Valabilitatea voucherelor de vacanță s-a prelungit cu un an

S-a emis Ordonanța de urgență privind modalitatea de emitere și prelungirea valabilității voucherelor de vacanță, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2. Descarcă OUG. Continuare »

Declarațiile Vicepremierului Raluca Turcan provoacă haos în educație!

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ consideră că Vicepremierul Raluca Turcan a dat dovadă de totală lipsă de profesionalism ieșind în spațiul public cu declarații de presă care nu au făcut decât să Continuare »

MEC are obligația de a dispune măsuri unitare la nivel național

În condițiile declarării a stării de urgență la nivel național, generată de pandemia de COVIT-19, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a solicitat Ministerului Educației și Cercetării, prin Adresa nr. 221 din 20.03.2020, Continuare »

Mesajul președintelui FSLI către toți angajații din sistemul de învățământ

Dragi colegi, România traversează o perioadă dificilă, pe care o resimte fiecare dintre noi. Știm că există îngrijorare și foarte mult stres. Știm că vă întrebați cum vom putea face față situației Continuare »

Ministerul Educației și Cercetării trebuie să oblige inspectoratele și directorii să nu mai cheme angajații din învățământ la lucru!

Este o situație de urgență națională, iar populația trebuie protejată! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ consideră că protejarea oamenilor în fața COVID – 19, prin toate măsurile care pot fi dispuse, este Continuare »

 

Revista presei – 6.09.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/rezultate-bacalaureat-2013-bacalaureat-2013-educatie-1_52286ef9c7b855ff564bbc58/index.html

UPDATE REZULTATE BACALAUREAT 2013 Rata de promovare la sesiunea din toamnă a Bac-ului a crescut cu mai puţin de un procent după contestaţii

21,32% dintre candidaţi au promovat examenul de Bacalaureat după rezolvarea contestaţiilor, potrivit rezultatelor centralizate de Ministerul Educaţiei, până la ora 14:00. Cu excepţia Bucureştiului însă. Rezultatele finale de la sesiunea din toamnă a examenului de Bacalaureat 2013 se afişează astăzi la avizierele şcolilor care au servit drept centre de examen.

UPDATE 15:40 – Procentul parţial de promovare la sesiunea din toamnă a Bac-ului a crescut de la 20,36% la 21,32% la nivel naţional după centralizarea rezultatelor din toată ţara, cu excepţia Capitalei, a anunţat Ministerul Educaţiei într-un comunicat de presă.

O parte din inspectoratele şcolare au publicat deja rezultatele contestaţiilor Spre exemplu, în judeţul Buzău, rata de promovare a crescut cu 0,28 puncte procentuale, de la 30,88% la 31,16%, o situaţie similară înregistrându-se şi în Vrancea şi Brăila, unde procentul a crescut la 17,39%, respectiv 26,97%.

În judeţul Olt, numai 2% dintre liceenii contestatari au avut câştig de cauză la recorectare care ridică aproape insesizabil procentul de promovare a „BAC-ului de toamnă” de la 18,9%, la 19,3%.

Înainte de contestaţii, Prahova avea un procent de 20,33%, iar după recorectări, rata de promovare a crescut la 20,99%.

În Bucureşti rezultatele finale se vor afişa abia în cursul după-amiezii la avizierele centrelor de examen, urmând ca Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) să centralizeze datele abia spre seară. Tot joi seara, Ministerul Educaţiei va publica şi rata de promovare la nivel naţional după centralizarea situaţiilor din toate judeţele.

Peste 18.500 de contestaţii au fost depuse la probele scrise de la examenul de Bacalaureat, sesiunea de toamnă, cele mai multe dintre acestea (6.860) la proba scrisă la Limba şi literatura română.

Rata de promovare de la sesiunea din august a fost de 20,36%, adică peste 14.700 de candidaţi din aproximativ 72.400 de prezenţi au promovat înainte de depunerea contestaţiilor.

Majoritatea candidaţilor (8.985) au luat medii între 6 şi 6,49 şi nici unul dintre ei nu a obţinut media 10.

La nivelul ţării, procentul cel mai ridicat de promovare s-a înregistrat în judeţul Arad (35,9%), în timp ce procentul cel mai scăzut s-a înregistrat în judeţul Ilfov (9,8%).

Din totalul de 88.090 de candidaţi înscrişi în sesiunea de toamnă a Bacalaureatului 2013, s-au prezentat 72.462 de candidaţi, iar 317 dintre aceştia au fost eliminaţi din sălile de examen, deoarece au fost surprinşi copiind.

Comparativ cu anul 2012, când procentul de promovare a fost, pentru aceeaşi sesiune, de 25,49%, în acest an se constată o scădere cu 5 puncte procentuale.

Rata de promovare după trei sesiuni de Bacalaureat – puţin sub 60%

Procentul de promovare a examenului de Bacalaureat 2013, după cele 3 sesiuni susţinute (sesiunea specială pentru participanţii la olimpiadele internaţionale şi în loturile naţionale, sesiunea iunie – iulie şi sesiunea august – septembrie) este de 57,69%.

În cifre, peste 113.900 de candidaţi au reuşit să promoveze Bacalaureatul, dintr-un total de aproximativ 197.400 de participanţi.

Pe perioada celor trei etape ale Bacalaureatului 2013, absolvenţii promoţiei curente au reuşit să promoveze într-o proporţie de 63,69% (în jur de 97.100), din totalul de peste 152.500 de elevi prezenţi la probele examenului.

În schimb, dintre cei aproximativ 44.800 de candidaţi participanţi provenind din promoţiile anterioare, doar în jur de 16.700 (37,32%) au promovat.

Rezultatul total al celor trei sesiuni din 2013 este mai mare cu aproximativ 6 puncte procentuale faţă de procentul total înregistrat în 2012, respectiv 51,85%.

În cifre, în cele trei sesiuni ale examenului de Bacalaureat 2012, au promovat în jur de 100.000 de candidaţi din aproximativ 200.000 de participanţi.

Prin comparaţie, din promoţia anului 2012, 58,03% (peste 91.200) de candidaţi din aproximativ 157.000 au promovat la Bacalaureat, în timp ce doar 30,14% absolvenţi din promoţiile anterioare (circa 13.400) au luat examenul, dintr-un total de peste 44.700 de elevi.

La sesiunea din toamnă de anul trecut, au promovat 25,49%, adică peste 21.000 din candidaţi dintr-un total de peste 85.000 de prezenţi, potrivit cifrelor oficiale.

http://adevarul.ro/locale/targoviste/conducerea-cos-targoviste-mechel-vrea-aprecierea-muncitorilor-rechizite-elevi-1_522961fbc7b855ff564fcae3/index.html

Conducerea COS Târgovişte (Mechel) vrea „aprecierea muncitorilor”. Va da rechizite pentru elevi

Administraţia întreprinderilor COS Târgovişte, Ductil Steel Buzău, Industria Sârmei Câmpia Turzii şi Laminorul Brăila are în derulare proiectul social Gata pentru şcoală, o campanie prin care se doreşte sprijinirea participării copiilor la programele de învăţământ.

Pentru începerea anului şcolar la data de 16 septembrie 2013, administraţia promite că va oferi, pentru fiecare copil al angajaţilor care urmează cursuri şcolare, câte un voucher în valoare de 50 de lei, care poate fi folosit în reţeaua magazinelor Carrefour Market din oraşele respective pentru achiziţionarea de rechizite sau articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte.

