Oferta de bilete de odihnă și tratament pentru anul 2020

Avem parteneriate cu unitățile hoteliere din stațiunile enumerate, astfel încât membrii noștri de sindicat să se bucure de condiții bune de cazare și prețuri avantajoase. Hotelurile sunt aceleaşi din oferta anilor trecuţi. Continuare »

Gala ”10 pentru folclor”, organizată sub egida ”Suceava, 632 de ani de atestare documentară”, a reunit zeci de artişti din toată ţara

Sursa: Monitorul de Suceava Spectacolul de final ”10 pentru folclor”, organizat sub egida ”Suceava, 632 de ani de atestare documentară”, a reunit joi, 13 februarie 2020, pe scena Casei de Cultură a Continuare »

Precizări privind stabilirea normei didactice de predare în anul școlar 2020-2021.

Ministerul Educației și Cercetării a emis o serie de precizări privind stabilirea norme didactice de predare pentru anul școlar 2020-2021. Precizari MEC Continuare »

A fost aprobat Centralizatorului privind disciplinele din învăţământul preuniversitar, inclusiv pentru definitivat – sesiunea 2020

Ordinul nr. 3092/2020 pentru aprobarea Centralizatorului privind disciplinele din învăţământul preuniversitar, domeniile şi specializările absolvenţilor învăţământului liceal pedagogic, postliceal şi superior, probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, Continuare »

Modificările propuse de FSLI la Legea educației naționale au fost aprobate azi de Senatul României

Astăzi, 10 februarie 2020, Senatul României a votat un proiect de lege, în care au fost inserate și câteva propuneri ale FSLI, cum ar fi: reducerea numărului de elevi la clasă, propunere care înseamnă Continuare »

 

Congres internațional FSLI – Cum privim dislexia?

În perioada 09 – 11 mai 2016, la sediul din Bulevardul Regina Elisabeta nr. 32, sector 5, București, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a organizat Congresul Internațional cu tema Adaptarea copiilor cu tulburări specifice de învățare în școlile din România: provocări și oportunități pentru actualele politici educaționale, abordând astfel, în premieră în țara noastră, o problemă complexă a sistemului românesc de învățământ preuniversitar, a cărei prezență, insuficient cunoscută sau insuficient asumată, creează mari neajunsuri, afectând deopotrivă elevi, părinți și cadre didactice.

Tulburările specifice de învățare – dislexia, disortografia, disgrafia, discalculia – nu reprezintă boli, așa cum, din păcate, se crede, ci particularități cognitive care au cauze neurologice, hormonale și ereditare. Nefiind o boală, este evident că aceste tulburări de învățare nu pot fi „vindecate” dar ele pot fi corectate. Pentru compensarea acestora, copiii au nevoie de sprijin specializat, de mult exercițiu, de metode și mijloace de intervenție remedială, de instrumente compensative și dispensative. Toate instrumentele de intervenție și specialiștii în domeniu nu le pot veni în ajutor copiilor dacă tulburările nu sunt rapid depistate și corect diagnosticate. Din acest punct de vedere, un rol extraordinar de important îl au părinții și profesorii, pentru că ei sunt cei care petrec cel mai mult timp cu copiii, având astfel șansa de a observa cel mai bine comportamentul, evoluția și performanțele lor.

Este foarte important, vital chiar, ca părinții copiilor cu tulburări specifice de învățare să accepte faptul că au copii oarecum diferiți de ceilalți copii, să înțeleagă faptul că nu este nimic rușinos în acceptarea acestor diferențe în perceperea, explorarea și înțelegerea realității. Cadrele didactice au și ele un rol foarte important în identificarea copiilor cu tulburări specifice de învățare și în efortul de a-i ajuta să progreseze prin mijloace specifice, individualizate. De aceea, formarea lor inițială și continuă trebuie să atingă cei mai înalți parametri în ceea ce privește calitatea.

Obiectivele Congresului Internațional au fost identificarea ideilor și a principiilor care vor sta la baza metodologiei care urmează a fi dată în aplicarea Legii nr. 6/2016, informarea și formarea părinților și a cadrelor didactice, care se confruntă tot mai frecvent cu copii cu tulburări de învățare, asigurarea șanselor egale la o educație de calitate pentru copiii cerințe educative speciale și implementarea metodelor inovative de depistare și tratare a tulburărilor specifice de învățare.

Prin organizarea acestui congres, F.S.L.I. a demonstrat, încă o dată, că este organizația profesională care se preocupă de toate problemele cu care se confruntă învățământul preuniversitar din România, că are o abordare constructivă, identificând problemele, oferind și soluții pentru rezolvarea acestora, că este organizația care nu doar vorbește ci și face.