Întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul

Astăzi, 17.02.2021, a avut loc la sediul Guvernului României, o întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul Guvernului României, domnul Florin Cîțu, Ministrul educației, domnul Sorin Cîmpeanu, Secretarul de Continuare »

Structura anului școlar 2021-2022

Anul școlar 2021-2022 se structurează pe două semestre după cum urmează: Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021 – 22 decembrie 2021. În perioada 25 – 31 octombrie Continuare »

Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice!

În anul 2021 se repetă scenariul din anii 2009-2010? Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele Continuare »

Cifrele analizei ministrului de Interne arată dezastrul din educație

Trebuie să aibă loc tragedii, ca în sănătate, pentru ca Guvernul să investească în învățământ? 4.000 de clădiri, dintr-un total de peste 25.000 în care funcţionează unităţi școlare, fără autorizație de la Continuare »

Atenție mare la redeschiderea școlilor! Nu ne permitem nicio greșeală; costul plătit ar putea fi sănătatea copiilor și a colegilor noștri!

Redeschiderea unităților de învățământ începând cu data de 8 februarie 2021 va însemna revenirea la normalitate în cadrul sistemului de educație, dar totul trebuie gândit și făcut cu mare responsabilitate. Nu trebuie Continuare »

Corectarea Legii salarizării și a inechităților din sistemul public de pensii, principalele teme discutate de ministrul Muncii cu reprezentanții sindicatelor din educație

sursa: mmuncii.ro Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, a avut miercuri o întâlnire cu reprezentanții principalelor structuri sindicale din educație. O primă temă discutată cu partenerii sociali a vizat proiectul de Continuare »

FSLI salută decizia Ministerului Educației prin care este redus numărul de elevi la clasa a IX-a

Este una dintre măsurile pentru care federația noastră a militat ani la rândul și ne bucurăm că insistența noastră a dat roade, iar ministrul Sorin Cîmpeanu a dat dovada de receptivitate, conștient Continuare »

Consilierii școlari forțați să accepte un număr de elevi peste limita prevăzută de lege

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, federație la care ASI Suceava este afiliată, s-a adresat, în regim de urgență, Ministerului Educației pentru a clarifica numărul de elevi/preșcolari în raport de care se face Continuare »

Întâlnire de lucru cu ministrul educației. Probleme abordate

Astăzi, 7 ianuarie 2021, a avut loc la sediul Ministerului Educației (ME) o întâlnire a președinților celor trei federații reprezentative din învățământ: FSLI, FSE Spiru Haret și FNS Alma Mater, cu ministrul Continuare »

Austeritatea anunțată de Guvernul Cîțu îndeamnă la declanșarea acțiunilor de protest în educație

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele a peste 165.000 de salariați din învățământ, protestează față de politica de austeritate pe care noul Guvern al României se pregătește să o pună Continuare »

 

Revista presei – 7.05.2014

PREUNIVERSITAR

 

Admitere la liceu cu suspans în 2014

Elevii care dau admitere anul acesta la liceele din Capitală vor avea parte de o concurenţă crescută la şcolile din  Top 10, unde mediile au crescut şi locurile la Ştiinţele Naturii sau Filologie s-au împuţinat. Adolescenţii care termină anul acesta clasa a VIII -a vor avea parte de standarde ridicate dacă vor să meargă la un liceu de top din Bucureşti. Asta pentru că ultimele medii de admitere au crescut din nou, dar şi pentru că s-a decis desfiinţarea mai multor clase pentru specializări precum Ştiinţe Sociale, Ştiinţele Naturii sau Filologie, dar mai ales la Tehnologic. Acestea sunt doar câteva dintre schimbările pe care le-a adus broşura de admitere la liceu de anul acesta, publicată de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB). Modificările s-au făcut ţinând cont de solicitările liceelor, a precizat Marian Banu, purtătorul de cuvânt al ISMB. „Am ţinut cont de mediile de la Bacalaureat, de cererea de pe piaţă şi de recomandările directorilor“, a explicat oficialul. În 2013, ultimele medii de admitere în liceele din Top 10 din Capitală au crescut, chiar şi cu 40-50 de sutimi, iar noile standarde vor pune o presiune mai mare pe elevii care dau admitere anul acesta. Motivul acestei creşteri ar fi reprezentat, de fapt, de subiectele uşoare de anul trecut de la Evaluarea Naţională, este de părere Adrian Troie, directorul adjunct de la Colegiul Naţional „Sf. Sava“, primul liceu inclusiv în topul naţional. „Elevii sunt însă de acelaşi nivel ca cei din generaţia anterioară, chiar dacă au intrat cu medii mai mari. Evident că atunci când văd că la specializarea Mate-Info bilingv engleză ultima medie de admitere a fost 9,94 se simt demotivaţi, e şi un factor psihologic acolo. Din păcate, subiectele de anul trecut au fost create pentru cei slabi, ceea ce a dus la nivelarea copiilor foarte buni“, a explicat Troie.  La „Sf. Sava“, cea mai mică medie de admitere de anul trecut a fost 9,77, în condiţiile în care în 2012, a fost 9,59. Medii mai mari, pretenţii sporite Ultimele medii de admitere au crescut însă semnificativ la colegiile naţionale de la finalul Topului celor mai bune 10 licee din Bucureşti, „Cantemir Vodă“ şi „Matei Basarab“, unde, de la 8,95 în 2012 s-a ajuns la o medie de admitere de 9,35 anul trecut, respectiv de la 8,82, la 9,34. Şi la Colegiul Naţional „Spiru Haret“ a crescut media de la 9,11 în 2012 la 9,48 în 2013, iar Colegiul German „Goethe“ a avut anul trecut o medie de 7,80, în timp ce în 2012 ultima medie a fost chiar 6,48. Există însă şi licee unde se înregistrează trendul opus, cu medii de intrare mai mici în 2013, cum este cazul Liceului Bilingv „Cervantes“, spre exemplu, unde media de admitere a scăzut la 6,33 de la 7,18, în 2012. Clase mai puţine, ofertă diferită În ceea ce priveşte numărul de clase, Colegiul Naţional „Mihai Viteazul“, care oferă numai specializarea Mate-Info, a decis să renunţe la o clasă şi va avea nouă în total. În schimb, la „Cantemir Vodă“ s-a adăugat o clasă de Mate-Info. De asemenea, la „Matei Basarab“ s-a adăugat o clasă de Ştiinţele Naturii şi încă una de Filologie, însă la Ştiinţe Sociale a scăzut numărul de clase de la două la una. Alte licee au pus accent exact pe aceste specializări tăiate de alţii. Colegiul Naţional „Spiru Haret“ a adăugat o clasă de Ştiinţe Sociale şi au renunţat la o clasă de Filologie. Însă, Colegiul German „Goethe“ a scos o clasă de Ştiinţe Sociale, iar Liceul Teoretic „N. Iorga“ are o singură clasă de Ştiinţele Naturii, în loc de două, câte a oferit anul trecut. ; Calendarul admiterii la liceu 2014 • 1-7 mai: publicarea şi transmiterea broşurilor de admitere la liceu 2014 • 26-27 mai: înscrierea pentru susţinerea probelor de aptitudini/limbă modernă • 28-30 mai: susţinerea acestor probe • 4 iulie: afişarea mediilor de admitere ale elevilor şi a ierarhiei pe judeţ • 4-8 iulie: completarea de către elevi şi părinţi a opţiunilor (liceelor dorite) în fişele de admitere • 15 iulie: repartizarea computerizată de către Ministerul Educaţiei – etapa I • 16 iulie: afişarea rezultatelor repartizării computerizate la şcoli, licee şi online (admitere.edu.ro) • 17-25 iulie: depunerea dosarelor de înscriere la licee Clase şi licee desfiinţate la profilul Tehnologic Schimbări importante au apărut şi în cazul ofertei liceelor tehnologice din Bucureşti pentru anul viitor, în contextul în care elevii care termină clasa a VIII-a vor putea opta direct pentru o şcoală profesională dacă nu vor să meargă la liceu. De altfel, şi Ministerul Educaţiei a propus cifre de şcolarizare modificate: la profesională vor fi disponibile aproape 30.000 de locuri în plus faţă de anul trecut, în timp ce numărul de locuri alocate învăţământului liceal scade cu 52.000, iar la gimnaziu cu 20.000, ca urmare a evoluţiei demografice. Astfel, din ofertele şcolilor din Capitală au dispărut două licee tehnologice: Liceul „Dimitrie Paciurea“, care avea două clase, pentru cele două profiluri (fabricarea produselor din lemn şi electric), şi Liceul Tehnologic „Nicolae Teclu“, care avea patru clase (ştiinţele naturii, mecanică, chimie industrială, materiale de construcţii). De asemenea, multe dintre cele rămase în ofertă şi-au redus numărul de clase, renunţând la cele teoretice (mate-info sau ştiinţe sociale), şi/sau au adăugat clase specifice profilului tehnic: mecanică, electrică, electronică automatizări sau alimentaţie/turism.  Iar cele comerciale au mizat mai mult pe clasele de economic decât cele teoretice. „Inspectoratul şcolar urmăreşte ca aproximativ 40% din licee să fie axate pe activităţi concrete, legate de cererea de pe piaţa forţei de muncă: tehnic, economic, comercial, servicii sau turism“, explică modificările Marian Banu, purtătorul de cuvânt de la ISMB. Măsura este una ce urmează trendul firesc, adică al cererii reale, spune şi profesorul Ştefan Vlaston, însă consideră că „puteau fi desfiinţate mai multe licee tehnologice“. „Cei mai mulţi vor merge la şcolile profesionale, care ar trebui să aibă contracte şi cu patronii, iar aceste licee vor miza probabil mai mult pe oferta de reconversie profesională“, adaugă Vlaston.

