Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 15.10.2013

http://adevarul.ro/locale/alexandria/educatie-pib-1_525bd125c7b855ff5636a178/index.html#

Sindicaliştii din educaţie cer depolitizarea sistemului de învăţământ, alocarea a 6% din PIB pentru educaţie şi finanţarea programului ” Şcoală după şcoală”

Reprezentanţii Sindicatului Învăţământului Preuniverstar Teleorman şi-au spus, astăzi, doleanţele în cadrul Comisiei de Dialog Social convocată la Prefectura Teleorman. Sindicaliştii din învăţământ cer alocarea, prin bugetul de stat pe 2014, a 6% din PIB, , depolitizarea sistemului de învăţământ, finanţarea programului ” Şcoală după şcoală”, deblocarea reală a posturilor vacante.

Comisia de Dialog Social a fost convocată la cererea Sindicatului Învăţământului Preuniversitar Teleorman, afiliat Federaţiei Spiru Haret. Doleanţele profesorilor sindicalişti au fost expuse în faţa prefectului Liviu Dumitraşcu de preşedintele SIP Teleorman, Tudor Spiridon. ” Solicităm Guvernului României să respecte Legea Educaţiei şi să aloce prin Legea bugetului 2014, procentul de 6% din PIB. Cerem ca salariul minim în învăţământ să fie de 1500 de lei” , a spus preşedintele SIP Teleorman.

 

O altă doleanţă expusă în cadrul Comisie de Dialog Social s-a referit la depolitizarea sistemului de învăţământ, sindicaliştii solicitând modificarea, prin lege,a componenţei consiliilor de administraţie ale şcolilor, în aşa fel încât reprezentanţii unităţii să aibă o pondere de 50% plus 1. ” Solicităm neimplicarea în niciun fel a factorului politic în numirea directorului de şcoală”, au mai cerut sindicaliştii.

 

Finanţarea de la buget a programului ” Şcoală după şcoală” a fost o altă solicitare expusă în faţa prefectului de Teleorman şi a membrilor Comisie de Dialog Social. ” Programul Şcoală după şcoală reprezintă o necessitate pentru şcoala românească având în vedere faptul că elevul roman, în spaţiul de timp cuprins între momentul plecării de la şcoală şi momentul sosirii părinţilor de la serviciu este invizibil, atât pentru familie”, a afirmat preşedintele SIP Teleorman.

 

Reclamaţii privind decontarea navetei profesorilor

Tudor Spiridon a expus în cadrul Comisiei de Dialog Social şi problema decontării navetei profesorilor. ” Sunt primării care nu se achită de această obligaţie decât după emiterea unei hotărâri judecătoreşti. Spre exemplu Drăgăneşti Vlaşca. Aici fiecare decontare s-a făcut doar după ce sindicatul a dat în judecată primăria. Vă rog să interveniţi pentru ca fiecare consiliu local să se achite de această obligaţie, fără ca SIP Teleorman să fie obligat să meargă lună de lună la Tribunalul Teleorman pentru  a rezolva această problemă”, a spus peşedintele Sindicatului Învăţământului Preuniversitar Teleorman.

Toate solicitările şi revendicările sindicaliştilor din educaţie au fost preluate de prefect care a promis că le va transmite, mai departe, către Guvern.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/ministrul-remus-pricopie-schimbarea-defilosofie-schimbarea-paradigma-feedback-foarte-pozitiv-1_525c33f1c7b855ff5638cb3f/index.html

Ministrul Remus Pricopie: de la „schimbarea de filosofie”, către „schimbarea de paradigmă”. Feedback (foarte) pozitiv

 “Călătoria de o mie de li începe cu primul pas” (Lao Ţî). Azi, 14 octombrie 2013, ministrul Remus Pricopie a făcut primul său pas pe calea schimbării paradigmei Educaţiei, asumându-şi public deschiderea conversaţiei despre o nouă arhitectură curriculară (pentru liceu), şi numind-o, verbatim, “schimbare de filosofie”.

Este prima dată când eu aud un astfel de mesaj asumat la vârf, şi salut cu onestitate gestul, ca pe un act de autentic curaj politic. Acesta este un exemplu de leadership “real”, ca la carte. În termeni tehnici, se numeşte provocarea activării (Dean Williams, Harvard University). Felicitări, domnule ministru!

Ministrul Educaţiei Naţionale a făcut importanta declaraţie în cadrul acestui eveniment public:

http://fondong.fdsc.ro/upload/01_Tendinte%20in%20lucruri%20alaturi%20de%20copii%20si%20tineri_14-15%20octombrie_Ro.pdf

În esenţă, puteţi găsi aici detaliile tehnice ale “schimbării de filosofie” asumate azi de ministrul Educaţiei Naţionale: http://adevarul.ro/educatie/scoala/carierA-didacticA-modernapentru-arhitecturA-curricularA-descentralizata-nu-raman-profesorii-pe-drumuri-elevii-studiaza-8discipline-semestru-loc-17-1_515b365300f5182b8579c73f/index.html#.

Domnule ministru Remus Pricopie, vă felicit pentru curajul dumneavoastră şi reiterez public disponibilitatea mea de a vă sprijini necondiţionat, pentru împlinirea acestui proiect istoric.

