Întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul

Astăzi, 17.02.2021, a avut loc la sediul Guvernului României, o întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul Guvernului României, domnul Florin Cîțu, Ministrul educației, domnul Sorin Cîmpeanu, Secretarul de Continuare »

Structura anului școlar 2021-2022

Anul școlar 2021-2022 se structurează pe două semestre după cum urmează: Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021 – 22 decembrie 2021. În perioada 25 – 31 octombrie Continuare »

Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice!

În anul 2021 se repetă scenariul din anii 2009-2010? Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele Continuare »

Cifrele analizei ministrului de Interne arată dezastrul din educație

Trebuie să aibă loc tragedii, ca în sănătate, pentru ca Guvernul să investească în învățământ? 4.000 de clădiri, dintr-un total de peste 25.000 în care funcţionează unităţi școlare, fără autorizație de la Continuare »

Atenție mare la redeschiderea școlilor! Nu ne permitem nicio greșeală; costul plătit ar putea fi sănătatea copiilor și a colegilor noștri!

Redeschiderea unităților de învățământ începând cu data de 8 februarie 2021 va însemna revenirea la normalitate în cadrul sistemului de educație, dar totul trebuie gândit și făcut cu mare responsabilitate. Nu trebuie Continuare »

Corectarea Legii salarizării și a inechităților din sistemul public de pensii, principalele teme discutate de ministrul Muncii cu reprezentanții sindicatelor din educație

sursa: mmuncii.ro Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, a avut miercuri o întâlnire cu reprezentanții principalelor structuri sindicale din educație. O primă temă discutată cu partenerii sociali a vizat proiectul de Continuare »

FSLI salută decizia Ministerului Educației prin care este redus numărul de elevi la clasa a IX-a

Este una dintre măsurile pentru care federația noastră a militat ani la rândul și ne bucurăm că insistența noastră a dat roade, iar ministrul Sorin Cîmpeanu a dat dovada de receptivitate, conștient Continuare »

Consilierii școlari forțați să accepte un număr de elevi peste limita prevăzută de lege

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, federație la care ASI Suceava este afiliată, s-a adresat, în regim de urgență, Ministerului Educației pentru a clarifica numărul de elevi/preșcolari în raport de care se face Continuare »

Întâlnire de lucru cu ministrul educației. Probleme abordate

Astăzi, 7 ianuarie 2021, a avut loc la sediul Ministerului Educației (ME) o întâlnire a președinților celor trei federații reprezentative din învățământ: FSLI, FSE Spiru Haret și FNS Alma Mater, cu ministrul Continuare »

Austeritatea anunțată de Guvernul Cîțu îndeamnă la declanșarea acțiunilor de protest în educație

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele a peste 165.000 de salariați din învățământ, protestează față de politica de austeritate pe care noul Guvern al României se pregătește să o pună Continuare »

 

Revista presei – 5.12.2013

PREUNIVERSITAR

 

ANALIZĂ PISA 2012 Performanţele slabe ale copiilor, vizibile în economie

Rezultatele slabe ale elevilor la testele PISA, în special la matematică, echivalează cu pierderi de sute de mii de miliarde de dolari în economia mondială, susţin experţii. Aproape un sfert dintre elevii de 15 ani din statele membre în Organizaţia pentru cooperare şi dezvoltare economică (OCDE) au cunoştinţe minime de matematică, limitate la operaţii simple cu numere întregi, arată testele PISA din 2012. În România, 40% din elevi s-au dovedit a fi slabi şi doar 3,2% de top, şi doar ceea ce ne-a plasat din nou pe un loc codaş, 45 din 65, între statele lumii. Specialiştii români susţin că asta adânceşte decalajul dintre educaţie şi piaţa muncii şi afectează productivitatea economiei ţării. „Noi avem un curriculum foarte teoretizat, care nu se potriveşte cu filosofia testelor PISA, construite să dea măsura în care un sistem de educaţie pregăteşte elevii în special pentru piaţa muncii. Acum avem o prăpastie între piaţa muncii şi şcoală, iar de o piaţă a muncii competitivă depinde şi atractivitatea economiei noastre. Fără meseriaşi care să răspundă pretenţiilor patronilor, circa 80% din piaţa muncii, n-o să avem investiţii nici în următorii 100 de ani”, explică profesorul Ştefan Vlaston, preşedinte EDUCER şi blogger adevarul.ro, la Adevărul Live. Analfabetism funcţional cuantificat în pierderi de zeci de milioarde de euro „Avem 50% populaţie în rural unde e jale, unde sunt profesori ei în sine necalificaţi, rate alarmante de analfa¬betism funcţional, ceea ce înseamnă că pierdem bani ca stat. În Marea Britanie au făcut şi un studiu în acest sens şi au estimat că acest analfabetism îi costă 80 de miliarde de lire sterline pe an. Nici nu vreau să-mi imaginez cât ne costă pe noi”, este de părere şi Emanuel Beteringhe, expert în management educaţional şi blogger adevarul.ro. De altfel, experţii OECD atrag atenţia că datele indică nu doar probleme de adecvare a sistemelor de educaţie, dar mai ales pierderi financiare majore în economie din cauza nivelului slab de competenţe în sfera matematicii, în condiţiile în care anual statele dezvoltate investesc 200 de miliarde de euro în predarea acestei materii. OECD: Elevii buni la matematică ar putea ”îmbogăţi” lumea cu trilioane de dolari în decursul vieţii „Dacă toţi elevii de 15 ani din statele OECD ar atinge cel puţin nivelul 2 la testele PISA la matematică ar genera în toţi anii lor de muncă un surplus în economia mondială de aproape 200 de trilioane de dolari. Este o estimare desigur, însă arată clar că beneficiile îmbunătăţirii sistemelor de educaţie depăşesc orice cost imaginat“, explică Andreas Schleicher, director adjunct al departamentului de Educaţie şi Competenţe al OECD, într-o analiză publicată miercuri. Există şi ţări care au înţeles deja importanţa investiţiei în educaţie răsfrântă şi în economie: Canada, Korea, Shanghai-China şi Singapore, unde doar unul din 10 elevi are un nivel scăzut de înţelegere a matematicii. Modelul câştigătorilor Ceea ce mai arată analiza comparativă PISA 2012-PISA 2009 este că progresul în educaţie este posibil. La matematică, arată expertul OECD, ţări precum Brazilia, Mexic, Tunisia şi Turcia s-au ridicat de la coada clasamentului. Italia, Portugalia şi Rusia au ajuns aproape de media OECD, Germania şi Polonia au trecut de la un nivel mediu la unul bun, iar China-Shanghai şi Singapore au atins nivelul de top în 2012. Modelul acestor state ne arată că soluţiile sunt motivarea profesorilor şi mobilitatea celor buni către zonele dezavantajate, dar şi sădirea încrederii în elevi că pot avea performanţe, susţine Andreas Schleicher. Aici România stă din nou prost, ba chiar ocupă primul loc în lume cu cei mai demotivaţi elevi. „Performanţa şcolară a elevului nu e dată doar de faptul că eşti bun la o materie, la matematică, contează foarte mult motivaţia elevului, investiţia părinţilor, a dascălilor, dar mai ales intersul său“, explică psihologul şi bloggerul adevarul.ro Mihai Copăceanu. “Calitatea unui sistem educaţional nu poate depăşi calitatea profesorilor săi”, scrie şi Alexandra Anton, expert în politici educaţionale, în special pe modelul finlandez. ”Factori precum atenta selecţie a profesorilor, buna lor pregătire continuă, oferirea accesului la profesori buni unui număr cât mai mare de copii, încurajarea unei relaţii bazate pe respect reciproc între copii şi profesori şi motivaţia copiilor de a învăţa, explică în bună parte succesul academic în unele zone ale lumii în comparaţie cu altele”, explică Anton. Ce au în comun campionii O analiză publicată de The Guardian, sub semnătura lui Brett Wigdortz, CEO la organizaţia educaţională Teach First, care a revoluţionat multe din şcolile cu probleme din Marea Britanie, arată şi care sunt caracteristicile comune celor care ţin topul mondial PISA: • aşteptări ridicate de la elevii lor, indiferent de mediul din care provin (în Shanghai, targetul este ca 95% dintre elevi să treacă de testările naţionale, adică să se ridice la nivelul minim naţional) • dascăli de calitate excepţională şi leadership şcolar • training constant şi de calitate pentru profesori în şcoli • o implicare puternică din partea părinţilor.

Aceste state fruntaşe au înţeles că trebuie să-şi pregătească tinerii pentru viitorul lor şi ele sunt cele care vor câştiga şi cursa economică globală, explică Brett Wigdortz. Însă, subliniază acesta, modelul Shanghai nu este perfect, pentru că presupune o lipsă de individualism accentuată şi a fost practic impus în şcoli printr-un sistem totalitar, care ar putea părea nepotrivite pentru statele europene.

