Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 14.03.2014

PREUNIVERSITAR

 

REZULTATE BACALAUREAT 2014 Astăzi elevii claselor a XI-a şi a XII-a află notele la simularea pentru examenul din vară

Astăzi se afişează la avizierele şcolilor rezultatele de la simularea de Bacalaureat 2014. Corectarea lucrărilor s-a încheiat cu două zile mai devreme decât fusese stabilit, ceea ce ar putea influenţa rata de promovare, atrag atenţia mai mulţi profesori. La Colegiul Naţional „Spiru Haret” din Capitală, joi fuseseră deja livrate rezultatele de la clasa a XII-a pentru a fi afişate a doua zi. „Vineri le punem la avizier, dar din ce am văzut, rata de promovare este în jur de 80% la noi la liceu, iar cele mai multe probleme se pare că le-au avut la Limba Română”, a declarat pentru adevarul.ro directorul liceului, Alexandru Constantinescu. Rezultatele se vor discuta la clasă cu elevii pentru ca aceştia să înţeleagă unde au greşit şi să recupereze din materie acolo unde nu sunt suficient de pregătiţi. „Scopul simulărilor este să te antrenezi, să recuperezi, să vezi unde ai deficienţe şi să încerci să le corectezi”, a spus încă de la început şi ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.

Elevii de a XI-a, luaţi pe nepregătite La clasa a XI-a se pare că rezultatele sunt destul de slabe având în vedere că elevii nu au fost destul de motivaţi să înceapă pregătirea pentru Bacalaureatul din 2015 cu un an şi jumătate înainte de examen. „La a XII-a mi s-au părut lucrări bune, unele chiar foarte bune, cred că am avut doar 7-8 elevi care nu au promovat din lucrările pe care le-am corectat, însă la clasa a XI-a foarte mulţi elevi nu au mai abordat al treilea subiect, eseul”, a spus profesoara de Română Iulia Pop, de la Colegiul Naţional „Sf. Sava” din Bucureşti, care a corectat lucrările pentru un alt liceu de top din Capitală. Ea mai spune că ar fi trebui să existe o miză care să-i motiveze pe elevi să înveţe mai bine pentru simulare, cum ar fi trecerea notelor în catalog, fiindcă mulţi elevi nu au luat în serios această testare. Profesorii se declară însă foarte nemulţumiţi de decizia Ministerului Educaţiei de a scurta perioada de corectură cu două zile, anunţată pe ultima sută de metri. „Anul trecut am avut o săptămână în plus pentru corectură şi am avut doar clasa a XII-a. Anul acesta au schimbat regulile jocului în timpul jocului”, a spus directorul adjunct de la Colegiul Naţional „Sf. Sava” din Bucureşti, Adrian Troie. Şi profesorul de Istorie Corneliu Riegler de la Colegiul Naţional bilingv „George Coşbuc” atrage atenţia că, din lipsă de timp, unii profesori s-au grăbit să corecteze lucrările. „La Istorie sunt cazuri de genul: un elev care nu a rezolvat al treilea subiect, adică eseul, a luat nota 9 şi altul care a rezolvat totul, a luat 7”, exemplifică profesorul.

Rezultate dezastruoase la simularea Evaluării Naţionale Doar 48,8% dintre elevii prezenţi la simularea Evaluării Naţionale din acest an, care a precedat-o pe cea pentru Bac, au obţinut medii peste 5 la examenele din cadrul simulării naţionale la clasa a VIII-a, respectiv 66,95% la Limba română şi doar 30,4% la Matematică. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie a comentat în privinţa rezultatelor dezastruoase de la simularea Evaluării Naţionale şi a elevilor care nu au luat în serios testarea, ca nu cumva aceştia să simuleze nota 3 şi la vară.

Rata de promovare la Bac 2013: 57,69% Anul trecut, procentul de promovare a examenului de Bacalaureat 2013 după cele trei sesiuni susţinute (sesiunea specială pentru participanţii la olimpiadele internaţionale şi în loturile naţionale, sesiunea iunie – iulie şi sesiunea august – septembrie) a fost de de 57,69%. În cifre, peste 113.900 de candidaţi au reuşit să promoveze Bacalaureatul, dintr-un total de aproximativ 197.400 de participanţi.

Calendar Bacalaureat 2014 10-12 iunie – Proba orală la Limba Română 11-13 iunie – Proba orală la Limba maternă 16-20 iunie – Proba de Competenţe digitale 23-27 iunie – Proba orală la o limbă străină 30 iunie – Limba şi literatura română (proba scrisă) 1 iulie – Limba şi literatura maternă (proba scrisă) 2 iulie – Proba obligatorie a profilului: Matematică sau Istorie (probe scrise) 4 iulie – Proba la alegere a profilului: Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, Psihologie sau Sociologie (probe scrise) 11 iulie – afişarea rezultatelor finale

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO S-au împlinit 10 ani de bacalaureat francez în România

Anul acesta, 27 de licee din România aniversează un deceniu de când există clase bilingve francofone care susţin bacalaureatul în limba franceză. Institutul Francez din România şi Ambasada Franţei au marcat momentul ieri după-amiază prin evenimente culturale şi artistice, unde au fost premiaţi cei mai buni 15 absolvenţi din promoţia 2013. Această aniversare precedă Ziua Francofoniei, care este sărbătorită la nivel internaţional pe 20 martie. Evenimentul de la Institutul Francez a reunit profesori de limbă franceză şi directori ai celor 27 de licee bilingv francofone din ţară, cărora le-au fost înmânate atestate de excelenţă pentru activitatea didactică din ultimii 10 ani. De asemenea, un număr de 15 elevi care au absolvit liceul în anul 2013, în cadrul liceelor bilingve, au fost recompensaţi cu premii constând în diplome de merit şi câte o sumă simbolică de 400 de lei. Premiile le-au fost înmânate elevilor de către Ilie Năstase. „A fi elev la o clasă bilingvă înseamnă să scrii, să descrii, să vorbeşti şi să gândeşti în două limbi“, a punctat directorul Institutului Francez din Bucureşti, Stanislas Pierret. În 2003, când a debutat proiectului-pilot al claselor bilingv franco-române, existau doar 10 licee care practicau un astfel de învăţământ. În prezent, România numără 27 de instituţii şcolare unde elevii secţiilor bilingve au câte cinci ore de franceză pe săptămână, iar la sfârşitul celor patru ani de liceu susţin bacalaureatul deopotrivă în română şi în franceză.

Sursa: Adevarul.ro

 

Isărescu: criza financiară, amplificată de slaba educaţie financiară a populaţiei

Nivelul scăzut al cunoştinţelor financiare a amplificat impactul crizei financiare, iar populaţia ar trebui să cunoască noţiuni economice pentru a lua decizii corecte în privinţa produselor şi serviciilor financiare, a spus guvernatorul Băncii Naţionale a României (BNR), Mugur Isărescu, în cadrul unei conferinţe de presă pe tema educaţiei financiare. „Cele mai recente evaluări şi analize ale Comisiei Europene subliniază rolul pe care nivelul scăzut al cunoştinţelor economice, financiare l-a avut în amplificarea impactului crizei globale. Cu toate că Uniunea Europeană acordă o atenţie sporită educaţiei financiare în ultimii ani, multe state europene încă nu răspund adecvat la această problemă, iar populaţia nu deţine încă suficiente cunoştinţe care s-o ajute să înţeleagă serviciile şi produsele financiare pentru a lua deciziile corecte”, a declarat joi Mugur Isărescu, la conferinţa internaţională „Educaţia financiară: investiţie în viitorul societăţii”. Isărescu a reamintit că, în cadrul unui sondaj realizat de Banca Mondială despre cunoştinţele financiare ale populaţiei, indicele pentru România se situează la poziţia 31, pe o scară de la 0 la 100, sub medie.

Ce cunoştinţe financiare au românii Consilierul BNR, Adrian Vasilescu, a spus la rândul său că nu există date exacte privind nivelul de educaţie financiară a populaţiei României, dar datele relative arată că nivelul este slab, că educaţia financiară din şcoli este slabă şi cunoştinţele populaţiei în materie de economie sunt reduse. El a mai spus că, în Uniunea Europeană, după populaţie, România este pe locul şapte, după PIB-ul total, pe locul 17 şi după PIB-ul pe locuitor suntem pe ultimele locuri: PIB-ul pe locuitor la paritatea puterii de cumpărare standard (locul 27) şi PIB-ul pe locuitor la nivelul consumului efectiv (28) din 28 de ţări. „Să vă dau un exemplu: România are 20 de milioane de locuitori, Finlanda are cinci milioane de locuitori. PIB-ul Finlandei (în jur de 200 de miliarde de euro) este mai mare decât PIB-ul României (în jur de 130 de miliarde de euro). Finlandezii împart 200 de miliarde de euro la cinci milioane de locuitori şi noi împărţim 130 de miliarde de euro la 20 de milioane de locuitori. E drept aşa? Această nedreptate ne-o facem singuri prin lipsa noastră de educaţie financiară”, a spus Vasilescu. BNR se implică în educaţia tinerilor prin diferite proiecte. Spre exemplu, în această săptămână, sub egida Global Money Week, se derulează vizite la sediile BNR, la sediul central şi în sucursale, prezentări şi vizionări de filme privind istoria banilor, elemente de siguranţă a bancnotelor.

