Valabilitatea voucherelor de vacanță s-a prelungit cu un an

S-a emis Ordonanța de urgență privind modalitatea de emitere și prelungirea valabilității voucherelor de vacanță, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2. Descarcă OUG. Continuare »

Declarațiile Vicepremierului Raluca Turcan provoacă haos în educație!

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ consideră că Vicepremierul Raluca Turcan a dat dovadă de totală lipsă de profesionalism ieșind în spațiul public cu declarații de presă care nu au făcut decât să Continuare »

MEC are obligația de a dispune măsuri unitare la nivel național

În condițiile declarării a stării de urgență la nivel național, generată de pandemia de COVIT-19, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a solicitat Ministerului Educației și Cercetării, prin Adresa nr. 221 din 20.03.2020, Continuare »

Mesajul președintelui FSLI către toți angajații din sistemul de învățământ

Dragi colegi, România traversează o perioadă dificilă, pe care o resimte fiecare dintre noi. Știm că există îngrijorare și foarte mult stres. Știm că vă întrebați cum vom putea face față situației Continuare »

Ministerul Educației și Cercetării trebuie să oblige inspectoratele și directorii să nu mai cheme angajații din învățământ la lucru!

Este o situație de urgență națională, iar populația trebuie protejată! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ consideră că protejarea oamenilor în fața COVID – 19, prin toate măsurile care pot fi dispuse, este Continuare »

 

Revista presei – 12.09.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/incepe-scoala-an-scolar-adevarul-live-1_522ffa84c7b855ff566cb19a/index.html

VIDEO Luni începe şcoala. Modificările din noul an şcolar şi ce trebuie să ştie părinţii – la Adevărul LIVE

Profesori şi experţi în educaţie au dezbătut, la Adevărul Live, noutăţile anului şcolar care începe luni, 16 septembrie, pentru aproape trei milioane de elevi.

În platou sunt invitaţi Marian Staş, coordonatorul proiectului „Şcoala pe bune” şi blogger adevarul.ro, cel care propune schimbarea din rădăcini a sistemului de educaţie din România, de la programă şi manuale, şi profesorul de Informatică George Trifan, de la Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti, care pregăteşte lotul de elevi de la liceul care a dat anul acesta cel mai mare număr de olimpici la nivel naţional.

Prin Skype va fi alături de noi un alt expert în Educaţie, de asemenea părinte, Tincuţa Apăteanu, fondator Edusfera şi blogger adevarul.ro, care va discuta alături de cei doi invitaşi despre oportunitatea schimbărilor anunţate de oficialii de la Educaţie în sistem în noul an şcolar, care începe oficial luni, 16 septembrie: scăderea importanţei notelor din gimnaziu la admiterea la liceu şi o pondere de 75% a Evaluării Naţionale în  media finală de admitere, evaluarea perioadică a tuturor elevilor din România, în cls. a II-a, a IV-a şi a VI-a, dar şi introducerea celor două simulări la nivel naţional pentru Bac, prima în clasa a XI-a.

Prin telefon vor intra în discuţie liderul sindical Simion Hancescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ şi şeful Inspectorratului Şcolar din Bucureşti, Constantin Trăistaru, pentru a comenta , în afară de aceste modificări, starea actuală a şcolilor din România, cât de pregătite sunt şi ce probleme mai trebuie rezolvate.
PRINCIPALELE DECLARAŢII DIN TIMPUL EMISIUNII:

Marian Staş: Sistemul educaţional este ca o construcţie care nu are echilibru şi are nevoie de ajutor. În momentul de faţă, sistemul educaţional este o formă fără fond. Copiii nu iau note sau notele nu se iau în calcul. Este o idee bună.

Reducerea importanţei notelor în gimnaziu

George Trifan: Nu ştiu cât este o problemă de notare sau de exigenţă la nivelul unităţilor de învăţământ. Problema în sine este lipsa unor evaluări clare, ce trebuie să ştie copilul pentru fiecare notă în parte. În absenţa acestora, măsura este luată din context, este mai mult o „cârpeală”.

Marian Staş: Aş formula trei observaţii. Pentru diverşi profesori, notele au pondere diferită. Fireşte, şi eu sunt profesor şi ştiu ce înseamnă să dai un 5, un 6, un 7, un 9. Anul trecut, elevii au spus cel mai mult că profesorii sunt exigenţi, dar notează corect.

Tincuţa Apăteanu: Apropo de creşterea ponderii la notele de la evaluarea educaţională. La un sistem normal, un examen de trei ore nu ar trebui să fie mai relevant decât activitatea din patru ani. Nu am văzut o strategie a Ministerului Educaţiei sau o viziune care să ne spună care sunt viziunile în educaţie, ce fel de cetăţeni formăm pentru plata muncii. Rezultatele la evaluări sunt nişte cauze. Aş vrea să transmit un mesaj pentru părinţi: să vă implicaţi mult mai mult în educaţia copiilor voştri. Să faceţi temele împreună, să vedeţi ce au mai învăţat la şcoală.

Inspecţiile la clase

George Trifan: Inspecţiile la clase sunt un fel de „frecţii la picior de lemn”. Trimitem un inspector la clasă să constate că ce? Că îşi face profesorul treaba cum şi-o face. Să zicem că vine un inspector, face un raport negativ şi ce poate să facă? Nu poate să facă nimic pentru că, dacă profesorul este titular, nu îi poţi face nimic.

Şcoli care nu sunt pregătite de anul şcolar

Constantin Trăistaru (inspector general) – Din 425 de unităţi de învăţământ, astăzi 47 nu au aviz sanitar de funcţionare. O parte sunt din proiectul băncii europene de investiţii şi aceste lucrări sunt în curs de finalizare, altele din varii motive nu au reuşit sa primească acest aviz. A primi aviz nu înseamnă a avea toate corpurile unităţii de învăţământ conform cerinţelor Direcţiei de Sănătate Publică. Toate şcolile sunt pregătite pe corpurile principale să primească elevii şi să se respecte programul şcolar. Din experienţa Bucureştiului, sunt inspector doar de un an, însă în anul şcolar anterior am pus inspecţia la clasă, reuşind să facem peste 30.000 de inspecţii la clasă. Poate că aceste inspecţii au ajutat Bucureştiul să fie pe primul loc la evaluarea naţională.

Venind inspectorul la clasă, sigur profesorul va veni, se va pregăti pentru clasă, inspectorul îl poate ajuta pe profesor să aibă o anumită calitate a orei.

George Trifan: Mă văd nevoit să îl contrazic pe domnul inspector. Cum poţi avea zece la clasă şi să pici la evaluarea naţională? Nu înseamnă că, dacă vine inspectorul la oră, profesorul se pregăteşte. Joacă un teatru… Inspectorii vin la profesori debutanţi, la tineri, nu la cei mai în vârstă.

În ce măsură sunteţi de acord în ceea ce priveşte evaluarea naţională?

Iulia Miron (preşedintele consiliului naţional al elevilor) – Considerăm măsura adoptată ca fiind una benefică. Se asigură o evaluare mai corectă în ciuda discrepanţelor din liceu. În ciclul gimnazial, profesorii pot fi subiectivi la notare. Nouă ne-a ridicat un semn de întrebare pentru că unii dintre elevi au fost anunţaţi prea târziu despre această schimbare. Părinţii şi elevii nu ştiu cum să se pregătească din cauza schimbărilor prea dese.

Ce probleme aţi sesizat, ca elevi, ministerului. De ce vă loviţi?

