Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 5.09.2013

http://adevarul.ro/locale/galati/faraapa-scoala-gradinita-cauza-rafuieli-politice-1_52273916c7b855ff56463196/index.html

Fără apă în şcoală şi în grădiniţă din cauza unor răfuieli politice

Şcoala şi grădiniţa din comuna gălăţeană Suhurlui riscă să nu primească autorizaţii sanitare de funcţionare pentru anul şcolar următor din cauza unui conflict între doi primari, care a lăsat comuna fără apă potabilă. Acest lucru s-a întâmplat în urmă cu două luni şi nu s-a remediat nici astăzi.

Cel mai probabil, cei peste 150 de copii de gimnaziu şi câteva zeci de preşcolari vor începe şcoala, pe 16 septembrie, fără apă la grupurile sanitare. Nici măcar intervenţia prefectului nu a rezolvat problema din această localitate în care 95% dintre fântâni au apă cu conţinut foarte ridicat de nitraţi şi nitriţi. 370 dintre cele 463 de spaţii de învăţământ din judeţul Galaţi aveau autorizaţie sanitară de funcţionare. Cele mai mari probleme sunt în continuare în localităţile sărace, unde nu este apă curentă în şcoli.

„Noi sperăm să se rezolve problema până la începutul anului şcolar, dar dacă acest lucru nu se va întâmpla, noi vom începe anul şcolar. Avem fântâni în curtea şcolii, noi până acum câţiva ani nu am avut apă în comună şi şcoala a început fără probleme în fiecare an. Noi nu suntem o comună calamitată”, ne-a declarat  Nela Dimian, directoarea şcolii din Suhurlui.

http://adevarul.ro/locale/ploiesti/orasul-creste-frumos-30000-lei-proiecte-educatie-sanatate-cultura-ploiesti-1_5226f60bc7b855ff5644ab86/index.html

„Oraşul creşte frumos”. 30.000 de lei pentru proiecte de educaţie, sănătate şi cultură în Ploieşti

Fundaţia Comunitară Prahova a lansat fondul „Oraşul creşte frumos”, pe care îl administrează. Vor fi finanţate cu 30.600 de lei trei proiecte, câte unul din domeniul educaţie, sănătate, cultură

Fondul s-a constituit prin organizarea Conferinţei Filantropice „Despre valori-moralitate-demnitate” susţinută de Dan Puric la Ploieşti, în anul 2013, organizată de către Grupul de Iniţiativă pentru Fundaţia Comunitară  Prahova cu scopul de a atrage fonduri pentru iniţiative de dezvoltare a comunităţilor judeţului Prahova.

Admiratorii maestrului Puric, participanţi la conferinţă, au avut posibilitatea de a vota domeniul de dezvoltare către care să fie direcţionate fondurile. În urma voturilor, primele trei domenii dintre alegerile spectatorilor au fost educaţie – 43% din voturi, sănătate – 35%  din voturi şi cultură – 14% .

Obiectivul principal al fondului este de a stimula grupuri de iniţiativă şi organizaţii neguvernamentale din zonele urbane ale judeţului Prahova să dezvolte proiecte care să contribuie la producerea unor schimbări pozitive.

Vor fi finanţate trei proiecte, câte unul din fiecare domeniu: educaţie, sănătate, cultură:

Educaţie – 10.400 lei

Sănătate – 10.200 lei

Cultură – 10.000 lei

În perioada 3 septembrie – 13 octombrie, organizaţiile neguvernamentale şi grupurile de iniţiativă din Prahova pot trimite scrisori de intenţie pentru proiecte în beneficiul comunităţilor prahovene urbane. Un comitet de evaluare format din consultanţi colaboratori, va analiza scrisorile de intenţie, urmând ca rezultatele evaluărilor să fie comunicate în data de 27 octombrie.

Ulterior, comitetul de evaluare va analiza propunerile de finanţare complete (în cazul aplicanţilor ale căror scrisori de intenţie vor primi răspuns pozitiv) iar deciziile de finanţare vor fi comunicate şi publicate în data de 25 noiembrie.

