FSLI a transmis autorităților Rezoluția „INVESTIȚIA ÎN EDUCAȚIE, CÂȘTIG GARANTAT!”

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a adoptat în cadrul Conferinței Naționale, care a avut loc în perioada 16-18 noiembrie, Rezoluția „INVESTIȚIA ÎN EDUCAȚIE, CÂȘTIG GARANTAT!”, prin care solicită rezolvarea mai multor probleme Continuare »

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și-a ales noua conducere

În perioada 16-18 noiembrie 2017 a avut loc Conferinţa Naţională a Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ în cadrul căreia a fost aleasă noua conducere. Vă prezentăm mai jos lista membrilor Biroului Operativ Continuare »

Raportul de activitate al FSLI în perioada 2012-2017

Raportul de activitate al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ din perioada 2012-2017 a fost prezentat în Conferința de alegeri care a avut loc în perioada 16-18 noiembrie 2017. Raportul poate fi descărcat Continuare »

Primul ministru obligat să corecteze anomaliile Legii salarizării

Din dorința de a remedia anomaliile survenite prin aplicarea prevederilor Legii cadru nr. 153/2017, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a înaintat Domnului Prim-ministru Mihai Tudose o solicitare privind acceptarea unei discuții pe Continuare »

Salarizarea în sistem de plata cu ora trebuie să beneficieze de gradație de merit

Începând cu 1 septembrie 2017, pentru a justifica neluarea în calcul a gradaţiei de merit la plata cu ora, MEN afirmă că există dispoziţie expresă în art. 3 din Metodologia şi criteriile Continuare »

 

Salarizarea în sistem de plata cu ora trebuie să beneficieze de gradație de merit

Începând cu 1 septembrie 2017, pentru a justifica neluarea în calcul a gradaţiei de merit la plata cu ora, MEN afirmă că există dispoziţie expresă în art. 3 din Metodologia şi criteriile privind acordarea gradaţiei de merit personalului didactic din învăţământul preuniversitar de stat în sesiunea 2017, anexă la OMECS nr. 6161/2016, conform căruia „Gradaţia de merit se atribuie începând cu data de 1 septembrie 2017. Gradaţia de merit se calculează conform art. 264 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, raportat la norma didactica de baza conform actului de numire/transfer/repartizare.”

Se impune menţionat că art. 3 din Metodologia şi criteriile privind acordarea gradaţiei de merit personalului didactic din învăţământul preuniversitar de stat, sesiunea 2016, anexă la OMECS nr. 5557/2015 prevedea: „Gradaţia de merit se atribuie începând cu data de 1 septembrie 2016. Pentru fiecare candidat, gradaţia de merit se calculează conform art. 264 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, raportat la norma didactică de bază conform actului de numire/transfer/repartizare.”

Altfel spus, dispoziţiile art. 3 din cele două metodologii – sesiunea 2016 şi sesiunea 2017 sunt identice. De asemenea, începând cu 1 septembrie 2016 – în temeiul dispoziţiilor art. 8 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 31 alin. (2), (3) şi (8), art. 33 şi 34 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, conform căruia „Pentru personalul didactic de predare salarizat în sistem de plata cu ora, la calculul drepturilor salariale se vor utiliza numărul de ore aferent normei didactice de predare şi salariul de bază al funcţiei didactice de predare şi, după caz, îndemnizaţia de învăţământ special, gradaţia de merit, compensaţia pentru titlul ştiinţific de doctor şi indemnizaţia pentru localităţi izolate.”, la calculul drepturilor salariale care se cuvin personalului didactic salarizat în sistem de plata cu ora s-a utilizat şi gradaţia de merit de care beneficiază persoana.

Ori, în măsura în care se consideră că dispoziţiile H.G. nr. 582/2016, cu modificările şi completările ulterioare, produc efecte şi în prezent, nu există nici un impediment legal pentru care gradaţia de merit să nu se plătească personalului didactic de predare salarizat în sistem de plata cu ora.

Nu se poate afirma că un cadru didactic desfăşoară o activitate de predare-învăţare-evaluare performantă exclusiv pentru orele de predare care fac parte din norma didactică de bază, iar pentru orele efectuate în baza altui contract individual de muncă, cu timp parţial, cu fracţiune de normă şi pentru care este salarizat în sistem de plata cu ora, desfăşoară o activitate de predare „mai puţin performantă”.

Acest punct de vedere a fost înaintat Ministerului Educației Naționale în data de 5 octombrie 2017 prin Adresa FSLI nr. 687 și înregistrată la MEN sub nr. 10357.

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava va solicita convocarea în regim de urgență a Comisiei paritare de pe lângă ISJ Suceava și a Comisiei de Dialog Social – subcomisia învățământ de pe lângă Instituția Prefectului Județului Suceava pentru a demonstra ca s-a creat o nedreptate și a remedia problema. În caz contrar, vom fi nevoiți să ne apăram drepturile în instanță.