Iulia Miron: Ne dorim un sistem educaţional democratic în care părerea elevilor să fie ascultată, reprezentantul elevilor să aibă drept de vot în consiliul administrativ.â

George Trifan: La liceul de informatică avem un catalog virtual, unde profesorii trebuie să completeze zilnic, al fiecare elev, o caracterizare a elevilor. Şi părinţii sunt informaţi zilnic despre evoluţia copilului său. Şi la Mihai Vitează exista o bună comunicare între părinţi şi situaţia elevilor. Dar desigur, vorbim de licee de elită.

Tincuţa Apăteanu: dacă măcar am recunoaşte cu toţii că avem o problemă, am putea rezolva. Dacă ne-am uita la întregul sistemul, i-am descoperi problemele.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/topul-liceelor-tara-promovarea-bac-1_5230aaf5c7b855ff5670e468/index.html

Topul liceelor din toată ţara după promovarea la Bac

55 de licee din România au înregistrat un rezultat ruşinos la Bacalaureatul din 2013: niciun elev nu a luat examenul. La polul opus, 20 de licee se pot lăuda cu promovare de 100%.

În urma sesiunii de Bacalaureat din vara lui 2013, în România există 55 de licee care au rata de promovare la Bac zero, faţă de 54 în 2012, arată datele oficiale ale Ministerului Educaţiei obţinute de „Adevărul“.

La polul opus se află 20 de licee care se laudă cu 100% promovare la examenul de maturitate, majoritatea din provincie.

Chiar dacă şi acum sunt unităţi şcolare cu rezultate foarte slabe acestea nu pot fi penalizate în niciun fel, aşa cum prevedea Legea Educaţiei Naţionale în trecut, din cauza unei decizii luate de fostul ministru Ecaterina Andronescu.

„Elevii care intră în clasa a IX-a la noi sunt cei mai slabi, sunt acei elevi care au luat note de 2 şi 3 la Evaluarea Naţională (Capacitate). Ce putem noi să facem ca să-i ridicăm de la nivelul acela în patru ani când ajung la Bac? Anul acesta, din două clase cu aproape 60 de copii în total, doar 32 au terminat clasa a XII-a cu certificat de absolvire. Cu toţii însă au picat examenul de maturitate“, au declarat reprezentanţii Liceului Tehnologic Giurgiu, care până de curând a fost şcoală de arte şi meserii şi care anul acesta a intrat pe lista „ruşinii“.

Explicaţia, susţin aceştia, este că, „în realitate, elevii nu urmăresc să dea Bac-ul, ci să obţină o diplomă de calificare de gradul III, adică de tehnician calificat, cu ajutorul căreia să se poată angaja, ei lucrând pe timpul vacanţei“. Cei care au terminat clasa a XII-a anul acesta sunt prima generaţie de absolvenţi ai şcolii de arte transformate în liceu tehnologic.

Adrian Troie, director-adjunct la Colegiul naţional „Sf. Sava“, explica de altfel că nu toţi elevii de liceu trebuie să ia neapărat Bac-ul, o diplomă „inutilă“ dacă nu are în spate competenţe dobândite, mai ales că piaţa muncii cere mai mulţi muncitori calificaţi. „Există ideea generală că toţi absolvenţii de liceu trebuie să meargă la facultate. Este o irosire de resurse, pentru că foarte mulţi termină o facultate şi nu ştiu să facă nimic sau ajung să profeseze în alte domenii sau în meserii, cum e cea de vânzător, pentru care nu e nevoie decât de studii medii“, susţine Troie.

Disciplina militară, avantaj la Bac

De cealaltă parte, în topul listei liceelor fruntaşe, cu niciun picat, sunt instituţii cu un statut diferit, fie militar, fie teologic, locuri unde disciplina e cuvânt de ordine. Unul dintre cele 20 de licee cu rata de promovare 100% este Colegiul Militar „Mihai Viteazul“ din Alba Iulia. Explicaţia: dacă la liceele cu rata de promovare zero intră elevi foarte slabi, şi cu note de doi la Capacitate, la liceul militar are loc o selecţie foarte riguroasă.

„Îi selecţionăm pe baza unui examen de admitere şi facem pregătire cu ei zilnic special pentru Bac, dar şi pentru admiterea în academiile de forţe, în care 64% din locuri sunt ocupate de elevi care termină licee militare“, a explicat comandantul Marcel Domşa, directorul liceului. Pe scurt, elevii sunt motivaţi de o carieră militară, un loc de muncă asigurat şi beneficiază de o pregătire şi o disciplină mai riguroasă decât într-un liceu „civil“.

Printre liceele cu rata de promovare 100% se află însă şi licee tehnologice. Un caz special în acest sens este Liceul Tehnologic special Bivolărie din Suceava, unde învaţă copii surdomuţi. 10 elevi au terminat anul acesta clasa a XII-a aici şi au intrat în examenul de Bacalaureat, pe care toţi l-au promovat. Şi cazul Capitalei este unul special.

Top schimbat în Capitală

Deşi nu are niciun liceu fără promovare la Bac (cea mai mică rată de promovare a fost 2,35%, la Liceul Tehnologic „Dacia“ din sectorul 3), nu se poate lăuda decât cu o instituţie în lista liceelor cu 100% promovare: Complexul educaţional privat Lauder Reut. Însă aici a fost vorba doar de şapte candidaţi. În plus, acest criteriu al promovării la Bac schimbă topul liceelor bucureştene în funcţie de media de admitere: Colegiul Naţional „Sf. Sava“ figurează tocmai pe locul 95, cu o rată de promovare de 98,59%, în urma colegiilor naţionale rivale precum „Mihai Viteazul“, primul după complexul privat din Capitală. Pe locul doi se află „Gheorghe Şincai“ (99,16%), urmat de „George Coşbuc“ (98,84), „Tudor Vianu“ (98,67%).

„Nu mi se pare un capăt de ţară că la licee de renume sunt copii care nu au luat Bac-ul, e un lucru normal, se pot întâmpla multe, deziluzie, depresie. Nu e neapărat necesar ca un liceu de renume să aibă promovabilitate 100%“, a explicat la Adevărul Live Ecaterina Stanca, profesoară de română la Colegiul „Tudor Vianu“. ;

Top 10 licee cu promovare 100%

1. Liceul teologic ortodox „Cuvioasa Parascheva“, Agapia

2. Colegiul militar liceal „Mihai Viteazul“, Alba Iulia

3. Liceul tehnologic special „Sfânta Maria“, Bistriţa

4. Liceul tehnologic de cooperaţie, Botoşani

5. Colegiul naţional „Gh.M. Murgoci“, Brăila

6. Colegiul naţional „Andrei Şaguna“, Braşov

7. Colegiul militar liceal „Dimitrie Cantemir“, Breaza

8. Complexul educaţional Lauder Reut, Bucureşti

9. Colegiul militar liceal „Ştefan cel Mare“, Câmpulung Moldovenesc

10. Liceul teoretic „Gheorghe Şincai“, Cluj-Napoca

Top 10 licee din Bucureşti

1. Complexul educaţional Lauder Reut – 100%

2. Colegiul naţional „Mihai Viteazul“ – 99,60%

3. Colegiul naţional „Gheorghe Şincai“ – 99,16%

4. Colegiul naţional bilingv „George Coşbuc“ – 98,84%

5. Colegiul naţional de informatică „Tudor Vianu“ – 98,67%

6. Colegiul naţional „Sf. Sava“ – 98,59%

7. Colegiul naţional „Cantemir Vodă“ – 98,29%

8. Colegiul naţional „Gheorghe Lazăr“ – 97,72%

9. Colegiul naţional „Grigore Moisil“ – 96,30%

10. Colegiul economic „Virgil Madgearu“ – 96,01%

Bac 2013 în cifre

Procentul de promovare a examenului de Bacalaureat 2013, după cele trei sesiuni (sesiunea olimpicilor, sesiunea iunie – iulie şi sesiunea august – septembrie) a fost de 57,69%. În cifre, peste 113.900 de candidaţi au reuşit să promoveze Bacalaureatul, dintr-un total de aproximativ 197.400 de participanţi. Cei care au tras în jos şi anul acesta rata de promovare sunt elevii din promoţiile anterioare: mai puţin de 40% din ei au reuşit să ia note de trecere la Bac, în timp ce candidaţii care au terminat liceul anul acesta au avut o promovare de aproape 64%. Însă, faţă de anul trecut, anul acesta a adus o rată de promovare pe ţară mai mare cu aproximativ 6%.

