Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 12.02.2014

PREUNIVERSITAR

 

DOCUMENTE Calendarul înscrierilor în clasa pregătitoare şi în clasa întâi

Înscrierile în clasa pregătitoare şi în clasa I încep pe 24 februarie, respectând modelul de anul trecut, potrivit documentelor puse în dezbatere publică, marţi, de Ministerul Educaţiei. Oficialii Ministerului Educaţiei au publicat proiectul metodologiei de înscriere în învăţământul primar pentru anul şcolar 2014-2015. Potrivit acestui proiect, înscrierile în clasa pregatitoare şi în clasa I încep pe 24 februarie şi se vor face la fel ca anul trecut, în două etape. Astfel, în prima etapă trebuie să se înscrie atât copiii ai căror părinţi optează pentru şcoala de circumscripţie, cât şi cei care aleg o altă şcoală. Şcolile cu predare în limba unei minorităţi pot introduce la înscriere criteriul cunoaşterii limbii de predare. La clasa pregătitoare pot fi înscrişi copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2014 inclusiv. Copiii care nu au fost înscrişi în învăţământul primar în anul şcolar 2013-2014 şi împlinesc vârsta de 7 ani până la data de 31 august 2014 inclusiv pot fi înscrişi în clasa I, potrivit metodologiei, la fel cum a fost şi în ultimii doi ani. Părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2014 inclusiv pot să-şi înscrie copiii în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzatoare. În acest caz, copiii trebuie evaluaţi psihosomatic, iar înscrierea lor se face la solicitarea scrisă a părinţilor, dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice arată că cei mici sunt pregătiţi. Proiect Calendarul Inscrierii in Invatamantul Primar 2014 2015 Criteriile de departajare În situaţia în care într-o şcoală numărul cererilor de înscriere de la părinţi al caror domiciliu se află în afara circumscripţiei şcolare este mai mare decât numărul de locuri libere, vor fi aplicate criterii de departajare generale şi specifice. Criteriile generale de departajare: •     existenţa unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului; •     existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de ambii părinţi. Situaţia copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situaţiei copilului orfan de ambii părinţi; •     existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de un singur părinte; •     existenţa unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învăţământ respectivă. Proiect Metodologie Inscriere Invatamant Primar 2014 2015 Schimbările care ar fi putut să aibă loc la înscrieri Inspectorii şcolari au luat în discuţie câteva schimbări majore precum înscrierea copiilor la clasa pregătitoare în mai multe etape, prioritate având cei care locuiesc în zona şcolilor dorite. „Cred că ar trebui asiguraţi în primul rând cei cu domiciliul stabil şi cei cu viză de flotant reale, nu din acelea fictive. Prioritate ar mai trebui să aibă şi cei care au proprietate în cartier sau care lucrează acolo”, spunea atunci inspectorul şcolar general al judeţului Cluj, Claudiu Cuibus. Şi inspectorul şcolar general din Prahova, Victor Toma, susţinea noua metodă de înregistrare a cererilor de înscriere, menţionând şi ordinea în care ar urma să aibă loc acest proces: întâi persoanele cu domiciliu, apoi cele cu proprietate în circumscripţie şi la urmă cei cu viză de flotant.

Sursa: Adevarul.ro

 

