Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 5.02.2014

PREUNIVERSITAR

 

Senatul respinge acordarea de echipament sportiv elevilor şi bani pentru uniformă şi rechizite

Senatorii au respins, marţi, două iniţiative legislative prin care se propune ca elevii să primească gratuit echipament sportiv complet: pantofi sport, şort, tricou, jambiere, trening, respectiv 600 de lei pentru uniformă şi rechizite, scrie Mediafax. Cele două proiecte urmează să fie dezbătute de Camera Deputaţilor, care este cameră decizională. Potrivit primei iniţiative legislative, din bugetul de stat ar urma să fie achiziţionate la nivel naţional 200 de mii de echipamente sportive, costul acestora ridicându-se la 24 de milioane de euro. Proiectul propune achiziţionarea de echipamente sportive complete – pantofi sport, şort, tricou, jambiere, trening, maiou de partajare, rucsac şi geantă, în valoare de 124 de euro pentru fiecare elev. Echipamentul se achiziţionează de către fiecare unitate şcolară, la începutul anului şcolar, din doi în doi ani. „În cazul în care un elev a beneficiat de acest echipament şi a lipsit nemotivat de la mai mult de un sfert din orele de educaţie fizică ale unui semestru va fi obligat să îl returneze sau să achite contravaloarea lui”, mai prevede proiectul, care îi are ca iniţiatori, printre alţii pe senatorul Alexandru Cordoş (PSD), deputatul Bogdan Ciucă (PC) şi Petru Movilă (ex-PDL). Acordarea tichetelor de rechizite şcolare, respinsă Senatorii au respins, de asemenea, o propunere legislativă privind acordarea tichetelor de rechizite şcolare, avându-i ca iniţiatori pe senatorii Verestoy Attila şi Vegh Alexandru. Potrivit acestui proiect, angajatorii ar urma să acorde personalului tichete pentru achiziţia de rechizite şcolare în valoare de 600 de lei. Aşa cum mai arată proiectul, contravaloarea acestor tichete ar fi dedusă de angajator din sumele datorate către bugetul statului reprezentând impozitul pe veniturile din salarii. Iniţiatorii propun ca aceste tichete să poată fi utilizate doar pentru achiziţionarea de rechizite şcolare, manuale didactice şi uniforme şcolare. Cele două proiecte urmează să fie dezbătute de Camera Deputaţilor, care este Cameră decizională.

Sursa: Adevarul.ro

 

Şcolile din Marea Britanie, deschise pentru copii de la doi ani

Oficialii din Regatul Unit pregătesc modificarea legislaţiei în aşa fel încât copiii să poată merge gratuit la şcoli de la doi ani, în grupe destinate vârstei lor, iar creşele existente să extindă programul de îngrijire pentru a le permite mamelor să muncească mai mult şi fără grija celor mici. Ministrul britanic Liz Truss, care coordonează politicile de îngrijire a copilului, a cerut deja autorităţilor locale extinderea programului de funcţionare a creşelor pe timpul zilei, în paralel cu modificarea legislaţiei în ala fel încât şcolile să poată prelua la rândul lor partea de îngrijire a copiilor de la doi ani în sus, relatează jurnaliştii de la The Guardian. Asta le-ar permite tinerelor mame să-şi poată lua joburi part time, cel puţin, dar va impulsiona şi crearea de centre de îngrijire a celor mici, care ar veni în special în sprijinul copiilor din familiile sărace, care altfel riscă să aibă parte de o educaţie precară o dată ajunşi la vârsta şcolară, în comparaţie cu ceilalţi elevi din medii favorizate. Copiii învaţă să cânte şi să deseneze la şcoală „Şcolile au facilităţi excelente. Aceste servicii ar fi clar adaptate vârstei, iar activităţile desfăşurate cu micuţii de doi ani, cum ar fi cântat, citit poveşti sau colorat, sunt foarte diferite de ceea ce se face cu elevii de şapte ani”, a explicat Truss, citată de Daily Telegraph. „Dacă ai o creşă de şcoală de calitate, copiii care au un dezavantaj faţă de colegii lor mai dezvoltaţi au timp să recupereze acest decalaj până încep efectiv şcoala”, a mai spus oficialul britanic. Deja există câteva astfel de creşe în şcoli care au în grijă copii sub trei ani, iar guvernul din Regat estimează că 40% dintre copiii cu vârsta de doi ani vor intra în programul gratuit de 15 ore de îngrijire pe săptămână. Asta în condiţiile în care aproape două treimi dintre mame spun că nu pot munci mai mult mai ales din cauza costurilor mari pentru îngrijirea copiilor în acest timp. Din 2015, copiii români intră în sistem de la cinci ani Din 2015, grădiniţa va deveni obligatorie de la cinci ani, începând cu grupa mare, iar în cel mult 10 ani învăţământul ar trebui să devină obligatoriu chiar de la vârsta de trei ani, a anunţat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Ministrul a mai spus că, în cel mult 10 ani, învăţământul obligatoriu ar trebui să înceapă de la vârsta de trei ani. „Şcoala îi învaţă să trăiască într-un colectiv. Copiii învaţă unii de la alţii mult mai uşor decât de la un adult. Toate studiile ne arată că un copil cu 2-3 ani de grădiniţă performează mai bine la şcoală”, a explicat Pricopie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Elevii sibieni primesc mere la şcoală din 10 februarie

