, ca şi multora dintre cei care aşteptau să-l vadă. Am fost desigur emoţionat, şi cred că şi el resimţea profund emoţiile tuturor celor care îl înconjurau. După aceea am realizat că erau alţii mai şocaţi decât mine care începuseră să răspândească zvonuri diverse, de la faptul că familia regală ar fi plecat cu vagoane pline cu tablouri şi aur până la faptul că, dacă se reinstaureaza monarhia, vor veni moşierii înapoi şi toată ţara va fi aservită lor. Aş fi preferat să nu se întâmple aşa ceva niciodată pentru că atuni credeam puternic în inteligenţa nativă a poporului român. Încă mai cred şi acum, dar, ca să folosesc o vorbă din popor, chiar dacă românii au minte multă nu umblă la toată.   Aţi avut ocazia să-i intâlniţi/vedeţi personal, în vreo împrejurare, pe membrii Casei Regale? Care a fost sentimentul?   Da, m-am întâlnit cu toţi membrii Casei Regale, în afară de Principele Nicolae. Sentimentul dominant a fost de fiecare dată un profund respect, pentru ce reprezintă membrii Casei Regale, pentru ceea ce fac şi au făcut pentru România, pentru onoarea cu care ne reprezintă ţara. De fapt, nici nu poţi să te simţi altfel în preajma unor oameni educaţi, cu bun simţ şi atât de respectuoşi ei înşişi. E drept că nu sunt oameni obişnuiţi, „din popor”, cum spuneau comuniştii, dar aceştia din urmă se refereau la popor ca la o masă inertă, de manevră. Membrii Casei Regale sunt adevăraţi români, dar din categoria celor buni la suflet, patrioţi,  cu o vastă cultură şi cu un respect deosebit pentru valorile româneşti şi creştine.   De ce e necesară o monarhie pentru România? Ce ar trebui să schimbe în ţară un astfel de regim? Cât de pregătiţi sunt românii pentru monarhie? Unde mai avem de lucru?   Monarhia constituţională este forma de guvernământ legitimă în România. Când a fost abrogată, nu i-a întrebat nimeni pe români, hotărârea luându-se la Moscova. Revenirea la monarhie nu ar fi altceva decât restaurarea normalităţii în ţara noastră, ar fi o reparaţie istorică şi o investiţie excelentă în viitor. Imaginaţi-vă pentru un minut o Românie în care viaţa publică ar primi periodic câte o gură de oxigen prin câte un discurs al MS Regelui Mihai de tipul celui rostit nu cu mult timp în urmă în Parlamentul României. Apoi aduceţi-vă aminte de momentul înălţător când MS Regele Mihai a fost celebrat la Londra, între 6-8 noiembrie 2012, la a 75-a aniversare a primirii Ordinului Regal Victorian în grad de Cavaler al Marii Cruci, de la Regele George al VI-lea. MS Regele Mihai a fost primul monarh din afara graniţelor britanice al cărui blazon a fost aşezat în Capela Savoy a Ordinului Regal Victorian şi capela privată a Reginei Elisabeta a II-a. După acest mic exerciţiu de imaginaţie, pentru a vedea contrastul dintre normalitate şi ce se întâmplă acum în România, vă rog să deschideţi pentru câteva minute televizorul.   Monarhia nu schimbă nimic, nicăieri, fără ca poporul să-şi dorească acest lucru. Dacă vreţi să vedeţi ce poate schimba monarhia şi cum poate — sau ar fi putut — arăta România, nu trebuie decât să vă uitaţi spre vest, spre ţările care şi-au păstrat tradiţia şi nu şi-au alungat regii.   În prezent, noi, românii nu părem pregătiţi pentru nimic, dar să ştiţi că mulţi ne subestimează. Românii sunt un popor inteligent şi sunt capabili de lucruri măreţe. În ceea ce priveşte pregătirea pentru monarhie, nu cred că e cazul, deoarece revenirea la monarhie nu ar fi altceva decât o întoarcere la normalitate. Tulburătoare sunt numai rupturile violente de normalitate, îndepărtarea de aceasta, or monarhia nu cred că ar speria pe nimeni. Diferenţa cea mai vizibilă faţă de situaţia actuală ar fi că, prin revenirea la monarhie, s-ar crea acel cadru de normalitate de care avem toţi nevoie şi pe care l-am accepta cu mare uşurinţă. Mă refer la acea normalitate pe care o vedem în monarhiile occidentale şi pe care, acum trebuie s-o definim cu mare acurateţe, deoarece mulţi dintre noi am uitat ce înseamnă.   Am rugămintea să-i faceţi Majestăţii Sale o urare, cu ocazia zilei de 10 mai.   „Trăiască Regele În pace şi onor De ţară iubitor Şi-apărător de ţară.”