România pe bune începe cu Şcoala pe bune!

http://adevarul.ro/locale/baia-mare/cornul-laptele-inca-nu-ajuns-maramures-fostul-ministru-educatiei-cere-explicatii-1_525c1092c7b855ff563802b0/index.html

„Cornul şi laptele“ încă nu a ajuns în Maramureş. Fostul ministru al Educaţiei cere explicaţii

Deşi şcoala a început în urmă cu o lună, programul „Cornul şi laptele“ încă nu a fost demarat în Maramureş. Astfel nu mai puţin de 51.000 de elevi aşteaptă încă nu nerăbadare, iar conducerea CJ Maramureş nu dă semne că ar vrea să grăbească lucrurile.

Senatorul Liviu Marian Pop, fostul ministru interimar al Educaţiei şi-a prezentat nemulţumirea faţă de tărăgănarea acestei situaţii spunând că îi cere preşedintelui Consiliului Judeţean Maramureş, Ciceu Zamfir, să-şi ceară public scuze de la cei aproximativ 51.000 de elevi, care până în prezent nu beneficiază de programul “Cornul şi laptele”, în condiţiile în care aceştia au început şcoala de o lună.

Potrivit acestuia, din cauza întârzierilor în cadrul licitaţiei, zilnic se irosesc 5.000 de lei, iar cei care pierd sunt copiii. Până în momentul de faţă s-au pierdut 150.000 lei, iar până când programul va debuta se vor mai pierde alţi 100.000 de lei.

 

Fostul ministru i-a solicitat domnului Ciceu Zamfir să facă publice motivele care împiedică desfăşurarea acestui program şi în judeţul Maramureş, în condiţiile în care elevii din majoritatea judeţelor beneficiază deja de programul “Cornul şi laptele”.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013101592135/Social/Uniforma-ar-putea-deveni-obligatorie-in-invatamantul-preuniversitar.html

Uniforma ar putea deveni obligatorie în învățământul preuniversitar

Deși educația se confruntă cu probleme majore, parlamentarii se ocupă de vestimentația elevilor în detrimentul altor deficiențe ale sistemului. Aleșii USL vor ca toți elevii de la grădiniță până la terminarea liceului să poarte uniformă. Parlamenarii au creat o inițiativă legislativă care a ajuns pe masa Senatului.

Parlamentarii încearcă încă o dată să impună uniforma în grădiniţe, şcoli şi licee, deși au mai fost astfel de tentative fără succes. Astfel, toţi elevii ar putea fi obligaţi să poarte uniforme.   Parlamentarii cred că ţinutele moderne şi scumpe îi fac pe elevi să uite că există respect între ei şi dascăli. În prezent, în şcolile din Bucureşti există uniforme, în special în clasele I-IV, însă nu în majoritatea şcolilor. Dacă legea va fi adoptată, toţi elevii, începând de la grădiniţă, până la terminarea liceului, vor fi obligaţi să poarte uniformă. Culoarea şi modelul vor fi alese de conducerea şcolii, împreună cu părinţii şi copiii. Potrivit proiectului, elevilor care provin din familii cu venituri reduse li se pot acorda, pe bază de cerere, burse de ajutor social pentru achiziţionarea uniformelor.
În trecut au mai existat astfel de iniţiative, însă au fost respinse. Proiectul de lege a fost depus la Senat. Forul decizional este Camera Deputaţilor.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/pun-pariu-pe-talent-revine-in-licee-1062061.html

„Pun pariu pe talent” revine în licee

Competiţia care a devenit rampa de lansare a celor mai înzestraţi liceeni, dă startul celei de-a doua ediţii în această săptămână. Premiile sunt uimitoare!

V rei să devii o vedetă cunoscută, aclamată şi aplaudată de toată lumea? Este mai simplu decât crezi. Fenomenul „Pun pariu pe talent” este gata să găsească cel mai talentat elev din liceele bucureştene.

Câştigătorul primeşte un contract muzical

Cel mai tare talent show pentru liceenii din România a ajuns la cea de-a doua ediţie, aşa că tinerii vor avea din nou ocazia să demonstreze tuturor cât sunt de talentaţi.

Preselecţiile pentru această ediţie ajung în Colegiul Naţional „Mihai Viteazul”, vineri, pe 18 octombrie. Juriul format din specialişti în domeniu te aşteaptă la preselecţii, să îi încânţi prin calităţile tale.

Concurenţii aleşi vor intra în cursa pentru marele premiu, trofeul PPT, alături de un contract muzical cu casa de producţie MangoRecords, abonamente de dans de la Simply That, promovare prin partenerii noştri media, Radio 21 România, Evenimentul zilei şi multi alţii, plus alte surprize.

Înscrierea se poate face prin e-mail

Vă puteţi înscrie la concursul de talente trimiţând un mail care să conţină datele tale la contact@punpariupetalent. ro. Dacă ştii pe cineva care ştie să facă show, îl poţi de asemenea înscrie în concurs. De restul se ocupă organizatorii!

De la noi a ajuns la „Vocea României”

După ce a impresionat cu vocea sa juriul de la „Pun pariu pe talent”, Alina Păun, elevă la Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” din Capitală a ajuns la show-ul „Vocea României”. Adolescenta în vârstă de 17 ani a fost cooptată în echipa Loredanei Groza şi este hotărâtă să câştige această competiţie: „Am venit la Vocea României pentru că vreau să mă afirm, vreau să arăt tuturor că ştiu şi pot să cânt cu dragoste”.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/interviurile-2-1-funeriu-fabricile-de-diplome-pierd-200-de-milioane-e-1062050.html

INTERVIURILE 2+1. Daniel Funeriu: „Fabricile de diplome pierd, anual, 200 de milioane de euro”

Fostul ministru al Educaţiei spune că, în ciuda criticilor care i-au fost aduse, introducerea camerelor video la BAC a schimbat faţa învăţământului. În timp ce universităţile bune au record de studenţi, „fabricile de diplome” trec printr-o criză fără precedent.