O firmă din Călan va livra merele în şcolile din judeţul Sibiu începând de luni, 10 februarie. Vor primi mere aproximativ 36.000 de elevi din ciclul primar şi gimnazial. Consiliul Judeţean Sibiu a semnat marţi, 4 februarie, contractul de „Furnizare fructe pentru eleviii din clasele 0-VIII din învăţământul de stat şi privat din judeţul Sibiu” cu firma SC Prioritar Impex SRL din Călan, judeţul Hunedoara. Operatorul economic a fost desemnat câştigător în urma licitaţiei electronice oferind preţul cel mai scăzut, de 0, 24 lei fără TVA per măr.   Valoarea contractului încheiat cu SC Prioritar Impex SRL este de 738.541,20 lei fără TVA, faţă de valoarea estimată de 923.176,50 lei.   Merele vor fi distribuite bisăptămânal, pe o perioadă 85 de zile, până la încheierea anului şcolar, în 19 iunie 2014. Conform contractului, firma va furniza produse cu greutate minimă de 100 grame.

Sursa: Adevarul.ro

 

Școală renovată cu 200.000 de euro zace nefolosită de trei ani

O școală din Timișoara în care autoritățile au investit aproximativ 200.000 de euro zace nefolosită de mai bine de trei ani. Acolo ar trebui să fie mutați elevii din mai multe unități de învățământ, dar pe ușă a fost pus lacătul, iar cladirea se degradează pe zi ce trece. Profesorii și elevii spun că noua clădire este la marginea orașului și că spațiul este insuficient pentru desfășurarea activității școlare. În clădirea fostei Școli Generale Nr. 9 ar fi trebuit să se mute Liceul de Arte Plastice. Acesta funcțio¬nează în prezent într-o clădire retrocedată, în schimbul unei chirii de peste 30.000 de euro pe lună. Numai că profesorii și elevii au refuzat mutarea. Ei au motivat că un liceu precum cel de Arte Plastice nu ar trebui să funcționeze departe de centrul orașului, conform digi24.ro. În plus, spațiul școlii renovate de primărie ar fi insuficient. Anul trecut s-a propus mutarea Colegiului Tehnic de Vest, dar și în acest caz, profesorii și elevii s-au împotrivit. Primăria se gândește acum ce să facă cu acest spațiul renovat. Fie va muta acolo Inspectoratul Școlar, fie va aduce Palatul Copiilor.

Sursa: Curentul.ro

 

DOCUMENT Cum isi impart ministerele banii europeni 2014-2020. Ministrul de 14 miliarde de euro

