A fost semnat ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anul 2020

Astăzi a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la MEC, în cadrul căreia a fost avizat Proiectul de OMEC privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anul 2020. Tot astăzi, Ordinul Continuare »

Atitudinea iresponsabilă a MEC produce consecințe

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava a atras atenția, în nenumărate rânduri, asupra riscului mare de răspândire a virusului COVID-19 în școli, dacă acestea vor fi deschise în perioada 2-12 iunie 2020. Această Continuare »

Criza COVID-19: Concluzii seminarului organizat de ETUCE

În data de 25 mai 2020, ETUCE (European Trade Union Committee for Education) – Comitetul European Sindical pentru Educație, instituție la care la care FSLI este afiliată, a organizat un seminar în cadrul Continuare »

Lipsa de respect la adresa salariaților din învățământ capătă noi valențe

Într-un total dispreț față de instituția dialogului social, fără o minimă consultare publica privind intențiile legate de modalitățile și modurile de finalizare a parcursului școlar de către elevii din clasele terminale,  doua Continuare »

FSLI solicită MEC revocarea măsurii privind reducerea posturilor din CJRAE

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ solicită Ministerului Educației și Cercetării, Monica Anisie, revocarea măsurii privind reducerea numărului de posturi finanțate din bugetul de stat pentru unitățile de învățământ special și centrele județene/al Continuare »

 

Peste 50% dintre angajaţii din educaţie cer dotarea şcolilor cu materiale didactice şi mijloace moderne de predare

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a realizat un sondaj de opinie în rândul angajaţilor din sistemul de educaţie privind situaţia în care se află în acest moment unităţile de învăţământ din România. Lipsa materialelor didactice, precum şi a mijloacelor moderne de predare, cum ar fi calculatoarele sau tablele interactive, îngreunează activitatea dascălilor la catedră. Cel mai grav este însă, faptul că sunt, în continuare, şcoli în care lipsesc grupurile sanitare sau apa curentă. Potrivit acestui sondaj de opinie, 53% dintre repondenţi cer Ministerului Educaţiei Naţionale să investească bani în dotarea şcolilor.

În cadrul acestui sondaj de opinie, angajaţii din mai multe unităţi de învăţământ au fost întrebaţi ce dotări lipsesc şcolilor în care îşi desfăşoară activitatea. 48% au declarat că lipsesc mijloacele moderne de predare, printre care calculatoarele şi conexiunea la internet, tablele interactive, videoproiectoarele sau imprimantele. 43% dintre răspunsuri indică lipsa materialelor didactice. 30% dintre repondenţi vorbesc despre lipsa sălilor de sport, iar 15% s-au plâns de lipsa laboratoarelor sau a bibliotecilor. Mulţi dintre colegii care au participat la acest sondaj de opinie au indicat chiar toate aceste lipsuri.

În privinţa acestor lipsuri din unităţile de învăţământ, aprecierile au fost diferite de la o şcoală la alta, în funcţie de mediul rural-urban sau de finanţarea de care beneficiază şcoala respectivă. Redăm câteva dintre răspunsurile colegilor noştri: “Lipsesc materialele de curăţenie şi de igienizare”, “Lipseşte mobilierul special pentru centrele de activitate”, “Nu avem xerox”, “Nu avem materiale didactice necesare desfăşurării activităţilor. Toate sunt cumpărate de educatoarele din grădiniţă”, “Nu avem calculatoare noi şi lipsesc toaletele în interiorul şcolii”, “Nu avem încălzire centrală”, “Lipseşte o magazie pentru materiale”, “Nu avem apă curentă şi nici grupuri sanitare”. Acestea sunt doar o parte dintre exemplele date de colegii noştri.

O altă întrebare a făcut referire la aşteptările cadrelor didactice în privinţa investiţiilor pe care Ministerul Educaţiei Naţionale ar trebui să le facă. Astfel, 53% dintre repondenţi au spus că ar trebui făcute investiţii în materialele didactice, precum şi în dotarea unităţilor de învăţământ, 42% dintre angajaţi au spus că şi-ar dori ca MEN să acorde bani pentru cursurile de perfecţionare a cadrelor didactice, 14% dintre răspunsuri au indicat necesitatea manualelor şcolare, iar 5% aşteaptă ca MEN să investească mai mult în calitatea oamenilor din sistem şi în remunerarea acestora.

Sondajul a fost realizat în perioada 3 – 23 mai 2018, atât în mediul online, cât şi prin aplicarea unor chestionare direct în unităţile de învăţământ. În total, la sondaj au participat 5.628 de angajaţi din sistemul de educaţie: personal didactic, didactic auxiliar şi nedidactic. La acest sondaj au răspuns angajaţi din educaţie din: Arad, Bacău, Bihor, Călăraşi, Constanţa, Cluj, Galaţi, Harghita, Iaşi, Suceava şi Vrancea.