Sursa: Adevarul.ro

 

Şcoala gimnazială nr 5, 118 ani de istorie

Monument istoric, Şcoala gimnazială nr 5 din Alexandria este cea mai veche instituţie de învăţământ din Alexandria şi una dintre cele mai vechi clădiri, rămase funcţionale, chiar şi după 118 ani. Şcoala gimnazială nr 5 Alexandria, unul dintre puţinele monumente istorice pe care le are Alexandria a fost construită în 1985. 118 ani au trecut peste localul din centrul oraşului , dar el a rămas în picioare.  În localul de pe strada Libertăţii în care astăzi învaţă elevii din clasele I-VIII a funcţionat iniţial Şcoala primară de băieţi nr 1.  La câţiva ani de la darea în folosinţă, instituţia a devenit şcoală mixtă, reunind sub acelaşi acoperiş atât fetele, cât şi băieţii din oraş. Vreme de câţiva ani aici a funcţionat Şcoala de fete nr 1 şi Şcoala de băieţi nr. 1. Instituţia de învăţământ a purtat numele de Şcoala ” Mihai Bravu”. Aici învăţau copiii oamenilor înstăriţi din oraş. Clădirea care are şi astăzi un farmec aparte a fost întotdeauna un local aspectuos. Structurată pe parter şi etaj, cu elemente arhitecuturale de proporţii bine determinate, şcoala are arcadamente la uşi şi ferestre.  Pe vreme când funcţiona la şcoală mixtă, clădirea a avut două intrări funcţionale dinspre strada Carol, denumită astăzi strada Libertăţii. Pe uşa din stânga clădirii intrau băieţii, iar pe uşa din dreapta clădirii intrau fetele Astăzi, se mai păstrează pe această latură a clădirii doar intrarea profesorilor. În interiorul localul, şcoala a avut un zid despărţitor în dreptul arcadei de la jumătatea holului de la parter.   Afectată de două cutremure   Zeci de generaţii de elevi au trecut pragul şcolii. Clădirea a rămas neschimbată până în 1997, când a fost grav afectată de cutremur. Autorităţile de la vremea respectivă au luat decizia să o demoleze, dar conducerea şcolii s-a opus. Directorul de atunci al unităţii, Florea Fişteică s-a opus decizii de demolare motivând că şcoala este un monument care îşi are locul lui între clădirile noi care începuseră să se construiască. Şcoala a fost consolidată şi şi-a desfăşurat în continuare activitatea , pragul ei fiind trecut de alte câteva sute de elevi.  Cutremurul din mai 1990 a afectat din nou rezistenţa şcolii care a devenit nefuncţională timp de doi ani. În anii 1991-1993, şcoala a trecut printr-un amplu proces de consolidare în care s-au folosit traverse de cale ferată pentru a se da un plus de rezistenţă clădirii.  Pentru Alexandria, Şcoala gimnazială nr 5, care a rezistat 118 ani şi a format sute de generaţii de elevi, rămâne un simbol şi una dintre puţinele clădiri-monument istoric care s-au păstrat.

Sursa: Adevarul.ro

 

Școlile groazei: 11.000 de copii învaţă în frig în judeţul Dâmboviţa

Un semnal de alarmă disperat vine chiar de la ministrul Educaţiei, Remus Pricopie: 11.000 de elevi îngheaţă de frig în clase în judeţul Dâmboviţa. Iar situaţia e cunoscută din luna mai, nu de câteva săptămâni, de când a venit frigul.

„Situaţia din municipiul Târgovişte, în care 18 unităţi de învăţământ, unde se află 11.000 de copii şi 700 de cadre didactice, îşi desfăşoară activitatea în ger, la temperaturi care rareori depăşesc 10 grade Celsius, este rezultatul abordării iresponsabile a unui primar care îşi bate joc de comunitatea care l-a ales. Este un caz nu doar excepţional, ci profund anormal, care ar trebui să intre imediat în atenţia organelor de anchetă”, a declarat ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, potrivit unui comunicat de presă remis HotNews.ro. Municipiul Târgovişte a renunţat, din acest an, la sistemul centralizat de furnizare a energiei termice, după ce Termica nu a mai putut, din luna mai, să furnizeze niciun serviciu din cauza situaţiei financiare în care se află. Consilierii locali au hotărât montarea de centrale termice în unităţile de învăţământ, în blocurile ANL şi cele sociale, dar lucrarea nu se poate rezolva peste noapte. Sunt contracte şi studii de realizat, de semnat, care cer timp şi efort, dar din luna mai era suficient timp daca se trecea imediat la găsirea de soluţii. Iată şi declaraţia premierului pe această temă: „Am vorbit cu ministrul Educaţiei despre situaţia de la Târgovişte, cu nişte şcoli care au rămas fără căldură. Mi-a spus că Primăria a deconectat şcolile şi va trimite astăzi o echipă de control acolo. Sper ca Primăria să înţeleagă şi să reconecteze şcolile. Tot ceea ce ţine de Guvern, ca acei elevi să nu stea în frig, o să facem, însă fac un apel, o să îl şi sun pe primarul de la Târgovişte să se gândească că e vorba de copii şi cred că e inacceptabil că şcolile să rămână în frig din cauza unei neînţelegeri între primar şi oricine de acolo. Primarul are sprijinul nostru dacă vrea să rezolve problema”. Nu ştiu şi nu mă interesează culoarea politică a primarului. Altceva e important. Un primar din România nu poate fi de capul lui, nu poate atenta la viaţa a 11.000 de copii, nu poate cheltui discreţionar banii comunităţii, şi să dea socoteală electoral, abia peste 4 ani, la următoarele alegeri. Când e prea târziu, răul s-ar fi produs deja, iar primarul îşi ia agoniseala şi dispare în ţările calde. Iar faptul că statul este luat prin surprindere de această sutuaţie dramatică este o notă proastă pentru modul în care înţelege să rezolve problemele reactiv,  după ce îşi produc efecte negative. Dacă nu este in stare sa asigure caldura în şcoli, cum va putea să construiască autostrăzi? Există prefectura, „braţul” lung al executivului în teritoriu, există Consiliul Judeţean, care are pârghii legale şi financiare să rezolve problemele primarilor, acolo unde ele apar şi sunt de maximă urgenţă. Dacă primarul este un incapabil, nu putem abandona 11.000 de copii în ger din incompetenţa primarului. Unde este Parlamentul, de ce nu se face imediat o Comisie de anchetă, care să meargă la faţa locului, să stabilească vinovaţii şi să propună măsuri? Nu este mai importantă viaţa copiilor noştri, comparativ cu morţii din Călăraşi, pentru care s-a luat deja decizia unei  Comisiei de anchetă? Şi în urmă cu  trei săptămâni a fost semnalată problema aceasta. Şi nimeni, Guvern, Parlament, Consiliu Judeţean, cei care au bani pe mână în stare să rezolve problema, n-au mişcat un deget. Elevii protestează, în curând nu se vor mai duce la şcoală, deşi este perioada tezelor, orele pierdute se vor recupera la fuşereală. De pierdut pierde educaţia, care şi aşa este în mare suferinţă în România. Lăsaţi domnilor dezbaterea politică pe banii care ajung la baronii locali! Uitaţi-vă mai întâi la copii ţării, mâine, poimâine le veţi cere votul, şi-şi vor aminti cum i-aţi ţinut în frig la şcoală. Alături de spitalele groazei din Ploieşti, Focşani, avem acum şi şcolile groazei din Târgovişte, Dâmboviţa. Şi iarna e abia la început!

Sursa: Adevarul.ro

 

