Valabilitatea voucherelor de vacanță s-a prelungit cu un an

S-a emis Ordonanța de urgență privind modalitatea de emitere și prelungirea valabilității voucherelor de vacanță, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2. Descarcă OUG. Continuare »

Declarațiile Vicepremierului Raluca Turcan provoacă haos în educație!

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ consideră că Vicepremierul Raluca Turcan a dat dovadă de totală lipsă de profesionalism ieșind în spațiul public cu declarații de presă care nu au făcut decât să Continuare »

MEC are obligația de a dispune măsuri unitare la nivel național

În condițiile declarării a stării de urgență la nivel național, generată de pandemia de COVIT-19, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a solicitat Ministerului Educației și Cercetării, prin Adresa nr. 221 din 20.03.2020, Continuare »

Mesajul președintelui FSLI către toți angajații din sistemul de învățământ

Dragi colegi, România traversează o perioadă dificilă, pe care o resimte fiecare dintre noi. Știm că există îngrijorare și foarte mult stres. Știm că vă întrebați cum vom putea face față situației Continuare »

Ministerul Educației și Cercetării trebuie să oblige inspectoratele și directorii să nu mai cheme angajații din învățământ la lucru!

Este o situație de urgență națională, iar populația trebuie protejată! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ consideră că protejarea oamenilor în fața COVID – 19, prin toate măsurile care pot fi dispuse, este Continuare »

 

Revista presei – 11.09.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/incepe-scoala-an-scolar-adevarul-live-1_522ffa84c7b855ff566cb19a/index.html

Luni începe şcoala. Modificările din noul an şcolar şi ce trebuie să ştie părinţii – la Adevărul Live, de la ora 11.00

Profesori şi experţi în educaţie vor dezbate miercuri, de la ora 11.00, la Adevărul Live, noutăţile anului şcolar care începe luni, 16 septembrie, pentru aproape trei milioane de elevi.

În platou sunt invitaţi Marian Staş, coordonatorul proiectului „Şcoala pe bune” şi blogger adevarul.ro, cel care propune schimbarea din rădăcini a sistemului de educaţie din România, de la programă şi manuale, şi profesorul de Informatică George Trifan, de la Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti, care pregăteşte lotul de elevi de la liceul care a dat anul acesta cel mai mare număr de olimpici la nivel naţional.

Prin Skype va fi alături de noi un alt expert în Educaţie, de asemenea părinte, Tincuţa Apăteanu, fondator Edusfera şi blogger adevarul.ro, care va discuta alături de cei doi invitaşi despre oportunitatea schimbărilor anunţate de oficialii de la Educaţie în sistem în noul an şcolar, care începe oficial luni, 16 septembrie: scăderea importanţei notelor din gimnaziu la admiterea la liceu şi o pondere de 75% a Evaluării Naţionale în  media finală de admitere, evaluarea perioadică a tuturor elevilor din România, în cls. a II-a, a IV-a şi a VI-a, dar şi introducerea celor două simulări la nivel naţional pentru Bac, prima în clasa a XI-a.

Prin telefon vor intra în discuţie liderul sindical Simion Hancescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ şi şeful Inspectorratului Şcolar din Bucureşti, Constantin Trăistaru, pentru a comenta, în afară de aceste modificări, starea actuală a şcolilor din România, cât de pregătite sunt şi ce probleme mai trebuie rezolvate.

Vă aşteptăm să intraţi Live alături de noi dacă aveţi comentarii sau întrebări.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/catalogulonline-omoara-chiulul-notele-ascunse-1_522f5463c7b855ff566a2e04/index.html

Catalogul online omoară chiulul şi notele ascunse

După copii, şi părinţii sunt mobilizaţi de şcoală pe Internet. Autorităţile se gândesc să implementeze la nivel naţional „Catalogul electronic”, un sistem care permite supravegherea on-line a notelor şi activităţii elevilor. Mai mult, specialiştii spun că sistemul ar elimina şi subiectivitatea profesorilor în notarea elevilor.

Acolo unde şcolile şi-au permis să-l implementeze şi părinţii au fost de acord, catalogul virtual a venit în sprijinul acestora, arătându-le zilnic, aproape în timp real, ce note a luat copilul, dacă a absentat sau a fost implicat în vreun incident. În plus, părinţii văd locul elevului în ierarhia pe clasă, primesc mesaje de alertă de la profesori sau de la diriginte dacă apar probleme şi le pot răspunde, comunicând astfel online cu dascălii, o soluţie comodă pentru ei.

Catalogul online, o idee mai veche a Ministerului Educaţiei, este implementat momentan doar în câteva licee publice şi private, care au cumpărat sistemul electronic din bugetul propriu de la cele câteva firme private care acoperă acest sector.

„Este un sistem extraordinar, în primul rând pentru comoditatea cu care poţi vedea aproape în timp real ce face copilul tău, ce note a luat, dacă a absentat. Dacă sunt probleme, primeşti mesaje de la profesori, care spun dacă şi-a făcut sau nu temele, unde are plusuri şi minusuri, şi pot comunica înapoi cu ei, fără să fie nevoie să mai fac drumuri până la şcoală. În plus, poţi vedea ce loc ocupă copilul în clasă, nu şi notele celorlalţi, şi astfel s-a creat şi o competiţie benefică între ei. La noi în clasă s-au abonat aproape toţi părinţii, plătim cam 100-150 de lei pe an, dar investiţia merită“, spune Mihaela Apetrei, mama unei eleve de la Colegiul German „Goethe“ din Capitală, unul dintre liceele cu un astfel de catalog.

„Avantajul este clar de partea copiilor pentru că notele acestora sunt văzute doar de ei şi de părinţii lor. Spre exemplu, în catalogul virtual profesorii nu văd notele de la alte materii. Văd doar notele de la materia pe care ei o predau. Astfel, dispare subiectivismul din notare, pentru că elevii nu vor mai fi notaţi şi în funcţie de performanţele generale, cum din păcate se mai întâmplă în şcoala românească. De exemplu, un profesor de matematică nu va mai şti ce note are un elev de-al său la biologie, chimie sau română şi nu va mai fi influenţat de asta. Dacă un copil de 10 pe linie nu va şti să rezolve o problemă când va fi scos la tablă, va primi nota pe care o merită în momentul ăla fără ca dascălul să se mai frământe că-i strică media generală“, arată şi un profesor de matematică  de la un liceu din Capitală.

Sistemul este la fel de apreciat şi în sistemul de învăţământ privat. „Catalogul virtual este foarte util fiindcă părintele este informat în permanenţă. La noi, la Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti (ICHB), se foloseşte de vreo cinci ani şi, în fiecare zi, părintele primeşte un email, de tipul unui raport, cu situaţia elevului din ziua respectivă – absenţe, note, situaţii speciale. Personal, eu consider că acest catalog virtual este ceva normal şi ar trebui să existe şi în alte şcoli“, spune profesorul de informatică George Trifan de la ICHB.

Şcolile ar trebui să fie conectate la internet

Instrumentul care ar putea pune ordine în catastifele şcolilor se află pe agenda conducerii Ministerului Educaţiei, care plănuieşte de ceva timp să implementeze catalogul virtual la nivel naţional. „Este unul din proiectele pe care le facem cu fonduri structurale“, a explicat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Oficialul a adăugat că folosirea cataloagelor electronice ar ajuta foarte mult ministerul să creeze un tablou general şi în timp real al situaţiei tuturor elevilor din învăţământul obligatoriu.

Implementarea catalogului virtual la nivel naţional este aparent fezabilă şi din punct de vedere tehnic, spune Ştefan Apăteanu, managerul Edu Apps, una dintre companiile producătoare şi care a implementat un astfel de sistem electronic la Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr“ din Capitală.

„Este mai mult decât un catalog virtual, este un întreg sistem de gestionare a situaţiei şcolare. Sistemul nostru este realizat în parteneriat cu Google, noi având la dispoziţie platforma lor de business, motiv pentru care nu avem probleme de server. Sistemul bazat pe tehnologia de la Google este cam singurul destul de sigur ca să fie fezabil la nivel naţional şi în plus ei oferă gratuit şi aplicaţiile precum serviciile de mail, de partajare de documente sau calendarul. Singura problemă ar fi că toate şcolile din România ar trebui conectate la internet“, explică Apăteanu ce ar însemna utilizarea acestui instrument în toate şcolile din ţară.

Cum funcţionează „catalogul-minune“

Un catalog virtual este un sistem virtual care le permite profesorilor să noteze rezultatele elevilor (în cifre, calificative) la disciplinele şcolare. Totodată, un astfel de catalog ţine evidenţa prezenţei fiecărui elev şi trebuie să fie disponibil elevului şi părintelui, care pot intra în aplicaţie cu ajutorul unei parole. De asemenea, catalogul are şi un sistem de notificare (e-mail, sms) asupra modificărilor care au loc în registrul virtual, explică Ştefan Apăteanu, managerul companiei Edu Apps.

De asemenea, acesta mai oferă dirigintelui posibilitatea de a face statistici la nivelul clasei, iar aplicaţia ţine singură evidenţa, adică nu mai implică o muncă în plus din partea dascălului. Mai mult, dacă s-ar aplica la nivel naţonal, Ministerul Educaţiei şi-ar putea extrage în timp real datele despre situaţia elevilor din toată ţara şi ar putea să le centralizeze în vederea realizării de statistici. MEN ar putea să vadă rata absenteismului în şcoli şi nivelul de pregătire a copiilor, de la regiune la regiune.