„Cu acest sprijin simbolic ne dorim ca toţi copiii angajaţilor de la cele patru întreprinderi să aibă un start cât mai propice în noul an şcolar”, se arată într-un comunicat al companiei.

http://adevarul.ro/locale/bistrita/postliceala-carol-davila-transfer-1_5228c0d6c7b855ff564d6a51/index.html

Şcoala Postliceală „Carol Davilă” nu este acreditată şi mai are autorizată doar o specializare. Jumătate dintre cursanţi se transferă

După problemele ce au însoţit examenele finale ale Şcolii Postliceale Sanitare Bistriţa, acestea par să se ţină scai şi de Şcoala Postliceală „Carol Davilă”. Aceasta ar funcţiona fără acreditare şi doar cu o specializare autorizată, după ce celelalte două şi le-a pierdut anul trecut. Speriaţi de situaţia şcolii, studenţii se transferă în masă.

Potrivit unor surse din interiorul Şcolii Postliceale „Carol Davilă” din Bistriţa, jumătate dintre cursanţii săi ar intenţiona să se transfere la o altă unitate de învăţământ.

Asta pentru că, şcoala nu ar fi acreditată de Ministerul Educaţiei. Acest lucru este confirmat şi de către documentele de pe site-ul ministerului, unitatea de învăţământ neregăsindu-se în registrului naţional al unităţilor preuniversitare particulare acreditate.

Conform registrului naţional al unităţilor preuniversitare particulare autorizate, Şcoala Postliceală „Carol Davilă” Bistriţa a primit avizele necesare în anul 2000, urmând ca în 2004-2005 să se afle deja în proceduri de ridicare a autorizaţiei de funcţionare provizorie.

Autorizaţia pentru două dintre specializări: asistent medical de laborator şi asistent de radiologie a fost retrasă prin ordinul ministrului nr. 3121/26.01.2012, cu menţiunea că încă funcţionează cu clase în lichidare. Specializarea asistent medical generalist încă are autorizaţie, aceasta nefiind încă ridicată, deşi procedurile au început în 2004-2005.

http://adevarul.ro/locale/focsani/directoare-scoala-gravida-1_52286a7dc7b855ff564ba159/index.html

FOTO VIDEO Update Directoarea gravidă în nouă luni, numită de patru zile la Şcoala Nr. 7 din Focşani, a rămas fără funcţie. „Însărcinat” cu postul de director este acum Petre Plopeanu

Profesoara Mirela Nistor Fenechiu a intrat de astăzi în concediu medical şi nu va mai conduce Şcoala Nr. 7 din Focşani.

UPDATE:Consiliul de administraţie al Inspectoratului Şcolar Vrancea s-a reunit astăzi pentru a reanaliza situaţia de la Şcoala 7 şi a decis încetarea mandatului  directoare numite vinerea trecută, Mirela Nistor Fenechiu şi numirea ca director cu delegaţie a profesorului de sport Petre Plopeanu.

Începutul lunii septembrie a adus câteva zeci de schimbări în conducerile unităţilor şcolare din Vrancea.

Schimbările s-au făcut în mod special pe criterii politice, fiind promovaţi oamenii partidelor aflate acum la guvernare.

Printre noii conducători de şcoli se numără  profesoara Mirela Nistor Fenechiu, însărcinată în luna a noua, care a fost numită director la o Şcoala Nr. 7 din Focşani.

Nimeni nu a ţinut cont de faptul că femeia se află în ultimele zile de sarcină şi că nu-şi poate exercita atribuţiile de şef de instituţie.

Sau s-a ştiut şi s-a mers mai departe într-o complicitate a tuturor, tocmai pentru ca profesoara odată intrată în concediu de maternitate cu ştampila de director în mână să se poată întoarce la şcoală oricând în funcţia de director. Profesoara în cauză s-a arătat deranjată de interesul ziariştilor pentru acest subiect.

„Mi-am făcut datoria timp de o săptămână, urmând ca de luni domnul Petre Plopeanui să preia prerogativele mele. Nu am demisionat. Este posibil să revin la conducerea şcolii după concediul de maternitate şi concediul de creştere a copilului. Am acceptat postul pentru că nu ştiam că o să nasc atât de repede. Probabil că o să nasc mai repede din cauza stresului provocat de dumneavoastră, ziariştii”, s-a limitat să ne spună Mirela Nistor Fenechiu, directoarea oficială a Şcolii Nr. 7.

Astăzi, la Inspectoratul Şcolar Vrancea, s-au prezentat atât Mirela Nistor Fenechiu, cât şi profesorul de sport Petre Plopeanu, acesta din urmă fiind desemnat să se ocupe de administrarea Şcolii 7.

„Doamna a crezut că va naşte şi va veni în continuare la şcoală. Eu am fost delegat director la Şcoala 7, probabil pe perioada cât dumneaei va fi în concediu”, a precizat Petre Plopeanu, director „însărcinat”. Şefii Inspectoratului Şcolar Judeţean Vrancea consideră normală întreaga situaţie şi nu văd nimic greşit.

„Starea de graviditate nu este ceva care să împiedice un om să ducă la îndeplinire nişte sarcini. Dumneaei şi-a dat acordul să fie director, cu menţiunea că nu-şi va lua concediu de creştere a copilului şi că după ce va naşte, la câteva zile, va reveni la serviciu. Deocamdată ne-a făcut anunţul scris că intră în concediu medical şi că predă prerogativele domnului profesor Plopeanu, membru al consiliului de administraţie al şcolii. Vom analiza în consiliul de administraţie solicitarea doamnei şi vom vedea dacă consiliul va hotărî să fie director în continuare şi să revină după naştere la şcoală sau să-i dăm domnului Plopeanu această sarcină”, a precizat Vasilica Zaharia, inspector şcolar general IŞJ Vrancea.

La rândul lor, sindicatele contestă modul în care s-au făcut ultimele numiri în funcţii la conducerile şcolilor şi în Inspectoratul Şcolar, confirmând faptul că politicul a primat în alegerea noilor conducători.

„Numirea directorilor şi inspectorilor s-a făcut pe lista scoasă din laboratoarele unui partid politic de la guvernare. Nu am fost consultaţi, ne-am trezit cu această listă. Este o situaţie inedită la Şcoala Nr. 7 să pui un director cu o problemă. Voi lua poziţie pe acest caz, pentru că domnişoara inspector general şcolar nu răspunde la solicitarea sindicală, ci la o listă de partid”, a spus Paulina Roşcan, lider sindicat Federaţia Educaţiei Naţionale.

Şi Emil Tudor, liderul Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ contestă numirile făcute săptămâna trecută în şcoli. „Nu sunt de acord cu ce s-a întâmplat şi mi-a lăsat un gust amar. Politicul a gândit că probabil cei aleşi ca directori vor participa ca persoane unice la concurs şi ar fi jenant să ajungă pe locul doi”, ne-a spus Emil Tudor, lider FSLÎ Vrancea.

