Jurnalul FSLI Info – Nr. 3, aprilie 2024

📣Informaţii relevante, de ultimă oră, de interes pentru angajaţii sistemului de învăţământ, precum şi realizările federaţiei, într-un nou număr al jurnalului informativ – „FSLI INFO”!! 📌Dacă vrei să descarci integral jurnalului informativ, Continuare »

Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

 

Revista presei – 14.01.2014

PREUNIVERSITAR

 

Alte trei şcoli din Capitală, luate la puricat de inspectorii şcolari

În urma sesizărilor primite de la mai mulţi părinţi, inspectorii şcolari au decis să extindă ancheta de la Şcoala numărul 10 din Capitală către alte instituţii de învăţământ pentru colecte ilegale de bani. Scandalul care a izbucnit la Şcoala numărul 10 din Capitală, în urma căruia învăţătoarea Dana Blându, care s-a ales şi cu dosar penal, a fost demisă pentru că cerea bani de cadouri părinţilor, s-a dovedit a fi doar vârful aisbergului, după ce zeci de părinţii au decis să denunţe astfel de practici din sistemul de învăţământ românesc. Astfel, în ultimele zile, autorităţile, dar şi mass-media au primit sesizări de la părinţi care povestesc cum sunt obligaţi să dea sume importante de bani pentru fondul clasei, cadouri pentru profesori, televizoare, calculatoare, table magnetice sau pur şi simplu pentru înlocuirea băncilor din clasele unde copiii lor învaţă. Prin urmare, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a hotărât să extindă ancheta de la Şcoala 10 şi la alte instituţii de învăţământ. Luni, de exemplu, autorităţile anunţau că au anchete în desfăşurare la patru astfel de unităţi pentru colecte ilegale de bani. Concret, este vorba de  Şcoala Gimnazială nr. 172 „Sf.Andrei”, Liceul Teoretic „Nicolae Iorga” şi Colegiul Economic „Costin C. Kiriţescu”, unde o dirigintă le-a cerut bani elevilor pe motiv că băncile în care stau necesită reparaţii. Elevii, care au înregistrat-o în timp ce le solicita bani, o acuză pe profesoară că îi şantajează. „Nu daţi bani de bănci, aduc toate jegurile şi vă aşez în ele”, se arată pe una dintre înregistrările date publicităţii. Părinţii care dau bani, la fel de vinovaţi În schimb, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, susţine că fondul clasei gestionat de profesori sau de directori reprezintă o ilegalitate. „Nimeni din şcoală nu are voie să primească, să gestioneze astfel de bani. În acelaşi timp, este dreptul oricărui cetăţean din România să contribuie de bunăvoie la o anumită activitate. Dacă se doreşte acest lucru, în şcoala românească acest lucru trebuie făcut numai şi numai prin asociaţiile de părinţi şi numai cu chitanţă şi cu justificarea sumelor respective”, a explicat Pricopie. La rândul său, Anton Hadăr, preşedintele Federaţiei Alma Mater, consideră că şi părinţii au partea lor de vină. „Este bine să facem curăţenie în sistem. De multe ori, unii părinţi sunt la fel de vinovaţi ca şi profesorii care s-au concentrat pe acest mod de acţiune”, a declarat profesorul. O nouă învăţătoare în locul Danei Blându Între timp, elevii învăţătoarei Dana Blându (foto) de la Şcoala 10 au de ieri un nou dascăl. „Avem o nouă învăţătoare venită din afara şcolii. Nu ştiu nimic despre ea încă, am văzut-o astăzi, e prima ei zi, nu a mai predat până acum la pregătitoare, dar încearcă şi ea să se adapteze situaţiei. Nu cred că putem găsi ceva mai rău decât Dana Blându. Aş vrea să nu mai întâlnesc astfel de cadre didactice în şcoală, chiar le doresc părinţilor să nu aibă vreodată de a face cu astfel de dascăli”, a explicat pentru „Adevărul” mama care a dezvăluit practicile învăţătoarei Blându. Cadou pentru învăţătoare: un laptop Una dintre anchete vizează Şcoala Gimnazială 172 „Sf. Andrei” din Capitală. Ieri s-au prezentat la şcoală doi inspectori de la ISMB, unul dintre ei fiind inspectorul pe învăţământul primar, Ştefan Pacearca, care a declarat că până la sfârşitul săptămânii acesteia ancheta de la această unitate şcolară va fi finalizată. Totul a pornit de la un schimb de mailuri între părinţi în care se discuta strângerea unor bani pentru achiziţionarea de rechizite, imprimantă multifuncţională, un televizor, o tablă magnetică şi un laptop pentru învăţătoare. Părinte 1: Buna ziua! Duminică am achiziţionat rechizite pentru fiecare copil, suma pentru un singur copil fiind de 120 lei. Am rugămintea să ne trimiteţi săptămâna această şi suma de 200 lei pentru fondul clasei, deoarece ne sunt necesari în achiziţionarea tablei magnetice şi multifuncţionalului. Părinte 2: Am lăsat 100 RON pentru fondul clasei la doamna învăţătoare. Nu pot să cotizez mai mult, îmi pare rău! Am mai lăsat şi cei 120 RON la doamna învăţătoare, sper că au ajuns la dumneavoastră! Mulţumesc pentru înţelegere! În altă discuţie a părinţilor: Părinte 1. Am cumpărat şi imprimanta în valoare de 799 lei şi vrem să luăm şi un laptop doamnei învăţătoare (bani pe care nu îi avem). Fiecare dintre părinţi facem eforturi pentru confortul copiilor noştri şi pentru a desfăşura activitatea într-o instituţie, asa că şi dumneavoastră trebuie să ne înţelegeţi că nu putem acoperi cheltuielile în totalitate. Lege vulnerabilă „S-a lăsat liniştea peste scandalul învăţătoarei de la Şcoala 10, dar se ridică numeroase întrebări…Acest cadru didactic se va întoarce vreodată la catedră? De ce legea este atât de vulnerabilă şi permisivă, de ce nu sancţionează rapid astfel de oameni?”, arată pentru hotnews.ro, mama care a dat publicităţii înregistrările de la Şcoala generală numărul 10. Aceasta a mărturisit că a ales să facă publice înregistrările respective pentru că a fost deranjată de atitudinea învăţătoarei, şi nu de faptul că a fost nevoită, în repetate rânduri, să scoată bani din buzunar pentru a cumpăra diverse obiecte la clasă. Cine este mai vinovat? Femeia se întreabă, însă, de ce nu au curajul părinţii să denunţe astfel de situaţii, în care dascălii cer prea mulţi bani, neluând în seamă şi posibilităţile financiare ale familiei. „Cine este mai vinovat, părinţii sau profesorii?”, se întreabă retoric femeia. Învăţătoare de la Şcoala Centrală, reclamată la Poliţie Tot ieri Poliţia a declanşat o anchetă la Şcoala Centrală din Capitală după ce o învăţătoare a fost reclamată că îi pedepseşte şi îi umileşte pe elevii de la clasă. Concret, tatăl unui elev le-a spus oamenilor legii de la Secţia 6 că învăţătoarea a amenajat în clasă un loc la perete unde copiii pedepsiţi sunt umiliţi, fiind puşi să dea cu capul atunci când greşesc. Ba mai mult, bărbatul susţine că elevii sunt nevoiţi să achite şi o taxă pentru a lua parte la diverse concursuri. Cazul a intrat deja şi în atenţia inspectorilor şcolari, după ce directoarea Şcolii Centrale a întocmit un dosar pe care l-a înaintat Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB). „Acest lucru a fost sesizat de un părinte. A fost făcut un întreg dosar care a fost transmis şi la ISMB”, a declarat Maria Cojescu, directoarea Şcolii Centrale. Nu doar din şcoli şi licee sunt semnalate nereguli. Un alt părinte a apelat la Poliţie după ce fetiţa sa, care frecventa grădiniţa „Scufiţa Roşie” din Bucureşti, a necesitat îngrijiri medicale în urma unei tăieturi de câţiva centimetri la bărbie. Incidentul nu a fost semnalat de educatoare, aceasta motivând că nu ştie ce s-a întâmplat.

Sursa: Adevarul.ro

 

Copilul meu nu-i premiant

Sîntem o familie normală. Avem studii superioare, am fost premianţi şi olimpici amîndoi (eu mai puţin, doar la partea umană, soţul – universal), deci consider că pot vorbi pertinent/ De Izabela Cotelin. Am urmat „cursul vieţii“ şi am primit în dar primul copil. Crescînd, a venit şi vremea grădiniţei, cea cu două educatoare. La una plîngea copilul, la cealaltă plîngeam noi, părinţii. Apoi, firesc, conform „cursului vieţii“ – şcoala. Aici facem o haltă mai mare. A început cu clasa I. Am înţeles cu toţii că doamna învăţătoare nu e mamă, ne-am chinuit să pricepem considerentele psihologice referitoare la metodele de premiere sau la purtatul/nepurtatul uniformei… Vremea trecea oricum şi dilema vieţii mele începuse să apară: în clasa I, cînd toată lumea primeşte în general „foarte bine“ peste tot şi doar prea slab să fii să iei alt calificativ, fii-mea avea şi „bine“; şi nu unul, ci chiar vreo trei sau patru. Ba chiar un „insuficient“ la nu-ştiu-ce, unde purtase un dosar („portofoliu“!) în ghiozdan trei luni şi îl uitase exact în ziua cu notarea! A fost prima nedreptate simţită de copil, pe care a încercat s-o exprime. Iar noi: nu, că e vina ta, nu trebuia să uiţi, atîta treabă ai, ghinion etc. Reacţii de părinţi normali şi premianţi, pe vremuri. Şi aşa a venit şi primul „mami, nu-mi place la şcoală!“ Răspunsul nostru? „Prostii! Învaţă, că…“ La gimnaziu, totul a luat-o razna destul de repede, faţă de ritmul molcom cu care ne obişnuiserăm deja. În primul rînd, crescuse copilul şi gîndea (gîndea!) singur, nu ne mai puteam ascunde comentariile şi nemulţumirile care începuseră să apară cu privire la sistemul de învăţămînt, deoarece le percepea şi fără să le audă de la noi. …Şi acel obsedant „mami, nu mai vreau la şcoală!“… Citeşte pe Dilema Veche continuarea editorialului.

