Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 30.10.2013

http://www.ziare.com/stiri/proteste/profesorii-protesteaza-greva-japoneza-pana-luni-1265096

Profesorii protesteaza – greva japoneza pana miercuri

In timp ce liderii profesorilor picheteaza la sediul Guvernului, dascalii din tara au intrat de luni in greva japoneza.

Peste 300 de profesori, membri ai Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI), au protestat luni in fata Guvernului, cerand salarii mai mari cu 50% pentru debutanti si 6% din PIB pentru educatie incepand din 2014.

Actiunea a facut parte dintr-o serie de miscari de protest declansate de FSLI, intre care se numara o greva de tip japonez si un miting care va avea loc pe data de 6 noiembrie si la care vor participa 10.000 de sindicalisti, conform unui comunicat FSLI remis Ziare.com.

Pana pe 6 noiembrie, toti membrii FSLI vor intra in greva japoneza iar sediile Guvernului si ale Uniunii Social Liberale vor fi pichetate. Luni, sindicalistii au cerut o intalnire cu prim-ministrul, Victor Ponta, ministrul Finantelor Publice, Daniel Chitoiu, ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, ministrul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, Liviu Dragnea.

„La acest protest vom avea sprijinul studentilor si facem apel si la parinti si la intreaga societate civila sa ni se alature, pentru ca revendicarile noastre nu sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor romanilor”, a aratat presedintele FSLI, Simion Hancescu.

Profesorii au iesit in strada: Una e sa fii salariat, alta e sa fii sluga

Alte revendicari ale FSLI mai sunt: reintroducerea normei de predare de 16 ore pe saptamana pentru personalul didactic care are peste 25 de ani vechime in invatamant si gradul didactic I; posibilitatea pensionarii anticipate, cu cel putin 3 ani inainte de implinirea varstei standard de pensionare, fara diminuarea cuantumului pensiei; regandirea programelor scolare si a sistemului de evaluare a elevilor, in sensul de a se pune accent pe latura formativa si nu pe cea informativa.

http://www.puterea.ro/social/protest-profesorii-cer-salarii-mai-mari-pentru-debutanti-si-6-din-pib-pentru-educatie-80560.html

Protest: Profesorii cer salarii mai mari pentru debutanţi şi 6% din PIB pentru educaţie

În timp ce liderii profesorilor pichetează sediul Guvernului, dascălii din ţară au intrat de luni în grevă japoneză.

Aproximativ 100 de cadre didactice au protestat marţi în faţa Guvernului, cerând salarii mai mari cu 50% pentru debutanţi şi 6% din PIB pentru educaţie începând din 2014. Acţiunea a făcut parte dintr-o serie de mişcări de protest între care se numără o grevă de tip japonez şi un miting anunţat pentru data de 6 noiembrie şi se estimează că vor participa 10.000 de sindicalişti. Şi alte organizaţii sindicale s-au raliat revendicărilor FSLI. De asemenea, organizaţiile studenţeşti spun că membrii lor vor participa în număr mare la acţiunile de protest. „Vom încuraja studenţii să participe şi la mitinguri, noi vom face pe 13 noiembrie proteste într-o serie de centre universitare din ţară, exceptând cazul în care avem o asumare fermă şi clară din partea Guvernului referitor la ce buget se va aloca şi la solicitările punctuale pe care le avem legate de finanţare“, a anunțat Mihai Dragoş, preşedintele Alianţei Naţionale a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR).

Guvernul poate încă să mai anuleze acţiunile de protest. Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a anunţat că va anula mitingul anunţat pe 6 noiembrie în Piaţa Victoriei dacă Guvernul intenționează să crească salariile în educaţie. Până atunci însă, FSLI va organiza o pichetare a Parlamentului pe 4 noiembrie. Alte revendicări ale FSLI mai sunt: reintroducerea normei de predare de 16 ore pe săptămână pentru personalul didactic care are peste 25 de ani vechime în învăţământ şi gradul didactic I; posibilitatea pensionării anticipate, cu cel puţin 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, fără diminuarea cuantumului pensiei; regândirea programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor, în sensul de a se pune accent pe latura formativă şi nu pe cea informativă.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/cum-vor-pregati-elevii-bacalaureat-capacitate-2014-1_526ff270c7b855ff569482b5/index.html

Cum se vor pregăti elevii pentru Bacalaureat şi Capacitate 2014

Elevii din anii terminali de la gimnaziu şi liceu vor începe pregătirea pentru examenele naţionale după terminarea semestrului al II-lea, în cadrul unor clase de pregătire pentru examenele naţionale, se arată într-o notă a Ministerului Educaţiei. În plus, aceste ore suplimentare vor putea fi folosite de profesorii care nu şi-au completat normele didactice.

Ministerul Educaţiei precizează că, pentru perioada 16-20 iunie 2014, conducerile şcolilor vor atribui profesorilor care predau la clasa a VIII-a şi care nu au norma didactică completă sarcina de a pregăti elevii pentru Evaluarea Naţională, precum şi pentru admiterea în clasa a IX-a, la liceu.

De asemenea, în perioada 2-20 iunie 2014, liceenii vor face ore de pregătire pentru Bacalaureat 2014, iar profesorii de specialitate se vor implica în organizarea şi desfăşurarea probelor de aptitudini şi a probei de verificare a cunoştinţelor de limbi moderne sau materne, prevăzute în calendarul admiterii în clasa a IX-a.

Elevii de clasa a VIII-a vor termina cursurile pe 13 iunie 2014, iar Evaluarea Naţională începe pe 23 iunie.

Iar elevii din clasa a XII-a termină cursurile pe 30 mai, urmând ca Bac-ul să înceapă pe 10 iunie, cu probele orale, potrivit structurii anului şcolar în curs, aprobată de minister.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/seminarii-scoli-gradinite-87-comune-combaterea-poluarii-apei-nutrienti-1_526fd6f3c7b855ff5693ea03/index.html

Seminarii în şcoli şi grădiniţe din 87 de comune, pentru combaterea poluării apei cu nutrienţi

Copiii din şcoli şi grădiniţe din 87 de comune participă, din octombrie, la seminarii de educaţie ecologică, în cadrul proiectului „Controlul Integrat al Poluarii cu Nutrienţi”, implementat de Ministerul Mediului, cu un împrumut de 50 de milioane de euro acordat de Banca Mondială.

Astfel, în cadrul proiectului, derulat din 2008, vor fi organizate 87 de seminarii, în tot atâtea comune, în grădiniţe şi şcoli, pentru informarea copiilor în ceea ce priveşte igiena şi consumul de apă.

Seminariile sunt susţinute de cadrele didactice care au participat la Seminarele de Formare de Formatori, organizat în primăvară acestui an, sub supravegherea reprezentanţilor Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice.

Copiii de grădiniţă, din ciclul primar şi cel gimnazial care vor participa la seminarii vor primi broşuri cu informaţii despre importanţa apei pentru mediul înconjurător şi sănătatea omului, precum şi mascote de pluş reprezentând o picatură de apă.

Scopul este educarea familiilor din care fac parte copiii şi a întregii comunităţi în ceea ce priveşte gestionarea gunoiului de grajd şi a deşeurilor menajere, precum şi combaterea poluării cu nutrienţi a apelor şi solului şi crearea premiselor pentru o agricultură durabilă.

Această campanie a fost anunţată de ministrul Mediului Rovana Plumb, marţi, de Ziua Verde a Eco-Şcolilor, prilej cu care elevi de clasa a II-a de la Şcoala nr. 87 din Capitală au primit mascote, materiale informative şi diplome de „Ambasador al mediului”, la minister.

Proiectul „Controlul Integrat al Poluarii cu Nutrienţi” este implementat în perioada 2008 – 2015, pe baza unui împrumut în valoare de 50 de milioane de euro, acordat de Banca Mondială şi a unui ajutor financiar nerambursabil de 4,2 milioane de euro, acordat de Facilitatea Globală de Mediu (GEF). Proiectul presupune investiţii în facilităţi şi echipamente pentru colectarea şi managementul gunoiului de grajd, plantări de perdele forestiere, sisteme de canalizare şi staţii de epurare, în valoare de 49,2 milioane de euro, în zone vulnerabile la nitraţi.

http://adevarul.ro/locale/targoviste/180-ani-infiintarea-Scolii-nationale-targoviste-1_52709925c7b855ff5696d65d/index.html

180 de ani de la înfiinţarea Şcolii Naţionale din Târgovişte

Cu prilejul împlinirii a 180 de ani de la înfiinţarea Şcolii Naţionale din Târgovişte, Complexul Naţional Muzeal „Curtea Domnească” Târgovişte în parteneriat cu Direcţia Judeţeană Dâmboviţa a Arhivelor Naţionale şi Şcoala „I. Al. Brătescu Voineşti” Târgovişte organizează expoziţia „Şcoala de altădată – momente din istoria învăţământului dâmboviţean” .

Expoziţia va avea loc joi, 31 octombrie 2013, ora 1100  la Muzeul de Istorie, str. Calea Domnească, nr. 189.

Expoziţia îşi propune să ilustreze evoluţia învăţământului dâmboviţean, să readucă în inimile dâmboviţenilor un strop din atmosfera şcolii de altădată, cu rechizite aparţinând diverselor perioade de timp, începând cu manuale şcolare, diplome de merit, certificate de absolvire, cataloage, carnete de note, fotografii cu copii şi cadre didactice, amintiri din anii 1833 până la jumătatea secolului XX, perioadă trecută, dar nu şi uitată.