Ministrii PSD, in configuratia actuala, vor gestiona cam trei sferturi din fondurile europene 2014-2020, prin autoritati de management in subordinea lor, potrivit unei situatii discutate marti la Guvern, in Comitetul interinstitutional pentru Acordul de parteneriat 2014-2020. Ministerul Fondurilor Europene, condus in prezent de social-democratul Eugen Teodorovici, este cel care va avea cea mai mare alocare de fonduri UE de care sa se ocupe direct prin autoritatile sale de management. Ministerul Fondurilor Europene, condus in prezent de Eugen Teodorovici (PSD), ar urma sa gestioneze direct absorbtia fondurilor UE dintr-o alocare totala de 14,2 miliarde de euro. Banii pusi la dispozitia Romaniei de catre Comisia Europeana, pentru perioada de programare 2014-2020, ar urma sa fie absorbiti prin 4 programe operationale cu autoritati de management aflate in subordinea MFE: • Programul Operational Infrastructura Mare, peste 9 miliarde de euro • Programul Operational Capital Uman, circa 3,6 miliarde de euro • Programul Operational Competitivitate Economica, 1,26 miliarde de euro • Programul Operational Asistenta Tehnica, 0,3 miliarde de euro. In plus de asta, Ministerul Fondurilor Europene va avea atributii de coordonare pentru intreaga absorbtie de fonduri UE pentru toate ministerele, inclusiv pentru portofoliul Agriculturii, conform celui mai recent draft al Acordului de parteneriat – strategia Romaniei pentru fondurile UE 2014-2020. Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, condus in prezent de vicepremierul Liviu Dragnea (PSD) va manageriza absorbtia fondurilor UE de cel putin 6,85 miliarde de euro prin AM-urile pentru urmatoarele programe operationale: • Programul Operational Regional, 6,47 miliarde de euro • Programul Operational Capacitate Administrative, 0,38 miliarde euro • Programu del Cooperare Transfrontaliera – alocarile nu sunt stabilite, motiv pentru care nu le-am adaugat la suma fondurilor gestinate de Dragnea, insa vor putea ajunge la cateva zeci de milioane de euro, in functie de oportunitatile de derulare a proiectelor transfrontaliere. Ministerul Dezvoltarii urmeaza, insa, sa aiba si rol de organism intermediar pentru gestionarea fondurilor europene de la Programul de dezvoltare rurala, managerizat de Ministerul Agriculturii. Ministerul Agriculturii, condus in prezent de Daniel Constantin (PC), va avea • Autoritatea de Management pentru Programul National Dezvoltare Rurala (PNDR), care va avea alocati de la Comisia Europeana 7,53 miliarde de euro. • Ministerul Agriculturii va avea in subordine si AM pentru Programul de Pescuit, insa nu a fost stabilita inca alocarea. Ministerii liberali, cum sunt cei ai Muncii, Mariana Campeanu, Sanatatii, Eugen Nicolaescu, Transporturilor, Ramona Manescu, nu vor avea in subordine Autoritati de Management pentru programele europene, ci numai organisme intermediare – institutii de rang secund care vor prelua o parte din atributiile AM-urilor, prin delegare, pe domeniile de competenta. Mai multe detalii despre viitoarea schema institutionala a banilor europeni pentru Romania, HotNews a mai scris AICI si AICI. In cadrul programelor prezentate mai sus si al alocarilor aferente, premierul Victor Ponta a prezentat si o serie de obiective specifice pentru care Romania isi propune sa cheltuiasca banii europeni 2014-2020: • 5,7 miliarde de euro – infratsructura de transport, • 3 miliarde de euro – pentru mediu • 270 de milioane, pentru eficienţă energetică • 1 miliard de euro  pentru programele de angajare a tinerilor si şomerilor , •  250 de milioane de euro pentru dezvoltarea programelor ANOFM, • 1 miliard de euro – asistenţa socială a categoriilor defavorizate, aici intrând în mod special programele de integrare a minorităţii rome • aproximativ 1 miliard de euro pentru formarea şi dezvoltarea profesională, • 820 de milioane de euro, pentru dezvoltarea capacităţii administrative la nivel local si asistenta la nivel central, • 800 de milioane de euro, pentru IMM-uri şi parcuri tehnologice, • 2,8 miliarde de euro- dezvoltarea urbană a comunităților, • 450 de milioane de euro, refacerea zonelor istorice, culturale şi turistice, • 1,1 miliarde de euro, drumuri judeţene, centuri ocolitoare, • 500 de milioane de euro, infrastructura de sănătate, •  550 de milioane de euro, in IT • 300 de milioane de euro pentru realizarea cadastrului national. In perioada de programare 2014-2020, Romania va avea la dispozitie 38,9 miliarde de euro de la Comisia Europeana, la care se adauga bani din scheme precum Facilitatea Connecting Europe sau fonduri pentru persoane defavorizate, ceea ce ridica alocarea tarii pana in jurul a 43 de miliarde de euro, potrivit documentului pus la dispozitie de Coalitia ONG-uri pentru Fonduri Structurale.

Sursa: Hotnews.ro

 

Copiii imigranţilor REVIN în şcolile româneşti. „Italienii îmi ziceau: eşti ROMÂN, probabil eşti DEŞTEPT!”

Cei mai mulţi elevi români care se întorc în şcolile româneşti provin din Italia şi Spania. Mulţi nu s-au adaptat niciodată sistemelor din Occident, alţii au acum probleme la reintegrare. Criza din Europa trimite acasă aproape 5.000 de elevi români, anual, care trebuie reintegraţi. Dintre aceştia, 1.500 sunt numai din Italia. Este şi cazul lui Sorin Matei, 20 de ani, din Caracal, judeţul Olt, care a emigrat la Roma, împreună cu familia. După cinci ani de liceu în capitala italiană, s-a reîntors singur în ţara de origine, la facultate, atât din cauza problemelor de adaptare, cât şi a faptului că tipul de liceu urmat acolo nu îl pregătise suficient de bine pentru o universitate în acea ţară. Tânărul spune că elevii italieni au un nivel de inteligenţă scăzut, motiv pentru care românii în special sunt priviţi ca nişte „genii”, iar repetenţia şi absenteismul sunt la ordinea zilei în Italia. Acum este student la Politehnica Bucureşti şi a resimiţit mai multă discriminare în ţară decât în Italia.

