Întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul

Astăzi, 17.02.2021, a avut loc la sediul Guvernului României, o întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul Guvernului României, domnul Florin Cîțu, Ministrul educației, domnul Sorin Cîmpeanu, Secretarul de Continuare »

Structura anului școlar 2021-2022

Anul școlar 2021-2022 se structurează pe două semestre după cum urmează: Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021 – 22 decembrie 2021. În perioada 25 – 31 octombrie Continuare »

Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice!

În anul 2021 se repetă scenariul din anii 2009-2010? Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele Continuare »

Cifrele analizei ministrului de Interne arată dezastrul din educație

Trebuie să aibă loc tragedii, ca în sănătate, pentru ca Guvernul să investească în învățământ? 4.000 de clădiri, dintr-un total de peste 25.000 în care funcţionează unităţi școlare, fără autorizație de la Continuare »

Atenție mare la redeschiderea școlilor! Nu ne permitem nicio greșeală; costul plătit ar putea fi sănătatea copiilor și a colegilor noștri!

Redeschiderea unităților de învățământ începând cu data de 8 februarie 2021 va însemna revenirea la normalitate în cadrul sistemului de educație, dar totul trebuie gândit și făcut cu mare responsabilitate. Nu trebuie Continuare »

Corectarea Legii salarizării și a inechităților din sistemul public de pensii, principalele teme discutate de ministrul Muncii cu reprezentanții sindicatelor din educație

sursa: mmuncii.ro Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, a avut miercuri o întâlnire cu reprezentanții principalelor structuri sindicale din educație. O primă temă discutată cu partenerii sociali a vizat proiectul de Continuare »

FSLI salută decizia Ministerului Educației prin care este redus numărul de elevi la clasa a IX-a

Este una dintre măsurile pentru care federația noastră a militat ani la rândul și ne bucurăm că insistența noastră a dat roade, iar ministrul Sorin Cîmpeanu a dat dovada de receptivitate, conștient Continuare »

Consilierii școlari forțați să accepte un număr de elevi peste limita prevăzută de lege

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, federație la care ASI Suceava este afiliată, s-a adresat, în regim de urgență, Ministerului Educației pentru a clarifica numărul de elevi/preșcolari în raport de care se face Continuare »

Întâlnire de lucru cu ministrul educației. Probleme abordate

Astăzi, 7 ianuarie 2021, a avut loc la sediul Ministerului Educației (ME) o întâlnire a președinților celor trei federații reprezentative din învățământ: FSLI, FSE Spiru Haret și FNS Alma Mater, cu ministrul Continuare »

Austeritatea anunțată de Guvernul Cîțu îndeamnă la declanșarea acțiunilor de protest în educație

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele a peste 165.000 de salariați din învățământ, protestează față de politica de austeritate pe care noul Guvern al României se pregătește să o pună Continuare »

 

Revista presei – 4.12.2013

PREUNIVERSITAR

 

VIDEO Rezultate slabe la PISA 2012. Vlaston: Sistemul de educaţie trebuie să se orienteze spre piaţa muncii, nu spre elite

După trei ani de la ultimele teste PISA, România este din nou la coada clasamentului, pe locul 45 din 65, după rezultatele elevilor de 15 ani la matematică, citit şi ştiinţe, în urcare cu patru locuri şi depăşind Bulgaria. La matematică, peste 40% s-au dovedit a fi elevi slabi şi doar 3,2% de top. Despre cât de important este echilibrul între susţinerea elitelor şi ridicarea nivelului celor slabi au discutat profesori şi experţi la Adevărul Live. „Cred că întrebarea ce facem cu elitele nu este bună. La felul în care arată sistemul de educaţie în România, întrebarea bună este cum facem cu elevii slabi şi foarte slabi, înainte să ne întrebăm ce facem cu elitele. Nici elevii cei mai buni nu trebuie lăsaţi de izbelişte, însă cred că focusul nostru ar trebui să fie cum facem cu elevii foarte slabi. De cele mai multe ori, demograficele elevilor de elită sunt mai bune decât la ceilalţi, părinţii lor sunt mai educaţi, mai potenţi din punct de vedere financiar şi cer mai mult de la copiii lor, în timp ce ceilalţi nu fac asta”, a spus Emil Beteringhe.  Asztalos Csaba, preşedintele CNCD, a precizat că un examen de triere la clasă este permis doar în cazul în care sunt mai mulţi candidaţi decât locuri în clasă, ceea ce nu a fost cazul la Şcoala Gimnazială 81 din Bucureşti care a fost amendată de CNCD.  „Nu putem să polarizăm că există elevi de elită şi elevi slabi. În acest caz, elevii erau apropiaţi ca nivele prin examenul care i-a distribuit la clasa intensivă de matematică. Ceea ce au reclamat părinţii a fost că şcoala nu a acordat un serviciu educaţional standard ca la clasa de elită şi la clasa mai slabă. Dacă se doreşte şi există posibilitatea de a crea grupuri de elevi care participă la olimpiade, există alternative, soluţii pentru pregătirea aceasta specială pentru concursuri. Totuşi, să nu polarizăm şi să vorbim doar de cei slabi sau cei foarte buni, fiindcă la mijloc avem elevii de nivel mediu.  Din punctul meu de vedere, indiferent de mediul din care provine un elev, el trebuie să aibă posibilitatea să producă rezultate la şcoală”, a spus preşedintele CNCD.  El a mai punctat că problemele de acest gen încep încă de la grădiniţă şi de la clasa pregătitoare.  Emil Beteringhe spune la rândul său că într-adevăr prăpastia aceasta se adânceşte pe măsură ce elevii avansează în vârstă.  Rezultate slabe la PISA 2012. Cum ne ocupăm de elite fără a neglija elevii slabi   Elevii foarte buni ar trebui să formeze clase de elită   „Să ne uităm la sistemul din Statele Unite, la universităţile din Ivy League, unde rata de succes a unei aplicaţii este de 1%, sunt nişte standarde.  Chiar de la clasa a V-a se poate face o diferenţiere, în special la o disciplină precum matematica, cel puţin aşa se întâmplă la Liceul Internaţional de Informatică (ICHB). La noi pregătirea este axată pe ştiinţele exacte şi încă din clasa a V-a se dau teste la matematică pentru trierea elevilor”, a spus profesorul Geo Trifan. La ICHB, elevii sunt repartizaţi pe clasă în funţie de nivel. „Dacă eşti nevoit să lucrezi diferenţiat la clasă, pierzi energie şi performanţa elevilor nu va mai fi aceeaşi”, a mai spus Trifan, profesor la ICHB.  Mihai Copăceanu este de acord cu profesorul Trifan şi crede că nu este vorba de stigmatizare „elevi slabi” şi „elevi buni”. „Dacă eu sunt mai bun decât ceilalţi la matematică, nu este o stigmă să recunoşti că eşti mai slab pregătit decât mine la mate, dar poate eşti mai bine pregătit la muzică, Nu este vorba de stigmatizare. Eu aş spune că elevii foarte buni sunt discriminaţi dacă sunt ţinuţi în clase cu elevi slabi. De ce nu ar exista o clasă specială pentru elite? Eu m-aş motiva ca elev să fiu mai bun decât aceşti elevi”, a spus Copăceanu.  „Nu toţi elevii sunt construiţi psihic şi intelectual să facă faţă curriculumului şcolii româneşti. Noi nu oferim destule trasee educaţionale, care se potriveşte mai multor structuri psihice, mai multor tipuri de inteligenţă. Eu îmi dau seama ce cumplit este să obligi toţi copiii să înveţe matematică la nivel avansat. Oricum la noi există o separare la admiterea la liceu, avem licee precum „Sf. Sava”, „Tudor Vianu” unde automat intră cei mai buni şi care ştiu ce vor, au resurse, ştiu ce îi aşteaptă. Noi avem o problemă la restul de două treimi, stăm foarte prost pe filiera tehnologică, de ce finanţăm aceste licee cu procente de promovare zero? Trebuie să oferim cât mai multe trasee educaţionale gândindu-ne că nu toţi copiii pot să rezolve integrale şi alte probleme grele de matematică. Ne trebuie un traseu educaţional care să-i ghideze către piaţa muncii”, a completat Ştefan Vlaston.  Una dintre problemele sistemului sunt chiar liceele de elită Emil Beteringhe spune că la nivel de sistem există multe probleme, inclusiv faptul că există licee de elită. „Aş prefera să văd foarte multe licee la fel de bune, decât câteva licee de elite. (…) Măsura în care un copil este performant la matematică nu i se datorează lui intrinsec, se datorează şi la câţi bani a avut părintele acela să dea pe meditaţii, cât timp a avut să stea cu copilul”, a spus el. Profesorul Geo Trifan nu este de acord, el spune că nu contează cum ajunge la performanţă ci faptul că a ajuns acolo.  „Pe mine mă interesează, ca sistem, să am o medie care să intre pe piaţa muncii, nu acei 3% care poate nici măcar nu rămân în ţară, eu ca contribuabil pierd din acest punct de vedere”, a adăugat Beteringhe.  Ştefan Vlaston este de părere că pentru a dezvolta talente, există cercuri de studiu care se organizează în şcoli. „O clasă de elită înseamnă că elevii aceia ar trebui să fie buni la toate materiile, ori nu se poate asta. Cred că trunchiul comun trebuie să se facă în clase care să aibă şi elevi de nivel mediu, de nivel foarte bun, iar cei mai buni să fie pregătiţi pentru olimpiade separat”, a spus profesorul Vlaston.  „Cred că favorizarea elevilor cu potenţial îi defavorizează pe cei mai slabi. Aceste cercuri de studiu de care vorbea domnul Vlaston vin, în fond, ca o necesitate”, a completat şi Copăceanu.   România în testele PISA   În legătură cu teste PISA, Geo Trifan spune că testele au fost concepute de persoane care au trecut printr-un anumit sistem de învăţământ şi văd lucrurile prin prisma sistemului de educaţie prin care au trecut şi ei. „Nu cred că putem să privim un sistem de educaţie numai după standardele PISA, e a şi cum ai compara merele cu perele”, a spus Trifan.   „În opinia dvs. care este un criteriu relevant după care judecăm dacă un sistem de educaţie este bun sau rău?”, a întrebat Beteringhe.   „România ar trebui să se raporteze la standardele României. Nu suntem deloc în urma altor state europene, suntem chiar mult înaintea lor după rezultatele olimbiadelor internaţionale. Personal, cred că nu suntem cu nimic la slabi decât alte state europene”, a spus Geo Trifan.   „Noi avem un curriculum foarte teoretizat care nu se potriveşte pe filozofia testelor PISA. Profesorii fac pregătire cu elevii pe baza acestui curriculum. Să ne comparăm cu Polonia, unde ministerul educaţiei a lăsat şcolile să-şi facă propriul curriculum şi vom vedea că faţă de noi, ei se situează printre primele ţări (locul 17). Un sistem educaţional pregăteşte elevii pentru piaţa muncii, elitele sunt 0,1%. Important este să dăm credit acestor teste care ne pun în faţă oglinda adevărului. Înainte ne băteam în piept că suntem cei mai buni pentru că avem 10 olimpici intenraţionali, dar cu restul de elevi ce facem? Sistemul ar trebui să se orienteze spre piaţa muncii”, a spus Ştefan Vlaston.   „Nu spune nimeni că ministerul face o treabă bună la ora asta în ceea ce priveştre elevii foarte buni, dar ce se întâmplă cu olimpicii la nivel de sistem nu ar trebui să fie prioritar la nivel de sistem,. având în vedere şi rezultatele PISA. Copiii de nivel mediu sunt prioritari, ei vor fi forţa de muncă din ţară în viitor”, spune Beteringhe.   „Dacă investitorii nu găsesc la noi pe piaţa muncii meseriaşii de care au nevoie, vom pierde. Olimpicii se vor descurca oricum cu sau fără sistem. Economia noastră pe care ne bazăm cu toţii să trăim şi să ne creştem copiii se va duce de râpă cum, de altfel, se şi întâmplă”, a completat Vlaston.   La rândul său, Geo Trifan a spus că în ceea ce priveşte ceilalţi elevi, „măsurile educaţionale trebuie îndreptate către formarea acelei mase, însă eu nu am nicio îndoială că societatea de mâine va fi condusă de olimpici”.   „În loc să-i separăm pe copii, ce ar fi să investim în pregătirea profesorilor, să poate să predea unei clase de mixed abilities. Asta ar fi o măsură bună, nu să îi împărţim pe clase în funcţie de performanţe”, a încheiat Beteringhe”. „Ar trebui să putem scoate meseriaţii de care este nevoi pe piaţa muncii pentru a creşte competitivitatea şi atractivitatea pieţei româneşti”, a spus şi Vlaston.