Daniel Funeriu a realizat pentru „Evenimentul zilei” o analiză la rece a situaţiei din învăţământ. Concluziile nu sunt tocmai roz.

Evenimentul zilei: Şcoala a debutat în acest an cu o serie de schimbări, mai mult sau mai puţin plăcute. Ce aţi remarcat dvs.?

Daniel Funeriu: La nivelul lucrurilor bune, observ că s-a continuat clasa pregătitoare. Rezultatul este unul extraordinar: avem cu 60.000 de copii mai mulţi, care nu ar fi fost la şcoală la vârsta de şase ani dacă nu am fi introdus pregătitoarea. Un alt lucru bun e păstrarea învăţământului profesional, aşa cum l-am reintrodus în 2012, însă cu anumite probleme. Nu s-au făcut eforturile necesare la nivelul inspectoratelor şi s-au ocupat doar 14.000 din totalul de 20.000. Mai mult, am înţeles că elevii de profesională care se pregătesc la mecanică auto vin cu benzina de acasă.

Am prevăzut ca practica să fie făcută în cadrul firmelor, însă în anumite locuri, elevii fac practică la şcoală, cu maiştri care de multe ori nu sunt calificaţi pentru ce se cere astăzi pe piaţa muncii. O altă problemă este numărul de copii care trec de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a.

Cred că suntem la minimul istoric de înscrieri în clasa a IX-a, pentru că anul trecut Guvernul nu a plătit la timp sau chiar deloc naveta copiilor, iar mulţi au renunţat să meargă de la ţară la liceu într-o altă comună sau oraş.

Evaluarea din clasa a VI-a, îndrumar pentru liceu

Aţi lansat recent ideea de a începe învăţământul obligatoriu cu grupa mare de la grădiniţă, la cinci ani. Ce înseamnă mai concret?

Subliniez, învăţământ obligatoriu de la grădiniţă, nu de la şcoală. Din fericire, majoritatea copiilor din România sunt astăzi înscrişi la grădiniţă, dar nu toţi, iar aceştia sunt tocmai cei mai vulnerabili. Mi-aş fi dorit să introduc acestă măsură încă din mandatul meu, dar, din păcate nu a existat atunci sprijinul politic decât pentru un prim pas şi anume pregătitoarea.

Să vorbim şi despre evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. La ce să se aştepte părinţii?

Aceste evaluări se practică în toate ţările cu rezultate foarte bune în Educaţie, în Franţa spre exemplu. La clasa a II-a, să nu vă fie frică, nu este un examen. Permite învăţătoarei să vadă clar care sunt vulnerabilităţile copilului, pentru a le putea remedia din timp. Nu vom face clase de a treia cu copii care au reuşit mai bine, ierarhiile la acestă vârstă nu au nicio relevanţă.

Evaluarea de clasa a VI-a are rol de îndrumare, pentru a-l ajuta pe elev să aleagă cel mai potrivit liceu, pentru că, acum, ei află că sunt buni la matematică abia după ce merg pe filiera umanistă. Evaluarea la clasa a IV-a este prin sondaj, nu o dau toţii copiii. Este o evaluare a sistemului, nu a elevilor. Îi invit pe părinţi să se uite pe blogul meu unde am pus nişte broşuri referitoare la aceste evaluări.

Apropo, elevii de clase primare, ar avea ei nevoie de manualele digitale, despre care s-a tot vorbit în ultimul timp?

Nu există studii care să arate că simpla schimbare a suportului pe care este transmisă o informaţie va creşte calitatea elevului. Dacă însă avem de ales unde investim 100 de milioane de euro – între a cumpăra tablete sau a creşte calitatea dascălilor, aş alege ultima variantă. În Legea Educaţiei e prevăzută însă biblioteca şcolară virtuală. Copilul vine acasă şi studiază ce n-a înţeles la clasă, de la un profesor poate mai bun decât al lui.

Clientela politică, vinovată pentru nivelul slab al educaţiei

Vara aceasta am avut două examene cu scandal. Cine sunt responsabilii? – Dau vina direct şi frontal pe reţelele de colectare a şpăgii din Educaţie ale USL-ului. Cei care au dat vina pe ministru au fost cei care au vrut să-l schimbe din funcţie. A fost o luptă internă. În 2012, chiar dacă USL-ul era la guvernare pe perioada Bac-ului, inspectorii şcolari din echipa Funeriu au fost păstraţi şi am dat un mesaj puternic: „S-a terminat cu mizeria”! Nu am reuşit sută la sută, dar am destructurat aceste reţele, alcătuite din părinţi, elevi, profesorii corupţi, directori, lideri de sindicat, inspectori, partide. Ajunşi la guvernare, USL-ul a spus: „Lăsaţi-o mai moale băieţi”.

Ministrul unde apare în această poveste?

Nu aş acuza aparatul central al ministerului sau pe ministru că ar fi părtaşi la această mizerie. Dar poţi să fii un ministru mai puternic sau mai slab, mai influenţabil etc.

Care este dimensiunea politizării din şcoli?

100%. Totul e politizat până la nivel de portar de USL.

Apropo de politizare, cum se alocă banii către universităţi?

