Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 21.03.2014

PREUNIVERSITAR

 

Peste 140 de infracţiuni comise de elevi în şcoli, în primul semestru

Peste 140 de infracţiuni au fost comise de elevi în şcoli, în primul semestru al anului şcolar 2013-2014, cele mai multe fapte fiind cele de lovire şi furt, au declarat joi, oficiali din Poliţia Capitalei. Potrivit surselor citate, în urma unei analize a Serviciului Prevenirea Criminalităţii, poliţiştii au constatat că cele mai multe conflicte între elevi apar în timpul pauzelor, de cele mai multe ori în urma unor discuţii contradictorii, scrie Mediafax. Poliţiştii au stabilit că elevii se bat şi în timpul orelor de sport, în curtea şcolii şi la sfârşitul orelor de curs. Din numărul total de fapte penale comise în şcoli, aproximativ 70 au fost loviri şi alte violenţe. O altă infracţiune des întâlnită în rândul elevilor este furtul. Poliţiştii Serviciului Prevenirea Criminalităţii susţin că cele mai multe furturi vizează telefoanele mobile. Acestea sunt furate, în principal, din vestiarele sălilor de sport, dar şi în timpul recreaţiilor, când mulţi elevi îşi lasă telefoanele în clasă, nesupravegheate. În primul semestru s-au înregistrat aproximativ 40 de astfel de furturi şi au fost întocmite, în plus, două dosare penale pentru însuşirea bunului găsit. Potrivit Poliţiei Române, în anul 2013, la nivel naţional, jumătate dintre faptele penale comise de elevi în şcoli au fost infracţiuni de furt. 240 de acte de violenţă în şcoli, anul trecut Cele mai multe tipuri de violenţe înregistrate în anul şcolar 2012 – 2013 au fost loviri (135), a precizat la începutul anului şcolar inspectorul general Constantin Trăistaru, la conferinţa de prezentare a raportului despre situaţia învăţământului din Capitală pentru anul şcolar 2012-2013, realizat de Inspectoratul şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB). În unităţile de învăţământ bucureştene au avut loc 60 de furturi, opt cazuri în care copiii au intrat în incinta şcolilor având asupra lor cuţite şi  chiar două cazuri în care s-au prezentat cu pistoale la şcoală, a mai spus Trăistaru. Cele mai multe cazuri de violenţă, în Sectorul 1 Cele mai multe cazuri de violenţă, 48, s-au înregistrat în sectorul 1. În sectorul 6 au fost 45, în sectorul 2 – 41, în sectorul 5 – 39, în sectorul 3 – 38, iar sectorul 4 – 33, potrivit raportului ISMB. Cele două cazuri de elevi veniţi la şcoală cu pistol au fost înregistrate în sectorul 6, a precizat inspectorul general şcolar, care a subliniat necesitatea unui regulament şcolar care să limiteze accesul copiilor în şcoală cu arme.

Sursa: Adevarul.ro

 

Târgul şcolilor şi grădiniţelor private din Bucureşti

Vineri, 21 martie, începând de la ora 11:00, se deschide târgul şcolilor şi grădiniţelor private „Bucharest School Fest”, la Băneasa Shopping City. Aflat la a doua ediţie, târgul reuneşte instituţii din învăţământul privat, alternativ şi multicultural din Bucureşti în perioada 21-23 martie. De asemenea, tot la târg, vor fi premiaţi elevi de excepţie din învăţământul privat în cadrul evenimentului Catalogul Olimpicilor. În total, peste 30 de expozanţi îşi vor prezenta oferta educaţională la târg. Printre aceştia se numără şi Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti (ICHB), şcoala privată care a dat cei mai mulţi olimpici internaţionali. Grădiniţe: • Grădiniţa Happy Children Academy • ADA Kindergarden • International School for Primary Education • Grădiniţa SmartKids • Grădiniţa ZECE • Şcoala primară Liberă Waldorf • Grădiniţa Butterfly • Grădiniţa Zori de Zi • The International School of Bucharest • Happy Angel Grădiniţă / Afterschool • Grădiniţa şi Şcoala primară Maria Kinder Kids • Montessori Kindergarten. Orizonturi libere Şcoli şi licee: • Liceul Teoretic Internaţional de Informatică Bucureşti (ICHB) • The Internationa School of Bucharest • Şcoala Privată Aletheea • Deutsche Schule Bukarest • Şcoala Primară Happy Children Academy • ADA School • International School for Primary Education • Şcoala SmartKdis • Şcoala Primară Liberă Waldorf • Şcoala Primară Butterfly • Grădiniţa şi Şcoala primară Maria Kinder Kids After School: • SmartKdis After School • Şcoala Primară Liberă Waldorf • Grădiniţa Butterfly Cursuri şi programe educaţionale: • British Council • IntegralEdu – consultanţă pentru educaţie secundară • Şcoala de flori, tabăra copilăriei tale • Tabere UMBA • Povestilă – colecţie de poveşti şi jocuri pentru copii • Fas TracKids • Oakadu.ro – magazin online de jucării • InfoSPEED

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Poliţist pentru o zi. Copiii de la şcoala Nicolae Titulescu, faţă în faţă cu oamenii legii

Elevi, profesori, dar şi zeci părinţi s-au întâlnit, joi cu poliţiştii călărăşeni, în curtea Şcolii Gimnaziale „Nicolae Titulescu”. Oamenii legii s-au prezentat în faţa asistenţei cu tehnica din dotare, cu maşinile pe care le folosesc în misiuni, dar şi cu armele şi laboratorul criminalistic. ”Poliţist pentru o zi” s-a intitulat activitatea desfăşurată de oamenii legii de la Compartimentul de Analiză şi Prevenirea Criminalităţii, Serviciului pentru Acţiuni Speciale, Biroului Ordine Publică Urban Călăraşi şi Serviciului Criminalistic Călăraşi. De departe, cea mai plăcută supriză pentru copii a fost întâlnirea cu Johny, câinele poliţist. Micuţii au fost impresionaţi de inteligenţa acestuia şi fiecare s-a întrecut în a se fotografia lângă cel mai destoinic poliţist. Riscuri şi responsabilităţi Oamenii legii au discutat cu copiii şi le-a explicat în ce constă muncă pe care o fac, dar şi ce riscuri, responsabilităţi şi satisfacţiile au atunci când sunt aleşi să plece în misiune. „Acţiunea poliţiştilor a vizat apropierea de societatea civilă – comunitatea călărăşeană şi crearea unui cadrul de transparenţă instituţională, fiind, 21 martie a.c., în zona centrală a Oraşului Lehliu – Gară se vor desfăşura activităţi similare, de informare şi prezentare a tehnicii din dotarea poliţiei, prin organizarea de standuri expoziţionale”, a anunţat Mihaela Stan, purtător de cuvânt al IPJ Călăraşi.

