Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

Școlile din România pot deveni un spațiu periculos!

Elevii și angajații din învățământ au nevoie de protecție! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ îşi exprimă îngrijorarea privind cazul petrecut astăzi într-o unitate de învăţământ din Capitală, unde o colegă, cadru didactic, Continuare »

 

Revista presei – 4.10.2013

http://adevarul.ro/locale/targoviste/noroaie-elevi-satul-dupa-deal-scoala-1_524e49a3c7b855ff56f95eb1/index.html

FOTO Coşmarul de zi cu zi al elevilor din satul „După Deal”: merg prin noroaie către şcoală. Primarul nu are soluţii

Incompetenţa autorităţilor nu cunoaşte limite la Pietrari, acolo unde segmentul “elevi” pare să fie unul cu totul străin de bunul simţ. După au fost nevoiţi să intre înveţe tot în şcoala veche, deşi aveau una nou construită, elevii din Pietrari sunt condamnaţi să meargă în fieacare zi prin noroaie, către şcoală.

Lipsa banilor, dar mai ales incompetenţa autorităţilor, lasă sate întregi fără drumuri, apă sau lumină. Este şi cazul satului După Deal din comuna Pietrari, judeţul Dâmboviţa. 80 de familii stau rupte de restul comunei, iar 30 de elevi au de mers prin noroaie în fiecare zi peste 4 kilometri ca să poată ajunge la şcoală. De fiecare dată pleacă la ei cu schimburi, pentru a nu se murdări.

Satul După Deal aparţine de comuna Pietrari, însă copiii se duc la şcoală în comuna Bărbuleţu. Zilele acestea au fost de coşmar. Oamenii abia urcă vara, când este uscat. Acum însă, cei mici nu au mai fost la şcoală din cauza ploilor.

Copiii ar vrea şi ei condiţii, dar nu vor vedea prea curând. “Vreau să mă duc la grădi şi nu pot pe noroiul ăsta”, este strigătul de disperare al unei micuţe de doar 4 anişori.

Singurul mijloc de transport este căruţa trasă de cai. În lipsă de asta, mersul pe jos e cel mai sănătos. Părinţii fac şi ei cu schimbul: unii îi duc dimineaţa, cu noaptea în cap la şcoală, alţii îi aduc de la şcoală, pentru că drumul trece prin pădure şi pot oricând apărea animalele sălbatice.

“Dimineaţa pleacă soţia cu unul de vale şi seara mă duc eu să îl iau pe celălalt. Altă soluţie nu e. Încă şi căruţa se inundă cu totul”, spun oamenii.

După un drum de coşmar către şcoală, părinţi şi copii, cu toţii se opresc la o localnică unde îşi leapădă încălţările şi pantalonii plini de noroi şi „se gătesc de şcoală”.

“Credeţi-mă că la momentul acesta  chiar nu am niciun fel de soluţie”, spune Cornel Coman, primarul comunei Pietrari, comună care a avut anul acesta, unul dintre cele mai mari bugete din Dâmboviţa, 9 miliarde. Chiar şi aşa, Coman nu a fost în stare să cumpere centrală termică şi să racordeze noua unitate şcolară din Pietrari pentru a o da în folosinţă. Elevii sunt, astfel, nevoiţi să înveţe tot în veche şcoală.

Până ce autorităţile se vor gândi şi la soarta oamenilor, aceştia speră să aibă parte de vreme blândă, că de primari gospodari, nici gând.

http://adevarul.ro/locale/slobozia/transportul-scolar-provoaca-proteste-ialomita-elevi-tinuti-acasa-parinti-revoltati-1_524d91a6c7b855ff56f65c87/index.html

Transportul şcolar provoacă proteste în Ialomiţa. Elevi ţinuţi acasă de părinţii revoltaţi

De patru zile, părinţii a 60 de elevi din două sate ialomiţene, Cotorca şi Ciocârlia, refuză să-şi trimită copiii la şcoală. Motivul: oamenii sunt revoltaţi că transportul şcolar al copiilor este efectuat cu microbuze private, nu cu cele şcolare, ca până acum.
Şcolile din Cotorca şi din Ciocârlia au fost desfiinţate în 2010, iar copiii au fost transferaţi la două unităţi din Urziceni, localitate aflată la o distanţă de 20 de kilometri.