Sursa: Evz.ro

 

Proiectele pentru care Guvernul vrea să cheltuiască cei mai mulţi bani de la Uniunea Europeană

Guvernul şi-a propus ca, în perioada 2014-2020, să cheltuiască cele mai multe fonduri structurale şi de coeziune pentru infrastructura de transport, proiecte de mediu, dezvoltarea urbană a comunităţilor, drumuri judeţene şi centuri, conform datelor prezentate, marţi, de premierul Victor Ponta. Astfel, pentru infrastructura de transport (autostrăzi, căi ferate, naval şi aerian) Guvernul vrea să cheltuiască aproximativ 5,7 miliarde euro, pentru proiecte de mediu – 3 miliarde euro, pentru eficienţă energetică – 270 milioane euro, pentru programe de angajare a tinerilor şi şomerilor – un miliard euro, pentru programele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă – 250 milioane euro, în timp ce pentru asistenţa socială a persoanelor defavorizate (în principal pentru programe de integrare a romilor) ar urma să fie cheltuite aproximativ un miliard euro. Alte ţinte indicative de cheltuieli stabilite de Guvern sunt la formare şi dezvoltare profesională în educaţie – aproximativ un miliard euro, infrastructura de educaţie – 350 milioane euro, dezvoltarea capacităţii administrative la nivel local – 500 milioane euro, respectiv 300 milioane euro pentru asistenţă în domeniu la nivel central, pentru IMM şi parcuri tehnologice – 800 milioane euro, pentru dezvoltarea urbană a comunităţilor – 2,8 miliarde euro, refacerea zonelor istorice, culturale şi turistice – 450 milioane euro, drumuri judeţene şi centuri – 1,1 miliarde euro, infrastructura de sănătate (inclusiv pentru construcţia a trei spitale regionale la Iaşi, Cluj şi Craiova) – 500 milioane euro, pentru cercetare – 700 milioane euro, pentru IT – 550 milioane euro, iar pentru proiectul de cadastru – 300 milioane euro.

Sursa: Gandul.info

 

Victor Ponta: POSDRU a fost un infern în exerciţiul financiar 2007 – 2013

„În primul exerciţiu 2007 – 2013 pot să spun, fără ezitare, că în special la POSDRU totul a fost un infern. Un infern din care credem că am ieşit. Doamna ministru Câmpeanu (ministrul Muncii Mariana Câmpeanu n.r.) mai bine informată decât mine zice că mai avem destule „bombe care vor exploda”, asta nu înseamnă însă că în viitorul exerciţiu financiar nu vom avea sume cel puţin la fel de importante. Mă uitam, peste 1 miliard euro pentru dezvoltarea profesională, crearea de locuri de muncă, în special pentru tineri, alt miliard de euro pentru categorii defavorizate, încă un miliard de euro pentru zona de educaţie şi de pregătire în zona educaţiei. Avem foarte multe lucruri de reconstruit în ceea ce priveşte mentalitatea şi capacitatea noastră de dialog că am încercat în această perioadă şi vom încerca cu atât mai mult, în viitor, să reuşim să avem un real dialog, nu doar o întâlnire”, a spus primul ministru la Conferinţa ‘Dialogul Social Tripartit – prezent şi perspective’, organizată la Palatul Parlamentului, transmite Agerpres. Ponta a făcut un apel către cei prezenţi în sală să fie parteneri în construcţia tripartită Guvern – sindicate – patronate. „Fac un apel către toţi cei prezenţi de a fi un partener real în această construcţie tripartită Guvern – sindicate – patronate în două direcţii. În primul rând de a păstra un trend pozitiv de dezvoltare economică. Lucrurile sunt evidente. Avem creşterea pe 2013, de 2,8% (creştere economică n.r.), avem cea mai mică inflaţie, cele mai mici rate ale dobânzilor, deci un trend economic pe care însă într-o Europă şi o regiune extrem de turbulentă putem să-l pierdem oricând sau să-l inversăm. Aici responsabilitatea este egală, a patronatelor, a sindicatelor şi a Guvernului, în a păstra acest trend pozitiv. Al doilea proiect esenţial la care sunteţi în egală măsură parteneri şi responsabili, patronate, sindicate, alături de Guvern, este cum facem să folosim beneficiile creşterii economice pentru a vindeca din rănile sociale ale ultimilor ani”, a mai explicatspus Victor Ponta.