Sursa: Adevarul.ro

 

Tinerii din Galaţi, invitaţi la concurs: „Colorează-ţi viaţa altfel… fără droguri”

Antrenarea populaţiei şcolare în activităţi prin care elevii să-şi exprime prin diverse forme opinia şi atitudinea faţă de consumul de alcool, tutun şi droguri, inclusiv SNPP, conştientizând în acest fel şi consecinţele negative asociate acestuia, a devenit o prioritate pentru Centrul Antidrog Galaţi. Potrivit unui studiu, consumul de droguri ilicite de-a lungul vieţii în rândul adolescenţilor de 16 ani din România este de 10la sută, situându-se cu opt procente sub media europeană înregistrată, de 18 procente. Comparativ însă cu studiul anterior, la nivel naţional, se remarcă o dublare a prevalenţei consumului de droguri ilicite de-a lungul vieţii – 10% în 2011, faţă de 5% în 2007. Aşa se face că a fost lansat concursul „Mesajul meu antidrog”, un proiect naţional de tradiţie al Agenţiei Naţionale Antidrog, fiind implementat în fiecare an şcolar. Anul acesta a ajuns acum la cea de-a noua ediţie şi are sloganul „Colorează-ţi viaţa altfel… fără droguri!” La nivel local, specialiştii Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Galaţi vor implementa activităţile proiectului în liceele şi şcolile gimnaziale din judeţul Galaţi, atât din mediul urban cât şi din mediul rural. Scopul activităţilor îl constituie menţinerea la un nivel scăzut a consumului de droguri precum şi reducerea cazurilor de noi consumatori în rândul populaţiei din învăţământul preuniversitar (gimnazial şi liceal). Beneficiarii direcţi ai acestui proiect sunt elevii, iar beneficiari indirecţi sunt profesorii, familiile elevilor, prietenii tinerilor, societatea în general. La faza judeţeană a concursului vor fi acordate premiile I, II şi III pentru fiecare dintre cele cinci secţiuni, iar la faza naţională se vor promova lucrările care au obţinut locul I la nivel judeţean. Excepţia o constituie secţiunea „sport”, care se va derula doar la faza judeţeană. „Concursul naţional „Mesajul meu antidrog” reprezintă un cadru adecvat de manifestare a copiilor şi tinerilor cuprinşi într-o formă de învăţământ gimnazial sau liceal şi va contribui, alături de celelalte activităţi de acest gen, la formarea de convingeri de viaţă sănătoase în rândul acestui segment de populaţie”, crede şefa Centrului Antidrog Galaţi, Cristina Chelban. Detalii despre acest concurs se pot găsi la sediul Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Galaţi sau pe site-ul instituţiei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Jandarmii brăileni îi învaţă pe elevi cum să evite faptele antisociale

În cadrul campaniei naţionale de informare, prevenire şi dialog social „Jandarmeria pe înţelesul tuturor”, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Brăila a organizat, în cursul zilei de miercuri, 19 martie, o întâlnire cu elevi din clasele a V-a şi a VIII-a din şcolile gimnaziale Cazasu şi Romanu. Sub genericul „Stop violenţei şi discriminării în şcoli”, lucrători din cadrul Jandarmeriei Brăila le-au prezentat elevilor, pe înţelesul lor, misiunile Jandarmeriei, importanţa şi locul acestei arme în cadrul forţelor de ordine publică. Au fost aduse în discuţie faptele de natură penală şi contravenţională cele mai întâlnite în mediul şcolar. Elevii au exemplificat principalele forme de violenţă cu care s-au confruntat şi au identificat împreună cu jandarmii principalele cauze care generează astfel de forme de manifestare. Jandarmii au pus accent pe prevenirea faptelor antisociale, oferindu-le copiilor soluţii practice pentru realizarea acestui scop. La finalul întâlnirilor, elevii au putut vedea şi o parte din dotarea jandarmilor care execută misiuni zilnice de ordine publică.

Sursa: Adevarul.ro

 

RECITATIO: Elevii sătmăreni se vor întrece la recitarea poeziilor preferate

Liceenii sătmăreni se vor întrece vineri în recitările poeziilor preferate ale autorilor sătmăreni, la cea de-a VIII-a ediţie a concursului de recitări din lirica poeţilor sătmăreni, “Recitatio”. Vineri, 21 martie 2014, ora 16:00, la Filarmonica „Dinu Lipatti”, Consiliul Judeţean împreună cu Centrul Judeţean pentru Promovarea şi Conservarea Culturii Tradiţionale şi Biblioteca Judeţeană Satu Mare cu sprijinul Asociaţiei Scriitorilor de Nord-Vest organizează a VIII-a ediţie a evenimentului Recitatio, concursul de recitări din lirica poeţilor sătmăreni. În urmă cu şapte ani la iniţiativa scriitorilor: Felician Pop, Robert Laszlo, Vasile Rus şi Aurel Pop s-a luat hotărârea de a organiza o acţiune prin care să se aducă în atenţia publicului sătmărean, creaţia poeţilor sătmăreni. În acest sens s-a organizat concursul de recitări din lirica poeţilor sătmăreni „RECITATIO”, aflat în acest an la cea de-a VIII-a ediţie. An de an participarea elevilor din şcolile municipiului şi judeţului Satu Mare a fost în centrul atenţiei atât în rândul dascălilor, dar mai ales al elevilor.  Numărul acestora de fiecare dată a crescut atât numeric dar mai ales din punct de vedere al interpretării de către elevi a creaţiilor poeţilor sătmăreni. În fiecare an manifestarea a fost  mediatizată  prin afişe, invitaţii, prin spaţiul virtual (internet), fapt realizat şi în acest an. Juriul format din personalităţi de specialitate au „cântărit” prestaţia fiecărui concurent, răsplătit prin premii constând în diplome, bani şi cărţi ale scriitorilor sătmăreni. La fiecare ediţie am fost onoraţi de prezenţa oficialităţilor judeţene şi municipale. De fiecare dată în cadrul manifestării şi-au adus contribuţia artişti locali (folk, muzică clasică, muzică populară), contribuind astfel la buna desfăşurare a manifestării. Liceenii sătmăreni se vor întrece vineri în recitările poeziilor preferate ale autorilor sătmăreni. Momentele muzicale din cadrul concursului vor fi asigurate de George Negrea, care va interpreta muzică folk şi de grupul ”Românaşul” cu un recital de muzică populară.