Sursa: Adevarul.ro

 

ADMITERE LICEU 2014 Inspectoratul Şcolar Bucureşti a publicat broşura admiterii la liceu de anul acesta

Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a publicat broşura cu informaţiile pentru admiterea la liceu de anul acesta. În broşură se află calendarul admiterii, lista cu liceele din Bucureşti, câte locuri sunt la fiecare specializare şi care sunt ultimele medii de admitere de anul trecut. Cifrele arată că pretenţiile liceelor au crescut, având în vedere mediile mai mari de admitere de anul trecut. Broşura ,,Admiterea în învăţământul liceal şi Admiterea în învăţământul profesional de stat cu durata de trei ani’’, anul şcolar 2014-2015, a fost publicată pe site-ul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB). Broşura cuprinde informaţii importante referitoare la admiterea în învăţământul liceal şi profesional. Este vorba despre documentele necesare pentru înscriere, reţeaua unităţilor de învăţământ liceal din municipiul Bucureşti, filierele, profilurile, specializările din învăţământul liceal şi profesional, media ultimului admis din anul şcolar precedent, planul de şcolarizare şi calendarul susţinerii probelor de aptitudini/probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă/ maternă. Brosura Admitere 2014 Lucrarea este afişată pe site-ul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti şi va fi tipărită şi distribuită, gratuit, tuturor absolvenţilor claselor a VIII-a din municipiul Bucureşti. Înscrierea în clasa a IX-a, la învăţământul de zi, a absolvenţilor de gimnaziu (cu excepţia celor care candidează pentru licee/clase pentru care se susţin probe de aptitudini, a celor care solicită înscrierea în învăţământul special şi a celor care candidează pe locurile speciale pentru romi), se face prin repartizare computerizată, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în baza opţiunii candidatului pentru filiera, profilul, specializarea sau domeniul respetiv şi în limita locurilor aprobate, prin planul de şcolarizare, pentru unităţile şcolare finanţate de la bugetul de stat. Candidaţii pot participa la repartizarea computerizată într-un singur judeţ. Înscrierea candidaţilor pentru admiterea în liceele din judeţul de provenienţă se face în perioadaprevăzută de grafic, la şcolile generale pe care aceştia le-au absolvit (inclusiv pentru absolvenţii din seriile anterioare). • Candidaţii din Bucureşti, care participă la admitere în alte judeţe, se înscriu la centrul special de înscriere din judeţul în care doresc să fie admişi, în perioada prevăzută de grafic. • Candidaţii care provin din alte judeţe şi doresc să participe la admitere în Bucureşti se înscriu la centrul special de înscriere organizat la Şcoala Gimnazială “Sfinţii Voievozi” Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca media ponderată între media generală la Evaluarea Naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, care are o pondere de 75% şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, care are o pondere de 25% în calculul mediei de admitere (pentru absolvenţii din promoţiilor 2011, 2012, 2013 şi 2014) Excepţie fac liceele/clasele pentru care se susţin probe de aptitudini, clasele cu regim de predare bilingv pentru care se susţin probe de verificare a cunostinţelor de limbă modernă şi clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale, pentru care se susţin probe de verificare a cunostinţelor la limba maternă. Pentru aceste clase, admiterea se face în conformitate cu prevederile metodologiei. În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, aceştia vor fi departajaţi folosind,în ordine, următoarele criterii: a) media generală la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a b) media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a; c) nota obţinută la proba de limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale; d) nota obţinută la proba de matematică din cadrul Evaluării Naţionale; e) nota obţinută la proba de limbă maternă din cadrul Evaluării Naţionale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, susţinută conform prevederilor Art.10 din anexa 1 la OMECTS nr. 4802/31.08.2010, în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale. În cazul în care, la o unitate de învăţământ, pe ultimul loc, există candidaţi cu opţiunea exprimată pentru acea unitate scolară şi care au mediile de admitere, precum şi toate mediile menţionate mai sus egale, atunci toţi aceşti candidaţi sunt declaraţi admişi la opţiunea solicitată. Pentru liceul teoretic şi vocaţional, repartizarea candidaţilor se efectuează pe filiere, profiluri şi specializări, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere/mediilor finale de admitere şi în funcţie de opţiuni. În cazul filierei tehnologice, repartizarea candidaţilor se face pe domenii, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în funcţie de opţiuni. Repartizarea pe calificări profesionale se va face în următorii ani de studiu, potrivit structurii curriculare aprobate şi conform reglementărilor în vigoare. Unitatea de învăţământ şi inspectoratul şcolar au obligaţia de a afişa oferta de şcolarizare/oferta de formare profesională concretizată în profiluri, domenii şi calificări profesionale. Pentru liceele din filiera vocaţională – profilurile sportiv, militar, teologic, artistic, pedagogic – precum şi pentru liceul Waldorf, specializarea filologie, se vor organiza, înainte de începerea repartizării computerizate, probe de aptitudini, conform metodologiei. Calendarul pregătirii admiterii: 1 mai – Afişarea ofertei de şcolarizare/ofertei de formare profesională, concretizată în profiluri, domenii şi calificări profesionale, pentru învăţământul liceal, filiera tehnologică . Stabilirea codurilor pentru fiecare unitate de învăţământ liceal sau profesional pe filiere, profiluri, specializări/domenii de pregătire, limbă de predare. Crearea bazei de date la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ gimnazial şi la nivel judeţean, cuprinzând datele personale ale elevilor de clasa a VIII-a. Tipărirea broşurii care cuprinde informaţiile despre admitere  7 mai – Transmiterea în unităţile de învăţământ gimnazial a broşurilor cuprinzând informaţiile legate de admitere. Transmiterea, de către inspectorate, în şcolile gimnaziale, a listei centrelor de înscriere, precum şi a şcolilor arondate fiecărui centru. Afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial a graficului şedinţelor de completare a opţiunilor de către absolvenţii clasei a VIII-a şi părinţii acestora. 