Costuri diferite

Costurile unui catalog virtual depind de infrastructura folosită . Dacă este vorba de achiziţionarea de servere în care să fie stocate aceste date, atunci costurile sunt astronomice, de sute de mii de euro, însă finanţarea pe sistemul „cloud” este mult mai mică, a mai explicat Apăteanu. Spre exemplu, spune el, la Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr“ din Capitală, sistemul catalogului virtual este bazat pe Google Coud şi costă 1.200 de lei pe lună.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/calendarul-bac-ului-2014-probele-scrise-incep-30-iunie-1_522ee9c6c7b855ff5667af41/index.html

Calendarul BAC-ului din 2014. Probele scrise încep pe 30 iunie

Elevii de clasa a XII-a vor da în 2014 un examen naţional în condiţii similare cu cele din 2013, cel puţin aşa indică declaraţiile de până acum ale oficialilor de la Educaţie. Însă cei care intră anul acesta în clasa a XI-a vor avea parte de două simulări la nivel naţional înainte de examenul propriu-zis de Bac.

Potrivit calendarului Bacalaureatului din 2014, publicat de Ministerul Educaţiei, examenele orale încep pe 10 iunie, iar cele scrise pe 30 iunie. Notele finale se afişează pe 11 iulie. După această dată începe a doua sesiune de Bac, destinată candidaţilor care nu au trecut de toate examenele în vară şi celor care au avut de dat corijenţe.

Elevii încheie cursurile pe 30 mai 2014, urmând ca în perioada 10-30 iunie să treacă prin probele de verificare a competenţelor: la Română, TIC şi la limba străină.

Apoi, în perioada 1-7 iulie au loc probele scrise, urmând ca primele note să fie afişate pe 7 iulie 2014, până la orele prânzului.

Contestaţiile se depun în aceeaşi zi şi urmează să fie rezolvate în perioada 8-10 iulie, iar pe 11 iulie elevii vor vedea lista finală cu mediile de la Bac 2014.

Iar în perioada 14 iulie-4 septembrie va avea loc sesiunea a doua, de toamnă, a bacalaureatului.

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat în această vară că vrea ca, de anul viitor, simulările pentru examenul de Bacalaureat  să înceapă chiar din clasa a XI-a, în luna mai, pentru a creşte nivelul de pregătire a elevilor care vor da Bac-ul în 2015.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/calendarul-admiterii-liceu-2014-calculeaza-media-intrare-1_522ed14fc7b855ff566716c1/index.html

Calendarul Admiterii la liceu 2014. Cum se calculează media de intrare

Anul şcolar 2014-2015 începe luni, 16 septembrie, iar elevii care intră acum în clasa a VIII-a vor termina cursurile pe 13 iunie, având în vedere că pe 23 iunie încep probele la Evaluarea naţională 2014. Faţă de 2013, notele la acest examen naţional reprezintă 75% din media de admitere la liceul dorit. Ministerul Educaţiei a publicat calendarul admiterii şi noua metodă de calcul.

Admiterea la liceu din 2014 va demara, ca anul trecut, după Evaluarea Naţională 2014, cu precizarea că elevii care ţintesc un liceu bilingv sau cu profil vocaţional trebuie să treacă întâi de probele de aptitudini/limbi moderne.

Astfel, potrivit Calendarului Admiterii la liceu 2014 publicat de Ministerulul Educaţiei, în luna mai ar urma să fie publicată de fiecare inspectorat şcolar judeţean broşura admiterii, cu ofertele tuturor liceelor, urmată de probele de aptitudini, la finele lui mai, iar în iulie demarează procedura propriu-zisă de admitere.

Calendarul admiterii la liceu 2014, pe scurt:

  • 26-27 mai: înscrierea pentru susţinerea probelor de aptitudini/limbă modernă
  • 28-30 mai: susţinerea acestor probe
  • 1-7 mai: publicarea şi transmiterea broşurilor de admitere la liceu 2014
  • 4 iulie: afişarea mediilor de admitere ale elevilor şi a ierarhiei pe judeţ
  • 4-8 iulie: completarea de către elevi şi părinţi a opţiunilor (liceelor dorite) în fişele de admitere
  • 15 iulie: repartizarea computerizată de către Ministerul Educaţiei – etapa I
  • 16 iulie: afişarea rezultatelor repartizării computerizate la şcoli, licee şi online (admitere.edu.ro)
  • 17-25 iulie: depunerea dosarelor de înscriere la licee
  • 16-31 iulie: a doua etapă a admiterii la liceu (pentru cei rămaşi nerepartizaţi după etapa anterioară)
  • 1 august-8 septembrie: a treia etapă a admiterii la liceu (pentru cei rămaşi nerepartizaţi după cele două etape)

http://adevarul.ro/educatie/scoala/remus-pricopie-prioritatea-anului-scolar-2013-2014-inspectia-clasa-1_522f525ec7b855ff566a23e0/index.html

Remus Pricopie: „Prioritatea anului şcolar 2013-2014 este inspecţia la clasă“

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat marţi, în cadrul unei întâlniri cu directorii de şcoli din Ilfov, că prioritatea în anul şcolar viitor trebuie să fie monitorizarea orelor de la clasă şi felul în care elevii sunt notaţi, prin inspecţiile şi evaluările periodice ale elevilor.

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, s-a întâlnit, marţi, 10 septembrie, cu directorii de unităţi şcolare din judeţul Ilfov şi le-a cerut directorilor ca, în anul şcolar 2013-2014, „să pună accent pe inspecţia la clasă şi să monitorizeze, cu atenţie, procesul de predare-învăţare, având în vedere că rezultatele comparative între mediile din gimnaziu şi mediile la Evaluarea Naţională pentru clasa a VIII-a au arătat, în multe cazuri, diferenţe mult prea mari de notare a elevilor, de la 1,5 până la 7 puncte“, se arată într-un comunicat de presă oficial.

În acest sens, ministrul a subliniat importanţa introducerii evaluării naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, ca parte a măsurilor de monitorizare şi îndrumare a elevilor şi a profesorilor.

Inspecţii la clasă şi evaluări fără note

„Degeaba am făcut reforme la nivelul sistemului, dacă ele nu se regăsesc, zi de zi, în clasă, la nivelul comunităţii şcolare. Inspecţia la clasă va fi o prioritate a anului şcolar 2013-2014. Testarea elevilor, fără note, fără a pune presiune pe ei, este necesară pentru a îndrepta, din timp, parcursul educaţional al acestora. Este anormal ca, la finalul clasei a VIII-a, 34.000 de elevi să nu fie capabili să obţină media 5 la Evaluarea Naţională”, a subliniat ministrul Educaţiei.

Ponderea notelor din clasele V-VIII va conta numai în proporţie de 25%, în timp ce media de la Evaluarea Naţională va conta în proporţie de 75% la admiterea la liceu de anul viitor, a anunţat, săptămâna trecută, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.

De asemenea, începând cu noul an şcolar, vor fi introduse controale care vor urmări prezenţa la şcoală, ce se întâmplă în clasă şi modul în care decurge evaluarea, a mai declarat ministrul, într-un interviu acordat agenţiei Mediafax. Ministrul precizează că primele controlate, chiar din septembrie-octombrie, vor fi şcolile unde au fost variaţii foarte mari între evaluările la clasă şi Evaluările Naţionale.

http://adevarul.ro/locale/bacau/program-prevenire-abandonului-scolar-1_522f6a09c7b855ff566ab03b/index.html

Program de prevenire a abandonului şcolar

Casa Corpului Didactic ”Grigore Tabacaru” Bacău derulează în această săptămână proiectul „Pentru sănătatea ta, pentru a nu abandona şcoala!”, cofinanţat din Fondul Social European.

Ministerul Educaţiei a încheiat un parteneriat cu Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Proiectelor în Domeniul Sănătăţii, Uniunea Naţională a Tuturor Studenţilor din România şi cu Asociaţia ”Euro<26”. Proiectul urmăreşte creşterea nivelului de educaţie a elevilor cuprinşi în sistemul preuniversitar de învăţământ, clasele I – VIII, expuşi riscului de părăsire a şcolii, ce se adresează, deopotrivă, părinţilor, tutorilor, profesorilor acestora şi comunităţii în ansamblu.

Scopul programului este de a preveni abandonul şcolar, în cadrul lui desfăşurându-se o serie de activităţi, precum: conştientizarea grupului asupra cauzelor ce favorizează părăsirea timpurie a şcolii, asupra consecinţelor pe care le antrenează renunţarea la educaţie, orientarea, consilierea, asistarea elevilor în situaţie de risc, de părăsire a şcolii, precum şi detectarea, analiza şi remedierea problemelor de sănătate ce afectează parcursul educaţional al elevilor.

Astfel, în luna octombrie, pentru a reduce incidenţa abandonului şcolar, va fi organizată Caravana „San – School”, vor fi dezvoltate la nivel naţional 150 parteneriate de tip şcoală – comunitate – părinţi, menite a asigura suportul activităţilor de prevenire/ corectare a fenomenului de părăsire timpurie a şcolii. Încheierea parteneriatelor locale reprezintă modalitatea de implicare a comunităţii în procesul educaţional al elevilor, aceasta realizându-se, deopotriva, prin instruirea/ formarea a 600 consilieri, la nivelul ţării, pentru educaţia de tip „a doua şansă”.