În mandatul meu, cele mai bune au fost cele mai bogate. Potrivit Legii Educaţiei, banii se alocă pe performanţă. Pentru universităţi cu tradiţie, ca Universitatea din Bucureşti, Cluj, Medicină Iaşi, Politehnica, care au vocaţie de cercetare, se alocă bani inclusiv pe cercetare, care e judecată internaţional. Mai sunt şi alte universităţi tinere, ca Arad, Suceava, Baia Mare, Reşita, care au un rol important la nivel local. Ştiţi cum se face distribuţia banilor acum? Din pixul ministrului. Chiar şi aşa, după Bacalaureatul serios, „fabricile de diplome” pierd 200 de milioane de euro, anual.

Avem universităţi care pot concura cu universităţi bune din străinătate?

Nu. Avem anumite specializări în anumite universităţi care au vocaţia de a produce studenţi competenţi la nivel mondial: Universitatea Bucureşti- la Ştiinte sunt câteva facultăţi bune, la Drept, prin pro grame internaţionale sunt specializări de succes, la Medicină – nu degeaba vin studenţi din străinătate. Iarăşi, la Iaşi sunt facultăţi bune, Cluj, Timişoara. Dar în ansamblul lor, universităţile sunt slabe. De ce? Calitatea execrabilă a politicilor de resurse umane: nepotisme, nesancţionarea plagiatorilor, promovări politice. De exemplu, în organismul CNATCDU, care verifică calitatea celor care devin profesori universitari, am numit 800 de oameni, majoritatea şcoliţi la Oxford, Harvard etc. Cum am plecat, ştiţi cine a fost numit preşedinte sau vicepreşdinte la comisia de economie? Epure, rectorul şpăgar de la Constanţa. Azi e la puşcărie clientela PSD. Uitaţi-vă la membrii acestor comisii: parlamentari, foşti miniştri PSD etc. Politehnica e arondată PSD-ului.

Câte universităţi urmăresc câţi studenţi reuşesc să se angajeze în primul an de la absolvire?

Potrivit Legii Educaţiei, toate trebuie să facă acest lucru.

Şi câte o fac?

Întrebaţi universităţile respective. Legea Educaţiei prevede foarte clar adecvarea curriculumului universităţii cu piaţa muncii, dar, atenţie, o universitate bună nu este reactivă faţă de piaţa muncii, ea prevede ce se va întâmpla în zece ani pe piaţa muncii.

Salariile profesorilor cu vechime, în top 8% bugetari

Cum ar putea fi atraşi profesorii buni în sistem?

Aplicând Legea Educaţiei. Dacă vrem să avem profesori de calitate, trebuie făcute concomitent trei lucruri. Pentru a-i forma corect, Legea Educaţiei prevede un master didactic, iar pentru a-i răsplăti- plata pe perioada masterului didactic cu o bursă echivalentă cu salariul de încadrare. Apoi urmează o selecţie corectă. Cred că cel mai uşor job la ora actuală este să fii ministru al Educaţiei, pentru că n-ai nimic altceva de făcut decât să vii la birou şi să te asiguri că se aplică Legea Educaţiei, dată exemplu chiar de către Comisia Europeană.

Cu ce salariu ar trebui să înceapă un profesor pentru a-şi face cu drag meseria?

Ca fost ministru al Educaţiei, ştiu că statul îşi poate permite o anumită sumă pentru profesori. Problema e la începutul carierei, nu la final, unde salariile sunt în top 8% din bugetari. Da, profesorii ar trebui plătiţi mai bine, însă plata ar trebui să vină cu creşterea calităţii.

Ce-i reproşaţi actualului ministru vizavi de acţiunile sale faţă de dascăli?

Îi reproşez că tolerează impostura clientelei USL din Educaţie, că nu a abrogat Ordinul 92 care distruge calitatea resursei umane, dat de Ecaterina Andronescu în ultima şedinţă de guvern. Astăzi, orice om de pe stradă poate intra în învăţământul superior.

Care este cea mai potrivită persoană pentru a sta la cârma Educaţiei, USL-ist sau nu?

Dacă ar fi să numesc cel mai potrivit om pentru scaunul lui Pricopie, acela ar fi fostul ministru al Educaţiei Mircea Miclea.
http://jurnalul.ro/stiri/observator/p-manuale-pentru-parintii-care-vor-sa-fie-perfecti-653383.html

(P) Manuale pentru părinţii care vor să fie perfecţi

Pentru părinţii care îşi doresc armonie în familie, copii fericiţi, sociabili, ascultători şi cu rezultate foarte bune la şcoală există adevărate manuale care oferă sfaturi inteligente şi o serie de trucuri testate şi aprobate de specialişti.

În relaţia dintre părinţi şi copii, iubirea nu este suficientă pentru a asigura o educaţie bună. “Meseria de părinte” este grea – lucru recunoscut şi de cercetătorii care au căutat cele mai bune metode de interacţiune cu cei mici, astfel încât educaţia lor să fie cât mai sănătoasă. Cărţile concepute pentru a veni în ajutorul părinţilor, publicate în ultimii ani, sunt bazate pe cercetări îndelungate şi propun în primul rând abordarea pozitivă în relaţia dintre părinţi şi copii.

S-a demonstrat că atitudinea pozitivă atrage, aproape invariabil, consecinţe pozitive – de aceea, psihologii îi sfătuiesc pe părinţi să-şi educe pozitiv copiii. Aceste cărţi ce pledează pentru consecvenţa impunerii comportamentelor pozitive reprezintă un suport important pentru toţi părinţii care-şi asumă responsabil provocările educării copiilor.