Pricopie: „Mi-aş dori să fiu ministrul Educaţiei şi Finanţelor, poate aş rezolva şi procentul din PIB” La rândul său, ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, consideră că problematica educaţiei financiare a copiilor trebuie abordată dintr-o perspectivă cât mai largă, legată de trecut, prezent şi viitor, astfel încât elevii să fie mult mai bine pregătiţi să înţeleagă şi să se confrunte cu viitorul, „pentru că ei au mai mult viitor în faţă decât noi”. El a precizat că tinerii trebuie să înţeleagă că atunci când se vorbeşte despre bani se vorbeşte, de fapt, despre valori, dacă sunt asociaţi cu termenii de „muncă”, „responsabilitate”. El a mai spus că şi-ar dori să fie ministrul Educaţiei şi Finanţelor, întrucât din această postură ar rezolva probabil „şi procentul din PIB”, atrăgând o finanţare mai mare de la buget pentru învăţământ. „Vorbeam în Guvern săptămâna trecută, din nou, pentru că s-a discutat şi cu alte ocazii, despre faptul că România este pe unul dintre ultimele locuri la numărul de firme la mia de locuitori. Are legătură cu înţelegerea conceptului de bani, şi de muncă, şi de educaţie financiară şi vom fi în continuare pe ultimul sau ultimele locuri dacă nu facem paşi semnificativi toţi – noi la şcoală, dumneavoastră prin instrumentele pe care le aveţi, într-o manieră integrată – pentru a creşte orizontul copiilor de astăzi, antreprenorilor de mâine”, a spus Pricopie. El a precizat că tinerii trebuie să înţeleagă că atunci când se vorbeşte despre bani se vorbeşte, de fapt, despre valori, dacă sunt asociaţi cu termenii de „muncă”, „responsabilitate”. El a mai spus că şi-ar dori să fie ministrul Educaţiei şi Finanţelor, întrucât din această postură ar rezolva probabil „şi procentul din PIB”, atrăgând o finanţare mai mare de la buget pentru învăţământ.

Educaţia financiară în şcoli Educaţia financiară se studiază ca disciplină opţională în învăţământ pornind din clasa a III-a. Programa răspunde unei iniţiative dezvoltate de Comisia Europeană în toate statele membre ale UE şi îşi propune educarea consumatorului şi dezvoltatea receptivităţii elevilor pentru domeniul financiar. Programa pentru „Educaţie financiară” a fost elaborată în colaborare cu serviciul de educaţie al Băncii Naţionale Române, care a pilotat cursurile pentru această disciplină în mai multe unităţi şcolare, încă din anul 2010-2011.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Experiment inedit: Cum îşi imaginează şcoala ideală elevii, profesorii, autorităţile şi chiar jurnaliştii

O şcoală cu pauze mai lungi, cu manuale mai puţine şi, dacă se poate, digitale, şi cu o bază materială aşa cum vedem noi în filmele americane. Aşa văd elevii, profesorii, autorităţile şi chiar jurnaliştii din Zalău şcoala ideală sau… „şcoala pe bune”. Editorialistul Adevărul Marian Staş, preşedintele Asociaţiei Clubul Liderilor Mileniului Trei, i-a provocat joi, 13 martie, pe elevii şi profesorii implicaţi în proiectul „Liderii Mileniului Trei”, ajuns anul acesta la a opta ediţie, la un exerciţiu de imaginaţie: cum ar arăta, în viziunea lor, şcoala ideală. Sau „şcoala pe bune”, un concept ce poartă marca editorialistului. N-au „scăpat” de participarea la experiment nici autorităţile prezente, în frunte cu preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj, cu viceprimarul Daniela Coţa, şi cu inspectorul şcolar general Gheorghe Bancea, şi nici jurnaliştii veniţi acolo să relateze evenimentul. Cu toţii, organizaţi în 12 echipe, s-au pus pe desenat, rezultatul activităţii lor artistice trebuind să sintetizeze idealul lor în ceea ce priveşte sistemul de învăţământ. „Ceea ce am reuşit prin acest exerciţiu de învăţare non-formală care i-a amuzat dar şi implicat pe toţi participanţii, deopotrivă, facem şi prin proiectele noastre”, spune Marian Staş, coordonatorul proiectului. „Aducem în lumea tinerilor ce se înscriu în LMT o altă viziune asupra vieţii, în toate aspectele ei. Tinerii noştri vin dintr-un sistem educaţional care încurajează dominant studiul şi performanţa individuale, dar este clar că pentru a-ţi construi un drum de succes ai nevoie de abilităţi de a lucra în echipă, de capacitatea de a sintetiza idei şi abordări diferite care săslujească unui scop final agreat de toţi coechipierii”. TenarisSilcotub finanţează de opt ani proiectul „Liderii Mileniului Trei” care, în anul şcolar 2013-2014, reuneşte300 de liceeni de la zece licee din Zalău, Călăraşi şi Câmpina, coordonaţi de profesori în rolul de coach. Din Zalău, elevii provin de la Colegiul Naţional Silvania, Colegiul Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian”, Liceele Tehnologice „Mihai Viteazu” şi „Voievodul Gelu”, precum şi de la Liceul Teoretic „Gheorghe Şincai”. Noua abordare adusă de această ediţie este rolul nou pe care elevii îl primesc. Un număr de 30 de elevi vor fi chiar ei traineri pentru colegii lor, alături de care vor dezvolta proiecte menite să dezvolte inteligenţa emoţională, spiritul civic, implicarea în comunitate, tehnici de negociere, soluţionarea conflictelor, managementul diversităţii şi al schimbării, leadership. „Programul LMT a fost o ocazie să învăţ foarte multe despre mine şi să prind încredere în forţele proprii. Transformarea în elev-trainer este o aventură în necunoscut, iar cel mai provocator aspect mi se pare partea de public speaking. Le recomand tuturor colegilor mei să participe la modulele LMT, pentru că le oferă oportunităţi de dezvoltare pe care nu toată lumea le are!”, spune, prezent la eveniment, Andrei Blaj, elev-trainer, Colegiul Naţional „Silvania” Zalău. Mirela Mihalcea, coordonator programe Dezvoltare Socială TenarisSilcotub, subliniază rolul pe care companiile îl au în a conturaprofilul generaţiei de mâine, completând educaţia formală primită în şcoală. „Avem tot interesul ca tinerii de azi să nu devină doar adulţi bine pregătiţi profesional. Personalitatea, caracterul lor, sunt la fel de importante în procesul de selecţie de pe piaţa muncii, iar noi le oferim instrumente care îi vor ajuta pe termen lung”, afirmă Mirela Mihalcea. „Liderii Mileniului Trei” este un proiectat finanţat de către TenarisSilcotub, organizat de către Asociaţia Clubul Liderii Mileniului Trei şi derulat în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale. În cele şapte ediţii anterioare, iniţiativa TenarisSilcotub a inclus 1.200 de elevi din Zalău, Călăraşi şi Câmpina, oraşe în care compania îşi desfăşoară activitatea.

Sursa: Adevarul.ro

 

EXCLUSIV 24 de elevi, vaccinaţi fără acordul părinţilor împotriva Hepatitei A. Oamenii sunt revoltaţi

Acuzaţii grave la o şcoală din Târgovişte, unde 24 de elevi de clasa a VII-a au fost vaccinaţi împotriva Hepatitei A, fără acordul părinţilor. Mai mulţi părinţi spun că elevilor li s-a făcut rău după ce un medic le-a administrat „Avaxim”, iar unul dintre ei a ajuns la spital cu dureri de cap, stări de vomă, febră şi dureri abdominale. Totul s-a întâmplat luni, după ce cadrele didactice au aflat că o elevă este într-o fază avansată de Hepatita A şi au chemat specialiştii de la DSP pentru dezinfecţie. Nu înainte ca medicul arodant unităţii şcolare să le administreze vaccinul prevăzut în astfel de situaţii, adică “Avaxim”. Atât DSP, cât şi Inspectoratul Şcolar susţin că în astfel de cazuri nu se mai impune acordului părinţilor, ci se trece direct la “fapte”. „Metologia noastră cu privire la cazurile de hepatită nu necesită un consimţământ pentru că este un caz de urgenţă, în care trebuie să se intervină operativ, pentru prevenirea îmbolnăvirii contacţilor. Există o altă prevedere care specifică faptul că în cazul vaccinurilor HPV sau antigripal se cere acceptul părinţilor. Nu cred că există o legătură de cauzalitate între vaccin şi stările copilului. Acei copii sunt în continuare monitorizaţi”, a declarat purtătorul de cuvânt al DSP Dâmboviţa, Marinela Popa.

Un elev a ajuns direct la UPU Un elev de 13 ani a ajuns la UPU în stare destul de gravă, imediat după ce a primit vaccinul. “La camera de urgenţe s-a prezentat un băieţel de 13 ani, împreună cu mama sa, cu o simptomatologie de cefalee, greaţă, dureri abdominlae, indigestie. Se pare că aceste stări ar fi apărut după administrearea acestui vaccin. Copilul a fost examinat de medicul pediatru de la Urgenţe, care i-a administrat mai multe tratamente care l-au ajutat să scape de simptome. A stat în spital trei ore. Diagnosticul a fost de posibilă reacţie postvaccinală”, a declarat dr. Elena Firoiu, purtătorul de cuvânt al Spitalului Judeţean de Urgenţe din Târgovişte.