Şcoala Profesională românească, reformată pe model german

Din 2015, elevii de clasa a VIII-a vor putea să aleagă şcoala profesională în locul liceului. Specialiştii susţin că oficialii ar trebui să reducă din teorie şi să le permită tinerilor să se angajeze imediat după absolvire. Prelungirea duratei şcolii profesionale la trei ani şi jumătate pentru ca absolvenţii să nu aibă probleme la angajare, fiindcă sunt minori, şi axarea programei pe pregătirea de specialitate încă din primul an – iată, potrivit specialiştilor, principalele schimbări care ar trebui aduse noului sistem de învăţământ profesional. De anul viitor, şcoala profesională începe în paralel cu clasa a IX-a, nu din clasa a X-a, şi durează trei ani, faţă de doi. Primii care au venit cu propuneri sunt chiar patronii, principalii investitori şi direct interesaţi de şcolile profesionale. Lorin Arz, directorul general de la firma de mobilă Polipol din judeţul Satu Mare, care face contracte cu licee pentru clasele de profesională, spune că în primul an elevii ar trebui să facă trei zile de teorie şi două de practică pe săptămână, ca în ultimul an de profesională să ajungă chiar la patru zile de practică pe săptămână. „Asta nu înseamnă că toate săptămânile din anul şcolar să fie împărţite astfel, dar măcar câteva luni bune”, spune el. Prea multă teorie de dragul liceului La rândul său, profesorul Ştefan Vlaston a explicat că, „din dorinţa de a asigura continuarea studiilor în clasa a XI-a, pentru cei 2-3% care vor să revină la liceu, programa şcolară de la profesională îi încarcă inutil pe toţi elevii”. El atrage atenţia că, în primul an de profesională, cultura teoretică generală conţine 21 de ore, în timp ce instruirea practică săptămânală doar trei ore. „Se reface eroarea care a dus la suspendarea Şcolii de Arte şi Meserii. Elevii cu rezultate slabe în gimnaziu sunt încărcaţi cu triple sarcini de învăţare: cultură teoretică generală, cultură teoretică tehnică, pregătirea practică. Dintre toate, prima sacrificată este şi cea mai importantă, pregătirea practică”, a explicat Vlaston, într-o postare pe blogul său de pe adevarul.ro. În plus, spune el, pregătirea practică comasată în cinci săptămâni sau mai multe, vara sau în vacanţele şcolare, nu echivalează cu pregătirea practică săptămânală de două-trei zile, aşa cum era la vechea şcoală profesională. Absolvenţii, angajaţi full time La finalul şcolii, apare o altă problemă semnalată de angajatori, care au pus de altfel presiune pe sistem în ultimii ani pentru a revitaliza învăţământul profesional: absolvenţii nu pot fi angajaţi cu normă întreagă din cauza vârstei. Lorin Arz spune că 50% din elevii care termină profesionala în Satu Mare făcând practică la Polipol sunt angajaţi la fabrica lor de mobilă. Restul, ori nu au avut rezultate bune, ori nu vor ei sau părinţii lor să se angajeze, fiindcă absolvenţii sunt minori. Acesta susţine că şcoala profesională ar trebui să dureze trei ani şi jumătate, cum este în Germania, pentru ca tânărul să fie cât mai aproape de vârsta de 18 ani. Mai mult, profesorul Vlaston a menţionat că, „la 14-15 ani, elevii sunt fără resurse fizice şi intelectuale suficiente pentru a asimila meserii pretenţioase, generate de dezvoltarea explozivă a tehnologiilor, şi nu îndeplinesc cerinţele legate de protecţia muncii, spre exemplu nu se pot urca pe schele sau structuri de rezistenţă pentru a învăţa meserii în construcţii”. Dan Porumboiu, director tot la Polipol Satu Mare, spune că acest lucru s-ar putea rezolva printr-un simplu amendament adus Codului Muncii. „În Germania, s-a făcut o modificare în Codul Muncii pentru ca reforma învăţământului dual să fie completă: minorii pot lucra cu norma întreagă a unui adult. Aşa ceva s-ar putea face şi la noi pentru copiii de 16 şi 17 ani”, a explicat el. Târguri pentru promovare Cofondatorul şi preşedintele Clubului Economic German din Braşov, Werner Braun, de asemenea unul dintre susţinătorii celei mai moderne şcoli profesionale din ţară, Kronstadt, spune că există şi avantaje în noua formulă propusă de minister: prelungirea cu un an, cerută chiar de ei, şi faptul că nu mai există acel an teoretic de tranziţie, clasa a IX-a, pe care toţi elevii erau obligaţi să-l parcurgă până la profesională. „Profesorii din licee consideră că s-au zbătut pentru elevi în clasa a IX-a, iar apoi copiii renunţă pentru profesională. Lucrul acesta a creat animozităţi în trecut între liceu şi şcoala profesională“, a spus Braun. La rândul său, Dan Brumboiu, de asemenea director la Polipol, recunoaşte că începerea şcolii profesionale după un an de liceu, ca până acum, reprezintă o problemă. „Profesorii nu îi încurajează să plece şi elevii se acomodează cu ideea de liceu teoretic şi nu mai încearcă la profesională”, a explicat el. Ca atare, acesta se declară încântat de ideea de târguri educaţionale pentru ofertele şcolilor profesionale, o noutate, având în vedere că s-a simţit lipsa de promovare. Concurenţă şi triere la înscriere Oamenii de afaceri spun că şi-ar dori ca, în viitor, să existe o competiţie reală la şcoala profesională printre elevi. „În primul an, 100% din locuri au fost ocupate, dar anul acesta, doar 80%. În total avem 26 de copii, 12 în primul an şi 14 în anul doi, iar la anul vom avea 28 de locuri. Personal, eu sper să vină la noi copii care vor să înveţe o profesie, să avem atât de mulţi copii care să îşi dorească să facă o meserie încât să avem concurenţă pe locurile acelea”, spune directorul de la Polipol, Dan Brumboiu. Acesta s-a declarat încântat şi de proba de admitere, o altă noutate. „Cum i-am tria? Spre exemplu, pentru meseria de tapiţer am prefera să luăm copii care nu au dioptrii fiindcă au nevoie de o vedere bună pentru tapiţerii”, a explicat el. De asemenea, Werner Braun ar vrea să existe la noi şi următoare treaptă în educaţia profesională – facultatea. „În Germania, există facultăţi profesionale unde elevii au anii structuraţi în aşa fel încât există perioade de şase luni exclusiv pentru muncă în fabrică, dar au şi o pregătire teoretică în domeniu foarte solidă. Din păcate, din cauza lipsei legăturii cu mediul economic, la noi nu prea se poate face aşa ceva”, a explicat Braun. Noutăţile şcolii profesionale începând cu anul 2015 De anul viitor, elevii se vor duce la şcoala profesională mai devreme cu un an, adică din clasa a IX-a, fără să mai facă un an de liceu, şi vor putea afla despre ofertele liceelor care organizează clase profesionale, chiar din vara aceasta, la târguri special organizate de inspectoratele şcolare în fiecare judeţ, în perioada 7-18 mai. De asemenea, elevii vor putea să se familiarizeze cu ceea ce înseamnă şcoala profesională în „Săptămâna meseriilor” (7-11 aprilie), unde vor beneficia şi de consiliere de specialitate în alegerea unei meserii potrivite. O altă noutate introdusă de sistemul de învăţământ profesional de trei ani, prevăzut de documentele puse în dezbatere, este admiterea pe bază de examen, nu prin repartizare computerizată, la clasele cu acest profil. Examenul va fi organizat de unitatea de învăţământ împreună cu firmele partenere, unde copiii vor face şi practică.

Sursa: Adevarul.ro

 

DOCUMENT Ministerul Educaţiei a făcut publice documentele privind monopolul firmei Romdidac asupra diplomelor

