Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 18.03.2014

PREUNIVERSITAR

 

BACALAUREAT 2014 Dezbatere despre rezultatele de la simulare, la Adevărul Live. Valori care ar trebui să existe la şcoală: respect, implicare, integritate

Luni, bloggerii adevărul.ro Tincuţa Apăteanu şi Marian Stas, împreună cu Simona David Crisbăşanu, managerul proiectului „Zburd-Educaţie prin coaching” au dezbătut rezultatele simulării pentru Bacalaureat. La iniţiativa lui Stas, fiecare a propus trei valori care ar trebui să se regăsească în şcoala românească, printre care: responsabilitate, respect şi integritate. UPDATE: Trei valori care ar trebui să se regăsească în şcoala românească: Simona David Crisbăşanu : „Respectul, implicarea şi comunitatea” Tincuţa Apăteanu: „Responsabilitate, integritate şi adevăr” Marian Stas: „Curajul, integritatea şi patriotismul” „Legat de responsabilitate, mi se pare că noi, adulţii, nu prea ne asumăm responsabilitatea pentru copii noştri, nu le dăm posibilitatea prin acest sistem să-şi găsească vocaţia”, a spus Apăteanu. UPDATE: Stas mai spune că munca serioasă, asumarea până la capăt a responsabilităţii şi onestitatea ar trebui aplicate din timp în procesul educaţional pentru ca rezultatele să se vadă. El atrage atenţia că nu are sens ca un elev să ia 3-4 la simulare doar fiindcă nu se pun notele în catalog, când el este în stare să ia 8-9. „Dacă ar exista o alternativă pentru aceşti tineri, nu ar fi o problemă rata mică de promovare de la Bac. Şcoala profesională ar trebui regândită pentru cei care vor să facă ceva practic. Atâta vreme cât nu am reuşit să reconstruim şcoala profesională şi societatea priveşte cu dispreţ meseriaşii, nu am rezolvat nimic. (…) Noi pregătim oameni pentru 1950, nu pentru viitor”, a mai spus Tincuţa Apăteanu. Simona David Crisbăşanu spune că şi elevii ar trebui consultaţi în problemele legate de educaţia lor. „Trebuie să-i întrebăm dacă le place la şcoală, ce nu le place, cum ar schimba ceea ce nu le place, este necesară o atitudine deschisă”, a spus ea. „Este nevoie de o intervenţie la vârf, de strategie de ţară. Când vorbim despre schimbare de paradigmă, trebuie luat de la zero, un alt model de arhitectură curriculară (…) trebuie făcută consiliere profesională cu tinerii”, a exemplificat Stas. „Profesorii se simt frustraţi, sunt obosiţi, sunt suprasaturaţi de toată hârţogăraia pe care trebuie să o completeze”, spune Tincuţa Apăteanu. Ea atrage atenţia că politicienii vor schimbări foarte rapide, însă în Educaţie schimbările nu se fac de pe o zi pe alta. UPDATE: „Dacă un copil pică un examen, poţi să zici că părinţii sunt de vină, dar dacă pică la Bac o şcoală întreagă, este o problemă de sistem. (…) Este o dramă să vezi copii atât de lipsiţi de motivaţie. Copiilor noştri, încet-încet, le-a cam dispărut bucuria de a învăţa”, a spus la rândul ei Tincuţa Apăteanu. Ea atrage atenţia că de-a lungul şcoli, elevii pierd informaţii importante fiindcă nu au timp să le aprofundeze, trecând de la o informaţie nouă la alta prea repede. Marian Stas completează spunând că a constatat că elevii nu înţeleg cuvintele limbii române şi nu gâdesc logic corect, nu ştiu de unde să apuce problema, practic aceşti copii nu sunt învăţaţi să înveţe. Simona David Crisbăşanu crede că profesorii trebuie să încerce să fie mai apropiaţi de elevii care vin din familii defavorizate. UPDATE: „Majoritatea elevilor nu văd un viitor pentru ei chiar dacă ar lua Bac-ul. Spre surpriza noastră, nimeni nu i-a întrebat ce ar face cu viaţa lor după Bac. Trebuie să lucrăm dincolo de aceste cifre, ele nu sunt un scop în sine. În fond, nu este vorba de Bacalaureat, până la urmă ce fac ei cu această diplomă? Majoritatea spun la început că nu văd un viitor, dar după ce lucrezi cu ei, se schimbă”, a spus Simona David Crisbăşanu. „Dacă aţi constatat, cele mai mici procente sunt acolo unde definim profilul ca atare (Matematică pentru Real sau Istorie pentru Uman). Eu înclin să cred că cea mai mare contribuţie la rezultatele slabe de la simulare o are Matematica”, este de părere Marian Stas. Discuţia, moderată de editorul Oana Crăciun, va porni de la rezultatele slabe la simularea de Bac, anunţate vinerea trecută de către Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN). În platou va fi prezentă Simona David Crisbăşanu, managerul proiectului „Zburd-Educaţie prin coaching”, prin care persoane voluntare sprijină licee care au avut rezultate slabe la BAC să găsească soluţii la problemele cu care se confruntă: de la abseinteism, la disciplină şi lipsă de motivaţie sau de încredere. Anul trecut, proiectul a generat o creştere a ratei de promovare la Bac şi de trei ori în câteva licee tehnologice din ţară, cu probleme în acest sens. De asemenea, prin Skype se vor alătura şi bloggerii adevarul.ro Marian Stas şi Tincuţa Apăteanu. La nivel naţional, mai bine de jumătate dintre elevii de clasa a XII-a au luat note sub 5 la simularea examenului de Bacalaureat. Situaţia este şi mai dezastruoasă la clasa a XI- a, unde puţin peste 36% din elevi au reuşit să ia note peste 5. Deşi incomplete, pentru că nu se precizează rata de promovare (cei cu medii peste 6 la simulare) şi nici notele separat pentru Istorie şi Matematică, datele publicate vineri de Ministerul Educaţiei arată că elevii de clasa a XII-au au probleme mai ales la proba obligatorie a profilului: doar 42,51% au luat note peste 5 la acest test (Matematică sau Istorie), 52,8% la Limba română, 53,92% la proba la alegere a profilului şi 67,78% la Limba maternă. Cele mai bune rezultate la simularea Bacalaureatului s-au înregistrat în Sibiu – 65,31% cu note peste 5, la Limba şi literatura română, Cluj – 56,98%, la proba obligatorie şi în Brăila – 67,79 %, la proba la alegere. Oricum, notele obţinute la simulările naţionale nu vor fi trecute în catalog, însă vor fi discutate la clasă. Marian Stas chiar atrage atenţia într-o postare de pe blogul său că Ministerul Educaţiei „scrie despre simularea naţională a examenului de bacalaureat, negru pe alb, în comunicatul său fără să detalieze ponderile Matematicii şi Istoriei la dezastruoasele procente de la proba obligatorie. (…) Ce nu spune direct, în comunicat, spune indirect, în tabele, şi anume: • La clasa a XI-a, numărul de judeţe (inclusiv Bucureşti) cu procent al notelor peste 5 mai mare de 50% este egal cu 1; aşadar, 1 din 42, adică 1:42 = 0,024 = 2,4% • La clasa a XII-a, numărul de judeţe (inclusiv Bucureşti) cu procent al notelor peste 5 mai mare de 50% este egal cu 5; aşadar, 5 din 42, adică 5:42 = 0,119 = 11,9%” Stas numeşte asta „analfabetism matematic şi istoric endemic, dovedit în fapt, incontestabil! (…) Ceea ce apreciez drept comportament malonest din partea MEN este eludarea raportării rezultatelor simulării la criteriul de fond al analizei acestora”, scrie el. Costoiu: „Nu excludem posibilitatea de a reduce dificultatea subiectelor“ Oficialii deja vorbesc de scăderea nivelului de dificultate a subiectelor la vară. Cel puţin aşa a lăsat de înţeles ministrul delegat Mihnea Costoiu, prezent vineri la Alba Iulia. „Evident că nu suntem mulţumiţi de rezultatele elevilor la simulările examenelor naţionale, atât la Bacalaureat cât şi la Evaluarea Naţională. În perioada următoare, inspectoratele şcolare vor lua măsuri prin care să încercăm să îmbunătăţim pregătirea tinerilor, precum şi o adaptare a subiectelor acolo unde este nevoie. Nu pot să mă feresc să spun că rezultatele sunt nemulţumitoare. Lucrăm la acest subiect”, a declarat Costoiu. FSLI: Modalitatea de evaluare a elevilor trebuie schimbată Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (F.S.L.I.) a atras atenţia, într-un comunicat de presă, asupra faptului că aceste simulări nu au nicio miză pentru actorii implicaţi, atâta timp cât notele nu sunt trecute în catalog şi dascălii, care predau disciplinele respective, „sunt nevoiţi să facă eforturi apreciabile prin corectarea unui număr mare de lucrări,  fără a primi un ban în plus la salariu pentru această activitate”. “Modalitatea de evaluare a elevilor trebuie schimbată. În prezent noi evaluăm, în cele mai multe cazuri, ceea ce au memorat copiii, nu ceea ce sunt capabili să aplice mai departe la un loc de muncă. Aceste rezultate demonstrează, încă o dată, că programele şcolare trebuie modificate şi sistemul de evaluare regândit. Cu actualele programe elevii nu pot fi mobilizaţi şă înveţe mai bine, oricâte eforturi ar face dascălii. Şi aceste rezultate la simulări demostrează că învăţământul contină să involueze, iar dacă se doreşte ca acest fenomen să înceteze, factorii decizionali trebuie să facă o analiză obiectivă a sistemului de învăţământ şi să depisteze cauzele care au generat această stare. Îmi este teamă că rezultatele slabe de la aceste simulări se vor repeta şi la examenele care se apropie. Avem o lege a educaţiei contestată aproape de toată lumea, iar actuala Putere nu a întreprins nimic pentru a o îmbunătăţi ”, a precizat preşedintele F.S.L.I., Simion Hăncescu.

