Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 7.02.2014

PREUNIVERSITAR

 

UB: lucrarea de disertaţie a secretarului de stat de la Educaţie, acuzat de plagiat, nu a fost verificată cu softul antiplagiat

Reprezentanţii Universităţii din Bucureşti (UB), care verifică acuzaţiile de plagiat la master aduse secretarului de stat pe preuniversitar din Ministerul Educaţiei, Ştefania Duminică, au declarat pentru „Adevărul” că lucrarea de disertaţie a oficialului nu a fost trecută printr-un soft antiplagiat. Motivul: această verificare nu este obligatorie şi se face prin sondaj, la cererea facultăţii. „Lucrarea de disertaţie a doamnei Ştefania Duminică nu a fost verificată printr-un soft anti-plagiat. Verificarea lucrărilor de finalizare a studiilor printr-un soft anti-plagiat nu este obligatorie, ci se face doar prin sondaj sau la solicitarea facultăţilor”, au declarat reprezentanţii Universităţii din Bucureşti (UB), la o solicitare transmisă de „Adevărul”. Cu alte cuvinte, chiar dacă au un asemenea soft, care nu există însă în toate facultăţile universităţilor, fiind iniţiative separate, nu toate lucrările sunt verificate. Reprezentanţii UB susţin că acest soft a fost adus în 2012, an în care s-a aflat în teste, şi a început să fie utilizat din 2013. Secretarul de stat pe învăţământ preuniversitar din Ministerul Educaţiei, Valentina Ştefania Duminică, ar fi plagiat în 2012 o lucrare de masterat din 2008 a unui absolvent al Universităţii Tehnice de Construcţii din Bucureşti, intitulată „Pagini web în prezentarea elementelor de geografie a României în ciclul primar”, potrivit documentelor prezentate marţi seara de jurnaliştii B1 TV. Aceasta riscă însă dosar penal pentru fals în înscrisuri oficiale, în cazul în care se dovedeşte că a copiat o întreagă lucrare în dizertaţia sa. Ea a depus în dosarul de la Facultate de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii din Bucureşti (UB), unde a absolvit un master în Management educaţional, o declaraţie pe proprie răspundere potrivit căreia lucrarea nu este plagiată, au precizat pentru „Adevărul” reprezentanţii UB. Niciun răspuns oficial de la minister Oficialii Ministerului Educaţiei au convocat miercuri o şedinţă, însă nu au făcut publică nicio decizie administrativă în cazul demnitarului, în timp ce Comisia de Etică din UB  a anunţat încă de ieri că analizează cazul. Deşi am solicitat un punct de vedere atât Ministrului Educaţiei, Remus Pricopie, cât şi oficial ministerului pe această temă, având în vedere şedinţa de miercuri, nu a fost furnizat niciun răspuns până la acest moment. De altfel, nici la Consiliul Naţional de Etică (CNE) nu a ajuns vreo informare sau solicitare a ministerului de verificare a suspiciunii de plagiat, susţin reprezentanţii instituţiei. Sancţiunile din lege Potrivit CNE, există o serie de sancţiuni în cazul unei persoane care „are abateri de la buna conduită în cercetare-dezvoltare”, abateri verificate întâi la nivelul comisiilor de etică ale instituţiilor de învăţământ şi apoi de CNE, dacă este sesizat. Conform art. 324 şi art. 11.1 din Legea 1/2011 şi art. 14 din Legea 206/2004 cu modificările şi completările ulterioare, sancţiunile cauzate de încălcarea eticii universitare şi a bunei conduite în cercetare „se referă atât la statutul de cadru didactic (ex: suspendarea dreptului de înscriere la concurs pentru posturi didactice, retragerea unor titluri universitare), cât şi la cel de cercetător şi pot merge până la retragerea titlurilor, desfacerea contractului de muncă şi oprirea finanţării proiectului, cu obligativitatea returnării fondurilor”. Mai mult, pentru prima dată în legislaţie, Ordonanţa 28/2011 interzice în mod expres ocuparea posturilor de cercetare–dezvoltare de către persoane care se fac vinovate de abateri grave de la buna conduită în activitatea de cercetare-dezvoltare (art 14.1.2). În plus se prevede anularea concursurilor pentru posturi de cercetare-dezvoltare ocupate, indiferent de momentul în care s-a dovedit că o persoană a realizat abateri de la buna conduită în activitatea de cercetare-dezvoltare. De asemenea, Legea 206/2004 cu modificările şi completările ulterioare, prevede în mod expres sancţiunile ce urmează a fi aplicate de către comisiile de etică instituţionale (art.11.1) şi de către CNE (art.14) precum şi procedurile pentru aplicarea  acestora (art 11.1 şi 14.1.1). Doctorand în Ştiinţele Educaţiei Lucian Ciolan, decanul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, a declarat că Ştefania Duminică a urmat cursurile masterale la distanţă şi că predă patru ore pe lună la Departamentul de formare a profesorilor, ca profesor asociat, „fiind obligată să ţină ore pentru că e doctorandă la această facultate”. Duminică a absolvit Liceul Pedagogic din Bucureşti, apoi cursurile de licenţă ale Facultăţii de Litere de la Universitatea din Bucureşti, urmate de diploma de master în Management educaţional la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei de la aceeaşi universitate, acolo unde acum este doctorand, în Ştiinţele Educaţiei. Un caz similar cu cel al Ştefaniei Duminică, tot în Ministerul Educaţiei, a fost în mai 2012, când proaspătul ministru Ioan Mang şi-a dat demisia, după ce a fost acuzat că ar fi plagiat mai multe articole ştiinţifice ale unor autori străini. Decizia oficială de plagiat a venit patru luni mai târziu, de la Consiliul Naţional de Etică subordonat ministerului. Sistem IT antiplagiat achiziţionat de minister cu peste 15 milioane de lei Ministerul Educaţiei a încheiat, la finele lui 2013, licitaţia ce viza implementarea unui sistem informatic antiplagiat pentru descoperirea lucrărilor de doctorat copiate din alte surse. Valoarea totală a contractului este de aproximativ 15,4 milioane lei, cofinanţată din fonduri europene, potrivit Mediafax. Ofertele au fost depuse de consorţiile formate din KPMG România, Siveco România, Avantera SRL, Sysdom Proiecte SRL şi Plagiat pl Sp.z o. o. (Polonia), precum şi de Insoft Application SRL, AAM Management Information Consulting (Ungaria) şi Insoft Development&Consulting SRL. „Îmbunătăţirea şi modernizarea proceselor şi activităţilor de preluare, evaluare şi informare privind tezele de doctorat şi de gestionare a titlurilor universitare va fi efectuată prin intermediul unui studiu exhaustiv al modului de lucru folosit în mod curent şi reproiectarea proceselor identificate utilizând un sistem informatic dedicat modelării, execuţiei şi monitorizării proceselor de lucru. Concomitent cu analizarea şi redefinirea proceselor de lucru va fi implementată şi o soluţie informatică de gestiune a tezelor de doctorat şi a titlurilor universitare ce va fi integrată cu sistemul informatic dedicat modelării, execuţiei şi monitorizării proceselor de lucru, formând astfel o platformă integrată ce va permite gestiunea tezelor de doctorat şi a titlurilor universitare conform proceselor de lucru identificate şi implementate. Soluţia (…) va include şi un modul de verificare anti-plagiatură ce va integra un serviciu extern prin intermediul căruia vor putea fi efectuate verificări antiplagiat”, se arată în anunţul de participare publicat în prima parte a lunii august pe www.e-licitatie.ro. Softuri antiplagiat în universităţi Între timp, individual, o parte din universităţi şi-au achiziţionat softuri antiplagiat din fonduri proprii, de multe ori folosindu-se şi de banii europeni, pentru a detecta eventualele cazuri de furt intelectual. Reprezentanţii Universităţii de Vest din Timişoara au cumpărat un program care poate verifica toate textele care urmează să fie publicate şi semnate de studenţi, pentru a se descoperi eventualele tentative de plagiat. Măsura luată de conducerea instituţiei ar trebui să asigure faptul că toate lucrările de disertaţie sau licenţă sunt realizate exclusiv prin efortul studenţilor. Şi la Universitatea Andrei Şaguna din Constanţa, profesorii au apelat la un sistem informatic care permite depistarea lucrărilor plagiate. Programul antiplagiat Strikeplagiarism este derulat pe o platformă amplasată în Polonia şi permite compararea textelor elaborate de studenţi cu materiale disponibile pe Internet. Acestea sunt verificate în bazele de date internaţionale ce conţin lucrări ştiinţifice şi în bazele de date ale universităţilor din ţară şi din străinătate.