Toate acestea, sunt puse în valoare de o atmosferă de epocă, creată de reconstituirea unei săli de clasă după un model  de sec. XIX,  unde elevii clasei a IV-a ai Şcolii I.Al.Brătescu Voineşti, îndrumaţi de prof. Popescu Ana Maria, vor afla că muzeul  poate fi un loc optim pentru desfăşurarea eficientă a procesului de predare – învăţare – evaluare, oferindu-le astfel un ambient practic şi comod pentru desfăşurarea orei de Limba Română după metoda lancasteriană, care amplifică motivaţia cunoaşterii de către elevi.

Expoziţia va fi deschisă publicului larg în Sala Auditorium a Muzeului de Istorie în perioada 31 octombrie – 7 noiembrie 2013.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/despre-protestele-educatie-victime-profesorii-azi-1_526fa53dc7b855ff5692d1e1/index.html

Despre protestele din educaţie, victime şi profesorii de azi

Trei lucruri m-au determinat să scriu acest material pe blogul meu şi anume: 1. Starea critică a învăţământului românesc, reflectată în realitatea ultimilor ani prin rezultate din ce în ce mai proaste, incompetenţă, neprofesionalism, afacerism, corupţie, lipsă de perspectivă.

2. Un excelent articol, „Despre profesori“, scris de Andrei Pleşu, pe blogul ziarului „Adevărul“, ce a atras atenţia şi interesul a sute de cititori, care s-au grăbit să-l parcurgă, parte din ei să-l şi comenteze.

3.Recentele comunicate şi acţiuni ale sindicatelor din învăţământ, care au început o serie de evenimente, solicitări şi discuţii, care prefaţează, de fapt, o grevă în învăţământ, lucru ce ar afecta grav milioanele de copii, care au început şcoala cu doar o lună şi jumătate în urmă.

Nu contest drepturile şi revendicările sindicaliştilor din acest sector, care pe undeva, sunt îndreptăţite, ci modul şi timpul în care protestele şi preconizata grevă a fost programată, la puţin timp de la începerea şcolii.

Aşa s-a întâmplat aproape în fiecare început de an şcolar de mai mulţi ani încoace, pentru a pune presiune pe guvernanţi, dar din această situaţie devenită ciclică, există o parte nevinovată, care are de suferit mereu.

Copiii, şcolarii, elevii nevinovaţi au întotdeauna de suferit de pe urma protestelor declanşate de sindicate, la început de an şcolar. Trei întrebări se impun aici, după părerea mea:

1. Ce vină au şcolarii în toată această situaţie, ei fiind cei care pierd cel mai mult?
2. De ce sindicaliştii din educaţie nu îşi revendică drepturile atunci când copiii sunt în vacanţă, pentru ca aceştia să nu mai cadă victime nevinovate în acest război?
3. Cine răspunde pentru faptul că toţi elevii sunt afectaţi de aceste greve şi cum dă socoteală în faţa legii pentru prejudiciul adus milioanelor de copii scoşi din procesul de educaţia, tocmai la începutul anului şcolar?

„Peste 300 de membri ai Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (F.S.L.I.) au pichetat, luni, sediile Guvernului şi al Uniunii Social Liberale, cerând o întâlnire cu prim-ministrul, Victor Ponta, ministrul Finanţelor Publice, Daniel Chiţoiu, ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Liviu Dragnea.

Dascălii au cerut, luni, în stradă, salarii decente, o lege a educaţiei care să le respecte drepturile, un învăţământ depolitizat şi nebirocratic, anunţă comunicatul FSLI din 28 octombrie 2013.

Nostalgic, probabil, după alte vremuri, când era student, domnul Andrei Pleşu face o prezentare interesantă a profesorilor din urmă cu mulţi ani de zile, când aceştia se purtau cu mult profesionalism şi erau „domni“.

Profesorul bun este caracterizat de domnia sa ca având „dragoste autentică pentru materia predată, simpatie pentru elevi şi o rigoare bine temperată“.

În oglindă, pe profesorul bun de azi îl caracterizează elevii de astăzi ca fiind: tolerant, înţelegător, fără rigoare şi pretenţii mari faţă de elev. Este cel care nu predă şi cere mult de la şcolari, care dă note bune fără prea mari exigenţe de învăţare.

Sunt „proful“, „profa“, „dirigul“, „diriga“, „directorul“, „directoarea“ fără mari cerinţe, apropiaţi de şcolari, gata să-i ajute dintr-un interes comun, să-i treacă clasa, să le dea note bune, pentru un „cadouaş“, nişte meditaţii date în particular, contracost.

Unii dintre aceşti „profi cool“ ajung, la un moment dat, să nu mai aibă nici un fel de respect şi de autoritate în faţa unor elevi ai căror părinţi le-au „mulţumit“ cum se cuvine pentru educaţia şi nivelul „înalt“ de pregătire la care le-au dus odraslele.

„Abilităţile şi cunoştinţele, orizontul unui profesor trebuie să depăşească hotarele specialităţii sale. Esenţiale sunt limbajul limpede şi atrăgător, simţul umorului şi autoritatea personală“, mai scrie Andrei Pleşu despre un dascăl bun.

Realitatea ne evidenţiază fără drept de apel, după notele luate la definitivat, cât de bune abilităţi, cunoştinţe, ştiinţă şi cultură generală au dascălii buni de astăzi. Apoi, la ore aceştia îşi demonstrează cunoştinţele, capacităţile şi calităţile de dascăli. Rezultatele profesionale şi calificativul le completează profilul.

Mulţi dintre profesorii „buni“ de azi, demonstrează la cursuri tot felul de abilităţi nou dobândite, corelate economiei de piaţă subterane, cum ar fi: vânzarea şi obligarea achiziţionării de către elevi a tot felul de manuale, culegeri, caiete speciale sau alte materiale didactice, neobligatorii în fapt, dar devenite obligatorii din interesul căpuşelor ce fac afaceri în şcoli şi licee, care i-au transformat pe dascăli în agenţi comerciali pentru anumite comisioane.

Până şi unii dintre purtătorii sfintelor sutane de preoţi-profesori au deprins astfel de abilităţi şi le folosesc la orele de Religie.

Alte cadre didactice cu astfel de calităţi îşi dovedesc profesionalismul la contractarea şi organizarea diverselor excursii, tabere, petreceri, evenimente fabricate special pentru „educaţia“ modernă, performantă a copiilor, conform cerinţelor pieţei actuale.

În articolul „Despre profesori“, autorul mai scrie despre faptul că „un profesor nu trebuie să-şi inhibe elevii cu aere magisteriale, dar să nu-i încurajeze la complicităţi de gaşcă.“

Am asistat recent la o şedinţă cu părinţii, în care profesorul bun îşi lăuda elevii că sunt „uniţi, de gaşcă, se acoperă, sunt cuminţi“, dar toate aceste lucruri se refereau la faptele şi prostiile pe care tinerii liceeni le comiteau de fapt şi pentru care nu erau traşi la răspundere.

Despre cât de bine învăţau aceşti copii din ziua de azi, cum erau motivaţi şi cum se implicau cadrele didactice în procesul de educaţie, ce cunoştinţe dobândeau şcolarii şi ce abilităţi aveau dascălii să-i facă interesaţi de materie, s-a amintit mai puţin sau chiar deloc.

Evident, profesorii mai riguroşi, mai rigizi, autoritari sau care nu ştiu să-şi apropie elevii, să-i atragă spre învăţătură, să le trezească curiozitatea şi interesul, sunt etichetaţi drept „profesori răi“ de către copii.

„Profesorii de liceu şi facultate aveau croială universitară autentică, erau nişte domni“, mai arată domnul Pleşu, considerându-l pe profesorul Constantin Noica drept „maestrul ideal“.

Dacă ne uităm în comparaţie, la mulţi dintre actualii profesori universitari, de la „fabricile de diplome“, nu putem să nu evidenţiem croiala pentru doctorate contrafăcute, şpăgi organizate, abilităţi pentru afaceri penale şi politici înalte.

Mai putem să facem comparaţia între profesorii buni de ieri şi cei de azi? Mai putem compara nivelul de pregătire al copiilor formaţi de învăţământul de ieri cu cel de azi?

Oamenii şi copiii de azi nu mai sunt interesaţi de cum se învăţa cu mulţi ani în urmă. Nu-i mai interesează modelele şi valorile acelor vremuri.

Acum, modele şi valori sunt consideraţi tot felul de indivizi ajunşi să se îmbogăţească pe orice cale, prin orice mijloace, chiar dacă acestea sunt penale iar autorii şi promotorii lor ajung în multe cazuri, la puşcărie.

Nu contează, important este „să te învârţi“, să faci peste noapte afaceri profitabile, bani, cât mai mulţi bani.

La ce ne mai trebuie învăţământ de calitate şi dascăli buni, în adevăratul sens al cuvântului?

Eu cred că „Profesorii buni“, despre care a scris Andrei Pleşu, au rămas doar la capitolul amintiri. Nu cred că mai există astfel de dascăli în învăţământul românesc.

Astăzi, copiii ne sunt educaţi de dascălii de tip nou, „Profesorii cool“.