Sursa: Adevarul.ro

 

Sindicaliștii din educație cer schimbarea programelor școlare și a sistemului de evaluare

Rezultatele „dezastruoase” la simularea bacalaureatului demonstrează că învățământul continuă să involueze și că modalitatea de evaluare trebuie schimbată, întrucât cu programele școlare actuale, elevii nu pot fi mobilizați să învețe mai bine, a declarat luni președintele FSLI, Simion Hancescu. „S-a mai încheiat o simulare a examenelor naționale, iar rezultatele sunt la fel de «dezastruoase», elevii tot nemotivați, profesorii implicați cu și mai multe obligații, dar drepturi mai puține. Nu s-a schimbat aproape nimic în ceea ce privește reforma, dar se vor rezultate spectaculoase”, a spus Simion Hancescu, citat într-un comunicat de presă al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI). Liderul FSLI susține că rezultatele la simularea examenului de bacalaureat demonstrează, încă o dată, că programele școlare trebuie modificate și sistemul de evaluare regândit. Hancescu a precizat că rezultatele vor fi din ce în ce mai slabe în anii următori, dacă programele școlare nu se vor schimba, astfel încât să pregătească copiii pentru piața muncii actuală. „Modalitatea de evaluare a elevilor trebuie schimbată. În prezent noi evaluăm, în cele mai multe cazuri, ceea ce au memorat copiii, nu ceea ce sunt capabili să aplice mai departe la un loc de muncă. Aceste rezultate demonstrează, încă o dată, că programele școlare trebuie modificate și sistemul de evaluare regândit. Cu actualele programe elevii nu pot fi mobilizați să învețe mai bine, oricâte eforturi ar face dascălii”, a mai spus Hancescu. Liderul sindical a mai arătat că rezultatele la simulări demonstrează că învățământul continuă să involueze, iar dacă se dorește ca acest fenomen să înceteze, factorii decizionali trebuie să facă o analiză obiectivă a sistemului de învățământ și să depisteze cauzele care au generat această stare. „Îmi este teamă că rezultatele slabe de la aceste simulări se vor repeta și la examenele care se apropie. Avem o lege a educației contestată aproape de toată lumea, iar actuala putere nu a întreprins nimic pentru a o îmbunătăți”, a precizat președintele FSLI. Hancescu a mai spus că FSLI a atras atenția, în nenumărate rânduri, că aceste simulări nu au nicio miză pentru niciunul dintre actorii implicați, atâta timp cât notele nu sunt trecute în catalog și dascălii, care predau disciplinele respective, sunt nevoiți să facă eforturi apreciabile prin corectarea unui număr mare de lucrări, fără a primi un ban în plus la salariu pentru această activitate. Peste 50 la sută din elevii de clasa a XII-a au luat note peste cinci la Limba română și proba la alegere a profilului, în timp ce mai puțin de jumătate – 42,51 la sută – au obținut note de trecere la proba obligatorie a profilului, la simularea bacalaureatului. Elevii clasei a XII-a au obținut note peste 5, astfel: 52,8 la sută la Limba română, 67,78 la sută la Limba maternă, 42,51 la sută la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) și 53,92 la sută la proba la alegere a profilului. Situația pentru clasa a XI-a se prezintă astfel: la proba de Limba română – 44,22 la sută dintre elevi au luat note peste 5, la proba pentru Limba maternă – 62,42 la sută, iar la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) – 36,32 la sută. Elevii clasei a XI-a nu au susținut proba la alegere, având în vedere că aria de acoperire disciplinară în clasa a XI-a nu este similară celei de clasa a XII-a. De asemenea, elevii clasei a XI-a au susținut proba la Istorie (proba obligatorie a profilului) în baza programei parcurse pentru clasa a XI-a, și nu a XII-a, așa cum se procedează în cadrul examenului național de bacalaureat. Rezultatele obținute la simulările naționale din anul școlar 2013 – 2014 nu vor fi trecute în catalog, dar sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

Sursa: Curentul.ro

 

FSLI: Promovabilitatea în România se încadrează în rezultatele international

Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Simion Hăncescu, consideră că formarea iniţială a cadrelor didactice este principala cauză a rezultatelor slabe de la simulările naţionale. Cu toate acestea, liderul sindical spune că în toate ţările europene gradul de promovabilitate este între 40% şi 60%, ceea ce înseamnă că şi noi ne încadrăm. Problema pe care o ridică profesorul este că 80% dintre cei care promovează sunt viitori şomeri şi aici avem o problemă de sistem. “Primul pas care ar trebui făcut în reformarea sistemului de învăţământ este pregătirea temeinică a cadrelor didactice. Dar aici ne împiedicăm de autonomia universitară”, apreciază preşedintele FSLI, Simion Hăncescu. Primul pas care ar trebui făcut este programa şcolară, mult prea teoretică şi deloc practică. “La ce ne ajută că un copil de clasa a V-a este evaluat în alte ţări la nivelul unuia de a VII-a. La salarii de 160 de euro?”, se întreabă retoric liderul sindical. El comentează inutilitatea programei prea avansate şi complicate pentru un elev care are nevoie de noţiuni mult mai practice. “Degeaba învaţă enunţul unei teoreme, dacă nu i se explică la ce îi ajută practic”, spune Hăncescu. Cât despre gramatica limbii române, ea ar trebui continuată în liceu, având în vedere frecvenţa greşelilor pe care le fac absolvenţii. În privinţa limbii şi literaturii române, liderul sindical spune că tot cadrele didactice sunt vinovate pentru rezultatele slabe în egală măsură cu programa şcolară, care nu pune accent pe creativitate. Primul pas: reformarea cadrelor didactice Ca să devină un profesor bun, o persoană are nevoie de trei calităţi: de o pregătire ştiinţifică temeinică, de o pregătire metodică şi de una practică. “Nu se poate spune că o componentă este mai importantă decât alta. În privinţa pregătirii ştiinţifice, şi profesorii sunt produse ale sistemului actual. Cum se pregătesc la universităţi aşa îi avem. În schimb, metodica şi practica au fost de multă vreme eliminate din pregătirea unui viitor cadru didactic. Rectorii ar trebui obligaţi de minister să prezinte numărul orelor alocate pentru metodică şi practică. O treime din timpul alocat formării unui cadru didactic trebuie să fie alocat acestor două componente”, explică Simion Hăncescu. În altă ordine de idei, motivaţia financiară lipseşte. Nici un student nu doreşte să se pregătească să devină profesor cu un salariu de 800 de lei. De aici decurge şi lipsa competiţiei. “Dacă s-ar bate 3, 4 pe un loc, situaţia ar fi alta”, spune liderul sindical. Al doilea pas: manualele Un alt motiv al slabei pregătiri a elevilor este concepţia manualelor. În opinia profesorului, acestea sunt un derivat al programei şcolare, care pun accent pe teorie şi deloc pe practică. “Trebuie simplificate. Am rămas conectaţi la teorie. Existenţa nu se câştigă cu cultură generală. Copiii noştri fac altceva decât cei din alte ţări. Evaluarea lor la examene ar trebui să fie făcută pe aplicaţii, nu pe teorie”, susţine Hăncescu. Din statistica ultimilor ani, reiese că promovabilitatea este în jur de 50%. “Nu e un dezastru, aşa cum îl prezintă presa. În toate ţările gradul de promovare este între 40% şi 60%. Problema noastră e că 80% dintre cei care promovează devin şomeri. Ei nu ştiu să facă nimic. Nu sunt pregătiţi pentru viaţă. Trebuie făcută o analiză serioasă cu privire la cauzele situaţiei, dar nu trebuie uitată finanţarea. De aceea avem cadre didactice atât de slab pregătite”, comentează Hăncescu. Învăţământul involuează “Nu s-a schimbat aproape nimic în ceea ce priveşte reforma, dar se vor rezultate spectaculoase. Trebuie să ne aşteptăm ca, în anii care vin, rezultatele să fie din ce în ce mai slabe, atâta timp cât programele şcolare nu se vor schimba, astfel încât să pregătească copiii pentru piaţa muncii actuală. Modalitatea de evaluare a elevilor trebuie schimbată. În prezent noi evaluăm, în cele mai multe cazuri, ceea ce au memorat copiii, nu ceea ce sunt capabili să aplice mai departe la un loc de muncă. Aceste rezultate demonstrează, încă o dată, că programele şcolare trebuie modificate şi sistemul de evaluare regândit. Cu actualele programe elevii nu pot fi mobilizaţi să înveţe mai bine, oricâte eforturi ar face dascălii. Şi aceste rezultate la simulări demonstrează că învăţământul contină să involueze, iar dacă se doreşte ca acest fenomen să înceteze, factorii decizionali trebuie să facă o analiză obiectivă a sistemului de învăţământ şi să depisteze cauzele care au generat această stare. Îmi este teamă că rezultatele slabe de la aceste simulări se vor repeta şi la examenele care se apropie. Avem o lege a educaţiei contestată aproape de toată lumea, iar actuala putere nu a întreprins nimic pentru a o îmbunătăţi”, spune Simion Hăncescu. Cadrele didactice, obligate să facă meditaţii după ore Decizia Ministerului Educaţiei de a-i obliga pe profesori să facă meditaţii cu elevii după ore a născut argumente pro şi contra. Multă vreme, pregătirea suplimentară ţinea de categoria “tocilarilor”. Apoi a fost la modă, iar copiii se duceau cu drag la meditaţii. Acolo era locul unde îşi făceau temele, părinţii scăpau de grijă, lăsând asta în grija profesorilor. În mod normal, ceea ce se predă în clasele I-XII este de nivel mediu, astfel că orice elev ar trebui să fie capabil să înveţe singur, fără să apeleze la un profesor. În plus, menirea şcolii este să te “înveţe să înveţi singur” şi să te stimuleze. Dacă la orele de la şcoală nu sunt capabili să atragă elevii să studieze, au rost meditaţiile făcute în silă? Profesorii de la clasă nu sunt suficient de bine pregătiţi auzim adesea. Cum se face că aceeaşi profesori sunt cotaţi diferit la meditaţii?  Oricât de bun ar fi un profesor şi oricât de bine ar explica la clasă, mereu vor exista elevi care nu sunt pasionaţi sau nu au înclinaţie pentru materia respectivă. Prin urmare, meditaţia l-ar putea ajuta să înţeleagă, decât dacă materia este abordată altfel, cu altă metodă. Acest lucru este dificil de înţeles dacă orele sunt făcute cu acelaşi profesor. Obosiţi şi nemâncaţi, interesul copiilor la meditaţii după orele de curs sau mai târziu va fi redus. În plus, cine poate crede că elevul va avea curajul să spună că nu a înţeles ceva chiar persoanei care i-a predat “profesionist” material?! Pe de altă parte, frustrarea cadrului didactic va fi foarte mare. El ştie că asemenea ore se plătesc şi să le facă gratuit fără motivaţie nu ajută, deci va fi pierdere de vreme. Rezultate clasa a VIII-a • Limba română: 66,95% • Matematică: 30,4% • Limba maternă: 76% Rezultate clasa a XI-a • limba română 44,22% • limba maternă 62,42% • proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) 36,32% Rezultate clasa a XII-a: • limba română 52,8% • limba maternă 67,78% • proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) 42,51% • proba la alegere a profilului 53,92%