12-30 mai – Şedinţe de instruire cu părinţii şi elevii pentru prezentarea procedurilor de admitere şi a planului de şcolarizare. 4 iulie – Afişarea în fiecare unitate de învăţământ gimnazial, a listei candidaţilor, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere. Completarea, de către secretariatele şcolilor, a fişelor de înscriere cu numele/codul unităţii de învăţământ gimnazial, cu datele personale ale absolvenţilor claselor a VIII-a, cu mediile generale de absolvire, cu notele şi mediile obţinute la evaluarea naţională din clasa a VIII-a, cu mediile de admitere. Anunţarea ierarhiei la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti a absolvenţilor claselor a VIII-a. 7 iulie – Eliberarea fişelor de înscriere pentru candidaţii care solicită să participe la admitere în alt judeţ. Calendar probe de aptitudini 26-27 mai – Înscrierea pentru probele de aptitudini  28-30 mai – Desfăşurarea probelor de aptitudini  2 iunie – Afişarea rezultatelor la probele de aptitudini. Depunerea contestaţiilor la probele de aptitudini, acolo unde metodologia permite acest lucru 3 iunie – Afişarea rezultatelor finale, în urma contestaţiilor la probele de aptitudini. Transmiterea, în format electronic şi în scris, către comisia de admitere judeţeană/ a municipiului Bucureşti, a listei candidaţilor declaraţi admişi la probele de aptitudini 4 iulie – Validarea de către comisia de admitere judeţeană/ a municipiului Bucureşti a listei candidaţilor admişi la liceele/clasele la care s-au susţinut probe de aptitudini şi afişarea listei în unitatea de învăţământ liceal respectivă  7 iulie – Ridicarea, de la liceele vocaţionale, a fişelor de înscriere, de către candidaţii care nu au fost admişi la clasele pentru care au susţinut probe de aptitudini Transmiterea, în format electronic, către Centrul Naţional de Admitere, a listei candidaţilor declaraţi admişi, în fiecare judeţ, la clasele la care s-au susţinut probe de aptitudini Calendar probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă/maternă 26-27 mai – Înscrierea candidaţilor pentru probele de verificare a cunoştinţelor de limbă  modernă sau maternă  28-30 mai – Desfăşurarea probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă 2 iunie – Afişarea rezultatelor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă. Depunerea contestaţiilor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, acolo unde metodologia permite acest lucru 3 iunie – Afişarea rezultatelor finale, după contestaţii, la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă  4-5 iunie – Ridicarea anexelor fişelor de înscriere de la unităţile la care candidaţii au susţinut probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă 10 iunie – Depunerea de către candidaţii care au participat la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă a anexelor fişelor de înscriere la unităţile de învăţământ gimnazial absolvite CALENDAR Prima etapă de admitere în învăţământul liceal de stat, pentru candidaţii din seria curentă, precum şi pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2014 – 2015: 4-8 iulie: Completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a. Completarea fişelor de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a proveniţi din alte judeţe, la centrul special desemnat din judeţul pentru care solicită înscrierea. Introducerea în baza de date computerizată a datelor din fişele de înscriere. 5-9 iulie – Verificarea, de către părinţi şi candidaţi, a fişelor editate de calculator, corectarea greşelilor în baza de date computerizată şi listarea fişelor corectate din calculator 15 iulie – Repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2014 – 2015 16 iulie – Afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial a listelor cu absolvenţii repartizaţi proveniţi din şcolile respective şi a listei cu locurile neocupate în unităţile de învăţământul liceal de stat din judeţ/municipiul Bucureşti. Afişarea de către fiecare unitate de învăţământul liceal a listei candidaţilor repartizaţi în acea unitate. 17 iulie – 25 iulie – Depunerea dosarelor de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi. Calendarul admiterii la liceu 2014, pe scurt: • 1-7 mai: publicarea şi transmiterea broşurilor de admitere la liceu 2014 • 26-27 mai: înscrierea pentru susţinerea probelor de aptitudini/limbă modernă • 28-30 mai: susţinerea acestor probe • 4 iulie: afişarea mediilor de admitere ale elevilor şi a ierarhiei pe judeţ • 4-8 iulie: completarea de către elevi şi părinţi a opţiunilor (liceelor dorite) în fişele de admitere • 15 iulie: repartizarea computerizată de către Ministerul Educaţiei – etapa I • 16 iulie: afişarea rezultatelor repartizării computerizate la şcoli, licee şi online (admitere.edu.ro) • 17-25 iulie: depunerea dosarelor de înscriere la licee • 16-31 iulie: a doua etapă a admiterii la liceu (pentru cei rămaşi nerepartizaţi după etapa anterioară) • 1 august-8 septembrie: a treia etapă a admiterii la liceu (pentru cei rămaşi nerepartizaţi după cele două etape) DOCUMENTELE NECESARE PENTRU ÎNSCRIEREA ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL LICEAL ŞI PROFESIONAL SPECIAL: 1) cerere de înscriere; 2) hotărâre de încadrare într-o categorie de handicap, eliberată de Comisia de Protecţia Copilului 3) fişa privind traseul educaţional, eliberată de şcoala de provenienţă; 4) foaia matricolă pentru clasele a V-a – a VIII-a (cu calculul mediei generale); 5) fişa psihopedagogică 6) fişa medicală sintetică, în copie xerox 7) copie după certificat de naştere/carte de identitate a candidatului 8) copie după actele de identitate ale părinţilor/aparţinătorilor legali

Sursa: Adevarul.ro

 

Remus Pricopie: În funcţie de an, rata abandonului şcolar în România este între 16,5% şi 18%