Sursa: Adevarul.ro

 

Nedreptate pentru învăţătoarea Blându!

I se face o mare nedreptate Danei Blându, învăţătoarea cu cadourile de la Şcoala Zece. A fost pusă la stâlpul infamiei singură cuc. Grupul de părinţi de bine, mămici şi tătici, constituit în jurul oricărui învăţător sau diriginte din ţara asta, s-a dat la fund. Nu ştiţi despre ce vorbesc? Înseamnă că nu aveţi copii la şcoală. Nu există clasă în România care să nu aibă un asemenea grup. E vorba despre părinţi cu foarte foarte mult timp liber, al căror unic scop în viaţă este să stea de dimineaţă până seara la şcoala unde învaţă odrasla proprie. Ei ştiu tot ce mişcă în şcoală, sunt prieteni intimi ai învăţătoarei, se vizitează în weekend cu dirigintele şi se trag de şireturi cu directoarea. Şi, mai ales, îi învaţă pe ceilalţi părinţi „care e mersul” în instituţia de învăţământ respectivă. Ei îţi spun cât trebuie cotizat la fondul clasei, ce nevoi are doamna, ce after-school şi-a deschis, ce cadouri trebuie luate şi pentru cine, ce caiete speciale trebuie cumpărate şi de unde, în ce excursii trebuie să-ţi meargă copilul şi ce fabrică de ciocolată trebuie vizitată. Primul contact cu ei îl ai la prima şedinţă cu părinţii din clasa întâi, unde o să constaţi că sunt foarte guralivi, plini de iniţiative şi foarte buni cunoscători ai personalului didactic şi nedidactic din şcoală. Aceşti adevăraţi groupies din jurul învăţătoarei sunt cei care sar ca arşi atunci când un părinte neinformat îşi permite să pună întrebări referitoare la fondul clasei sau la cadourile de Paşte, Crăciun, 1 Martie, 8 Martie, 1 Decembrie, 1 Mai, 23 August, 22 Decembrie şi câte or mai fi. În concluzie, dacă un cadru didactic este de blamat pentru că pretinde cadouri, grupul de influenţă al părinţilor este vinovat pentru întreţinerea cu bună ştiinţă a  întregului sistem de pile care parazitează şcolile din România. Cine nu se supune regulilor grupului de influenţă, riscă izolarea. Şi nu atât a lui, a părintelui, cât a copilului. Tare curios aş fi să aflu ce fel de serviciu au părinţii groupies. De unde au ei atât de mult timp liber pe care să şi-l petreacă la şcoală ? Revenind la învăţătoarea cu cadourile, Dana Blându, nu pot să nu remarc frica şefilor săi să ia măsuri. A fost nevoie de o presiune extraordinară a presei şi de intervenţia ministerului pentru ca doamna în cauză să fie scoasă de la catedră. Unde aflu că se poate întoarce oricând, graţie legilor idioate din ţara asta. Şi avocaţilor pe care doamna învăţătoare şi-i poate permite. Poate ministerul ar trebui să investigheze şi de ce s-a temut atât de tare inspectoratul să ia măsuri. Inspectorii ăştia sunt plătiţi din bani publici ca să apere interesul contribuabililor. De ce le este atât de greu să-şi facă treaba pentru care primesc un salariu ? În sfârşit, trebuie spus că, după apariţia cazului de la Şcoala Zece, mai mulţi învăţători şi profesori ne-au scris la ziar, indignaţi că prin mediatizarea excesivă a unui caz particular se aruncă o pată asupra tuturor dascălilor. Domniile lor spun că, în egală măsură, ar trebui publicate articole despre profesori cu rezultate deosebite. Dar, pentru Dumnezeu, ziarul Adevărul face asta constant. Numai că poveştile cu dascăli exemplari nu elimină uscăturile din sistem. Cazuri ca acesta de la Şcoala Zece sunt în fiecare şcoală din România. Toţi părinţii care au copiii şcolari la stat pot să confirme. Singurii care pot face cu adevărat ceva sunt chiar învăţătorii şi profesorii buni şi dedicaţi meseriei. Ei ar trebui să nu mai tolereze colegi „cu probleme”. Sigur au auzit de ei, sigur îi cunosc. Evident, însă, e uşor de spus şi greu de făcut. Toată lumea aşteaptă de la minister şi de la politicieni să rezolve problemele. Vă dau o veste tristă: nu o vor face. Şi atunci, cine rupe lanţul slăbiciunilor ? P.S. Cineva avea ideea ca, pentru a strica sistemul de pile şi relaţii din şcoli, învăţătorii să fie rotiţi o dată la patru ani. Adică, după ce un dascăl a predat patru ani la un liceu de fiţe din centru, în următorii patru să mergă la o şcoală de cartier. Şi tot aşa. Să nu fie mutaţi din oraş, dar să schimbe şcoala. Ce ziceţi ?

Sursa: Adevarul.ro

 

Bărbat ridicat de poliţişti după ce s-a dezbrăcat în faţa unor elevi de la o şcoală din Capitală

Un bărbat în vârstă de 44 de ani, care s-a dezbrăcat, luni, în apropierea Şcolii 102 din Sectorul 4 al Capitalei, în faţa mai multor elevi, a fost ridicat de poliţişti şi condus pentru audieri la Secţia 26, potrivit unor surse din Poliţie. Sursele citate au precizat pentru Mediafax că incidentul a avut loc în jurul orei 14.10, când individul s-a dezbrăcat în faţa clădirii unităţii de învăţământ, fiind văzut de mai mulţi elevi. Bărbatul în vârstă de 44 de ani a fost ridicat şi dus la Secţia 26 pentru a fi audiat. În acelaşi timp, au fost conduşi la secţie cinci elevi şi două persoane care se aflau în zonă pentru a da declaraţii în calitate de martori.

Sursa: Adevarul.ro

 

Şcoala de afaceri de la Liceul Ovidius. Elevii învaţă să fie antreprenori

Liceenii de la Ovidius au avut oră cu specialişti în antreprenoriat. Cursul s-a ţinut sâmbătă, 11 ianuarie, fiind ţinut de Centrul de Resurse pentru Educaţie Economică (CREE) Constanţa. Cursul a avut loc la Liceul Teoretic Ovidius, fiind desfăşurat în colaborare cu Patronatul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (IMM) Constanţa şi Agenţia Constanţa 2 AXA Life Insurance. „Şcoala de afaceri“ a ajuns la a patra ediţie, care s-a bucurat de participarea a 35 elevi din clasa a X-a. Aceştia studiază disciplina Educaţie antreprenorială, la care realizează simultan, pe echipe, planuri de afaceri ale unor idei fezabile. Fiind familiarizaţi deja cu tematica prezentată, liceenii au ascultat cu interes prezentările lectorilor: inginer Nicoleta Bălan, Iulian Gropoşilă – preşedinte al Patronatului IMM Constanţa, Doru Diaconu, Alexandru Olaru – director al agenţiei de asigurări. Aceştia le-au vorbit elevilor despre întreprinzători celebri din lume, din România şi din Constanţa, ca şi despre propriile lor afaceri. Toţi au insistat pe necesitatea valorificării oportunităţilor, dar şi pe pasiune, competenţă, asumarea riscului, lucrul bine făcut, legalitate, carieră profesională. Cursanţii au avut la final de trecut un test. Organizaţi pe echipe, elevii au participat la un concurs privind aplicarea mix-ului de marketing la o afacere locală teoretică. Concursul a fost câştigat de un echipaj al clasei a X-a C, format din elevii Ştefan Stănişor, Andreea Staicu, Andreea Vineş, Ariadna Roberta Şuţeanu, Vlad Drilea Apetrei. Profesorul Victor Mihalaşcu – directorul C.R.E.E. Constanţa, coordonatorul acţiunii, a acordat diplome şi premii celor care au participat.

Sursa: Adevarul.ro

 

De ce nu scăpăm de corupţie în România? Pentru că ne place!

Corupţia sub toate formele ei, de la mica atenţie care trebuie dusă la şcoală, pentru a asigura „şanse egale” copilului nostru, până la marile tunuri imobiliare, reprezintă o situaţie de normalitate pentru societatea românească postdecembristă. Toate campaniile publice şi private duse împotriva corupţiei au trecut prin mentalul românilor ca o boare primăvăratică, interesantă, frumos mirositoare, dar imposibil de pus în practică. În general, problemele românului de rând cu fenomenul corupţiei nu se referă la faptul că aceasta există. Ci la faptul că „îmbuibaţii”, bampirii care sug sângele poporului, fură prea mult. Nu-i lasă şi pe alţii să trăiască după cum auzim cu toţii prin diversele medii de socializare ale cetăţeanului roman. Nu ştiu de unde vine exact acest tip de mental de care românii nu se pot dezlipi neam. Unii spun că ţine de balcanism şi de sute de ani în care peşcheşul a fost principala cale de supravieţuiere. Alţii dau vina pe comunism şi pe modul în care acesta ne-a pervertit mintea şi sufletul. Dar nu pot să nu observ că marea majoritate a românilor nu par deloc deranjaţi de fenomenul corupţiei, ba chiar îl încurajează prin diverse metode atunci când acesta le serveşte scopurilor personale. Desigur, dacă e să răspundă la sondaje sau să-şi manifeste public punctul de vedere referitor la corupţie, românul devine un fel de aprig luptător împotriva fenomenului şi îl înfierează în cele mai negre culori. Îşi aduce aminte de hoţii care i-au distrus ţara, i-au tăiat şi vândut la fier vechi fabricile şi au scufundat România în tenebrele sărăciei. Dar, dacă e vorba să intre mai repede la medic, la poliţie sau la altă instituţie publică unde are vreo treabă, îşi pregăteşte conştincios micul cadou, care vezi Doamne, e o nimica toată, nu contează. Nu sunt toţi românii aşa, dar pe câţi din concetăţenii noştrii i-aţi văzut să moară cu funcţionarul public de gât dacă acesta le solicită o mică atenţie? Câte parfumuri, ciocolate, cartuşe de ţigări, sticle de whiskey şi alte cadouri, care de care ”mai mici şi fără valoare “ date pentru activităţi care în mod normal ar fi gratuite, au trecut prin faţa ochilor voştri? Am auzit de sute de ori că un zece la sută ar fi corect de luat şi pus deoparte, asta nu se consideră şpagă ci aşa, un fel de recompensă naturală. Desigur în cercuri închise, căci în public toţi românii sunt un fel de procurori anticorupţie. Dă bine la public, zic ei. Şi atunci ne mirăm că cei care ajung în funcţii înalte iau şpagă? Sau că aceasta creşte proporţional cu nivelul de putere atins de un personaj? Păi este simplu, cu cât avansezi pe scara socială, nevoile devin din ce în ce mai complexe şi greu de satisfăcut. Şpaga creşte şi nivelul corupţiei odată cu ea. Un exemplu concret. Un funcţionar îşi face o vilă, cu ”banii adunaţi cu greu din salariu“. Odată cu vila încep cheltuielile adiacente. Cine îngrijeşte grădina? Cine plăteşte încălzirea? Cine plăteşte benzina, căci vila e în afara oraşului? Cât costă ditamai gardul, să nu vadă vecinii brăduţii ornamentali aduşi din Japonia? Desigur tot funcţionarul public, din ceilalţi bănuţi adunaţi, dar nu din salariu. Problema noastră este că îi urâm pe aceşti parveniţi nu pentru că FURĂ, ci pentru că AU. Atât timp cât procentul românilor care vor accepta – odată ajunşi în poziţia de a LUA –  şpaga, va fi unul majoritar, societatea românescă va râmâne blocată în zona corupţiei şi a nesiguranţei sociale. Şi în zadar se vor întreba trimişii americani sau reprezentanţii statelor occidentale de ce nu ies românii în stradă să-şi apere justiţia sau drepturile încălcate.

