Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 14.02.2014

PREUNIVERSITAR

 

Ce capitole din materiile de bază nu vor primi elevii la simulările de la Bacalaureat şi Evaluarea Naţională

Subiectele de la simularea de Limba Română nu vor mai face referire la autorii canonici George Bacovia, Lucian Blaga sau Tudor Arghezi, iar la simularea de la istorie, elevii de clasa a XII-a nu vor avea subiecte din capitolele despre statul român modern şi constituţiile României, potrivit Ministerului Educaţiei. Ministerul Educaţiei a publicat, joi, Ordinul privind organizarea şi desfăşurarea simulării Evaluării Naţionale şi a Bacalaureatului împreună cu anexe care arată conţinutul pe care îl vor avea probele scrise. Astfel, la proba de Limba Română de la Evaluarea Naţională, elevii nu vor avea de lucrat cu procedee  de expresivitate artistică (figuri de stil precum alegoria), complementul direct şi propoziţia subordonată completivă directă; complementul indirect şi propoziţia subordonată completivă indirectă; complementele circumstanţiale şi propoziţiile subordonate circumstanţiale corespunzatoare (de loc, de timp, de mod, de cauză, de scop). Lista Continuturi Simulare Evaluare Nationala La proba de Limba Română de la simularea examenului de Bacalaureat, elevii de clasa a XII-a nu vor primi subiecte cu: reguli ale monologului, reguli şi tehnici de construire a dialogului, stiluri funcţionale adecvate situaţiei de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale şi nonverbale în comunicarea orală. De asemenea, ei nu vor primi nici: textul dramatic postbelic, limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii , perioada postbelică şi autorii canonici: Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu. Lista Continuturi Simulare Bac clasa XII Elevii de la clasele a XI-a  care dau şi ei simulare la Bacalaureat, nu vor primi subiecte la Limba Română care să conţină: • reguli ale monologului, reguli şi tehnici de construire a dialogului, • stiluri funcţionale adecvate situaţiei de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale şi nonverbale în comunicarea orală • textul dramatic postbelic • limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, • limbajul muzicii • simbolismul, prelungiri ale romantismului şi clasicismului, perioada • interbelică, perioada postbelică, curente culturale/literare româneşti • în context european • interpretări şi judecăţi de valoare exprimate în critica şi în istoria • literară • autorii canonici: G. Bacovia, Lucian Blaga, Tudor Arghezi, Ion Barbu, Camil Petrescu, G. Călinescu, E. Lovinescu, Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu. Lista Continuturi Simulare Bac clasa XI Calendar Bacalaureat 2014 Simulări: • 3 martie – Limba şi literatura română • 4 martie –Limba şi literatura maternă • 5 martie –Proba obligatorie a profilului • 7 martie – Proba la alegere a profilului şi specializări – (doar pentru elevii claselor a XII-a) • Rezultatele vor fi afişate pe 14 martie Capacitate 2014 Simulări: • 18 februarie – Limba şi literatura română • 19 februarie – Limba şi literatura maternă • 20 februarie –Matematică • Rezultatele vor fi afişate pe 7 martie

Sursa: Adevarul.ro

 

Remus Pricopie: 60% dintre licee ar trebui să fie şcoli profesionale, nu licee teoretice

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a declarat, joi, că 60% dintre liceele din România sunt teoretice, el considerând că ponderea lor ar trebui să fie de 40%, iar în rest să fie şcoli profesionale. „60% dintre liceele din România, în general, pot fi variaţii de la un judeţ la altul, sunt licee teoretice, când de fapt procentul ar trebui să fie un pic invers (40% licee teoretice şi 60% şcoli profesionale). De doi ani ne chinuim să reînfiinţăm şcolile profesionale dar de data aceasta încercăm să o facem bine, urmând exemplele unor ţări care au avut şi au succes”, a spus Pricopie la Romanian Business Leaders Summit Bucureşti, scrie Agerpres. El a mai spus că o şcoală profesională trebuie construită în dialog cu industria dintr-o anumită regiune şi cu autorităţile locale.  „Dacă vrem să fie o şcoală profesională de succes, să fie la intersecţia dintre educaţie, mediu de afaceri şi comunitate”, a spus ministrul. Potrivit acestuia, Ministerul Educaţiei a reuşit în ultimii doi ani să crească numărul de acorduri cu diferite firme la nivel naţional de la 1.500 la 2.500 în anul şcolar în curs. „În total avem aproximativ 13.000 de elevi dintr-o serie înscrişi în şcoala profesională, ceea ce înseamnă cam 6%, când de fapt ţările dezvoltate economic din Europa au cam 15-20% dintre elevi în învăţământul profesional şi tehnic”, a explicat ministrul Educaţiei. Învăţământ profesioanl de trei ani de la anul Durata învăţământului profesional a fost mărită de la doi la trei ani începând din anul şcolar viitor (2014 – 2015), totuşi, specialiştii spun că ar fi nevoie de şi mai multă practică. Profesorul Ştefan Vlaston a explicat că, „din dorinţa de a asigura continuarea studiilor în clasa a XI-a, pentru cei 2-3% care vor să revină la liceu, programa şcolară de la profesională îi încarcă inutil pe toţi elevii”. El atrage atenţia că, în primul an de profesională, cultura teoretică generală conţine 21 de ore, în timp ce instruirea practică săptămânală doar trei ore. „Se reface eroarea care a dus la suspendarea Şcolii de Arte şi Meserii. Elevii cu rezultate slabe în gimnaziu sunt încărcaţi cu triple sarcini de învăţare: cultură teoretică generală, cultură teoretică tehnică, pregătirea practică. Dintre toate, prima sacrificată este şi cea mai importantă, pregătirea practică”, a explicat Vlaston, într-o postare pe blogul său de pe adevarul.ro.

Sursa: Adevarul.ro

 

Grădiniţă cu program prelungit, în clădirea fostei administraţii a taberelor

Imobilul de pe strada Colonel Ion Buzoianu, în care a funcţionat Administraţia Taberelor Şcolare Buzău, din curtea Şcolii Gimnaziale „Nicu Constantinescu”, ar putea deveni grădiniţă. Clădirea a fost abandonată după ce, potrivit unei Hotărâri de Guvern, agenţiile taberelor şcolare au fost desfiinţate, iar activitatea şi personalul au fost preluate de Direcţiile Judeţene pentru Sport şi Tineret. Luna trecută, la ultima şedinţă a Consiliului Local Municipal, aleşii buzoieni au aprobat un proiect de hotărâre prin care imobilul respectiv a fost trecut în domeniul public al municipiului. Decizia vine ca urmare a solicitării conducerii Şcolii Gimnaziale „Nicu Constantinescu”.  Până în anul 1999, când a fost înfiinţată Agenţia Naţională a Taberelor, clădirea şi terenul aferent au fost în administrarea Ministerului Educaţiei.   De doi ani, clădirea de pe strada Colonel Ion Buzoianu este liberă, motiv pentru care, anul trecut, conducerea Şcolii Gimnaziale „Nicu Constantinescu” a solicitat sprijinul Primăriei pentru reglementarea situaţiei juridice a imobilului şi a terenului aferent acestuia. Conform proiectului de hotărâre, în clădire ar putea fi amenajată o grădiniţă cu program prelungit.

Sursa: Adevarul.ro 

 

O elevă de la Colegiul „Sf. Sava” din Capitală a fost dată dispărută

O fată în vârstă de 15 ani, elevă la Colegiul Naţional „Sf. Sava”, a fost dată dispărută după ce aceasta nu a mai ajuns miercuri la şcoală, au informat oficiali ai Poliţiei Sectorului 5, potrivit Mediafax. Conform sursei citate, eleva ar fi dispărut în jurul orei 12.00, miercuri, în timp ce se deplasa către Colegiul Naţional „Sf. Sava”, situat în centrul Capitalei, pe strada General Berthelot. Oamenii legii au anunţat că în prezent se fac cercetări în acest caz de către Serviciul de investigaţii criminale al Poliţiei Sectorului 5. Potrivit Mediafax, eleva se numeşte Iulia Ionescu, se află în clasa a IX-a şi a intrat la colegiul „Sf. Sava” cu media 10. Poliţiştii au menţionat de asemenea că ea are ochii verzi şi părul şaten închis, lung. Cei care pot oferi informaţii sunt rugaţi să sune la numărul de urgenţă 112 sau să ia legătura cu Secţia 19 Poliţie din Bucureşti.