Elevii români verificaţi în 2012 la testele internaţionale PISA au obţinut la Matematică un scor total de 445 de puncte, sub media Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD) de 494 de puncte, arată raportul PISA 2012 publicat marţi de OECD. Ţara noastră se situează, în clasament, în urma Turciei şi înainte de Cipru, dar şi de Bulgaria, care în 2009 era înaintea noastră cu două locuri. Primele locuri sunt dominate de Asia, pe primul loc se află Shanghai din China, urmat de Singapore, Hong Kong, Tai Pei, Coreea de Sud, Macai, Japonia, Lichtenstein, Elveţia, iar pe locul 10 este Olanda. Însă, peste 40% dintre elevii români testaţi au arătat că au o pregătire foarte slabă la matematică, în timp ce elevii de top reprezintă doar 3,2%. Raportul OECD mai arată că la capitolul Citire, scorul total al elevilor români este de 438, iar la Ştiinţe este de 439, ceea ce echivalează cu o medie naţională de 440 de puncte. Cu alte cuvinte, deşi România se laudă anual cu câteva zeci de olimpici de aur medaliaţi la nivel internaţional, nivelul mediu al cunoştinţelor de bază ale elevilor (cât de bine se pricep copiii de 15 ani la matematică, citit şi ştiinţe şi cât de bine ştiu să conexeze aceste cunoştinţe pentru a le folosi mai târziu în viaţă) rămâne unul scăzut în comparaţie cu media internaţională. Nu mai târziu de săptămâna trecută, intenţia unei şcoli din Capitală de a crea o clasă de „elită“ cu cei mai buni elevi la matematică de clasa a V-a, dintre cei deja selectaţi la profilul intensiv, a dus la amendarea cu 1.000 de lei de către Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) şi a născut o dezbatere aprinsă între părinţi, care au reclamat cazul, profesori şi specialişti. Despre acest echilibru esenţial între elite şi elevii mai slabi vom discuta astăzi la Adevărul Luve, de la ora 15.00, alături de experţi, profesori şi psihologi. În platou au fost prezenţi Emanuel Beteringhe, expert în management educaţional, trainer, debater (preşedinte ARDOR Muntenia) şi de asemenea blogger adevarul.ro şi George Trifan, profesor de informatică la Liceul Internaţional de Informatică, unde există clase speciale de olimpici, care a dat de altfel şi un număr mare de medaliaţi la olimpiadele internaţionale. Prin Skype s-a alăturat discuţiei Mihai Copăceanu, psiholog şi blogger adevarul.ro şi Ştefan Vlaston, blogger adevarul.ro, profesor şi preşedinte EDUCER. Prin telefon a intrat Asztalos Csaba, preşedintele CNCD, pentru a discuta diferenţa între susţinerea performanţei şi discriminarea elevilor la şcoală, după decizia de săptămâna trecută.

Sursa: Adevarul.ro

 

PISA 2012 România a urcat patru locuri în lume la matematică, citit şi stiinţe, însă rămâne tot la coada clasamentului. Ce spune Comisia Europeană