Sursa: Adevarul.ro

 

Nereguli găsite de Curtea de Conturi la plata navetei elevilor. Peste 700 de tineri au abandonat şcoala din această cauză

Sumele plătite de stat pentru naveta elevilor s-au dublat în perioada 2009-2012, din cauza creşterii speculative a tarifelor pentru abonamentele lunare decontate, iar în 2013 alocarea a fost depăşită cu 25% faţă de cât fusese prevăzut în buget, arată Curtea de Conturi.  Însă nu toţi au primit banii, iar 731 de copii au abandonat şcoala în 2012 din această cauză, mai arată inspectorii. În raportul public pe 2012 al Curţii de Conturi se precizează că, potrivit legii, elevilor care nu pot fi şcolarizaţi în localitatea de domiciliu li se decontează cheltuielile de transport din bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS), prin unităţile de învăţământ la care sunt şcolarizaţi, pe bază de abonament, în limita a 50 de kilometri, sau li se asigură decontarea sumei ce reprezintă contravaloarea a opt călătorii dus-întors pe semestru, dacă locuiesc la internat sau în gazdă. „În anul 2012, de la bugetul de stat, prin bugetul MECTS, a fost alocată prin inspectoratele şcolare judeţene (ISJ) unităţilor şcolare suma de 154,3 milioane lei, pentru decontarea abonamentelor de transport (auto/feroviar) a peste 143.000 elevi. În plus faţă de suma alocată, conform solicitărilor transmise de unităţile de învăţământ şi centralizate la nivelul ISJ-urilor la data de 31.12.2012, obligaţiile de plată neachitate reprezentând contravaloarea abonamentelor aferente transportului elevilor se cifrau la 37,5 milioane lei, cu 24,3% peste prevederile bugetare aprobate pentru anul 2012. Din analiză a rezultat că sumele decontate în perioada 2009-2012 pentru contravaloarea abonamentelor de transport au înregistrat majorări semnificative, respectiv de la 92,2 milioane lei, în 2009, la 154,3 milioane lei, în 2012. În fapt, pentru 2012, cifra comparabilă este 191,8 milioane lei, incluzând şi obligaţiile de plată restante”, se arată în raport, potrivit Mediafax. Creşteri neconforme cu realitatea Curtea de Conturi constată astfel că dublarea sumei aferente abonamentelor de transport a elevilor în perioada 2009-2012 nu a fost cauzată de creşterea numărului de elevi care au beneficiat de abonamente, ci de majorarea speculativă a tarifelor pentru abonamentele lunare de transport a elevilor, care nu pot fi controlate de minister, ci de autorităţile locale. Mai exact, pe rutele de transport pe care nu a existat concurenţă, tarifele practicate de operatorii de transport auto pentru abonamentele lunare ale elevilor au înregistrat valori maxime (ex.: operatorii de transport din judeţele Covasna, Brăila, Tulcea, Hunedoara, Maramureş) şi tarifele maxime practicate de operatorii de transport auto pentru abonamentele lunare a elevilor au înregistrat valori de până la şase ori mai mari decât tarifele practicate, pe distanţe similare, de CFR Călători, pentru abonamentele lunare de transport feroviar de călători. Abandon în rândul elevilor navetişti „Din informaţiile primite a rezultat că numai în anul 2012 au abandonat şcoala 731 de elevi, întrucât nu au mai putut plăti costul transportului la şcoală”, se mai arată în raport. În acest context, Curtea de Conturi notează că art. 84 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale (nr. 1/2011) a dat posibilitatea operatorilor privaţi de transport auto să majoreze speculativ tarifele practicate pentru abonamentele lunare ale elevilor, prin neexercitarea niciunui control, iar nedecontarea contravalorii abonamentelor lunare de transport a elevilor a avut drept consecinţă creşterea absenteismului/abandonului şcolar. Curtea de Conturi a mai constatat că MECTS deţinea, la 31.12.2012, un cont la Banca Comercială Română, cu un sold de 240 mii lei, deşi reglementările în vigoare interzic instituţiilor publice să efectueze operaţiunile de încasări şi plăţi prin instituţii de credit, cu excepţia încasărilor şi plăţilor efectuate în valută. Nereguli au fost constatate şi la nivelul entităţilor din subordinea şi/sau coordonarea ministerului. Astfel, la Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi la Universitatea Maritimă Constanţa, nu a fost înregistrată în evidenţa contabilă valoarea terenurilor aparţinând domeniului public al statului, aflate în administrarea unităţilor de învăţământ, în sumă de 339.000 lei. La Universitatea Oradea, Universitatea Maritimă Constanţa, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu şi Universitatea Petrol şi Gaze Ploieşti, contravaloarea unor active, în sumă de 356.000 lei, a fost înregistrată eronat în conturi de cheltuieli, iar la Universitatea „Ovidiu” Constanţa nu a fost înregistrată în evidenţa contabilă suma de 25.789.000 lei, reprezentând valoarea activelor puse în funcţiune, potrivit proceselor-verbale de recepţie a lucrărilor de investiţii. La Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu, nu a fost înregistrată în evidenţa contabilă suma de 23.000 lei, reprezentând valoarea unor active necorporale rezultate din activitatea de cercetare şi dezvoltare şi nu a fost înregistrată în evidenţa contabilă valoarea provizioanelor, stabilită în baza unor sentinţe judecătoreşti. În privinţa modului de stabilire, evidenţiere şi urmărire a încasării veniturilor bugetului general consolidat, s-a stabilit că la nivelul MECTS nu s-a urmărit încasarea şi virarea la bugetul statului a dividendelor în sumă de 44.000 lei cuvenite pentru acţiunile deţinute, în numele statului român, la societăţi comerciale. În timpul controlului însă, suma a fost încasată şi virată la bugetul statului, se precizează în raport.

