Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 13.02.2014

PREUNIVERSITAR

 

Înscrierile la pregătitoare şi clasa întâi, devansate cu o lună

Părinţii ar putea fi chemaţi să-şi înscrie copiii în clasa zero şi în clasa întâi în mai puţin de două săptămâni, adică din 24 februarie, potrivit calendarului propus de Ministerul Educaţiei. În mai puţin de două săptămâni, adică pe 24 februarie, părinţii ai căror copii urmează să meargă anul acesta la şcoală ar putea fi chemaţi să-şi înscrie micuţii în clasa pregătitoare sau,după caz, în clasa I. În acest sens, din 17 februarie, unităţile şcolare ar putea afişa circumscripţiile şi numărul de clase pregătitoare pe care le au la dispoziţie, cererile de înscriere putându-se completa în perioada 24 februarie – 14 martie. Adică cu o lună mai devreme faţă de anul trecut. Acestea sunt noile date propuse de Ministerul Educaţiei în calendarul înscrierilor în învăţământul primar, care pot suferi însă modificări, susţin reprezentanţii ministerului, într-un comunicat oficial. Aceştia au explicat că s-a revenit practic la calendarul din 2012, dar s-a ţinut cont şi de faptul că, în mai, au loc, în premieră, evaluările la nivel naţional ale elevilor de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a şi ar trebui evitată o suprapunere a celor două evenimente. Înscrieri ca anul trecut Nu apar însă noutăţi legate de sistemul de înscriere, o spun şi cei din minister, şi inspectorii. „Nu sunt modificări faţă de anul trecut, aşteptăm oricum să fie stabilit cadrul legal prin ordin de ministru. Iniţial, noi, inspectorii, am propus înscrieri etapizate, însă decizia e în altă parte“, a declarat Constantin Trăistaru, inspectorul general şcolar al Capitalei. Astfel, la fel ca anul trecut, în prima etapă se pot înscrie toţi copiii, indiferent de domiciliu, însă vor fi departajaţi ulterior. Prioritate au copiii cu reşedinţă/domiciliu în circumscripţia şcolii, iar pe locurile libere rămase după repartizarea lor prioritate au copiii cu handicap, orfanii de unul sau de ambii părinţi sau cei care mai au un frate ori o soră înscrişi în aceeaşi şcoală. În etapele următoare sunt înscrişi copiii care nu au prins un loc la clasa pregătitoare sau cei care nu s-au înscris deloc  în etapele anterioare. Elevii pot fi înscrişi în şcolile care au amenajate clase pregătitoare sau în grădiniţele arondate şcolilor. Excepţii repetate de la lege La clasa pregătitoare pot fi înscrişi copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2014 inclusiv. Copiii care nu au fost înscrişi în învăţământul primar în anul şcolar 2013-2014 şi împlinesc vârsta de 7 ani până la data de 31 august 2014 inclusiv pot fi înscrişi în clasa I, potrivit metodologiei, la fel cum a fost şi în ultimii doi ani. Asta, deşi oficialii anunţau anul trecut că este ultima dată când acceptă în clasa I copii care nu au trecut prin clasa pregătitoare, cum prevede legea. Iar părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2014 inclusiv pot să-şi înscrie copiii în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzatoare. Învăţătoarea Corina Bâlbâie, de la Şcoala nr. 165 din Capitală, spune că şi anul acesta părinţii vor putea vizita şcolile ale căror cursuri şi-ar dori să le urmeze copiii lor. „Ziua porţilor deschise probabil că se va organiza pe 22 februarie în majoritatea şcolilor, fiindcă atunci este singurul weekend din perioada 17 – 28 februarie când nu se ţin ore şi atât cadrele didactice, cât şi părinţii sunt liberi“, a mai spus Bâlbâie. Vizele de flotant merg în continuare la înscriere În urmă cu două luni, inspectorii şcolari generali din mai multe judeţe anunţau că s-ar putea lua în calcul o modificare majoră la etapele de înscriere la pregătitoare, adică în prima etapă să se înscrie doar copiii care au reşedinţă sau domiciliu în circumscripţie şi abia în a doua etapă să se înscrie cei care nu aparţin de şcolile respective, pentru a rezolva problema vizelor false de flotant. „Nu se mai aplică, fiindcă cei care au elaborat metodologia au considerat că această modificare nu este corectă din punct de vedere juridic”, a explicat inspectorul şcolar general din Cluj, Claudiu Cuibus. Copiii mai mici de şase ani, testaţi înainte să meargă la şcoală Foto: Adevprul / Lucian Muntean Acte necesare la înscrierea la şcoală Cererile-tip de înscriere pot fi depuse şi validate direct la unitatea de învăţământ unde părintele doreşte înscrierea copilului, însă pot fi completate şi online, pe un formular ce va fi disponibil pe site-ul Ministerului Educaţiei. În cazul în care alege să completeze cererea online, părintele va trebui totuşi să meargă la şcoală, pentru validare. Actele necesare la înscriere sunt: cerere-tip de înscriere; copii după actul de identitate al părintelui/tutorelui legal; certificatul de naştere al copilului; documentul care atestă dezvoltarea psihosomatică corespunzătoare pentru parcurgerea clasei pregătitoare / clasei I (acolo unde este cazul); alte documente care să ateste îndeplini¬rea criteriilor generale şi/sau specifice (acolo unde este cazul). Calendarul înscrierilor 17 februarie 2014- afişarea circumscripţiilor şi a locurilor din şcoli 19-28 februarie – „Zilele porţilor deschise”, în paralel cu întâlniri de informare cu părinţii în grădiniţe 18 februarie-12 martie – evaluarea psihosomatică a copiilor pentru cazurile speciale 24 februarie-14 martie – completarea de către părinţi a fişelor de înscriere la grădiniţă sau şcoală, fizic sau online, în care sunt sfătuiţi să treacă trei şcoli dorite în cazul în care ajung în etapa a doua a înscrierilor; programul de validare este între 8.00-20.00 (luni-vineri) şi 8.00-13.00 (sâmbăta). Tot acum se depun la şcoli şi cererile de înscriere directă în şcoală pentru copiii de şapte ani 17 martie – prima etapă: repartizarea copiilor la şcoala de circumscripţie solicitată de părinţi 18-20 martie – admiterea sau respingerea cererilor părinţilor care au cerut înscrierea în altă şcoală decât cea la care erau arondaţi, pe locurile rămase libere 21 martie – repartizarea în şcolile de circumscrimpţie a celor care au vrut să-şi înscrie copiii la altă şcoală şi au menţiont în cerere posibilitatea revenirii la şcoala arondată 21-22 martie – afişarea la şcoli şi pe site-urile inspectoratelor şcolare a elevilor înscrişi, precum şi locurile libere 25 martie – 4 aprilie – a doua etapă: părinţii care nu au înscris copiii în prima etapă depun cereri la secretariatul şcolii aflate pe primul loc între cele trei opţiuni exprimate în fişa iniţială de înscriere 7-10 aprilie – procesarea cererilor pe baza criteriilor generale şi a celor specifice de departajare, în limita locurilor rămase libere 11 aprilie – afişarea în şcoli a listelor finale ale copiilor înscrişi, atât în clasa pregătitoare, cât şi în clasa I 14-18 aprilie – soluţionarea cazurilor copiilor rămaşi neînscrişi şi după etapa aceasta

Sursa: Adevarul.ro

 

Copilul de 5 ani lovit cu maşina de directoarea şcolii din Alămor a fost operat de urgenţă

Micuţul de doar 5 ani lovit cu maşina miercuri de directoarea şcolii din localitatea Alămor a fost operat de urgenţă de medicii de la Spitalul Clinic de Pediatrie. Potrivit purtătorului de cuvânt al unităţii sanitare, Alina Cozac, micuţul a fost diagnosticat cu ruptură de splină şi fisură de ficat. „A fost operat, fără probleme vitale, rămâne în continuare sub supraveghere şi tratament”, spune Alina Cozac. Accidentul a avut loc în după-amiaza zilei de miercuri, 12 februarie. Potrivit poliţiştilor, evenimentul rutier s-a produs pe fondul nesupravegherii micuţului de către părinţi. „Minorul a ţâşnit din curte, pe lângă părinţi, şi a apărut pe carosabil chiar pe sensul de mers al conducătorului auto”, a spus Luciana Balteş, purtător de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Poliţie. Tatăl copilului a povestit îngrozit cum şi-a văzut micuţul sub roata din spate a maşinii. „Eram la o maşină aici, că a venit mama şi povesteam cu şoferul, copilul era pe partea cealaltă, povestea cu mama, şi cred că a vrut copilul să vină încoace la noi, să vorbească cu şoferul. Şi între timp doamna a venit, dar nu a avut viteză, a claxonat, că a văzut lume multă în jurul la maşină, şi eu am tras portiera la maşină ca să poată să treacă doamna şi copilul cred că exact atunci a ieşit prin faţă, maşina era mai înaltă, de nu s-a văzut, şi atâta l-am văzut copilul sub roata din spate, cum a trecut roata din spate”, a povestit Zaharia Solomon, tatăl copilului accidentat.