Luni dimineaţă, părinţii au aflat că trebuie să-şi trimită la şcoală copiii cu microbuzele unei firme private, ceea ce i-a nemulţumit pe motiv că transportatorul privat pune în pericol viaţa copiilor. „Îi înghesuie pe copii ca pe sacii cu cartofi şi nu au deloc grijă de ei“, reclamă Ion Mihăiescu, unul dintre părinţii revoltaţi.

Oamenii îl consideră vinovat de această situaţie pe Constantin Sava, primarul municipiului Urziceni, instituţie în administrarea căreia se află microbuzele şcolare. Cei 60 de părinţi sunt de părere că edilul ar fi scos din circulaţie microbuzele cu care s-a făcut transportul până acum pentru a-l favoriza transportatorul privat. „Clar s-a înţeles cu firma. Nu vrem ca cineva să-şi bată joc de noi şi de copiii noştri“, susţine doamna Relica, un alt părinte revoltat.

„Să nu-i mai lase la şcoală!“

În replică, primarul municipiului Urziceni s-a rezumat să declare: „Pot să nu-i mai lase la şcoală. Eu le-am pus la dispoziţie o maşină cu 40 de locuri şi ei protestează. Aşa zice legea, aşa facem, iar legea spune clar că nu putem transporta elevi cu microbuzele şcolare în afara localităţilor!“.

De câteva zile oamenii refuză să-şi mai trimită copiii la şcoală. „Preferăm să-i ţinem acasă decât să-i lăsăm pe mâinile unor şoferi iresponsabili“, susţin părinţii. Totodată, ei au pichetat, luni, sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Ialomiţa şi au cerut socoteală inspectorului şcolar general, Ileana Condruţ. Şefa învăţământului ialomiţean i-a chemat pe părinţii revoltaţi la negocieri. Preţ de câteva minute aceasta le-a dat asigurări oamenilor că această situaţie se va rezolva. „Vom studia problema şi vom găsi toate măsurile legale pentru ca transportul copiilor la şcoală să nu mai fie o problemă. Totuşi, vă rog să-i trimiteţi la şcoală“, le-a transmis părinţilor Ileana Condruţ.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/1060348.html

Banii europeni, o şansă pentru „generaţia pierdută”

Programul european „Garanţia pentru Tineret”, care va demara de la anul, ar putea ajuta generaţiile de tineri care îngroaşă rândurile şomerilor.

În contextul în care sumele pentru investiţii s-au redus, o şansă pentru crearea de noi locuri de muncă sunt fondurile europene. Ştim noi însă cum să le atragem şi să le folosim?

Programul „European Youth Guarantee”, aprobat în iunie 2013, presupune un buget de 10 miliarde de euro pentru 2014-2020. Fondurile vor fi disponibile în statele membre în care rata şomajului tinerilor de până la 25 de ani depăşeşte 20%. Ideea programului e ca fiecare tânăr aflat de cel mult patru luni în şomaj, care nu are serviciu şi nu parcurge o formă de învăţământ să aibă o ofertă de loc de muncă sau ucenicie sau să intre într-un program de formare.

Facultăţile, conectate la piaţa muncii

Cel mai probabil, plafonul de finanţare disponibil României se va ridica la câteva sute de milioane de euro pentru anii 2014-2016. Pentru România, ar putea fi o şansă pentru formarea „generaţiilor pierdute”, cele care au picat Bacalaureatul în ultimii ani. În acest moment, cel puţin 400.000 de tineri se află în risc ridicat de sărăcie şi excluziune, mulţi dintre ei din cauza unui nivel de calificare redus. „Fără finanţare europeană, e improbabil că România ar avea resursele pentru a încerca o recuperare a acestor tineri”, ne-a declarat Iulian Stănescu, cercetător la Institutul pentru Cercetarea Calităţii Vieţii.