Sursa: Adevarul.ro

 

Părinţii vor sta acasă în prima zi de şcoală a copiilor. Este iniţiativa unui parlamentar buzoian

Legea care îi obligă pe angajatori să le dea liber părinţilor în prima zi de şcoală a propriilor copii este cu un pas mai aproape de promulgare. Propunerea senatorului buzoian Constantin Popa, de la UNPR, a trecut de Comisia pentru Drepturile Omului, Culte şi Minorităţi din Parlament. Propunerea legislativă a senatorului buzoian Constantin Popa se referă la stabilirea primei zile de şcoală ca zi liberă pentru părinţii cu copii elevi de gimnaziu, care ar avea astfel posibilitatea să-i însoţească  la inaugurarea noului an şcolar, fără a mai apela la bunăvoinţa angajatorilor lor.   „Iniţiativa mea nu are impact economic negativ, nu prejudiciază firmele şi instituţiile, existând posibilitatea recuperării acestei zile. Atenţia sporită acordată şcolii şi educaţiei este o necesitate pentru şcoala românească ”, a declarat senatorul Constantin Popa.   Iniţiativa legislativă privind declararea zilei de început de an şcolar zi liberă pentru părinţi a senatorului buzoian Constantin Popa, a trecut cu brio de Comisia pentru Drepturile omului, Culte şi Minorităţi.   „Propunerea mea legislativă a primit avizul favorabil al Comisiei pentru Drepturile Omului, Culte şi Minorităţi, cu şapte voturi pentru şi două abţineri. În timp ce colegul liberal Puiu Haşotti a votat abţinere, am toată susţinerea doamnei senator PSD, Gabriela Firea, căreia îi mulţumesc din suflet”, a mai spus senatorul Constantin Popa.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Educaţie rutieră. Copiii de la şcoala Nicolae Titulescu, lecţie interactivă cu poliţiştii de la Circulaţie

Pentru că educaţia rutieră trebuie să înceapă de la cele mai mici vârste, poliţiştii au devenit pentru câteva ore profesori de circulaţie pentru elevii clasei I ai Şcolii Generale Nicolae Titulescu, din municipiul Călăraşi. Oamenii legii i-au instruit pe micuţi despre cum şi când se traversează strada în condiţii de siguranţă, având în vedere că una dintre principalele cauze ale accidentelor rutiere este nerespectarea regulilor de către pietoni. Elevii au învăţat de la poliţişti că e obligatoriu să utilizeze centura de siguranţă, care este locul pe care trebuie să-l ocupe într-un autovehicul, dar şi cum şi unde pot circula cu bicicletele. Întâmplări din trafic Discuţia a fost una interactivă, şcolarii fiind receptivi în special la discuţiile purtate pe marginea semnificaţiei indicatoarelor rutiere ilustrate în materialele prezentate de poliţişti. Mai mult decât atât cei mici au povestit diverse întâmplări trăite de ei în trafic şi au adresat întrebări cu privire la urmările nerespectării regulilor de circulaţie. Ora de educaţie rutieră s-a desfăşurat în sala de sport, unde au putut fi expuse şi exemplificate în mod concret marcajele şi indicatoarele pe care le pot întâlni pietonii, în timpul deplasării pe drumurile publice.

Sursa: Adevarul.ro

 

Din nou despre Şcoala Profesională

A aflat şi ministrul Pricopie ce ştia toată lumea: 60% dintre licee sunt teoretice, iar restul tehnice, când procentul ar trebui să fie invers, dacă ţinem cont de piaţa muncii. Declaraţia a fost făcută la Romanian Business Leaders Summit Bucureşti, adică în inima mediului de afaceri. De fapt lucrurile sunt şi mai grave. Abandonul şcolar de 30% înregistrat anul trecut, la trecerea de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a, goleşte exact liceele tehnice, părinţii cu dare de mâna preferă să-şi trimită copiii la licee teoretice, chiar dacă nu au resursele şi înclinaţiile necesare acestui traseu educaţional pretenţios. Dacă socotim an de an părăsirea şcolii de către elevi, putem aprecia la sute de mii numărul tinerilor fără nicio calificare, în căutare de lucru, fără prea mari sorţi de izbândă. Aceasta este explicaţia şomajului ridicat în rândul tinerilor. Formarea profesională stă la baza unei pieţe a muncii de calitate, cu meseriaşi în proporţie de 70-80%, iar piaţa muncii este fundamentul unei economii competitive şi atractive, generatoarea unui nivel de trai decent. Iată cum experimentele dnei Ecaterina Andronescu, de desfiinţare a Şcolii Profesionale în 2003, înfiinţare a Şcolii de Arte şi Meserii, desfiinţată şi aceasta în 2009, a lăsat România fără meseriaşi. De 10 ani România nu mai „produce” meseriaşi, pentru că aşa a vrut un ministru PSD, ascultată de Năstase, Tariceanu şi Ponta. Toţi elevii trebuiau să ajungă printr-un bacalaureat fraudat în învăţământul superior, pentru a îmbogăţi universitarii dnei Andronescu. Nu se găsesc sudori, instalatori, mecanici, să-i cauţi cu lumânarea. Până şi Ministerul Muncii a criticat recent desfiinţarea Şcolii Profesionale, să nu mai zică dna Ecaterina Andronescu că doar cârcotaşii o critică. Refacerea Şcolii Profesionale prin Legea Educaţiei Naţionale (LEN) a ţinut un an, pentru că urmaşii lui Funeriu la cârma Ministerului Educaţiei au răsturnat toată arhitectura concepută de LEN. În ce constă această arhitectură? Gimnaziul de 10 ani (prin trecerea clasei a IX-a la gimnaziu), obţinerea în gimnaziu a unei culturi generale de supravieţuire socială, apoi specializarea de scurtă sau medie durată, în şcoli profesionale, licee tehnice sau teoretice, după împlinirea vârstei de 16 ani. Începerea şcolii profesionale la 14 ani, aşa cum propune actuala legislaţie, o face neatractivă pentru mediul de afaceri, tinerii sunt fără resurse fizice şi intelectuale pentru învăţarea unor meserii ce au în spate tehnologii sofisticate (electrician-electronist auto, mecanic auto, mecanic întreţinere şi reparaţii utilaje şi maşini, etc.) Soluţia este simplă: 1. Transformarea liceelor tehnice cu procent de promovare la bacalaureat de sub 15% în şcoli profesionale. 2. Readucerea clasei a IX-a la gimnaziu. 3. Alocarea cifrei de şcolarizare pentru licee teoretice de 30-35% din total locuri la clasa a X-a, prima clasă de liceu, cu concurs de admitere. 4. Reluarea programului de campusuri şcolare pentru mediul rural. 5. Un set de măsuri fiscale care să cointereseze patronatele, mediul de afaceri, să se implice în formarea profesională a tinerilor. 6. Burse substanţiale pentru elevii şcolii profesionale, pentru a o face atractivă şi sub aspectul sprijinirii elevilor fără resurse materiale suficiente. 7. Acceptarea în legislaţie a formării profesionale de scurtă şi medie durată, la cererea agenţilor economici, în meserii nepretenţioase (îngrijirea corpului, turism, servicii diverse, etc.) 8. O filieră profesională a liceului, preponderentă fiind instruirea practică, finalizată cu bacalaureat profesional, fără acces la facultate, pentru meserii extrem de pretenţioase. Miza este enormă. Fără o formare profesională de calitate nu vom avea investitori, România nu-şi va reface industria, nu va profita de perspectiva de a deveni o importantă sursa de produse agroalimentare pentru toată Uniunea Europeană.

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO Cum s-au filmat elevii vâlceni pentru a atrage atenţia asupra pericolului care pândeşte la fiecare colţ de stradă

Liceenii pasionaţi de arta cinematografică şi-au pus toată creativitatea la bătaie în cadrul unui concurs inedit organizat de Poliţia Rutieră Vâlcea. Aceştia au realizat mai multe videoclipuri pe teme de educaţie rutieră pentru a atrage atenţia asupra pericolului care pândeşte la fiecare colţ de stradă. În cadrul concursului „Video Art” au fost prezentate 14 spoturi, toate  realizate de liceeni din Râmnicu Vâlcea, Drăgăşani şi Brezoi.   „Unele dintre spoturi sunt foarte reuşite, elevii au dat dovadă de seriozitate şi originalitate şi s-au implicat în realizarea filmuleţelor”, apreciază Cristina Hănulescu, inspector în cadrul SPR Vâlcea.   Juriul a decis că cele mai bune videoclipuri au fost ale elevilor de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, care s-au implicat în filmarea şi montarea spoturilor. Pentru a fi cât mai convingători, liceenii au introdus în scenariu şi rolul doamnei cu coasa.    „Ideea a venit pur şi simplu, când ne-am întâlnit la o cafea. Ne-a luat o zi să filmăm videoclipurile şi alte câteva ore să montăm. Echipa noastră a fost formată din şapte persoane, din clase diferite. Băiatul care a jucat rolul morţii a terminat liceul anul trecut”, spune Teodora Colţ, elevă a C.N. „Mircea cel Bătrân”.   Printre echipele premiate s-a numărat şi cea de la Colegiul „Matei Basarab”. Totodată, Premiul pentru mesajul preventiv transmis a fost obţinut de o elevă de la Colegiul „Alexandru Lahovari”.   Câştigătorii au primit câte un bilet la film, la cinematograful din River Plazza Mall.