De precizat că Şcola Nr. 7 din Focşani este una dintre unităţile de învăţământ cu probleme din judeţ. În luna februarie, profesorul de muzică Mircea Ianchievici a fost bătut crunt chiar în sala de clasă de rudele a doi fraţi gemeni, iar în aceeaşi lună un profesor de istorie din şcoală a fost sechestrat în clasă de un elev nemulţumit de o notă.

http://adevarul.ro/locale/botosani/inspectoratul-Scolar-botosani-parat-ministerul-educatiei-grup-profesori-nemultumiti-1_52295cd0c7b855ff564fb74b/index.html

Inspectoratul Şcolar Botoşani, pârât la Ministerul Educaţiei de un grup de profesori nemulţumiţi

După ce s-au trezit cu un director nou peste noapte, cadrele didactice de la clubul Şcolar Sportiv au formulat un memoriu pe care l-au trimis mai multor instituţii.

Decizia luată de Inspectoratul Şcolar Judeţean cu doar câteva zile înaintea începutului noului an şcolar i-a determinat pe dascăli să semneze un memoriu pe care l-au trimis Consiliului Judetean, Prefecturii, Ministerului Educatiei si sindicatelor din invatamant. Ei şi-au manifestat în acest mod nemulţumirea faţă de faptul că directorul Relu Oleniuc a fost înlocuit din funcţie de un alt profesor care nici măcar nu face parte din colectivul acestei unităţi de învăţământ.

“Cadrele didactice ale Clubului Sportiv Şcolar consideră inoportună schimbarea din funcţia de director a domnului profesor Oleniuc Relu , ȋntrucât rezultatele Clubului Sportiv Şcolar obţinute pe plan intern şi internaţional confirmă activitatea foarte bună din punct de vedere managerial şi sportiv, lucru de altfel confirmat şi de calificativele obţinute ȋn urma controalelor I.S.J. Botoşani. Considerăm că există posibilitatea numirii ȋn funcţia de director a unui profesor din cadrul Clubului Sportiv Şcolar, care ȋndeplineşte condiţiile prevăzute de lege. Domnul profesor Nacu Constantin a fost detaşat pe funcţia de director, neexistând o catedră cu specializarea dumnealui ( atletism), urmând ca ȋn acest caz să se mărească numărul de posturi didactice de la 17 la 18. Acest lucru putea fi cerut  de Consiliu de Administraţie al Clubului Sportiv Şcolar, conform legii”, se arată în memorial profesorilor Clubului Şcolar Sportiv.

Profesorii  din cadrul Consiliului profesoral a unitatii de invatamant spun ca nu au fost consultati nici şi nici Comitetul de Părinţi si ca decizia este una “ lipsită de transparenţă şi nefondată”. Dascălii sunt convinşi că decizia a avut la bază motive politice. Directorul înlocuit, Relu Oleniuc nu are niciun fel de apartenenţă politică.

Memoriul, prin care profesorii mai solicită să îşi aleagă directorul prin “metoda bileţelul” a fost trimis şi Ministerul Educaţiei.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013090690681/Social/A-inceput-sezonul-protestelor-Primii-sunt-politistii-si-sindicalistii-din-transporturi.html

A început sezonul protestelor. Primii sunt polițiștii și sindicaliștii din transporturi

S-a deschis sezonul protestelor și guvernul Ponta este tras la răspundere pentru toate promisiunile încălcate și abuzurile făcute de când este la guvernare. Polițiștii au ieșit la protest, joi, pentru a își cere drepturile în fața Ministerului de Interne. Aproximativ 200 de polițiști îl acuză pe ministrul Radu Stroe că ar fi modificat unele ordine interne privind chiria, transportul sau modul în care este cercetat disciplinar un polițist, fără a ține cont de solicitările lor. Sindicaliștii din Poliție mai spun că ministrul Radu Stroe le-a promis că își va da demisia dacă la rectificarea bugetară nu va obține bani pentru parcul auto. Polițiștii mai susțin că s-a realizat un calendar de întâlniri pentru realizarea anumitor proiecte de acte normative privind decontarea cheltuielilor de transport pentru polițiștii care nu au posibilitatea să ajungă la serviciu cu mijloacele de transport în comun. Cei mai mulți dintre polițiștii protestatari sunt din provincie. Polițiștii au început să protesteze la începutul săptămânii însă numărul protestatarilor s-a dublat în ultimele zile.

Și sindicaliștii de la metrou și RATB au ieșit în stradă, aceștia amenințând cu greva generală. Peste 200 de sindicaliști din transporturi și servicii publice, membri ai Federației „ATU – România“, au pichetat joi, timp de două ore, sediul Guvernului, cerând salarii mai mari, dar și demisia Executivului. Sindicaliștii au scandat „Jos, jos, jos, Guvernul mincinos!“, „Unitate!“ și „Grevă generală“. Angajații de la metrou au adus la protest bannere inscripționate cu mesaje printre care „La metrou s-a constatat: cu management privat, dezastru-i asigurat“, „Nu ne-a omorât Băsescu….ne omoară Antonescu, el și doctorul Oprescu“, „La metrou e pe avarii numai fondul de salarii“ și „Ponta azi propagă «noul», distrugând întâi metroul“. O delegație a sindicaliștilor a depus la Guvern revendicările, liderul Ion Rădoi precizând, la finalul discuțiilor, că negocierile cu reprezentanții Executivului vor continua după ce ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, va reveni în țară, însă, până atunci, calendarul protestelor va fi respectat. Protestele de stradă vor continua în 18 septembrie cu un miting și un marș organizate de federație, inclusiv de sindicatele Metrorex și RATB. În 17 septembrie va fi o grevă de avertisment, între orele 4.00 și 6.00, iar în 30 septembrie sindicaliștii vor intra în grevă generală pe termen nelimitat, activitatea la metrou fiind atunci oprită de la 4.00 până la 16.00, a spus, miercuri, Io Rădoi. La greva generală de la metrou se vor solidariza și sindicatele de la RATB, astfel că în 30 septembrie traficul public în Capitală va fi blocat până la ora 16.00, au precizat liderii sindicali.

Sindicaliștii reclamă lipsa de comunicare a Guvernului, susținând că din ianuarie și până în prezent au fost trimise lunar premierului Victor Ponta adrese în care era explicată situația transportatorilor.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/1056008.html

Oferte de studiu pentru absolvenţii de liceu, cu sau fără Bacalaureat

Numărul liceenilor care au reuşit să treacă de Bacalaureat în acest an e mai mare cu 7% faţă de 2012. EVZ are pentru tinerii interesaţi să îşi continue studiile un supliment special, care se va distribui luni, gratuit.

Conform datelor parţiale centralizate de Ministerul Educaţiei până ieri după-amiază, proporţia celor care au reuşit să treacă de examenul maturităţii a crescut cu 1% după contestaţii, la cea de-a doua sesiune a Bacalaureatului. În total, în acest an, în contextul relaxării supravegherii şi al unor subiecte mai uşoare, a crescut cu 7% numărul celor care au luat Bac-ul.

„Rata de promovare a examenului de Bacalaureat 2013, după cele trei sesiuni susţinute (sesiunea specială pentru participanţii la olimpiade, sesiunea iunie – iulie şi sesiunea august – septembrie) este de 57,69%. În cifre absolute, 113.932 de candidaţi au reuşit să promoveze Bacalaureatul, dintr- un total de 197.474 de participanţi”, anunţa Ministerul Educaţiei, înainte de afişarea notelor finale după contestaţii.

Mai sunt locuri din belşug la „buget”

Atât pentru cei care au reuşit să treacă de Bac, cât şi pentru cei mai puţin norocoşi, Evenimentul zilei oferă, împreună cu ziarul de luni, 9 septembrie, un supliment special de 16 pagini. Veţi afla la ce universităţi mai sunt locuri în acest moment, inclusiv finanţate de la bugetul de stat, dar şi unde s-a renunţat la examen şi s-a reintrodus admiterea pe bază de dosar.