„Ar trebui ca instituţiile interesate- ONG-urile pentru tineri, sindicate, Ministerul Educaţiei şi Ministerul Muncii- să se implice”, susţine Bogdan Iuliu Hossu, preşedinte Cartel Alfa. În rândul tinerei generaţii, îngrijorarea este mare. „Este necesar ca sistemul de educaţie să răspunda la nevoile pieţei muncii. E nevoie de o lege a stagiilor de practică”, consideră şi Mihai Dragoş, preşedintele Alianţei Naţionale a Organizaţiilor Studenţeşti din România.

Dezbatere EVZ despre şomajul în rândul tinerilor

Programele de formare sunt utile, însă acesta este doar un aspect al unei politici care ar trebui să pună accent pe stimularea creării de locuri de muncă pentru tineri. Ce strategii au autorităţile pentru integrarea acestei categorii pe piaţa muncii? La această întrebare vor răspunde invitaţii EVZ, care vor participa vineri, 4 octombrie, la masa rotundă destinată dezbaterii acestui subiect. Elevi, studenţi, dar şi principali decidenţi din domeniu vor discuta despre nevoia elaborării unei strategii naţionale pentru integrarea pe piaţa muncii a tinerilor după absolvirea studiilor liceale, profesionale şi superioare.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/explicatia-uluitoare-a-elevilor-care-vin-cu-briceagul-la-scoala-1060265.html

Explicația ULUITOARE a elevilor care vin cu BRICEAGUL la școală

Adolescenții agresivi care vin înarmați la ore spun că se simt mai în siguranță. Culmea, de multe ori, părinții sunt cei care le cumpără sau le împrumută armele albe.

Potrivit unei analize realizate de ofițerii Serviciului de Analiză și Prevenirea Criminalității din cadrul Poliției Capitalei, elevii problemă, care vin la școală înarmați cu bricege, se tem de fapt să nu fie ei înșiși victimele unui conflict.

De regulă, părinții sunt cei care le dau o armă albă, ca să se apere în cazul în care ar fi atacați de presupuși dușmani ai familiei. Mai mult, unii dintre elevii chestionați știu că portul unei arme albe este ilegal, dar trăiesc cu impresia că nu vor fi percheziționați niciodată.

Drogurile, mai rău ca o armă albă

Ei cred că „portul unei arme albe este justificat de legitima apărare, deci este un lucru normal”, pentru că un eventual conflict cu o persoană agresivă este greu de evitat dacă nu ai un briceag la îndemână. În ceea ce priveşte eventualele incidente în care ar fi implicaţi colegii lor, „majoritatea elevilor consideră că nu e treaba lor şi nu e bine să se bage”, iar dacă un coleg vine la şcoală cu arme albe sau droguri, l-ar accepta, dar ar evita să se împrietenească cu el, arată acelaşi studiu.

În plus, ei se simt mai în siguranţă lângă un coleg care poartă cuţit decât lângă un dependent de droguri, în condiţiile în care narcomanul poate face o criză şi le „poate face rău şi lor”. Elevii le-au mai spus poliţiştilor că portul de armă albă nu ar trebui pedepsit dacă aceasta nu este folosită. În acest context, ei au susţinut că dacă ar şti că un coleg are un briceag la el, nu ar anunţa pe nimeni.