Mai multe informaţii găsiţi şi pe site-ul Fundaţiei Comunitare Prahova, www.fundatiacomunitaraprahova.ro.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/bacalaureat-2013-sesiunea-de-toamna-rezultatele-finale-vor-fi-afisate-azi-1055854.html

Bacalaureat 2013. Sesiunea de toamnă: rezultatele finale vor fi afișate azi

Azi vor fi făcute publice rezultatele finale la cea de-a doua sesiune a Bacalaureatului, după soluţionarea contestaţiilor.

În total au fost depuse 18.555 de contestaţii au fost la probele scrise ale examenului de Bacalaureat 2013, sesiunea august – septembrie, iar cele mai multe dintre acestea au vizat proba scrisă de Limba şi literatura română – 6.860.

La proba la alegere a profilului şi specializării s-au înregistrat 6.426 de contestaţii (3.258 la Anatomie, 1.548 la Geografie, 841 la Biologie, 298 la Fizică, 292 la Chimie, 66 la Informatică, 38 la Logică, 29 la Psihologie, 24 la Sociologie, 23 la Economie şi 9 la Filosofie), iar la proba obligatorie a profilului – 5.187 de contestaţii, dintre care 4.523 la Matematică şi 664 la Istorie.

Pentru proba scrisă la Limba şi literatura maternă au fost depuse 82 de contestaţii, dintre care 74 la Limba şi literatura maghiară, respectiv 8 la Limba şi literatura germană.

Promovabilitatea la sesiunea a doua a examenului de Bacalaureat înainte de rezolvarea contestaţiilor este 20,36%. 14.751 dintre candidaţi au obţinut media necesară promovării examenului (cel puţin 6), majoritatea dintre aceştia (8.985) având medii între 6 şi 6,49.

Procentul cel mai ridicat de promovare s-a înregistrat în judeţul Arad (35,9%), în timp ce procentul cel mai scăzut în judeţul Ilfov (9,8%).

http://www.evz.ro/detalii/stiri/1055792.html

Înscrierea la şcoală, faza disputelor pe învăţători

Copiii cu părinţi „descurcăreţi” au şanse mai mari decât ceilalţi să nimerească, din toamnă, pe mâna unui învăţător cu reputaţie bună.

Teoretic, înscrierile la clasa pregătitoare şi clasa I s-au finalizat în majoritatea şcolilor din ţară. Practic, jocurile de culise sunt în toi, selecţia elevilor având loc mai mult pe baza simpatiilor.

Tradiţia listelor interne

O situaţie discriminatorie, pe care reprezentanţii inspectoratelor o pun pe seama ambiguităţii legii. „Am cerut ca fetiţa mea să fie repartizată la o anumită învăţătoare, cu mai multă experienţă. Am înţeles că doamna respectivă îşi alege singură elevii”, povesteşte o mămică din sectorul 5. Directorii dau asigurări că această practică nu va deveni o normă.

„Nu e nimic rău, atâta vreme cât nu se sare calul”, spune Gabriel Silvăşanu, director la Şcoala Nr. 280 din Capitală, una din cele mai cerute din sectorul 5. Pe de altă parte, Marian Banu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Bucureşti, admite că legea nu interzice criteriile subiective de selecţie. Situaţii asemănătoare se întâlnesc şi la clasa I, unde multe clase se fac şi desfac în acest moment.

„La cea mai cerută profesoară, am înţeles că locurile sunt ocupate din martie, iar rezervarea ar fi 300 de euro”, ne-a povestit mama unui băieţel care învaţă în sectorul 3.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/ce-a-patit-o-profesoara-care-a-indraznit-sa-lase-un-elev-repetent-1055769.html

Ce a păţit o profesoară din Iaşi care a îndrăznit să lase un elev repetent

Pentru că nu a fost în stare să treacă de corijenţă nici măcar în toamnă, un elev de 13 ani a încercat să-şi facă dreptate singur.

Adolescentul este elev la Şcoala Gimnazială „Marin Sorescu” din cartierul ieşean Palas. El s-a enervat peste măsură pentru că profesoara nu a vrut să-i dea notă de trecere la examen lăsându-l repetent, scrie replicaonline.ro.

