Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 12.12.2013

PREUNIVERSITAR

 

VIDEO PISA 2012 Cum a ajuns Shanghai să fie liderul mondial în educaţie

Ţările asiatice conduc detaşat în clasamentul PISA 2012, Shanghai ocupând primul loc în ceea ce priveşte performanţele în educaţie, fiind urmat de Singapore şi Hong Kong. Rezultatele testelor, care s-au axat pe performanţele la matematică, arată că peste 30% dintre copiii de 15 ani din Shanghai au rezultate excelente, fiind clasificaţi drept elevi de elită, în timp ce în America doar 2% din copii au rezultate de top, iar în Europa, doar 3%. România stă un pic mai bine decât media europeană, avem 3,2% elevi de elită. Dar cum au ajuns chinezii în topul clasamentului? Shanghai, Singapore sunt economii puternice care au început să câştige teren în lume, mai nou, pe plan educaţional. Shanghai încă îşi construieşte un sistem de învăţământ supraperformant şi doar 79% din elevii de 15 ani au fost evaluaţi de cu ajutorul testelor PISA, însă lucrul acesta nu este ieşit din comun. În Statele Unite, spre exemplu, ţara care are cel mai vechi sistem liceal din lume, a avut mai puţin de 90% din elevii de 15 ani evaluaţi de PISA, atrage atenţia expertul în educaţie Andreas Schleicher, consilier la OECD. Revista Time a scris că cel mai probabil China a trişat, fiindcă nu figureaţă ca ţară de sine stătătoare în top, în schimb trimite rezultatele din Shanghai, ceea ce înseamnă că nu ştim adevăratul nivel al copiilor de 15 ani din cea mai populată ţară din lume. Gurile rele mai spun că elevii din Shanghai sunt buni numai la lucruri uşor de predat şi de testat, însă realitatea este că în timp ce media elevilor de top din America este de 2%, iar în Europa, de 3%, în Shanghai, 30% din elevii testaţi au avut rezultate excepţionale. Profesorii chinezi au înţeles că economia mondială este în căutare de excelenţă şi nu se mai vor oameni care au cunoştinţe multe pe un subiect, ci persoane care ştiu să utilizeze ceea ce au învăţat. PISA nu a testat copiii în ceea ce priveşte cunoştinţele de matematică, ci i-a pus la încercare, i-a întrebat ce cred ei că le va aduce succesul în viaţă. În multe ţări, copiii au dat vina pe alţii, nu pe propria lor persoană. Spre exemplu, peste trei sferturi din elevii francezi , Franţa fiind un stat care se află pe la mijlocul clasamentului PISA, au spus că programa şcolară este prea grea, în jur de două treimi au dat vina pe profesori spunând că nu sunt în stare să-şi facă materia interesantă, iar jumătate au spus că profesorii nu explică bine la clasă sau că pur şi simplu au avut ei ghinion la învăţat. Prin comparaţie, elevii din Shanghai cred că vor avea succes dacă vor munci mult, nu fiindcă ar fi inteligenţi din naştere. Rezultatele excepţionale la matematică, obţinute cu preţul neglijării altor materii Expertul Alexandra Anton, care a studiat educaţia în Finlanda, a scris pe blogul său că o explicaţie a faptului că mai nou, ţările asiatice domină în clasamentul PISA ar putea fi înalta valorizare a educaţiei în rândul populaţiei asiatice. „Ţările asiatice se remarcă printr-un stil de predare-învăţare în profunzime, prin care se pune accentul pe o bună înţelegere a conceptelor matematice şi pe utilizarea creativă a conceptelor dobândite printr-o gândire matematică. Factorul cultural nu poate fi singurul motiv pentru care această parte a lumii pare să domine rezultatele studiilor internaţionale precum PISA, însă atenta preocupare pentru îmbunătăţirea practicilor din educaţie din ultimii ani şi investiţiile pe termen lung par să-şi fi dovedit eficienţa. Pe de altă parte, abordarea cu preponderenţă a anumitor materii în anii de şcoală (în principal matematica, ştiinţele şi limbile străine) explică de ce astfel de rezultate n-ar trebui să pară deloc surprinzătoare, ele fiind obţinute în bună măsură cu preţul neglijării altor materii considerate a fi mai puţin importante pentru succesul academic şi profesional al tinerilor”, a scris Anton. Rezultatele PISA 2012 mai arată că sistemele de educaţie evoluează spre mai bine: în matematică, ţările care se aflau la coada clasamentului, precum Brazilia, Mexico, Turcia şi Tunisia, au urcat în top, Italia, România a urcat patru locuri, cel mai mult dintre toate ţările europene, Portugalia şi Rusia au avansat la nivel mediu,  în timp ce Germani şi Polonia s-au dus spre nivel bun, iar Shanghai şi Singapore sunt la nivel foarte bun, cel mai bun din lume. Cum au reformat chinezii sistemul de învăţământ din Shanghai În şcolile din Shanghai, copiii nu sunt lăsaţi niciodată să lenevească la clasă, tot timpul sunt ocupaţi cu ceva. Lipsa atenţiei la ore este inacceptabilă, iar temele sunt esenţiale în procesul lor de educaţie. În familie se acordă deosebit de multă atenţie educaţiei celor mici, părinţii se aşteaptă ca copiii lor să-şi facă temele în fiecare după-amiază, iar membrii familiei îşi devotează timpul pentru educaţia copiilor. Sistemul nu urmăreşe doar excelenţa intelectuală, elevii au cel puţin o oră de educaţie fizică pe zi, la şcoală, se arată într-o analiză Pearson Foundation. Shanghai a început să ecperimenteze cu reforma în educaţie la începutul anilor ’80, când au dezvoltat foarte mult învăţământul profesional şi în anii ’90 au reformat curriculumul şcolar pentru a nu se mai axa pe examenele naţionale, ci pe învăţământul de calitate. De atunci încolo au căutat să dezvolte capabilităţile elevilor în loc şă-i oblige să acumuleze foarte multă informaţie teoretică. Au făcut clase mixte de elevi de toate abilităţile, de la cei mai slabi la cei mai buni, cam cum este în Finlanda, ceea ce i-a obligat pe profesori să predea altfel decât erau obişnuiţi. De asemenea, au eliminat examenele de la sfârşitul ciclului primar, din nou o reformă similară cu ceea ce s-a întâmplat în Finlanda. Una dintre caracteristicile sistemului de educaţie finlandez este că nu există examene şi testări cum sunt cele din România, ei nu îşi ierarhizează elevii între copii slabi, mediocri şi foarte buni. Un alt aspect al reformei chineze a fost că au ridicat standardele profesiei de profesor: toţi educatorii din şcoala primară trebuie să aibă o diplomă universitară, iar de la gimnaziu în sus, toţi profesorii trebuie să mai aibă şi calificare profesională de dascăl. Mulţi dintre ei au studii masterale şi fiecare profesor trebuie să facă în jur de 240 de ore de formare profesională pe o perioadă de cinci ani. După ce au reformat sistemul în sine, chinezii şi-au îndreptat atenţia către clădirile în care se află şcolile şi la începutul anilor 2000 au reabilitat şi renovat toate şcolile la cele mai înalte standarde. S-a organizat un sistem de exchange de profesori între şcoli, pentru ca cei mai buni dascăli să nu se adune doar în anumite şcoli şi să se creeze învăţământ de elită numai acolo. Mai mult, ca să ridice nivelul şcolilor slabe, s-au făcut parteneriate administrative între cele mai bune şcoli cu cele mai slabe, pentru a le ridica nivelul.

