În atenția membrilor de sindicat care și-au echivalat titlul științific de doctor cu gradul didactic I anterior datei de 01.07.2017

În ultima perioadă, am primit numeroase sesizări referitoare la intenția cadrelor didactice care și-au echivalat titlul științific de doctor cu gradul didactic I înainte de data de 01.07.2017- data intrării în vigoare Continuare »

Plângere prealabilă privind echivalarea titlului științific de doctor cu gradul didactic I

Federatiile sindicale formulează plângere prealabilă împotriva OME nr. 3993/2021- privind echivalarea titlului științific de doctor cu gradul didactic I. Descarcă documentul aici! Continuare »

Modificări aduse LEN cu privire la ocuparea funcțiilor de director

Începând cu data de 31 mai 2021 a intrat în vigoare modificările aduse de Ordonanţa de urgenţă nr. 41/2021 pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, privind ocuparea funcțiilor de Continuare »

Demers privind respectarea legii în privința salarizării

Federația Sindicatelor Libere din învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” au revenit la MEN cu solicitarea de a dispune măsurile ce se impun pentru a se asigura calculul corect al Continuare »

Cursurile în școli vor funcționa după două scenarii

Astăzi, 28 aprilie 2021, au fost aduse modificări Ordinul Comun Ministerul Educației – Ministerul Sănătății privind măsurile aplicabile în contextul prevenirii infecției cu SARS-COV2. Practic, începând cu data de 5 mai 2021, Continuare »

Acrediat: Lecția în on-line!

Află mai multe și completează Formularul de preînscriere pe: www.fsli.ro/index.php/lectia-in-on-line/ Este un program educațional destinat profesorilor, bazat pe exerciții practice interactivitate și sprijin constant în scopul: dobândirii rapide de competențe digitale cu Continuare »

Modificări aduse Calendarului evaluărilor naționale la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 377 din 12 aprilie 2021 a fost publicat  Ordinul nr. 3647/2021 pentru modificarea Ordinului ministrului educaţiei nr. 3.462/2021 privind aprobarea Calendarului de administrare a evaluărilor naționale Continuare »

Dreptul la concediul de odihnă trebuie respectat conform legii, nu după cum ”vrea” EDUSAL

În ultima perioadă s-au primit numeroase sesizări că programul EDUSAL obligă unitățile de învățământ ca „pe perioada vacanțelor, întregul personal didactic de predare, inclusiv personalul de conducere, să se afle în concediu Continuare »

Uniunea Europeană – Sinteza discuțiilor din cadrul CDS pentru Educație

Sinteza discuțiilor din cadrul Comisiei de Dialog Social pentru Educație de la nivelul UE din  9 martie 2021 Subiectul principal l-a reprezentat PLANURILE NATIONALE DE RECUPERARE ȘI REZILIENȚĂ. Reprezentantul Comisiei Europene dl. Continuare »

 

Primul ministru obligat să corecteze anomaliile Legii salarizării

Din dorința de a remedia anomaliile survenite prin aplicarea prevederilor Legii cadru nr. 153/2017, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a înaintat Domnului Prim-ministru Mihai Tudose o solicitare privind acceptarea unei discuții pe această temă, prin care să se găsească o soluție de depășire a acestui impas. Anexăm solicitarea înaintată Domnului Prim-ministru Mihai Tudose de către Federația Sindicatelor Libere din Învățământ:

Către,
Guvernul României
Domnului Prim-ministru Mihai Tudose,

Domnule Prim-ministru,

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ vă aduce la cunoştinţă nemulţumirile salariaţilor din sistemul de învăţământ preuniversitar, generate de conţinutul Legii cadru nr. 153/2017.