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO Ziua Fericirii, sărbătorită cu zâmbetul pe buze

40 de elevi ai Colegiului Naţional „Gheorghe Şincai“ au celebrat Ziua Internaţională a Fericirii într-o manieră inedită, în Baia Mare. Aceştia au realizat un videoclip, pentru piesa „Happy” a lui Pharrell Williams, pe care l-au lansat în cadrul unui proiect pus la cale de elevii clasei a 10-a D. Evenimentul a cuprins şi un concurs de desene, unde fiecare elev a putut să exprime ce înseamnă pentru el fericirea. Dacă ar fi să ne luăm după „operele“ liceenilor, fericirea implică un borcan de cremă de ciocolată, un pat, muzică bună sau câţiva prieteni pe care să îi ai aproape. „Astăzi, cu ocazia Zilei Internaţionale a Fericirii, atestată de ONU în 2012 am organizat un proiect la nivelul liceului, care a inclus un concurs, «What is happiness for me», în care le-am cerut colegilor noştri să ilustreze ceea ce înseamnă fericirea pentru ei. De asemenea, urmând modelul lui Pharrell Williams am continua fenomenul «Happy» şi am filmat 40 de şincaişti manifestându-şi fericirea”, a declarat Cristian Paşca, unul dintre organizatori. În ceea ce priveşte videoclipul „Happy in Şincai“, elevii au spus că au lucrat intens pentru realizarea lui, iar rezultatul a fost pe măsura aşteptărilor. La realizarea acestuia au participat 40 de elevi, fiind filmat în diferite zone ale colegiului.

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO „International Day of Happiness” a fost marcată la Satu Mare printr-un flash mob şi free hugs

Consiliul Judeţean al Elevilor (CJE) au organizat azi în Satu Mare un eveniment marca “Happy day”, desfăşurând activităţi nonformale pentru copiii şi tinerii sătmăreni cu ocazia „International Day of Happiness, zi proclamată de către Organizaţia Naţiunilor Unite a se celebra pe tot mapamondul. Astăzi toată lumea a fost cu zâmbetul pe lume, cel puţin sătmărenii care au fost prezenţi în jurul amiezii pe platoul din centrul municipiului Satu Mare, unde a fost marcată Ziua Fericirii, aşa cum se cuvine. Pe ritmurile piesei Happy, sute de elevi au oferit free hugs şi au strigat în gura mare “fericire” şi nu o singură dată. Iniţiativa a fost a Consiliului Judeţean al Elevilor şi a fost primită cu entuziam de sute de elevi. Programul a cuprins o serie de activităţi interesante. Organizatorii au pregătit un flashmob şi totodată au amenajat “Standul fericirii”. unde sătmărenii au fost invitaţi să facă poze. Ba mai mult, cei care au dorit au putut lăsa un mesaj pe “Peretele zâmbetelor”.

Sursa: Adevarul.ro

 

Reprezentanții editurilor nu știu nici acum ce trebuie să conțină manualele școlare

Tema manualelor școlare devine din ce în ce mai disputată atât de către Ministerul Educației cât și de reprezentanții editurilor care nu sunt siguri de conținutul cărților. Ministrul Remus Pricopie susține că editurile au avut mai bine de un an să-și pregătească ofertele pentru cărțile care ar trebui să ajungă pe băncile elevilor în această toamnă. De cealaltă parte, însă, cei care ar trebui să facă manualele acuză ministerul Educației că a ținut ascunse criteriile de selecție și că a anunțat pornirea licitației la o săptămână după lansare. Reprezentanții editurilor spun că nu știu nici acum ce ar trebui să conțină manualele. În 14 martie, Ministerul Educației anunța public începerea licitațiilor pentru noile manuale pentru clasele întâi și a doua. „Evident că șase săptămâni este un termen nerealist, dar nu vorbim de șase săptămâni, vorbim de un an și trei sau patru luni până la data la care se depun manualele. Dacă nu mă înșel, pe 2 iunie”, susține Remus Pricopie, ministrul Educației. Pe de altă parte, Mihail Penescu, președintele Uniunii Editurilor de Manuale, afirmă că documentul care stabilește regulile de licitație, regulile de selecție a manualelor, „este aparent semnat în 22 noiembrie 2013”. „Ministerul l-a ținut secret. Nu l-a publicat până acum o săptămână. Ne lasă tot timpul sentimentul că sunt niște companii protejate. Companii care trebuie să știe dinainte ce trebuie făcut și cum trebuie făcut”, adaugă el. Ministrul Educației crede însă că nemulțumirile editurilor sunt de altă natură. „Un manual dacă are o greșeală este refuzat. Această regulă nu exista înainte și cred că sunt supărați anumiți oameni. Manualul nu mai primește o aprobare nelimitată. Actualele manuale au fost aprobate fără termen, de- aia avem manuale de 12 ani, de 14 ani. Noi în continuare ne învecinăm cu Iugoslavia”, spune ministrul Remus Pricopie.„Ne acuză pe noi că nu am făcut manuale mai moderne. Păi ministrul este singurul care poate să aprobe un manual de școală. Ministerul Educației a făcut ultima avizare de manuale în 2006 pentru clasa a XII-a. La clasa a V-a, avizarea s-a făcut în 1996”, dă replica președintele Uniunii Editurilor de Manuale, conform digi24.ro. În luna iulie ar urma să fie anunțați câștigătorii licitației, iar până pe 15 septembrie manualele trebuie să fie tipărite și să ajungă la elevi.

Sursa: Curentul.ro

 