Sursa: Adevarul.ro

 

Autoritatea Electorală Permanentă se întâlneşte cu liceeni din anul terminal de la Colegiul Naţional ,,Vasile Alecsandri” din Galaţi

Acestă acţiune se va desfăşura sub genericul „E.U. votez!”, denumirea campaniei de informare a Autorităţii Electorale Permanente, iar în cadrul întâlnirii vor fi prezentate materiale informative despre semnificaţia şi importanţa alegerilor în consolidarea democraţiei, despre dreptul de vot şi instituţiile europene, respectiv Parlamentul European. Pentru a marca sărbătorirea ,,Zilei Internaţionale a Alegerilor”, care anul acesta a fost celebrată în data de 6 februarie 2014, Autoritatea Electorală Permanentă organizează, în această perioadă, în municipiile de reşedinţă ale filialelor Autorităţii Electorale Permanente, o serie de întâlniri, atât cu elevii din clasele terminale de liceu, cât şi cu tinerii aflaţi în primul an de studii universitare, întrucât acestea sunt categoriile care îşi vor exercita pentru prima dată dreptul la vot în anul 2014. În acest sens, Filiala Sud-Est a Autorităţii Electorale Permanente va organiza  în data de 14 februarie 2014, ora 11:00, la Colegiului Naţional ,,Vasile Alecsandri” din Galaţi, o întâlnire cu elevii claselor a XII-a. Acestă acţiune se va desfăşura sub genericul „E.U. votez!”, denumirea campaniei de informare a Autorităţii Electorale Permanente, iar în cadrul întâlnirii vor fi prezentate materiale informative despre semnificaţia şi importanţa alegerilor în consolidarea democraţiei, despre dreptul de vot şi instituţiile europene, respectiv Parlamentul European. Autoritatea Electorală Permanentă a marcat în ultimii ani „Ziua Internaţională a Alegerilor”,  care se celebrează prima zi de joi din luna februarie a fiecărui an, prin evenimente care să permită consultarea societăţii civile în procesul de îmbunătăţire a legislaţiei electorale. În acest sens, au fost organizate întâlniri şi dezbateri cu reprezentanţi ai organizaţiilor non-guvernamentale şi ai asociaţiilor civice, întâlniri cu reprezentanţii presei şi s-au derulat programe pentru tinerii care urmau să se prezinte pentru prima dată la urne. Tot în acest scop a fost lansat şi portalul www.primulvot.ro care are misiunea de a contura un spaţiu de dezbateri cu caracter politico-electoral, destinat în special tinerilor, dar şi pentru identificarea anumitor aspecte care ar trebui incluse pe agenda publică în vederea motivării tinerilor să participe la deciziile care îi privesc, prin mobilizarea la vot a acestora.

Sursa: Adevarul.ro

 

Pricopie vrea mai multe școli profesionale, dar nu face nimic în acest sens

Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, a declarat, joi, că 60% dintre liceele din România sunt teoretice, el considerând că ponderea lor ar trebui să fie de 40%. „60% dintre liceele din România, în general, pot fi variații de la un județ la altul, sunt licee teoretice, când de fapt procentul ar trebui să fie un pic invers (40% licee teoretice și 60% școli profesionale — n.r.). De doi ani ne chinuim să reînființăm școlile profesionale dar de data aceasta încercăm să o facem bine, urmând exemplele unor țări care au avut și au succes. O școală profesională în școală nu va fi niciodată bună. O școală profesională construită în dialog cu industria dintr-o anumită regiune și cu autoritățile locale, pentru că un președinte de consiliu județean sau un primar are un anumit interes să dezvolte o anumită industrie, o anumită economie. Iată de ce școala profesională are această specificitate, dacă vrem să fie una de succes, să fie la intersecția dintre educație, mediu de afaceri și comu¬nitate“, a spus Pricopie la Romanian Business Leaders Summit București. Potrivit acestuia, Ministerul Educației a reușit în ultimii doi ani să crească numărul de acorduri cu diferite firme la nivel național de la 1.500 la 2.500 în anul școlar în curs. „În total avem aproximativ 13.000 de elevi dintr-o serie înscriși în școala profesională, ceea ce înseamnă cam 6%, când de fapt țările dezvoltate economic din Europa au cam 15-20% dintre elevi în învățământul profesional și tehnic“, a explicat ministrul Educației. Decizia e în pixul ministrului „Faptul ca învățământul profesional si tehnic trebuie sa reprezinte 60% din oferta educationala liceala pare a fi o problema de nesurmontat pentru actualul ministrul“, susține Raluca Turcan, vicepreședinte PDL, in replica la declarațiile ministrului Remus Pricopie. „Cifra de școlarizare este propusa de MEN si aprobata de Guvern“, declara Turcan. Raluca Turcan, secretar al Comisiei pentru învățământ din Camera Deputatilor, solicita Ministerului Educației Naționale (MEN) „sa stabilească o cifra de școlarizare pentru învățământul profesional si tehnic in concordanta cu cerințele de pe piața muncii“, se arata într-un comunicat de presa. În replică la declarațiile ministrului Remus Pricopie, Raluca Turcan susține ca „in guvernarea USL, ministrul educației a trimis la liceele teoretice mii de elevi care abandonează scoală in timpul primului an de liceu sau care după finalizarea studiilor intra direct in șomaj, fără a avea o meserie“. „Pentru buna știința a dl. ministru Pricopie menționăm:Cifra de școlarizare este propusa de MEN si aprobata de Guvern;Raportul optim dintre cele doua forme de învățământ este generat de metodologia de fundamentare a cifrei de școlarizare elaborata anual de Ministerul Educației si ar fi trebuit atent monitorizat; Reamintim totodată ca învățământul profesional a fost sistematic distrus de fostul ministru PSD, Ecaterina Andronescu“, precizează Raluca Turcan. Potrivit acesteia, pentru stabilirea unei cifre de școlarizare pentru învățământul profesional si tehnic in concordanta cu cerințele de pe piața muncii este nevoie de elaborarea unei strategii pentru educație de către MEN, dezbaterea strategiei, prezentarea in fata Parlamentului si punerea in aplicare. „La toate cele trei capitole Ministerul Educației este restanțier“, declara vicepreședintele democrat-liberal.

Sursa: Curentul.ro

 

„Fomista grevelor”, Cristiana Anghel, aduce maneaua în Parlament

Nesfârșitele scandaluri politice au preschimbat Parlamentul României într-un bâlci de mahala din care, până mai ieri, nu mai lipse decât o manea lălăită de cine știe ce cocalar bengos. Ei bine, nu vă neliniștiți: s-a rezolvat și asta. Deputatul conservator Cristiana Anghel, sau „Fomista Grevelor” după numele ei de „artistă”, a făcut ea ce a făcut și a „încălzit” atmosfera deja clocită din „Casa Poporului”. Iar pentru că tot se apropie Valentine’s Day, doamna cu pricina a găsit de cuviință să ne „cânte” ceva de „inimă albastră”, rănită de iubirile din trecut. Ia auziți aici zicere: „Păstrează zâmbetul pe buze, dar probabil că sufletul îi e răvășit și negru”. Ce mai, Florin Salam, Babi Minune, Bogdan Artistu și Florin Purice se adună la un loc și își dau palme, rușinați, în fața oglinzii. Aproape că-l auzi pe Velea care, precum un nesecat izvor de înțelepciune ne învață că „Dragostea se face-n minim doi, E secret, rămâne între noi!”. Ce-i drept, distinsa conservatoare, călită în cele câteva reprize de înfometare voluntară mai are încă multe de învățat căci ea este încă departe de a pricepe ezoterismul ascuns, mai adânc decât o„mantră” bunistă, al uluitorului refren „Bighidi Boom Sakalaka, e fierbinte ca vara,/ E încinsă rău, ca deșertu-n Sahara, / Se-aprinde, ia foc, arde ca țigara”. Astfel încât o ia mai domol și mai siropos, mai pe înțelesul nostru și al chivuțelor din Piața de Flori: „Nu e prima dată când domnul Antonescu spune lucruri urâte la adresa domnului Ponta. Nu e prima dată când domnul Ponta înghite și tace”, a declarat ea pentru ziare.com Ce înghite? Ei, nu fiți obraznici și nu vă gândiți la prostii: înghite trădările lui Antonescu: Și nu o face aiurea ci pentru că el este convins că „lasă că poate vine gândul cel bun”. Dar „de obicei, domnul Ponta le încasează. Păstrează zâmbetul pe buze, dar probabil că sufletul îi e răvășit și negru când vede ceea ce se întâmplă. Nu spun ca dumnealui e perfect, dar cred că certurile se rezolvă cu ușile închise.” Vorbe înțelepte care nu au cum să nu ți-l readucă în minte pe Adrian Păunescu cu pateticul lui îndemn „Iubiți-vă pe tunuri”. Soluția crizei politice Fortificată, deja, în durele „războaie” de idei purtate, cândva, prin odăile mediatice ale turnătorului Dan „Felix” Voiculescu, doamna deputat conservator își exersează și talentele de mediator. Pornind de la străvechiului principiu „hai să ne așezăm strâmb, ca să judecăm drept”,   Cristiana Anghel analizează  evoluțiile de ultimă oră și comentează, pe scurt, declarațiile prim-vicepreședintelui PNL Klaus Iohannis în care acesta cerea PSD să aleagă între liberali și PC. Mai înțelegătoare decât o bunicuță pusă în fața unor nepoți năzdrăvani, ea caută o scuză a acelor vorbe ultimative: „Omul o fi fost supărat, o fi avut vreo problemă. Nu cred că îl caracterizează astfel de atitudini. În momentul în care îți pui un prieten să aleagă între tine și celalalt….”, a declarat ea pentru ziare.com. După care deputatul conservator le oferă colegilor parlamentari o soluție pentru ieșirea din actuala criză politică: „Cred că ar trebui să ne așezăm la o cafea, la o țigara, la o masă rotundă, să punem ce e bun într-o parte, ce e rău în alta, să facem în așa fel încât să nu-i dezamăgim pe cei care ne-au votat. Și așa populația e dezamăgită de ce se întâmplă în țara aceasta, ar fi o lovitură fantastică pentru așteptările românilor.” Ok, așezați-vă  chiar și la o țigară, dar asta ar însemna să-l excludeți, din start pe Victor Ponta: mare „sportist” cum îl știm, cu siguranță că nu pune gura pe țigară. Iar cât de iubitor de cafea o fi Crin Antonescu… doar Dumnezeu din ceruri știe. Iar pentru ca „maneau” noastră politică să fie completă, trebuie să reamintim că, însuși deputatul conservator a avut o superbă evoluție sentimentală: după ce anul trecut spunea despre Victor Ponta că ar fi „un lup în haină de oaie” iar Premierul îi răspundea pe măsură regretând că „pe cine nu lași să moară nu te lasă să trăiești” de curând Cristiana Anghel a făcut exact ca Valeriu Zgonea: și-a „reînnoit jurămintele”: „între timp ne-am împăcat. Suntem chit (…) Îl iubesc pe Ponta! A făcut niște mișcări foarte bune. Asta cu forumul româno-chinez a fost magistrală”. În plus, îl mai iubește și pentru că „Guvernul a trimis în Parlament legea prin care pensiile militarilor vor fi făcute înapoi ca pe timpul lui Cuza, pensii de de stat”. Mda, și să mai spună cineva că dragostea nu trece prin stomac. Pardon, prin buzunar. Dar doamna deputat conservator atinge o veritabilă „culme” a coerenței gândirii politice românești, abia în ultimele sale cuvinte privitoare la acest subiect: „Ajung la concluzia că, după domnul Iliescu, domnul Băsescu e al doilea mare politician al țării, de face praf USL-ul.” Adică, la fel ca Băsescu, și Iliescu se ocupă cu „făcut USL-ul praf”. Coniță, așa o fi, dar bagă de seamă că dacă-l acuzi astfel pe Iliescu, se supără domnul Ponta, strănepotul doctrinar al fostei „Cucuvele” de la Cotroceni.