Elevul a ieşit din clasă ameninţându-şi profesoara.

La terminarea examenului, cadrul didactic a plecat spre casă. În parcare şi-a găsit maşina zgâriată şi cu un geam spart şi a sunat la poliţie.

În urma anchetei desfăşurate de poliţie, elevul a recunoscut că vina îi aparţine şi că a făcut acest gest din răzbunare. Adolescentul este cercetat acum în stare de libertate.
http://www.gandul.info/stiri/rezultate-finale-bac-2013-ministerul-educatiei-publica-notele-finale-de-la-bacalureat-2013-11293360

REZULTATE FINALE BAC 2013. Ministerul Educaţiei publică notele finale de la BACALUREAT 2013

REZULTATE FINALE BAC 2013.  Absolvenţii claselor a XII-a care au susţinut examenul de BACALAUREAT în sesiunea din toamnă află joi REZULTATE FINALE BAC 2013, în urma contestaţiilor.

Gândul publică  REZULTATE FINALE BAC 2013 sesiunea toamnă imediat ce Ministerul Educaţiei le va publica. Absolvenţii claselor a XII-a care au susţinut examenul de BACALAUREAT în sesiunea din toamnă pot afla  REZULTATE FINALE BAC 2013 de pe EDU. RO.

Înainte de contestaţii, 20,36% dintre candidaţii care au susţinut examenul de Bacalaureat 2013, sesiunea de toamnă, au obţinut medie de promovare. Datele de la Ministerul Educaţiei arată că 14.751 dintre candidaţi, respectiv 20,36%, au obţinut media  6 necesară promovării examenului.  Majoritatea candidaţilor (8.985) a promovat Bacalaureatul cu medii între 6 şi 6,49. Nici unul dintre candidaţi nu a obţinut media 10.

Cel mai mare procent  de promovare s-a înregistrat în judeţul Arad (35,9%), în timp ce procentul cel mai scăzut s-a înregistrat în judeţul Ilfov (9,8%).

Din totalul de 88.090 de candidaţi înscrişi în sesiunea de toamnă a Bacalaureatului 2013, s-au prezentat 72.462 de candidaţi, iar 317 dintre aceştia au fost eliminaţi din sălile de examen, deoarece au fost surprinşi copiind.

Comparativ cu anul 2012, când procentul de promovare a fost, pentru aceeaşi sesiune, de 25,49%, în acest an se constată o scădere cu 5 puncte procentuale.

REZULTATE FINALE BAC 2013 sunt aşteptate de elevii care au depus cereri de recorectare a lucrărilor. În această sesiune, numărul contestaţiilor la BAC 2013 a fost de 18.555, potrivit Ministerului Educaţiei.

Cele mai multe dintre cererile de reverificare au fost depuse pentru  proba scrisă de Limba şi literatura română – 6.860.

La proba obligatorie a profilului, au fost înregistrate 5.187 de contestaţii, dintre care 4.523 la Matematică şi 664 la Istorie.

Pentru proba scrisă la Limba şi literatura maternă au fost depuse 82 de contestaţii, dintre care 74 la Limba şi literatura maghiară, respectiv 8 la Limba şi literatura germană.

La proba la alegere din profilul şi specializarea urmate la şcoală, susţinută la 10 discipline, s-au înregistrat 6.426 de contestaţii (3.258 la Anatomie, 1.548 la Geografie, 841 la Biologie, 298 la Fizică, 292 la Chimie, 66 la Informatică, 38 la Logică, 29 la Psihologie, 24 la Sociologie, 23 la Economie şi 9 la Filosofie).

http://jurnalul.ro/stiri/observator/rezultate-bac-2013-sesiunea-de-toamna-afla-ce-noua-ai-luat-la-examen-dupa-solutionarea-contestatiilor-650990.html

REZULTATE BAC 2013 – SESIUNEA DE TOAMNĂ: Află ce nouă ai luat la examen, după soluţionarea contestaţiilor

Rezultatele finale la cea de-a doua sesiune a Bacalaureatului, după soluţionarea contestaţiilor, vor fi făcute publice astăzi, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale.
Notele pot fi găsite pe site-ul EDU.RO

Un număr de 18.555 de contestaţii au fost depuse la probele scrise ale examenului de Bacalaureat 2013, sesiunea august – septembrie, iar cele mai multe dintre acestea au vizat proba scrisă de Limba şi literatura română – 6.860.