„Studiul a fost realizat după ce au fost intervievaţi 60 de elevi din cinci licee în care au avut loc incidente repetate. Am stat de vorbă cu elevii după ce, timp de trei ani şcolari, am pus cap la cap evenimentele produse în şcoli şi am anunţat conducerea că, dacă nu se iau măsuri, începând din anul şcolar 2013 portul de arme albe în rândul elevilor ar putea deveni o problemă. În aces sens, a fost sesizat inclusiv Inspectoratul Şcolar al Municipului Bucureşti”, a declarat, pentru mediafax, comisarul-şef Graţiela Văduva, şeful Serviciului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Poliţiei Capitalei.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/consiliul-judetean-constanta-permite-autobuzelor-cu-navetisti-sa-circule-pe-podul-agigea-1060331.html

Consiliul Judeţean Constanţa permite autobuzelor cu elevi şi navetişti să circule pe podul şubrezit de la Agigea

Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) a adoptat astăzi o hotărâre prin care transportul elevilor, al navetiştilor şi transportul public să fie exceptate de la interdicţia impusă de Compania de Drumuri Naţionale. De la 1 octombrie, CNADNR a interzis tuturor autovehiculelor cu masa totală mai mare de 3,5 tone să traverseze podul de la Agigea de peste Canalul Dunăre Marea Neagră.

În acest fel, începând de luni, 7 octombrie, autobuzele care depăşesc 3,5 tone şi care transportă elevii la şcoală, navetiştii către portul Constanţa Sud -Agigea sau şantierele navale dinspre Mangalia dar şi transportul în comun pe ruta Mangalia –Constanţa , au voie să treacă pe pod. În ultimele zile, pe ploaie, furtună şi frig, autobuzele opresc înainte de pod, călătorii sunt preluaţi de microbuze care îi trec pe podul şubrezit şi după 800 metri, coboară şi urcă în alte autobuze care îi duc la destinaţie. Consilierii judeţeni au invocat faptul că ,” le-am permis să traverseze pentru că este atributul Consiliului judeţean Constanţa, noi eliberăm licenţele de transport, tot noi reglementăm şi transportul.”. Tirurile de marfă sunt însă nevoite să facă un ocol de aproape 100 kilometri, pe drumurile judeţene din Constanţa, pentru a ajunge în portul Agigea sau înspre Mangalia. Pe acest traseu, Consiliul Judeţean Constanţa nu mai percepe taxa de drumuri judeţene, pierderile CJC urmând să fie recuperate din fondul de rezervă al guvernului.

Tirurile vor tranzita Canalul cu o gabară

În cel puţin două săptămâni, autovehiculele de marfă, cu masa mai mare de 3,5 tone, vor putea însă traversa Canalul Dunăre Marea Neagră pe o gabară adusă de la Navrom Galaţi. Directorul Administraţiei Canalelor Navigabile, Daniel Georgescu, spune că în acest fel, traversarea Canalului, pe sub podul de la Agigea, va fi efectuată în cel mult 25 de minute. Gabara, un bac mai mare, care are o capacitate de 12 tiruri, va fi trasă de un remorcher. “ Trecerea Canalului va costa 10-12 lei, Navrom Galaţi vrea să-şi scoată astfel doar cheltuielile cu combustibilul şi cu echipajul” spune Daniel Georgescu. Singura măsură pe care a va lua Administraţia Canalelor Navigabile este, ca prin ridicarea ecluzei , să ridice nivelul apei din Canal, cu 47 cm. Agenţii economici spun însă că traversarea Canalului Dunăre Marea Neagră cu o gabară nu va fi suficientă, pierderile pe care le vor suferi în cele 7 luni, până când se va da în folosinţă al doilea pod de la Agigea, fiind uriaşe. Din estimările transmise la Camera de Comerţ Industrie şi Navigaţie Constanţa, numai companiile multinaţionale care îşi desfăşoară actvitatea în portul Constanţa Sud Agigea şi Mangalia vor pierde, cumulat, 10 milioane de euro pe lună.

http://jurnalul.ro/special-jurnalul/advertorial-edumagazin-manualele-alternative-si-auxiliarele-didactice-dezvolta-creativitatea-si-aptitudinile-elevilor-652628.html

(P) Manualele alternative şi auxiliarele didactice dezvoltă creativitatea şi aptitudinile elevilor

Introducerea manualelor alternative a adus schimbări benefice învăţământului românesc. Prin individualizarea învăţării, manualele alternative susţin creativitatea şi iniţiativa elevilor. Manualelor li se adaugă materialele didactice auxiliare – precum diverse caiete şcolare, cărţi de limbi străine, culegeri – esenţiale pentru înţelegere şi pentru dezvoltarea creativităţii elevilor.