Abandonul şcolar reprezintă un fenomen complex, „care necesită o bună cooperare între autorităţile centrale, locale, societatea civilă şi şcoli”, a precizat premierul Victor Ponta la o dezbatere pe tema marginalizării sociale, care a avut loc marţi la Institutul Ovidiu Şincai din Bucureşti. De asemenea, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a arătat că, în funcţie de an, rata abandonului şcolar în România este între 16,5% şi 18%. „Părăsirea timpurie a şcolii este un efect al marginalizării sociale şi al problemelor economice cu care familiile se confruntă. Din nefericire, România încă înregistrează o rată mare a abandonului şcolar, peste media europeană, dar un lucru îmbucurător este acela că am început să acţionăm în mod direct asupra cauzelor acestui fenomen. (…) În privinţa politicilor educaţionale, o direcţie principală a Guvernului a vizat sprijinirea elevilor aflaţi în situaţii de risc, printre măsurile adoptate fiind creşterea bugetului Educaţiei, achiziţionarea de microbuze şcolare, introducerea internetului în şcoli şi asigurarea accesului gratuit la calculator”, se arată în mesajul premierului Victor Ponta, potrivit Agerpres. Ministrul Remus Pricopie a precizat, în timpul discuţiilor, că o soluţie pentru diminuarea abandonului şcolar ar fi asigurarea unei oferte educaţionale diferenţiate, dar şi o mai bună monitorizare a evoluţiei şcolarilor. „Dacă vrem să asigurăm o diminuare a diferenţelor sociale la nivelul educaţiei, trebuie să începem procesul de educare a copilului cât mai devreme, apoi, pe măsură ce copilul creşte, să îl monitorizăm în clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Al treilea pas este să diferenţiem oferta educaţională. Numai aşa vom reuşi să reţinem cât mai mulţi elevi în procesul de învăţare. (…) În trei săptămâni începem pentru prima dată evaluările de sistem pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. În momentul în care vom avea aceste date, vor fi introduse în calculator şi vom avea o hartă a performanţei pe cele trei etaje şi vom şti unde trebuie să intervenim şi unde nu. În comunităţile sărace ne aşteptăm să avem diferenţe”, a precizat acesta.

Sursa: Adevarul.ro

 

ADMITERE LICEU 2014 Clase şi licee desfiinţate la profilul Tehnologic

La mai multe licee tehnologice din Bucureşti s-a decis desfiinţarea claselor pentru specializări precum Ştiinţe Sociale sau Mate-Info şi înlocuirea lor cu mai multe specializări vocaţionale care sunt cerute pe piaţa muncii. În broşura pentru admiterea în învăţământul liceal de anul acesta, publicată de Inspectoratul Şcolar Bucureşti, au apărut schimbări importante în cazul ofertei liceelor tehnologice din Bucureşti pentru anul viitor, în contextul în care elevii care termină clasa a VIII-a vor putea opta direct pentru o şcoală profesională dacă nu vor să meargă la liceu. De altfel, şi Ministerul Educaţiei a propus cifre de şcolarizare modificate: la profesională vor fi disponibile aproape 30.000 de locuri în plus faţă de anul trecut, în timp ce numărul de locuri alocate învăţământului liceal scade cu 52.000, iar la gimnaziu cu 20.000, ca urmare a evoluţiei demografice. Astfel, din ofertele şcolilor din Capitală au dispărut două licee tehnologice: Liceul „Dimitrie Paciurea“, care avea două clase, pentru cele două profiluri (fabricarea produselor din lemn şi electric), şi Liceul Tehnologic „Nicolae Teclu“, care avea patru clase (ştiinţele naturii, mecanică, chimie industrială, materiale de construcţii). De asemenea, multe dintre cele rămase în ofertă şi-au redus numărul de clase, renunţând la cele teoretice (mate-info sau ştiinţe sociale), şi/sau au adăugat clase specifice profilului tehnic: mecanică, electrică, electronică automatizări sau alimentaţie/turism.  Spre exemplu, la Liceul Tehnologic „Dacia”, nu mai există clasă de Mate-Info, în schimb sunt două clase pentru Mecanică şi una pentru specializarea Electric. De asemenea, şi la Colegiul Tehnic „Energetic” s-a renunţat la clasa de Mate-Info şi s-au adăugat două specializări noi: Electromecanică şi Electronică Automatizări. Specializări noi în funcţie de cererea de pe piaţă Liceele comerciale au mizat mai mult pe clasele de economic decât cele teoretice. „Inspectoratul şcolar urmăreşte ca aproximativ 40% din licee să fie axate pe activităţi concrete, legate de cererea de pe piaţa forţei de muncă: tehnic, economic, comercial, servicii sau turism“, explică modificările Marian Banu, purtătorul de cuvânt de la ISMB. Măsura este una ce urmează trendul firesc, adică al cererii reale, spune şi profesorul Ştefan Vlaston, însă consideră că „puteau fi desfiinţate mai multe licee tehnologice“. „Cei mai mulţi vor merge la şcolile profesionale, care ar trebui să aibă contracte şi cu patronii, iar aceste licee vor miza probabil mai mult pe oferta de reconversie profesională“, adaugă Vlaston.

Sursa: Adevarul.ro

 

România a luat şase medalii la Balcaniada de Matematică, două de aur

Elevii români au venit acasă cu două medalii de aur, trei de argint şi una de bronz la ultima ediţie a Olimpiadei Balcanice de Matematică, care a avut loc în Bulgaria, la Pleven, în perioada 2 – 7 mai. Potrivit unui comunicat de presă al Societăţii de Ştiinţe Matematice din România, elevii români au obţinut următoarele rezultate de excepţie la Balcaniada de Matematică de anul acesta: • Medalii de aur cu punctaj maxim: Ioan-Laurenţiu Ploscaru, de la Colegiul Naţional Lahovari, din Rămnicu Vâlcea şi Ştefan Spătaru, de la Liceul Internaţional de Informatică-Bucureşti, (provenit de la Scoala Generală Mihai Viteazu, din Alexandria) • Medalii de argint: Paul Muscă, de la Liceul Internaţional de Informatică-Bucureşti, (provenit de la Colegiul Naţional Iaşi), Marius Bocanu, de la Liceul Internaţional de Informatică-Bucureşti, (provenit de la Scoala Generală Nr.1, Piteşti) şi Viorel Andrei Bud, de la Liceul Internaţional de Informatică-Bucureşti, (provenit de Liceul Teoretic Negreşti-Oaş) • Medalie de bronz: Andrei Teodor Andronache de la Liceul Internaţional de Informatică-Bucureşti, (provenit de la Scoala Generală Sineşti, Vâlcea). În perioada 2 – 7 mai 2014, s-a desfăşurat în localitatea Pleven din Bulgaria, a XXXI-a Olimpiadă Balcanică de Matematică (BMO 2014), o competiţie anuală la care participă elevi de liceu şi presupune rezolvarea de către fiecare participant, în maximum patru ore şi treizeci de minute, celor patru probleme de geometrie, teoria numerelor, combinatorică şi algebră. La BMO au participat echipe formate din câte 6 elevi din Albania, Bulgaria, Cipru, Macedonia, Grecia, Moldova, Muntenegru, România, Serbia şi Turcia (ţări membre) precum şi echipe din Azerbaijan, Bulgaria B, Italia, Kazakhstan, Kirgizstan, Arabia Saudită, Tajikistan, Turkmenistan, Marea Britanie şi Uzbekistan (ţări invitate). Mentorii olimpicilor „Menţionăm în paranteză şcolile din care provin aceşti elevi pentru a sublinia faptul că pe lângă pregătirea de excepţie pentru concursuri, pe care o fac la Liceul Internaţional de Informatică-Bucureşti, primii paşi hotărâtori pentru sprijinirea talentului lor au fost îndrumaţi de profesorii din şcolile generale ai căror elevi au fost. Iată câţiva dintre aceşti merituoşi dascăli: Cristina Vâlcu, Valerică Benta, Mihai Big, Ştefan Smărăndoiu, Gheorghe Moţoc, Ion Miu, Ion Chesa, Mircea Chirilă, Tudor Cristea”, se mai arată în comunicatul Societăţii de Ştiinţe Matematice din România. Aceştia precizează că delegaţia României a fost condusă de conf. univ. dr. Cătălin Gherghe, de la Facultatea de Matematică şi Informatică a Universităţii din Bucureşti şi însoţită de prof. Marius Mâinea de la CN Vladimir Streinu din Găieşti. Din partea Societăţii de Ştiinţe Matematice din România (SSMR) a participat, ca observator, prof.univ. dr. Radu Gologan de la Universitatea Politehnică din Bucureşti şi preşedinte SSMR. De asemenea, mai spun ei, etapele Olimpiadei de Matematică din România şi străinătate sunt susţinute de Ministerul Educaţiei Naţionale, iar „antrenarea lotului României şi participarea acestuia la Olimpiada Balcanică de Matematică a fost făcută în parteneriat cu Societatea de Ştiinţe Matematice din Romania, cu sprijinul sponsorilor principali, respectiv Fundaţia Emag şi Societatea de avocaţi Ţuca Zbârcea & Asociaţii”.