Sursa: Adevarul.ro

 

România a obţinut trei medalii de argint şi trei de bronz la Olimpiada Internaţională de Ştiinţe pentru juniori

Olimpicii români participanţi la a X-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Ştiinţe pentru juniori, desfăşurată în perioada 3-12 decembrie 2013, în India (Pune), au cucerit şase medalii: trei de argint şi trei de bronz. Practic, toţi cei şase componenţi ai lotului au reuşit performanţa de a intra în posesia unei distincţii. Cei trei elevi medaliaţi cu argint sunt Robert Cristian Râclea (clasa a X-a/Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri” din Galaţi), Theodor Axenie (clasa a XI-a/Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Capitală) şi Alexandru Zancă (Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Ploieşti), potrivit reprezentanţilor Ministerului Educaţiei. Medaliile de bronz au fost obţinute de Ioana Patricia Işfan (clasa a X-a/Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu), Regado Goncalo Araujo (clasa a XI-a/Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” din Suceava), respectiv Mihnea Daniel Zoican (clasa a X-a/Colegiul Naţional „Sfântul Sava” din Bucureşti). Olimpiada Internaţională de Ştiinţe pentru juniori este un concurs de tip integrativ în care elevii susţin trei probe (două teoretice individuale şi una practică pe echipe formate din 3 membri) la trei discipline (chimie, biologie şi fizică). La ediţia din acest an au fost prezenţi 223 de elevi din 42 de ţări. Olimpicii români revin în ţară vineri, 13 decembrie, ora 13.05, pe Aeroportul Internaţional „Henri Coandă”. Aproape 200 de elevi români premiaţi internaţional în 2013   Până în septembrie 2013, 161 de elevi români au adus României medalii şi premii la olimpiadele internaţionale, 29 dintre ei intrând pe lista olimpicilor de aur ai ţării. Lista urmează să să fie extinsă după finalizarea competiţiilor din perioada octombrie-decembrie 2013, potrivit Ministerului Educaţiei.

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO „Ba Se Poate!”. Filmul documentar despre succesul la BAC a fost prezentat liceenilor din Ploieşti

Filmul documentar „Ba se poate!” despre cinci licee care şi-au crescut semnificativ rata de promovabilitate la BAC în urma implementării unui proiect de educaţie prin coaching, a fost prezentat, în premieră în Ploieşti, pe 10 decembrie, la Liceul Tehnic “Ludovik Mrazek”. Documentarul „Ba Se Poate!” prezintă povestea a cinci licee tehnologice din Romania care şi-au crescut rata de promovabilitate de la 2 la 40% în urma implementării proiectului „Zburd – Educaţie prin coaching“. Proiectul a fost implementat de către Asociaţia ROI în Bucureşti, Câmpulung-Muscel, Iaşi, Braşov, Sibiu. Timp de doi ani, voluntarii asociaţiei au consolidat prin coaching relaţia elev-profesor-părinte, lucru care a contribuit la creşterea performanţei fiecărui liceu implicat în program. „Am reuşit să aducem o premieră în educaţia din România, prin lucrul în echipă – profesori-elevi-părinţi – şi prin conştientizarea faptului că schimbarea cea mai puternică vine din interior. Împreună, ei au identificat împreună ţintele, paşii şi soluţiile pentru a depaşi, în fiecare caz, dificultăţile întâmpinate de fiecare liceu”, explică Simona David-Crisbăşanu, iniţiatoarea proiectului. Proiecţia de la Ploieşti a avut loc în prezenţa echipei proiectului şi a regizorului filmului, Tedy Necula, iar la eveniment au participat 200 de elevi, profesori şi reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar. Metoda folosită în cadrul Zburd-Educaţie prin coaching în licee va fi utilizată în cadrul unui program complex, care va începe din ianuarie 2014 şi care se numeşte „Adoptă un liceu”. 18 licee din toată ţara, printre care şi Liceul “Ludovik Mrazek” au aplicat deja pentru a fi incluse în acest program, ce îşi propune să lucreze timp de 3 ani cu 10 licee, care vor deveni centre de excelenţă şi formare în regiunea lor. Pentru demararea proiectului, este necesar sprijinul autorităţilor, al organizaţiilor şi al mediului de afaceri local. „Adoptă un liceu” este un proiect complex, dezvoltat de o coaliţie de ONG-uri în educaţie, din care fac parte Asociaţia ROI (formarea de echipe performante profesori-elevi-părinţi), Şcoala de Valori (legătura licee-mediul privat), Fundaţia Noi Orizonturi (implicarea elevilor în comunitate prin voluntariat), Junior Achievement Romania (programe de antreprenoriat pentru elevi). Iniţiativa răspunde unor probleme care afectează generaţia tânără, precum: fractura existentă între şcoală şi piaţa muncii; lipsa de motivaţie şi o încredere în sine scăzută; lipsa colaborării profesor-elev-părinte; necesitatea de a îmbunătăţi procesul educaţional şi accesul la educaţie. Filmul ”Ba Se Poate!” surprinde poveştile de succes ale elevilor, profesorilor şi părinţilor din fiecare liceu. Deopotrivă inspiraţional şi servind ca ghid de bune practici pentru celelalte şcoli care aspira la un nivel superior de performanţa, filmul va fi distribuit în cinematografele din ţară începând din luna ianuarie 2014.

Sursa: Adevarul.ro

 