Sursa: Adevarul.ro

 

Controale în mai multe şcoli din Capitală pentru colecte ilegale de bani. Foştii elevi ai Danei Blându au o nouă învăţătoare

Scandalul izbucnit la Şcoala 10 din Capitală, unde o învăţătoare a cerut bani de cadouri părinţilor, i-a determinat pe reprezentanţii Inspectoratului Şcolar să efectueze controale în mai multe unităţi de învăţământ. Separat, a fost declanşată o anchetă la Şcoala Centrală după ce un părinte a reclamat că o învăţătoare umileşte elevii. Între timp, la fosta clasă a Danei Blându, de luni a venit o nouă învăţătoare. UPDATE Părinţii a patru elevi din clasa învăţătoarei Dana Blându, de la Şcoala 10 din Bucureşti, au fost audiaţi, luni, de poliţiştii Secţiei 6, în dosarul în care femeia este cercetată pentru a fi cerut bani pentru cadouri, potrivit unor surse din Poliţie.

Potrivit surselor citate, cei patru au fost întrebaţi de anchetatori despre sumele de bani percepute de învăţătoare şi dacă ştiu în ce mod au fost cheltuiţi aceşti bani.

Conform anchetatorilor, în cursul zilei de marţi, le sediul Secţiei 6 sunt aşteptaţi, pentru audieri, părinţii altor patru elevi. UPDATE Raportul privind anchetele care sunt derulate la trei şcoli din Capitală ar putea fi gata cel mai târziu vineri, potrivit oficialilor din ISMB. Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) sesizările au venit din partea Ministerului Educaţiei Naţionale, chiar a ministrului Remus Pricopie, şi de la părinţi. „Vorbim de o sesizare din partea Ministerului Educaţiei Naţionale, chiar a domnului ministru Remus Pricopie, de una din partea unui părinte şi de o alta care vizează o situaţie mai veche, dar reluată recent de către presă , în cazul Şcolii ‘Sf. Andrei’”, a spus Marian Banu. Sesizările vizează un aspect comun celor trei şcoli, respectiv pretinderea unor sume de bani pentru fondul clasei, fiind însă reclamate şi aspecte ce ţin de managementul educaţional. UPDATE: Nu doar în şcoli sunt nereguli. Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a declanşat luni o anchetă după ce tatăl unei fetiţe de trei ani, care mergea la Grădiniţa „Scufiţa Roşie” din Capitală, a reclamat la Poliţie faptul că aceasta a necesitat îngrijiri medicale în urma unei tăieturi de câţiva centimetri la bărbie, incidentul nefiind semnalat de educatoare, dascălul scuzându-se că „este în tura de după-amiază”. „Vineri după-amiază, la această grădiniţă s-a produs un incident în care un copil a suferit un traumatism pentru care a fost transportat la spital, pentru îngrijiri medicale. ISMB nu a fost informat despre incident, aşa cum ar fi fost normal. Abia duminică, conducerea gădiniţei ne-a relatat despre incident”, a declarat Marian Banu, purtător de cuvânt ISMB, potrivit Mediafax. O comisie a instituţiei va cerceta acest caz. UPDATE: Mama care a denunţat-o pe învăţătoarea Blându a declarat pentru adevarul.ro că o nouă învăţătoare a venit de astăzi la clasă. „Copilul meu merge la şcoală, avem o nouă învăţătoare venită din afara şcolii. Nu ştiu nimic despre ea încă, am văzut-o astăzi, e prima ei zi, nu a mai predat până acum la pregătitoare, dar încearcă şi ea să se adapteze situaţiei. O să fie şi o şedinţă cu părinţii în curând”, a declarat mama, care a adăugat că „nu cred că putem găsi ceva mai rău decât Dana Blându. Aş vrea să nu mai întâlnesc astfel de cadre didactice în şcoală, chiar le doresc părinţilor să nu aibă vreodată de a face cu astfel de dascăli”, a mai spus ea. Mămica este în continuare preşedintele comitetului de părinţi, dar se gândeşte să renunţe. De la începutul anului şcolar şi până acum, ea a dat şcolii 500 de lei pentru achiziţionarea de rafturi, o multifuncţională, pentru curăţenie. „Am dat două milioane înainte de Crăciun pentru cadourile sărace şi cele mai sărace au fost darurile copiilor. O parte din bani s-au dus pe Moş Crăciun. Doamna învăţătoare ne-a zis că aduce ea un Moş şi am aflat abia după că Moşul era chiar soţul ei”, a mai spus mămica pentru adevarul.ro. Ea nu crede că este normal ca părinţii să plătească lucrurile astea, dar spune că nici nu poate să-şi lase copilul la şcoală fără hârtie igienică, săpun sau apă plată. Între timp, audierile continuă la Secţia 6 de Poliţie din Capitală. Mama unui elev de la clasa Danei Blându a dat declaraţii, luni, spunând, la finalul audierii, că părinţii au dat bani pentru cadouri, încercând să mulţumească pe toată lumea, dar nemulţumirile învăţătoarei i-au jignit. „Am dat pentru cadouri, am încercat să facem pe toată lumea mulţumită, dar acele nemulţumiri ale doamnei ne-au jignit. Aceasta nu ne-a jignit până în decembrie, dar spunea indirect în timpul şedinţelor ce trebuia să facem, ce trebuia să cumpărăm”, a spus femeia, potrivit Mediafax. Ea a precizat că a plătit în acest an şcolar 400 de lei, bani pentru uniforme şi alte obiecte necesare copilului la şcoală, dar o parte din această sumă s-a folosit şi pentru achiziţionarea de cadouri. Femeia a menţionat că Dana Blându nu a încasat în mod direct aceşti bani, o parte fiind achitaţi la casieria şcolii.

Sursa: Adevarul.ro

 

Părinţii susţin elevii constănţeni în demersul de obţinere a subvenţiei pentru transport şi a cotei promise de 6% din PIB pentru Educaţie

Adrian Topor, liderul local al Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar şi vicepreşedinte ale structurii naţionale, susţine cererea elevilor constănţeni de a primi subvenţia la tranport din partea administraţiei locale. Topor sprijină şi solicitarea elevilor ca Educaţia să primească procentul de 6% din Produsul Intern Brut al României. „La nivel mondial, european, dar mai ales în România zilelor noastre se vorbeşte de abandonul şcolar, de procentajul tot mai mare al copiilor care părăsesc învăţământul preuniversitar, la o vârstă tot mai mică. Se fac analize, se constituie alte şi alte comisii, se semnează parteneriate şi se alocă fonduri pentru proiecte şi acţiuni care să readucă elevul la şcoală sau să prevină abandonul şcolar. Un singur lucru nu îl facem, să respectăm regulile şi legile pe care tot noi adulţii le facem. Adică, să acordăm 6% din PIB dacă acest lucru scrie în Legea Educaţiei Naţionale“, arată Adrian Topor, liderul federaţiei părinţilor. Ce scrie în Legea Educaţiei Naţionale Parlamentul României adoptă prezenta lege. TITLUL I Dispoziţii generale Art.2 (7) În România învăţământul constituie prioritate naţională. Art. 8. — Pentru finanţarea educaţiei naţionale se alocă anual din bugetul de stat şi din bugetele autorităţilor publice locale minimum 6% din produsul intern brut al anului respectiv. Suplimentar, unităţile şi instituţiile de învăţământ pot obţine şi utiliza autonom venituri proprii. Pentru activitatea de cercetare ştiinţifică se alocă anual, de la bugetul de stat, minimum 1% din produsul intern brut al anului respectiv. Adică să acordăm dreptul la educaţie copiilor noştri, oferindu-le posibilitatea de a merge la şcoală şi respectându-ne angajamentul prin care le garantăm tarif redus cu 50% sau 100% la transportul local în comun şi intern conform Legii Educaţiei Naţionale. A se citi în Legea Educaţiei Naţionale: CAPITOLUL VI Resursa umană SECŢIUNEA 1 Beneficiarii educaţiei Art. 84. — (1) Elevii din învăţământul obligatoriu şi liceal acreditat/autorizat beneficiază de tarif redus cu 50% pentru transportul local în comun, de suprafaţă, naval şi subteran, precum şi pentru transportul intern auto, feroviar şi naval, pe tot parcursul anului calendaristic. (2) Ca măsură de protecţie specială, elevii orfani, elevii cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi cei instituţionalizaţi pot beneficia de gratuitate pentru toate categoriile de transport menţionate la alin. (1), pe tot parcursul anului calendaristic. (3) Elevilor care nu pot fi şcolarizaţi în localitatea de domiciliu li se decontează cheltuielile de transport din bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, prin unităţile de învăţământ la care sunt şcolarizaţi, pe bază de abonament, în limita a 50 km, sau li se asigură decontarea sumei ce reprezintă contravaloarea a 8 călătorii dus-întors pe semestru, dacă locuiesc la internat sau în gazdă. „În acest context suntem alături, sprijinind cu toată conştiinţa noastră de părinte, iniţiativa şi acţiunile copiilor noştri, elevii şcolilor româneşti, reprezentaţi de Consiliul Naţional al Elevilor, Consiliile judeţene ale elevilor şi asociaţiile studenţeşti prin care cer dreptul de a le fi respectate drepturile stipulate prin lege: de a se acorda Educaţiei 6% din PIB şi acordarea subvenţiei la transport. Cerem adulţilor, reprezentanţi ai instituţiilor de stat să-şi respecte cuvântul dat prin lege şi să facă eforturile necesare pentru a fi îndeplinite drepturile şi cerinţele elevilor“, declară Adrian Topor, vicepreşedintele federaţiei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Elevii de aur ai anului 2013

