Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 19 iunie 2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/capacitate2013-doua-lectie-video-proba-scrisa-matematica-1_51c06509c7b855ff56a3b2f8/index.html

CAPACITATE 2013 A doua lecţie video: proba scrisă la Matematică

Profesoara de matematică Florina Măriuţ, de la Şcoala Gimnazială nr. 25 din Capitală, le oferă elevilor de clasa a VIII-a sfaturi legate de proba scrisă la Matematică, de la Capacitate 2013, programată pentru 27 iunie 2013, în cadrul campaniei „adevărul.ro te meditează“.

Măriuţ s-a folosit de subiectul de examen care le-a picat candidaţilor care au participat la sesiunea specială a Evaluării Naţionale, care s-a dat mai devreme. în perioada 29 mai – 9 iunie.

În cea de-a doua lecţie video adevarul.ro pentru pregătirea elevilor care vor da Capacitatea 2013, profesoara le explică acestora faptul că varianta de subiecte de la proba scrisă la Matematică este formată din trei părţi.

În prima parte, elevii trebuie să completeze răspunsul în spaţiile libere, iar în celelalte două părţi li se cere rezolvarea completă a problemelor.

Ea le atrage atenţia ca la primele subiecte să nu se grăbească fiindcă li se par uşoare, altfel riscă să greşească acolo unde, în mod normal, nu ar fi avut probleme.

De asemenea, la ultima problemă, care ţine de geometria în spaţiu, Măriuţ le-a prezentat mai multe tipuri de cerinţe şi demonstrează cum se rezolvă fiecare punct în parte.

CAPACITATE 2013 „adevarul.ro te meditează”. A doua lecţie video: proba scrisă la Matematică

En Matematica Var 06 LRO

Adevărul te meditează pentru Bac şi Capacitate

Elevii care învaţă în această perioadă pentru examenele de Bacalaureat 2013 (10 iunie – 5 iulie) şi Capacitate 2013 (25 – 27 iunie) pot accesa, în secţiunea de Educaţie a site-ului adevarul.ro, lecţii video în care profesorii din şcolile şi liceele de top explică modul de rezolvare a subiectelor la principalele materii de examen, oral şi scris.

Calendarul Evaluării Naţionale

14 iunie – Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
17-19 iunie – Înscrierea la Evaluarea Naţională
25 iunie – proba scrisă la Limba şi Literatura Română
26 iunie – proba scrisă la Limba şi Literatura Maternă
27 iunie – proba scrisă la Matematică
29 iunie – Afişarea rezultatelor (până la ora 16:00) şi depunerea contestaţiilor între orele 16:00-20:00
30 iunie – Rezolvarea contestaţiilor
3 iulie – Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

http://adevarul.ro/educatie/scoala/38000-dascali-s-au-inscris-laexamenul-titularizare-2013-1_51c09716c7b855ff56a48d3e/index.html#

38.000 de dascăli s-au înscris la examenul de Titularizare din 2013

Peste 38.000 de candidaţi s-au înscris anul acesta la examenul de Titularizare 2013, dintre care aproape 5.000 sunt absolvenţi din promoţia universitară de anul acesta. Cifra este similară cu cea de anul trecut.

La examenul de Titularizare de anul acesta s-au înscris 38.456 de candidati, dintre care 4.728 sunt absolvenţi din promoţia curentă, potrivit datelor Ministerului Educaţiei, obţinute de Hotnews. Cifra este similară cu cea de anul trecut.

Candidaţii trebuie să obţină minimum nota 7 atât la proba scrisă, cât şi la cea practică pentru a lua titularizarea şi a se angaja pe o perioadă nedeterminată.

Pentru a fi angajaţi pe o perioadă determinată, candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5.

Lista candidaţilor este publicată în fiecare an de către Ministerul Educaţiei.

Candidaţii care au promovat rămân definitiv în sistemul de învăţământ şi nu contează dacă dacă postul său nu mai este valabil, fiindcă inspectoratul este obligat să-i găsească un post în altă şcoală.

Calendarul examenului de Titularizare 2013

  • 27 mai – 28 iunie – organizarea şi desfăşurarea probelor practice/orale şi a inspecţiilor speciale la clase
  • 30 iulie – desfăşurarea probei scrise
  • 5 august – afişarea rezultatelor
  • 5-6 august – înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare
  • 7 august – rezolvarea contestaţiilor
  • 8 august – afişarea rezultatelor finale
  • 9 august – prima etapă de repartizare, pentru angajare pe perioadă nedeterminată
  • 14 august – etapa a doua de repartizare, pentru angajare pe perioadă determinată
  • 30 august – emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe post


Rezultatele Titularizării din 2012

Anul trecut, la examenul de Titularizare s-au înscris aproximativ 39.000 de candidaţi, însă, în urma probelor practice, au rămas în jur de 35.000, dintre care peste 28.000 s-au prezentat la examen şi doar aproape 25.000 au promovat (82%).

În total, peste 4.600 de candidaţi au luat mai puţin de nota 5 la examenul de titularizare din 2012, aproape 8.500 – între 5 şi 6,99, iar peste 12.000 au obţinut între 7 şi 10 (49,49%), arată datele ministerului.

Titularizarea a adus şi note de 1,5-2 chiar şi la specializări cum ar fi educaţie fizică şi sport, religie ortodoxă, psihologie ori cultură civică.

Datele oficiale arată că profesorii s-au descurcat mai bine decât elevii în 2012, rata de promovare la bacalaureatul din 2012 a fost de 44%.

 

 

 

 

 

http://adevarul.ro/educatie/scoala/o-eleva-bucuresti-alta-topoloveni-vor-merge-tabere-engleza-marea-britanie-1_51c0564fc7b855ff56a369ce/index.html

O elevă din Bucureşti şi alta din Topoloveni vor merge în tabere de engleză în Marea Britanie

Asociaţia Shakespeare School pentru Educaţie a premiat cele mai bune eseuri în limba engleză înscrise în cadrul concursului naţional de creaţie „2013 Shakespeare School Essay Competition”. Două eleve, una din Bucureşti şi cealaltă din Topoloveni, vor merge două săptămâni în tabere de engleză în campusurile unor colegii şi universităţi de top.

Asociaţia Shakespeare School pentru Educaţie a premiat cele mai bune eseuri în limba engleză înscrise în cadrul concursului naţioţnal de creaţie „2013 Shakespeare School Essay Competition”.

Concursul Shakespeare School Essay Competition este unul dintre proiectele prin care Asociaţia Shakespeare School pentru Educaţie îşi propune să motiveze tinerii să îşi perfecţioneze cunoştinţele de limba engleză, se arată într-un comunicat de presă.

Marii câştigători au fost Malcica Maria din Bucureşti, elevă a Colegiului Naţional de Informatică „Tudor Vianu”, la categoria 11-14 ani şi Petrică Lavinia Ioana din Topoloveni, elevă a Liceului Teoretic „Ion Mihalache”, la categoria 15-20 de ani.

Cele două câştigătoare au impresionat juriul prin creativitate şi cunoştinţe excepţionale de limba engleză şi vor petrece două săptămâni în tabere de engleză în Marea Britanie, în campusurile unor colegii şi universităţi de top: Harrow House International College şi University College London.

Ne bucurăm foarte mult că le putem oferi participanţilor aceste premii care vor reprezenta cu siguranţă experienţe uluitoare pentru ei. Suntem convinşi că cele două tinere valoroase vor fi ambasadori de excepţie ai României în cadrul şcolilor de vară la care vor participa”, a mărturisit Adriana Alionte, vicepreşedintele Asociaţiei Shakespeare School pentru Educaţie.