În temeiul prevederilor Legii cadru nr. 153/2017, pentru funcţiile didactice de predare nu mai există posibilitatea de a promova în tranşele de vechime în învăţământ, până în anul 2022. Practic, anterior intrării în vigoare a Legii cadru nr. 153/2017, personalul didactic de predare era promovat de la data de 1 octombrie ( prima zi a lunii următoare celei în care împlinea o anumită vechime în învăţământ), la următoarea tranşă de vechime în învăţământ. Insă, la data de 1 iulie 2017 (data intrării în vigoare a Legii – cadru nr. 153/2017) s-a procedat la reîncadrarea tuturor cadrelor didactice, pe funcţiile didactice prevăzute în anexa nr. I la lege şi pe gradaţiile corespunzătoare vechimii în muncă ( maxim gradaţia 5). S-a ajuns în situaţia în care, la data de 1 septembrie 2017, în marea majoritate a unităţilor de învăţământ au apărut anomalii, cum ar fi de exemplu:

  1. un cadru didactic cu gradul didactic I, care la 1 sept. 2016 a fost încadrat la tranşa de vechime în învăţământ de peste 40 de ani, a primit un salariu de bază brut de 3948 lei, salariu menţinut şi după data de 1 iulie 2017;
  2. un alt cadru didactic cu gradul didactic I, angajat la aceeaşi unitate de învăţământ, care la data de 1 septembrie 2017 a împlinit vechimea în învăţământ de peste 40 de ani, la acest moment- în baza legii nr. 153/2017, are un salariu de 3779 lei – corespunzător tranşei de vechime în învăţământ anterioare- 35-40 de ani;
  3. dacă la data de 1 septembrie 2017, în aceeaşi unitate de învăţământ a fost nou- încadrat un cadru didactic care are gradul didactic I şi o vechime în învăţământ de 25 de ani, iar în unitate nu există o funcţie similară în plată, acesta a fost încadrat conform Legii nr. 153/2017 cu un salariu de bază de 4002 lei (coeficientul din anexa nr. I la Legea cadru nr. 153/2017 x salariul niimin brut pe ţară garantat în plată).

Anomalii similare întâlnim şi la personalul didactic auxiliar sau la cel nedidactic

Din exemplul mai sus prezentat se poate constata că – într-o singură unitate de învăţământ – de la 1 septembrie 2017- există 3 cadre didactice, cu gradul didactic I, încadraţi la aceeaşi tranşă de vechime în muncă (gradaţia 5), care au salarii de bază diferite, ceea ce crează o discriminare, între salariaţi încadraţi pe aceeaşi funcţie, care prestează aceeaşi activitate şi care sunt remuneraţi DIFERIT- fără a exista o justificare obiectivă pentru acest tratament discriminatoriu.

Menţionăm că aceste anomalii apărute în salarizarea personalului didactic, după intrarea în vigoare a Legii – cadru nr. 153/2017, le-am adus la cunoştinţa Ministerului Educaţiei Naţionale şi a Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale. La nivelul Ministerului Educaţiei Naţionale s-au propus soluţii pentru înlăturarea acestor discriminări apărute în salarizarea personalului din învăţământ, soluţii înaintate Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale. Insă, în proiectul de ordonanţă de urgenţă care se află pe circuitul de avizare, anterior aprobării în şedinţa de Guvern, nu se regăsesc soluţiile propuse pentru corecta salarizare a personalului didactic.

Considerăm că cea mai corectă soluţie ar fi aceea ca, reîncadrarea salariaţilor din învăţământ să se facă înmulţindu-se coeficienţii de ierarhizare din Legea nr.153/2017, corespunzători gradaţiei de vechime pentru fiecare categorie de salariat în parte, cu salariul minim brut pe ţară. Există şi alte variante, iar pentru a ieşi din acest impas, vă solicităm să purtăm o discuţie pe această temă.

Stimate domnule Prim – ministru,

Refuzul de a se adopta modificările legislative necesare pentru a se reinstaura echilibrul şi echitatea în salarizarea personalului din învăţământ, va accentua actuala stare de nemulţumire a salariaţilor din învăţământ, generată de  poziţionarea în grilele de salarizare ale Legii – cadru nr. 153/2017, existând riscul declanşării unor ample acţiuni de protest, în perioada următoare.

Descarcă adresa înregistrată aici!