Sursa: Adevarul.ro

 

Profesorii intârziaţi la ore vor fi luaţi la întrebări de inspectori

Nici elevi întârziaţi, dar nici profesori nepunctuali. Asta îşi doreşte Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş în instituţiile de învăţământ. Iar pentru aceasta profesorii vor fi verificaţi. Inspectoratul Şcolar Timiş va demara de luna viitoare o serie de controale în şcolile judeţului. Controalele vor urmări dacă cei puşi să înveţe copii tainele cunoaşterii se prezintă la ora corespunzătoare la clasă şi că nu întârzie. Vizitele inspectorilor nu vor fi doar de moment, se doreşte permanentizarea acestora. „Ne propunem inspecţii generale timp de patru săptămâni, inspecţii de revenire tot timp de patru săptămâni, avem apoi inspecţii tematice timp de cinci săptămâni, după care se trece la monitorizarea examenelor naţionale timp de şase săptămâni şi inspecţii speciale timp de opt săptămâni. Primele verificări vor avea loc la începutul lunii martie”, a declarat Aurelian Sima, inspector şcolar general adjunct de Timiş. Deocamdată nu au fost stabilite unităţile şcolare care vor fi luate la verificat, decizia va fi luată în perioada următoare.

Sursa: Adevarul.ro

 

12 copii de la o şcoală generală din Năsăud au făcut alergie la o substanţă necunoscută. Direcţia de Sănătate Publică a început o anchetă

12 copii de clasa a VI-a de la o şcoală generală din Năsăud au avut nevoie de îngrijiri medicale, după ce au făcut alergie la o substanţă necunoscută. Medicii iau în calcul două posibilităţi: substanţa cu care a fost igienizată clasa sau un căţel cu care s-au jucat elevii de dimineaţă. Elevii au acuzat dureri de cap şi senzaţie de greaţă, care au fost însoţite de erupţii pe membre şi pe faţă. Cei 12 copii au ajuns la Spitalul Orăşenesc Năsăud unde au fost văzuţi şi li s-a prescris tratamentul necesar, fără a fi însă internaţi. În acest caz s-a sesizat şi Direcţia de Sănătate Publică, Bistriţa-Năsăud care a început o anchetă. Printre cauzele care ar fi putut determina reacţiile alergice luate în calcul se numără substanţa cu care a fost igienizată clasa în care învăţau elevii sau un căţel pe care aceştia l-au adus în şcoală de dimineaţă. Directoarea unităţii Mărioara Secheli susţine sus şi tare că de vină pentru problemele copiilor ar fi un căţel pe care aceştia l-ar fi adus în clasă fără ştirea cadrelor didactice. Potrivit acesteia, alergia s-a manifestat doar la copiii care s-au jucat cu căţelul.

Sursa: Adevarul.ro

 

Studiu de caz. Răspunsul Ministerului la legea Bacalaureatului Internaţional: „Cuţitul în spate”

Întrebare de un milion de puncte. Ce asemănare este între Cristian Adomniţei (PNL), Ecaterina Andronescu (PSD), Andrei Marga (PNŢCD), Mircea Miclea (PD), Daniel Funeriu (PDL), Mihail Hărdău (PDL), Liviu Pop (PSD)..şi, acum, Remus Pricopie (PSD, mai de alaltăieri)? Dacă nu ghiciţi numele asemănării, parcurgeţi acest studiu de caz despre rezistenţa halucinantă a Educaţiei publice la alternativa educaţională IB (International Baccalaureate). Iar dacă vă gândiţi că toţi au fost sau sunt miniştri ai Educaţiei, sunteţi pe pista eronată. Altul este răspuncul corect. Dar să derulăm împreună tristul film, cu MEN. în rol de showstopper – adică, frânar. Faptele, în orizontul apropiat: septembrie-decembrie 2013 • În toamna 2013, dra deputat Cătălina Ştefănescu, coordonând o echipă curajoasă de tineri profesionişti din Parlamentul României, purcede la elaborarea proiectului „Legii privind organizarea programelor de bacalaureat internaţional din România”. Iată textul legii: Legea IB – Varianta de Lucru • În 24.11.2013, sub auspiciile prestigioase ale Ambasadei Marii Britanii la Bucureşti şi British Council, în cadrul evenimentului Education UK Exibition, are loc dezbaterea publică a proiectului legii sus-menţionate. Iată agenda activităţii:

UK Invitation Şi iată participanţii – puteţi recunoaşte uşor profesioniştii de calibru greu prezenţi la dezbatere: UK Confirmations • În 30.12.2013, Ministerul Educaţiei Naţionale transmite acest răspuns aiuritor la interpelarea drei deputat Cătălina Ştefănescu – iată-l: Raspuns MEN Pe scurt: Nu se poate. Un „nu se poate” îmbrobodit ridicol în propria neputinţă, dovedită în fapt, a sistemului public al Educaţiei şi instituită drept fals referenţial, ilustrare de clasă a zicalei populare „prostul nu e prost destul, până nu e şi fudul”. Citiţi şi vă minunaţi (greşelile de punctuaţie aparţin orginalului): „[…] menţionăm faptul că, (sic!… virgula nu are ce căuta aici) modificarea structurală a formelor de evaluare sumativă – (sic!… linia de despărţire nu are ce căuta aici) a examenului de bacalaureat, trebuie (sic!… uuuh, urât-urât: virgula nu are ce căuta între subiect şi predicat, uuuh!) coroborată cu restructurarea (sic!… uuuh, urât: cacofonie scăpată într-un mesaj oficial al Ministerului Educaţiei către Parlamentul României, uuuuh!…) curriculară, care implică modificarea actelor normative, a politicilor educaţionale, a metodelor şi strategiilor de evaluare şi a formării cadrelor didactice (pregătirea acestora de a preda într-o limbă străină şi pentru a se adapta unor programe noi). În plus, implementarea acestui tip de bacalaureat presupune şi anumite etape organizatorice, cum ar fi: acreditarea ARACIP, coroborarea curriculei naţionale cu cea a bacalaureatului internaţional, coroborarea diplomelor şi recunoaşterea unitară a acestora de către universităţi (ultimul enunţ este o minciună: România recunoaşte Diploma IB din 1998). În concluzie, în absenţa unui cadru legal metodologic pentru pentru finanţarea şi organizarea, la nivel de sistem naţional, a mai multor forme de evaluare sumativă – tip (sic!… uuuh: linia de despărţire nu are ce căuta aici) bacalaureat, implementarea acestora nu se poate face decât … „bla-bla-bla…” Cu alte cuvinte, doamnă deputat Cătălina Ştefănescu, membru al Parlamentului României, cum îndrăzniţi să ne puneţi pe noi să facem – aşa, că v-a venit dumneavoastră brusc!… – restructurare curriculară, să modificăm acte normative şi politici educaţionale, metode şi strategii de evaluare şi de formare a cadrelor didactice (care, aoleu, trec să mai şi predea într-o limbă străină şi să se adapteze unor programe noi)!… Uuuuh – cum îndrăzniţi să cereţi aşa ceva?! Noi, care de douăzeci şi mai bine de ani ţinem cu ferocitate piciorul apăsat la blană pe frâna transformării Şcolii ca sistem, că doar n-o să renunţăm aşa cu una-cu două la statutul, dobândit cu sudoare, de a fi ruşinea Europei (penultimii, în 2012) şi a lumii (în ultima treime, tot în 2012) ca sistem public al Educaţiei!… Bine că vii dumneata acum şi ne strici jucăria – nouă, „rinocerilor Şcolii de lemn”, nouă, „încremeniţilor în proiect”, ridicoli fără măsură, într-atât încât şi nouă ne e ruşine să ne privim pe noi înşine în ochi, în oglindă! Nu înţelegi o dată pentru totdeauna că Bacalaureatul Internaţional în şcolile publice din România nu se poate, şi basta?!… Ce naibii! Istoria: 2007-2011 La 15 iunie 2009, printr-un superb efort de echipă fără precedent, Colegiul Naţional „Barbu Ştirbei” din Călăraşi face istorie în educaţia din România şi, cu sprijinul excepţional al companiei TENARIS Silcotub, devine prima şcoală publică românească autorizată să ofere un program IB. Iată dovada: În paralel şi în sprijin, am facilitat un proces necesar, de legiferare a alternativei educaţionale IB, documentat minuţios aici. Evident, în buna tradiţie a eternei şi fascinantei noastre mioritice, mâlul politic fetid a îngălat în bună măsură munca noastră, tărăgănând perfid şi pervers cursul firesc al lucrurilor, irosind timp şi bani, alienând oameni şi instituţii onorabile. Asta e: aşa funcţionează la noi politicienii şi sistemele publice controlate politic, anti-cetăţeni şi anti-primenire. Vestea proastă pentru ²rinoceri² e că n-am ieşit din joc, dimpotrivă: jucăm şi, cu certitudine, câştigăm! În textul citat, semnalam un răspuns al MECTS din iulie 2011. Iată-l: MECTS Citind cele două răspunsuri ale MECTS / MEN, formulate la doi ani unul de altul, veţi identifica o asemănare izbitoare: Nu se poate. Evident, nu-uri justificate „solid”, cu argumente „tehnice” pe care, la o lectură onestă şi deschisă autentic spre transformare, nici măcar cei care le-aţi semnat (în 2011, autorii de drept; în 2013: decidentul politic, girând regretabil textul autorului de drept) nu le credeţi! Ştiţi mai bine decât mine că puteţi da fără probleme „lumină verde” introducerii alternativei educaţionale IB în şcolile publice din România, şi că programele IB oferă modele foarte valoroase de bune practici educaţionale, pe toată plaja argumentelor de specialitate: curriculum; evaluare; dezvoltarea profesională a personalului didactic; standarde solide; apartenenţa la o comunitate educaţională de clasă, recunoscută la nivel mondial etc. Şi atunci, de ce nu? Nu-mi vorbiţi, vă rog, de „inexistenţa bazei legale pentru finanţarea, din bugetul public, a pilotării sau organizării bacalaureatului internaţional”, căci nu vă cred deloc! Tocmai acest lucru vi-l cer de la început, să sprijiniţi crearea bazei legale pentru pilotarea şi organizarea bacalaureatului internaţional, deoarece aveţi această prerogativă, ca Minister al Educaţiei şi ca Parlament al României! În 15 februarie 2010, la Bruxelles, Daniel Funeriu m-a minţit, senin, în faţă, în public: Domnule Staş, aveţi cuvântul meu de onoare, băgăm IB-ul în Legea Educaţiei! L-am crezut pe cuvânt: era ministru plin. Sincer, atunci nu mi-aş fi închipuit să mintă fără să clipească, îngroşând galeria tuturor celor asemenea lui. Ruşine! Morala În ceea ce mă priveşte, voi continua să acţionez public pentru a pune în fapt acest proiect frumos – cu garnitura politică aflată acum la putere, ori cu alta. Până acum, am interacţionat cu patru tandemuri ministeriale, toate otova. M-aş bucura enorm ca echipa Cătălinei Ştefănescu să facă diferenţa. Mai devreme sau mai târziu, o legislaţie corect scrisă, cu adevărat pentru elevi, pentru profesori şi pentru şcoli va deschide calea alternativei educaţionale IB, una incontestabil performantă şi excelent model de bună practică – aşa cum este firesc într-un sistem educaţional normal, nu unul precum cel actual, al nostru, „lanternă roşie” a Europei. „You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.” – „Îi poţi prosti pe toţi un timp, îi poţi prosti pe unii tot timpul, dar nu-i poţi prosti pe toţi tot timpul”, Abraham Lincoln Revin la întrebarea de început. Ce asemănare este între Cristian Adomniţei (PNL), Ecaterina Andronescu (PSD), Andrei Marga (PNŢCD), Daniel Funeriu (PDL), Mircea Miclea (PDL), Mihail Hărdău (PDL), Liviu Pop (PSD), …, şi, acum, Remus Pricopie (PSD, de alaltăieri)? Răspuns corect: celebra (şi, vai!, eterna…) „doamnă dirigintă”, aşa cum impecabil a numit-o ministrul Pricopie anul trecut, la CongreSUL Educaţiei, care „decât din” anii `96-`98 ţine cu străşnicie blocat jocul IB, în mod inexplicabil în termeni raţionali. Numele „doamnei diriginte”? Vă las (ne)plăcerea să-l aflaţi singuri. Domnule ministru Remus Pricopie, vă cer să refaceţi răspunsul M.E.N. către Parlamentul Romîniei şi să daţi „undă verde” introducerii programelor IB în învăţământul public din România, aşa cum e normal, în semn de minim respect pentru munca onestă de ani şi ani a multor profesionişti din Educaţie!  În context, vă reamintesc faptul că „vremea dirigenţiei” a apus – e din filmul comunist al secolului trecut. Când starea sistemului public al Educaţiei este ameninţare pe faţă pentru siguranţa naţională a României, soluţia nu e „mai multă dirigenţie”. Soluţia e „sânge adevărat”, pe care dumneavoastră aveţi a-l pompa cu forţă în „instalaţia politică”! Soluţia înseamnă curaj, asumare, integritate şi acţiune. Soluţia înseamnă schimbarea paradigmei Educaţiei, nu încremenirea nătângă în proiect, ca acum. Soluţia înseamnă leadership, domnule ministru Remus Pricopie. Leadership, nu „dirigenţie”!

Sursa: Adevarul.ro

 

Părinții ai căror copii împlinesc 6 ani până la 31 august, obligați să-i înscrie în clasa pregătitoare

Părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2014, inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare, potrivit unui proiect de metodologie al MEN privind înscrierea copiilor în învățământul primar, citat de Agerpres. Prin excepție pentru anul școlar 2014-2015, părinții ai căror copii nu au fost înscriși în învățământul primar în anul școlar 2013-2014 și împlinesc vârsta de 7 ani până la data de 31 august, inclusiv, pot înscrie, la cerere, copiii în învățământul primar, în clasa I. Părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie — 31 decembrie, inclusiv, pot să-și înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare. „Înscrierea copiilor menționați la alin. (1) în clasa pregătitoare se face la solicitarea scrisă a părinților, dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice a acestora, făcută de specialiști, atestă pregătirea copiilor pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare”, precizează proiectul MEN. Totodată, părinții copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie — 31 decembrie, inclusiv, care nu optează pentru înscrierea copiilor lor în clasa pregătitoare în anul școlar 2014-2015 sau ai celor pentru care eva¬luarea arată că dezvoltarea psihoso¬matică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare își vor înscrie copiii la grădiniță, în grupa mare. Criteriile generale de departajare care se aplică sunt următoarele: existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului, existența unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți, existența unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte, existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă. Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de fiecare unitate de învățământ și se aplică după aplicarea criteriilor generale. Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învățământ va indica documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul completării/validării cererii-tip de înscriere. Copiii care împlinesc vârsta de 7 ani până la data de 31 august, inclusiv, care nu au fost înscriși în învățământul primar în anul școlar 2013-2014 și ai căror părinți solicită înscrierea direct în clasa I vor fi înmatriculați în clasele I deja existente, pe locurile disponibile, mai prevede proiectul MEN.

Sursa: Curentul.ro

 

Mama care a demascat spaga de la Scoala 10: Da, as mai face o data. Vreau sa-mi educ copilul sa nu accepte si sa nu invete sa dea cadouri pe care nu si le doreste, si mai ales nu lucruri cerute

„Da, as mai face o data, sigur ca da. Adica as mai face-o pentru ca nu cred si nu am crezut nicio secunda ca am facut ceva gresit. (…) Eu nu am crezut niciodata in chestia asta: capul plecat sabia nu-l taie. Nu sunt de acord si vreau sa-mi educ copilul sa nu accepte si sa nu invete sa dea cadouri pe care nu si le doreste, sa nu invete ca e normal”, a declarat pentru HotNews.ro mama care a dat publicitatii primele inregistrari de la Scoala generala nr. 10 „Maria Rosetti” Bucuresti, in care invatatoarea Dana Blandu cerea bani de la parinti pentru cadourile de sarbatori. Aceasta a povestit pentru HotNews.ro, sub protectia anonimatului, ca nici ea, nici copilul sau nu au avut probleme la scoala dupa ce invatatoarea a fost demisa.  • „Pe mine, sincera sa fiu, ma intereseaza si sa nu ajunga la altii, pentru ca daca generatiile trecute faceau un efort si faceau o plangere, ar fi fost un precedent si probabil ca nu treceam noi prin ce am trecut”. Politistii Sectiei 6, care au audiat-o pe Dana Blandu, au propus parchetului neinceperea urmaririi penale intrucat din probatoriul administrat nu se contureaza elementele constitutive ale infractiunii de primire de foloase necuvenite, au declarat pentru Agerpres surse din Politie. Politistii, coordonati de un procuror de la Parchetul Judecatoriei Sectorului 2, au analizat probele de la dosar, au pus cap la cap toate documentele ridicate de la ISMB si au audiat mai multe persoane – parinti de la Scoala 10 din Capitala – si au decis ca fosta invatatoare Dana Blandu este nevinovata, potrivit sursei citate. Citeste mai jos declaratiile facute pentru HotNews.ro de mama care a demascat situatia de la Scoala 10.