Nici nu vreau să mă gândesc dacă este bine sau rău acest lucru, dar aceasta-i realitatea şi „trendul“, iar noi trebuie să mergem înainte, că înapoi nu se mai poate.

http://adevarul.ro/locale/buzau/bani-liceu-aproape-2500-elevi-buzoieni-1_526fd3e6c7b855ff5693d6d1/index.html

Bani de liceu pentru aproape 2500 de elevi buzoieni

Veşti bune pentru elevii buzoieni care provin din familii fără posibilităţi materiale. Ministerul Educaţiei a publicat lista finală cu beneficiarii sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socială “Bani de Liceu”. Potrivit conducerii Inspectoratului Şcolar Judeţean, până la finalizarea contestaţiilor, nu mai puţin de 2.479 de elevi buzoieni au fost admişi în acest program de protecţie socială.

Ajutorul financiar alocat elevilor, prin programul „Bani de Liceu”, este în valoare de 180 lei pe lună, şi se acordă numai elevilor ale căror familii au un venit lunar per membru de maximum 150 de lei.

O condiţie pe care trebuie să o îndeplinească viitorii beneficiari pentru a nu pierde acest sprijin financiar din partea statului este aceea de a nu înregistra prea multe absenţe nemotivate dar să aibă şi un comportament decent la şcoală.

La nivelul judeţului Buzău, potrivit statisticilor Inspectoratului Şcolar, cei mai mulţi dintre beneficiarii programului naţional „Bani de Liceu” provin din mediul rural şi învaţă în licee tehnologice.

Elevii care nu au fost admişi au posibilitatea să depună contestaţie în perioada 28 octombrie – 2 noiembrie. Rezolvarea contestaţiilor se face în perioada 2 – 6 noiembrie, iar lista finală a beneficiarilor „banilor de liceu” va fi publicată în data de 6 noiembrie.

http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/procurori-judecatori-1_526fb2ecc7b855ff56931dc1/index.html

Cum văd copiii justiţia: „Procurorii sunt cei care sperie oamenii“. Judecători şi procurori vor preda educaţie civică în şcoli

Ministrul Justiţiei, Robert Cazanciuc, a declarat, marţi, 29 octombrie, la Cluj, că speră ca în această săptămână să se semneze un parteneriat între Ministerul Public, Ministerul Justiţiei şi CSM prin care judecători şi procurori vor merge, ca voluntari, în şcoli şi le vor preda elevilor de clasele a VII-a şi a VIII-a educaţie civică.

Ministrul Justiţiei, Robert Cazanciuc, a afirmat că în această săptămână se va semna un parteneriat între CSM, Ministerul Public şi Ministerul Justiţiei prin care judecători şi procurori vor merge să predea educaţie civică la gimnaziu, clasele al VII-a şi a VIII-a.

„Cred că e nevoie de a începe de aici, cu lucruri generale. Vor învăţa ce înseamnă o normă, ce consecinţe sunt pentru nerespectarea unor norme, în măsura în care poţi să ai acest dialog la clasa a VII-a sau a VIII-a“, a afirmat ministrul.

Potrivit demnitarului, la orele de educaţie civică se vorbeşte deja despre organizarea societăţii, legi şi justiţie, însă crede că elevii ar putea înţelege mai bine sistemul juridic dacă noţiunile de bază le-ar fi predate de  judecători şi procurori.

Experienţa de la Ziua Porţilor deschise

Ministrul Cazanciuc a povestit că la Ziua Porţilor Deschise la Guvern, din vară, au venit mai mulţi elevi care s-au aşezat pe scaunele miniştrilor. Pe locul său se aşezase o domnişoară de clasa a VII-a care i-a spus că vrea să devină avocat pentru că vrea să facă dreptate.

Câteva zile mai târziu, directoarea şcolii unde învăţa eleva a sunat la minister şi l-a invitat pe ministru la acea unitate de învăţământ. Robert Cazanciuc povesteşte că s-a dus împreună cu ministrul Educaţiei să le vorbească copiilor despre legi şi dreptate.

„Am întrebat-o încă o dată, pe acea domnişoară, de faţă cu toţi, de ce vrea să se facă avocat, şi nu procuror. Mi-a zis: procurorii sunt cei care sperie oamenii. Nu ştiu dacă era de bine ori nu, dar în mintea unui copil de clasa a VII-a asta era“, afirmă ministrul Justiţiei.

http://adevarul.ro/news/eveniment/educatie-educatie-civica-procurori-judecatori-elevi-1_526fa770c7b855ff5692dbe9/index.html

Ministrul Justiţiei: procurorii şi judecătorii le vor preda educaţie civică elevilor din clasele a VII-a şi a VIII-a

Procurorii şi judecătorii le vor preda educaţie civică elevilor din clasele a VII-a şi a VIII-a, urmând să-i înveţe noţiuni simple despre justiţie, în cadrul unui proiect comun al ministerelor Justiţiei şi al Educaţiei, spune ministrul Robert Cazanciuc, potrivit Mediafax.

Ministrul Justiţiei, Robert Cazanciuc, a declarat, marţi, la Cluj, că procurorii şi judecătorii vor preda ore de educaţie civică elevilor din clasele a VII-a şi a VIII-a, în cadrul unui proiect comun al ministerului pe care îl conduce şi al Educaţiei.

Potrivit ministrului, vor fi predate noţiuni simple, de bază, legate de justiţie.

„Vor învăţa ce înseamnă o normă, ce consecinţe sunt pentru nerespectarea unor norme, în măsura în care poţi să ai acest dialog la clasa a VII-a sau a VIII-a. În cadrul unor ore de educaţie civică, unde se vorbeşte despre organizarea societăţii, cu siguranţă putem vorbi şi despre justiţie”, a afirmat Cazanciuc, citat de Mediafax.

Conform acestuia, profesorii vorbesc deja la cursuri despre aceste aspecte, însă elevii ar putea înţelege mai bine justiţia şi consecinţele nerespectării unor reguli dacă învaţă noţiunile de la judecători şi procurori.

Proiectul va începe după semnarea unui protocol între cele două ministere, iar judecătorii şi procurorii care vor preda educaţia civică vor fi voluntari.

Robert Cazanciuc a participat, marţi, la Cluj-Napoca, la conferinţa intitulată „Eficientizarea şi degrevarea actului de justiţie”, care reuneşte înalţi oficiali ai Ministerului de Justiţie, profesionişti din magistratură, avocaţi, consilieri juridici şi mediatori.

Un curs opţional anti-corupţie va fi predat la liceu de magistraţi şi judecători

Opţionalul face parte din strategia anticorupţie a Ministerului Educaţiei, aprobată în septembrie prin ordin de ministru şi prezentată în cadrul Conferinţei Naţionale pentru Prevenirea Corupţiei în Educaţie.

Experţii din Justiţie care vor desfăşura această activitate în şcoli o vor face pe bază de voluntariat, „Educaţia pentru integritate” fiind un opţional realizat în urma unui protocol între Ministerul Educaţiei şi Ministerul Justiţie împreună cu Parchetul General.

http://www.cotidianul.ro/procurorii-si-judecatorii-le-vor-preda-educatie-civica-elevilor-din-clasele-vii-si-viii-225425/

Procurorii şi judecătorii le vor preda educaţie civică elevilor din clasele VII şi VIII

Procurorii şi judecătorii le vor preda educaţie civică elevilor din clasele a VII-a şi a VIII-a, urmând să îi înveţe noţiuni simple despre justiţie, în cadrul unui proiect comun al ministerelor Justiţiei şi al Educaţiei, spune ministrul Robert Cazanciuc.

„Vor învăţa ce înseamnă o normă, ce consecinţe sunt pentru nerespectarea unor norme, în măsura în care poţi să ai acest dialog la clasa a VII-a sau a VIII-a. În cadrul unor ore de educaţie civică, unde se vorbeşte despre organizarea societăţii, cu siguranţă putem vorbi şi despre justiţie”, a afirmat Cazanciuc, potrivit Mediafax.

Proiectul va începe după semnarea unui protocol între cele două ministere, iar judecătorii şi procurorii care vor preda educaţia civică vor fi voluntari.

Robert Cazanciuc a participat, marţi, la Cluj-Napoca, la conferinţa intitulată „Eficientizarea şi degrevarea actului de justiţie”, care reuneşte înalţi oficiali ai Ministerului de Justiţie, profesionişti din magistratură, avocaţi, consilieri juridici şi mediatori.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013103092757/Social/Un-elev-a-facut-infarct-si-a-murit-inaintea-orei-de-sport.html

Un elev a făcut infarct și a murit înaintea orei de sport

Infarctul este o afecțiune care i se poate întâmpla oricui indiferent de vârstă, chiar și unui tânăr care abia a atins vârsta majoratului. Un caz tragic a avut loc în județul Dâmbovița unde un elev de 18 ani de la liceul din Pucioasa a făcut infarct și a murit, marți, înaintea orei de sport, tânărul fiind cunoscut ca având o afecțiune cardiacă.

Conform purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița, Mihaela Anton, elevului i s-a făcut rău și a fost chemată ambulanța. „Incidentul s-a petrecut înaintea orei de sport. Elevului i s-a făcut rău iar colegii lui au chemat asistenta. A fost chemată apoi și ambulanța. Elevul avea suflu extrasistolic, părinții știau de afecțiune. Medicul de familie i-a permis elevului să participe la orele de sport, dar țin să precizez că i s-a făcut rău înainte de începerea orei“, a declarat, pentru Agerpres, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița, Mihaela Anton.

