MEN vrea copii bolnavi și obezi în școli, prin eliminarea orelor de educație fizică din învățământul primar

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ solicită Ministerului Educației Naționale să anuleze proiectul de ordin prin care se propune eliminarea totală a orelor de educație fizică de la clasele pregătitoare și I, precum Continuare »

Problema consilierilor școlari și a logopezilor pe masa MEN

La inițiativa Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, a avut loc, luni, 11.02.2019, întâlnirea dintre reprezentanții C.J.R.A.E./C.M.B.R.A.E., alături de reprezentanți din conducerea Federației Sindicatelor Libere din Învățământ și F.S.E. Spiru Haret, cu reprezentanții Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul V, Nr. 1 (11), ianuarie 2019

Cuvântul Sindicatului – Anul V, Nr. 1 (11), ianuarie 2019 Continuare »

Cerem autorităților să nu mai încalce legislația în vigoare și să asigure siguranța în școli

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ solicită autorităților să respecte Legea nr 35/2007, completată cu Legea 29/2010, privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ, lege care este în acest moment încălcată în mod Continuare »

Personalul didactic-auxiliar și nedidactic benficiază de zi liberă în 25 ianuarie 2019

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, federație la care Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava este afiliată, consideră că decizia autorităților privind suspendarea cursurilor în toate unitățile de învățământ preuniversitar, în data de 25 Continuare »

 

Statutul de autoritate publică, pe masa Parlamentului!

Inițiativa legislativă privind învestirea personalului didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi de control cu exerciţiul autorităţii publice pe timpul şi în legătură cu îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, propusă de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, preluată de domnul senator Liviu Marian Pop și susținută în momentul depunerii de 47 de parlamentari, a ajuns pe masa Parlamentului.

Conform acestui proiect de lege, cadrele didactice ar putea să fie învestite cu exerciţiul autorităţii publice în timpul îndeplinirii atribuţiilor de serviciu, pentru creşterea respectului copiilor şi părinţilor faţă de această categorie socială. Pe lângă modificarea de statut, inițiatorii propun majorarea sancţiunilor împotriva celor care supun cadrele didactice la agresiuni de orice fel, cele mai multe dintre acestea cu o treime din pedepsele actuale.

Proiectul, înregistrat la sfârşitul anului trecut la Senat, intră în dezbateri la Camera Deputaţilor, în calitate de primă Cameră sesizată, urmând ca în martie să fie solicitat punct de vedere de la Guvern.

Această inițiativă legislativă este susținută, potrivit inițiatorilor, de studiile făcute la cererea Ministerului Educaţiei, studii care arată că în anii trecuţi, peste 70.000 de profesori sau educatori au fost jigniţi, ameninţaţi sau loviţi de elevi sau părinţi, din numărul total al cadrelor didactice intervievate, de 586.000.

De asemenea, inițiatorii susțin, în expunerea de motive, că un proces de educaţie de calitate, aşa cum ne dorim cu toţii, nu se poate desfăşura decât într-un mediu de respect reciproc între corpul profesoral şi beneficiarii educaţiei.

„Este obligatorie sensibilizarea societăţii în ansamblul ei cu privire la necesitatea de a transforma sistemul de învăţământ, prin consolidarea autorităţii cadrului didactic, pentru a se evita eşecul şcolar, abandonul, cât şi pentru îmbunătăţirea calităţii educaţiei, astfel încât şcoala să asigure formarea unor tineri calificaţi în raport cu cerinţele în continuă schimbare pe piaţa forţei de muncă“, transmit parlamentarii.

Potrivit propunerii legislative, personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar beneficiază, în exercitarea atribuţiilor specific funcţiei, de toate drepturile, îndatoririle şi protecţia acordate similar funcţiilor de autoritate publică.

Astfel, se modifică și limitele speciale ale pedepselor prevăzute pentru infracţiunile la adresa cadrelor didactice, majorându-se cu o treime în cazul: ameninţărilor, lovirilor şi altor violenţe, vătămărilor corporale şi altor loviri, omorurilor, dar şi în cazul acţiunilor de intimidare sau răzbunare, comise atât asupra cadrelor didactice, cât şi a membrilor familiilor acestora.