Sursa: Puterea.ro

 

Un secretar de stat la Educaţie ar fi plagiat integral lucrarea de disertaţie

Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Ştefania Duminică, ar fi copiat integral lucrarea de masterat din 2012 după o lucrare din 2008, conform B1 TV. În ministerul Educaţiei, Ştefania Duminică, membru PNL, răspunde de învăţământul preuniversitar. Ştefania Duminică are în spate un CV impresionant. Este lector universitar la departamentul de formare a profesorilor din cadrul Universităţii din Bucureşti, profesor de limba şi literatura română în învăţământul preuniversitar. De asemenea a absolvit două facultăţi. Cu toate acestea, a fost prinsă copiind mai rău decât un şcolar, la o lucrare de control. Singurele modificări efectuate în lucrarea de disertaţie copiată sunt cel mult de aşezare în pagină. În lucrarea copiată, Duminică a lăsat chiar şi numele masterandului care a scris lucrarea originală. Contactată de B1 TV, pentru a oferi un punct de vedere asupra plagiatul descoperit, Ştefania Duminică a refuzat să facă acest lucru. Singura reacţie a venit printr-un SMS trimis de ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, care a precizat că va convoca, miercuri dimineaţă, la minister, o şedinţă.

Sursa: Romanialibera.ro

 

UNIVERSITAR

 

10 abilităţi de care au nevoie absolvenţii de facultate pe piaţa muncii

Pe lângă clasicele calităţi, cum ar fi munca în echipă, cunoaşterea limbilor străine sau cultura generală, există şi câteva aspecte mai subtile care pot să conteze pentru angajatori, cum ar fi să ştii să faci o cafea bună sau să respecţi eticheta de birou, cum să te îmbraci, cum te adresezi colegilor, arată o analiză a celor de la The Guardian. The Guardian a făcut o listă cu acele calităţi pe care le caută angajatorii la interviu când au în faţă un absolvent de studii superioare, plecând de la sfaturile culese de la angajatori şi de la cei care îi ajută pe absolvenţi să se angajeze. „Studenţii ar trebui să vadă prima zi de facultate ca pe prima lor zi de muncă, să se gândească la abilităţile de care au nevoie atunci când vor termina studiile în trei – patru ani şi să facă tot posibilul să dobândească aceste abilităţi până atunci”, este de părere Dan Hawes, cofondatorul Graduate Recruitment Bureau. Iată lista celor 10 aptitudini de care au nevoie tinerii pentru a se angaja: 1. Spirit de afaceri – tinerii care au un simţ antreprenorial şi au organizat diferite evenimente sau au avut proiecte de business pe care au încercat să le aplice în facultate demonstrează că au idei bune şi abilităţi care ar folosi angajatorului. 2. O viziune globalizată despre lume este, de asemenea, un atu. Pe scurt, candidaţii trebuie să cunoască şi alte culturi, să se împrietenească cu studenţii din alte ţări de la universitate . 3. Cunoaşterea de limbi străine este o altă calitate căutată, în special o cunoaştere a vocabularului specific industriei în care tinerii încearcă să se angajeze. 4. O imagine curată în social media – profilurile de pe reţelele sociale nu trebuie să fie pline de poze în care candidaţii se află în ipostaze ridicole sau ruşinoase, fiindcă imaginea lor în spaţiul vitual este prima pe care o vor vedea şi angajatorii, înainte de interviu. 5. Eticheta de birou – tinerii ar trebui să se angajeze măcar part-time în timpul facultăţii pentru a învăţa cel puţin eticheta de birou, de la ţinută la cum se adresează colegilor şi relaţiile de muncă dintre oameni. 6. Să ştii cum să faci o cafea bună – un tânăr fără experienţă nu ar trebui să considere înjositor că le serveşte colegilor lui cafea la şedinţe, fiindcă şefii se uită şi la acest aspect şi îl consideră, în general, o dovadă de amabilitate între colegi, dacă îşi toarnă cafeaua unul altuia. 7. Abilităţi IT – desigur, orice job în secolul XXI necesită o foarte bună cunoaştere a programelor de calculator. 8. Munca în echipă – nelipsită de pe lista atributelor esenţiale ale candidaţilor dacă vor să fie angajaţi într-o companie. Pentru dezvoltarea acestei abilităţi, tinerii ar putea practica un sport în echipă. 9. Sociabilitatea – să nu le fie frică să vorbească cu oamenii fiindcă aşa se leagă relaţiile bune între colegi şi se fac contacte în domeniu. 10. Atitudine pozitivă – angajatorii spun de multe ori că angajează candidaţii cu o atitudine pozitivă, indiferent de experienţă, şi îi învaţă să îşi dezvolte talentele pe care le au. Un atu suplimentar îl reprezintă şi permisul de conducere, fiindcă le dă angajaţilor mobilitate, mai spun specialiştii consultaţi de jurnaliştii de la The Guardian. Nivel record al şomajului în Europa Observatorul European al locurilor de muncă vacante arată că, în ciuda nivelului record al şomajului în Europa, în primul trimestru al anului 2013 existau 2 milioane de locuri de muncă neocupate. Deşi existenţa posturilor vacante reprezintă o caracteristică a dinamicii pieţei muncii, o parte semnificativă din aceste locuri de muncă disponibile pot fi neocupate din cauza deficitului de forţă de muncă ce nu poate fi acoperit cu lucrători la nivel local. Începând cu 2005, numărul lucrătorilor din UE activi în alt stat membru a crescut până la 4,7 milioane. Mai mult, intenţiile de a migra au crescut de asemenea: numărul celor aflaţi în căutarea unui loc de muncă înregistraţi pe portalul Eures a crescut brusc de la 175.000 în 2007 la 1.100.000 în 2013. Rata de şomaj ridicată, mai ales în rândul tinerilor, este principala criză pe care Europa o are de înfruntat la momentul actual, iar celelalte state ar putea prelua modelul Germaniei – concentrându-se inclusiv pe acumularea de experienţă, nu doar pe studiu – pentru a împiedica o generaţie întreagă „să se piardă“. Într-un interviu pentru cotidianul britanic, ea susţine că ţara sa a testat un sistem dual, în care studiul este combinat cu orele de practică, aceasta fiind cea mai bună variantă pentru tineri, în opinia sa. Cum absoarbe piaţa muncii din România „generaţia pierdută“ Statistica din România arată că aproximativ 20% din absolvenţi rămân şomeri după ce iau licenţa, adică unul din cinci. Există însă şi specializări de unde absolvenţii au plecat cu un start bun după absolvire. Un raport realizat de Universitatea „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca în ceea ce priveşte angajabilitatea absolvenţilor promoţiei din 2011 arată exact care sunt cele mai „practice“ facultăţi din acest punct de vedere. Potrivit studiului, absolvenţii de la Biologie şi Geologie, Fizică, dar şi Teologie au fost cei care, în cel mult şase luni de la absolvire, şi-au găsit primul loc de muncă după ce au absolvit facultatea (100%). Nu la fel de bine s-au plasat facultăţile Istorie&filosofie (43%), Ştiinţa şi ingineria mediului (53%) şi Sociologie şi asistenţă socială (57%), ai căror absolvenţi şi-au găsit un job mai târziu. În ceea ce priveşte absolvenţii care au spus că nu şi-au găsit un job după un an de la absolvire deşi au căutat, cei mai mulţi provin de la Drept, Educaţie Fizică şi Sport, şi Filosofie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Studenţii interesaţi de dezbateri se pot înscrie în competiţia Closer2Oxford. Opt dintre ei pot ajunge la „duel” în Iordania