Sursa: Adevarul.ro

 

Plagiatul, dragostea mea

Duminică. Valentina Duminică. În cazul în care nu aţi auzit despre noul scandal de posibil plagiat deconspirat pe micile ecrane, vorbim despre un secretar de stat în Ministerul Educaţiei, o doamnă acuzată de jurnaliştii B1 TV că ar fi copiat o întreagă lucrare de dizertaţie. Eu, una, înclin să îi cred, pentru că, după tot ce s-a întâmplat în istoria recentă a plagiatelor din România, mi se pare cel mai logic lucru posibil. Revenind, însă, la fapte concrete, reprezentanţii Universităţii din Bucureşti au trimis o reacţie oficială ziarului „Adevărul“ în care îi informau pe jurnalişti următoarele: „Declaraţia obligatorie că lucrarea de dizertaţie este originală există în dosarul pe care Valentina Duminică l-a depus la Universitatea din Bucureşti pentru a-şi susţine dizertaţia“. Buuun. Deci dacă a declarat în scris, în mod sigur aşa este. Între timp, reprezentanţii Universităţii din Bucureşti spun că vor analiza cazul iar, până la închiderea ediţiei, Ministerul Educaţiei nu anunţase oficial nicio decizie. C-o fi una, c-o fi alta, noi mergem înainte, dar având în minte că cinstea, corectitudinea, decenţa sunt chestii care nu mai valorează nimic în ţara asta. Toate trei sunt într-un asemenea hal de desuete încât sunt ruşinoase. E pur şi simplu jenant să vrei să fii cinstit. E urât până şi să rosteşti acest cuvânt. Copiii viitorului se vor uita cu ochii mari unii la alţii când vor auzi pe cineva vorbind aşa. Nu vor înţelege. Pe bune, nimeni nu va mai şti ce înseamnă decenţă. Acest cuvânt pătrăţos care o să dispară din vorbirea uzuală pentru că lucrul pe care îl descrie o să dispară şi el. Să ne reamintim doar de ministrul Ioan Mang, cel care şi-a dat demisia în mai 2012, după ce a fost acuzat că ar fi plagiat mai multe articole ştiinţifice ale unor autori străini. Sau de o declaraţie mult mai recentă: Gigel Ştirbu, Ministrul Culturii, posesor al unui doctorat în istorie obţinut în 2011, a spus că a rupt uşile Arhivelor Naţionale. Şi, pentru că numele lui nu a apărut, totuşi, în fişele de cercetare de la arhivă, Ştirbu a replicat: „Credeţi că am copiat? Dovediţi acest lucru! Am mulţi colaboratori, prieteni care m-au ajutat. Ei mi-au procurat dosarele“. Eh. Ar mai fi multe de spus, despre plagiate dovedite sau doar insinuate. Ar fi mult de vorbit şi despre celebrele masterate din Catania sau Oxford, ale domnului Ponta, dar cine să ne asculte?(!) De fapt, pe mine, una, nici măcar nu mă interesează  care va fi răspunsul Ministerului Educaţiei în cazul doamnei cu un nume atât de poetic (Duminică. Valentina Duminică). Pe mine pur şi simplu mă enervează că nu m-am înscris la doctorat dintr-un motiv stupid: că nu aveam îndeajuns de mult timp. Pentru că am vrut să fie de-adevăratelea şi n-am ştiut că se poate şi aşa. Mă mai enervează şi faptul că provin dintr-o lume în care oamenii au învăţat, au citit, au acumulat, au scris, au studiat, au îndurat, au stat nedormiţi şi şi-au dat măsura propriei valori, fără să îşi imagineze măcar că există un univers paralel în care totul e mai simplu. Mă întristează că puţini oameni încă trăiesc în lumea decenţei şi a corectitudinii. O lume pe cale de dispariţie, în care cărţile se citesc de-adevăratelea, prin parcurgerea rândurilor de la stânga la dreapta, o lume care peste zece ani o să fie istorie. O lume a normalităţii despre care mulţi dintre ceilalţi nici măcar nu ştiu că există.

Sursa: Adevarul.ro

 

Parlamentul European condamnă presiunile Tiraspolului asupra şcolilor româneşti

Parlamentul European condamnă presiunea administrativă crescândă pe care o exercită autorităţile separatiste de la Tiraspol asupra şcolilor cu predare în limba română din regiunea transnistreană şi atrage atenţia că libertatea de educaţie este un drept fundamental. Parlamentul European a adoptat, joi, o rezoluţie non-legislativă, care condamnă politizarea domeniului de politici în materie de educaţie în regiunea transnistreană, invitând autorităţile să asigure că copiii şi părinţii sunt protejaţi de consecinţele nefavorabile ale situaţiei politice actuale şi să găsească soluţii în interesul superior al copiilor şi părinţilor direct implicaţi. Libertatea educaţiei este un drept fundamental, arată rezoluţia PE, care condamnă presiunea administrativă crescândă pe care o exercită autoproclamatele autorităţi din Transnistria, în special sub forma chiriilor ridicate, a anulării contractelor de închiriere gratuite, ceea fapt ce afectează liceele din Corjova şi Roghi, restricţiilor asupra utilizării conturilor bancare şi hărţuirii cadrelor didactice, referire la recenta reţinere a directorului Liceului Lucian Blaga, Ion Iovcev. De asemenea, Parlamentul European „invită Federaţia Rusă să pună în aplicare pe deplin hotărârea Curţii Europene pentru Drepturile Omului care a decis că Rusia a încălcat dreptul la educaţie în cazurile şcolilor cu predare în limba română aparţinând Republicii Moldova, situate în regiunea Transnistria”, şi consideră că OSCE ar trebui „să-şi continue activităţile de monitorizare şi de facilitare a negocierilor şi să apere dreptul la educaţie al studenţilor de la şcolile cu predare în limba română din Transnistria”. „O procedură rapidă care să ducă la adoptarea liberalizării vizelor cu Republica Moldova” ar trebui adoptată, spun deputaţii, iar Comisia ar trebui „să accelereze procedurile tehnice ducând la semnarea şi aplicarea provizorie a Acordului de asociere”, arată rezoluţia, potrivit unui comunicat al Parlamentului European. De asemenea, Parlamentul European consideră că, în contextul situaţiei din regiune, Comisia Europeană ar trebui să utilizeze „Instrumentul european pentru democraţie şi drepturile omului pentru a sprijini în mod direct populaţia din Transnistria, dar şi alte instrumente prin care să elaboreze programe de sprijinire a societăţii civile, a accesului la informaţie, a educaţiei şi presei libere, care au fost refuzate de către autoproclamatele autorităţi din Transnistria”. Ambasadorul Germaniei la Chişinău, îngrijorat în legătură cu situaţia şcolilor din Transnistria Şi ambasadorul Germaniei în Republica Moldova, Matthias Meyer, şi-a exprimat îngrijorarea faţă de problemele cu care se confruntă şcolile româneşti din regiunea transnistreană, în cadrul unei întâlniri cu vicepremierul pentru Reintegrare Eugen Carpov, anunţă Biroul pentru Reintegrare într-un comunicat. Întâlnirea a avut loc în condiţiile în care directorul Liceului Lucian Blaga din Tiraspol, Ion Iovcev, contabilul şi şoferul instituţiei au fot reţinuţi de miliţia transnistreană şi acuzaţi de contrabandă. Ulterior, aceştia au fost eliberaţi. Cei doi oficiali au discutat, de asemenea, şi despre ultimele evoluţii şi perspectivele procesului de soluţionare privind conflictul transnistrean, în contextul pregătirilor pentru prima rundă de negocieri în formatul 5+2 din acest an, programată pentru martie, la Viena. Carpov a anunţat că vineri se va întâlni cu şefa diplomaţiei transnistrene, Nina Ştanski, cu care va aborda o serie de probleme cu care se confruntă populaţia de pe cele două maluri ale Nistrului.