Un astfel de manual este “Părinţi consecvenţi, copii fericiţi” (http://www.edumagazin.ro/biblioteca-parintilor/parinti-consecventi-copii-fericiti), promovat de Edumagazin (http://www.edumagazin.ro), ce propune educarea copiilor prin metoda consecinţelor naturale şi funcţionale. Conform acestei metode, părinţii trebuie să înţeleagă, în primul rând, că pentru educarea copiilor este absolut necesară consecvenţa şi respectarea unor principii sănătoase, nu starea de spirit de moment. Autoarele acestei cărţi le propun părinţilor aflaţi în dificultate în relaţia cu cei mici o luptă permanentă în primul rând cu ei înşişi, petru a obţine îmbunătăţirea constantă a comportamentului faţă de copii.

Tot pe atitudinea pozitivă se bazează şi “manualul” “Educă-ţi pozitiv copilul” (http://www.edumagazin.ro/biblioteca-parintilor/educa-ti-pozitiv-copilul). O altă abordare este propusă de cartea “Mami! Tati! Joacă-te cu mine!” (http://www.edumagazin.ro/biblioteca-parintilor/mami-tati-joaca-te-cu-mine-cd-cadou), cu CD cadou, ce se bazează pe implicarea părinţilor în jocul copiilor. Edumagazin (http://www.edumagazin.ro) le oferă părinţilor interesaţi de relaţia lor cu cei mici o colecţie impresionantă de astfel de cărţi, având abordări din perspective diferite, dar toate conţinând informaţii foarte utile.

“Călăuza părinţilor în educarea copiilor” (http://www.edumagazin.ro/biblioteca-parintilor/calauza-parintilor-in-educarea-copiilor) şi “10 principii esenţiale în educaţia copilului tău” (http://www.edumagazin.ro/biblioteca-parintilor/10-principii-esentiale-in-educatia-copilului-tau) sunt alte două astfel de manuale pentru educarea părinţilor în vederea obţinerii celor mai bune rezultate în relaţia cu propriii lor copii.

Toate aceste lucrări, indiferent de modalitatea de abordare, încearcă să răspundă la întrebările frecvente ale părinţilor şi să ofere posibile soluţii. Chiar dacă există situaţii diferite, astfel încât nu se pot copia modelele ce servesc exemplificărilor din aceste manuale, părinţii se pot instrui, cu ajutorul lor, iar de cele mai multe ori pot recunoaşte situaţii sau comportamente simialare cu ale copiilor lor, precum şi soluţii salvatoare.

Edumagazin este un portal online ce oferă produse educaţionale multimedia şi documentare de la cei mai prestigioşi realizatori, jocuri educative şi materiale informative atat pentru cei mici, cat si pentru cei mari.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/universitar/google-lanseaza-programul-studenti-online-marketingacademy-1_525bdabdc7b855ff5636d2bf/index.html

Google lansează programul pentru studenţi Online Marketing Academy

Încep înscrierile pentru primul program educaţional la nivel naţional organizat de Google în România, Online Marketing Academy (OMA), lansat în colaborare cu universităţi din nouă oraşe: Bucureşti, Iaşi, Cluj, Sibiu, Braşov, Târgu Mureş, Oradea, Timişoara şi Craiova. Înscrierile se încheie pe 1 noiembrie, iar trainingurile se vor desfăşura în perioada noiembrie-decembrie 2013, în universităţile partenere.

Programul se adresează studenţilor care doresc să-şi dezvolte cunoştinţele despre marketingul online, iar cursurile sunt predate de specialişti Google şi de traineri certificaţi.

Trainingurile se vor desfăşura în perioada noiembrie – decembrie 2013 în cinci cursuri a câte patru ore, în universităţile partenere, iar studenţii interesaţi sunt invitaţi să se înscrie la Google Online Marketing Academy până la data de 1 noiembrie, se arată într-un comunicat al companiei.

Universităţile partenere în programul Google sunt: Academia de Studii Economice, Universitatea Bucureşti, Universitatea Babeş Bolyai, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea Transilvania, Universitatea Lucian Blaga, Universitatea din Oradea, Universitatea din Craiova şi Universitatea Petru Maior.

La finalul cursurilor, fiecare student va primi din partea Google România o diplomă de participare la programul Online Marketing Academy, iar cei interesaţi de o carieră în mediul online vor avea acces la trainingurile avansate din semestrul II.

Ce presupun cursurile Google

Pe parcursul trainingurilor, studenţii vor avea ocazia să se întâlnească cu echipa Google România şi cu agenţii de advertising de top din ţară, să afle mai multe despre cum se realizează o campanie de publicitate în mediul online, despre promovarea pe google.ro sau despre ce înseamnă să lucrezi într-o agenţie de publicitate. Antreprenori cu experienţă le vor vorbi despre modele de business în online şi exemple de succes, iar traineri certificaţi de Google le vor demonstra cum pot să folosească Google AdWords şi Google Analytics în promovarea online.

“Ca absolvent al programului-pilot, nu pot decât să recomand OMA tuturor celor ce intenţionează să folosească mediul online pentru dezvoltarea unei cariere sau pentru promovarea propriului business”, spune Alexandru Blogu, participant în cadrul programului-pilot de anul trecut, acum membru al echipei Google în România.