Toţi cei 37 de finalişti au fost premiaţi, printre premii numărându-se tabere de engleză în România, cursuri de engleză la Shakespeare School, taxe de participare la examene Cambridge, cărţi şi dicţionare şi cursuri de fotografie.

Concursul a fost organizat sub egida Anului European al Cetăţenilor, iar participanţii şi-au pus creativitatea la încercare pentru a descrie un stat european imaginar, folosind elemente emblematice ale statelor existente: tradiţii, simboluri culturale, personalităţi sau chiar monumente şi zone geografice.

4.000 de eseuri în concurs

În concursul de eseuri s-au înscris aproximativ 4.000 de tineri pasionaţi de scris şi limba engleză din peste 500 de localităţi din absolut toate judeţele ţării.

Cei 37 de finalişti sunt din judeţele Arad, Maramureş, Suceava, Ialomiţa, Ilfov, Iaşi, Teleorman, Covasna, Hunedoara, Brăila, Constanţa, Argeş şi din Bucureşti.

Asociaţia Shakespeare School pentru Educaţie sprijină copiii şi tinerii să îşi perfecţioneze cunoştinţele de limba engleză. Motto-ul asociaţiei este “Limba engleză deschide oportunităţi” pentru că stăpânirea unei limbi de circulaţie internaţională poate face diferenţa în viitorul tinerilor, facilitându-le accesul la o educaţie de calitate şi o carieră de succes.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/capacitate2013-inscrierea-examen-1_51c05901c7b855ff56a377f0/index.html

CAPACITATE 2013 Cum se face înscrierea la examen

Înscrierea la examenul de Capacitate 2013 este o formalitate, iar actele necesare, copie după certificatul de naştere al elevului şi copii după buletinele părinţilor, oricum există în dosarele şcolare ale fiecărui copil, a explicat pentru adevarul.ro, inspectorul general adjunct al Capitalei, Liliana Toderiuc.

De asemenea, există şi o cerere tip care trebuie completată de părinţi, care poate fi ridicată de la şcoală însă în unele unităţi de învăţământ, aceste cereri, la rândul lor o formalitate, sunt completate chiar de către copii.

„Toate unităţile de învăţământ de stat care au gimnaziu, fie că sunt şcoli generale sau colegii servesc drept centre de examinare pentru Evaluarea Naţională 2013 (Capacitate) şi toţi copiii trebuie să parcurgă formalitatea de înscriere, care are loc în perioada 17-19 iunie. Actele necesare sunt următoarele: copie după certificatul de naştere al elevului, copie după buletinele părinţilor şi cererea tip de înscriere care se poate ridica de la unitatea de învăţământ“, a explicat directoarea Colegiului Naţional Elena Cuza, Carmen Tică.

Singurele şcoli care nu sunt centre de examinare sunt unităţile de învăţământ private. Copiii care studiază la o astfel de instituţie şi vor să intre la un liceu sau colegiu de stat trebuie să dea examenul de Capacitate la centrul de examinare la care este arondată şcoala lor.

„Elevii din şcolile particulare susţin Evaluarea Naţională la centrul de examinare la care sunt arondaţi, însă depun cererea de înscriere în examen la şcoala particulară pe care au terminat-o. De asemenea, cei care vor să participe la repartiţia computerizată pentru învăţământul liceal de stat trebuie să se înscrie la centrele zonale de înscriere“, a explicat inspectorul Toderiuc pentru Adevărul.
Calendarul Evaluării Naţionale:

  • 14 iunie – Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
  • 17-19 iunie – Înscrierea la Evaluarea Naţională
  • 25 iunie – proba scrisă la Limba şi Literatura Română
  • 26 iunie – proba scrisă la Limba şi Literatura Maternă
  • 27 iunie – proba scrisă la Matematică
  • 29 iunie – Afişarea rezultatelor (până la ora 16:00) şi depunerea contestaţiilor între orele 16:00-20:00
  • 30 iunie – Rezolvarea contestaţiilor
  • 3 iulie – Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

 

Adevărul te meditează pentru Bac şi Capacitate

Elevii care învaţă în această perioadă pentru examenele de Bacalaureat 2013 (10 iunie – 5 iulie) şi Capacitate 2013 (25 – 27 iunie) pot accesa, în secţiunea de Educaţie a site-ului adevarul.ro, lecţii video în care profesorii din liceele de top explică modul de rezolvare a subiectelor la principalele materii de examen, oral şi scris.

Spre exemplu, profesoara Iulia Pop de la Colegiul Naţional „Sf. Sava“ le explică elevilor care au terminat clasa a VIII-a cum se rezolvă un subiect de examen la Limba şi Literatura Română, unde trebuie să fie atenţi şi cum să evite greşelile.

 

 

 

http://adevarul.ro/educatie/universitar/ministerul-educatiei-1_51c012e9c7b855ff56a20982/index.html

PROIECT Ministerul Educaţiei propune din nou relaxarea condiţiilor de acces în învăţământul superior

Ministerul Educatiei a publicat un proiect de ordin prin care impune condiţii mai puţin stricte pentru ocuparea posturilor de conferenţiar sau profesor universitar, ceea ce ar reprezenta a doua relaxare a criteriilor de acces şi avansare în învăţământul superior din decembrie până în prezent.

Ministerul Educatiei a publicat, luni seară, pe site-ul oficial un proiect de ordin pentru modificarea standardelor minimale în 15 comisii ale Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU).

Spre exemplu, la Comisia Ştiinţele Pământului, cărţile, articolele şi tezele de doctorat de care candidaţii se pot folosi pentru a obţine un punctaj mai mare la concursul pentru a ocupa o funcşie didactică superioară într-o universitate nu mai trebuie să fie publicate la o editură recunoscută de Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice (CNCS), consiliu înfiinţat când ministru al Educaţiei era Daniel Funeriu şi a cărui componenţă a demisionat integral după reducerea finanţării pentru cercetare.

De asemenea, la Comisia Inginerie Electrică se propune reducerea numărului de articole in extenso publicate în reviste cotate şi în volume proceedings indexate ISI, criterii pentru cei care vor să devină profesor sau conferenţiar în sistemul universitar.

La Comisia Ingineria Mediului, ministerul propune acum reducerea cu 10% a numărului de lucrări cotate ISI, iar la Comisia Sociologie, Ştiinţe Politice şi Administrative, se prevede că se vor lua în considerare volumele, cărţile sau dicţionarele publicate la edituri cu prestigiu international (categoria A1) sau, la edituri cu prestigiu recunoscut (categoria A2) sau care sunt prezente în minimum 6 biblioteci din Karlshrue Virtual Katalog (KVK), faţă de 12 biblioteci, cât prevede ordinul în prezent.

Ordin_modificare_ORDIN_6560_2012_21_mai2013 (1)

Condiţiile, modificate iniţial în prag de Anul Nou

Aceste standarde de acces în funcţiile didactice din universităţi au fost modificate de fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, printr-un ordin de ministru publicat pe 27 decembrie 2012.

