Austeritatea anunțată de Guvernul Cîțu îndeamnă la declanșarea acțiunilor de protest în educație

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele a peste 165.000 de salariați din învățământ, protestează față de politica de austeritate pe care noul Guvern al României se pregătește să o pună Continuare »

Metodologia – cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare

Metodologia – cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare, anexă la O.M.E.C. nr. 5991/2020. Descarcă aici (*.pdf) Continuare »

Punctul de vedere al FSLI privind modificarea CIM

În contextul desfășurării activităților on-line, vă transmitem punctul de vedere al federației noastre privind modificarea contractelor individuale de muncă Descarcă documentul aici (pdf) Continuare »

Demersuri pentru acordarea sporului de ecran

Ministrul Educației și Cercetării trebuie să își amintească permanent: scopul muncii sale și obiectivele pe care le are trebuie să fie în folosul educației, deci și în folosul angajaților din acest sistem, Continuare »

Asistența la orele on-line trebuie anunțată în prealabil

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ s-a adresat Ministerului Educației și Cercetării solicitând să transmită precizări către inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ privind respectarea planificării inspecțiilor școlare de specialitate sau a Continuare »

Situațiile și raportările financiare vor fi transmise exclusiv în format electronic

A fost publicat în Monitorul Oficial OMFP nr. 2948/2020 privind transmiterea situaţiilor financiare trimestriale centralizate întocmite de instituţiile publice la 30 septembrie 2020 şi de modificare a Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.998/2019 Continuare »

Scrisoare deschisă adresată Președintelui României Klaus Iohannis

Astăzi, 20 octombrie 2020, a fost înregistrată la Administrația Prezidențială o scrisoare deschisă comună adresată Președintelui României Klaus Iohannis, privind promulgarea legii prin care se acordă stimulentul de risc angajaților din sistemul Continuare »

Raport publicat de Comisia Europeană: Situație comparativă privind salariile din educație

România se numără printre țările europene cu cele mai mici salarii pentru profesori, dar și cu cele mai mari creșteri salariale din ultimii ani, potrivit ultimului Raport Eurydice pe tema salarizării cadrelor didactice în Continuare »

Apel public către Guvern: Asigurați condiții pentru funcționarea școlii în mediul online!

Astăzi, 5 Octombrie 2020, zi în care se sărbătorește Ziua Mondială a Profesorilor, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ adresează un Apel public Guvernului României, prin care solicită asigurarea tuturor condițiilor necesare pentru Continuare »

5 octombrie 2020 – Mesajul Președintelui Federaței Sindicatelor Libere din învățământ

Dragi colegi, Anul acesta, Ziua Mondială a Profesorilor este pusă, fără voia noastră, sub semnul provocărilor și ne îndeamnă la găsirea unor soluții. 2020 este cu siguranță anul în care am trecut Continuare »

 

Congres internațional FSLI – Cum privim dislexia?

În perioada 09 – 11 mai 2016, la sediul din Bulevardul Regina Elisabeta nr. 32, sector 5, București, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a organizat Congresul Internațional cu tema Adaptarea copiilor cu tulburări specifice de învățare în școlile din România: provocări și oportunități pentru actualele politici educaționale, abordând astfel, în premieră în țara noastră, o problemă complexă a sistemului românesc de învățământ preuniversitar, a cărei prezență, insuficient cunoscută sau insuficient asumată, creează mari neajunsuri, afectând deopotrivă elevi, părinți și cadre didactice.

Tulburările specifice de învățare – dislexia, disortografia, disgrafia, discalculia – nu reprezintă boli, așa cum, din păcate, se crede, ci particularități cognitive care au cauze neurologice, hormonale și ereditare. Nefiind o boală, este evident că aceste tulburări de învățare nu pot fi „vindecate” dar ele pot fi corectate. Pentru compensarea acestora, copiii au nevoie de sprijin specializat, de mult exercițiu, de metode și mijloace de intervenție remedială, de instrumente compensative și dispensative. Toate instrumentele de intervenție și specialiștii în domeniu nu le pot veni în ajutor copiilor dacă tulburările nu sunt rapid depistate și corect diagnosticate. Din acest punct de vedere, un rol extraordinar de important îl au părinții și profesorii, pentru că ei sunt cei care petrec cel mai mult timp cu copiii, având astfel șansa de a observa cel mai bine comportamentul, evoluția și performanțele lor.

Este foarte important, vital chiar, ca părinții copiilor cu tulburări specifice de învățare să accepte faptul că au copii oarecum diferiți de ceilalți copii, să înțeleagă faptul că nu este nimic rușinos în acceptarea acestor diferențe în perceperea, explorarea și înțelegerea realității. Cadrele didactice au și ele un rol foarte important în identificarea copiilor cu tulburări specifice de învățare și în efortul de a-i ajuta să progreseze prin mijloace specifice, individualizate. De aceea, formarea lor inițială și continuă trebuie să atingă cei mai înalți parametri în ceea ce privește calitatea.

Obiectivele Congresului Internațional au fost identificarea ideilor și a principiilor care vor sta la baza metodologiei care urmează a fi dată în aplicarea Legii nr. 6/2016, informarea și formarea părinților și a cadrelor didactice, care se confruntă tot mai frecvent cu copii cu tulburări de învățare, asigurarea șanselor egale la o educație de calitate pentru copiii cerințe educative speciale și implementarea metodelor inovative de depistare și tratare a tulburărilor specifice de învățare.

Prin organizarea acestui congres, F.S.L.I. a demonstrat, încă o dată, că este organizația profesională care se preocupă de toate problemele cu care se confruntă învățământul preuniversitar din România, că are o abordare constructivă, identificând problemele, oferind și soluții pentru rezolvarea acestora, că este organizația care nu doar vorbește ci și face.