Începând cu reforma curriculară din anii 1998-2000, în ţara noastră s-a renunţat la manualele unice şi s-a trecut la manualele alternative, ce transformă profesorul din simplu executant al unui mod unic de interpretare a programei, într-o persoană cu liber arbitru, capabilă să se documenteze şi să opteze, în cunoştinţă de cauză, pentru acel manual care răspunde cel mai bine necesităţilor de educaţie ale elevilor săi.

Bineînţeles, alegerea manualelor şi a auxiliarelor şcolare este foarte importantă, iar aici intervine rolul profesorului, care trebuie să ţină cont în primul rând de calitatea acestora atunci când face alegerea. Câteva elemente esenţiale pentru alegerea unui manual bun pentru elevi ar fi: calitatea informaţiei conţinute, notorietatea autorilor, capacitatea manualului sau a materialului didactic auxiliar de a dezvolta creativitatea elevilor, capacitatăţile de comunicare ale acestora, atenţia şi alte aptitudini esenţiale pentru viitorul lor profesional. Un material de studiu bun pentru elevi este întotdeauna acela care reuşeşte să-i determine să înveţe cu zâmbetul pe buze.

Manualele alternative sunt o modalitate de a dezvolta gândirea liberă şi creativitatea individului, iar un foarte bun exemplu ar putea fi un astfel de manual destinat elevilor de calsa a IV-a, ce prezintă literatura într-un mod ce-i va putea determina pe cei mici să-şi dorească să citească, să descopere tainele creaţiei literare şi să înveţe cu zâmbetul pe buze. “Literatura pentru copii. Manual (discipline optionale) clasa a IV-a”  este un astfel de exemplu. Elevii din învăţământul primar vor accepta cu o mai mare uşurinţă astfel de manuale, dacă până în clasa a IV-a au avut ca instrumente de lucru materiale didactice auxiliare precum “E simplu la engleză! Cuvinte compuse (compound words)”  – o carte ce prezintă cuvintele compuse ale limbii engleze pe înţelesul celor mici – sau “Şapte note vesele. Cântece cu acompaniament de chitară – pentru clasele I-II”  – manuale disponibile pe edumagazin.ro. Edumagazin este un portal online ce oferă produse educaţionale multimedia şi documentare de la cei mai prestigioşi realizatori, jocuri educative şi materiale informative pe gustul fiecăruia.

În privinţa pregătirii riguroase pentru examene, nimic nu este mai benefic pentru elevi decât un sistem care le dă posibilitatea să aleagă. Chiar dacă alegerea manualului este făcută, la clasă, de către profesor, elevii de clasa a VIII-a ştiu deja că se pot pregăti pentru examene şi pentru olimpiade, pornind de la explicaţiile din manualul “Limba şi literatura română. Manual pentru clasa a VIII-a (coordonator Andra Vasilescu)” , dar pot învăţa folosind un manual la fel de bun, precum “Limba şi Literatura Română. Manual pentru clasa a VIII-a (coordonator Marin Iancu)” . De asemenea, pot învăţa chimia având două instrumente de lucru foarte bune, precum “Chimie. Manual pentru clasa a VIII-a (coordonator Cornelia Gheorghiu)”  sau “Chimie. Manual pentru clasa a VIII-a (coordonator Sanda Fătu)” .

