Întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul

Astăzi, 17.02.2021, a avut loc la sediul Guvernului României, o întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul Guvernului României, domnul Florin Cîțu, Ministrul educației, domnul Sorin Cîmpeanu, Secretarul de Continuare »

Structura anului școlar 2021-2022

Anul școlar 2021-2022 se structurează pe două semestre după cum urmează: Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021 – 22 decembrie 2021. În perioada 25 – 31 octombrie Continuare »

Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice!

În anul 2021 se repetă scenariul din anii 2009-2010? Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele Continuare »

Cifrele analizei ministrului de Interne arată dezastrul din educație

Trebuie să aibă loc tragedii, ca în sănătate, pentru ca Guvernul să investească în învățământ? 4.000 de clădiri, dintr-un total de peste 25.000 în care funcţionează unităţi școlare, fără autorizație de la Continuare »

Atenție mare la redeschiderea școlilor! Nu ne permitem nicio greșeală; costul plătit ar putea fi sănătatea copiilor și a colegilor noștri!

Redeschiderea unităților de învățământ începând cu data de 8 februarie 2021 va însemna revenirea la normalitate în cadrul sistemului de educație, dar totul trebuie gândit și făcut cu mare responsabilitate. Nu trebuie Continuare »

Corectarea Legii salarizării și a inechităților din sistemul public de pensii, principalele teme discutate de ministrul Muncii cu reprezentanții sindicatelor din educație

sursa: mmuncii.ro Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, a avut miercuri o întâlnire cu reprezentanții principalelor structuri sindicale din educație. O primă temă discutată cu partenerii sociali a vizat proiectul de Continuare »

FSLI salută decizia Ministerului Educației prin care este redus numărul de elevi la clasa a IX-a

Este una dintre măsurile pentru care federația noastră a militat ani la rândul și ne bucurăm că insistența noastră a dat roade, iar ministrul Sorin Cîmpeanu a dat dovada de receptivitate, conștient Continuare »

Consilierii școlari forțați să accepte un număr de elevi peste limita prevăzută de lege

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, federație la care ASI Suceava este afiliată, s-a adresat, în regim de urgență, Ministerului Educației pentru a clarifica numărul de elevi/preșcolari în raport de care se face Continuare »

Întâlnire de lucru cu ministrul educației. Probleme abordate

Astăzi, 7 ianuarie 2021, a avut loc la sediul Ministerului Educației (ME) o întâlnire a președinților celor trei federații reprezentative din învățământ: FSLI, FSE Spiru Haret și FNS Alma Mater, cu ministrul Continuare »

Austeritatea anunțată de Guvernul Cîțu îndeamnă la declanșarea acțiunilor de protest în educație

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele a peste 165.000 de salariați din învățământ, protestează față de politica de austeritate pe care noul Guvern al României se pregătește să o pună Continuare »

 

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a început protestele

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care reprezintă drepturile și interesele a aproximativ 178.000 de membri de sindicat – peste 60% din totalul salariaților din învățământul preuniversitar – anunță că, în zilele de 18 și 19 aprilie, între orele 15.00-17.00, un număr de 800 de membri vor picheta sediul Guvernului României, principalele nemulțumiri fiind:

1. Neaprobarea, de către Guvernul României, a proiectului Legii-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, elaborat pe baza Memorandumului aprobat de Prim-ministrul Dacian Cioloș în data de 12.01.2016. Proiectul propus de Ministerul Muncii, în urma discuțiilor dintre grupul interministerial și reprezentanții instituțiilor bugetare, urma să elimine actualele inechităţi şi dezechilibre din salarizarea personalului din sectorul public. Cu toate acestea, Guvernul Cioloș nu l-a înaintat Parlamentului spre adoptare! Actualul sistem de salarizare, mai ales pentru personalul din învățământ, este complet nemotivant, nu încurajează performanța profesională și nu atrage, către acest sector vital, tinerii cu vocație pentru meseria de dascăl.

2. Modul incorect de stabilire a costului standard per antepreșcolar/preșcolar/ elev, atâta timp cât se pleacă de la un „dat” al Ministerului Finanțelor Publice și nu de la nevoile reale de finanțare ale unităților de învățământ.

3. Inactivitatea factorilor de decizie în stoparea „fenomenului” de depășire a numărului de antepreșcolari/preșcolari/elevi la grupă/clasă, cu mult peste cel prevăzut de art. 63 din Legea educației naționale.

4. Nedecontarea, în integralitate, de către toate autoritățile publice locale, a cheltuielilor pentru naveta la şi de la locul de muncă a cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar de stat.

5. Creșterea alarmantă a numărului de agresiuni fizice și verbale asupra personalului didactic, săvârșite de către elevi și reprezentanții legali ai acestora; principala cauză o reprezintă inexistența unor dispoziții legale prin care personalul didactic să fie protejat împotriva unor astfel de acțiuni.

6. Neadaptarea conținutului programelor școlare la nevoile de formare ale elevilor și la cerințele de pe piața forței de muncă; programele pun accentul pe latura informativă a elevilor și mai puțin pe cea formativă, iar prin evaluare se urmărește, preponderent, ceea ce au reținut elevii și nu capacitatea lor de a aplica practic cunoștințele acumulate.

7. Inexistența dreptului legal al personalului didactic de predare cu o vechime efectivă în învățământ de cel puțin 34 de ani de a se pensiona la cerere, cu 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, fără diminuarea cuantumului pensiei.

8. Neadoptarea unor măsuri legislative care să conducă la depolitizarea funcțiilor de conducere din învățământ.

9. Supraîncărcarea activității desfășurate de către personalul nedidactic din unitățile de învățământ preuniversitar, generată de reducerile de posturi din anii anteriori, concomitent cu măsurile de suspendare a ocupării posturilor vacante/devenite vacante.

10. Lipsa autorizației sanitare de funcționare pentru mii de unități de învățământ.