Fiţe „ca la nuntă“ la Balurile Bobocilor

De la petrecerile modeste, puse în scenă de o mână de oameni, în sălile de sport, balurile bobocilor pentru elevii claselor a IX-a s-au transformat în petreceri organizate cu fast şi eforturi mari în cluburile de fiţe. Balul Bobocilor a devenit în ultimii ani un adevărat show pus în scenă în cluburi de fiţe, cu investiţii care ajung şi la 15.000 de euro şi sub ochii unui public care depăşeşte în unele cazuri 1.800 de persoane. Pentru ca totul să iasă perfect, „bobocii“ claselor a IX-a care participă la concursul de Miss şi Mister se pregătesc intens chiar şi cu o lună şi jumătate înainte. Ei iau cursuri de dans, de prezenţă scenică, de dicţie, astfel încât în seara cea mare să iasă totul impecabil. Cel puţin aşa au arătat balurile organizate anul acesta în Capitală, unde mersul în club nu mai e demult o noutate pentru cei mai mulţi dintre elevii de liceu. Dascălii recunosc importanţa uneori exagerată dată acestor evenimente, în timp ce specialiştii spun că aceşti copii se expun prea devreme distracţiilor din club şi riscă astfel să fie influenţaţi să încalce reguli importante care ar putea în numai câteva minute să le schimbe radical viaţa. Distracţie vs lipsă de autoritate Psihologul şi consilierul şcolar Diana Ioaneş a povestit că s-a confruntat cu cazuri de elevi prinşi fumând marijuana în toaletele din cluburile unde aveau loc aceste petreceri. „Elevii mi-au spus că iau droguri ca să simtă muzica mai bine. Mai sunt şi cazurile celor care sunt lăsaţi de la 14-15 ani să meargă în club, ori la această vârstă sunt foarte impresionabili. După părerea mea, un copil nu ar trebui lăsat să intre într-un club până la vârsta de 18 ani“, a spus consilierul şcolar. Şi psihologul Aurora Liiceanu este de părere că minorii sunt mult prea impresionabili şi influenţaţi de anturaj. „Cluburile sunt spaţii incontrolabile, iar copiii de 14-15 ani sunt influenţaţi de anturaj, iar când se află într-o situaţie impresionabilă cad pradă contextului fiindcă cei mai mulţi nu se gândesc la consecinţe“, a explicat psihologul, care consideră că adulţii trebuie să recapete autoritatea şi „să stabilească ce este tolerant şi ce este intolerabil“. Mii de bilete vândute Alexandra Chiriac este elevă în clasa a IX-a la Colegiul Naţional „Ion Creangă“, la profil filologie-franceză şi spune că nu este pentru prima dată când iese în club, a mai fost la mai multe baluri de la începerea anului şcolar. „Petrecerea e super, un pic mai liniştită ca celelalte, dar având în vedere că e un liceu mai cumine, să zic aşa, atmosfera e OK. Am mai fost la petrecerea de la «Sf. Sava» şi la «Ion Neculce», care s-a făcut tot aici (The Player), dar a fost mai multă lume şi s-a văzut asta. Ca să vă dau un exemplu, în seara asta, sunt 300 de elevi la balul de la «Ion Creangă», iar la «Sf. Sava» s-au vândut 1.800 de bilete şi vreo 800 la «Ion Neculce«“, a explicat Alexandra. Profesorul Cristian Alexandrescu, fost Inspector Şcolar General al Bucureştiului, acum diriginte la clasa de a IX-a A la Colegiul „Ion Creangă“, spune că timp de 30 de ani a asistat la baluri şi observă evoluţia în timp: dacă înainte de anii 1990, se ţineau în sălile de sport sau de festivităţi ale liceelor, acum ele se organizează în cluburi, cu mare fast. „Elevii se duc în mod obişnuit să clubărească, deci treaba asta este foarte apropiată de ceea ce fac ei în timpul liber în mod normal, plus că aşa mai socializează între ei, se formează un colectiv şi îi cunosc mai bine şi pe elevii mai mari“, precizează Alexandrescu. Pregătiri serioase pentru concurs Momentul serii la Balul Bobocilor este, desigur, desemnarea câştigătorilor concursurilor de Miss şi Mister, pentru care concurenţii se pregătesc intens din timp. Spre exemplu, elevii de la „Ion Creangă“ s-au pregătit timp de şase săptămâni, în fiecare weekend, şi câte 10 ore pe zi învăţând pasul de zi, pasul de seară şi coregrafii de dans. Câştigătoarea concursului de Miss, Ana-Maria Filimon, spune că a muncit mult la pregătiri, a învăţat să aibă atitudine de podium şi să danseze salsa. Balul Bobocilor de la „Ion Creangă“ a fost organizat chiar de către elevii liceului, o tradiţie a şcolii, a explicat profesorul Cristian Alexandrescu. „De câţiva ani buni, Creangă are o tradiţie ca balul elevilor să fie organizat de elevi, totul este făcut de Consiliul Elevilor, ei decid unde şi cum se face, care este programul, cine sunt invitaţii. Bineînţeles că elevii ne prezintă proiectul pe care l-au gândit şi este discutat la nivelul Consiliului de Administraţie al şcolii, dar organizarea în sine este făcută de către ei“, a spus Alexandrescu. Şi Colegiul Naţional „Tudor Vianu“ din Capitală a organizat balul în club (The One), unde au venit în jur de 1.000 de persoane. Balul a costat în jur de 10.000 -15.000 de euro, bani obţinuţi din sponsorizări şi din bilete care au costat 35 de lei, şi a fost organizat de elevi de clasa a X-a şi a XI-a. Andreea Băniceru, concurentă la titlul de Miss, spune că şi la ei pregătirile au fost cât se poate de serioase. „Am făcut repetiţii în jur de o lună, antrenamentele durau cam două ore de patru ori pe săptămână, am învăţat chiar şi coregrafie de street dance pentru una din probele din competiţie“, a povestit Băniceru. ; Rochii de Miss de la furnizorul Casei Regale Rochiile de zi purtate de cele şase concurente de la Miss Vianu fac parte din noua colecţie a unei case de modă, LouLou Butique, care a sponsorizat şase licee din Bucureşti la Balul Bobocilor. De asemenea, printre clienţii lor se numără şi vedete naţionale, dar şi Casa Regală, susţine reprezentanta brandului, Cătălina Soare.

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO Elevii unui colegiu băimărean se pregătesc să intre în Cartea Recordurilor

Peste 1.000 de elevi băimăreni şi profesorii lor muncesc de zor pentru a ajunge în Cartea Recordurilor. Din dorinţa de a face cel mai mare brad uman şi în speranţa că vor ajunge astfel pe paginile celebrei cărţi, elevii si personalul didactic din cadrul Colegiului Naţional „Vasile Lucaciu“ au început repetiţiile pentru proiectul ce va fi pus în practică în data de 16 decembrie. Cel mai mare brad uman este iniţiativa unui elev al Colegiului Naţional „Vasile Lucaciu“, idee ce le-ar putea aduce un loc în Cartea Recordurilor. Recordul actual este deţinut de thailandezi, aceştia reuşind să adune 852 de copii pentru formarea bradului, record ce, conform rezultatelor obţiute în urma repetiţiilor va fi depăşit de băimăreni, aceştia reuşind să mobilizeze peste 1.000 de persoane. Activitatea se va desfăşura în data de 16 decembrie, pe platoul din Piaţa Revoluţiei, de la ora 10.00, când, echipaţi cu pancarde verzi şi roşii, culori specifice sărbătorilor de iarnă, elevii şi profesorii Colegiului Naţional „Vasile Lucaciu“ îi invită pe băimăreni să li se alăture pentru a crea împreună un adevărat spirit de sărbătoare.  În cazul în care reuşita elevilor va fi demnă de Cartea Recordurilor, edilul băimărean le-a promis tot sprijinul pentru omologarea rezultatului.

Sursa: Adevarul.ro

 

Workshop de pictura pe tricouri la gradinita  

Motto-ul workshopului este simplu: fa ceva concret impreuna cu cineva care isi doreste sa participe si sa isi aduca contributia. In acest workshop special copiii sunt implicati intr-un moment de creatie unde isi pot gasi propria lor inspiratie pornind de la ideea de baloane, pictand pe tricouri. Tricourile vor fi donate de Craciun unei case de copii din Bucuresti.  Tot in cadrul acestui proiect s-a realizat un stop motion video creat cu 1000 de poze trimise din intreaga lume inclusiv Romania.” (http://www.youtube.com/watch?v=OfjsvVggORU&feature=youtu.be) Workshopul a fost realizat de organizatia Impreint din Londra in colaborare cu Oana Laura Giuverdea la Gradinita Busy Bees Academy. Evenimentul este parte a proiectului numit „Save me” care are loc in toata lumea fiind un proiect destinat artei si copiilor ( http://napsugarzas.wordpress.com/2013/10/08/save-me-exhibition-in-muswell-hill-london-interview/).

Sursa: Cotidianul.ro

 

Elevii din Malta vor beneficia de lectii digitale interactive create de romani

SIVECO Romania va furniza continut educational interactiv pentru invatamantul primar din Malta, unul dintre cele mai competitive sisteme educationale din Europa.

Recent, SIVECO Romania a semnat un contract cu Ministerul Educatiei din Malta, conform caruia, pana in iulie 2014, toate scolile primare de stat, particulare si catolice din Malta vor beneficia de continut digital interactiv adaptat cerintelor curriculei nationale, pentru patru din cei sase ani de studiu, corespunzatori ciclului primar. Solutia va include continut personalizat 100% de catre SIVECO Romania, precum si continut deja realizat (ready made content), livrat de compania britanica Planet Sherston.

In urma unei licitatii publice, Ministerul Educatiei a atribuit contractul consortiului format din SIVECO Romania, unul din integratorii software de succes din Europa Centrala si de Est, avand calitatea de lider de consortiu, si Planet Sherston, furnizor de top in domeniul continutului educational, avand in portofoliu peste 18.000 de scoli din Anglia.

Colaborarea dintre cele doua echipe se dovedeste a fi una de succes, atat in implementarea, cat si in promovarea proiectului. Recent, cele doua companii au participat la targul educational „EMBED 2013: Celebrating best use of ICT in education in the Maltese Islands”, care pune accent pe modul in care tehnologia poate sprijini procesul modern de invatamant.

Desfasurat intre 20 si 27 noiembrie, evenimentul atrage vizitatori de toate varstele si din toate domeniile. Cu aceasta ocazie, profesorii si elevii au putut testa in standul SIVECO Romania lectiile interactive destinate invatamantului secundar. Reactia entuziasta a celor mici a demonstrat ca, atunci cand sunt atent adaptate scopului educational, tehnologii precum Augmented Reality sau multi-touch, precum si manualele digitale interactive pot imbunatati colaborarea intre elevi si profesori, ii motiveaza sa invete si sa experimenteze, facand trecerea de la invatarea bazata pe memorare, la cea bazata pe descoperire si construire a cunoasterii.