Anul 2013 a adus performanțe extraordinare pentru elevii români care au participat la olimpiade internaționale, cucerind de fiecare dată primele locuri ale clasamentului. Elevii noștri se iau la întrecere cu sute de colegi din toată lumea și se întorc acasă cu medalii de aur, argint și bronz, hotărâți să demonstreze lumii că pot să facă performanță. Și anul trecut, olimpicii noștri s-au clasat printre primii, cu performanțele lor interna¬ționale. Fie că vorbim de matematică, fizică, științe sau chimie, nu a existat lot al României, care să nu fie medaliat cu aur, argint și bronz. Trei medalii de argint și trei de bronz la Matematică România a cucerit trei medalii de argint și trei de bronz la cea de-a 54-a ediție a Olimpiadei Internaționale de Matematică. Ediția din acest an a reunit 547 de participanți din 103 țări. Multiplu medaliat la concursurile regionale și internaționale de matematică, Omer Cerrahoglu, elev în clasa a XI-a la Colegiul Național „Gheorghe Șincai“ din Baia Mare, și-a trecut în palmares o medalie de argint. Este a cincea distincție obținută de olimpicul băimărean în această prestigioasă competiție, el fiind medaliat la fiecare participare din 2009 până în prezent și având în palmares două medalii de aur și trei de argint. Ceilalți doi laureați cu argint sunt Ștefan Spătaru (medalie de bronz la precedenta ediție) și Marius-Ioan Bocanu, ambii elevi în clasa a X-a la Liceul Internațional de Informatică din București. Medaliile de bronz au fost obținute de Ștefan-Cosmin Gramatovici, din clasa a XI-a la Colegiul Național „Tudor Vianu“ din București, Hai Tran Bah și Andrei-Viorel Bud, elevi în clasa a XI-a la Liceul Internațional de Informatică din Capitală. Două medalii de aur, una de argint și una de bronz la Informatică România a înregistrat rezultate de excepție și la Olimpiada Internațională de Informatică care a avut loc în Australia. Elevii români au obținut două medalii de aur, una de argint și una de bronz. În urma rezultatului, România s-a clasat pe locul cinci pe națiuni, după China, Rusia, Coreea de Sud și SUA. Multiplu medaliat internațional, bistrițeanul Rareș Darius Buhai (clasa a X-a la Colegiul Național „Liviu Rebreanu”) a obținut o medalie de aur. Laureat cu aur, în anul 2012, Vlad Alexandru Gavrilă, elev în clasa a XII-a la Liceul Internațional de Informatică din Capitală, a repetat performanța, anul trecut. Andrei Heidelbacher, elev în clasa a XI-a la Colegiul Național „C. D. Loga” din Timișoara, a obținut o medalie de argint, iar Mihai Popa, elev în clasa a XII-a la Colegiul Național „Frații Buzești” din Craiova, a intrat în posesia medaliei de bronz, potrivit Ministerului Educației.

România ocupă primul loc în Europa la Olimpiada Internațională de Fizică! Olimpicii români ne-au adus pe primul loc în Europa la Olimpiada Internațională de Fizică. Și asta după ce elevii români au obținut nu mai puțin de cinci medalii la a 44-a ediție a competiției. Mai exact, două medalii de aur și trei medalii de argint. Medaliile de aur au fost cucerite de Cristian Frunză (clasa a X-a) și Cristian Andronic (clasa a XI-a), iar medaliile de argint de Tudor Ciobanu (clasa a XI-a), Denis Turcu (clasa a XI-a) și Sebastian Dumitru (absolvent al clasei a XII-a). Toți elevii provin de la Liceul Internațional de Informatică din București. Aur, argint și bronz la Chimie Și la Olimpiada Internațională de Chimie am stat excelent în clasament. Elevii români au obținut trei medalii de argint și una de bronz.   Maria-Andreea Filip , elevă în clasa a XI-a la Liceul Internațional de Informatică din București, Adrian Murgoci, absolvent al Colegiului Național „Mihai Viteazul“ din București – promoția 2013, Dumitru Călugăru, elev în clasa a X-a la Colegiul Național „Tudor Vladimirescu“ din Târgu Jiu au adus acasă medalii de argint, iar Mihai Grigore Prună, absolventul Colegiului Național „Vasile Lucaciu“din Baia Mare, promoția 2013 a adus o medalie de bronz. La Olimpiada Internațională de Chimie „D. Mendeleev”, lotul olimpic de chimie al României a obținut o medalie de aur, două medalii de argint și trei de bronz. Medalia de aur a fost cucerită de Maria-Andreea Filip. Mara Ioana Ieșanu (clasa a XII-a/Colegiul Național ‘Roman Vodă’ din Roman, județul Neamț) și Mihai Grigore Prună au intrat în posesia medaliilor de argint. Alți trei elevi au fost laureați cu medalii de bronz: Teodora Coroamă (clasa a XII-a/Colegiul Național ‘Mihai Eminescu’ din Botoșani), Vlad-Mihai Mandrici (clasa a X-a/Colegiul Național ‘Sfântul Sava’ din București) și Ștefan Bogdan Ivan (clasa a XI-a/Colegiul Național de Informatică ‘Tudor Vianu’ din București). Mara Ioana Ieșanu a primit și premiul special pentru cel mai mare punctaj la proba practică. Cele mai bune rezultate din istoria participărilor la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică Lotul olimpic de Astronomie al României a obținut cele mai bune rezultate din istoria participărilor la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică. Mai exact, două medalii de aur, două medalii de argint și trei medalii de bronz. Medaliile de aur au fost obținute de Iustina Crăciun și Denis Turcu, elevi în clasa a XI-a la Liceul Internațional de Informatică din București. Denis Turcu s-a clasat pe primul loc în ierarhia olimpiadei, iar Iustina Crăciun a fost premiată pentru cea mai bună rezolvare a problemelor din cadrul probelor de concurs. Medaliile de argint au revenit elevilor Andrei Alexandru Cuceu (clasa a XI-a, Liceul Internațional de Informatică din București) și Paul Andrei Draghiș (clasa a X-a, Colegiul Național „Vasile Lucaciu“ din Baia Mare), în timp ce medalia de bronz a intrat în posesia Cătălinei Mirițescu (clasa a XI-a, Liceul Internațional de Informatică din București).   Ediția din anul 2014 a acestei olimpiade va fi găzduită de România, la Suceava. Olimpicii români sunt primii în lume la Geografie România este prima țară din lume la Olimpiada Internațională de Geografie. Asta după ce elevii români au câștigat trei medalii de aur și una de argint la ediția din anul 2013 a competiției. Elevii laureați cu aur sunt Andra-Cosmina Albulescu (Colegiul Național ,,Costache Negri“ din Galați), Cosmina-Andreea Manea (Colegiul Național ,,I. C. Brătianu“ din Pitești) și Theodor-Adrian Ivan (Colegiul Național din Iași). Toți trei sunt la prima participare într-o astfel de competiție de anvergură mondială. Medalia de argint i-a revenit lui Traian Tomenco, absolvent al Liceului Teoretic ,,Constantin Brâncoveanu“ din București, medaliat cu bronz la ediția precedentă. Argint și bronz la Științe Elevii români ne-au făcut cinste la Olimpiada Internațională de Științe pentru juniori. România a obținut trei medalii de argint și trei de bronz. Practic, toți cei șase componenți ai lotului au reușit performanța de a intra în posesia unei distincții. Cei trei elevi medaliați cu argint sunt Robert Cristian Râclea (clasa a X-a/Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați), Theodor Axenie (clasa a XI-a/Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din Capitală) și Alexandru Zancă (Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Ploiești). Medaliile de bronz au fost obținute de Ioana Patricia Ișfan (clasa a X-a/Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu), Regado Goncalo Araujo (clasa a XI-a/Colegiul Național „Ștefan cel Mare” din Suceava), respectiv Mihnea Daniel Zoican (clasa a X-a/Colegiul Național „Sfântul Sava” din București). Bronz la Olimpiada Internațională de Biologie Participanții la a XXIV-a ediție a Olimpiadei Internaționale de Biologie, au reeditat performanța din anul 2012, obținând trei medalii de bronz. Cei trei medaliați sunt Oana Elena Băran (de la Liceul Internațional de Informatică din București), Vlad Coșoreanu (Liceul Teoretic „Ovidius“ din Constanța) și Cristian Alexandru Bolunduț (Liceul de Informatică „Tiberiu Popoviciu“ din Cluj-Napoca), câștigător al unei medalii bronz și la ediția precedentă. Nouă medalii de aur la Olimpiada pluridisciplinară Olimpicii români au reușit o nouă performanță la a 19-a ediție a Olimpiadei Internaționale Pluridisciplinare Tuymaada. Aceștia au câștigat 13 medalii, dintre care nouă de aur la informatică, matematică, fizică și chimie. Este cel mai bun rezultat din ultimii ani. În anul școlar 2012 – 2013, la olimpiadele și concursurile școlare internaționale, elevii români au obținut 53 de medalii de aur și premii I, 65 de medalii de argint și premii II, 48 de medalii de bronz și premii III și 35 de mențiuni.