De asemenea, vom explica variantele de a învăţa meserii bănoase pe care le au absolvenţii care nu au reuşit să ia examenul maturităţii, dar şi cum să vă protejaţi de eventuale „ţepe”.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/scoala-americana-din-bucuresti-organizeaza-maratonului-sperantei-terry-fox-1055930.html

Şcoala Americană din Bucureşti organizează Maratonului Speranţei Terry Fox

Şcoala Americană Internaţională din Bucureşti (AISB) organizează sâmbătă, 7 septembrie, cea de 13-a ediție a Maratonului Speranţei Terry Fox, un eveniment sportiv caritabil care își propune să atragă atenția asupra importanței găsirii unei modalități de combatere a cancerului și să strângă fonduri destinate cercetării medicale în acest sens.

Acest an va marca cea de-a treisprezecea ediţie a Maratonului Speranţei Terry Fox, iar suma strânsă va fi donată institutelor locale din România care cercetează posibilitățile de tratare a cancerului.

În ultimii 12 ani au fost strânși peste 140.000 Euro pentru sprijinirea luptei împotriva cancerului în România, bani care au fost donați asociației locale PAVEL și Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii “Grigore Alexandrescu” din Bucureşti. Linia de pornire şi de sosire a Maratonului Speranţei se află în fața Şcolii Americane Internaţionale din Bucureşti. Cei aproximativ 750 de participanți vor parcurge un traseu de 5 km prin pădurea Băneasa.

“Prin intermediul Maratonului Speranţei Terry Fox, AISB vrea să atragă atenţia asupra importanţei de a-i ajuta pe ceilalţi. Din acest motiv, în fiecare an continuăm să îi implicăm pe elevi în acţiuni umanitare al căror scop este atât ajutorarea celor în nevoie, cât și educarea elevilor în spiritul grijii faţă de semeni, responsabilităţii şi principiilor sănătoase de viaţă. Prin implicarea în astfel de acțiuni, elevii dobândesc noi cunoştinţe şi abilităţi, stabilesc contacte cu comunităţi din afara AISB şi îşi asumă riscuri care îi ajută să se formeze ca adulţi responsabili de societatea în care trăiesc”, declară David Ottaviano, directorul Școlii Americane.

Maratonului Speranţei Terry Fox este un eveniment care implică întreaga comunitate, de la elevi şi profesori, la personalul administrativ, părinţi, ambasade şi companii.

Povestea lui Terry Fox și Maratonul Speranței

“Participanţii pot concura în cadrul Maratonului sau pot doar să participe la festivităţi pentru a dărui o şansă cercetării din România în depistarea și combaterea cancerului. Sperăm ca și în acest an să strângem un număr mare de participanți care să se alăture sprijinirii sistemului medical românesc”, continuă Dr. Ottaviano. Maratonul Terry Fox Run se desfăşoară la nivel mondial, participanți din toată lumea având ocazia să se alăture luptei împotriva cancerului prin sprijinirea cercetării medicale și găsirea celor mai inovatoare modalități de combatere a acestuia.

În anul 1977, la vârsta de 19 ani, Terry Fox a fost diagnosticat cu cancer osos la piciorul drept. Piciorul i-a fost amputat cu 10 cm deasupra genunchiului. În timpul spitalizării, Terry a fost atât de copleşit de suferinţa pacienţilor bolnavi de cancer încât a hotărât să traverseze Canada pentru a strânge bani pentru cercetarea cancerului. Călătoria lui s-a numit Maratonul Speranţei. Pe data de 12 aprilie 1980, Terry Fox a început cursa de traversare a Canadei. Scopul său era să strângă 2 milioane de dolari pentru a-i ajuta pe cercetători să găsească un tratament pentru cancer.

Şi-a asumat o sarcină uluitoare, întrucât alerga aproape un maraton în fiecare zi, timp de 144 zile în continuu. La 1 septembrie 1980, după ce a alergat 5.000 km, Terry a fost forţat să-şi încheie cursa, întrucât cancerul începuse să i se răspândească în tot corpul. La 28 iunie 1981, Terry Fox a decedat, cu numai o lună înainte de aniversarea a 23 de ani. Cu toate că nu şi-a îndeplinit misiunea de a traversa Canada, Terry Fox şi-a depăşit scopul iniţial de a strânge 2 milioane de dolari. În realitate, a strâns peste 24 milioane dolari şi până în prezent peste 400 milioane dolari s-au strâns în scopul cercetării cancerului prin cursele Terry Fox Runs care se desfăşoară în lumea întreagă. În 10 iulie 1980, după ce a fost forţat să-şi încheie Maratonul Speranţei deoarece cancerul îi invadase corpul, Terry Fox a declarat „Chiar dacă nu termin, este nevoie ca ceilalţi să meargă înainte. Cursa trebuie să meargă mai departe fără mine …”.

http://www.gandul.info/stiri/rezultate-bac-2013-sesiunea-a-doua-dupa-contestatii-publicate-pe-edu-ro-21-32-dintre-elevi-au-luat-examenul-de-bacalaureat-in-toamna-11295246

REZULTATE BAC 2013 sesiunea a doua după contestaţii publicate pe EDU.RO. 21,32% dintre elevi au luat examenul de BACALAUREAT în toamnă

REZULTATE BAC 2013 sesiunea a doua după contestaţii publicate pe EDU.RO. Sursa foto Mediafax Tibi Bologh

REZULTATE BAC 2013 sesiunea a doua după contestaţii au fost publicate pe EDU.RO. Conform REZULTATELOR finale de la BACALAUREAT 2013 sesiunea toamnă, 21,32% dintre candidaţi au promovat examenul (rezultate centralizate până la ora 14.00 în toată ţara, mai puţin Bucureşti).

La examenul de BAC 2013 sesiunea a doua, s-au înscris 88.090 de candidaţi, s-au prezentat 72.474, iar 317 dintre aceştia au fost eliminaţi din examene, deoarece au fost prinşi copiind.

REZULTATE BACALAUREAT 2013 sesiunea a doua, după contestaţii, vor fi afişate în cursul zilei de joi, 5 septembrie, la centrele din ţară. Ministerul Educaţiei Naţionale va da publicităţii REZULTATE FINALE BAC 2013, sesiunea a doua, după contestaţii, imediat ce acestea vor fi centralizate. În plus, REZULTATE BAC 2013 finale după contestaţii vor fi publicate şi pe EDU.RO.

http://www.puterea.ro/social/bacalaureat-2013-bacalaureat-2013-sesiunea-august-septembrie-rezultate-finale-dupa-solutionarea-contestatiilor-77982.html

Bacalaureat 2013. Bacalaureat 2013, sesiunea august-septembrie: Rezultate finale, după soluţionarea contestaţiilor

Rezultatele finale la Bacalaureat 2013, sesiunea august-septembrie, după soluţionarea contestaţiilor, vor fi făcute publice joi, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale.

La probele scrise ale examenului de Bacalaureat 2013, sesiunea august – septembrie, un număr de 18.555 de contestaţii au fost depuse iar cele mai multe dintre acestea au vizat proba scrisă de Limba şi literatura română – 6.860.