Ministerul Educatiei a publicat marţi documentele referitoare la procedurile prin care firma Romdidac a primit dreptul exclusiv de a furniza diplomele şcolare şi universitare, din 1994 până în prezent, în urma anchetei publicate luni în exclusivitate de Adevărul. Ministerul Educaţiei a decis publicarea pe site a unor documente parte din convenţiile încheiate cu Romdidac, care au reglementat procedurile privind tipărirea, gestionarea şi difuzarea formularelor actelor de studii, prin care firma a primit dreptul exclusiv de eliberare a tuturor diplomelor şcolare şi universitare, fără licitaţie. Potrivit documentelor oficiale, întregul proces a plecat de la o convenţie încheiată în 1994 de minister, reprezentat de secretarul de stat Sorin Ionescu şi directorul general adjuct Ilie Tiulescu, şi Niculae Bolboaşă, directorul general al Romdidac SA. Ulterior, intelegerea a fost continuată similar, prin ordine şi note, de miniştrii Andrei Marga, Ecaterina Andronescu, Alexandru Athanasiu, Mircea Miclea, Cristian Adomnitiei şi Daniel Funeriu. Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) a precizat luni că „pe rolul DNA există o cauză în care se efectuează acte de urmărire penală in rem (cu privire la fapte) referitoare la suspiciunea comiterii unor infracţiuni de corupţie şi de evaziune fiscală”. Ancheta „Adevărul” Cercetările din dosarul penal 137/P/2013 vizează modul în care această companie a obţinut, în anul 2002, monopolul eliberării tuturor diplomelor şcolare şi universitare în baza unei simple convenţii semnate de ministrul Ecaterina Andronescu. Surse avizate au declarat pentru „Adevărul“ că, în octombrie anul trecut, DNA a cerut Ministerului Educaţiei Convenţia 29.211/2002, prin care firma Romdidac a primit dreptul exclusiv de furnizare a diplomelor. Procurorii au mai solicitat şi evidenţa formularelor tipărite în ultimii 12 ani. Potrivit aceloraşi surse, Ministerul Educaţiei nu are nici evidenţa diplomelor, nici actul din 2002. Informaţia este confirmată chiar de directorul general al Romdidac, Nicolae Bolboaşă (65 de ani), care spune că ministerul i-a solicitat o copie după convenţie, care ar fi dispărut din arhivele ministerului. „Acum două săptămâni, ne-au cerut cei de la minister actul prin care noi ne ocupăm de diplome, adică convenţia din 2002, că ei n-o mai au. Eu m-am gândit atunci că este vorba de vreo firmă care vrea să pună mâna pe afacerea noastră, nu am crezut că e vorba de vreo anchetă“, a declarat Bolboaşă.  conventii ROMDIDAC

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO Noi reguli impuse de minister pentru elevii care merg în tabără

Copiii care vor să meargă în tabere sau excursii şcolare vor fi obligaţi să aducă la şcoală o adeverinţă din care să rezulte că nu au probleme medicale, iar profesorii trebuie să le ofere părinţilor toate datele despre deplasare: unde merg, cu ce mijloc de transport şi cât durează plimbarea, potrivit noilor reguli aprobate de Ministerul Educaţiei. Reglementările vin după ce, anul trecut, o elevă a murit într-o tabără a olimpicilor la matematică.

Potrivit noilor reglementări în ceea ce priveşte organizarea taberelor şi excursiilor, trebuie să existe un profesor care să supravegheze cel mult zece elevi. Aceştia trebuie să fie însoţiţi şi de o persoană specializată în acordarea primului ajutor, relatează Digi24. De asemenea, profesorii trebuie să anunţe din timp părinţii şi elevii referitor la distanţa şi durata de mers de la punctul de plecare până la locul în care se află unitatea de cazare, în cazul în care transportul se face cu autocarul. Părinţii trebuie să ştie dacă locul este usor accesibil sau dacă sunt probleme în ceea ce priveşte drumul de acces. Fără alcool, droguri şi ţigări În ceea ce priveşte elevii, aceştia nu au voie să aducă şi să consume în tabără sau în excursie alcool, ţigări şi droguri. Toate aceste prevederi au fost aprobate prin ordin de ministru şi publicate luni în Monitorul Oficial, după ce anul trecut au fost o serie de incidente în tabere şcolare sau în excursii. Accident mortal într-o tabără şcolară anul trecut O elevă de 13 ani din Bucureşti, olimpică naţională la matematică, a murit anul trecut, în ianuarie, după ce a căzut de la etajul unei cabane din Buşteni, unde profesorul zălăuan Mircea Lascu organizase o tabără privată de matematică. Eleva de 13 ani se afla în tabăra „Math Time“, organizată de asociaţia cu acelaşi nume al cărei fondator este profesorul din Zalău, Mircea Lascu. Aflată la a şasea ediţie, tabăra este organizată în vederea sprijinirii elevilor cu rezultate deosebite la matematică, pentru pregătirea acestora în ceea ce priveşte participarea lor la Olimpiadele de Matematică desfăşurate atât pe plan naţional cât şi internaţional. Ulterior, atât profesorul Mircea Lascu, ca inculpat, cât şi Asociaţia Math Time, prin care acesta a organizat tabăra de matematică de la Buşteni, ca parte responsabilă civilmente, au fost trimişi în judecată în procesul deschis la Judecătoria Sinaia, pentru ucidere din culpă.

Sursa: Adevarul.ro

 

Mama care a demascat şpaga de la Şcoala 10 din Capitală: Poliţistul ne-a zis că asta nu e mită şi că ei nu au timp de prostii de felul ăsta