Studenţi se pot înscrie până pe 10, respectiv 12 februarie pentru cele două runde ale competiţiei Closer to Oxford de anul acesta, prima pe tema necesităţii organizării paradei Gay Pride şi a doua, de talie internaţională, în care 20 de tineri români vor putea concura într-o dezbatere online cu studenţi din Iordania. „Closer to Oxford oferă studenţilor posibilitatea să se înscrie în luna februarie în două runde de dezbateri a căror miză este una specială. După 4 ani de derulare, runda a 11-a aduce în discuţie un subiect sensibil referitor la comunitatea LGBT, iar printr-un parteneriat cu iniţiativa de debate din Iordania – Diwanieh, Closer2Oxford devine program internaţional şi oferă şansa unor studenţi români să participe la un exchange cu tinerii din Iordania, în runda a 12-a”, se arată într-un comunicat al ARDOR, organizatorii competiţiei desemnate în 2011 „cel mai bun program educaţional” prin premiile obţinute la Gala Societăţii Civile şi Premiile Radio România Cultural. Programul Rundade la nivel naţional aduce în dezbatere întrebarea „E timpul să afirmăm că parada Gay Pride este încă necesară?”. „Paradele Gay Pride sunt organizate în majoritatea oraşelor mari din Occident, prima parada din România fiind organizată în 2005 la Bucureşti, ca parte a festivalului Gay Fest. Este singura manifestaţie care în toţi aceşti ani a atras nu doar critici din partea altor comunităţi – în special religioase – cât şi contra-manifestaţii sau contestări în instanţă, pe motivul aducerii de „afront la moralitate şi de pericol în educarea celor tineri”. Closer to Oxford îşi propune să pună la dispoziţie instrumentele educaţionale în sprijinul dezbaterilor de idei din societatea românească, într-o zonă în care emoţia şi ireconcilierea au reprezentat deseori regula”, susţin reprezentanţii ARDOR. Înregistrările în runda online sunt deschise până pe 10 februarie studenţilor din România şi Republica Moldova, iar debate-ul este urmat de arbitraje realizate de alumnii şi trainerii ARDOR, sesiuni de întrebări şi răspunsuri despre conţinutul şi argumentele folosite în dezbateri şi, în final, patru evenimente tip dezbatere publică organizate în Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara. Competiţie internaţională pentru vorbitorii de limbă engleză În plus faţă de această rundă naţională, vorbitorii de limba engleză se pot înscrie în prima runda internaţională a programului, introdusă anul acesta. „Closer2Oxford meets Diwanieh este o experienţă unică pentru 20 de tineri din România care vor trece de selecţie şi vor participa la traininguri de dezbateri şi apoi vor intra într-o dezbatere online alături de studenţi din Iordania. 8 dintre aceştia vor avea ocazia să facă o călătorie în Iordania şi să exerseze dezbaterile în echipe mixte, cu tinerii iordanieni. Proiectul este un efort comun al ARDOR şi Diwanieh – Leaders of Tomorrow”, de mai arată în comunicat. Termenul de înscriere este 12 februarie, iar condiţiile şi criteriile de eligibilitate pot fi accesate pe website-ul proiectului. Despre Closer2Oxford Closer to Oxford a fost iniţiat în 2010 de ARDOR şi a fost desemnat în 2011 „cel mai bun program educaţional” prin premiile obţinute la Gala Societăţii Civile şi Premiile Radio România Cultural. Peste 1.700 de studenţi au dezbătut până acum pe moţiuni controversate, stau mărturie cele peste 1.000 de texte argumentative, 31 de dezbateri publice cu peste 50 de invitaţi de marcă, 28 de seminarii de argumentare şi public speaking, precum şi tutorialele de argumentare şi debate. Finanţatori ai ARDOR în acest proiect sunt Open Society Foundations şi, pentru runda în engleză, Anna Lindh Foundation. Parteneri ai proiectului sunt British Council Romania, Centrul pentru Studiul Democraţiei, GRASP, Open Politics, Europuls, LEAP, ELSA, Policy Center for Roma and Minorities, Centrul de Resurse pentru participare publică Ce-Re, Cogitus, Educativa, Ospoon.

