Întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul

Astăzi, 17.02.2021, a avut loc la sediul Guvernului României, o întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul Guvernului României, domnul Florin Cîțu, Ministrul educației, domnul Sorin Cîmpeanu, Secretarul de Continuare »

Structura anului școlar 2021-2022

Anul școlar 2021-2022 se structurează pe două semestre după cum urmează: Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021 – 22 decembrie 2021. În perioada 25 – 31 octombrie Continuare »

Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice!

În anul 2021 se repetă scenariul din anii 2009-2010? Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele Continuare »

Cifrele analizei ministrului de Interne arată dezastrul din educație

Trebuie să aibă loc tragedii, ca în sănătate, pentru ca Guvernul să investească în învățământ? 4.000 de clădiri, dintr-un total de peste 25.000 în care funcţionează unităţi școlare, fără autorizație de la Continuare »

Atenție mare la redeschiderea școlilor! Nu ne permitem nicio greșeală; costul plătit ar putea fi sănătatea copiilor și a colegilor noștri!

Redeschiderea unităților de învățământ începând cu data de 8 februarie 2021 va însemna revenirea la normalitate în cadrul sistemului de educație, dar totul trebuie gândit și făcut cu mare responsabilitate. Nu trebuie Continuare »

Corectarea Legii salarizării și a inechităților din sistemul public de pensii, principalele teme discutate de ministrul Muncii cu reprezentanții sindicatelor din educație

sursa: mmuncii.ro Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, a avut miercuri o întâlnire cu reprezentanții principalelor structuri sindicale din educație. O primă temă discutată cu partenerii sociali a vizat proiectul de Continuare »

FSLI salută decizia Ministerului Educației prin care este redus numărul de elevi la clasa a IX-a

Este una dintre măsurile pentru care federația noastră a militat ani la rândul și ne bucurăm că insistența noastră a dat roade, iar ministrul Sorin Cîmpeanu a dat dovada de receptivitate, conștient Continuare »

Consilierii școlari forțați să accepte un număr de elevi peste limita prevăzută de lege

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, federație la care ASI Suceava este afiliată, s-a adresat, în regim de urgență, Ministerului Educației pentru a clarifica numărul de elevi/preșcolari în raport de care se face Continuare »

Întâlnire de lucru cu ministrul educației. Probleme abordate

Astăzi, 7 ianuarie 2021, a avut loc la sediul Ministerului Educației (ME) o întâlnire a președinților celor trei federații reprezentative din învățământ: FSLI, FSE Spiru Haret și FNS Alma Mater, cu ministrul Continuare »

Austeritatea anunțată de Guvernul Cîțu îndeamnă la declanșarea acțiunilor de protest în educație

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele a peste 165.000 de salariați din învățământ, protestează față de politica de austeritate pe care noul Guvern al României se pregătește să o pună Continuare »

 

Revista presei – 30.04.2014

PREUNIVERSITAR

 

Adeverinţa de salariat nu este o condiţie pentru înscrierea copiilor la grădiniţă