Sursa: Adevarul.ro

 

Un proiect inedit, “năvodul” pentru tinerii plecați în străinătate

Tinerii plecați la studii peste hotare nu vor mai fi considerați un capital pierdut pentru România, grație unui serviciu de recrutare care îi ajută să-și găsească “jumătatea” pe plan profesional. Concret, în loc să bâjbăie singuri în căutarea unui job, absolvenții români de peste hotare vor avea acces la job-uri în companii care le recunosc și apreciază excelența. Așa a ajuns Mihai Mâinea, un tânăr de 25 de ani originar din Timișoara, să lucreze ca business analyst la o multinațională din Capitală, după mai multe experiențe eșuate cu angajatorii români. A ales România deși era vânat de companii străine Absolvent al studiilor de licenţă la Universitatea Canterbury, din Regatul Unit, şi al studiilor de masterat la The London School of Economics, tânărul nu încetase niciodată să spere la o carieră în România. “Varianta de a mă întoarce a fost tot timpul pe masă. Chiar mi-am scris lucrarea de dizertație pe o temă la nivelul Romaniei, Bulgariei și Ungariei. Cu toate că am avut opțiuni de muncă în Londra, nu am fost dispus să accept un job care nu mă motiva, doar de dragul de a locui în Marea Britanie”, povestește Mihai. Primul impact cu angajatorii români i-a lăsat însă un gust amar: “Senzația pe care am avut-o a fost de un haos total: persoana de contact din companie s-a schimbat de mai multe ori (nu mai stiam cu cine trebuie să țin legătura), treceau perioade foarte lungi fără să primesc răspuns la mailuri, după interviuri spre exemplu, trebuia chiar să îi contactez eu să aflu că am trecut la rundele următoare.  Pe scurt, dacă aceasta era atmosfera pe în timpul interviurilor, nu vroiam să-mi imaginez cum va fi odată intrat în companie”. a venit din partea serviciului gratuit de recrutare Reviro, menit să-i convingă pe tinerii ca el că există companii care valorifică experiența internațională. „Cei de aici m-au făcut să înțeleg așteptările angajatorilor și m-au pus în contact cu multinaționala unde lucrez de aproape o lună. Procesele de recrutare în general mănâncă foarte mult timp, scrisorile de motivatie în sine sunt laborioase, iar sfaturile lor m-au ajutat enorm”, arată Mihai. Procesul de recrutare a constat în trei interviuri cu persoane-cheie din conducerea companiei, dar și prezentarea unui studiu de caz, iar astăzi tânărul are libertatea de a “jongla” cu bugetele clienților. Obișnuit să interacționeze cu diverse culturi încă din timpul internshipurilor făcute în Thailanda, India şi China, viața într-o multinațională i se potrivește lui Mihai ca o mănușă. “Sunt plătit aproximativ egal comparativ cu un job similar în străinatate, proporțional la nivelul de trai și PIB-ul României. La urma urmei nu este neapărat vorba despre bani, ci mai degraba despre calitatea vieții”, concluzionează tânărul.

Sursa: Evz.ro

 

Congresul Studenților din România, locul unde excelența în educație este celebrată

Între 16 și 17 Mai 2014 va avea loc Congresul Studenților din România, organizat de către USR- Uniunea Studenților din România. Pentru al șaptelea an consecutiv, peste 500 de lideri ai studenților români se vor întâlni în cadrul Adunării Plenare pentru a continua să pună bazele unui nou model de societate pentru tineri, model având ca punct central,calitatea și excelența în educație. În cadrul celei de-a VII-a ediţii a Congresului Studenţilor din România vor fi organizate 8 workshopuri diferite, în paralel, gazduite de Universitatea Româno-Americană. Workshopurile au locvineri, 16 Mai, începând cu ora 10 iar înscrierea se face via site, completând formularul existent pentru fiecare workshop în parte. Printre invitații primei zile se află speakeri si facilitatori de renume, precum Marian Staș (Prof. Univ. Harvard & Coordonator al Programului Liderii Milenului III, Prof. Roza Pati (St. Thomas Univ, Florida, USA), Cristian Sandulache (Director Executiv Direcția pentru Sport și Tineret a Municipiului București) sau Ion Oncescu – campion mondial la skandenberg. Adunarea Plenară a Congresului Studenților din România va avea loc Sâmbătă, 17 Mai, începând cu ora 15.00, în Aula Magna a Academiei de Studii Economice. În cadrul evenimentului vor fi decernate Premiile Excelenței in Educatie, o competiție care premiază calitatea și excelența în educație, dorindu-și să promoveze modele de success și tineri ambițioși. Evenimentul își propune să aducă împreună studenți, profesioniști, reprezentanți ai instituțiilor publice și personalități ale societății academice din România, pentru a facilita dezvoltarea unui nou model de societate pentru tineri . Adunarea Plenară de Sâmbătă va reuni în același loc studenți personalități marcante din România. Printre acestia se numără Dl. Florin Jianu, Ministrul Delegat pentru IMM, precum și Dl. Ștefan Sandulache, Director Executiv Direcția pentru Sport și Tineret a Municipiului București. La eveniment sunt așteptați să participe studenți din toate universitățile, dar și elevii care doresc să se familiarizeze cu mediul studențesc. Înscrierile pentru participarea la  Adunarea Plenară se fac pe site-ul oficial al Congresului Studenților din Romania, accesând adresa  www.congresulstudentilor.ro/inscriereAP/ Uniunea Studenților din România este o federație la nivel național, cu membri în 20 de centre universitare. Scopul statutar este acela de a reprezenta, promova şi apăra drepturile studenților, în raport cu actorii relevanți la nivel național, în special cu Ministerul Educației Naționale, Ministerul Tineretului şi Sportului, Parlamentul, Guvernul, Preşedinția României, precum şi Municipalități şi Universități. USR este reprezentată în Consiliul Economic și Social din România.

