Lista revendicărilor membrilor FSLI – octombrie 2013
- Alocarea, începând cu anul 2014, a minimum 6% din P.I.B. pentru educație și creșterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învățământ, pentru micșorarea decalajului dintre România și celelalte țări membre ale Uniunii Europene care alocă, în medie 5,2% din P.I.B. educației;
- Modificarea Legii educației naționale.Solicităm:
– modificarea componenței consiliului de administrație al unităților de învățământ, astfel încât ponderea personalului didactic și a personalului de conducere din unitate să constituie o majoritate simplă;
-reintroducerea normei de predare de 16 ore/ săptămână pentru personalul didactic care are peste 25 de ani vechime în învăţământ și gradul didactic I;
– decontarea cheltuielilor cu naveta personalului didactic, de la bugetul de stat, prin Ministerul Educației Naționale;
– reintroducerea ajutorului de 100 euro/an, pentru achiziționarea de cărți sau programe educaționale pe suport electronic;
– reintroducerea sporului de doctorat;
– pensionarea anticipată, cu cel puțin 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, fără diminuarea cuantumului pensiei;
– acordarea gradației de merit și pentru personalul didactic auxiliar;
– dobândirea de către cadrele didactice a celei de-a doua specializări, prin programe de conversie profesională, cu finanțare de la bugetul de stat;
- Adoptarea unei LEGI DE SALARIZARE, prin care:
a) salariile profesorilor debutanți să crească cu 50 %, iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcției didactice și cel minim să fie de 2:1, pentru ca profesia de dascăl să devină motivantă pentru tinerii performanți;
b) reîntregirea veniturilor personalului din învățământ la nivelul celor din anul 2009, ceea ce ar determina creșterea salariilor personalului din învățământ cu aproximativ 15%;
c) majorarea salariilor personalului nedidactic, prin reintroducerea sporului de vechime în muncă;
- Depolitizarea învățământului, prin acordarea rolului determinant colectivului școlii în alegerea directorului;
- Debirocratizarea sistemului de învățământ, prin reducerea semnificativă a situațiilor și evidențelor pe care le întocmesc cadrele didactice;
- Regândirea programelor școlare și a sistemului de evaluare a elevilor, în sensul de a se pune accent pe latura formativă și nu pe cea informativă.