http://adevarul.ro/news/politica/prima-zi-scoala-atunci-acum-1_52315da1c7b855ff5673924a/index.html

Prima zi de şcoală – atunci şi acum

Nu am avut niciodată emoţii la începutul şcolii, cum am acum. Parcă erau mai paşnici elevii…dar vremurile par apuse. Cu părinţi, cu flori şi cu plăcerea revederii, în anii mai mari, ca acum… Fără jandarmi şi frică de violenţă… nu era ca acum

Îmi amintesc că rar puteam dormi în noaptea dinaintea zilei cu pricina şi sfârşeam prin a-mi îmbrăca în coperte maro (aşa erau, ce să le fac) fiecare caiet. Bonus, îmi scriam şi etichetele acelea zimţate. Zău dacă am avut vreodată de-a face, în Curtea de Argeş de atunci, cu gesturi violente sau comportament agresiv… în afară de tachinat şi tras de păr de băieţii mai obraznici… dar acestea erau gesturi extrem de rare.

Pentru prima zi de şcoală, premierul le-a cerut autorităţilor să se implice în buna desfăşurare a noului an şcolar, solicitând măsuri pentru asigurarea unui climat de siguranţă pentru elevi atât în şcoli, cât şi în jurul acestora.

La începutul acestui an, Ministrul Educaţiei declara că unităţile de învăţământ ar trebui, înainte de toate, să recunoască faptul că au probleme în ceea ce priveşte violenţa, pentru că numai astfel, cunoscând existenţa şi dimensiunea acestei probleme, se pot lua măsurile corespunzătoare.

Un comunicat al IGPR arată că din ce în ce mai mulţi elevi se bat între ei în curtea şcolii, în ciuda faptului că profesorii şi poliţiştii îi supraveghează atent pentru a preveni orice fel de incidente. Conform aceluiaşi comunicat, violenţa în şcoli a prezentat un trend ascendent în anul şcolar 2012-2013. Îngrijorător este faptul că 85% dintre evenimente au avut loc în curtea şcolii sau în clase, doar restul de 15% în zona adiacentă şcolilor.

În primul rând, de securitatea din interiorul şcolilor ar trebui să se ocupe conducerea unităţilor de învăţământ, poliţiştii având sarcina de a asigura securitatea în proximitatea şcolilor. Se pare că majoritatea incidentelor care au loc în şcoli, sesizate poliţiştilor, se încadrează fie la infracţiunea de furt, fie la cea de loviri sau alte violenţe. Cazurile grave cum ar fi vătămările corporale sau vătămările corporale grave sunt destul de rare. Nu ne-am confruntat încă cu niciun fel de fenomen extrem, cum se întâmplă în Statele Unite, cu arme de foc sau decese, însă nu înseamnă că trebuie să neglijăm ce se întâmplă.

Sondajele efectuate de inspectoratele şcolare, de Ministerul Educaţiei sau de IGPR arată că majoritatea bătăilor dintre elevi sunt de cele mai multe ori spontane, nefiind cazul existenţei unor „bande” formate în unităţile de învăţământ.

Cum au acţionat anul trecut poliţiştii pentru a preveni aceste fapte de violenţă în şcoală? Ei au mers în anumite unităţi de învăţământ şi le-au prezentat copiilor riscurile pe care le implică astfel de fapte, precum şi răspunderea care li se poate angaja în cazul comiterii unei fapte, insistând şi pe diferenţele între infracţiuni şi contravenţii. Din punct de vedere legal, e important de ştiut că cei care sunt autori ai unor fapte de violenţă în şcoli, pot executa chiar o pedeapsă cu închisoarea dacă au între 14 şi 16 ani şi se dovedeşte că au avut discernământ la comiterea faptei. Cei care au peste 16 ani sunt prezumaţi a avea discernământ la comiterea faptei penale. Dacă autorul are sub 14 ani, nu îi poate fi antrenată răspunderea penală, însă părinţii pot răspunde pentru faptele minorului, în condiţiile legii civile.

Oficialii Poliţiei Române arată că fiecare şcoală ar trebui să fie arondată unui poliţist de proximitate, cu sarcina de a ţine permanent contactul cu profesorii, directorul, paznicii  şcolii, având obligaţia de a-şi face simţită prezenţa în preajma unităţilor de învăţământ în special în perioadele în care elevii vin sau pleacă de la şcoală. Totuşi, nu pot să nu observ o problemă: dat fiind specificul meseriei, este aproape imposibil ca un poliţist să fie prezent în acelaşi loc în fiecare zi, la aceleaşi ore.

Mă întreb însă, dacă toată lumea ştie despre existenţa acestui fenomen al violenţei în şcoli, de ce sunt totuşi contradictorii sondajele emise de inspectoratele şcolare în colaborare cu unităţile de învăţământ din ţară? Oare nu toată lumea măsoară acelaşi lucru? Oare amplitudinea fenomenului este diametral opusă în unele zone ale ţării?

Cred că una dintre probleme este faptul că profesorilor în general le este teamă să vorbească despre violenţă. Subiectul este încă unul incomod, directorii de şcoală afirmând că la ei în şcoli nu există şi nici nu au existat bătăi între elevi. Motivul pentru care ei fac acest lucru este cât se poate de simplu: este o încercare de a nu-şi atrage critici sau probleme la muncă, având în vedere că încălcări ale regulamentului şcolar pot fi imputate persoanei care se ocupă de managementul unităţii de învăţământ, în speţă, directorul.

Fenomenul violenţei în şcoală este greu de controlat. Colaborarea cu Poliţia este un punct de pe lista propunerilor de prevenire a fenomenului pe care l-am bifat, paza în şcoală este un alt plus, însă probleme în aplicarea strategiei mai apar. Sunt încă mulţi paşi care trebuie făcuţi, însă câteva dintre soluţiile pe care le-am propus  cu ocazia fiecărei dezbateri sunt : prezenţa consilierilor şi a psihologilor în şcoală, aceştia fiind persoane care le pot oferi sprijin atât elevilor, cât şi părinţilor sau profesorilor, având posbilitatea în acelaşi timp şi de a conferi o abordare diferită a relaţiei părinte-profesor, astfel încât să fie asigurată o colaborare mai eficientă între aceştia.

http://adevarul.ro/locale/bistrita/colegiul-national-liviu-rebreanu-scoala-catalog-online-elevii-revoltati-1_5230b2cfc7b855ff567109c6/index.html

Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu”, prima şcoală cu catalog online. Elevii, revoltaţi

Prima unitate de învăţământ din Bistriţa-Năsăud care îşi ţine elevii în frâu cu ajutorul tehnologiei este Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu”. Începând cu acest an şcolar, unitatea de învăţământ pune la dispoziţia părinţilor catalogul online.