Sursa: Puterea.ro

 

Campanie naţională de selecţie online a copiilor români supradotaţi

Asociaţia Centrul Gifted Education pentru copii supradotaţi lansează campania naţională pentru identificarea copiilor cu abilităţi înalte şi susţinerea printr-o educaţie diferenţiată pentru dezvoltarea lor. Se pot înscrie online copiii cu vârste cuprinse între 5 – 14 ani, care îşi pot descoperi şi testa, gratuit, inteligenţa şi potenţialul, anunţă reprezentanţii asociaţiei. Asociaţia Centrul Gifted Education pentru copii supradotaţi lansează Testarea Naţională Screening (preliminară) pentru identificarea copiilor cu abilităţi înalte, în cadrul unui proiect de vizează descoperirea lor şi susţinerea printr-o educaţie diferenţiată, anunţă reprezentanţii asociaţiei într-un comunicat de presă. Testarea Naţională Screening se va realiza online accesând site-ul www.mintistralucite.ro, unde copiii cu vârste cuprinse între 5 – 14 ani îşi pot descoperi şi testa, gratuit, inteligenţa şi potenţialul, alegând testul în funcţie de grupa de vârstă din care fac parte. „Candidaţii care trec cu bine testul au opţiunea să participe la Selecţia Naţională din acest an, urmând să participe la noi teste de inteligenţă la nivel internaţional – următoarea etapă în selecţie având loc în perioada 26 aprilie – 18 mai. Testarea online poate fi dată fără limită de timp, participanţii fiind incluşi pe tot parcursul anului în selecţia permanentă a centrului şi informaţi în legătură cu activităţile de dezvoltare a potenţialului”, se mai arată în comunicat. Test de dificultate medie Testul are dificultate medie şi vizează verificarea cunoştinţelor generale ale copiilor, perspicacitatea, creativitatea, vederea în spaţiu, inteligenţa emoţională si spirituală. “Nu este un test de stabilire a coeficientului de inteligenţă, ci unul care ne ajută să scoatem la iveală acele capacităţi deosebite ale copiilor care pot trece neobservate la şcoală. Acest test poate fi pentru mulţi paşaportul către un centru de excelenţă pentru copiii supradotaţi, Centrul Gifted Education, care beneficiază de un program academic extracurricular specializat pentru copiii supradotaţi, de profesori talentaţi şi de cele mai bune tehnologii didactice, validate la nivel internaţional”, a declarat Monica Gheorghiu, managerul şi unul dintre fondatorii Asociaţiei „Centrul Gifted Education”. Programe speciale pentru minţile sclipitoare „O minte sclipitoare nu se poate dezvolta fără susţinerea necesară. Pe cât de înalte sunt abilităţile, pe atât de mari sunt şi vulnerabilităţile şi riscurile sociale cu care copiii supradotaţi se confruntă. Deşi posedă capacităţi excepţionale, copiii supradotaţi nu pot excela fără susţinere. Pe lângă nevoi speciale de asistenţă academică,  este necesar un program care să ţină cont de intensitatea lor emoţională, curiozitatea înaltă, nevoia de a fi încurajaţi pe domenii de pasiuni şi interes, de dezvoltarea lor holistică, emoţională şi socială, prin înţelegere, acceptare, suport şi încurajare”, arată reprezentanţii Aosciaţiei. Proiectul Testarea Naţională Screening se desfăşoară în cadrul unui proiect mai larg, sponsorizat de BCR, cu scopul educaţiei formale, non-formale şi informale a copiilor supradotaţi, în vederea stopării risipei inutile a inteligenţei acestor copii,  realizat cu sprijinul voluntarilor săi în parteneriat cu Centrul Gifted Education, se mai arată în comunicat. Despre Centrul Gifted Education Centrul Gifted Education este o asociaţie non-profit cu misiunea de a descoperi şi de a dezvolta potenţialul copiilor cu abilităţi înalte, printr-o educaţie de excelenţă, promovând şi utilizând cea mai bună curriculă validată la nivel internaţional de descoperire şi dezvoltare a abilităţilor naturale şi a potenţialului copiilor, modele de bune practici în educaţie, reţele de profesori talentaţi, experţi şi profesionişti în educaţie, susţin reprezentanţii asociaţiei. Proiectul este auditat şi recomandat de două Universităţi Internaţionale, CEU Business School şi Johns Hopkins Carey School of Business. Suntem parteneri ai Universităţii Bucureşti, Facultatea de Ştiinţele Educaţiei şi Psihologie, membri ECHA – European Council for High Ability, şi WCGTC – World Council for Gifted and Talented Children.

Sursa: Adevarul.ro

 

BACALAUREAT 2014 Exemplu de succes: peste 85% din elevii liceelor militare au luat note mai mari de 5 la simulare

În timp ce în liceele civile din ţară, mai bine de jumătate din elevii de clasa a XII-a au luat note sub 5 la simularea pentru Bac, liceele militare se laudă, ca în fiecare an, cu medii mult mai mari, arată datele Ministerului Apărării Naţionale. Între 85 şi 100% din tinerii de clasa a XII-a care se pregătesc penru o carieră militară au obţinut note mai mari de 5 la simularea examenului de Bacalaureat din această primăvară, potrivit Ministerului Apărării Naţionale (MApN). Astfel, la Colegiul Militar Liceal „Mihai Viteazul”, din Alba Iulia, toţi elevii care au susţinut probele de examen au luat nota 5, la Colegiul Militar Liceal „Dimitrie Cantemir”, din Breaza, 88%, iar la Colegiul Militar Liceal „Ştefan cel Mare”, din Câmpulung Moldovenesc, 85% dintre elevi au luat note peste 5 la simulare, se arată într-un comunicat de presă al MApN. „Rezultate deosebite au obţinut, de asemenea, şi elevii claselor a XI-a de la instituţiile de învăţământ menţionate”, mai spun reprezentanţii ministerului.

Anul trecut, toţi cei 342 de absolvenţi ai colegiilor militare liceale de la Alba Iulia, Breaza şi Câmpulung Moldovenesc au promovat examenul de bacalaureat, au adăugat oficialii. Rezultatele la nivel naţional anunţă dezastru la Bac Mai bine de jumătate dintre elevii de clasa a XII-a au luat note sub 5 la simularea examenului de Bacalaureat. Situaţia este şi mai dezastruoasă la clasa a XI- a, unde puţin peste 36% din elevi au reuşit să ia note peste 5. Deşi incomplete, pentru că nu se precizează rata de promovare (cei cu medii peste 6 la simulare) şi nici notele separat pentru Istorie şi Matematică, datele publicate vineri de Ministerul Educaţiei arată că elevii de clasa a XII-au au probleme mai ales la proba obligatorie a profilului: doar 42,51% au luat note peste 5 la acest test (Matematică sau Istorie), 52,8% la Limba română, 53,92% la proba la alegere a profilului şi 67,78% la Limba maternă. Cele mai bune rezultate la simularea Bacalaureatului s-au înregistrat în Sibiu – 65,31% cu note peste 5, la Limba şi literatura română, Cluj – 56,98%, la proba obligatorie şi în Brăila – 67,79 %, la proba la alegere. Oricum, notele obţinute la simulările naţionale nu vor fi trecute în catalog, însă vor fi discutate la clasă.

Sursa: Adevarul.ro

 