După ultimele evaluări din 2009 la testele PISA, România este din nou la coada clasamentului, pe locul 45 din 65, cu 440 de puncte ca medie obţinută din rezultatele elevilor de 15 ani la matematică, citit şi ştiinţe, în urcare totuşi cu patru locuri şi depăşind în 2012 ţara vecină Bulgaria, ultima în UE. La matematică, peste 40% s-au dovedit elevi foarte slabi şi doar 3,2% de top. Avem „restanţe grave în ceea ce priveşte matematica”, susţine CE. Elevii români verificaţi în 2012 la testele internaţionale PISA au obţinut la Matematică un scor total de 445 de puncte, sub media Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD) de 494 de puncte, arată raportul PISA 2012 publicat marţi de OECD. Ţara noastră se situează, în clasament, în urma Turciei şi înainte de Cipru, dar şi de Bulgaria, care în 2009 era înaintea noastră cu două locuri. Primele locuri sunt dominate de Asia, pe primul loc se află Shanghai din China, urmat de Singapore, Hong Kong, Tai Pei, Coreea de Sud, Macai, Japonia, Lichtenstein, Elveţia, iar pe locul 10 este Olanda. Finlanda, ţara care avea cele mai mari punctaje în trecut, se situează pe locul 12 la evaluările PISA din 2012. Peste 40% dintre elevii români testaţi au arătat că au o pregătire foarte slabă la matematică, în timp ce elevii de top reprezintă doar 3,2%.  Raportul OECD mai arată că la capitolul Citire, scorul total al elevilor români este de 438, iar la Ştiinţe este de 439, ceea ce echivalează cu o medie naţională de 440 de puncte. În anul 2009, scorul elevilor români la testele PISA a fost de 427 la Matematică, mai puţin cu 18 puncte faţă de 2012, 424 la Citit, de asemenea mai puţin cu 14 puncte faţă de 2012 şi 428 la Ştiinţe, mai puţin cu 11 puncte faţă de 2012. Locul 53 din 65 la capitolul elevi fericiţi În clasamentul ţărilor cu cei mai fericiţi copii la şcoală, România se clasează din nou sub media OECD de 80%, având în jur de 78%, pe locul 53 din 65. Cei mai fericiţi elevi sunt în Indonezia, apoi din Albania, Peru, Tailanda, Columbia, Malaezia, Mexico, Costa Rica, Kazakhstan şi pe locul 10, Islanda, mai arată raportul PISA 2012. Cei mai demotivaţi elevi din lume În topul ţărilor analizate din punctul de vedere al nivelului de motivaţie a elevilor, România este chiar pe ultimul loc, cu mult în urma celorlalte ţări (vezi imagine). Pe primele locuri se află Peru, Singapore, Shanghai, islanda, Australia, Statele Unite şi Marea Britanie, iar pe ultimele locuri sunt Muntenegru, Slovenia, Slovacia şi România.  Distribuţia ţărilor în funcţie de nivelul de motivaţie a elevilor    Sursa: OECD Copiii din mediile defavorizate au rezultate mai slabe Din punct de vedere al influenţei pe care mediul îl are asupra rezultatelor  elevilor la matematică, copiii români care provin din familii sărace au performanţe mai mici decât cei care provin dintr-un mediu socio-economic mai elevat. În acest caz, România nu este atât de departe de media OECD, suntem cam la acelaşi nivel cu Grecia şi Turcia. În general, în ţările OECD, un elev care provine dintr-un mediu socio-economic mai bun are un scor la testele de matematică cu 39 de puncte mai mare decât copiii care provin din familii sărace, echivalentul a unui an de studiu. Aproximativ 6% din elevii ţărilor OECD, în jur de un milion de copii, îşi depăşesc statutul socio-economic şi au rezultate foarte bune la şcoală. În ţări precum Coreea de Sud, Hong Kong, Macao, Shanghai, Singapore şi Vietnam, 13% din elevii care provin din medii defavorizate ajung în top 25% cei mai buni elevi din toate ţările OECD. De asemenea, studiul PISA mai arată că numărul de elevii imigranţi a crescut de la 9% la 12% din 2009 şi că elevii care au fost daţi la grădiniţă cu cel puţin un an înainte de începerea ciclului primar au un scor la testele de matematică cu 53 de puncte mai mare decât ceilalţi copii, care nu au mers la grădiniţă. REACŢIA COMISIEI EUROPENE: ”UE în ansamblu are restanţe grave în ceea ce priveşte matematica” ”Cel mai recent raport al OCDE cu privire la competenţele elevilor de 15 ani la matematică, ştiinţe şi lectură a produs rezultate diferite de la un stat membru la altul. UE în ansamblu are restanţe grave în ceea ce priveşte matematica, însă rezultatele sunt mai încurajatoare la ştiinţe şi lectură, materii la care Europa se află pe drumul cel bun în sensul atingerii obiectivului din strategia Europa 2020 referitor la reducerea procentajului elevilor cu rezultate slabe1 la mai puţin de 15%. Rezultatele au fost prezentate la Bruxelles de către Yves Leterme, secretar general adjunct al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), şi de către Jan Truszczynski, Director general pentru educaţie şi cultură la Comisia Europeană”, se arată în comunicatul Comisiei Europene (CE). Raportul arată că zece state membre (BG, CZ, DE, EE, IE, HR, LV, AT, PL şi RO) au înregistrat începând cu 2009 progrese semnificative în diminuarea procentajului elevilor cu nivel scăzut al competenţelor în toate cele trei domenii care fac obiectul analizei. Cinci state membre (EL, HU, SK, FI, SE) au înregistrat însă o creştere a numărului de tineri cu rezultate slabe. Alte state membre au avut rezultate mixte (a se vedea tabelul). În general, rezultatele înregistrate în UE sunt ceva mai bune decât în Statele Unite, însă atât UE, cât şi SUA se situează în urma Japoniei. România, penultimul loc în UE, după Bulgaria  Sursa: Comisia Europeană „Felicit statele membre care şi-au îmbunătăţit rezultatele, însă este clar că UE în ansamblu trebuie să-şi intensifice eforturile. Statele membre trebuie să găsească în continuare soluţii pentru a combate rezultatele şcolare slabe şi pentru a-i ajuta pe elevi să-şi dezvolte competenţele necesare pentru a reuşi în lumea modernă. Aceste rezultate ne reamintesc faptul că a investi într-o educaţie de calitate este fundamental pentru viitorul Europei,” a declarat Androulla Vassiliou, comisarul european pentru educaţie, cultură, multilingvism şi tineret. Aceste opinii sunt împărtăşite şi de Yves Leterme: „Studiul PISA arată ce cunoştinţe au elevii de 15 ani şi ce pot face ei cu aceste cunoştinţe. Într-o economie globală, succesul nu se mai măsoară numai în funcţie de standardele naţionale, ci şi în raport cu cele mai performante sisteme de învăţământ. Rezultatele obţinute de UE subliniază faptul că ritmul progreselor trebuie accelerat dacă statele membre doresc să nu rămână în urma altor economii”, a adăugat fostul prim-ministru al Belgiei. Despre testele PISA: o radiografie pentru 80% din economia mondială Studiul PISA a fost efectuat o dată la fiecare trei ani de la lansarea sa în anul 2000. La ediţia 2012 a studiului PISA au participat toate cele 34 de ţări membre OCDE şi 31 de ţări partenere, reprezentând peste 80% din economia mondială. La teste au luat parte aproximativ 510.000 de elevi cu vârste cuprinse între 15 ani şi 3 luni şi 16 ani şi 2 luni. Elevii au fost testaţi la matematică, lectură şi ştiinţe, cu accent pe matematică. Datele concrete rezultate în urma studiilor PISA le permit factorilor de decizie politică şi cadrelor didactice să identifice caracteristicile sistemelor educaţionale de înaltă performanţă şi să îşi adapteze politicile în consecinţă. Comisia Europeană şi OCDE au semnat de curând un acord de cooperare pentru a colabora îndeaproape în trei domenii: strategii în materie de competenţe, analize de ţară şi studii la nivel internaţional. Ce spun aceste rezultate despre UE — analiza Comisiei: Lectură: procentajul elevilor cu rezultate slabe la lectură a scăzut de la 23,1% în 2006 şi 19,7% în 2009 la 17,8% în 2012. Dacă această tendinţă continuă, nivelul de referinţă de 15% ar putea fi atins până în 2020. Până în prezent, numai şapte ţări din UE au realizat acest obiectiv (EE, IE, PL, FI, NL, DE şi DK). S-au înregistrat progrese notabile în CZ, DE, EE, IE, HR, LT, LU, AT, PL şi RO. Matematică: din 2009, nu s-au înregistrat progrese în sensul diminuării procentajului elevilor cu rezultate slabe la nivelul UE. Totuşi, patru state membre (EE, FI, PL, NL) se numără printre ţările cu cele mai bune rezultate din lume, având procentaje ale elevilor cu rezultate slabe situate sub nivelul de referinţă de 15% stabilit de UE. Niciun alt stat membru nu a atins încă acest nivel. Progrese semnificative (peste 2 puncte procentuale) s-au înregistrat în BG, EE, IE, HR, LV, AT, PL şi RO. Ştiinţe: ameliorare constantă a competenţelor în întreaga Uniune. Procentajul elevilor din UE cu rezultate slabe a scăzut de la 20,3% în 2006 şi 17,8% în 2009 la 16,6% în 2012. Zece state membre se situează sub nivelul de referinţă de 15%: CZ, DE, EE, IE, LV, NL, PL, SI, FI, UK. S-au înregistrat progrese constante în CZ, DE, EE, IE, HR, LT, LU, AT, PL şi RO. Analiza evidenţiază că situaţia socioeconomică a elevilor are o influenţă semnificativă asupra nivelurilor de performanţă; astfel, creşte probabilitatea ca elevii care provin din gospodării cu venituri mici să obţină rezultate mai slabe la matematică, ştiinţe şi lectură. Printre factorii care influenţează rezultatele şcolare se numără şi efectele în general negative ale provenienţei dintr-un mediu de migranţi, importanţa încadrării într-un sistem de educaţie şi îngrijire a copiilor preşcolari, precum şi diferenţele dintre băieţi şi fete în ceea ce priveşte abilitatea de a citi (fetele se descurcă mult mai bine). Analiza evidenţiază şi relaţia dintre rezultatele PISA şi studiul OCDE recent publicat cu privire la competenţele adulţilor (IP/13/922). Studiul concluzionează că, pentru a fi eficiente, politicile trebuie să se concentreze pe îmbunătăţirea învăţământului primar şi secundar. Dincolo de acest nivel, este în general prea târziu pentru a compensa ocaziile pierdute în timpul şcolii. Următoarele etape Comisia va discuta concluziile studiului PISA 2012 cu statele membre pentru a contribui la identificarea măsurilor necesare pentru remedierea problemelor. Un prim schimb de opinii este prevăzut la următoarea reuniune a miniştrilor educaţiei din UE, pe 24 februarie. Rezultatele vor fi utilizate şi pentru viitorul ‘Semestru european’ al Comisiei din 2014, în cadrul căruia se formulează recomandări specifice pentru fiecare ţară legate de competenţele de bază. Noul program pentru educaţie, formare profesională şi tineret Erasmus+ (IP/13/1110) care începe în ianuarie va sprijini proiecte destinate dezvoltării şi modernizării sistemelor de învăţământ. Rezultatele studiului pot, de asemenea, să ajute statele membre la definirea priorităţilor în materie de sprijin din partea Fondului social european, care constituie o sursă esenţială de investiţii în dezvoltarea competenţelor şi formarea profesională, şi să amelioreze posibilităţile grupurilor vulnerabile de a beneficia de educaţie. Rezultatele PISA au fost comunicate de către Secretarul General Angel Gurria şi Secretarul de stat pe educaţie din SUA Arne Dncan în cadrul unui eveniment care va avea loc în dimineaţa aceasta la Washington, potrivit oecd.org. Conferinţe de lansare vor mai fi la Londra, în prezenţa lui Andreas Schleicher, consilier al Secretarului General al OECD pe Educaţie, în Bruxelles, cu Secretarul General adjunct al OECD, Yves Leterme şi alţi invitaţi, iar la Berlin, evenimentul va fi prezidat chiar de directorul OECD pe Educaţie, Barbara Ischinger. Evenimente similare vor mai fi în Tokio, Mexico City, Paris, Viena, Madrid, Roma şi Oslo. Testele PISA din 2012 vin cu o noutate faţă de cele anterioare – teste care evaluează competenţele IT, de rezolvare de probleme şi de cunoştinţe financiare. În anul 2003, rezolvarea de probleme devenise un domeniu de testare PISA, dar nu a fost reintrodus în evaluările din 2006 şi 2009, în timp ce testarea cunoştinţelor în domeniul financiar este o noutate introdusă în evaluările PISA din 2012. Testele sunt menite să arate nivelul de pregătire şi ce abilităţi au copiii în domenii care sunt esenţiale în ziua de azi. Cum s-au descurcat elevii români în trecut, la testele PISA Ultima evaluare PISA, publicată în 2009, a arătat că elevii din România nu stau tocmai bine în ceea ce priveşte competenţele de bază: citit, matematică şi ştiinţe, testate pe copiii de 15 ani din întreaga lume. Ţara noastră se află pe locul 52 din 64 şi, mai mult, figurează printre statele care au înregistrat rezultate mai slabe în 2009 faţă de 2000, arată o analiză publicată recent de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD). Ţările cu cei mai buni elevi din lume care excelează în toate ariile acoperite de testele PISA sunt Finlanda, Australia, Hong Kong (China), Japonia şi Noua Zeelandă, potrivit rapoartelor PISA in Focus din luna august. Mai interesant este faptul că analiza comparativă între cele două seturi de evaluări internaţionale (2009 vs. 2000) arată că există ţări care au urcat foarte mult în top, îmbunătăţindu-şi performanţele în special la capitolul citit, prin investiţia susţinută în educaţie. Practic, jumătate din ţările evaluate au avut acest trend: Albania, Brazilia, Chile, Germania, Ungaria, Indonezia, Israel, Korea, Latvia, Liechtenstein, Peru, Polonia şi Portugalia. În schimb, România este una din ţările care au înregistrat un regres în 2009 faţă de 2000 în ceea ce priveşte cititul şi analfabetismul, fiind depăşită de ţări precum Bulgaria, Brazilia, Chile şi Argentina.