Dezbatere interactiva la Sibiu

LIVE VIDEO vineri, 10:15-13:00: Oportunitati pentru tineri: educatie, cultura si locuri de munca – care este rolul Parlamentului European? Adresati intrebari euro-parlamentarilor Euro-parlamentarii prezenti la Sibiu vor raspunde intrebarilor tinerilor si altor cetateni, participanti la dezbaterea interactiva „Rolul Parlamentului European in problematica oportunitatilor pentru tineri: educatie, cultura si locuri de munca”, organizata de Biroul Parlamentului Europea in Romania, vineri, 21 martie. Puteti adresa intrebari folosind formularul de comentarii de la finalul articolului. O premieră în România, acest eveniment face parte dintr-o serie de patru dezbateri interactive, transmise live prin Internet, cu întrebări adresate de către cetățeni invitaților prezenți la eveniment. Pentru Uniunea Europeana si statele membre, combaterea si diminuarea somajului reprezinta una dintre provocarile majore in perioada de criza post-financiara. In prezent, peste 5,5 milioane de persoane sub 25 de ani nu au un loc de munca. Rata somajului in randul tinerilor ajungea la 23,2% in decembrie 2013, potrivit European Parliamentary Research Service. La dezbatere vor participa membri ai Parlamentului European, din principalele grupuri parlamentare, reprezentanți ai autoritatilor locale și centrale în teritoriu, la cel mai înalt nivel instituțional, experți, redactori-șefi și editori ai unor publicații și instituții media regionale și locale, jurnaliști și alti reprezentanți ai organizațiilor naționale, regionale și locale relevanți pentru dezbaterea europeană. Intervenţii ale Membrilor în Parlamentul European, prezenți la eveniment: • Cătălin IVAN, Membru al Parlamentului European, Şef al Delegației Române (PSD), Grupul Alianţei Progresiste a Socialiştilor şi Democraţilor (S&D): „Utilizarea noilor tehnologii în educaţie pentru combaterea şomajului” • Theodor Dumitru STOLOJAN, Membru al Parlamentului European, Şef al Delegaţiei Române (PDL), Grupul Partidului Popular European (PPE). „Tinerii şi refocalizarea politicilor europene” • Iuliu WINKLER, Membru al Parlamentului European, Grupul Partidului Popular European (PPE). „Programul Erasmus pentru tinerii întreprinzători” • Renate WEBER, Membru al Parlamentului European, Grupul Alianţei Liberalilor şi Democraţilor pentru Europa (ALDE), PNL: intervenţie înregistrată video: „Iniţiativele Uniunii Europene pentru sprijinul tinerilor: o prioritate absolută” Adresati intrebari la tema pentru invitatii dezbaterii. In masura timpului, cele mai interesante intrebari vor primi raspuns in timpul dezbaterii. La celalte intrebari invitatii vor raspunde ulterior, intr-un interval de timp rezonabil. Nota redactiei: Pentru coerenta si relevanta discutiei, nu vor fi validate comentariile care nu contin intrebari, care nu se refera la temele anuntate sau care constau in atacuri la persoana.

Sursa: Hotnews.ro

 

Rechizitele nevoiașilor zac în depozit din cauza indolenței autorităților și a nepăsării

Mii de caiete, ustensile de scris, ghiozdane sau blocuri de desen – toate zac în depozitele Inspectoratului Şcolar Timiş. În acest timp, copiii care provin din familii cu probleme financiare nu au strictul necesar şi nici nu îşi permit să îşi cumpere rechizite. Şi nu este pentru prima dată când în Timiş rămân nedistribuite pachetele gratuite. Aproape 1.000 de pachete de rechizite pentru clasa I, 1200 pentru clasele II-IV și alte aproape 900 de seturi pentru clasele V-VIII. Sunt pachete cu caiete, ghiozdane şi penare cu creioane sau carioca. Toate stau în depozitul Inspectoratului Şcolar, pentru că, în multe cazuri, părinţii cu probleme financiare nu întocmesc dosare pentru ca elevii să primească gratuit rechizitele. Pentru că, fie le e ruşine, fie nu obţin adeverinţele necesare de la primării, pentru că, la fel, din cauza lipsei banilor, nu îşi plătesc impozitele. ”Sunt estimările făcute mai mari pentru că cei de la Bucureşti nu ştiu exact numărul celor care vor beneficia de aceste rechizite. Nu îşi fac dosare, unii din cauza faptului că trebuie să meargă la primării pentru adeverinţa, alţii le e ruşine sau au dosare incomplete”, ne-a declarat Elena Ujica, reprezentant ISJ Timiş. Aflăm că… ”Ruşinea persistă încă la noi”, – Credeţi că le e ruşine? ”Mai mult ca sigur”, – Dar, totuşi, copiii au de suferit. ”Da, asupra copiilor se resfrânge tot. Ar trebui să primească rechizite gratuite, că de aceea şcoala e gratuită”, ”Învăţătorii ar trebui să ia atitudine. Învăţătorii dacă ştiu chestia asta trebuie să meargă la inspectorat, părinţilor nu are de ce să le fie ruşine pentru că asta e situaţia. Şi aşa trebuie luat atitudine”, ”Niciodată nu e prea târziu, măcar le pot folosi în decursul anului următor, că probabil aceeaşi întârziere o să fie”. Iar directorii şcolilor unde sunt mulţi copii nevoiaşi recunosc că există numeroase pachete de rechizite care se întorc în depozitele Inspectoratului şcolar, pentru că nu reuşesc să le distribuie. ”Mai mult de jumătate dintre elevi primesc rechizite, bineînţeles că trebuie să respecte anumite criterii în ceea ce priveşte prezenţa la cursuri, media la purtare, să nu rămână corigenţi. Rechizitele care rămân de obicei sunt returnate la magazia Inspectoratului Şcolar şi sunt distribuite anul următor”, ne spune Marius Schneider, director al Şcoalii Generale Nr.1 Timişoara. ”Eealitatea fizică o constatăm totdeauna cu prima zi de şcoală şi, de fiecare dată, există o diferenţă în defavoarea acestor rechizite şcolare, dar până la urmă vom reglementa această situaţie. Noi, când vom lansa licitaţia pentru 2014, vom ține cont de rezerva de rechizite pe care o avem şi încercăm să scăpăm de surplus”, afirmă Francisc Halasz, inspector şcolar general ISJ Timiş. Pentru anul şcolar viitor, Ministerul Educaţiei a aprobat peste 250.000 de lei pentru cumpărarea a aproximativ 13.000 de pachete de rechizite.

Sursa: Evz.ro

 

Ziua Altfel la Antena 1

În cadrul “Săptămânii Altfel”, Antena 1 organizează o competiţie prin care elevii claselor V-VIII pot veni în vizită la redacţia Observatorului, la platourile “Neatza cu Răzvan şi Dani” şi “Te Cunosc de Undeva!”.  Pentru a participa la “Ziua Altfel la Antena 1”, cei interesaţi se pot înscrie pe http://observator.tv/ziua-altfel/ până pe data de 26 martie. Competiţia se desfăşoară în perioada 20 martie – 3 aprilie, în două etape:  înscriere şi voting. Clasele care primesc numărul cel mai mare de voturi vor avea ocazia să îi întâlnească pe jurnaliştii şi vedetele Antenei 1 pe data de 10 aprilie.

“Tinerii vor avea ocazia să vadă în primul rând că show-ul Te Cunosc de Undeva! funcţionează pe acelaşi principiu ca şi şcoala: Avem mai mulţi coordonatori (adică un fel de profesori) care studiază îndeaproape toate detaliile importante pe care noi trebuie să le înţelegem şi ulterior să le aplicăm. Avem şi concurenţi (adică elevi) care învaţă ediţie de ediţie ceea ce ruleta (profesoara supremă ) le oferă. Iar la final aceştia primesc note pe măsura priceperii lor!”, spune Alina Puşcaş, prezentatoarea “Te cunosc de undeva!”.