Sursa: Adevarul.ro

 

„În Transnistria are loc un genocid împotriva românilor”

Ion  Iovcev a declarat aseară, în cadrul unei intervenţii TV la o televiziune de ştiri din România, că împotriva românilor a avut şi are loc un adevărat genocid în regiunea transnistreană. Acest lucru se face cu ajutorul armatei şi securităţii ruse, de către mafia locală, cu acceptul regimurilor pro-ruse de la Chişinău şi a celor nepăsătoare de la Bucureşti. Genocid – infracţiune săvârşită în scopul de a distruge deliberat şi sistematic, în întregime sau în parte, o colectivitate sau un grup naţional, rasial, etnic sau politic. Situaţia descrisă de directorul liceului Lucian Blaga din Transnistria, eroul Ion Iovcev, se încadrează perfect în ceea ce scrie mai sus. Rusia încearcă distrugerea deliberată şi sistematică a poporului român. El dispare din această parte a lumii iar noi stăm nepăsători la lupta fraţilor noştri. România ar fi trebuit să reacţioneze, ar fi trebuit să protesteze, ar fi trebuit să rupe relaţiile diplomatice dacă primele nu ar fi dus la nimic. Conducătorii noştri ce fac? Fac hatârul Moscovei în loc să apere pe români. Conform recesământului din anul 2004 în regiunea transnistreană erau 555 347 cetăţeni. Din aceştia 177 409 au avut curajul să se declare români/moldoveni.  32% din cetăţenii Republicii Moldova şi care locuiesc în regiunea transnistreană sunt deci moldoveni-români. Următorul grup etnic este cel ucrainian(28,8%) şi apoi cel rus(30,3%). După cum vedem şi în 2004 eram majoritari. Când regiunea transnistreană a fost ocupată de trupele ruseşti, peste 38% dintre cetăţeni erau români şi formau cel mai mare grup etnic. În acest moment, dacă s-ar face din nou recensământ, probabil sub 15% dintre aceştia ar mai avea curajul sau s-ar mai identifica ca fiind români. Limba română este elementul definitoriu al neamului românesc. În regiunea transnistreană asupra limbii şi culturii româneşti s-au aplicat presiuni continui, la sfârşit de secol XX, început de secol XXI, la graniţa Uniunii Europene şi cu metode din secolul XIX. Liceul Lucian Blaga era unul cu peste 800 de tineri, un liceu plin de viaţă. Şi nu era singurul. După ce timp de 20 de ani părinţii acestora au fost ameninţaţi, daţi afară de la muncă, chemaţi pe la securitate rusă, arestaţi, bătuţi, batjocoriţi…. acum doar cei mai curajoşi au mai făcut acest lucru. Puţin peste 100 de tineri mai merg la acest Liceu în timp ce alte şcoli româneşti au dispărut. Cei care vorbesc acasă în limba română, care erau şi sunt mândri că sunt români, au acum copii care se consideră ruşi şi vorbesc limba rusă. Este efectul renunţării, sub presiune, la şcoala românească.  Acesta este un genocid, reprezintă o exterminare. Acestea sunt cuvintele care reflectă situaţia neamului românesc din regiunea transnistreană chiar dacă ele sunt dure. Cunosc o bună parte dintre aceşti profesori, pe care am avut ocazia să îi cunosc împreună cu domnul Ion Petrescu,  în cadrul unor şcoli de vară desfăşurate de către Acţiunea 2012 la Bran. Ei sunt nişte eroi, nişte eroi ai românismului, sper să nu îi facem nişte martiri. Sunt mulţumiţi că românii sunt alături de ei, că societatea civilă din România şi presa au început să îi protejeze prin prezentarea realităţii, dar sunt dezamăgiţi de atitudinea statului român. Domnule preşedinte al României, domnule prim-ministru, domnilor parlamentari români … sunteţi cu toţii vinovaţi de acest lucru, şi cei de acum, şi cei care au fost înaintea voastră(apelativul dumneavoastră este mult prea onorant).  Legitimaţi prin nepăsare exterminarea româninităţii din zonele limitrofe statului român. Devine o problemă de timp până vor intra peste noi să facă acelaşi lucru, dacă nu se vor lua măsuri.

Sursa: Adevarul.ro

 

Profesorii nu mai vor „Școala Altfel“

În jur de 5.000 de cadre didactice din județul Galați au semnat o petiție prin care anunță că nu vor să se mai implice în desfășurarea programului „Școala Altfel“, în urma scandalului legat de strângerea fondul clasei a anunțat președintele executiv al Sindicatului Învățământului Preuniversitar Galați, Lidia Antoniu, scrie hotnews.ro. Fostul ministrul al Educației, Daniel Funeriu, a postat pe pagina sa de Facebook un apel către profesori: „ Îi rog pe profesori să nu-i facă pe copii să sufere“. „Sunt hotărâți să nu se mai implice sub nicio formă în organizarea activităților care presupun consum financiar sau de materiale, care nu se asigură prin bugetul de stat, ci de la părinți sau de la profesori“, a precizat președintele executiv al Sindicatului Învățământului Preuniversitar Galați, Lidia Antoniu. Decizia cadrelor didactice de a nu se mai implica în programul „Școala Altfel“ – programat în intervalul 7-11 aprilie – are la bază tot mai desele acuze la adresa profesorilor privind faptul că ar solicita bani de la părinți și elevi, a declarat președintele executiv al Sindicatului Învățământului Preuniversitar Galați. Potrivit Lidiei Antoniu, „membrii de sindicat au semnat o petiție în care anunță că sunt hotărâți să nu se mai implice sub nicio formă în organizarea activităților care presupun consum financiar sau de materiale, care nu se asigură prin bugetul de stat, ci de la părinți sau de la profesori. De asemenea, cadrele didactice au mai completat și câte un referat de necesitate pe care le vor înainta către secretariatele școlilor, cu toate materialele necesare, pentru activitatea zilnică și pentru cele cuprinse în săptămâna Școala Altfel“. ”Fac apel la profesorii României să deruleze programul „Școala Altfel“. Îi rog pe profesori să nu-i facă pe copii să sufere. Finanțarea acestor activități și de către părinți este perfect legală atâta timp cât banii sunt colectați de asociația de părinți iar transferurile financiare sau de bunuri către școală sunt făcute transparent“, a scris fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, pe pagina sa de Facebook.