“Prin acest program ne dorim să punem bazele următoarei generaţii de specialişti în marketing online. De aceea, pe lângă cursurile practice bazate pe studii de caz, le vom pune la dispoziţie absolvenţilor OMA o platformă de joburi prin care vor putea fi contactaţi de companii şi agenţii interesate de astfel de specialişti”, a declarat Rareş Rusu, Marketing Manager la Google România.

http://adevarul.ro/educatie/universitar/cele-mai-cautate-universitati-romania-ofertele-lor-1_525bd800c7b855ff5636bfa0/index.html

Cele mai căutate universităţi în România şi ofertele lor

Majoritatea celor 7.000 de studenti noi care opteaza anual pentru a invata in afara tarii aleg domenii precum drept, medicina, economie, IT, stiinte ale naturii (in special biologie) si inginerie. De asemenea, principale destinatii alese sunt Marea Britanie, Olanda si Danemarca, datorita predarii in limba engleza, arata datele companiei de consultanta pentru studii in strainatate IntegralEdu.

Candidatii interesati sa invete in alte tari pot participa in urmatoarele zile la targurile pe care World Education le organizeaza pe 12 si 13 octombrie la Hotel Athenee Palace Hilton din Bucuresti, pe 14 octombrie in Constanta si pe 16 octombrie in Timisoara.

 

La targ vor participa peste 40 de universitati din Marea Britanie, Olanda, Danemarca, Elvetia, Italia, Austria, Bulgaria, Spania si Franta. Printre acestea se numara London School of Business and Finance, Cambridge School of Visual and Performing Arts, Oxford Brookes University, University of Leeds, University of Groningen, Amsterdam University of Applied Sciences, Ecole Centrale Paris sau Aalborg University.

Inregistrarea pentru targ se poate face online pe www.worldeducation.ro.

Pentru ca majoritatea studentilor romani merg sa invete in Marea Britanie, Olanda si Danemarca, targul se axeaza pe ofertele din aceste trei tari.

In prezent sunt in jur de 25-27.000 de studenti romani care invata in strainatate. In afara de Marea Britanie, Olanda si Danemarca, romanii mai aleg si state precum Spania, Franta sau Elvetia.

http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-15805890-mesaj-pentru-bobocii-ase.htm

Mesaj pentru bobocii de la ASE

In urma cu 20 de ani am intrat la ASE, al 15-lea pe lista, examen de admitere greu, mai ales la matematica. Asa cum am intrat, am si terminat: printre primii. M-am angajat la o importanta firma de audit pe piata romaneasca, ulterior am plecat in secondment in cadrul firmei la biroul din Milano. De acolo, ca multi profesionsti in domeniul financiar, am fost atras de Londra unde lucrez de 9 ani la o multinationala cotata la bursa, in „C – suite” (acele pozitii care incep cu C, precum CEO, COO, CFO, etc.), scrie Emil Stoica pe blogul sau.

ASE-ul este o facultate relativ usoara. Profesorii sunt buni in proportie de 75%, dar pentru ca nivelul este mediu, ei trebuie sa se asigure ca media trece anul cu bine.

Am invatat mult de la anumiti profesori, cu unii dintre ei am colaborat si dupa terminarea facultatii, inclusiv acum, dupa atatia ani.

Poate ca ar fi trebuit sa cer mai mult de la profesori, sa nu ma multumesc doar cu cursurile si examenele usoare. Insa trebuie sa recunosc ca intr-un fel nu imi pare rau: am avut timp sa ma bucur de studentie si am avut timp sa fac experienta in afara facultatii.

La 18 ani totul pare usor, insa in acelasi timp sunt si riscuri: ai libertate deplina pentru prima oara, ai timp sa experimentezi; insa exista si riscul diferentei intre asteptari si realitate. Cereti cat mai mult de la profesori, de la scoala. Si cereti cat de mult de la voi. Aveti insa grija sa va si distrati, este momentul in care iti creezi prieteniile cele mai durabile.

Iar prietenii pe care i-am facut in facultate ii am si acum: sunt mai buni decat orice program MBA.

Multi dintre ei au urmat carierea mea: in multinationale. Insa altii au avut mai mult curaj si si-au inceput propriile afaceri, unii chiar detin firme cu zeci de angajati. Altii sunt brokeri si investesc milioanele altora.

Insa majoritatea fostilor colegi de facultate dau acest sfat:

Este important sa va implicati in cat mai multe activitati extraculiculare (chiar si cu titlu de voluntariat), cum ar fi: practica in companii de profil, implicare in asociatii studentesti, participare la evenimente de profil. Un schimb de experienta cu asociatii de profil din alte tari (burse, evenimente) este foarte util. Plus lecturare (abonamente) reviste/ articole de profil din alte tari, preferabil din vest.

http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/investigatii/titus-corlatean-a-devenit-conferentiar-cu-un-dosar-ce-contine-o-carte-copiata-si-trei-articole-compilate-vezi-pasajele-identice-315205.html

ÎNŞELĂTORIE. După cazul Victor Ponta, un alt ministru se confruntă cu acuzaţiile de plagiat

Titus Corlăţean a devenit conferenţiar cu un dosar ce conţine o carte copiată şi trei articole compilate. Vezi pasajele identice

Ministrul de Externe a devenit conferenţiar universitar folosind în dosarul de candidat o carte de drept ce reproduce integral o altă lucrare, de sute de pagini, pe care tot el o publicase cu un an în urmă. Tot pentru obţinerea titlului, Corlăţean a depus şi trei articole ştiinţifice care conţin 19 pasaje comune, fără a menţiona acest lucru.