Plângere penală Tatăl micuţului este acum hotărât să facă plângere penală împotriva DSP, care, în opinia sa, trebuia să anunţe părinţii. “Când m-a sunat băiatul meu şi mi-a spus că i-au făcut un vaccin, mi-a căzut cerul în cap. Am venit imediat la spital şi am aflat despre ce este vorba. Nu se poate să ne trateze în felul ăsta copiii. Poate cineva este alergic, poate eu nu vreau să îi fac acel vaccin. Plus că au făcut dezinfecţia cu copiii în şcoală. Acel vaccin, conform etichetei, expiră luna viitoare. Un vaccin pe care corpul nu îl primeşte, te poate afecta pe viaţă. Copilul meu a fost mai rău, dar foarte mulţi colegi de clasă au acuzat dureri de cap şi stări de vomă după administrarea vaccinului”, ne-a povestit tatăl elevului. Directoarea şcolii se spală pe mâini: “Am fost la un simpozion. Nu eram în şcoală. DSP e direct răspunzător”. Administratorul şcolii, care are şi cunoştinţe medicale de specialitate, recunoaşte: “Orice vaccin are şi reacţii adverse”. “S-a făcut imediat vaccinul. Acum a venit medicul şi în 10 minute s-a intrat la clasă. După ce s-a făcut vaccinul, fiecare copil şi-a anunţat părinţii. Nu ştiu cum e normal să se anunţe, dar eu ştiu protocolul pe care l-a primit domnul doctor. A fost chemat la DSP, de acolo i s-au dat dozele şi a trecut la fapte. E vaccinarea obligatorie”, a declarat Cătălin Neamţu.

Medicul, direct răspunzător Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar spun şi ei că procedura în astfel de cazuri nu prevede acceptul părinţilor, dar că cei care au administrat vaccinul sunt răspunzători de starea micuţilor. “Este vorba de un copil care provine dintr-o familie cu probleme sociale şi financiare. DSP a contactat imediat circa de care aparţine şcoala şi s-a trecut la o procedură standard, de vaccinarea a 24 de copii, contra virusului hepatic. S-a procedat şi la dezinfecţie a clasei în care copilul îşi desfăşura cursurile şi la dezinfecţia sălii de sport. E o procedură care se aplică în regim de urgenţă la nivelul Ministerul Sănătăţii şi nu se mai putea pierde timp cu informarea prinţilor. Nu este voie în mod necesar de un acord al părinţilor. Cei care au procedat la asemenea măsuri trebuie să îşi asume şi aceste riscuri, fiind vorba de nişte minori. De exemplu, nu ştiu dacă un copil poate să spună medicului dacă este alergic la ceva. Există un dosar personal la circumscripţia copilului în care sunt consemnate vaccinurile, scutirile medicale etc, pe care le-a făcut în ultimii ani”, a declarat prof. Ovidiu Băsceanu, inspectorul adjunct al ISJ Dâmboviţa. “Procedura standard” nu s-a mai respectat însă, în cazul Şcolii Coresi, din Târgovişte, când doi elevi şi-au înţepat colegii de clasă cu bolduri. Atunci, părinţii au fost anunţaţi imediat şi au mers cu toţii la Secţia de Boli Infecţioase unde celor mici le-a fost administrat vaccinul antitetanos şi li s-a făcut, preventiv, testul anti-HIV.

Sursa: Adevarul.ro

 

Un Cod de Etică pentru politicienii care decid soarta Educaţiei

Tristul Cod de Etică, prezentat victorios de Ministerul Educaţiei, decide, printre altele, că profesorii nu mai au voie să dea meditaţii propriilor elevi. Inainte de a lua această decizie, ministerul ar fi trebuit să ia alte decizii, care cu siguranţă ar face futile meditaţiile. Dar, ca să ajungă la asemenea măsuri, ar fi necesar ca toţi cei care s-au perindat pe la minister să îşi pună câteva întrebări elementare: De ce recurg părinţii la meditaţii? Nu au ce face cu banii? Ca să mituiască profesorii, toţi corupţi şi şantajabili? Pentru că toţi elevii din această ţară sunt nişte loaze şi toţi părinţii nişte năuci, care îşi abandonează copilul în braţele profesorului? Pentru că toţi profesorii sunt nişte iresponsabili, care refuză să îşi facă orele cum se cuvine doar ca să îşi oblige elevii să ia meditaţii? La fiecare întrebare, există argumente care pot să confirme aceste bănuieli. Dar e mult prea jenant pentru nişte oameni care pretind că sunt responsabili în funcţiile lor să justifice în acest mod meditaţiile şi să creadă că minoritatea e mai mare decât majoritatea. Meditaţiile sunt rezultatul unui învăţământ profund nereformat. Au fost destui miniştri şi fiecare a spus că el, doar el a reformat sistemul. Iar după 25 de ani vorbim despre exact aceleaşi metehne ale învăţământului, unele chiar cronicizate de atâta reformă. Ceea ce contează nu e ce se spune şi se desenează pe hârtie şi la televizor, ci ceea ce se întâmplă în viaţa reală. Iar în viaţa reală se întâmplă cam aşa: clasele au în medie 25 – 30 de elevi, cu ora de clasă de 50 de minute – care, în mod real, e mult mai scurtă, dacă profesorul se decide să strige catalogul şi să corecteze fiecare temă – cu o curriculă extrem de stufoasă, cu o programă vetustă şi ineficientă, cu profesori fie prea plictisiţi, fie prea decişi să pună în practică sancţiunea. În asemenea condiţii, e dovada unui optimism buimac să ai pretenţia ca un elev să plece de la şcoală cu lecţia asmiliată. El pleacă încărcat cu teme şi cu ameninţarea testului care îi va arăta că e o loază. La şcoală nu e timp să se predea, să cunoşti elevul şi să îl ajuţi să se dezvolte, să se cunoască pe sine şi să nu îl califici ca retardat doar pentru că nu are 10 la Matematică şi Română. La şcoală se înşiră pe tablă formule, texte, tabele. Dacă elevul are noroc ca vreunul dintre cei de acasă să aibă timp, răbdare şi cunoştinţe să îl îndrume, e de bine, dar vine un moment când şi cei de acasă sunt depăşiţi. Şi atunci ai de ales, ca părinte, fie să laşi copilul să acumuleze materie fără să o asimileze sau să îl ajuţi pregătindu-l individual. Şi, de fapt, această alegere nu e nici măcar a ta, părinte sau copil, ci este impusă de modul în care se face şcoala. Sunt deja ani de când se vorbeşte despre calitatea curriculei, programei, manualelor, despre lipsa spaţiilor pentru a asigura doar ciclul de dimineaţă, despre organizarea şcoală după şcoală, despre lipsa sălilor de sport, despre profesorii eşuaţi prin unităţile de învăţământ, la fel de obosiţi şi demotivaţi ca elevii, despre o metodă de predare care continuă să pună accentul pe memorare-redare, despre o şcoală teoretică şi deloc practică, despre obsesia testelor, evaluărilor, despre scopul final al şcolii: elevul să fie notat, evaluat şi nu pregătit pentru a intra în viaţă. Înainte de Codul de Etica, încercaţi, domnule ministru, să vedeţi cum faceţi ca să relaxaţi programa şcolară, să reînfiinţaţi şcolile profesionale, să reduceţi numărul de elevi la clasă la maximum 15, să desfiinţaţi şcoala de după-amiază. Să vă daţi demisia, dacă Guvernul dumneavoastră spune că ajung banii alocaţi Educaţiei, când nu ajung banii nici pentru a construi şcoli, nici pentru a asigura creta şi hârtia (adică o minimă logistică), nici pentru a schimba grila de salarizare în învăţământ, astfel încât cei mai buni absolvenţi de facultate să rămână la catedră. Pregătirea viitorului costă bani! Iar asta înseamnă chiar şi meditaţii ca să îţi ajuţi copilul! Primii care au nevoie de un Cod de Etica sunt politicienii! Să începem cu cei de la Ministerul Educaţiei! PS: Ultimele zile de înscrieri la clasa pregătitoare se lasă cu surprize. În Bucureşti sunt 14.700 de cereri de înscriere, cu 2.000 mai multe decât numărul locurilor disponibile. Cu toate acestea, inspectorul şcolar şi ministrul Educaţiei dau asigurări că niciun elev nu va rămâne pe dinafară. Directorii de şcoli în schimb spun că vor fi nevoiţi să formeze din nou clase cu aproape 40 de elevi. (sursa Digi24)

Sursa: Adevarul.ro

 

Federaţia „Spiru Haret“ solicită ministerului demararea negocierilor privind modificarea Legii Educaţiei Naţionale

Sindicaliştii cer să fie introduse în acest act normativ un capitol distinct privind codul de etică profesională al cadrului didactic, precum şi un capitol cu obligaţiile părintelui/tutorelui în raport cu unitatea de învăţământ. FSE „Spiru Haret“ consideră că fără modificarea Legii Educaţiei orice act administrativ care ar apărea ar fi lipsit de substanţă. „Studiind Legea Educaţiei Naţionale vom constata că sunt foarte multe articole ce privesc etica profesională în învăţământul superior şi doar unul în care se face referire la învăţământul preuniversitar. Potrivit art. 98 alin. (2), lit.b) ar trebui să existe la nivelul unităţii un cod de etică profesională, de întocmirea căruia răspunde Consiliul profesoral. Acest cod însă nu poate fi realizat deoarece unitatea de învăţământ nu are departament juridic, care să acorde consultanţă în privinţa întocmirii lui. În acelaşi timp, tot potrivit Legii Educaţiei, ar trebui să existe şi un contract educaţional încheiat între unitatea de învăţământ şi părinte/tutore, care însă nu este aplicabil din cauza prevederilor ambigue din lege. Mai mult, contractul educaţional cadru este anexă a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţii de Învăţământ Preuniversitar, care nici până la ora actuală nu a fost aprobat prin ordin al ministrului educaţiei. Din această cauză, susţinem că este nevoie de modificarea Legii Educaţei, în sensul reglementării acestor probleme, dar şi a celor legate de finanţarea activităţilor extracuriculare care se desfăşoară în săptămâna «Şcoala altfel»“, a declarat Marius Ovidiu Nistor, preşedinte FSE „Spiru Haret“. Având în vedere toate acestea, FSE „Spiru Haret“ îşi arată disponibilitatea de a participa la orice fel de discuţii şi negocieri privind Legea Educaţiei Naţionale, în ansamblul ei, atât în privinţa problemelor semnalate, cât şi a altor texte din actul normativ care trebuie de urgenţă evaluate şi schimbate.