“Aştept cu nerăbdare Ziua Altfel la Antena 1. Elevii sunt foarte curioşi şi ne pun o mulţime de întrebări.  Ne pregătim să le arătăm platoul Observatorului, dar şi regia de emisie şi redacţia. Toţi elevii care au trecut pe la noi, au plecat dorind să devină prezentatori”,  afirma Mihaela Călin. Prezentatoarea Observatorului este si trainer în cadrul IMA KIDS, cursul de vară oferit de Intact Media Academy pentru copii. Jurnaliştii Observator îi aşteaptă pe elevi pentru a le dezvălui secretele meseriei lor. Pe juratii show-ului, dar si pe prezentatorii Alina Puşcaş şi Cosmin Seleşi îi vor întâlni în timpul filmărilor pentru un nou episod din “Te Cunosc de Undeva!”, iar Răzvan şi Dani îi aşteaptă în platoul de la Neatza. Pe parcursul vizitei, elevii vor fi însoţiţi de echipa din producţie care le vor povesti pas cu pas ce se întâmplă în spatele camerelor de luat vederi. Va fi o zi plină de întâlniri, surprize şi poze! Mai multe detalii aici http://observator.tv/ziua-altfel/

Sursa: Jurnalul.ro

 

Copii mici cu carii multe. 75% dintre copiii sub 13 ani au carii pe dinţii temporari, 4 din 10 au carii pe dinţii definitive

75% dintre copiii sub 13 ani au carii pe dinţii temporari, 4 din 10 copii au carii pe dinţii definitivi, iar 90% dintre aceste carii nu sunt tratate, arată cel mai recent studiu privitor la sănătatea orală a copiilor, derulat de studiul  “Zâmbeşte România”, anul trecut. Acelaşi studiu mai indică şi faptul că 38% dintre copii au placă dentară microbiană semnificativă, ceea ce este un indicator al precarităţii igienei orale. Medicii dentişti avertizează că placa dentară favorizează apariţia cariilor şi a problemelor gingivale. În privinţa consumului de produse de igienă orală, studiul indică o creştere în zonele rurale şi o scădere în cele urbane, iar la nivel naţional se observă că este folosită, în medie, aceeaşi periuţă de dinţi aproximativ doi ani. Trebuie subliniat că, în unele localităţi rurale, sunt persoane care îşi spală dinţii şi zece ani cu aceeaşi periuţă. Incidenţa ridicată a cariilor atât în cazul dinţilor temporari, cât şi al celor definitivi arată că românii încă nu au acel comportament de prevenţie, ceea ce presupune educarea cu privire la regulile esenţiale pentru o igienă orală corectă. De asemenea, procentele alarmante privitoare la cariile netratate din ambele tipuri de dinţi indică o profundă necunoaştere a faptului că acestea sunt surse de alte boli severe. “Profilul stării de sănătate orală al şcolarilor arată că leziunile carioase şi anomaliile dento-maxilare rămân în continuare o problemă majoră de sănătate publică. Sunt necesare în continuare eforturi susţinute pentru tratarea cariilor, prevenirea apariţiei celor noi, inclusiv prin sigilări, încurajarea şi educarea elevilor pentru o igienă orală corectă, folosirea produselor auxiliare pentru evitarea apariţiei cariilor în zone predispuse, precum şi iniţierea tratamentelor ortodontice precoce”, avertizează conf. univ. dr. Adina Dumitrache. Apariţia cariei este facilitată de microbii sau bacteriile din placa dentară, de unele alimente în special dulciuri, precum şi de calitatea smalţului şi a dentinei. În privinţa metodelor de profilaxie, respectiv cele care ar trebuie exersate începând din primii ani de viaţă, specialiştii pun pe primul loc periajul zilnic, dimineaţa şi seara, şi folosirea individuală şi schimbarea periuţei de cel puţin patru ori pe an.  Studiul “Zâmbeşte România” pentru evaluarea stării de sănătate orală la populaţia şcolară din România a fost realizat pe un grup de 6.786 de elevi cu vârste între 5 şi 13 ani, din Bucureşti, Iaşi, Constanţa, Timişoara, Cluj, Oradea, Craiova şi a fost coordonat de conf. Mihaela Adina Dumitrache, UMF “Carol Davila”.

Sursa: Jurnalul.ro

 

Invitatii Ziare.com Stefan Vlaston: Sistemul Standardizat de Evaluare in Educatie, pentru evaluarea elevilor

Foarte multe neajunsuri in invatamantul romanesc provin din absenta unui sistem unitar, standardizat, pentru evaluarea performantei elevilor. • Nu avem o radiografie clara a evolutiei si nivelului atins de sistemul nostru de invatamant. • Nu putem evalua obiectiv performanta profesorilor, scolilor, managerilor din educatie. • Nu avem un criteriu pentru salarizarea diferentiata a profesorilor si managerilor, functie de performanta si rezultatele muncii. • Diplomele emise nu reprezinta garantia competentelor achizitionate de absolventi. • Nu avem garantia ca examenele de admitere si de absolvire sunt corecte si necontaminate de fraude.

Chiar si numai aceste obiective urgente ar face necesara elaborarea cu prioritate a unui sistem standardizat, unitar la nivel de tara, pentru evaluarea performantelor elevilor. La prima vedere lucrurile pot sa para pe dos. Este nevoie de un nou curriculum si abia apoi sistemul de evaluare bazat pe acesta. Totusi, schimbarea curriculara presupune mai degraba adecvarea bazinelor de itemi standardizati, doar o mica parte a proceselor de inventare a Sistemului Standardizat de Evaluare in Educatie (SSEE). Adaptarea bazinelor de itemi la un nou context curricular este mai simpla decat se crede si presupune doar eliminarea unor itemi si adaugarea altora. Aplicatiile informatice aflate la baza SSE SSEE se bazeaza pe aplicatii informatice puternice, usor de pus in opera acum, cand informatica a explodat, pur si simplu. Este vorba de generarea unor teste tip grila, personalizate, similare dar nu identice, pe materii, ani de studii, examene de absolvire sau intrare la liceu si facultate. La toate materiile, inclusiv gramatica, dar cu exceptia comunicarii, unde se mentine o evaluare clasica. Testarile sunt de doua categorii, predictive si sumative, adica de inceput de an scolar si sfarsit de an. Evaluarea testelor este de asemeni informatizata. Aplicatiile sunt gestionate de Centrul National de Evaluare (CNE), la care se si trimit rezultatele in timp real si care comunica apoi rezultatele scolilor si subiectilor evaluarii. Operarea propriu-zisa a testarii poate fi realizata in scoli si de catre secretarii si informaticienii unitatilor scolare. Identificarea subiectilor supusi testarii se face prin cod de bare, asa incat nici operatoii sa nu stie cui apartine un astfel de test. Bazinele de itemi

Aplicatiile informatice genereaza testele pe baza unor bazine de itemi, standardizati si unitari la nivel de tara. Acestea au caracter deschis, in sensul ca profesorii propun si „urca” itemii pe care-i considera potriviti, sub rezerva aprobarii lor de catre moderatorul de disciplina. Profesorii beneficiaza de puncte in perfectionarea continua, functie de subiectele trimise in bazinele de itemi, precum si premii in bani pentru cei mai productivi. Itemii trebuie sa aiba obligatoriu si caracter aplicativ, interdisiciplinar, si sa fie generatori de invatare continua. Aplicatiile preiau aleatoriu subiecte din aceste bazine si genereaza testele grila corespunzatoare.