Sursa: Adevarul.ro

 

BACALAUREAT 2014 A patra lecţie la Matematică, pentru profilul Tehnologic, la Adevărul Live

Campania „Adevărul te meditează şi te premiază” a continuat marţi cu o nouă lecţie la Matematică, a patra, pentru cei de la profilul Tehnologic, susţinută de profesorul Costel Chiteş, de la Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu”, de asemenea lector dr. la Universitatea „Dimitrie Cantemir” din Bucureşti. Profesorul Chiteş le-a prezentat elevilor care se pregătesc pentru Bacalaureat o variantă de subiecte creată special pentru emisiunea Adevărul Live. Subiectul de Tehnologic este mai la îndemâna elevilor de la acest profil de când Ministerul a aprobat mai multe variante la Matematică, a spus profesorul. „Subiectul pe care l-am rezolvat este un pic mai uşor decât cel care s-a dat în 2012, am încercat să evidenţiez câteva probleme practice, să le arăt elevilor frumuseţea matematicii, transdisciplinaritatea ei”, a spus profesorul. Chiteş a lăudat încercările de transdisciplinaritate din Occident. „Elevii de acum au avut prilejul să se formeze mult mai bine în materiile transdisciplinare decât generaţiile anterioare, sunt mai multe oportunităţi”, a explicat Chiteş. Profesorul a mai spus că Matematica are darul de a se putea strecura în toate domeniile cunoaşterii. Găsiţi mai jos atât problemele propuse de dascăl, cât şi soluţiile de rezolvare propuse, ce vor fi discutate pe larg în cadrul emisiunii. Aceasta este a patra lecţie video la matematică din cadrul campaniei „Adevărul te meditează şi te premiază”, ca va oferi tinerilor care se pregătesc pentru Bacalaureat peste 40 de lecţii video până la finele lunii iunie. Subiect si solutii_M2_Tehnologic Profesorul Troie a discutat joi pe variantele de subiecte primite de elevii de la profilul Ştiinţele Naturii din anul 2010, subiecte ce se găsesc şi pe site-ul subiecte.edu.ro, în cadrul celei de-a treia lecţii video pentru Matematică. Tot săptămâna trecută, miercuri, profesorul de Matematică de la Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Capitală, Costel Chiteş, de asemenea lector dr. la Universitatea „Dimitrie Cantemir” din Bucureşti, a pregătit şi a rezolvat în direct la Adevărul Live o variantă cu subiecte pentru elevii de la profilul Mate-Info. Iar luni, profesorul de matematică Adrian Troie, director adjunct al Colegiului Naţional „Sf. Sava” din Capitală, a arătat cum trebuie rezolvat un subiect de Mate-Info şi care sunt greşelile pe care le fac elevii la acest gen de subiect. Lecţii de consiliere pentru Bac Începând de luni, 14 aprilie, şi până la sfârşitul lunii iunie, vor fi disponibile pe platforma Bacalaureat 2014, integrată în secţiunea Educaţie de pe adevarul.ro, 40 de lecţii video. Profesori de la licee de top din Bucureşti le vor arăta elevilor cum trebuie rezolvate subiectele de la examen şi ce ar trebui să înveţe. Săptămâna trecută am avut patru lecţii video de consiliere pentru cei care se pregătesc de Bacalaureat, iar în urmă cu două săptămâni am prezentat lecţiile la Limba şi Literatura Română, predate de profesoara Iulia Pop, care le-a explicat elevilor cum trebuie rezolvate subiectele de la Bacalaureat, ce fel de cerinţe vor primi şi cum ar trebui abordate acestea. De asemenea, la Adevărul Live vor fi şi lecţii video destinate pregătirii pentru toate probele orale şi pentru proba scrisă la alegere. Meditaţii video pentru Evaluarea Naţională Elevii de clasa a VIII-a vor putea găsi în secţiunea Educaţie de pe adevarul.ro şapte lecţii video, de la sfârşitul lui aprilie şi până la finalul lunii mai. Două dintre acestea vor fi de pregătire teoretică pentru cele două probe (Română şi Matematică) şi cinci de consiliere, de la pregătirea psihică pentru primul examen naţional serios până la completarea corectă a fişei de înscriere la liceu şi alegerea profilului liceului. Consiliere pentru elevi Dintre cele 40 de lecţii de pe adevarul.ro, 10 vizează partea de consiliere şi sunt oferite de specialişti care au lucrat cu liceeni în anii trecuţi şi care i-au ajutat să promoveze cu succes testele naţionale. Consilierii le vor spune elevilor cum să se organizeze ca să înveţe toată materia, cum să facă faţă stresului, cum să comunice cu profesorii şi cu părinţii sau cum să se pregătească psihic şi fizic pentru a face faţă unei lungi perioade de examene. Marele premiu: 1.000 de euro În cadrul acestei campanii, Adevărul a pregătit şi o serie de premii pentru elevi. Pentru a participa, trebuie să accesaţi acest link şi să vă înscrieţi în secţiunea Bacalaureat 2014 pe adevarul.ro cu un eseu motivaţional pe tema “Care este visul tău?”, să strângeţi cât mai multe like-uri şi share-uri şi, astfel, puteţi câştiga premii Biocebral ce vă vor da energie pe toată perioada examenelor, dar mai ales marele premiu în valoare de 1000 Euro! Dorim participanţilor mult succes şi mult spor la învăţat!

Sursa: Adevarul.ro

 

Guvernul s-a răzgândit şi a avizat favorabil proiectul care prevede ca părinţii să aibă zi liberă la începerea şcolii

Propunerea legislativă prin care părinţii ai căror copii sunt elevi în învăţământul preuniversitar să aibă o zi liberă la începutul anului şcolar a primit aviz favorabil. După mai bine de o lună Guvernul a revenit asupra acestei legi, asta după ce în luna aprilie nu au fost de acord cu propunerea. Noul aviz, de data aceasta favorabil, a fost emis în şedinţa de marţi a Guvernului, potrivit Mediafax.

La începutul lunii aprilie, Guvernul a emis un aviz nefavorabil pentru acest proiect şi a transmis Parlamentului că nu susţine iniţiativa, cu argumentul că, pentru introducerea unei astfel de reglementări, nu este necesară elaborarea unui act normativ, deoarece poate fi negociată între partenerii sociali şi stabilită în cadrul contractului colectiv de muncă.

Proiectul, iniţiat de senatorul Constantin Popa, în prezent la UNPR, prevede ca ziua de începere a fiecărui an şcolar să poată fi acordată ca zi liberă părinţilor ai căror copii sunt elevi în învăţământul preuniversitar, zi care să fie recuperată în următoarele 30 de zile calendaristice.