Actul normativ prevede noi standarde minimale pentru a ocupa posturile de lector, conferenţiar sau profesor. Înainte de a publica acest ordin, Ministerul Educaţiei anunţase, printr-un alt ordin publicat în Monitorul Oficial, că va scoate la concurs aproape 2.000 de posturi vacante în universităţile private şi de stat din România, posturi blocate până atunci.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013061987846/Social/Aproximativ-100-de-elevi-care-au-condus-protestele-pentru-banii-de-naveta-premiati.html

Aproximativ 100 de elevi care au condus protestele pentru banii de navetă, premiați

Aproximativ 100 de elevi din județul Covasna care au inițiat și au condus acțiunile de protest pentru decontarea abonamentelor pentru navetă vor fi premiați de către consiliile locale, primii 35 urmând să primească, miercuri, diplome și cărți din partea autorităților locale din Sfântu Gheorghe.
Președintele Comisiei de Tineret și Sport din cadrul Consiliului Local Sfântu Gheorghe, Nemes Elod, a declarat, marți, corespondentului Mediafax, că elevii din județul Covasna, care au inițiat și au condus acțiunile de protest pentru decontarea banilor de navetă, vor fi premiați de către consiliile locale pentru implicarea lor în acțiuni comunitare.

„În opinia mea, nu trebuie premiați doar acei elevi care au obținut rezultate bune la învățătură, ci și cei care se implică în acțiuni în interesul comunității. Or, ca rezultat al protestelor organizate de elevii din județul Covasna, observăm că Ministerul Educației a început să deconteze banii pentru navetă“, a subliniat consilierul local.

Nemes Elod a afirmat că, în total, aproape o sută de elevi din orașele Sfântu Gheorghe, Târgu Secuiesc, Baraolt și Covasna vor fi premiați, ca semn de apreciere și recunoștință pentru această performanță. Primii 35 dintre aceștia vor primi diplome și cărți miercuri, în sala de ședințe a Consiliului Local Sfântu Gheorghe.
„Datorită acțiunilor de protest ale elevilor din județul Covasna, peste 200.000 de elevi din țară și-au primit banii pentru navetă, aproximativ 20 de milioane de euro fiind deja plătiți“, a mai spus Nemes Elod.

El a mai precizat că Ministerul Educației a decontat doar o parte din datorii, drept urmare, după vacanță, elevii vor relua acțiunile de protest, dacă până atunci nu se vor plăti integral sumele restante.

Peste 2.000 de elevi de la 15 licee din județul Covasna au intrat în grevă japoneză, în 21 mai, întrucât Ministerul Educației nu le mai decontase de șapte luni banii pentru abonamentele pentru navetă.

În județul Covasna, fac zilnic naveta 2.699 de liceeni care locuiesc în mediul rural.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15025531-titularizare-2013-peste-38-000-profesori-inscris-examenul-titularizare-cum-desfasoara-concursul-rezultatele-din-anii-trecuti.htm

Titularizare 2013 Peste 38.000 de profesori s-au inscris la examenul de titularizare. Cum se desfasoara concursul si rezultatele din anii trecuti

 

Examenul de Titularizare 2013 are inscrisi 38.456 de candidati, dintre care 4.728 sunt absolventi din promotia curenta, a informat Ministerul Educatiei la solicitarea HotNews.ro. Potrivit calendarului titularizarii, in prezent se desfasoara probelor practice/orale si inspectiile speciale la clasa, iar pe 30 iulie candidatii vor sustine examenul de titularizare. Anul trecut, 49,49% dintre candidati au luat note peste 7, minimul necesar pentru angajarea pe perioada nedeterminata. Acesta este al doilea an in care examenul va fi supravegheat cu camere video.

38.456 de candidati s-au inscris pentru a participa la concursul de Titularizare din data de 30 iulie, dintre care 4.728 de absolventi din promotia curenta, a precizat Ministerul Educatiei la solicitarea Hotnews.ro. Anul trecut, la examen s-au inscris 39.074 de persoane, dupa inspectie si probele practice au ramas 35.602, s-au prezentat la examen 28.373, iar in final 25.885 au obtinut note pe lucrari. „Diferenta o fac cei care au renuntat la examen chiar in timpul probei”, declara ministrul de atunci al Educatiei Ecaterina Andronescu (Sursa).

Aceasta explica faptul ca titularizarea este al doilea filtru pentru intrarea in invatamant, dupa definitivat. „Cel care promoveaza titularizarea ramane definitiv in sistemul de invatamant, titular, si, indiferent daca i se restrange postul sau nu, inspectoratul trebuie sa-i gaseasca un post in alta scoala”, preciza aceasta.

Pentru angajarea pe perioada nedeterminata, candidatii trebuie sa obtina minimum nota 7 atat la proba scrisa, cat si la proba practica/inspectia speciala la clasa. Pentru angajarea pe perioada determinata, candidatii trebuie sa obtina minimum nota 5 la fiecare dintre cele doua probe.

Calendarul examenului de Titularizare 2013

27 mai – 28 iunie 2013 Organizarea si desfasurarea probelor practice/orale si a inspectiilor speciale la clasa

30 iulie 2013 Desfasurarea probei scrise

5 august 2013 Afisarea rezultatelor

5 – 6 august 2013 Inregistrarea contestatiilor la inspectoratele scolare si transmiterea acestora la centrele de evaluare

7 august 2013 Rezolvarea contestatiilor

8 august 2013 Afisarea rezultatelor finale

9 august 2013 Etapa I de repartizare – pentru angajare pe perioada

nedeterminata
14 august 2013 Etapa a II-a de repartizare – pentru angajare pe perioada determinata
30 august 2013 Emiterea si comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedra
Rezultatele de la titularizare in ultimii 5 ani, pe transe de note:
Rezultate titularizare 2012

  • candidati cu note sub 5: 4.620 (17,85%)
  • candidati cu note intre 5 si 6,99: 8.454 (32,66%)
  • candidati cu note intre 7 si 10: 12.811 (49,49%)

Rezultate titularizare 2011

  • note sub 5: 29,69%
  • note intre 5-7: 38,67%
  • note intre 7 si 9,99: 31,53%
  • note de 10: 26 (0,11%)

Categorii rezultate 2010

  • note sub 5: 23%
  • note intre 5-7: 39%
  • note peste 7: 38%

Categorii rezultate 2009

  • note sub 5: 17%
  • note intre 5-7: 39%
  • note peste 7: 44%

Categorii rezultate 2008

  • note sub 5: 18%
  • note intre 5-7: 37%
  • note peste 7: 45%

Numarul de candidati inscrisi:

  • 2013: 38.456
  • 2012: 39.074
  • 2011: 38.104, din care 11% absolventi din acel an
  • 2010: 49.600, din care 12% absolventi ai anului      respectiv
  • 2009: 69.000, din care 13% absolventi ai anului      respectiv
  • 2008: 69.000 de inscrisi, din care 18% absolventi ai      anului respectiv

Concurenta:

  • 2011: 5,2 candidati/post
  • 2010: 6 candidati/post
  • 2009: 4 candidati/post
  • 2008: concurenta medie de 3 candidati pe un post

Numarul de absenti:

  • 2012: 19,96% absenti
  • 2011: 23% absenti
  • 2010: 19% absenti
  • 2009: 18% absenti

Eliminati pentru frauda sau tentativa de frauda:

  • 2012: 40 de eliminati
  • 2011: 95 de eliminati
  • 2010: 75 de eliminati
  • 2009: 90 de eliminati

Retrasi din examen:

  • 2012: 10% (Sursa)
  • 2011: 19%
  • 2010: 11%
  • 2009: 6%

Metodologia de organizare si desfasurare a examenului de Titularizare 2013

Examenul scris de Titularizare se desfasoara pe 30 iulie, incepand cu ora 10:00. Candidatii trebuie sa fie in sala de concurs cel mai tarziu la ora 9:00, inainte de a fi deschis plicul cu subiecte. Durata de realizare a subiectelor este de 4 ore. Pentru redactarea lucrarilor se foloseste cerneala sau pix albastru, iar desenele/graficele se pot realiza si cu creionul.