Proiecte de ţară mediocră

Preşedintele Traian Băsescu a spus că, după intrarea în NATO şi UE, următorul “proiect de ţară” pentru România ar trebui să fie unirea cu Moldova. Dar cu proiectele începute ce facem? Căci, de fapt, toată ţara e un proiect neisprăvit… Ca întotdeauna când spune Traian Băsescu ceva, s-au pornit comentariile. Şi s-au spus de toate: că ar fi sau n-ar fi posibil, că unirea nu e dorită şi de moldoveni, că s-ar uni două ţări sărace şi s-ar duce amândouă în jos (sau, dimpotrivă, că unirea ar crea nişte sinergii în plan economic şi ar lua-o amândouă în sus) etc., etc.  De la înălţimea funcţiei sale, preşedintele lansează pe nepusă masă acest  proiect care i se pare major, dar care sună dogit a ideal de secolul al XIX-lea: vrem să ne întregim neamul şi să ne mândrim din nou cu “România Mare”, chiar dacă suntem rupţi în fund şi cârpiţi în coate pe ambele maluri ale Prutului. Or, în zilele noastre, spre deosebire de secolul al XIX-lea, “neamul, sângele şi graiul” nu mai sunt suficiente pentru a construi un ideal. Mă întreb de ce trebuie să ne agăţăm neapărat de formula asta cam lemnoasă, “proiect de ţară” şi să privim în continuare ţara ca pe ceva abstract şi simbolic, când sunt atâtea lucruri concrete de făcut. Sigur, cuvântul “proiect” e la modă. De la junele vedete care, când filmează un videoclip, zic că “lucrează la un proiect nou” şi până la miniştri şi patroni care anunţă mari investiţii, toată lumea se îmbată la auzul acestui cuvânt. Păi atunci să le numărăm, coane Fănică, e plină ţara de proiecte: de la concursul de desenat autostrăzi până la debirocratizarea instituţiilor statului, de la reforma şcolii până la revizuirea Constituţiei, de la adoptarea politicilor agricole până la creşterea speranţei de viaţă, sunt o groază de lucruri anunţate, croite, începute şi veşnic neisprăvite. O să-mi spuneţi că bat câmpii, căci toate acestea – şi multe altele – nu se ridică la înălţimea unui “proiect de ţară” major, care să mobilizeze energiile neamului, să-i facă pe oameni să viseze, să vibreze din sufleţelul lor de români năpăstuiţi de vitregiile istoriei. Păi tocmai asta e problema! Vrem, care va să zică, o ţară mai mare, cu care să ne mândrim, dar nu ne putem mobiliza pentru a scăpa de corupţie ori pentru a alege în fruntea statului nişte politicieni mai acătării. Vrem “o ţară”, dar nu ştim (şi nici nu învăţăm!) să construim o societate în care să trăim mai bine şi, mai ales, în care să ne simţim împliniţi. E cu totul straniu – şi spune multe despre criza profundă din capetele noastre, mai gravă decât cea din economie – că şi politicienii, şi cetăţenii vibrează patriotic mai degrabă la fluturarea tricolorului decât la proiecte care chiar au şansa de le face viaţa mai bună şi mai demnă. Bunăoară, dacă tot vrem un viitor luminos, de ce nu ne-am propune ca  “proiect de ţară” să avem, peste 20 de ani, cel mai bun sistem educaţional din Europa, mai bun decît în Finlanda ori Danemarca? Nu vi se pare suficient de “înalt” şi de mobilizator? Un sistem educaţional performant ar fi o garanţie pentru o societate mai bună, pentru dezvoltare economică, pentru mai multă coeziune socială şi ar atrage după sine alte schimbări majore. Testele PISA pe 2012, publicate recent, arată că băltim în continuare într-o stare de mediocritate: din 65 de ţări testate, România este pe locul 45 la matematică, pe 50 la lectură şi pe 49 la ştiinţe. 40% dintre elevi se situează sub nivelul 2 (pe o scală de la 1 la 6), ceea ce înseamnă – spun specialiştii în educaţie – că nu pot face raţionamente minimale şi nu au abilităţi de bază, precum citirea şi înţelegerea adecvată a unui text. Cu sau fără fraţii de peste Prut, viitorul ţării arată foarte prost cu un asemenea sistem şcolar. Iar cetăţenii de mâine care nu-şi dezvoltă (măcar) capacitatea de a înţelege un text vor vota în continuare nişte inşi care promit salarii şi pensii mai mari şi care desenează autostrăzile cu carioca pe hartă, dar nu sunt în stare să le şi construiască. Înainte de a anunţa mari proiecte de viitor, preşedintele ar trebui să facă o evaluare a proiectelor anunţate când a fost ales la Cotroceni – de exemplu, reforma instituţiilor statului, debirocratizarea, lupta împotriva corupţiei şi altele. Sau astea nu sunt măreţe, vizionare, istorice? Probabil că nu sunt: nu ne ating la sufleţel, nici nu ne zgândăre lacrima pregătită în colţul ochiului, gata să curgă pentru “neam şi ţară”. Sunt mai degrabă proiecte care ar trebui să ne aducă în situaţia unei ţări şi unei societăţi normale. Asta e situaţia: atâta vreme cât vom continua să visăm la normalitate, va trebui să ne batem capul cu nişte proiecte de ţară mediocră.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Peste 100 de elevi de la Şcoala Goleşti evacuaţi din clasă în urma unei simulări de cutremur

Scopul principal al exerciţiului l-a reprezentat exersarea comportamentului corect în cazul producerii unui cutremur urmat de incendiu. Peste 100 de elevi şi cadre didactice de la Şcoala Gimnazială Goleşti au participat la un exerciţiu de evacuare desfăşurat sub supravegherea reprezentanţilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Anghel Saligny” al judeţului Vrancea. În urma alarmei care s-a efectuat prin intermediul soneriei unităţii de învăţământ, elevii au învăţat cum trebuie să se adăpostească în interiorul sălii de curs pe durata seismului imaginar, după care, au părăsit clădirea în mod organizat, către locul de adunare cunoscut, sub supravegherea profesorilor. Conform scenariului, cadrele didactice au făcut prezenţa, în vederea identificării eventualelor persoane care nu s-au putut evacua şi trebuie salvate. Evacuarea s-a realizat pe terenul de sport din curtea şcolii, iar activitatea s-a încadrat în baremele de timp stabilite. „Reprezentantul I.S.U. Vrancea a purtat apoi o discuţie cu elevii prin care a evidenţiat modul corect de comportare în astfel de situaţii. Astfel, s-a reamintit că orice semnal de alarmă trebuie luat în serios şi că fiecare persoană trebuie să cunoască traseul de evacuare spre exterior din încăperea în care se află. Toate trecerile, coridoarele şi scările care, în caz de pericol, sunt căi de evacuare şi salvare trebuie menţinute libere permanent. Salvarea oamenilor primează stingerii incendiilor. În cazul producerii unor situaţii de urgenţă, se părăseşte încăperea în ordine şi linişte, dar rapid. Nu se iau obiecte personale care ar putea încetini evacuarea, iar cadrul didactic se asigură că nu a rămas nimeni în încăpere. În cazul în care nu se poate efectua evacuarea în condiţii de siguranţă (culoare pline de fum sau diverse obstacole pe căile de evacuare), elevii se vor întoarce în clasă şi se vor poziţiona în dreptul ferestrelor pentru a putea fi observaţi de echipajele de salvatori”, se arată în comunicatul de presă al ISU Vrancea. Această acţiune la care au participat 105 elevi şi 7 cadre didactice a avut ca scop pregătirea personalului didactic pentru a conduce şi organiza evacuarea elevilor într-o situaţie reală, dar şi instruirea elevilor asupra regulilor de comportare atât în timpul unui cutremur, cât şi după producerea lui.

Sursa: Adevarul.ro

 

Ultima evaluare PISA, România la  coadă, Shanghai în fruntea  clasamentului

Nici nu ne aşteptam la altceva, la cum e condus şi evoluează învăţământul nostru. Mulţi scriu şi descriu situaţia din educaţia, dar degeaba. Decidenţii fac urechea surdă, ne consideră adversari sau nepricepuţi şi merg înainte. Cât despre PISA, TIMSS, PIRLS sunt bune pentru ei, pentru capitalişti, nu şi pentru noi, care nu prea ştim ce suntem. Rezultatele ultimei evaluări PISA din 2012, adresată elevilor de 15 ani, făcute publice ieri, 3 decembrie, sunt următoarele: România, locul 45 din 65 la matematică, cu un punctaj de 445, faţă de media de 494 a ţărilor OECD şi faţă de 613, punctajul maxim înregistrat de Shanghai-China. Sub noi se află, ce consolare, Cipru, Bulgaria, Emiratele Arabe Unite, Kazahstan, Thailanda, Chile, Malaezia, Mexic, Muntenegru, Uruguay, Costa Rica, Albania, Brazilia, Argentina, Tunisia, Iordania, Columbia, Qatar, Indonezia şi Peru. Din totalul elevilor români testaţi la matematică, 40,8% au obţinut rezultate slabe şi doar 3,2% rezultate de top. Spre comparaţie, în Shanghai 3,8% au fost rezultate slabe şi 55,4% rezultate de top. Dar cum se poate, că la admiterea la liceu, în România, 61% aveau medii între 8 şi 10? Cineva minte, ghici ciupercă cine! Situaţia e chiar mai proastă la lectură, unde România ocupa locul 50 din 65, cu un punctaj de 438 faţă de media OECD de 496, iar la ştiinţe locul 49 din 65, cu un punctaj de 439, faţă de media de 501. Greşea comisia prezidenţială condusă de Mircea Miclea, când spunea că „învăţământul nostru este ineficient, irelevant, inechitabil şi de slabă calitate?”. Nu greşea, deşi a fost catalogat în fel şi chip pentru această afirmaţie Situaţia prezentată nu e de ieri de azi, ci din 2000, de când au început evaluările internaţionale. Timp suficient, 14 ani, să se iniţieze măsuri de remediere. Un pas înainte s-a făcut, prin Legea Educaţiei Naţionale, promovată prin asumarea răspunderii de către guvernul Boc, şi care urma să intre în vigoare etapizat, în următorii 4 ani. Din păcate, a fost măcelărită de către actuala putere, aşa că nu mai ştie nimeni ce s-a ales de ea, cât mai e în vigoare şi cât nu. Dar de ce s-a ajuns în situaţia aceasta? Politica educaţională de după anul 2000 a fost dominată de o adevărată conspiraţie împotriva educaţiei: majoritatea elevilor, dacă nu chiar toţi, au fost împinşi pe ruta liceală, directă sau progresivă, să treacă printr-un bacalaureat fraudat ca apoi să cotizeze la fabricile de diplome universitare. Situaţia descrisă a fost indirect confirmată de către Mihail Hârdău, fost ministru al educaţiei, care declara public, cu subiect şi predicat: „Universitatea Spiru Haret şi alte universităţi controlează Ministerul Educaţiei şi Parlamentul României” – Mihail Hardău. Mai clar de atât nu se poate. Dar ce au în plus ţările care s-au plasat în fruntea clasamentului PISA? – Mai multe trasee educaţionale, din care elevii îşi aleg pe cel care se potriveşte cel mai bine datelor personale, aspiraţiilor, talentelor şi înclinaţiilor proprii. Noi avem doar un singur traseu, de la primar la bacalaureat, care presupune la un moment dat şi integrale, derivate, fizică cuantică, teorie şi critică literară, etc., pe care nu toţi elevii au resurse să le înţeleagă. – Un curriculum care să se bazeze pe cei patru piloni, „a învăţa să ştii, să faci, să fii, să trăim împreună”, cu patru dimensiuni: conceptual teoretică, aplicativă, interdisciplinară, generatoare de învăţare continuă”. Curriculumul nostru se bazează doar pe pilonul „să ştii” şi are doar dimensiunea conceptual teoretică. Cum nu toţi elevii au resurse intelectuală de această natură, iată explicaţia eşecului masiv constatat la Bacalaureat, şi de care nimeni nu se sinchiseşte. – Un corp profesoral mai bine pregătit, cu sarcini şi obiective precise, motivat/sancţionat salarial pentru îndeplinirea/neîndeplinirea  sarcinilor. La noi, educaţia este locul în care nimeni nu dă socoteală de nimic. – Arhitectura instituţională şi curriculară este strict legată de piaţă muncii. La noi există o prăpastie între piaţa muncii şi şcoală, abia de doi ani s-a reînfiinţat şcoala profesională, desfiinţată de Ecaterina Andronescu în 2003,  ţinută de către actuala putere  într-un anonimat absolut. Grav este faptul că pe educaţie şi formare profesională se bazează piaţa muncii, care este fundamentul unei economiii competitive şi atractive în ochii investitorilor. Cum baza eşafodului nu prea există, avem explicaţia eşecului economiei noastre în a atrage investiţii de mare anvergură. Fără meseriaşi care să răspundă pretenţiilor patronilor, circa 80% din piaţa muncii, n-o să avem investiţii nici în următorii 100 de ani. Culmea e că toate aceste lucruri se spun şi se scriu de ani buni, dar nu le ia nimeni în seamă. Pentru că interesele fabricilor de diplome universitare, de la care îşi trăgeau salarii parlamentari şi decidenţi politici în soarta educaţiei, au fost şi sunt mai presus de interesele economiei, de interesele majorităţii cetăţenilor din ţara noastră. I-am tot rotit la guvernare pe unii şi pe alţii şi toţi au făcut la fel, până la reforma lui Daniel Funeriu, care şi ea a fost blocată de actuala guvernare. Legătura între clasamentul PISA şi ţări cu prosperitate economică şi realizări tehnologice este evidentă. Shanghai-China, este polul dezvoltării economice şi tehnologice chineze. Şi este în fruntea clasamentului PISA. Coreea de Sud, Japonia, Singapore, Elveţia, Olanda, Finlanda, Canada, Polonia, ocupă locuri de frunte în clasamentul PISA, precum şi în clasamente care ilustrează dezvoltarea lor economică şi tehnologică. Aşa că discuţia despre ce sistem e mai bun, este penibilă. Mai bun, prin prisma nivelului de trai şi standardelor economice, care alt criteriu e mai bun? Atâta timp cât interesele proprii ale politicienilor, ale fabricilor de diplome universitare, vor prevala în decizia privind politicile educaţionale naţionale, vom fi tot la coada clasamentelor de tip PISA. Şi la coada clasamentelor privind nivelul de trai, dezvoltarea economică şi tehnologică.