Progresul scolar Progresul scolar al elevilor unui profesor, al unei clase sau scoli, reprezinta diferenta intre media testelor elevilor unui profesor, la sfarsit si inceput de an scolar. Corespunzator pentru elevii unei clase sau scoli. Toate calculele se fac informatizat la CNE, se comunica apoi celor interesati si se fac publice, sistemul fiind transparent. Progresul scolar poate sta la baza salarizarii profesorilor, managerilor, avansarii in grade didactice si functii, premiilor si bonusurilor acordate. Punerea in miscare a motorului motivarii salariale este principala parghie pentru cresterea performantei profesorilor si managerilor. Ce trebuie sa faca Ministerul Educatiei 1. Sa elaboreze Caietul de Sarcini pentru SSEE si sa lanseze licitatia. 2. Sa deschida bazine de itemi pentru fiecare disciplina si sa nominalizeze moderatorii pe discipline. 3. Sa elaboreze brosura de instructiuni privind „mobilarea” bazinelor de itemi. 4. Sa elaboreze brosura cu instructiunile de folosire a sistemului. Au fost realizate aplicatii informatice mai complicate si delicate, in comparatie cu aceasta. Daca Ministerul doreste adevarul, si nu mistificarea, ipocrizia si minciuna, ar trebui sa treaca urgent la construirea acestui sistem care nu presupune resurse financiare deosebite.

Sursa: Ziare.com

 

UNIVERSITAR

 

Lista Universităţilor de Stat unde studenţii au abandonat facultatea în ultimii şase ani în proporţie de aproape 40%. Care sunt cauzele

Aproape 40% dintre studenţii care s-au înmatriculat în anul I acum trei-şase ani şi care urmau să termine facultatea în 2013 au abandonat studiile, potrivit datelor obţinute de Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR), care prezintă şi situaţia abandonului la fiecare din 20 de universităţi de stat care au răspuns la solicitarea lor. Unii studenţi au abandonat universitatea în anul I de studii, alţii în anul II, alţii în ultimul an, totalul fiind de aproximativ 40%, potrivit ratei de abandon pentru ciclul licenţă, aferentă fiecarei universităţi care a oferit răspuns solicitării ANOSR. Astfel, potrivit cifrelor, una dintre universităţile cu cea mai mare rată de abandon universitar la ciclul de licenţă în ultimii şase ani cumulaţi este Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi. Motivul? Studenţii îşi găsesc un serviciu, îngheaţă anul universitar sau constată pe parcurs că nu au chemare pentru specializarea pe care o studiază şi se reprofilează, spun reprezentanţii universităţii. „O parte dintre ei îşi găsesc de lucru, deci intră pe piaţa muncii, unii întrerup studiile şi se întorc după o vreme. De asemenea, trebuie luat în calcul şi că 80% din locurile universităţii sunt la taxă şi sunt tineri care nu îşi mai pot plăti taxele, fiind nevoiţi să renunţe. O altă categorie de studenţi care renunţă la studii sunt cei care nu au fost îndrumaţi bine în alegerea facultăţii şi s-au reorientat”, a spus pentru adevărul.ro prorectorul Universităţii „Gh. Asachi”, Niculai Seghedin. El a mai explicat că universitatea are în jur de 10.000 de studenţi în toţi cei patru ani de studiu la Licenţă şi că rata abandonului este mai mare în primul an de facultate. „Absobţia pe piaţa muncii a absolvenţilor noştri este de 90%”, a mai spus acesta. Aproape 1.000 de studenţi, exmatriculaţi anul trecut la ASE Şi la Academia de Studii Economice din Bucureşti (ASE), abandonul şcolar este cel mai mare în primul an de studii la Licenţă. Spre exemplu, anul trecut s-au retras în primul semestru din anul I de studiu, 189 de studenţi, iar în anul universitar 2013-2014, s-au retras până acum 64 de studenţi, potrivit datelor furnizate adevarul.ro, de ASE. Prin comparaţie, dintre studenţii din al doilea an de studii, doar opt, respectiv patru au abandonat facultatea anul trecut şi anul acesta. „În anul universitar 2012-2013, au fost exmatriculaţi în total 995 studenţi pentru neîndeplinirea condiţiilor regulamentare de promovare dintr-un an în altul. Majoritatea celor care au fost exmatriculaţi pentru motivul enunţat mai sus sunt studenţii din anul I – studii universitare de licenţă (aproximativ 87%). Cifrele sunt mult mai mici în cazul studenţilor promovaţi în anul II la studii universitare de licenţă aproximativ 8%. Pentru programele de studii universitare de licenţă, rata de absolvire în sesiunea iulie 2013 a fost în procent 85,28%, la programele organizate la forma de învăţământ Zi, în raportare luându-se în calcul numai absolvenţii care au promovat examenul de finalizare a studiilor”, se arată în răspunsul Universităţii la solicitarea adevărul.ro. Reprezentanţii ASE au mai precizat că posibile cauze pentru abandonul universitar sunt diferenţele prea mari între cunoştinţele accumulate în liceu şi nivelul exigenţelor din anul I de studii. Un alt motiv este reprezentat de lipsa resurselor financiare necesare achitării taxelor de şcolarizare. Şi preşedintele ANOSR, Mihai Dragoş, a vorbit despre aceleaşi cauze: studenţii nu îşi permit să se întreţină la universitate, realizează că nu fac faţă specializării alese, nu sunt pregătiţi, se angajează pe piaţa muncii şi renunţă la facultate sau descoperă o altă specializare care îi atrage mai mult şi se reprofilează. LISTA FACULTĂŢILOR ŞI RATELE ABANDONULUI UNIVERSITAR: • Academia de Studii Economice – 20,4% • Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative – 46,15% • Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi – 57% • Universitatea de Arte „George Enescu” din Iaşi – 19,2% • Universitatea din Bucureşti – 38% • Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj – 37,43% • Universitatea „Eftimie Murgu” din Reşiţa – 43,88% • Universitatea Dunărea de Jos din Galaţi – 34,14% • Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaţi – 51,75% • Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi – 35,42% • Universitatea de Medicină şi Farmacie din Târgu Mureş – 21,17% • Universitatea de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj – 16,12% • Universitatea din Oradea – 26,18% • Universitatea „Petru Maior” din Târgu Mureş – 29,40% • Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României” din Timişoara – 29,71% • Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava – 34,61% • Universitatea Tehnică din Cluj Napoca – 38,8% • Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău – 33,59% • Universitatea Transilvania din Braşov – 30,81% • Universitatea de Vest din Timişoara – 47,27% • Rata totală a abandonului universitar – 38,75%

„ANOSR consideră extrem de grav refuzul unor universităţi de a oferi datele solicitate şi le mulţumeşte celor care au răspuns pentru deschiderea lor. Demersurile de obţinere a datelor solicitate şi de la universităţile care nu au răspuns vor continua, conform legii liberului acces la informaţii de interes public”, se arată într-un comunicat ANOSR.