Iniţiatorul arată, în expunerea de motive, că în fiecare an şcolar, mii de elevi „îşi pun pentru prima dată ghiozdanul în spate şi păşesc cu emoţie în clasele unde vor descifra tainele învăţăturii” şi că există foarte multe cazuri în care unii părinţi sunt nevoiţi să se învoiască, să îşi ia concediu fără plată sau, „mai rău, alţii sunt sancţionaţi de angajatori pentru că întârzie la muncă”. „Festivităţile de deschidere a noului an şcolar sunt pregătite cu mare grijă de cei care le vor îndruma paşii elevilor. Oriunde în ţară, părinţii merg împreună cu cei mici la grădiniţă ori la şcoală. Din păcate, începutul fiecărui an şcolar coincide cu o zi lucrătoare. Acest fapt face destul de dificilă posibilitatea părinţilor de a-şi însoţi copiii la şcoală”, mai arată iniţiatorul.

Propunerea a primit un raport favorabil din partea Comisiei pentru muncă a Senatului şi a Comisiei pentru egalitatea de şanse din Camera Deputaţilor, fiind adoptată tacit de Senat.

Acest proiect urmează să fie dezbătut de Camera Deputaţilor, care este Cameră decizională.

Sursa: Adevarul.ro

 

Aur pentru matematicianul din Alexandria, Ştefan Spătaru Fostul elev al Şcolii ” Mihai Viteazul” a obţinut  punctajul maxim la Balcaniada de matematică

La ultima ediţie a Olimpiadei Balcanice de Matematică, care a avut loc în Bulgaria, la Pleven, în perioada 2 – 7 mai, elevii români au înregistrat adevărate performanţe. Elevii români s-au întors acasă cu două medalii de aur, trei de argint şi una de bronz . Printre laureaţii cu aur se numără şi Ştefan Spătaru din Alexandria, fost elev al Şcolii gimnaziale ”Mihai Viteazul”.

Tânărul care este elev acum la Liceul Internaţional de Matematică din Bucureşti a obţinut medalia de aur şi punctajul maxim.

Aur a obţinut şi Ioan-Laurenţiu Ploscaru, de la Colegiul Naţional Lahovari, din Rămnicu Vâlcea .Medalii de argint au luat  Paul Muscă, de la Liceul Internaţional de Informatică-Bucureşti, (provenit de la Colegiul Naţional Iaşi), Marius Bocanu, de la Liceul Internaţional de Informatică-Bucureşti, (provenit de la Scoala Generală Nr.1, Piteşti) şi Viorel Andrei Bud, de la Liceul Internaţional de Informatică-Bucureşti, (provenit de Liceul Teoretic Negreşti-Oaş.

Medalia  de bronz a reveni lui  Andrei Teodor Andronache de la Liceul Internaţional de Informatică-Bucureşti, (provenit de la Scoala Generală Sineşti, Vâlcea).

Olimpiadă Balcanică de Matematică s-a desfăşura,t în perioada 2 – 7 mai 2014, în localitatea Pleven din Bulgaria. Balcaniada este o competiţie anuală la care participă elevi de liceu şi presupune rezolvarea de către fiecare participant, în maximum patru ore şi treizeci de minute, celor patru probleme de geometrie, teoria numerelor, combinatorică şi algebră.

Sursa; Adevarul.ro

 

Cinste lor! Elevii români au cucerit șase medalii, dintre care două de aur, la Olimpiada Balcanică de Matematică

Lotul olimpic de matematică al României a cucerit șase medalii – două de aur, trei de argint și o medalie de bronz -, la cea de-a 31-a ediție a Olimpiadei Balcanice de Matematică pentru seniori, desfășurată în perioada 2 – 6 mai, în Bulgaria, la Pleven, informează Ministerul Educației. Medaliile de aur – cu punctaj maxim – au fost obținute de Ioan-Laurențiu Ploscaru (Colegiul Național „Alexandru Lahovari” din Râmnicu Vâlcea) și Ștefan Spătaru (elev la Liceul Internațional de Informatică din București, fost elev al Școlii Gimnaziale „Mihai Viteazu” din Alexandria), laureat cu argint la ediția anterioară. Paul Muscă, medaliat cu argint anul trecut, respectiv Viorel Andrei Bud și Marius Bocanu, ambii câștigători ai unor medalii de aur în 2013, au intrat în posesia medaliilor de argint. Toți cei trei elevi sunt în prezent înmatriculați la Liceul Internațional de Informatică din București, ei provenind, în ordine, de la Colegiul Național din Iași, Liceul Teoretic din Negrești-Oaș și Școala Gimnazială Nr. 1 din Pitești. Medalia de bronz a fost obținută de Andrei Teodor Andronache, elev al Liceului Internațional de Informatică din Capitală, fost elev al Școlii Gimnaziale din Sinești, județul Vâlcea. Delegația României a fost condusă de conf. univ. dr. Cătălin Gherghe de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București și însoțită de profesorul Marius Mâinea de la Colegiul Național „Vladimir Streinu” din Găești. Din partea Societății de Științe Matematice din România (SSMR) a fost prezent ca observator Radu Gologan, prof. univ. dr. la Universitatea Politehnică din București și președinte al SSMR. La această ediție a Olimpiadei Balcanice (competiție cu statut regional) au participat echipe din Albania, Bulgaria, Cipru, Macedonia, Grecia, Moldova, Muntenegru, România, Serbia și Turcia (țări membre), precum și echipe din Azerbaidjan, Italia, Kazahstan, Kirgizstan, Arabia Saudită, Tadjikistan, Turkmenistan, Marea Britanie și Uzbekistan (țări invitate), dar și echipa secundă a Bulgariei. Conform regulamentului de organizare și desfășurare, fiecare stat participant, cu excepția celui organizator, are dreptul să înscrie în concurs o echipă formată din maximum șase elevi din învățământul liceal, a căror vârstă nu depășește 20 de ani la data desfășurării competiției. Probele presupun rezolvarea de către fiecare participant a patru probleme de geometrie, teoria numerelor, combinatorică și algebră, într-un interval de timp de patru ore și treizeci de minute.

Sursa: Curentul.ro

 