Sursa: Adevarul.ro

 

Şcoala românească progresează

În cadrul testelor PISA, România a întregistrat în 2012 un progres semnificativ de 4,9 puncte faţă de evaluarea precedentă din 2009.OECD a publicat marţi rezultatele anchetei internaţionale PISA privitoare la performanţele şcolare în 2012. Această testare globală la care au participat 510 000 elevi din 65 de ţări îşi propune să evalueze capacităţile elevilor de 15 ani în ce priveşte matematica, lectura şi ştiinţele naturii. Rezultatele sunt de natură să pună Occidentul pe gânduri: Regiunea Shanghai din China, Singapore, Hong-Kong şi Taipei se află în fruntea clasamentului. Prima clasată dintre ţările occidentale, Elveţia, se află pe locul al 9-lea fiind urmată de Olanda, Estonia, Finlanda, Canada, Polonia, Belgia şi Germania, care şi-a îmbunătăţit şi ea performanţele faţă de evaluarea anterioră. România se află pe locul 45, dar este îmbucurător că performanţele elevilor săi au crescut faţă de 2009. La matematică scorul a crescut semnificativ cu 4,9 puncte, la lectură şi înţelegere cu 1,1 puncte şi la ştiinţe cu 3,4 puncte. În Europa, o creştere semnificativă a performanţelor a fost înregistrată de Polonia care a reuşit, de asemenea, să ocupe o poziţie de frunte în cadrul continentului. Finlanda în schimb, fosta lideră europeană, a pierdut teren, iar, dintre ţările mari, Franţa a înregistrat şi ea un recul alarmant. Problema României continuă să se pună, în ciuda acestui progres relativ. Din Europa doar Bulgaria, Cipru şi Albania stau mai rău. În ce priveşte matematica, care a reprezentat partea cea mai importantă a acestui test, România se plasează sub media globală. Raportul propune o analiză mai complexă a relaţiilor care pot fi stabilite între mijloacele care sunt investite în educaţie (investiţii, salariile profesorilor) metodele de lucru, ambianţa generală şi rezultatele obţinute. Fără să putem intra în detalii să menţionăm doar că România oferă una dintre cele mai puţin motivante şcoli din întreaga lume, ceea ce oferă de pe acum sugestii privind o viitoare ameliorare a rezultatelor. Raportul semnalează, însă, existenţa unor variaţii foarte mari în cadrul aceleiaşi ţări, ceea ce pune serioase probleme legate de inegalităţile accesului la educaţie. În sfârşit, analiza poate continua, dar cade în sarcina celor care administrează şcoala românească să intreprindă o examinare atentă competentă şi să propună măsuri realiste pentru îmbunătăţirea situaţiei. Analiza preliminară şi mai ales succesul relativ obţinut de elevii din România în 2012 reprezintă premise încurajatoare. Dar poate cel mai interesant este decalajul dintre elevii performanţi şi cei aflaţi sub medie. În România, la matematică, 40,8% dintre elevii testaţi se află ca performanţă sub nivelul 2 şi numai 3,2% dintre elevi ating nivelurile superioare 5 şi 6. Nu peste tot există această disproporţie. În Slovacia, de pildă, care ocupă un loc mai avansat, dar nu foarte departe de România, 27,5% se află la nivele inferioare şi 11% la nivelul de maximă performanţă. În general, în Europa occidentală proporţia elevilor foarte buni urcă constant la 20-22%. Este şocant să remarci că în ţările asiatice din fruntea clasamentului proporţia este inversată faţă de România. În Singapore, de pildă, 40% dintre elevii testaţi au atins nivelurile 5 şi 6 de performanţă. Materialul a fost publicat pe dw.de.

Sursa: Adevarul.ro

 

Rezultate PISA 2012: Aproape 40% dintre elevii romani au dificultati sa citeasca si sa inteleaga un text

Tarile din Asia au cea mai performanta educatie din lume, potrivit celui mai recent studiu PISA privind starea educatiei la nivel mondial. Romania ocupa locul 45 la Matematica, din 65 de tari si economii studiate, in crestere cu aproape 5 puncte de la ultima evaluare. Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) a publicat astazi, 3 decembrie, studiul PISA 2012 care evalueaza cunostintele si competentele elevilor de 15 ani din 65 de tari si economii. Studiul PISA 2012 a evaluat peste 510.000 de elevi din 65 de tari si economii la Matematica, Lectura si Stiinte. Accentul a fost pus pe Matematica, potrivit OECD, care precizeaza ca toate competentele din zona matematicii sunt un predictor puternic al rezultatelor pe care le vor inregistra elevii ca tineri adulti. Abilitatile elevilor in domeniul matematicii influenteaza capacitatea lor de a urma o forma de educatie dupa liceu, precum si veniturile viitoare.  Cele mai bune rezultate le-au inregistrat elevii din Shanghai-China si Singapore – care sunt in top la matematica. Elevii din Shanghai au un nivel echivalent cu aproape 3 ani de scolarizare peste majoritatea tarilor OECD, potrivit organizatiei. Hong Kong, Taipei, Coreea de Sud, Macao, Japonia, Liechtenstein, Elvetia si Olanda urmeaza in grupul celor mai performante tari. Scorul mediu PISA 2012 la Matematica plaseaza Romania pe locul 45 din 65 de state si economii. Scorul Romaniei este de 445 (cu 4.9 puncte peste scorul de la ultima evaluare) fata de 494 scorul mediu al tarilor OECD si fata de 613 – scorul cel mai bun inregistrat anul acesta de Shanghai-China. Sub Romania, cu scoruri mai mici la Matematica se afla Cipru, Bulgaria, Emiratele Arabe Unite, Kazahstan, Thailanda, Chile, Malaezia, Mexic, Muntenegru, Uruguay, Costa Rica, Albania, Brazilia, Argentina, Tunisia, Iordania, Columbia, Qatar, Indonezia si Peru. De precizat ca din totalul elevilor romani testati la matematica, 40,8% au obtinut rezultate slabe si doar 3,2% rezultate de top. Spre comparatie, in Shanghai 3,8% au fost rezultate slabe si 55,4% rezultate de top. Media OECD arata astfel: 23,1% sunt rezultate slabe si 12,6% rezultate de top. Strategia Europa 2020 are ca tinta reducerea procentajului elevilor cu rezultate slabe la mai putin de 15%. Romania se afla in grupul tarilor cu rezultate statistic „semnificativ sub media OECD”, la Matematica. La Lectura, Romania a inregistrat 438 de puncte (fata de 496 media tarilor OECD), ceea ce ne plaseaza pe locul 50 din 65 (cel mai bun scor l-a inregistrat tot Shanghai). Cu un nivel sub Romania sunt Bulgaria, Kazahstan, Malaezia, Mexic, Munetengru, Uruguay, Albania, Brazilia, Argentina, Tunisia, Iordania, Columbia, Qatar, Indonezia si Peru.  La Stiinte, Romania se afla pe locul 49 cu 439 de puncte (fata de 501 puncte media tarilor OECD). Studiul mai arata ca 73% dintre elevii romani chestionati au raspuns: „Ma simt singur la scoala”; procentul este apropiat de cel inregistrat in Iordania si Qatar, in timp ce rata cea mai mare a acestui raspuns se inregistreaza in Liechtenstein, Olanda si Elvetia. In ceea ce priveste elevii care spun ca sunt fericiti la scoala, si aici Romania se afla pe ultimele locuri, sub media OECD. Studiul mai arata ca elevii romani sunt cel mai putin motivati dintre copiii care au luat parte la cercetare, la mare distanta de toti ceilalti. OECD precizeaza ca tarile din Asia pun un accent deosebit pe selectarea si formarea profesorilor, ii incurajeaza sa lucreze impreuna si prioritizeaza investitiile in calitatea cadrelor didactice. Aceste tari impun tinte clare pe care profesorii le au de indeplinit si le acorda totodata autonomie in sala de clasa, pentru a atinge aceste obiective. O alta concluzie a studiului spune ca elevii ai caror parinti au asteptari ridicate au performante mai bune fata de ceilalti: acesti copii au tendinta de a depune mai mult efort, au o incredere mai mare in capacitatile lor si sunt mai motivati sa invete.  Tarile si economiile testate PISA (Programul pentru Evaluarea Internationala a Elevilor – Programme for International Student Assessment – PISA): Australia, Austria, Belgia, Canada, Chile, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Islanda, Irlanda, Israel, Italia, Japonia, Coreea de Sud, Luxemburg, Mexic, Olanda, Noua Zeelanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Elvetia, Turcia, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii, Albania, Argentina, Brazilia, Bulgaria, Columbia, Costa Rica, Croatia, Cipru, Hong Kong, Indonezia, Iordania, Kazahstan, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Macao, Malaezia, Muntenegru, Peru, Qatar, Romania, Rusia, Serbia, Shanghai, Singapore, Taipei, Thailanda, Tunisia, Emiratele Arabe Unite, Uruguay, Vietnam.  Comisia Europeana: UE in ansamblu are restante grave in ceea ce priveste matematica Uniunea Europeana in ansamblu are restante grave in ceea ce priveste matematica, insa rezultatele sunt mai incurajatoare la stiinte si lectura, informeaza Comisia Europeana printr-un comunicat de presa. Amintim ca strategia Europa 2020 are ca tinta reducerea procentajului elevilor cu rezultate slabe la mai putin de 15%. Rezultatele testelor PISA 2012 au fost prezentate la Bruxelles de catre Yves Leterme, secretar general adjunct al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE), si de catre Jan Truszczynski, Director general pentru educatie si cultura la Comisia Europeana. Zece state europene (Romania, Bulgaria, Cehia, Germania, Estonia, Irlanda, Ungaria, Letonia, Austria si Polonia) au inregistrat incepand cu 2009 progrese semnificative in diminuarea procentajului elevilor cu nivel scazut al competentelor in toate cele trei domenii care fac obiectul analizei, informeaza CE. In general, rezultatele inregistrate in UE sunt ceva mai bune decat in Statele Unite, insa atat UE, cat si SUA se situeaza in urma Japoniei, potrivit Comisiei Europene.