După ce în a doua parte a anului şcolar trecut Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” a pus la cale o variantă „demo” a catalogului virtual, acesta se va permanentiza începând cu anul şcolar 2013-2014. Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” este astfel prima unitate de învăţământ din Bistriţa-Năsăud care pune în practică această idee care este şi pe placul Ministerului Educaţiei.

Aplicaţia va permite părinţilor să verifice atât absenţele, cât şi notele odraslelor lor. De asemenea, îi va împiedica pe elevi să îşi mintă părinţii în legătură cu orarul lor, absenţele sau notele.

Părinţii vor fi nevoiţi să scoată din buzunare anual 30 de lei pentru a putea consulta catalogul online, care se va actualiza în fiecare săptămână.

Decizia luată de conducerea colegiului a stârnit nemulţumiri în rândul elevilor care nu vor ca părinţii să-i controleze şi de acasă, din faţa calculatorului. Aceştia au făcut şi o petiţie virtuală, cu ajutorul cărora îli manifestă nemulţumirea.

http://adevarul.ro/locale/hunedoara/hunedoara-1_5230b096c7b855ff5670fe4a/index.html#

Un dascăl revoltat şochează pe blogul său: „chiulangii, beţivii şi simulanţii fac legea în şcoala unde muncesc”

Un profesor de educaţie fizică de la Colegiul Traian Lalescu din Hunedoara şi-a târât şcoala în care îşi desfăşoară activitatea într-un scandal, în urma dezvăluirilor pe care le-a făcut pe blogul său. Mihael Duca îşi compară colegii cu o grupare infracţională şi susţine că şcoala în care predă aplică metode staliniste.

Se întâmplă chiar înaintea începerii noului an şcolar. Profesorul revoltat descrie şcoala în care lucrează, într-un mod colorat.

„Staliniştii educaţiei nu se dau în lături de la nicio acţiune, ei se pot asocia în grupuri infracţionale organizate. Spre exemplu, la C.N.I. Traian Lalescu Hunedoara au fost modificate în catalog mediile a trei elevi în semetrul al doilea al anului scolar 2012 – 2013, în mod ilegal”, scrie profesorul Mihael Duca, într-o postare din 9 septembrie, pe blogul său personal, mihael-duca.blogspot.ro.

Se plânge pe blog

Profesorul de educaţie fizică din liceul hunedorean continuă acuzaţiile la adresa colegilor săi şi a liceului în cadrul căruia îşi sefăşoară activitatea.
 „Nu înghit ca cineva să-şi bată joc de sănătatea mea, de cariera mea profesională. Lucrez iarna la 10 grade Celsius, mai rău, şi în curent. La această şcoală învăţătorii şi-au pus geamuri termopane la clasă din banii părinţilor, pentru a nus ta în frig şi curent. Poate pentru că eu nu accept pachetele de cafea sau alte cadouri de la părinţii buticari ai unor elevi, părinţi ce se cred patroni ai şcolii, s-a pornit un atac din partea unui grup de indivizi din această unitate de învăţământ, că aşa scrie pe clădire, nu scrie “piaţă”. într-un mod stalinist, ce mi-a adus aminte de anii 50 ai secolului trecut”, mai scrie Mihael Duca, pe blogul său.

„Chiulangii, beţivii, simulanţii fac legea la adăpostul “spatelui”. Şcoala adună elevi slabi din oraş. Dacă i-ar aduna pe cei mai buni, ar fi altceva”, spune profesorul de educaţie fizică, în postarea de pe blog.

Opinii taxate de conducerea liceului

Şi în luna septembrie a anului trecut, înainte de începerea anului şcolar, dascălul hunedorean a avut aceeaşi atitudine la adresa şcolii unde predă. „Există în această budă o cârdăşie de stors banii de la părinţi care funcţionează perfect, iar parinţii, în majoritate nişte cocalari şi manelişti neaoşi, chiar cred că ei au drepturi, chiar cred ca loazele lor sunt nişte genii”, a scris dascălul Mihael Duca, pe blogul său.

Conducerea Colegiului Naţional de Informatică „Traian Lalescu” se delimitează de afirmaţiile făcute de dascăl, pe blogul acestuia. Dorina Tănase, directorul colegiului, a precizat că opiniile profesorului Mihael Duca nu reflectă realitatea. „Nu este normal ca acest dascăl să arunce cu noroi în şcoala pe care o reprezintă. Sunt neadevăruri şi acest lucru îl pot confirma colegii săi şi toţi cei care cunosc îndeaproape acest colegiu”, spune Dorina Tănase.

În prezent, dascălul se află într-un litigiu în instanţă cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Hunedoara. Reprezentanţii colegiului susţin că se vor îndrepta împotriva profesorului de educaţie fizică, în urma afirmaţiilor de pe blogul acestuia, considerate calomnioase.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/educatia-scoala-religia-biserica-1_5230681ac7b855ff566f444d/index.html

Educaţia în şcoală, religia la biserică!

Începe un nou an şcolar şi dorim să le reamintim atât părinţilor, cât şi elevilor, despre dreptul acestora din urmă de a nu participa la cursul de religie, dacă o preferă. Această opţiune personală are temeiurile legale necesare.

Prin campania de informare naţională „Educaţia în şcoală, religia la biserică!”Asociaţia Umanistă Română şi Asociaţia Solidaritatea pentru Libertatea de Conştiinţă oferă informaţiile şi sprijinul necesar părinţilor şi elevilor din România care optează pentru retragerea de la cursul facultativ Religie.

Puteţi descărca cererile aferente de pe site-ul oficial al campaniei.

Vă recomandăm să mergeţi cu ambele cereri în acelaşi timp pentru a da atât înştiinţarea că nu veţi participa la acest curs (sau copilul dvs. în cazul părinţilor), dar şi solicitarea mutării disciplinei Religie la prima sau la ultima oră din orarul zilei respective.

Deşi participarea facultativă a elevilor la ora de religie în şcoli reprezintă o opţiune de o perioadă mai lungă de timp, prevăzută de legile României, există la nivel naţional o lipsă de informare cu privire la această posibilitate. Nu de puţine ori am întâlnit părinţi care au întâmpinat dificultăţi şi chiar atitudini agresive din partea unor cadre didactice sau chiar a unor directori de şcoli în momentul în care şi-au exprimat dorinţa să-şi retragă copiii de la orele de religie.

Pe hârtie drepturile şi libertatea vă sunt garantate. În realitate, libertatea este înţeleasă, câştigată şi păstrată cu efort. Vă îndemnăm să vă apăraţi drepturile, să nu vă lăsaţi manipulaţi şi să luptaţi pentru libertatea de a alege, căci este vorba despre viaţa dumneavoastră (ca elevi) sau viaţa copiilor dumneavoastră (ca părinţi). Nu sunteţi singuri. Asociaţia Umanistă Română şi Asociaţia Solidaritatea pentru Libertatea de Conştiinţă vă sunt aliaţi.

De ce considerăm că orele de religie predate în manieră confesională şi controlată de cultele religioase nu oferă niciun beneficiu elevilor României?