Specialiştii au demonstrat că, datorită acestei metode moderne de predare, ce are la bază manuale alternative şi auxiliare didactice, tinerii de mâine vor fi capabili să desfăşoare cu uşurinţă diverse activităţi profesionale şi să se integreze în societate, deoarece informaţiile prezentate în manualele moderne permit interpretări alternative şi deschise, care-i ajută pe elevi să-şi formeze anumite competenţe, valori şi atitudini.

Astfel, elevii înţeleg, de la cea mai fragedă vârstă, concepte precum diversitate, liber arbitru, democraţie, deoarece manualele alternative propun democratizarea procesului de învăţare, printr-un mod de predare ce are la bază înţelegerea şi explicarea, pornind de la opiniile diferite ale autorilor de manuale şi ale specialiştilor.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/universitar/romania-lipseste-topul-celor-mai-bune-universitati-lume-realizat-times-higher-education-1_524d405cc7b855ff56f44a7f/index.html

România lipseşte şi din topul celor mai bune universităţi din lume realizat de Times Higher Education

California Institute of Technology rămâne pe prima poziţie în topul mondial World University Rankings realizat de Times Higher Education, care ierarhizează cele mai bune universităţi din lume în funcţie de patru indicatori: calitatea predării, cercetarea, transferul de cunoştinţe şi imaginea pe care o au în lume. Pe locul al doilea, se află, la egalitate,  Harvard şi Oxford. Nicio universitate din România nu figurează în acest top.

Topul realizat de Times Higher Education are 400 de poziţii ocupate de universităţi din 26 de ţări, cele mai multe fiind din Statele Unite.

Pe primele zece locuri se află trei universităţi prestigioase din Marea Britanie: Oxford, care ocupă locul al doilea, Cambridge (şapte) şi Imperial College London (10).

În rest, sunt numai universităţi americane: California Institute of Technology pe primul loc, urmată de Harvard, care a urcat de pe locul patru, ocupat anul trecut, pe locul doi anul acesta, alături de Oxford, amândouă universităţile având acelaşi punctaj de 93,9.

Stanford a coborât de pe locul doi pe patru, în timp ce  Massachusetts Institute of Technology (MIT), Princeton şi Cambridge rămân pe aceleaşi poziţii ca şi anul trecut, respectiv cinci, şase şi şapte.

Universitatea Berkeley din California a urcat de pe locul nouă pe locul opt, University of Chicago, de asemenea a urcat, de pe locul 10 pe locul nouă, în timp ce Imperial College London a coborât de pe opt, pe 10. Acestea sunt schimbările care au avut loc în top 10.

World University Ranking pentru 2013-2014:

  • California Institute of Technology, SUA
  • Harvard University, SUA şi University of Oxford, Marea Britanie
  • Stanford University, SUA
  • Masachusetts Institute of Technology (MIT), SUA
  • Princeton University, SUA
  • University of Cambridge, Marea Britanie
  • University of California, Berkeley, SUA
  • University of Chicago, SUA
  • Imperial College London, Marea Britanie

World University Rankings 2012-2013:

  • California Institute of Technology, SUA
  • University of Oxford, Marea Britanie şi Stanford University, SUA
  • Harvard University, SUA
  • Masachusetts Institute of Technology (MIT), SUA
  • Princeton University, SUA
  • University of Cambridge, Marea Britanie
  • Imperial College London, Marea Britanie
  • University of California, Berkeley, SUA
  • University of Chicago, SUA

 

În rest, pe poziţiile imediat următoare se află Yale University (11), University of California, Los Angeles (12) şi Columbia University pe locul 13. Abia pe locul 14 apare prima universitate care nu este anglo-saxonă, Institutul Elveţian de Tehnologie din Zurich.

Ţările reprezentate în top

În total, sunt 26 de ţări reprezentate în topul World University Rankings care are 400 de locuri, iar România nu figurează printre ele. Faţă de anul trecut, când erau 24 de ţări cu universităţi în top, anul acesta, Brazilia nu mai apare deloc, în timp ce Turcia, Spania şi Norvegia, care nu figurau în 2012, reapar.