Sursa: Adevarul.ro

 

ADMITERE FACULTATE 2014 La Universitatea de Vest din Timişoara se intră pe bază de examen, eseu sau interviu

La Universitatea de Vest din Timişoara se va intra cu examen de admitere, eseu sau interviu, iar media de la Bac va avea o pondere 50%-75% la unele facultăţi. În plus, taxa de şcolarizare a crescut cu 500 de lei faţă de anul trecut. „Nu se intră pe bază de dosar la nicio facultate. Admiterea se face pe bază de examen scris la facultăţile de Litere, Matematică şi Informatică (teste de matematică), Psihologie, Ştiinţe Politice. La restul facultăţilor se va intra pe baza unui eseu motivaţional şi a unui interviu”, a explicat Rectorul Marile Pirtea pentru adevarul.ro. Totuşi, la unele universităţi media de la Bacalaureat va avea şi ea o pondere de 50% sau chiar 75%. Momentan, Universitatea de Vest nu are cifrele de şcolarizare, însă Pirtea a spus că a cerut pentru Licenţă 2.900 de locuri la buget  (anul trecut au avut 2.040), 1.850 pentru Masterat şi 120 de locuri pentru Doctorat. La taxă, UVT a cerut 2.800 la licenţă, 2.100 la masterat şi 125 la doctorat. Învăţământ cu frecvenţă redusă (FR) se face numai la Facultatea de Drept şi va costa 3.000 de lei. Cele mai scumpe specializări sunt tot cele de anul trecut, Teatrul şi Muzica, unde taxele sunt de 10.000 de lei pe an. În ceea ce priveşte taxele, rectorul universităţii spune că taxa de înscriere la concursul de admitere din această vară va fi de 150 de lei, iar taxa de înmatriculare – 100 de lei. În plus, taxele de şcolarizare au crescut cu 500 de lei faţă de cele de anul trecut, de la 2.500 la 3.000 de lei. Admiterea va începe imediat după încheierea primei sesiuni a examenului de Bacalaureat, a mai precizat Pirtea. Cursuri de pregătire pentru Bac şi admitere De doi ani, Universitatea de Vest din Timişoara organizează cursuri de pregătire cu profesori universitari, pentru Bacalaureat şi admiterea la facultate. Cursurile sunt gratuite şi se organizează în weekend. Facultăţile Universităţii de Vest: • Facultatea de Arte şi Design • Facultatea de Chimie, Biologie, Geografie • Facultatea de Drept şi Ştiinţe Administrative • Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor • Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport • Facultatea de Fizică • Facultatea de Litere, Istorie şi Teologie • Facultate de Matematică şi Informatică • Facultatea de Muzică • Facultatea de Sociologie şi Psihologie • Facultatea de Ştiinţe Politice, Filosofie şi Ştiinţe ale Comunicării

Sursa: Adevarul.ro

 

Mihnea Costoiu: Profesorii universitari trebuie să se implice în pregătirea elevilor pentru BAC

Ministrul delegat pentru Învăţământ Superior, Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu, a susţinut că profesorii universitari ar trebui să se implice în pregătirea elevilor de clasa a XII-a pentru ca rezultatele la Bacalaureat să fie mai bune. Rectorul UBB, Ioan Aurel Pop, a susţinut că cea mai mare universitate din Ardeal va demara din aprilie un astfel de proiect. „Am cerut Consiliului Naţional al Rectorilor şi tuturor rectorilor din România să se implice în pregătirea tinerilor din clasa a XII-a pentru Bacalaureat. Exită câteva exemple foarte bune de universităţi care realizează pregătirea în vederea admiterii şi la Cluj-Napoca. Este vorba doar de câteva flori în ţară, nu e o primăvară. Îi rog pe rectori nu doar să facă pregătire pentru admitere în domeniile  care se cer, ci inclusiv pentr examenul de Bacalaureat. Nu e o ingerinţă în activitatea profesorilor de liceu şi sunt sigur că profesorii vor răspunde pozitiv. Cred că orice ajutor în plus e binevenit. Rezultatele nu sunt satisfăcătoare şi orice ajutor venit pe o anumită filieră este binevenit”, a susţinut minitrul Mihnea Costoiu. Acesta a mai arătat că Universităţile se pot implica întrucât au şi resurse financiare pentru a susţine plata profesorilor care vor ţine aceste ore.   UBB începe proiectul din aprilie   Rectorul Universităţii Babeş-Bolyai, Ioan Aurel Pop, a susţinut că s-a gândit la un astfel de proiect şi e posibil ca mediaţiile să înceapă din El crede că este normal ca universitatîţile să se implice în pregătirea tinerilor pentru Bacalaureat. „Şi noi avem interes în mediul clujean şi în toate extensiunile pe care le avem în Transilvania să avem rezultate deosebite la Bacalaureat. Asta nu înseamnă că profesorii de liceu de acum încolo să nu mai facă pregătire. Eu cred că şi în licee trebuie făcute pregătiri pentru că Bacalaureatul în ultimii ani a scăzut teribil de mult. Trebuie făcut ceva pentru creşterea calităţii Bacalaureatului şi pentru creşterea numărului celor care iau notă de trecere”, a explicat Pop.   Rezultate dezastruoase la BAC   Mai bine de jumătate dintre elevii de clasa a XII-a au luat note sub 5 la simularea examenului de Bacalaureat. Situaţia este şi mai dezastruoasă la clasa a XI – a, unde puţin peste 36% dintre elevi au reuşit să ia note peste 5. Cadrele didactice susţin însă că se aşteptau la rezultate şi mai proaste, iar oficialii deja vorbesc de scăderea nivelului de dificultate a subiectelor la vară.