Astfel, prin intermediul Caravanei „San – School” şi elevii băcăuani vor beneficia de măsuri privind prevenţia abandonului şcolar, constand în: informare, conştientizare, orientare şi sprijin medical, corelativ, în timp ce, părinţii şi tutorii acestora vor deveni destinatari ai acestor activităţi.

Instruirea consilierilor, care se desfăşoară la C.C.D. Bacău, în intervalul 9 – 14 septembrie a.c., sub coordonarea prof. Aurelia Bocancea şi a prof. Dumitru Ficuţă, are drept scop menţinerea/ reintegrarea în educaţie a elevilor, prin urmare, prevenirea/ corectarea abandonului şcolar.

Prin intermediul primului modul de formare, participanţii la program vor dobândi competenţele necesare abordării personalizate a elevilor expuşi riscului de părăsire timpurie a şcolii, iar prin cel de-al doilea modul – „Mediator şcolar”, vor dobândi competenţe privitoare la aplicarea practicilor incluzive, medierea conflictelor, la stimularea implicării persoanelor responsabile de educaţia copiilor (profesori, psihologi, părinţi), în vederea menţinerii/reintegrării elevilor în sistemul de învăţământ, dar şi la dezvoltarea parteneriatelor educaţionale.

„Nominalizarea Ministerului Educaţiei în acest proiect ne onorează, dar, ne şi obligă, deoarece, în premieră, oferim servicii de formare continuă pentru mediatorii şcolari din judeţul nostru”, a declarat prof. Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacău.

http://adevarul.ro/locale/ramnicu-valcea/prima-scoala-privata-valcea-isi-deschide-portile-luni-16-septembrie-1_522f0bebc7b855ff5668856f/index.html

Prima şcoală privată din Vâlcea îşi deschide porţile luni, 16 septembrie

Şcoala va funcţiona după modelul englez, copiii vor avea uniforme şi vor fi obligaţi să respecte un anumit program. Cadrele didactice care vor preda aici sunt titulare, cu o vastă experienţă în sistemul public de învăţământ.

Profesorul de matematică Gabriela Ene, fost inspector şcolar general, a început construcţia şcolii în anul 2007.

Avizele de funcţionare pentru unitatea de învăţământ le-a obţinut recent, după ce a fost schimbată din fruntea Inspectoratului Şcolar Judeţean Vâlcea.

„ La mine totul este la vedere, corect. Mi-am luat toate avizele în perioada aceasta, după ce am fost înlocuită din funcţia de inspector şcolar general. A trebuit să am totul pus la punct, de la dotarea şcolii până la sistemul de încălzire. Mi-a fost foarte greu să deschid această şcoală pentru că am făcut un împrumut la bancă şi am girat cu propria locuinţă

Gabriela Ene, proprietara şcolii private.

Unitatea de învăţământ are, pentru început,  o clasă pregătitoare şi o clasă I. Dimineaţa, copiii vor merge la ore potrivit programei şcolare iar, apoi, vor avea o pauză  pentru a servi masa. Micuţii beneficiază de o gustare şi o masă pe zi, şi pot rămâne în şcoală până la ora 20.00 în cazul în care părinţii sunt ocupaţi.

În intervalul orar 13.00-16.30, elevii şcolii pot lua parte la diverse activităţi în cluburi.

Dotări ultramoderne

„Education for New Elite” este prima şcoală privată din Vâlcea, are 14 săli de clasă, plus o sală de recreere şi una de mese. De asemenea, copiii au la dispoziţie o sală pentru orele de educaţie fizică şi, dacă părinţii vor solicita, un dormitor.

Şcoala a semnat contracte cu mai multe cadre didactice cu experienţă în sistemul public de învăţământ. Este vorba despre un profesor de limbi străine, un educator, un învăţător, un psihopedagog şi un profesor de dans şi muzică.

 “ Nu am plecat de la premisa că şcoala este o afacere. Noi asigurăm manualele, noi plătim profesorii, cluburile, after school-ul şi masa copiilor. Avem cadre didactice cu experienţă şi, dacă totul decurge bine, vom avea continuitate şi vom mai prelua câte o clasă, până la clasa a IV-a”, spune Gabriela Ene.

Toate sălile de clasă şi celelalte încăperi sunt supravegheate video, astfel încât părinţii vor putea verifica, pe internet, ce fac copiii.

Taxa de şcolarizare ajunge la 1 300 lei pe lună.

http://adevarul.ro/locale/alexandria/elevii-scoala-mavrodin-vor-invata-schimburi-primaria-nu-bani-repare-acoperisul-1_522f0486c7b855ff56685e2c/index.html

Elevii de la şcoala din Mavrodin vor învăţa în schimburi Primăria nu are bani să repare acoperişul

Primăria Mavrodin nu are bani să repare şcoala distrusă în urma incendiului de luna trecută. Autorităţile locale au solicitat sprijin Consiliului Judeţean şi Prefecturii Teleorman, dar nu au primit fondurile necesare reparării localului. În ultimă instanţă, elevii de aici vor fi mutaţi în şcoala veche, lângă copiii de grădiniţă si vor invata in schimburi.

Şcoala din Mavrodin a fost parţial distrusă în urma unui incendiu provocat chiar de un elev al unităţii. Copilul de 13 ani a dat foc, în joacă, hârtiilor din pod, iar flăcările au distrus în totalitate acoperişul şi o bună parte din clădire. Năzbâtia elevului a dat peste cap procesul de învăţământ din localitate, pentru că elevii din clasele V-VIII nu mai au acum unde să înveţe.

Paguba a fost evaluată la 1, 5 miliarde de lei vechi, bani care nu se găsesc în visteria locală. În aceste condiţii, autorităţile locale  din Mavrodin au cerut sprijin Consiliului Judeţean şi Prefecturii Teleorman. Primarul Nicola Stan spune că nu are şanse să primească fondurile necesare reparării localului, după răspunsul primit de la autorităţile judeţene : ” Nu avem şanse să primim banii necesari reparaţiilor. Mi s-a spus că se vor aloca nişte bani, eventual, ca să acoperim şcoala cu carton, o soluţie provizorie, pentru ca localul să nu se afecteze mai rău, pe perioada de iarnă. Oricum, nu se poate învăţa aici”, a spus primarul din Mavrodin.

Ca ultimă soluţie, autorităţile din Mavrodin au luat decizia de a muta elevii din clasele V-VIII la şcoala veche, în local din aceeaşi curte, unde învaţă copiii de grădiniţă şi clasele primare. Spaţiul este însă insuficient şi cei aproape 100 de elevii din cele patru clase de gimnaziu vor fi nevoiţi să înveţe în schimburi. Nu se stie cand se vor gasi bani pentru repararea acoperisului.

http://adevarul.ro/locale/alexandria/elevi-1_522f001bc7b855ff5668422d/index.html

Peste 700 de locuri au rămas neocupate în liceele din Teleorman Inspectoratul Şcolar Judeţean porneşte pe urmele elevilor care au abandonat şcoala

Peste 700 de locuri au rămas libere în liceele din Teleorman după organizarea admiterii în clasa a IX-a de liceu din acest an. Mulţi elevi au ales să-şi întrerupă studiile după finalizarea clasei a VIII-a, deşi învăţământul obligatoriu prevede zece clase. Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman vrea să identifice toţi elevii care au renunţat la şcoală şi să ia măsuri pentru diminuarea fenomenului.

Planul de şcolarizare întocmit la nivelul judeţului Teleorman pentru anul 2013-2014 a prevăzut înfiinţarea a 120 de clase a IX-a în liceele din judeţ. După încheierea etapelor de admitere derulate pana acum, peste 700 de locuri au rămas  libere şi 29 de clase a IX-a nu se vor mai înfiinţa.

Nu este primul an în care rămân locuri libere la liceu, dar, după cum recunosc şi reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman este primul an în care numărul locurilor rămase libere este îngrijorător de mare. Dacă în anii trecuţi scăderea efectivelor de liceeni a fost pusă pe seama natalităţii din ce în ce mai reduse din ultimele decenii, anul acesta a fost identificată şi o altă cauză.

Mulţi elevi de clasa a VIII-a au renunţat singuri la şcoală şi şi-au încheiat studiile cu clasa a VIII-a, deşi învăţământul obligatoriu prevede zece clase. ” Sunt mulţi elevi care nu au mai vrut să meargă mai departe cu şcoala şi nu s-au înscris la liceu”,  a declarat inspectorul general Valeria Gherghe. Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman a luat decizia de a identifica toţi elevi care au refuzat să frecventeze cursurile învăţământului obligatoriu. ” Vom identifica toţi aceşti elevi, vom sta de vorbă cu ei şi cu părinţii lor pentru a vedea care sunt cauzele pentru care au renunţat la şcoală”, a spus şeful Inspectoratului Şcolar Judetean Teleorman.

 Nu rămân dascăli pe drumuri

Faptul că se vor desfiinţa 29 de clase a IX-a din lipsă de elevi nu afectează locurile de muncă ale profesorilor. În cadrul etapelor de încadrare din învăţământ a fost avut în vedere acest aspect şi, potrivit conducerii IŞJ Teleorman, niciun dascăl nu va rămâne fără loc de muncă.

http://adevarul.ro/news/eveniment/cei-sapte-ani-acasa-vor-predati-an-scoala-primara-1_522ec93dc7b855ff5666e82b/index.html#

Cei şapte ani de acasă vor fi predaţi din acest an şi în şcoala primară

Bunele maniere, o gândire critică şi responsabilitatea cheltuirii banilor sunt competenţele pe care Ministerul Educaţiei vrea să le dezvolte copiilor încă din şcoala primară, prin noile cursuri opţionale aprobate.