Sursa: Curentul.ro

 

Directorul Liceului „Lucian Blaga“ din Tiraspol: Am fost batjocoriți, a fost ca un film de groază

Directorul Liceului cu predare în limba română „Lucian Blaga“ din Tiraspol, Ion Iovcev, a declarat, pentru RFI, că el și colegii lui reținuți de miliția transnistreană au fost batjocoriți, umiliți, numiți „contrabandiști“, spunând că ceea ce s-a întâmplat a fost „ca un film de groază“. Directorul Liceului „Lucian Blaga“ din Tiraspol, Ion Iovcev, contabilul și șoferul instituției, reținuți miercuri la prânz de miliția transnistreană, la punctul de intrare în regiune, în timp ce se întor¬ceau de la Chișinău, au fost eliberați. Ion Iovcev a povestit prin ce au trecut el și colegii lui, comparând ziua de miercuri cu un film de groază. „A fost o zi foarte grea ieri, pot să spun că a fost un film de groază. De dimineață ne-am dus să ridicăm salariul profesorilor și angajaților. Am trecut așa-numita vamă transnistreană. Ne-au întrebat dacă avem vreo marfă. Marfă n-aveam, aveam salariul. Trecând peste Nistru, în satul Parcani, ne aștepta Miliția Rutieră. Au verificat întâi actele, iar după aceea am văzut că era un post mobil vamal. După aceea am fost reținuți cam cinci ore și jumătate. Au făcut procese verbale, ne-au luat salariul, ne-au arestat, ne-au luat telefoanele mobile, aparatul foto“, a declarat Ion Iovcev, pentru RFI. Iovcev a mai spus că el și colegii lui au fost „umiliți prin cuvinte și prin comportare“. „Am fost umiliți, înjosiți, am fost numiți contrabandiști (…). Noi ieri am încercat să sunăm acolo și am fost întrerupți, nu puteam suna din locul acela unde s-a întâmplat. Am refuzat, au vrut să ne pună cătușele, dar după aceea au văzut că stăm pe poziție și ne-au lăsat în pace și au făcut toate procesele (verbale) acolo, în drum“, a precizat directorul Liceului cu predare în limba română „Lucian Blaga“ din Tiraspol. Ion Iovcev a adăugat că tot ce vorbea cu colegii săi era înregistrat de milițienii transnistreni care i-au reținut. „Loviți nu am fost. Nu puteam să vorbim între noi, pentru că imediat ce vorbeam, venea numaidecât un tânăr, erau vreo doi-trei-patru acolo, care se repartizau. Cum ne schimbam poziția, cum veneau lângă noi și tot ce vorbeam noi înregistrau pe dictafoane. N-am fost loviți, dar umiliți prin cuvinte, prin comportarea lor. Ei s-au așteptat să avem o sumă foarte mare, însă chiar conform legilor lor, prin vama transnistreană se pot trece fără declarație 10.000 de dolari, dar salariile profesorilor erau de 114.000 de lei, asta-i mai puțin de 10.000 de dolari. Noi eram trei persoane, iar ei ne acuză că suntem persoană juridică și că persoana juridică trebuie să facă declarație la vamă“, a mai spus Iovcev.

Profesorii solicită sprijin international Directorul Liceului „Lucian Blaga“ a spus că profesorii sunt foarte indignați și cer susținere din partea conducerii de vârf a Republicii Moldova, a României, a organismelor internaționale. „Pe parcursul atâtor ani, batjocura care se reflectă asupra noastră cred că a ajuns la limită (…). Mă uit în ochii elevilor mai mari, ei înțeleg care este situația și chiar după ceea ce s-a întâmplat ieri, azi elevii sunt la lecții. Tot ce s-a făcut a fost cu scopul de a intimida părinții ca să-și retragă odraslele din școală. Cred că s-a dorit ceva mai mult decât reținerea acestor bani“, a conchis Ion Iovcev. Directorul Liceului „Lucian Blaga“ din Tiraspol, contabilul și șoferul insti¬tuției au mers miercuri la Chișinău pentru a ridica salariile pentru angajații liceului. La întoarcere, cei trei au fost reținuți la punctul de trecere de la Tighina (Bender) și acuzați de contra-bandă pe motiv că aveau asupra lor o sumă de bani mai mare decât este permis. Incidentul este monitorizat de organizația neguvernamentală Promo-lex din Chișinău, care desfășoară mai multe programe în regiunea transnistreană. Incidentul are loc după ce, la începutul lui ianuarie, autoritățile de la Tiraspol au blocat contunrile liceului care este subordonat Chișinăului, pentru că administrația a refuzat să prezinte actele de activitate și să plăteasca impozite la bugetul transnistrean. La începutul lunii decembrie, liceul a fost percheziționat de către angajații procuraturii transnistrene. Autoritățile de la Tiraspol au acuzat Chișinăul că îi folosește pe elevii școlilor cu predare în limba română din stânga Nistrului ca „instrument de confruntare politică“. Recent, grupurile de lucru de la Chișinău și Tiraspol în domeniul educației au ajuns la un acord cu privire la verificarea situației școlilor cu predare în limba română din stânga Nistrului. Președintele Traian Băsescu consi¬deră că reținerea directorului, a conta¬bilului și a șoferului de la Liceul cu predare în limbă română „Lucian Blaga“ din Tiraspol reprezintă o provocare meni¬tă să tensioneze situația din Transnistria. Șeful statului consideră „inacceptabil tratamentul la adresa școlilor românești din Transnistria, cărora le-au fost blocate, în mod abuziv, conturile pentru a nu-și putea plăti datoriile la chirie și la utilități, iar, ulterior, le sunt confiscați banii necesari pentru plata datoriilor și a salariilor profesorilor“. În acest context, președinte Traian Băsescu solicită Organizației pentru Securitate și Cooperare în Europa (OSCE) și mediatorilor conflictului transnistrean „să intervină de urgență, în conformitate cu regulile stabilite în Formatul 5+2, pentru rezolvarea situației create“.

Sursa: Curentul.ro

 

Iren Arsene, Directorul Editurii „Curtea Veche”: „Cărţile copilăriei” este un proiect cu o miză uriaşă