Rep: Cum va simtiti, dupa ce politistii Sectiei 6 au propus parchetului neinceperea urmaririi penale impotriva fostei invatatoare Dana Blandu? Mama care a demascat spaga de la Scoala 10: Sunt usor dezamagita, dar eu cand am pornit toata nebunia asta m-am gandit doar sa scapam de ea, sa nu mai predea nicioada. Deci dorinta mea principala asta a fost. Normal, mi-am dat seama ca face niste lucruri care sunt in afara legii, care nu sunt in regula, dar tocmai de aia am dat inregistrarea si am dat declaratii, ca sa constate si sa hotarasca cei in masura sa faca acest lucru. E frustrant pentru oamenii care mai vor sa faca gesturi din astea si care spun: uite, degeaba, ca s-a scandalizat o lume intreaga – mult spus, dar foarte multa lume totusi a fost scandalizata – si nu s-a intamplat nimic si atunci eu de ce as face chestia asta, de ce sa ma lupt cu morile de vant? Deci mie mi se pare, din punctul asta de vedere, ca e un semnal foarte prost. Domnul politist mi-a zis de la inceput ca nu se incadreaza in nicio fapta de coruptie, de luare si dare de mita, si ma gandesc ca intr-un fel sau altul faptul ca ne-a tot santajat si ne-a tot spus – stiti, schimbul de replici cu after schoolul – ca e cumva de condamnat dintr-un anumit punct de vedere. Dar daca dumnealor au hotarat ca nu e…

Rep: Cum va trateaza ceilalti parinti si profesori? Mama care a demascat spaga de la Scoala 10: Nu am mai avut probleme dupa. Bineinteles ca au mai comentat unii, dar izolat. Dupa sedinta comuna pe care am avut-o, intalnirea cu comitetul care a fost numit sa ancheteze cazul si care a si hotarat demiterea ei, atunci au fost doua familii care s-au declarat neutre. Dar in rest toata lumea a fost de acord sa nu mai fie invatatoarea copiilor lor doamna Blandu.   Eu personal am obtinut ce mi-am dorit. Acum, sunt unii parinti care mi-au spus: cum sa o avem pe constiinta? Pe mine nu ma intereseaza decat ca am scapat noi de ea si copiii nostri. Pe mine, sincera sa fiu, ma intereseaza si sa nu ajunga la altii, pentru ca daca generatiile trecute faceau un efort si faceau o plangere, ar fi fost un precedent si probabil ca nu treceam noi prin ce am trecut. De fapt, cred ca pierderea ar fi foarte mare in momentul in care dumneaei ar ajunge sa predea din nou. Nu vad ca pe o reusita faptul ca ajunge sa aiba un dosar penal, samd. Ca o reusita as vedea sa nu se intoarca in invatamant niciodata.   Rep: Copilul dumneavoastra este tratat in alt fel de profesori sau de noua invatatoare, va ganditi sa il mutati la alta scoala? Mama care a demascat spaga de la Scoala 10: Nu, pana acum, nu am sesizat niciun fel de diferenta. Din pacate, a fost saptamana in care s-au inchis scolile din cauza zapezilor, a mai fost saptamana de vacanta, asa incat a avut o saptamana sau doua in care efectiv a interactionat cu invatatoarea. Am fost la o sedinta cu parintii, mi s-a parut ca este o persoana in regula, i-am explicat cu totii ca nu suntem pusi sa dam in cap, dar ca nu toleram nesimtirea, ca pana la urma de la asta s-a plecat, ca sa fim sinceri. Deci de la asta s-a plecat, s-a umplut paharul, au fost prea multe solicitari, mi s-a parut ca deja sare calul nu numai cu limbajul, cu tonul, ci si cu cerintele, mi s-a parut ca totul avea iz de afacere, tot ce se intampla. M-au deranjat si replicile: traim intr-o lume materialista, simt ca pe un afront personal faptul ca nu va aduceti copiii la after school-ul meu. Si de aici s-a pornit. Mi s-a parut prea mult. Dar daca asta nu este tocmai un caz penal, atunci nu stiu cine ar putea lua masuri, ca pana la urma in tara asta nu esti sanctionat daca esti nesimtit, vad, sau daca ceri prea mult.   Rep: Daca ar fi sa o luati de la inceput, ati mai face asta o data? Mama care a demascat spaga de la Scoala 10: Da, as mai face o data, sigur ca da. Adica as mai face-o pentru ca nu cred si nu am crezut nicio secunda ca am facut ceva gresit. E o reactie pe care am avut-o… nu mi se pare gest eroic, nu mi se pare ceva iesit din comun. Mi se pare o reactie normala. Adica eu nu am crezut niciodata in chestia asta: capul plecat sabia nu-l taie. Nu sunt de acord si vreau sa-mi educ copilul sa nu accepte si sa nu invete sa dea cadouri pe care nu si le doreste, sa nu invete ca e normal. Eu o incurajez sa faca cadouri, ea face felicitari pentru toti cei pe care ii cunoaste de ziua lor, dar e vorba tocmai despre gesturi simbolice si pentru mine asta inseamna un cadou, nu lucruri costisitoare si mai ales nu lucruri cerute. Chiar asta vreau sa o educ si niciodata nu o sa fac un lucru in care sa nu cred.   Am vazut ca dupa tot scandalul asta au aparut si in sanatate diverse inregistrari, au aparut unele chiar penibile, ma rog, lumea tinde sa exagereze in general. Dar daca s-a mai intamplat inca un caz de felul asta sau daca se mai intampla inca un caz de felul asta, eu ma declar multumita. Am primit sustinerea foarte multor oameni pe care nu i-am vazut in viata mea, pe care nu ii cunosc, am vazut pe Facebook o gramada de comentarii, pe diverse bloguri, toate pozitive, toate de sustinere. Bine, au fost si unele carcotase, dar e mai putin important asta – vizavi de faptul ca imi ascund identitatea. Am facut acest lucru initial pentru fata mea, sa nu o expun, pentru ca e chiar la inceputul scolii. Dar ulterior, cand deja toata scoala stia despre cine e vorba, m-am gandit ca eu am inceput singura, iar in momentul in care m-au sustinut atatia oameni n-a mai fost razboiul meu, practic, a fost razboiul tuturor si cred ca daca se ducea lupta asta intre mine si Dana Blandu, ajungea la niste lucruri mult mai urate. Cum a fost si cazul in sedinta cu colegele dumneaei in care au scris in pocesul verbal ca eu sunt nemultumita de calificativele fiicei mele, proces verbal pe care nu l-am semnat de altfel, dar se dusese in cu totul alte zone, ori ea nici nu are calificative pentru ca este la clasa pregatitoare. Si atunci am preferat sa fie toata lumea asta impotriva ei, nu doar eu.

Pentru mine e multumitoare decizia scolii de a o da afara din invatamant. Eu as fi multumita ca acest lucru sa fie definitiv. In ceea ce priveste ancheta politiei si a parchetului, sincer nu cunosc legislatia atat de bine, nu stiu unde ar putea fi incadrata, nu stiu daca ar putea fi sanctionata sau nu pentru acest lucru, dar cred ca sanctiunea de a nu mai preda in invatamant pentru mine e multumitoare, sincer. In rest, nu ma priveste, nu pot sa imi dau nici cu parerea. Pot doar sa va spun ca pentru foarte multa lume este un semnal ca in tara asta lucrurile nu se intampla asa cum trebuie. Asta e feelingul meu personal. Doamne fereste, nu vreau sa ajunga nimeni in puscarie, nu e treaba mea. Dar sa nu ai niciun fel de reactie vizavi de tot ce s-a spus, pentru ca a fost declaratia mea, dar a fost si declaratia celorlalti parinti si toate lucrurile astea suna cumva a santaj, daca spui: copiii cresc minunat daca ma aplec asupra lor, daca nu cresc oricum sau tot felul de lucruri de genul. Nu stiu ce sanctiuni se pot da, probabil ca sunt si in legislatie lacune, dar probabil ca ar trebui sa faca cine e in masura sa faca presiuni sa se schimbe si legislatia si statutul cadrelor didactice, ca vad ca e unul foarte infipt, nu te poti atinge de cadrele didactice titulare.