Bunele maniere, cei şapte ani de acasă şi conduita corectă la şcoală şi în lume vor fi studiate la opţionalul „Educaţie pentru societate”, predat la clasele pregătitoare, clasa I şi a II-a, în timp ce la „Educaţie financiară” elevii de clasa a III-a şi a IV-a vor învăţa valoarea banului, importanţa economisirii de valută, cum se foloseşte un card şi cum funcţionează sistemul bancar.

Tot la clasele a III-a şi a IV-a se poate studia şi „Filosofia pentru copii” unde elevii învaţă să pună întrebări, să dezbată şi să gândească critic. Cele trei discipline, aprobate recent prin ordinul ministrului Educaţiei, Remus Pricopie, fac acum parte din materiile opţionale care pot fi studiate în şcoli, în funcţie de alegerea profesorilor, a elevilor şi a părinţilor.

„Educaţia financiară“ însă este singurul dintre cele trei opţionale care va avea şi un manual gratuit elaborat şi distribuit de Banca Naţională a României (BNR), motiv pentru care ar putea fi şi disciplina cea mai populară.

Reguli de conduită din prima clasă

„Opţionalele acestea sunt menite să dezvolte nişte competenţe, spre exemplu, la clasa I elevii învaţă respectarea unei norme de conduită în clasă. La «Educaţia pentru societate» ei învaţă cum să se integreze în comunitatea şcolară, în societate, discută la clasă cu profesorii care sunt regulile de conduită şi ce urmări ar avea respectarea sau nerespectarea lor“, a explicat pentru „Adevărul“ expertul în educaţie Angela Teşileanu de la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE), care elaborează programe şcolare pentru învăţământul preuniversitar, atât pentru materiile obligatorii, cât şi pentru opţionale.

De altfel. Teşileanu a participat la elaborarea programei pentru opţionalul „Educaţie pentru societate“ şi spune că învăţătorii nu trebuie să aibă o pregătire specială pentru a preda aceste materii, fiindcă nu se pune accentul pe conţinut, ci pe dezvoltarea unor competenţe esenţiale în societatea de azi. În programele aprobate există sugestii pentru profesori unde se menţionează că, la vârsta fragedă pe care o au copiii din învăţământul primar, accentul trebuie să se pună pe învăţarea prin joacă, esenţială în procesul de învăţare a unui copil mic.

Astfel, ceea ce vor învăţa elevii la aceste opţionale nu înseamnă economie sau filosofie, ci mai degrabă comportamente şi noţiuni de bază care îi ajută să înţeleagă şi să se adapteze mai uşor mediului social, atât din şcoală, cât şi din afara ei.

Pe de altă parte, Tincuţa Apăteanu, fondatoarea Edusfera şi expert în educaţie, este de părere că, în cazul acestor cursuri opţionale menite să-i transforme pe elevi în cetăţeni responsabili, un rol esenţial îl au tocmai profesorii.

„Avem foarte multe cursuri opţionale minunate, însă ele se predau izolat, în câteva şcoli, acolo unde există dascăli, profesori adevăraţi, care vor să se implice în predarea lor, în crearea acestor competenţe necesare în societate. Unele dintre aceste cursuri, cum e cel de educaţie pentru societate, de drepturile omului ar trebui să fie incluse în rândul materiilor obligatorii şi predate tuturor, pentru a avea un impact la nivel naţional”, explică Apăteanu.

Curs interactiv despre valoarea banului

Elevii vor putea achiziţiona şi manuale la opţionalele „Educaţie pentru societate“ şi „Educaţie financiară“. Editura Aramis are chiar acum la tipar un manual de „Educaţie pentru societate“, elaborat de Nicu Ploscariu, autor de manuale şcolare preuniversitare. „Manualul are exact conţinutul aprobat de Ministerul Educaţiei, îi învaţă pe elevi, prin ilustraţii şi jocuri, norme de comportament cu familia, colegii, îi învaţă formule de adresare, cum să se comporte în vizite, la aniversări, la şcoală, ce înseamnă fair-play. Este vorba de cei şapte ani de acasă“, a explicat Ploscariu. Cartea se va găsi în librării de la începutul anului şcolar şi costă în jur de şapte lei.

„Educaţia financiară“ este un caz mai special, fiind singurul opţional care are un manual ce va fi distribuit gratuit în şcoli, realizat de Banca Naţională (BNR), care suportă costurile de tipar şi de distribuţie. Atât manualul, cât şi programa şcolară au fost realizate de profesori şi experţi de la BNR în frunte cu consilierul şefului Băncii Naţionale, Ligia Georgescu Goloşoiu.

„Copiii învaţă ce sunt banii, în primul capitol există şi un scurt istoric al banilor, le introducem noţiunile de leu, de euro, dolar, apoi în capitolul al doilea învaţă despre economisirea banilor, că e bine să punem la puşculiţă, dar şi mai bine să punem în bancă. Apoi, în următoarele capitole învaţă despre dobândă, despre cec şi despre cardul bancar. La sfârşit le-am explicat şi sistemul bancar din România, ce este BNR, ce înseamnă tezaur şi totul într-un limbaj simplu, pe înţelesul lor, cu diferite personaje ilustrate care dialoghează între ele“, a explicat Goloşoiu pentru „Adevărul“.

La rândul lor, învăţătorii vor putea să se pregătească pentru predarea acestui opţional cu ajutorul unor materiale didactice special gândite pentru ei. „În acest ghid le explicăm cum să abordeze materia şi avem şi un CD cu toate lecţiile predate, care le serveşte drept exemplu“, a mai explicat Goloşoiu, care spune că este esenţial ca acest curs să fie unul interactiv, pentru că elevii vor reţine mai uşor. 11.500 de exemplare din manualul auxiliar „Educaţie financiară“, care are în jur de 70 de pagini, vor fi distribuite în şcoli anul acesta, dar cartea se va putea găsi şi în librării.

Filosofia pentru copii le trezeşte curiozitatea

La disciplina „Filosofie pentru copii“, elevii vor putea învăţa etapele pe care le implică rezolvarea unei probleme date, cum să-şi susţină ideile argumentat, dar şi cum să respecte punctele de vedere ale celuilalt. Sau, mai simplu spus, opţionalul acesta este menit să le dezvolte gândirea critică.

Programa şcolară a fost stabilită de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE) pe baza unui program dezvoltat de profesorul Matthew Lipman, de la Universitatea New Jersey din SUA. „Filosofia pentru copii” urmăreşte încurajarea şi dezvoltarea gândirii şi creativităţii copiilor prin iniţierea şi dezvoltarea de dialoguri pornind de la nedumeririle lor şi din experienţa pe care fiecare copil o trăieşte în familie, la şcoală, în grupul de prieteni şi în activităţile sociale în care este implicat.

„Am dezvoltat această programă în încercarea de a corecta o deficienţă pe care o au elevii încă din clasa a IV-a, când devin pasivi la ore. Ideea programei de la „Filosofie pentru copii“ este să-i stimuleze să pună întrebări în timpul orelor, să le redea dragostea faţă de cunoaştere şi instinctul lor natural de a pune întrebări, de a fi curioşi“, a explicat doctorul Ciprian Fartuşnic de la ISE, expert în educaţie, care este coautorul programei.

De altfel, chiar în programă este explicat motivul pentru care este bine ca elevii de şcoală primară să studieze filosofia la clasă. „Pregătirea pentru o societate democratică nu poate exclude dezvoltarea competenţei de a judeca, a evalua, a alege şi a cântări soluţii. A fi un cetăţean raţional este important, dar a fi şi rezonabil este vital“.

http://adevarul.ro/locale/hunedoara/colegiul-decebal-deva-conduce-topul-scolilor-gimnaziale-hunedoara-1_522f331cc7b855ff5669796c/index.html

Colegiul Decebal din Deva conduce în topul şcolilor gimnaziale din Hunedoara

Ministerul Educaţiei Naţionale a realizat un clasament al celor mai competitive şcoli, din fiecare judeţ, pe baza mediei obţinute de elevi în clasele V – VIII, a notelor obţinute de aceştia la examenele de evaluare naţională şi a diferenţei dintre notele primite de elevi în anii de gimnaziu şi notele lor la evaluarea naţională.

Colegiul Decebal din Deva a înregistrat cea mai mică diferenţă între media cu care elevii de gimnaziu au încheiat clasele V – VIII (9,38) şi media notelor pe care aceştia le-au obţinut la examenele de evaluare naţională (8,91).

Astfel, diferenţa între mediile obţinute a fost de -0,41. În urma unei analize realizate de Ministerul Educaţiei Naţionale, Colegiul Decebal se află în topul gimnaziilor din judeţ, în ce priveşte diferenţele între notele date de profesori elevilor şi mediile pe careaceştia le-au obţinut ulterior la Evaluarea Naţională. Colegiul devean este urmat în clasament de Şcoala I.G. Duca din Petroşani şi de Colegiul I.C. Brătianu din Haţeg.

În coada clasamentului se află Colegiul Agricol din Geoagiu, Liceul din Ghelari sau Şcoala nr.2 din Hunedoara, unde elevii notele obţinute de elevii claselor V – VIII au fost „umflate” pe parcurul anilor şcolari, iar la evaluarea naţională, mediile obţinute au fost cu trei puncte în minus faţă de mediile din anii şcolari.