Mai mulţi părinţi au avut probleme la înscrierea copiilor la grădiniţă, după ce le-au fost refuzate cererile în lipsa unei adeverinţe de salariat. Oficialii, în frunte cu ministrul Educaţiei, susţin însă că toţi copiii trebuie înscrişi fără astfel de condiţii preliminare, iar inspectorii din Bucureşti spun că documentul este necesar abia după înscriere, pentru stabilirea tarifului plătit lunar. O serie de nemulţumiri din partea părinţilor au apărut în primele zile de la demararea procedurii de înscriere a copiilor la grădiniţă, pe fondul unor refuzuri din partea angajaţilor în lipsa unei adeverinţe de salariat, obligaţie care nu este stipulată de nicio lege şi nici recunoscută de Ministerul Educaţiei. Practic, mai mulţi părinţi au reclamat faptul că au încercat să-şi înscrie copilul la grădiniţă, iar pentru că unul din ei nu avea adeverinţă de salariat, soţia stând acasă cu micuţul, le-a fost refuzată cererea. Alţii au avut noroc în altă instituţie şi au reuşit să înscrie copilul cu o singură adeverinţă de salariat. Ambele cazuri în Capitală, unde au rămas libere pentru nou-veniţi în jur de 12.000 de locuri. La Iaşi, a fost sesizat un caz asemănător, însă a fost taxat scurt de ministrul Educaţiei, într-o conferinţă de săptămâna trecută: „Nimeni nu poate condiţiona înscrierea de existenţa adeverinţei, cei din grădiniţe sunt obligaţi să înscrie orice copil”. Însă procedurile nu au fost la fel de clare şi unitare şi de aici diferenţele de interpretare. Proceduri ambigue, decizii diferite Procedura de înscriere în învăţământul preşcolar publicată de ISMB prevede într-adevăr că, printre actele pe care părinţii trebuie să le aducă la înscrierea copiilor, alături de cererea propriu-zisă şi de copiile după documentele de identitate şi cele referitoare la criteriile de departajare, se numără şi adeverinţa de salariat a părintelui – „pentru grădiniţele cu program prelungit sau/şi săptămânal”. Inspectorul Marian Banu, purtătorul de cuvânt de la ISMB, a explicat pentru adevarul.ro că „adeverinţa de venit nu poate condiţiona înscrierea copiilor la grădiniţă, este o discriminare, nu există nicio prevedere legală în acest sens”. În ceea ce priveşte menţionarea clară în procedura ISMB a acestei adeverinţe la dosarul de înscriere, Banu a explicat că este un document necesar după înscriere, când se stabileşte taxa pentru fiecare părinte, în funcţie de venituri. „Această adeverinţă nu e un capăt de ţară, majoritatea părinţilor o aduc, pot veni doar cu o adeverinţă, iar cei care nu au venituri pot să depună cererea, ei probabil vor beneficia de ajutor de la primărie, dar trebuie să depună o declaraţie pe proprie răspundere că nu au niciun fel de venit”, a mai spus inspectorul. Reguli clare de la minister: nicio menţiune despre adeverinţa de salariat Adresa Ministerului Educaţiei din martie 2014, invocată şi în procedura publicată de ISMB oficial pe site şi obţinută de adevarul.ro, nu prevede în niciun punct necesitatea prezentării adeverinţei de salariatîn cazul celor care vin să-şi înscrie copiii. Documentul precizează că înscrierile se fac în baza legii educaţiei naţionale, cu respectarea dreptului la educaţie al fiecărui copil şi că ele ar trebui demarate pe 23 aprilie şi încheiate pe 1 august 2014, cu etapele menţionate deja, însă mai pot fi înscrişi copii şi după această dată dacă rămân locuri libere. Criteriile de departajare Ministerul a transmis inspectoratelor în adresă şi o serie de precizări legate de etapizarea acestui proces şi de modul de ocupare a locurilor libere în grădiniţe pentru copiii nou-veniţi: • în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă: grupa mare (copii de 5 ani), grupa mijlocie (4 ani) şi grupa mică (3 ani) şi • în limita locurilor rămase şi, dacă e cazul, pe baza criteriilor generale de departajare, pe care grădiniţele le aplică atunci când există mai multe solicitări decât numărul de locuri (ex: apropierea de domiciliul copilului, existenţa unui frate/ a unei surori al /a copilului deja înscris în grădiniţă, părinte unic întreţinător de familie, copil cu certificat medical de handicap); aceste criterii sunt stabilite de Consiliul de administraţie al instituţiei de învăţământ şi se aplică în baza unor documente doveditoare aduse de părinţi.