Mama care a demascat şpaga de la Şcoala numărul 10 „Maria Rosetti” din Capitală a declarat, la TVR, că unul dintre poliţiştii Secţiei 6, care s-au ocupat de anchetă, i-ar fi spus că în acest caz nu este vorba de mită şi că „le-a dat de lucru”. Aceasta a precizat că poliţistul i-ar mai fi spus „că au foarte multe dosare şi că nu au timp de prostii de felul asta”. În urma acestor declaraţii, Poliţia Capitalei a dispus verificări la Secţia 6, pentru a stabili „dacă poliţistul a acţionat conform spuselor persoanei”. Declaraţiile mamei care a dat publicităţii primele înregistrări de la Şcoala generală nr. 10 „Maria Rosetti” Bucureşti, în care fosta învăţătoare Dana Blându cerea bani de la părinţi pentru cadourile de sărbători, vin după ce poliţiştii Secţiei 6, care au audiat-o pe Dana Blându, au propus parchetului neînceperea urmăririi penale.   „Mă întreb foarte sincer dacă e de stat în ţara asta sau nu. (…) Domnul de la poliţie care ne-a luat tuturor declaraţiile ne-a şi zis: «păi asta nu e mită. Mita e atunci când cere şi când îi dai bani în mână. Păi ne-aţi dat dumneavoastră de lucru». Şi a zis că au foarte multe dosare şi că nu au timp de prostii de felul ăsta. Deci clar că nu au considerat că este un caz grav”, a declarat pentru TVR mama care a demascat situaţia de la Şcoala numărul 10, arată HotNews.   În urma acestei declaraţii, Politia Capitalei a dispus verificări la Secţia 6, pentru a stabili „dacă poliţistul a acţionat conform spuselor persoanei”.   Poliţiştii Secţiei 6, care au audiat-o pe fosta învăţătoarea Blându, au propus parchetului neînceperea urmăririi penale deoarece din probatoriul administrat nu se conturează elementele constitutive ale infracţiunii de primire de foloase necuvenite, au declarat surse din cadrul Poliţiei.   Poliţiştii, coordonaţi de un procuror de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 2, au analizat probele de la dosar, inclusiv documentele ridicate de la Inspectoratul Şcolar al municipiului Bucureşti (ISMB) şi au audiat mai multe persoane. Aceştia au decis că fosta învăţătoare Dana Blându este nevinovata.   Această decizie nu este una definitivă. Procurorii pot admite sau respinge propunerea poliţiştilor, însă având în vedere ca activitatea a fost coordonata de Parchet, cel mai probabil pe numele Danei Blându nu se va începe urmărirea penală, mai precizează hotnews.ro.   Cazul învăţătoarei Dana Blându Comisia de anchetă a Şcolii Gimnaziale Nr. 10 „Maria Rosetti” a decis în unanimitate, pe 10 ianuarie, să o demită pe învăţătoarea Dana Blându, care a fost filmată de părinţi în timp ce le cerea bani pentru cadourile de Crăciun ce urmau să fie împărţite angajaţilor şcolii. Avocaţii acesteia au anunţat de atunci că vor contesta în instanţă această decizie, iar dascălul s-ar putea întoarce la catedră. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie a declarat la puţin timp de la această hotărâre că salută atitudinea mamei care a sesizat acest caz. Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti s-a autosesizat, la sfârşitul anului trecut, în cazul învăţătoarei de la Şcoala nr. 10. Ancheta în acest caz a fost declanşată după ce în mass-media a apărut o înregistrare video de la o şedinţă cu părinţii în care aceasta se arată indignată de sumele mici strânse de părinţi pentru cadourile de Crăciun, care ar fi trebuit să ajungă la angajaţii şcolii.care ar fi cerut părinţilor bani pentru cadourile ce urmau să fie date de sărbători unor angajaţi ai unităţii. De asemenea, pe numele învăţătoarei a fost depusă şi o plângere penală, pe data de 30 decembrie 2913, de către ISMB, dosarul fiind acum în ancheta poliţiştilor Capitalei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Premianţii primesc apartamente la Botoşani, iar olimpicii sunt scutiţi de taxe şi impozite

Şefii de la Primăria municipiului Botoşani susţin că au luat decizia de a scuti de taxe şi impozite familiile olimpicilor pentru a stimula performanţa în educaţie. Aceştia  vor, în plus, să ofere în fiecare an prin tragere la sorţi câte un apartament, elevilor care obţin media generală de peste 9. În ultima şedinţă de Consiliu Local,de la sfârşitul lunii ianuarie aleşii municipiului Botoşani au votat în unanimitate un proiect de hotărâre prin care familiile olimpicilor din Botoşani să fie scutite de taxe şi impozite. Este vorba într-o primă fază de elevii botoşăneni cu rezultate excepţionale la olimpiadele şcolare naţionale. Şase dintre aceştia au fost deja scutiţi de taxe şi impozite.

Printre ei se află şi Tudor Lăzăruc, elev la Liceul de Arte ”Ştefan Luchian”, care a obţinut locul II la Olimpiada Naţională de Interpretare Muzicală. ”Este un impuls pentru a continua pregătirea în domeniu şi o recompensă pentru eforturile depuse de părinţi”, a precizat acesta.

De altfel şefii din primărie susţin că acesta a fost şi motivul pentru care a luat această decizie, de a recompensa olimpicii dar şi de a-i stimula pe ceilalţi. ”Trebuie să îi recompensăm pentru efortul lor. Atât pe ei cât şi pe părinţii care se străduie să le ofere cele mai bune condiţii pentru perforamnţă. Este o metodă de a promova valoarea”, susţine primarul municipiului Botoşani Ovidiu Portariuc.

Ideea este împărtăşită şi de conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean.  ”Da este o idee bună şi încurajează participarea a cât mai mulţi elevi la olimpiade”, a completat inspectorul şcolar general Mihaela Huncă. Primăria mai pregăteşte o iniţiativă de a-i recompensa pe elevii silitori. Prin tragere la sorţi la sfârşitul fiecărui an, un elev cu media generală de peste 9 va primi un apartament. ”Toţi cei care termină cu media peste 9, vrem să le organizăm o tombolă , iar câştigătorul va primi un apartament. Să le ofere un ajutor la început de viaţă. Ne dorim ca aceşti elevi să înveţe. Ne adresăm deocamdată elevilor de liceu”, a adăugat primarul municipiului Botoşani. Totodată elevii din clasele I-VIII vor participa şi ei la o tombolă la care marele premiu va fi un calculator performant. Condiţia este aceeaşi: media generală de peste 9. Tombola va avea loc cel mai probabil în ultima lună a acestui an.

Sursa: Adevarul.ro

 