„Analiza a relevat că există şcoli la care, în medie, rezultatele la Evaluarea Naţională sunt mai bune decât cele obţinute pe parcursul anului şcolar, ceea ce indică exigenţă pe parcursul anului şcolar şi corelarea notelor cu nivelul real al elevilor. Există însă şi şcoli la care rezultatele la Evaluarea Naţională au fost mult mai slabe decât cele obţinute, în medie, la clasă. Aceasta poate indica lipsă de exigenţă, uşurinţă în acordarea notelor mari, ceea ce nu poate decât să dăuneze elevilor care, în acest fel, nu îşi cunosc nivelul real”, a informat Ministerul Educaţiei Naţionale.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013091190865/Social/Pricopie-le-a-cerut-directorilor-de-scoli-sa-puna-accent-pe-inspectia-la-clasa.html

Pricopie le-a cerut directorilor de școli să pună accent pe inspecția la clasă

Ministrul Educației a cerut directorilor de școli să pună accent în noul an pe inspecția la clasă și pe evaluările constante, fără a pune presiune pe elevi, precizând că este anormal ca, la finalul clasei a VIII-a, 34.000 de elevi să nu fie capabili să obțină media 5 la Evaluarea Națională.

Ministrul Educației, Remus Pricopie, le-a spus directorilor de unități școlare din județul Ilfov, cu care s-a întâlnit marți, că în anul școlar 2013-2014 trebuie să pună accent pe inspecția la clasă și să monitorizeze cu atenție procesul de predare-învățare. Pricopie a precizat că rezultatele comparative între mediile din gimnaziu și mediile la Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a au arătat, în multe cazuri, diferențe mult prea mari de notare a elevilor, de la 1,5 până la 7 puncte.  În acest sens, ministrul a subliniat importanța introducerii evaluării naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, ca parte a măsurilor de monitorizare și îndrumare a elevilor și profesorilor. „Degeaba am făcut reforme la nivelul sistemului, dacă ele nu se regăsesc, zi de zi, în clasă, la nivelul comunității școlare. Inspecția la clasă va fi o prioritate a anului școlar 2013-2014. Testarea elevilor, fără note, fără a pune presiune pe ei, este necesară pentru a îndrepta, din timp, parcursul educațional al acestora. Este anormal ca, la finalul clasei a VIII-a, 34.000 de elevi să nu fie capabili să obțină media 5 la Evaluarea Națională“, a subliniat ministrul Educației. Pricopie a spus că vor fi introduse, din noul an școlar, controale care vor urmări prezența la școală, ce se întâmplă în clasă și modul în care decurge evaluarea. Despre Bacalaureat, ministrul a spus că pregătirea pentru examen va începe din 16 septembrie și se va verifica dacă există în fiecare liceu program de ore suplimentare, meditații la școală.
La dezbaterea desfășurată la sediul Inspectoratului Școlar al Județului Ilfov au participat și președintele Consiliului Județean, Marian Petrache, prefectul județului Ilfov, Speranța Cliseru, repre­zentanții Poliției, Jandarmeriei și ai Direcției de Sănătate Publică. Toate unitățile de învățământ unde diferențele de notare sunt mari sau unde numărul de elevi cu medii de promovare a fost scăzut vor fi monitorizate constant. Astfel, inspectoratele școlare vor realiza analize punctuale, iar conducerile școlilor vizate vor fi evaluate în funcție de măsurile pe care le vor adopta pentru îmbunătățirea procesului de predare-învățare, a mai arătat Ministerul Educației.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/manuale-ferfenita-in-noul-an-scolar-1056703.html

Manuale ferfeniţă în noul an şcolar

Cu excepţia bobocilor de clasa I, puţini elevi din România primesc manuale noi. La clasa a IV-a, spre exemplu, cărţile costă nu mai puţin de 200 de lei pentru fi ecare copil.

Pe lângă bani de rechizite şi uniformă, părinţii trebuie să se caute în buzunar şi de bani pentru cărţile necesare la şcoală. Deşi, teoretic, un manual ar trebui înlocuit după patru ani de folosire, puţine sunt cazurile în care acest lucru se şi întâmplă. „Am doi copii la şcoală şi, cu excepţia clasei I, nu cred să fi primit vreodată un manual nou”, declară bucureşteanca Rodica F., ai cărei copii sunt la gimnaziu. Părintele spune că în fiecare an a cumpărat manuale noi pentru că acelea primite de la şcoală erau într-o stare deplorabilă.

„Erau mizerabile, rupte, mâzgălite. Nu puteam să-mi las copiii să înveţe după ele”, spune mama. Costurile cărţilor pentru an şcolar ajung şi la 200 de lei de elev. „În aceşti bani intră cărţi şi caiete speciale la română şi matematică, cărţi de istorie, geografie, educaţie civică, engleză etc”, povesteşte mama unei fetiţe de clasa a IV-a, care învaţă în sectorul 3.

Se aprobă 15-20% din necesar la retipăriri

Numărul elevilor care au beneficiat de manuale noi după care să înveţe s-a redus an de an după începrea crizei. „Ultimele titluri pentru licitaţiile de manuale s-au făcut în 2007. Pentru clasa a V-a sunt pe piaţă titluri vechi şi de 17 ani”, explică Claudiu Istrate, directorul executiv al Uniunii Editorilor din România.

Şi asta pentru că nu se puteau elabora noi manuale pe baza unor programe şcolare vechi, astfel că doar s-au retipărit în tiraje minuscule. „Solicitări sunt din partea inspectorilor şcolari însă Ministerul Educaţiei taie din cererile inspectorilor astfel încât se acoperă doar 15-20% din necesarul de manuale care ar trebui înlocuite”, adaugă Istrate. Potrivit Ministerului Educaţiei, bugetul destinat achiziţionării manualelor şcolare retipărite a fost de 17.255.000 lei, pentru anul şcolar 2012-2013, iar în acest an au ajuns la 20.000.000 lei. „În baza principiului descentralizării, inspectoratele şcolare sunt împuternicite să încheie contracte de retipărire a manualelor şcolare cu edi turile interesate, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate de către Ministerul Educaţiei”, declară oficialii ME.

Manualul digital, un vis îndepărtat

În primăvara acestui an, Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, făcea cunoscută intenţia de a scoate pe piaţă manualul digital pentru elevii de clasa I. El ar fi urmat ca din iarnă să ajungă la elevi. Un vis frumos, dar irealizabil, cel puţin în perioada imediat următoare, consideră Claudiu Istrate. „Până acum nu avem nici măcar metodologie. Nu mai vorbesc de strategie, buget şi calendar”, comentează directorul. El a adăugat că durata minimă de elaborare a unui astfel de manual este de 9 luni- un an, iar noi vrem să facem unul în patru luni. „Simultan cu licitaţia pentru manualul digital ar trebui făcută şi cea pentru manualul în format clasic. Nu toţi elevii au computer”, adaugă acesta.

http://www.gandul.info/stiri/ce-vrea-remus-pricopie-pentru-anul-scolar-2013-2014-inspectie-la-clasa-si-evaluari-constante-11309068

Ce vrea Remus Pricopie pentru anul şcolar 2013/2014: inspecţie la clasă şi evaluări constante

Ministrul Educaţiei a cerut directorilor de şcoli să pună accent în noul an pe inspecţia la clasă şi pe evaluările constante, fără a pune presiune pe elevi, precizând că este anormal ca, la finalul clasei a VIII-a, 34.000 de elevi să nu fie capabili să obţină media 5 la Evaluarea Naţională.

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, le-a spus directorilor de unităţi şcolare din judeţul Ilfov, cu care s-a întâlnit marţi, că în anul şcolar 2013-2014 trebuie să pună accent pe inspecţia la clasă şi să monitorizeze cu atenţie procesul de predare-învăţare.

Pricopie a precizat că rezultatele comparative între mediile din gimnaziu şi mediile la Evaluarea Naţională pentru clasa a VIII-a au arătat, în multe cazuri, diferenţe mult prea mari de notare a elevilor, de la 1,5 până la 7 puncte.

În acest sens, ministrul a subliniat importanţa introducerii evaluării naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, ca parte a măsurilor de monitorizare şi îndrumare a elevilor şi profesorilor.

„Degeaba am făcut reforme la nivelul sistemului, dacă ele nu se regăsesc, zi de zi, în clasă, la nivelul comunităţii şcolare. Inspecţia la clasă va fi o prioritate a anului şcolar 2013-2014. Testarea elevilor, fără note, fără a pune presiune pe ei, este necesară pentru a îndrepta, din timp, parcursul educaţional al acestora. Este anormal ca, la finalul clasei a VIII-a, 34.000 de elevi să nu fie capabili să obţină media 5 la Evaluarea Naţională”, a subliniat ministrul Educaţiei.

La dezbaterea desfăşurată la sediul Inspectoratului Şcolar al Judeţului Ilfov au participat şi preşedintele Consiliului Judeţean, Marian Petrache, prefectul judeţului Ilfov, Speranţa Cliseru, reprezentanţii Poliţiei, Jandarmeriei şi ai Direcţiei de Sănătate Publică.

Ministrul Remus Pricopie a declarat, într-un interviu acordat agenţiei MEDIAFAX, că printre noutăţile anului şcolar care începe la 16 septembrie sunt creşterea ponderii mediei la Evaluarea Naţională de la 50 la 75 la sută, introducerea simulării bacalaureatului la clasa a XI-a, evaluarea periodică la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a.