Înscrieri amânate în Bucureşti Părinţii din Bucureşti care vor să-şi înscrie copiii la grădiniţă pentru prima dată pot depune cererile în perioada 28 aprilie – 30 mai, în prima etapă, potrivit noului calendar al inspectoratului şcolar. Oficialii au introdus un sistem electronic de înscriere, în care părinţii completează o singură cerere în care trec trei grădiniţe dorite. Sistem care a creat cozi în primele zile de înscriere la grădiniţele care primesc de obicei mai multe cereri. Părinţii pot să depună cererile în perioada 28 aprilie-30 mai, însă nu-şi mai pot înscrie copiii şi la 10 grădiniţe, ci vor trebui să completeze o cerere în care menţionează primele trei opţiuni, pe modelul admiterii computerizate la liceu, potrivit documentelor publicate de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB). Cerere-tip Gradi_Bucureşti 2014 În prima etapă, între 31 martie şi 17 aprilie, au fost reînscrişi în grădiniţe copiii care frecventează o unitate de învăţământ preşcolar. În 18 aprilie a fost afişată lista lista locurilor libere. Peste 660.000 de locuri la nivel naţional Dacă la nivelul ţării sunt disponibile în acest an, la fel ca anul trecut, în jur de 665.000 de locuri în grădiniţe, în Capitală oficialii au anunţat deja că sunt disponibile 40.000 de locuri din toamnă.

Sursa: Adevarul.ro

 

BACALAUREAT 2014 Listele cu olimpicii care vor susţine examenul în sesiunea specială

Ministerul Educaţiei a publicat listele cu olimpicii care vor susţine examenul de Bacalaureat în sesiunea specială de anul acesta. În total, este vorba de 107 olimpici sportivi şi 51 de olimpici internaţionali la Chimie, Informatică, Biologie, Matematică, Fizică, Limba Rusă, Astronomie şi Astrofizică,  Geografie sau olimpici care îşi dau admiterea la universităţi din străinătate. Absolvenţii de liceu care fac parte din loturile naţionale de pregătire pentru competiţiile sportive internaţionale sunt campioni la: gimnastică aerobică, powerlifting, fotbal tenis, lupte, înot, canotaj, şah, scrimă, triatlon, judo, tenis, haltere, tir sportiv, baschet, ciclism, atletism, orientare, box, karate, schi, biatlon, handbal şi călărie. Înscrierile pentru sesiunea specială de Bac au loc în perioada 17-18 mai, iar probele încep pe 19 mai, cu Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, potrivit calendarului publicat de Ministerul Educaţiei. Următoarea probă, cea de Evaluare a competenţelor digitale, are loc în perioada 21-22 mai, urmată de Evaluarea competenţelor lingvistice (23-24 mai). Candidaţii vor susţine probele scrise între 26-29 mai, după cum urmează: • 26 mai – Limba şi literatura română • 27 mai – proba obligatorie a profilului: Matematică sau istorie • 28 mai – proba la alegere a profilului (chimie, fizică, biologie, filososfie, psihologie, sociologie, economie, informatică, logică, geografie) • 29 mai  – Limba şi literatura maternă Rezultatele se vor afişa pe 29 mai până la ora 18:00, iar depunerea contestaţiilor se va face în aceeaşi zi, între orele 18:00 – 20:00, urmând ca rezultatele finale să fie publicate în data de 30 mai.   Lista Elevi Olimpici Internationali pe discipline Lista Sportivi Bac Special 2014 Anul trecut, în jur de de 50% dintre candidaţi au promovat Bac-ul olimpicilor   Un număr de 105 candidaţi dintre cei 209 care au susţinut bacalaureatul în sesiunea specială, organizată în 2013, au promovat examenul, rata de promovare fiind de la 50,23%, potrivit datelor Ministerului Educaţiei. Cele mai multe medii obţinute, respectiv 35, au fost între 6 şi 6.99, iar alte 28 de medii au fost între 7 şi 7.99. Medii între 9 şi 9.99 au luat 24 de candidaţi, iar între 8 şi 8.99, 17 dintre absolvenţii de liceu prezenţi. La această sesiune, niciun candidat nu a promovat cu media 10, înainte de contestaţii. La sesiunea din 2013 au fost eliminaţi, pentru tentativă de fraudă, trei candidaţi. La sesiunea similară din 2012, doar 34,21% dintre participanţi au reuşit să treacă examenul de bacalaureat.