Sursa: Hotnews.ro

 

Moscova condamna rezolutia PE privind scolile cu predare in limba romana din Transnistria

Ministerul rus de Externe a condamnat rezolutia Parlamentului European care denunta presiunile exercitate de regimul de la Tiraspol asupra scolilor cu predare in limba romana, denuntand „aroganta” sustinatorilor initiativei unor „eurodeputati romani”, relateaza Mediafax.

„Rezolutia privind dreptul de predare din Transnistria, adoptata de Parlamentul European in cursul sesiunii plenare din 6 februarie, nu a trecut neobservata la Moscova. Suntem uimiti de faptul ca acest proiect de rezolutie, pregatit de eurodeputati romani, a fost votat de mai putin de 10% dintre membrii Parlamentului European”, a comunicat Ministerul rus de Externe, citat de site-ul agentiei RIA Novosti.

Ministerul rus de Externe exprima „regretul” in legatura cu „dorinta aroganta a deputatilor europeni care au sustinut aceasta rezolutie de a pretinde ca sunt experti intr-o problema complexa si delicata”.

Moscova invita Uniunea Europeana „sa adopte, pe viitor, o abordare mai responsabila in chestiuni legate de solutionarea situatiei din Transnistria”.

Parlamentul European a denuntat, intr-o rezolutie adoptata pe 6 februarie, presiunile administrative din ce in ce mai intense exercitate de autoritatile de la Tiraspol asupra scolilor cu predare in limba romana din Transnistria, subliniind ca dreptul la educatie este unul „fundamental”.

Rezolutia a fost adoptata dupa o serie de masuri ale regimului transnistrean, precum majorarea chiriilor liceelor din Corjova si Roghi, restrictii asupra utilizarii conturilor bancare si retinerea directorului Liceului Lucian Blaga.

In rezolutie, Parlamentul European a invitat Rusia sa aplice in totalitate hotararea Curtii Europene pentru Drepturile Omului privind incalcarea dreptului la educatie in scolile cu predare in limba romana apartinand Republicii Moldova situate in regiunea Transnistria.

Sursa: Hotnews.ro

 

ASUR si Muzeul Zoologic al Universitatii Babes-Bolyai organizeaza expozitia „Descendenta speciei umane”, cu ocazia Darwin Day 2014

Asociatia Secular-Umanista din Romania (ASUR) si Muzeul Zoologic al Universitatii Babes-Bolyai organizeaza la Cluj-Napoca expozitia itineranta „Descendenta speciei umane”, cu ocazia Darwin Day 2014. Expozitia este realizata de catre artistul plastic si paleoantropolog amator Eduard Constantin Olaru si va putea fi vizitata in perioada 12 februarie-5 martie in cadrul Muzeului Zoologic din Cluj-Napoca.

Expozitia abordeaza evolutia speciei umane, informeaza ASUR intr-un comunicat remis HotNews.ro. Studiile anatomice faciale sunt prezentate intr-o maniera stiintifica, avand la baza tehnicile utilizate de catre criminalistica in reconstructia chipului.   Eduard Olaru a declarat ca „in Romania, publicul nu este prea bine informat cu privire la teoria evolutiei in general si a omului in special, prin urmare consider ca o astfel de expozitie este cu adevarat necesara. Am incercat sa realizez exponatele intr-o maniera cat mai atractiva, pentru a putea reda informatiile stiintifice pe intelesul publicului larg, fie ca vorbim de copii sau adulti”.

Expozitia a fost adusa la Cluj-Napoca prin intermediul Asociatiei Secular-Umaniste din Romania (ASUR), care a dorit sa marcheze in acest fel 205 ani de la nasterea celebrului naturalist britanic, Charles Darwin, fondatorul teoriei evolutiei.   Expozitia va putea fi vizitata in perioada 12 februarie – 5 martie. Programul de vizitare: marti – vineri: 10-16, sambata – duminica: 10-14.

Sursa: Hotnews.ro

 

De ce când o văd pe Abramburica îmi aduc aminte de toate datoriile

Sincer, dacă nu m-aş ascunde după acest pseudonim nu aş fi avut curajul să scriu aceste rânduri.Ecaterina Andronescu este foarte autoritară şi foarte temută în învăţământ. Dar noi, dascălii, o dispreţuim şi ne enervează de câte ori o vedem la televizor. Ea a zăpăcit şcoala, cu ani în urmă, când era ministru. A desfiinţat învăţământul profesional şi a dat peste cap multe lucruri, de la structura unor şcoli până la catedrele a mii de profesori. Ei bine, tot ea acum militează pentru reînfinţarea acestei forme de învăţământ, care acum se numeşte „vocaţional”. Ea îşi dă cu părerea despre cât de util ar fi, după ce tot ea îl distrusese. Şi atunci, când s-a produs nenorocirea şi în prezent noi nu suntem nici măcar întrebaţi. În prezent o văd şi pe lista de europarlamentare şi mi se face groază. Ba am mai auzit că a prins-o şi poliţia conducând cu mare viteză şi ea vrea să se fofileze. P.S. După episodul cu învăţătoarea şpăgară în nici o şcoală nu se mai ia nici un ban. Părinţi chiar se agită pentru că nu înţeleg ce se întâmplă. Aşa cum am mai scris aici învăţătoarea ne dă cu tifla.

Sursa: Evz.ro

 

SCANDAL PE POST. Învăţătoare cu CONCURS CÂŞTIGAT, ŢINUTĂ la poarta şcolii de director