Plagiatul lui Ponta şi nepăsarea românilor. Etalonul in/culturii unui popor

Plagiatul lui Victor Ponta în teza sa de doctorat este incontestabil. În ciuda dezbaterilor repetate în jurul acestui subiect, exploatat de unii în scop electoral, reacţia românilor este practic inexistentă. Ponta nu a pierdut nici măcar un procent din popularitate. Ori românii nu înţeleg ce este plagiatul, ori indiferenţa lor este un indicator real, dar grav, al gradului de educaţie al poporului român? Încă din şcoala generală elevii sunt încurajaţi să plagieze. Primesc teme pe care le rezolvă apelând la internet. Aşa-zisele referate sunt de fapt fragmente de pe diverse pagini de internet lipite cap la cap, rareori cu vreo frază proprie a „autorului”. Aşa că până ajung la facultate devine o obişnuinţă. Când le cer studenţilor la seminar să comenteze un fragment de document, majoritatea îl parafrazează, fără să încerce să formuleze o idee cu propriile cuvinte. Dovadă că repetiţia este deja un reflex într-un fals proces de învăţare. Dar cât de mare este chinul pentru a rezuma un text! Pentru unii este imposibil. Am ajuns să mă întreb cum au reuşit unii să ia Bacalaureatul la Limba română! Prima lucrare serioasă pe care o redactează un student este licenţa, care ar trebui să încununeze cunoştinţele sale şi să dovedească aptitudinile sale academice. Hai să fim serioşi şi să nu ne ascundem după deget. Majoritatea lucrărilor de licenţă sunt foarte slabe şi ar trebui refăcute. Sunt redactate după acelaşi calapod: copy-paste. Dar asta ar însemna să recunoaştem eşecul sistemului nostru de învăţământ. Mai bine dăm note mari pe bandă rulantă, de obicei 10, mai rar 9 sau 8. Respingerea unei lucrări de licenţă este o excepţie. Urmează masteratul, mai ales că este o modă să aduni cât mai multe diplome de masterat. Când îi văd pe politicienii noştri sau pe pupilele puse de ei pe diverse funcţii cum se laudă cu CV-ul lor plin de masterate mă apucă râsul. Ba nu, plânsul! În ideea că nu toţi absolvenţii de facultate vin la masterat, aşteptările calitative ale nivelului academic al lucrărilor lor de dizertaţie ar trebui să fie mai mari. Teoretic! Însă este o aşa goană după masteranzi, încât se acceptă aproape orice candidat, numai să se acopere numărul de locuri la masteratul respectiv. Aşa că multe dintre aceste lucrările de masterat sunt la fel, copy-paste. De câţiva ani a devenit o modă doctoratul. Imediat ce termini masteratul trebuie să te înscrii la doctorat, altfel nu mai eşti în rând cu lumea. Înainte vreme te înscriai la doctorat după câţiva ani de cercetare, în care dovedeai că ai aptitudini de cercetare. Iar doctoratul se obţinea după mai mulţi ani de studiu şi cercetare, timp în care mai publicai nişte studii ştiinţifice. Astăzi ajungi la doctorat fără să ai nici măcar un articol ştiinţific publicat şi fără nicio comunicare la vreo manifestare academică de profil. Başca termini doctoratul în 3 ani, pentru că te obligă o lege stupidă. Aşa că o mare parte a tezelor de doctorat sunt de o slabă calitate ştiinţifică. Este o adevărată inflaţie de doctorate, ceea ce duce la scăderea dramatică a calităţii. Să ne mirăm că judecătorii de la o instanţă cu pretenţii au dat NUP pentru plagiatul lui Ponta? Oare câte doctorate din domeniul juridic sunt plagiate parţiale sau totale? Nu zic că ar fi toate, dar sigur o mare parte. La câte titluri de doctori în ştiinţe juridice se acordă în fiecare an, ar trebui să explodeze domeniul respectiv de noi cunoştinţe şi interpretări ştiinţifice. Dar cine să mai stea să le verifice? Înainte vreme doctoratul era o recunoaştere a cercetării, o încununare a unui parcurs academic de mai mulţi ani, o acceptare în mediul academic de profil. Astăzi a devenit o modă, parcă ar străluci „Dr.” pe cartea de vizită înaintea numelui. Oare câţi „doctori” în ştiinţe pot să spună clar care este contribuţia lor ştiinţifică în teza de doctorat la domeniul în care au primit titlul respectiv? Azi doctoratul nu mai reflectă calitatea academică a lucrărilor posesorului acestui titlu. A ajuns gol de conţinut. Am văzut teze de doctorat care nici măcar la nivel de masterat nu ajungeau. Pentru că de obicei oricine se înscrie la doctorat trebuie să îl şi termine. Se cheamă strategie educaţională! Desigur că mulţi cititori vor fi deranjaţi de adevăr şi îl vor nega. Sigur nimeni nu îşi va recunoaşte plagiatul şi va susţine sus şi tare cât de mult a muncit pentru doctoratul său. Pentru că foarte mulţi nu înţeleg ce este plagiatul. Dacă oameni cu pretenţii intelectuale nu înţeleg ce este plagiatul şi l-au practicat în şcoală, liceu şi facultate, cum putem să ne aşteptăm la o reacţie a poporului român faţă de furtul intelectual al lui Ponta? Nu reacţionează românii nici când se fură milioane de euro, darmite la un furt intelectual. Ce-i ăsta? Aaa, a furat o carte? Săracu‘ student, nu a avut bani să o plătească… Aşa că degeaba se străduie unii „politicieni” să scoată capital electoral după plagiatul lui Ponta, că n-au nicio şansă. Nu îi interesează pe români. Din păcate nici politicienii cu pretenţii intelectuale nu au luat poziţie. Probabil că mulţi şi-au obţinut doctoratele în aceeaşi manieră, copy-paste. Oare de ce doamna Andronescu a refuzat să anuleze diploma de doctor a lui Ponta? Ba mai mult, nu a recunoscut decizia comisiei de etică a Universităţii din Bucureşti şi a creat o comisie fantomă, care avea orbul găinilor. Când ai secretari de stat la minister dovediţi de plagiat, oare ce încredere mai poţi avea în comisiile făcute la comandă politică de acelaşi Minister al Educaţiei? Pentru că aici e miezul problemei, la Ministerul Educaţiei Naţionale şi la politicile educaţionale pe care le implementează. Oare cei din minister ştiu ce înseamnă plagiatul? Cel puţin un secretar de stat a dovedit că habar nu are şi a ridicat plagiatul la nivel de politică de partid. Oare e singurul demnitar din România copy-paste

Sursa: Adevarul.ro

 

„Educaţie pentru viitor”- o şansă la educaţie pentru copii şi tinerii din medii defavorizate din judeţul Satu Mare

100 de copii, 50 de părinţi şi 50 de tineri fără adăpost din municipiul Satu Mare care se confruntă cu probleme de incluziune socială vor fi incluşi într-un proiect care are ca scop susţinerea educaţiei timpurii, a integrării în sistemul educativ şi a dezvoltării abilităţilor de viaţă a copiilor şi tinerilor din medii defavorizate din municipiul Satu Mare. În perioada februarie – octombrie 2014 Asociaţia STEA derulează la Satu Mare proiectul „Educaţie pentru viitor” care are ca scop susţinerea educaţiei timpurii, a integrării în sistemul educativ şi a dezvoltării abilităţilor de viaţă a copiilor şi tinerilor din medii defavorizate din municipiul Satu Mare. Proiectul, iniţiat şi coordonat de Andrei Henciu, angajat Orange,  a fost selectat în cadrul concursului „Susţine un ONG” organizat de Fundaţia Orange, ce oferă anual fonduri pentru proiecte coordonate de angajaţii Orange România, program ce a oferit în 2014 finanţări de peste 125.000 lei. Valoarea totală a proiectului „Educaţie pentru viitor” este de 53.274 lei, din care 30.260 lei sunt oferiţi de Fundaţia Orange. Implementarea proiectului este posibilă şi datorită co-finanţării pe care Asociaţia STEA o primeşte din partea partenerilor Grenoble Isere Romania şi Solidarite Enfance Roumanie (Franţa), Popica Onlus (Italia) şi Consiliul Local Satu Mare prin Serviciul Public de Asistenţă Socială. Grupul ţintă al proiectului cuprinde 100 de copii şi 50 de părinţi din familii din municipiul Satu Mare care se confruntă cu probleme de incluziune socială (copii ai străzii, familii care trăiesc in spaţii improvizate/condiţii dificile de locuit în zone defavorizate) şi 50 de tineri (18 – 35 ani) fără adăpost din Satu Mare. Proiectul răspunde nevoilor specifice ale acestora legate de lipsa de educaţie – având în vedere faptul că în mediul lor de viaţă ei nu primesc sprijin adecvat care să asigure frecventarea programelor de educaţie formală şi reuşita şcolară, existăun mare risc ca pe viitor aceştia să perpetueze modelul de viaţă în condiţii de extremă sărăcie. Acest proiect dezvoltă o intervenţie inovativă în municipiul Satu Mare, constând în crearea unei caravane educative numită “Caravana EDUCALTERNATIVA” ce se va deplasa în zonele defavorizate pentru a realiza o gamă diversificată de activităţi atât cu copii şi tineri, cât şi cu părinţii acestora: alfabetizare, activităţi de cultură generală, jocuri educative, activităţi de animaţie socio-educativă, activităţi de dezvoltare a abilităţilor sociale, consiliere şi ateliere de educaţie parentală. Această acţiune, combinată cu servicii sociale şi programe educative complexe desfăşurate în cadrul centrului de zi al Asociaţiei Stea va contribui la dezvoltarea de cunoştinţe şi abilităţi, reducând astfel decalajele educaţionale generate de lipsa stimulării în mediul familial şi de neasumarea adecvată a rolurilor parentale, care există între copiii şi tinerii aflaţi în dificultate şi ceilalţi copii şi tineri din comunitate. De asemenea, activităţile proiectului vor influenţa pozitiv atitudinea părinţilor faţă de viitor reducând lipsa de perspective specifică mediului defavorizat în care trăiesc, dezvoltându-le cunoştinţele şi abilităţile şi determinându-i să susţină educaţia copiilor lor şi sa facă paşi importanţi spre incluziunea socială. „Cred din toată inima că educaţia este cheia dezvoltării societăţii. Este vital atât pentru viitorul nostru cât şi pentru viitorul copiilor noştri să ne implicăm cu toţii mai mult în acţiuni menite să ofere speranţă pentru un viitor mai bun prin educaţie. De aceea am simţit că este important să obţin acest grant pentru Asociaţia Stea şi să mă implic ca voluntar în acest proiect.” a declarat Andrei Henciu, angajat Orange România şi coordonatorul proiectului. Asociaţia STEA este o organizavie neguvernamentală înfiinţată în anul 2004 a carei misiune este aceea de a contribui şi de a milita pentru respectarea drepturilor fiecarui copil şi tânăr, pentru ca acesta să se dezvolte ca parte a unei societăţi responsabile. Asociatia Stea luptă împotriva cerşetoriei şi a exploatării copiilor şi tinerilor susţinându-i să devină independenţi prin educaţie şi obţinerea unui loc de muncă.

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO Solutiile Ministerului Educatiei pentru copiii care nu frecventeaza ora de Religie: Studiu la biblioteca sub supravegherea bibliotecarului, discutii de dezvoltare cu psihologul de la scoala sau o ora la sala de sport

Elevii care nu frecventeaza orele de Religie, ca urmare a solicitarii parintilor, pot participa in acel timp la discutii de dezvoltare cu psihologul de la scoala, pot face o ora de studiu la biblioteca sub supravegherea bibliotecarului sau pot merge in sala de sport. Recomandarile vin din partea secretarului general adjunct in Ministerul Educatiei, Gabriel Ispas, care a declarat pentru HotNews.ro ca sunt si invatatoare care predau Religia, “dar probabil aici lucrurile vor suporta modificari in sensul in care invatatoarele sa fie mai implicate in ore”. “Atunci cand discutam despre conditii bugetare si despre acoperire de costuri, trebuie sa luam in calcul toate variantele posibile, inclusiv predarea orei de educatie fizica de catre invatator, predarea orei de limbi straine de catre invatator, poate fi si ideea de predare a religiei una din solutii”, a continuat Ispas. Gabriel Ispas, secretar general adjunct in Ministerul Educatiei Nationale (MEN) si absolvent al Facultatii de Teologie Ortodoxa din cadrul Universitatii din Bucuresti, a vorbit intr-un interviu acordat HotNews.ro despre solutiile Ministerului pentru familiile care nu isi doresc ca cei mici sa urmeze religia in scoala.