Sursa: Adevarul.ro

 

Senatorii aprobă restricţii pentru profesorii de la „Şcoala după şcoală”

O iniţiativă legislativă prin care li se interzice profesorilor să se folosească de propriii elevi sau de spaţiul şcolii pentru a susţine programe de tip after school, din care obţin venituri suplimentare a primit, marţi, raport favorabil din partea Comisiei pentru învăţământ a Senatului. Interdicţia, propusă printr-un proiect de lege depus de deputatul PDL Florin Gheorghe, este valabilă şi pentru personalul nedidactic al unităţilor de învăţământ, pentru persoanele care deţin funcţii de conducere în administraţia publică locală, precum şi pentru membrii consiliului de administraţie din inspectoratele şcolare, scrie Mediafax. Potrivit propunerii legislative, programul „Şcoală după şcoală” se poate organiza şi în alte spaţii decât cele ale unităţilor de învăţământ numai după avizul prealabil al consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, după obţinerea avizului administraţiei publice locale şi cu respectarea metodologiei aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei. Iniţiatorul arată, în expunerea de motive, că reglementarea insuficientă a programului „Şcoală după şcoală” a generat şi generează activităţi la limita legii penale, în sensul în care personalul didactic şi nedidactic al unităţilor de învăţământ îi condiţionează pe părinţi să îşi dea elevii la anumite after school-uri pentru care trebuie să plătească. Iniţiativa legislativă a fost gândită special pentru a evita conflictele de interese şi a înlătura posibilele presiuni la adresa părinţilor. Proiectul pentru modificarea Legii 1/2011 a Educaţiei Naţionale va fi dezbătut de Senat în calitate de Cameră decizională. Cazul învăţătoarei şpăgare Posibilul conflict de interese în care se află profesorii care au şi after school a fost scos în evidenţă în perioada sărbătorile de iarnă de cazul învăţătoarei Dana Blându, care a pretins bani de la părinţi pentru cadourile personalului didactic de la şcoala Nr 10 „Maria Rosetti” din Capitală. Dana Blându avea şi o afacere cu after school privat (Şcolar AS), şi ar fi făcut presiuni asupra părinţilor să-şi înscrie copiii acolo, potrivit acestora. Tariful lunar la after school era de 650 de lei pe lună şi creştea în cazul în care părinţii doreau să fie asigurate masa şi transportul. Dana Blându a înfiinţat în 2005 after school-ul împreună cu o şcoală primară privată, unde tariful lunar era de 800 de lei. Şcoala AS oferea şi servicii de „before school” cu mic dejun, care costau 500 de lei pe lună.

Sursa: Adevarul.ro

 

Despre învăţământul tehnologic şi profesional: peste 85% dintre tineri se angajează după absolvire; în Germania, e o onoare să fii meseriaş