Scandal la Şcoala „Gheorghe Brăescu“ din Calafat. O învăţătoare detaşată din august 2013 pe un post vacant nu are acces la catedra respectivă pentru că directorul unităţii a plasat încă de la începutul anului şcolar altă persoană în locul ei. Învăţătoarea a sesizat Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj şi Ministerul Educaţiei Naţionale, care nu au luat însă nicio decizie în această privinţă. Profesoara figurează pe site-ul Ministerului Educaţiei ca fiind detaşat la cerere, dar în practică nu mai are acces nici în şcoală. Ina Elena Pătru are nouă ani vechime în sistemul de învăţământ preuniversitar şi este titulară la o unitate de învăţământ din Bucureşti. Şcoala „Gheorghe Brăescu“ din Calafat, localitate în care are şi domiciliul. Postul ales în şedinţa publică organizată la Inspectoratul Şcolar apare ca vacant pe toată durata anului şcolar şi învăţătoarea este trecută pe aplicaţia Ministerului Educaţiei ca fiind detaşată pe catedra respectivă, scrie gds.ro. Numai că, în loc să o lase să intre la clasă, managerul unităţii de învăţământ, Maria Bălan, i-a interzis să mai vină la şcoală până nu o cheamă personal. „În şedinţa publică din 27 august 2013, am ocupat un post vacant la Şoala «Gheorghe Brăescu» din Calafat. Am înştiinţat unitatea prin doamna directoare. La 1 septembrie, m-am prezentat să-mi primesc clasa, dar doamna directoare mi-a spus să stau acasă că mă va chema dumneai, fără a spune vreun motiv. Am mers zilnic la şcoală, cerând acelaşi lucru, clasa, pentru că avem nişte proceduri specifice, cum ar fi amenajarea sălii ca să primesc elevii. Dar nu mi s-a dat clasa. Pe 16 septembrie, la festivitatea de deschidere a anului şcolar, doamna directoare mi-a spus că nu mă poate primi pentru că nu a ajuns decizia de la Inspectoratul Şcolar Dolj “, a explicat învăţătoarea, pentru gds.ro. Cadrul didactic repartizat la Şcoala „Gheorghe Brăescu“ din Calafat a contactat telefonic directoarea, în fiecare zi, dar aceasta îi spunea să nu intre la clasă. „Nu intraţi la clasă până nu vorbesc cu domnul general, care m-a chemat“, spunea directoarea într-o convorbire din luna septembrie, publicată pe gds.ro. În cele din urmă, pe 18 septembrie, directoarea Maria Bălan o sună pe învăţătoare. „Am fost la domnul Vasile (directorul Casei Corpului Didactic Dolj – n.r.) şi la doamna Luminiţa (inspector şcolar general adjunct – n.r.) şi după aceea şi la domnul general, şi s-a hotărât să mergeţi să predaţi la Şcoala din Ciuperceni, pentru că postul este la Şcoala «Gheorghe Brăescu», dar nu se spune unde. Eu i-am spus că mâine o să fiţi din nou la inspectorat, dar nu-i interesează. Eu zic aşa, acceptaţi asta!“, spunea directoarea. În urma discuţiei telefonice din 18 septembrie, învăţătoarea Ina Pătru este trimisă să predea la Şcoala din Ciupercenii Vechi, structură a Şcolii „Gheorghe Brăescu“, pe un post rezervat, fără însă o decizie dată de Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj. Pe 6 ianuarie 2014, învăţătoarea Ina Pătru a primit un nou telefon, prin care a fost anunţată de directoarea Maria Bălan că nu mai poate fi primită la şcoală pentru că pe postul pe care a trimis-o la Ciupercenii Vechi a apărut titularul, Elena Liţu. Contactat de jurnaliştii GDS, managerul şcolii „Gheorghe Brăescu“ din Calafat spune că în ciuda a ceea ce arată site-ul Ministerului Educaţiei, postul pe care a fost detaşată învăţătoarea Ina Pătru este rezervat şi trebuie eliberat imediat ce apare titularul. „În septembrie, doamna Pătru a venit pe un post rezervat. La întoarcerea titularei, respectiv la 7 ianuarie, i-a încetat detaşarea. Dar nu rămâne pe drumuri. Doamna Pătru Ina este titulară la Grădiniţa «Paradisul Verde» din Bucureşti. Nu înţeleg de ce face atâtea presiuni“, a spus directoarea Maria Bălan. De altfel, managerul susţine că i-a oferit şi alte soluţii cadrului didactic. „I s-au oferit alternative de la 1 martie aici, la noi la grădiniţă, şi altă alternativă era la Poiana Mare. Să vă mai spun că postul dânsei era la Ciuperceni, la şapte kilometri de Calafat, şi Poiana, la 15 kilometri. Nu are nici un motiv“, a mai spus directoarea. Inspectorul şcolar general adjunct Luminiţa Popescu susţine că „doamna directoare a dat în februarie un post vacant, care a fost dat la continuitate unei învăţătoare, Simona Pârjol, care între timp s-a titularizat în alt judeţ şi dovada e că a semnat contractul pe perioadă nedeterminată pe unitatea respectivă. Conform metodologiei, prin titularizare a pierdut dreptul de a avea continuitate la Calafat, iar ca să se detaşeze, trebuie să treacă un an şcolar. În aceste condiţii, postul de la Calafat a rămas liber şi a fost încărcat în aplicaţia Ministerului Educaţiei, dar a primit alt cod – 2377, ce a fost accesat de noul cadru didactic, Ina Pătru“. În acest caz, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj a emis, pe 7 februarie, şi o adresă prin care cere să se pună în aplicare metodologia. Numai că, la şcoala din Calafat, directiva ISJ Dolj a fost ignorată şi Ina Pătru nu poate intra la clasă. Conducerea ISJ Dolj spune însă că va continua demersurile şi va lua măsuri în consecinţă pentru că nu este nimeni mai presus de lege.

Sursa: Evz.ro

 

Părinții ar putea avea la dispoziție after-school-uri de stat pe viitor

Cererea tot mai mare de centre afterschool în municipiul Bucureşti, dar şi nevoile de completare a educaţiei elevilor din învăţământul primar şi de reducere a disparităţile sociale, au determinat grupul consilierilor PNL din cadrul Consiliului General al Municipiului Bucureşti să propună Primarului General, includerea în bugetul pentru anul 2014 al municipalităţii a cheltuielilor necesare realizarii a 4 noi centre educaţionale de tip afterschool. „Momentul ales pentru formularea acestei propuneri se justifică cu atât mai mult cu cât în perioada următoare se vor iniţia discuţiile privind bugetul Capitalei pentru anul 2014. Aşadar, în calitate de lider al consilierilor PNL din cadrul Consiliului General al Muncipiului Bucureşti, am înaintat primarului Sorin Oprescu propunerea de bugetare a cheltuielilor de realizare a studiilor de fezabiliate necesare construirii acestor facilităţi educaţionale”, a explicat alesul general Cornel Pieptea. Conform solicitării nr. 574/11.02.2014, se justifică demararea proiectelor prin: cererile tot mai numeroase venite din partea comitetelor de părinţi, nevoia realizării unei strategii educaţionale unitare la nivelul Bucureştiului, reducerea polarizărilor sociale dintre familiile care îşi permit şi cele care nu îşi permit plata serviciilor educaţionale complementare private de tip afterschool şi timpul tot mai limitat al părinţilor alocat construirii unei educaţii solide a copiilor. „Scopul final al propunerii îl constituie dezvoltarea armonioasă a elevilor din învăţământul primar, văzut ca o perioadă deosebit de importantă în procesul educativ. Prin activităţile de învăţare şi recreere, desfăşurate sub îndrumarea unui personal specializat, se doreşte atingerea următoarelor obiective: completarea educaţiei primite la orele de curs, reducerea tendinţelor de marginalizare socială, inhibarea comportamentelor violente, precum şi punerea bazelor unei nutriţii corecte a copiilor”, a mai explicat liderul aleșilor liberali.

Sursa: Evz.ro

 

„Cărţile copilăriei” au ajuns la Deva. „Alice în ţara minunilor” – pe şapte voci

Prima parte a colecţiei „Cărţile copilăriei” oferită publicului de Curtea Veche Publishing în colaborare cu Evenimentul zilei a fost prezentată ieri şi la Deva. Evenimentul s-a bucurat şi de această dată de prezenţa Alteţei Sale Regale Principele Radu al României. Întâlnirea cu şcolari, profesori şi părinţi din Deva a avut loc în Amfiteatrul Inspectoratului Şcolar, unde şapte elevi ai Liceului „Sigismund Toduţă” au lecturat un fragment din „Alice în ţara minunilor”. S-au rezumat la vreo 10 minute de lectură, astfel încât să poată obţine cărţi cu autografe din partea ASR Principele Radu. „E foarte adevărat că generaţia noastră nu mai citeşte, nu trebuie să ne simţim jigniţi. E un adevăr. Eu sper că sunt o excepţie. Chiar le recomand şi colegilor mei câte o carte, pentru că e cu totul altceva decât să priveşti un film, chiar dacă e vorba de un film bun. Dacă reuşeşti să-ţi stabileşti o relaţie directă, intimă, cu povestea dintr-o carte, o să mai vrei să citeşti încă una, şi tot aşa”, ne-a mărturisit Andreea Tudor (15 ani) una dintre cele şapte „voci” care au alcătuit momentul de lectură de la Deva. Standul de cărţi, majoritatea la preţul de 10 lei fiecare, a fost apoi asaltat de asistenţă. Micuţii şi-au cumpărat cel puţin câte o carte. Unii au ales după copertă, alţii după diferite indicii: „Am auzit pe undeva de Robinson Crusoe. Nu ştiu de unde. Dar am văzut titlul de aceea am ales cartea asta”, explică Sergiu, un puştan de clasa a patra. România ocupă ultimul loc „Există deja 12 titluri din această colecţie şi este de dorit ca, în timp, colecţia să ajungă la cel puţin 100. Nu este vorba despre operele originale ci despre cărţi reeditate, cu un limbaj simplificat astfel încât să ajungă mult mai uşor la sufletul micului cititor. Avem însă şi un serios motiv de îngrijorare: în Uniunea Europeană, România ocupă ultimul loc într-un clasament al cheltuielilor făcute pentru achiziţia de carte, doar 3 euro pe cap de locuitor, pe an. Cu bunăvoinţă, această situaţie se poate schimba. „Am auzit pe undeva de Robinson Crusoe. Nu ştiu de unde. Dar am văzut titlul de aceea am ales cartea asta” – SERGIU, clasa a-IV-a, Deva

Sursa: Evz.ro

 

Învăţătorul care cerşeşte pentru pâine! Strânge bani nu pentru fondul clasei, ci pentru cel al supravieţuirii

Este învăţătorul cerşetor din Iaşi. Şcoala lui este strada obişnuită. Cântă la nai. Şi trecătorii îl omenesc cu câte 50 de bani, un leu. A orbit tot uitânduse în calendar după ziua de pensie. Are cataractă la ambii ochi. Dar naiul nu-l fixează cu privirea, ci cu buzele. “Oda bucuriei” de Beethoven o înalţă de fiecare dată când primeşte câte un ban. “Ai nai şi carte, ai parte” – e dictonul care i se potriveşte lui Paul Budulea. Omul a fost mai mulţi ani învaţător, iar acum, pensionar fiind, nu-i e ruşine să spună că cerşeşte. “Am fost învăţător, însă n-am reuşit să ies la pensie de aici pentru că a trebuit să mă duc şi la munca de jos”, spune bărbatul în timp ce-şi numără bănuţii adunaţi. Domnul învăţător se descurcă de azi pe mâine alături de nevastă. Bolnavi amândoi. De aceea a ieşit la stradă. E singura posibilitate de a găsi un ban necesar supravieţuirii.