  • Pentru că educaţia elevilor noştri ar trebui să pună accentul pe stimularea inteligenţei, imaginaţiei şi a creativităţii acestora, nu pe interesele unor culte religioase.
  • Pentru că, din păcate, dreptul la educaţie şi dreptul la libertatea de gândire, conştiinţă şi religie sunt de multe ori afectate în şcolile publice din România chiar prin orele de educaţie religioasă.
  • Pentru că educaţia copiilor este compromisă când ora de religie nu serveşte informării corecte cu privire la diversitatea religioasă a ţării şi a lumii, la conexiunile culturale ale religiilor şi la istoria lor, precum şi când abordarea generală este intolerantă faţă de alte culte şi faţă de persoanele care nu au o religie.
  • Pentru că predarea unor neadevăruri ştiinţifice (pământul este plat şi nu se mişcă,  Luna este o lumină, Soarele are aceeaşi vârstă ca restul stelelor, vârsta Pământului este de aproximativ 6000 de ani etc) şi, în special, predarea creaţionismului în detrimentul teoriei evoluţiei vor afecta pentru totdeauna înţelegerea lumii care ne înconjoară.

http://adevarul.ro/locale/sibiu/21-scoli-gradinite-judetul-sibiu-nu-autorizatie-sanitara-functionare-1_523072a0c7b855ff566f8e30/index.html

21 de şcoli şi grădiniţe din judeţul Sibiu nu au autorizaţie sanitară de funcţionare

Cu câteva zile înainte de începerea noului an şcolar 21 de şcoli şi grădiniţe nu au autorizaţie sanitară de funcţionare, potrivit unui raport al Inspectoratului Şcolar Judeţean ce urmează să fie prezentat în cadrul Colegiului Prefectural.

Potrivit documentului citat, la nivelul judeţului Sibiu funcţionează  un  număr de 339 de unităţi şcolare (cu personalitate juridică -160 şi structuri- 179 clădiri), din care 318 au obţinut autorizaţie sanitară de funcţionare, iar 21 sunt în curs de obţinere a autorizaţiei / fără autoruzaţie sanitară.

„În urma verificărilor  efectuate de inspectorii şcolari de la I.Ş.J. Sibiu, prin intermediul inspecţiei şcolare tematice, în perioada 20.08-10.09. 2013,  cu privire la stadiul pregătirii unităţilor şcolare din învăţământul preuniversitar de stat pentru deschiderea anului şcolar 2013 – 2014 ,  s-au constatat următoarele: – la Şcoala gimnazială Slimnic şi in toate structurile apartinînd aceseia nu a fost dată autorizaţia sanitară de funcţionare din lipsa apei curente şi a canalizării, deşi au fost realizate în vară lucrări de igienizare în toate clădirile; la Grădiniţa nr. 5 Sibiu nu s-au primit fonduri pentru terminarea lucrării de mansardare; la Grădiniţa nr.20 Sibiu, structură a Şcolii gimnaziale nr. 10 Sibiu vor începe lucrările la acoperiş, la exterior, lucrări demarate de Consiliul Local Sibiu; la Şcoala gimnazială nr.10 Sibiu  Consiliul Local Sibiu urmează în perioada următoare să demareze lucrările de schimbare a tîmplăriei de la grupurile sanitare; la Şcoala Rusciori, structură a Şcolii gimnaziale Şura Mică , la noua clădire a unităţii şcolare nu există racordarea grupurilor sanitare la utilităţi (canalizarea se va realiza, conform Primăriei, numai la nivelul întregii comune), nu există centrală termică, iar în urma discuţiilor purtate cu reprezentanţii Primăriei şi ai D.S.P-ului nu  s-a obţinut Autorizaţie sanitară de funcţionare. Cursurile se vor desfăşura pe parcursul anului şcolar 2013-2014 tot în vechea clădire a şcolii, revendicată de Biserica Evanghelică; la  Şcoala gimnazială Şura Mare, structura Hamba, grupurile sanitare nu beneficiază de apă potabilă, fiind situate în exterior; acceaşi situaţie se regăseşte şi la Şcoala gimnazială Mihăileni, structura Răvăşel”, se arată în raport.

Autorizaţiile sanitare sunt valabile 1 an de la data emiterii eliberării lor. Directorii solicită aceste autorizaţii pe tot parcursul anului, motiv pentru care aceste autorizaţii expiră la date diferite, cu alte cuvinte nu sunt legate de data de 16 septembrie 2013, ziua începerii noului an şcolar.

http://adevarul.ro/locale/arad/peste-suta-unitati-scolare-mediul-rural-nu-autorizatie-sanitara-1_52302006c7b855ff566d8b9b/index.html

Peste o sută de unităţi şcolare din mediul rural nu au autorizaţie sanitară

O parte dintre unităţile de învăţământ din judeţul Arad nu au primit auorizaţie sanitară deşi mai sunt câteva zile până când elevii se vor întoarce la şcoală.

La nivelul judeţului avem 470 de unităţi şcolare şi aproximatix 800 de corpuri de clădire. Dintre acestea au primit autorizaţia doar 282 iar în curs de autorizare sunt alte 79. Potrivit raportului Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad au rămas neautorizate 109 şcoli.

Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar spun că printre cele mai frecvente nereguli au fost lipsa apei curente, existenţa grupurilor sanitare tip latrină, numărul prea mic de cabine (WC-uri ) raportat la numărul de elevi sau chiar lipsa ţâşnitorilor în curtea şcolii.

O altă explicaţie al numărul mare de şcoli neautorizate sunt şantierele. Unele dintre lucrări se vor finaliza în câteva zile, fapt care va duce la schimbarea condiţiilor în care vor fi primiţi elevii. Cele mai multe probleme de aces gen sunt în mediul rural.  Noul an şcolar va începe pe data de 16 septembrie.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15559178-daniel-funeriu-principala-problema-sistemului-invatamant-este-calitatea-resursei-umane-solicit-ministerului-educatiei-introduca-masterul-didactic.htm

Daniel Funeriu: Principala problema a sistemului de invatamant este calitatea resursei umane. Solicit Ministerului Educatiei sa introduca masterul didactic

„Principala problema a sistemului de invatamant din Romania este calitatea resursei umane. Este o mare greseala ca Ministerul Educatiei a blocat formarea initiala a cadrelor didactice prin masterul didactic, asa cum acesta era prevazut in Legea Educatiei Nationale”, a declarat fostul ministru al Educatiei Daniel Funeriu. Acesta a solicitat Ministerului Educatiei sa „se concentreze pe (…) introducerea masterului didactic, dar doar in cele mai bune universitati din Romania”.

Daniel Funeriu, consilier prezidential si fost ministru al Educatiei, a declarat ca „toti parintii Romaniei vad ca nivelul calitativ al cadrelor didactice nu se ridica la nivelul asteptarilor”, cu toate ca unele cadre didactice sunt „de foarte buna calitate”. „Esenta schimbarilor din educatie trebuie de acum inainte sa se concentreze pe cresterea calitatii cadrelor didactice. Ministerul si Guvernul sa faca bine sa introduca masterul didactic, singura solutie corecta pentru o formare initiala de calitate a cadrelor didactice„, a sustinut acesta.

Oficialul a precizat ca „este o mare greseala facuta de acest guvern faptul ca nu a recunoscut experienta la catedra pentru cele 22.000 de invatatoare” care au depus dosare in acest sens si care „ar fi beneficiat de o crestere salariala intre 200 si 600 de lei”. Detalii aici

Prioritatea Ministerului Educatiei trebuie sa fie, exact asa cum a spus si Comisia Europeana, aplicarea Legii Educatiei Nationale in forma sa initiala. In particular, eu solicit Ministerului Educatiei sa se concentreze pe formarea cadrelor didactice si introducerea masterului didactic, dar doar in cele mai bune universitati din Romania„, a continuat fostul ministru al Educatiei.