Astăzi, la Adevărul Live, am discutat despre meseriile şi specializările care se studiază într-un liceu tehnologic, de la bijutier la estetician sau croitor. În platou au fost invitaţi directorul Colegiului UCECOM „Spiru Haret” din Bucureşti, Gabriel Zorzini, împreună cu două eleve ale liceului, care studiază Estetica: Carmen Nuţa şi Maria Elena Alexandru. Gabriel Zorzini: Învăţământul profesional se face prin şcoli profesionale, care a revenit la trei ani, ceea ce e foarte bine, învăţământ care dispăruse cam de 4-5 ani, când economia intrase în criză, iar agenţii economici nu au mai cerut forţă de muncă calificată, din domeniul serviciilor, al micii industrii. Avem pe domeniul esteticii, pe mecanică auto, acestea sunt calificări din şcoala profesională, dar ele se găsesc în mod mai avansat şi în liceele tehnologice şi în şcolile postliceale. Acum cererea e mai mare decât oferta pe meseriile noastre. Suntem privaţi, taxele sunt de 2.000 de lei pe an şcolar, bani plătibili în rate. Anul acesta avem 1.600 de elevi, ei vin pentru că la noi 85-90% dintre absolvenţi se angajează după absolvire. E foarte bine că se reintroduce şcoala profesională, pentru că mulţi dintre elevi nici nu voiau să ia Bac-ul, deci nu vom mai avea şomeri la finalul liceului. Maria: Ne-a atras meseria asta de coafeză de când eram mici şi nici taxele nu sunt foarte mari. De mic copil mi-a plăcut asta, cel mai mult îmi place să fac cocuri, cocuri de mireasă, de balerină. Carmen: Mie mama mi-a deschis apetitul, ea se aranja singură şi mi-a zis să învăţ asta, mai ales că şi ea lucrează în domeniu, aşa că m-a sprijinit mult şi pentru asta îi mulţumesc. Am vrut să învăţ asta, am început cu taparea părului, apoi am făcut împletituri şi eram foarte încântată că ieşea ceva perfect din mâinile mele. Cea mai dificilă coafură: Maria: primul coc pe care mi l-a arătat doamna dirigintă, era pentru o ocazie foarte specială, se adapta foarte frumos la fizionomie şi la persoană. Ce teorie învăţaţi? Maria: Învăţăm toate tipurile de feţe, fizionomie, fizic, apoi învăţăm să evidenţiem trăsăturile frumoase. De exemplu, pentru faţa rotundă şi ovală se adaptează oricărui tip de coafură. Carmen: La formă de inimă, se potriveşte o tunsoare în linie dreaptă, sau în scări şi cu un breton. Maria: Pentru faţa de diamant se poate face simplu o tunsoare dreaptă, dar putem să-i adaptăm stilul, o tapare foarte finisată sau o împletitură deosebită, deci nu e nevoie de o coafura elaborată. Avem şi cursuri de make-up, cum să facem un make-up frumos, finisat. Zorzini: Cursurile sunt structurate în funcţie de programa oficială. Diferenţa faţă de cursurile de pe piaţă: ele studiază 3-4 ani, acelea sunt de câteva luni, dar şi ele au eficienţa lor, depinde de dorinţa celor care vor să înveţe şi de seriozitatea furnizorului. Învăţământul particular din România suferă pentru că nu e finanţat de stat, deşi trebuia de anul trecut. Predau de 27 de ani în această şcoală. Din punct de vedere al tehnologiei au evoluat toate, iar competenţele pe care le învaţă sunt complexe. Aceşti copii de la şcolile private se apropie de cei de pe vremea mea, când învăţământul era mult mai bine văzut de toţi: familie, copii, profesori, de întreaga societate. Atunci meseriaşii erau mai bine văzuţi decât inginerii, aşa cum e în toate ţările occidentale. În Germania, e o onoare să fii meseriaş. Anual vin la noi cam 5-600 de elevi, sperăm ca anul acesta să avem mai mulţi, după ce a fost reintrodusă şcoala profesională la sfârşitul clasei a VIII-a. Mirela Trefac: Predau de 10 ani. Ei în 4 ani învaţă toate meseriile, iar în clasa a XII-a de specializează pe coafuri-stilist. În clasa a XII-a, cei care vor se pot angaja deja în saloane. Eu am o vechie  de 24 de ani în domeniu şi avem legături cu domeniul. Elevii sunt mulţumiţi pentru că se angajează imediat, iar patronii pentru că le oferim oameni bine pregătiţi. Unii au deja