De ce proiectul „Cărţile copilăriei” va avea şanse mai mari de izbândă în colaborare cu „Evenimentul zilei”. EVZ: Când şi cum s-a născut proiectul “Cărţile copilăriei”? Iren Arsene: Proiectul s-a născut din dorinţa de a ajuta copiii să descopere plăcerea lecturii. Este o reacţie la apatia generală faţă de lectură. „Cărţile copilăriei” a avut o perioadă de pregătire mai lungă, am stat multă vreme să decidem dacă repovestirea după un roman este într-adevăr atât de utilă precum părea. Pe alte pieţe de carte, din alte ţări acest gen nu lipseşte. Are chiar multe variante, în funcţie de grupele de vârstă cărora li se adresează şi de nivelul de înţelegere al copiilor. Aşadar, am avut nevoie de aproape doi ani ca să ajungem la concluzia certă că acest proiect nu poate decât să deschidă minţi şi să fie un bun început pentru mulţi copilaşi care acum încep să citească. Am realizat că prin cărţile propuse prin acest proiect, copiii vor avea prilejul să se întâlnească cu personajele cele mai relevante din literatura universală, vor auzi o poveste clasică renumită, adaptată la nivelul lor de înţelegere. Nicio astfel de încercare nu este inutilă. Sunt convinsă că, după ce sunt citite aceste cărţi, lumea copilului se va transforma, va deveni o lume colorată, frumoasă, generoasă. Lectura schimbă modul de gândire şi de visare. Astfel, în 2012 am pornit colecţia „Cărţile copilăriei”, cu „Black Beauty”, „Marile speranţe”, „Cocoşatul de la Notre-Dame”, „Aventurile lui Sherlock Holmes”, „Peter Pan”, „Cei trei muşchetari”. Anul acesta propunem lunar două titluri noi. Cum s-a ajuns la repovestirile respective. Aţi avut variante, au fost cărţi deja vândute in alte ţări şi confirmate de specialişti?  Sigur că această formă de lectură există şi în alte ţări. Ele sunt parte din programele naţionale de lectură. Din păcate noi nu avem aşa ceva. In Franţa, de exemplu, există de 40 de ani o colecţie asemănătoare. Este o modalitate recunoscută la nivel internaţional de a forma micul cititor. Noi am ales o variantă puţin mai modernă, anglo-saxonă, concepută de specialişti şi pedagogi renumiţi. În alte ţări, aceste programe de lectură sunt în atenţia autorităţilor responsabile, însă, din păcate, aceasta nu este situaţia şi la noi. Am gândit proiectul în aşa fel încât să reprezinte şi punctul de start pentru înfiinţarea unor cluburi de lectură. Cluburile vor colabora cu pedagogi teatrali pregătiţi pentru discuţii despre personajele şi situaţiile din cărţi, dar copiii care participă vor lua parte şi la jocuri de lectură interactive, pentru că cititul nu este doar pentru şcoală, nu înseamnă doar lecturi obligatorii, ci şi distracţie. Câte cărţi s-au vândut, care a avut cel mai mare succes şi care cel mai mic?  Avem până în prezent 11 titluri apărute. Evident că primul titlu s-a vândut până acum în cele mai multe exemplare, pentru că a fost mai mult timp pe piaţă. Black Beauty, care a fost printre primele titluri, s-a vîndut în peste 10.000 de exemplare. Urmează în ordine descrescătoare celelalte titluri, în funcţie de data lor de lansare: Cocoşatul de la Notre-Dame, Odiseea, Mituri ale Greciei Antice, Aventurile lui Sherlock Holmes, Peter Pan, Cei trei muschetari, Alice în Ţara Minunilor & Alice în Ţara din Oglindă, Povestea regelui Arthur şi a cavalerilor săi. Cum apreciaţi întregul program şi răspunsul publicului? Este un proiect care a avut un impact foarte bun şi care a avut rezultate vizibile. Am discutat cu foarte mulţi părinţi care s-au bucurat să îşi vadă copiii citind la atelierele de lectură şi la întâlnirile din şcoli – garantăm că aceste cărţi sunt o experienţă care va motiva copiii să citească. Este un proiect care atrage atenţia, pentru că are o miză uriaşă, schimbarea unor realităţi îngrijorătoare din ţara noastră. Faptul că derulăm acest proiect şi în colaborare cu Evenimentul zilei ne artă că avem toate condiţiile să schimbăm ceva în bine. Cred că acest proiect trebuie să deschidă mintea şi sufletele copiilor şi acest lucru este posibil doar cu ajutorul adulţilor. Pregăteşte viitoarele generaţii de cititori Iren Arsene, Directorul Editurii „Curtea Veche” a pus bazele, în 1998, editurii care astăzi este unul dintre principalii jucători de pe piaţa de carte din România. Prin Curtea Veche Publishing, Iren Arsene a adus literatura motivaţională şi cărţile de dezvoltare personală şi profesională pe piaţa de carte din România şi a înregistrat nenumărate premiere. Proiectele sale sunt ambiţio ase şi deschid noi direcţii, cum ar fi crearea unor voci româneşti importante pe piaţa cărţilor nonfiction sau dezvoltarea unui program de lectură la nivel naţional care să pregătească viitoarele generaţii de cititori. Din 12 februarie, la chioşcurile de ziare împreună cu „Evenimentul zilei” Apariţie bilunară a celor mai frumoase titluri din seria „Cărţile copilăriei”: • „Mituri ale Greciei Antice”– 12 februarie 2014 • „Black Beauty” – 26 februarie 2016 • ” Cocoşatul de la Notre Dame” – 12 martie 2014 • „Marile speranţe” – 26 martie 2014 • „Odiseea” – 4 aprilie 2014 • „Aventurile lui Sherlock Holmes” – 23 aprilie 2014

Sursa: Evz.ro

 

Sistemul de învăţământ, aşa cum îl visează elevii

Despre nenumăratele probleme din sistemul educaţional au tot vorbit atât reprezentanţii ministerelor, cât şi profesorii şi părinţii nemulţumiţi. Acum a venit momentul să ascultăm şi părerea elevilor despre cum ar trebui să fie şcoala ideală, în cadrul concursului naţional de creaţie în limba engleză Shakespeare School Essay Competition. Participarea la concurs este gratuită şi deschisă tinerilor între 11 şi 20 de ani din toată ţara, iar marile premii sunt tabere de engleză în Marea Britanie, unde câştigătorii vor lua contact cu sistemul de educaţie britanic. Asociaţia Shakespeare School pentru Educaţie, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, provoacă elevii din toată ţara să îşi pună creativitatea la încercare şi să-şi imagineze sistemul educaţional ideal. Tema ediţiei a 6-a a concursului Shakespeare School Essay Competition porneşte de la discursul TED al unui adolescent de 13 ani, Logan LaPlante, ce consideră că şcoala ar trebui să ne înveţe să fim fericiţi şi sănătoşi şi să încurajeze creativitatea. Tinerii între 11 şi 20 de ani buni cunoscători ai limbii engleze sunt invitaţi să scrie un text de 200 sau 250 de cuvinte despre un sistem educaţional ideal. Ei pot înscrie eseul online pe pagina concursului până pe 31 martie. Concursul este organizat pe două categorii de vârstă, 11-14 ani şi 15-20 de ani, iar după selecţia celor mai bune eseuri au loc interviuri cu finaliştii. Autorii celor mai originale eseuri vor fi premiaţi cu aparate foto, mp3playere, cursuri de engleză, taxe de examene Cambridge, cărţi şi multe suprize. Toţi cei care se înscriu primesc o diplomă de participare. Marii câştigători vor petrece două săptămâni în în Marea Britanie, unde vor experimenta sistemul englez de învăţământ, într-un campus de top, la Clifton College sau University College London. Profesorii sunt deasemenea premiaţi: profesorul cu cei mai mulţi elevi înscrişi merge gratuit ca însoţitor de grup într-o tabără de engleză din Marea Britanie, iar profesorii cu minim 10 elevi înscrişi primesc un Certificat de Merit pentru îndrumarea oferită. Detalii despre teme şi înscriere se găsesc pe site-ul concursului, aici. Asociaţia Shakespeare School pentru Educaţie, fondată în anul 2011, este o organizaţie nonprofit ce ajută copiii cu oportunităţi reduse să înveţe limba engleză şi sprijină tinerii talentaţi să îşi urmeze pasiunile prin perfecţionarea limbii engleze. Printre proiectele asociaţiei se număra ore de engleză în centre sociale, burse de studiu pentru aprofundarea limbii engleze, concursuri de creaţie, cursuri pentru profesori, ateliere de educaţie parentală. Mai multe detalii pe site-ul www.asociatiapentrueducatie.ro Shakespeare School Essay Competition îşi propune să stimuleze gândirea creativă, spiritul de inovaţie şi originalitatea şi să motiveze tinerii să îşi perfecţioneze limba engleză. Concursul le oferă şanse egale tinerilor din întreaga ţară de a experimenta viaţa într-un campus universitar britanic de top şi de a studia limba engleză la cele mai înalte standarde. Concurs inclus în Calendarul Activităţilor Educative al ISMB Ambasadorul competiţiei: Lorand Soares Szasz

Sursa: Romanialibera.ro

 

EVENIMENT. Navele participante la regată vor concura pe traseul Varna – Novorosiisk – Sochi – Constanţa.