Despre calitatea profesorilor a vorbit pentru HotNews.ro si fostul ministru al Educatiei Mircea Miclea. Intr-o discutie online cu cititorii HotNews.ro referitoare la rezultatele Evaluarii Nationale, Miclea a declarat ca „invatamintul gimnazial e in metastaza” si ca „rezultatele din acest an arata, in primul rind, calitatea foarte slaba a profesorilor”. Detalii aici

Referitor la introducerea manualelor digitale, Funeriu a afirmat ca „introducerea unor suporturi noi pentru un anumit tip de informatii poate sa reprezinte un plus. Dar daca vrem sa schimbam ceva in invatamantul din Romania, esenta trebuie sa fie sa ne centram pe calitatea cadrelor didactice„.

Diversificarea suporturilor pe care transmitem informatia, hartie vs. tableta, este un mijloc, dar nu este solutia fundamentala. Solutia centrala este calitatea cadrului didactic. Un cadru didactic de calitate care va preda dupa un manual va avea rezultate mult mai bune decat un cadru didactic slab care preda de pe tableta„, a sustinut acesta.

Intrebat in legatura cu intentia ministrului Educatiei, Remus Pricopie, ca gradinita sa fie obligatorie pentru copiii de 5 ani, Daniel Funeriu a afirmat ca aceasta „este o masura corecta”. „Daca Ministerul o va pune in practica, cred ca este o masura care trebuie sustinuta pentru ca atunci cand aduci un copil mai devreme intr-un mediu educational, sansele sale educationale cresc foarte mult„, a precizat Funeriu.

Studiile de specialitate arata o crestere cu aproximativ 20% pana la 30% a performantelor scolare ale unui copil care a fost la gradinita, fata de un copil care nu a fost la gradinita. Daca ne uitam la studiile de specialitate, ar trebui sa ne asteptam ca generatiile care au inceput clasa pregatitoare, generatiile de copii unde generalizam invatamantul prescolar sa aiba rezultate mult mai bune„, sustine consilierl prezidential.

In ceea ce priveste aplicarea la nivel national a evaluarilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a, Daniel Funeriu a declarat ca aceste instrumente sunt prevazute de Legea Educatiei Nationale. „Evaluarea la clasa a II-a este un instrument extrem de important, pentru a identifica eventualele vulnerabilitati ale elevilor si a le putea corecta in clasa a III-a si a IV-a, cand ei invata cu acelasi invatator„, a precizat fostul ministru.

Evaluarea la nivelul clasei a VI-a are un rol de pre-orientare. Pentru prima data la aceasta varsta se pot desprinde elemente despre abilitatile specifice ale fiecarui copil, in consecinta este important sa stim inca de la nivelul clasei a VI-a care este zona in care copiii ar trebui ulterior sa evolueze„, a explicat Funeriu.

Potrivit Legii Educatiei Nationale, rezultatele acestor evaluari sunt inregistrate in portofoliul educational al fiecarui elev. „Portofoliul educational este un instrument de evaluare continua a elevilor inca din prima lor zi de scoala si pana la finalul invatamantului obligatoriu si inclusiv al liceului. Ministerul ar trebui sa puna in practica acest portofoliu educational care ofera o mult mai buna vizibilitate asupra a ceea ce a invatat copilul decat nota cu care suntem obisnuiti„, a spus Funeriu.

Ce este masterul didactic

Legea Educatiei Nationale (LEN) prevede ca „studentii si absolventii de invatamant superior care opteaza pentru profesiunea didactica au obligatia sa absolve cursurile unui master didactic cu durata de 2 ani”. Acest master ar trebui conform legii „organizat exclusiv la forma de invatamant cu frecventa”.

Studentii care frecventeaza cursurile masterului didactic acreditat de Ministerul Educatiei intr-o institutie publica pot beneficia de burse de studiu finantate de la bugetul de stat, burse in cuantum egal cu salariul net al unui profesor debutant, se arata in LEN. Masterul didactic este urmat de un stagiu practic cu durata de un an scolar, realizat într-o unitate de învatamânt, sub coordonarea unui profesor mentor.
Introducerea masterului didactic a fost anuntata oficial, dupa intrarea in vigoare a legii, de catre fostul ministru al Educatiei Catalin Baba (detalii aici), insa a fost blocata ulterior, a declarat Daniel Funeriu.

http://www.gandul.info/stiri/constanta-doi-profesori-supraveghetori-de-la-bacalaureat-trimisi-in-judecata-pentru-luare-de-mita-11315530

Constanţa: Doi profesori supraveghetori de la bacalaureat, trimişi în judecată pentru luare de mită

Doi profesori din comisia de bacalaureat de la Liceul „Dimitrie Leonida” din Constanţa, acuzaţi că au primit 400 de lei de la candidaţi la examen pentru a-i lăsa să copieze, au fost trimişi în judecată, cazul ieşind la iveală după ce o elevă, prinsă cu copiuţe, a reclamat acest lucru.

Potrivit rechizitoriului întocmit de procurori, în 26 august, la susţinerea examenului de bacalaureat la limba şi literatura română, doi profesori supraveghetori din centrul de examinare de la Liceul „Dimitrie Leonida” din Constanţa, Maria Ţuţuianu şi Gabriela Lefter, au pretins şi primit, în două rânduri, suma totală de 400 de lei de la şase candidaţi, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Banii au fost daţi de către Cornel Ciacîru, unul dintre cei şase elevi, fiind lăsaţi pe catedră înveliţi în şerveţele. În schimbul banilor, cele două cadre didactice trebuia să îi lase pe candidaţi să copieze sau chiar să îi ajutate la rezolvarea subiectelor.

La un momendat însă, o elevă a fost prinsă copiind de un alt profesor supraveghetor şi a fost eliminată din examen, aceasta sesizând apoi oamenii legii privind faptele de corupţie comise.

Cele două cadre didactice au fost trimise în judecată de procurorii Parchetului Tribunalului Constanţa, pentru luare de mită.

De asemenea, a fost trimis în judecată şi elevul care a dat banii celor două profesoare, pentru dare de mită.

În cazul elevei care a denunţat corupţia, procurorii au dispus neînceperea urmăririi penale, „întrucât sesizarea organelor de urmărire penală despre o faptă de dare de mită înainte de sesizarea în alt mod a acestora constituie cauză de nepedepsire pentru denunţător”.

Ceilalţi patru candidaţi care au dat mită la examen au fost scoşi de sub urmărire penală, dar au fost amendaţi cu câte 1.000 de lei.

La sfârşitul lunii august, DGA Constanţa a declanşat cercetări în cazul unei absolvente de liceu care a fost eliminată de la proba scrisă de limba română a celei de-a doua sesiuni a bacalaureatului, după ce a fost prinsă cu copiuţe, şi care a spus ulterior că a dat bani supraveghetorilor pentru a o lăsa să copieze.

http://www.puterea.ro/social/strategie-mts-vrea-mai-multe-ore-de-sport-in-scoala-si-medalii-olimpice-78233.html

Strategie: MTS vrea mai multe ore de sport în şcoală şi medalii olimpice

Cel puţin trei ore de sport pe săptămână la elevii din gimnaziu şi liceu şi 30 de minute de mişcare la prichindeii din ciclul preşcolar – aceasta este propunerea Ministerului Tineretului şi Sportului (MTS) pentru următorii ani. Potrivit Strategiei în domeniul sportului în perioada 2013-2030, MTS are planuri ambiţioase şi în ceea ce priveşte performanţa sportivă a românilor pe plan extern, urmărind participarea la Jocuri Olimpice şi Campionate Mondiale şi câştigarea unui număr tot mai mare de medalii.