INFOGRAFIE Ghid pentru protejarea copiilor de ororile internetului

În România, peste 40% din copii au reclamat că au fost hărţuiţi sau agresaţi pe internet, faţă de 27% în alte state europene, arată un studiu. Oficialii au lansat primul ghid şcolar de prevenire a riscurilor din mediul online pentru profesori şi elevi. Aproape o treime dintre copiii din România au declarat că au întâlnit în ultimele 12 luni pe internet lucruri care i-au deranjat.  Acest procent este în creştere faţă de cel din 2010 şi este mai mare decât media ţărilor participante (21%), se arată în studiul „Net Children go mobile”, lansat marţi şi realizat pe un eşantion de 500 de copii în fiecare dintre cele şapte ţări participante, inclusiv România. Cercetarea fost făcută cu finanţare de la Comisia Europeană. Sociologul Anca Velicu, de la Academia Română, coordonatorul studiului pentru România, spune că, în ceea ce priveşte bullying-ul (n.r. – hărţuire şi abuz) online şi offline, copiii din România rămân cei mai expuşi la acest tip de risc (41% faţă de media de 27%) şi sunt, de asemenea, cei mai vulnerabili. Studiul a scos la iveală şi celelalte riscuri şi probleme la care se expun copiii, accesând mediul online de pe dispozitive din ce în ce mai diverse (51% din copii deţin un smartphone, în timp ce 20% deţin o tabletă, conectate la internet). Pe primul loc se află conţinuturile negative generate de utilizatori, mesajele instigatoare la ură, consum de droguri sau sinucidere, urmate de riscul contactului şi al comunicării cu persoane necunoscute, imaginile sexuale şi hărţuirea în mediul online şi offline, inclusiv prin telefonul mobil. Riscuri sunt raportate, într-o proporţie mai mică, în privinţa mesajelor sexuale sau a întâlnirii în lumea reală cu persoane contactate anterior doar pe internet. Studiul mai arată că puştii din Danemarca şi cei din România sunt mai expuşi la riscurile de pe internet decât cei din Irlanda, Italia şi Marea Britanie. Părinţi şi copii needucaţi „În România, elevii nu sunt învăţaţi să gestioneze probleme precum hărţuirea pe internet şi nici nu au încredere în adulţi, fiindcă ei consideră că ştiu mai multe despre internet decât părinţii lor. De asemenea, nu toţi părinţii cunosc soluţii tehnice de monitorizare şi de supraveghere a activităţii copiilor pe net. Practic, e o problemă culturală, de model familial şi de parenting”, a explicat Velicu. Silviu Crişan, de la Serviciul de Combatere a Criminalităţii Informatice, din cadrul Poliţiei Române, spune că atât fenomenele de hărţuire pe internet, cât şi expunerea la materiale inadecvate pentru minori pot fi combătute prin educarea copiilor şi campanii publice de conştientizare a riscurilor. De altfel, Ovidiu Măjină, coordonatorul platformei „Sigur.info”, prin care s-a realizat şi ghidul şcolar de utilizare în siguranţă a internetului, susţine că voluntariilor au desfăşurat mai multe activităţi de instruire în şcoli din 14 judeţe din ţară. „Activităţile variază de la simple dezbateri până la sesiuni de informare cu părinţii, cu copiii şi cu profesorii. În ultimii şapte ani, cât am lucrat cu copiii, am avut şi cazuri grave, majoritatea fete de 17-18 ani, care sunt şantajate de foştii iubiţi că vor posta imagini compromiţătoare cu ele pe net”, a povestit Măjină. Riscurile progresului Utilizatorii de smartphone şi cei de tablete se implică mai mult în activităţi de comunicare şi de divertisment. De asemenea, aceştia au un nivel mai ridicat al competenţelor digitale, al competenţelor legate de siguranţa pe internet şi al celor legate de comunicare. Totuşi, tot la ei e probabilitatea mai mare să fie expuşi la riscurile din online, susţin specialiştii. Lecţii de navigare în siguranţă pentru elevi Marţi a fost lansat şi primul ghid şcolar pentru utilizarea în siguranţă a internetului, realizat de Consorţiul Sigur.Info şi avizat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Cartea va fi utilizată la orele de clasă de către profesori şi conţine recomandări pentru prevenirea cazurilor de agresiune cibernetică şi pentru sprijinirea elevilor-victimă. De exemplu, pentru a-i proteja pe copii faţă de riscul de a deveni victime ale „groooming”-ului (ademenirea unui copil pentru a fi supus unor abuzuri sexuale), profesorii trebuie să îi prevină să nu posteze informaţii personale pe net (nume, mail, număr de telefon). Liliana Preoteasa, director în Ministerul Educaţiei, a declarat că, din anul şcolar 2015-2016, acest ghid ar putea fi utilizat la orele de Tehnologia Informaţiei şi a Comunicaţiilor (TIC), disciplină ce va deveni obligatorie şi la gimnaziu, nu doar în liceu.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Parteneriat româno-turc în educaţie parafat la Botoşani

O delegaţie oficială formată din opt profesori turci au venit la Botoşani pentru a pune bazele unui parteneriat româno-turc de integrare a absolvenţilor pe piaţa muncii din Europa. Profesorii din Turcia au purtat discuţii cu şefii de la Inspectoratul Şcolar, Prefectură şi Primărie. Parteneriatul prevede şi cursuri de limbă şi civilizaţie turcă ţinue la Botoşani. Opt profesori de la şcoala cu tradiţie din Turcia HaciBektas Anadolu Lisessi au venit la Botoşani prin intermediul unui proiect bilateral România-Turcia pentru implementarea activismului european  prin carieră şi multilingvism. Cu alte cuvinte cele două ţări încearcă integrarea absolvenţilor de studii medii în principal pe piaţa muncii din Europa. Profesorii din Turcia au parafat înţelegerea la Inspectoratul Şcolar Judeţean, dar s-au întâlnit şi cu factorii de decizie de la Botoşani, prefectul Costică Macaleţi şi reprezentanţii Primăriei municipiului Botoşani. Proiectul presupune şi un schimb practic de exeperienţă între elevii turci şi români. ”În luna mai vom veni cu întreaga echipă a proiectului, profesori şi elevi iar anul viitor cei din Botoşani vor veni în vizită în Turcia. Elevii români trebuie să înveţe turca, iar elevii noştrii limba română”, a precizat Ozen Incetas, profesor de biologie la Hacibektas Anadolu Lisessi. În urma acestui proiect, conducerea Inspectoratului Şcolar speră ca absolvenţii să aibă mai multe şanse de a-şi găsi un loc de muncă în Europa şi chiar în Turcia. ”Dezvoltarea carierei este o problemă pe piaţa muncii în rândul tinerilor. E o necesitate şi sper că acest proiect aduce plus valoare şi va veni cu propuneri pentru îmbunătăţirea acestei activităţi”, a declarat inspectorul şcolar general Mihaela Huncă.