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO Mihnea Costoiu: „Vom continua finanţarea proiectului sângelui artificial. Anul acesta vom aloca 400.000 de lei”

Ministrul delegat pentru Învăţământ Superior, Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu, a susţinut la Cluj că va continua finanţarea proiectului sângelui artificial. Anul acesta se vor aloca 400.000 de lei. Ministrul a precizat că se va stabili şi un grafic de verificare a rezultatelor cercetării. Ministrul Costoiu a arătat că în luna aprilie se vor aloca 400.000 de lei, iar finanţarea va continua. Coordonatorul cercetării, Radu Silaghi-Dumitrescu a susţinut că pentru a se obţine rezultatele urmărite mai e nevoie de circa 2 ani şi de o finanţare de 2 milioane de lei. „Voi anunţa continuarea finanţării printr-un proiect integrator, finanţarea venind prin UBB şi prin cele două institute de cercetare implicate. Am solicitat domnului profesor şi un calendar al proiectului astfel încât să avem o previzionare a investiţiilor, dar şi a rezultatelor, pentru ca în momentul în care există rezultate acestea să poată să fie verificate de către comunitate ştinţifică şi asta pentru că e un proiect extrem de important şi merită să fie susţinut de întreaga comunitate ştiinţitifcă”, a susţinut Costoiu.   „A primit toţi banii pe care i-a solicitat”   În luna februarie, cercetătorul clujean Radu Silaghi-Dumitrescu declara că de aproape trei luni, echipa condusă de el a rămas fără niciun leu pentru proiectul sângelui artificial. Ministrul Educţiei şi Cercetării, Mihnea Costoiu, a susţinut astăzi că se va continua finanţarea proiectului. El se va întâlni astăzi cu cercetătorul clujean Radu Silaghi-Dumitrescu. „Între 2010 şi 2013, la proiect s-a lucrat fără niciun ban alocat direct. Domnul Silaghi-Dumitrescu a cercetat aducându-şi bani din alte proiecte, sprijinit fie prin proiecte europene sau de la Universitatea Babeş-Bolyai, nevând bani speciali. Bani a reprimit în 2013 după ce i-am aprobat această solicitare. Ultima tranşă, de 200.000 de lei, am alocat-o pentru diferite echipamente şi materiale. El a primit toţi banii pe care i-a solicitat”, a susţinut ministrul. Probleme cu finanţarea   „Din luna ianuarie nu am primit niciun ban pentru proiect, nici pentru salarii, nici pentru reactivii necesari pentru experimente. Acelaşi lucrul se întâmplă în fiecare an, din 2007, de când am demarat acest proiect, cu excepţia dacă nu mă înşel, a anului 2011. Astfel, din ianuarie şi până în aprilie, uneori chiar şi mai mult, nu se primeşte niciun ban. A devenit o cutumă. Eu am salariul de cadrul didactic, dar cercetătorii cu care lucrez rămân fără niciun ban. Au fost situaţii în care banii au întârziat şi 6 luni”, a precizat, în luna februarie, pentru Adevărul, Radu Silaghi Dumitrescu, coordonatorul proiectului revoluţionar de realizare a sângelui artificial.

Sursa: Adevarul.ro

 

Sectorul 6. Studenţii pot face practică în administraţia locală

Primăria Sectorului 6 invită studenţii de la Administraţie Publică, Ştiinţe Politice, Managementul Public, Sociologie, Asistenţă Socială, Psihologie, Comunicare să îşi facă stagiul de practică în administraţia publică locală a sectorului. Astfel, se vor putea familiariza cu lucrul în administraţia publică locală, în cadrul unui serviciu. Ei vor putea să îşi aleagă domeniul în care vor să facă practică dintre departamentele: juridic, comercial, managementul resurselor umane, asociaţii de proprietari, comunicare, managementul proiectelor, urbanism, asistenţă socială, administraţia domeniului public, mediu etc. La final, studenţii vor primi o adeverinţă care să ateste efectuarea stagiului de practică în cadrul serviciului ales din cadrul instituţiei. Pentru solicitări studenţii interesaţi pot apela numărul de telefon:037.62.04.302 sau pot trimite datele la adresa de e-mail: practica@primarie6.ro.

Sursa: Puterea.ro

 

Costoiu: Proiectul sangelui artificial a primit finantare

Proiectul „sangelui artificial” al cercetatorului clujean Radu Silaghi-Dumitrescu va primi finantarea de care are nevoie, a declarat, joi, la Cluj, ministrul delegat Mihnea Costoiu. Ministrul delegat pentru Invatamant Superior, Cercetare Stiintifica si Dezvoltare Tehnologica a vizitat laboratorul de la Institutul de Chimie „Raluca Ripan” din Cluj, unde au loc cercetarile din cadrul proiectului de producere a „sangelui artificial”, transmite Mediafax. Costoiu a promis ca cercetatorul va primi banii si a aratat ca ii va solicita acestuia un calendar al lucrarilor, pentru ca rezultatele sa poata fi analizate periodic de o comisie special creata pentru acest proiect, asa cum se intampla in cazul tuturor finantarilor de la stat. „Voi solicita domnului Silaghi-Dumitrescu un calendar, astfel incat sa putem avea si o revizionare a investitiilor necesare, dar si a rezultatelor, a felului cum pot fi acestea verificate de comunitatea stiintifica. Proiectul se confirma a fi unul de succes si este extrem de important sa fie sustinut de intreaga comunitate in mod direct si rapid. In cursul acestui an, proiectul va primi o finantare de 400.000 de lei”, a spus Mihnea Costoiu. Radu Silaghi-Dumitrescu spune ca ar fi necesara suma de un milion de lei pentru ca proiectul sa poata fi finalizat. Inceput in 2007, proiectul cercetatorului clujean Radu Silaghi-Dumitrescu a beneficiat abia in 2013 de sprijin din partea ministerului, de 200.000 de lei. Silaghi-Dumitrescu declara, in octombrie 2013, ca specialistii clujeni au reusit sa creeze o reteta de sange artificial – care nu are culoarea rosie, ci poate deveni chiar incolor -, iar testele preliminare pe soareci au rezultate incurajatoare. Solutia contine apa, saruri si o proteina – hemeritrina, extrasa din viermii marini, iar in unele preparate se adauga albumina, o alta proteina, ca agent de protectie fata de agentii de stres. La testele de laborator retetele se dovedesc rezistente la factorii de stres mecanic si chimic, iar in testele preliminare pe animale par sa nu dezvolte toxicitatea care apare in alte produse. Sangele artificial are aplicatii in chirurgie, pentru ca in timpul operatiilor se pierde foarte mult sange, dar si in cazul unor accidente, cand este nevoie de o cantitate mare de sange pentru un timp scurt.

Sursa: Ziare.com