Sursa: Adevarul.ro

 

Studenţii le cer candidaţilor la europarlamentare să semneze decalogul educaţiei universitare din Europa

Candidaţii la alegerile europarlamentare din toate statele, inclusiv din România, sunt invitaţi să semneze un manifest pentru educaţie, în cadrul unei campanii desfăşurate de Organizaţia Europeană a Studenţilor (ESU), din care face parte şi Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR). Studenţii vor face publică lista politicienilor care vor vota cele 10 priorităţi ale învăţământului universitar european. Prin campania „Vote for Education” li se cere tuturor candidaţilor la europarlamentare să îşi exprime susţinerea faţă de un set de 10 priorităţi legate de educaţie, stabilite de liderii studenţilor din Europa, se arată într-un comunicat al ANOSR. Printre acestea se numără finanţarea educaţiei din fonduri publice şi cu bugete suficiente, abordarea problemei angajabilităţii absolvenţilor, susţinerea programelor educaţionale de la nivel european, mobilităţile studenţeşti, transparenţa decizională şi implicarea studenţilor în luarea deciziilor sau aspecte legate de discriminare, rasism sau tendinţa transformării studentului în simplu „client” şi a educaţiei în „marfă” Astfel, ANOSR le va cere candidaţilor români la europarlamentare să semneze manifestul adoptat de liderii europeni ai studenţilor şi să îşi asume public că vor milita pentru priorităţile acestora în Parlamentul European. Lista care va cuprinde toţi candidaţii semnatari ai manifestului, ce vor fi numiţi „susţinători ai învăţământului superior”, va fi publicată pe site-ul oficial al campaniei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Poziţia Ad Astra faţă de gestionarea defectuoasă a proiectelor de cercetare de către M.E.N.