La proba la alegere a profilului şi specializării, la Bacalaureat 2013, sesiunea august-septembrie, s-au înregistrat 6.426 de contestaţii (3.258 la Anatomie, 1.548 la Geografie, 841 la Biologie, 298 la Fizică, 292 la Chimie, 66 la Informatică, 38 la Logică, 29 la Psihologie, 24 la Sociologie, 23 la Economie şi 9 la Filosofie), iar la proba obligatorie a profilului – 5.187 de contestaţii, dintre care 4.523 la Matematică şi 664 la Istorie.

Vezi notele şi rezultatele la Bacalaureat 2013, sesiunea august-septembrie, pentru fiecare judeţ AICI.

Pentru proba scrisă la Limba şi literatura maternă la Bacalaureat 2013, sesiunea august-septembrie, au fost depuse 82 de contestaţii, dintre care 74 la Limba şi literatura maghiară, respectiv 8 la Limba şi literatura germană.

Promovabilitatea la Bacalaureat 2013, sesiunea august-septembrie, înainte de rezolvarea contestaţiilor este 20,36%, potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale.

La Bacalaureat 2013, sesiunea august-septembrie, 14.751 dintre candidaţi au obţinut media necesară promovării examenului (cel puţin 6), majoritatea dintre aceştia (8.985) având medii între 6 şi 6,49.

La nivelul ţării, procentul cel mai ridicat de promovare la Bacalaureat 2013, sesiunea august-septembrie, s-a înregistrat în judeţul Arad (35,9%), în timp ce procentul cel mai scăzut în judeţul Ilfov (9,8%), potrivit Agerpres.

Din totalul de 88.090 de candidaţi înscrişi la Bacalaureat 2013, sesiunea august-septembrie, s-au prezentat 72.462 de candidaţi, iar 317 dintre aceştia au fost eliminaţi din sălile de examen, deoarece au fost prinşi copiind.

 

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/life-style/stil-de-viata/studentii-oxford-goi-pusca-scop-caritabil-1_52284a24c7b855ff564aec50/index.html

Studenţii de la Oxford, goi puşcă în scop caritabil

În dorinţa de a-i ajuta pe cei mai puţin norocoşi, zeci de studenţi ai Universităţii Oxford din Marea Britanie au renunţat la haine în faţa aparatului de fotografiat şi au contribuit la realizarea unui calendar care a fost deja scos la vânzare. Banii strânşi vor fi împărţiţi între mai multe fundaţii, printre care una care oferă educaţie copiilor nevoiaşi şi o bancă de alimente.

Studenţii care s-au oferit voluntari pentru acest proiect fotografic sunt membri ai echipelor sportive ale Universităţii.

Nu mai puţin de 70 de tineri, atleţi de elită ai instituţiei, au lăsat de-o parte inhibiţiile pentru a face o faptă bună .

Fiecare dintre cele 12 luni ale anului au fost ilustrate de echipele de rugby, cricket, înot, netball, hochei, polo, scrimă, squash, tenis, kaiac-canoe sau lacrosse.

Un exemplar din calendar costă aproximativ 12 euro şi chiar dacă iniţiativa de a poza dezbrăcaţi nu este o noutate, studenţii sunt convinşi că astfel au şanse să strângă o sumă mai mare de bani decât dacă ar fi apelat la o altă soluţie.

Grace Segall, una dintre studentele care au pozat goale pentru luna Februarie, a declarat pentru Daily Mail că toţi cei care au contribuit la realizarea calendarului au fost emoţionaţi pe parcursul şedinţei foto, dar au fost fericiţi când au văzut că fotografiile s-au dovedit a fi de un bun gust desăvârşit. Tânăra studiază biochimia în cadrul vestitei universităţi şi face parte din echipa de înot.

Toby Mather, fotograful care a realizat calendarul, învaţă şi el la Oxford. Nu este prima generaţie de studenţi la Oxford care a avut o astfel de iniţiativă. Un alt calendar sexy a fost realizat în anul 2009 de 60 de tineri care au vrut să strângă bani pentru a putea face voluntariat în ţări sărace.

http://adevarul.ro/moldova/social/s-au-pus-bataie-locurile-neacoperite-studentii-moldoveni-romania-1_522731fbc7b855ff56460b66/index.html

S-au pus la bătaie locurile neacoperite de studenţii moldoveni la universităţile din România

Ministerul Educaţiei din România a dat start turului doi la admiterea în universităţi. Dintre cele 5.500 de locuri oferite de guvernul român, 637 au rămas neacoperite.

Dintre cele 637 de locuri care au rămas neacoperite, 223 sunt cu bursă, iar 414 cu taxă. Facultăţile cu cele mai multe locuri libere sunt matematica, ingineria mediului, industria, limba şi literatura. Cele mai multe locuri libere cu taxă au rămas la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi la facultatea de Chimie (20), Ştiinţa mediului (19) şi Biologie (13). Cele mai multe locuri cu bursă au rămas la Ingineria sistemelor la Universitatea din Petroşani (7 burse)

În acest an, guvernul român a alocat 5.500 de burse pentru viitorii studenţi basarabeni, cu 500 mai multe comparativ cu anul 2012. Tototdată, premierul român Victor Ponta a menţionat că în sesiunea de bază a admiterii la studii în România au fost depuse 2.800 de cereri din partea absolvenţilor moldoveni care doresc să obţină o diplomă peste Prut.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/un-nou-sacandal-de-coruptie-la-universitatea-ovidius-din-constanta-durpa-rector-si-prorec-1056050.html

CARACATIŢA CORUPŢIEI la Universitatea Ovidius din Constanţa: După rector şi prorectorul este acuzat de luare de mită

DNA a început urmărirea penală a prorectorului Gabriela Stanciu, cea desemnată rector interimar al instituţiei de învăţământ superior, după arestarea preventivă a prof. univ. Dănuţ Tiberius Epure.

Gabriela Stanciu, prorector pe Educaţie şi Formare Continuă, cea care a preluat atribuţiile de rector, după arestarea preventivă a predecesorului său, în 30 iulie.
1.500 de euro pentru admiterea la Farmacie este acuzată de luare de mită şi folosire de informaţii care nu erau destinate publicităţii.

În acelaşi dosar a început urmărirea penală a Luciei Toader, mama unei studente care în iulie 2012 i-ar fi dat profesoarei 1.200 de euro.

Procurorii susţin că în schimbul banilor, învinuita Gabriela Stanciu a pus la dispoziţia învinuitei Lucia Toader, anterior examenului, subiectele de concurs selectate la disciplina chimie, iar pentru disciplina biologie, răspunsurile corecte pentru fiecare din cele 50 de întrebări.

În urma remiterii celor 1.500 de euro, primirii subiectelor şi răspunsurilor de concurs, fiica învinuitei Lucia Toader a fost admisă pe locuri cu taxă la Facultatea de Farmacie din cadrul Universităţii Ovidius din Constanţa.