Tăierile de salarii ale lui Băsescu l-au determinat să cerşească “Am vreo patru ani de când cânt aşa. Şi şaisprezece de când nu mai lucrez. Am început de când se vorbea ca Băsescu să ne taie pensiile. Au tăiat mai întâi salariile, dar ştiţi cum e, frica păzeşte bostănăria. Mi-era frică să nu mai taie. Şi aşa m-am apucat de cerşit”, povesteşte nea Paul. Între cele două bare de fier ale gardului, o fundă din metal e menită  să ţină suspendată cutia de tablă spre care unii trecătorii se apleacă din când în când pentru a-l omeni. Cei mai generoşi sunt tinerii, după spusele sale, “pentru că bătrânii n-au de unde”. După ce cerşeşte se duce să schimbe tot mărunţişul. Adună cel mult cât să-şi ia o pâine, o banană şi, în zilele de sărbătoare, pastă de mici. Ar vrea să strângă bani pentru operaţia de cataractă Îl întreb ce au zis vecinii când au văzut că învăţătorul lor a început să cerşească. “De fapt, eu nu întind mâna. Eu cânt pe stradă, iar dacă oamenii apreciază ceea ce reuşesc eu, atunci îmi donează din preaplinul lor”, încearcă nea Paul să se eschiveze să spună din nou că cerşeşte. Îşi aminteşte cum a fost bătut el prima dată când a ieşit la întâiul său “concert” pe stradă. “Naiul face un zgomot mai mare. Pe lângă mine mai sunt alţii care cerşesc. Şi numai bine, eu cu naiul aduc mai degrabă poliţiştii să ne ia la rost. Au ură pe mine, au fost cerşetori care chiar au dat cu pietre în mine”, spune el, nu foarte mândru. Acum ar dori să poată să strângă bani pentru operaţia de cataractă. “Să apuc şi eu ziua în care să văd cum arată banii pe care îi primesc de la trecătorii buni la suflet.” Unde mai cântă “sfântul cu nai, învăţătorul cerşetor”? “Cânt la Universitate, la Academie, în parcul Copou, la Grădina Botanică, la Agronomie, pe bulevardul Lăpuşneanu. “Cu cinci lei mănânc două zile. Borş, verdeţuri, banane mai ieftine, mici şi coapte.” “Budulea Iaşiului” e învăţătorul şi fără dinţi. Cum e logic, nu are bani nici pentru o proteză. “Mi s-au întărit atât gingiile, cât şi buza de jos. De aceea nu cânt perfect, recunosc, dar mă strădui să evoluez la cel mai înalt nivel posibil.”

Sursa: Jurnalul.ro

 

Simularea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a începe pe 18 februarie cu proba la Limba şi Literatura Română

Simularea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a din anul şcolar 2013-2014 va începe pe 18 februarie cu proba scrisă la Limba şi literatura română, urmată pe 19 februarie de simularea la Matematică, iar pe 20 februarie de cea la Limba şi literatura maternă pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale. Potrivit calendarului simulărilor aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale, la 7 martie vor fi afişate rezultatele. Simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a din anul şcolar 2013-2014 va începe pe 3 martie cu proba scrisă la Limba şi literatura română, pe 4 martie este programată proba scrisă la Limba şi literatura maternă, iar pe 5 martie – proba scrisă obligatorie a profilului. Pe 7 martie va avea loc simularea probei scrise la alegere a profilului şi specializării iar pe 14 martie vor fi anunţate rezultatele, transmite Agerpres. Disciplinele la care se organizează simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XI-a în anul şcolar 2013-2014 sunt: Limba şi literatura română, Limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), Matematică şi Istorie. În cazul elevilor clasei a XII-a, disciplinele sunt: Limba şi literatura română, Limba şi literatura maternă, Matematică, Istorie, Fizică, Chimie, Biologie, Informatică, Geografie, Logică, Argumentare şi comunicare, Psihologie, Economie, Sociologie, Filosofie. „Rezultatele obţinute de elevi la simularea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ în care s-au desfăşurat simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performantelor şcolare”, precizează MEN.

Sursa: Puterea.ro

 

Cinci elevi acuzaţi de viol vor fi arestaţi la domiciliu, în Constanţa

Cinci elevi din Constanţa vor fi arestaţi la domiciliu, după ce au violat o adolescentă de 15 ani, la sfârşitul anului trecut, relatează Mediafax. Cei cinci elevi – patru dintre ei cu vârste de 16 ani şi unul de 17 ani – au fost arestaţi preventiv, în 17 ianuarie, pentru viol, lipsire de libertate şi violare de domiciliu. Alături de aceştia, a fost arestat şi un tânăr de 23 de ani, cercetat pentru şantaj şi favorizarea infractorului. Magistraţii Judecătoriei Constanţa au decis, marţi, înlocuirea măsurii de arestare preventivă luată în cazul celor şase tineri, cu măsura preventivă a arestului la domiciliu, în baza noilor Coduri penale. Astfel, instanţa a decis ca tinerii să fie arestaţi la domiciliu timp de 30 de zile, respectiv până în 12 martie, inclusiv. Măsura nu este definitivă, fiind emisă cu drept de contestaţie în termen de 48 ore de la comunicare, iar până la expirarea acestui termen cei şase tineri vor rămâne în arestul Poliţiei Judeţene Constanţa. Cei cinci elevi constănţeni au fost trimişi în judecată, în 29 ianuarie, în stare de arest, fiind acuzaţi că, la sfârşitul anului trecut, ar fi violat o fată de 15 ani. Poliţiştii constănţeni au deschis o anchetă, la jumătatea lunii decembrie, după ce părinţii fetei de 15 ani, elevă la Liceul Internaţional de Informatică din Constanţa, au depus o plângere prin care reclamau că adolescenta a fost violată de şase colegi de şcoală, după ce i-a invitat acasă la ea după o petrecere, iar ulterior tinerii au postat pe internet imaginile. Conform plângerii depuse la Poliţie, fapta s-ar fi petrecut după ce adolescenţii au fost la o petrecere, iar eleva de 15 ani, fiind singură acasă, şi-a invitat câţiva colegi pentru a continua distracţia în locuinţa ei. Patru dintre băieţi sunt colegi cu fata la Liceul Internaţional de Informatică, unul este elev la Colegiul Naţional de Arte „Regina Maria”, iar al şaselea învaţă la Liceul Teoretic „George Călinescu”. Ei au consumat alcool, după care câţiva dintre băieţii invitaţi au întreţinut relaţii sexuale cu adolescenta, făcând poze şi filmând scenele. Ulterior, ei au postat înregistrările pe o reţea de socializare, mama fetei aflând astfel despre cele întâmplate. În acest caz s-a autosesizat şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa. Inspectorul general şcolar, Răducu Popescu, preciza că în cazul elevilor Liceului Internaţional de Informatică nu se poate interveni, deoarece este vorba despre o instituţie privată, dar ceilalţi doi elevi au fost mutaţi disciplinar în alte instituţii de învăţământ preuniversitar.

Sursa: Romanialibera.ro

 

Panica: S-a furat cazanul din scoala unde se face tuica de zeci de ani

Angajatii unei scoli din comuna valceana Fauresti faceau tuica la scoala, in fiecare toamna, din prunii aflati in curtea cladirii. Acest lucru se intampla de aproape 40 de ani, insa Inspectoratul Scolar a aflat abia acum, dupa ce s-a furat cazanul de tuica si toata lumea a inceput sa se ingrijoreze. Activitatea salariatilor nu era o noutate pentru director, nici chiar pentru primarul comunei, care a demarat o ancheta pentru a afla ce s-a intamplat cu cazanul, potrivit Digi24. Angajatii sunt atat de panicati ca nu mai au in ce sa faca tuica, incat au inceput singuri sa investigheze cum a fost furat cazanul. Au observat ca hotii au patruns in scoala dupa ce au spart geamurile, iar unii dintre salariati s-au taiat cu cioburile, pentru a afla in detaliu cum au procedat raufacatorii. Politia locala a declansat, de asemenea, o ancheta in acest caz. Sef de jandarmerie acuzat ca a facut tuica din prunele crescute in livada unitatii Cazanul se afla in institutia de invatamant din anul 1975, iar, de atunci, oamenii fac aproximativ 50 de litri de tuica in fiecare toamna. Ei obisnuiau sa ii cinsteasca pe muncitorii care faceau diverse lucrari in scoala. Inspectoratul Scolar Valcea a aflat zilele acestea despre activitatea din scoala Fauresti, precizand ca, in caz ca va fi gasit, cazanul, in valoare de circa 5.000 de lei, nu are ce sa caute acolo si va fi transferat la primarie. „In cazul in care acest cazan va fi recuperat, sa fie transferat la primarie, sa se ocupe primaria de valorificarea cazanului”, a afirmat Ion Gherghinaru, inspector ISJ Valcea.