Cele mai importante declaratii ale secretarului general adjunct in MEN, Gabriel Ispas: • Religia se preda pentru aproximativ 97-98% din elevii cuprinsi in invatamantul preuniversitar. Pe de alta parte, sunt cateva cazuri, foarte putine la nivel national, in care parintii decid pentru copiii minori, respectiv elevii majori decid pentru ei – sa nu urmeze aceasta ora. Aici cred ca trebuie sa intervenim noi cu mai multa atentie pentru a gasi alternative reale pentru acesti copii. • Raspunderea unitatii de invatamant este pentru tot programul, de cand copilul a venit si pana cand a plecat. Noi trebuie sa gandim aici poate o forma de consiliere, nu in sensul de consiliere ca elevul ar avea o problema, ci in sensul de discutii de dezvoltare cu psihologul de la scoala. • Daca discutam despre clase I-IV, avem o chestiune foarte simpla: in perioada in care se face religie, invatatorul e liber. In acea ora, invatatorul poate sa isi ia copiii care nu fac religie si sa faca cu ei altceva. • La invatamantul gimnazial, cred ca varianta cea mai buna este aceea de a face studiu la biblioteca, cum la fel cred ca mai ales la invatamantul liceal unde scade si numarul de ore de sport si nu vrei sa faci ora respectiva, poti sa mergi in sala de sport alaturi de ceilalti care au ore si in ora respectiva faci un sport individual, faci un sport de grup, dar faci cu totul altceva decat religie. • O ora de citit in biblioteca nu dauneaza nimanui. Sub supravegherea bibliotecarei. • Despre cazurile in care exista doar cativa parinti care cer retragerea copiilor de la religie si posibilitatea ca scoala sa plaseze, la acele clase, ora de religie la inceputul zilei de cursuri: Asta ar putea sa fie si de multe ori se intampla lucrul acesta. Pentru ca nimeni nu trateaza lucrurile la modul absurd. Dar in acelasi timp nu poate fi o regula. • Atunci cand faci un orar, la I-IV este clar: ai invatatorul si clasa. Dar de la clasa a V-a in sus trebuie sa ai un anumit numar de ore de romana, un anumit numar de ore de matematica, de biologie, o ora de religie, orele de sport, pentru ca acelasi lucru de care discutam astazi cu ora de religie la inceput, exact aceeasi discutie a fost cu ora de sport la inceput. • Si am spus: daca pui ora la sfarsitul programului are logica, pentru ca a transpirat, s-a schimbat, cum nu ai vestiare si dusuri in toate scolile din Romania, s-a schimbat, s-a dus acasa a facut un dus si totul e ok. Dar daca vine de la ora de sport si mai are 3 ore, pentru colegi s-ar putea sa nu fie tocmai placut mediul de convietuire. • Dar nu ai cum, pentru ca ar insemna ca fiecare profesor sa faca in acelasi timp cu 2 sau 3 clase. Atunci am incalca normativele si am incalca regulile de organizare a procesului de invatamant. Deci suntem in situatia in care trebuie sa impacam, pe de o parte, si dorintele parintilor, si pe de alta parte si exigentele procesului educational. Si mie mi-ar conveni ca educatia fizica sa se desfasoare la sfarsitul programului. • Cine plateste salariile profesorilor? Statul, din banii alocati procesului de invatamant. Banii nu vin la Ministerul Educatiei, ci se duc la autoritatile locale. Evident noi vorbim de un cost standard per elev, in acest cost standard imi intra mai multe lucuri, inclusiv salariile profesorilor. • Care este salariul mediu al unui profesor de religie, titular intr-o scoala? La fel ca la orice alta materie. • Cati profesori titulari de religie exista in acest moment in sistem? Nu pot sa va spun care este numarul, dar nu este foarte mare avand in vedere ca de cele mai multe ori chiar si la clasele I-IV fac invatatoarele orele de religie. Sunt si situatii in care fac profesorii de religie orele, dar probabil aici lucrurile vor suporta modificari in sensul in care invatatoarele sa fie mai implicate in ore. Fiind vorba de o ora pe saptamana, nu putem sa vorbim de un numar foarte mare de profesori. • Ministerul Educatiei se gandeste, are in plan ca in clasele clasa pregatitoare – a IV-a orele de religie sa fie facute de invatatori pe scara larga? Atunci cand discutam despre conditii bugetare si despre acoperire de costuri, trebuie sa luam in calcul toate variantele posibile, inclusiv predarea orei de educatie fizica de catre invatator, inclusiv predarea orei de limbi straine de catre invatator, poate fi si ideea de predare a religiei una din solutii. Nu pot sa spun ca astazi noi avem in vedere acest lucru. Totul depinde de bugetul alocat educatiei in primul rand, in al doilea rand de cum arata normele didactice si in al treilea rand de cum putem sa raspundem la toate solicitarile. • Pentru ca daca noi spunem acum ca scoatem din I-IV profesorii de religie, nu mai e valabila afirmatia mea anterioara potrivit careia invatatoarea, in timp ce profesorul preda, poate sa stea cu ceilalti elevi. Este ori, ori. Daca o faci, nu se mai intampla cealalta conditionalitate. Si nici asta nu e bine. • Astea sunt teme de lucru. Nu s-a discutat. Sunt teme de lucru, pentru ca si pe noi ne preocupa ce se intampla in viitor. Ne preocupa, asta nu inseamna ca se ia o decizie sau s-a gandit o anumita decizie. • Evident, daca o sa discutati cu cineva care se ocupa cu finantarea invatamantului, va spune ca este o solutie foarte buna. Daca discutati cu Ministerul Tineretului si Sportului, vor spune ca sub nicio forma educatia fizica nu trebuie predata de altcineva decat de profesori. Daca discutam cu profesorii de limbi straine, evident ca vor spune ca invatatorii nu au competente pentru a preda. • In eventualitatea in care vom avea invatatori care sa acopere si Religia, invatatorul trebuie sa aiba o anumita specializare? In primul rand, chestiunea nu este de actualitate. Nu discutam despre un lucru care se poate intampla astazi, maine, intr-un an, in doi ani. Eu vorbesc despre posibilitati care pot fi luate la un moment dat in calcul. • Deci noi, ca Minister al Educatiei, nu am discutat in acest moment despre o asemenea masura. Dar este evident ca o invatatoare, mai ales in contextul in care nu mai discutam despre invatatoarea doar cu liceul pedagogic, ci discutam despre invatatoare care au studii universitare, invatatoarea poate sa fie absolventa si de Facultate de Psihologie, cum poate sa fie si absolventa de Facultate de Matematica, de Biologie sau de Teologie. Deci se largeste orizontul. • De ce nu platesc Bisericile profesorii de religie? Atunci am face un invatamant ultra-confesional. Invatamantul public din Romania trebuie sa fie diferit de cel ultra-confesional. Are o parte de confesional, dar nu este ultra-confesional. Ori rolul statului este, asa cum raspundeam si unui cititor, de a acoperi toata paleta de dezvoltare a unui copil. Chiar daca uneori ne place, chiar daca nu ne place. • Cati copii nu urmeaza ora de religie, ca urmare a unei soliciari depuse de parinti? Intre 1.000 si 3.000, undeva sub 1%. Sunt diferente: unii nu studiaza de la clasa I pana la finalul liceului, daca el abandoneaza scoala, evident ca abandoneaza si religia. • Avem cazul preotului care a fost suplinitor in cadrul Liceului Pedagogic “Carmen Sylva” din Timisoara si care in urma cu 7 ani a fost filmat spunandu-le elevilor ca daca ar vedea tigani la semafor, ar trece cu masina peste ei. Lectia a aparut acum public, iar profesorul care era si preot a fost eliberat din functie ca urmare a deciziei Arhiepiscopiei Timisoarei. De ce nu s-a sesizat Ministerul Educatiei? • Legea Educatiei, ca si legislatia muncii, vorbeste despre o anumita tipologie de sanctionare. Legea noastra spune ca fapta trebuie sanctionata in 30 de zile de la momentul in care ai luat la cunostinta savarsirea ei, dar nu mai mult de 6 luni de cand s-a savarsit. Deci noi ca Minister al Educatiei nu puteam interveni la un interval de 7 ani. Sub nicio forma. • In schimb, Episcopia emite conform legii cultelor acel aviz pentru predarea religiei. Acel aviz se acorda anual. Pe cale de consecinta, retragerea avizului conduce la neindeplinirea conditiilor pentru predare • Daca nu era vorba de un profesor de Religie, MEN nu avea niciun instrument prin care sa intervina? Negarea Holocaustului este infractiune. Este singura varianta pe care o puteam avea in momentul respectiv. (…) Dar nu atat de usor ca in acest caz. Pentru ca aici am avut parghia administrativa numita acea “binecuvantare”. • Si daca nu avem de-a face cu negarea Holocaustului? Ministerul Educatiei trebuie sa se sesizeze, nu Ministerul, ca nu Ministerul face cercetarea disciplinara, ci Consiliul de Administratie al Scolii, si acest lucru este intampla tocmai pentru ca la nivelul scolii afli mult mai repede decat afli la nivel de Minister. Ori daca 7 ani nimeni nu a spus nimic despre acea chestiune, dupa 7 ani e foarte greu. Chiar daca fapta in sine este inadmisibila si reprobabila. • Din pacate, legislatia muncii si asta e o problema la nivel national in general sprijina angajatul, nu sprijina angajatorul in sanctionare, tocmai pentru ca se considera ca in general angajatorul poate sa abuzeze de puterea care i se da. • Legea Educatiei in acest sens poate intra pe ideea de cod etic, cod deontologic, la care lucram in momentul de fata pentru a-l face cat mai actual si care sa raspunda la cat mai multe dintre situatiile cu care ne confruntam. • Codul Etic se va referi la toata cazuistica din invatamantul preuniversitar. Nicio lege nu se aplica decat pentru cazurile care urmeaza. • (…) Daca are o condamnare de catre o instanta pentru o fapta de nedemnitate profesionala, categoric sa nu se mai poata intoarce niciodata in acel sistem. • In cazul invatatoarei de la Scoala 10, daca instanta nu decide o condamnare a sa, se poate intoarce la catedra? Doamne pazeste! Da, se poate intoarce. • Inclusiv sub noul cod etic? Noul cod etic se aplica faptelor care apar sub incidenta lui.

