FSLI contestă ordinul privind plata dobânzilor

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a solicitat Ministerului Educației Naționale, doamnei ministru Ecaterina Andronescu, modificarea și completarea, în regim de urgență, a Ordinului ministrului educației naționale nr. 4004/14.05.2019 privind metodologia de calcul Continuare »

Sinteza modalității de acordare a voucherelor

Modalitatea de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ de stat, a fost publicat în O.M.E.N. nr. 3956/02.05.2019. Potrivit acestui document: în anul 2019 se acordă o singură indemnizație de Continuare »

S-a emis ordinul privind modalitatea de acordare a voucherelor de vacanță

În data de 2 mai 2019, Ministerul Educației Naționale a emis ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anul 2019. Descarcă Ordinul aici! Continuare »

Ministrul Muncii prezintă în spațiul public cifre eronate privind creșterile de salarii din educație

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ atrage atenția opiniei publice asupra declarațiilor făcute de Ministrul Muncii și Justiției Sociale, Marius Budăi, într-o emisiune televizată, privind majorările salariale din sistemul de învățământ. Exemplul oferit Continuare »

FSLI condamnă decizia comisiei de cercetare din cadrul Colegiului “Spiru Haret” din Ploiești care a găsit-o vinovată pe profesoara înjunghiată

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă ferm decizia membrilor comisiei de cercetare din cadrul Colegiului “Spiru Haret” – Ploiești care consideră că, profesoara care a fost înjunghiată în fața cancelariei pe 29 Continuare »

 

Peste 50% dintre angajaţii din educaţie cer dotarea şcolilor cu materiale didactice şi mijloace moderne de predare

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a realizat un sondaj de opinie în rândul angajaţilor din sistemul de educaţie privind situaţia în care se află în acest moment unităţile de învăţământ din România. Lipsa materialelor didactice, precum şi a mijloacelor moderne de predare, cum ar fi calculatoarele sau tablele interactive, îngreunează activitatea dascălilor la catedră. Cel mai grav este însă, faptul că sunt, în continuare, şcoli în care lipsesc grupurile sanitare sau apa curentă. Potrivit acestui sondaj de opinie, 53% dintre repondenţi cer Ministerului Educaţiei Naţionale să investească bani în dotarea şcolilor.

În cadrul acestui sondaj de opinie, angajaţii din mai multe unităţi de învăţământ au fost întrebaţi ce dotări lipsesc şcolilor în care îşi desfăşoară activitatea. 48% au declarat că lipsesc mijloacele moderne de predare, printre care calculatoarele şi conexiunea la internet, tablele interactive, videoproiectoarele sau imprimantele. 43% dintre răspunsuri indică lipsa materialelor didactice. 30% dintre repondenţi vorbesc despre lipsa sălilor de sport, iar 15% s-au plâns de lipsa laboratoarelor sau a bibliotecilor. Mulţi dintre colegii care au participat la acest sondaj de opinie au indicat chiar toate aceste lipsuri.

În privinţa acestor lipsuri din unităţile de învăţământ, aprecierile au fost diferite de la o şcoală la alta, în funcţie de mediul rural-urban sau de finanţarea de care beneficiază şcoala respectivă. Redăm câteva dintre răspunsurile colegilor noştri: “Lipsesc materialele de curăţenie şi de igienizare”, “Lipseşte mobilierul special pentru centrele de activitate”, “Nu avem xerox”, “Nu avem materiale didactice necesare desfăşurării activităţilor. Toate sunt cumpărate de educatoarele din grădiniţă”, “Nu avem calculatoare noi şi lipsesc toaletele în interiorul şcolii”, “Nu avem încălzire centrală”, “Lipseşte o magazie pentru materiale”, “Nu avem apă curentă şi nici grupuri sanitare”. Acestea sunt doar o parte dintre exemplele date de colegii noştri.

O altă întrebare a făcut referire la aşteptările cadrelor didactice în privinţa investiţiilor pe care Ministerul Educaţiei Naţionale ar trebui să le facă. Astfel, 53% dintre repondenţi au spus că ar trebui făcute investiţii în materialele didactice, precum şi în dotarea unităţilor de învăţământ, 42% dintre angajaţi au spus că şi-ar dori ca MEN să acorde bani pentru cursurile de perfecţionare a cadrelor didactice, 14% dintre răspunsuri au indicat necesitatea manualelor şcolare, iar 5% aşteaptă ca MEN să investească mai mult în calitatea oamenilor din sistem şi în remunerarea acestora.

Sondajul a fost realizat în perioada 3 – 23 mai 2018, atât în mediul online, cât şi prin aplicarea unor chestionare direct în unităţile de învăţământ. În total, la sondaj au participat 5.628 de angajaţi din sistemul de educaţie: personal didactic, didactic auxiliar şi nedidactic. La acest sondaj au răspuns angajaţi din educaţie din: Arad, Bacău, Bihor, Călăraşi, Constanţa, Cluj, Galaţi, Harghita, Iaşi, Suceava şi Vrancea.