Sursa: Curentul.ro

 

O învăţătoare de la Şcoala Centrală, reclamată la Poliţie că îi pedepseşte şi umileşte pe elevi

Tatăl unui copil care învaţă la Şcoala Centrală din Bucureşti a depus plângere la Secţia 6 Poliţie pe numele unei învăţătoare, în care a reclamat că elevii pedepsiţi sunt puşi să dea cu capul în perete, iar pe de altă parte, că elevii sunt obligaţi să plătească taxe pentru a merge la concursuri. Părintele s-a prezentat vineri la Secţia 6 şi le-a spus poliţiştilor că învăţătoarea a amenajat în clasă un loc la perete unde copiii pedepsiţi sunt umiliţi, fiind puşi să dea cu capul. Bărbatul a precizat că cel puţin doi elevi au fost puşi în această situaţie, potrivit unor surse din Poliţia Capitalei.Acesta a mai reclamat şi că elevii sunt obligaţi să plătească taxe pentru participarea la diverse concursuri. Sursele citate au precizat că părintele ar fi fost chemat luni pentru a fi audiat la sediul Secţiei 6. Plângerea a fost făcută în aceeaşi zi în care Consiliul de Administraţie al Şcolii nr. 10 „Maria Rosetti“ din Capitală a decis desfacerea disciplinară a contractului de muncă al învăţătoarei Dana Blându, care a cerut bani pentru cadourile ce urmau să fie date de sărbători unor angajaţi ai şcolii. De asemenea, şcoala a decis şi sesizarea Parchetului în cazul învăţătoarei, pentru aspecte penale care ar fi fost săvârşite de Dana Blându, anchetatorii urmând să stabilească dacă aceasta a primit în acest fel foloase necuvenite. Un dosar penal în cazul învăţătoarei Dana Blându este deja înregistrat la Parchetul Judecătoriei Sectorului 2, în urma unei sesizări făcute, în 30 decembrie 2013, de către Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti. Dosarul a fost trimise în 8 ianuarie de procurori la Secţia 6 Poliţie, unde anchetatorii care fac cercetări pentru primire de foloase necuvenite.

Sursa: Curentul.ro

 

Lecţii pentru părinţi de la profesorii copiilor lor

În lipsa unei veritabile şcoli a părinţilor, dascăli cu experienţă explică cum trebuie gestionată relaţia cu elevii, indiferent dacă sunt de-o şchioapă sau adolescenţi. Fiecare etapă şcolară traversată de elevi reprezintă un adevărat extemporal şi pentru părinţi. Copiii aflaţi în clasele primare, spre exemplu, nu ar trebui să aloce temelor mai mult de o oră pe zi, în vreme ce elevii de liceu învaţă mai eficient dacă îşi creează după fiecare capitol liste de cuvinte-cheie. Toate acestea sunt însă trucuri pe care părinţii le-ar putea afla de la dascălii propriilor copii, într-un cadru organizat, aşa numita Şcoală a Părinţilor. Tentativa Ministerul Educaţiei de a implementa, acum câţiva ani, un astfel de proiect, a eşuat din cauza lipsei de fonduri. Temele se fac la aceeaşi oră O lecţie importantă pe care ar trebui să o înveţe părinţii care au copiii în clasele primare este legată de temele pentru acasă. Acestea ar trebui făcute la aceeaşi oră, în fiecare zi, altminteri există pericolul ca cel mic să se simtă supraaglomerat. „Elevii mei ştiu că acasă, între 16.00 şi 17.00, au de făcut teme. Niciodată mai mult de o oră pe zi. Un punct nevralgic al educaţiei de acasă este lipsa unui program zilnic, pe ore, în care să se precizeze sarcinile, momentele de joacă, lecţiile etc”, spune Elena Nicolae (foto), învăţătoare la clasa a IV-a, la Şcoala Nr. 88 din Capitală. În lipsa unei şcoli care să-i ghideze, acesta le oferă părinţilor elevilor săi consultaţii telefonice zilnice. Iar „clienţii” săi se împart în două categorii: fie sunt prea duri, fie prea toleranţi: „Îi sfătuiesc să fie consecvenţi. Copiii au nevoie de echilibru, nu de părinţi care ţipă sau îi bruschează, dar nici de alţii care, de exemplu, se simt vinovaţi că ajung târziu acasă şi le dau copiilor prea multă libertate”. Cât despre sistemul de recompensare a notelor bune, dascălul Elena Nicolae spune că este binevenit, atâta vreme cât surprizele nu sunt doar de ordin material, precum un telefon mobil sau o tabletă. „Indicat ar fi ca răsplata să fie imediată şi după aşteptările copilului. Veţi fi surprinşi să aflaţi că cei mici se bucură mai mult să facă o plimbare în parc cu mama şi tata sau să li se citească poveşti înainte de culcare, decât să fie duşi la cumpărături”, conchide învăţătoarea. Lăsaţi-le libertate liceenilor, nu îi obligaţi să urmeze anumite facultăţi Alta ar trebui să fie abordarea în cazul elevilor de liceu, motivaţi de gustul libertăţii şi nu de reguli. „Părinţii ar trebui să îi încurajeze să aibă o viaţă socială, să îşi facă prieteni, să meargă la film, la teatru, în parc etc. În plus, dacă vor să le câştige încrederea, trebuie să aibă curajul să discute pe larg despre probleme tabu precum alcool, tutun, droguri şi sex”, detaliază Corina Dobrescu, profesor de fizică la Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Bucureşti, cu peste 20 de ani vechime. Un bun pretext de a-i ţine departe de tentaţii, spune aceasta, este participarea la competiţiile şcolare: „E bine să îndemne copilul să participe la concursuri sportive sau olimpiade şcolare pentru a fi pregătit să facă faţă examenelor şi, indiferent de rezultat, să tragă concluzii constructive”. Nu în ultimul rând, părinţii sunt sfătuiţi să nu-şi oblige copiii să dea la o anumită facultate, doar pentru că „se plăteşte mai bine”. „Mai întâi să identifice domeniile în care liceanul are înclinaţii, mai apoi să ia o decizie de comun acord”, este de părere dascălul.

Sursa: Evz.ro

 

ANUNŢUL unui părinte de la Şcoala nr. 10 „Maria Rosetti” din Bucureşti

„Copilul meu a fost bătut zilnic, iar învăţătoarea Voicu Vulcanean Rodica şi directorul Camelia Fercu nu au intervenit”. Problemele de la Şcoala Nr. 10 din Capitală sunt departe de a se fi terminat. „Sunt Cristian Mărculescu, părinte al cărui copil învaţă în această şcoală. Vreau să reclam faptul că băieţelul meu a fost bătut în repetate rânduri de unul dintre colegi, fără ca dascălii să intervină. În prima zi de şcoală, am observat că unul dintre colegii fiului meu avea un comportament extrem de agresiv. Câteva zile mai târziu, acelaşi copil a început să-şi bată colegii de clasă, inclusiv pe fiul meu. Am vorbit cu doamna învăţătoare, care mi-a mărturisit că nici ea nu ştie ce să mai facă cu acest copil şi m-a asigurat că va ţine situaţia sub control. Timpul a trecut, iar copilul meu era bătut aproape zilnic. Am fost mai apoi la doamna director Camelia Fercu care mi-a promis de asemenea că problema se va rezolva, chiar dacă va trebui să apeleze la poliţie (ulterior comunicându-mi ca poliţia nu face nimic). Bătăile au continuat însă. Băieţelul ajunsese să plângă noaptea şi de fiecare dată când am vrut să vorbesc cu directoarea Camelia Fercu am fost repezit: «Iar aţi venit? Mutaţi-vă la altă şcoală!». Într- o zi, am mers să îmi iau fiul de la ore şi am văzut cum celălalt copil îl lovea fără milă, chiar sub ochii învăţătoarei. Când l-am somat să înceteze, învăţătoarea Voicu Vulcanean Rodica a ţipat la mine, întrebându-mă cum îmi permit să-i atrag atenţia şi a transmis părinţilor copilului agresor că eu am intrat în clasă ca să le bat copilul. Redau dialogul dintre directoarea Camelia Fercu şi băieţelul meu: – Ia spune, copile, cum s-a întâmplat? – M-am dus către uşă şi cutare m-a bătut. – Aaa, păi ce să-ţi fac dacă te-ai dus către uşă, ce căutai acolo? Eu când eram mică şi mă bătea cineva, îmi spunea tata «bine ţi-a făcut, ce căutai acolo?» Când totuşi ar fi putut să ridice problema acestui elev, la şedinţa cu părinţii, dascălul a tăcut mâlc. Mi-a spus mai târziu că nu era de interes, dar a precizat în şedinţă că unii copii mai vorbesc în oră. Ăsta DA subiect de interes! Nu sunt un caz singular. Au fost mai mulţi părinţi în aceeaşi situaţie. „Lăsaţi, că şi ai dvs. câte fac!”, ne-a spus învăţătoarea mie şi mai multor părinţi nemulţumiţi. Culmea cinismului a fost atunci când directoarea i-a luat în cancelarie pe fiul meu şi pe copilul violent şi le-a spus să fie prieteni. Asta după un an de zile. Ne oprim din lipsa de spaţiu”. De la 1 martie, Cristian Mărculescu va lansa platforma online www.faraviolentainscoli.ro, un site dedicat părinţilor care se confruntă cu astfel de probleme.