Sursa: Adevarul.ro

 

Oglindă, oglinjoară…

Educaţia începe, încet-încet, să ocupe o parte din prim-planul sferei publice din România. O face, cel mai adesea, prin scandaluri, infracţiuni şi mai puţin prin restabilirea încrederii în sistemul Educaţiei. E un adevăr că niciun sistem educaţional nu poate fi mai bun decât sunt oamenii care lucrează în acel sistem. Dar asta nu e totul. Statistici, analize, rapoarte şi alte tipuri de documente indică faptul că, pentru a obţine o cât mai bună performanţă a celor educaţi, competiţia pentru posturile din sistem trebuie să fie reală, chiar stimulată astfel încât cadrele didactice să fortifice arhitectura sistemului şi să crească nivelul rezultatelor. Orice sistem din societate are, însă, tendinţa naturală de conservare a status-quo-ului. Ideea de competiţie este acceptată greu. Orice sistem, la rându-i, face parte dintr-o arhitectură socială mai amplă, care este modelată de decizii politice, administrative. “Sistemul educaţional din România acceptă greu ideea că unii pot fi mai buni decât ceilalţi”. Observaţi la câte concursuri pe post didactic sunt înscrişi mai mulţi candidaţi. Cred că sunt puţine. De regulă, concursul camuflează promovarea pe post a cuiva. Concursul nu e deschis în mod real chiar dacă e făcut public, cum o cere legea. Structura postului e făcută astfel încât se potriveşte mănuşă persoanei care urmează să promoveze. Deciziile politice care afectează sistemul educaţional, de mai mulţi ani, nu numai că reflectă imprecizia sau incompetenţa, dar, mai mult, acreditează ideea că poţi face orice schimbare în aproape orice moment. Ideea este catastrofală: nu numai că e afectată continuitatea structurală a sistemului, dar schimbările, alături de scandaluri, erodează continuu încrederea în funcţionarea corectă, performantă a sistemului. Educaţia este un pact de încredere nedeclarat ca atare între stat-sistemul educaţional-părinţi-şcoli-elevi/studenţi. Tu îţi ”dai” copilul la grădiniţă, la şcoală etc. Zilnic, sunt ore din viaţa copilului tău care aparţin şcolii. Adolescenta aceea este la gimnaziu, la liceu un număr mai mare de ore pe zi. Studentul acela merge la facultate, la cursuri, laboratore, seminarii un număr mare de ore pe săptămână. Părinţii au încredere că fac  bine când îşi înscriu copiii la şcoala X, se mai ceartă cu ei când aceştia au opţiuni  diferite pentru facultate. Pentru mulţi părinţi, din păcate, interesul faţă de Educaţie slăbeşte după ce copilul a intrat pe traseu. Părinţii încep să ştie mai puţin ceea ce se întâmplă cu educaţia, cu instruirea copiilor lor. Mergem pe încredere. Când aceasta este trădată sau contrariată, aleatoriul, neîncrederea  prind aripi. Şi, fireşte, nu facem (aproape) nimic. Ce mai e de făcut atunci când…a fost odată ca niciodată un Pact pentru Educaţie, că de n-ar fi, nu s-ar povesti. A fost semnat în 2008 de către toate partidele politice. Partidele se angajau “solemn” (!) să realizeze 8 obiective, să aloce 6% din PIB. Ar fi interesant de văzut cum au respectat partidele acest Pact. Ce s-a ales de “solemnitatea” angajamentului? Dar a fost oare un angajament real? Această încredere a fost trădată şi mai este încă, în mod frecvent. Nu sunt accidente. Numărul infracţiunilor academice semnalate în media sau al celor despre care comunităţile academice au cunoştinţă, dar faţă de care nu iau poziţie, indică serioase carenţe, morale dar şi administrative, ale sistemului. Lor li se adaugă, însă, şi “apărători” ai sistemului care, parafrazând, se uită în oglinda Educaţiei şi întreabă: ”oglindă-oglinjoară, care este cel mai curat sistem din ţară”; “Educaţia, măria ta” – răspunse duhul (lui Potemkin) din oglindă. Încrederea în Educaţie este trădată şi atunci când onoarea devine un cuvânt inexistent în vocabularul celor surprinşi/surprinse în flagrant de incorectitudine în parcursul academic. Plagiatul, copierea ilicită sunt infracţiuni academice oriunde (voi reveni asupra acestui subiect). Când multe pagini din lucrarea ta sunt copiate ilicit din lucrarea altcuiva, şi faptul e adus la cunoştinţă publică, de ce sentimentul onoarei nu se manifestă? A vorbi despre onoare azi, la noi, pare o naivitate, o reminiscenţă dintr-o civilizaţie dispărută, rămasă într-un muzeu dezafactat. Cei care cred încă în valorile simple ale Educaţiei, cele pentru care merită să munceşti, pentru care merită să nu cedezi în faţa incompetenţei, a lipsei de onoare, a incorectitudinii, ar dori, cred, un semnal major că Educaţia, Şcoala reprezintă valoarea majoră a societăţii noastre, sistemul care ar trebui să “producă” încontinuu. Cum ştim deja, o demisie de “onoare” nu rezolvă nimic. Ea nu este un semnal major. Cine şi ce pot da acest semnal azi?

Sursa: Adevarul.ro

 

Elev prins cu pistolul la școală!

Elevii din România nu mai au rețineri în ceea ce privește arsenalul de arme pe care îl aduc la școală, fie pentru a se mândri în fața colegilor, fie pentru a ataca sau a se apăra. Gradul de violență în unitățile de învățământ din România este în creștere și majoritatea incidentelor sunt cauzate de elevii care fac uz de forță și amenințări pentru a se impune în fața colegilor lor. Un elev din localitatea constănțeană Valu lui Traian a fost prins cu un pistol la școală. El a fost văzut chiar de directoarea unității de învățământ, când primea pistolul cu bile de la un alt tânăr. Inspectoratul școlar și poliția au început anchete în acest caz. Elevul a declarat că arma era defectă și a luat-o ca să o repare pentru a îi face un serviciu unui prieten. „Cazul a intrat în atenția poliției, care a demarat o anchetă, urmând ca în interiorul unității școlare să înceapă procedura de sancționare a elevului. Acesta riscă scăderea notei la purtare sau eliminarea pe o anumită perioadă de la școală“, a spus purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Constanța, Cristina Maria Ivan, citată de digi24.ro.