Sursa: Curentul.ro

 

Abuz la orele de religie intr-o scoala din Timis. Profesoara le spune elevilor ca mamele lor „vor arde in flacarile iadului” daca vor face avort – Asociatia Secular-Umanista din Romania

Asociatia Secular-Umanista din Romania (ASUR) solicita Ministerului Educatiei sa demita conducerea Inspectoratului Scolar Judetean Timis pentru incalcarea Legii Educatiei in mai multe cazuri semnalate de indoctrinare religioasa din scoli. Apelul vine dupa ce mama unui elev din Timisoara a reclamat Inspectoratului „hartuielile continue la care era supus fiul sau ca urmare a faptului ca fusese retras de la orele de religie”, precum si ca profesoara de religie ar spune in fata copiilor ca le blesteama pe femeile care fac avorturi deoarece „sunt criminale”, semnaleaza ASUR. In raspunsul trimis mamei, Inspectoratul precizeaza ca „unitatea de invatamant a respectat dreptul fiului dumneavoastra de a nu frecventa orele de religie” si ca „pentru a fi supravegheat in timpul orelor in care colegii lui participa la orele de religie, elevul a ramas in sala de clasa”, se arata in documentul publicat de asociatie.

Potrivit ASUR, mama unui elev de la Scoala Gimnaziala nr. 19 „Avram Iancu” din Timisoara a reclamat in urma cu o luna Inspectoratului Scolar Judetean „hartuielile continue la care era supus fiul sau ca urmare a faptului ca fusese retras de la orele de religie, atragand in acelasi timp atentia si asupra discursului fundamentalist religios” al profesoarei de religie. Parintele a sustinut ca profesoara a „afirmat in fata copiilor ca le blesteama pe femeile care fac avorturi deoarece ‘sunt criminale'” si le-ar fi spus elevilor ca „si mamele lor ‘vor arde in flacarile iadului’ daca vor recurge la o intrerupere de sarcina”. Asociatia arata ca aceeasi profesoara „i-a dus pe toti elevii clasei, chiar si pe cei retrasi de la aceasta disciplina, la Biserica Ortodoxa din Mehala, Timisoara, unde au primit din partea preotului sticle cu apa sfintita, profesoara spunandu-le apoi copiilor sa bea din ea timp de 10 zile atat ei cat si restul familiei”. Situatia este confirmata si de catre alti doi parinti care au copii in aceeasi clasa, sustine ASUR. Ca raspuns la reclamatia trimisa de primul parinte, Inspectoratul Scolar Judetean Timis a spus urmatoarele, potrivit unui document pus la dispozitie de ASUR: • „unitatea de invatamant a respectat dreptul fiului dumneavoastra de a nu frecventa orele de religie, ca urmare a solicitarii dumneavoastre; • Pentru a fi supravegheat in timpul orelor in care colegii lui participa la orele de religie, elevul a ramas in sala de clasa, fara a participa efectiv la ora (conform optiunii dumneavoastra exprimate in scris); • In data de 6 ianuarie 2014, cu ocazia Bobotezei, doamna a condus colectivul de elevi a clasei la Biserica Ortodoxa din Mehala. Pentru a nu fi lasati nesupravegheati in clasa, elevii care nu participa la orele de religie au insotit-o pe doamna profesor la biserica, dupa ce au fost intrebati de doamna profesor daca sunt de acord. Faptul ca fiecarui elev i s-a inmanat o sticla de apa sfintita de catre preotul paroh, nu constitutie un ritual religios; mai mult decat atat, nici un elev nu a fost obligat sa ia acea sticla, ci doar cei care au dorit acest lucru. • Conducerea Scolii Gimnaziale nr. 19 ‘Avram Iancu’ Timisoara a hotarat ca elevul sa nu mai ramana in sala de clasa in timpul orelor de religie, urmand sa fie supravegheat de catre un alt cadru didactic intr-un alt spatiu al unitatii de invatamant.”  Asociatia Secular-Umanista din Romania (ASUR) solicita Ministerului Educatiei demiterea conducerii ISJ Timis „pentru incalcarea repetata si flagranta a prevederilor Legii Educatiei Nationale si anchetarea cu seriozitate a cazurilor semnalate de indoctrinare religioasa din scoli”.

De asemenea, ASUR solicita ministerului urmatoarele: • unitatile de invatamant trebuie sa ceara acordul explicit al parintilor cu privire la participarea elevilor la orele de religie si trebuie sa-i informeze ca au dreptul constitutional de a le refuza • interzicerea practicii paradoxale, „intalnita in majoritatea unitatilor de invatamant”, de a obliga copiii sa ramana la orele de religie desi, teoretic, figureaza ca retrasi de la acesta materie • trebuie oprite orice actiuni de prozelitism religios in scoli Asociatia sustine ca „in unitatile publice de invatamant trebuie pastrata o stricta neutralitate religioasa, iar in cadrul orelor de Religie trebuie predata Istoria Religiilor si nu doar viziunea particulara a unui anumit cult, indiferent care ar fi acela.”

Sursa: Hotnews.ro

 

Raluca Turcan: Ministrul educatiei a trimis la liceele teoretice mii de elevi care abandoneaza scoala in timpul primului an de liceu sau care dupa finalizarea studiilor intra direct in somaj

„Faptul ca invatamantul profesional si tehnic trebuie sa reprezinte 60% din oferta educationala liceala pare a fi o problema de nesurmontat pentru actualul ministrul”, sustine Raluca Turcan, vicepresedinte PDL, in replica la declaratiile ministrului Remus Pricopie. Acesta a declarat astazi ca 60% dintre liceele din Romania sunt teoretice, „cand de fapt procentul ar trebui sa fie un pic invers”, potrivit Agerpres. „Cifra de scolarizare este propusa de MEN si aprobata de Guvern”, declara Turcan.   Raluca Turcan, secretar al Comisiei pentru invatamant din Camera Deputatilor, solicita Ministerului Educatiei Nationale (MEN) „sa stabileasca o cifra de scolarizare pentru invatamantul profesional si tehnic in concordanta cu cerintele de pe piata muncii”, se arata intr-un comunicat de presa. In replica la declaratiile ministrului Remus Pricopie, Raluca Turcan sustine ca „in guvernarea USL, ministrul educatiei a trimis la liceele teoretice mii de elevi care abandoneaza scoala in timpul primului an de liceu sau care dupa finalizarea studiilor intra direct in somaj, fara a avea o meserie”.

„Pentru buna stiinta a dl. ministru Pricopie mentionam: • Cifra de scolarizare este propusa de MEN si aprobata de Guvern; • Raportul optim dintre cele doua forme de invatamant este generat de metodologia de fundamentare a cifrei de scolarizare elaborata anual de Ministerul Educatiei si ar fi trebuit atent monitorizat; • Ministrul Educatiei dispune de parghii legale si are obligatia institutionala sa asigure premisa ca oferta de scolarizare sa fie cea conforma cererii pietei si nu altfel; • Reamintim totodata ca invatamantul profesional a fost sistematic distrus de fostul ministru PSD, Ecaterina Andronescu”, precizeaza Raluca Turcan. Potrivit acesteia, pentru stabilirea unei cifre de scolarizare pentru invatamantul profesional si tehnic in concordanta cu cerintele de pe piata muncii este nevoie de elaborarea unei strategii pentru educatie de catre MEN, dezbaterea strategiei, prezentarea in fata Parlamentului si punerea in aplicare. „La toate cele trei capitole Ministerul Educatiei este restantier”, declara vicepresedintele democrat-liberal.