Sursa: Evz.ro

 

Val de reclamaţii la adresa profesorilor

Demiterea învăţătoarei şpăgare de la Şcoala Nr. 10 din Bucureşti i-a făcut pe părinţii elevilor ai căror dascăli sunt fie corupţi, fie abuzatori, să creadă că pot avea câştig de cauză dacă se solidarizează. Aşa se explică potopul de sesizări primite la Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, în care mai mulţi părinţi reclamă practicile ilegale şi dure ale unor dascăli. Sesizări de la părinţi în trei şcoli de top Inspectorii şcolari au mers, ieri, să facă verificări la trei şcoli din Capitală. Cele trei unităţi de învăţământ sunt Şcoala Gimnazială „Sf. Andrei”, Liceul Teoretic „Nicolae Iorga” şi Colegiul Economic „Costin C. Kiriţescu”. Un caz îngrijorător a fost sesizat şi la Secţia 6 Poliţie din Capitală. Tatăl unui copil care învaţă la Şcoala Centrală din Bucureşti a depus o plângere pe numele unei învăţătoare, în care a reclamat că elevii pedepsiţi sunt puşi să se dea cu capul în perete, dar şi că sunt obligaţi să plătească taxe pentru a merge la concursuri. Oficiali din Poliţia Capitalei au precizat pentru „Evenimentul zilei” că la Secţia 6 sunt două anchete în derulare. Una dintre acestea o vizează pe învăţătoarea Dana Blându, de la Şcoala „Maria Rosetti”, iar cealaltă pe un cadru didactic de la Şcoala Centrală. În cazul învăţătoarei şpăgare, poliţiştii şi procurorii au audiat, ieri, alţi şase părinţi, susţin surse judiciare. „În funcţie de declararaţiile martorilor, vom putea stabili dacă extindem ancheta şi la alte persoane”, au precizat aceleaşi surse. „Locul de dat cu capul” nu se confirmă În cazul profesoarei de la Şcoala Centrală, acuzată de un părinte că a scris pe un perete: „Loc de dat cu capul”, poliţiştii spun că plângerea a fost depusă în luna iulie. Până acum, anchetatorii spun că nu sunt dovezi care să suţină acuzaţiile părintelui care a depus plângerea. Cazul de la Şcoala Centrală a fost cercetat şi de de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti care a decis că sesizarea nu se confirmă.

Sursa: Evz.ro

 

„Doamna, dar nu ne bateți…Noi suntem învățați cu cureaua”

Am trecut prin câteva șocuri în ultimii 15 ani în câteva ocazii în care am luat contact cu școala românească. Mai întâi în calitate de profesor la o școală de la periferia Bucureștiului, unde elevii care îmi fuseseră repartizați să le fiu dirigintă, m-au întrebat la prima oră: „Doamna, dar nu ne bateți…Noi suntem învățați cu cureaua”. Fosta dirigintă, o doamnă trecută bine de 40 de ani, îi pedepsea când nu învățau sau făceau năzbâtii, bătându-i cu o curea pe care o avea legată la geantă. Al doilea șoc l-am avut când fetița mea a ajuns la vârsta primilor ani de grădniță. Nu avea încă patru ani când am dus-o la o grădiniță din centru, care părea mai în regulă decât cea de cartier. Proastă idee. A avut ghinionul să dea de doamna Rodica, o educatoare care avea nazismul în sânge. La câțiva ani distanță am aflat de torturile colective la care îi supunea: dacă se enerva pe un copil, îi pedepsea pe toți punându-i să stea cu mâinile sus. Dacă nu răspundeau la întrebări, rămâneau așa până venea masa…Când am reclamat-o pe educatoare, directoarea i-a motivat coportamentul prin faptul că … „A trecut printr-un divorț urât…” Fetița mea a rămas însă cu sechele serioase de la acest abuz și ani de zile ne-am luptat să îl depășescă. Cel de-al treilea șoc l-am avut la școală, unde învățătoarea cu rezultate pe care insistasem să o aibă s-a dovedit a fi un alt mic mostru. La prima ședință, ne-a spus clar, printre rânduri: Ea își vrea înapoi 25% din salariul tăiat de Guvern. A fost înțeleasă rapid, iar sistemul de compensare a salariului mic a intrat imediat în funcțiune: de la Paște la Crăciun, la ziua ei, la ziua copiilor ei, toate erau ocazii de oferit cadouri. A venit inevitabil și oferta de after-school, unde lucra și ea, din întâmplare, și unde părinții erau invitați să își lase copiii ca să facă temele și să aibă rezultate bune la concursuri. Obsedată de propriile rezultate și învățată să fie ținută în puf de părinți, refuza să vadă elevul și să îl ajute să evolueze. Îi pedepsea discret dacă nu cotizau în rând cu masa. Din fericire, am schimbat școala fiindcă ne-am mutat. Am ajuns la cea de cartier. Nu e perfect, dar e mult mai bine. Forțarea spre perfecționism pe care fetița o simțea în vechea școală de fițe a dispărut. Frecvent, i se pare că au multe teme, însă face din ce în ce mai multe lucruri de plăcere. Însă este abia în clasa a IV-a, iar ce îmi povestesc părinții care au copii la gimnaziu nu e încurajant: doamna de română e vraiște, domnul de fizică nu vine la ore, e aproape de pensie, ce să îi faci, la matematică e o singură profesoară care face treabă…      Fratele ei este abia la clasa 0, în aceeași școală de cartier, și o are învățătoare pe doamna pe care a avut-o și tatăl lui. E blândă, nu am auzit-o țipând, are metode interesante de a-i ține în frâu și nu e dependentă de șpăgi… Tot ce îmi doresc pentru ei este să mai apuce câțiva provesori veritabili cum am avut eu norocul să am…Clar mai sunt, dar cum ritmul degradării este accelerat de lipsa de viziune și de zbaterea în mocirla unor salarii mediocre, tare mi-e teamă că școala românească de stat nu are o soluție decentă pentru ei.

Sursa: Evz.ro

 

Escrocul care a învăţat Europa ce este „ciordeala”. Şi-a pus mama, absolventă de patru clase, lector!

Unul dintre cei mai cunoscuţi militanţi pentru apărarea drepturilor romilor, Adrian Moldovan (46 de ani), este acuzat de procurorii DNA că şi-a băgat în buzunar zeci de mii de euro din banii destinaţi unui program finanţat din fonduri europeni. Mai mult decât atât, acesta este acuzat că şi-a angajat mama în cadrul respectivului program, deşi a absolvit doar clasele primare. Citiţi mai multe detalii despre acest caz numai în ediţia tipărită de marţi a Evenimentului zilei.

Sursa; Evz.ro

 

Scrisoarea mamei care a demascat spaga de la Scoala 10: Am fost educata sa nu ma supun, sa nu accept lucrurile fara sa le inteleg, sa ma revolt atunci cand ma simt nedreptatita

„Mi-am adus aminte de intrebarea doamnei invatatoare in momentul in care un parinte ii reprosa discret ca ne-a cerut cadouri pentru 17 persoane… AI PUTEREA SA TE PUI CONTRA CURENTULUI? Nu, nu am avut puterea aceasta, dar am identificat cine o are”, a povestit pentru HotNews.ro mama care a dat publicitatii primele inregistrari de la Scoala generala nr. 10 „Maria Rosetti” Bucuresti, in care invatatoarea Dana Blandu cerea bani de la parinti pentru cadourile de sarbatori. Citeste scrisoarea integrala a mamei care a demascat situatia de la Scoala 10, care vorbeste pentru HotNews.ro, sub protectia anonimatului, despre resoturile care ii fac pe parinti sa dea bani in cadrul scolii, dar si despre motivele pentru care a ales sa faca publica situatia de la scoala unde invata copilul sau: „S-a lasat linistea peste scandalul invatatoarei de la Scoala 10, dar se ridica numeroase intrebari… Acest cadru didactic se va intoarce vreodata la catedra? Ce se intampla daca va castiga contestatia asupra deciziei de desfacere a contractului de munca? De ce legea este atat de vulnerabila si permisiva, de ce nu sanctioneaza rapid astfel de oameni? De ce parintilor le este frica sa denunte astfel de situatii? De ce se ingramadesc unii parinti sa arunce cu cadouri in profesori? Cine este mai vinovat, parintii sau profesorii? Am simtit o victorie cand s-a dat sentinta si chiar daca decizia este una corecta si fireasca, nu am crezut in ea pana nu s-a intamplat. Mi-am adus aminte de intrebarea doamnei invatatoare in momentul in care un parinte ii reprosa discret ca ne-a cerut cadouri pentru 17 persoane… AI PUTEREA SA TE PUI CONTRA CURENTULUI? Nu, nu am avut puterea aceasta, dar am identificat cine o are. Dupa discutia inregistrata, m-am adresat directoarei scolii care mi-a explicat prieteneste ca doamna invatatoare este o personalitate a scolii, ca urmeaza sa discute cu dumneaei, dar ca Solutia potrivita care se impune este sa imi mut copilul la o alta clasa. Cu aceeasi seninatate directoarea mi-a explicat ca ea nu primeste cadouri, primeste doar flori si aranjamente si mi-a aratat cu indignare ghivecele modeste de pe birou. Asta dupa ce, cu o ora inainte, in calitate de Presedinte al Comitetului de Parinti al clasei, am mers personal si i-am inmanat doamnei director un cos de Craciun… Nu mi-a fost greu sa ma decid sa dau publicitatii materialul. Mass Media ARE PUTEREA SA SE OPUNA CURENTULUI. M-am gandit ca trebuie sa judece o lume intreaga daca e bine, daca e corect, daca e frumos sa vorbesti asa cu parintii copiilor a carui dascal esti, cu oamenii in general. Am fost educata sa nu ma supun, sa nu accept lucrurile fara sa le inteleg, sa ma revolt atunci cand ma simt nedreptatita. Asta am si facut. Nimic mai mult. De aici a urmat rolul presei, le-am dat o mana de ajutor confirmand si povestind adevarul de cate ori mi s-a solicitat. Am ramas sa ma lupt cu parintii. Nu am incercat sa contactez pe nimeni dupa aceea, nu am vrut sa conving pe nimeni de nimic. Am asteptat sa vina spre mine cei care au simtit la fel. Si am avut surpriza sa mai fie un parinte care a mai facut o inregistrare, alti parinti carora li s-a vorbit urat sau care au fost presati sa isi duca copiii la afterschool-ul doamnei invatatoare. Mi s-a confirmat ca nu mai exista nimic subiectiv sau singular in experienta mea. Nu vreau sa victimizez sau sa afirm cu tarie ca sunt impotriva strangerii de bani pentru scoala pentru ca nu a fost asa. Cred ca majoritatea dintre noi suntem dispusi sa bagam mana in buzunar cand este vorba despre copiii nostri. Nu putem sa trecem nepasatori peste faptul ca in scoli nu sunt conditii, ca nu au hartie igienica, sapun, creta, caldura, banci… Doamna invatatoare ne-a spus ca are nevoie de un calculator, de o multifunctionala, rafturi, boxe, rechizite, curatenie suplimentara si noi ne-am dat peste cap sa i le oferim pe toate in cel mai scurt timp. Si cum sa te opui cand o invatatoare iti spune ca are nevoie de toate acestea pentru ca isi doreste si ne garanteaza rezultate, ca are nevoie de conditii pentru performanta, ca ii trebuie suport pentru calitatea actului educational. Am bagat deci mana in buzunar cu drag.