Androulla Vassiliou, comisarul european pentru educatie, a declarat ca „statele membre trebuie sa gaseasca in continuare solutii pentru a combate rezultatele scolare slabe si pentru a-i ajuta pe elevi sa-si dezvolte competentele necesare pentru a reusi in lumea moderna. Aceste rezultate ne reamintesc faptul ca a investi intr-o educatie de calitate este fundamental pentru viitorul Europei.” Yves Leterme, secretar general adjunct al OCDE si fost prim-ministru al Belgiei, a sustinut ca „intr-o economie globala, succesul nu se mai masoara numai in functie de standardele nationale, ci si in raport cu cele mai performante sisteme de invatamant. Rezultatele obtinute de UE subliniaza faptul ca ritmul progreselor trebuie accelerat daca statele membre doresc sa nu ramana in urma altor economii”. Studiul PISA a fost efectuat o data la fiecare trei ani de la lansarea sa in anul 2000.     Ce spun aceste rezultate despre UE – analiza Comisiei: Lectura: procentul elevilor cu rezultate slabe la lectura a scazut de la 23,1% in 2006 si 19,7% in 2009 la 17,8% in 2012. Daca aceasta tendinta continua, nivelul de referinta de 15% ar putea fi atins pana in 2020. Pana in prezent, numai sapte tari din UE au realizat acest obiectiv: Estonia, Irlanda, Polonia, Finlanda, Olanda, Germania si Danemarca. Comisia Europeana precizeaza ca Romania face parte dintre tarile in care s-au inregistrat progrese notabile. Matematica: din 2009, nu s-au inregistrat progrese in sensul diminuarii procentului elevilor cu rezultate slabe la nivelul UE. Totusi, patru state membre (Estonia, Finlanda, Polonia, Olanda) se numara printre tarile cu cele mai bune rezultate din lume, avand procentaje ale elevilor cu rezultate slabe situate sub nivelul de referinta de 15% stabilit de UE. Niciun alt stat membru nu a atins inca acest nivel. Romania face parte din grupul tarilor care au inregistrat progrese semnificative (peste 2 puncte procentuale). Stiinte: ameliorare constanta a competentelor in intreaga Uniune. Procentul elevilor din UE cu rezultate slabe a scazut de la 20,3% in 2006 si 17,8% in 2009 la 16,6% in 2012. Romania este in randul tarilor europene in cadrul carora s-au inregistrat progrese constante. Studiul PISA evidentiaza ca situatia socioeconomica a elevilor are o influenta semnificativa asupra nivelurilor de performanta; astfel, creste probabilitatea ca elevii care provin din gospodarii cu venituri mici sa obtina rezultate mai slabe la matematica, stiinte si lectura. Printre factorii care influenteaza rezultatele scolare se numara si efectele in general negative ale provenientei dintr-un mediu de migranti, importanta incadrarii intr-un sistem de educatie si ingrijire a copiilor prescolari, precum si diferentele dintre baieti si fete in ceea ce priveste abilitatea de a citi (fetele se descurca mult mai bine). Comisia Europeana avertizeaza ca, pentru a fi eficiente, politicile trebuie sa se concentreze pe imbunatatirea invatamantului primar si secundar. Dincolo de acest nivel, este in general prea tarziu pentru a compensa ocaziile pierdute in timpul scolii.

Sursa: Hotnews.ro

 

Violenta in scoala: Cum iti ajuti copilul sa-i faca fata?

Trei sferturi dintre elevii romani se tem de comportamentul agresiv al colegilor, in vreme ce Romania se afla printre primele locuri in clasamentul international al violentei scolare, potrivit studiilor OMS realizate in 37 de tari. Cartea de fata ofera parintilor ingrijorati solutii practice pentru a-si ajuta copiii sa nu se lase terorizati de colegii de scoala. Veti afla cum sa-i ajutati pe cei mici sa stopeze din fasa orice tentativa de intimidare, dar si cum sa colaborati eficient cu scoala, autoritatile sau parintii altor elevi. Cu ajutorul unor minidialoguri, al jocurilor de rol si al unor sfaturi intuitive, copiii vor invata cum sa citeasca limbajul nonverbal al batausilor, cum sa-si pastreze cumpatul si sa fie asertivi, dar si cand e cazul, sa apeleze la persoanele cu autoritate. Pe de alta parte, parintii sunt incurajati sa asculte cu atentie si fara o atitudine moralizatoare ce au de spus copiii, tocmai pentru a preintampina din vreme posibilele traume sau depresii ale elevilor exclusi, intimidati, persecutati sau batjocoriti pe internet. Catherine DePino este profesor, doctor in pedagogie, specializata in programe contra violentei in scoli.

Sursa: Hotnews.ro

 

S-au afișat rezultatele testelor PISA. România ocupă un loc RUȘINOS din cauza matematicii

La trei ani de la ultimele teste PISA, România bate pasul pe loc. Țara noastră ocupă locul 45 din 65, deși punctajele elevilor de 15 ani la matematică, citit şi ştiinţe au urcat cu patru locuri, depășindu-i pe cei Bulgari. Tot matematica este “buba” sistemului educațional: peste 40% dintre elevi sunt slabi și numai 3,2% fac performanță la această materie. Fruntașii topului sunt Shanghaiul din China, urmat de Singapore, Hong Kong, Tai Pei, Coreea de Sud, Macai, Japonia, Lichtenstein sau Elveţia. Elevii români verificaţi în 2012 la testele internaţionale PISA au obţinut la Matematică un scor total de 445 de puncte, sub media Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD) de 494 de puncte. Nu stăm grozav nici la capitolul Citire, unde avem 438 de puncte, în timp ce la Ştiinţe am atins scorul de 439. Sunt cifre care arată negru pe alb că marea majoritate a elevilor români nu are cunoștințe de bază bine sudate. Nefericiți și cu note mici România dă rateuri și când vine vorba despre nivelul de fericire al elevilor, capitol unde ne clasăm pe locul 53 din 65. La polul opus se află elevii din Indonezia, Albania, Peru, Tailanda, Columbia, Malaezia, Mexico sau Costa Rica. Cât despre motivație, România se află pe ultimul loc, cu mult în urma țărilor precum Peru, Singapore, Shanghai, islanda, Australia, Statele Unite şi Marea Britanie.

Sursa: Evz.ro

 

Elevii români, locul 45 din 65 de ţări la testul PISA 2012; rezultatele, sub media mondială

La testul PISA din 2009, România a ocupat locul 49 din 65 de ţări participante, iar în 2006 a fost pe poziţia 47 din 57. Scorul mediu înregistrat de elevii români la ciclul de testare PISA 2012 este 445 de puncte la matematică, 438 la citire/lectură şi 439 la ştiinţe. Comparativ, media ţărilor OECD este de 494 puncte la matematică, 496 la citire/lectură şi 501 la ştiinţe, precizează Ministerul Educaţiei, citând date din raportul Secretariatului pentru educaţie al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD). La matematică, de pildă, rezultatele elevilor români din 2012 sunt comparabile cu cele ale elevilor din state precum Turcia, Cipru, Thailanda, Emiratele Arabe Unite, Bulgaria şi Chile. Performanţele elevilor români sunt mai bune decât ale elevilor din Malaezia, Muntenegru, Costa Rica, Kazahstan, Mexic, Uruguay, Brazilia, Tunisia, Iordania şi Argentina, dar sub cele ale unor ţări precum Serbia, Grecia, Rusia, Israel, Croaţia, Slovacia, Lituania, Ungaria, Letonia sau Italia. La citire/lectură, scorul României este comparabil cu cel al unor ţări precum Serbia, Emiratele Arabe Unite, Chile, Thailanda, Costa Rica sau Bulgaria. Elevii români au obţinut, la acest domeniu, rezultate peste ale celor din Mexic, Muntenegru, Uruguay, Brazilia, Tunisia, Columbia, Iordania, Malaezia, Indonezia şi Argentina, dar mai slabe decât ale participanţilor din Cipru, Slovacia, Rusia, Turcia, Grecia, Lituania, Slovenia, Islanda, Suedia şi Croaţia. La testarea PISA 2012, care a avut ca domeniu principal matematica, au fost evaluaţi, în luna martie a anului trecut, 5.250 de elevi de 15 ani din gimnaziu şi liceu, respectiv câte 35 din 178 de şcoli aflate în 40 de judeţe şi Bucureşti. Şcolile au fost selectate de către Consorţiul PISA, conform procedurilor de eşantionare internaţionale, iar elevii au fost selectaţi aleatoriu, cu ajutorul unui program informatic dedicat, astfel încât să alcătuiască, conform cerinţelor acestui studiu comparativ internaţional, un eşantion naţional reprezentativ pentru reţeaua şcolară din România, a precizat Minsiterul Educaţiei. Testarea propriu-zis, care a avut durata de două ore, a conţinut atât itemi ce vizează competenţele de matematică şi rezolvare de probleme în situaţii autentice ce pot fi întâlnite în viaţa adultă (în pondere de 75%), cât şi de citire sau lectură (15%) şi ştiinţe (10%). La nivel internaţional, la PISA 2012 au participat 65 de ţări OECD şi ţări partenere. PISA este o evaluare standardizată internaţional, proiectată împreună de către ţările participante. România participă la aceste testări din 2000. Standardele tehnice PISA impun ca administrarea instrumentelor de evaluare să fie complet externă şcolilor participante, realizată de administratori de test formaţi la nivel naţional, pe baza unui manual de proceduri.

Sursa: Gandul.info

 

UNIVERSITAR

 

Propunere şocantă a Senatului Universităţii din Bucureşti: înfiinţarea tribunalelor studenţeşti!