Informatix 2014. Peste 500 de elevi de pe tot globul se întrec în tehnologie

Roboţi, invenţii în tehnologie IT, urmaşi ai lui Spielberg şi ai lui James Cameron toate vor fi prezente la Concursul Internaţional de Proiecte Informatice – Finala Mondială Infomatrix 2014. Pe 9 şi 10 mai, în Capitală, peste 500 de liceeni şi studenţi de pe tot globul intră într-o competiţie a viitorului tehnologiei şi a roboţilor. Tinerii, organizaţi în echipe din 43 de ţări, sunt aşteptaţi să concureze vineri şi sâmbătă, în campusul Internaţional School of Bucharest (Şoseaua Gara Căţelu nr. 1R). Astfel, cea de-a 12-a ediţie a finalei mondiale a Infomatrix (www.infomatrix.ro) se va termina printr-o ultimă evaluare a 255 de proiecte finaliste (12 româneşti şi 243 internaţionale), de către un juriu de specialitate şi prin prezentarea acestora publicului larg, în cadrul unei expoziţii care va avea loc în cele două zile, între orele 10.00 şi 18.00. Cele 255 de proiecte din cadrul etapei finale a concursului au fost selecţionate dintr-un număr-record al istoriei concursului şi anume din peste 1.500 de proiecte înscrise în perioada ianuarie – martie 2014. Printre proiectele expuse se numără finalistele concursurilor Infomatrix desfăşurate, după modelul românesc, pe parcursul unor faze internaţionale locale, în Mexic, Tanzania, Hong Kong, Ucraina, Kazahstan, Polonia şi România, între lunile ianuarie şi aprilie a.c. În cadrul evenimentului de la Bucureşti vor fi prezentate proiecte înregistrate la patru categorii de concurs şi o categorie extraconcurs: • “Artă Computerizată“ (Computer Art – 23 proiecte finaliste – categorie de concurs) • “Short Movie” (30 proiecte finaliste – categorie de concurs) • “Programare” (Programming – 40 proiecte finaliste – categorie de concurs) • “Programare computerizată” (Hardware Control – crearea unui software de control şi cooperare cu un dispozitiv electronic-mecanic – 32 proiecte finaliste – categorie de concurs) • “Robotică” (Robotics – categorie extraconcurs – 130 de roboţi înscrişi). Anul acesta, la marea finală Infomatrix, categoria cuprinde roboţi care se vor lupta în competiţii de mini-lego sumo sau vor participa la concursul „Line Follower” (roboţii trebuie să urmeze un anumit traseu, respectând liniile trasate pentru acesta). Competiţia robotică Line Follower va veni cu o surpriză şi anume reinterpretarea unei hărţi care va cuprinde trasee ce vor avea ca destinaţii fie monumente din Capitală (Arcul de Triumf), fie oraşe sau regiuni reprezentative pentru brandul de ţară, precum Braşov şi, respectiv, Delta Dunării. Expoziţie cu dispozitive aplicabile în toate segmentele vieţii sociale Dintre surprizele ediţiei din acest an, se remarcă: • Demonstraţiile cu ochelarii inteligenţi Google Glass, care vor avea loc sâmbătă, 10 mai, cu începere de la ora 10.00. • Demonstraţiile cu imprimantă 3D, prin care se vor putea crea diferite obiecte, strat cu strat. • Concurs de fotografie la care se pot câştiga dispozitivele media portabile, iPod Touch. La acest concurs poate participa orice competitor sau vizitator al Infomatrix. Singura condiţie este realizarea unei fotografii pe parcursul desfăşurării evenimentului, încărcarea ei pe pagina de Facebook, facebook.com/infomatrix şi strângerea a cât mai multor like-uri. Trei dintre fotografii vor fi câştigătoare – cele care strâng cele mai multe like-uri pe parcursul weekendului. Expoziţia Infomatrix 2014 va cuprinde proiecte şi dispozitive aplicabile în toate segmentele vieţii sociale şi în multe domenii de activitate care folosesc tehnologia IT: medicină (dispozitive pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii sau cu deficienţe de vedere), transport aerian (roboţi zburători), construcţii (maşini cu dispozitive inovatoare de tăiat paleţii sau alte materiale de construcţie), locuinţe, protecţia mediului şi a animalelor, educaţie, transport etc. Pe parcursul zilelor finalei mondiale toate cele 255 de proiecte finaliste, prezente în expoziţie vor fi evaluate de către un juriu de specialitate format din ingineri informaticieni, profesori universitari, programatori şi web designeri.

Sursa: Puterea.ro

 

UNIVERSITAR

 

7 studenti romani – Sursa de inspiratie pentru Guvernul Danez

Weekendul trecut, 7 studenti romani in Danemarca au avut o oportunitate inedita. Fiind membri devotati ai unei organizatii internationale, “Youth Goodwill Ambassador Corps”, cei 7 au avut ocazia de a actiona drept consilieri ai Guvernului Danemarcei, in legatura cu cele mai eficiente metode de atractie ale talentelor internationale. Pe 26 Aprilie, un grup de 160 de tineri din toate colturile lumii, printre care si cei 7 studenti romani, au avut privilegiul de a-l cunoaste personal pe Printul Joachim al Danemarcei. Tinerii au declarat: “A fost o deosebita onoare de a-l cunoaste personal pe printul Joachim, cu atat mai mult avand in vedere faptul ca am facut parte din grupul tinerilor care au avut ocazia unica de a oferi sfaturi Guvernului Danez, in legatura cu un subiect extrem de important in agenda politica a tarii: Cum pot fi atrase talentele internationale educate in invatamantul superior?” Iulia, Simona, Mihaela, Mona, Vlad, Alex si Virgil fac parte din organizatia numita “Youth Goodwill Ambassador Corps” care este formata dintr-un numar total de 350 de tineri internationali, a caror misiune este aceea de a-si folosi retelele de cunostinte pentru a promova Danemarca in tarile lor natale. Scopul este de a crea noi oportunitati pentru studenti la nivel global. Printul Joachim al Danemarcei a declarat: “Prin intermediul programului Youth Goodwill Ambassador Corps conectam talente din toate colturile lumii. Avand in vedere economia globalizata a lumii in care traim, mobilitatea talentelor este o forta care influenteaza schimburi inter-culturale, inovatie si exporturi. Lucrand in stransa colaborare cu tinerii nostri ambasadori, avem oportunitatea de a conecta Danemarca cu fiecare din tarile natale ale acestora, la un nivel foarte personal: de la oameni la oameni. Aceste activitati deja produc rezultate nemaipomenite.” Sugestiile oferite Guvernului Danez 160 de tineri ambasadori – inclusiv cei 7 studenti romani – au avut ocazia de a inmana oficialiilor Guvernului Danez, reprezentati de Ministerul Afacerilor Externe, un numar de recomandari. Aceasta actiune a avut loc pe 26 Aprilie, in cadrul conferintei “Youth Ambassador Summit 2014”. Mogens Jensen, Ministrul Comertului si al Dezvoltarii, a declarat: “Cunostintele si competentele profesionale sunt factori esentiali ai cresterii economice viitoare. Danemarca are o pozitie competitiva pe piata fortei de munca international. Aceasta ofera conditii optime pentru cercetare, educatie superioara si activitati antreprenoriale. Ma bucura sa vad ca organizatia “Youth Goodwill Ambassador Corps” reuneste si sustine talente internationale din toata lumea”. Declaratiile acestuia continua: “In economia globala a lumii prezente, atractia tinerilor educati si talentati este cruciala pentru a mentine o pozitie competitiva pe piata economica internationala. Prin mentinerea unei colaborari stranse intre noi si tinerii nostri ambasadori, avem ocazia de a conecta Danemarca cu fiecare dintre tarile lor natale la un nivel foarte personal, inaccesibil instantelor politice. Sustinem acesti tineri deoarece rezultatele muncii lor s-au dovedit a fi foarte pozitive”. Cateva dintre recomandarile pe care studentii romani, impreuna cu ceilalti tineri internationali, le-au dat Guvernului Danez sunt urmatoarele: • Posibilitatea unui echilibru intre viata personala si cariera profesionala este unul dintre motivele principale pentru care talentele internationale aleg sa urmeze o cariera in Danemarca. Comunicarea pe plan international a Danemarcei ar trebui sa se concentreze mai mult pe promovarea acestei oportunitati unice pe care tara o ofera. In Danemarca compromisurile facute pentru cariera in defavoarea familiei sunt minime, daca nu inexistente. 68.9% dintre tineri au afirmat ca aceasta viata ecilibrata este motivul principal pentru care ar dori sa urmeze o cariera in Danemarca. Studentii internationali ar dori sa lucreze in Danemarca, insa dupa absolvire, acestia intampina dificultati in gasirea unui loc de munca. Lipsa unui loc de munca creeaza dificultati financiare si, in consecinta, imposibilitatea stabilirii definitive in aceasta tara. Recomandarea tinerilor pentru Guvern ar fi ca acesta sa ii sustina in gasirea unui loc de munca in timpul studiilor. Astfel, studentii si-ar permite cheltuielile deloc neglijabile ale acestei tari, avand in acelasi timp posibilitatea de a contribui la economia Danemarcei din prima zi. 80% dintre tineri ar dori sa lucreze in Danemarca pe perioada studiilor. • Multi studenti internationali ar dori sa isi inceapa propria afacere in Danemarca. Recomandarea facuta este aceea de a intari conditiile care le permit acestora sa devina antreprenori, prin a asigura obtinerea unui permis de rezidenta permanent si a titulaturii de angajat independent. 29.7% dintre tineri ar dori sa isi inceapa propria afacere in Danemarca. “A fost un privilegiu extraordinar de a participa la conferinta Youth Ambassador Summit 2014, unde am avut ocazia, impreuna cu colegii nostri ambasadori, de a inspira si a ajuta membrii Guvernului Danez in eforturile acestora de a atrage talente internationale si persoane cu studii superioare din intreaga lume” au declarat cei 7 studenti romani. Alex Urcan – Masterat in Economie si Afaceri Internationale, Universitatea din Aalborg Iulia Ursa – Masterat in Comunicare Organizationala, Universitatea din Aarhus Mihaela Popa – Masterat în Politici şi Management al programului Lifelong Learning, Universitatea din Aarhus Monica-Elisabeta Lacatusu – Masterat in Nanostiinta, Universitatea din Copenhaga Roland Virgil Drimba – Masterat in Tehnologia Petrolului si a Gazelor, Universitatea din Aalborg, Esbjerg Simona Ion-Badulescu – Masterat in Studii Europene, Universitatea din Aarhus Vlad Suteu – Masterat in Comunicare Organizationala, Universitatea din Aarhus Youth Goodwill Ambassador Corps Aceasta organizatie este fondata de Copenhagen Capacity, Wonderful Copenhagen, Copenhagen Goodwill Ambassador Corps si agentia daneza pentru universitati si internationalizare. Printre alte institutii partenere, putem include Universitatea din Copenhaga, Universitatea din Aarhus, Universitatea din Aalborg, precum si Scoala de Afaceri din Copenhaga si Universitatea Tehnica a Danemarcei.  Programul este finantat de doua fonduri, Karl Pedersen og Hustrus Industrifond si Industriens Arbejdsgivere din Copenhaga, amandoua fiind administrate de  Confederatia Daneza a Industriilor.