Sursa: Hotnews.ro

 

Nu stim ce profesii vor fi in viitor, dar suntem obligati sa ne pregatim copiii pentru ele

Predau de 6 ani intr-o scoala privata din afara tarii. Nu am avut niciodata mai mult de 15 copii in clasa, resursele utilizate (table interactive, calculatoare, carti, caiete, jocuri educationale, instrumente de masura, jetoane, DVD uri, etc.) sunt absolut impresionante, curatenia este impecabila si colegii mei sunt alesi “pe spranceana“. Citeste articolul integral si comenteaza pe SmartWoman.ro

Sursa: Hotnews.ro

 

Copiii SUPRADOTAŢI îşi pot descoperi şi testa, gratuit, inteligenţa şi potenţialul. Campania națională de selecţie

Asociaţia Centrul Gifted Education pentru copii supradotaţi lansează Testarea Națională Screening (preliminară) pentru identificarea copiilor cu abilități înalte. Proiectul vizează descoperea copiilor cu abilităţi înalte şi susţinerea printr-o educaţie diferenţiată pentru dezvoltarea lor la întregul potenţial, informează un comunicat al asociaţiei. Testarea Națională Screening se va realiza online accesând site-ul www.mintistralucite.ro, unde copiii cu vârste cuprinse între 5 – 14 ani îşi pot descoperi şi testa, gratuit, inteligenţa şi potenţialul. Prin simpla accesare a site-ului, copiii pot alege testul în funcţie de grupa de vârstă din care fac parte. Candidaţii care trec cu bine testul au opţiunea să participe la Selecţia Naţională din acest an, urmând să participe la noi teste de inteligenţă la nivel internaţional – următoarea etapă în selecţie având loc în perioada 26 aprilie – 18 mai. Testarea online poate fi dată fără limită de timp, participanţii fiind incluşi pe tot parcursul anului în selecţia permanentă a centrului şi informaţi în legătură cu activităţile de dezvoltare a potenţialului. Testul are dificultate medie şi vizează verificarea cunoştinţelor generale ale copiilor, perspicacitatea, creativitatea, vederea în spaţiu, inteligenţa emoţională si spirituală. Nu este un test IQ “Nu este un test de stabilire a coeficientului de inteligenţă, ci unul care ne ajută să scoatem la iveală acele capacităţi deosebite ale copiilor care pot trece neobservate la şcoală. Acest test poate fi pentru mulţi paşaportul către un centru de excelență pentru copiii supradotați, Centrul Gifted Education, care beneficiază de un program academic extracurricular specializat pentru copiii supradotaţi, de profesori talentaţi şi de cele mai bune tehnologii didactice, validate la nivel internaţional”, a declarat Monica Gheorghiu, managerul şi unul dintre fondatorii Asociaţiei „Centrul Gifted Education”. Centrul Gifted Education este primul centru dedicat exclusiv copiilor supradotaţi, cărora le oferă educaţia potrivită, pe măsura abilităţilor lor. Prin natura cursurilor predate, asociaţia ţine cont de vulnerabilităţile la care sunt expuşi copiii supradotaţi, îi ajută să se integreze în societate şi să aibă performanţe pe măsura capacităţii intelectuale. Stoparea risipei de inteligenţă O minte sclipitoare nu se poate dezvolta fără susţinerea necesară. Pe cât de înalte sunt abilităţile, pe atât de mari sunt şi vulnerabilităţile şi riscurile sociale cu care copiii supradotaţi se confruntă. Deşi posedă capacităţi excepţionale, copiii supradotaţi nu pot excela fără susţinere. Pe lângă nevoi speciale de asistenţă academică,  este necesar un program care să ţină cont de intensitatea lor emoţională, curiozitatea înaltă, nevoia de a fi încurajaţi pe domenii de pasiuni şi interes, de dezvoltarea lor holistică, emoţională şi socială, prin înţelegere, acceptare, suport şi încurajare. Proiectul Testarea Națională Screening se desfăşoară în cadrul unui proiect mai larg, cu scopul educaţiei formale, non-formale şi informale a copiilor supradotaţi, în vederea stopării risipei inutile a inteligenţei acestor copii,  realizat cu sprijinul voluntarilor săi în parteneriat cu Centrul Gifted Education. Despre Centrul Gifted Education Centrul Gifted Education este o asociaţie non-profit cu misiunea de a descoperi şi de a dezvolta potenţialul copiilor cu abilităţi înalte, printr-o educaţie de excelență, promovând şi utilizând cea mai bună curriculă validată la nivel internaţional de descoperire şi dezvoltare a abilităţilor naturale şi a potenţialului copiilor, modele de bune practici în educaţie, reţele de profesori talentaţi, experţi şi profesionişti în educaţie.   Proiectul este auditat şi recomandat de două Universităţi Internaţionale, CEU Business School şi Johns Hopkins Carey School of Business. De asemnea Centrul Gifted Education este în parteneriat cu Universitatea Bucureşti, Facultatea de Ştiinţele Educaţiei şi Psihologie, este membru ECHA – European Council for High Ability, şi WCGTC – World Council for Gifted and Talented Children.

Sursa: Evz.ro

 

Un băiat din Sfântu Gheorghe care s-a pozat cu steagul României, de 15 martie, ameninţat pe Facebook. Sanci Kanyo: „Nu-l omorâţi, vin acasă şi vreau şi eu să-i dau”

Un adolescent din Sfântu Gheorghe care s-a fotografiat cu steagul românesc, sâmbătă, având pe fundal mii de maghiari ce sărbătoreau Ziua Maghiarilor, şi a postat poza pe Facebook a primit mai multe ameninţări pe reţeaua de socializare, unde s-a iscat o dispută între români şi maghiari. Băiatul s-a fotografiat cu steagul tricolor atârnat de gât, având în spate sute de persoane care sărbătoreau Ziua Maghiarilor de Pretutindeni şi care aveau steaguri ale Ungariei şi steaguri secuieşti, în centrul municipiului Sfântu Gheorghe. El a postat fotografia pe Facebook, generând o dispută între români şi maghiari. Până în prezent, peste 440 de utilizatori ai reţelei de socializare au comentat fotografia într-un limbaj vehement, printre ei aflându-se şi mai multe persoane de etnie maghiară care îl ameninţă cu bătaia pe băiat. Unul dintre comentarii, postat de Czine Hunor, este: „În locul tău nu aş mai ieşi pe stradă”, iar în altul, David Laszlo scrie: „Cred că meriţi o bătaie mare”. Un alt etnic maghiar, Deak Attila, spune: „Cred că va trebui să mergi să te distrezi de-acum în Braşov şi în Voineşti”, în timp ce Sanci Kanyo scrie: „Nu-l omorâţi, vin acasă şi vreau şi eu să-i dau”. Pe de altă parte, adolescentul este lăudat de către români pentru gestul său, iar printre susţinătorii acestuia se numără şi Sabina, eleva din oraşul Covasna care anul trecut, de Ziua Maghiarilor de Pretutindeni, a mers la şcoală cu o bentiţă tricoloră. „Sunt alături de tine, Cosmin, şi te susţin pentru că am trecut şi eu prin asta..să nu-ţi fie teamă. Gestul tău este unul de normalitate totală şi nu are nevoie de vreo justificare! Bravo!”, scrie Sabina. Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Covasna, Nicoleta Marin, a declarat corespondentului MEDIAFAX că nu a fost depusă nicio plângere în legătură cu ameninţările la adresa băiatului. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna nu au putut fi contactaţi. Anul trecut, de Ziua Maghiarilor de Pretutindeni, câţiva elevi români de la Liceul „Korosi Csoma Sandor” au mers la şcoală cu accesorii în culorile tricolorului românesc, iar una dintre eleve, care purta o bentiţă tricoloră şi a cărei fotografie a fost postată pe o reţea de socializare, susţinea că ar fi primit ameninţări. Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna afirma atunci că situaţia creată la Liceul „Korosi Csoma Sandor” din oraşul Covasna a fost una singulară şi că orice persoană are dreptul de a-şi manifesta convingerile şi prin purtarea unor însemne naţionale.

Sursa: Gandul.info

 

Școala Gimnazială „Peter Thal”, Râșnov: De la fişe copiate la indigo, la învăţarea asistată de calculator

Interviu cu dna Corina Bîrsan, învățătoare la clasa a III-a B, Școala Gimnazială “Peter Thal”, Râșnov, județul Brașov. Domnia sa este câștigătoarea celei de a treia săptămâni a concursului organizat de eduMagazin, în cadrul campaniei “Predă cu zâmbetul pe buze”. Concursul urmărește să stimuleze cadrele didactice să facă orele de predare cât mai plăcute și astfel să capteze atenția copiilor. Pentru următoarele săptămâni, profesorii din toată țara se pot înscrie la pagina de internet a concursului. (Vezi și articolul “Predă cu zâmbetul pe buze!”)

Jurnalul Național: Stimată doamnă Corina Bîrsan, fiecare generație de elevi aduce pedagogului emoții noi, ca și noi provocări. Stilul de predare se înnoiește, instrumentarul educațional, la fel… Ca să fim în ton cu tema pe care ați dat-o pentru compunere liberă, elevilor dv. din clasa a III-a B – “primii ani de școală” – vă voi întreba: cum au fost primii dv. ani de școală, ca învățătoare? Ce s-a schimbat de atunci… în bine, în rău?

Corina Bîrsan: Amintirile legate de primii mei ani de şcoală, ca învăţătoare, vin de undeva destul de departe. Sunt 25 de ani de atunci, eram numită învăţătoare, la terminarea Liceului pedagogic, chiar în şcoala unde fusesem 8 ani elevă. A fost greu dar şi frumos, cu obstacolele inerente unui început. Sigur că experienţa îşi spune cuvântul şi totul s-a schimbat, de la generaţiile de copii până la modul de formare a personalităţii lor, la educaţie în toate aspectele. Îmi amintesc că făceam fişe elevilor mei la indigo, metodele interactive pe care le utilizez azi erau rare, iar învăţarea asistată de calculator, un vis. Consider ca ceea ce s-a schimbat s-a schimbat în bine şi oricum schimbarea vine din noi.

J.N.: Care este, în acest moment, stadiul dotării școlii dv., a clasei în care predați? Ce vă lipsește pentru un act educațional mai performant încă?

C.B.: Am norocul să lucrez într-o şcoală cu dotări excelente: laborator AeL, centru de documentare și informare, bibliotecă, calculator şi videoproiector în fiecare clasă, spaţii noi, luminoase, prietenoase. Mi-aş dori să pot printa elevilor mai multe materiale, să pot utiliza unele materiale didactice destul de costisitoare pe care şcoala nu îşi poate permite să le achiziţioneze, din lipsa fondurilor. Oricum dotările existente permit educaţie de calitate pentru elevii noştri.

J.N.: La Râșnov, trăiți, dacă putem spune așa, “cu istoria la poartă”… Cetatea Râșnovului veghează, de secole, asupra întregului ținut. Ce știu elevii dv. despre istoria locului (știu că disciplina Istorie încă nu se predă la clasa a III-a, dar este imposibil, cred, să trăiești acolo fără să te întrebi cine a locuit în cetate, ce fapte a săvârșit!…)

C.B.: Aşa este, suntem mândri de istoria locală, iar elevii au acces gratuit în Cetate, cu sprijinul Primariei oraşului Râşnov, aşa că intenţionez anul viitor să predau lecţii de istorie elevilor chiar acolo, la poarta istoriei, cu sprijinul pieselor care se găsesc în muzeul cetăţii şi în atmosfera şi spiritul trecutului.

J.B.: Care dintre produsele specifice eduMagazin le folosiți cel mai des la orele dv. de curs și de ce?