Sursa: Adevarul.ro

 

Aglomerare la pregătitoare. „Este inuman să ai clase de 40 de copii”

Mii de elevi din Capitală vor plăti preţul pentru orgoliul părinţilor, care au vrut să-i ştie musai la o şcoală cu pretenţii: vor învăţa claie peste grămadă. Moda înscrierii elevilor la pregătitoare la una dintre şcolile bune, cu ajutorul vizei de flotant, se întoarce împotriva copiilor. Deşi abia astăzi se încheie oficial prima etapă de înscriere în clasa zero, în Capitală, numărul cererilor a depăşit deja cu 2.000 pe cel al locurilor disponibile, în jur de 13.000. Dascălii se tem că vor fi nevoiţi să organizeze grupe de câte 40 de copii, o adevărată „cruzime” faţă de micuţi, dar şi faţă de învăţători, spun psihopedagogii. Asta în condiţiile în care, potrivit Legii Educaţiei, numărul optim de elevi dintr-o grupă pregătitoare este 25. Şcoli în care bate vântul „Din toamnă, voi preda şi eu la o astfel de clasă. Momentan, am 30 de elevi, dar cine ştie câţi mai apar. Atâta vreme cât micuţii au domiciliul în circumscripţie, şcoala este obligată să-i primească. În şcolile mai puţin căutate, este invers, sunt câte 17 elevi în clasă”, explică Elena Nicolae, învăţătoare la Şcoala Nr.88 din Capitală. Potrivit acesteia, soluţia ar fi mutarea elevilor de pregătitoare în grădiniţele din preajma şcolilor supraaglomerate: „Sălile grădiniţelor au rămas goale după plecarea copiilor din grupa mare şi au şi mobilier specific acestei vârste”. Situaţia ar putea duce la migrarea elevilor din sistemul educaţional de stat către cel privat. „Tot ce depăşeşte 30 de elevi la pregătitoare e inuman. Chinui şi copiii, şi învăţătorul. La privat însă, sunt grupe de 15-20 de copii, dar şi preţurile, pe măsură”, arată consilierul psihopedagogic Luana Ioniţă. „Grădiniţele pot rezolva problema supraaglomerării la pregătitoare. Au şi clase libere, şi mobilier specific”, ELENA NICOLAE, învăţătoare în Capitală

Sursa: Evz.ro

 

Profesori disponibilizaţi în Dolj. 73 de cadre didactice, puse pe liber

Inspectoraţul Şcolar Judeţean Dolj a afişat listele cu profesorii care trebuie să-şi caute de lucru. cel mai mare număr de profesori restrcturaţi sunt cei care predau discipline tehnice. 15 profesori din 73 trebuie să-şi găsească alte şcoli unde să predea dacă vor să-şi continue activitatea didactică, potrivit Gazetei de Sud. 13 învăţători din Dolj sunt şi ei în aceeaşi situaţie. Nouă profesori de matematică şi alţi şapte de limba română sunt şi ei în aceeaşi situaţie. Soluţia pentru cei aflaţi într-o astfel de situaţie este de a depune cerere de transfer.  „În conformitate cu calendarul privind mobilitatea personalului didactic în perioada 10 martie – 11 aprilie, la nivelul ISJ se desfăşoară etapa de transfer a personalului titular disponibilizat prin restrângere de activitate. La începutul săptămânii s-a afişat lista cu posturile vacante sau rezervate, iar în perioada 17-19 martie se înregistrează cererile cadrelor didactice care solicită soluţionarea restrângerii de activitate la comisia de mobilitate constituită la nivelul ISJ Dolj“, a declarat inspectorul şcolar Mihăiţă Stoica, purtătorul de cuvânt al ISJ Dolj.

Sursa: Evz.ro

 

INEDIT. Tot mai multe biserici oferă MEDITAȚII gratuite de BAC

Alarmați de numărul tot mai mare al elevilor care eșuează în fiecare an la examenul maturității, capii bisericilor din orașele mici au început să organizeze sesiuni gratuite de pregătire pentru adolescenții fără posibilități. Cea mai recentă inițiativă de acest gen îi aparține preotului Lucian Leonte, parohul bisericii Sfântul Ilie din Botoșani. Cu spijinul mai multor profesori voluntari, acesta le oferă elevilor de clasa a XII-a posibilitatea de a se pregăti la matematică, limba română, limba franceză, geografie şi istorie. “În primul rând, ţinta acestui proiect sunt elevii. Dacă aceşti copii acumulează ce le trebuie pentru examen de la profesorii care vin şi fac pregătire cu ei, vor ieşi bucuroşi de la bacalaureat. Acesta este şi obiectivul nostru. Ne-am implicat pentru că aceşti copii sunt fii ai bisericii. În calitate de preot, rezonez cu toate problemele enoriaşilor, ale comunităţii, iar copii, făcând parte din biserică, au problemele lor specifice”, a explicat preotul Lucian Leonte. Lecţiile au loc, în fiecare după-amiază, în Centrul Catehetic al Bisericii Sfântul Ilie. Cel de la care a plecat, inițial, ideea meditațiilor de Bac, este Ionel Vrânceanu, un preot militar din Focșani, care strâns, într-o biserică de lemn, 35 de elevi dornici să ia Bacalaureatul.

Sursa: Evz.ro

 

Targ dedicat liceelor si taberelor de vara din strainatate. Ce sisteme de burse exista pentru elevii care isi continua liceul in strainatate

Reprezentanti ai 30 de scoli importante din Marea Britanie, Elvetia, Portugalia, Germania si Belgia vor fi prezenti weekendul acesta la targul World Education din Bucuresti, unde vor fi prezentate tabere de vara in strainatate si oferte de inscriere in colegii occidentale. Cambridge Education Group ofera burse de pana la 30% din taxa de scolarizare pentru elevii care vor sa urmeze liceul la unul dintre colegiile din grup. La eveniment vor fi prezenti si reprezentanti ai liceului Institut auf dem Rosenberg din Elvetia, unde bursele acordate sunt de 50% din totalul taxelor pentru cei 4 ani de studii.

In perioada 15-16 martie, la Hotel Athenee Palace Hilton din Bucuresti se va desfasura editia de primavara a targului World Education – eveniment dedicat liceelor de elita si taberelor de vara din strainatate, potrivit unui comunicat IntegralEdu. Targul se adreseaza familiilor care au copii cu varste cuprinse intre 7 si 18 ani.

„Cei mai multi candidati din Romania au varste cuprinse intre 11 si 16 ani, iar cel mai mare interes este pentru Marea Britanie si Elvetia, datorita calitatii studiilor si admiterii garantate la universitati de top”, a declarat Svetlan Danev, coordonator al targului organizat de IntegralEdu – companie de consultanta educationala in regiunea Balcanilor, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, la targul de tabere de limbi straine si licee vizitatorii vor beneficia de consultanta gratuita pentru orice buget si va fi lansat si concursul pentru burse pentru elevii romani care doresc sa studieze in Marea Britanie, SUA si Elvetia incepand din aceasta toamna. Candidatii vor trebui sa se prezinte cu foaia matricola cu notele din ultimii trei ani de studiu in Romania, relateaza Agerpres.

Tariful unei tabere de vara in strainatate, cu durata de doua saptamani, variaza intre 900 si 1.700 de euro in functie de tara si programul ales. In timpul targului, toate taberele de vara oferite de centrele si scolile participante vor beneficia de o reducere de pret de 5%.

La eveniment, elevii pot beneficia de burse si de reduceri ale taxelor de scolarizare cuprinse intre 30 si 60%, a declarat Danev. Pentru Marea Britanie, pretul unui an de studiu la colegiu variaza intre 12.000 si 30.000 de lire sterline, pentru Germania, taxele de scolarizare sunt intre 30.000 – 35.000 de euro, iar pentru Elvetia tarifele ajung pana la 70.000 de euro pe an.

Targul se desfasoara in zilele de 15 si 16 martie, intre orele 11:00 – 16:00. Inregistrarea pentru eveniment si pentru intalnirile personale si consultatiile gratuite se poate face online pe www.worldeducation.ro.

Bursele oferite de colegii, adresate elevilor cu varste cuprinse intre 14 si 16 ani

Institut auf dem Rosenberg, Elvetia Institut auf dem Rosenberg este un liceu din Elvetia, situat in Saint Gallen, in partea germana a Elvetiei la 70 de km de Zurich. Scoala va acorda bursa unui elev cu rezultate academice exceptionale si care dovedeste un comportament ireprosabil pe durata studiilor.