Universităţile americane domină primele 100 de poziţii din top, ocupând 46 de locuri, dintre care şapte sunt în top 10. Marea Britanie este pe locul doi în topul ţărilor cu cele mai multe universităţi în World University Rankings, ocupând 11 locuri, iar Olanda este pe locul al treilea cu opt instituţii de învăţământ superior.

Cea mai bine cotată universitate din Asia este Universitatea din Tokio care a urcat patru locuri de pe 27 pe 23. Alte schimbări: Germania are 10 universităţi în top 200, cu una mai puţin ca anul trecut, iar cea mai bine cotată este Universitatea din Munchen, care a coborât de pe locul 48, pe 55 anul acesta.

Orientul Mijlociu este reprezentat de universităţi din Turcia şi din Israel, iar Africa are o singură universitate, şi anume Cape Town, pe poziţia 126.

Topul ţărilor cu cele mai multe universităţi pe primele 100 de poziţii din World University Rankings:

Statele Unite – 46 de universităţi

Marea Britanie – 11

Olanda – 8

Germania – 6

Australia – 5

Canada – 4

Franţa – 3

Coreea de Sud – 3

Elveţia – 3

China – 2

Japonia – 2

Hong Kong – 2

Belgia – 2

Singapore – 2

Suedia – 1

Finlanda – 1

http://www.evz.ro/detalii/stiri/copil-genial-de-10-ani-admis-ca-student-la-universitatea-din-zurich-1060333.html

COPIL GENIAL de 10 ani, ADMIS ca STUDENT la Universitatea din Zurich

Un băieţel de 10 ani, considerat un geniu al matematicii, va studia la Universitatea din Zurich, a anunţat prestigioasa instituţie. Anul acesta, Maximilian Janisch a luat nota maximă la matematică, la examenul de bacalaureat din Elveţia, informează AFP.

Copilul va parcurge mai multe manuale şi, o dată la două săptămâni, se va întâlni cu un profesor universitar pentru a deiscuta pe marginea subiectelor studiate, transmite un în comunicat al Universităţii.

„Este pentru prima dată când avem un student atât de tânăr şi atât de înzestrat în programul nostru Junior Euler Society, destinat liceenilor supradotaţi”, a declarat profesorul Michael Hengartner, rectorul Universităţii din Zurich.

Maximilian Janisch  s-a mutat recent cu părinţii săi în Elveţia, din Germania. Tatăl său, profesor de matematică pensionar este cel care întreţine pasiunea micului student, predându-i cursuri particulare în fiecare zi.

Unicul copil al familiei Janisch, Maximilian este un elev supradotat, care „a sărit” deja peste trei clase din şcoala primară şi este deja la colegiu.

 

http://science.hotnews.ro/stiri-tehnologie-15721601-romania-aurul-pentru-inovatie.htm

Romania ia aurul pentru inovatie

Dubrovnik, Croatia, Congresul Mondial „International Project Management Association”. Ambele proiecte de eLearning inscrise in concurs din Romania, de catre Siveco, urca pe podium, la categoria „Project Excellence in Medium-Sized Projects”.

Este pentru prima oara in istoria premiilor oferite de cea mai prestigioasa organizatie mondiala de management al proiectelor cand singurele proiecte finaliste la o categorie sunt din domeniul educatiei. Tot fara precedent este faptul ca apartin aceluiasi furnizor.

Astfel, compania care dezvolta si exporta solutii IT intra pentru a saptea oara in finala internationala a firmelor cu cele mai bune proiecte din lume si, in acelasi timp, urca pe locul al saptelea in topul mondial al excelentei in IT.