Purtătorul de cuvânt al Spitalului Județean de Urgență Târgoviște, Elena Ionescu, a declarat că băiatul a intrat în stop cardio-respirator, iar medicii au încercat timp de 45 de minute să îl resusciteze, însă fără succes.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15914422-cum-isi-completeaza-normele-profesorii-care-predau-clasele-viii-xii-ministerul-educatiei-profesorii-clasele-terminale-vor-pregati-evaluarea-nationala-admiterea-liceu-bac-2014.htm

Cum isi completeaza normele profesorii care predau la clasele a VIII-a si a XII-a. Ministerul Educatiei: Profesorii de la clasele terminale vor pregati Evaluarea Nationala, admiterea la liceu si BAC 2014

Elevii de clasa a XII-a si a VIII-a vor fi pregatiti in scoala, dupa terminarea semestrului 2 si pana la inceputul examenelor, pentru Bacalaureat si Evaluarea Nationala 2014. Prevederea face parte dintr-o nota publicata de Ministerul Educatiei Nationale, care reglementeaza si modul in care profesorii care predau la aceste clase terminale de ciclu isi vor completa normele. Amintim ca atat elevii claselor a VIII-a, cat si cei din a XII-a termina scoala inainte de colegii lor de la celelalte clase, pentru a se pregati de examene. 

Ministerul Educatiei Nationale (MEN) a publicat o nota care va fi transmisa tuturor inspectoratelor scolare judetene referitoare la organizarea activitatii in anul scolar 2013-2014. Documentul este aprobat de catre Stefania Duminica, secretarul de stat pentru invatamant preuniversitar.

Structura anului scolar 2013-2014 prevede ca elevii din clasa a VIII-a vor termina cursurile pe 13 iunie 2014, mai devreme decat elevii de la celelalte clase, iar examenele din cadrul Evaluarii Nationale 2014 vor incepe pe 23 iunie 2014.

Pentru perioada 16-20 iunie 2014 [saptamana dinaintea Evaluarii Nationale – n.red.], conducerile unitatilor de invatamant gimnazial vor atribui cadrelor didactice care predau la clasa a VIII-a, in completarea numarului de ore de predare diminuat prin incheierea cursurilor acestor clase, sarcini de lucru specifice sfarsitului de an scolar, pregatirii Evaluarii Nationale, precum si admiterii in clasa a IX-a. Se va avea in vedere inclusiv organizarea in scoala, pentru absolventii claselor a VIII-a, de ore de pregatire pentru Evaluarea Nationala„, informeaza Ministerul Educatiei.

Clasele a XII-a vor termina cursurile pe 30 mai 2014, iar Bacalaureatul 2014 va incepe in 10 iunie cu probele orale. Examenele de evaluare a competentelor se vor desfasura in perioada 10 – 27 iunie 2014, dupa care vor incepe examenele scrise. Si aici, profesorii care predau la clasele a XII-a isi vor completa orele de predare [diminuate prin incheierea cursurilor la clasele terminale mai devreme decat la celelalte clase – n.red.] cu activitati de pregatire a examenului de bacalaureat, precum si a admiterii in clasa a IX-a.

In perioada 2-20 iunie 2014, conducerile unitatilor de invatamant liceal vor atribui cadrelor didactice care predau la clasele terminale, in completarea numarului de ore de predare diminuat prin incheierea cursurilor acestor clase, sarcini de lucru specifice sfarsitului de an scolar, pregatirii examenului de bacalaureat, precum si admiterii in clasa a IX-a. Astfel, cadrele didactice al caror orar este diminuat in urma incheierii cursurilor claselor terminale, vor fi implicate cu prioritate in organizarea si desfasurarea probelor de evaluare a competentelor lingvistice de comunicare orala in limba romana si in limba materna, a competentelor digitale si a competentelor lingvistice intr-o limba de circulatie internationala„, informeaza Ministerul Educatiei.

Potrivit documentului MEN, „cadrele didactice de specialitate vor fi implicate in organizarea si desfasurarea probelor de aptitudini si a probei de verificare a cunostintelor de limbi moderne sau materne, prevazute in calendarul admiterii in clasa a IX-a. Se va avea in vedere inclusiv organizarea in scoala, pentru absolventii claselor a XII-a / a XIII-a, de ore de pregatire pentru examenul de bacalaureat„.

Ministerul Educatiei Nationale precizeaza ca „pentru cadrele didactice care predau la clasele terminale, se considera ca activitatile desfasurate in conformitate cu prevederile prezentei note, in completarea orelor de predare diminuate in urma incheierii cursurilor claselor terminale, fac parte din norma didactica„.

Structura anului scolar 2013 – 2014

Semestrul I
Cursuri: luni, 16 septembrie 2013 – vineri, 20 decembrie 2013
Vacanta: 2 – 10 noiembrie 2013, doar pentru clasele din invatamantul primar si pentru grupele din invatamantul prescolar

Vacanta de iarna: sambata, 21 decembrie 2013 – duminica, 5 ianuarie 2014
Cursuri: luni, 6 ianuarie 2014 – vineri, 31 ianuarie 2014

Vacanta intersemestriala: sambata, 1 februarie 2014 – duminica, 9 februarie 2014

Semestrul al II-lea

Cursuri: luni, 10 februarie 2014 – vineri, 11 aprilie 2014

– Saptamana Scoala Altfel: 7 – 11 aprilie 2014

Vacanta de primavara: sambata, 12 aprilie 2014 – marti, 22 aprilie 2014

Cursuri: miercuri, 23 aprilie 2014 – vineri, 20 iunie 2014

Vacanta de vara: sambata, 21 iunie 2014 – duminica, 14 septembrie 2014
La clasele terminale din invatamantul liceal, anul scolar are 37 de saptamani din care durata cursurilor este de 33 de saptamani, 4 saptamani fiind dedicate desfasurarii examenului national de bacalaureat. Cursurile claselor terminale se incheie in data de 30 mai 2014. Pentru clasa a VIII-a, anul scolar are 36 de saptamani din care durata cursurilor este de 35 de saptamani, o saptamana fiind dedicata desfasurarii evaluarii nationale. Cursurile claselor a VIII-a se incheie in data de 13 iunie 2014.

http://www.gandul.info/stiri/prefectul-de-suceava-cere-prin-ordonanta-presedintiala-obligarea-unui-primar-sa-finanteze-o-scoala-11583819

Prefectul de Suceava cere, prin ordonanţă preşedinţială, obligarea unui primar să finanţeze o şcoală

Prefectul de Suceava, Florin Sinescu, a cerut, marţi, Judecătoriei Fălticeni, ca prin ordonanţă preşedinţială, să-l oblige pe primarul comunei Slatina, Ilie Gherman, să finanţeze o şcoală gimnazială din localitate, în acest caz prefectul formulând şi o plângere penală.

Potrivit unui comunicat al Prefecturii Suceava, prefectul Florin Sinescu a introdus la Judecătoria Fălticeni o cerere de ordonanţă preşedinţială prin care primarul comunei Slatina, Ilie Gherman, în calitate de ordonator principal de credite, să fie obligat să facă demersuri pentru deschiderea creditelor bugetare pentru trimestrul IV, astfel încât să fie plătite salariile dascălilor şi achitate cheltuielile de bunuri şi servicii pentru Şcoala Gimnazială Herla din localitate.

„Urgenţa acţiunii este justificată de refuzul primarului comunei Slatina de a face deschiderea de credite bugetare ceea ce a dus la imposibilitatea încasării salariilor de către personalul Şcolii Gimnaziale Herla, comuna Slatina, începând cu luna septembrie 2013. Totodată, nu s-au putut face viramentele către bugetul de stat şi alte plăţi necesare funcţionării în bune condiţii a şcolii şi nu este făcută aprovizionarea cu lemn de foc pentru iarna 2013-2014, cu toate că sumele necesare au fost alocate de Ministerul Educaţiei prin finanţarea per elev”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, la şcoala respectivă necesarul de lemne de foc este de 300 de metri cubi, iar unitatea mai are în stoc aproximativ 72 de metri cubi rămaşi de iarna trecută, iar diferenţa nu poate fi achiziţionată întrucât suma destinată în acest sens este repartizată pentru trimestrul IV.

Prefectura precizează că s-a încercat şi rezolvarea pe cale amiabilă a conflictului, prin mediere între primar şi unitatea de învăţământ.

„Deoarece primarul comunei Slatina nu a dat curs demersurilor noastre prin care se dorea reintrarea în normalitate cu respectarea prevederilor legale, după ce am sesizat şi Inspectoratul de Poliţie Judeţean Suceava cu o plângere penală am fost nevoiţi a formula ordonanţă preşedinţială”, a declarat prefectul.

El a menţionat că efectul imediat al acţiunii va fi achitarea salariilor restante celor 49 de cadre didactice şi nouă angajaţi din personalul auxiliar, dar şi aprovizionarea cu restul de combustibil pentru sezonul rece.

„Fac pe această cale, din nou, un apel public către primarul comunei Slatina să ia decizia de a intra în legalitate atât în ce priveşte aspectele legate de şcoala din Herla cât şi cele legate de funcţionarea primăriei”, a mai spus prefectul.