C.B.: Folosesc caiete auxiliare la disciplinele Matematică şi Limba şi literatura română, datorită varietăţii exerciţiilor care vin în completarea şi aprofundarea noţiunilor noi. Nu în ultimul rand, auxiliarele facilitează învăţarea prin descoperire şi propriul efort în învăţare al elevului, deci dezvoltarea lui personală. De asemenea folosesc soft educaţional pentru predarea unor noţiuni care necesita suport vizual, utilizarea CD-urilor educative facilitând înţelegerea şi învăţarea.

J.B.: Care sunt, după părerea dv., condițiile care ar permite unui dascăl “să predea cu zâmbetul pe buze”?

C.B.: Prima şi cea mai importantă condiţie este să fie omul potrivit la locul potrivit. Meseria de dascăl nu este pentru oricine. Dacă iubeşti copiii şi meseria ta, dacă te cobori de pe piedestalul de “atoateştiutor” şi redevii cine eşti cu adevărat, uman, simplu şi modest, este imposibil să nu predai mereu cu zâmbetul pe buze. Bucuria şi entuziasmul elevilor care au descoperit ceva nou, care au reuşit să rezolve o problemă prin forţe proprii, îţi aduc cu siguranţă acea satisfacţie profesională de care este nevoie pentru a “preda cu zâmbetul pe buze”.

Sursa: Jurnalul.ro

 

ŞANSĂ. Vin la şcoală pentru a nu repeta greşelile făcute de părinţii lor.

Învaţă abecedarul la 30 de ani Au abandonat sau nu s-au înscris la timp la şcoală. În judeţul Constanţa, aproximativ 700 de tineri, cu vârste de peste 14 ani, învaţă alfabetul. Ambiţia lor de a reuşi să-şi încheie cel puţin studiile liceale este mare. Majoritatea cursanţilor provin din familii numeroase care nu au conştientizat, cândva, importanţa educaţiei. La rândul lor, elevii programului „A doua şansă” nu vor să repete greşelile părinţilor şi îşi susţin propriii copii să meargă la şcoală. De ce nu au (mai) mers la şcoală? Fiecare are povestea lui. „Am 25 de ani şi sunt în clasa a IV-a. Tatăl meu a decedat când eram mică şi mama nu a putut să mă ţină la şcoală pentru că suntem patru fraţi şi nu avea serviciu. Acum, că eu sunt căsătorită şi am şi eu o fetiţă a mea, am venit la şcoală să îmi pot ajuta mai departe copilul. Dacă nu ai carte nu ai parte. Unde mergeam să mă angajez mi se cereau studii şi eu nu aveam. Mă retrăgeam pur şi simpul lăsând capul în jos şi plecând. În al doilea rând, când mergeam la un medic era greu. Dacă nu aveam pe cineva cu şcoală lângă mine nu ştiam unde trebuie să intru. Mai departe aş vrea să îmi fac un viitor pentru mine şi pentru fetiţa mea şi să urmez o facultate”, ne-a spus unul dintre cei 40 de cursanţi ai Şcolii nr.5 „Nicolae Iorga” din Constanţa. „La angajări e greu” În  aceeaşi unitate de învăţământ doi soţi sunt colegi de clasă. Amândoi şi-au acordat o şansă pentru învăţătură. „Sunt în clasa a II-a. Provin dintr-o familie cu şapte copii. Muncea doar tatăl meu. Am şi eu doi copii şi după ce i-am dat pe ei la şcoală am zis să fac şi eu ceva pentru mine. La angajări e greu pentru că oriunde te duci ţi se cer minim opt clase. E greu fără şcoală”, ne-a spus tânărul de 30 de ani. „Eu am 29 de ani. Eram mică când a murit mama şi nu a avut cine să ne trimită la şcoală. Prima dată când am venit nu ştiam nimic. Acum cunosc toate literele, pot să scriu. Vreau şi eu să muncesc”, a completat soţia acestuia. Îşi doreşte permis de conducere Poveştile tuturor sunt triste. De cele mai multe ori familiile cu probleme materiale preferă să-şi ţină copiii pe lângă casă, să îi ajute la diverse treburi casnice sau la creşterea fraţilor mai mici. Acest dezinteres lasă însă urme adânci în suflet. „Am ajutat-o pe mama la diferite munci. Acum regret că nu m-am dus la şcoală când a trebuit. Vreau să termin şcoala, cel puţin zece clase, apoi să mă angajez undeva mai bine. Deocamdată lucrez ca femeie de serviciu la scări pentru că nu-ţi cere şcoală acolo”, a mărturisit o tânără de 25 de ani. „Am crescut mare şi am văzut cum e fără şcoală. Vreau să învăţ pentru ca să pot să îmi iau şi eu permis să ajung la muncă”, a spus un alt cursant. Cursuri intensive Laura Matiş este coordonatorul programului derulat la Şcoala „Nicolae Iorga”. Dascălul are cuvinte de laudă pentru elevii săi şi caută să-i înveţe cât mai bine. Nu de puţine ori s-a aflat în situaţia de a fi garant pentru ei atunci când aceştia au avut nevoie. „Mulţi nu reuşeau să se angajeze, nu prezentau credibilitate. Am luat împreună ziarul şi am mers în construcţii, acolo unde vroiau ei, am discutat cu ingineri sau cu directori şi s-au angajat”, a precizat învăţătoarea. Se învaţă şi la IFR La „Nicolae Iorga” s-a optat pentru programul zilnic de studiu, acest lucru presupunând parcurgerea celor patru ani în doi ani. În primii doi ani elevii trebuie să înveţe literele, să scrie, să citească, să socotească. Din clasa a V-a până în clasa a VIII-a cursanţii au posibilitatea de a învăţa la frecvenţă redusă (IFR). Foarte mulţi ajung şi la liceu, spun dascălii. După încheierea primilor doi ani de studiu cursanţii primesc adeverinţe de finalizare a modululului. Pentru a-i ajuta cât mai mult pe aceşti tineri Laura Matiş a ales şi două discipline opţionale. Este vorba de „Arta de a te comporta” şi „Bunele maniere”. În Constanţa programul „A doua şansă” se derulează în 17 unităţi de învăţământ.

Sursa: Romanialibera.ro

 

UNDE. De investiţii vor beneficia Tulcea, Topolog şi Sulina.

Se reiau lucrările la campusurile şcolare din Dobrogea Lucrările de construcţie a trei campusuri şcolare din judeţul Tulcea începute în urmă cu aproape şapte ani vor fi reluate anul acesta, potrivit Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ). Inspectorul general al IŞJ, Dumitru Damian, a declarat pentru Agerpres că fondurile pentru finalizarea lucrărilor demarate pentru realizarea campusurilor din Tulcea, Topolog şi Sulina vor fi alocate de Ministerul Educaţiei Naţionale, existând posibilitatea ca doar două dintre cele trei investiţii să fie finalizate. „Vom vedea cum vor aprecia şi alţi factori de decizie dacă lucrările începute la campusul din Sulina vor continua, pentru că acolo s-a plătit doar studiul de fezabilitate şi s-a săpat o groapă care s-a acoperit între timp”, a menţionat luni Dumitru Damian. El a spus că ministerul de resort a alocat deja câte un milion de lei pentru construirea în acest an a trei grădiniţe în comunele Murighiol, Valea Nucarilor şi Frecăţei, aceste unităţi urmând să aibă câte două săli de clasă. De asemenea, potrivit lui Dumitru Damian, în judeţ vor mai fi construite începând din acest an alte patru grădiniţe cu câte patru sau şase săli de clasă. În anul 2007, Guvernul a aprobat un Memorandum privind construcţia şi reabilitarea de campusuri şcolare, programul, parte a procesului de reformă în învăţământul preuniversitar, vizând asigurarea condiţiilor corespunzătoare unui învăţământ competitiv şi în acord cu exigenţele Uniunii Europene. Într-o primă etapă, potrivit ministrului Educaţiei de la acea vreme, Mihail Hărdău, în program au fost cuprinse 84 de campusuri şcolare, printre care trei în judeţul Tulcea, suma alocată în 2007 pentru punerea în practică a programului fiind de 86 de milioane de euro.

Sursa: Romanialibera.ro

 

Cluj. Nici un liceu nu a obţinut promovabilitate de 100 la sută la simulare

Simularea examenului de bacalaureat a arătat că oraşul Cluj se află în topul judeţelor cu cele mai bune rezultate, însă nici unul dintre liceele de elită nu a reuşit să obţină promovabilitate de 100 la sută, dar nici unul nu a fost în situaţia de a avea promovabilitate zero, a declarat şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean, Valentin Cuibus. Pe materii, promovabilitatea cea mai scăzută a fost de 56 la sută, la probele de matematică şi istorie. La celelalte materii, promovabilitatea a fost de peste 70 la sută. În privinţa celor mai bune licee, Colegiul Emil Racoviţă este situat pe locul I, cu o promovabilitate de 98,70 la sută, urmat de Liceul Gheorghe Şincai, cu o promovabilitate de 88,89 la sută şi de Liceul Nicolae Bălcescu, cu o promovabilitate de 87,37 la sută. Există şi licee care au obţinut o promovabilitate mai mică de 10 la sută. Cel mai slab, cu aproximativ 3 la sută, este liceul privat UCECOM – Spiru Haret. Rezultate slabe au obţinut şi liceele ori colegiile Transilvania, Energetic, Raluca Ripan, Edmond Nicolau, Tehnologic din Gherla şi Brâncuşi din Dej, potrivit clujtoday.ro. De asemenea, rezultate slabe au fost înregistrate şi în unităţile de învăţământ destinate persoanelor cu diferite tipuri de dizabilităţi. Valentin Cuibus a precizat că toate lucrările vor fi discutate cu elevii şi cu părinţii lor. El crede că promova-bilitatea poate urca foarte mult la examenul de bacalaureat. Şeful Ins-pectoratului Şcolar Judeţean a spus că, anul trecut, a existat o diferenţă de 27 la sută între promovabilitatea înregistrată la examenul de bacalaureat şi cea înregistrată la simulare.