Candidatii pot avea dictionare pentru disciplinele latina sau greaca veche si planurile de conturi pentru disciplina „economic, administrativ, posta”.

Supravegherea va fi asigurata in fiecare sala de examen de catre 2-3 supraveghetori, care verifica identitatea candidatilor, prin buletin/carte/adeverinta de identitate sau pasaport. In toate salile de concurs vor fi instalate camere video de supraveghere, se arata in metodologie.

Cadrul didactic care a obtinut cel putin media 8 la inspectiile la clasa in cadrul examenului de definitivat 2013 poate folosi acest rezultat si in cadrul examenului de titularizare 2013, pentru angajare pe perioada nedeterminata sau determinata, iar cadrul didactic care a obtinut cel putin media 5 la inspectiile la clasa la definitivatul 2013 poate folosi rezultatul si la titularizarea de anul acesta pentru angajare pe perioada determinata.

Pentru angajarea pe perioada nedeterminata, candidatii trebuie sa obtina minimum nota 7 atat la proba scrisa, cat si la proba practica/inspectia speciala la clasa sau cel putin media 8 la inspectiile la clasa, in cadrul examenului national de definitivare, sesiunea 2013, iar media de repartizare se calculeaza astfel: [(nota obtinuta la proba scrisa)*3+(nota obtinuta la proba practica/inspectia speciala la clasa)]/4.

Pentru angajarea pe perioada determinata, candidatii trebuie sa obtina minimum nota 5 atat la proba scrisa, cat si la proba practica/inspectia speciala sau cel putin media 5 la inspectiile la clasa in cadrul examenului de definitivare, sesiunea 2013, iar media de repartizare se calculeaza astfel: [(nota obtinuta la proba scrisa)*3+(nota obtinuta la proba practica/inspectia speciala la clasa)]/4.

Concursul de titularizare consta intr-o proba practica sau inspectie speciala la clasa in profilul postului didactic solicitat si o proba scrisa din didactica specialitatii. Inspectia speciala la clasa se desfasoara pe durata unei ore de curs si se evalueaza prin note de la 10 la 1. Rezultatele de la aceasta proba se aduc la cunostinta candidatilor in ziua sustinerii probei si nu se admit contestatii. Nota obtinuta la proba practica sau la inspectia la clasa are o pondere de 25% in media de repartizare.

Candidatii care nu obtin la inspectia speciala la clasa sau la proba practica minimum nota 5 nu pot participa la examenul scris, iar cei care nu obtin minimum nota 7 nu pot ocupa posturi didactice/catedre vacante pe perioada nedeterminata. Nota obtinuta la proba scrisa are o pondere de 75% in media de repartizare.

Pentru examenul scris, Centrul National de Evaluare si Examinare stabileste minimum 3 variante de subiecte si baremele de evaluare aferente.

Profesorii titulari care se prezinta la concursul pentru ocuparea unui alt post didactic/unei alte catedre declarate vacante in invatamantul preuniversitar si care nu ocupa acel post sau obtin o medie de repartizare mai mica de 5 – isi pastreaza calitatea de titulari in scolile din care provin.

Disciplina „Religie” poate fi predata numai de absolventi ai invatamantului superior, in baza avizului emis de cultele religioase recunoscute oficial de stat.

Nu au dreptul sa participe la examenul de titularizare persoanele care au fost inlaturate din invatamant printr-o hotarare judecatoreasca definitiva de condamnare penala, precum si persoanele care nu prezinta un document medical din care sa reiasa ca nu exista incompatibilitati de ordin medical cu functia didactica.

In situatia in care se constata ca subiectul a fost formulat gresit sau in afara programei de concurs, candidatii primesc punctajul integral aferent subiectului formulat gresit.

Ulterior evaluarii lucrarilor scrise, conducerea Ministerului Educatiei poate desemna, dupa caz, comisii de reevaluare, prin sondaj, a unui numar de lucrari scrise, urmarindu-se corectitudinea respectarii baremelor de evaluare. In cazul constatarii unor nereguli flagrante, conducerea Ministerului Educatiei propune conducerilor inspectoratelor scolare sa ia masuri de sanctionare a persoanelor care nu si-au indeplinit atributiile in cadrul concursului. Reevaluarea nu conduce la modificarea notelor candidatilor, se arata in metodologie.

Candidatii repartizati au obligatia sa se prezinte la post/catedra incepand cu 1 septembrie. In cazul in care o persoana repartizata nu se prezinta la post in termen de 3 zile pentru incheierea contractului de munca se revoca repartizarea.

Membrii comisiilor de organizare si desfasurare a concursului nu pot avea functia de presedinte sau vicepresedinte in cadrul unui partid politic, la nivel local, judetean sau national, si nu pot avea in randul candidatilor rude sau afini pana la gradul IV inclusiv. Membrii comisiilor semneaza, in acest sens, cate o declaratie pe proprie raspundere.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/evaluare-nationala-a-doua-zi-de-inscrieri-la-examen-ce-prevestesc-rezultatele-de-la-simu-1043073.html

Evaluare Națională. A doua zi de înscrieri la examen. Ce prevestesc rezultatele de la simulări

Elevii de clasa a opta, care urmează să suțină primul examen important din viața lor, se vor înscrie între 17 și 19 iunie la Evaluarea Națională. Repetițiile pentru acestă testare arată că majoritatea elevilor vor întâmpina mari probleme la proba de matematică.

Evaluarea Națională, organizată după modelul de Bacalaureat, cu camere de supraveghere video, ar putea arăta că elevii de clasa a VIII-a au încă mari lacune la matematică, așa cum s-a întâmplat anul trecut. În Costanța, spre exemplu, doar un sfert dintre elevi au obținut note peste cinci la matematică la simularea Evaluării Naționale, deși 70% au promovat examenul de limba română. Nici elevii bucureșteni nu s-au descurcat mai bine la matematică, doar 34% dintre ei promovând acestă probă la simulările din luna ianuarie, față de 84% câți au promovat proba de limba română. Candidaţii vor susţine probele scrise în 25 iunie la limba şi literatura română, în 26 iunie la limba şi literatura maternă şi în 27 iunie la matematică. Rezultatele parțiale vor fi afişate în 29 iunie, până la ora 16.00, iar contestaţiile vor fi depuse între orele 16.00 şi 20.00. În perioada 30 iunie – 2 iulie vor fi soluţionate contestaţiile, iar în 3 iulie vor fi afişate rezultatele finale, notele urmând să conteze la admiterea în liceu.