„Suntem bucurosi ca am castigat un nou proiect national complex, de anvergura, in Malta, unde implementam deja un proiect major, care se adreseaza invatamantului secundar. Am devenit astfel un partener strategic, pe termen mediu si lung, pentru Ministerul Educatiei din Malta. Particularitatea acestui nou proiect o reprezinta tocmai grupul-tinta caruia ii este destinat, respectiv elevii si cadrele didactice din invatamantul primar, unde SIVECO si-a unit fortele cu una dintre cele mai prestigioase firme din domeniu din Marea Britanie, oferind astfel solutia castigatoare. Abordarea stiintifica si pedagogica a proiectului imbina viziunea moderna, specifica secolului XXI, a Uniunii Europene, cu elementele traditionale ale educatiei de sorginte anglo-saxona, model educational cu rezultate remarcabile de secole. Malta reprezinta un vector avansat in educatie nu numai in Europa, care a adoptat un model unic de reforma a curriculei nationale, imbinand viziunea Uniunii Europene cu cea a spatiului Commonwealth” declara Iulian Manea, Director Regional, Departamentul Vanzari Internationale din cadrul SIVECO Romania.   Lectiile digitale interactive pe care SIVECO le dezvolta pentru scolile malteze din ciclul primar inglobeaza rezultatele celor mai avansate studii stiintifice si cercetari efectuate in acest domeniu si transpun in realitate concepte inovatoare in educatie.

Proiectul este finantat din fonduri europene si va avea o durata de implementare de un an. Noul contract vine in continuarea proiectului deja in curs de derulare, care se adreseaza invatamantului secundar, in cadrul caruia SIVECO dezvolta si furnizeaza Ministerului Educatiei din Malta continut educational digital personalizat pentru primii doi ani de studiu din invatamantul secundar (Form 1 si 2). Pe langa lectiile interactive pentru elevi, se adauga un program de instruire pentru 800 de profesori si un instrument de tip „content authoring tool”, care permite profesorilor sa isi creeze propriile lectii, adaptate la planul de predare si la cerintele elevilor.

Sursa: Hotnews.ro

 

UNICEF: 230 de milioane de copii din întreaga lume nu au certificat de naştere

Aproximativ 230 de milioane de copii din întreaga lume, cu vârsta sub cinci ani, nu au fost înregistraţi la naştere, se arată într-un raport întocmit recent de UNICEF. Drept urmare, aceştia nu pot beneficia de anumite programe guvernamentale, de servicii medicale şi nu pot fi înscrişi la şcoală, relatează Time. În Pakistan, trei din patru bebeluşi veniţi pe lume anul trecut nu au fost înregistraţi, iar în Yemen, rata este de patru din cinci. Mai mult, în Somalia, 97% dintre nou-născuţii din anul 2012 nu există în mod oficial. Global, doar 60% dintre copiii născuţi în anul 2012 au certificat de naştere. Cifrele sunt extrem de îngrijorătoare, susţin reprezentanţii UNICEF, subliniind că neînregistrarea copiilor la naştere îi privează de orice drept. „Fiecare copil se naşte cu un potenţial enorm”, a explicat Geeta Rao Gupta, director adjunct al UNICEF. “Dar dacă societate nu cunoaşte numărul lor real, nu recunoaşte faptul că ei există, copiii devin mult mai vulnerabili în faţa neglijenţei şi abuzurilor. În mod inevitabil, potenţialul lor este serios diminuat”, a adăugat aceasta. O opinie similară a exprimat şi Erica Kochi, reprezentant al UNICEF Innovation, care a arătat că neînregistrarea bebeluşilor la naştere este un obstacol pe care părinţii îl pun în dezvoltarea acestuia. „Este o primă piedică în ceea ce priveşte serviciile de sănătate, prima piedică în ceea ce priveşte educaţia, iar mergând chiar mai departe, este prima piedică în dezvoltarea unui cetăţean care are dreptul să voteze”, a explicat Erica Kochi. Potrivit UNICEF, rata cea mai mare a copiilor neînregistraţi la naştere este întâlnită în ţările sărace din Sudul Africii şi Africa Subsahariană.

Sursa: Gandul.info

 

UNIVERSITAR

 

Absolvenţii de „Spiru Haret” cu diplome nerecunoscute, chemaţi într-un proces colectiv împotriva Ministerului Educaţiei

Cabinetul de avocatură Coltuc îi cheamă pe absolvenţii Universităţii private „Spiru Haret” ale căror diplome de licenţă nu sunt recunoscute să se alăture unui proces colectiv pe această speţă împotriva Ministerului Educaţiei, care ar putea fi cel mai amplu din ţară, susţin avocaţii. „Problema este una extrem de gravă care depăşeşte cu mult dosarele pe clauze abuzive care sunt în număr de aproximativ 5.000 de dosare”, se arată într-un comunicat al casei de avocatură. Solicitarea casei de avocatură este adresată celor câteva mii de absolvenţi ai Universităţii Spiru Haret din promoţiile 2009, 2010, 2011 şi 2012, formele de şcolarizare ID şi FR, ale căror diplome nu au mai fost recunoscute de Ministerul Educaţiei, după ce specializările lor nu au mai fost acreditate. În proces ar putea intra în jur de 50.000 de absolvenţi Reprezentanţii casei de avocatură susţin că, până în prezent, peste 3.800 de absolvenţi de ”Spiru Haret” au reuşit să obţină în instanţă eliberarea şi recunoaşterea diplomelor de licenţă şi mai sunt în jur de 1.000 care au decizii definitive, dar încă nu au ridicat documentul de la universitate. ”Alţi aproximativ 50.000 de absolvenţi se pot alătura acestui demers, fiind absolvenţi ai universităţii ale căror diplome nu au fost recunoscute”, a explicat reprezentantul Casei de avocatură Coltuc. Începând cu data de 11 decembrie 2013, cei interesaţi pot trimite o adeziune la adresa avocat@coltuc.ro şi vor fi sunaţi de avocaţi pentru a li se explica ce acte trebuie să trimită. În principiu, este vorba despre: • Copie adeverinţă de licenţă • Chitanţe de plată • Contracte de studio

Despăgubiri de 3.000 de lei pentru fiecare După ce vor fi strânse toate cererile, acţiunea va fi depusă la Tribunalul Bucureşti, iar absolvenţii urmează să fie citaţi în condiţiile Noului Cod Civil, însă nu este strict necesar ca ei să şi participe la proces, mai spun avocaţii. „Vom cere executare silită şi daune-interese în valoare de 3.000 lei fiecare. Pentru aceste daune-interese avem nevoie de înscrisuri (exemplu: copie bilete, copie acte de achiziţie manual, decizii de refuz primire examen, decizii desfacere contract de muncă etc). Acţiunile privind stabilirea şi acordarea de despăgubiri pentru daunele morale aduse onoarei, demnităţii sau reputaţiei unei persoane fizice se taxează cu 100 lei. Acţiunea principală se timbrează cu 50 de lei, conform OG 80/2013”, se arată în comunicatul citat. Cele 12.000 de procese ”blochează” Ministerul Educaţiei Peste 10.000 de absolvenţi ai universităţii particulare „Spiru Haret” (USH), care au absolvit în 2009 cursurile la distanţă (ID) şi cu frecvenţă redusă (FR), au procese în instanţă pentru a-şi câştiga diplomele de licenţă, potrivit datelor publicate la începutul anului de Cabinetul de Avocatură Coltuc. Goana după profit a universităţilor particulare şi incompetenţa celor care au condus Ministerul Educaţiei în ultimii ani au dat naştere unei situaţii scandaloase, din care câţiva băieţi deştepţi s-au îmbogăţit, iar zeci de mii de cetăţeni au rămas cu ochii în soare. În cadrul unei dezbateri organizate de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, ministrul Remus Pricopie s-a văitat că cei trei jurişti ai ministerului sunt prea puţini pentru cele 12.000 de procese în care este implicată, în acest moment, instituţia pe care o conduce. Pricopie a recunoscut că ministerul este obligat să aprobe eliberarea diplomelor pentru cei care câştigă în instanţă: “Noi suntem obligaţi să eliberăm talonul de diplomă, iar apoi universitatea eliberează diplomele”.