Sursa: Hotnews.ro

 

Cum și-au BATJOCORIT mai mulți elevi din Suceava PROFESOARA. Femeia era cât pe ce să PIARDĂ SARCINA (VIDEO)

Farsa adolescenților, elevi la un liceu din oraşul sucevean Fălticeni, a fost filmată și postată pe Youtube. Incidentul s-a petrecut la un liceu din Suceava, unde mai mulți elevi au vrut să se distreze pe seama profesoarei lor, așa că i-au mutat acesteia scaunul de la catedră. Preocupată să-i potolească pe liceenii care zbierau din toți rărunchii, femeia nu a observat că scaunul a fost tras cu mult în spatele ei. A fost la un pas să piardă sarcina după ce s-a așezat în gol și a căzut pe podea, în râsetele adolescenților. Scena a făcut mai apoi înconjurul internetului, iar cei care au urmărit filmulețuli i-au atacat dur pe elevi, numindu-i „retardați”.

Sursa: Evz.ro

 

„Ba se poate!”, FILMUL care arată că SE POATE în educaţie

Miercuri, 12 februarie, a avut loc, la Institutul Francez din București, lansarea filmului Ba se poate! în regia lui Tedy Necula. Filmul realizat în cadrul proiectului Zburd – Educaţie prin coaching pornește de la o realitate a sistemului de învățământ: în România există licee tehnologice cu rata de promovabilitate la Bacalaureat de 2%. Adică doar unul sau doi elevi iau BAC-ul. Ce perspective au tinerii care învată în ele? Nu se mai poate face nimic pentru aceste licee? Ba se poate! – este raspunsul dat în filmul care arată că SE POATE realiza o schimbare în educaţie în România, chiar și în condițiile cele mai dificile! Ba se poate! aduce în prim plan povestea de succes a 5 licee tehnologice care au reuşit să crească promovabilitatea la Bacalaureat de 2-3 ori, față de o creștere medie de 20% la nivel național. În plus, acestea au gasit soluţii pentru reducerea absenteismului şi rezolvarea problemelor legate de violentă. “Zburd – Educaţie prin coaching demonstrează că lucrul în echipă – profesori, elevi și părinți – aduce rezultate excepționale, chiar și în cazul în care mare parte dintre elevi provin din medii defavorizate. Filmul va inspira și alte școli să aplice acest lucru, astfel încât școala să devină un loc unde toți cei implicați să vină cu drag pentru că este școala lor”, a declarat Simona David Crisbășanu, inițiatoarea proiectului și producătoarea filmului. Proiectul pilot a fost derulat de Asociaţia ROI în perioada 2012-2013 în cinci licee tehnologice din Sibiu, Braşov, Iaşi, Câmpulung Muscel și Bucureşti. Coachi voluntari au lucrat timp de aproape doi ani și au format în fiecare liceu câte o echipă-nucleu din care fac parte profesori, elevi și părinți. Membrii echipei au fost încurajați să stabilească obiective, să găsească soluții la diferitele situații cu care se confrunta școala lor și să treacă la acțiune. “Am vizitat cele 5 licee și am văzut cât de mare este diferența între elevii care s-au implicat în proiect și ceilalți. Elevii care s-au implicat comunică cu o mai mare ușurință și au mai mare încredere în ei înșiși”, a explicat Tedy Necula, regizorul filmului. Iată trailerul filmului. În prezent, Asociația ROI derulează o campanie de strângere de fonduri pe platforma www.potsieu.ro pentru a acoperi costurile de producție și promovare a filmului, unde orice persoană poate contribui. Realizarea filmului a fost sprijinită până acum de peste 2.000 de persoane care au participat la vizionarea acestuia în cinematrografe din țară sau au contribuit prin donatii online. Lansarea oficială a filmului a avut loc miercuri, 12 februarie, la Cinema Elvira Popescu. La finalul vizionării, echipa de antrenori voluntari, coordonată de Oana Stoianovici și Ana-Maria Alexandru, a fost aplaudată la scenă deschisă de cei peste 200 de participanți. Elevii, profesorii şi parinții sunt aşteptati la cinematograful Elvira Popescu, unde în perioada februarie-martie vor exista proiecţii ale filmului Ba se poate!. Pentru program şi detalii cu privire la înscrierea pentru vizionări, accesaţi www.zburd.ro sau contactați Asociația ROI la stup@aroi.ro. Asociația ROI poate organiza vizionări speciale, urmate de dezbateri, în cadrul școlilor, la cererea acestora. Inițiativa Zburd – Educaţie prin coaching a fost implementată de Asociația ROI (www.aroi.ro), în parteneriat cu Asociația Română pentru Coaching, Leadership in International Management și Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității București, cu susținerea Ministerului Educației Naționale. Din 2014, proiectul Zburd-Educație prin coaching va fi aplicat în cadrul programului Adoptă un liceu (www.adoptaunliceu.ro), inițiat împreună cu alte organizații neguvernamentale cu expertiză în educație.

Sursa: Evz.ro

 

Şcoala Americană Internaţională din Bucureşti anunță noul program de burse pentru anul școlar 2014-2015

Şcoala Americană Internaţională din București anunță începerea perioadei de înscrieri pentru programul de burse integrale de 4 sau 5 ani oferite în fiecare an elevilor care doresc să îşi dezvolte aptitudinile urmând cursurile Bacalaureatului Internaţional. Anul acesta, Școala Americană Internațională din București oferă patru burse integrale începând cu anul școlar 2014-2015. În posesia burselor pot intra elevi din clasele a VII-a și a VIII-a din orice instituții de învățământ, elevi care demonstrează abilităţi academice remarcabile, imposibilitatea achitarii taxelor de scolarizare, precum şi participarea în activităţi extracuriculare care să facă dovada unei mai mari implicări și a unui comportament etic. Bursele oferite de Şcoala Americană Internaţională din Bucureşti acoperă integral taxele de şcolarizare pe parcursul celor patru sau cinci ani de studiu precum şi costurile activităţilor extra-şcolare benefice şi necesare pentru o experienţă educaţională completă. Programul de burse oferă acces elevilor la un program de studii internațional și accesul la universități de top din întreaga lume. Câştigătorii burselor pentru cei patru sau cinci ani de studiu se vor pregăti în scopul obţinerii Diplomei de Bacalaureat Internaţional în urma programului desfăşurat pe parcursul claselor a XI-a şi a XII-a. Bacalaureatul Internaţional reprezintă unul dintre cele mai riguroase cursuri pre-universitare din lume și se bazează pe un model universal ce cuprinde multiple elemente de bună practică din sisteme educaţionale specifice mai multor ţări. De-a lungul anilor, majoritatea bursierilor absolvenţi ai Şcolii Americane Internaţionale din Bucureşti care au obţinut diploma de Bacalaureat Internaţional au fost acceptaţi cu bursă totală sau parţială de către cele mai apreciate universităţi din Europa, America de Nord sau Canada. Prelungirea anuală a bursei fiecărui beneficiar presupune o verificare anuală a situației financiare a elevului, a rezultatelor sale academice, a comportamentului, care trebuie să fie în concordanță cu cerințele impuse de o școală privată de top. Elevii interesaţi de bursele oferite de Şcoala Americană Internaţională din Bucureşti sunt invitaţi, împreună cu părinţii în data de 28 februarie 2014, la o Sesiune de Informare, pentru a afla mai multe detalii privind programul de burse. Prezența la această sesiune de informare se va face pe bază de înscriere în prealabil la numărul de telefon 021204-4368 sau prin e-mail la adresa cgardescu@aisb.ro. Nu se va permite accesul în campus fără înregistrare în prealabil. INFORMAȚII DESPRE ÎNSCRIEREA ÎN COMPETIȚIA PENTRU BURSE Pentru înscrierea în concurs sunt solicitate următoarele documente: • Formularul de înscriere completat şi semnat (persoană de contact: Cătălina Gărdescu, telefon: 021 204-4368, e-mail: cgardescu@aisb.ro) • Un eseu scris în limba engleză conform criteriilor incluse în formularul de înscriere • Un eseu scris pentru ora de engleză din școală care să includă nota şi comentariile profesorului de limba engleză • Originalul foii matricole care să prezinte evoluţia şcolară în ultimii doi ani, cât şi primul semestru al anului şcolar în curs • Două scrisori de recomandare: una dintre acestea trebuie să fie din partea profesorului de engleză sau matematică (este necesară trimiterea acestora în plicuri sigilate și semnate de profesori) • Copii după fişele fiscale din ultimii doi ani ale părinţilor • Adeverinţele de salariu ale părinţilor • O descriere a cheltuielilor lunare ale familiei elevului Depunerea documentelor necesare pentru înscrierea în concurs se va putea face până pe data de 15 martie 2014, la sediul Şcolii Americane. În aceeași zi, la ora 08:30, cei înscriși în competiția pentru burse vor susține o serie de teste de limbă engleză, matematică și o altă limbă străină ce vor dura în total trei ore. Pentru testări, este necesară înscrierea prealabilă prin persoana de contact de mai sus. Nu este permis accesul pentru testări elevilor care nu au fost înscriși în prealabil. Finaliștii vor fi invitați să susțină un interviu cu membri ai Comitetului pentru Acordarea Burselor din cadrul Școlii Americane Internaționale din București în data de 12 aprilie 2014. Câștigătorii burselor vor fi anunțați până în data de 2 mai 2014 când vor fi chemați la Biroul de Admiteri pentru a completa formularele necesare.