Sursa: Curentul.ro

 

Concediul de creştere a copilului, socotit vechime neîntreruptă în muncă pentru cadrele didactice

Senatorii au adoptat, astăzi, o propunere legislativă care modifică Legea nr. 63/2011 privind încadrarea şi salarizare în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţâmânt, în sensul luării în considerare a perioadei concediului pentru creşterea copilului ca o perioadă de neîntrerupere a vechimii de zece ani, necesară obţinerii sporului de stabilitate. Propunerea de lege, iniţiată de mai mulţi deputaţi PNL, a fost aprobată cu 92 de voturi pentru şi două voturi împotrivă. Potrivit iniţiatorilor, modificarea adusă legii amintite reprezintă o măsură de încurajare a natalităţii, orientată în special către populaţia activă, ‘bine ancorată la mediul economic şi cultural’. „Propunerea este de a considera perioada concediului pentru creşterea copilului în vârstă de până la doi ani, respectiv trei ani, ca o perioadă de neîntrerupere a vechimii de zece ani, necesară sporului de stabilitate, care se acordă după împlinirea a zece ani de activitate neîntreruptă în învăţământ, se calculează prin aplicarea procentului de 15% la salariul de bază şi devine bază de calcul pentru celelalte sporuri şi drepturi salariale”, precizează iniţiatorii, potrivit Agerpres. Potrivit acestora, este ‘nedrept’ ca femeile care dau naştere unui copil şi stau în concediu pentru creşterea şi îngrijirea lui să nu beneficieze de o excepţie în stabilirea vechimii de zece ani de activitate neîntreruptă necesară pentru a beneficia de sporul de stabilitate. ‘Creşterea natalităţii trebuie să fie o prioritate naţională iar, în consecinţă, femeile care dau naştere copiilor trebuie sprijinite. Această măsură nu va dezechilibra bugetul de stat, dar poate încuraja natalitatea în rândul populaţiei active a României’, mai arată iniţiatorii potrivit expunerii de motive. Aceştia adaugă că populaţia României a scăzut cu 4,5% în perioada 1997-2007 de la 22.582.000 locuitori la 21.565.000. Legea are un caracter ordinar, iar Senatul este prima Cameră sesizată în acest caz.

Sursa: Jurnalul.ro

 

MEN: Înscrierea la clasa pregătitoare şi clasa I, din 24 februarie, listele se publică în 11 aprilie

Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare şi la clasa I va avea loc din 24 februarie, iar listele cu elevii înscrişi în învăţământul primar în anul şcolar 2014 – 2015 vor fi publicate în 11 aprilie, potrivit unui proiect al Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN). Ministerul Educaţiei a postat, marţi, pe site-ul instituţiei, proiectul de Calendar al înscrierii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2014 – 2015. Astfel, în 17 februarie, vor fi afişate circumscripţiile şcolare şi numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de învăţământ, pe site-ul acesteia şi pe site-ul inspectoratului şcolar. Totodată, vor fi prezentate informaţii cum ar fi posibilitatea organizării procesului de învăţământ în cadrul unei grădiniţe aflate în structura şcolii sau în consorţiu cu şcoala şi posibilitatea organizării programului „Şcoală după şcoală” şi vor fi afişate fotografii ale spaţiului în care se desfăşoară activitatea la clasa pregătitoare. Tot atunci, va fi afişat programul de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor, care poate fi solicitată de părinţi în vederea înscrierii, fiind prezentate şi unităţile/ instituţiile în care se realizează evaluarea. În perioada 18 februarie – 12 martie va fi realizată evaluarea nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor. În perioada 19 – 28 februarie, în fiecare unitate de învăţământ cu clase pregătitoare, va fi organizată „Ziua porţilor deschise”, zi în care părinţii, copiii şi alte persoane interesate pot vizita spaţiile dedicate activităţilor claselor pregătitoare şi pot purta discuţii cu personalul unităţii de învăţământ implicat în această activitate. Totodată, în acest interval, în şcoli vor avea loc întâlniri pentru informarea şi consilierea părinţor copiilor din grădiniţă care vor fi cuprinşi, în anul şcolar 2014 – 2015, în învăţământul primar. În intervalul 24 februarie – 14 martie, părinţii vor completa, online sau la unitatea de învăţământ la care solicită înscrierea copiilor, cererile-tip de înscriere. Prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare începe în 17 martie, când are loc lor procesarea, de către comisia naţională de înscriere a copiilor în învăţământul primar, a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicaţiei informatice şi repartizarea la şcoala de circumscripţie a copiilor ai căror părinţi au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere. Apoi, în perioada 18 – 20 martie, vor fi procesate cererile părinţilor care solicită înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, pentru locurile rămase libere. Pe 21 martie are loc repartizarea la şcoala de circumscripţie a copiilor ai căror părinţi au solicitat înscrierea la o altă şcoală decât şcoala de circumscripţie, dar care nu au fost admişi din lipsă de locuri şi care au exprimat în această fază opţiunea pentru înscrierea în şcoala de circumscripţie. În perioada 21 – 22 martie, unităţile de învăţământ vor afişa lista candidaţilor înmatriculaţi, a numărului de locuri rămase libere şi a listei copiilor neînscrişi după prima etapă. A doua etapă de înscriere în clasa pregătitoare are loc din 24 martie În intervalul 25 martie – 4 aprilie vor fi despuse cererile-tip de înscriere la secretariatul unităţii de învăţământ aflate pe prima poziţie dintre cele trei opţiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinţii copiilor care nu au fost cuprinşi în nicio unitate de învăţământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă. Pe 11 aprilie vor fi afişate, la fiecare unitate de învăţământ, listele finale ale copiilor înscrişi în clasa pregătitoare. Apoi, în intervalul 14 – 18 aprilie, vor fi centralizate şi soluţionate de către inspectoratul şcolar cererile părinţilor copiilor care nu au fost încă înscrişi la vreo unitate de învăţământ. MEN a realizat şi calendarul înscrierii în clasa I a copiilor de 7 ani care nu au fost înscrişi în învăţământul primar în anul şcolar 2013-2014 şi ai căror părinţi solicită înscrierea direct în clasa I. Astfel, în perioada 24 februarie- 14 martie, vor fi depuse cererile de înscriere a copiilor la şcoala de circumscripţie, iar în perioada 25 martie – 4 aprilie va avea loc depunerea cererilor de către părinţii care solicită înscrierea în altă şcoală decât unitatea de circumscripţie. În 11 aprilie vor fi afişate, la fiecare unitate de învăţământ, listelor finale ale copiilor înscrişi în clasa I.