Profesoara universitară este anchetată în libertate, au anunţat procurorii DNA, având însă obligaţiile să nu părăsească ţara pe o perioadă de 30 de zile şi să nu exercite funcţia de prorector. În consecinţă, membrii Senatului Universităţii „Ovidius” Constanţa vor trebui să se întrunească pentru a alege un nou rector interimar.
„Vom anunţa Ministerul Educaţiei şi vineri, 6 septembrie, cel mai probabil, ne vom întruni într-o şedinţă de urgenţă pentru a alege un nou rector interimar, dintre cei patru prorectori rămaşi”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, prof. univ. dr. Petru Bordei, preşedintele Senatului universităţii.

http://www.puterea.ro/social/revigorarea-universitatilor-prof-univ-anton-hadar-propune-salarii-pentru-studentii-aflati-in-practica-78000.html

Revigorarea universităţilor: Prof. univ. Anton Hadăr propune salarii pentru studenţii aflaţi în practică

Statul român ar trebui să faciliteze accesul tinerilor pe piaţa muncii pentru a-i putea încuraja să urmeze studii superioare, spune preşedintele „Alma Mater”, Anton Hadăr. Acesta cere salarii pentru studenţii înscrişi în practică.

Preşedintele Federaţiei Naţionale Sindicale (FNS) „Alma Mater”, prof. univ. ing. Anton Hadăr, spune că era de aşteptat ca universităţile de stat şi particulare să rămână cu multe posturi neacoperite după sesiunea de admitere din vară. „Era de aşteptat, având în vedere faptul că doar 50 şi ceva la sută dintre absolvenţii de liceu au reuşit să promoveze examenul de bacalaureat în prima sesiune. Eu cred că cele mai multe locuri scoase la concurs în sesiunea de iarnă vor fi acoperite. Cele care vor rămâne însă, cred că ar trebui distribuite către universităţile care au avut foarte mulţi candidaţi pe loc. Să dăm o şansă tinerilor să urmeze specializarea, programul de studiu pe care şi-l doresc”, a declarat, pentru PUTEREA, Anton Hadăr. Acesta atrage atenţia asupra numărului tinerilor care aleg să urmeze cursurile unei facultăţi, aflat în continuă scădere. „Din păcate, mai intervine un fenomen, cel al tinerilor care aleg să meargă la studii în străinătate. În prezent, oferta educaţională a României este mult mai generoasă decât cererea. Dacă, în urmă cu 6-8 ani, plecau la universităţi din străinătate doar liderii de promoţii, cei care luau 10 la bacalaureat, acum poţi studia oriunde în lume dacă ai bani. Universităţile din afară îi aşteaptă cu braţele deschise pe tinerii din ţara noastră. Vorbim de o criză de studenţi la nivel mondial, nu doar în România”, ne-a mai declarat Hadăr.

Sindicalistul din învăţământul superior susţine că Ministerul Educaţiei şi Guvernul ar trebui să facă mult mai multe pentru a-i determina pe tineri să rămână să studieze în România. „Statul poate face foarte multe. În primul rând, trebuie să le asigure acestor tineri un loc de muncă după finalizarea studiilor. Din câte ştiu eu, anul acesta au absolvit 60.000 de tineri universităţi de stat şi particulare. Câţi dintre ei vor reuşi să-şi găsească un loc de muncă? Eu cred că nici jumătate”, ne-a mai spus Hadăr.

În alte ţări se poate

Preşedintele FNS „Alma Mater” spune că a prezentat un proiect pentru atragerea studenţilor în universităţile de stat şi particulare din România, dar, până în acest moment, politicienii i-au ignorat propunerea. „Eu am propus şi susţin în continuare un proiect prin care să se asigure o practică, din anul I de facultate, două luni pe an, în instituţii, societăţi comerciale, din domeniul în care vor să lucreze. Ar fi două luni de practică serioase, sub supravegherea agenţilor economici şi a profesorilor de la facultate. Universităţile ar avea astfel ocazia să intre în colaborare şi cu agenţii economici. Eu am prezentat, cu ceva timp în urmă, acest proiect, în cadrul unei conferinţe la Luxemburg. Ţări precum Franţa au îmbrăţişat un astfel de proiect. Depinde şi de banii fiecărei ţări. Să oferi un salariu, măcar minim, acestor studenţi, pe perioada de practică. Ar fi încurajaţi şi agenţii economici să-i angajeze chiar din primul an de facultate. Costurile, după mine, s-ar ridica la 600 milioane de euro pentru toţi studenţii. Dar s-ar scoate bani din angajarea acestor tineri”, ne-a mai spus Hadăr.
http://www.puterea.ro/special/mark-donfried-birocratia-marea-problema-a-invatamantului-superior-din-romania-77999.html

Mark Donfried: „Birocraţia, marea problemă a învăţământului superior din România”

Cultural din Berlin, Mark Donfried, a acordat un interviu pentru PUTEREA, cu ocazia vizitei sale la Facultatea de Filosofie a Universităţii din Bucureşti pentru implementarea unui program internaţional de master. Mark Donfried vorbeşte despre situaţia sistemului de învăţământ superior din România şi cum îngreunează birocraţia atragerea de studenţi străini.

Ne-aţi putea spune mai multe despre diplomaţia culturală? Care este importanţa diplomaţiei culturale, în zilele noastre, şi cum contribuie Institutul la dezvoltarea acesteia?

Diplomaţia culturală poate fi, în zilele noastre, un mod foarte eficient de a educa şi de a întreţine relaţii, nu doar între ţări, dar şi între oameni. Dar cel mai important lucru, pentru ca globalizarea să funcţioneze, este cooperarea. Iar dacă noi vom colabora pe probleme de schimbări climaterice, afaceri sau alte astfel de direcţii, trebuie să avem încredere unii în alţii. Iar cel mai bun mod de a construi această încredere este prin intermediul diplomaţiei culturale. O parte din activitatea noastră, de la Institut, este de a efectua cercetări şi să încercăm să aflăm ce a fost diplomaţia culturală şi ce este diplomaţia culturală. Din ceea ce am văzut, în trecut, diplomaţia culturală însemna să ne povestim trecutul, era vorba de a câştiga publicuri. În timpul Războiului Rece, acest lucru a funcţionat, astăzi cred că este mai puţin eficientă. Dacă România le spune tuturor că este minunată, iar SUA le spune, de asemenea, tuturor că SUA sunt minunate, acest lucru nu va construi încredere. Astfel, noi am argumenta acum diplomaţie culturală prin muzică, adică mai mult a asculta, decât a vorbi. În esenţă, cum putem crea platforme care să-i ajute, de exemplu, pe americani să înveţe mai multe despre cultura afgană sau despre cultura egipteană. Diplomaţia culturală este mai eficientă pentru a construi încredere.

Este diferit dacă ai o situaţie conflictuală sau o situaţie de pace. Ai nevoie de strategii diferite.

Când credeţi că am putea avea ambasadori culturali, care să îi completeze sau să îi înlocuiască pe cei politici?

Cred că ideea nu este de a-i înlocui pe actualii ambasadori. Cred că rolul lor este încă important, chiar dacă vorbim de o schimbare a atributelor. Cred că un ambasador de astăzi are un rol foarte diferit decât cel pe care îl avea un ambasador acum 20 de ani. Ideea cu ambasadorii culturali este că ei pot susţine principalul nostru obiectiv. Cel mai bun mod de a cunoaşte România este să cunoşti cât mai mulţi români. E important să ai ambasadori culturali, economici, tineri antreprenori, care pot contribui la o mai bună reprezentare a României în afară. Problema este că nu aveţi aşa multe reprezentări bune ale României în afară, iar acelea pe care le aveţi nu auzim de ele. Să luăm de exemplu Parisul. Gândiţi-vă câţi români extraordinari sunt în Paris, dar nu se aud prea multe despre ei. Deci, cum facem să lucrăm şi să îi introducem pe ei în media, nu doar pe Dracula şi corupţia. Aceasta face parte din strategie. Eu cred că poate începe chiar acum, am discutat, de fapt, un parteneriat cu Ministerul Turismului, le-am făcut o propunere, la fel cu Ministerele Educaţiei şi Culturii. Aceste lucruri nu înseamnă costuri mari pentru România. Este doar o problemă de a pune lucrurile cap la cap.