Deranjul a venit din atitudinea dumneaei, din felul in care ne vorbea, ne umilea, din naturaletea cu care ne spunea ca se simte sfidata ca nu ne-am dus copiii la afterschool-ul dumneaei si ca poate „face minuni cu copiii nostri sau ii poate lasa sa creasca singuri”. Trebuia doar sa cotizam la afterschool-ul dumneaei. Ne-a transmis ferm ca nu vrea cadouri de grup, ca vrea sa vada cat o apreciem individual si ne-a facut o lista lunga cu 17 cadouri pe care TREBUIA sa le cumparam pentru colegii dumneaei. Si dupa ce toate acestea au iesit la iveala, invatatoarea a mai predat o saptamana, pentru ca asa e procedura. In tot absurdul situatiei, nimeni nu a avut puterea sa se opuna procedurii. O invatatoare acuzata, hartuita si stresata preda la clasa in timp ce o tara intreaga o vedea adresandu-li-se cu apelative ca tampiti, nesimtiti, oi sau cretini parintilor si revoltandu-se asupra unor cadouri „sarace”.

Cum nimeni nu poate lua atitudine si toate autoritatile se ascund in spatele procedurilor, ministrul ramane neputincios si fara explicatii, cum poti tu ca parinte sa ai incredere, sa iti faci curaj sa iesi in fata. A urmat ziua cu 9 ore de sedinte in care a trebuit sa imi explic gestul, nemultumirile in care am fost intrebata cu stupoare de ce ma plang de fapt sau daca eu sunt chiar atat de naiva incat sa cred ca ele, profesoarele chiar primesc porci cadou. Procesul verbal a trebuit schimbat integral spre nemultumirea comisiei formata chiar din colegele doamnei invatatoare. Anomaliile procedurale se tin lant; invatatoarea investigata preda in continuare, colegele o cerceteaza, ii desfac contractul de munca, aceasta ataca decizia si probabilitatea sa se intoarca in sistem sau chiar la scoala la care a predat, asa cum isi doreste dumneaei, ramane foarte mare. Si atunci, cati dintre noi sunt dispusi sa scoata la iveala aceste cazuri, sa depuna plangeri, sa dea declaratii, iar la final sa isi idea seama ca poate munca le-a fost in zadar. Raman cu consternarea ca aceasta femeie mai are nesimtirea sa vrea inapoi la catedra, ca acest lucru este de fapt posibil, dar si cu speranta ca noi toti nu vom lasa acest lucru sa se intample. Pana la urma, IMPREUNA AVEM PUTEREA SA NE PUNEM IMPOTRIVA CURENTULUI”. Amintim ca vineri, 10 ianuarie, invatatoarea Dana Blandu a fost demisa de catre Consiliul de Administratie al scolii numarul 10, care a decis desfacerea contractului de munca al acesteia. Ulterior, ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, a declarat intr-o conferinta de presa ca va modifica legea educatiei astfel incat o persoana careia i s-a desfacut contractul de munca sa nu poate reveni in sistem.

Sursa: Hotnews.ro

 

Profesorii corupti sunt stapanii sau capusele educatiei?

Cei care au auzit înregistrările discuțiilor purtate de învățătoarea de la Școala nr. 10 au fost probabil pătrunși măcar o secundă de următorul sentiment: comportamentul dascălului în raport cu părinții copiilor era precum cel al unui stăpân care le vorbește sclavilor de pe tarla. Am văzut acest sentiment exprimat în presă de diverși jurnaliști sau comentatori, revoltați desigur de situația creată. Ceea ce pare a li se reproșa profesorilor corupți este faptul că nu au ce căuta într-un sistem în care dascălul trebuie să se dedice elevului, în care „cadrul didactic trebuie să fie un exemplu de moralitate” etc. Nu recunoaștem, dar de fapt visăm un cal verde pe perete: „omul nou” de la catedră, care să facă muncă voluntară cu zâmbetul pe buze, învățătoarea-eroină – care să își sacrifice viața personală și propria familie pentru a avea grijă de copiii altora. Salariile dascălilor sunt la un nivel apropiat de pragul sărăciei, dar ei trebuie să presteze învățământ de calitate, fiindcă patria are nevoie. Ca și în problema evazioniștilor (a celor care fug de plata taxelor), corupții din învățământ sunt considerați fie nesimțiți – de către cei care înțeleg cancerul sistemului dar sunt gata să închidă ochii dacă șpaga ar fi la un nivel nițel mai „rezonabil”, fie ticăloși, trădători de neam și țară – de către cei mai naivi intelectuali sau de către cei mai îndoctrinați activiști. Oricum, faptul că o învățătoare se comportă ca un stăpân – ba chiar „îi tratează pe părinți ca pe niște animale” – este considerat inacceptabil. Aceasta pare să fie cauza mizeriei morale și materiale din sistemul de educație – aceea că unii vor să-l ia în stăpânire. Adevărul este că învățământul s-a degradat permanent tocmai pentru că nu a fost luat în stăpânire de nimeni. Școala românească este un serviciu public, prestat în cadrul proprietății publice, adică teritoriul tuturor și al nimănui. Sigur, de gardieni ai „interesului public”, de „cadre de nădejde ale patriei” nu ducem lipsă niciodată; mereu ni se spune fie că eșecurile sistemului sunt punctuale și nereprezentative, fie că ele pot fi rezolvate din interior, de către gardieni mai bine intenționați (cel puțin așa ne asigura săptămâna trecută doamna Oana Badea, care a făcut până nu demult parte din conducerea ministerului). La rândul său, actualul ministru afirmă: “Școala este pentru copiii noștri și nu cred că cineva are dreptul să privatizeze școala românească în slujba intereselor cuiva.” Bine, dar a cui este totuși școala? Pentru că, firește, ea servește interesele grupului căruia îi aparține. Nu este clar. Știm pentru cine și ce trebuie să ofere școala, dar nu știm a cui este. Mă rog, o tentativă de identificare a „stăpânului” există. Se spune că școala este un bun public, că ea aparține statului, că este expresia „proprietății publice”. Aici se cuvin două observații. Prima: o lege economică fundamentală (și, în fond, o lege a firii) spune că bunurile publice tind să fie stoarse de valoare, căpușate de cei care se cațără vremelnic într-o poziție de gestiune sau de cei care dobândesc un rol dominant în ierarhia formală ori informală a puterii. „Dacă tot aparține tuturor, atunci hai să luăm noi cât apucăm!” – este dictonul care îi motivează pe cei atrași de bunurile publice precum muștele de mâncarea uitată pe masă. A se observa că indivizii puși pe căpătuială și fără mari prejudecăți morale sunt cu deosebire ispitiți de existența bunurilor publice, pentru că din ele se pot îmbogăți rapid și… „după ei potopul”. A doua: dacă acceptăm că singura regulă este… că nu sunt reguli, atunci da, proprietatea publică este o formă de proprietate. Dar cred că doar ne jucăm cu vorbele. Proprietatea publică echivalează de fapt cu absența proprietății, deoarece nu instituie acele reguli de conduită propice conservării valorii resurselor, perfecționării acestora. Deoarece nimeni nu are grijă de ea (de ce ar avea?), proprietatea publică sfârșește în mod inevitabil prin a fi invadată de căpușe. Învățământul este distrus prin cheltuieli iraționale, prin oferirea de sinecuri și privilegii, prin programe școlare aberante – rezultatul logic al elementului anterior din enumerația mea – în fine, prin corupție. Interesul elevului este pe ultimul loc în ecuație, dar nu pentru că profesorii sunt răi, ci fiindcă proprietatea publică este incompatibilă cu satisfacerea acestui interes. Toți oamenii își urmăresc propriul interes. Însă în cazul absenței regulilor stabilite prin dreptul de proprietate, oamenii își urmăresc propriul interes fără să ia în calcul nevoile celorlalți. De fapt, în acest caz urmărirea interesului personal coincide cu distrugerea bunăstării celorlalți. Ce vreau să spun este că sistemul de educație public este căpușat de persoane interesate să își sporească veniturile bătându-și joc de banii altor oameni. Un asemenea comportament nociv este aproape inexistent acolo unde avem proprietate (privată, deci), unde fiecare este stimulat să își crească veniturile și prestigiul servindu-i mai bine pe semenii săi, unde fiecare concurează cu fiecare pentru a se perfecționa. Dacă învățământul public chiar ar fi privatizat, atunci roadele acestei schimbări insituționale s-ar vedea extrem de rapid. Am observa cum cheltuielile mari de astăzi (statul cheltuie aproape 1000 de euro anual cu fiecare elev) sunt economisite sau investite mai judicios, cum nevoile părinților chiar ar conta în managementul școlii și în actul de educație.

Sursa: Hotnews.ro

 

Iasi: Profesorul acuzat ca cerea bani pentru motivarea absentelor nu va mai preda la clasa in timpul anchetei

Profesorul din Pascani acuzat ca a cerut elevilor sa plateasca motivarea absentelor, dar si pentru achizitionarea de mobilier nu va mai preda si nu va mai fi diriginte la clasa elevei care l-a reclamat. Conducerea Colegiului „Mihail Sadoveanu” din Pascani a decis ca profesorul de educatie fizica si sport Petrica Anghelus sa nu mai predea la clasa IX-a G pe perioada in care se desfasoara ancheta interna, anunta Agerpres. Acest demers vine dupa ce recent tatal uneia dintre eleve a reclamat ca profesorul cere 50 de lei pentru motivarea absentelor. O alta nemultumire este aceea ca dascalul le vorbeste urat copiilor din clasa unde este profesor de sport si diriginte. O ancheta paralela a fost demarata si de procurorii Parchetului de pe langa Tribunalul Iasi care au anuntat ca s-au autosesizat in urma mediatizarii cazului.