La proba la alegere a profilului şi specializării s-au înregistrat 6.426 de contestaţii (3.258 la Anatomie, 1.548 la Geografie, 841 la Biologie, 298 la Fizică, 292 la Chimie, 66 la Informatică, 38 la Logică, 29 la Psihologie, 24 la Sociologie, 23 la Economie şi 9 la Filosofie), iar la proba obligatorie a profilului – 5.187 de contestaţii, dintre care 4.523 la Matematică şi 664 la Istorie.

Pentru proba scrisă la Limba şi literatura maternă au fost depuse 82 de contestaţii, dintre care 74 la Limba şi literatura maghiară, respectiv 8 la Limba şi literatura germană.

Promovabilitatea la sesiunea a doua a examenului de Bacalaureat înainte de rezolvarea contestaţiilor este 20,36%, potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale.

Astfel, 14.751 dintre candidaţi au obţinut media necesară promovării examenului (cel puţin 6), majoritatea dintre aceştia (8.985) având medii între 6 şi 6,49. La nivelul ţării, procentul cel mai ridicat de promovare s-a înregistrat în judeţul Arad (35,9%), în timp ce procentul cel mai scăzut în judeţul Ilfov (9,8%).

Din totalul de 88.090 de candidaţi înscrişi în sesiunea de toamnă a Bacalaureatului s-au prezentat 72.462 de candidaţi, iar 317 dintre aceştia au fost eliminaţi din sălile de examen, deoarece au fost prinşi copiind.

Anul trecut, procentul de promovare a fost în sesiunea de toamnă de 25,49%.

CALENDAR ŞCOLAR 2013-2014:

Semestrul I

Cursuri – luni, 16 septembrie 2013 – vineri, 20 decembrie 2013 (În perioada 2 – 10 noiembrie 2013, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă)

Vacanţa de iarnă – sâmbătă, 21 decembrie 2013 – duminică, 5 ianuarie 2014
Cursuri – luni, 6 ianuarie 2014 – vineri, 31 ianuarie 2014

Vacanţa intersemestrială – sâmbătă, 1 februarie 2014 – duminică, 9 februarie 2014

Semestrul al II-lea

Cursuri – luni, 10 februarie 2014 – vineri, 11 aprilie 2014

Vacanţa de primăvară – sâmbătă, 12 aprilie 2014 – marți, 22 aprilie 2014

Cursuri – miercuri, 23 aprilie 2014 – vineri, 20 iunie 2014

Vacanţa de vară – sâmbătă, 21 iunie 2014 – duminică, 14 septembrie 2014

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/scoala/intrare-libera-competitiile-debate-aleforumului-national-dezbatere-1_5227551cc7b855ff5646c1cd/index.html

Intrare liberă la competiţiile de „debate” ale Forumului Naţional de Dezbatere

Înscrierile la meciurile de dezbatere organizate de Forumul Naţional de Dezbateri s-au încheiat în iulie, însă cine doreşte să vadă cum se desfăşoară o astfel de dezbatere poate să asiste la debate-urile academice care se vor desfăşura între 6-9 septembrie la Universitatea Româno-Americană din Bucureşti.

Finala naţională de dezbatere, organizată de Forumul Naţional de Dezbateri Academice pentru elevi, va avea loc pe 9 septembrie, când vor fi desemnaţi cei mai buni elevi-oratori din ţară.

Meciurile de dezbatere care duc la finală au loc în perioada 6-9 septembrie, în intervalul 9:00-20:00, la Universitatea Româno-Americană, iar intrarea este liberă pentru oricine doreşte să asiste să vadă cum se desfăşoară acestea.