aptitudinile necesare, ceilalţi nu sunt înzestraţi de la natură, dar pe parcursul liceului le dezvoltăm acestea aptitudini. Sfatul meu este ca elevii de gimnaziu să-şi urmeze visul. Maria: Într-adevăr e un avantaj dacă e cineva în familie în meseria respectivă. Zorzini: Am avut şi trei generaţii. Vin încurajaţi de familie, de mediul social. În învăţământul profesional provin din familii cu venituri medii sau sub medie, de aceea sunt foarte motivaţi să-şi sprijine familia, să aibă un venit. Există o tradiţie, şcolile UCECOM sunt de 50 de ani. Avem un bijutier cu o experienţă de peste 30 de ani în domeniu, şi copiii lor au învăţat meseria de bijutier şi de obicei e o meserie care se învaţă în familie. Înainte de Revoluţie aveam 400 de elevi croitori pe an, după 2000 a început să scadă interesul, dar din 2011 se simte că a revenit interesul pentru această specializare. Cerere a existat mereu, dar croitorii erau foarte prost plătiţi, acum sunt mult mai bine plătiţi. Ninerico Dominica: De patru ani, această meserie e căutată chiar de persoane care au facultate, ele aleg această meserie pentru că au un venit sigur. Majoritatea îşi deschid firme, dacă nu merg la firme cu care noi avem legături. Cele mai multe sunt fete, dar sunt şi băieţi, ei sunt croitori foarte buni pentru damă, lucrează mai îngrijit. Elevii din liceu lucrează pentru client direct, noi luăm măsuri, îi învăţăm să facă un produs de la cap la coadă, lucrăm ca la o casă de modă. Învaţă din ce e ţesătura, cum să facă tiparul, cum funcţionează aparatele, apoi trecem la producţie. Nu e nimic dificil, eventual la pantaloni sau la bluze dacă sunt modele mai dificile, dar e nevoie de aptitudini în meseria asta. Eu lucrez şi predau din 1977, am fost elevă aici şi aici am rămas apoi să predau. A scăzut interesul pentru profesională, din 2004 – 2005 a început să scadă numărul elevilor. De vreo 4 ani a revenit pe partea de cursuri de calificare, e cineva care a venit după ce a absolvit o şcoală de croitorie la Londra , a venit aici să înveţe practică, acolo era teorie, şi-a şi deschis o firmă aici după ce a luat acolo licenţa. Zorzini: Avem absolvenţi care practică meseriile învăţate la noi şi peste hotare, Italia, Germania, Anglia, de exemplu cosmeticiana doamnei Lady Di a fost Camelia Şarpe, absolventă de UCECOM, înainte de ’85. Constantin Ţone: Lucrez de vreo 45 de ani, am copiii şi nora tot bijutieri, din Comuna Chiajna suntem foarte mulţi bijutieri, vreo 14-15. La început, elevii învaţă să lucreze pe alamă, apoi trecem la argint şi aur. Deocamdată la noi ei doar învaţă, nu lucrează cu clienţi, fac pentru ei mai mult. Mulţi dintre absolvenţi se angajează apoi la firmele de amanet, la cele de bijuteri sau chiar îşi deschid propriile magazine. Zorzini: Nu există examen de admitere la noi. În ceea ce priveşte cursurile, ele pleacă de la 800 de lei, cele de două luni şi jumătate, pentru frizer, manichiură-pedichiură, şi ajung la 2.200 de lei, cele mai scumpe. Materialele sunt asigurate de şcoală şi intră în aceste taxe. Din păcate, repartizarea computerizată nu ajută foarte mult. Patronii oricum supun la un test absolvenţii înainte de a-i angaja şi cei mai mulţi se plâng că elevii fac prea puţină practică în şcoală, acum, cu noua programă pentru învăţământul profesional, în anul trei practica ajunge să reprezinte 65% din numărul de ore, foarte aproape de ce este în Germania. Prin telefon ni s-au alăturat trei profesori de la liceul tehnologic: maistru instructor de Estetică, Mirela Trefac, maistru instructor de croitorie, Ninerico Dominica, şi maistru instructor bijutier, Constantin Ţone. Împreună am discutat despre oferta educaţională de la profesională, ce meserii învaţă elevii acolo şi despre imaginea pe care o au în societate liceele tehnologice, care au cele mai mici rate de promovare la Bac. Colegiul UCECOM „Spiru Haret” din Bucureşti face parte din Fundaţia Învăţământului