Cum toate aceste rezultate nu pot fi obţinute în condiţiile actuale de infrastructură şi pregătire, Ministerul Tineretului şi Sportului are în vedere creşterea numărului terenurilor de sport existente. Strategia pentru perioada 2013-2030 prevede o creştere cu 10% a terenurilor de sport, suprafeţelor patinoarelor şi bazinelor şi spaţiilor de mişcare pentru o viaţă activă şi mărirea numărului centrelor naţionale de refacere şi recuperare pentru sportivi. Mai mult, şefii Tineretului şi Sportului intenţionează să creeze spaţii de joacă pentru elevi (în curtea şcolilor), în vederea petrecerii timpului liber, şi să le amenajeze corespunzător, să crească infrastructura pentru practicarea sportului în cartier prin înfiinţarea unor terenuri de sport în afara şcolilor. De asemenea, pentru a încuraja practicarea sportului, MTS are în vedere scăderea numărului de scutiţi medical de educaţie fizică şi sport în învăţământ şi creşterea numărului de acţiuni sportive pentru persoanele cu dizabilităţi.

Sportivi de performanţă

Strategia are în vedere excelenţa sportivă (prin difuzarea valorilor României în întreaga lume), dar şi performanţa sportivă prin dezvoltarea spiritului de competiţie şi fair-play, organizarea de competiţii naţionale cu scopul de a creşte numărul de sportivi de performanţă. Mai mult, aceştia ar urma să participe la programe de formare şi calificare în domeniul sportului. Concret, Ministerul Tineretului intenţionează ca sportivii români să participe la cât mai multe discipline la următoarele ediţii ale Jocurilor Olimpice, unde să obţină, până în 2020, cel puţin 24 de medalii.

În ceea ce priveşte banii necesari pentru atingerea performanţei sportive, MTS promite că va institui mecanisme financiare cu scopul de a asigura veniturile sportului de performanţă, în vederea promovării valorilor României, de a spori numărul de practicanţi, numărul structurilor sportive şi de a motiva necesitatea dezvoltării infrastructurii în sport. De asemenea, se vor asigura fonduri pentru sprijinirea organizaţiilor sportive de masă.

Plan strategic

Planul strategic al Ministerului Tineretului şi Sportului pentru perioada 2013–2020

1.         Să dezvolte Programul extins de activităţi sportive cu scopul de a întări sănătatea cetăţenilor, indiferent de vârstă şi sex (educaţie prin sport).

2.         Lupta împotriva dopajului.

3.         Sporirea rolului deţinut de sport în educaţie.

4.         Activităţile voluntare.

5.         Incluziunea socială.

6.         Combaterea rasismului.

7.         Sportul ca instrument de dezvoltare.

8.         Promovarea cetăţeniei active prin sport.

9.         Lupta împotriva excesului de greutate, obezitate, boli cronice.

10.       Înlăturarea prejudecăţilor, integrarea socială a persoanelor cu dizabilităţi.

http://www.ziare.com/valeriu-zgonea/presedinte-camera-deputatilor/camera-deputatilor-doneaza-scolilor-aproape-jumatate-din-imprimantele-sale-1256405

Camera Deputatilor doneaza scolilor aproape jumatate din imprimantele sale

Camera Deputatilor va dona scolilor peste 500 de imprimante si copiatoare functionale stranse din institutie in vederea reducerii consumului de hartie la Parlament, a anuntat, miercuri, presedintele Camerei Deputatilor, Valeriu Zgonea, care a adaugat ca 200 de pomi vor fi salvati anual.

Zgonea a spus, intr-o conferinta de presa, ca la sfarsitul sesiunii parlamentare trecute a inceput strangerea tututor imprimantelor si copiatoarelor din Camera Deputatilor, in scopul reducerii consumului de hartie.

El le-a aratat ziaristilor 100 de imprimante stranse din Camera care au fost asezate in sala de conferinta, in spatele sau.

„Am reusit sa strangem 100 de imprimante, am infiintat 12 centre de multiplicare la etajele opt, sapte, sase, cinci, cate trei pe etaj si am speranta ca pana la sfarsitul saptamanii viitoare colegii de la Departamentul tehnic vor aduce numarul centrelor de multiplicare la 25. Tot acest proces a fost facut fara resurse financiare.
Pana la sfarsitul saptamanii viitoare vor fi scoase din uz la Camera Deputatilor peste 500 de imprimante. Toate acestea vor fi donate scolilor. Am vorbit cu ministrul Educatiei, Remus Pricopie, si mi-a trimis o lista cu peste 500 de scoli care vor primi aceste imprimante”, a afirmat Valeriu Zgonea.

El a mai aratat ca aceste imprimante au fost stranse din birourile tuturor parlamentarilor, ale liderilor de grup si ale angajatilor Camerei, urmand sa ramana cu imprimante doar cei care au obligatia multiplicarii documentelor secrete.
Zgonea a precizat ca in Camera Deputatilor erau inscrise in acte 1.250 de imprimante, din care 530 vor fi donate.

„Sper ca pana la sfarsitul anului din cele 25.000 de topuri de hartie sa fie consumate numai 12.000 de topuri, iar anul viitor sa ajungem la 1.000 – 2.000 de topuri de hartie. Cateva sute de pomi, daca nu ma insel, 200 de pomi vor fi salvati anual doar prin efortul colegilor mei parlamentari si al angajatilor Camerei Deputatilor”, a mai spus Zgonea.

El a adaugat ca parlamentarii vor fi informati pe laptopuri, Ipad-uri, smartphone-uri in legatura cu ordinea de zi, precum si cu alte documente.

Zgonea a mai precizat ca in biroul sau are, in acest moment, o singura imprimanta pe care o foloseste foarte rar si pe care o va dona in cateva zile si un tocator de hartie din dotarea Camerei.

Intrebat daca se pregateste sa candideze pentru vreo functie in PSD, Zgonea a spus: „Nu, asta este felul meu de a fi, mai kinetic, mai agitat”.

UNIVERSITAR

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013091290885/Social/Noaptea-cercetatorilor-2013.html

Noaptea cercetătorilor 2013

O noapte, peste 300 de orașe europene, sute de oameni de știință și experimente în direct la Noaptea Cercetătorilor 2013

Vino pe 27 Septembrie in Bucuresti, Suceava, Piatra Neamț, Tulcea, Sinaia, Brașov și Oradea și vei afla ce înseamnă să fii om de știință. Cercetătorii vor face o demonstrație în direct a activității lor de laborator iar organizatorii sunt pregătiți cu jocuri și concursuri care, cu siguranță, vor trezi cercetătorul din tine.
Renumite institute de cercetare, precum Centrul de Studii Complexe, Institutul National de Cercetare in Sport, Institutul National de Fizica Laserilor, Plasmei și Radiațiilor, Institutul de Fizică Atomică, Inspectoratul General al Poliției, sau Facultatea de Geografie, împreună cu parteneri preocupați de știință și cercetare, precum Discovery Channel, vor fi prezenți la eveniment, cu demonstrații practice, experimente și concursuri pentru copii între 9 și 99 de ani.
Vizitatorii vor avea ocazia să afle cum funcționează roboții, cum pot conduce o mașină doar cu puterea minții, ce înseamnă să fii cercetător și vor putea să participe la concursurile și provocările științifice din timpul evenimentului. Evenimentul se înscrie în seria evenimentelor Marie Curie, la nivelul Uniunii Europene, și își propune să arate publicului larg ce înseamnă să fii cercetător și cât de interesantă poate fi munca de cercetare.

Primul eveniment european de acest gen a fost organizat în 2005 și a atras până acum 1,5 milioane de vizitatori. Eveni­mentul oferă oamenilor de știință șansa de a intra în legătură cu publicul, iar publicului șansa de a descoperi universul științei și oamenii din spatele experi­mentelor. În cursul acestei seri, oricine poate descoperi cercetătorul din el. Ediția 2012 a atras peste 25.000 de vizitatori în România, în cele 7 orașe organizatoare.