Medalia de aur a revenit proiectului „Proces educaţional optimizat în viziunea competenţelor societaţii cunoaşterii” (http://proiecte.pmu.ro/web/transdisciplinarfse), implementat de catre Ministerul Educaţiei, Cercetarii şi Inovarii, prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanţare Externa, în parteneriat cu Siveco Romania şi Universitatea Naţionala de Aparare „Carol I”. Pentru „Dezvoltarea de conţinut educaţional multimedia interactiv pentru sistemul educaţional din Kazahstan”, echipa Siveco a primit medalia de bronz. Medalia de argint nu a fost acordata.

Declaratia publica facuta pe scena galei de catre un membru al juriului da adevarata masura a recunoasterii valorii acestor realizari: „Proiectele voastre schimba mentalitati si va multumim pentru ca ati reusit sa ne faceti sa vedem dincolo de documentatia de proiect. Am inceput sa aplic acasa ce am invatat de la voi„. Ceremonia de premiere s-a desfasurat sub patronajul Presedintelui Republicii Croatia, Ivo Josipovic.

Radu Jugureanu, Directorul departamentului de eContent Siveco si coordonatorul echipei castigatoare, care a primit pretioasele trofee, a declarat imediat dupa decernarea premiilor: „Noi toti am scris un pic de istorie pe aici. Au fost peste 1000 de participanti din Canada si pana in Australia si din Chile pana in China. Semnalul pe care IPMA il da guvernelor lumii este de reevaluare a proiectelor educationale si de recunoastere a excelentei in managementul educational. Acest lucru s-a intamplat aici, acum, cu noi. Acest lucru ni l-au spus, in fata lumii intregi, membrii juriului. Au zis ca semnalul pe care ei il transmit vine de la noi, Siveco, iar ei doar l-au preluat si il dau mai departe. Cand noi am scris programele pentru Multitouch, tehnologia aceasta inca nu exista! Am gasit niste tineri talentati in Brasov, care au inteles ce voiam si au creat-o pentru noi. Prin aceasta realizare, lumea toata va afla ca o echipa romaneasca face proiecte considerate cele mai bune din lume. Acest premiu este in egala masura opera partenerilor de proiect: UMPFE, UNAP, formatori, creatori de curriculum, ghiduri, studii de impact si alte materiale, scenaristi, profesori, cercetatori, specialisti IT din Romania.”


Ce a diferentiat proiectul din Romania fata de toate celelalte aplicatii? Conform membrilor juriului: „proiectul incorporand tehnologia Multitouch a castigat in mod detasat prin inovare”.

 

Competitia International Project IPMA reprezinta campionatul mondial al proiectelor de orice tip (nu numai de IT sau educatie), juriul evaluand aplicatiile din perspectiva managementului de proiect.

 

Infiintata in 1965 in Elvetia, IPMA este cea mai mare organizatie non-profit pentru managementul organizatiilor si reprezinta mai mult de 50 de asociatii nationale de management de proiect, avand membri in Europa, Asia, Africa, Australia si America.

IPMA promoveaza managementul proiectelor pentru intreprinderi si organizatii din intreaga lume, incurajand obtinerea de performante in dezvoltarea si implementarea proiectelor de anvergura.

 

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15725399-sindicalistii-din-cercetare-protesteaza-fata-bibliotecii-nationale.htm

Sindicalistii din Cercetare protesteaza in fata Bibliotecii Nationale

Federatia Sindicatelor din Cercetare organizeaza, vineri, intre orele 8.00 si 12.00, un pichet de protest in fata sediului Bibliotecii Nationale a Romaniei.

Potrivit comunicatului, pichetul este prilejuit de vizita in Romania a comisarului european pentru Cercetare.

Federatiei Sindicatelor Lucratorilor din Cercetare-Proiectare din Romania (FSLCPR) are in componenta peste 60 de sindicate din institutele nationale si societati comerciale cu activitati de cercetare – dezvoltare – proiectare a caror activitate se desfasoara in majoritatea ramurilor economiei nationale.