APEL PUBLIC: Luați măsuri urgente de dotare a școlilor cu infrastructura necesară cursurilor online

FSLI: APEL PUBLIC către instituțiile statului: Luați măsuri urgente de dotare a școlilor cu infrastructura necesară cursurilor online; sistemul de învățământ riscă să se blocheze! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ atrage atenția Continuare »

Covid-19: Probleme care decurg din aplicarea Ordinului comun MEC/MS

Astăzi, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a înregistrat la Ministerul Educației și Cercetării  Adresa nr. 10108/17.09.2020 prin care atrage atenția asupra problemelor și neclarităților generate de ordinul comun MEC-MS. În același timp, Continuare »

Mesajul Președintelui FSLI cu ocazia deschiderii anului școlar 2020-2021

Dragi elevi, angajați din sistemul de educație și părinți, pregătiți-vă să fiți puternici! Va fi un an școlar dificil, cu multe obstacole și necunoscute, un an școlar fără precedent în țara noastră. Continuare »

A fost lansat Programul național de formare “Profesor în Online”

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), în calitate de Furnizor al Programului de formare “Profesor în Online”, împreună cu Digital Nation, în calitate de Furnizor al instrumentelor și metodologiei de formare în Continuare »

Testarea întregului personal din învățământul sucevean are iz electoral!

Intenția Primăriei Suceava de a testa, la început de an școlar, toți angajații din  învățământul preuniversitar din municipiu nu rezolvă problema siguranței din școli. O astfel de intenție naște multe întrebări. Cum Continuare »

 

Congres internațional FSLI – Cum privim dislexia?

În perioada 09 – 11 mai 2016, la sediul din Bulevardul Regina Elisabeta nr. 32, sector 5, București, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a organizat Congresul Internațional cu tema Adaptarea copiilor cu tulburări specifice de învățare în școlile din România: provocări și oportunități pentru actualele politici educaționale, abordând astfel, în premieră în țara noastră, o problemă complexă a sistemului românesc de învățământ preuniversitar, a cărei prezență, insuficient cunoscută sau insuficient asumată, creează mari neajunsuri, afectând deopotrivă elevi, părinți și cadre didactice.

Tulburările specifice de învățare – dislexia, disortografia, disgrafia, discalculia – nu reprezintă boli, așa cum, din păcate, se crede, ci particularități cognitive care au cauze neurologice, hormonale și ereditare. Nefiind o boală, este evident că aceste tulburări de învățare nu pot fi „vindecate” dar ele pot fi corectate. Pentru compensarea acestora, copiii au nevoie de sprijin specializat, de mult exercițiu, de metode și mijloace de intervenție remedială, de instrumente compensative și dispensative. Toate instrumentele de intervenție și specialiștii în domeniu nu le pot veni în ajutor copiilor dacă tulburările nu sunt rapid depistate și corect diagnosticate. Din acest punct de vedere, un rol extraordinar de important îl au părinții și profesorii, pentru că ei sunt cei care petrec cel mai mult timp cu copiii, având astfel șansa de a observa cel mai bine comportamentul, evoluția și performanțele lor.

Este foarte important, vital chiar, ca părinții copiilor cu tulburări specifice de învățare să accepte faptul că au copii oarecum diferiți de ceilalți copii, să înțeleagă faptul că nu este nimic rușinos în acceptarea acestor diferențe în perceperea, explorarea și înțelegerea realității. Cadrele didactice au și ele un rol foarte important în identificarea copiilor cu tulburări specifice de învățare și în efortul de a-i ajuta să progreseze prin mijloace specifice, individualizate. De aceea, formarea lor inițială și continuă trebuie să atingă cei mai înalți parametri în ceea ce privește calitatea.

Obiectivele Congresului Internațional au fost identificarea ideilor și a principiilor care vor sta la baza metodologiei care urmează a fi dată în aplicarea Legii nr. 6/2016, informarea și formarea părinților și a cadrelor didactice, care se confruntă tot mai frecvent cu copii cu tulburări de învățare, asigurarea șanselor egale la o educație de calitate pentru copiii cerințe educative speciale și implementarea metodelor inovative de depistare și tratare a tulburărilor specifice de învățare.

Prin organizarea acestui congres, F.S.L.I. a demonstrat, încă o dată, că este organizația profesională care se preocupă de toate problemele cu care se confruntă învățământul preuniversitar din România, că are o abordare constructivă, identificând problemele, oferind și soluții pentru rezolvarea acestora, că este organizația care nu doar vorbește ci și face.