Astăzi a fost lansată, spre dezbatere publică, carta Universităţii Bucureşti. Proiectul, promovat pe pagina de internet a prestigioasei instituţii de învăţământ superior, cuprinde o serie de propuneri care reinventează tribunalele poporului din perioada instaurării regimului comunist în România. Astfel, articolul 30 se referă la înfiinţarea tribunalelor studenţeşti un fel de instanţe de judecată ale studenţilor, cu rol consultativ, care au drept scop, conform proiectului prezentat: „implicarea studenţilor, în mod activ şi responsabil, în efortul de asigurare a unui climat corespunzător şi a unei conduite adecvate a studenţilor în spaţiul universitar”.

Desigur, de alegerea studenţilor care vor îndeplini rolul de „student judecător“ se vor ocupa, în primul rând, cadrele didactice, care vor avea 3 reprezentanţi în comisia de desemnare a  tinerilor judecători, faţă de 2 reprezentanţi care provin din rândul studenţilor. Cei care vor alege judecătorii vor avea grijă ca aceştia să fie „studenţi merituoşi” şi să dispună „de abilităţile necesare soluţionării, în condiţii de obiectivitate şi imparţialitate, a cazurilor supuse analizei”. Desigur, din toată această construcţie vor face parte şi studenţii acuzatori – care se vor ocupa de acuzarea colegilor vinovaţi de fapte reprobabile – şi avocaţi ai apărării – care vor susţine cauza studenţilor aduşi în faţa instanţei de judecată cu rol consultativ. De selecţia studenţilor cu rol de procuror şi avocat se vor ocupa consiliile fiecărei facultăţi în parte. Printre altele, în propunere se mai specifică că şedinţele instanţei de judecată vor fi publice, se vor desfăşura în spaţiul universitar şi că mandatul unui student judecător este de 2 ani. Să recapitulăm: Profesorii vor alege, prin majoritatea oferită de cartă, un student judecător care va avea un mandat de 2 ani. Acesta îşi va judeca colegii, în şedinţe publice. La proces vor participa studenţi apărători şi studenţi acuzatori care vor înfiera cu avânt proletar faptele abominabile săvârşite de inculpaţi împotriva sistemului. Ca să nu existe niciun dubiu cu referire la locul şi rolul  „instanţelor disciplinare“ care vor putea fi înfiinţate dacă proiectul de Cartă îşi va păstra forma actuală, la articolul 61, punctul h, găsim denumirea exactă a acestor forme de implicare a studenţilor în comunitatea academică: „În Universitate se organizează activităţi extracurriculare: cercuri studenţeşti, sesiuni de comunicări ştiinţifice, şcoli de vară, asociaţii de voluntariat, campanii sociale, cercuri de dezbatere, tribunale studenţeşti şi diferite evenimente. Consiliile facultăţilor pot finanţa aceste activităţi”. Nu ştiu de ce, dar îmi sună cunoscut acest tip de construcţie… parcă prin cărţile de istorie am mai citit pe undeva despre aşa ceva. Numai că atunci la conducerea României se aflau personaje ca Ana Pauker, Gheorghe Gheorgiu Dej sau Emil Bodnăraş. Şi atunci aceste „instanţe” aveau drept scop desconspirarea duşmanilor poporului şi asigurarea unui „climat sănătos”. În lumina ultimelor evenimente petrecute în cadrul şedinţelor de Senat Universitar, în urma cărora studenţii senatori au intrat în conflict deschis cu Preşedintele Senatului, această propunere poate turna gaz pe foc în această dispută. Vă reamintim că miercuri, 4 decembrie, studenţii Universităţii Bucureşti vor organiza un protest împotriva Preşedintelui Universităţii, Vlad Nistor, pe care îl acuză de mai multe acţiuni îndreptate împotriva studenţilor şi a regulamentelor universitare. Proiectul complet, supus dezbaterii publice, îl puteţi vizualiza pe pagina de internet a Universităţii Bucureşti.

Sursa; Adevarul.ro

 

Bătălia politică a ajuns şi în universităţi din Bucureşti

Alegerea reprezentanţilor studenţilor în forurile de conducere ale Universităţii Bucureşti a declanşat un conflict cu tente politice între două asociaţii de profil. Până acum doi ani, Asociaţia Studenţilor din Universitatea Bucureşti (ASUB) deţinea monopolul în privinţa ocupării celor 25% din locurile Senatului Universităţii Bucureşti şi ale Consiliilor facultăţilor. În 2011, a apărut însă Societatea Studenţilor Universităţii Bucureşti (SSUB), ai cărei membri au dorit la rândul lor să candideze. De atunci, cele două structuri poartă un război mocnit pentru putere, care a răbufnit zilele acestea. Miza: funcţii şi cariere „Entitatea asta (n.r. SSUB) nu este reprezentată de studenţi de la noi, ci de către cei din Academia de Studii Economice (ASE), care vor să ajungă în forurile de conducere ale universităţii noastre pentru a câştiga capital de imagine sau pentru a se propulsa în cariera politică”, reclamă Irina Iancu, secretar general ASUB. Miza aprinselor dispute nu ar fi însă „binele studenţilor”. Surse EVZ spun că liderii îşi transformă funcţiile în rampă de lansare în politică, cariera academică şi nu numai. Cei mai vocali sunt remarcaţi şi promovează. Un astfel de exemplu este şi fostul preşedinte ASUB, Luis Lazarus, care, deşi a stat la conducerea asociaţiei doar un an, a intrat în lumina reflectoarelor organizând un miting care a blocat Piaţa Universităţii. Revendicările erau similare celor de astăzi, ASUB cerând, printre altele, ministrului Educaţiei de la acea vreme să nu mai poarte niciun fel de discuţii cu Liga Studenţilor, o „organizaţie care nu reprezintă pe nimeni”. Ameninţări cu demisia, pentru a bloca Senatul Din teama de a nu pierde frâiele puterii, liderii ASUB s-au răzvrătit împotriva profesorului Vlad Nistor, preşedintele Senatului Universităţii Bucureşti. Aceştia îi reproşează dascălului că nu a fost de acord cu modificările aduse de ei la regulamentul de alegere a studenţilor reprezentanţi în Senat şi Consiliile facultăţilor. „La şedinţa de Senat din 27 noiembrie, domnul Vlad Nistor ne-a impus o versiune de regulament cu care nu am fost de acord”, explică preşedintele ASUB, Cosmin Cârciumaru. Acesta a anunţat că, dacă nu se va ajunge la un punct comun cu conducerea universităţii, studenţii „senatori” îşi vor da demisia în masă, pentru a bloca instituţional Senatul. „Aştept studenţii la discuţii” Asociaţia St denţilor din Universitatea Bucureşti va organiza, astăzi, un protest, la ora 11:00, în faţa biroului lui Vlad Nistor. Sunt anunţaţi câteva sute de studenţi. Preşedintele Senatului Universi tăţii din Bucureşti spune că îi aşteaptă pe tineri la discuţii şi neagă că i-ar fi cenzurat în vreun fel în timpul şedinţelor de Senat: „Eu sunt un om direct, nu las pe nimeni să bată câmpii în aceste întâlniri. Mai mult, în ultima şedinţă, am înregistrat un student care a vorbit la nesfârşit, deci nu pot să mă acuze că nu i-am lăsat să se exprime. Cât despre blocarea activităţii Senatului, legea spune că este cvorum când se întrunesc două treimi din toţi membrii, iar ei reprezintă doar un sfert”, adaugă Vlad Nistor.

Sursa: Evz.ro

 

ROMÂNI DE ISPRAVĂ. O INVENȚIE românească a fost premiată cu AUR la târgul de inovații de la Bruxelles

O echipă românească de cercetare medicală s-a întors cu medalia de aur de la Brussels Innova, Târgul de inovații de la Bruxelles, pentru BIOCOND NERV, o tehnologie care permite regenerarea mult mai rapidă a suturilor nervilor periferici. Produsul le va permite pacienților cu venituri modeste accesul la un tratament care momentan costă enorm. BIOCOND NERV este rezultatul cooperării dintre Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila”, Institutul Național de Cercetare și Dezvoltare Textile Pielărie și Institutul de Biologie și Patologie Celulară „Nicolae Simionescu” are o importanță deosebită atât din punct de vedere medical, cât și comercial. Există două firme în lume care produc tehnologii asemănătoare, dar cu prețuri de 500 de dolari pentru un tub de 2 centimetri. Produsul românesc costă în jur de 30 de euro. „Sunt situații în care capetele unui nerv secționat nu se pot sutura cap la cap. În acest caz, variantele terapeutice sunt folosirea unei grefe nervoase recoltată din altă parte a corpului uman (cu un deficit senzitiv corespunzător) sau folosirea de conductoare tubulare de regenerare (tuburi). Produsul nostru are aplicabilitate imediată. Noi intenționăm să-l folosim în operații de microchirurgie a nervilor periferici, cu consimțământul prealabilă al pacientului. Regenerarea nervoasă este, practic, ultima frontieră în microchirurgie; de 30 de ani nu s-a schimbat mai nimic, se fac aceleași proceduri, cu aceleași rezultate. În 2005, făcusem niște experimente cu tuburi de silicon, dar care nu erau resorbabile, iar lucrarea mea de doctorat a fost chiar despre Metode Moderne de Regenerare a Nervilor Periferici”, spune Dr. Dragoș Zamfirescu, medic primar în chirurgie estetică, plastică și microchirurgie al Clinicii Zetta. Echipa din spatele acestei inovații este alcătuită din Ing. Mădălina Albu, Prof. Ioan Lascăr, Dr. Dragoș Zamfirescu, Acad. Maya Simionescu, Dr. Ion Zegrea, Dr. Marius Popescu și cercetătoarele Irina Domnica Titorencu și Georgeta Bumbeneci.