Cuantumul bursei: 50% din totalul taxelor pentru cei 4 ani de studii.     Procedura de aplicare la burse implica: • Recomandari din partea profesorilor de engleza si matematica • Prezentarea catre scoala a foii matricole pe ultimii 3 ani • Scrisoare de motivatie scrisa de candidat, in care acesta descrie in mod detaliat motivele pentru care aplica la acest program, punctele sale tari si slabe, scopurile si viziunea fata de viitor. CATS College, Marea Britanie Cambridge Education Group (CEG) reuneste colegii care ofera programe de studiu diversificate pentru elevii din Marea Britanie si din strainatate – CATS Cambridge, CATS London si CATS Canterbury. Elevii sunt sprijiniti atat pe durata procesului de studiu, cat si in perioada de pregatire pentru admiterea la universitate. Colegiul ofera pregatire specializata pentru examenele Oxbridge si BMAT la universitatile de medicina. Nivelul de stapanire a limbii engleze trebuie sa fie foarte bun. Bursele vor fi stabilite in concordanta cu rezultatele obtinute la examenele de admitere sustinute la birourile Integral Romania si pe baza interviului cu directorul de studii.

Cuantumul bursei: pana la 30% din taxa de scolarizare pentru programul A-levels. Procedura de aplicare la burse implica: • Completarea unui formular de inscriere • Prezentarea catre scoala a foii matricole pe ultimii 2 ani • Test de limba engleza • Test de matematica (pentru elevii care doresc sa studieze matematica sau economie in A-levels sau matematica HL in IB) • Interviu via Skype sau telefonic. CATS College, SUA CATS Academy Boston face parte din grupul de colegii Cambridge Education Group (CEG), oferind aceeasi pregatire intr-un centru nou din USA. Cuantumul bursei: pana la 50% din taxa de scolarizare

Procedura de aplicare la burse implica: • Completarea unui formular de inscriere • Prezentarea catre scoala a foii matricole pe ultimii 2 ani • Test de limba engleza • Test de matematica • Interviu via Skype sau telefonic. Abbey DLD Group of Colleges, Marea Britanie Este unul dintre cele mai cunoscute licee din Marea Britanie cu campusuri in Londra, Birmingham, Manchester si Cambridge, cu o traditie de peste 80 de ani in pregatirea elevilor britanici si de alte nationalitati. Datorita abordarii individuale si calitatii programelor oferite, absolventii liceului sunt admisi la universitatile de top precum Oxford, Cambridge, London School of Economics si altele. Liceul ofera si programe specializate pentru cei interesati sa studieze in domeniul artelor. Nivelul de stapanire a limbii engleze trebuie sa fie foarte bun. Bursele vor fi stabilite in concordanta cu rezultatele obtinute la examenele de admitere si pe baza interviului cu directorul de studii.

Cuantumul bursei: pana la 30% din taxa de scolarizare. De asemenea, se vor oferi burse elevilor care intentioneaza sa aplice la Universitatile Oxford sau Cambridge sau celor care doresc sa studieze medicina, stomatologie, medicina veterinara, fizioterapie, farmacie.

Procedura de aplicare la burse pentru primul an de studiu implica: • Obtinerea unui certificat IELTS cu nota minima 6.5 • Prezentarea catre scoala a foii matricole pe ultimii 2 ani, din care sa reiasa interesul pentru programele ce vor fi urmate • Test pentru demonstrarea abilitatilor de exprimare in scris in limba engleza • Test de matematica • Interviu personal, via Skype sau telefonic • Plata in avans a taxelor de scolarizare (mai putin a sumei oferita ca bursa). Pentru a obtine o bursa in al doilea an de studii, elevii trebuie sa demonstreze: • O imbunatatire a nivelului de limba engleza • Rezultate academice care satisfac cerintele Directorului de Studii • Prezenta la cursuri de minim 90% • Plata in avans a taxelor de scolarizare (mai putin a sumei oferita ca bursa). Astrum Education Ltd, Marea Britanie

Astrum Education Ltd este un grup format din trei licee din Londra: Landsdowne College din Bayswater, Duff Miller din Kensington si Chelsea Independent College din Fulham.

Cuantumul bursei: pana la 30% din taxa de scolarizare.     Procedura de aplicare la burse implica: • Prezentarea catre scoala a foii matricole pe ultimii 2 ani • Test de limba engleza • Test de matematica Brooke House College, Marea Britanie

Este o scoala situata in micul oras tipic englezesc Market Harborough, Leicestershire. Cuantumul bursei: pana la 50% din costurile totale. Procedura de aplicare la burse implica: • Completarea unui formular • Prezentarea catre scoala a foii matricole pe ultimii 2 ani • Redactarea unei scrisori de intentie, scrisa de mana, de maximum 800 de cuvinte • Test pentru demonstrarea abilitatilor de exprimare in scris in limba engleza • Test de matematica pentru candidatii la GSCE • Test de matematica sau General Paper • Interviu cu un reprezentant al scolii.

Sursa: Hotnews.ro

 

Isarescu: Populatia trebuie sa aiba educatie financiara pentru a face fata complexitatii pietei

Populatia trebuie sa cunoasca notiuni economico-financiare pentru a face fata complexitatii produselor financiare, a afirmat guvernatorul BNR, Mugur Isarescu aratand ca cele mai recente analize ale Comisiei Europene subliniaza rolul pe care nivelul redus al cunostintelor l-a avut in criza globala, noteaza Mediafax. El a reluat informatia potrivit careia, in cadrul unui sondaj realizat de Banca Mondiala despre cunostintele financiare ale populatiei, indicele pentru Romania se situeaza la pozitia 31, pe o scara de la 0 la 100, sub medie.

„Cele mai recente evaluari si analize ale Comisiei Europene subliniaza rolul pe care nivelul scazut al cunostintelor economice, financiare l-a avut in amplificarea impactului crizei globale. Cu toate ca UE acorda o atentie sporita educatiei financiare in ultimii ani, multe state europene inca nu raspund adecvat la aceasta problema, iar populatia nu detine inca suficiente cunostinte care s-o ajute sa inteleaga serviciile si produsele financiare pentru a lua deciziile corecte”, a declarat joi Isarescu la conferinta internationala „Educatia financiara: investitie in viitorul societatii”, organizata sub egida Global Money Week de catre Banca Nationala a Romaniei in parteneriat cu Ministerul Educatiei Nationale si cu sprijinul Child & Youth Finance International, Junior Achievement Romania si Visa Europe. Totodata, a amintit ca banca centrala si-a asumat, incepand din 2008, o strategie de sustinere a educatiei economico-financiare si a proiectelor care urmaresc distribuirea cat mai larga a informatiilor si principiilor de baza ale economiei pentru educarea tinerilor.

„In aceasta saptamana, sub egida Global Money Week, in toata reteaua editoriala a Bancii Nationale a Romaniei se deruleaza vizite la sediile BNR, la sediul central si in sucursale, prezentari si vizionari de filme privind istoria banilor, elemente de siguranta a bancnotelor. Conferinta de astazi face parte din aceasta suita”, a mentionat seful BNR.

In sustinerea discursului, Isarescu a dat exemplul unei „fraze remarcabile” a scriitorului american Alvin Toffler, una dintre cele mai influente voci din domeniul intelectual si cel al afacerilor, care spunea ca „analfabetii secolului XXI nu vor fi cei care nu stiu sa scrie si sa citeasca, ci aceia care nu pot invata, dezvata si reinvata”.

La randul sau, ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, considera ca problematica educatiei financiare a copiilor trebuie abordata dintr-o perspectiva cat mai larga, legata de trecut si prezent, astfel incat elevii sa fie mult mai bine pregatiti sa inteleaga si sa se confrunte cu viitorul, „pentru ca ei au mai mult viitor in fata decat noi”.

„Vorbeam in Guvern saptamana trecuta, din nou, pentru ca s-a discutat si cu alte ocazii, despre faptul ca Romania este pe unul dintre ultimele locuri la numarul de firme la mia de locuitori. Pai are legatura cu intelegerea conceptului de bani, si de munca, si de educatie financiara si vom fi in continuare pe ultimul sau ultimele locuri daca nu facem pasi semnificativi toti – noi la scoala, dumneavoastra prin instrumentele pe care le aveti, intr-o maniera integrata – pentru a creste orizontul copiilor de astazi, antreprenorilor de maine”, a spus Pricopie.

El a precizat ca tinerii trebuie sa inteleaga ca atunci cand se vorbeste despre bani se vorbeste, de fapt, despre valori, daca sunt asociati cu termenii de „munca”, „responsabilitate”.

Sursa: Hotnews.ro

 

Federatia Sindicatelor din Educatie „Spiru Haret” cere introducerea unui capitol cu Codul de etica in Legea Educatiei, precum si a unui capitol cu obligatiile parintelui in raport cu scoala

Federatia Sindicatelor din Educatie „Spiru Haret” solicita Ministerului Educatiei Nationale sa modifice Legea Educatiei Nationale, astfel incat aceasta sa cuprinda un capitol distinct privind codul de etica profesionala al cadrului didactic, precum si un capitol cu obligatiile parintelui in raport cu scoala. Marius Ovidiu Nistor, presedintele FSE „Spiru Haret”, sustine ca Legea Educatiei trebuie sa contina si prevederi legate de finantarea activitatilor extracuriculare care se desfasoara in saptamana Scoala altfel”. Federatia Sindicatelor din Educatie „Spiru Haret” (FSE „Spiru Haret”) sustine, intr-un comunicat remis HotNews.ro, ca „fara modificarea Legii Educatiei orice act administrativ care ar aparea ar fi lipsit de substanta”. Marius Ovidiu Nistor, presedinte FSE „Spiru Haret”, declara ca „studiind Legea Educatiei Nationale vom constata ca sunt foarte multe articole ce privesc etica profesionala in invatamantul superior si doar unul in care se face referire la invatamantul preuniversitar”.