Dezbaterile în România

Activitatea de dezbateri în România este coordonată de Asociaţia Română de Dezbateri, Oratorie şi Retorică (ARDOR) şi cuprinde peste 50 de cluburi de dezbateri în 20 de oraşe şi mai mult de 1.000 de elevi şi studenţi sunt implicaţi.

De asemenea în fiecare an sunt organizate în jur de 15-20 de competiţii (în română, engleză sau maghiară, regionale, naţionale sau internaţionale).

Elevii care participă la ele sunt de cele mai multe ori membri ai cluburilor de dezbateri sau beneficiari ai unor proiecte derulate de A.R.D.O.R în parteneriat cu Ministerul Educatiei şi diverse ONG-uri.

Câştigătorii competiţiilor sunt de obicei copiii care citesc în mod regulat The Economist şi Foreign Policy şi care merg aproape în fiecare sâmbătă la şscoala din proprie iniţiativă, precizează ARDOR într-un comunicat de presă.

Ce înseamnă „debate”

Dezbaterile academice sau debate-ul, aşa cum sunt denumite în ţările cu o experienţă îndelungată în acest domeniu (Marea Britanie, Statele Unite, Australia), sunt inspirate din dezbaterile care au loc în parlamentul britanic.

Într-un meci de debate două echipe, Guvernul şi Opoziţia, argumentează în cadrul unor discursuri de 6-8 minute pro şi contra unor teme ‘fierbinţi’ din actualitatea politică sau economică internă şi internatională („Ar trebui ca SUA să intervină militar în Siria”, „Moneda euro ar trebui eliminată” „Pentru China reforma democratică este mai importantă decât creşterea economică”).

Dezbaterile ajută tinerii practicanţi să capete încredere în sine şi să îşi dezvolte abilităţile de argumentare şi prezentare orală, capacitatea de a gândi strategic precum şi abilităţile de analiză şi sinteză.

Sunt una dintre activităţile cele mai apreciate de universităţile internaţionale, majoritatea instituţiilor de învăţământ de top din afară având un club de dezbateri („Debate Society”), astfel încât practicarea debate-ului în mod constant este un avantaj pentru cei care doresc să îţi continue studiile în străinătate.

Atât în cadrul procesului de admitere cât şi pe timpul studiilor se pune accent pe capacitatea individului de a argumenta un punct de vedere şi de a analiza independent subiectele prezentate.

Evaluatorii au fost formaţi şi predau la rândul lor în sisteme de educaţie în care faptul că tinerii îşi argumentează persuasiv un punct de vedere reprezintă o stare de normalitate, nu cazuri fericite.

Opţional de dezbateri în şcoli

Începând cu anul şcolar 2011-2012, Ministerul Educaţiei a aprobat şi un curs opţional de „Dezbatere, Oratorie şi Retorică”, ce poate fi studiat o oră pe săptămână pe durata unui an şcolar, indiferent de profilul liceului.

Dacă şcoala nu ţine acest curs facultativ, tinerii interesaţi de arta dezbaterii se pot înscrie pentru traininguri pe site-ul celor de la Asociaţia Română de Dezbateri, Oratorie şi Retorică (ARDOR).

Mii de elevi şi studenţi au descoperit, în afara cursurilor clasice de la şcoală, pasiunea oratoriei şi rolul ei în conturarea viitorilor lideri ai ţării. Pentru mulţi rămâne însă doar un hobby.

http://adevarul.ro/locale/slatina/zecide-olteni-viseaza-ajunga-grefieri-1_522745b3c7b855ff564671e3/index.html

Zeci de olteni visează să ajungă grefieri

Aproape o sută de absolvenţi ai facultăţilor de Drept din judeţul Olt îşi doresc să îmbrăţişeze o carieră de grefier. Şcoala Naţională de Grefieri a scos la concurs un număr de 120 de posturi. Din numărul total de candidaţi rămaşi în cursă după analizarea dosarelor de înscriere au rămas în cursă 1.374 de persoane din totalul de peste 1.500, dintre care nu mai puţin de 80 provin din judeţul Olt.