Sursa: Evz.ro

 

Momentul adevărului pentru șefii din Educație: “Ajung la Bac numai 50% dintre copiii născuţi într-un an”

Remus Pricopie recunoaște că tot mai mulți elevi abandonează școala și nici nu mai ajung să dea examenul maturității. ”Provocarea Ministerului Educaţiei în 2014 este să proiecteze următorii 7-10 ani. Adică avem de finalizat, şi suntem într-un stadiu destul de avansat, strategiile pentru părăsirea timpurie a şcolii. Suntem una dintre ţările europene unde tinerii părăsesc şcoala înainte de finalizarea învăţământului obligatoriu, procentul este între 16,5% şi 18%”, a explicat Pricopie. Potrivit acestuia, ministerul lucrează la o strategie pentru învăţământul profesional şi tehnic. În plus, acesta crede că sunt prea multe licee teoretice în România, dar că lipsesc școlile profesionale. ”60% dintre liceele din România, în general, pot fi variaţii de la un judeţ la altul, sunt licee teoretice, când de fapt procentul ar trebui să fie un pic invers (40% licee teoretice şi 60% şcoli profesionale – n.r.). De doi ani ne chinuim să reînfiinţăm şcolile profesionale dar de data aceasta încercăm să o facem bine, urmând exemplele unor ţări care au avut şi au succes. O şcoală profesională în şcoală nu va fi niciodată bună. O şcoală profesională construită în dialog cu industria dintr-o anumită regiune şi cu autorităţile locale, pentru că un preşedinte de consiliu judeţean sau un primar are un anumit interes să dezvolte o anumită industrie, o anumită economie. Iată de ce şcoala profesională are această specificitate, dacă vrem să fie una de succes, să fie la intersecţia dintre educaţie, mediu de afaceri şi comunitate”, a spus Pricopie. Potrivit acestuia, Ministerul Educaţiei a reuşit în ultimii doi ani să crească numărul de acorduri cu diferite firme la nivel naţional de la 1.500 la 2.500 în anul şcolar în curs. ”În total avem aproximativ 13.000 de elevi dintr-o serie înscrişi în şcoala profesională, ceea ce înseamnă cam 6%, când de fapt ţările dezvoltate economic din Europa au cam 15-20% dintre elevi în învăţământul profesional şi tehnic”, a explicat ministrul Educaţiei.

Sursa: Evz.ro

 

Într-o şcoală din judeţul Vâlcea se face ţuică de 44 de ani. Cum a ieşit totul la iveală

O şcoală din judeţul Vâlcea a devenit celebră zilele trecute, după ce s-a descoperit că aici se face ţuică din 1970. Totul a ieşit la iveală după ce cazanul a fost furat. Inspectorul şcolar spune că obţinerea băuturii se făcea în mod legal. Şcoala din comuna Făureşti, judeţul Vâlcea, a devenit celebră zilele trecute după ce profesorii au constatat că au rămas fără cazanul în care se făcea ţuică din prunele din livada din curtea şcolii. Încăperea în care era ţinut cazanul a fost spartă şi dispozitivul furat. Distilarea prunelor nu este o noutate pentru profesorii de la şcoală şi nici pentru primar. Inspectorii şcolari au aflat însă abia acum că în şcoală există un astfel de dispozitiv încă din 1970. „Faptul că şcoala avea un cazan pentru făcut ţuică nu e ieşit din comun. Înainte de Revoluţie, şcolile tehnologice aveau aşa ceva. Toate şcolile aveau şi ore de agricultură şi pământ unde făceau practică. La Făureşti pe teren a fost pusă o livadă. Ce-or fi gândit profesorii din vremea aia cu cazanul, nu ştiu, dar este pe inventar din 1970. După Revoluţie, atât cazanul, cât şi livada au rămas la şcoală. Toamna recoltau fructele şi faceau ţuică. Vindeau băutura cu proces verbal, cu chitanţă şi banii intrau la fonduri extrabugetare”, a declarat pentru gândul Ion Gherghinaru, inspectorul şef de la Vâlcea. Acesta a precizat că în cazul în care poliţiştii îi găsesc pe hoţii, cazanul de ţuică ar trebui dat primăriei. „Sfatul meu a fost să facă o notă de transfer şi să-l dea către primărie. Oricum era o chestiune normală. Distilarea nu se făcea pe ascuns, probabil că venea şi cineva de la primărie. Nu este nimic ilegal. Numai că siuaţia este amuzantă, dar nu ştiu de ce se face atâta caz”, a mai spus inspectorul. În prezent, poliţiştii din comună îi caută încă pe hoţi. În plus, profesorii împreună cu cei de la primărie au făcut propria lor anchetă. Până acum, au stabilit că hoţii au spart geamurile şcolii ca să poată intra. Mai mult, s-au şi tăiat în cioburi, iar urmele de sânge sunt încă vizibile. Reprezentanţii şcolii susţin că acest cazan valora aproximativ 5000 de lei.

Sursa: Gandul.info

 

Doi elevi din Mureş, la spital după ce tencuiala de pe tavanul clasei a căzut peste ei

Doi elevi de clasa a VI-a din comuna Corunca, judeţul Mureş, au fost transportaţi la spital, joi, după ce în timpul cursurilor s-a desprins tencuiala de pe tavanul clasei şi a căzut peste ei, poliţiştii, care au deschis o anchetă în acest caz, afirmând că cei doi copii sunt în afara oricărui pericol Potrivit unui comunicat de presă transmis de Poliţia Judeţeană Mureş, joi, în jurul orei 10.40, poliţiştii s-au sesizat din oficiu că la o şcoală din comuna Corunca, în timpul cursurilor, s-a desprins tencuiala de pe tavanul unei clase situate la parterul clădirii. Conform sursei citate, în acel moment în clasă se aflau 15 elevi din clasa a VI-a, iar în urma incidentului doi dintre ei au fost transportaţi la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale. Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Mureş, Andreea Pop, a precizat că este vorba despre un băiat şi o fată care au ajuns la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Târgu Mureş. „Fetiţa nu a necesitat îngrijiri medicale, dar era în stare de şoc. Băieţelul are excoriaţii şi va fi ţinut sub observaţie la spital”, a arătat Andreea Pop. Ea a precizat că poliţiştii au deschis un dosar de cercetare în acest caz, mai ales că, potrivit informaţiilor primite, şcoala respectivă ar fi fost renovată în urmă cu trei ani.

Sursa: Gandul.info

 

Motivare. Judecătorii au desfiinţat articol cu articol legea lui Dragnea

CCR: Descentralizarea permite aplicarea discreţionară a legii

Lipsă de coerenţă, neclaritate, confuzie, acestea sunt cuvintele cel mai des folosite de judecătorii Curţii Constituţionale pentru a caracteriza Legea descentralizării, declarată neconstituţională pe 10 ianuarie. În plus, Guvernul Ponta a încălcat sau ignorat, prin legea asumată, patru legi în vigoare. Guvernul a încălcat Legea cadru nr. 195/2006 care prevede că „transferul competenţelor este fundamentat pe analize de impact“. În locul studiilor respective, Executivul a folosit o colecţie de documente şi informări generale, pe diferite tematici, despre care CCR spune că nu pot avea semnificaţia juridică a unei analize de impact. Judecătorii Curţii au observat şi că Executivul nu a organizat „faze-pilot în vederea testării şi evaluării impactului soluţiilor propuse pentru descentralizarea competenţelor“, obligaţie prevăzută tot de Legea nr. 195/2006. De asemenea, nu au fost elaborate „nici măcar la nivel estimativ“ standardele de cost şi de calitate prevăzute de aceeaşi lege din 2006. Şi în ceea ce priveşte transferul bunurilor din domeniul public şi, respectiv, privat al statului în domeniul public şi, respectiv, al administraţiilor locale, Curtea a găsit că bunurile nu au fost „identificate în mod precis“ şi că nu a fost respectat cadrul legal în vigoare. În total, Guvernul Ponta a încălcat sau ignorat, prin legea asumată, patru legi în vigoare. Haosul descentralizării competenţelor • Domeniul agriculturii şi dezvoltării rurale: Judecătorii CCR au ajuns la concluzia că, din legea asumată de Guvernul Ponta, „nu se cunoaşte exact nici regimul juridic al componentelor ce urmează a fi descentralizate şi nici raţiunea pentru care anumite componente urmează a fi descentralizate, iar altele nu“. De asemenea, judecătorii atenţionează că nu rezultă exact din legea gândită de Dragnea „activităţile căror instituţii/autorităţi publice sunt supuse controlului, verificării sau monitorizării“. De pildă, în ceea ce priveşte reorganizarea direcţiilor pentru agricultură judeţene, respectiv a Municipiului Bucureşti, legea face referire la camerele agricole care trebuiau să fie înfiinţate până la finele primului trimestru din 2013, dar acest lucru nu s-a mai întâmplat. Similar, în domeniul culturii, judecătorii CCR au constat o confuzie între comisiile zonale existente acum şi noile comisii judeţene care ar trebui înfiinţate, precum şi între competenţele acestora. • Domeniul turismului: Judecătorii CCR au constatat o sumedenie de neclarităţi şi paralelisme. De pildă, după legea asumată de Guvern, pensiunea este tratată distinct faţă de „structurăa de primire turistică“, astfel că autorizaţia de funcţionare ar urma să nu mai fie emisă de Oficiul Registrului Comerţului, ci de consiliul judeţean. Or, prin „relativizarea sensului juridic al termenilor folosiţi“ se poate ajunge, în opinia judecătorilor CCR, ca instituţia căreia i se adresează legea să fie pusă în situaţia de a nu mai cunoaşte ce obligaţii legale îi revin, „ceea ce crează premisele aplicării discreţionare a legii de către autorităţile publice“. Din acelaşi titlu privind domeniul turismului, nu este clar cine va clasifica structurile de primire turistică (consiliul judeţean sau Autoritatea Naţională pentru Turism). • Domeniul învăţământului preuniversitar: sunt luate de la Ministerul Educaţiei palatele şi cluburile copiilor şi elevilor, dar nu se stabileşte şi cărei autorităţi publice se vor subordona ele (se spune doar de cine vor fi finanţate). Mai mult, Guvernul a făcut confuzie între unităţile de învăţământ pentru activităţi extraşcolare (palate şi cluburi) şi clădirile în care acestea îşi desfăşoară activitatea. • Domeniul mediului şi al schimbărilor climatice: Nu rezultă clar din lege câte structuri pentru pescuit şi acvacultură vor exista, deoarece un articol spune că ele „se înfiinţează“ acolo unde există structuri teritoriale în subordinea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură, în timp ce un alt articol spune că ele „pot fi înfiinţate“ şi în judeţele în care nu există structuri teritoriale. Apoi, nu este clar dacă plajele trec din domeniul public al statului în domeniul public al administraţiilor locale sau doar vor fi administrate de acestea. • Domeniul sănătăţii: Legea ar fi adus modificări cadrului legal actual, dar fără să prevadă clar de cine ar fi fost numiţi conducătorii direcţiilor de sănătate publică. În plus, au dispărut sancţiunile ce ar fi putut fi aplicate acestora în caz de conflict de interese sau incompatibilitate. • Domeniul transporturilor: Judecătorii CCR au apreciat că transferarea cu titlu gratuit din proprietatea privată a statului în proprietatea privată a municipiului Bucureşti a pachetului de acţiuni pe care statul român al deţine la SC Metrorex SA din Bucureşti „nu reprezintă o măsură de descentralizare“. Prin neactualizarea valorii de inventar, administraţiile locale primeau, de pildă, o livadă de 1.925 mp sau un teren arabil de 34,07 ha cu o valoare de 1 leu.