În 15 octombrie, Prefectura Suceava a depus plângere penală la Poliţie împotriva primarului PDL al comunei Slatina, Ilie Gherman, pentru abuz şi neglijenţă pentru că nu a asigurat finanţarea unei şcoli gimnaziale din localitate, care astfel este în imposibilitatea de a cumpăra lemne pentru iarnă şi de a plăti salariile dascălilor.

Comisarul şef Cristian Papuc de la IPJ Suceava declara atunci corespondentului MEDIAFAX că în acest caz dosarul este în faza actelor premergătoare, cercetările fiind făcute de Serviciul de Investigare a Fraudelor sub coordonarea Parchetului Judecătoriei Suceava.

Ilie Gherman este primar al comunei Slatina din anul 1996 şi a fost de mai multe ori cercetat şi chiar condamnat, în anul 2002, la 600 de ore de muncă în folosul comunităţii, pentru delicte la regimul silvic. În anul 2004, el a fost cercetat, tot la sesizarea Prefecturii, pentru diverse nereguli, inclusiv neasigurarea lemnelor pentru încălzirea şcolilor din comună.

http://www.gandul.info/magazin/avertismentul-medicilor-adolescentii-petrec-mai-mult-timp-pe-internet-decat-stau-la-scoala-11582499

Avertismentul medicilor: Adolescenţii petrec mai mult timp pe Internet decât stau la şcoală

Medicii pediatri vin cu un nou avertisment în ceea ce priveşte influenţele negative pe care Internetul le are asupra dezvoltării copiilor. Specialiştii susţin că accesul minorilor la mediul online şi alte mijloace media ar trebui restricţionat cu atenţie în cazul minorilor, relatează Daily Mail.

„Mulţi părinţi nu sunt conştienţi de impactul profund pe care expunerea la media o are asupra copiiilor lor”; a explicat dr. Victor Strasburger, adăugând că obezitatea, insomnia sau comportamentul agresiv sunt doar câteva dintre problemele care pot să apară.

Astfel, spune acesta, copiii ar trebui să utilizeze smartphone-ul sau computerul doar două ore pe zi. În plus, academicianul recomandă părinţilor să nu permită minorilor să îşi petreacă timpul liber în faţa televizorului şi, cu atât mai mult, să aibă televizon în cameră.

Avertismentul lui Strasburger vine după ce un studiu anterior a relevat că, în SUA, copiii cu vârsta cuprinsă între 8 şi 18 ani petrec în medie şapte ore zilnic fie în faţa televizorului, fie a calculatorului sau a altor terminale ce permit accesarea Internetului.

„Garantez că dacă un băiat de 14 ani are Internet în camera lui, se uită la diverse materiale pornografice”, a explicat dr. Strasburger, atrăgând atenţia că, necontrolaţi, adolescenţii sunt tentaţi să navigheze pe site-uri destinate adulţilor.

De asemenea, acesta a tras şi un semnal de alarmă cu privire la numărul mare de tineri care au un telefon inteligent încă de la o vârstă fragedă. „Adolescenţii petrec acum mai mult timp pe Internet sau în faţa televizorului decât stau la şcoală”, a avertizat specialistul.

Fenomenul este cu atât mai îngrijorător cu cât în ultimele luni mai mulţi adolescenţi s-au sinucis după ce au fost hărţuiţi prin intermediul diverselor reţele de socializare.

http://www.ziare.com/raluca-turcan/deputat/r-turcan-vrea-examene-de-admitere-si-salarizari-in-functie-de-performante-interviu-1264728

R. Turcan vrea examene de admitere si salarizari in functie de performante Interviu

Deputatul PDL Raluca Turcan este de parere ca admiterea la licee si universitati trebuie sa se faca doar prin examen, salarizarea profesorilor sa fie in functie de performanta, iar educatiei sa i se aloce minimum 5% din PIB, prin Constitutie.

Despre invatamantul profesional, trierea universitatilor in functie de performante si imbunatatirea rezultatelor la Bacalaureat, Raluca Turcan, care este vicepresedintele PDL pe politici in educatie si ministrul alternativ al Educatiei in Guvernul PDL din umbra, a vorbit intr-un interviu acordat Ziare.com.

Ati vorbit recent despre o bursa privata – a investitorului – pentru invatamantul profesional si universitar. Ce alte schimbari se impun si sunt prioritare?

Proiectul privind Bursa investitorului a rezultat in urma multor dezbateri cu parinti, oameni din educatie si din mediul privat. Acesta e un pas concret pe care il propunem pentru a adapta sistemul de educatie la piata muncii.

Scopul in educatie nu trebuie sa fie sa ai un certificat, ci sa deprinzi competente care sa-ti garanteze un loc de munca, sa-ti permita sa-ti faci un rost in viata. Statisticile ne arata ca azi in Romania, 80% dintre cei care termina o forma de invatamant, nu lucreaza in domeniul in care s-au pregatit. Pregatirea pentru piata muncii trebuie sa inceapa dinaintea liceului. In clasa a saptea parintii trebuie sa stie deja daca copiii lor vor urma un invatamant profesional, vocational sau teoretic.

Solutia propusa acum de ministrul Educatiei ca elevii cu medii sub 5 sa intre automat la invatamantul profesional nu ajuta deloc. Vrem ca invatamantul profesional sa fie un loc spre care elevii se indreapta ei insisi cu drag pentru a invata o meserie folositoare, sau sa fie, asa cum vrea ministrul Pricopie, un loc unde ajungi fortat, fara sa vrei, un loc al refuzatilor? Propunerea ministerului e rupta de realitate si arata, pe fond, ca nu reusesc sa inteleaga problema grava cu care se confunta Romania, decalajul dintre educatie si nevoia de forta de munca bine pregatita, reclamata de piata muncii.

Primele zile ale Guvernului din umbra – ce activitati au avut ministrii PDL

Evaluarile din clasele a doua, a patra si a sasea trebuie insotite de predari transdisciplinare, cu profesori pregatiti pentru asta si manuale adaptate. Studiul si evaluarea transdisciplinara au rolul de a-i deprinde pe copii sa gandeasca, sa conexeze informatiile pe care le primesc.

Dar, ca toate aspectele mentionate sa poata avea impactul asteptat, e imperativ ca de la nivel politic sa se transmita clar mesajul de toleranta zero la frauda. Daca ministrii care pastoresc sistemul nu inceteaza sa mai priveasca educatia prin lupa electorala sau a intereselor de partid, costul pe care-l vom plati va fi de generatii intregi care pierd batalia cu competitivitatea, generatii intregi condamnate la saracie si subdezvoltare.

Cum ar trebui sa aiba loc admiterea la licee/scoli profesionale si in facultate?

Prin examen de admitere. Cu toleranta zero la frauda. Invatamantul profesional trebuie revalorizat, insa nu la cantitate ci cu fata spre piata muncii, la mediul de afaceri. Degeaba duci fortat de la anul 40.000 de elevi in invatamantul profesional, asa cum vrea actualul ministru, ca nu reusesti decat sa arunci definitiv sistemul in aer.

Admiterea la liceu s-ar putea face numai prin concurs. La ce materii ar urma sa se dea examen

Trecerea intr-o etapa de studiu superioara, trebuie facuta in baza unor evaluari serioase, prin care sa nu ne mai furam singuri caciula. E obligatoriu sa iesim din complicitatea stimulata de sistem – acumularea de note mari si certificate, fara acoperire in competente. Evaluarea trebuie sa ne arate masura exacta a competentelor fiecarui elev pentru a merge acolo unde este nevoie de el, ca si el sa culeaga roadele unei alegeri bune pentru dezvoltarea sa profesionala.

Raluca Turcan, despre sesiunea de toamna a facultatilor: Admiteri de mana a doua

Sa nu uitam ca invatamantul profesional a fost desfiintat in guvernarea PSD, reintrodus cu greu in guvernarea PDL iar acum este pandit de un mare pericol. Scoaterea lui din contextul economic al Romaniei, ruperea lui de optiuni si aptitudini, ar insemna zeci de mii de tineri lasati la periferia societatii si condamnati la saracie.

Actualul ministru al Educatiei vrea ca elevii sa nu mai intre la licee cu note sub 5, dar si trimiterea obligatorie la gradinita a copiilor de 5 ani. Sunteti de acord cu aceste prevederi, cum exact se intentioneaza sa se faca aceste lucruri?

Sunt declaratii care arata neintelegerea sistemului. Un anunt cu privire la obligativitatea trimiterii la gradinita a copiilor de 5 ani trebuia insotit de o evaluare: cati copii vor avea 5 ani anul viitor, cate locuri exista in gradinite, daca exista infrastructura pentru a pune in practica aceasta decizie. In felul acesta parintii nu se panicheaza la gandul ca nu vor gasi locuri la gradinita. Asa s-ar face diferenta intre o declaratie electorala si una de ministru in functie, responsabil.

Eu cred ca mai corecta si binevenita ar fi masura generalizarii grupei mari, adica de a asigura locuri in grupa mare pentru toti cei care doresc sa-si inscrie copii.

