Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 13.12.2013

PREUNIVERSITAR

 

Ghidul Erasmus+ a fost publicat. Programul va avea o finanţare de 1,8 miliarde de euro în 2014

Organizaţiile care doresc să solicite finanţare în 2014 în cadrul Erasmus+, noul program al Uniunii Europene pentru educaţie, formare profesională, tineret şi sport, pot începe pregătirea cererilor lor de grant începând de astăzi, anunţă Comisia Europeană. Noul ghid al programului Erasmus+, care conţine informaţii detaliate privind modalităţile de solicitare a finanţării, a fost publicat joi. Programul este deschis organizaţiilor din domeniul educaţiei, formării profesionale, tineretului şi sportului, care pot astfel solicita finanţarea online, începând cu sfârşitul lunii ianuarie. Persoanele fizice nu pot solicita direct un grant, ci trebuie să ia legătura cu universitatea, colegiul sau cu organizaţia de care aparţin, care vor solicita grantul în numele lor, se arată într-un comunicat de la Comisia Europeană. Program finanţat suplimentar, pentru peste 4 milioane de tineri „Procesul de lansare a programului Erasmus+ este în prezent în etapa finală şi suntem pregătiţi pentru etapa de implementare. Încurajez organizaţiile să studieze cu atenţie ghidul programului, pentru a se asigura că vor fi pe deplin pregătite în momentul în care procesul de solicitare a finanţării va începe online. Datorită creşterii cu 40 % a bugetului Erasmus+, peste 4 milioane de persoane, inclusiv studenţi, stagiari, cadre didactice şi voluntari, vor beneficia de granturi în următorii şapte ani”, a declarat Androulla Vassiliou, comisarul european pentru educaţie, cultură, multilingvism şi tineret. În 2014 vor fi disponibile, în cadrul programului Erasmus+, fonduri în valoare de 1,8 miliarde EUR pentru următoarele activităţi: • promovarea oportunităţilor de mobilitate deschise studenţilor, stagiarilor, cadrelor didactice şi altor categorii de personal implicat în învăţământ, tinerilor care participă la schimburile destinate lor şi voluntarilor. Termenul pentru depunerea cererilor vizând proiecte care implică mobilitate este 17 martie 2014 • crearea sau consolidarea de parteneriate între instituţiile şi organizaţiile din domeniul învăţământului, formării profesionale şi tineretului, pe de o parte, şi operatorii economici, pe de altă parte. Termenul pentru depunerea cererilor este aprilie 2014 • susţinerea dialogului şi dezvoltarea unei baze de cunoştinţe necesare pentru realizarea reformei în sistemele de educaţie, de formare profesională şi în cele care vizează tineretul. Consorţiile, organizaţiile şi grupurile de coordonare pot depune o singură cerere în numele mai multor organizaţii. Proiecte transnaţionale în sport ”Pe lângă universităţi şi instituţii de formare profesională, vor beneficia de finanţare, pentru prima dată, noi parteneriate inovatoare. Aşa-numitele „Alianţe ale cunoaşterii” şi „Alianţe ale competenţelor sectoriale” vor crea sinergii între educaţie şi muncă, permiţând instituţiilor de învăţământ superior, furnizorilor de formare profesională şi întreprinderilor să promoveze inovarea şi spiritul antreprenorial şi să dezvolte noi programe de învăţământ şi noi calificări pentru a atenua problema deficitului de competenţe”, mai arată documentul. În domeniul sportului, accentul se va pune pe proiecte transnaţionale care susţin sportul de masă şi care abordează provocări transfrontaliere precum „aranjarea” meciurilor, dopajul, violenţa şi rasismul şi care favorizează buna guvernanţă, egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi, incluziunea socială şi activitatea fizică pentru toţi. Context Ghidul programului Erasmus+ oferă informaţii detaliate referitoare la obiective, la priorităţi, la oportunităţile de finanţare pentru fiecare acţiune, inclusiv informaţii tehnice privind cererile de grant ţi procesul de selecţie, precum şi cu privire la dispoziţiile financiare şi administrative legate de acordarea granturilor. Programul Erasmus+ combină toate schemele de finanţare actuale ale UE pentru educaţie, formare profesională şi tineret, inclusiv Programul Învăţare pe tot parcursul vieţii (Erasmus, Leonardo da Vinci, Comenius, Grundtvig), programul „Tineret în acţiune” şi cinci programe de cooperare internaţională (Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink şi programul de cooperare cu ţările industrializate). El introduce, de asemenea, pentru prima dată, măsuri de sprijin în favoarea sportului. Programul integrat va facilita înţelegerea de către solicitanţi a oportunităţilor de grant disponibile, în timp ce alte simplificări vor facilita la rândul lor accesul la program. Şase milioane de tineri din UE sunt şomeri ”Erasmus+ urmează să fie lansat într-un moment în care aproape şase milioane de tineri din UE sunt şomeri – nivelul şomajului depăşind 50 % în anumite ţări. În acelaşi timp, există peste 2 milioane de locuri de muncă vacante, iar o treime dintre angajatori declară că întâmpină dificultăţi în angajarea de personal cu competenţele necesare. Aceasta demonstrează existenţa unui deficit semnificativ de competenţe în Europa”, susţin reprezentanţii CE. Erasmus+ va aborda problema acestui deficit oferind oportunităţi de studiu, de formare profesională, de a acumula experienţă profesională sau de a participa la acţiuni de voluntariat în străinătate. Calitatea şi relevanţa organizaţiilor şi sistemelor europene de educaţie, de formare şi care vizează tineretul vor fi consolidate prin sprijinul acordat îmbunătăţirii metodelor de predare şi de învăţare, noilor programe de învăţământ şi dezvoltării profesionale a membrilor personalului didactic şi a lucrătorilor din domeniul tineretului, inclusiv prin intermediul unei cooperări mai strânse între instituţiile de învăţământ şi operatorii economici. Bugetul de 14,7 miliarde EUR pentru perioada 2014-2020 ţine cont de previziunile de inflaţie şi reprezintă o creştere cu 40 % faţă de nivelurile actuale. Este de aşteptat să se aloce fonduri suplimentare pentru învăţământul superior care implică mobilitate şi pentru consolidarea capacităţilor în cazul ţărilor care nu sunt membre ale UE. Negocierile în acest sens vor fi finalizate în 2014. Următoarele etape Organizaţiile interesate sunt încurajate să citească ghidul programului pentru a obţine mai multe informaţii despre diferitele posibilităţi de finanţare. Ele sunt invitate să transmită cererile lor (în cele mai multe cazuri online) la Agenţia Naţională din propria ţară (pentru România, Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale) sau la Agenţia Executivă pentru Educaţie, Audiovizual şi Cultură. Erasmus+, noul program al UE pentru educaţie, formare, tineret şi sport, planificat să înceapă în ianuarie, a fost aprobat pe 19 noiembrie de Parlamentul European, apoi de către statele membre. Programul, care se va desfăşura pe o perioadă de şapte ani, are ca scop stimularea dezvoltării competenţelor şi a capacităţii de inserţie profesională şi sprijinirea modernizării sistemelor de învăţământ, de formare profesională şi pentru tineret. Erasmus+ va beneficia de un buget de 14,7 miliarde de euro, ceea ce înseamnă cu 40% mai mare decât nivelurile actuale. Peste 4 milioane de persoane vor beneficia de sprijin pentru a studia, pentru a urma cursuri de formare profesională, pentru a munci sau pentru a desfăşura activităţi de voluntariat în străinătate, printre acestea numărându-se 2 milioane de studenţi din învăţământul superior, 650 000 de ucenici şi de elevi din învăţământul profesional, precum şi peste 500 000 de tineri implicaţi în programe de schimburi de tineri sau de voluntariat în străinătate.