Numărul mare de candidaţi înscrişi la examenul pentru ocuparea posturilor vacante de grafieri relevă că nu doar meseriile de judecător sau procuror sunt cele mai căutate în branşă. Astfel, unii dintre licenţiaţii de Drept preferă, mai nou, posturi aferente personalului auxiliar de specialitate, respectiv cele de grefieri. Şcoala Naţională de Grefieri a vacantat în acest an un număr de 120 de locuri – scoase la concurs în aceste zile, dintre care 90 sunt alocate pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instanţele judecătoreşti, iar restul de 30 pentru ocuparea posturilor vacante la parchetele din ţară. Din numărul total de candidaţi care vor participa la examenul propriu-zis, 80 sunt originari din judeţul Olt.

S-au putut înscrie în cursă cetăţenii români cu capacitate deplină de exerciţiu, care nu au antecedente penale sau cazier fiscal şi care se bucură de o bună reputaţie. Examinarea candidaţilor va avea loc în cadrul unei singure probe scrise la patru dintre materiile de bază studiate în timpul facultăţii: drept penal şi procedura penală, dreptul civil si procedura civilă. Rezultatele se vor afişa pe 19 septembrie. Primii 120 de candidaţi care vor obţine cele mai mari note vor urma cursuri la zi – în Bucureşti, pe o perioadă de şase luni, apoi îşi vor vedea visul cu ochii şi vor activa ca grefieri.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/ce-oportunitati-deschid-certificatele-cambridge-1_5226f3b0c7b855ff56449f7f/index.html

Adaugă această persoană în comunitatea ta
și fii la curent cu activitatea sa din site.

Ce oportunităţi deschid certificatele Cambridge?

În fiecare an apar tot noi proiecte internaţionale, prin care tinerii noştri îşi pot lărgi orizolntul, dar trebuie să fie pregătiţi să profite de ele. Cunoaşterea limbilor străine le oferă şanse care îi iau de multe ori prin surprindere.

Fie că este vorba de studii universitare, de programe de voluntariat sau schimburi de experienţă, de cele mai multe ori selecţia participanţilor se face pe internet, după analiza CV-urilor şi a scrisorilor de aplicaţie, aşa că acestea trebuie să cuprindă şi dovada cunoaşterii limbii engleze. Această dovadă se poate face printr-o atestare internaţională, standardizată, recunoscută la nivel mondial. Cele mai cunoscute astfel de certificări sunt examenele IELTS şi Cambridge.

Certificările Cambridge reprezintă o condiţie de admitere în mediile universitare de elită din străinătate şi facilitează înscrierea în proiecte internaţionale de internship şi voluntariat, în programe de studiu, schimburi de experienţă şi proiecte multiculturale, sau pentru obţinerea locurilor de muncă dorite în ţară şi în străinătate. Iar pe lângă faptul că le deschid tinerilor nenumărate oportunităţi, certificările internaţionale echivalează şi proba de limbă străină din cadrul examenului de bacalaureat.

Atât examenele Cambridge, cât şi testul IELTS, sunt compuse din mai multe probe cu structuri bine stabilite: vorbire, gramatica, ascultare şi scris. Chiar dacă cei care vor să susţină examenul au bune cunoştinţe de limba engleză, pentru a obţine nota dorită, este important să cunoască foarte bine formatele de exerciţii din examen. De aceea, este recomandat să participe la un curs de pregătire într-un centru acreditat, unde profesorii ştiu exact cum să le valorifice şi să le structureze cunoştinţele.

Vara aceasta sute de cursanţi ai centrului nostru de pregătire a limbii engleze, Shakespeare School, au obţinut rezultate excepţionale la examenele Cambridge, cu o rată de promovare de 100%: 98% dintre candidaţi au obţinut certificatul dorit, iar 2% au obţinut următorul nivel de certificare Cambridge.  Shakespeare School este centru acreditat de Cambridge  English Language Assessment (ESOL) şi anul acesta a primit titlul de Centru de Platină pentru Pregătirea Examenelor Cambridge.