Aţi introdus un nou program de masterat în Diplomaţie Culturală, împreună cu Universitatea din Bucureşti. Este primul program de acest tip din România. Care sunt primele impresii? Aveţi şi studenţi români înscrişi la acest program de master, pentru că ştim că este unul ce se adresează tuturor tinerilor, indiferent de ţara de provenienţă?

Programul va începe în luna februarie a acestui an universitar, când vor fi primii studenţi acolo (n.r. – la Berlin, unde se va desfăşura primul an al masterului). Este foarte important pentru noi să avem cât mai mulţi studenţi români. Şi chiar am discutat acest lucru cu ministrul Educaţiei, ce putem face pentru ca acest master să fie mai accesibil pentru români, din punct de vedere financiar, burse etc. Încercăm să ne asigurăm că este accesibil pentru studenţii români. Cred că este entuziasmant, există mult potenţial în Bucureşti şi în Berlin, două oraşe extraordinare. Cred că este o şansă foarte bună pentru studenţii români să aibă acces spre Germania şi, de asemenea, şi economia Germaniei poate ajuta. Cred că este un mare beneficiu să studiezi diplomaţie culturală într-o altă ţară. Este foarte avantajos pentru studenţi să ai un program în care să studiezi atât în România, cât şi în Germania, decât să ai un program desfăşurat într-un singur loc.

Totuşi, pentru studenţii români, o taxă anuală de 6.000 de euro nu este cam mult?

Da, este mult. Este o problemă. Este însă relativ puţin. Comparativ cu taxele americane, este ieftin. Eu am studiat la Universitatea din Columbia, unde taxa este de 60.000 de euro. Pentru români, este scump. Pentru germani este însă gratuit, Guvernul plăteşte pentru acest program. Şi de aceea vrem să vedem ce putem face, fonduri europene, poate Guvernul să atragă aceste fonduri pentru a acorda burse… Am avut discuţii să încercăm să reducem preţul, să dăm burse. Sunt conştient că este o problemă pentru studenţii români, faţă de cei pentru care programul este gratuit.

Şi care este feed back-ul?

Vom vedea. Din discuţiile pe care le-am avut cu miniştrii, cred că vor să susţină acest program. După cum ştiţi, este multă birocraţie şi să vadă dacă pot da bursa direct către student, dacă o vor da Universităţii din Bucureşti, dacă o vor da profesorilor… Vom vedea. Pe mine nu mă interesează cui o dau, cât timp vom reuşi să reducem preţul. Şi, în final, vreau să fac programul foarte accesibil. Pentru mine, ţinta este ca un student român să ajungă să plătească 3.000 de euro pentru acelaşi program. Ar fi minunat. Să reducem preţul, să le suportăm transportul, lucruri de genul acesta.

În momentul de faţă, avantajul este că oferim un standard înalt de educaţie. Avem profesori de la Universitatea din Standford, pentru care, în mod normal, ar trebui să plăteşti 60.000 de euro.

În concluzie, ce imagine v-aţi format, în urma vizitei dumneavoastră, despre sistemul de învăţământ superior din România?

În multe cazuri, am o imagine extrem de pozitivă. Românii pe care i-am întâlnit aici şi în afară sunt, de fapt, printre cei mai buni. Am fost foarte impresionat, în mod special de tineri, de studenţi. Poţi vedea că sunt inteligenţi, sunt foarte motivaţi şi sunt foarte rapizi, în ceea ce priveşte aducerea rezultatelor. Problema este, de fapt, că cele mai bune minţi pleacă din România în Statele Unite, în Marea Britanie. Vestea bună este că aveţi o rată a şomajului foarte scăzută în România, în comparaţie cu alte state, dar problema este că cele mai bune minţi sunt atrase în afară. Acest lucru face parte din strategia noastră, cum facem să aducem acei români înapoi în România. Acest lucru ar ajuta cu adevărat România.

Şi care ar fi principalele probleme ale sistemului de învăţământ superior din ţara noastră?

Aici cred că avem nevoie de mai multă flexibilitate. Am constatat câteva lucruri care fac foarte dificile astfel de schimburi de experienţă. De exemplu, în mod tradiţional, în România ai voie să accepţi studenţi doar o dată pe an, în timp ce în SUA sau în alte ţări, acest lucru se poate realiza de două ori pe an. Şi mai sunt şi alte bariere birocratice, ca aceasta, care fac lucrurile foarte dificile. Am discutat acest lucru şi cu miniştrii şi le-am spus că pierd studenţi din acest motiv. Cred că ar trebui asigurate facilităţi, cum ar fi vizele. Nu este uşor pentru studenţi japonezi sau africani să vină în România.

Citeşte în curând, în PUTEREA, cum vede  Mark Donfried activitatea diplomatică a României şi în ce direcţie crede că va merge conflictul din Siria.

Colaborarea UB cu Institute for Cultural Diplomacy

Începând cu anul universitar 2013-2014, Universitatea din Bucureşti organizează în parteneriat cu Institute for Cultural Diplomacy din Berlin un nou program masteral, Globalizare şi Diplomaţie Culturală. Lansarea masteratului a fost marcată de vizita domnului Mark Donfried, director al Institute for Cultural Diplomacy, care a avut loc în perioada 2-4 septembrie la Universitatea din Bucureşti.

Institute for Cultural Diplomacy (ICD) este o organizaţie internaţională non-profit, care din 2001 are sediul principal la Berlin. Academia pentru Diplomaţie Culturală funcţionează ca departament de cercetare în cadrul ICD şi are ca misiune consolidarea domeniului diplomaţiei culturale în relaţiile dintre state şi organizaţii din afara sferei publice, precum şi promovarea relaţiilor interculturale.

Printre activităţile desfăşurate de Academia pentru Diplomaţie Culturală se numără organizarea de programe internaţionale de studii, conferinţe şi realizarea unui portal de cercetare în domeniul diplomaţiei culturale.

http://www.puterea.ro/social/admitere-septembrie-universitatile-pun-la-bataie-mii-de-locuri-libere-la-buget-si-taxa-77994.html

Admitere septembrie: Universităţile pun la bătaie mii de locuri libere la buget şi taxă

Universităţile din toată ţara organizează o nouă sesiune de admitere în luna septembrie pentru cele câteva mii de locuri neocupate în sesiunea anterioară. Pentru mare parte din aceste locuri, admiterea se va face fără examen (cu excepţia programelor predate în limbi străine) pe baza unui interviu şi a rezultatelor de la examenul de Bacalaureat.