Sursa: Adevarul.ro

 

Ce drepturi suplimentare au elevii din Irlanda de Nord: îşi pot nota profesorii

Elevii din Irlanda de Nord sunt implicaţi în procesul de evaluare a calităţii educaţiei, ei oferind feedback în scris atât despre evoluţia personală, cât şi despre profesorii lor şi şcoala unde învaţă. Programa şcolară din Irlanda de Nord îi încurajează pe elevi să se implice în evaluarea lor de la clasă, să vorbească, să se autoevalueze şi să îmbunătăţească modul în care abordează învăţătura, dar şi să pună frecvent întrebări şi să înveţe unii de la alţii, scrie OECD Education Today. Lucrul acesta îi ajută pe elevi să dezvolte abilitatea de a reflecta şi a analiza propriile experienţe. Inspectorii şcolari evaluează unităţile de învăţământ şi în acest sens, să vadă dacă elevii sunt într-adevăr încurajaţi să se implice în popria evaluare, dar şi în a şcolii şi a profesorilor. Această implicare a elevilor în procesul educaţional s-a văzut şi în rezultatele PISA 2012. 65% din copii de 15 ani din Irlanda de Nord învaţă în şcoli unde au oportunitatea de implicare şi dau feedback în scris şcolii despre profesori, lecţii şi resursele unităţii de învăţământ, faţă de media OECD a elevilor lăsaţi să se implice în astfel de evaluări, care este de 61%. Acest feedback oferit de elevi ajută autorităţile să îşi dea seama cât de bun şi echitabil este sistemul din punctul de vedere al beneficiarilor.Marea Britanie ocupă locul 26 din lume la capitolul educaţie, potrivit rezultatelor testelor PISA 2012.