„Potrivit art. 98 alin. (2), lit.b) ar trebui sa existe la nivelul unitatii un cod de etica profesionala, de intocmirea caruia raspunde Consiliul profesoral. Acest cod insa nu poate fi realizat deoarece unitatea de invatamant nu are departament juridic, care sa acorde consultanta in privinta intocmirii lui. In acelasi timp, tot potrivit Legii Educatiei, ar trebui sa existe si un contract educational incheiat intre unitatea de invatamant si parinte/tutore, care insa nu este aplicabil din cauza prevederilor ambigue din lege. Mai mult, contractul educational cadru este anexa a Regulamentului de Organizare si Functionare a Unitatii de Invatamant Preuniversitar, care nici pana la ora actuala nu a fost aprobat prin ordin al ministrului educatiei. Din aceasta cauza, sustinem ca este nevoie de modificarea Legii Educatei, in sensul reglementarii acestor probleme, dar si a celor legate de finantarea activitatilor extracuriculare care se desfasoara in saptamana Scoala altfel”, a declarat Marius Ovidiu Nistor, presedinte FSE „Spiru Haret”.

FSE „Spiru Haret” isi declara disponibilitatea „de a participa la orice fel de discutii si negocieri privind Legea Educatiei Nationale, in ansamblul ei, atat in privinta problemelor semnalate, cat si a altor texte din actul normativ care trebuie de urgenta evaluate si schimbate”. Remus Pricopie, despre Codul Etic: Exista un prim draft de modificare a Legii educatiei in acest sens Reactia FSE „Spiru Haret” vine la doua zile dupa ce ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, a declarat referitor la Codul de Etica, faptul ca „exista un prim draft de modificare a Legii educatiei in acest sens”. „Nu este deocamdata, nu l-am circulat public, pentru ca asteptam sa vedem o serie de observatii din partea colegilor de la juridic dupa care vom avea o prima consultare cu sindicatele si numai dupa aceasta consultare cu sindicatele documentul va circula si va completa practic dezbaterea legata de Codul Etic”, a explicat ministrul Educatiei, citat de Agerpres. Potrivit oficialului, „fara aceste instrumente in Legea Educatiei, Codul Etic ar putea sa fie un document excelent, dar care de fapt sa nu produca mari efecte. Daca nu scrie in legea Educatiei ca nerespectarea Codului Etic sau abateri grave fata de Codul Etic poate sa duca la desfacerea contractului de munca, vom pati ceea ce am patit intr-o anumita masura la Scoala 10, unde sunt voci si unele voci sunt ale avocatilor care pretind ca acolo nu ar fi trebuit sa se desfaca contractul de munca. De ce nu dam drumul deocamdata la aceste modificari, am spus mai devreme ca trebuie sa le corelam foarte bine pentru ca sunt elemente de ordin juridic pe care trebuie sa le controlam”. Pricopie a sustinut ca „acest document este inca in dezbatere publica si am doua motive pentru care acest Cod mai trebuie sa treaca prin procesul de analiza si dezbatere. Un cod etic aprobat asa pur si simplu din biroul ministrului nu va produce niciun efect daca el nu este discutat inainte in primul rand cu profesorii, cu parintii, cu studentii si practic el sa fie cunoscut inainte de a fi aprobat oficial, acesta este primul argument. Al doilea argument, avem nevoie de niste modificari legislative care sa vizeze pe de o parte modalitatea prin care putem sa asiguram un anumit tip de protectie institutionala, pentru ca nu vreau sa se inteleaga altceva pentru cadrele didactice si stiti – noi vorbim de tot felul de situatii in care elevii patesc diferite lucruri in scoala si e foarte rau ca se intampla acest lucru, dar sa nu uitam ca avem si situatii cand profesorii au fost bruscati de elevi, de parinti sau pusi in situatii vulnerabile fara ca profesorii sa aiba vreo vina”.

„Aceste doua instrumente, de respect fata de cadrul didactic, dar si de masuri de protectie pentru scoala, luate impotriva cadrelor didactice care nu respecta legea si nu respecta procedurile, cele doua instrumente impreuna trebuie sa fie dezvoltate in Legea Educatiei”, a adaugat ministrul, potrivit Agerpres. Secretarul general adjunct al Ministerului Educatiei Nationale: Codul de Etica va fi gata pana pe 15 iunie In urma cu doua luni, dupa scandalul de la Scoala nr. 10 „Maria Rosetti” din Bucuresti, Gabriel Ispas, secretarul general adjunct al Ministerului Educatiei Nationale, anunta dupa o intalnire cu inspectorul general al ISMB Constantin Traistaru si cu directorii scolilor din Bucuresti ca noul Cod de Etica pentru sistemul de invatamant preuniversitar va fi realizat pana la sfarsitul anului scolar, pe 15 iunie.

„Dupa Strategia anticoruptie vom merge mai departe cu Codul Etic si dupa ce vom avea feedback-ul din partea actorilor din educatie. Am declansat o cruciada impotriva coruptiei din sistem. Pana la sfarsitul anului scolar, pe data de 15 iunie, sa avem finalizata toata procedura. Acesta va putea fi valabil in invatamantul preuniversitar romanesc 20-30 de ani”, a declarat Gabriel Ispas, care este si presedintele Comisiei pentru prevenirea coruptiei in invatamantul preuniversitar.

Oficialul a declarat ca acest Cod de Etica va stipula ca persoana care a fost sanctionata nu va mai putea „niciodata” sa mai faca parte din corpul profesoral.

Amintim ca Ministerul Educatiei a publicat un proiect al Codului de Etica pentru invatamantul preuniversitar in aprilie 2012, insa de la acel moment Ministerul nu a luat nicio decizie in privinta acestuia. In forma in care a fost prezentat in urma cu aproape doi ani, proiectul Codului de Etica prevedea „interzicerea oricaror activitati care genereaza coruptie”: • a) fraudarea examenelor de orice tip contra bani, obiecte, servicii etc; • b) solicitarea de catre personalul didactic a unor sume de bani sau cadouri in vederea obtinerii de catre elevi a unor rezultate scolare incorecte; • c) traficul de influenta si favoritismul in procesul de evaluare; • d) colectarea de fonduri de la elevi sau de la parintii acestora pentru cadouri sau pentru protocolul destinat cadrelor didactice antrenate in organizarea si desfasurarea unor activitati de evaluare (examene si evaluari nationale, olimpiade, alte concursuri scolare etc.); • e) interzicerea meditatiilor cu proprii elevi, contra unor avantaje materiale.

Sursa: Hotnews.ro

 

Dosare penale pentru părinţii şi tutorii din Mehedinţi care au interzis accesul copiilor la şcoală

Reprezentanţii legali ai unor copii din municipiul Drobeta Turnu Severin sunt cercetaţi penal pentru că au împiedicat accesul acestora la învăţământul general obligatoriu, a declarat joi purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Mehedinţi, Nicolae Lohon. Potrivit sursei citate, părinţii şi tutorii copiilor au refuzat să-i lase pe aceştia să urmeze cursurile gimnaziale, motivând că sunt plecaţi în străinătate sau sunt despărţiţi şi le este teamă că aceştia pot fi furaţi de celălalt părinte. „Până la această dată, poliţiştii de proximitate din cadrul Biroului Ordine Publică Drobeta Turnu Severin au întocmit deja un număr de cinci dosare penale. Cazurile vor fi înaintate instanţelor”, a precizat Lohon. Reprezentantul IPJ Mehedinţi a mai arătat că persoanele care nu au permis accesul minorilor la învăţământul obligatoriu pe parcursul anului şcolar 2013-2014 riscă, conform articolului 380 din Codul Penal, să fie condamnate de la 3 luni la un an închisoare sau amendă.

Sursa: Jurnalul.ro

 

Târg de licee străine în weekend, în Capitală

Zeci de licee de prestigiu din Austria, Germania, Franţa, Italia, Spania vin în weekend la Bucureşti să-şi prezinte oferta de studii elevilor români în cadrul Târgul World Education, ce se desfăşoară între 15 şi 16 martie 2014, orele 11:00-16:00, la Hotel Athenee Palace Hilton din Capitală. Licee din străinătate vin, sâmbătă şi duminică, cu o serie de burse pentru elevii români. Pentru a fi eligibil pentru o bursă, elevul trebuie să aibă rezultate şcolare foarte bune şi un nivel bun de cunoaştere a limbii în care va studia. Una dintre bursele oferite este acordată de Institutul Rosenberg din Elveţia, situat în partea germană a Elveţiei, la doar 70 de kilometri de Zurich. Şcoala va acorda o bursă de 50% din totalul taxelor pentru cei 4 ani de studii. Pentru a primi bursa, elevul trebuie să aibă recomandări din partea profesorilor de engleză şi matematică, o scrisoare de motivaţie scrisă de candidat şi să prezinte o foaie matricolă pe ultimii trei ani. O altă bursă este oferită de Abbey DLD Group of Colleges, Marea Britanie. Liceul oferă ca bursă până la 30% din taxa de şcolarizare. De asemenea, se vor oferi burse elevilor care intenţionează să aplice la Universităţile Oxford sau Cambridge, precum şi celor care doresc să studieze medicină, stomatologie, medicină veterinară, fizioterapie, farmacie. Brooke House College din oraşul Market Harborough, din Marea Britanie, oferă o bursă al cărei cuantum este de până la 50% din costurile totale ale şcolarizării.