Descarcă documentele din care reiese faptul că Titus Corlăţean are pagini identice (270) în două lucrări pe care le-a publicat la un an diferenţă: „Executarea hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului” la 21 aprilie 2011 şi „Protecţia europeană şi internaţională a drepturilor omului”, în mai 2012. Comisia care a analizat dosarul său de candidat la postul de conferenţiar universitar a acordat ambelor lucrări punctaj maxim.

Atunci când a fost acuzat de plagiat, unul dintre argumentele folosite de Victor Ponta în apărarea sa a fost acela că titlul de doctor, obţinut fraudulos, nu i-a adus nici un folos. Situaţia este cu totul alta în cazul lui Titus Corlăţean. Acesta a compilat pasaje din articole şi sute de pagini dintr-o carte în scopul de a obţine poziţia de conferenţiar universitar la Universitatea Creştină „Dimitrie Cantemir”, Facultatea de Ştiinţe Politice.

Pentru a ocupa o astfel de poziţie, orice candidat trebuie să îndeplinească criterii ştiinţifice stabilite de Ministerul Educaţiei şi să obţină un punctaj minim (realizat pe baza articolelor, cărţilor publicate şi a conferinţelor la care a participat). Titus Corlăţean ne-a precizat că a acumulat un punctaj de 75,27, cerinţa minimă pentru a obţine funcţia de conferenţiar universitar fiind de 60 de puncte. Potrivit Ministerului Educaţiei, Corlăţean va primi un salariu de  minimum 2.000 de lei de la Universitatea Creştină Dimitrie Cantemir.

Lipsa sursei în formă continuată

La dosarul de conferenţiar al lui Corlăţean există însă o serie de probleme care ar putea fi adunate sub un singur nume: plagiat. Corlăţean a copiat o întreagă carte de 274 de pagini, cuvânt cu cuvânt, paragraf cu paragraf, grafic cu grafic (bold cu bold), dintr-o alta pe care a publicat-o un an mai devreme. Grav este că Titus Corlăţean nu a menţionat acest fapt în nici o notă de subsol, cărţile au titluri diferite şi fiecare a fost evaluată autonom de comisia care analiza fişa sa de candidat la postul de conferenţiar. Pentru fiecare carte, Corlăţean a primit zece puncte din partea Comisiei de evaluare, lucru ce poate reprezenta o înşelătorie din moment ce una dintre cărţi o copiază integral pe cealaltă.

Corlăţean ne-a spus că a publicat cartea „Executarea hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului la 21 aprilie 2011. Un an mai târziu, în luna mai 2012, a lansat cartea „Protecţia europeană şi internaţională a drepturilor omului”. Prima carte are o prefaţă de numai două pagini semnată de Adrian Năstase. Cea de-a doua nu are introducere, dar are şase capitole proprii întinse pe 94 de pagini. De la capitolul VII însă, (pagina 95), lucrarea „Protecţia europeană şi internaţională a drepturilor omului” copiază integral lucrarea „Executarea hotărârilor Curţii Europene”, publicată în urmă cu un an de şeful diplomaţiei şi care are 270 de pagini în format mai mic. Corlăţean copiază, de asemenea, anexele, dar mai adaugă alte şapte anexe, care reprezintă în fapt tot nişte reproduceri precum – „Declaraţia universală a drepturilor omului” sau „Pactul internaţional cu privire la drepturile economice”. Titus Corlăţean nu precizează nicăieri, în nici o notă de subsol, că a copiat integral sute de pagini dintr-o carte mai veche.

Mai mult chiar, Corlăţean a fost atât de comod încât a păstrat majoritatea covârşitoare a intertitlurilor şi notelor de subsol din vechea carte. Până şi metoda de tehnoredactare este aceeaşi, păstrând spaţialitatea, aliniatele, cuvintele îngroşate, singura schimbare fiind aceea că lucrarea publicată în 2012 are un alt format.

În pofida acestor aspecte, ambele cărţi primesc zece puncte (deşi una o copiază pe cealaltă), fapt care îl ajută pe Corlăţean să îndeplinească baremul cerut pentru a putea ocupa funcţia de conferenţiar universitar.

Combinaţii de 3 în 19 pasaje

Dosarul de candidatură pentru funcţia de conferenţiar a fost analizat de o comisie condusă de Corina Dumitrescu. Reamintim că ea a fost prima propunere a premierului Ponta pentru funcţia de minstru al Educaţiei în luna mai a anului trecut. Propunerea a fost retrasă după ce în CV-ul ei au fost descoperite neconcordanţe şi după ce a fost acuzată de incompatibilitate, fiind în acelaşi timp rector şi membru al CSM. Corlăţean a mai trecut în fişa sa de evaluare pentru poziţia de conferenţiar şi o serie de articole. În cazul a trei articole de pe listă, analizate de noi, se observă modul în care Corlăţean jonglează cu 19 pasaje ce se regăsesc identic în cel puţin două dintre articole. Corlăţean menţionează, o singură dată, într-o singură notă de subsol, faptul că a copiat aceste pasaje.

Ministrul de Externe a devenit conferenţiar universitar folosind în dosarul de candidat o carte de drept ce reproduce integral o altă lucrare, de sute de pagini, pe care tot el o publicase cu un an în urmă. Tot pentru obţinerea titlului, Corlăţean a depus şi trei articole ştiinţifice care conţin 19 pasaje comune, fără a menţiona acest lucru.