Sursa: Adevarul.ro

 

Peste 160 de studenţi, instruiţi în terapie intensivă şi anestezie la clinci din Bucureşti şi Paris

Peste 160 de studenţi ai UMF „Carol Davila” din Capitală au fost instruiţi în terapie intensivă şi anestezie la unităţi sanitare bucureştene şi la Spitalul Bichat-Claude Bernard Paris, perioada de practică în ATI reprezentând, pentru majoritatea lor, momentul decisiv în alegerea specializării. Spitalul Universitar de Urgenţă Elias, în parteneriat cu Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” Bucureşti şi Departamentul de Anestezie-Reanimare al Spitalului Bichat-Claude Bernard din Paris, au finalizat miercuri, la sediul Spitalului Universitar de Urgenţă Elias, „Programul de practică în terapie intensivă pentru studenţi la medicină”, care s-a desfăşurat în perioada ianuarie 2012 – decembrie 2013, scrie Mediafax. „Facultatea de medicină este foarte scumpă. Posibilitatea ca studenţii să facă practică în spital, la patul bolnavului, este nulă în foarte multe ţări europene, din cauza riscurilor majore de malpraxis. De aceea, spitalele respective au centre de simulare, unde studenţii fac practică. Noi, la Elias, nu avem aşa ceva, pentru că este foarte scump. Cred că în România sunt două centre de simulare pentru studenţi, la Timişoara şi Clu”, a spus, cu acest prilej, şeful clinicii ATI a Spitalului Elias, dr. Dan Corneci. Francezii au fost impresionaţi de nivelul de pregătire al doctorilor români Prin acest program, studenţii români au făcut practică în salon, la patul bolnavilor, supravegheaţi atent de profesorul coordonator, a mai spus medicul, precizând că doctorii francezi au fost impresionaţi de nivelul de pregătire al studenţilor români. „Medicii îşi pun mari speranţe că studenţii vor opta pentru această specializare (anestezie şi terapie intensivă – n.r.) la rezidenţiat şi vor acoperi deficitul de aproape 40 la sută din domeniu”, a afirmat coordonatorul programului, dr. Laura Constantinescu. Corina David, una dintre studentele implicate în proiect, a spus că a reuşit să-şi afle „chemarea”, după practica făcută la Paris. „Lucrarea de licenţă va fi în terapie intensivă. Experienţa la Paris a fost covârşitoare”, a mai spus tânăra. La rândul său, directorul medical al Spitalului Elias, dr. Dana Safta, a subliniat că specialitatea terapie intensivă şi anestezie este foarte căutată nu numai în România, ci în toate spitalele din Europa şi SUA. „Mulţi rezidenţi optează pentru spitalele din străinătate. În plus, oricât de bine este pregătit un chirurg, acesta are mare nevoie de colegii de la terapie intensivă”, a adăugat Safta. Stagiile de pregătire s-au derulat în perioada vacanţei de vară a studenţilor, programul de practică fiind conceput de o echipă de medici români şi francezi. În primul an de proiect, stagiile de practică au avut 30 de beneficiari, iar în acel de-al doilea, datorită interesului manifestat de studenţi, numărul acestora a crescut la 136, din toţi anii de studiu. În Capitală, cursurile şi activităţile practice au fost susţinute, printre alţii, de medici din secţiile ATI de la Spitalul Elias, Spitalul Clinic Fundeni, Spitalul de Urgenţă Floreasca, Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti, Institutul de Boli Cardiovasculare „C.C. Iliescu”, Spitalul de Urgenţă „Sf. Pantelimon”, Spitalul de Ortopedie Foişor, Spitalul de Nefrologie „Carol Davila”, Spitalul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta”, Institutul de Boli Neurologice şi Neurovasculare şi Spitalul Militar Central.

Sursa: Adevarul.ro

 

Din lac în puț: Ministerul Culturii, de la odiosul Barbu, la Știrbu, „nașul“ legalizării plagiatului

Posesor al unui obraz cu mult mai gros decât tălpoaia unei ciubote rusești, Daniel Barbu, odiosul ministru liberal nu și-a dat, încă, demisia din fruntea Ministerului Culturii. Pentru cei care, concentrându-și atenția asupra atacurilor devastator pe care USL încearcă să-l dea asupra justiției, nu și-au mai concentrat atenția și asupra culturii, reamintim că, aflat la Craiova, ministrul Daniel Barbu s-a umflat în pene și a oferit un mesaj, cumplit, care ar fi putut fi rostit, la fel de bine, și de  un lider nazist. Acolo, el ne-a anunțat că „La dezbaterile pe bugetul 2014, m-a frapat, m-a cutremurat cu adevărat următorul lucru. Credeți-mă, nu vreau să par cinic în fața dumneavoastră, cu tot respectul pentru respectiva categorie de concetățeni ai noștri.

Bugetul, programul național pentru prevenirea și tratarea HIV/SIDA este jumătate ca buget din toate programele Ministerului Culturii. Deci, ai Ministerul Culturii și programul național de combatere și tratament HIV/SIDA. Jumătate! Unu la doi. După părerea mea, nu suntem în Africa de Sud. Nu sunt milioane de concetățeni afectați de acest hidos flagel al epocii noastre. Personal, nu înțeleg. Am fost cutremurat când mi-am dat seama câte Festivaluri Shakespeare sau cât de amplu am putea face evenimentul, Festivalul Shakespeare de la Craiova, dacă nu am avea acel program sau dacă acel program ar fi la jumătate.“ Ulterior, în loc să se ascundă în gaură de șarpe și să nu mai iasă niciodată de acolo, Barbu a oferit un soi de scuze penibile, care n-au reușit să-i convingă nici măcar pe șefii lui de la PNL. Trezit brusc din veșnica lui somnolență, chiar și Crin Antonescu a afirmat, scârbit: „Sunt consternat de afirmația pe care a făcut-o (…) O asemenea declarație nu-l reprezintă. Demisia face parte și este un semn de noblețe aproape în democrație. Ca semn de respect pentru oamenii care au putut fi lezați de o asemenea declarație, eu cred că o demisie e suficient de puternică. Și cred că un lucru la care însuși Daniel Barbu ține, umanistul Daniel Barbu, cred că demisia ar fi cel mai puternic mesaj adresat acelor oameni într-o suferință cumplită pe care Daniel Barbu n-a vrut, sunt convins, să-i jignească, dar față de care a făcut această afirmație nefericită.“ Miercuri, întrebat de ziariști dacă este de părere că actualul ministru al Culturii va demisiona, liderul liberal a afirmat, totuși nu prea convins că: „Eu cred că da!“. Dar asta nu s-a întâmplat, încă. Astfel că, singura soluție de ieșire din acest penibil impas de imagine se află, acum, în mâna marilor șefi de la PNL. Tot ceea ce se știe în acest moment este că, la începutul săptămânii viitoare, conducerea PNL ar urma să se întrunească pentru a stabili viitorul ministru al Culturii. Surse liberale au declarat, pentru presă că, în cazul în care Daniel Barbu nu-și va depune mandatul, partidul ar urma să îi retragă sprijinul politic.