Sursa: Romanialibera.ro

 

UNIVERSITAR

 

Târg de joburi pentru studenţi, la Universitatea Politehnică din Bucureşti

Studenţii şi absolvenţii în căutare de locuri de muncă sunt aşteptaţi în perioada 18-19 martie la “Târgul de joburi pentru studenţi şi absolvenţi 2014” de la Politehnica din Bucureşti, unde vor participa 17 angajatori printer care IMB, Coca-Cola Hllenic şi Vodafone. “Târgul de joburi pentru studenţi şi absolvenţi 2014” este organizat de către Uniunea Naţională a Studenţilor din România (UNSR), în clădirea Rectoratului din cadrul Universităţii Politehnică din Bucureşti, marţi şi miercuri între 10:00 – 17:00. Studenţii vor putea consulta experţi cu privire la formarea unui CV şi cum trebuie să arate acesta pentru a fi luat în calcul de marile companii. În total, 17 companii sunt reprezentate la târg: OC Prod, Zitec, P&G, ProCredit, StudioModerna, PWC, Ceragon, Microchip, IBM, Ericsson, Coca-Cola Hellenic, Vodafone, Pirelli, LikeIT , US Travel, SimeROM, ISIC. Studenţii pot să se înscrie la conferinţele angajatorilor pe site-ul job.unsr.ro. Calendarul conferinţelor: • P&G – 18 martie, ora 12:00 • IBM – 18 martie, ora 14:00 • Vodafone – 18 martie, ora 16:30 • OC Prod – 19 martie, ora 12:00 • Zitec – 19 martie, ora 14:00 • LikeIT – 19 martie, ora 15:00 • PWC – 19 martie, ora 16:00

Sursa: Adevarul.ro

 

Lista universităţilor de stat unde 40% dintre studenţi au abandonat facultatea

Aproape 40% dintre studenţii aflaţi în 2013 în ultimul an de studii la 20 de universităţi de stat au renunţat la facultate, susţin reprezentanţii Alianţei Naţionale a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR), care cer Ministerului Educaţiei şi Guvernului să ia măsuri pentru reducerea acestui fenomen. ANOSR a publicat luni lista celor 20 de universităţi publice din ţară care se confruntă cu o astfel de rată de abandon  în rândul studenţilor, în ultimul an de studiu, ceea ce riscă să devină un „fenomen” periculos, atrag atenţia reprezentanţii Asociaţiei. Potrivit ANOSR, din analizarea datelor de la 20 de universităţi de stat, s-a constatat că rata abandonului în rândul celor aflaţi în 2013 în ultimul an de studii a fost de aproape 40%. Este vorba despre: • Academia de Studii Economice Bucureşti • Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative • Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi • Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi • Universitatea „Vasile Alecsandri” Bacău • Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj-Napoca • Universitatea „Eftimie Murgu” Reşiţa • Universitatea „Dunărea de Jos” Galaţi • Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” Iaşi • Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” Iaşi • Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu • Universitatea de Medicină şi Farmacie Târgu Mureş • Universitatea de Muzică „Gheorghe Dima” Cluj-Napoca • Universitatea din Oradea • Universitatea „Petru Maior” Târgu Mureş • Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului Timişoara • Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava • Universitatea Tehnică Cluj-Napoca • Universitatea Transilvania Braşov • Universitatea Bucureşti • Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi.

Ca atare, ANOSR i-a cerut, luni, ministrului delegat pentru învăţământ superior, Mihnea Costoiu, şi celorlalţi reprezentanţi ai Guvernului să ia măsuri pentru ca studenţii să nu mai fie nevoiţi să abandoneze studiile universitare. Decizia a fost luată la Adunarea Naţională a ANOSR organizată la Oradea, în perioada 14-16 martie, se precizează într-un comunicat de luni. Asta, în condiţiile în care, spun reprezentanţii studenţilor, măsurile luate de stat şi de universităţi pentru a diminua fenomenul sunt, uneori, „la limita penibilului sau chiar sub această limită”. „Ceva trebuie să se schimbe şi trebuie să se schimbe repede” „Astfel, bursa socială are o valoare medie de aproape trei ori mai mică decât necesarul şi universităţile respondente au, în medie, un angajat specializat în consiliere în carieră sau consiliere psihologică la peste 8.000 de studenţi. Pe măsură ce investigăm tot mai mult măsurile pe care statul le ia pentru reducerea abandonului şcolar, inclusiv pentru accesibilitatea acestuia pentru cei săraci, născuţi în mediul rural sau având dizabilităţi, dar şi pentru creşterea relevanţei studiilor şi asigurarea unei treceri optime de la liceu la facultate şi de acolo la locul de muncă, ne îngrozim. Ceva trebuie să se schimbe şi trebuie să se schimbe repede” a declarat, Cristi Popescu, vicepreşedinte educaţional ANOSR. ANOSR a amintit totodată că ministrul delegat Mihnea Costoiu a făcut, în toamna anului trecut, o serie de promisiuni. „Printre promisiuni se numără creşterea subvenţiei cămine – cantine, reformarea modului de alocare a burselor sociale şi propunerea de soluţii pentru creşterea fondului alocat pentru burse, adoptarea unui act normativ care să facă centrele de consiliere şi orientare în carieră funcţionale şi adoptarea unui plan financiar multianual pentru educaţie, elaborat de Ministerul Educaţiei Naţionale în colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice. De atunci, doar creşterea subvenţiei cămine – cantine a fost realizată, şi aceea cu 10%, faţă de 30%, cât am solicitat”, se mai arată în comunicat. ANOSR reaminteşte că principala revendicare a studenţilor rămâne alocarea a 6% din PIB pentru educaţie, cerere susţinută de întreg sistemul – studenţi, elevi, părinţi, profesori şi rectori. Universităţile şi studenţii, în impas Aceste nemulţumiri au scos în stradă mii de studenţi din 11 centre universitare din ţară  în noiembrie 2013, pentru a protesta faţă de neajunsurile din sistemul de învăţământ superior. Începând din 2014, universităţile ar putea pierde o parte importantă din finanţarea publică dacă nu asigură suficiente locuri de practică pentru studenţi, dacă au prea mulţi studenţi şi prea puţini profesori sau nu iau măsuri pentru integrarea celor din medii defavorizate, au avertizat de curând reprezentanţii ANOSR.

Sursa: Adevarul.ro

 

Se pune praful pe softurile anti-plagiat din universităţi!

Deşi rectorii le văd ca pe nişte trofee, profesorii universitari fug ca dracul de tămâie de sistemele menite să depisteze furtul intelectual. Ei înşişi sunt adesea prinşi cu ocaua mică. Scandalurile de plagiat la nivel înalt, un trend început acum doi ani cu un scandal legat de actualul premier şi continuat de mai marii din Educaţie, au băgat spaima în universităţile din România, iar azi mai toate deţin un soft anti-plagiat. În unele cazuri însă, acestea sunt puse de formă. Dascălii „copy-paste”, daţi în vileag de softuri Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor din Cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi se foloseşte la maximum de softul anti-plagiat „SafeAssign”, care a costat o mică avere. Uneori, sistemul dă verdict de plagiat şi în cazul profesorilor. „A fost luat printr-un grant de la Guvern, de 450.000 de euro, şi funcţionează din 2010. A descoperit inclusiv dascăli care încercau să publice în revistele noastre interne texte plagiate. Normal că nu au recunoscut”, spune Valy Greavu, lector al facultăţii. Potrivit acestuia, sunt rare cazurile în care profesorii altor facultăţi din cadrul universităţii apelează la această metodă, convinşi că sunt atotştiutori. Mai mult, studenţii încă se mai dau peste cap încercând să fenteze sistemul, care acceptă doar lucrări a căror proporţie de copiere nu depăşeşte 40%. „Au vrut să păcălească softul lipind textul copiat, în documentul Word, ca pe o poză, dar am rezolvat această problemă. Nu mai pot nici să le cumpere de la foştii studenţi, pentru că le-am păstrat în arhivă”, mai arată lectorul ieşean. Singurul loc unde grosul lucrărilor de la studenţi sunt verificate prin metoda Google este Universitatea din Bucureşti (UB). Deşi s-a dovedit recent că a eliberat un titlu de master fostului secretar de stat din Ministerul Educaţiei, Valentina Dumincă, pe baza unei teze copiate, universitatea se foloseşte de softul anti-plagiat din an în Paşte. „Doar când există suspiciuni de plagiat”, ne-au dezvăluit surse din interior. Lucrările studenţilor de aici sunt încărcate pe site-ul sistemantiplagiat.ro, iar pentru scanarea a cinci pagini se percep 1,8 lei. Având în vedere că o lucrare de licenţă are cam 150 de pagini, s-ar cheltui 60 de lei pentru fiecare student la licenţă, master sau doctorat. O nimica toată, dacă luăm în calcul faptul că taxa percepută de facultăţile UB este de 3.100 de lei anual.

Decizie favorabilă în cazul Ponta Cel mai răsunător caz de plagiat s-a încheiat, ieri, după ce Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis că premierul Victor Ponta nu va fi cercetat penal pentru „copy-paste”. Decizia este definitivă şi vine după doi ani în care cazul a fost întors pe toate părţile.În 2012, Ponta a fost acuzat de revista ştiinţifică „Nature” că şi-a copiat teza de doctorat obţinută la Universitatea Bucureşti. Membrii Comisiei de Etică a UB au declarat, în unanimitate, că lucrarea este un plagiat grosolan, la fel şi Consiliul de Atestare a Diplomelor (CNADTCU). Consiliul Naţional de Etică, aflat in subordinea Ministerului Educaţiei, a dat un verdict total opus.

Sursa: Evz.ro

 

Profesorul universitar doctor Sorin Rugină candidează la funcţia de rector al Universităţii Ovidius din Constanţa

Fostul director al Spitalului Clinic de Boli Infecţioase Constanţa s-a decis să intre în cursa pentru funcţia de rector al Universităţii Ovidius. Dr. Sorin Rugină pare să fie candidatul agreat de taberele până acum adverse din Universitatea Ovidius. Vestea a fost anunţată în seara de luni, 17 martie. „La iniţiativa unui grup de cadre didactice ale Universităţii Ovidius din Constanţa care îşi doresc un rector integru, competent, echilibrat, independent, puternic legat de destinul universităţii, profesorul Sorin Rugină a acceptat să candideze la funcţia de rector. Universitatea are nevoie de un rector care să unească, care să redea liniştea şi stabilitatea şi să contribuie efectiv la refacerea prestigiului acestei instituţii. Întrucât dl. prof. Rugină a avut un rol esenţial în înfiinţarea Universităţii Ovidius, preluarea funcţiei de rector ar însemna construirea unui arc peste timp şi ar reprezenta începutul procesului de normalizare a vieţii academice. O largă coaliţie în jurul profesorului Rugină ar pune punct aspectelor negative care au afectat în ultima perioadă imaginea acestei instituţii de învăţământ superior, putându-se astfel porni de la capăt cu speranţă şi încredere“, anunţă universitarii constănţeni.

Sursa: Adevarul.ro