Sursa: Adevarul.ro

 

Antrenamentele scafandrilor salvatori de la  ISU „Drobeta” se fac la o şcoală generală

Scafandrii nu au o misiune deloc uşoară, se expun unor pericole la fiecare misiune şi rezistă la presiunea de sub apă. Având în vedere că aceştia sunt pompieri, iar pompierii sunt permanent expuşi la pericole, cei cinci scafandri-salvatori sunt obişnuiţi cu riscul. Pentru a-şi perfecţiona deprinderile de salvare şi recuperare a victimelor în mediul acvatic, dar şi de utilizare a echipamentelor din dotare, echipa de scafandri salvatori din cadrul ISU ”Drobeta” se antrenează la bazinul Şcolii Generale nr. 7 din municipiul Drobeta Turnu Severin. Scafandrii se antrenează, zilnic, pe ture de serviciu, cel puţin trei ore, în cadrul subunităţii de pompieri şi săptămânal, două ore, în mediul acvatic. „Posibilitatea desfăşurării antrenamentului, la bazinul de înot, este o oportunitate oferită de Şcoala Generală nr. 7, iar activitatea se desfăşoară sub  coordonarea profesorului de înot al unităţii de învăţământ”,a precizat Ramona Nistor, purtătorul de cuvânt al ISU „Drobeta”. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Drobeta” al judeţului Mehedinţi are în componenţa sa o echipă operaţională de scafandri, formată din cinci pompieri care au absolvit cursul de iniţiere la Centrul de Scafandri al Ministerului Apărării Naţionale, din municipiul Constanţa, obţinând brevete de scafandru – salvator. Cei cinci scafandri sunt atestaţi pentru intervenţii în mediul acvatic de salvare şi recuperare a victimelor şi au fost încadraţi la Detaşamentul de pompieri Drobeta Turnu Severin, pentru a deservi întregul judeţ. Echipa de scafandri a ISU Mehedinţi este atestată pentru intervenţii la adâncimi de până la 40 de metri în ape deschise, însă, conform procedurilor specifice, nu intervine în ape acoperite cu strat de gheaţă, în interiorul peşterilor, puţurilor, la epave, sau pentru lucrări industriale şi nici când curenţii sunt puternici sau vizibilitatea este foarte redusă. Echipa de scafandri a ISU Mehedinţi a devenit operaţională la începutul acestui an, iar în această perioadă a desfăşurat trei misiuni în judeţul Mehedinţi şi o misiune în afara graniţelor judeţului Mehedinţi, la solicitarea şi în sprijinul colegilor din judeţul Dolj.

Sursa: Adevarul.ro

 

Matematicieni din şapte judeţe şi din Republica Moldova intră în competiţie la Şimleu Silvaniei

La Şcoala Gimanzială „Silvania” din Şimleu Silvaniei, judeţul Sălaj, începe vineri, 13 decembrie, cea de-a VIII-a ediţie a Concursului Interjudeţean de Matematică „Teodor Topan”. Potrivit informaţiilor primite de la purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar, Marcel Lucaciu, în competiţie sunt înscrişi 293 de elevi de la şcoli gimnaziale, licee teoretice şi colegii naţionale din Zalău, Şimleu Silvaniei, Jibou, Baia Mare, Satu Mare, Sighetu Marmaţiei, Oradea, Marghita, Bistriţa, Dej, Cluj-Napoca, Rîmnicu Vâlcea şi Chişinău. Festivitatea de deschidere se va desfăşura sâmbătă, 14 decembrie 2013, de la ora 8. Proba scrisă se va derula între orele 9-12, iar festivitatea de premiere va avea loc, la ora 18, la Casa de Cultură Orăşenească din Şimleu Silvaniei. Concursul este organizat începând din anul şcolar 2006-2007, de către Şcoala Gimnazială „Silvania” Şimleu Silvaniei în parteneriat cu Primăria oraşului Şimleu Silvaniei şi Inspectoratul Şcolar al judeţului Sălaj, în memoria profesorului şimleuan Teodor Topan. Autor al mai multor culegeri de probleme şi plachete de versuri (cea mai cunoscută dintre ele fiind „Triunghiul cu stele”), Teodor Topan a rămas în memoria comunităţii şimleuane drept un profesor de matematică şi un poet de excepţie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Anchetă a ISJ Vaslui, după ce părinţii unor elevi au cumpărat bănci noi în sala de clasă

Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Vaslui a demarat o anchetă la Şcoala numărul 5 „Ştefan cel Mare“ din Vaslui, după ce părinţii elevilor unei clase primare au fost nevoiţi să cumpere bănci noi în sala de cursuri. Conducerea ISJ susţine că a declanşat această anchetă deoarece achiziţiile din banii părinţilor sunt interzise. „Nu este normal ceea ce se întâmplă la această şcoală, ca părinţii să cumpere băncile pentru elevi. Unităţile de învăţământ au bani pentru a face astfel de investiţii, iar diriginţii sau învăţătorii trebuie să solicite directorilor să se ocupe de modernizarea sălilor de clasă. Însă, dacă decizia pentru cumpărarea acelor bănci aparţine părinţilor, atunci pot să o facă. Vom face anchetă să vedem ce este acolo“, a declarat pentru Mediafax, inspectorul general al ISJ Vaslui, Gabriela Plăcintă. De partea cealaltă, conducerea unităţii de învăţământ susţine că decizia de a face o astfel de achiziţie a aparţinut comitetului de părinţi, fără ca aceştia din urmă să fie obligaţi să cumpere băncile de învăţătoare. „Am discutat cu învăţătoarea de la acea clasă şi mi-a spus că părinţii au fost cei care au luat hotărârea de a se cumpăra acele blaturi care se pun pe bănci, pentru a le înlocui pe cele vechi. Învăţătoarea chiar a venit cu ideea de a se cumpăra huse pentru a fi puse pe bănci, însă părinţii nu au fost de acord. În final, fiecare părinte a pus câte 20-30 de lei şi s-au făcut acele investiţii“, a precizat Sorin Popopiu, directorul Şcolii gimnaziale „Ştefan cel Mare“ din Vaslui. Din câte se pare, nemuţumirea unor părinţi a apărut după ce, în ultima şedinţă a comitetului, s-a discutat şi despre intenţia achiziţiei unui videoproiector, pentru care fiecare din cei 28 de elevi din clasa respectivă ar urma să contribuie cu câte 50 de lei.

Sursa: Adevarul.ro

 

STUDIU Peste 20% din copiii din mediul rural nu termină nici opt clase

Unul din doi copii români trăieşte în sărăcie, iar unul din 10 trăieşte în gospodării în care niciunul dintre părinţi nu are un loc de muncă. Sărăcia este una dintre cauzele principale ale abandonului şcolar, care este destul de ridicat în mediul rural: aproape 78% nu termină gimnaziul şi doar unul din doi copii născuţi la sat ajunge la liceu, arată un studiu al World Vision România. În jur de 1,7% dintre copiii din mediul rural abandonează şcoala din cauza situaţiei socio-economice a familiei, judeţele Vaslui şi Dolj fiind pe primele locuri în ceea ce priveşte efectele sociale de tipul acesta ale sărăciei. „Copiii abandonează şcoala fiindcă încearcă să-şi sprijine familiile, să contribuie la venit, iar fetele mai abandonează şi fiindcă se mărită de mici”, a explicat joi sociologul World Vision, Mina Petre. Spre exemplu, în Dolj, în 2008, 1.320 de elevi renunţau la şcoală, iar în 2013, 2.066 de elevi au renunţat la şcoală. Un sfert dintre copii renunţă la şcoală din cauza sărăciei şi a rezultatelor proaste la şcoală, dar şi a distanţei pe care trebuie să o parcurgă până la şcoală, atarge atenţia Daniela Buzducea de la World Vision România. Consecinţele nivelului de trai se văd şi în rezultatele de la examenele naţionale. La Evaluarea Naţională, spre exemplu, 30% din elevii din mediul rural au note sub 5, în timp ce doar 12% din copiii de la oraş au note atât de mici. Aproximativ 20% dintre copiii săraci de la sat consideră că sunt trataţi mai prost la şcoală decât colegii lor mai înstăriţi şi, în medie, elevii din mediul rural petrec cu aproximativ un an mai puţin în învăţământul primar şi gimnazial, comparativ cu cei din urban. Rata mortalităţii infantile este aproape dublă în mediul rural faţă de urban În ceea ce priveşte sănătatea copiilor din mediul rural, sărăcia creşte riscul deficienţelor nutriţionale şi de îmbolnăviri frecvente. Astfel, rata mortalităţii infantile este aproape dublă în mediul rural faţă de urban: 11,8% faţă de 6,6%. „În Dolj, cel mai sărac judeţ din ţară după Vaslui, 40% dintre decesele infantile puteau fi evitate. În mediul rural, două treimi din familiile din mediul rural îşi tratează copiii bolnavi acasă, fără medic”, a mai spus Buzducea. În plus, în jur de 70% dintre copiii nu mănâncă sănătos şi adecvat vârstei lor, consumând cârnaţi, mezeluri, prăjeli şi sucuri acidulate. Cum poţi ajuta un copil dintr-o familie săracă Organizaţia umanitară World Vision a demarat un program, „Donator de viitor”, prin care îi invită pe cetăţenii români să ajute financiar unul dintre cei 600 de copiii care provin din familii sărace din 13 comunităţi defavorizate din judeţul Dolj înscrişi în program. Donatorii pot contribui cu suma de 68 de lei/lună şi vor putea coresponda cu copiii prin intermediul scrisorilor. Cei de la World Vision spun că astfel, oamenii le acordă mai mult decât un simplu sprijin financiar anonim. 160 din cei 600 de copii şi-au găsit deja donatori. Banii din donaţii se vor folosi la dotarea şcolilor şi grădiniţelor cu material didactic, laboratoare de informatică, racordarea unităţilor de învăţământ la reţeaua de apă curentă, deschiderea şi modernizarea clinicilor medicale, îmbunătăţirea drumurilor de acces către şcoli, crearea de spaţii pentru activităţi culturale, organizarea de tabere şi derularea de programe educaţionale pentru mame cu privire la sănătatea şi nutriţia copilului. Astfel copiii vor putea ajunge mai uşor la şcoală, vor avea condiţii mai bune de studiu şi acces la servicii medicale de calitate, susţin reprezentanţii asociaţiei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Alte două şcoli din Târgovişte au suspendat orele din cauza frigului din clase

