Austeritatea anunțată de Guvernul Cîțu îndeamnă la declanșarea acțiunilor de protest în educație

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele a peste 165.000 de salariați din învățământ, protestează față de politica de austeritate pe care noul Guvern al României se pregătește să o pună Continuare »

Metodologia – cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare

Metodologia – cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare, anexă la O.M.E.C. nr. 5991/2020. Descarcă aici (*.pdf) Continuare »

Punctul de vedere al FSLI privind modificarea CIM

În contextul desfășurării activităților on-line, vă transmitem punctul de vedere al federației noastre privind modificarea contractelor individuale de muncă Descarcă documentul aici (pdf) Continuare »

Demersuri pentru acordarea sporului de ecran

Ministrul Educației și Cercetării trebuie să își amintească permanent: scopul muncii sale și obiectivele pe care le are trebuie să fie în folosul educației, deci și în folosul angajaților din acest sistem, Continuare »

Asistența la orele on-line trebuie anunțată în prealabil

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ s-a adresat Ministerului Educației și Cercetării solicitând să transmită precizări către inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ privind respectarea planificării inspecțiilor școlare de specialitate sau a Continuare »

Situațiile și raportările financiare vor fi transmise exclusiv în format electronic

A fost publicat în Monitorul Oficial OMFP nr. 2948/2020 privind transmiterea situaţiilor financiare trimestriale centralizate întocmite de instituţiile publice la 30 septembrie 2020 şi de modificare a Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.998/2019 Continuare »

Scrisoare deschisă adresată Președintelui României Klaus Iohannis

Astăzi, 20 octombrie 2020, a fost înregistrată la Administrația Prezidențială o scrisoare deschisă comună adresată Președintelui României Klaus Iohannis, privind promulgarea legii prin care se acordă stimulentul de risc angajaților din sistemul Continuare »

Raport publicat de Comisia Europeană: Situație comparativă privind salariile din educație

România se numără printre țările europene cu cele mai mici salarii pentru profesori, dar și cu cele mai mari creșteri salariale din ultimii ani, potrivit ultimului Raport Eurydice pe tema salarizării cadrelor didactice în Continuare »

Apel public către Guvern: Asigurați condiții pentru funcționarea școlii în mediul online!

Astăzi, 5 Octombrie 2020, zi în care se sărbătorește Ziua Mondială a Profesorilor, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ adresează un Apel public Guvernului României, prin care solicită asigurarea tuturor condițiilor necesare pentru Continuare »

5 octombrie 2020 – Mesajul Președintelui Federaței Sindicatelor Libere din învățământ

Dragi colegi, Anul acesta, Ziua Mondială a Profesorilor este pusă, fără voia noastră, sub semnul provocărilor și ne îndeamnă la găsirea unor soluții. 2020 este cu siguranță anul în care am trecut Continuare »

 

Salarizarea în sistem de plata cu ora trebuie să beneficieze de gradație de merit

Începând cu 1 septembrie 2017, pentru a justifica neluarea în calcul a gradaţiei de merit la plata cu ora, MEN afirmă că există dispoziţie expresă în art. 3 din Metodologia şi criteriile privind acordarea gradaţiei de merit personalului didactic din învăţământul preuniversitar de stat în sesiunea 2017, anexă la OMECS nr. 6161/2016, conform căruia „Gradaţia de merit se atribuie începând cu data de 1 septembrie 2017. Gradaţia de merit se calculează conform art. 264 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, raportat la norma didactica de baza conform actului de numire/transfer/repartizare.”

Se impune menţionat că art. 3 din Metodologia şi criteriile privind acordarea gradaţiei de merit personalului didactic din învăţământul preuniversitar de stat, sesiunea 2016, anexă la OMECS nr. 5557/2015 prevedea: „Gradaţia de merit se atribuie începând cu data de 1 septembrie 2016. Pentru fiecare candidat, gradaţia de merit se calculează conform art. 264 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, raportat la norma didactică de bază conform actului de numire/transfer/repartizare.”

Altfel spus, dispoziţiile art. 3 din cele două metodologii – sesiunea 2016 şi sesiunea 2017 sunt identice. De asemenea, începând cu 1 septembrie 2016 – în temeiul dispoziţiilor art. 8 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 31 alin. (2), (3) şi (8), art. 33 şi 34 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, conform căruia „Pentru personalul didactic de predare salarizat în sistem de plata cu ora, la calculul drepturilor salariale se vor utiliza numărul de ore aferent normei didactice de predare şi salariul de bază al funcţiei didactice de predare şi, după caz, îndemnizaţia de învăţământ special, gradaţia de merit, compensaţia pentru titlul ştiinţific de doctor şi indemnizaţia pentru localităţi izolate.”, la calculul drepturilor salariale care se cuvin personalului didactic salarizat în sistem de plata cu ora s-a utilizat şi gradaţia de merit de care beneficiază persoana.

Ori, în măsura în care se consideră că dispoziţiile H.G. nr. 582/2016, cu modificările şi completările ulterioare, produc efecte şi în prezent, nu există nici un impediment legal pentru care gradaţia de merit să nu se plătească personalului didactic de predare salarizat în sistem de plata cu ora.

Nu se poate afirma că un cadru didactic desfăşoară o activitate de predare-învăţare-evaluare performantă exclusiv pentru orele de predare care fac parte din norma didactică de bază, iar pentru orele efectuate în baza altui contract individual de muncă, cu timp parţial, cu fracţiune de normă şi pentru care este salarizat în sistem de plata cu ora, desfăşoară o activitate de predare „mai puţin performantă”.

Acest punct de vedere a fost înaintat Ministerului Educației Naționale în data de 5 octombrie 2017 prin Adresa FSLI nr. 687 și înregistrată la MEN sub nr. 10357.

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava va solicita convocarea în regim de urgență a Comisiei paritare de pe lângă ISJ Suceava și a Comisiei de Dialog Social – subcomisia învățământ de pe lângă Instituția Prefectului Județului Suceava pentru a demonstra ca s-a creat o nedreptate și a remedia problema. În caz contrar, vom fi nevoiți să ne apăram drepturile în instanță.