Sursa; Adevarul.ro

 

Remus Pricopie: „Solicit primarului din municipiul Târgovişte să-şi facă treaba”

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a declarat astăzi că situaţia unităţilor de învăţământ din Târgovişte, în care elevii şi profesorii îngheaţă în clase, este rezultatul abordării iresponsabile a primarului. Ministrul Educaţiei a solicitat edilului să găsească de urgenţă soluţii pentru ca toate unităţile de învăţământ să fie încălzite şi a atras atenţia că sănătatea copiilor şi a profesorilor este pusă în pericol. „Situaţia din municipiul Târgovişte, în care 18 unităţi de învăţământ, unde se află 11.000 de copii şi 700 de cadre didactice, îşi desfăşoară activitatea în ger, la temperaturi care rareori depăşesc 10 grade Celsius, este rezultatul abordării iresponsabile a unui primar care îşi bate joc de comunitatea care l-a ales. Este un caz nu doar excepţional, ci profund anormal, care ar trebui să intre imediat în atenţia organelor de anchetă.  Solicit primarului din municipiul Târgovişte, care are atribuţii directe în domeniu, să renunţe la această abordare iresponsabilă, să-şi facă treaba şi să găsească de urgenţă soluţii pentru ca toate unităţile de învăţământ să fie încălzite, iar activitatea didactică să se desfăşoare în condiţii de siguranţă pentru elevi şi profesori.  Faptul că elevii şi profesorii îngheaţă de frig arată că primarul din localitate nu şi-a făcut treaba. Despre problemele sistemului de termoficare din oraş se ştia de multă vreme, iar Inspectoratul Şcolar General din Dâmboviţa a făcut nenumărate demersuri pentru a atrage atenţia autorităţilor locale asupra riscurilor existente. Vorbim nu doar despre desfăşurarea în bune condiţii a procesului educaţional, ci şi despre sănătatea copiilor şi a profesorilor”, a scris ministrul pe pagina edu.ro.

Inspectoratul Şcolar Judeţean a cerut suspendarea orelor de curs în şcolile care nu au căldură   Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Dâmboviţa a solicitat Ministerului Educaţiei suspendarea orelor de curs în şcolile din Târgovişte la care nu s-a finalizat montarea centralelor termice, până când sistemul de încălzire va fi funcţional, scrie Agerpres. Conducerea Inspectoratului a anunţat că în şcolile cu clase I-IV ar trebui suspendate orele, iar în celelalte ar putea să fie micşorate orele de curs la 35 de minute.   În această situaţie sunt 17 şcoli şi licee din Târgovişte, în care montarea centralelor termice nu s-a realizat, termenul de finalizare fiind în luna ianuarie.   Inspectorul şcolar general adjunct al ISJ Dâmboviţa, Ovidiu Basceanu, a declarat pentru Agerpres că a fost informat Ministerul Educaţiei Naţionale cu privire la această situaţie şi se aşteaptă decizia acestuia. „Am avut o şedinţa cu cei 17 directori de şcoli, opt de la gimnaziu şi nouă de la licee, unde nu se furnizează căldură din cauza că nu s-a finalizat montarea centralelor şi le-am comunicat datele ferme pe care le am din discuţiile cu reprezentanţii primăriei. Avem de la primărie o adresă oficială cu termene. Ce am făcut noi, am informat ministerul cu privire la acesta situaţie”, a spus Basceanu.   Aceasta a precizat că „în funcţie de evoluţia vremii din următoarele zile, mergem până la soluţia extremă să suspendăm cursurile şi să recuperăm materia pe parcursul anului şcolar sau chiar în vacanţă. Aşteptăm o decizie din partea ministerului. Dacă nu, o să luăm noi o decizie punctual pe fiecare şcoală, pentru că sunt şcoli, cum ar fi de exemplu Şcoală 3 sau Şcoală 5, care au fost reabilitate termic, iar acolo temperatură este suportabilă, sunt câteva grade mai mult decât în alte şcoli care nu sunt reabilitate termic. În funcţie de ce ne vor comunică şi directorii de şcoli, vom luă o decizie mergând până la suspendarea cursurilor”, a mai spus Băsceanu.   În clasele fără încălzire au fost puse radiatoare electrice sau aeroterme, însă acestea nu fac faţă şi sunt cazuri în care trebuie folosite alternativ în clase din cauza faptului că sistemul electric al şcolii se supraîncărca şi cedează.   Inspectorul şcolar general adjunct al ISJ Dâmboviţa a declarat că în cazul în care părinţii nu vor să mai trimită copiii la şcoală din cauza frigului din clase, absentele vor fi motivate.  Situaţia din Târgovişte este generată de intrarea în insolvenţă a Termică, astfel că societatea nu mai furnizează niciun fel de serviciu din luna mai a acestui an. Conducerea Primăriei Târgovişte a venit de anul trecut cu o propunere de montare de centrale în şcoli, blocuri ANL şi sociale, precum şi în unele clădiri ale instituţiilor publice, însă a fost respinsă propunerea de consiliul local, pe motiv că ar costa prea mult, scrie Agerpres.  Consiliul Local Targoviste a luat decizia montarii centralelor termice abia in luna octombrie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Elevii români sunt mediocri. O spun rezultatele testelor international