Pricopie a spus că vor fi introduse, din noul an şcolar, controale care vor urmări prezenţa la şcoală, ce se întâmplă în clasă şi modul în care decurge evaluarea.

Primele controlate, chiar din septembrie-octombrie, vor fi şcolile unde au fost variaţii foarte mari între evaluările la clasă şi Evaluările Naţionale, a precizat Pricopie, în interviul pentru MEDIAFAX.

Despre Bacalaureat, ministrul a spus că pregătirea pentru examen va începe din 16 septembrie şi se va verifica dacă există în fiecare liceu program de ore suplimentare, meditaţii la şcoală.

Ministerul Educaţiei a constatat în 25 de judeţe, respectiv în 59,52 la sută din totalul unităţilor de învăţământ, diferenţe între 2 şi 2,5 puncte între mediile mari din gimnaziu, şi cele mici obţinute de elevi la Evaluarea Naţională.

Potrivit Ministerului Educaţiei, această „ruptură” între cele două tipuri de evaluare a fost identificată în 25 de judeţe, respectiv Iaşi, Sibiu, Braşov, Argeş, Giurgiu, Bacău, Constanţa, Dâmboviţa, Maramureş, Alba, Vaslui, Bistriţa-Năsăud, Mehedinţi, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călăraşi, Botoşani şi Ialomiţa.

În alte şase judeţe, respectiv Vâlcea, Mureş, Timiş, Hunedoara, Caraş-Severin şi Olt, diferenţele sunt şi mai mari, depăşind 2,5 puncte.

O situaţie considerată acceptabilă, respectiv un raport de 1,5 până la 2 puncte între mediile pe ciclul gimnazial şi cele la Evaluarea Naţională, a fost înregistrată în judeţele Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzău, Galaţi şi Neamţ, reprezentând 21,42 la sută din unităţile de învăţământ la nivel naţional.

„Numai Bucureştiul şi judeţul Brăila înregistrează un raport normal între evaluarea la clasă şi Evaluarea Naţională, dar reprezintă doar 4,76 la sută din totalul judeţelor”, potrivit Ministerului Educaţiei.

Toate unităţile de învăţământ unde diferenţele de notare sunt mari sau unde numărul de elevi cu medii de promovare a fost scăzut vor fi monitorizate constant. Astfel, inspectoratele şcolare vor realiza analize punctuale, iar conducerile şcolilor vizate vor fi evaluate în funcţie de măsurile pe care le vor adopta pentru îmbunătăţirea procesului de predare-învăţare, a mai arătat Ministerul Educaţiei.

http://www.gandul.info/stiri/mita-la-bac-fosta-directoare-de-la-bolintineanu-va-fi-judecata-in-libertate-11310070

MITĂ LA BAC. Fosta directoare de la „Bolintineanu” va fi judecată în libertate

Fosta directoare a liceului bucureştean „Dimitrie Bolintineanu”, Costica Vărzaru, va fi judecată în stare de libertate în dosarul fraudei de la bacalaureat, după ce Curtea de Apel Bucureşti i-a admis, marţi, recursul faţă de menţinerea măsurii de arest preventiv.

Vărzaru a primit, în schimb, interdicţie de a părăsi Capitala.

Decizia Curţii de Apel Bucureşti este definitivă.

Tribunalul Bucureşti a decis anterior menţinerea arestului preventiv în cazul acesteia, hotărârea fiind atacată cu recurs.

Fosta directoare a Liceului „Dimitrie Bolintineanu”, Costica Vărzaru, a fost trimisă în judecată, la 23 august, în dosarul fraudei de la bacalaureat, alături de vicepreşedinta comisiei de examen, o membră a comitetului de părinţi şi secretara liceului.

Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti au trimis-o în judecată, în stare de arest, pe Costica Vărzaru, pentru trafic de influenţă şi instigare la tentativă la infracţiunea de folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii, s-a arătat într-un comunicat de presă remis MEDIAFAX de Parchetul Capitalei.

În acelaşi dosar, procurorii le-au trimis în judecată pe Gina Ciontoiu, membră a comitetului de părinţi, pentru trafic de influenţă, Elena Dumitru, secretara liceului, şi Mimioza Maria Vulcu, vicepreşedintă a comisiei de bacalaureat, pentru tentativă la infracţiunea de folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii.

Potrivit rechizitorului, în perioada mai-iunie 2013, Costica Vărzaru, în calitate de director al Liceului Teoretic „Dimitrie Bolintineanu”, cu sprijinul Ginei Ciontoiu, membră a comitetului de părinţi, a pretins şi primit bani de la elevi înscrişi la examenul de bacalaureat sesiunea iunie-iulie 2013, pentru a-şi folosi influenţa faţă de membrii comisiei de bacalaureat şi faţă de cadrele didactice cu atribuţii de supraveghere, în scopul promovării examenelor de către respectivii candidaţi.

Procurorii susţin că sumele de bani colectate urmau să fie date cadrelor didactice supraveghetoare, atât direct de către directoare, cât şi ascunse în pachete de ţigări, reviste sau ziare aflate pe catedrele din sălile de examinare.

„Imediat după deschiderea subiectelor, inculpataVărzaru Costica urma să convoace profesorii care predau disciplinele de examen, pentru a rezolva subiectele, care erau ulterior multiplicate. Distribuirea foilor cu rezolvările subiectelor urma să se realizeze de către inculpata Vărzaru Costica şi alţi profesori ai unităţii şcolare, sub pretextul suplimentării filelor de «ciorne»”, arată procurorii, în actul de sesizare al instanţei.

În documentul citat se mai precizează şi că fosta directoare a Liceului „Bolintineanu”, în 25-30 iunie, a făcut şi demersuri pentru desemnarea unor membri şi a unor supraveghetori asupra cărora să-şi poată folosi influenţa pentru fraudarea examenului.

La 1 iulie, cu ocazia desfăşurării probei scrise la limba şi literatura română, Mimoza Vulcu, în calitate de vicepreşedintă a Comisiei de Bacalaureat, şi secretara liceului, Elena Dumitru, a cărei prezenţă era interzisă în timpul examenului, au xeroxat în mai multe exemplare răspunsurile corecte de la această probă, care urmau să fie date mai multor elevi din mai multe săli de examen, inclusiv celor ce erau menţionaţi pe o filă A4 găsită în geanta sa, susţin anchetatorii.

„Inculpata Vulcu Mimoza Maria a fost găsită cu înscrisurile xeroxate, anterior menţionate, în timp ce se afla pe holul de la etajul 2 al liceului, înainte de a intra în sălile de examen”, mai arată procurorii în rechizitoriu..

Dosarul va fi judecat la Tribunalul Bucureşti.

Prin acelaşi rechizitoriu s-a dispus disjungerea cauzei pentru profesorii supraveghetori şi elevii de la „Bolintineanu” care au susţinut la 1 iulie proba scrisă la examenul de bacalaureat, în vederea efectuării de cercetări pentru fapte de corupţie.

Costica Vărzaru a fost arestată preventiv în 2 iulie, printr-o decizie a Tribunalului Bucureşti, fiind acuzată de trafic de influenţă în scopul fraudării examenului de bacalaureat.

Ea a fost demisă din funcţia de director al Liceului „Dimitrie Bolintineanu” la 1 iulie, ziua în care au început probele scrise ale examenului de bacalaureat, când procurorii Parchetului Tribunalului Bucureşti şi poliţiştii au făcut percheziţii la acest liceu şi au găsit sume de bani în sălile de examen, inclusiv asupra unor profesori.

La 1 august, Vărzaru a fost adusă la Parchetul Capitalei, unde i s-a luat probe de scris necesare la o expertiză grafoscopică, pentru a se afla dacă ea a întocmit o listă cu 15 elevi care ar fi urmat să fie favorizaţi la bacalaureat.

Surse judiciare au precizat, pentru MEDIAFAX, că anchetatorii din dosarul fraudelor la bacalaureat au găsit la vicepreşedintele comisiei de examinare de la liceul bucureştean „Bolintineanu” două documente pe care erau scrise numele mai multor elevi. În urma audierilor ar fi reieşit că vicepreşedintele comisiei avea listele de la Costica Vărzaru, intenţia fiind aceea de a fi favorizaţi la examen elevii menţionaţi pe foile respective, potrivit surselor citate.

Aceleaşi surse spun că Vărzaru a admis în faţa anchetatorilor că a dat listele vicepreşedintelui comisiei, iar întrebată care era scopul acestui demers, ea le-ar fi spus anchetatorilor că „oricine are simpatii, aceia erau elevii pe care îi simpatizam eu mai mult”.

Astfel, au menţionat sursele citate, pentru a asigura o bună plajă probatorie privind acest aspect, procurorii au hotărât că este cazul să fie făcută o expertiză grafoscopică, pentru a se atesta că scrisul de pe acele liste aparţine Costicăi Vărzaru.

În acelaşi dosar au fost audiaţi şi membri ai comisiei de bacalaureat de la „Bolintineanu”, precum şi elevi.

Anchetatorii au făcut, la 1 iulie, în prima zi a examenelor scrise de la bacalaureat, percheziţii la Liceul „Bolintineanu”, cu sprijinul SRI, Direcţiei Generale Anticorupţie şi Poliţiei Capitalei. În timpul percheziţiilor s-au găsit sume de bani în sălile de examen, inclusiv asupra unor profesori.