Alte două şcoli din Târgovişte care nu beneficiază de agent termic au solicitat Inspectoratului Şcolar Dâmboviţa suspendarea cursurilor din cauza frigului din clase. Elevii de la cele două unităţi de învăţământ vor sta acasă săptămâna viitoare, orele urmând să fie recuperate în ianuarie. Două unităţi de învăţământ din municipiul Târgovişte – Şcoala „Mihai Viteazul” şi Şcoala „Paul Bănică” – vor suspenda cursurile începând de săptămâna viitoare.   Reprezentanţii celor două unităţi de învăţământ au propus suspendarea cursurilor începând de luni, întrucât caloriferele electrice nu încălzesc suficient sălile de clasă, a afirmat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dâmboviţa, Mihaela Anton.   Săptămâna aceasta, în total, cinci şcoli din Târgovişte au propus suspendarea cursurilor din cauza frigului din clase. În două dintre cele cinci unităţi de învăţământ, respectiv Şcoala „Matei Basarab” şi Liceul „Bălaşa Doamna”, cursurile au fost suspendate doar pentru elevii din ciclul primar, în timp ce în şcolile „Radu cel Mare”, „Paul Bănică” şi „Mihai Viteazul” decizia de suspendare a cursurilor este valabilă pentru toţi elevii.   Cursurile vor fi suspendate până la începerea vacanţei de iarnă, urmând să fie recuperate în luna ianuarie, când orarul zilnic va fi prelungit cu o oră, a precizat purtătorul de cuvânt al ISJ Dâmboviţa.   În urma deciziei de suspendare a cursurilor, câteva sute de elevi vor rămâne acasă.   În municipiul Târgovişte funcţionează 34 unităţi de învăţământ dintre dare 14 licee, zece şcoli gimnaziale, nouă grădiniţe şi o Şcoală Gimnazială Specială.   Duminică şi luni, 13 unităţi de învăţământ din Târgovişte care nu aveau căldură au primit peste 300 de calorifere electrice, cumpărate din banii municipalităţii şi ai unei firme care a donat către Consiliul Judeţean Dâmboviţa banii necesari achiziţionării a peste 150 de calorifere.   Zeci de imobile din Târgovişte – unităţi şcolare, blocuri de locuinţe ANL, blocuri de locuinţe sociale şi instituţii publice între care şi primăria – au rămas fără căldură după ce societatea de termoficare Termica, la care respectivele imobile erau racordate, a intrat în insolvenţă şi şi-a încetat activitatea.

Sursa: Adevarul.ro

 

Genele copiilor, mai importante pentru rezultatele la examene decât calitatea școlii

Genele unui copil au un impact mult mai mare asupra rezultatelor la examene decât calitatea școlii sau eforturile părinților, susține un studiu publicat de cercetătorii de la Kings College din Londra , preluat de Daily Mail și citat de Agerpres. Potrivit cercetării care a analizat rezultatele a 11.000 de adolescenți la examenul GCSE (examen susținut la vârsta de 14-16 ani, la mai multe subiecte, în Marea Britanie, n.red.), ADN-ul este de două ori mai important decât factorii care țin de mediul în care învață copilul — cum ar fi alegerea școlii — în ceea ce privește succesul educațional. Potrivit Daily Mail, studiul pare să susțină afirmația controversată făcută de primarul Londrei, Boris Johnson, în urmă cu o lună, care a sugerat că unele persoane ajung în poziții importante deoarece sunt în mod natural mai inteligente decât altele. Noul studiu sugerează că genele fiecărui copil sunt responsabile, în medie, pentru o diferență de 58% în ceea ce privește rezultatele la subiecte importante cum ar fi limba engleză, matematica și științele. Factorii de mediu, cum ar fi școala, cartierul și casa familiei, ar avea, potrivit cercetătorilor, un impact de doar 29% asupra rezultatelor la examene. De asemenea, genetica pare să aibă o influență mai mare asupra rezultatelor la subiectele științifice (58%) decât asupra celor la științe umaniste (42%), cum ar fi studiile privind mass-media, arta sau muzica. Cercetarea, publicată în jurnalul PLoS ONE, susține că rezultatele s-ar putea dovedi „incomode“ pentru persoanele din sistemul educațional.