Dimensiunea pasajelor copiate (care conţin mai multe paragrafe) este de minimum o treime din pagină şi ajung până la o pagină. La dosarul  depus pentru a deveni conferenţiar, Corlăţean a menţionat că a redactat articolele: „Importanţa executării hotărârilor Curţii Europene a drepturilor omului” (Curierul Judiciar august 2002), „Executarea hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului” (Revista de drept public, numărul 2/2010) şi „Obligaţiile ce revin statelor în urma hotărârilor de condamnare pronunţate de Curtea Europeană a Drepturilor Omului” (Revista română de Drept European numărul 3/2010)„. Prima observaţie deranjantă: toate cele trei articole au primele trei aliniate identice. În cazul primelor articole menţionate şi următorul paragraf e comun, iar acest aspect e menţionat într-o notă de subsol. De fapt, singura.

Ministrul ignoră reguli minime

Articolul publicat de Corlăţean, „Obligaţiile ce revin statelor în urma hotărârilor de condamnare pronunţate de Curtea Europeană a Drepturilor Omului”, conţine 11 pasaje comune cu „Importanţa executării hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului”.

Articolul „Executarea hotărârilor Curţii Europene a drepturilor omului conţine opt pasaje comune cu „Importanţa executării hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului”.

Articolul „Executarea hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului“ conţine 12 pasaje comune  cu „Obligaţiile ce revin statelor în urma hotărârilor de condamnare pronunţate de Curtea Europeană a Drepturilor Omului“. Trebuie spus că aceste
două articole au fost publicate la un interval scurt de timp în 2010.

Există cinci pasaje care se regăsesc în toate cele trei articole. Aceste cinci pasaje însumează, puse cap la cap, trei pagini. Asta în condiţiile în care articolele la care ne-am referit nu sunt foarte întinse având 8 pagini, 18 pagini şi, respectiv, 22 de pagini.

Cel mai grav aspect îl constituie faptul că ultimul articol (în ordinea apariţiei), care copiază câte 11 pasaje, respectiv 12 din celelalte două, nu conţine nici o notă de subsol care să indice acest aspect. Al doilea articol în ordinea publicării şi care copiază 8 pasaje din primul menţionează într-o singură notă de subsol că un pasaj a mai fost publicat într-un articol anterior. Menţionarea în note de subsol a faptului că ai reprodus un pasaj dintr-un articol mai vechi este obligatorie în cazul oricărei lucrări ştiinţifice.

În rezumat, ministrul de Externe al României, Titus Corlăţean, îşi înmulţeşte artificial lucrările, uitând să menţioneze acest aspect. Aceste creaţii ştiinţifice trase la indigo au fost înaintate comisiei de evaluare conduse de Corina Dumitrescu. Iar aceasta l-a declarat pe Titus Corlăţean apt pentru a accede în funcţia de conferenţiar universitar al Universităţii Dimitrie Cantemir.

 

Corlăţean: „M-am folosit de propria mea muncă”

„Am scris toate lucrările înainte de a fi ministru. Prima carte la care faceţi referire „Executarea hotărârilor CEDO” reflectă munca mea la teza de doctorat. Cea de-a doua carte la care faceţi referire şi care se numeşte „Protecţia europeană şi internaţională a drepturilor omului” este cursul pe care îl predau studenţilor. Acest curs este format dintr-o parte de doctrină care este originală, iar a doua parte este partea de cercetare aplicată – jurisprudenţa pe care am luat-o din teza mea de doctorat. Nu aveam ce să inventez în plus. Am profitat de munca mea. Dacă nu am scris că acea carte-curs reproduce, pe partea de cercetare aplicată, teza de doctorat este o scăpare”, ne-a precizat ministrul de Externe.

Întrebat dacă nu consideră incorect faptul că a primit punctaj maxim pentru ambele cărţi (deşi una reproduce 270 de pagini din alta n.noastră), Corlăţean ne-a precizat că dosarul său a fost analizat şi evaluat de o comisie juridică.

Legat de faptul că în trei articole se regăsesc pasaje identice fără ca acest aspect să fie menţionat, Corlăţean spune că în drept temele sunt conexe şi că a fost nevoit să le publice în diverse jurnale deoarece nu toate erau acreditate. „Din acest motiv am publicat şi acel articol în revista Metalurgia. Revistele de drept din România nu sunt acreditate şi atunci a trebuit să mă orientez spre publicaţii din alte domenii”, ne-a precizat Corlăţean.

Un ministru prolific

Ministrul Titus Corlăţean a publicat trei cărţi într-un interval de numai două luni. Anul 2012 a fost unul prolific, deoarece a lansat două cărţi în aceeaşi zi (4 aprilie 2012). O a treia carte a fost lansată în luna mai, atunci când a şi fost instalat cabinetul Ponta, iar Corlăţean devenea ministrul Justiţiei.

Corlăţean a mai scris o carte în timpul mandatului de senator şi pe care a publicat-o în aprilie 2011.

Cum ajungi conferenţiar

Pentru a ajunge conferenţiar universitar trebuie să îndeplineşti un barem calculat pe baza activităţii ştiinţifice. Candidatul îşi depune o fişă de lucrări în urma scoaterii la concurs a postului vacant. Această fişă este analizată de către o Comisie de profesori universitari care oferă un punctaj pentru fiecare lucrare, carte sau simpozion trecut în dreptul candidatului. La drept, punctajul minim pentru poziţia de conferenţiar este de 60 puncte (în contextul în care pentru o carte poţi primi 10 puncte).