Cel mai mare velier navă şcoală din lume vine în Constanţa Una dintre cele mai importante competiţii din lume destinate velierelor va avea loc în Constanţa. Este vorba despre “SCF Black Sea Tall Ships Regatta”, competiţie care se va desfăşura între 30 aprilie şi 27 mai 2014. Navele participante la regată vor concura pe traseul Varna – Novorosiisk – Sochi – Constanţa. La finalul cursei, întreaga flotă participantă va rămâne în portul Constanţa în perioada 24 – 27 mai 2014, iar navele vor fi deschise publicului. Totodată, la Constanţa va avea loc şi ceremonia de premiere a participanţilor. Ieri s-a înscris în competiţie nava rusească Sedov. Construită în 1921 şi cu o lungime de 117,5m, este cel mai mare velier navă şcoală din lume. Din partea României, la regată, va participa şi nava şcoală Mircea, care împlineşte anul viitor 75 de ani de când se află în serviciul marinei române. De altfel, bricul Mircea a mai participat la astfel de curse şi se bucură de mare apreciere la nivel internaţional. Regata este deschisă oricărei ambarcaţiuni cu vele care îndeplineşte condiţiile specificate pe pagina de internet a STI. Regata va fi organizată în România de Navigator Yacht Club în parteneriat cu Academia Navală Mircea cel Bătrân, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime S.A. şi Primăria Municipiului Constanţa. STI este o organizatie non profit din Marea Britanie care de peste jumătate de secol întreprinde activităţi legate de „sail training”. Conceptul de „sail training” constă în educarea şi instruirea tinerilor la bordul navelor cu vele. Astfel, tinerii se confruntă cu numeroase provocări, atât fizice, cât şi emoţionale, dar, sub îndrumarea instructorilor cu experienţă, reuşesc să deprindă aptitudini de lucru în echipă, disciplină, responsabilitate. Majoritatea celor care se angajează în această activitate, o consideră o experienţă care le-a schimbat profund viaţa. Sponsorul STI pentru regata din Marea Neagră este Sovcomflot, cea mai mare companie de shipping din Federaţia Rusă. NYC este o organizaţie non profit, din România, care promovează şi întreprinde activităţi în domeniul sporturilor nautice. NYC va suporta toate costurile ce decurg din contractul cu STI, din fondurile atrase de la membrii organizaţiei şi sponsori. Eveniment unic în lume Regata este un eveniment unic în lume, iar Marea Neagră îi oferă o importanţă aparte, prin frumuseţea locurilor şi a oamenilor de-aici. Zeci de nave maritime vor lua parte la acest concurs, iar în fiecare port în care acestea vor acosta va fi un adevărat festival, important atât pentru marinari, cât şi pentru localnici, pentru că accesul pe fiecare dintre nave este gratuit pentru orice persoană.

Sursa: Romanialibera.ro

 

Andronescu, candidat la europarlamentare: Si Romania trebuie sa fie bine reprezentata in PE

Senatorul PSD Ecaterina Andronescu este unul dintre cei patru parlamentari aflati pe lista social-democratilor pentru alegerile europarlamentare din luna mai. Fostul ministru al Educatiei spune ca viitoarea sa prezenta in Parlamentul European va asigura „o buna reprezentare a Romaniei” la Strasbourg.

„Cred ca si Romania trebuie sa fie bine reprezentanta in Parlamentul European si cred ca experienta pe care am castigat-o s-ar putea sa fie folositoare, daca votul oamenilor va decide lucrul acesta. Nu a fost initiativa mea, dar am inteles lucrul acesta si eu cred ca Romania trebuie sa fie bine reprezentata”, a declarat vicepresedintele PSD, pentru Ziare.com.

Intrebata daca ceilalti colegi din PSD, actuali europarlamentari, care nu se mai regasesc pe lista pentru alegerile din 2014 nu au reprezentat bine Romania sau partidul, senatorul PSD a raspuns: „Au alte optiuni mai departe”. „Deci nu ca nu l-au reprezentat bine. Eu nu pun problema mea in comparatie cu cei care nu mai sunt pe lista sau nu sunt pe lista, ci pun problema mea in comparatie cu ce pot eu sa fac”, a mai spus Ecaterina Andronescu. Nu in ultimul rand, fostul ministru al Educatiei a precizat ca se vor organiza alegeri pentru locurile ce ar urma sa ramana libere daca cei patru parlamentari prezenti pe lista PSD vor ajunge in Parlamentul European, in urma alegerilor din luna mai: „Toata lumea trebuie sa respecte legea, nu exista o decizie in afara cadrului legal”. Patru din primii sase candidati de pe lista PSD pentru europarlamentare sunt actuali senatori si deputati, pe langa Ecaterina Andronescu, aflata pe pozitia a doua, dupa eurodeputatul Corina Cretu, mai aflandu-se deputatul PSD Dan Nica, senatorul UNPR Damian Draghici si deputatul PC Maria Grapini. Ecaterina Andronescu este parlamentar din anul 1996, fiind la al cincilea mandat consecutiv – trei de deputat si doua de senator. De asemenea, a fost ministru al Educatiei in guvernele Nastase, Boc si Ponta. Lista PSD pentru europarlamentare, validata joi: Corina Cretu, posibil cap de lista Social-democratii si-au stabilit, joi, lista candidatilor pentru alegerile europarlamentare, pe prima pozitie fiind Corina Cretu. Lista este una comuna cu PC si UNPR si cuprinde si cateva surprize. Astfel, pe lista pentru europarlamentare se regasesc 13 nume, in ordine: Corina Cretu, Ecaterina Andronescu, Catalin Ivan, Dan Nica, Damian Draghici, Maria Grapini, Daciana Sarbu, Ioan Mircea Pascu, Viorica Dancila, Sorin Moisa, Victor Bostinaru, Claudiu Ciprian Tanasescu si Claudia Tapardel. In prezent, PSD are 11 europarlamentari: Catalin Ivan, Ioan Mircea Pascu, Victor Bostinaru, Minodora Cliveti, Corina Cretu, Viorica Dancila, Ioan Enciu, Daciana Sarbu, Claudiu Ciprian Tanasescu, Adriana Ticau si Sabin Cutas. Dintre acestia, Minodora Cliveti, Sabin Cutas, Ioan Enciu si Silvia Ticau nu se mai regasesc pe lista. Romania va avea, in viitorul Parlament European, 32 de eurodeputati, fata de 33 in prezent. Alegerile europarlamentare vor avea loc pe data de 25 mai.