Calendar EVALUARE NAŢIONALĂ 2013 pentru absolvenţii de clasa a VIII-a

17-19 iunie Înscrierea la Evaluarea Naţională

25 iunie Limba şi literatura româna – proba scrisă

26 iunie Limba şi literatura maternă – proba scrisa

27 iunie Matematica – proba scrisa

29 iunie Afişarea rezultatelor (pâna la ora 16)

29 iunie Depunerea contestaţiilor (orele 16 – 20)

30 iunie-2 iulie Rezolvarea contestaţiilor

3 iulie Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

http://www.evz.ro/detalii/stiri/copiii-din-sibiu-vor-invata-la-scoala-despre-intepaturile-de-capuse-cum-arata-manualul-1043259.html

Copiii din Sibiu vor învăța la școală despre înțepăturile de căpușe. Cum arată „manualul” despre boala Lyme

Autoritățile din Sibiu au editat prima broșură școlară din România despre înțepăturile de căpușe și metode de protecție. Materialul a fost editat în limba română și germană și va fi distribuit elevilor din clasele I-IV.

BROȘURA DESPRE CĂPUȘE

Ideea broșurii „De ce trebuie să fiu atent la căpușe” a venit din Germania, unde există o asociație a celor care au suferit de pe urma bolii Lyme. Și broșura din Sibiu este tradusă și adaptată după cea din Germania, scrie turnulsfatului.ro.

Totul vine în contextul în care Sibiul se menține şi anul acesta în topul judeţelor în ceea ce priveşte victimele muşcăturilor de căpuşe. Din martie, până în prezent, peste o mie de sibieni au ajuns la spital după ce au fost înțepați de căpușe. Cele mai multe evenimente s-au înregistrat în luna mai, aproximativ 600. În 2013, s-au confirmat , până în data de 15 iunie, și 41 de cazuri de boala Lyme, cu cinci mai mult comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Broșura a fost tipărită în 15.000 de exemplare, dintre care 2.000 sunt în bilingve (limbile română și germană). Costul tipăririi acestor materiale (11.250 de lei) a fost suportat din bugetul Consiliului Județean Sibiu.

http://www.romanialibera.ro/opinii/interviuri/antrenorul-olimpicilor-internationali-la-matematica-bacalaureatul-ar-trebui-desfiintat-305150.html

Antrenorul olimpicilor internaţionali la matematică: “Bacalaureatul ar trebui desfiinţat”

Profesorul Florin Colceag a obţinut peste 80 de medalii cu elevii care au participat la olimpiadele naţionale şi internaţionale de matematică. După 20 de ani de experienţă ca antrenor al lotului olimpic de la această disciplină, timp în care a lucrat cu tineri supradotaţi, cadrul didactic, care este acum consultant pentru o şcoală privată de lângă Bucureşti, are o viziune cu totul radicală asupra sistemului de învăţământ din România. În opinia sa, bacalaureatul este un examen inutil, modul cum se predau disciplinele în prezent aparţine trecutului, iar cariera celor mai mulţi copii este distrusă din cauză că educatorii vânează greşelile lor şi nu ceea ce fac ei bun.

“Nu faci armată cu elevi”

Şcoala românească e depăşită, ni se spune asta în fiecare zi. Cum ar trebui să arate noul sistem de învăţământ care să ţină pasul cu prezentul?

Problema nu e doar românească, e una mondială. Noi am moştenit un sistem al educaţiei industriale în care omul era în aşa fel croşetat încât să fie bun pe banda de producţie. Dar societatea industrială a dispărut, acum oamenii sunt înlocuiţi în uzine de roboţi, ceea ce mută centrul de greutate de la formarea reflexelor condiţionate la formarea personalităţii oamenilor. Educaţia industrială presupunea învăţarea scrisului, cititului şi socotitului, ca baza minimală de lucru, după care urma întărirea capacităţilor de a citi un text, de a înţelege datele abstracte. La noi, lucrurile nu s-au dus până la concret, am avut o educaţie speculativă, nu aplicativă.

Ce înseamnă educaţie speculativă?

De exemplu, aţi învăţat despre matrice la matematică. Unde aplicaţi matricele în economie? Orice gestionar de magazin ar trebui să ştie că matricele se pot aplica cu uşurinţă în gestiunea cheltuielilor zilnice. La noi s-a învăţat abstract, s-au învăţat operaţiile cu matrice, dar nu şi unde pot fi aplicate efectiv. Asta înseamnă o educaţie de tip speculativ, în care înveţi despre nişte instrumente pe care în viaţa de zi cu zi nu ai să le foloseşti, pentru că nici măcar nu ştii că le poţi folosi. La fel, aţi învăţat teorema lui Pitagora, teorema lui Thales, dar niciodată nu aţi ştiut că acestea se pot folosi chiar pentru a proiecta un coteţ de câine. În alte ţări, educaţia e mai puţin speculativă şi mai aplicativă, fapt care s-a văzut în progresul economic al acestor ţări, pentru că oamenii ştiu cum să folosească un instrument. Ai noştri nu au înţeles că în România analfabetismul funcţional este uriaş, copiii nu înţeleg semnificaţia textelor. Nu că nu ştiu să citească, nu au fost învăţaţi să gândească, să analizeze. Au învăţat doar să facă mecanic anumite lucruri, pentru că sistemul de inspecţii şcolare şi de raportări lunare din educaţie este realmente absurd. Este un sistem de tip militar, dar nu faci armată cu elevi.

“Copiii sunt demotivaţi şi plictisiţi”

Care sunt criteriile moderne de educare a unui elev?

Există în toată lumea o şcoală experimentală care încearcă să facă o educaţie pe nevoile individuale ale copilului, plecând de la abilităţile acelui copil, de la mugurii de talent pe care îi are, pe pasiunea sa şi cu orientare directă pentru aplicarea cunoaşterii către viaţa reală. El este învăţat să fie un om bun, un cetăţean bun, cu respect faţă de cultură şi mediu. E un sistem care atrage, nu împinge. Există, astfel, o libertate în exprimare care nu le înhibă motivaţia. Marea problemă a copiiilor din şcolile clasice e demotivarea şi plictiseala.

Dacă lucrurile acestea sunt cunoscute, de ce e atât de greu să fie aplicate în România?

Deoarece, pe actualul model, şcoala românească a avut succes, într-o anumită perioadă. Şi pe bună dreptate, deoarece învăţământul de dinainte de ‘89 era adecvat condiţiilor socio-economice de atunci. Şcoala a avut succes în perioada în care existau planurile cincinale, în care existau locuri de muncă şi repartiţii pe locuri de muncă. Sistemul era în aşa fel croit ca să asigure tinerilor etapele de a deveni suficient de buni pe locul de muncă. Acum nu mai există locuri de muncă prestabilite, economia e într-o fluctuaţie extraordinară, nu mai există planuri pe termen lung de nici un fel, nici măcar anuale. Totul este o luptă de zi cu zi, statul nu mai are rolul de tătucă şi, atunci, copiii trebuie înarmaţi cu competenţele necesare să supravieţuiască şi să aibă succes într-o lume haotică.

Desigur, dar până acolo, aceşti elevi trebuie să mai treacă peste un obstacol care în ultimii ani a devenit tot mai dificil: bacalaureatul. De ce nu reuşesc să promoveze acest examen o mare parte dintre copii?

 

http://www.ziare.com/scoala/manuale/manualul-de-sex-pentru-crestini-nu-are-ce-cauta-in-scoli-verdictul-specialistilor-1241769

Manualul de sex pentru crestini nu are ce cauta in scoli – verdictul specialistilor

Mai multe asociatii crestine au propus introducerea unui manual mai putin obisnuit in invatamantul preuniversitar: manualul de sex pentru crestini. Ce parere au, insa, specialistii, despre aceasta initiativa?