Sursa: Curentul.ro

UNIVERSITAR

Campania „Student bun de Crăciun” la Universitatea din București. Ce „MINUNI” fac tinerii de aici

Pentru al patrulea an consecutiv, studenţii Universităţii din București, cuprinși de magia sărbătorilor, își doresc să aducă zâmbete pe chipul celor care nu se pot bucura pe deplin de Sfânta Sărbătoare a Crăciunului. În acest an asociaţiile studenţești ale Universității din București au anunțat campaniile umanitare pe care le desfășoară: 1. Moș Nicolae este la Universitatea din București Studenţii Universităţii din București au strâns până joi, 5 decembrie 2013, la sediul Facultăţii de Drept (Bd. Mihail Kogălniceanu, nr. 36-46, sector 5, București) cadourile ce au fost oferite de Moș Nicolae copiilor din Centrul de Plasament „Sfântul Ștefan” Perișoru, județul Călărași. Cei care au dorit să îi sprijine pe copii au donat îmbrăcăminte, încălţăminte, jucării, dulciuri ambalate sau sigilate, materiale educative (șah, puzzle, coli, creioane, pixuri, set de pictură, cărți de colorat). 2. ASUB te face Moș Crăciun Asociația Studenților Universității din București (ASUB) desfășoară în perioada 1-18 decembrie 2013 un proiect caritabil pentru a le oferi unor copii ce nu au o viață ușoară și nici norocul de a avea strictul necesar, magia Crăciunului și sărbători fericite. Donațiile constau în haine, jucării și rechizite. 3. Campanie umanitară a Facultăţii de Administraţie și Afaceri Cercul studențesc „Afaceri, Etică și Responsabilitate socială” (AERS) al Facultății de Administrație și Afaceri din cadrul Universității din București, în parteneriat cu Școala de Arte și Meserii (SAM) nr. 3 din București, au desfășurat proiectul „Noi nu suntem indiferenți, noi suntem prietenii voștri”, în perioada 25 noiembrie – 5 decembrie 2013. Organizatorii au invitat toți studenții să dăruiască cadouri de sărbători celor peste 600 de tineri cu dizabilități și foarte săraci din cadrul Şcolii de Arte și Meserii nr. 3. 4. Concert caritabil „După datini colindăm” al Asociaţiei Studenţilor Teologi Ortodocşi (ASTO) Asociaţia Studenţilor Teologi Ortodocşi (ASTO) din cadrul Facultăţii de Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul” organizează a treia ediţie a concertului caritabil „După datini colindăm”, pe data de 12 decembrie 2013, la sediul nou al Bibliotecii Naţionale, începând cu ora 18:30. Intrarea este liberă pentru publicul larg, accesul în sală realizându-se începând cu ora 18:00. 5. Expoziţia de lumânări decorative de la Facultatea de Sociologie și Asistenţă Socială Facultatea de Sociologie și Asistenţă Socială a organizat miercuri, 4 decembrie 2013, între orele 10:00-16:00, la sediul facultăţii, o expoziţie de lumânări decorative. Lumânările decorative au fost realizate manual de tinerii cu dizabilităţi mintale din cadrul Asociaţiei Ateliere Protejate. 6. Serata de Crăciun a Asociației Studenților la Istorie „Dacia” Aflat la cea de-a IX-a ediție, „Serata de Crăciun” este un proiect caritabil desfășurat de Asociația Studenților la Istorie „Dacia” pentru copiii a căror realitate este una lipsită de sprijinul material al familiei. Membrii asociației doresc să îndeplinească măcar câteva dintre visurile copiilor aflați în plasament la Complexul de Servicii Sociale „Sfântul Nicolae”, prin desfășurarea unui program de strângere de fonduri și de produse (alimente, produse școlare, dulciuri, hăinuțe și jucării). 7. Proiectul „Moș Crăciun” al Asociației Studenților Biologi Asociația Studenților Biologi, prin proiectul „Moș Crăciun”, organizează în perioada 6-15 decembrie campania umanitară de sărbători prin care își propune să aducă magia sărbătorilor și speranță persoanelor aflate în dificultate. În acest an studenții și-au orientat atenția spre beneficiarii Asociației Don Orione și tinerii cu dizabilități, având vârste cuprinse între 2 ani și 20 de ani, care suferă de tulburări de spectru autist, tulburări de limbaj, boli genetice, Sindrom Down, tetrapareză şi alte deficienţe și vârstnici. 8. Campania „Dăruiește un zâmbet!” a Asociației Studenților la Geografie Asociaţia Studenţilor Geografi, cu sprijinul Facultăţii de Geografie, organizează şi în acest an Campania de Crăciun „Dăruiește un zâmbet!”, prin care urmăreşte sprijinul unor copii din zone defavorizate, cu care soarta nu a fost atât de blândă. Anul acesta, campania este una mai complexă şi cuprinde mai multe activităţi: a) Comercializarea de produse handmade.  b) Donaţii. c) Spectacol de Crăciun. 9. ELSA Christmas Charity 2013 Asociația europeană a studenților în drept – ELSA organizează în perioada 4-17 decembrie, între orele 10:00 și 20:00 în faţa Aulei Magna a Facultăţii de Drept, o campanie de donații de haine, rechizite, jucării sau bani pentru a aduce bucurie copiilor în zi de sărbătoare. Satul în care vor ajunge cadourile se numește Izvoru și se găsește în Comuna Gogoșari, jud. Giurgiu.