Cinci profesori din comisia de examen şi 32 de profesori supraveghetori la Liceul „Dimitrie Bolintineanu” au fost audiaţi în 1 iulie la Poliţia Capitalei. Comisia de examen a fost schimbată după proba la Limba română, iar conducerea liceului a fost demisă de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti.

Elevii au fost percheziţionaţi de anchetatori la ieşirea din sălile de examen, la unii dintre aceştia fiind găsite fiţuici.

Şapte candidaţi la bacalureat de la Liceul „Bolintineanu” au fost eliminaţi din examen, după ce asupra lor au fost găsite dovezi care indică tentativa de fraudă, „copiuţe, cărţi cu rezolvări, telefoane mobile”, la proba de Limba şi literatura română, anunţa, marţi, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti.

Ulterior, începând din 5 iulie, zeci de elevi de la „Bolintineanu” au fost audiaţi, la sediul Poliţiei Capitalei, în dosarul fraudelor de la examenul de bacalaureat, majoritatea lor afirmând că s-ar fi strâns, în liceu, sume de bani, fără a da însă detalii concrete sau elemente certe privind destinaţia banilor, au mai spus sursele citate.

http://www.puterea.ro/social/an-scolar-cu-noutati-evaluarea-nationala-75-pentru-admiterea-la-liceu-si-profesori-monitorizati-78183.html

An şcolar cu noutăţi: Evaluarea Naţională – 75% pentru admiterea la liceu şi profesori monitorizaţi

După ce a modificat modul de calcul al mediei pentru admiterea la liceu Remus Pricopie cere monitorizarea atentă a profesorilor. Zeci de mii de elevi şi preşcolari vor începe pe 16 septembrie şcoala, anul acesta fiind, din nou, anul schimbărilor. Clasa pregătitoare va avea catalog, iar elevii din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine evaluări periodice.

Mai mult, Ministerul Educaţiei a modificat modul de calcul al notei cu care se intră la liceu: 25% media celor 4 ani de gimnaziu, 75% media de la Evaluarea Naţională (faţă de 50% cât era până acum). Decizia vine în urma analizei datelor înregistrate la finalul clasei a VIII-a. Acestea au relevat diferenţe notabile între mediile, mai mari, obţinute de elevi în şcoală, pe parcursul gimnaziului, şi mediile, mai mici, obţinute de aceştia la Evaluarea Naţională. Cele mai multe situaţii (59,52% din unităţile de învăţământ) relevă diferenţe de 2 până la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluaţi elevii pe parcursul gimnaziului şi media de la Evaluarea Naţională a acestora.

Aceste diferenţe vor duce la o monitorizare mult mai atentă a profesorilor la clase. Ministrul Remus Pricopie le-a cerut inspectorilor şcolari să pună accent pe inspecţia la clasă şi să monitorizeze mult mai atent modul în care cadrele didactice îşi desfăşoară orele. „Degeaba am făcut reforme la nivelul sistemului, dacă ele nu se regăsesc, zi de zi, în clasă, la nivelul comunităţii şcolare. Inspecţia la clasă va fi o prioritate a anului şcolar 2013-2014. Testarea elevilor, fără note, fără a pune presiune pe ei, este necesară pentru a îndrepta, din timp, parcursul educaţional al acestora. Este anormal ca, la finalul clasei a VIII-a, 34.000 de elevi să nu fie capabili să obţină media 5 la Evaluarea Naţională”, a argumentat Remus Pricopie într-un comunicat remis Agerpres.

http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/companii/siveco-isi-consolideaza-pozitia-de-lider-in-piata-312171.html

Avans. Compania a ajuns la 16,8% cotă din piaţa serviciilor de integrare de sisteme

SIVECO îşi consolidează poziţia de lider în piaţă

Cel mai recent studiu realizat de International Data Corp (IDC) consolidează poziţia de lider deţinută de peste 10 ani de Siveco în ierarhia furnizorilor de servicii IT din România.

Potrivit studiului IDC, SIVECO Romania deţine 7,9% din piaţa locală de servicii IT, înregistrând o creştere semnificativă a valorii serviciilor livrate atât clienţilor din ţară, cât şi din străinătate.

Deşi furnizează strict servicii de software SIVECO se impune de ani întregi, în mod constant în topul celor mai importanţi furnizori de hardware, cele mai mari companii naţionale şi internaţionale prezente în piaţa românească de IT.

Într-o lume a cărei esenţă a devenit interconectarea, IDC apreciază că – pentru anul 2012, din gama serviciilor IT – cerinţa esenţială a pieţei interne a fost cea pentru serviciile de integrare de sisteme. Din acest punct de vedere, SIVECO Romania este principalul furnizor, probând maturitate şi capacitatea de a susţine şi finaliza cu succes proiecte dificile, de mare anvergură şi complexitate. Pe acest segment, în care sunt prioritare corelarea şi gestionarea volumelor mari de date, compania ocupă primul loc şi înregistrează o cotă de piaţă de 16,8%.

Expertiza SIVECO în domeniul educaţiei o situează în poziţia de lider şi la categoria de “Training and Education Services” în care deţine o cotă de piaţă de 17,2%.

De asemenea, preocuparea manifestată de SIVECO Romania pentru cerinţele exprimate de clienţi şi capacitatea sa de a construi şi implementa soluţii personalizate s-au reflectat în dobândirea unei cote de piaţă de 15,1% la categoria “Custom Application Development Services”.

Pentru SIVECO, anul 2012 a fost marcat de continuarea proiec­telor naţionale şi internaţionale de mare complexitate şi amploare, dar şi de demararea de noi proiecte.

Astfel, în anul 2012 a fost lansată ”Prescripţia electronică”, proiect realizat pentru Casa Naţională de Asigurări de Sănătate de către un consorţiu de firme din care fac parte HP şi SIVECO. În numai 4 luni de la lansare se eliberaseră peste 3 milioane de reţete electronice.

Portalul Educaţional SEI (Sistemul Educaţional Informatizat), proiect realizat de SIVECO pentru Ministerul Educaţiei, face faţă cu brio, de mulţi ani, celui mai mare aflux de vizitatori interesaţi de rezultatele privind admiterea în liceu şi la bacalaureat. Repartizarea computerizată este cel mai mare proiect din România care funcţionează pe tehnologie cloud. Şi în 2012, ca şi în anii precedenţi, portalul SEI a fost pe locul 1 atât în clasamentul general al site-urilor scrise în limba română, cât şi la categoria Educaţie/Învăţământ, înregistrând milioane de pagini afişate în perioada examenelor de liceu şi bacalaureat.

Sistemele IT dezvoltate de ­SIVECO la Agenţia de Plăţi şi Intervenţii pentru Agricultură (APIA) şi Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) contribuie efectiv la performanţa acestor organizaţii de a realiza cele mai înalte procente de absorbţie de fonduri europene, fiind în topul instituţiilor publice din România în această privinţă.

Între proiectele internaţionale, cele realizate pentru organizaţiile Comisiei Europene se remarcă printr-un nivel special de complexitate şi exigenţă. În 2012, ­SIVECO Romania a derulat peste 20 de contracte, pentru Oficiul de Publicaţii al Uniunii Europene, pentru EUROSTAT – Institutul de Statistică al Uniunii Europene, pentru Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei, pentru EuropeAid – Direcţia Generală pentru Dezvoltare şi Cooperare.

De asemenea, compania a demarat proiectul pentru dezvoltarea portalului DOLCETA (educaţia consumatorilor europeni), al Agenţiei Executive pentru Sănătate şi Consumatori a Comisiei Europene.

SIVECO, prezentă pe pieţele internaţionale

Între proiectele internaţionale demarate în 2012 se înscrie şi cel al Comunităţii Europene pentru Administraţia Vamală din Republica Macedonia „Integrated Tariff Environment – ITE”. Proiectul, realizat de SIVECO ­Romania în parteneriat cu BULL România, are ca scop consolidarea capacităţii operaţionale a Administraţiei Vamale din Republica Macedonia.

În Kazahstan, tot în 2012, ­SIVECO Romania a finalizat cu succes prima etapă de dezvoltare şi implementare de conţinut educaţional digital în şcoli. Etapa a constat în furnizarea unei colecţii de 4.200 lecţii interactive în limba rusă şi kazahă pentru diferite materii.

De asemenea, SIVECO ­Romania a încheiat un parteneriat stra­tegic cu Şcoala de Studii Politice NUR Otan, în vederea promovării celor mai inovative mijloace şi tehnologii pentru modernizarea managementului resurselor umane şi dezvoltarea formării profesionale prin intermediul eLearning şi TIC, pentru funcţionarii publici şi managerii de instituţii din Kazahstan.

„De peste două decenii construim cu succes proiecte uriaşe de informatizare pentru organizaţii private şi publice, naţionale şi internaţionale. Suntem prezenţi în 27 de ţări de pe patru continente. Analizele IDC arată că serviciile IT sunt esenţiale pentru funcţionarea economiei globale şi a societăţii în ansamblu, fiind indispensabile pentru funcţionarea lumii moderne. Tot ele ne atrag atenţia asupra creşterii permanente a complexităţii organizaţionale. Centre de cost multiple, structuri descentralizate de decizie, nevoia de reproiectare a unor «procese organice» dezvoltate de-a lungul a zeci de ani, gestionarea a milioane de utilizatori şi a unor volume uriaşe de date, confruntarea cu atitudini conservatoare şi obişnuinţa utilizatorilor finali de a face lucrurile cum sunt, nu neapărat aşa cum ar trebui să fie făcute, reprezintă doar câteva dintre obstacolele care trebuie depăşite în procesul de integrare în mediul digital. Toate aceste provocări reprezintă în mod egal oportunităţi, aşa cum o dovedeşte faptul că de 10 ani ne menţinem pe poziţii fruntaş în topul IDC”, a declarat ­Irina Socol, preşedinte şi director ­general ­SIVECO Romania.