Preuniversitar al Cooperaţiei Meşteşugăreşti Spiru Haret, alături de alte 10 licee care îşi au sediul în oraşele Constanţa, Brăila, Iaşi, Breaza, Ploieşti, Craiova, Cluj, Timişoara, Arad şi Baia Mare. Colegiul a fost înfiinţat în 1953, sub denumirea Centrul Şcolar Bucureşti, în 1961 devine „Grupul Şcolar UCECOM” care avea o ofertă educaţională  compusă din şcoală profesională de ucenici, şcoală tehnică de muncitori calificaţi şi cursuri de specializare a perosnalului din cooperaţia meşteşugărească. În 1999 devine prima unitate privată de învăţământ preuniversitar autorizată de Ministerul Educaţiei, iar între 2006-2008 obţine acreditare pentru toate formele de învăţământ şi nivelurile de calificare profesională din oferta educaţională. Cu prilejul Săptămânii Şcoala Altfel, Adevărul a vizitat liceul UCECOM, unde a avut loc ziua porţilor deschise în perioada aceea. Elevii de gimnaziu s-au plimbat entuziasmaţi prin atelierele instituţiei, unde au văzut cum se învaţă meserie. Şcoala are un atelier unde îi pregăteşte pe maeştrii bijutieri, altul pentru croitori, pentru mecatronică (robotica din spatele liniilor de fabricaţie), chiar şi pentru meserii mai artistice cum ar fi „hair styling“, machiaj sau manichiură/pedichiură. Stiliste din liceu În salonul liceului, unde învaţă meseria de coafeză şi frizer, fetele de clasa a XI-a poartă tunsori inedite. Una dintre ele a fost coafată cu un coc-pălărie. Fetele spun că pasiunea pentru arta înfrumuseţatului este ceva care le-a venit natural de mici, când foloseau pe furiş rujurile şi fardurile mamelor. „E o meserie curată, frumoasă şi din care se poate câştiga foarte bine. Pasiunea mea a început la grădiniţă, când mama îmi împletea părul. Mă fascinau cosmeticele“, a povestit eleva Daniela Şerban. Tinerele deja îşi câştigă existenţa, lucrând la salon sau pentru cunoştinţe. Demonstraţie de talent în arta modelării părului la un liceu tehnologic din Capitală Bijutier la 52 de ani Nu departe sunt atelierele maestrului bijutier Constantin Ţone, care practică această meserie de 46 de ani şi le predă inclusiv adulţilor cursuri de recalificare în acest domeniu. La început, ei învaţă să lucreze pe alamă, apoi pe argint şi aur. În clasă sunt tot felul de ustensile pentru lucrăturile migăloase şi un cuptor mic pentru topirea metalului. Printre elevii de vârsta a doua este şi Petre Ţoev, de 52 de ani. „A fost mai mult un hobby până acum. Eu am terminat Dreptul, dar vreau să lucrez ca bijutier de acum încolo şi pentru asta am zis să învăţ de la un profesionist adevărat“, a spus Ţoev. Pentru această recalificare profesională, el plăteşte 2.000 de lei pentru un modul de patru luni şi jumătate de cursuri. Roboţi şi mecatronică În altă aripă a liceului este atelierul de mecatronică, unde elevii învaţă să construiască şi să mânuiască roboţii din spatele liniilor de fabricaţie. Alex Ivan, elev în clasa a XI-a, spune că l-a atras meseria aceasta fiindcă i-a plăcut foarte mult să construiască atunci când era mic şi părinţii l-au susţinut în alegerea liceului tehnologic în locul unui liceu teoretic. Tinerii care se înscriu la aceste specializări spun că au un ţel mult mai clar decât cei din liceele teoretice: să înveţe o meserie de viitor. Mii de elevi admişi cu note sub 5 Aproape 7.000 de elevi au fost admişi în clasa a IX-a anul acesta cu medii sub 5, potrivit datelor centralizate în iulie 2013 de Ministerul Educaţiei Naţionale. Dintre aceştia, în jur de 300 au intrat la licee cu filieră teoretică, iar peste 6.400, la cea tehnologică, ghidaţi pe de o parte de ideea că trebuie să aibă o diplomă de Bac, poate chiar să meargă şi la facultate, dar şi pentru că nu exista posibilitatea înscrierii la o şcoală profesională după clasa a VIII-a. Majoritatea au ajuns la licee din mediul urban, aproape 5.000, restul în mediul rural. În total, aproape 34.000 de elevi au luat note sub 5 la Evaluarea Naţională din 2013.