Pleacă dracu, vine fiu-su Alte surse din cadrul PNL susțin că omul care are cele mai multe șanse să preia mandatul deținut, încă, de Daniel Barbu ar fi Gigel Știrbu. Deși numele lui pare a fi desprins mai curând dintr-o glumă cu un puști căruia abia au început să-i cadă dinții de lapte, acest Gigel Știrbu este un bărbat în toată firea, ditamai parlamentarul pe care Partidul Național Liberal l-a cocoțat în fruntea Comisiei de cultură din Camera Deputaților. Dar, dincolo de glumița legată de numele acestui candidat, suntem convinși că el va fi acceptat, din prima, de către Premierul Victor Ponta. Iar asta dintr-un motiv de-a dreptul binecuvântat: Gigel Știrbu este autorul unui proiect de lege care, odată aprobat, va legaliza plagiatul. Plagiat care, după cum bine știm, atârnă de glezna Premierului mai greu decât ghiuleaua unui ocnaș. În urmă cu ceva timp, prin luna septembrie, acest Gigel a depus la Senat, o propunere privitoare la modificarea și completarea Legii nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Printre altele, această propunere susține că, dacă nu se urmărește un avantaj comercial sau economic, este permisă reproducerea, distribuirea, radiodifuzarea sau comunicarea către public a unor lucrări, sau după cum spune el „folosirea în scopul unic de ilustrare în cazul predării sau a cercetărilor științifice, atât timp cât sunt indicate sursele,inclusiv numele autorului, cu excepția cazurilor în care acest lucru se dovedește imposibil și în măsura justificată prin scopurile necomerciale urmărite.“ Până aici prevederea „proiectului Știrbu“ pare a fi rezonabilă. Dar, tot acolo, Gigel ăsta, în calitatea lui de autor al unui act normativ, vrea să convingă pe toată lumea că este permisă și „includerea accidentală a unei lucrări sau a unui alt obiect protejat în alt material.“

Chestionat de jurnaliștii de la Hotnews în legătură cu această inițiativă legislativă, deputatul liberal a invocat-o ce-i drept în mod indirect pe ministreasa Elena Udrea: „Un caz care îmi vine acum în minte este folosirea frunzei România pitorească sau cum se numea. Brandul de țara când a fost luat de pe internet și schimbate anumite forme grafice. Iar toată lumea spunea că este un plagiat și s-a demonstrat clar că nu este un plagiat. În legislația europeană acest lucru nu constituia un plagiat. La aceste lucruri se referă toată aceasta directivă europeana, în niciun caz la tipăriturile scrise, care sunt vizibil, să zicem, copiate din alte opere.“ Cum dracu să fie „vizibile“ când, lovite parcă de orbul găinilor, „organismele academice“ puse în mișcare de fosta ministreasă Ecaterina Andronescu, n-au fost în stare să observe cele 180 de pagini ciordite de Victor Ponta în lucrarea lui de doctorat? Iar în momentul în care jurnaliștii i-au atras atenția că „experții juriști în drepturile de autor contactați de noi au declarat că propunerea dumneavoastră creează premisele pentru a nu mai putea fi sancționate ceea ce în limbaj uzual numim plagiatele“ dar și că „toți utilizatorii de programe pirat se vor putea prevala de aceste noi prevederi“, Știrbu a sărit în sus și mai că nu s-a jurat țigănește: „Vai de mine, nici gând nu a avut legiuitorul, mă rog, inițiatorul, noi – în definitiv – nu am avut… nici prin cap nu ne-a trecut acest gând. V-am spus și mă văd nevoit să repet: acele lucruri sunt luate cuvânt cu cuvânt din acea directivă europeană cu care suntem obligați să completam legislația romanească“. Iar atunci când a fost întrebat ce ar putea însemna „includerea accidentală a unei lucrări sau a unui alt obiect protejat în alt material“, Știrbu mai ca nu a dat-o și mai rău în bâlbâială: „Este vorba numai și numai de societatea informațională, atenție: informațională. Mă înțelegeți? Nu vorbim de tipărituri. Adică dacă un material în sistem informatic este preluat accidental – s-au întâmplat cazuri de genul asta sau există frecvent – iar autorul nu îl utilizează sau nu și-l însușește, atunci se consideră ca fiind o folosire accidentală a unui alt material. În niciun caz nu se referă la plagiat, pentru că, dacă iei un material care are drept de proprietate, aparține altei persoane și ți-l însușești, atunci cu siguranță conform legislației în vigoare este plagiat sau folosire de proprietate necuvenită“. Pus să dea un exemplu concret de „includere accidentală“, Gigel a bălmăjit că „Nu pot eu să vă dau exemple, că probabil sunt foarte multe exemple. Mă gândesc că la crearea, știu eu, unui site. Știți destul de bine că au fost cazuri“. Ei bine, acesta este omul care are mari șanse de a deveni următorul ministru al Culturii. Iar asta pentru că, Premierul „Copy paste“ nu va refuza, cu siguranță să-l coopteze în echipa lui guvernamentală pe cel care-i poate acoperi, legal, plagiatul prin care și-a luat doctoratul.

Sursa: Curentul.ro

 

Editura Universităţii din Bucureşti „colindă” la Litere

Astăzi şi mîine, în holul Facultăţii de Litere (Str. Edgar Quinet), începând cu ora 11.00 până seara, Caravana EUB va însoţi o suită de evenimente. Departamentul de Ştiinţe ale Comunicării, Specializarea Comunicare şi Relaţii Publice, aniversează două decenii de existenţă. Momentul este şi un prilej de comemorare a personalităţii profesorului Cezar Tabarcea, iniţiatorul și mentorul respectivei structuri academice. În cadrul manifestării din 12 decembrie (ora 18.00, Sala de Lectură a Facultăţii de Litere) se va lansa volumul Cristina Bogdan, Ana-Maria Teodorescu (editori), „CRP – După 20 de ani”, ce tocmai a apărut la Editura Universității din București (într-o perioadă în care și EUB împlineşte două decenii de la reorganizarea ca editură de carte ştiinţifică). Vineri, Caravana EUB rămâne în Holul de Marmură, întrucât este prima zi a colocviului anual internaţional al Departamentului de Lingvistică, ajuns la cea de-a 13-a ediţie (şi desfăşurat anul acesta în 13-14 decembrie). În Caravana EUB se vor reuni aproape 100 de titluri din vastul domeniu al filologiei (limba română, limbi străine, interdisciplinaritate).

Sursa: Puterea.ro

 

Elite fara granite – Ei sunt Romania Cercetator in biologie celulara la Harvard: Macar sa am luxul de a alege