Sursa: Evz.ro

 

Poziţii contrare între membrii CNA în privinţa unui spot publicitar cu Ecaterina Andronescu

Un spot publicitar pentru promovarea egalităţii de şanse în care a apărut Ecaterina Andronescu a fost analizat joi de CNA, membrul Narcisa Iorga spunând că publicitatea în legătură cu oamenii politici este interzisă în afara campaniei, însă propunerea sa de interzicere a clipului a fost respinsă. Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, un spot publicitar pentru proiectul „Împreună pentru informarea, conştientizarea şi promovarea egalităţii de şanse şi gen”, în care a apărut şi Ecaterina Andronescu. Spotul a fost difuzat în luna decembrie la mai multe televiziuni. Narcisa Iorga, membru al CNA, a spus că respectivul spot încalcă articolul 139 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia „Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală”, pentru că Ecaterina Andronescu este senator. Astfel, Narcisa Iorga a propus aplicarea unei decizii de intrare în legalitate în cazul acestui spot, fapt care presupune că acesta nu mai poate fi difuzat până nu este modificat astfel încât să respecte legislaţia audiovizualului. Însă, propunerea sa nu a întrunit numărul minim necesar de voturi (6) pentru a fi aplicată. „Pentru” intrarea în legalitate a respectivului spot publicitar au votat patru membri ai Consiliului (Narcisa Iorga, Florin Gabrea, Lorand Turos şi Laura Georgescu), în timp ce „împotrivă” au votat Monica Gubernat, Cristina Trepcea, Christian Mititelu şi Radu Călin Cristea. Narcisa Iorga a spus că nu este nicio diferenţă între acest spot cu senatorul PSD Ecaterina Andronescu, care poate emite în continuare pe posturile TV cu acordul CNA, şi un alt spot publicitar interzis de la difuzare de CNA în anul 2009, în care apărea Monica Iacob Ridzi, care la vremea respectivă era ministru al Tineretului şi Sportului din partea PDL. „Eu nu văd nicio diferenţă între cazul Monica Ridzi şi cazul Ecaterina Andronescu. Una era ministru, cealaltă este senator. Singura diferenţă era că una era de la PDL şi cealaltă este de la PSD. Eu nu citesc altfel acest articol 139 (…). Este un om politic de la PSD care are voie să facă publicitate, iar dacă este de la PDL nu are voie. Sunt curioasă dacă mâine apar alte spoturi publicitare cu oameni politici de la PDL, parlamentari, primari, ce or fi ei, tot aşa votaţi? Dacă, de mâine încolo, toţi oamenii politici apar în spoturi publicitare la orice, ce facem?”, a întrebat Narcisa Iorga în şedinţa de joi a CNA. În schimb, membrul CNA Monica Gubernat a spus că Monica Iacob Ridzi promova un eveniment propriu, în timp ce Ecaterina Andronescu promovează o idee. „Dacă primarii PDL, parlamentarii PDL promovează o idee, chiar n-am absolut nimic împotrivă sau în principiu”, a spus Gubernat. La rândul său, Narcisa Iorga a spus că în spotul în care apărea Ridzi era promovată Ziua internaţională a tineretului, care se sărbătoreşte pe 2 mai. De asemenea, Iorga a spus că Legea audiovizualului interzice publicitatea în legătură cu oameni politici în afara campaniei. „Doamna Andronescu e un om politic PSD care are voie de la CNA să facă publicitate comercială”, a insistat Iorga. La invitaţia Monicăi Gubernat să ţină cont şi de „spiritul legii”, nu doar de „litera legii”, Narcisa Iorga a răspuns ironic: „Spiritul legii spune că PSD are voie şi PDL nu”. „Dacă vreţi dumneavoastră să politizaţi, n-aveţi decât”, a venit imediat răspunsul Monicăi Gubernat. „Dumneavoastră aţi politizat prin vot, oamenii propuşi de PSD şi PNL (în CNA, n.r.) au votat pentru publicitate politică la PSD”, i-a răspuns la rândul său Narcisa Iorga. În schimb, membrul CNA Lorand Turos a atras atenţia că el nu vrea ca membrii Consiliului să meargă „pe o latură politică a discuţiilor”. El a precizat însă că nu s-ar bucura ca în viitor în spoturile publicitare difuzate în afara campaniei electorale să apară politicieni. „Consiliul face şi desface, poate să interpreteze într-un fel sau altul. Eu, sincer, nu mă bucur, dar accept această interpretare a Consiliului în urma acestui vot. Sincer nu m-aş bucura ca în viitor, în diferite reclame, spoturi publicitare, plătite sau neplătite, din bani privaţi sau din bani europeni, să apară politicieni. Eu cred că realizatorii spotului sau cei care probabil cu bună intenţie s-au alăturat acestei campanii nu ştiau exact această prevedere a Codului şi ce era în spatele acestei prevederi când s-a formulat (…) Dar, în naivitatea mea, am încrederea că politicienii nu vor abuza de interpretarea pe care am dat-o astăzi şi că politicienii nu vor apărea în spoturi publicitare plătite sau neplătite”, a mai spus Lorand Turos. În schimb, membrul CNA Christian Mititelu a spus că în cazul acestor spoturi este importantă şi cauza. „Sunt unii care i-au reproşat în Marea Britanie prinţului Charles că a făcut reclamă unei alte ţări, România (…) Te mai uiţi şi la cauză”, a spus Christian Mititelu. El a precizat că în privinţa spotului cu Ecaterina Andronescu cauza era „egalitatea de şansă”. Mititelu a spus că nu ştie dacă Ecaterina Andronescu a avut de câştigat din apariţia în acest spot, însă „cauza poate că a câştigat”, pentru că Ecaterina Andronescu este o persoană „mai respectată şi care nu e aşa partizană ca politician”. „Dacă noi ar trebui să aplicăm legea ca o maşinărie, probabil că nu ar mai fi nevoie de noi. Ar fi un calculator care ar aplica legea pur şi simplu fără să se uite nimeni cu minte şi cu spirit la ce se întâmplă acolo. E foarte importantă cauza pentru care se face această campanie”, a spus, la rândul său, membrul CNA Cristina Trepcea. Pe de altă parte, Monica Gubernat a întrebat retoric dacă Ilie Năstase poate fi considerat sau nu om politic, având în vedere că a fost membru de partid şi a candidat la primăria Capitalei. Ea s-a referit la faptul că Ilie Năstase apare în numeroase reclame, chiar dacă a candidat la un moment dat pentru o funcţie politică. Pe de altă parte, tot în şedinţa de joi, CNA a analizat un alt spot publicitar la detergentul Bonux. În acest spot era folosit incorect cuvântul „totdeauna” în loc de „întotdeauna”. În acest caz, la propunerea Narcisei Iorga, CNA a decis să aplice o decizie de intrare în legalitate, fapt care presupune că acesta nu mai poate fi difuzat în forma în care încalcă legislaţia audiovizualului. Spotul respectiv încalcă articolul 83 din Codul audiovizualului, potrivit căruia „Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia de a asigura respectarea normelor ortografice, ortoepice şi morfologice ale limbii române, stabilite de Academia Română”.