Sursa: Hotnews.ro

 

Mama unui elev de la Şcoala 10: Am dat bani de cadouri, nemulţumirile învăţătoarei Blându ne-au jignit

Mama unui elev de la clasa Danei Blându a dat declaraţii, luni, la Secţia 6 Poliţie, ea spunând, la finalul audierii, că părinţii au dat bani pentru cadouri, încercând să mulţumească pe toată lumea, dat nemulţumirile învăţătoarei i-au jignit. Anchetatorii continuă audierile la Secţia de 6 Poliţie în cazul sesizării făcute de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti referitoare la învăţătoarea Dana Blându, demisă din funcţie în 10 ianuarie, în urma unei decizii a Consiliului de Asministaţie al Şcolii nr. 10 „Maria Rosetti”, pentru că a cerut bani pentru cadourile ce urmau să fie date de sărbători unor angajaţi ai şcolii. Luni a venit să dea declaraţii la Secţia 6 Poliţie mama unuia dintre copiii care învaţă la Şcoala nr. 10, în clasa Danei Blându. Femeia a declarat la finalul audierii că le-a spus anchetatorilor că s-au dat bani, dar nu direct învăţătoarei. Aceasta a adăugat că nu a nemulţumit-o strângerea banilor pentru cadouri, ci faptul că învăţătoarea i-a jignit pe părinţi. „Am dat pentru cadouri, am încercat să facem pe toată lumea mulţumită, dar acele nemulţumiri ale doamnei ne-au jignit. Aceasta nu ne-a jignit până în decembrie, dar spunea indirect în timpul şedinţelor ce trebuia să facem, ce trebuia să cumpărăm”, a mai spus femeia. Ea a precizat că a plătit în acest an şcolar 400 de lei, bani pentru uniforme şi alte obiecte necesare copilului la şcoală, dar o parte din această sumă s-a folosit şi pentru achiziţionarea de cadouri. Femeia a menţionat că Dana Blându nu a încasat în mod direct aceşti bani, o parte fiind achitaţi la casieria şcolii. Consiliul de Administraţie al Şcolii nr. 10 „Maria Rosetti” din Capitală a decis, în 10 ianuarie, desfacerea disciplinară a contractului de muncă al învăţătoarei Dana Blându, care a cerut bani pentru cadourile ce urmau să fie date de sărbători unor angajaţi ai şcolii. De asemenea, şcoala a decis şi sesizarea Parchetului în cazul învăţătoarei, pentru aspecte penale care ar fi fost săvârşite de Dana Blându, anchetatorii urmând să stabilească dacă aceasta a primit în acest fel foloase necuvenite. Un dosar penal în cazul învăţătoarei Dana Blându este deja înregistrat la Parchetul Judecătoriei Sectorului 2, în urma unei sesizări făcute, în 30 decembrie 2013, de către Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti. Dosarul a fost trimise în 8 ianuarie de procurori la Secţia 6 Poliţie, unde anchetatorii care fac cercetări pentru primire de foloase necuvenite. Anchetatorii au stabilit să audieze aproximativ 20 de părinţi ai copiilor din clasa învăţătoarei Dana Blându. Audierile la Secţia 6 Poliţie au început în 9 ianuarie, când au fost să dea declaraţii femeia care a înregistrat-o pe învăţătoare atunci când cerea bani pentru cadouri şi tatăl altui copil. Potrivit anchetatorilor, după ce vor fi audiaţi cei aproximativ 20 de părinţi, va fi citată pentru a se prezenta la Secţia 6 Poliţie şi învăţătoarea Dana Blându. Ancheta administrativă de la Şcoala nr. 10 şi cea a Parchetului Judecătoriei Sector 2 au început după ce în presă a fost prezentată o înregistrare video preluată de pe YouTube, în care este surprinsă o discuţie între părinţi şi învăţătoarea Dana Blându, care cere bani pentru cadourile de sărbători. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, anunţa, în 10 ianuarie, după demiterea învăţătoarei Dana Blându, că Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti va începe o anchetă similară celei de la Şcoala nr. 10 la o altă unitate de învăţământ, după ce a primit informaţii despre un caz asemănător. „Vom vedea dacă informaţiile se confirmă şi încurajez Inspectoratul Şcolar să meargă pe aceeaşi direcţie, dacă lucrurile se confirmă”, a spus ministrul Educaţiei. Pricopie a adăugat că în ultima perioadă s-a vorbit mult de fondul clasei şi despre banii care circulă în şcoli. „Nu este o noutate şi se ştie că fondul gestionat de profesori, de directori este ilegal. Nimeni din şcoală nu are voie să primească, să gestioneze astfel de bani. În acelaşi timp, este dreptul oricărui cetăţean din România să contribuie de bunăvoie la o anumită activitate. Dacă se doreşte acest lucru, în şcoala românească acest lucru trebuie făcut numai şi numai prin asociaţiile de părinţi şi numai cu chitanţă şi cu justificarea sumelor respective. Aici asociaţia de părinţi nu poate impune vreo sumă”, a precizat Pricopie. Ministrul Educaţiei a mai spus că este lăudabilă atitudinea mamei care a semnalat cazul de la Şcoala nr. 10. „Cred că din această situaţie negativă trebuie să luăm puterea exemplului, curajul de a spune şi de a furniza informaţii exacte. Numai aşa putem să acţionăm imediat”, a adăugat Pricopie. Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti face verificări, începând de luni, la Şcoala Gimnazială „Sfântul Andrei”, Liceul Teoretic „Nicolae Iorga” şi Colegiul Economic „Costin C. Kiriţescu”, după ce a primit sesizări privind colecte de bani. Potrivit unor oficiali din Ministerul Educaţiei, în ultimele zile au fost primite foarte multe sesizări privind fondul clasei, dar veridicitatea acestora trebuie analizată. Un alt caz a fost sesizat la Secţia 6 Poliţie din Capitală. Tatăl unui copil care învaţă la Şcoala Centrală s-a prezentat vineri la Secţia 6 şi le-a spus poliţiştilor că învăţătoarea a amenajat în clasă un loc la perete unde copiii pedepsiţi sunt umiliţi, fiind puşi să dea cu capul. Bărbatul a precizat că cel puţin doi elevi au fost puşi în această situaţie, potrivit unor surse din Poliţia Capitalei. Acesta a mai reclamat şi că elevii sunt obligaţi să plătească taxe pentru participarea la diverse concursuri. Sursele citate au precizat că părintele ar fi fost chemat luni pentru a fi audiat la sediul Secţiei 6.

Sursa: Gandul.info

 

Se înmulţesc reclamaţiile părinţilor la IŞMB

Sub presiune mediatică, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (IŞMB) a fost nevoit să declanşeze anchete la trei instituţii de învăţământ din Capitală. Este vorba despre Şcoala Generală Sfântul Andrei, Liceul Teoretic „Nicolae Iorga” şi Colegiul Economic „Costin Kiriţescu”. În plângerile lor, părinţii reclamă că profesorii au cerut bani pentru materiale didactice şi cadouri. Un alt părinte reclamă comportamentul unei învăţătoare de la Şcoala Centrală din Bucureşti, care-i pune pe elevii pedepsiţi să dea cu capul în perete, iar pe cei mici îi obligă să plătească taxe ca să meargă la concursuri.

Sursa: Puterea.ro

 

Scandal la o grădiniţă din Clinceni: Părinţii au sesizat nereguli privind colectări de bani

Un nou caz de colectări abuzive de bani a fost semnalat la grădiniţa numărul 1 din Clinceni. Mai mulţi părinţi ai căror copii vin la această grădiniţă au sesizat inspectoratul şcolar Ilfov că la unitatea de învăţământ ar fi mai multe nereguli. Principala problemă o reprezintă cotizaţiile anuale cerute părinţilor şi condiţionate de cadre didactice, conform b1tv. „În primul an au fost ceruţi 75 de lei pentru materialele didactice şi 150 de lei pentru fondul clasei. Anul acesta au fost ceruţi 165 de lei materiale didactice şi s-a păstrat suma de 150 de lei fondul clasei. Au spus că au nevoie să cumpere mochetă, un televizor”, a povestit un părinte. Părinţii acuză şi un comportament inadecvat al educatoarelor. „Am făcut sesizare după ce mi-a fost făcut copilul retardat mintal de una dintre educatoare. Ne am trezit cu telefoane de la educatoare ameninţaţi că ne vom constitui parte într-un viitor proces pentru că le-am şifonat imaginea”, a mai spus părintele. În replică, educatoarea acuzată neagă spusele femeii. „Nu există aşa ceva, nu există copii care nu au fost primiţi aici, sub nicio formă. Eu vă spun că îmi fac pur şi simplu datoria cu aceşti copii, îi îngrijesc, îi iubesc ca şi pe copiii mei”, a declarat educatoarea Georgeta Creţu. Sesizarea a fost semnată de nouă părinţi. Unul dintre aceştia susţine că anul trecut nu a avut bani să plătească fondul şcolii. Astfel, când a început anul şcolar, copilul nu a fost primit la grădiniţă sub pretextul că actele de înscriere nu sunt în regula. „Nu l-au primit la grădiniţă pentru că nu am platit suma de anul trecut, 150 lei. Şi mi-a zis că nu sunt actele în regulă. Am plătit acea sumă şi mi lau primit. Deci au fost actele în regulă atunci”, a spus Mioara Stan, mama unui copil. În ultima perioadă, la inspectoratele şcolare au ajuns tot mai sesizări în care părinţii semnalează fapte ilegale ale cadrelor didactice.

Sursa: Romanialibera.ro

 

Caz de pedofilie la o scoala din Bucuresti: Parintii l-au batut si l-au dat pe mana politiei

Un barbat acuzat ca se dezbraca in fata copiilor a fost agresat si predat politiei de parintii unor elevi de la o scoala din Capitala. Incidentul s-a petrecut in cartierul bucurestean Berceni, luni dimineata, cand tatal unei fetite de nici 10 ani l-a atacat pe individul despre care mai multi parinti s-au plans in repetate randuri ca le arata zonele intime, transmite Romania TV. Se pare ca barbatul isi facea veacul in zona si urmarea elevii de gimnaziu in timp ce mergeau la scoala, dupa care se dezbraca in fata lor. Parintii il acuza pe acesta de „pedofilie”. Dupa ce copiii s-au plans parintilor de comportamentul exibitionistului, acestia s-au mobilizat si au mers pe urmele celor mici la scoala pana luni cand l-au prins asupra faptei si l-au predat autoritatilor. Barbatul a fost incatusat si dus de oamenii legii la sectia de politie, nu inainte insa de a primi o lectie si de la un parinte nervos.

Sursa: Ziare.com