Sursa: Ziare.com

 

UNIVERSITAR

 

ASE organizează al doilea târg de joburi şi stagii de practică pentru economişti

Companii din domenii variate precum financiar, IT, turism, comerţ sau marketing vor participa în perioada 31 martie – 3 aprilie la Târgul de joburi şi internship-uri organizat de Academia de Studii Economice (ASE), destinat studenţilor şi absolvenţilor. Academia de Studii Economice din Bucureşti organizează cea de-a doua ediţie a Târgului ASE Job & Internship Fair, care va avea loc pe 2 aprilie, şi o serie de workshop-uri în perioada 31 martie – 03 aprilie, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei. Târgul se adresează deopotrivă comunităţii studenţilor şi absolvenţilor ASE, cât şi mediului de afaceri: companii multinaţionale şi întreprinderi mici şi mijlocii din România. Vor participa firme din domeniile financiar – bancar, asigurări şi brokeraj, contabilitate, audit şi consultanţă, managementul resurselor umane, marketing, cercetare de piaţă şi publicitate, comerţ, turism, IT-telecom, imobiliar, energie, precum şi din alte domenii economice, de administraţie şi de afaceri, de interes pentru studenţi şi absolvenţi. Studenţii care vor să se ducă la târg trebuie să trimită o cerere de participare pe adresa e-mail jobfair@ase.ro, până la data de 28 februarie, ca să primească informaţiile de care au nevoie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Joburi de vară în Germania pentru studenţii şi masteranzii români

Studenţii şi masteranzii interesaţi să lucreze în Germania în perioada vacanţei de vară pot depune dosarele de înscriere până vineri, la Agenţia Municipală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti, se arată într-un comunicat de presă potrivit Mediafax. Studenţii şi masteranzii români interesaţi trebuie să fie dispuşi să lucreze în Germania minim două luni, pe perioada vacanţei de vară. Pot participa la selecţie studenţii şi masteranzii care urmează cursuri la zi, la o facultate de stat sau particulară, acreditată conform legii, la un colegiu sau colegiu tehnic. Depunerea dosarelor şi susţinerea testului de limba germană vor avea loc joi între orele 09.00 – 15.00 şi vineri între orele 09.00 – 12.30 la sediul Agenţiei Municipale pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti.

Sursa: Adevarul.ro

 

TOPUL universităţilor „CAMPIOANE” la PLAGIAT

E mai uşor să găseşti acul în carul cu fân decât o universitate românească fără dascăli plagiatori şi corupţi. În mod surprinzători, printre insitutiţiile de învăţământ superior acuzate că ţin în braţe dascăli plagiatori sau că încurajează nepotismul se numără Universitatea de Medicină şi Farmacie “Carol Davila” (UMF) din Bucureşti şi Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA), două dintre cele mai “vânate” de către studenţi. Citiţi, joi, în ediţia de print a Evenimentului Zilei, declaraţiile uluitoare ale rectorilor aflaţi la cârma acestor instituţii şi prin ce metode primitive se încearcă prevenirea cazurilor de plagiat în mediul academic românesc.

Sursa: Evz.ro

 

Geniile de la Harvard, păcălite de doi escroci botoşăneni

Universitatea geniilor răsplătite cu Premiul Nobel (75 de laureaţi sunt legaţi de acest centru academic din SUA) a fost ţepuită ca un copil naiv de un cuplu obişnuit din Botoşani, cu peste un milion de euro. Mai exact, universitatea din SUA a cumpărat peste 32.000 de hectare de pădure. Americanii plăteau un preţ mult mai mare decât cel al pieţei, diferenţa intrând în buzunarele partenerilor din România. Mai multe detalii despre acest caz, aflaţi din ediţia de joi a Evenimentului zilei

Sursa: Evz.ro

 

NUMIRE. Ovidiu Cupşa, directorul CERONAV, a fost numit ieri în această funcţie

Un constănţean, vicepreşedinte al Asociaţiei Europene a Instituţiilor de Educaţie şi Training din Domeniul Naval Directorul General al Centrului Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV, Ovidiu Sorin Cupşa, ocupă, începând de astăzi funcţia de vicepreşedinte al Asociaţiei Europene EDINNA (Education in Inland Navigation). Poziţia de vicepreşedinte a fost obţinută în urma alegerilor organizate în cadrul Adunării Generale a asociaţiei, organizată ieri, 12 februarie 2014, la Bruxelles. O a doua funcţie de vicepreşedinte a revenit lui Manfred Wieck din Germania, în timp ce preşedinţia este deţinută până în 2015 de către Olanda, prin Arjen Mintjes. Asociaţia Europeană EDINNA a fost înfiinţată în anul 2009 şi are ca scop armonizarea standardelor de formare a personalului navigant de pe apele interioare din Europa şi introducerea unor directive unice la nivelul Uniunii Europene. EDINNA reuneşte cei mai importanţi furnizori de educaţie şi pregătire profesională din România, Franţa, Slovacia, Belgia, Germania, Olanda, Italia, Austria, Polonia, Ucraina, Serbia, Bulgaria, Croaţia şi Rusia, precum şi membri asociaţi din Slovenia, Congo şi Egipt. CERONAV este membru fondator al asociaţiei şi prin alegerile de astăzi devine singura instituţie care deţine două din cele şase funcţii din Comitetul Director al EDINNA, având încă de la infiinţare o poziţie de membru prin Doina Munteanu – Director al Centrului din Galaţi al CERONAV. „Vicepreşedinţia EDINNA înseamnă o recunoaştere la nivel european a CERONAV ca fiind unul dintre cei mai importanţi furnizori în domeniul pregătirii şi certificării personalului naval. Consider că România, alături de Olanda şi Germania sunt cei trei mari jucători de pe Coridorul Rin-Main-Dunăre şi am reuşit alături de colegii mei, Doina Munteanu, Ghiuler Manole şi Vasile Pipirigeanu să demonstrăm încă o dată asta la Bruxelles.  Am convingerea că în mandatul meu voi putea promova activ interesele personalului navigant românesc, în elaborarea standardelor de pregătire, promovarea unor directive unice europene şi recunoaşterea certificărilor noastre. Un prim pas a fost făcut în vederea recunoaşterii certificatelor eliberate de CERONAV de către Comisia Centrală pentru Navigaţia pe Rin, prin acceptarea în 22 ianuarie la Strasbourg a auditării noastre de către această comisie. Am abordat acest subiect şi Bruxelles, în cadrul unei întâlniri bilaterale cu Hans van der Werff, Secretar General al CCNR, care ne-a asigurat că ne va sprijini personal în vederea acestei recunoaşteri”, a afirmat Ovidiu Cupşa, directorul general al CERONAV.

Sursa: Romanialibera.ro

 

Universitatea Harvard vinde 32.000 de hectare de paduri detinute in Romania

Universitatea Harvard, prin intermediul unei firme, vinde padurile achizitionate in Romania in ultimii 9 ani. E vorba de 32.000 de hectare de padure raspandite in 21 de judete. Firma Scolopax, detinatoarea padurilor respective, este controlata in proportie de 99,99 la suta de catre universitatea americana Harvard, prin divizia sa de investitii, Harvard Management Company, care administreaza fonduri de 32,7 miliarde de dolari in intreaga lume, potrivit Rise Project. Vanzarea padurilor din Romania se va face in regim de urgenta. Avocatul firmei Scolopax a cerut statului roman sa isi exercite preemptiunea de cumparare in termen de 30 de zile sau sa permita vanzarea padurilor pe piata libera. Scolopax a fost implicata intr-un scandal imens dupa ce reprezentantul insarcinat cu administrarea padurilor din Romania a fost ridicat de DNA la sfarsitul lui ianuarie, fiind acuzat ca umfla preturile de achizitie a padurilor.

Sursa: Ziare.com