Finanţarea cercetării de la bugetul de stat este coordonată de către M.E.N., prin intermediul U.E.F.I.S.C.D.I. (Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării), care încheie contracte de finanţare pentru execuţia proiectelor de cercetare, în calitate de Autoritate Contractantă. Finanţarea cercetării de la bugetul de stat este coordonată de către M.E.N., prin intermediul U.E.F.I.S.C.D.I. (Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării), care încheie contracte de finanţare pentru execuţia proiectelor de cercetare, în calitate de Autoritate Contractantă. Prin prezentul comunicat dorim să atragem atenţia asupra nerespectării termenilor contractuali de către Autoritatea Contractantă, având ca rezultat implicit o gestionare defectuoasă a banului public, prin compromiterea proiectelor de cercetare aflate în derulare. Sunt vizate aici proiectele finanţate prin programele Idei, Parteneriate şi Resurse Umane (PD şi TE), al căror buget poate varia între 300.000 şi 3 milioane lei per proiect, angajat pe o perioadă de 3 ani (în majoritatea cazurilor) cu un buget total de 1.075 milioane lei, respectiv 370 milioane lei anual (conform Pachetelor de informaţii). Contractele semnate între U.E.F.I.S.C.D.I. şi contractor prevăd posibilitatea semnării unui act adiţional de angajare a bugetului pe anul în curs, dar nu mai târziu de 45 de zile de la aprobarea bugetului de stat pe anul respectiv. Această prevedere asigură directorilor de proiecte o anumită stabilitate financiară în decursul celor 3 ani, absolut necesară bunei desfăşurări a activităţilor prevăzute în contract. Termenul de 45 de zile a fost atins în data de 2.02.2014, bugetul de stat fiind promulgat prin decretul 1128/2013, publicat în MO 805/19.12.2013. Astfel, bugetul proiectelor se menţine la nivelul angajat prin contract, iar contractorul poate cere avansul de 90% pe anul în curs, pe baza convenţiei de avans. Măsuri de genul celor aplicate de către Minister în 2013, prin tăierea cu 40-55% a bugetului proiectelor pe anul respectiv contravin Pachetelor de informaţii destinate programelor Idei şi Parteneriate, care prevăd rectificări bugetare numai în caz de forţă majoră şi pe baza unei metodologii clare. Ministerul nu a făcut dovada existenţei acestei forţe majore şi în plus a deschis o nouă competiţie de proiecte în cadrul programului Parteneriate, în timp ce bugetul proiectelor aflate în derulare în cadrul aceluiaşi program a fost tăiat cu 40%. Toate acestea, corelate cu faptul că finanţarea proiectelor aflate deja în derulare a fost deschisă abia spre sfârşitul celui de-al doilea trimestru al anului 2013, duc inevitabil la compromiterea activităţii de cercetare şi irosirea resursei financiare. Actul adiţional semnat în 2013 prevede reportarea sumelor tăiate pe bugetul anului 2014, în funcţie de rezultatul unei evaluări a stadiului de implementare a proiectului, pe care Autoritatea Contractantă se angaja să o realizeze în trimestrul IV, 2013. Aceasta nu a avut loc sau nu a fost finalizată, iar directorii de proiecte nu au fost informaţi asupra stadiului procesului de evaluare sau termenului limită până la care aceasta ar trebui încheiată, obligaţie contractuală ce decurge din Art. 10.2, în cazul contractelor de tip Parteneriate, respectiv Art. 12.2 pentru cele de tip Idei. Prin urmare, Autoritatea Contractantă încalcă atât contractul de bază cât şi actul adiţional. Programele Tinere Echipe şi Postdoc, adresate tinerilor cercetători care doresc să-şi formeze o echipă proprie şi/sau să-şi dezvolte o carieră independentă, sunt afectate în egală măsură prin nedeschiderea finanţării pe anul în curs. Îndemnăm Autoritatea Contractantă la respectarea termenilor contractuali, în condiţiile în care şi contractele aferente acestor programe prevăd evaluări intermediare, finanţarea lor ulterioară fiind condiţionată de rezultatele obţinute. Asociaţia Ad Astra solicită: – deschiderea finanţării pe 2014 pentru proiectele de tip Idei, Parteneriate şi Resurse Umane (PD şi TE), conform bugetelor angajate prin actele adiţionale sau contractelor iniţiale; – publicarea imediată de către U.E.F.I.S.C.D.I. a rezultatelor evaluărilor realizate, conform contractului, în trimestrul IV al anului 2013, precum şi o detaliere a metodologiei urmate, în acord cu Pachetele de informaţii şi Contractele de finanţare specifice programelor Idei şi Parteneriate; – în cazul în care această evaluare nu a fost finalizată, renunţarea la deschiderea unei noi evaluări care ar duce la întârzieri de luni de zile în demararea activităţilor proiectelor în anul 2014, ca urmare a incertitudinilor create referitoare la finanţarea lor, şi deci la compromiterea semnificativă a activităţii tuturor proiectelor; – publicarea imediată de către U.E.F.I.S.C.D.I., pe site-ul web propriu, a contractului instituţional dintre aceasta şi Minister, a actelor adiţionale şi a rapoartelor aferente, care nu au mai fost actualizate din 2012, în ciuda obligativităţii prevăzute de Art. 6 din regulamentul U.E.F.I.S.C.D.I. (O.M. 4864/2011); – creşterea, prin rectificări bugetare, a bugetelor alocate pentru programele care finanţează proiectele de cercetare selectate pe bază de competiţie.

Sursa: Adevarul.ro