Manualul de educatie sexuala pentru crestini sustine ca „educatia pentru castitate” este o alternativa buna pentru „educatia sexuala moderna, bazata pe aspectele exclusiv mecanice ale contraceptiei si actului sexual”.
Este vorba despre ghidul „Aspira. Traieste-ti viata! Fii liber!”, scris de autorul american Scott Phelps si editat in Romania prin intermediul Asociatiei Darul Vietii din Timisoara.
Ideea acestui manual porneste de la premisa ca este important ca elevilor sa li se ofere mesaje clare despre „consecintele negative ale relatiilor sexuale la varste mici si sa li se vorbeasca despre beneficiile abstinentei”, arata un comunicat remis Ziare.com
Ce te invata primul manual de sex pentru crestini din Romania: Beneficiile abstinentei

„Aspira” a aparut in contextul discutiilor despre introducerea unor ore obligatorii de educatie sexuala, dupa ce peste 70 de ONG-uri crestine au trimis Ministerului Educatiei un memoriu prin care solicita oficializarea programelor de educatie pentru viata intima bazate pe principiile moral-crestine.
Organizatiile sustin ca, daca educatia sexuala nu va fi asezata intr-un context crestinesc, aceasta va duce la incurajarea relatiilor sexuale precoce.
Pe de alta parte, specialistii din educatie nu cred ca aceasta ar fi o idee buna. Contactat de Ziare.com, Consiliul National al Elevilor (CNE) nu considera necesara introducerea unei noi materii de educatie sexuala, conform valorilor crestine, sustinand ca aceasta ramura ar putea fi introdusa in programa materiei Religie, daca se doreste neaparat.
Mai mult, CNE a mai precizat ca „elevii beneficiaza in prezent de ore de educatie pentru sanatate, in cadrul carora este abordata si educatia sexuala, aceste ore tratand in primul rand acest subiect din punct de vedere medical, punandu-se accent pe igiena si metode de protectie”.
De asemenea, Consiliul Elevilor este de parere ca o alta materie obligatorie ar ingreuna un curriculum deja incarcat. „Aceasta materie ar putea fi introdusa optional la decizia scolii si alegerii acesteia de catre elevi, in cadrul invatamantului preuniversitar liceal”, au recomandat reprezentantii CNE.
Abordarea biblica, putin depasita
Totodata, nici Asociatia Europeana pentru Promovarea Excelentei in Educatie si Cercetare (AEPEEC) nu considera utila aceasta materie, in conditiile in care promoveaza numai invataturile biblice.
„Daca ar fi introdus un curs de educatie sexuala, ar trebui sa aiba o abordare cat se poate de moderna si de realista. Chiar daca invatatura biblica este cea care ar trebui sa conduca viata, acest punct de vedere este putin depasit”, a declarat, pentru Ziare.com, Sebastian Chirimbu, reprezentant al AEPEEC.
Acesta a mai spus ca relatiile sexuale numai in cadrul casatoriei si numai in scop reproductiv reprezinta niste concepte care nu se mai aplica in zilele noastre. „Din punct de vedere personal, introducerea acestei materii nu ar fi o initiativa buna”, a adaugat Chirimbu.
Manualul de sex ce ar putea ajunge pe bancile elevilor mai arata ca sexul este o exprimare a angajamentului adultilor intr-o relatie de durata, prin casatorie. Reprezentantii Asociatiei Darul Vietii afirma ca acest ghid ii va invata pe elevi care sunt avantajele abstinentei, dar si pierderile in urma activitatii sexuale inaintea casatoriei.
„Ei sunt invitati sa analizeze implicatiile si consecintele stilului de viata cast”, mai scrie in document.
Printre capitolele manualului, putem regasi titluri precum Incidenta bolilor venerice, Cum sa te protejezi fata de influentele/manipularile mass-media, Puterea si avantajele auto-controlului, Fundamente pentru casatorie, Legatura dintre abstinenta, realizarile scolare si oportunitatile de viitor sau Recompensele abstinentei.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/universitar/raportrecomandarile-ue-reformarea-sistemului-universitar-1_51c0a336c7b855ff56a4bc47/index.html

RAPORT Recomandările UE pentru reformarea sistemului universitar

Un raport al Comisiei Europene (CE) arată că numeroase instituţii de învăţământ superior pun accentul prea puţin pe calitatea predării şi mai mult pe cercetare, în condiţiile în care agenda educaţională a Uniunii Europene, Europa 2020, se axează pe promovarea creşterii economice şi a integrării absolvenţilor de facultate în câmpul muncii, însă de cele mai multe ori, pregătirea studenţilor nu corespunde cu cererea de pe piaţă.

Raportul „Strategia universitară 2015“ („Strategy University 2015“), realizat de Grupul Uniunii Europene (UE) la nivel înalt pentru modernizarea învăţământului superior, arată modul în care se pot realiza reforme la nivel european pentru îmbunătăţirea calităţii procesului de predare-învăţare, astfel încât programa de învăţământ să corespundă necesităţilor studenţilor, angajatorilor şi carierelor viitorului, precum şi creşterea numărului de absolvenţi.

În prezent, în Uniunea Europeană 23% din tinerii cu vârste cuprinse între 15-24 de ani sunt şomeri, un fenomen la care oficialii UE se uită cu îngrijorare de ceva vreme.

„Cadrele didactice din învăţământul superior trebuie să beneficieze de formarea profesională şi asistenţa de care au nevoie pentru a-şi îndeplini rolul în condiţii excelente. Raportul nostru arată modul în care se poate realiza acest obiectiv“, a spus preşedinta grupului, Mary McAleese.

Să învăţăm profesorii cum să predea

„Această situaţie trebuie reechilibrată. Rolul predării în definirea meritului academic are nevoie de un accent şi de o recunoaştere mai puternice, în special în termeni de carieră. Sunt total de acord cu propunerea ca toate cadrele didactice din învăţământul superior să fie învăţate cum să predea”, a declarat la rândul său, comisarul european pentru educaţie, Androulla Vassiliou.

Raportul prezintă drept exemple de referinţă sistemele de învăţământ superior din Estonia şi Spania.

În cazul Estoniei, reforma se face conform proiectului Strategia pentru Învăţământul Superior (2006-2015), care acţionează în anumite puncte cheie, începând de la profesori. Astfel, reforma sistemului începe cu programe de îmbunătăţire a competenţei şi de „teacher training“ (cursuri de pregătire a profesorilor), care se axează pe metode moderne şi interactive de predare şi noi modalităţi de evaluare a competenţelor elevilor.

Al doilea caz exemplar care apare în raport este Spania, cu „Strategia Universitară 2015“, o iniţiativă guvernamentală de modernizare a sistemului de învăţământ superior. Reforma universitară din Spania începe de la agenţia lor de asigurare a calităţii în învăţământ, echivalentul ARACIS-ului de la noi, şi cu pregătirea profesională a profesorilor.

Uniunea Europeană doreşte o cooperare mai strânsă între universităţi, societăţi comerciale şi centre de cercetare. Agenda face parte dintr-o strategie mai amplă a Comisiei, Europa 2020, de promovare a creşterii economice şi a ocupării forţei de muncă, în care învăţământul joacă un rol esenţial.

În continuare, Grupul UE va lucra la cea de-a doua parte a misiunii sale, punând accentul pe cursurile online cu acces liber (massive open online courses – MOOC), care permit accesul la învăţământ superior de acasă.