Sursa: Gandul.info

 

2013, anul premiilor pentru compania SIVECO România

Anul 2013 a însemnat pentru compania SIVECO România câştigarea a 28 de premii, dintre care 8 naţionale, iar 20 la nivel internaţional. Acest palmares reprezintă confirmarea valorii şi proiectelor companiei româneşti, devenită un nume de referinţă nu doar pe piaţa internă, ci şi pe cea internaţională datorită contractelor derulate în 27 de ţări, pe 4 continente. Proiectul „Conţinut educaţional pentru copii cu nevoi educaţionale speciale”, implementat de Ministerul Educaţiei Naţionale, prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanţare Externă, în parteneriat cu SIVECO România şi Universitatea Naţională de Apărare „Carol I”, a primit cea mai înaltă distincţie acordată la nivel mondial unui proiect IT – World Summit Award Winner 2013, la categoria elnclusion&Empowerment. Ulterior, proiectul „Proces educaţional optimizat în viziunea competenţelor societăţii cunoaşterii”, implementat de acelaşi consorţiu, a câştigat medalia de aur la Congresul Mondial Internaţional Project Management Association, unde au fost laureate două proiecte de e-Learning înscrise din România, de către SIVECO şi partenerii săi, la categoria „Project Excellence in Medium-Sized Projects”. Dintre alte premii internaţionale obţinute de compania românească ar fi de menţionat şi Medalia de Aur din cadrul celei de-a 10 ediţii a competiţiei International Business Awards, la Categoria „Company of the year – Computer Software”. Un succes la fel de notabil al companiei a fost desemnarea drept Campion Naţional în cadrul competiţiei European Business Awards 2013/2014. În această calitate, SIVECO va reprezenta România şi va concura pentru „Ruban d’Honneur”. De asemenea, tot în 2013, SIVECO a fost desemnată una dintre cele mai performante şi mai inovatoare companii de e-Learning din Europa, în cadrul competiţiei EdTech 20, organizată de Edxus Group, Londra. Pe plan intern, cele 8 premii naţionale au confirmat expertiza companiei în derularea de proiecte cu acoperire naţională, expertiză construită în 21 de ani de o echipă de specialişti de excepţie. Soluţiile SIVECO România contribuie la reducerea decalajelor digitale şi îmbunătăţesc activitatea multor instituţii publice precum Ministerul Agriculturii, Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul Sănătăţii, Ministerul pentru Societatea Informaţională, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Ministerul de Finanţe. SIVECO România dezvoltă proiecte cu impact social deosebit, precum cele pentru Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Agenţia de Plăţi şi Intervenţii pentru Agricultură, Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă, Autoritatea Naţională Vamală, Biroul de Credit, Inspectoratul General al Poliţiei Române etc.

Sursa: Puterea.ro