Recunoaşterea succeselor obţinute în 2012 de echipa SIVECO se regăseşte şi în cele 19 premii în competiţii, precum International Business Awards, Stevie Awards, European IT Excellence Awards, European Seal of e-Excellence 2012, European Software Excellence Awards, International Project Management ­Association.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/universitar/top-cele-mai-bune-10-orase-universitare-lume-paris-ocupa-loc-1_522f4a87c7b855ff5669fcdc/index.html

TOP Cele mai bune 10 oraşe universitare din lume. Paris ocupă primul loc

Compania QS, care a publicat marţi topul mondial al universităţilor, a realizat şi un top 10, respectiv 50 al celor mai bine cotate oraşe la nivel internaţional. Bucureştiul nu apare în clasament, iar Parisul este pe primul loc.

Topul QS în ceea ce priveşte cele mai bune oraşe din punctul de vedere al ofertei universitare şi nu numai plasează capitala Franţei, Paris, pe primul loc.

Asta, în ciuda faptului că nu se poate lăuda cu o ofertă bogată de universităţi prezente în Top 30 mondial. Însă, explică autorii studiului, Paris este singurul oraş în sine care este prezent cu 16 instituţii în Topul Mondial QS al Universităţilor 2013, publicat marţi.

Pe locurile următoare apar Londra, Boston, Melbourne şi Viena. Pe locul 10 este Montreal.

Compania a realizat un Top 10 şi un Top 50 al celor mai apreciate oraşe universitare.

În topul lărgit, Top 50, nu apare Bucureştiul, ultimele cinci locuri fiind adjudecate de Toulouse, Birmingham, Cairo, Bangkok şi Glasgow, clasament realizat pe mai multe criterii, de la ranking-ul oraşului în sine, la mixul de studenţi. calitatea vieţii, cât de accesibil e financiar sau cât de uşor îţi găseşti un loc de muncă.

Top 10 oraşe universitare din lume:

http://adevarul.ro/educatie/universitar/romania-coboara-100-locuri-topul-mondial-qs-universitatilor-patru-institutii-apar-clasament-1_522f109bc7b855ff5668a49b/index.html#

România coboară iar 100 de locuri în Topul Mondial QS al Universităţilor. Patru instituţii apar în clasament

Cele patru mari universităţi din ţară („Al. I. Cuza“ din Iaşi, UBB Cluj-Napoca, Universitatea din Bucureşti şi Universitatea de Vest din Timişoara) au căzut, din nou, cu 100 de locuri, coborând sub poziţia 700, în Topul Mondial QS al Universităţilor, ediţia 2013-2014, publicat marţi.

Toate cele patru universităţi româneşti au pierdut 100 de locuri faţă de clasamentul internaţional de anul trecut, când erau clasate pe poziţiile 601+ în topul mondial realizat anual de compania de ranking QS.

În topul de anul acesta, publicat marţi de companie, cele patru universităţi din România („Al. I. Cuza“ din Iaşi, UBB Cluj-Napoca, Universitatea din Bucureşti şi Universitatea de Vest din Timişoara) apar pe poziţiile 701+.

Primele locuri în topul mondial QS sunt ocupate, ca anul trecut, de Massachusetts Institute of Technology (MIT), Harvard şi Cambridge, cu diferenţa că Harvard a urcat un loc, în condiţiile în care în 2012 Cambridge a fost lider în clasament.

Topul ”The QS World University Rankings® ” este un clasament al celor mai bune universităţi din lume realizat anual. Anul acesta topul a fost extins cu 100 de locuri, devenind Top 800, 76 de ţări reprezentate.

Clasamentul se bazează pe patru indicatori: cercetarea academică, calitatea predării, angajabilitatea absolvenţilor şi gradul de internaţionalizare.

Astfel, topul este realizat de QS ţinând cont de reputaţia academică (40%), reputaţia în rândul angajatorilor (10%), raportul între numărul de studenţi şi corpul didactic (20%), numărul de lucrări academice listate în publicaţiile de specialitate (20%), numărul cadrelor didactice internaţionale (5%) şi de numărul studenţilor internaţionali (5%).

Top 10 universităţi din lume 2013

  1. Massachusetts      Institute of Technology, SUA
  2. Harvard      University, SUA
  3. University      of Cambridge, Marea Britanie
  4. University      College London (UCL), Marea Britanie
  5. Imperial      College London, Marea Britanie
  6. University      of Oxford, Marea Britanie
  7. Stanford      University, SUA
  8. Yale      University, SUA
  9. University      of Chicago, SUA
  10. California      Instritute of Techology, SUA

11. Princeton University, SUA

Schimbările din Topul 2012-2013

Patru universităţi din România au intrat în ultimul top 700 realizat la nivel mondial – Clasamentul QS World University Rankings pentru 2012, dar se regăsesc în coada clasamentului, ca în anii trecuţi. S-a schimbat liderul topului: Universitatea Cambridge a fost înlocuită de Massachusetts Institute of Technology (MIT), în anul universitar 2012 – 2013.

Universitatea din Bucureşti, Universitatea Babeş Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi şi Universitatea de Vest din Timişoara au intrat şi anul acesta în Topul Mondial al Universităţilor (QS World University Rankings(r) – www.topuniversities.com), însă s-au plasat mai jos de poziţia 601, din totalul de 700 de instituţii evaluate.

Toate şi-au menţinut poziţiile în top în comparaţie cu 2011-2012, însă Universitatea din Bucureşti a înregistrat o cădere în clasament în 2011, faţă de anul intrării – 2005, ajungând pe locul 600 (2011), de pe 472 (2005).

Top 10 universităţi din lume 2012

  1. Massachusetts      Institute of Technology, SUA
  2. University      of Cambridge, Marea Britanie
  3. Harvard      University, SUA
  4. University      College London (UCL), Marea Britanie
  5. University      of Oxford, Marea Britanie
  6. Imperial      College London, Marea Britanie
  7. Yale      University, SUA
  8. University      of Chicago, SUA
  9. Princeton      University, SUA\

10. California Instritute of Techology

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013091190836/Social/Studentii-ieseni-vor-face-economie-la-caldura-cu-ajutorul-unui-calculator.html

Studenții ieșeni vor face economie la căldură cu ajutorul unui calculator

Studenții ieșeni au găsit o metodă inedită de a micșora factura la căldură pentru iarna care se apropie. Adminis­tratorii campusului Tudor Vladimirescu din Iași și-au propus să facă economie la căldură în căminele studențești, montând un sistem ultramodern de monitorizare și controlare a consumului de agent termic.

Reprezentanții Universității Tehnice Gheorghe Asachi estimează că facturile vor fi mai mici cu până la 30%. Deja au stabilit un tarif mediu de 180 de lei pe lună pentru fiecare student, față de 200 cât era anul trecut. Proiectul are șanse mari să fie aplicat chiar din această iarnă. Astfel, în peste 2.000 de camere, adică 15 cămine în total, vor fi montați senzori conectați la un computer, care va monitoriza și controla temperatura în camere.

De exemplu, dacă studenții sunt plecați poate fi redusă temperatura. Și în acest fel, în vacanțe, se fac economii considerabile. Costul pentru implementarea proiectului se ridică la cinci milioane de euro, 98% dintre fonduri fiind nerambursabile. Contribuția universității din bugetul propriu este de 2%.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/ecaterina-andronescu-si-maia-morgenstern-decorate-de-casa-regala-312182.html

Ecaterina Andronescu şi Maia Morgenstern, decorate de Casa Regală

Ecaterina Andronescu şi Maia Morgenstern au fost decorate, marţi, la Castelul Peleş, de către Casa Regală, cu Ordinul Nihil sine Deo, transmite Mediafax.

În cadrul ceremoniei care a avut loc, marţi după-amiază, la Sinaia, Casa Regală a acordat alte 16 decoraţii şi ordine.

Actriţele Maia Morgenstern şi Stela Popescu, precum şi regizorul Lucian Pintilie au primit Ordinul Nihil Sine Deo, iar profesorul doctor Irinel Popescu a fost decorat cu Ordinul Coroana României în Grad de Ofiţer.

Fostului ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, i s-a înmânat Ordinul Nihil sine Deo destinat Universităţii Politehnice din Bucureşti, iar europarlamentarul Renate Weber a primit Ordinul Corona României în grad de Cavaler.

De asemenea, primarul din Chişinău, Dorin Chirtoacă, a fost decorat cu Ordinul Coroana României în grad de Cavaler, fiind primul cetăţean moldovean decorat de către Casa Regală. Distincţia i-a fost acordată de către principesa Margareta, în numele Majestăţii Sale Regele Mihai I.

Primarul Chişinăului a mărturisit că aceasta a fost prima ceremonie de decorare la care participă şi că anterior a mai primit o decoraţie din partea Bisericii Ortodoxe Române.

Chirtoacă a mai spus că „nu s-a aşteptat niciodată la aşa ceva, să se afle în faţa familiei regale a României”.