La eveniment este așteptat publicul larg, indiferent de vârstă sau experiență științifică. Proiectul se adresează minților curioase, de la entuziaști la sceptici, oferind o mare varietate de activități științifice și educative. Până la data evenimentului, sunt așteptate și ultimele înscrieri în concursul Laboratorul anului 2099, care dă șansa pa­sio­naților de știință să ne arate perspectiva lor asupra laboratorului viitorului.

Evenimentul este organizat sub egida Uniunii Europene de către Target Active Training și Asociația Invenio în parteneriat cu Anticipația, parte a grupului Nemira, Poliția Română, Centrul de Studii Complexe, Institutul Natțional de Cercetare în Sport și Europa FM.

Proiectul se desfăsoară în România din anul 2006, organizatorii ediției din acest an fiind implicați și în anii 2007, 2008, 2010, 2011 si 2012. În 2013 orașele partenere din România sunt: București, Sinaia, Suceava, Piatra Neamț, Tulcea, Oradea și Brașov.

În fiecare oraș, evenimentul este organizat în parteneriat cu jucători importanți din cercetare, precum Institutul de Fizică Atomică, Universitatea București – Facultatea de Fizică, Institutul Național de Fizica Laserilor, Plasmei și Radiațiilor (Bucuresti) sau Asociația Cygnus din Suceava.Pentru mai multe informații despre concurs, orașele organizatoare și program vizitați

www.noapteacercetatorilor.eu și

www.facebook.com/ResearchersNightRomania

http://www.gandul.info/stiri/rectorul-si-prorectorul-universitatii-ovidius-cercetati-pentru-coruptie-au-fost-demisi-11316839

Rectorul şi prorectorul Universităţii „Ovidius”, cercetaţi pentru corupţie, au fost demişi

Rectorul Universităţii „Ovidius” din Constanţa, Tiberius Dănuţ Epure, şi prorectorul Gabriela Stanciu, cercetaţi pentru luare de mită, primul dintre ei în arest, au fost demişi din funcţii, miercuri, în urma unei şedinţe a Senatului universităţii, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit unui comunicat al Universităţii „Ovidius”, Tiberius Dănuţ Epure a fost demis din funcţia de rector al instituţiei cu 58 de voturi „pentru” şi o abţinere.

De asemenea, Senatul Universităţii „Ovidius” din Constanţa a votat, cu cinci abţineri, demiterea din funcţie a prorectorului Gabriela Stanciu.

Conform procedurilor, decizia Senatului universităţii va fi transmisă Ministerului Educaţiei Naţionale, urmând să fie începute procedurile pentru alegerea unui nou rector.

Dănuţ Tiberius Epure a fost arestat preventiv în 31 iulie, pentru luare de mită, el aflându-se în continuare în arest

Potrivit procurorilor, în cursul lunii august 2012, Epure a primit de la o persoană 1.000 de euro, printr-un intermediar, pentru a facilita admiterea fiicei celui de la care a primit banii la Facultatea de Farmacie, pe un loc destinat cetăţenilor străini.

De asemenea, în iulie 2013, Tiberius Epure ar fi pretins, atât direct cât şi prin intermediar, de la două persoane, 9.000 de euro pentru a pune la dispoziţia unor candidaţi la examenul de admitere la Facultatea de Farmacie subiectele la disciplinele de concurs. Din banii pretinşi în iulie, Epure a primit 4.000 de euro, după care a remis unuia dintre candidaţi subiectele şi rezolvările acestora la disciplinele biologie şi chimie.

Anchetatorii susţin că la pretinderea şi primirea sumei de 4.000 de euro rectorul Universităţii „Ovidius” a fost ajutat de către Stere Tala, care a intermediat relaţia cu persoana care a dat suma. Tala este cercetat în acelaşi dosar în stare de libertate pentru complicitate la luare de mită.

Gabriela Stanciu, care avea atribuţii de rector după arestarea lui Dănuţ Tiberius Epure, este urmărită penal, de la începutul lunii septembrie 2013, după ce, în iulie 2012, a luat de la mama unei candidate 1.500 de euro mită pentru a-i da răspunsurile pentru admiterea la Farmacie.

„Concret, în schimbul banilor, învinuita Stanciu Gabriela a pus la dispoziţia învinuitei Toader Lucica, anterior examenului, subiectele de concurs selectate la disciplina chimie, iar pentru disciplina biologie, răspunsurile corecte pentru fiecare din cele 50 de întrebări. În urma remiterii celor 1.500 de euro, primirii subiectelor şi răspunsurilor de concurs, fiica învinuitei Toader Lucica, a fost admisă pe locuri cu taxă la Facultatea de Farmacie din cadrul Universităţii Ovidius din Constanţa”, au arătat procurorii în rechizitoriu.

Gabriela Stanciu este cercetată în libertate, dar anchetatorii i-au interzis să părăsească ţara pentru 30 de zile.

http://www.ziare.com/magazin/cercetare/noaptea-cercetatorilor-cum-poti-sa-conduci-o-masina-cu-puterea-mintii-1256396

Noaptea Cercetatorilor: Cum poti sa conduci o masina cu puterea mintii

O noapte, peste 300 de orase europene, sute de oameni de stiinta si experimente in direct la Noaptea Cercetatorilor 2013. Vino pe 27 Septembrie in Bucuresti, Suceava, Piatra Neamt, Tulcea, Sinaia, Brasov si Oradea si vei afla ce inseamna sa fii om de stiinta.

Evenimentul se inscrie in seria evenimentelor Marie Curie, la nivelul Uniunii Europene, si isi propune sa arate publicului larg ce inseamna sa fii cercetator si cat de interesanta poate fi munca de cercetare.

Renumite institute de cercetare, precum Centrul de Studii Complexe, Institutul National de Cercetare in Sport, Institutul National de Fizica Laserilor, Plasmei si Radiatiilor, Institutul de Fizica Atomica, Inspectoratul General al Politiei, sau Facultatea de Geografie, impreuna cu parteneri preocupati de stiinta si cercetare, precum Discovery Channel, vor fi prezenti la eveniment, cu demonstratii practice, experimente si concursuri pentru copii intre 9 si 99 de ani.

Vizitatorii vor avea ocazia sa afle cum functioneaza robotii, cum pot conduce o masina doar cu puterea mintii, ce inseamna sa fii cercetator si vor putea sa participe la concursurile si provocarile stiintifice din timpul evenimentului.

Primul eveniment european de acest gen a fost organizat in 2005 si a atras pana acum 1,5 milioane de vizitatori.

Evenimentul ofera oamenilor de stiinta sansa de a intra in legatura cu publicul, iar publicului sansa de a descoperi universul stiintei si oamenii din spatele experimentelor.
In cursul acestei seri, oricine poate descoperi cercetatorul din el. Editia 2012 a atras peste 25.000 de vizitatori in Romania, in cele 7 orase organizatoare.

La eveniment este asteptat publicul larg, indiferent de varsta sau experienta stiintifica.
Proiectul se adreseaza mintilor curioase, de la entuziasti la sceptici, oferind o mare varietate de activitati stiintifice si educative.

Pana la data evenimentului, sunt asteptate si ultimele inscrieri in concursul Laboratorul anului 2099, care da sansa pasionatilor de stiinta sa ne arate perspectiva lor asupra laboratorului viitorului.

Mai multe informatii despre concurs, orasele organizatoare si program vizitati pe site-ul www.noapteacercetatorilor.eu si www.facebook.com/ResearchersNightRomania.