Morten King-Grubert Talent Attraction Head of Department

Sursa: Adevarul.ro

 

Cum vor fi ajutaţi tinerii români cu deficienţe de văz şi de auz să se integreze mai bine în societate

Fundaţia Orange România a premiat cu până la 50.000 de euro, proiecte ale mai multor ONG-uri şi firme, care vin în ajutorul persoanelor cu deficienţe de văz sau de auz. Este vorba de nouă proiecte câştigătoare care vizează teme precum detectarea şi tratamentul precoce al deficienţelor de auz şi intergrarea în societate a persoanelor cu deficienţe de văz sau de auz prin facilitarea accesului la educaţie, cultură şi sănătate. Spre exemplu, Asociaţia Audiosofia, care a primit 189.840 de lei pentru proiectul său „Baby hearing”, vine în ajutorul copiilor care se nasc cu deficienţe de auz prin crearea unui cabinet de screening auditiv în cadrul a cinci spitale din România. „Depistarea din timp a problemelor de auz ajută enorm în aceste cazuri. De multe ori, părinţii îşi aduc copiii la noi când aceştia au 3-4 ani, ceeea ce este destul de târziu. Ideal este ca aceşti copii să fie depistaţi până la 3-6 luni pentru ca tratamentul să fie cât mai eficient. Auzul se învaţă, dacă nu se intervine din timp, copilul rămâne în urmă”, a explicat doctorul Cristian Gheorghe la o conferinţă de presă unde mai mult organizaţii premiate de Orange şi-au prezentat proiectele câştigătoare. Meserii şi orientare vocaţională pentru tinerii cu deficienţe Un alt proiect care a fost premiat este „Vreau să ştiu” de la Asociaţia Junior Achievement România, prin care se vor introduce cursuri de orientare profesională în şapte licee speciale pentru tineri cu deficienţe de auz. „Vrem să facem un catalog de meserii cât mai variate pentru aceşti tineri. În momentul de faţă, ei învaţă doar trei meserii: tâmplar, frizer/coafor şi mecanic auto, însă sunt multe meserii în domeniul IT pe care le-ar putea face. Noile tehnologii vin în ajutorul lor, pot să facă web design, spre exemplu”, a povestit Lucian Grămescu de la Junior Achievement. Un alt proiect care a câştigat este „Sens pentru viaţă” de la Fundaţia Sense International prin care se vor crea centre vocaţionale în Arad şi Timişoara, pe lângă cele deja existente în Bucureşti, Galaţi şi Iaşi, şi o reţea naţională de servicii de consiliere şi orientare vocaţională pentru tinerii cu deficienţe de auz sau de văz, pentru incluziunea lor în câmpul muncii. Educaţie prin intermediul noilor tehnologii Asociaţia pentru Dezvoltare Urbană vine cu proiectul „Pas de elefant” prin care vor fi create programe software care vor transforma grafice şi formule din fizică sau chimie în documente audio necesare elevilor cu deficienţe de vedere. Prin proiectul „Culori dincolo de umbre” al Liceului Special Moldova Târgu Frumos se va crea o cameră multisenzorială în care se va utiliza stimularea multisenzorială ca parte a terapiilor pe care le fac elevii cu deficienţe de văz pentru creşterea ritmului de recuperare. Accesul la artă şi cultură pentru persoanele cu deficienţe Muzeul Naţional de Artă vrea să îmbunătăţească accesul persoanelor cu deficienţe de auz/văz la cultură, oferind, prin proiectul „Art Mobile”, acces adaptat, prin website-ul muzeului, la un tur interactiv al colecţiilor de artă, prototipuri tactile şi aplicaţii mobile.

Sursa: Adevarul.ro

 

Traian Băsescu a decorat UAUIM

Preşedintele Traian Băsescu, a decorat marţi, Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” din Bucureşti, cu prilejul aniversării a 150 de ani de la înfiinţare. ”În semn de înaltă apreciere pentru competenţa şi profesionalismul dovedite de-a lungul timpului în formarea noilor generaţii de arhitecţi, pentru contribuţia avută la promovarea şcolii arhitecturii româneşti atât în ţară, cât şi în străinătate, domnul președinte Traian Băsescu a conferit Ordinul „Meritul pentru Învăţământ” – în grad de Mare Ofiţer Universităţii de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” din Bucureşti”, se arată într-un comunicat emis de Administrația Prezidențială Decorarea a fost făcută la propunerea ministrului Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie. Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” este principala instituţie universitară de stat dedicată formării specialiştilor în domeniul arhitecturii şi urbanismului. Ea este totodată şi cea mai veche instituţie de acest fel din România, fiind continuatoarea formelor succesive de învăţământ de arhitectură iniţiate în 1892 prin Şcoala de arhitectură înfiinţată de Societatea Arhitecţilor Români.

Sursa: Romanialibera.ro