Sursa: Evz.ro

 

Membrii din “Consorţiul Universitaria” vor o ierarhizare clară a universităţilor

Membrii “Consorţiului Universitaria” au hotărât să îşi unească forţele pentru a realiza o ierarhizare clară a instituţiilor de învăţământ superior din România. Reprezentanţii Universităţii din Bucureşti, ai Universităţii “Babeş-Bolyai” din Cluj, ai Universităţii de Vest din Timişoara, ai Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi ai Universităţii “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi au tras un semnal de alarmă şi asupra subfinanţării cronice a învăţământului, în comparaţie cu resursele care trebuie angajate. „Instituţiile de învăţământ superior din România sunt judecate, în mod nedrept, pe baza unor criterii egalitariste”, a spus Mircea Dumitru, rectorul Universităţii din Bucureşti. “În Statele Unite ale Americii, dintre cele 4.000 de instituţii de învăţământ superior, doar 225 au dreptul de a organiza studii doctorale, în timp ce în Marea Britanie universităţile care pot oferi studii de doctorat reprezintă puţin peste 20% din numărul total al instituţiilor de învăţământ superior. Prin comparaţie, în România toate cele 49 de universităţi publice au dreptul nediscriminatoriu de a organiza studii doctorale”, a completat Vasile Isan, rectorul Universităţii “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Cei 50 de reprezentanţi ai universităţilor au căzut de acord că este nevoie de o iniţiativă comună pentu ca diplomele să „nu mai reprezinte expresia unei presupuse voinţe colective”. Reprezentanţii universităţilor au discutat şi despre oportunităţile de finanţare prin programele europene din perioada 2014-2020, şi au decis “să transforme România într-o destinaţie extrem de atrăgătoare pentru studenţii din străinătate, propunând oferte de studiu multiple”. Astfel, prin noile tipuri de burse Erasmus, studenţii străini vor putea veni să studieze în ţara noastră în două sau mai multe universităţi sau vor putea beneficia de pachete de burse de studii şi stagii de practică din partea mai multor universităţi, informează consorţiul. Burse Erasmus interne Universităţile au hotărât să pună în practică şi ideea realizării unor mobilităţi de tip Erasmus intern, între universităţile membre din Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Iaşi. Astfel, spre exemplu, un student de la Iaşi ar putea studia un semestru la o universitate parteneră din România, urmând ca notele obţinute să-i fie recunoscute în totalitate. Reprezentanţii instituţiilor de învăţământ au mai solicitat Ministerului Educaţiei Naţionale emiterea la timp a ordinelor de organizare a admiterii şi a examenelor de licenţă, deblocarea posturilor, simplificarea procedurilor de angajare a personalului nedidactic şi auxiliar, precum şi aprobarea programelor de licenţă şi master cu dublă specializare.

Sursa: Puterea.ro

 

Elite fara granite – Ei sunt Romania: Strategul militar de la Washington care i-a intalnit pe Obama si Bush

Romania are o multime de tineri remarcabili. Auzim insa prea putine despre ei, iar pe multi nici nu ii cunoastem. Este si cazul lui Dan Nechita, doctorand in strategie militara la Universitatea „George Washington” si asistent profesor la aceeasi prestigioasa institutie. Dan Nechita a lucrat alaturi de specialisti la Brookings Institution, la Institutul de Securitate Globala din Washington, si la Institutul de Razboi si Pace „Arnold A. Saltzman”, dar a facut si un stadiu de practica in jurnalism, la cunoscutul ABC News. Ziare.com a stat de vorba cu tanarul clujean despre parcursul sau academic, despre diferentele dintre mediul universitar romanesc si cel american, despre experienta sa de strateg militar la Washington, dar si despre cum se vede situatia din tara noastra peste Ocean.

Parcursul academic

Dan Nechita si-a inceput studiile in SUA intr-un colegiu de stat, unde a fost nominalizat pentru o bursa de merit nationala, oferita de Fundatia Jack Kent Cooke, pe care a si castigat-o. „Bursa Jack Kent Cooke este extrem de generoasa (30.000 dolari/an pentru facultate si 50.000 dolari pentru studii post-universitare) si una dintre cele mai competitive burse la nivel mondial. Cu aceasta bursa am fost admis la mai multe universitati de top din SUA; am ales Columbia University pentru ca este printre primele din lume in domeniul meu – relatii internationale. Acolo, am avut ocazia sa imi scriu teza ‘honors’ cu doi giganti ai relatiilor internationale – Kenneth Waltz si Robert Jervis. Ei au fost cei care m-au ghidat, mai departe, catre studii doctorale la George Washington University”, ne-a povestit Dan Nechita. A pleca intr-o tara straina, spune el, nu este nici intr-un caz o evadare: „Cand am plecat din Romania am plecat cu greu, dintr-un loc drag unde am copilarit, am crescut si m-am format. Studiile in strainatate sunt o oportunitate de a studia la cel mai inalt nivel, in cele mai bune universitati din lume – oriunde s-ar afla ele – insa aceasta oportunitate nu trebuie sa duca la o rupere de Romania. Studiul in strainatate este o oportunitate academica, si sunt extrem de mandru ca foarte multi romani ne reprezinta exceptional de bine in cele mai inalte cercuri academice din lume. Dar experienta acumulata in afara trebuie redirectionata catre Romania – fie prin reintoarcerea acasa, fie printr-o implicare activa de acolo de unde suntem. Nu se poate pune problema de ‘evadare’ atata vreme cat rezultatele din strainatate au la baza educatia (de multe ori parinteasca) si experienta din Romania”.

Studiul in strainatate, subliniaza Dan Nechita, i-a oferit sansa de a studia intr-una dintre cele mai prestigioase universitati din lume, „cu profesori care testeaza azi marginile cunoasterii in domeniile de maine”.

„Mi-a oferit, desigur, si oportunitati profesionale deosebite. Insa, mai mult decat atat, experienta internationala mi-a oferit, paradoxal, si o noua perspectiva asupra Romaniei si ce inseamna sa iti iubesti tara. Pe de o parte, am invatat democratie participativa direct de la sursa – pe treptele bibliotecii universitare de la Columbia si pe treptele Capitolului, in birouri de campanie electorala din Washington si in adaposturile pentru oamenii saraci din acelasi oras. Am invatat sa apreciez democratia care inca se naste in Romania si sa inteleg, printr-o prisma comparativa, cat de multe se mai pot inca schimba pentru noi. Pe de alta parte, distanta si imersia intr-o cultura diferita m-au apropiat de Romania si m-au ajutat sa ii vad la adevarata valoare toate partile bune: cultura, istoria si traditia, oamenii calzi si primitori, bogatiile naturale cu adevarat deosebite, si mai ales rezervorul imens de talent si potential uman”, adauga tanarul.

Mediul universitar – SUA vs. Romania

L-am intrebat pe clujeanul care este, in prezent, asistent profesor la „Universitatea George Washington”, si care sunt diferentele dintre mediul universitar romanesc si cel american. „Din pacate, sistemul educational romanesc este in momentul de fata extrem de deficitar – si din exterior asta se vede in modul cel mai dureros. In primul rand, plagiatul, in orice forma, este o plaga intelectuala a sistemului nostru educational. In afara ca este un furt care permite impostorilor sa isi asume titluri nemeritate, plagiatul este si o alternativa usoara care poate innabusi dezvoltarea academica si intelectuala a unor tineri cu adevarat talentati. Practicat la scara larga – de pe bancile gimnaziului pana la cercurile universitare – plagiatul distruge nivelul de educatie al Romaniei pe termen lung. In Statele Unite, plagiatul in orice forma este pur si simplu o infractiune academica si este sanctionat ca atare. Oarecum adiacent, sistemul american este si foarte flexibil; accentul este pe gandire critica, pe munca si rezultate proprii, si pe o specializare flexibila, in functie de preferintele studentului. Ca un mic exemplu, un student poate intra in universitate ca student de literatura clasica si, fara prea mare efort, poate absolvi cu o diploma in astrofizica sau biologie”, puncteaza Dan Nechita.

Un strateg militar in capitala americana

Tanarul a lucrat la Institutul de Securitate Globala din Washington, la Brookings Institution si la Institutul de Razboi si Pace „Arnold A. Saltztman”. „Experienta de care sunt cel mai atasat este cea din cadrul Institutului de Razboi si Pace Arnold A. Saltzman, unde am lucrat timp de doi ani ca cercetator asistent. Pe langa intalnirile ocazionate de prestigiul institutului – vizite din partea unor personaje precum Henry Kissinger, Madeleine Albright sau Zbigniev Brzezinski – am avut ocazia sa lucrez pentru profesori cu renume international. Timp de un an, am lucrat in principal ca asistent pentru profesorul Kenneth Waltz, unul dintre varfurile incontestabile ale relatiilor internationale si un om deosebit, de moda veche in cel mai bun sens – principiat, vertical, preocupat doar de cunoastere si de viata academica. El mi-a fost si mentor in aceasta perioada si a fost cel ce mi-a indrumat pasii catre studii post-universitare in domeniu. Desigur, am invatat mult si in think tankuri – institutii care in SUA sunt respectate si contribuie activ la dezvoltarea de politici publice si externe. In cadrul Brookings Isntitution am organizat seminarii de pregatire pentru angajati ai guvernului american, si la World Security Institute, initiativa Global Zero, am facut parte din echipa de organizare a unui summit global pentru dezarmare nucleara la Paris care a reunit aproximativ 200 de fosti presedinti, generali, ambasadori, si ministri din intreaga lume. Experienta in mediul de cercetare si de think tank din SUA m-au ajutat mult la infiintarea CAESAR – un think tank romanesc sub umbrela LSRS care creaza o punte de legatura intre expertiza romaneasca de peste hotare si cea de acasa”, completeaza Dan Nechita.

Practica la ABC News

El a facut si un stagiu de practica in jurnalism, la postul de televiziune ABC News. Cum a fost aceasta experienta? „ABC News a fost o experienta unica. Timp de 6 luni am facut parte din echipa de analiza politica a intregii televiziuni si am scris, zilnic, pentru ‘The Note’ – ziarul caracterizat ca ‘the insider’s insider’s guide to Washington’. Aveam un program extrem de solicitant – eram in birou la 6:30 dimineata si de multe ori plecam doar seara tarziu -, insa avantajele erau pe masura.