Sursa: Gandul.info

 

Pricopie: Mi-aş dori să fiu ministrul Educaţiei şi Finanţelor, poate aş rezolva şi procentul din PIB

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a declarat joi că şi-ar dori să fie ministrul Educaţiei şi Finanţelor, întrucât din această postură ar rezolva probabil „şi procentul din PIB”, atrăgând o finanţare mai mare de la buget pentru învăţământ. „Parterneriatul dintre Educaţie şi Banca Naţională are rădăcini în istorie. Vedem acolo momentul în care Banca a fost fondată (1880) şi dacă ne uităm la anul în care Ateneul Român, de exemplu, a fost construit (1888), pe vremea aceea Educaţia şi Cultura erau sub aceeaşi egidă. Eu astăzi, recunosc, mi-aş dori să fiu ministrul Educaţiei şi Finanţelor, nu ministrul Educaţiei şi Culturii, pentru că dacă aş fi şi al Finanţelor, poate aş rezolva şi procentul din PIB”, a afirmat joi Pricopie la conferinţa internaţională „Educaţia financiară: investiţie în viitorul societăţii”, organizat sub egida Global Money Week de către Banca Naţională a României în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi cu sprijinul Child & Youth Finance International, Junior Achievement România şi Visa Europe. Ultima problemă cauzată de lipsa banilor în educaţie a fost legată de neplata profesorilor implicaţi în corectarea lucrărilor la simularea naţională a Bacalaureatului, desfăşurată între 3-7 martie. El a declarat la începutul lunii că profesorii implicaţi în simulările naţionale nu vor fi plătiţi, dar vor beneficia de timp liber şi de recuperare. „Este cel mai complicat semestru din ultimii 25 de ani pentru profesori. Sigur, şi pentru elevi, dar pentru profesori, directori şi inspectorii şcolari este cel mai complicat an. Eu cred că trebuie să avem două lucruri diferite care, la un moment dat, se unesc între ele. Pe de-o parte este munca de zi cu zi a unui profesor, iar munca lui nu înseamnă numai ce predă, înseamnă şi ce corectează acasă, inclusiv această pregătire pentru examen. Cealaltă problemă, a bugetului Educaţiei, este una preluată de Guvernul Ponta în termeni realişti. S-a plecat de la 2,7% din PIB pentru educaţie în 2011, în 2012 am avut aproape 3% din PIB, în 2013 a fost 3,24%. În 2014, am ajuns la 3,4%. Am avut mai multe discuţii cu premierul, cu Ministerul Finanţelor şi sperăm ca direcţia să meargă în sus, iar salariile profesorilor să crească, nu ca urmare a introducerii unor simulări sau evaluări naţionale, ci ca urmare a unei politici coerente a Guvernului de creştere a creşte salariile cadrelor didactice”, declara Pricopie la finele lunii februarie.

Sursa: Gandul.info

 

A doua etapă de înscriere la clasa pregătitoare, între 25 martie şi 4 aprilie

Astăzi este ultima zi de înscriere a copiilor cu vârsta de 6 ani în clasa pregătitoare, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN). În intervalul 21 – 22 martie, vor fi afişate, atât în unităţile de învăţământ, cât şi pe site-urile acestora şi ale inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, candidaţii înmatriculaţi, numărul locurilor rămase libere şi lista copiilor neînscrişi după prima etapă. A doua etapă de înscriere va avea loc în perioada 25 martie – 4 aprilie, iar pe 11 aprilie se vor afişa rezultatele finale. Între 14 şi 18 aprilie, inspectoratele şcolare vor soluţiona toate cazurile nerezolvate după finalizarea celei de-a doua etape de înscriere. Ministerul Educaţiei Naţionale a centralizat situaţia privind înscrierea în clasa pregătitoare pentru anul şcolar 2014-2015. La nivel naţional, până miercuri, 12 martie, ora 20.00, au fost completate 161.732 de cereri, astfel: 128.505 de cereri pentru copiii cu vârsta de 6 ani, împliniţi înainte de data de 1 septembrie 2014; 33.227 de cereri pentru copiii cu vârsta de 6 ani, împliniţi începând cu data de 1 septembrie 2014. Etapa I După încheierea perioadei de completare şi validare a cererilor-tip de înscriere, cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare se face în două etape succesive. În prima fază, sunt admişi la şcoala de circumscripţie copiii ai căror părinţi au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere. Repartizarea acestora, conform solicitării din cererea-tip de înscriere, se realizează cu ajutorul aplicaţiei informatice. În a doua fază se procesează cererile părinţilor care solicită înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora se realizează la nivelul comisiei de înscriere din unităţile de învăţământ, prin aplicarea criteriilor generale şi specifice de departajare.  În a treia fază sunt admişi la şcoala de circumscripţie copiii ai căror părinţi au solicitat înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, dar nu au fost înmatriculaţi, din lipsă de locuri. Repartizarea acestora conform solicitării din cererea-tip se realizează cu ajutorul aplicaţiei informatice. Etapa a II-a Părinţii copiilor care nu au fost cuprinşi într-o unitate de învăţământ în prima etapă de înscriere sau care nu au participat la această etapă vor completa o nouă cerere-tip de înscriere în a doua etapă. Cererile pot fi completate doar pentru unităţile de învăţământ pentru care există locuri disponibile. În cererea-tip de înscriere pentru etapa a doua, părinţii vor completa, în ordinea descrescătoare a preferinţelor, maximum trei opţiuni pentru unităţi de învăţământ la care mai există locuri disponibile. Informarea publicului Comisiile (județene şi a municipiului București) asigură instituirea și funcționarea unui Tel Verde, la care părinții și alte persoane interesate pot obține, gratuit, informații referitoare la înscrierea copiilor în învățământul primar. Numărul Tel Verde este 0 800 816 xyz, unde xyz este indicativul județului. De exemplu, pentru Arad indicativul este 257, pentru Brăila indicativul este 239, pentru București indicativul este 021. Comisiile județene și a municipiului București au obligația să asigure afișarea tuturor informațiilor referitoare la înscrierea în învățământul primar, inclusiv circumscripțiile școlare și planul de școlarizare, la fiecare unitate de învățământ din județ, precum și pe site-ul ISJ/ISMB.

Sursa: Puterea.ro

 

ARAD. Biserica Ortodoxă va organiza conferinţe susţinute de duhovnici cunoscuţi

Cum încearcă Biserica Ortodoxă să îi recâştige pe tineri Intelectuali ortodocşi de calibru vor intra în dialog cu tinerii, în încercarea de a contracara spiritul secular Arhiepiscopia Ortodoxă a Aradului a lansat o adevărată ofensivă culturală şi spirituală, prin care încearcă să recâştige inimile tinerilor. În această campanie sunt implicaţi intelectuali de frunte, reprezentanţi ai facultăţilor de teologie din România şi din alte ţări ortodoxe, precum Grecia. Preoţii spun că în prezent, tinerii se confruntă cu o lipsă de modele şi că societatea este supusă unui adevărat proces de decreştinare. Tocmai de aceea, Biserica Ortodoxă din Arad a decis să pună accentul pe implicarea activă în societate. Primul pas este făcut în plin post al Paştelui şi constă în iniţiative de ordin cultural şi academic, susţinute şi asumate şi de autorităţile publice. Astfel, în cadrul proiectului-program „Hristos în cetate”, organizat de Consiliul Judeţean Arad şi Centrul Cultural Judeţean Arad, într-un parteneriat cu Arhiepiscopia Ortodoxă a Aradului, vor fi organizate de conferinţe care se adresează în special tinerilor. Vor conferenţia cunoscuţi profesori şi preoţi, care vor încerca să le arate tinerilor care este drumul spre credinţă. Conferinţe pentru tineri Prima conferinţă este susţinută de către cunoscutul profesor părintele Constantin Necula, de la Facultatea de Teologie „Andrei Şaguna” din Sibiu, un adevărat misionar al Bisericii Ortodoxe, care a predicat în zone din Africa şi din America de Sud şi care acum va încerca să câştige sufletele tinerilor arădeni. El va susţine o conferinţă publică la Arad, în 14 martie. Titlul conferinţei este „Adolescenţa, Tinerii şi Biserica”. Evenimentul va avea loc la Filarmonica de Stat, Arad, de la ora 18. Părintele Constantin Necula este autor a peste 50 de volume, între care „Îndumnezeierea maidanului”, care s-a plasat în topul celor mai vândute cărţi în România, şi a susţinut peste 300 de conferinţe, pe diverse teme şi în diverse spaţii culturale şi religioase, de la centrele universitare româneşti şi până la comunităţile creştine din Ghana sau Chile. ”Temele abordate sunt diverse, pornind de la preocuparea pentru copii, trecând prin locurile cele mai puţin bătătorite de pastoraţia comodă, convenţională, până la contaminarea cu accente scolastice, didacticiste, dintre cele mai riguros punctate ştiinţific şi teologic”, spun organizatorii conferinţei. Spiritualitatea Muntelui Athos, explicată de un teolog grec O altă conferinţă este „Euharistia, Viaţa duhovnicească şi Muntele Athos”, care va fi susţinută de către Hrisostom Stamoulis, decanul Facultăţii de Teologie din Tesalonic, Grecia. Evenimentul va avea loc în ziua de 25 martie, la Filarmonica de Stat din Arad, ora 18. Reputatul profesor, artist, scriitor şi compozitor Hrisostom Stamoulis este promotorul conceptului de dialog între Ortodoxie şi societate. ”Succesul didactic şi ştiinţific al profesorului Stamoulis se datorează faptului că promovează un tip de dialog original al Bisericii cu societatea, în cadrul căruia operele Sfinţilor Părinţi întâlnesc cele mai prestigioase capodopere ale culturii universale şi chiar domenii ale ştiinţei”, spun reprezentanţii Arhiepiscopiei arădene. Profesorul Stamoulis este absolvent al Conservatorului de Stat din Tesalonic şi compozitor al unor arii muzicale care îmbină melosul bizantin cu muzica grecească tradiţională. Este şi dirijor al coralei bisericeşti şi al orchestrei de tineri „Sfântul Ioan Hrisostom” din Tesalonic. Aceste conferinţe sunt susţinute şi de autorităţile arădene. „Împreună cu Centrul Cultural Judeţean am iniţiat o serie de acţiuni, conferinţe, de apropiere a tinerilor faţă de Biserică. Am considerat că într-o societate în care tentaţiile sunt la tot pasul, este important să asigurăm copiilor noştri libertatea de a alege şi, deopotrivă, să le indicăm calea dreaptă! Biserica, alături de familie şi de şcoală, este elementul care contribuie la cristalizarea caracterului, iar datorita noastră este să facem totul pentru o educaţie adecvată. Părerea mea este că, apropiindu-i de Biserică, le dăm copiilor noştri o şansă suplimentară în viaţă!”, a declarat Nicolae Ioţcu. Consiliul Judeţean şi Centrul Cultural Judeţean mai organizează în acest an şi Festivalul Filocalia, pentru a promova valorile Bisericii Ortodoxe.