Sursa: Romanialibera.ro

 

O scoala din Romania va deveni independenta energetic – proiect de 14 milioane de euro

Incepand cu anul 2016, scoala particulara Jules Verne din Brasov va fi prima unitate de acest gen din Romania dotata cu un parc fotovoltaic propriu, care ii va furniza toata energia electrica de care are nevoie. „Printr-o investitie de 14 milioane de euro, campusul scolii noastre va ajunge sa cuprinda doua cladiri independente din punct de vedere energetic, care vor gazdui intregul ciclu de invatamant, de la clasa intai si pana la ultima clasa de liceu”, a spus Nandor Santa, presedintele fundatiei Jules Verne, potrivit unui comunicat remis Ziare.com. Campusul se va intinde pe o suprafata de 4 hectare si va prezenta clase modulare, o biblioteca, o sala de mese si concerte, sala si teren de sport, piscina acoperita, pista pentru biciclete, precum si camine pentru profesori, elevi si pentru personalul auxiliar. „Campusul este creat cu o ergonomie a spatiilor de lucru adaptata nevoilor copiilor. Intregul complex va avea o identitate vizuala puternica, prezentind o imagine simpla dar in acelasi timp usor de identificat, care rezoneaza cu formele ambientului – dealuri si vai ce favorizeaza activitatile de grup si atrag copiii”, a declarat arhitectul Robert Farczadi de la firma PROJECT A, care a realizat proiectul. Planul de afaceri pentru aceasta investitie remarcabila va fi definitivat in cursul lunii martie iar sursele de finantare au fost deja identificate, astfel ca in luna aprilie a anului viitor va incepe constructia proiectului, iar in anul scolar 2016-2017 portile sale se vor deschide pentru elevii claselor V-VIII. „Mereu am visat la o scoala organica, intuitiva, creativa si multiculturala, o scoala a generatiilor care sa transforme viitorul acestei tari. Ma bucur sa ma alatur acestui proiect ambitios si mai ales sa fac parte dintr-o echipa care isi asuma un rol de pionier in sistemul educational romanesc”, a declarat Aliz Kosza, mentor si strateg.

Sursa: Ziare.com

 

UNIVERSITAR

 

ADMITERE FACULTATE 2014 Selecţie pe bază de examen scris şi media de la Bac pentru cei care vor să intre la SNSPA

Condiţiile de admiterea de la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) sunt aceleaşi ca cele de anul trecut. Astfel, toate facultăţile organizează examen scris, însă la Administraţie Publică notele de la Bac vor reprezenta 20% din media de admitere. S-a dat startul înscrierilor la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA). Facultatea de Ştiinţe Politice a început pe 1 februarie 2014 înscrierile pentru prima sesiune de pre-testare, se arată într-un comunicat de presă al universităţii. Asta pentru că elevii din clasele a XII-a vor susţine încă din luna aprilie un examen la una dintre disciplinele de concurs (Filosofie, Sociologie, Economie, Psihologie, Istorie sau Matematică). Astfel, liceenii au şansa de a-şi verifica din timp cunoştinţele. Facultatea de Ştiinţe Politice organizează în vară, după examenul de bacalaureat, o a doua sesiune de pre-tesare, ocazie pentru cei care s-au hotărât mai târziu la ce facultate vor să meargă, dar şi pentru cei care vor să-şi mărească media de admitere obţinută în primăvară. Celelalte facultăţii din cadrul SNSPA organizează admiterea în luna iulie 2014, conform calendarului: FACULTATEA DE ADMINISTRAŢIE PUBLICĂ • Înscrierea candidaţilor: 14-19 iulie 2014 • Proba de concurs: 22 iulie 2014 Condiţii de admitere: 80% nota obţinută la examenul scris, 20% media examenului de bacalureat. Examen scris (tip grilă), la alegerea candidatului, dintre următoarele discipline: Economie, Geografie, Istorie, Limba română sau Limba engleză. FACULTATEA DE COMUNICARE SI RELAŢII PUBLICE • Înscrierea candidaţilor: 14-18 iulie 2014 • Proba de concurs: 20 iulie 2014 Condiţii de admitere: Examen scris, la alegerea candidatului, dintre următoarele discipline: Limba şi literatura română, Istorie, Economie, Psihologie sau Filosofie FACULTATEA DE MANAGEMENT • Înscrierea candidaţilor: 11-17 iulie 2014 • Proba de concurs: 19 iulie 2014 Condiţii de admitere: 50% nota obţinută la examenul scris, 50% media obţinuta la examenul de bacalaureat Examen scris (tip grilă), la alegerea candidatului, dintre următoarele discipline: Economie, Geografie, Istorie, Limba Engleză sau Matematică. FACULTATEA DE ŞTIINŢE POLITICE Sesiunile de pretestare Prima sesiune de pretestare: • Înscrieri: 1 februarie-10 aprilie 2014 (pentru pretestarea din 12 aprilie) • Pretestare: 12 aprilie 2014 A doua sesiune de pretestare • Înscrieri: 15 mai-8 iulie 2014 (pentru pretestarea din 10 iulie) • Pretestare: 10 iulie 2014 Condiţii de admitere: nota obţinută la examenul scris, susţinut în cele două sesiuni de pretestare. Examen scris, la alegerea candidatului, dintre următoarele discipline: Filosofie, Sociologie, Economie, Psihologie, Istorie sau Matematică. La admiterea din 2013, peste 3000 de candidaţi s-au înscris la admiterea la studiile universitare de licenţă la facultăţile SNSPA, concurenţa fiind, în medie, de 5 candidaţi pe locurile subvenţionate de la buget.

Sursa: Adevarul.ro

 

Târgul universităţilor din statele nordice: unde poţi studia în Suedia şi Danemarca

Universităţi din Danemarca şi Suedia îşi vor prezenta ofertele de studii gratuite de licenţă şi master, în limba engleză, în cinci oraşe din ţară, inclusiv în Capitală, în perioada 17 – 22 februarie, la târgul universitar „Education on Tour”. În Bucureşti, evenimentul va avea loc pe 21 februarie, între orele 14.00 şi 17.00, la Hotelul Novotel. Elevii şi studenţii interesaţi să-şi continue studiile în străinătate vor putea discuta personal cu reprezentanţii universităţilor despre programele oferite şi condiţiile de aplicare, iar participarea este gratuită, scrie Mediafax. Înscrierile se fac pe site-ul www.eef.ro. Învăţământul scandinav este gratuit pentru studenţii din Uniunea Europeană şi este printre cele mai bine cotate în topurile globale. Materiile şi subiectele sunt special concepute de către firme şi companii astfel încât atunci când studentul intră pe piaţă muncii, să fie pregătit să lucreze în domeniul în care a terminat studiile, au precizat organizatorii, într-un comunicat de presă. Pe lângă faptul că studiile de licenţă şi master sunt gratuite în Danemarca, din acest an studenţii din UE primesc o bursă din partea statului danez în valoare de 720 de euro, în cazul în care demonstrează că lucrează legal, în regim part-time, nu mai mult de 10-12 ore pe săptămână. Când va avea loc târgul în ţară: • Luni, 17 Februarie – 12.30 – Education on Tour Craiova – Colegiul National Carol I • Marti, 18 Februarie – 12.00 – Education on Tour Timisoara – Colegiul National Banatean • Miercuri, 19 Februarie – 12.00 – Education on Tour Oradea – Colegiul National Mihai Eminescu • Joi, 20 Februarie – 12.00 – Education on Tour Cluj – Liceul Teoretic „Gheorghe Şincai”; 11.00 – 14.00 – Boarding Day Cluj – Hotel Central; 14.00 – 17.00 – EEF Cluj – Hotel Central • Vineri, 21 Februarie – 14.00 – 17.00 – EEF Bucuresti – Hotel Novotel • Sambata, 22 Februarie – 11.00 – 14.00 – Boarding Day Bucuresti – Hotel Novotel