Lucram intr-o echipa mica, de 5 oameni, sub conducerea directa a directorului politic ABC News si faceam munca unui reporter si analist politic veteran. Pentru un student, oportunitatea de a face parte din echipa ‘The Note’ era senzationala. Dupa ce petreceam dimineata scriind pentru un ziar citit aproape exclusiv de factorii de decizie din Washington – analisti politici, manageri de campanii electorale, lobbyisti si oficiali americani -, dupa-masa participam ca reporter la evenimentele potentialilor candidati prezidentiali si ale sustinatorilor lor pentru alegerile din 2008. In 6 luni i-am intalnit in aceasta postura pe Barack Obama, Hillary Clinton, John McCain, John Edwards, Jeb Bush, Bill Clinton si George W. Bush – printre multi altii. La ABC News am invatat dimensiunea electorala a unei democratii mature si functionale – din interior”, ne-a povestit Dan Nechita.

Cum se vede situatia din tara noastra peste Ocean?

In Statele Unite, spune tanarul clujean, Romania „are o imagine buna la nivelul cetateanului de rand si o imagine excelenta in mediile academice si profesionale”. „La nivel de factori de decizie si in mediul business, Romania este un aliat fidel dar relativ minor – si cu mici inconveniente care sunt destul de des subliniate de catre oficialii americani in interactiunile bliaterale. Derapajele din justitie, coruptia, insatabilitatea politica, si excesele de putere ale clasei politice din Romania au un efect negativ asupra perceptiei americane asupra Romaniei, si acest efect negativ se resimte in cooperarea pe dimeniunile economice, educationale, si culturale. Pe post de exemplu, desi in plan militar Romania este unul dintre cei mai stabili aliati ai SUA din zona, cetatenii romani nu pot calatori in SUA fara viza prin programul Visa Waiver, cum o pot face, de exemplu, cetatenii Ungariei, Letoniei sau Estoniei. De peste Ocean imaginea este destul de clara: Romania este o tara cu potential inca nerealizat pe scena europeana si globala; pentru ca acest potential sa fie valorificat, Romania are nevoie de un agajament ferm – un pact cu ea insasi – pe drumul democratiei autentice”, explica Dan Nechita.

Relatia cu Romania

In SUA, tanarului roman ii lipsesc familia si prietenii – si, in general, oamenii – insa pozitia pe care o are in cadrul LSRS si CAESAR il aduce des acasa. „Incerc sa petrec cat mai mult timp in Romania si pentru baiatul meu, Vlad, care este extrem de atasat de bunici, familie, si de tot ce inseamna Romania. Dar o legatura principala cu Romania este desigur Liga. Romania are nevoie de aceasta resursa strategica care o reprezinta membrii LSRS – tinerii educati peste hotare. Astfel, in aproape 5 ani de zile, am desfasurat prin Liga sute de proiecte in sprijinul acestor tineri, promovand atat o educatie de calitate la nivel inalt cat si reorientarea lor catre Romania. Am o relatie pe care eu o consider privilegiata cu Romania, contribuind, alaturi de colegii mei si in masura capacitatii mele, la dezvoltarea tarii pe baza valorilor meritocratice invatate peste hotare”, marturiseste Dan Nechita. De altfel, el a lucrat la un studiu interesant, legat de dorinta tinerilor romani cu studii in straintate de a se intoarce in Romania. Care a fost concluzia acestuia? „Ca Secretar General al Ligii Studentilor Romani din Strainatate am deseori ocazia sa ajung sa cunosc indeaproape nevoile si aspiratiile celor peste 8.000 de membri ai Ligii. Unul din multele mecanisme prin care ajungem sa ne cunoastem membrii este si un sondaj despre reintoarcerea acasa. Ultimul sondaj, desfasurat in 2012, a avut 1.061 de respondenti; rezultatele sondajului au dus la crearea strategiei LSRS de atragere a tinerilor catre Romania (SMART Diaspora) si la doua editii de succes ale proiectului ‘Hai Acasa’. Rezultatele sunt suprinzatoare prin faptul ca aproape 60% din respondenti ar putea fi atrasi sa revina in Romania (28% cu certitudine, si 31% indecisi) in cazul in care conditiile ar fi favorabile – si, tot suprinzator, factorul financiar nu este principalul motiv care ii tine peste granite. Peste 60% din cei sondati ar reveni acasa pentru salarii cuprinse intre 600 si 1.000 de euro – expectative inalte, dar nici intr-un caz deconectate de expectativele salariale din Romania pentru acelasi nivel de educatie. Principalele dorinte ale tinerilor din afara sunt ca recrutarile sa fie transparente si meritocratice, ca promovarile sa fie bazate pe rezultate si competenta si ca locul de munca sa le ofere oportunitati de dezvoltare profesionala si personala. Pe scurt, Romania poate sa isi atraga acasa talentele fara costuri exorbitante, dar cu angajamentul ferm ca acesti tineri vor fi valorificati la adevaratul lor potential”, ne-a explicat Dan Nechita. In ceea ce priveste planurile sale de viitor, tanarul e hotarat sa revina acasa. „Desigur; sunt hotarat sa revin in Romania. In masura capacitatilor mele, imi doresc sa continui sa contribui la dezvoltarea tarii, din orice pozitie. Experienta acumulata in strainatate este – atat pentru mine, cat si pentru mii de alti tineri care studiaza in afara – experienta romaneasca, care poate fi valorificata in Romania si in folosul Romaniei. In prezent, pun bazele unei mici companii de consultanta economica pe relatia Romania-SUA – o oportunitate de a fi mai aproape de casa – si, pe viitor, planuiesc sa revin acasa permanent”, incheie Dan Nechita. In cadrul campaniei „Elite fara granite – Ei sunt Romania”, Ziare.com, in parteneriat cu Liga Studentilor Romani din Strainatate, prezinta povesti ale unor tineri romani exceptionali, care au studiat sau inca studiaza in cadrul unora dintre cele mai prestigioase universitati din lume si care acum uimesc prin performante remarcabile in medicina, matematica, stiinte politice, economie, istorie, informatica sau biologie.

Sursa: Ziare.com

 

Educatie de elita in strainatate! Gaseste o scoala in Europa sau America de Nord

Familiile din Romania care doresc sa asigure copiilor lor o educatie de elita in strainatate sunt invitate sa participe la cel mai mare targ de invatamant secundar de elita si tabere de limbi straine in strainatate, World Education, care va avea loc pe 7 si 8 Decembrie la Hotel Athenee Palace Hilton din Bucuresti. Evenimentul este organizat de Consultantul numarul 1 in Romania pentru studii in strainatate – IntegralEdu. Participantii vor avea oportunitatea sa se intalneasca si sa discute personal cu reprezentantii scolilor de elita din Europa si America de Nord si sa participe la seminarii gratuite de prezentare, menite sa informeze copiii si parintii privind cele mai potrivite programe de studiu in strainatate. Editia de licee de elita si tabere de limbi straine a targului World Educationse adreseaza familiilor care au copii cu varste cuprinse intre 10 si 17 ani. Special pentru acest eveniment vor sosi unii dintre cei mai buni consultanti internationali pentru admitere, care vor oferi informatii cu privire la optiunile si oportunitatile de studiu in strainatate, in functie de varsta copilului, aptitudinile, calitatile si dorintele sale individuale. Consultanta educationala oferita de IntegralEdu si reprezentantii scolilor de elita din strainatate este oferita gratuit si pe langa spijinul regasit in sfaturile oferite de consultanti profesionisti, constituie o sursa de informatii de „prima mana” imperios necesare in alegerea unui program potrivit de studiu pentru copii. Familiile care inclina spre invatamantul secundar de elita din strainatate au astfel la indemana cele mai pertinente surse de informatie, pentru a putea face alegerile corecte si in cunostinta de cauza, cu privire la educatia si viitoarea cariera a copilului lor. De cele mai multe ori, o educatie de elita este asociata cu un nivel academic foarte inalt si in mod special cu scoli care urmaresc o metodologie axata pe dezvoltarea copilului si care nu sunt doar un ajutor in familie pentru cresterea armonioasa a acestuia ci si un consultant pentru viitor. In cadrul evenimentului, vizitatorii vor primi si catalogul in limba romana cu oferte educationale in peste 80 de licee de elita din strainatate si cea mai noua editie a catalogului de tabere de limbi straine de vara/iarna in strainatate. Totodata, pentru inscrierile in cadrul evenimentului, participantii pot beneficia de discount-uri la taberele organizate in cele mai bune centre de limbi straine din Europa asigurandu-si in acelasi timp, planificarea timpurie a vacantei de vara. Formatul evenimentului permite organizarea de interviuri pentru copiii din Romania, cu cei peste 30 de specialisti in domeniul studiilor secundare in strainatate si oferirea de sfaturi si consultanta gratuita menite sa va sprijine in elaborarea celei mai bune strategii in educatia copilului Dumneavoastra. Compania de consultanta educationala IntegralEdu organizeaza aceste targuri specializate in Romania inca din anul 2009, pana in prezent sute de familii ale caror copii invata acum in cele mai bune scoli din strainatate, primind consultanta si indrumare valoroasa atat inainte de luarea acestei decizii cat si ulterior, pe toata perioada studiilor. Inregistrarea prealabila se poate face on-line pe site-ul dedicat evenimentului www.worldeducation.ro, unde puteti gasi mai multe informatii cu privire la programul evenimentului si institutiile de invatamant participante. Indiferent daca sunteti interesati doar de tabere de vara sau doar de programe gimnaziale sau liceale, cea mai buna optiune este sa veniti insotiti de copii, pentru a-i familiariza cu mediul si comunicarea de acest nivel iar daca hotarati sa le oferiti cadou de Craciun o tabara internationala, sa-i ajutati prin aceasta vizita sa inteleaga si utilitatea unui curs de calitate, pe langa distractie, calatorii si sport.

Sursa; Ziare.com