România s-a plasat pe locul 45 în rândul celor 65 de țări participante la testările PISA (țări OECD și partenere), desfășurate în 2012, așa cum o arată Raportul emis marți de Secretariatul pentru educație al OECD, la Paris, informează Ministerul Educației. În acest fel, România a reușit să înregistreze un progres, comparativ cu anul 2009, când se plasa pe locul 49 din 65, și față de anul 2006, când ocupa locul 47 în rândul celor 57 de țări testate. Scorul mediu înregistrat de elevii români la ciclul de testare PISA 2012 este următorul: 445 puncte de scor la Matematică, 438 puncte de scor la Citire/Lectură și 439 puncte de scor la Științe. Comparativ, media țărilor OECD este de 494 puncte la Matematică, 496 la Citire /Lectură și 501 la Științe.  Alături de Bulgaria și de Franța, România face parte din grupul de țări în care, în perioada 2000-2012, diferențele de gen în performanța la Citire/Lectură s-au modificat cu mai mult de 15 puncte de scor în favoarea fetelor. La Matematică, rezultatele elevilor români sunt comparabile cu cele ale elevilor din state precum Turcia, Cipru, Thailanda, Emiratele Arabe Unite, Bulgaria și Chile. Performanțele elevilor români sunt mai bune decât ale elevilor din Malaezia, Muntenegru, Costa Rica, Kazahstan, Mexic, Uruguay, Brazilia, Tunisia, Iordania sau Argentina. Ne întrec, în limite de scor sub media țărilor OECD, elevi din țări precum Serbia, Grecia, Federația Rusă, Israel, Croația, Republica Slovacia, Lituania, Ungaria, Letonia și Italia. La Citire/Lectură, rezultatele elevilor români sunt comparabile cu ale elevilor din țări precum Serbia, Emiratele Arabe Unite, Chile, Thailanda, Costa Rica și Bulgaria. Performanțe mai bune, dar sub media țărilor OECD, au țări precum Cipru, Republica Slovacia, Federația Rusă, Turcia, Grecia, Lituania, Slovenia, Islanda, Suedia și Croația. Sub performanțele elevilor români se situează elevii din Mexic, Muntenegru, Uruguay, Brazilia, Tunisia, Columbia, Iordania, Malaezia, Indonezia și Argentina. În luna martie 2012, Centrul Național de Evaluare și Examinare a administrat testarea elevilor de 15 ani din cadrul Programului internațional din domeniul educației dezvoltat de OECD – PISA 2012. Pentru testare au fost eșantionați să participe 5.250 de elevi de 15 ani, cuprinși în gimnaziu și în liceu, câte 35 de elevi aflați în 178 de școli din 40 de județe ale țării, precum și din municipiul București. Școlile au fost selectate de către Consorțiul PISA, conform proce¬durilor de eșantionare internaționale, iar elevii au fost selectați aleatoriu, cu ajutorul unui program informatic dedicat, astfel încât să alcătuiască, conform cerințelor acestui studiu comparativ internațional, un eșantion național repre¬zentativ pentru rețeaua noastră școlară. La nivel internațional, la PISA 2012 au participat 65 de țări OECD și țări partenere. Implementarea proiectului a implicat două etape obligatorii – pre-testarea, desfășurată în martie 2011, și testarea propriu-zisă, alcătuind împreună un ciclu de testare. La PISA 2012, domeniul principal al evaluării a fost Matematica, iar domeniile secundare au fost Științele și Citirea/Lectura. Standardele tehnice PISA impun ca administrarea instrumentelor de evaluare să fie complet externă școlilor participante, realizată de administratori de test formați la nivel național, pe baza unui manual de proceduri.

Sursa: Curentul.ro

 

Studiu: Învățământul special este mai bun pentru copiii cu dizabilități decât cel de masă

Învățământul special este mult mai adecvat pentru copii cu dizabilități decât cel de masă, arată un studiu realizat la nivel național de către „Departamentul de Psihopedagogie Specială“ din cadrul Facultății de Psihologie a Universității ‘Babeș-Bolyai’, citat de Agerpres. Potrivit directorului acestui departament, Adrian Roșan, care a fost și coordonatorul cercetării, studiul a fost realizat în contextual în care un grup de ONG-uri a inițiat un proiect legislativ care vizează desființarea învățământului special. „Am realizat un studiu intitulat «Cartea albă a psihopedagogiei speciale», care și-a propus identificarea opiniilor specialiștilor și a părinților copiilor cu dizabilități, privind învățământul special și de masă — unde ar fi mai bine pentru acești copii să învețe. Concluziile studiului spun foarte clar că  învățământul special este mai adecvat nevoilor copiilor cu dizabilități decât cel de masă“, a spus Roșan. De asemenea, studiul relevă că integrarea copiilor cu dizabilități în învățământul de masă este bine să se facă în măsura în care este posibil. Roșan a mai spus că, în prezent, majoritatea copiilor cu dizabilități învață în școli special, iar scopul studiului a fost acela de a arăta, prin metode științifice, ce este mai bine pentru copiii cu nevoi speciale. Cercetarea psihopedagogilor din cadrul Facultății de Psihologie a UBB a fost realizată în decurs de trei luni, din septembrie până în noiembrie, pe 831 de elevi, profesori, părinți și psihologi, din 35 de județe. Potrivit datelor Agenției Naționale a Persoanelor cu Handicap, în România trăiesc peste 60.000 de copii care prezintă diferite forme de handicap, respectiv psihic, somatic, auditiv, vizual, mental sau alte forme. Dintre aceștia, jumătate, respectiv peste 30.000, au o formă gravă de handicap. Restul copiilor au forme de handicap în diverse grade, categorisite cu „accentuat“, „mediu“ și „ușor“.

Sursa: Curentul.ro

 

Laborator de robotică pentru elevi unic în țară, inaugurat la Cluj

O școală din Cluj a găsit o modalitate inedită de a stimula interesul copiilor pentru științe exacte: a înființat un laborator de robotică, potrivit rfi.ro. Elevii pot, astfel, să învețe distrându-se. Acest laborator este deschis și elevilor altor școli din oraș. Profesorul Sergiu Dârjan, unul dintre coordonatorii copiilor din echipa de robotică spune că succesul în robotică duce la un succes la mai mare, în matematică, fizică, chimie, biologie, pentru că folosește aceleași procedee de gândire. Ideea înființării unui laborator de robotică aparține unuia dintre părinții elevilor din Transylvania College din Cluj. Genoveva Hossu nu a fost doar inițiatoarea proiectului, ci a strâns și mare parte din fondurile necesare dotării unui laborator de robotică. De fapt, totul a pornit de la bunicul ei, prof. univ. dr. Andrei Albu, care a fost unul dintre fondatorii Universității Tehnice din Cluj și părinte al roboticii din Cluj. Elevii care fac parte din echipa de robotică a Transilvania College au avut ocazia, săptămâna trecută, să își arate îndemânarea în construirea și mânuirea roboților la un concurs internațional care a avut loc la Debrecen. La concursul de robotică, toată munca a fost depusă de elevi, care nu au avut voie să fie ajutați de adulți. Clujenii au luat locul 4 la concurs. Laboratorul de robotică este deschis și elevilor altor școli din oraș care se pot înscrie în programele de after school.

Sursa: Curentul.ro

 

Remus Pricopie: Situatia din Targoviste, unde 11.000 de copii invata in ger in scoli fara incalzire, ar trebui sa intre imediat in atentia organelor de ancheta

Ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, a declarat astazi, 4 decembrie, ca situatia scolilor din Targoviste, in care elevii si profesorii ingheata in clase, este rezultatul „abordarii iresponsabile a primarului”. „Este un caz nu doar exceptional, ci profund anormal, care ar trebui sa intre imediat in atentia organelor de ancheta”, sustine ministrul intr-un comunicat remis HotNews.ro. Declaratiile ministrului vin dupa ce Inspectoratul Scolar Judetean Dambovita a solicitat suspendarea orelor de curs in mai multe scoli si licee din Targoviste care nu au caldura.  „Situatia din municipiul Targoviste, in care 18 unitati de invatamant, unde se afla 11.000 de copii si 700 de cadre didactice, isi desfasoara activitatea in ger, la temperaturi care rareori depasesc 10 grade Celsius, este rezultatul abordarii iresponsabile a unui primar care isi bate joc de comunitatea care l-a ales. Este un caz nu doar exceptional, ci profund anormal, care ar trebui sa intre imediat in atentia organelor de ancheta”, a declarat ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, potrivit unui comunicat de presa remis HotNews.ro. Ministrul ii solicita public „primarului din municipiul Targoviste, care are atributii directe in domeniu, sa renunte la aceasta abordare iresponsabila, sa-si faca treaba si sa gaseasca de urgenta solutii pentru ca toate unitatile de invatamant sa fie incalzite, iar activitatea didactica sa se desfasoare in conditii de siguranta pentru elevi si profesori”. „Faptul ca elevii si profesorii ingheata de frig arata ca primarul din localitate nu si-a facut treaba. Despre problemele sistemului de termoficare din oras se stia de multa vreme, iar Inspectoratul Scolar General din Dambovita a facut nenumarate demersuri pentru a atrage atentia autoritatilor locale asupra riscurilor existente. Vorbim nu doar despre desfasurarea in bune conditii a procesului educational, ci si despre sanatatea copiilor si a profesorilor”, a precizat Remus Pricopie.  Inspectoratul Scolar Judetean a cerut suspendarea orelor de curs in scolile care nu au caldura Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Dambovita a solicitat Ministerului Educatiei suspendarea orelor de curs in scolile din Targoviste la care nu s-a finalizat montarea centralelor termice, pana cand sistemul de incalzire va fi functional, scrie Agerpres. Conducerea Inspectoratului a anuntat ca in scolile cu clase I-IV ar trebui suspendate orele, iar in celelalte ar putea sa fie micsorate orele de curs la 35 de minute. In aceasta situatie sunt 17 scoli si licee din Targoviste, in care montarea centralelor termice nu s-a realizat, termenul de finalizare fiind in luna ianuarie. Inspectorul scolar general adjunct al ISJ Dambovita, Ovidiu Basceanu, a declarat pentru Agerpres ca a fost informat Ministerul Educatiei Nationale cu privire la aceasta situatie si se asteapta decizia acestuia. „Am avut o sedinta cu cei 17 directori de scoli, opt de la gimnaziu si noua de la licee, unde nu se furnizeaza caldura din cauza ca nu s-a finalizat montarea centralelor si le-am comunicat datele ferme pe care le am din discutiile cu reprezentantii primariei. Avem de la primarie o adresa oficiala cu termene. Ce am facut noi, am informat ministerul cu privire la acesta situatie”, a spus Basceanu. Aceasta a precizat ca „in functie de evolutia vremii din urmatoarele zile, mergem pana la solutia extrema sa suspendam cursurile si sa recuperam materia pe parcursul anului scolar sau chiar in vacanta. Asteptam o decizie din partea ministerului. Daca nu, o sa luam noi o decizie punctual pe fiecare scoala, pentru ca sunt scoli, cum ar fi de exemplu Scoala 3 sau Scoala 5, care au fost reabilitate termic, iar acolo temperatura este suportabila, sunt cateva grade mai mult decat in alte scoli care nu sunt reabilitate termic. In functie de ce ne vor comunica si directorii de scoli, vom lua o decizie mergand pana la suspendarea cursurilor”. In clasele fara incalzire au fost puse radiatoare electrice sau aeroterme, insa acestea nu fac fata si sunt cazuri in care trebuie folosite alternativ in clase din cauza faptului ca sistemul electric al scolii se supraincarca si cedeaza, noteaza Agerpres. Inspectorul scolar general adjunct al ISJ Dambovita a declarat ca in cazul in care parintii nu vor sa mai trimita copiii la scoala din cauza frigului din clase, absentele vor fi motivate. Oficialul a precizat ca o situatie similara este si la o gradinita unde termenul pentru montarea centralei este luna ianuarie. „Acolo a fost anulata licitatia, s-a reluat procedura. Din cate stiu eu acolo deja parintii nu isi mai trimit copiii la gradinita, decat foarte putini”, a afirmat Basceanu. Situatia din Targoviste este generata de intrarea in insolventa a Termica, astfel ca societatea nu mai furnizeaza niciun fel de serviciu din luna mai a acestui an. Conducerea Primariei Targoviste a venit de anul trecut cu o propunere de montare de centrale in scoli, blocuri ANL si sociale, precum si in unele cladiri ale institutiilor publice, insa a fost respinsa propunerea de consiliul local, pe motiv ca ar costa prea mult, scrie Agerpres. Consiliul Local Targoviste a luat decizia montarii centralelor termice abia in luna octombrie.

Sursa; Hotnews.ro

 

Dezbatere: De ce elevii romani nu sunt motivati sa invete la matematica?

Cum puteti vedea din graficul de mai jos, când vine vorba despre motivatia învatarii la matematica, elevii români raspund cu totul altfel decat ceilalti elevi din lume de aceeasi vârsta. E o diferenta foarte importanta care merita sa fie analizata cu atentie. In ceea ce priveste OCDE, prima explicatie a motivatiei interne sau intrinseci a elevilor (aceea care vine de la ei insisi) pentru a invata matematica depinde de asteptarile pe care le au parintii de la ei. « Elevii ai caror parinti au ambitii inalte in ceea ce-i priveste – care asteapta de la acestia sa obtina o diploma universitara si sa ocupe posturi de responsabilitate dupa terminarea studiilor – au tendinta sa fie mai perseverenti, sa se distinga printr-o motivatie intrinseca mai mare fata de ideea de a invata matematica si sa fie mai increzatori in capacitatea de a rezolva probleme de matematica  decat copiii ai caror parinti nu au asemenea asteptari pentru viitorul copiii lor ; toate acestea in conditii comparabile in ceea ce priveste mediul socioeconomic si performantele academice »  (Principaux résultats de l’Enquête PISA 2012, p. 18) Cum explicati dvs. faptul ca elevii români sunt atât de diferiti in ceea ce priveste motivatia de a invata la matematica ? Suntem totusi tara care a initiat, in 1959, olimpiadele de matematica. De ce elevii români sunt atât de nemotivati ? Va multumeste explicatia din raportul OCDE ? Credeti ca desconsiderarea scolii, despre care s-a spus de multe ori ca « scoate tâmpiti » are sau nu o contributie in demotivarea elevilor pentru a invata ? Isi pot ei spune : « la ce sa mai invat daca tot tâmpit ies cu sau fara scoala » ? P.S. Cu ceva vreme in urma, am participat la o cercetare cu privire la determinantii motivatiei pentru invatare. Am scris, impreuna cu echipa din care faceam parte, mai multe texte  pe aceasta tema. Unul dintre acestea poate fi gasit la adresa urmatoare :http://www.unifr.ch/ipg/assets/files/DocsRechProj/Motivation/Synthese.pdfVoi raspunde cu placere la orice intrebare pe care mi-o veti adresa cu privire la aceasta problematica. Motivatia invatarii este insa un fenomen foarte complex si prefer sa nu pornim discutia de la aspecte teoretice, de specialitate, ci de la modul cum vedeti dvs. , ca parinti sau viitori parinti, aceasta problema.

Sursa: Hotnews.ro

 

Ministrul Educației către primarul din Târgoviște, unde copii învață la 10 grade Celsius: “Este un caz anormal. Să-şi facă treaba!”

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a declarat astăzi că situaţia unităţilor de învăţământ din Târgovişte, în care elevii şi profesorii îngheaţă în clase, este rezultatul abordării iresponsabile a primarului. Ministrul a solicitat edilului să găsească de urgenţă soluţii pentru ca toate unităţile de învăţământ să fie încălzite şi a atras atenţia că sănătatea copiilor şi a profesorilor este pusă în pericol. „Situaţia din municipiul Târgovişte, în care 18 unităţi de învăţământ, unde se află 11.000 de copii şi 700 de cadre didactice, îşi desfăşoară activitatea în ger, la temperaturi care rareori depăşesc 10 grade Celsius, este rezultatul abordării iresponsabile a unui primar care îşi bate joc de comunitatea care l-a ales. Este un caz nu doar excepţional, ci profund anormal, care ar trebui să intre imediat în atenţia organelor de anchetă. Solicit primarului din municipiul Târgovişte, care are atribuţii directe în domeniu, să renunţe la această abordare iresponsabilă, să-şi facă treaba şi să găsească de urgenţă soluţii pentru ca toate unităţile de învăţământ să fie încălzite, iar activitatea didactică să se desfăşoare în condiţii de siguranţă pentru elevi şi profesori. Faptul că elevii şi profesorii îngheaţă de frig arată că primarul din localitate nu şi-a făcut treaba. Despre problemele sistemului de termoficare din oraş se ştia de multă vreme, iar Inspectoratul Şcolar General din Dâmboviţa a făcut nenumărate demersuri pentru a atrage atenţia autorităţilor locale asupra riscurilor existente. Vorbim nu doar despre desfăşurarea în bune condiţii a procesului educaţional, ci şi despre sănătatea copiilor şi a profesorilor.”

Sursa: Evz.ro

 

BANII și AMORUL, motivele pentru care se iau la BĂTAIE cel mai des elevii bucureșteni

Numai anul școlar trecut, în școlile din Capitală s-au întregistrat peste 240 de incidente violente, iar cele mai multe dintre cazuri a fost vorba fie de disputarea supremației asupra unei iubite, fie de furturile telefoanelor mobile. Pentru că anul școlar 2012-2013 a înregistrat cifre-record în materie de incidente violente, poliţiştii bucureșteni de la ordine publică şi proximitate vor sta de vorbă, astăzi, cu elevii şi profesorii din licee despre subiecte precum absenteismul sau bătăile din şcoli. Astfel de activităţi preventive se vor desfăşura în toate cele 420 de şcoli şi licee din Bucureşti. ”În anul şcolar 2012-2013, la nivelul unităţilor de învăţământ din Bucureşti, au avut loc 244 de incidente în interiorul şcolilor şi 45 în proximitatea unităţilor de învăţământ. Din totalul acestora, 253 au fost infracţiuni şi 36 accidentări, agresiuni verbale sau certuri. Ceea ce este foarte important este faptul că nu s-au înregistrat tâlhării sau incidente foarte grave. (…) Una dintre cauze este disputa pentru anumite fete, iar în ceea ce priveşte furturile de telefoane, ele se petrec de obicei în orele de sport, pentru că elevii lasă obiectele fie în clasă, fie la sala de sport. Se încearcă o mobilizare a tuturor profesorilor, pentru că în interior este treaba profesorilor şi a conducerii unităţilor de învăţământ. Avem în vedere modificarea regulamentului de ordine interioară pentru a putea permite acel control corporal sumar făcut de reprezentanţi ai organelor de Poliţie. Avem deja un plan comun semnat şi aprobat de prefect, împreună cu DGPMB, Jandarmeria şi Poliţia Locală de la nivelul Bucureştiului. Deocamdată nu avem cadru legal, bănuiesc că acest lucru se va putea implementa din acest an şcolar”, afirma în urmă cu două luni inspectorul general școlar al Capitalei, Constantin Trăistaru.