Pricopie: Gradinita obligatorie pentru copiii de 5 ani – afla de cand

In privinta intrarii la licee problemele sunt de fond si presupun multa aplicare pentru a le intelege. Noi avem invatamant obligatoriu de 10 clase, clasa pregatitoare la scoala, evaluare dupa clasa a opta, abandonand intre clasa a opta si a noua aproximativ 38 000 de copii, adica 20%. In plus, acum ministrul mai vrea ca cei cu note peste 5 sa mearga la liceu si restul la profesional. E total lipsit de logica.

Daca ar prima ratiunea la conducerea ministerului am pune in aplicare, in timp, constructia data de Legea educatiei nationale. Adica, de trecere a claselor a noua la scoala, cu un invatamant obligatoriu real de 10 clase la scoala, urmand ca la liceu sa ai fie invatamant profesional, fie invatamant teoretic sau vocational. Toate acestea ar trebuie sa mearga, evident, in paralel cu dezvoltarea infrastructurii pentru a a avea conditii in implementarea acestui concept.

Ministrul Educatiei: Nu se va mai intra la liceu cu medii mai mici de 5

Repet, invatamantul profesional nu e o pedeapsa, ci locul unde cei cu pasiune si cu dorinta de a invata o meserie (care uneori poate fi mai banoasa decat urmarea unei facultati) isi pot construi un viitor sigur. Invatamantul profesional trebuie corelat cu piata muncii si in parteneriat cu mediul privat. Copiii sa invete meserii cautate si bine platite.

Cum pot fi stimulati elevii sa obtina rezultate mai bune la Bacalaureat, pentru ca in ultimii ani le putem numi de multe ori dezamagitoare?

Rezultatele la evaluari sunt urmarea fireasca a haosului din sistem. Pentru a vedea rezultate, in educatie ai nevoie de predictibilitate si coerenta, minim sapte ani de zile. Asadar, daca noi constant nu ne stabilim niste obiective si nu luptam sa le atingem, vom mima doar preocuparea pentru educatie.

Topul celor mai bune licee din Romania, in functie de rezultatele de la Bac

Performanta la Bacalaureat nu poate creste real peste noapte! La ea se poate ajunge cu profesori remunerati satisfacator. Cu o curricula refacuta, cu un sistem unitar si obiectiv de notare, fara fraude la evaluari, cu o infrastructura scolara stimulativa pentru elevi. Cu o focalizare pe categorii de copii si tineri dezavantajati social si vulnerabili.

Profesorii vor sa iasa in strada, sprijiniti de studenti si cer minimum 6% din PIB pentru educatie si modificari in sistemul de salarizare. In ce masura aceste cerinte sunt indreptatite si in ce masura sunt realizabile?

In mod cert sunt indreptatite. Finantarea educatiei si salariile profesorilor sunt probleme deja cronice. Este nevoie de bani mai multi pentru educatie. Pe de alta parte, ca si in sanatate, multi bani nu ajung unde trebuie, se pierd pe parcurs. Cum va puteti explica faptul ca la 23 de ani de la Revolutie nu am reusit ca macar toate scolile din Romania sa aiba toaleta in incinta scolii? Cum putem explica 14.000 de obiective de infrastructura in educatie incepute si care in ultimii doi ani nu au mai primit niciun leu? S-au pierdut multi bani care puteau fi folositi pentru dotarea scolilor, a laboratoarelor, pentru innoirea materialelor didactice.

Profesorii ies in strada. Studentii, parintii si societatea civila, chemati la proteste

In privinta salarizarii, trebuie implementat clar sistemul formare, evaluare, salarizare in functie de performanta! Formula actuala de motivare a profesorilor, prin gradatiile de merit, s-a transfomat intr-o mascarada.

Cu o eficientizare a cheltuirii banilor in infrastructura scolara, o centrare pe competenta, o finantare a educatiei cu minim 5% din PIB, s-ar obtine un salt spectaculos al performantei sistemului romanesc de invatamant. Finantarea de minim 5% trebuie acordata constant, nu in salturi.

Protest de amploare in Capitala: Zece mii de profesori si studenti ies in strada

De aceea noi am propus o solutie curajoasa ca, odata cu modificarea Constitutiei, sa fie inclusa in Constitutie, finantarea educatiei cu minim 5% din PIB. Aceasta este singura solutie ca decidentii, oricare ar fi ei, sa nu mai poata invoca argumente ca educatia sa nu primeasca fondurile necesare. Doar asa educatia poate deveni pentru toti o prioritate nationala.

Cum poate avea Romania o universitate macar in primele 200 de universitati ale lumii?

Pe baza unor masuri care sa reduca rapid decalajul fata de acel top. Prin ierarhizareea programelor de studiu, clasificarea universitatilor, finantarea diferentiata a profesorilor si a universitatilor, prin injectarea de fonduri in sistem.

Finantarea diferentiata si pe baza de performanta va conduce la o triere a universitatilor. Atentie, nu asa cum gresit se apreciaza intre stat si privat, ci intre universitati performante sau mai putin performante, asa cum este in statele cu universitati de top. Eu cred in forta privata si preocuparea parintilor de a cauta pentru copiii lor universitati ale caror certificate acopera competente, si nu iluzii.

Pana de candidati la ASE: Se scoate examenul de admitere din toamna

Cand vom ajunge ca diplomele din universitati sa nu aiba aceeasi valoare la angajare, atunci putem spune ca am realizat un pas inainte. Ceea ce spun nu este popular, stiu, pentru ca presupune regandirea din temelii a sistemului universitar. Acum universitatile scad dificultatea examenelor, au tipuri diferite de admitere de la o sesiune la alta, accepta studenti, masteranzi sau doctoranzi pentru a acoperi catedre ale profesorilor, pentru a-si creste veniturile. Diplomele de azi nu sunt garantii pentru competente, ci simple formalitati.

Topul universitatilor si institutelor de cercetare din lume – unde se afla Romania

Peste toate acestea e nevoie de recrearea in sistemul de educatie a ceva ce a existat si care, cu timpul, s-a pierdut – cautarea necontenita a performantei si stimularea tuturor copiilor cu potential, de la cel mai mare oras pana la cel mai mic sat. Realitatea cruda e ca acum copiii de la sate, cu acelasi potential, nu se bucura de sanse egale cu cei din orasele mari.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/universitar/97000-euro-insead-mai-scump-master-administrarea-afacerilor-1_526f9432c7b855ff56926f07/index.html

97.000 de euro la INSEAD, cel mai scump Master în Administrarea Afacerilor

Cu taxe universitare de zeci de mii de euro, cele mai scumpe masterate din lume sunt cele în administrarea afacerilor, organizate de instituţii de elită precum London Business School, INSEAD sau Şcoala de management de la Universitatea Politehnică din Milan. Marţi seara, adevarul.ro a avut ocazia să stea de vorbă cu câţiva reprezentanţi, cu absolvenţi şi tineri din mediul de afaceri, care au fost prezenţi la târgul QS MBA Tour din Bucureşti.

Cursanţii, majoritatea oameni cu experienţă de muncă de cel puţin cinci ani, care lucrează în corporaţii sau au propria lor afacere, aleg să urmeze aceste cursuri speciale pentru a aprofunda anumite specializări care le folosesc la serviciu.

Fie că este vorba de o pregătire adiţională în domeniul finanţelor sau în marketing sau chiar o pregătire pentru poziţii de leadership în cadrul companiilor, pregătire ce este oferită de cursurile de Executive MBA, persoanele care optează pentru aceste masterate vor plăti unele dintre cele mai mari taxe universitare.

În general, masteratele sunt mai scumpe decât programele de licenţă, spre exemplu, la London School of Economics, studenţii de la licenţă plătesc 9.000 de lire sterline pe an, în timp ce colegii lor de la master scot din buzunare şi 28.000 de lire sterline pentru program de o durată mai scurtă.

Masteratele pentru administrarea afacerilor (Master of Business Administration – MBA) oferă două tipuri de cursuri: full time şi part time, şi acoperă o varietate de domenii de business, de la finanţe şi contabilitate, la marketing şi resurse umane.

MBA-urile online, cele mai ieftine, nu depăşesc 30.000 de euro pe an

Reprezentanta QS MBA World Tour din România, Mihaela Drăghici, a explicat pentru adevarul.ro că cele mai ieftine programe de MBA sunt sub 30.000 de euro, în principal programele MBA online sau part-time, iar cele full-time se aproprie de pragul de 100.000 de dolari sau 100.000 de euro, în Europa.

Universitatea Columbia din Statele Unite (SUA), spre exemplu, are taxe universitare pentru MBA-uri de aproximativ 93.000 de dolari pe an, Wharton – 100.000 de dolari, Stanford – aproximativ 100.000 de dolari, iar Harvard – 90.000 de dolari.

În Europa, există programe la costuri variate: programul de EMBA al INSEAD se apropie de costuri de 90.000 de euro, iar la taxele pentru MBA-uri intră în calcul costurile programului şi cele de trai, transportul, materialele didactice şi călătoriile din cadrul masteratului.

Absolvent de INSEAD

INSEAD a fost reprezentată la târgul QS de la Bucureşti, unde a participat şi un absolvent, care a terminat un MBA la ei în 2007. Ovidiu Solomonov are 33 de ani şi este, în momentul de faţă, partener la firma Binovate.