Universitatea din Bucureşti – www.ub.ro

Universitatea din Bucureşti organizează în luna septembrie 2013 a doua sesiune de admitere pentru studii universitare de licenţă. Numărul total de locuri pentru sesiunea din septembrie 2013 alocat programelor de studii de licenţă la nivelul Universităţii din Bucureşti este de 286 la buget şi aproximativ 1.200 cu taxă: Administraţie şi Afaceri – 68 taxă, Chimie – 33 buget, 139 taxă; Drept – 130 taxă (ID); Filosofie – 14 buget, 45 taxă; Fizică – 75 buget, 81 taxă; Geografie – 29 buget, 158 taxă; Geologie şi Geofizică – 10 buget, 50 taxă; Istorie – 72 taxă. Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării: Publicitate ID – 50 taxă. Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine: Franceză – 20 taxă; Germană – 20 taxă; Spaniolă – 20 taxă; Maghiară – 3 buget, 10 taxă; Filologie Clasică – 1 loc la buget, 6 cu taxă; Studii iudaice – 6 taxă; Rromani – 1 loc la buget,; 4 locuri cu taxă; Cehă – 4 locuri cu taxă; Slovacă – 4 locuri cu taxă; Limbi moderne aplicate (engleză-croată) – 10 locuri cu taxă; Litere – 17 buget, 181 taxă, Ştiinţe Politice – 8 buget, 131 taxă; Teologie Ortodoxă – 58 buget, 17 taxă; Teologie Romano-Catolică – 25 buget, 5 taxă; Teologie Baptistă – 12 buget, 5 taxă.

Înscrierea la admitere la programele de licenţă ale Universităţii din Bucureşti va avea loc până pe 10 septembrie. În perioada 12–16 septembrie, candidaţii înscrişi la programele de licenţă la care se organizează examen de admitere, vor susţine probele stabilite. Data-limită de afişare a rezultatelor este 21 septembrie.

Politehnica Bucureşti –  www.upb.ro

Universitatea Politehnica Bucureşti (UPB) organizează sesiunea de ocupare a locurilor vacante (peste 300 la buget şi aproximativ 400 la taxă) rămase în urma neînmatriculării unor candidaţi declaraţi admişi sau retragerii acestora după înmatriculare în sesiunea I (iulie), conform programului de lucru afişat la fiecare facultate în parte. La această sesiune are dreptul să participe orice absolvent de liceu, indiferent dacă a participat sau nu la sesiunea de admitere din luna iulie. Admiterea în această sesiune, indiferent de facultate, se face pe baza unei probe orale – interviu şi rezultatele examenului de bacalaureat. Pentru înscriere şi înmatriculare candidaţii se prezintă cu documentele necesare în original – diplomă de Bac şi foaia matricolă – la secretariatul facultăţii până pe 15 septembrie. Ca urmare, înscrierea se poate efectua numai la o singură facultate. Rezultatele se vor afişa pe data de 15 septembrie.

Academia de Studii Economice – www.ase.ro

Reprezentanţii Academiei de Studii Economice (ASE) au decis organizarea unei a treia sesiuni de admitere, pentru care înscrierile se fac până mâine. Aproximativ 1.300 de locuri (din care peste 1.200 la taxă) au rămas neocupate după sesiunea din luna august. Taxa de înscriere la concursul de admitere este de 100 lei. În această taxă sunt incluse primele două opţiuni. Candidaţii care vor să îşi exprime mai mult de două opţiuni vor plăti, în plus, câte 25 lei pentru fiecare opţiune exprimată.

Calendar:

1). Afişarea repartizării pe săli a candidaţilor înscrişi la programele cu predare în limbi străine, pentru susţinerea testului de competenţă lingvistică – 8 septembrie.

2). Susţinerea testului de competenţă lingvistică, pentru candidaţii înscrişi la programele cu predare în limbi străine şi afişarea rezultatelor la această probă – 9 septembrie.

3). Afişarea listelor cu candidaţii repartizaţi pe locurile finanţate de la buget, la taxă şi a celor aflaţi în aşteptare  – 10 septembrie.

4). Depunerea diplomelor de bacalaureat în original şi/sau plata a jumătate din taxa anuală de şcolarizare: 11-13 septembrie.

5). Afişarea finală a listelor cu candidaţii admişi pe locurile  finanţate de la buget şi taxă şi a celor respinşi – 14 septembrie.

6). Restituirea dosarelor, la cerere: 16-17 septembrie.

7). Semnarea contractelor de studii: 16-30 septembrie.

Babeş-Bolyai – www.ubbcluj.ro

Universitatea clujeană “Babeş-Bolyai” va organiza sesiune de admitere în luna septembrie pentru peste 7.000 de locuri rămase libere la următoarele facultăţi: Matematică şi Informatică -16 buget, 227 taxă; Fizică – 41 buget, 127 taxă; Chimie şi Inginerie Chimică – 18 buget, 97 taxă; Biologie şi Geologie – 50 buget, 138 taxă; Geografie – 40 buget, 847 taxă; Ştiinţa şi Ingineria Mediului – 67 buget, 152 taxă; Drept – 10 locuri libere la taxă. Litere – 55 buget, 475 taxă; Istorie şi Filosofie – 100 buget, 450 taxă; Sociologie şi Asistenţă Socială – 94 buget, 161 taxă; Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei – 3 buget, 403 taxă; Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor – 25 buget, 1.139 taxă; Studii Europene – 14 buget, 691 taxă; Business – 272 locuri cu taxă; Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării – 52 buget, 608 taxă; Educaţie Fizică şi Sport – 214 taxă; Teologie ortodoxă – 27 buget, 128 taxă; Teologie greco-catolică – 16 buget, 161 taxă; Teologie reformată – 28 buget, 34 taxă; Teologie romano-catolică- 8 buget, 138 taxă; Teatru şi Televiziune – 4 buget, 22 taxă.

Înscrierea pentru admitere se face în intervalul 9-15 septembrie. Taxele de şcolarizare sunt cuprinse între 2.000 de lei şi 5.500 de lei, cea mai scumpă fiind specializarea “Cinematografie, Fotografie, Media” din cadrul Facultăţii de Teatru şi Televiziune. Taxele de participare la concursul de admitere sunt cuprinse între 30 şi 220 de lei.

Alexandru Ioan Cuza Iaşi – www.uaic.ro

Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi organizează un nou concurs de admitere în luna septembrie. Absolvenţii de liceu vor avea la dispoziţie 298 de locuri la buget şi peste 1.000 de locuri la taxă, distribuite după cum urmează: Biologie – 30 buget, 20 taxă; Chimie – 60 buget, 19 taxă; Economie şi Administrarea Afacerilor – 8 buget, 642 taxă; Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice – 14 buget, 243 taxă; Fizică – 65 buget, 20l taxă; Geografie şi Geologie – 14 buget, 186 taxă; Istorie – 18 buget, 25 taxă; Litere – 33 buget, 175 taxă; Matematică – 27 buget, 18 taxă; Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei – 46 taxă; Teologie ortodoxă – 16 buget, 66 taxă; Teologie romano-catolică – 13 buget, 9 taxă.

Perioada de înscriere va fi 9-11 septembrie. Candidaţii se vor prezenta cu un dosar de admitere care conţine următoarele acte: diploma de bacalaureat sau echivalentă cu aceasta recunoscută de MECTS (dacă un candidat nu depune la o specializare diploma în original, el va depune şi o adeverinţă de la facultatea unde are actele în original); foaia matricolă (în original); certificat de naştere, în copie legalizată; copie după buletinul sau cartea de identitate; adeverinţă medicală tip; fotografii tip buletin de identitate (2 – Chimie, Filosofie, Litere, Psihologie; 3 – Biologie, FEAA, Fizică, Geografie, Informatică, Istorie, Matematică, Teologie romano–catolică; 4 – Teologie ortodoxă); adeverinţă din care să rezulte calitatea de student, dacă este cazul; certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui, în copie legalizată (dacă este cazul).