Sursa: Evz.ro

 

Cu DROGURILE la școală. Cum s-a dat de gol o fată de 17 ani că are CANABIS în GHIOZDAN

O adolescentă de 17 ani, elevă la Liceul Tehnologic Francisc Neuman din Arad riscă să stea doi ani după gratii pentru că a vrut să pară interesantă în fața colegilor. Polițiștii arădeni care au prins-o pe adolescentă cu plicul de canabis în ghiozdan primiseră acest indiciu chiar de la profesorul de serviciu al școlii, care la rândul său știa de la colegii fetei, scrie realitatea.net. Într-una dintre pauze, adolescenta se lăudase în fața unui grup de elevi cu faptul că a avut curajul să aducă drogurile în școală. La venirea polițiștilor, fata a încercat să scape de ele, dar a fost dată de gol de câțiva martori. Cel mai probabil, aceasta va sta doi ani după gratii. „Minora a fost reţinută pentru a da declaraţii în seara zilei de marţi, iar în cursul zilei de astăzi (n.r. ieri) a fost înregistrat pe numele ei un dosar penal. Din primele cercetări rezultă că tânăra de 17 ani deţinea asupra sa un gram de canabis, substanţă interzisă, pentru consumul propriu. Chiar şi aşa, pedeapsa pentru o asemenea faptă este de închisoare de la şase luni până la doi ani de zile sau, în cel mai fericit caz, amendă penală”, a declarat comisarul-șef Cosmin Popovici, şeful Serviciului de Combatere a Criminalităţii Organizate şi Antidrog Arad (SCCOA). „În fiecare zi depunem eforturi uriaşe, atât conducerea unităţii cât şi personalul didactic, să creăm o imagine bună acestei şcoli. Este trist că un astfel de gest, al unei eleve de clasa a XI-a, care vine din când în când la şcoală, ne pune într-o astfel de situaţie. De 14 ani de când sunt în această unitate de învăţământ nu m-am confruntat cu aşa ceva. Actul de bravură al fetei a luat o amploare nedorită de nimeni. La nivelul unităţii de învăţământ, după ce poliţia va termina ancheta, tânăra riscă exmatricularea”, a declarat Doina Stoica, directoarea Liceului Tehnologic Francisc Neuman.

Sursa: Evz.ro

 

UNIVERSITAR

 

VIDEO 100 de studenţi ai Universităţii din Bucureşti au protestat la Facultatea de Drept. Rectorul UB spune că este pregătit să-şi dea demisia

Protestul studenţilor de la Universitatea din Bucureşti (UB) a început miercuri, în jurul orei 11.00. În jur de 100 de tineri s-au adunat în incinta Facultăţii de Drept şi au protestat cerând demisia Preşedintelui Senatului UB, Vlad Nistor, pentru că sunt ironizaţi şi înlăturaţi de la procesul decizional din universitate. Rectorul UB spune că este pregătit să-şi dea demisia dacă se dovedeşte că nu a administrat corect fondul de burse. UPDATE: Unul dintre studenţi a cerut să se voteze demisia lui Vlad Nistor prin vot secret la şedinţa extraordinară a Senatului UB de miercurea viitoare. ”Sunt de acord, e singurul mod legal, însă nu cred că vor vota să fiu dat afară, nu se va întruni majoritatea”, a declarat Nistor. Pe de altă parte, rectorul UB a spus că ”este gata să-şi dea el demisia”, dacă se dovedeşte că universitatea ar fi administrat prost fondurile de burse, aşa cum reclamă protestatarii. Studenţii consideră că este o atitudine demnă, faptul că este pregătit să-şi dea demisia, însă susţin că nu au cerut demisia acestuia. UPDATE: Nistor a reiterat faptul că nu îşi va da demisia. ”Nu îmi dau demisia tocmai pentru modul în care aţi venit să mi-o cereţi, un mod obraznic. Voi sunteţi doar 25% dintre cei care m-au ales, nu mă puteţi da afară”, le-a transmis acesta studenţilor. Preşedintele Senatului UB a mai spus că rectorul a hotărât ca miercurea viitoare să se întrunească o şedinţă extraordinară a Senatului Universitar. Unul dintre studenţii din sală i-a întrebat pe reprezentanţii conducerii UB de ce nu găsesc soluţii în condiţiile în care susţin că bursele sunt întârziate de Ministerul Educaţiei, de ce nu rezolvă din fonduri proprii, ”aşa cum s-au găsit bani pentru altele”. ”Ar trebui să ne trataţi ca nişte parteneri egali!”, susţin studenţii. Studenţii de la Universitatea din Bucureşti protestează în Facultatea de Drept UPDATE: Rectorul UB, Mircea Dumitru, le-a spus studenţilor că ”au fost plătite integral bursele pentru doctoranzi, iar până pe 20 decembrie vor fi plătite toate bursele restante”. UPDATE: Studenţii au fost chemaţi în sala Aula Magna, pentru a discuta cu Vlad Nistor. Toată sala strigă ”Demisia!”, în timp ce Nistor le vorbeşte protestatarilor. Acesta le-a transmis tinerilor că nu îşi va da demisia şi trebuie găsită o soluţie în interesul universităţii, însă studenţii continuă să scandeze  ”Demisia!”. UPDATE: Protestarii s-au adunat în faţa sălii Aula Magna din interiorul Facultăţii de Drept, aproape de biroul preşedintelui Senatului UB, Vlad Nistor, cu un banner pe care au scris ”DEMISIA”. Deocamdată doar 100, dar la protest sunt aşteptaţi să ajungă în jur de 200-300 de studenţi de la ASUB. Aceştia strigă ”Învăţaţi să număraţi, pe studenţi să-i respectaţi!”, ”Pentru că ne pasă, Nistor pleacă acasă!”, ”Suntem studenţi, acum ne vedeţi?”. Vlad Nistor a declarat că ”poate există şi o motivaţie politică” în protestul tinerilor, care ”poate au fost manipulaţi” în acest sens. Cosmin Cîrciumaru, liderul Asociaţiei Studenţilor din Universitatea Bucureşti (ASUB), susţine că îşi menţin intenţia de a ieşi miercuri în stradî, în ciuda explicaţiilor făcute public marţi de Universitatea din Bucureşti, care susţine că s-a respectat graficul de desfăşurare a procesului de acordare a burselor şi nu se pune problema lipsei consultării studenţilor. Acesta a spus că probabil nu vor fi prezenţi peste 500 de studenţi, câţi şi-au confirmat prezenţa la evenimentul anunţat şi pe Facebook, dar în jur de 300 vor veni la protest. „Din cauza managementului defectuos, Universitatea din Bucureşti (UB) va ‘băga mâna’ din nou în buzunarele studenţilor prin marirea taxelor sau implementarea altora noi. De aceea, miercuri, la ora 11, studenţii vor protesta în faţa biroului lui Vlad Nistor din Facultatea de Drept a Universităţii din Bucureşti”, se arată într-un comunicat ASUB. ”Banii pentru burse au venit la universitate acum aproximativ o lună şi au fost distribuite facultăţilor abia la sfârşitul săptămânii trecute”, a adăugat acesta. În plus, reprezentanţii studenţilor vor să fie luaţi în seamă şi deciziile lor să conteze. Aceştia doresc să fie consideraţi un partener egal de dialog, să nu mai fie ignoraţi atunci când se discută despre nevoile şi necesităţile celor care învaţă la Universitatea din Bucureşti. Studenţii spun că de mai bine de un an sunt ironizaţi de către Preşedintele Senatului şi înlăturaţi de la procesul decizional la nivelul Universităţii, numiţi „preudo-reprezentanţi”. Pe 27 noiembrie, încercările repetate ale studenţilor de a lua cuvântul s-au dovedit în zadar, deoarece Vlad Nistor „a vorbit peste aceştia, i-a întrerupt şi i-a jignit”. Picătura care a umplut paharul ”Ceea de s-a întâmplat miercuri în cadrul şedinţei Senatului universitar a fost picătura care a umplut paharul. Vlad Nistor nu ne lasă să ne spunem punctul de vedere, are o atitudine superioară, inclusiv faţă de profesorii care au un alt punct de vedere. Luptele acestea vor continua şi cu alte persoane din conducerea universităţii”, a explicat Cîrciumaru. În plus, studenţii vor face plângere penală împotriva Preşedintelui Senatului Universităţii din Bucureşti, Vlad Nistor, vor ataca administrativ hotărârile Senatului UB din data de 27 noiembrie şi vor bloca instituţional Universitatea din Bucureşti prin demisii şi boicotări ale alegerilor studenţilor care să împiedice întrunirea Senatului până la demisia lui Vlad Nistor. La solicitarea adevarul.ro, reprezentanţii Universităţii din Bucureşti au declarat că s-a respectat graficul de desfăşurare a procesului de acordare a burselor. Bursele pentru studiile de doctorat au fost deja plătite, iar bursele pentru studiile de licenţă şi master (pentru lunile octombrie şi noiembrie) urmează să fie plătite în prima jumătate a lunii decembrie. De asemenea, în urma discuţiilor pe care conducerea Universităţii din Bucureşti le-a avut cu reprezentanţii studenţilor în cursului zilei de luni, s-a căzut de acord asupra mecanismului de distribuire pe facultăţi şi pe tipuri de burse a fondului alocat de Ministerul Educaţiei. S-a convenit ca o parte din bursele de ajutor social ocazional să fie plătite dintr-un fond de 30 000 lei care va acoperi şi ajutoarele sociale ocazionale ce apar în cursul anului universitar (ajutoare pentru îmbrăcăminte, ajutoare de maternitate, ajutoare pentru cazuri de boală gravă, ajutoare în cazuri de deces etc.), care nu pot fi previzionate la începutul anului universitar, mai spun reprezentanţii UB. Vlad Nistor a mai fost implicat recent într-un scandal făcut public de profesorii de istorie, care îl acuză că, alături de colega lui, Daniela Zaharia, încearcă să transforme Departamentul de Istorie antică, Arheologie şi Istoria Artei într-o Facultate de Studiul Patrimoniului, pe care să o conducă din calitate de decan, şi că ar vrea jumătate din sălile de curs ale Facultăţii de Istorie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Cercetarea clujeană, din nou apreciată. USAMV a luat un premiu de excelenţă

Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca i s-a acordat, ieri, 3 decembrie, un premiu de excelenţă pentru activitatea de cercetare în cadrul Galei Premiilor EduManager.ro, singurul portal românesc dedicat managerilor din educaţie. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a participat marţi, 3 decembrie, la prima ediţie a Galei Premiilor EduManager.ro, unde o universitate din Cluj a fost distinsă cu un premiu pentru excelenţa în cercetare. Este vorba de Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca. Gala Premiilor EduManager.ro a fost organizată de agenţia specializată în comunicare „Oameni şi Companii“ şi portalul naţional EduManager.ro. Potrivit organizatorilor, Gala şi-a propus să evidenţieze eforturile şi profesionalismul celor care lucrează cu rezultate vizibile în domeniul educaţiei, premiile fiind acordate exclusiv în urma opţiunilor exprimate de către vizitatorii portalului EduManager.ro şi de numărul de voturi întrunite. EduManager este singurul portal românesc dedicat informaţiilor pentru managerii din educaţie (rectori, inspectori şcolari, directori de şcoli etc), se arată pe site-ul acestora. Reamintim că recent Facultatea de Matematică şi Informatică din cadrul UBB a fost inclusă în primele 150 de poziţii din Topul Shanghai, iar cercetătorii clujeni de la Facultatea de Chimie au inventat sângele artificial.

Sursa: Adevarul.ro

 

RĂZBOI declarat între două tabere de STUDENȚI: “Este un PROTEST neserios cu TENTĂ politică”

Asociația Studenților din București (ASUB) și Societatea Studenţilor Universităţii Bucureşti (SSUB) sunt la cuțite după ce primii au anunțat că vor declanșa astăzi un protest pentru a cere demisia unui profesor aflat în forurile de conducere ale universității. Membrii SSUB denunță faptul că tabăra adversă încearcă să câștige alegerile pentru Senatul Universității și Consiliile Facultăților doar de dragul unor interese politice. Membrii şi simpatizanţii SSUB spun că nu vor participa la protestul împotriva lui Vlad Nistor, deoarece există suspiciuni că ar fi un protest politic. Mai mult, aceștia cred că intenţia studenţilor senatori de a bloca instituţional ar agrava și mai mult problema bursele şi ale decontărilor întârziate. Cei de la SSUB mai spun că gestul domnului Vlad Nistor, Preşedintele Senatului, de a nu lăsa alegerile studenţeşti în mâna unei singure asociaţii este corect şi cinstit și că membrii ASUB,nu au niciun motiv real să ceară demisia acestuia. „Noi nu am ştiut niciodată de problemele pe care studenţii din Senat le au. Iar ei au ştiut mereu problemele pe care SSUB le are şi nu au făcut nimic, ba chiar în şedinţele de Senat votau mereu împotriva noastră. E prima dată când ei spun aşa ceva. Niciodată nu au oferit informaţii publice despre activitatea lor. Pare puţin tardiv sa protestezi la un an după un aşa-zis abuz pe care aceştia îl invocă. Din manifestul pe care ei l-au postat, înţelegem că scopul şi argumentul acestui protest este demisia lui Vlad Nistor”, afirmă George Velcea, preşedintele SSUB. „Noi am protestat în 2011 foarte serios, am fost printre cei care au iniţiat mişcarea de protest de la Facultatea de Istorie, când ne-am închis în amfiteatru Pârvan şi am cerut bani pentru educaţie, burse, cămine. Acum este un protest neserios cu tentă politică. Despre studenţii noştri senatori sunt multe de zis şi nu de bine. E inadmisibil să nu cunoşti ce este acela un cvorum de şedinţă şi să părăseşti mişeleşte sala când se votează asemenea parlamentarilor care fugeau anul trecut din plen să nu adopte opoziţia vreo lege. Problema e că în Senatul Universităţii din Bucureşti nu e ca în Parlament, ori îi reprezinţi pe studenţi, ori stai acasă şi nu mai pretinzi că îi reprezinţi. E foarte simplu”, a declarat purtătorul de cuvânt al asociaţiei, Sorin Nuţă. SSUB şi-a mobilizat marţi seară toţi membrii şi simpatizanţii să nu participe la protestul organizat de studenţii senatori. Preşedintele SSUB le-a reamintit membrilor săi că foarte multe dintre cererile legitime pe care asociaţia le-a avut, precum problemele cu igiena din sălile de sport, lipsa duşurilor, problemele grave de la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine au fost total ignorate de studenţii senatori.

Sursa; Evz.ro

 

Bătălia politică a ajuns şi în universităţi din Bucureşti

Alegerea reprezentanţilor studenţilor în forurile de conducere ale Universităţii Bucureşti a declanşat un conflict cu tente politice între două asociaţii de profil. Până acum doi ani, Asociaţia Studenţilor din Universitatea Bucureşti (ASUB) deţinea monopolul în privinţa ocupării celor 25% din locurile Senatului Universităţii Bucureşti şi ale Consiliilor facultăţilor. În 2011, a apărut însă Societatea Studenţilor Universităţii Bucureşti (SSUB), ai cărei membri au dorit la rândul lor să candideze. De atunci, cele două structuri poartă un război mocnit pentru putere, care a răbufnit zilele acestea. Miza: funcţii şi cariere „Entitatea asta (n.r. SSUB) nu este reprezentată de studenţi de la noi, ci de către cei din Academia de Studii Economice (ASE), care vor să ajungă în forurile de conducere ale universităţii noastre pentru a câştiga capital de imagine sau pentru a se propulsa în cariera politică”, reclamă Irina Iancu, secretar general ASUB. Miza aprinselor dispute nu ar fi însă „binele studenţilor”. Surse EVZ spun că liderii îşi transformă funcţiile în rampă de lansare în politică, cariera academică şi nu numai. Cei mai vocali sunt remarcaţi şi promovează. Un astfel de exemplu este şi fostul preşedinte ASUB, Luis Lazarus, care, deşi a stat la conducerea asociaţiei doar un an, a intrat în lumina reflectoarelor organizând un miting care a blocat Piaţa Universităţii. Revendicările erau similare celor de astăzi, ASUB cerând, printre altele, ministrului Educaţiei de la acea vreme să nu mai poarte niciun fel de discuţii cu Liga Studenţilor, o „organizaţie care nu reprezintă pe nimeni”. Ameninţări cu demisia, pentru a bloca Senatul Din teama de a nu pierde frâiele puterii, liderii ASUB s-au răzvrătit împotriva profesorului Vlad Nistor, preşedintele Senatului Universităţii Bucureşti. Aceştia îi reproşează dascălului că nu a fost de acord cu modificările aduse de ei la regulamentul de alegere a studenţilor reprezentanţi în Senat şi Consiliile facultăţilor. „La şedinţa de Senat din 27 noiembrie, domnul Vlad Nistor ne-a impus o versiune de regulament cu care nu am fost de acord”, explică preşedintele ASUB, Cosmin Cârciumaru. Acesta a anunţat că, dacă nu se va ajunge la un punct comun cu conducerea universităţii, studenţii „senatori” îşi vor da demisia în masă, pentru a bloca instituţional Senatul. „Aştept studenţii la discuţii” Asociaţia St denţilor din Universitatea Bucureşti va organiza, astăzi, un protest, la ora 11:00, în faţa biroului lui Vlad Nistor. Sunt anunţaţi câteva sute de studenţi. Preşedintele Senatului Universi tăţii din Bucureşti spune că îi aşteaptă pe tineri la discuţii şi neagă că i-ar fi cenzurat în vreun fel în timpul şedinţelor de Senat: „Eu sunt un om direct, nu las pe nimeni să bată câmpii în aceste întâlniri. Mai mult, în ultima şedinţă, am înregistrat un student care a vorbit la nesfârşit, deci nu pot să mă acuze că nu i-am lăsat să se exprime. Cât despre blocarea activităţii Senatului, legea spune că este cvorum când se întrunesc două treimi din toţi membrii, iar ei reprezintă doar un sfert”, adaugă Vlad Nistor.

Sursa: Evz.ro