Romania are o multime de tineri remarcabili. Auzim insa prea putine despre ei, iar pe multi nici nu ii cunoastem. Este si cazul lui Andrei Stefan Anghel, cercetator in domeniul biologiei celulare fundamentale la Harvard Medical School din Statele Unite. A aplicat la Harvard din dorinta de „mai bine”, cum insusi a marturisit pentru Ziare.com. I-a placut biologia si in liceu a realizat ca are doua optiuni: medicina sau facultatea de biologie. „Medicina as fi putut sa fac in Romania ok probabil, dar am vrut cercetare. Si nu poate nimeni nega faptul ca la o universitate de top din lume ai anumite oportunitati de cercetare care in Romania lipsesc. M-am hotarat la SUA pentru ca veniturile ‘de Romania’ ale parintilor mei, mai mult decat decente dupa standarde locale, sunt considerate derizorii in SUA. Asadar, ca majoritatea studentilor romani din SUA, m-am calificat pentru burse sociale. Am aplicat la 14 universitati parca, si am intrat la vreo 9. Harvard a fost alegerea naturala, pentru ca a fost gratis si pentru ca e Harvard. Dar oricare din cele 9 ar fi fost super”, puncteaza tanarul roman. Campanie Ziare.com Cum a fost alungat din tara un olimpic roman Andrei Anghel a facut cercetare si in cadrul Facultatii de Biologie a Universitatii Bucuresti. Se face cercetare la un nivel mai inalt in afara? „Se face mult mai multa in mod sigur. Dar ‘in afara’ este o categorie foarte mare. Se face cercetare si in Romania, iar in afara unele laboratoare fac treaba mai bine altele nu. Desigur, eu m-am oritentat la Harvard si la Chicago spre laboratoarele productive, ca doar de-aia am plecat”, raspunde Andrei. L-am intrebat si cu ce probleme s-a confruntat in timp ce facea cercetare in cadrul Facultatii de Biologie a Universitatii Bucuresti. „Cu de toate, si bune si rele! Universitatea Bucuresti are unele probleme care sunt cunoscute in sistemul universitar romanesc. Dar cand lucram acolo am lucrat direct cu o buna prietena care era atunci studenta la masterat si sub tutela unor profesori de calitate. Sigur, nu erau toti profesorii si cercetatorii de calitate, dar m-am orientat si eu putin si am facut ceva treaba. Faptul ca situatia financiara mi-a permis sa lucrez pe gratis m-a ajutat; cred ca e foarte greu pentru un student sa fie platit acolo, ca nu sunt fonduri alocate pentru asa ceva. O alta problema este ca sunt foarte putine proiecte diferite, un student nu prea poate sa isi aleaga subiectul pe care sa lucreze. Pe cand in cercetare pasiunea e esentiala, e greu sa lucrezi pe ceva care nu te pasioneaza”, completeaza Andrei Anghel. Romanii si stiinta – se poarta si la case mai mari Acum cativa ani, un studiu releva ca 42% dintre romani cred ca Soarele se invarte in jurul Pamantului. „Hai sa nu ne dramatizam atat de tare. Un sondaj YouGov in SUA a aratat ca 45% din americani cred in fantome si 28% cred ca au fost la un moment dat in prezenta unor fantome. Deci se poarta si la case mai mari. Asta nu inseamna ca lipsa de cunostinte stiintifice nu este o problema, este. Insa problema mai mare cred ca este alta, si cifra pe care ati citat-o dumneavoastra este un simptom al acestei probleme. Romania nu este inca o tara sceptica, cum sunt unele tari din vestul Europei. In Romania, multi oameni se uita pe cer si vad ca soarele se misca. Concluzia e evidenta: soarele se invarte in jurul pamantului. Asta este ceea ce se poate numi o atitudine intuitiva. Si e oarecum naturala in contextul romanesc, unde o mare parte din tara traieste in mediul rural si cu o situatie materiala precara. Pe de o parte bunica mea nu are decat 4 clase, pe de alta parte unele universitati din Romania sunt in topurile mondiale pentru cei mai multi absolventi. Educatia e ieftina, si astfel e de proasta calitate. Daca am putea schimba asta, Romania ar deveni incet-incet o tara mai mult sceptica si mai putin intuitiva. Atunci ar scadea si ponderea adultilor care cred in astronomie ptolemeica, si ponderea celor care cred in fantome si ca pamantul are 10.000 de ani. In acelasi timp, am avea si votanti mai bine educati si cetateni mai greu de manipulat. Evident unele parti din societatea romaneasca nu apreciaza astfel de scenarii”, subliniaza tanarul roman. Munca la Harvard Pana in 2010, a fost meditator privat in cadrul sectiei de consiliere de la Harvard, slujba care nu are un echivalent romanesc. „Era o slujba in care ii ajutam pe colegii mei cu munca de la cursuri. Daca iei note bune la unele cursuri poti in anul urmator sa ii meditezi pe cei care iau cursul atunci. E o modalitate frumoasa de a castiga niste bani si de a acumula experienta in predare daca vrei sa te indrepti spre o cariera academica”, explica Andrei Anghel. In ceea ce priveste bursa care i-a fost oferita de Harvard, aceasta nu era o bursa de cercetare, era o bursa sociala, bazata pe veniturile familiei sale: „In momentul asta daca un student este acceptat la Harvard (sau alte cateva institutii din SUA) si familia lui are un venit de sub $60,000/an nu trebuie sa plateasca nici taxa de scolarizare, nici caminul si nici cele 4 mese pe zi de la cantina. E o super afacere pentru romani!”. „Am primit si cateva burse de cercetare micute cat eram in facultate, efectiv un mic salariu pentru munca pe care am depus-o in laborator. O bursa de cercetare reala am primit cand mi-am inceput studiile la doctorat. The University of Chicago (si toate celelalte universitati unde am fost acceptat la programe de doctorat) mi-a oferit in jur de $30,000/an salariu ca sa fac cercetare. Unele universitati iti ofera si burse suplimentare daca chiar te vreau. La Duke University mi s-a oferit inca $10,000/an si la Yale vreo $3,500/an in plus fata de salariul de baza, dar alegerea mea nu a stat in bani. Daca vreau sa castig bani, o sa ma orientez spre mediul privat (deocamdata nu vreau). Cu toate astea, pentru ca in prezent chiriile sunt mici in Chicago, imi permit sa locuiesc cu prietena mea intr-un apartament superb in centrul orasului, printre hoteluri de lux si pe malul raului. Un lucru e sigur, o duc mult mai bine decat mi-as fi imaginat vreodata ca o sa o duc la 25 de ani”, continua tanarul. Sistemul de invatamant din tara noastra, din perspectiva unui roman cu experienta internationala de studii „Marile probleme se cunosc: unii dintre profesori nu sunt la curent cu materialul, cateodata activitatea de predare este sub-finantata (banci deteriorate, holuri murdare etc – lucruri care nu dau nastere unei atmosfere propice pentru dialog intelectual). Insa principala problema ramane atitudinea scolastica, in care studentul memoreaza informatii si le nareaza apoi la examen (‘Scrieti tot ce stiti despre […]’). Desigur, informatia este necesara, dar cursurile ar trebui totusi sa incurajeze studentul sa utilizeze informatia, ca altfel degeaba o stie. Asta se intampla cateodata, dar foarte rar. In plus, in universitate in general este o atmosfera mult mai putin colaborativa in Romania decat in SUA. Facultatea in SUA a fost pentru mine cea mai frumoasa experienta de pana acum pentru ca atat la cursuri cat si in afara lor se legau mereu discutii intelectuale despre subiecte academice, si mereu erai pus in pozitia de a iti re-evalua propriile pareri. In Romania nu cred ca se intampla asta foarte mult inca”, completeaza Andrei Anghel. Un student strain in SUA Tanarul ne-a vorbit si despre cum a fost intampinat ca student strain peste Ocean. A intampinat dificultati pentru ca e din Romania? „Doamne fereste nu. Niciodata, dar niciodata, nu s-a pus o astfel de problema. Si profesorii si colegii mei erau foarte primitori, si mereu faceau tot posibilul sa imi explice anumite aspecte obscure ale traiului in SUA”, subliniaza Andrei. In ceea ce priveste patriotismul, tanarul nu stie daca romanii-s patrioti. „Habar nu am, pentru ca a) nu ma ocup cu sondaje si b) nu stiu ce e aia patriotism. Daca prin ‘patriotism’ se intelege ‘credinta ca tara ta e mai buna decat tara vecina pentru ca e a ta’, atunci fara suparare asta e un sentiment cam tembel. Sper din tot sufletul ca nu sunt prea multi ‘patrioti’ de-astia printre noi. Daca prin patriotism intelegi sa tii la oamenii intre care te-ai nascut si ai crescut si care te-au ajutat sa faci ce-ai facut, atunci sper ca romanii sunt cel putin la fel de patrioti ca oamenii din alte tari. In orice caz, cred ca asta e esentialul: ‘tara’ e formata din oameni, si sa fii patriot ar trebui sa insemne sa iti pese un pic de oamenii langa care s-a intamplat sa te nasti (atentie, asta nu inseamna ca oamenii aia sunt mai breji ca alti oameni). Daca incepem cu insule de latinitate, fratia cu codrul, popor crestin-ortdox si alte de-astea, atunci ala se cheama nationalism, nu patriotism”, atrage atentia Andrei. Sfaturi pentru tinerii care se gandesc sa isi continue studiile in strainatate „In primul rand sa se gandeasca bine. Nu merita sa iti iei lumea in cap decat daca esti dispus sa muncesti pentru visurile tale. Si in experienta mea, in SUA se munceste mai mult decat acasa. Pe bune. Am fost si eu olimpic international in liceu, si pot spune cu incredere elevilor romani: Nu ma intereseaza cate premii ai si cat inveti pe zi pentru olimpiade, daca mergi la o universitate de top si vrei sa ai performante academice va trebui sa muncesti mult mai mult. Apoi, sa inteleaga ca cel putin la nivel de facultate admiterea e diferita fata de ce au cunoscut ei in Romania. Exista o aplicatie care dureaza multe luni pentru a fi facuta competitiv (indiferent de cate premii are elevul), si trebuie muncit foarte mult la eseurile respective si pentru testele standardizate. Daca e dispus sa faca asta, tot ce trebuie sa faca e sa inceapa devreme, sa creada in el/ea si sa nu se sfiasca sa ceara ajutor. LSRS are programul de mentorat care ajuta elevii sa aplice la facultate (inclusiv master/doctorat) in strainatate. Acolo multi voluntari (printre care si eu) isi dedica timpul pentru a ajuta pe gratis elevi romani sa puna la punct o aplicatie buna. Cred ca daca vrei sa mergi afara la studii vei descoperi ca cei mai mari ca tine sunt dispusi sa te ajute daca esti dispus sa muncesti si sa spui ‘Multumesc'”, considera Andrei Anghel. Planuri de viitor In ceea ce priveste planurile sale de viitor, pe 17 decembrie tanarul se va intoarce in tara pentru doua saptamani. „Daca va referiti pe termen mai lung, nu cred. In prezent Romania nu e locul optim pentru cercetare academica. Poate va fi in 20-30 de ani, desi am mai zis ca nu stiu daca asta ar trebui neaparat sa fie o prioritate nationala. Dar in 20 de ani sper ca voi fi si eu om asezat, cu o familie, copii si un credit ipotecar supradimensionat. Nu prea merge sa te muti cu totul la acel stadiu decat daca nu ai alte optiuni. Macar cu atat sa ma aleg dupa ce m-am zbatut atat, cu luxul de a alege”, incheie Andrei Anghel. In cadrul campaniei „Elite fara granite – Ei sunt Romania”, Ziare.com, in parteneriat cu Liga Studentilor Romani din Strainatate, prezinta povesti ale unor tineri romani exceptionali, care au studiat sau inca studiaza in cadrul unora dintre cele mai prestigioase universitati din lume si care acum uimesc prin performante remarcabile in medicina, matematica, stiinte politice, economie, istorie, informatica sau biologie.