Suntem foarte mândri de cursanţii noştri şi ne bucurăm că i-am făcut să înveţe cu drag limba engleză şi că au obţinut rezultate atât de bune la examene. Reuşim să fim o mare familie şi cursanţii noştri sunt atât de încântaţi de tot ceea ce facem împreună, încât îşi doresc să dăruiască mai departe cunoştinţele lor de engleză prin proiecte ca „Engleză pentru Viaţă”. Îmi doresc că succesul cursanţilor noştri să încurajeze cât mai mulţi tineri să îşi perfecţioneze limba engleză şi să susţină examene internaţionale.

Odată cu începerea şcolii, ne pregătim şi noi pentru un nou an în care engleza se învaţă cu plăcere. Cursurile de engleză la Shakespeare School vor începe pe 30 septembrie, iar înscrierile se desfăşoară până la 13 septembrie la sediile noastre. Copii, adolescenţi şi tineri care se pregătesc pentru examenele internaţionale, sunt aşteptaţi să ocupe locurile cât mai curând pentru că deja foarte multe dintre ele sunt ocupate de cursanţii anilor trecuţi.

Vă aştept cu drag să intraţi în comunitatea noastră, iar pentru mai multe detalii despre examenele Cambridge, îmi puteţi scrie aici sau la adresa info@shakespeare-school.ro.

PS: Găsiţi mai multe informaţii despre pregătirea pentru examene şi structura lor AICI, pe pagina cursurilor noastre de pregătire, de unde puteţi descărca şi un e-book gratuit cu mai multe detalii despre examenele Cambridge.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013090590620/Social/Universitatea-Babes-Bolyai-are-658-de-locuri-bugetate-si-6494-cu-taxa-la-admitere-in-septembrie.html

Universitatea „Babeș-Bolyai“ are 658 de locuri bugetate și 6.494 cu taxă la admitere, în septembrie

Universitatea „Babeș-Bolyai“ are 658 de locuri bugetate și 6.494 cu taxă la admitere, în septembrie

Un număr de 658 de locuri bugetate și 6.494 de locuri cu taxă la studiile de licență vor fi scoase la concurs de Universitatea „Babeș-Bolyai“ (UBB) din Cluj, pentru sesiunea de admitere din septembrie.

Potrivit unui comunicat transmis, miercuri, de UBB, instituția scoate la concurs peste 600 de locuri bugetate pentru admiterea din toamnă, cele mai multe – o sută – la Facultatea de Istorie și Filozofie.

„Un număr de 658 locuri bugetate și 6.494 de locuri cu taxă, pentru programele de nivel licență, vor fi puse la dispoziția celor care doresc să devină studenți la zi ai UBB în sesiunea de admitere din luna septembrie 2013. Alături de acestea, absolvenții de liceu pot opta și pentru unul dintre cele 2.073 de locuri la învățământul la distanță. Cele mai multe locuri bugetate disponibile la nivel de licență vor fi la Facultatea de Istorie și Filosofie – o sută de locuri bugetate, la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială – 94 de locuri fără taxă, respectiv la Facultatea de Știința și Ingineria Mediului, unde vor fi disponibile 67 de locuri bugetate“, se arată în comunicat.

Reprezentanții UBB adaugă că, în ceea ce privește programul de master, în cadrul sesiunii de admitere din septembrie studenții licențiați pot opta pentru unul dintre cele 604 locuri bugetate, forma de învățământ cu frecvență.
„Începând cu această sesiune de admitere, UBB scoate la concurs și locuri pentru cele 15 noi programe de masterat, acreditate conform Ordinului Ministrului din 13.08.2013“, se mai arată în comunicat.

Cea de-a doua sesiune de admitere la UBB va avea loc în perioada 9 -20 septembrie.
Conducerea UBB anunțase, în luna iulie, că instituția va scoate la concurs, pentru anul universitar 2013-2014, 4.891 de locuri bugetate, aproximativ 10.000 de locuri în regim de taxă și aproximativ 3.000 de locuri pentru învățământ la distanță și învățământ cu frecvență redusă pentru studii universitare de nivel licență.