Sursa: Adevarul.ro

 

Cercetătorii clujeni folosesc nanoparticule de aur pentru tratarea cancerului hepatic

O echipă a Centrului de Nanomedicină al Institutului Regional de Gastroenterologie și Hepatologie „Octavian Fodor“ din Cluj-Napoca derulează un proiect de cercetare care vizează utilizarea nanoparticulelor de aur în tratarea cancerului hepatic, rezultatele pe cobai fiind încurajatoare. Câteva zeci de cercetători ai Centrului de Nanomedicină al Institutului Regional de Gastroen¬terologie și Hepatologie „Octavian Fodor“ din Cluj-Napoca au început în urmă cu doi ani un studiu de cercetare legat de aplicațiile nanoparticulelor de aur în tratamentului cancerului hepatic, care ar putea reprezenta o nouă șansă pentru pacienți. Proiectul beneficiază de un grant de finanțare din partea Ministerului Sănătății în valoare de două milioane de lei și se va încheia în 2015. Cercetătorul Teodora Mocan de la institutul clujean a explicat corespon¬dentului Mediafax principiul care stă la baza funcționării proiectului. „Cercetările legate de aplicațiile nanoparticulelor de aur în tratamentul cancerului hepatic au fost inițiate în 2012, odată cu contractarea unui grant de finanțare în valoare de două milioane de lei de la Ministerul Sănătății și vor dura până în 2015. Principiul pe care se bazează experimentele pe care le derulăm este acela că nanoparticulele de aur, care sunt de 1.000 de ori mai mici decât diametrul firului de păr, au proprietatea de a se supraîncălzi în momentul în care sunt iradiate laser. Prin încălzire și generarea unei temperaturi ridicate, sunt capabile să distrugă celule sau țesuturi. Aplicând această proprietate a nanoparticulelor de aur, am încercat să particularizăm pe cancerul hepatic această metodă de tratament, prin aceea că lucrăm la atașarea unor molecule biologice care să ne asigure distrugerea numai a celulelor canceroase și nu a celor normale“, a spus Teodora Mocan. Potrivit acesteia, după doi ani de cercetări cercetătorii clujeni au sintetizat câteva prototipuri de produși, care au fost testate deja pe culturi, au început experimentele de testare „in vivo“, pe cobai, urmând ca într-o ultimă etapă să adune toate rezultatele obținute și să propună o soluție optimă și cu reale șanse pentru a fi aplicate la oameni, „pentru a fi brevetată și propusă ca transfer tehnologic“. „Finalul proiectului va fi 2015, iar atunci vom aduna toate datele pe care le avem. Experimentele pe oameni sunt scopul final, dar pentru a iniția astfel proceduri este nevoie de mult mai multe teste și aprobări. Experimentele pe animale au început și se vor derula până la sfârșitul acestui an, urmând ca anul viitor să alegem soluțiile identificate. În urma experimentelor pe cobai, am constatat că tumorile s-au redus, iar munca noastră este de a îmbunătăți efectul obținut. Este un pas foarte important că se reduc tumorile și că ceea ce observăm în cazul țesutului normal ne stimulează așteptările vizavi de rezultate bune ale produșilor testați. Suntem încrezători că cercetările noastre vor aduce o șansă bolnavilor, suntem bucuroși să mergem în această direcție, sperăm ca eforturile noastre să fie răsplătite“, a subliniat cercetătorul clujean. Pentru obținerea grantului, proiectul a beneficiat de o evaluare internațională sută la sută, evaluarea științifică, „foarte dură, foarte exigentă“, fiind realizată de trei experți internaționali.

Microscop de forță atomică, unicat în România Aparatura existentă în Centrul de Nanomedicină este suficientă în acest moment pentru ceea ce s-a propus în proiect, laboratorul beneficiind de aproape tot spectrul de aparatură necesar sintezei de material, carac¬terizării complexe de material, efectuării de teste pe culturi de celule și animale, inclusiv o platformă separată de experimente „ex vivo“. „Încercăm să valorificăm și capitalul de organe, având în vedere specificul institutului, putem să testăm tratamentul direct pe tumori extirpate, pe țesuturi care au fost excizate, pentru că au cea mai mare similitudine cu țesutul uman real. Există aparatură care a fost adusă la institut în premieră în Europa de Est, iar instalarea ei s-a făcut cu specialiști de la firme străine, iar fiecare dintre noi a urmat cursuri specifice, atestate european pentru fiecare aparat achiziționat. Reușim în același spațiu să avem echipamentele necesare atât sintezei de nanoparticule, cu spectrul complet de molecule biologice, de caracterizare, incluzând microscopul de forță atomică, unicat în România ca și configurație. Pe partea de testare a efectelor biologice beneficiem de performanțele a două microscoape extrem de performante, dintre care unul hiperspectral“, a subliniat Mocan. Pe partea de testare cobai, cercetătorii clujeni au reușit să creeze condițiile de habitat pentru realizarea experimentelor pe animal imuno¬su¬presat, totul fiind absolut standardizat, „în condiții monitorizate și compute¬rizate de temperatură și umiditate, totul fiind în circuit închis“. „Toate aceste lucruri dau marele avantaj de a lucra într-un singur loc și de a nu fi necesar să plimbăm probe între laboratoare astfel încât să se altereze“, a menționat Teodora Mocan. La Institutul Regional de Gastroenterologie și Hepatologie „Octavian Fodor“ Cluj-Napoca au demarat anul trecut procedurile într-un proiect similar care se referă la aplicațiile cu nanoparticule de aur pentru tratamentul cancerului pan¬creatic.

Sursa: Curentul.ro

 

Inventator român, premiat în SUA pentru o bicicletă cu motor

Încă un român cunoaște succesul în afara frontierelor. Un orădean a creat o bicicletă cu motor, care i-a adus un premiu la un concurs important din Statele Unite. Modelul va fi produs de compania americană Local Motors și va fi vândut în întreaga lume, inclusiv în România. Inventatorul acestei biciclete cu motor se numește Ianis Vasilatos, are 37 de ani și este scenograf la Teatrul ”Regina Maria” din Oradea. A făcut studii de design la universitatea din oraș, iar acum câțiva ani s-a alăturat comunității internaționale de designeri care activează pe platforma online a companiei Local Motors. Astfel a ajuns să le prezinte americanilor prototipul bicicletei care a fost primit cu maxim interes. „Merge foarte repede, dar o să trebuiască reduse vitezele conform legislației. Producția este în desfășurare. Eu sper că până în vară, efectiv primele 12 bucăți vor fi deja asamblate și trimise către cei care le-au cumpărat. Abia aștept și eu să mă dau cu ea“, a spus inventatorul Ianis Vasilatos. O astfel de bicicletă costă aproape trei mii de dolari.

Sursa: Curentul.ro

 

Spitalele, în subordinea universităților

Zece spitale urmează să treacă de la Ministerul Sănătății către universitățile de medicină. Măsura a fost adoptată prin ordonanță de urgență. UMF Iași a solicitat deja două spitale din județ, iar în București, UMF „Carol Davila” va prelua, cel mai probabil, Spitalul Universitar. Noii „patroni” pot face investiții în spitale, cu banii din taxe și proiecte de cercetare. Actul medical va fi finanțat, ca și până acum, din fondul de asigurări.

Sursa: Evz.ro

 

Cine salvează un artist, salvează o lume

Un om are nevoie de ajutorul nostru. Este un artist. Ca profesor la Universitatea Naţională de Artă, Ionel Cojocariu a format mulţi dintre artiştii României de azi. Acum, într-un moment greu pentru el, în care se luptă pentru viaţa sa, foştii lui studenţi şi colegii lui, de toate vârstele, încearcă să găsească mijloace pentru a-l ajuta. Muzeul Naţional al Ţăranului Român ne invită sâmbătă, 15 februarie 2014, la ora 17:00, la vernisajul expoziţiei “Dar din dar…”, cu opere donate de artişti din toată ţara.

Expoziţia va putea fi vizitată, la Sala Tancred Bănăţeanu, până în 5 martie 2014, zi în care va avea loc o licitaţie găzduită de muzeu. O simplă vizită în expoziţie poate aduce câţiva lei în contul artistului. Cine nu va putea participa la licitaţie, va putea, totuşi, dona o modestă sumă de bani în acelaşi cont: RO08BPOS74507056413RON01 – Sucursala BANC POST Băneasa.

Achiziţionarea, la licitaţie, a uneia dintre frumoasele lucrări de artă expuse, la un preţ preferenţial, va aduce, sperăm, mijloacele necesare pentru ca Ionel Cojocariu să poată lupta pentru viaţa sa şi să se poată întoarce la catedră. Cine salvează un artist, salvează o lume. Veniţi alături de noi, pentru Ionel Cojocariu!

Sursa: Jurnalul.ro