Sursa: Ziare.com

 

UNIVERSITAR

 

Studenții români din Marea Britanie nu vor mai beneficia de împrumuturi pentru întreținere

Recent, autoritățile britanice au luat decizia de suspendare a împrumuturilor pentru întreținere (maintenance loans) pentru studenții din statele membre UE, în scopul verificării legitimității acestor împrumuturi. Măsura se aplică studenților români (și bulgari) care studiază în toate formele de învățământ superior din Marea Britanie, atât colegii private cât și universități de stat, precum și studenților proveniți din restul SM UE care studiază doar la colegii private. Ministerul Afacerilor Externe a sesizat Comisia Europeană cu privire la măsura de suspendare, în Marea Britanie, a unor împrumuturi pentru studenții români. Într-o scrisoare adresată comisarilor euro¬peni pentru justiție, drepturi fundamentale și cetățenie, Viviane Reding și celui pentru educație, cultură, multilingvism și tineret, Androulla Vassiliou, Ministerul Afacerilor Externe a solicitat Comisiei Europene clarificări cu privire la conformitatea acestei măsuri cu acquis-ul comunitar. „MAE urmărește cu atenție ca măsurile luate în această privință de autoritățile din statele membre să nu fie discriminatorii față de cetățenii români. În demersul efectuat la Comisia Europeană, Ministerul Afacerilor Externe a avut în vedere și îngrijorările exprimate de studenți români înscriși în instituții de învățământ superior din Marea Britanie care se consideră discri¬minați în raport cu colegii lor, cetățeni ai celorlalte state membre UE”, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Afacerilor Externe.

Sursa: Curentul.ro

 

Directorul RADIO CLUJ este acuzat că a PLAGIAT lucrarea de licenţă. Comisia de etică: lucrarea este un plagiat

Noul director al Studioului Teritorial Cluj al Radio România Actualităţi este acuzat, oficial, de plagiat. Bogdan Roşca a fost confirmat vinerea trecută în postul de director al Studioului de Radio Cluj. În trecut, Bogdan Roșca a fost un fel de PR pentru echipajul de raliuri Edwin Keleti-Victor Ponta. Comisia de etică a Universităţii Babeş Bolyai a finalizat cercetările cu privire la acuzaţia de plagiat care i-a fost adusă lui Bogdan Roşca. „Comisia de Etică a UBB a constatat existenţa plagiatului din partea d-lui Mihai Bogdan Roşca, prin preluarea aproape integral a lucrării domnului Miclăuş”, se arată în comunicatul dat publicităţii de Comisia de Etică a UBB. Bogdan Roşca este acuzat că şi-a făcut lucrarea de licenţă, copiind în proporţie de 99 la sută, o altă lucrare de licenţă care a fost elaborată de Mihai Miclăuş, reporter la Radio Cluj. Din datele oficiale, Miclăuş a absolvit, în 1997, cursurile Facultăţii de Ştiinţe Politice şi Administraţie Publică din cadrul UBB, cu o lucrare de licenţă care purta titlul „Campaniile Prezidenţiale Televizate”. Un an mai târziu, în 1998, Bogdan Roşca absolvea cursurile Universităţii Avram Iancu, cu o lucrare de licenţă care are titlul „Politica prin televiziune”. Cu excepţia titlurilor, Roşca a copiat cuvânt cu cuvânt, lucrarea lui Mihai Miclăuş. Plagiatul a fost sesizat de un redactor de la radio Plagiatul grosolan a fost descoperit de un alt ziarist, care este angajat tot la Radio Cluj, Vasile Luca. În timpul derulării procedurii de concurs pentru ocuparea funcţiei de director al Radio Cluj, Vasile Luca a sesizat Comisia de Etică a UBB. „Prima dată am auzit un zvon că domnul Roşca şi-ar fi plagiat lucrarea de licenţă. Am verificat acest lucru la biblioteca Universităţii Avram Iancu unde am studiat lucrarea domnului Bogdan Roşca pe care, ulterior am confruntat-o cu lucrarea domnului Mihai Miclăuş şi am descoperit că sunt aproape identice. În urmă cu o lună de zile i-am trimis preşedintelui Societăţii Române de Radiodifuziune o adresă prin care îl anunţam de situaţia ruşinoasă în care se afla Bogdan Roşca, care s-a înscris la concursul pentru ocuparea funcţiei de director al Studiului Cluj. Am anexat şi cele două lucrări de licenţă dar nu am primit răspuns”, a spus Vasile Luca. Redactorul de la Radio Cluj mai susţine că nu a candidat niciodată pentru o funcţie de şef şi nici nu îşi doreşte acest lucru. „Nu vreau să ajung şef pentru că nici nu îmi doresc. Ceea ce vreau este ca în această instituţie să lucreze oameni de calitate, nu plagiatori şi borfaşi. Pentru că am avut curajul să demonstrez plagiatul acum nu mai îmi intră materialele pe postul de radio. Voi continua să lupt pentru a demonstra că am dreptate chiar şi dacă este nevoie să deschid un proces”, a mai spus redactorul Studiului de Radio Cluj, Vasile Luca. Diploma de licenţă poate fi anulată de instanţă Rectorul Universităţii Babeş Bolyai, academicianul Ioan Aurel Pop a declarat că se va consulta cu juriştii instituţiei pentru a vedea care sunt paşii de urmat. „Ştiu că a lucrat Comisia de Etică la o sesizare care se referă la un plagiat şi bănuiesc că au constatat un plagiat. Vom examina împreună cu juriştii situaţia creată şi vom acţiona potrivit legii”, a spus rectorul UBB. Potrivit Legii Educaţiei Naţionale, în astfel de cazuri rectorul este singura persoană care poate sesiza instanţa de judecată şi să ceară anularea lucrării de licenţă realizată prin plagiat. „Rectorul, cu aprobarea senatului universitar, poate solicita instanţei compentente anularea unei diplome de studii atunci când se dovedeşte, prin acţiuni de control intern, …, că s-a obţinut prin mijloace frauduloase sau prin încălcarea prevederilor Codului Edică şi Deontologie Universitară”, se arată în articolul 146 din Legea Educaţiei Naţionale.

Diploma de licenţă în cazul lui Bogdan Roşca a fost emisă de către Universitatea Babeş Bolyai deoarece, la vremea respectivă, Universitatea Avram Iancu nu avea dreptul de a susţine examene de licenţă. Bogdan Roşca nu a putut fi contactat.

Sursa: Evz.ro

 

Organzatia europeana pentru cercetari nucleare (CERN) anunta un proiect maret

Organizatia europeana pentru cercetari nucleare (CERN) va construi un inel cu o circumferinta intre 80 – 100 kilometri, intre Franta si Elvetia, care va fi folosit pentru accelerarea particulelor. A fost nevoie de 25 de ani pentru ca acceleratorul LHC, oprit pana in 2015, sa intre in functiune. Planurile CERN nu se opresc insa aici. Mai mult, ele sund deja conturate pentru urmatorii 20 de ani, cel mai important proiect fiind acest inel, ce urmeaza sa poarte numele Future Circular Colliders (FCC). Acceleratorul de particule de la Geneva, inchis pentru doi ani Succesorul lui LHC va permite oamenilor de stiinta sa impinga granitele cunoasterii in acest domeniu si mai departe, relateaza My Science. Un studiu de fezabilitate va va fi demarat curand, urmand sa fie realizat in decurs de cinci ani. Se preconizeaza ca FCC va atinge o energie fara precedent, de 100 TeV (teraelectronvolt). LHC se „lauda” cu o energie de numai 14 TeV. Cat despre soarta LHC, acesta va mai functiona inca 20 de ani.

Sursa: Ziare.com