„Masteratul durează un an de zile. Sunt două campusuri universitare, la Paris şi la Singapore, şi poţi să te plimbi între ele. Ceea ce te învaţă un program de MBA este să gândeşti altfel, chiar te învaţă să vezi lumea altfel şi poţi să înveţi din experienţele colegilor care sunt cât se poate de diverse. Faptul că la aceste masterate se adună oameni cu background-uri foarte diverse te ajută să îţi deschizi mintea şi perspectivele. Spre exemplu, analizând aceeaşi problemă de finance, o persoană cu background economic o vede într-un fel, altcineva cu background militar o vede altfel şi un inginer vine cu altă perspectivă”, a explicat Solomonov.

Un curs se desfăşoară cu 70 de oameni în clasă, dar interesul cursanţilor este mai mare decât al unui student normal, având în vedere că ei scot din buzunar şi 100.000 de euro pentru un MBA, mai spune omul de afaceri. La INSEAD, în Franţa, taxele sunt de 97.000 de euro, cele mai mari din Europa.

Care sunt condiţiile pentru a urma un MBA

Mihaela Drăghici a explicat că, odată luată hotărârea în privinţa şcolii dorite, candidaţii încep să se pregătească pentru procesul de admitere. Ei trebuie să susţină un test de limba engleză, apoi testul GMAT, urmat de eseuri, interviuri şi de asemenea trebuie să obţină scrisori de recomandare.

Un alt element important, care se cere în cadrul majorităţii programelor MBA, este testul GMAT (graduate management admission test), care are patru secţiuni: Analytical Writing Assessment (evaluarea abilităţii de a scrie analitic), Integrated Reasoning, Verbal si Quantitative Section (test de matematică).

Ca atare, este nevoie de o perioadă destul de îndelungată de pregătire pentru ca studenţii să se asigure că pot obţine un rezultat bun sau foarte bun, care să contribuie la succesul candidaturii la MBA, susţine Drăghici.

De asemenea, în funcţie de programe, se cere experienţă de muncă. În general, pentru programele MBA full-time se cere o experienţă de 3-5 ani de muncă, iar pentru cele de Executive MBA – 10 ani.

Ce metode de finanţare există

În ceea ce priveşte modalităţile de finanţare, multe din şcolile de business internaţionale oferă burse care acoperă integral sau parţial taxele de studiu. În plus, există şcoli de business care au dezvoltat programe de parteneriat cu diferite bănci prin care pot acorda împrumuturi studenţilor care vor să urmeze un MBA.

Sunt şi cazuri în care şcolile de business propun planuri de plată a studiilor pe toată desfăşurarea programului, astfel încât studenţii să poată acoperi taxele de şcolarizare.

La Şcoala de Management de la Universitatea Politehnică din Milano, reprezentată la Bucureşti la târgul QS MBA Tour, programele full time şi part time costă amândouă în jur de 28.000 de euro, diferenţa dintre ele fiind durata de desfăşurare.

Un program full time la Milano durează 14 luni, iar cel part-time este de 22 de luni de studiu. Programele part-time sunt făcute special pentru oamenii din mediul business care nu îşi permit să plece prea mult timp de la serviciu.

„Noi am lansat programul acesta abia în septembrie, până acum am avut numai cursuri full-time. MBA-ul part-time este ideal pentru masteranzii din Europa care pot să studieze şi să călătorească cu afacerile în acelaşi timp”, a explicat Lahlan Burns, care a venit la Bucureşti să recruteze masteranzi pentru Şcoala de Management din Milano.

Pe lângă cursurile de business pe care le urmează, masteranzii beneficiază şi de consiliere de carieră şi primesc asistenţă pentru găsirea unui job, dacă au nevoie. La sfârşitul masterului, ei petrec trei luni de zile într-o companie unde realizează un proiect, în principiu lucrează pe post de consultant pentru firma respectivă.

Cine sunt candidaţii pentru MBA-uri

El spune că anul acesta s-au ocupat toate cele aproximativ 80 de locuri distribuite în două clase. Burns a adăugat că, în general, ei caută oameni cu cel puţin cinci ani de experienţă de muncă, iar majoritatea celor care aplică au vârste cuprinse între 27 – 33 de ani, dar au avut şi de 23 de ani în trecut.

Unul dintre tinerii afacerişti interesaţi de un MBA este Cătălin-Ioan Drăguţoiu, care la 27 de ani conduce propria sa firmă, Trade Media, dar faţă de majoritatea tinerilor de vârsta sa, el lucrează de aproape 10 ani.

„Am început să lucrez de la 18 ani ca voluntar pe partea de vânzări, organizam programe de IT sau creative advertising pentru studenţi şi pentru elevi cu scopul de a le dezvolta tinerilor încă din liceu abilităţile pe diferite domenii. Am continuat să fiu voluntar şi când am intrat la facultate, la ASE, unde am organizat evenimente în cadrul universităţii cum ar fi „IT Fest”. Apoi am început să lucrez pe partea de brokeraj, am fost agent de vânzări, manager de dezvoltare şi apoi a venit criza. Atunci mi-am început afacerea cu colegii mei de apartament, care îmi sunt astăzi asociaţi. Am importat din China standuri expoziţionale şi materialele adiţionale, inclusiv cele din această cameră”, spune el, arătând spre standurile şcolilor de business prezente la QS MBA Tour de la Hotelul Hilton din Capitală.

Acum este în căutarea unui Executive MBA care să îl ajute să permormeze mai bine, cum să îşi conducă afacerea mai bine. Deja are un asociat care urmează un MBA, iar el spune că, dintre toate şcolile prezente la târg, este interesat de MBA-urile de la INSEAD. Însă momentan este considerat prea tânăr pentru cursurile de Executive, urmate în general de oameni de peste 35 de ani.

http://adevarul.ro/educatie/universitar/intel-romania-studenti-it-1_526fce60c7b855ff5693b5dc/index.html

Studenţii de la facultăţile tehnice din Bucureşti pot aplica pentru cele 10 burse de 6.000 de lei oferite de Intel România

Intel Romania Software Development Center oferă pentru anul universitar în curs 10 burse de câte 6.000 de lei studenţilor la licenţă de la facultăţile tehnice din Bucureşti, se arată într-un comunicat al companiei. Investiţia este aproape dublă faţă de ediţia de anul trecut.

Bursele vor fi acordate pe o perioadă de cinci luni (februarie – iunie 2014) şi se adresează studenţilor care îşi pregătesc lucrarea de licenţă într-unul din domeniile: Sisteme de Operare, Networking sau Perceptual Computing.

În afară de suportul financiar, studenţii vor beneficia de mentorat din partea inginerilor Intel România în dezvoltarea proiectului şi de suport tehnologic în cadrul Intel sau a laboratorului de cercetare şi dezvoltare Intel Student Open Lab găzduit de Facultatea de Automatică şi Calculatoare.

“Anul acesta am suplimentat numărul burselor, ca urmare a rezultatelor pe care le-am avut cu prima serie de bursieri IRSDC, anul trecut. Ne dorim în continuare să atragem cei mai pasionaţi şi motivaţi studenţi, pe care să îi sprijinim să acumuleze experienţă, lucrând cu cele mai noi tehnologii Intel, sub îndrumarea inginerilor noştri, la proiecte de cercetare şi dezvoltare software relevante şi cu aplicabilitate imediată. Practic, susţinem profesionalizarea la cel mai înalt nivel a viitorilor ingineri”, a declarat Monica Ene-Pietroşanu, Country Manager Intel Romania Software Development Center.

Anul trecut, Intel Romania Software Development Center a oferit burse în valoare de aproximativ 33.500 de lei pentru susţinerea studiilor de licenţă.

Interviuri cu profesorii şi inginerii Intel

Studenţii interesaţi să obţină o bursă din partea Intel România pot aplica pentru unul dintre proiectele anunţate pe site-ul diplodocus.ro, prin trimiterea CV-ului.

Studenţii selectaţi vor susţine interviuri cu profesori din universităţile tehnice şi reprezentanţi ai Intel Romania Software Development Center, urmând ca lista bursierilor să fie anunţată pe site-ul firmei.

La un proiect pot colabora maximum doi studenţi, sub îndrumarea unei echipe mixte formate din unul sau doi ingineri IRSDC şi un cadru didactic din universitate. Inginerii Intel România vor evalua, de asemenea, rezultatele parţiale şi vor ghida studenţii pe toată durata proiectului.

Stagii de practică pentru studenţi

Pe lângă burse, Intel Romania Software Development Center anunţă şi patru stagii de practică pe o perioadă de un an. Cele patru poziţii de internship se adresează studenţilor din ciclul de licenţă în an terminal, masteranzilor şi doctoranzilor pasionaţi de programare în Linux, C sau C++.

Totodată, Intel derulează programe de internship pentru studenţii din ani intermediari, pe perioada verii, în cadrul programului Intel Summer Experience.

Alături de programele de burse şi de internship, Intel organizează competiţii studenţeşti de programare paralelă şi, în domeniul Open Source, cursuri şi workshop-uri cu studenţii.

Recent, Intel a anunţat că va oferi Universităţii Politehnice din Bucureşti (UPB) un număr de 40 de plăci de dezvoltare Galileo destinate cursurilor, laboratoarelor şi dezvoltării de proiecte de cercetare-dezvoltare software Open Source în domeniul universitar.