De fapt, raportul chiar recomandă ca instituţiile de învăţământ superior, cu ajutorul administraţiilor publice şi al UE, să îşi sprijine profesorii, astfel încât aceştia să îşi dezvolte aptitudinile de predare şi învăţare online şi în ceea ce priveşte alte oportunităţi pe care le oferă era digitală: ar trebui să exploateze oportunităţile oferite de tehnologie în vederea îmbunătăţirii calităţii predării şi a învăţării.

Recomandările Uniunii Europene

Autorităţile publice responsabile pentru învăţământul superior ar trebui să asigure existenţa unui cadru durabil, bine finanţat, care să sprijine eforturile instituţiilor de învăţământ superior în ceea ce priveşte îmbunătăţirea calităţii predării şi a învăţării.

Mai mult, fiecare instituţie ar trebui să elaboreze şi să pună în aplicare o strategie pentru sprijinirea şi îmbunătăţirea continuă a calităţii predării şi a învăţării, alocând nivelul necesar de resurse umane şi financiare pentru sarcina respectivă şi integrând această prioritate în misiunea generală, acordând aceeaşi importanţă predării, cât şi cercetării.

Instituţiile de învăţământ superior ar trebui să încurajeze, să aprecieze şi să ţină seama de feedbackul studenţilor, care ar putea detecta din timp probleme în ceea ce priveşte predarea şi învăţarea şi ar conduce la îmbunătăţiri mai rapide, mai eficiente.

Experţii europeni atrag atenţia că, până în 2020, toţi membrii personalului didactic din instituţiile de învăţământ superior ar trebui să fi beneficiat de formare pedagogică certificată. Educaţia profesională continuă a profesorilor ar trebui să devină o cerinţă pentru profesorii din învăţământul superior.

De asemenea, deciziile privind intrarea, avansarea şi promovarea personalului didactic ar trebui să ţină seama de o evaluare a competenţei de predare, pe lângă alţi factori.

Recompensarea profesorilor foarte buni

Directorii instituţiilor ar trebui să recunoască şi să recompenseze (prin intermediul unor burse sau premii) profesorii universitari care aduc o contribuţie semnificativă la îmbunătăţirea calităţii predării şi a învăţării, fie prin practica lor, fie prin intermediul cercetării privind predarea şi învăţarea.

Programele de învăţământ ar trebui să fie elaborate şi monitorizate prin dialog şi parteneriate între personalul didactic, studenţi, absolvenţi şi actori de pe piaţa forţei de muncă, având la bază noi metode de predare şi învăţare, pentru ca studenţii să poată dobândi competenţele relevante care le sporesc şansa de a fi angajaţi.

De asemenea, performanţa studenţilor ar trebui să fie evaluată în funcţie de obiectivele de învăţare clare convenite anterior şi elaborate în colaborare cu toţi membrii facultăţii care au participat la realizarea lor.

Instituţiile de învăţământ superior şi decidenţii politici naţionali ar trebui să realizeze, în colaborare cu studenţii, sisteme de consiliere, de îndrumare, de tutorat şi de urmărire pentru a-i sprijini pe tineri de la intrarea lor în învăţământul superior până la absolvire şi după aceasta.

Materiile transdisciplinare

Instituţiile de învăţământ superior ar trebui să introducă şi să promoveze abordări ale predării, învăţării şi evaluării transversale, transdisciplinare şi interdisciplinare, care să îi ajute pe studenţi să îşi aprofundeze cunoştinţele şi să îşi dezvolte spiritul antreprenorial şi inovator.

Raportul mai recomandă ca instituţiile de învăţământ superior să elaboreze şi să pună în aplicare strategii de internaţionalizare generală ca parte integrantă a misiunii lor şi a exercitării funcţiilor lor.

O mai mare mobilitate a studenţilor şi a personalului, dimensiunea internaţională a programului de învăţământ, experienţa internaţională a membrilor facultăţii, o cunoaştere suficientă a limbii engleze şi a unei a doua limbi străine, competenţe interculturale, cursuri şi diplome transnaţionale şi alianţe internaţionale ar trebui să devină componente indispensabile ale învăţământului superior în Europa şi dincolo de graniţele acesteia.

Fondurile structurale (POSDRU)

Statele membre, în colaborare cu regiunile, sunt încurajate să acorde prioritate, în cadrul acordurilor de parteneriat din cadrul fondurilor structurale, iniţiativelor pentru sprijinirea dezvoltării competenţelor pedagogice, a elaborării şi punerii în aplicare a programelor relevante pentru nevoile sociale şi de pe piaţa muncii şi a consolidării unor parteneriate între învăţământul superior, întreprinderi şi sectorul cercetării.

Uniunea Europeană ar trebui să sprijine punerea în aplicare a acestor recomandări, în special prin promovarea:

  • metodologiilor de învăţare şi predare şi a abordărilor pedagogice inovatoare;
  • metodelor de orientare, consiliere şi îndrumare;
  • îmbunătăţirii elaborării programelor, ţinând seama de cele mai recente cercetări cu privire la învăţarea umană;
  • profesionalizării şi dezvoltării cadrelor didactice, a formatorilor şi a personalului;
  • mobilităţii şi schimburilor de personal academic pentru misiuni de predare pe termen lung; şi
  • colectării sistematice şi periodice de date privind problemele care afectează calitatea predării şi a învăţării.

 

 

 

http://adevarul.ro/educatie/studii-in-strainatate/grupul-russel-1_51c092d7c7b855ff56a47d2f/index.html#

 

RAPORT Universităţile de top din Grupul Russel nu acordă şanse egale candidaţilor care provin din şcoli dezavantajate

·         Un nou raport privind admiterea în învăţământul superior britanic susţine că proporţia elevilor educaţi în sistemul public care urmează cursurile universităţilor de renume din Grupul Russel a scăzut din 2002 încoace. Universităţile de top britanice au devenit, în ultimul deceniu, din ce în ce mai exclusiviste, relevă presa din Regat.

  • Raportul realizat de Comisia de      Mobilitate Socială britanică sugerează că universităţile selecte      reprezintă societatea din ce în ce mai puţin şi „mai au drum lung de      făcut“ pentru a se asigura că toţi studenţii cu potenţial au o şansă la      unul din locurile lor, relatează publicaţia „The Guardian”.
  • Elita trebuie să se folosească      mai mult în procesul decizional de datele contextuale despre mediul din      care provin elevii şi „universităţile ar trebui să ia în considerare şi      motivarea copiilor care au urmat cursurile unei şcoli mai dezavantajate“,      prin posibilitatea unor interviuri în care întrebările să nu fie foarte      complicate.
  • Studiul susţine că      universităţile trebuie să ţină cont de „majoritatea zdrobitoare a dovezilor care spun că      elevii care provin dintr-un mediu mai dezavantajat tind să-i depăşească pe      cei cu un nivel academic asemănător“, dar mai      avantajaţi din punct de vedere social.
  • 3.700 de      elevi fără posibilităţi, dezavantajaţi anual
  • Comisia estimează că 3.700 de      elevi care au urmat cursurile unei şcoli de stat pierd un loc la o      universitate ce aparţine de Grupul Russel în fiecare an.
  • Grupul Russel este o elită a      universităţilor britanice care include Oxford, Cambridge, Academia de      Studii Economice din Londra şi Colegiul Imperial. Proporţia celor care au      reuşit să intre în universităţile ce aparţin de acest grup şi care provin      din şcolile de stat sau din medii dezavantajate, este mult mai mică în      2012, comparativ cu 2002.
  • „Universităţile britanice      susţin complet folosirea datelor contextuale în procesul de admitere.      Acestea sunt parte dintr-un proces mult mai larg în care universităţile      iau în considerare o gamă de factori, pe lângă notele candidatului“, spune      Nicola Dandrige, director executiv al unui grup de lobby pentru      universităţile britanice, citat de The Guardian.
  • „Performanţa lor este      inacceptabilă şi trebuie să se schimbe“, susţine, însă, Alan Milburn,      directorul comisiei responsabile cu raportul.
  • Avem nevoie de un sistem flexibil      al universităţilor de top dacă dorim să stârpim această problemă. Dând      posibilitatea studenţilor capabili să-şi îndeplinească potenţialul ţine      chiar de miezul mobilităţii sociale, de fair-play şi de eficienţă      economică“, spune Sir Peter Lampl, directorul      trustului Sutton.