Sursa: Gandul.info

 

UNIVERSITAR

 

Listă de călătorie

Aşadar, te-ai decis să pleci într-un stagiu de voluntariat sau un internship plătit cu AIESEC. Felicitări! Experienţele internaţionale sunt un pas de gigant atunci când vine vorba de cariera ta viitoare. Cu toate acestea, s-ar putea ca oportunitatea să vină la pachet cu un sac de griji şi stres. Dacă ştii cum să-ţi faci bagajul, lucrurile vor decurge natural, iar tu te vei putea bucura de experienţă la nivelul la care ar trebui să o faci. Să trecem la planificarea valizei tale. Recomand să pleci de la lucrurile de bază pe care ţi le propun şi apoi personalizezi conform nevoilor tale. Lista sună cam aşa: 1. Acte şi copii xerox după acte. Astfel poţi să îţi laşi documentele la loc de cinste în siguranţă şi să călătoreşti prin oraş folosind copiile xerox. Dacă nu vrei să faci asta, ţine cont că există totuşi şansa să îţi pierzi actele, motiv pentru care este bine să ai cu tine copii xerox astfel încât să îţi vină în ajutor dacă va trebui să ajungi pe la consulat. 2. Bani. Schimbă-ţi bani în moneda ţării în care pleci, însă păstrează întotdeauna o rezervă mică în euro sau dolari pentru cazuri de urgenţă. Nefiind schimbaţi în bani locali, nu vei avea tentaţia de a-i consuma dintr-un foc. Cu toate acestea, dacă ai neapărată nevoie de ei, sunt la îndemână.. 3. Telefon şi încărcător. Dacă ai baterie externă, nu o lăsa acasă. Este bine să ai mereu o cale prin care să rămâi conectat. Nu uita să îţi activezi roamingul astfel încât să poţi suna acasă în cazuri de forţă majoră sau de dor. 4.Cameră foto/video. Poţi trăi şi fără ele, dar cred că vei vrea să îţi păstrezi amintirile frumoase la o rezoluţie mai bună decât cea pe care o au pozele făcute cu telefonul. Desigur, nu lăsa încărcătorul aferent în ţară, altfel s-ar putea să ai poze HD numai din primele 3 zile. Şi ca să-ţi meargă încărcătorul, poate îţi iei şi un adaptor cu tine – nu toate prizele sunt la fel. 5. Haine. De la indispensabili şi şosete la jachete, pune de toate în valiză. Desigur, poţi verifica prognoza meteo, însă ţine cont că trebuie să-ţi atât haine subţiri, cât şi haine groase – aminteşte-ţi că până şi în Sahara a nins în 1979, iar tu nu ştii ce feste îşi va juca încălzirea globală. 6. Pantofi şi papuci. Trebuie să iei cu tine atât niste pantofi super-comozi, cât şi unii care dau bine oriunde ai merge. Nu uita să pui în bagaj nişte papuci de casă şi nişte şlapi pe care să îi poţi purta în duş. 7. Rezerve de lucruri pentru igiena personală. Deodorant, periuţă de dinţi, pastă de dinţi, perie de păr, forfecuţă/unghieră, pilă, pilă, săpun, şerveţele uscate şi umede, gel dezinfectant, pensetă, prosoape, absorbante/tampoane, hârtie igienică. S-ar putea să pară că nu ai nevoie să pleci cu totul de acasă, însă poţi ajunge în anumite zone unde să-ţi fie chiar greu să găseşti să cumperi aşa ceva. 8. Medicamente. Ia-ţi o rezervă bună de medicamente pentru dureri de cap, de stomac, pentru răceală şi pentru orice altceva ştii că te doare pe tine câteodată. De asemenea, dacă ai nevoie de ceva naturist, cum ar fi un ceai gastric, nu-l uita acasă! 9. Asigurare de sănătate. Probabil este mai bine să pierzi 30 de lei decât 300 de euro pe facturi la spital. 10. Ustensile pentru mâncat. Probabil că nu o să vrei/poţi să mănânci în fiecare zi în oraş. Cred că ţi-ar folosi o lingură, o furculiţă şi-un cuţit. 11. Laptop. Nu este musai, mai ales dacă ai un smartphone. Însă s-ar putea ca activităţile de acolo să te oblige să ai un netbook cu tine. Sau poate vrei într-o seară să vezi un film, să scrii un mail lung sau citeşti ceva fain. 12. Accesorii. În categoria asta intră orice de la trusa de machiaj la ochelari de soare, pălării, papioane, ceas, brăţări, medalioane, cercei etc. 13. Simţul aventurii. Fii curios, nimic nu se întâmplă în zona ta de confort. Asumă-ţi riscuri şi permite-ţi să vezi lumea prin ochii altei culturi. Ia-ţi timp să fii cu tine şi ia-ţi timp să îi cunoşti pe ceilalţi. Trăieşte nişte săptămâni de reconstrucţie şi îmbunătăţire. 14. Propia cultură. Nu pleca fără să ştii ce reprezinţi. Caută să cunoşti cât mai multe despre propria ţară şi istorie. Fă-ţi o listă mentală cu toate lucrurile minunate de care te bucuri aici şi împărtăşeşte-le cu străinii ce-ţi vor deveni în scurt timp prieteni dragi. 15. Răbdare. S-ar putea să nu vezi toate lucrurile bune din prima. Acordă-ţi timp şi şanse, iar apoi respiră adânc şi pune-ţi visele la bătaie. Mult succes şi călătorie plăcută!

Sursa: Adevarul.ro

 

Târg de joburi şi internship-uri la ASE

Academia de Studii Economice din Bucureşti prin Centrul de Carieră ASE organizează, împreună cu Asociaţia Absolvenţilor ASE şi Uniunea Studenţilor ASE, cea de-a doua ediţie a Târgului oficial ASE Jobs & Internship Fair pe data de 2 aprilie, în clădirea Ion N. Angelescu (Bastilia). Târgul se adresează deopotrivă comunităţii studenţilor şi absolvenţilor ASE şi mediului de afaceri, companii multinaţionale şi întreprinderi mici şi mijlocii din România, dorind să creeze interfaţa dintre angajatori şi angajaţi, ca suport al celor mai bune oferte de joburi şi locuri de practică. De asemenea, în perioada 31 martie – 3 aprilie vor avea loc şi o serie de workshopuri.

Sursa: Puterea.ro