Sursa: Romanialibera.ro

 

CONSTANŢA. Anul trecut numărul înscrierilor a fost mai mare

Copiii din locuinţele sociale se pregătesc de şcoală Grădiniţa din „Henri Coandă“ a fost deschisă oficial în luna ianuarie a anului trecut. Preşcolarii grădiniţei din campusul social “Henri Coandă”, inaugurat în urmă cu doi ani de către Primăria Constanţa, se pregătesc şi ei pentru a deveni elevi din toamna acestui an. Grupele cu copii preşcolari din acest cartier funcţionează în incinta Şcolii nr. 36 “D. Ştiubei”, care este structură a Liceului Teoretic “Decebal”. Începând de anul şcolar viitor, micuţii vor fi cuprinşi la clasa pregătitoare. “Cartierul «Henri Coandă» este arondat nouă. Avem şi o grădiniţă pentru acest cartier, în incinta structurii şcolii nr. 36, de unde avem deja vreo 20 de copilaşi care se înscriu la clasa pregătitoare, ei fiind elevii noştri în grădiniţă. Am recenzat 45 de elevi. De aceea ne-am şi propus doar două clase şi deja avem peste 50 de elevi înscrişi. Probabil că vom suplimenta cu o clasă ulterior dacă cererea va fi şi pentru a treia clasă”, ne-a spus directorul Liceului “Decebal”, prof. Liliana Svinarciuc. Reamintim faptul că grădiniţa pentru copiii din “Henri Coandă” a fost deschisă oficial în luna ianuarie a anului trecut, iar la acel moment primarul Cons¬tanţei, Radu Mazăre, îi sfătuia pe părinţi să le explice celor mici despre cât de importantă este şcoala. ”Să vă aduceţi copiii la grădiniţă. Este responsabilitatea voastră. Asta dacă nu vreţi să-i adunaţi de pe străzi mai târziu”, transmitea la inaugurare edilul de la malul mării. Număr mai mic de elevi ¬înscrişi Potrivit datelor unităţii de învăţământ, în acest an la “Decebal” numărul înscrierilor este uşor mai mic. “Anul trecut a fost şi mai bine până la momentul acesta. Am avut trei clase pregătitoare realizate din perioada înscrierilor”, a completat directorul care subliniază: “Părinţii vin spre noi. Sunt într-un fel bucuroşi că îşi înscriu copiii într-un liceu şi că ei pot continua până în clasa a XII-a. Şi chiar se întâmplă lucrul acesta. Copiii noştri de gimnaziu ¬rămân elevi ai Liceului «Decebal», cei mai mulţi, toţi care reu¬şesc să obţină medie mare la examen”. VIITOR Urmează etapa a doua de înscriere Prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare este aproape de final. Astăzi este ultima zi de înscrieri, în care părinţii completează, online sau la unitatea de învăţământ la care solicită înscrierea copiilor, cererile-tip de înscriere. Mai departe, în perioada 18 – 20 martie, vor fi procesate cererile părinţilor care solicită înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, pentru locurile rămase libere. În judeţul Constanţa, potrivit Inspectoratului Şcolar Judeţean, au fost propuse în planul de şcolarizare 305 clase pregătitoare, iar pentru clasa I, 306 clase. Pe data de 11 aprilie vor fi afişate, la fiecare unitate de învăţământ, listele finale ale copiilor înscrişi în clasa pregătitoare, dar şi în clasa I.

Sursa: Romanialibera.ro

 

UNIVERSITAR

 

Competiţie de antreprenoriat social şi seminarii gratuite pentru student

Studenţii români sunt încurajaţi să dezvolte proiecte de antreprenoriat social care să aibă un impact pozitiv în societate, cei interesaţi putând să participe gratuit la seminarii de informare şi instruire în domeniu, în cadrul competiţiei Social Impact Award, lansată joi. Fundaţia Erste şi Impact Hub Bucureşti au lansat, joi, o nouă ediţie a Social Impact Award, o competiţie de antreprenoriat social pentru studenţii din România. Concursul încurajează tinerii să dezvolte proiecte care, pe lângă obţinerea unui profit, au impact pozitiv în societate, iar iniţiativa se desfăşoară în acest an în opt ţări europene: Austria, Cehia, Croaţia, Elveţia, Grecia, România, Rusia şi Slovacia. În România, un juriu alcătuit din peste 10 membri va desemna proiectele câştigătoare ale celor trei premii de câte 5.000 de lei, iar un al patrulea premiu, în valoare de 3.000 de lei, va fi decis de votul publicului. Competiţia dă tuturor studenţilor interesaţi şansa să participe la seminarii de informare şi instruire în domeniul antreprenoriatului social, în cadrul cărora, împreună cu specialişti în domeniu, vor identifica posibile idei de afaceri sociale pornind de la problemele societăţii, vor învăţa cum să creeze modele de afaceri sustenabile şi cum să transmită mesaje convingătoare către finanţatori, parteneri sau viitori clienţi. „De la reducerea sărăciei, sănătate, educaţie, mediu, dezvoltare comunitară, până la tehnologii de informare şi de comunicare, drepturile omului, egalitatea de şanse, studenţii, organizaţi în echipe de maximum cinci persoane, îşi pot alege orice temă pentru a dezvolta o idee de afacere socială, atâta vreme cât ea este relevantă pentru comunitatea în care se doreşte implementarea sa”, se arată într-un comunicat transmis agenţiei MEDIAFAX.

Data limită pentru înscrieri este 15 aprilie. Informaţii detaliate despre înscriere, programul atelierelor tematice precum şi criteriile de eligibilitate sunt disponibile pe website-ul competiţiei. În afara premiilor în bani, reprezentanţii proiectelor câştigătoare vor putea participa şi la workshop-uri internaţionale.

Sursa: Adevarul.ro

 

Târg de joburi şi maraton de workshop-uri la ASE în luna aprilie

Academia de Studii Economice din Bucureşti prin Centrul de Carieră ASE, şi Asociaţia Absolvenţilor ASE – ALUMNI ASE, împreună cu Uniunea Studenţilor ASE (USASE), organizează cea de-a doua ediţie a Târgului oficial ASE Job&Internship Fair, în ziua de 02 aprilie. Ziua de standuri va fi dublată de un maraton de workshop-uri organizate în perioada 31 martie–03 aprilie, la Bucureşti, clădirea Ion N. Angelescu (Căderea Bastiliei). Târgul ASE Job&Internship Fair, ediţia a 2-a se adresează deopotrivă comunităţii studenţilor şi absolvenţilor ASE şi mediului de afaceri, companii multinaţionale şi întreprinderi mici şi mijlocii din România, dorind să creeze interfaţa dintre angajatori şi angajaţi, ca suport al celor mai bune oferte de locuri de muncă şi de practică, şi să devină o platformă de lansare în carieră. Studenţii şi absolvenţii aflaţi în căutarea unui stagiu de practică sau unui loc de muncă vor avea şansa de a aplica la una dintre zecile de poziţii puse la dispoziţie de companiile participante la Târgul oficial ASE Job&Internship Fair 2014. În 2 aprilie 2014, vor avea ocazia de a purta discuţii cu responsabili ai companiilor participante, printre alţii, P&G, McDonalds, BCR, ACCA, Reckit Benckiser, E&Y, HP, Mega Image, Carpatasig, KPMG, Deloitte PwC, Webhelp, iar în perioada 31 martie–3 aprilie 2014 sunt invitaţi să participe la workshop-urile organizate de BNR, BCR, E&Y, Mega Image, PwC, Rompetrol, Reckit Benckiser.  Banca Naţională a României este partenerul oficial al Târgului ASE Job&Internship Fair.  BNR se implică în mod constant în susţinerea mediului academic, atât prin parteneriate încheiate cu universităţile, programe de educaţie financiară (Zilele porţilor deschise pentru studenţii economişti, Academica BNR), cât şi prin programe adresate studenţilor şi absolvenţilor (stagii de practică, Programul de formare al tinerilor specialişti). Cei care îşi doresc să se înscrie la Târgul ASE Job&Internship Fair 2014 sunt invitaţi să transmită intenţia de participare pe adresa de e-mail jobfair@ase.ro, pentru a putea intra în posesia informaţiilor utile.

Sursa: Puterea.ro