Sursa: Ziare.com

 

Simplu precum copy&paste! Cum iau trei sibieni 80.000 de euro de la un gigant german Interviu

Un start-up din Sibiu va primi 80.000 de euro din partea Deutsche Telekom pentru dezvoltarea unei tehnologii care faciliteaza transferul de informatii intre gadgeturi diferite. Omnipaste, o echipa cu peste 15 ani de experienta in dezvoltare si marketing online, a fost selectata sa ia parte la proiectul hub:raum, incubator de proiecte al grupului german. In cadrul programului de instruire „Turbo Accelerator Warp” ce a avut loc la Cracovia in perioada 30 noiembrie – 07 decembrie 2013, sibienii au prezentat o aplicatie care permite utilizarea functiei copy-paste intre dispozitive diferite – smartphone-uri, tablete sau computere, asigurandu-si, astfel, o finantare de 80.000 de euro. De exemplu, tastatura unui computer poate fi folosita in cadrul unei aplicatii de pe smartphone sau telefonul poate initia convorbiri telefonice cu un singur click pe un numar de telefon din browser-ul de pe computer, se arata intr-un comunicat. Echipa Ominipaste este formata din Alexandru Calinoiu, co-fondator/tehnic, Adrian Nistor, co-fondator/tehnic, si Ciprian Stavar co-fondator/marketing. Ciprian ne-a vorbit despre aplicatia castigatoare la evenimentul din Polonia.

Care este povestea Omnipaste? Povestea incepe de la o problema pe care o avea unul dintre co-fondatori: Alexandru (Alexandru Calinoiu – n.red.) a venit intr-o zi la birou si a zis: „M-am saturat sa-mi trimit singur email-uri, sa pun bookmark-uri sau notite pe care sa le sterg. Am nevoie de ceva ‘seamless’ care sa-mi permita sa transfer link-ul asta de pe telefon pe computer.” Apoi, tot el a continuat: „De ce nu pot face Copy si Paste de pe un dispozitiv pe altul?”

Cum ati descrie pe intelesul tuturor aplicatia dezvoltata? In cateva cuvinte: clipboard in-cloud. Sau Copy pe un device (simplu copy, Ctrl+ C sau cum este obisnuit cineva sa copieze lucruri) si apoi Paste pe un alt device (Ctrl+V, long press sau cum este cineva obisnuit sa „lipeasca” lucruri. Care este utilitatea Omnipaste? Transferul usor si rapid de informatie intre dispozitive. Dar aplicatia Omnipaste este doar un demo tehnologic pentru API-ul (Application Programming Interface – interfata pentru programarea de aplicatii – n.red.) pe care il dezvoltam si care ar permite dispozitivelor sa comunice mai usor intre ele si sa aiba acces unele la functiile celorlalte. Computerul poate folosi giroscopul sau GPS-ul de telefon. De exemplu, vei putea controla un joc pe calculator folosind telefonul sau, daca te descurci mai greu cu tastatura de pe telefon (asa zis-ul ‘fat fingers’), in momentul in care esti aproape de computer, te poti folosi de tastatura mare pentru a scrie mesaje pe telefon. Posibilitatile sunt practic nelimitate. Exista limite in ceea ce priveste datele transferate? Vor exista limitari. Momentan prototipul transfera text si meta informatie legat de acesta (ce tip de text este, numar de telefon, link sau text simplu). Colegii lucreaza pentru a permite transferul de fisiere si alte tipuri de informatie. Care sunt dispozitivele compatibile? Smartphone, tableta sau computer. Prototipul suporta acum dispozitive ce ruleaza Android si Windows. Exista in prezent statistici cu privire la utilizarea aplicatiei – cate persoane o folosesc, in ce scopuri etc.? Aplicatia nu este inca disponibila in market si necesita instalarea ei manuala, fara a fi posibila actualizarea automata. Chiar si in aceste conditii sunt utilizatori atat din Europa, cat si din USA care ne ofera feedback si studii de caz despre cum si in ce conditii o folosesc, atat la transfer computer-computer, cat si la telefon-telefon.

Ce inseamna pentru Omnipaste participarea la proiectul hub:raum? Participarea la programul WARP si cele 8 zile petrecute la hub:raum ne-au permis sa conturam si mai clar strategia de punere pe piata, dar si sa identificam alte posibilitati de dezvoltare a tehnologiei pe care se bazeaza Omnipaste, in special pentru piata business-to-business. Oportunitatile ce se deschid dupa hub:raum se leaga de participarea noastra in programul lor de incubare, alaturi de celelalte doua echipe selectionate in Demo Day. Programul de incubare inseamna o finantare de pana la 80.000 de euro din partea Hub:Raum, spatiu de co-working in Krakow, acces la reteaua de mentori si o serie de avantaje avand in vedere potentialul de colaborare cu Deutsche Telekom. Teoretic, fiind selectati printre cei trei castigatori, vom avea o cale larg deschisa pentru a colabora cu Deutsche Telekom in toate tarile Europei unde aceasta companie are operatiuni. Celelalte echipe selectate pentru investitii sunt Tourvia.me (un instrument inovativ pentru operatorii de turism) si Pocket-Collar (o aplicatie inovativa de monitorizare a sanatatii animalelor de casa). La programul de instruire din Cracovia au participat echipe din Austria, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Grecia, Polonia, Muntenegru, Slovacia dar si Ucraina.

Sursa: Ziare.com