UPB este una dintre primele 17 universităţi la nivel global care vor beneficia de placa de dezvoltare Galileo ce utilizează Intel Quark, cel mai nou procesor Intel, pentru a-şi dezvolta programa de studiu, dar şi pentru a susţine studenţii să iniţieze proiecte de studiu individual.

http://adevarul.ro/educatie/universitar/anosr-bugetul-tarii-ciolan-impartit-ministere-studentii-nu-renunta-protestele-noiembrie-1_526f826dc7b855ff5692056c/index.html#

ANOSR: bugetul ţării, un „ciolan” de împărţit între ministere. Studenţii nu renunţă la protestele din noiembrie

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) susţine că, în urma discuţiilor cu reprezentanţi ai Executivului, nu există nicio promisiune certă privind acordare celor 6% din PIB educaţiei, de la 1 ianuarie 2014, aşa cum prevede legea, iar bugetul de stat este văzut ca un „ciolan” care trebuie împărţit între ministere. Studenţii avertizează că nu vor renunţa la protestele anunţate pentru mijlocul lunii noiembrie.

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) se declară dezamăgită de negocierile cu Guvernul privind finanţarea acordată Educaţiei, de luni şi afirmă că unii reprezentanţi ai Executivului văd bugetul de stat mai degrabă ca un ”ciolan” care trebuie împărţit între ministere, se
arată într-un comunicat de presă.

Acest subiect va fi de altfel dezbătut şi marţi, alături de reprezentanţii Consiliului Naţional al Rectorilor şi ai Consiliului Naţional al Elevilor, la o masă rotundă organizată de ANOSR pe tema alocării celor 6% din PIB pentru educaţie, de la 1 ianuarie 2014, aşa cum prevede ultima amânare a aplicării Legii Educaţiei Naţionale.

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) a participat, luni, la o întâlnire cu reprezentanţii Guvernului, pentru a discuta despre nemulţumirile studenţilor legate de finanţarea Educaţiei.

O întâlnire similară a avut loc la Guvern şi cu reprezentanţii Uniunii Naţionale a Studenţilor din România (UNSR). Aceştia le-au solicitat, luni, premierului României şi reprezentanţilor Guvernului României granturi mai mari pentru universităţi în 2014, mai multe cămine studenţeşti, în condiţiile unui deficit de 30.000 de locuri la nivel naţional şi aprobarea rapidă a legii care reglementează practica studenţilor.

Banii pentru educaţie, mai degrabă din fonduri europene

La întâlnirea cu cei de la ANOSR, studenţii au cerut garanţii din partea Guvernului privind respectarea articolului din Legea Educaţiei Naţionale care presupune alocarea a 6% din PIB pentru educaţie, articol a cărui implementare a fost amânată de Ministerul Finanţelor până la 1 ianuarie 2014.

ANOSR reclamă faptul că, încă o dată, nu a existat nicio asumare clară cu privire la creşterea finanţării Educaţiei, care în ultimii ani s-a învârtit în jurul valorii de 3% din PIB.

„Ba mai mult, reprezentanţii Guvernului se ascund în spatele fondurilor europene pe care ar putea să le atragă universităţile, recomandând studenţilor să găsească ei soluţii pentru alocarea a 6% din PIB pentru educaţie, în condiţiile în care acest lucru este prevăzut în Legea Educaţiei Naţionale şi în Pactul Naţional pentru Educaţie, semnat de toate partidele parlamentare în 2008. Prin urmare, se pare că din perspectiva Guvernului responsabilitatea creşterii finanţării educaţiei este fie a universităţilor, fie a studenţilor, nicidecum a guvernanţilor”, se arată în comunicatul ANOSR.

În urma întâlnirii, cei de la ANOSR se declară dezamăgiţi de „atitudinea unor reprezentanţi ai Guvernului care văd bugetul de stat ca un «ciolan» care trebuie împărţit între ministere astfel încât să nu existe prea mari nemulţumiri de nicio parte”.

Proteste la mijlocul lui noiembrie

„De pildă, consilierul ministrului Tineretului şi Sportului ne-a sugerat să ne uităm peste bugetele ministerelor din acest an, să analizăm care şi-au făcut treaba eficient sau nu şi să tăiem de la cei care nu au cheltuit banii eficienţi. Din punctul nostru de vedere, legea bugetului ar trebui să reprezinte viziunea Guvernului de dezvoltare a statului pe termen mediu şi lung, pentru că ea ar trebui să reflecte cel mai bine în ce vrea să investească statul şi ce rezultate vrea să primească în timp pe termen mediu şi lung. Astăzi nu am sesizat vreo viziune legată de modul în care se împarte bugetul, cel puţin nu una care să îi dea educaţiei importanţa cuvenită. Aşteptăm ca, după ce studenţii vor ieşi în stradă la mijlocul lunii noiembrie, agenda Prim-Ministrului să se elibereze şi să fie dispus să negocieze, pentru că observăm că momentan dialogul şi argumentele, oricât ar fi de bune, nu dau rezultate”, spune preşedintele ANOSR, Mihai Dragoş, citat în comunicat.

La sfârşitul lunii septembrie, ANOSR anunţa că se pregăteşte să organizeze acţiuni de protest în următoarele săptămâni, dacă nu sunt soluţionate problemele legate de bugetul educaţiei, taxele de cămin şi burse.

În 21 octombrie, tot ANOSR a transmis o adresă prin care solicită o întâlnire cu premierul Victor Ponta, pentru a cere garanţii cu privire la bugetul alocat Educaţiei pentru 2014.

În 24 octombrie, ministrul Finanţelor, Daniel Chiţoiu, le-a spus studenţilor de la Universitatea de Vest Timişoara, în cadrul unei întâlniri, că Guvernul nu poate promite că în bugetul pe 2014 vor fi prevăzuţi 6% din PIB pentru Educaţie, dar sumele vor fi mai mari faţă de acest an.

În replică, preşedintele Organizaţiei Studenţilor din Universitatea de Vest Timişoara, Vlad Cherecheş, a anunţat că studenţii nu sunt mulţumiţi de acest răspuns şi că vor declanşa proteste în toate centrele universitare din ţară. Potrivit lui Cherecheş, în 13 noiembrie, studenţii din toată ţara vor organiza mitinguri de protest, pentru a determina Guvernul să aloce 6% din PIB, în 2014, pentru Educaţie.

http://www.ziare.com/scoala/universitati/cum-sa-ti-iei-diploma-controversata-de-la-spiru-haret-sfatul-avocatului-1265215

Cum sa-ti iei diploma controversata de la Spiru Haret – Sfatul avocatului

Perioada 2009 – 2013 reprezinta un impas din care fostii studenti ai Universitatii Spiru Haret (USH) nu mai reuesc sa iasa.

Atat presa cat si studentii au sesizat la mai marii tarii neregurile savarsite in actul de educatie, chiar de catre cei ce trebuiau sa le respecte, insa singura solutie pentru rezolvarea situatiei a ramas tot instanta de judecata.

Astfel, cozile la usa intantei au tot crescut, iar USH a avut de pierdut prin diverse sentinte pronuntate impotriva universitatii privind plata de daune materiale, morale si, nu in ultimul rand, obligarea la eliberarea diplomei de licenta.

In primul rand, trebuie avut in vedere faptul ca Universitatea Spiru Haret ar dori eliberarea diplomelor de licenta pentru perioada 2009 – 2010, mai ales ca asa ar scapa de miile de procese pornite impotriva ei, insa nu poate trece la eliberarea diplomelor, pana cand MECTS nu elibereaza tipizatele cu timbru sec.

Practic este un cerc vicios din care pagubit iese doar studentul care si-a platit studiile si care, mai mult sau mai putin, s-a pregatit pentru sustinerea examenului de licenta.

Intr-o alta opinie, specialistii din cadrul biroului de avocatura Cuculis si Asociatii, specializati in astfel de litigii, au prezentat un ghid in vederea obtinerii eliberarii diplomelor de licenta ale Spiru Haret.

In primul rand, inainte de orice, trebuie adresate doua notificari scrise atat catre Universitatea Spiru Haret, cat si catre MECTS, prin care se solicita atat eliberarea tipizatelor de diploma de licenta de catre MECTS catre USH, cat si eliberarea de catre USH a diplomelor completate si semnate catre studenti.

Fiind de asemenea o procedura contencioasa, suntem legati de aceste demersuri antejudiciare pentru a putea ajunge in fata instantei, altfel cererea de chemare in judecata ar fi inadmisibila.

Termenul legal de raspuns pentru acest tip de solicitare este de 30 de zile. Odata implinit, daca nu au fost primite raspunsurile aferente solicitarii petitionarilor, atunci acestia sunt indreptatiti sa actioneze in judecata.

Trebuie sa avem in vedere faptul ca instanta competenta sa solutioneze aceste litigii este Tribunalul, competenta stabilita prin hotarari priviind regularizarea competentei.

In cadrul cererii de chemare in judecata, asa cum am explicat mai sus, actiunea trebuie introdusa atat impotriva USH, cat si impotriva MECTS, altfel exista poibilitatea reala a respingerii actiunii.

Prin urmare, din 2009 si pana in prezent au aparut cazuri de absolventi ai Spiru Haret, care s-au confruntat cu probleme grave atat la locul de munca, cat si in fata autoritatilor privind calitatea lor de licentiati.

Cea mai mare problema se ridica asupra bugetarilor care sunt acum, dupa 4 ani, trasi la raspundere pentru sumele de bani primite in calitate de licentiati, desi acestia la dosarul de angajare au doar adeverinta.