 

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013061987830/Social/Ministerul-Educatiei-schimba-iar-criteriile-de-acordare-a-titlurilor-didactice-in-invatamantul-superior.html

Ministerul Educației schimbă iar criteriile de acordare a titlurilor didactice în învățământul superior

Ministerul Educației schimbă iar metodologia de acordare a titlurilor universitare, deși ultima modificare în acest domeniu a fost adoptată în urmă cu șase luni. Astfel, standardele minimale pentru ocuparea posturilor de conferențiar sau profesor universitar se modifică pentru a doua oară în jumătate de an.

Ministerul Educației a publicat un proiect de ordin pentru modificarea standardelor minimale în 15 comisii ale Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU). La Comisia Științele Pământului, cărțile, articolele sau tezele de doctorat folosite de candidați pentru obținerea unui anumit punctaj nu mai trebuie să fie publicate la o editură recunoscută de Consiliul Național al Cercetării Științifice (CNCS), iar la Comisia Inginerie Electrică se modifică numărul de articole de care candidații au nevoie pentru obținerea titlului de profesor sau conferențiar. Amintim că prima modificare a acestor standarde a fost făcută pe 27 decembrie 2012, când în Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul 6.560 semnat de Ecaterina Andronescu care prevedea noi standarde minimale pe care cei din învățământ trebuie să le îndeplinească pentru a ocupa posturile de lector, conferențiar sau profesor. Anterior, însă, Ministerul Educației publicase în Monitorul Oficial aproape 2.000 de posturi vacante scoase la concurs de universitățile private și de stat din România.
Luni, 17 iunie, Ministerul Educației a publicat pe edu.ro un Proiect de Ordin pentru modificarea anexelor nr. 5, 9, 18, 19, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 33, 34, 35 la Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6560/2012 privind aprobarea standardelor minimale necesare și obligatorii pentru conferirea titlurilor didactice din învățământul superior și a gradelor profesionale de cercetare-dezvoltare.

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/functiile-universitare-vor-fi-golite-de-importanta-80-din-tezele-de-doctorat-sunt-plagi-1043205.html

Funcţiile universitare vor fi golite de importanţă. „80% din tezele de DOCTORAT sunt PLAGIATE”

Un proiect de act normativ propune ca viitorii conferențiari și lectori să scape de filtrul Consiliului Național al Cercetării Științifice

În plină criză a cercetării româneşti, şefii de la Educaţie vin cu o idee care ar putea compromite definitiv imaginea României peste hotare: relaxarea până la cel mai de jos prag a criteriilor minimale pentru ocuparea posturilor de conferenţiar sau lector universitar.

Standardele ruşinii

Criterii la care s-a umblat şi în urmă cu jumătate de an, când o ordonanţă de urgenţă semnată de fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, anula incompatibilităţile rectori- parlamentari şi elimina condiţia de a deţine un Atestat de Abilitare, dovada că aspiranţii la funcţia de dascăl universitar au publicat în reviste de talie internaţională.

Astăzi însă, un proiect de ordin publicat de ministerul Educaţiei modifică din nou aceste standarde, anulând expertiza Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice (CNCS) în procesul de acordare a titlurilor didactice din învăţământul superior. Spre exemplu, viitorii conferenţiari sau lectori nu vor mai trebui să facă dovada că teza de doctorat, articolele sau cărţile lor sunt publicate la una dintre editurile recunoscute de CNCS, ci la o editură oarecare, cu menţiunea ambiguă de a fi „recunoscută în domeniu”. Veturia Chiroiu, cercetător la Institutul de Mecanica Solidelor din cadrul Academiei Române este convinsă că înlăturarea CNCS- ului face parte dintr-un plan de răzbunare al fostului ministru al Educaţiei, Ecaterinca Andronescu.

„În 2011, dânsa şi câţiva colegi au participat la programul IDEI pentru obţinerea unui grant de cercetare de câteva milioane de euro, însă evaluatorii CNCS i-au declarat neeligibili. Nu întâmplător s-au tăiat 55% din sumele destinate finanţării proiectelor de cercetare care au câştigat competiţia la acest program în toamna lui 2012. Am şi acum lista cu numele său printată”, spune Veturia Chiroiu.

Supremaţia vechilor „universitari”

Adoptarea noilor criterii, crede aceasta, le va permite „dinozaurilor” universitari care populează marile instituţii de învăţământ superior să îşi consolideze şi mai bine poziţia, blocând accesul tinerilor străluciţi la funcţii academice.

„Există o masă mare de oameni veniţi la catedră după Revoluţie, care ţin cu dinţii de posturi. Şi la noi la Institut sunt tineri care ar merita să devină profesori, dar nu au loc de ei. Aşa s-a ajuns ca 80% dintre tezele actuale de doctorat să fie plagiate, pentru că s-a ţinut cont de prietenii. Pe modelul «Să-i dăm şi lui doctoratul, că îl cunosc, e copil bun»”, concluzionează cercetătoarea.

CNCS, tras pe linie moartă

Iniţiativa de a relaxa la maximum criteriile de accedere la posturi universitare vine la două luni de la demisia în bloc a tuturor celor 17 membri CNCS, din cauza lipsei finanţării proiectelor de cercetare.

De atunci, organismul care, printre altele, evaluează toate proiectele de cercetare din România şi ale căror rapoarte pot influenţa Ministerul Educatiei de a retrage un titlu de doctor, a fost lăsat de izbelişte. „Membrii CNCS sunt numiţi prin ordin de ministru, dar până acum nu s-a făcut nicio nominalizare. Telefoanele lor de serviciu sunt aici, încuiate în debara”, a explicat Adriana Rotar, responsabil de Comunicare al CNCS.

http://www.puterea.ro/articol/masterat_diploma_de_sheffiled_la_snspa

MASTERAT. Diplomă „de Sheffiled” la SNSPA

Viitorii specialişti în marketing, branding, publicitate şi relaţii publice au ocazia de a obţine în România o diplomă de masterat din partea uneia dintre cele 100 de universităţi de top din lume, Universitatea Sheffield. Prin parteneriatul dintre Universitatea Sheffield şi Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, SNSPA), programul de masterat în Marketing, Publicitate şi Relaţii Publice oferă absolvenţilor o diplomă dublă, emisă de ambele universităţi, o premieră pentru lumea educaţională românească, ce beneficiază de toate acreditările internaţionale de care se bucură o universitate britanică de rangul Sheffield (BAC, CMI, BCS, UK Naric, AACSB). Detalii despre condiţiile de înscriere, criteriile de admitere, cursuri şi taxele de şcolarizare se găsesc pe pagina www.comunicare.ro.