Sursa: Evz.ro

 

Au început înscrierile la Career Leader – Microsoft Academy of College Hires

Studenţii şi tinerii absolvenţi pasionaţi de tehnologie, vânzări sau marketing sunt aşteptaţi pe data de 9 mai la o ediţie specială Career Leader, proiect Akcees în care vor descoperi oportunităţile de carieră pe care le pot acces prin programul Microsoft Academy of College Hires. Participarea la eveniment este gratuită, iar aplicaţiile se realizează online pe site-ul evenimentului http://akcees.com/career. Proiect al organizaţiei Akcees, Career Leader oferă participanţilor şansa de a câştiga experienţă profesională de calitate lucrând alături de profesionişti şi lideri din industrie. Ediţia specială a evenimentului deschide oportunităţi profesionale deosebite pentru tinerii care doresc să îşi construiască o carieră de succes în domeniul tehnologiei sau în vânzări şi marketing prin intermediul programului Microsoft Academy of College Hires (MACH). Microsoft Academy of College Hires (MACH) este un program complex (18 – 24 luni) de training şi dezvoltare profesională care le oferă tinerilor training, coaching cu unii dintre cei mai apreciaţi oameni din industrie şi acces la o comunitate globală de peste 4000 de alumni MACH în peste 60 de ţări. Programul MACH se desfăşoară la nivel global şi include toate regiunile din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia, Pacific, America, Japonia şi China. Tehnologie. Tinerii pasionaţi de tehnologie care vor să lucreze într-un mediu multicultural şi să facă o diferenţă vor ocupa în cadrul programului poziţia de Technical Support Engineer şi vor beneficia timp de 2 ani de training, orientare în carieră şi programe complexe de dezvoltare profesională. Vânzări şi marketing. Studenţii şi proaspeţii absolvenţi care îşi doresc să interacţioneze direct cu clienţii vor avea ocazia să îşi dezvolte abilităţile, să lucreze alături de colegii lor la nivel global şi să utilizeze tehnologiile mobile pentru a beneficia de flexibilitate la locul de muncă. Pe parcursul celor 2 ani ai programului, aceştia vor participa la sesiuni de training, mentorat şi activităţi de orientare, iar la final se vor alătura reţelei globale de alumni MACH. La ediţia specială Career Leader finaliştii vor înţelege cum îşi pot dezvolta o carieră în cadrul Microsoft, vor afla mai multe despre programul Microsoft Academy for College Hires şi modul în care pot fi selecţionaţi pentru a participa în acesta şi vor cunoaşte poveştile de succes ale unor tineri care fac parte astăzi din reţeaua de alumni MACH. Evenimentul se va încheia cu o sesiune de networking în cadrul căreia participanţii vor avea ocazia să interacţioneze direct cu profesionişti şi lideri din organizaţia Microsoft. Ediţia specială Career Leader – Microsoft Academy for College Hires se adresează studenţilor şi tinerilor absolvenţi care au absolvit studiile în ultimul an şi nu au mai mult de 18 luni de experienţă profesională. Aceştia trebuie să vorbească fluent limba engleză (cunoaşterea celei de a doua limbi străine constituie un avantaj) şi să se diferenţieze prin rezultate academice excelente şi implicarea în proiecte şi activităţi extra-curriculare. Participarea la Career Leader – Microsoft Academy of College Hires este gratuită, iar înscrierile se realizează online la http://akcees.com/career. Aplicaţiile sunt deschise până marţi, 6 mai, iar selecţia este realizată de un juriu format din reprezentanţi Akcees şi Microsoft România. Finaliştii care vor fi selecţionaţi pentru a participa la eveniment vor fi anunţaţi în cursul zilei de miercuri, 7 mai.

Sursa: Romanialibera.ro