Sursa: Adevarul.ro

 

BACALAUREAT 2014 A doua lecţie la Matematică, astăzi, la Adevărul Live de la 13:00

Astăzi, de la ora 13:00, profesorul Costel Chiteş, care predă matematică la Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Capitală, va rezolva un subiect de la profilul Mate-Info la Adevărul Live. Aceasta este a doua lecţie video la matematică din cadrul campaniei „Adevărul te meditează şi te premiază”. Luni, profesorul de matematică Adrian Troie, director adjunct al Colegiului Naţional „Sf. Sava” din Capitală, a arătat cum trebuie rezolvat un subiect de Mate-Info şi care sunt greşelile pe care le fac elevii la acest gen de subiect. Joi, de la ora 14:00, profesorul Troie va reveni cu un alt subiect de matematică pe care îl va rezolva la Adevărul Live la cea de a treia lecţie, urmând ca săptămâna viitoare, profesorul Costel Chiteş să le arate elevilor cum se rezolvă subiectele de Matematică şi de la alte profiluri. Începând de luni, 14 aprilie, şi până la sfârşitul lunii iunie, vor fi disponibile pe platforma Bacalaureat 2014, integrată în secţiunea Educaţie de pe adevarul.ro, 40 de lecţii video. Profesori de la licee de top din Bucureşti le vor arăta elevilor cum trebuie rezolvate subiectele de la examen şi ce ar trebui să înveţe. Mai jos puteţi vedea subiectul pe care îl va rezolva profesorul Costel Chiteş la Adevărul Live de la 13:00 Subiect Mate-Info Bac Lecţii de consiliere pentru Bac Săptămâna trecută am avut patru lecţii video de consiliere pentru cei care se pregătesc de Bacalaureat, iar în urmă cu două săptămâni am prezentat lecţiile la Limba şi Literatura Română, predate de profesoara Iulia Pop, care le-a explicat elevilor cum trebuie rezolvate subiectele de la Bacalaureat, ce fel de cerinţe vor primi şi cum ar trebui abordate acestea. De asemenea, la Adevărul Live vor fi şi lecţii video destinate pregătirii pentru toate probele orale şi pentru proba scrisă la alegere. Meditaţii video pentru Evaluarea Naţională Elevii de clasa a VIII-a vor putea găsi în secţiunea Educaţie de pe adevarul.ro şapte lecţii video, de la sfârşitul lui aprilie şi până la finalul lunii mai. Două dintre acestea vor fi de pregătire teoretică pentru cele două probe (Română şi Matematică) şi cinci de consiliere, de la pregătirea psihică pentru primul examen naţional serios până la completarea corectă a fişei de înscriere la liceu şi alegerea profilului liceului. Consiliere pentru elevi Dintre cele 40 de lecţii de pe adevarul.ro, 10 vizează partea de consiliere şi sunt oferite de specialişti care au lucrat cu liceeni în anii trecuţi şi care i-au ajutat să promoveze cu succes testele naţionale. Consilierii le vor spune elevilor cum să se organizeze ca să înveţe toată materia, cum să facă faţă stresului, cum să comunice cu profesorii şi cu părinţii sau cum să se pregătească psihic şi fizic pentru a face faţă unei lungi perioade de examene. Marele premiu: 1.000 de euro În cadrul acestei campanii, Adevărul a pregătit şi o serie de premii pentru elevi. Pentru a participa, trebuie să accesaţi acest link şi să vă înscrieţi în secţiunea Bacalaureat 2014 pe adevarul.ro cu un eseu motivaţional pe tema “Care este visul tău?”, să strângeţi cât mai multe like-uri şi share-uri şi, astfel, puteţi câştiga premii Biocebral ce vă vor da energie pe toată perioada examenelor, dar mai ales marele premiu în valoare de 1000 Euro! Dorim participanţilor mult succes şi mult spor la învăţat!

Sursa: Adevarul.ro

 

Cunoştinţele despre istoria locală, premiate cu bani şi excursii de o asociaţie bistriţeană

Asociaţia Bistriţa Civică organizează concursul de cultură locală „Cunoşti valorile oraşului tău multisecular?”. Acesta se adresează elevilor, cei mai buni cunoscători ai istoriei locale fiind premiaţi cu sume de bani cuprinse între 900 şi 1500 de lei. „Concursul se adresează elevilor din ciclul gimnazial de la toate şcolile de pe raza municipiului Bistriţa. Scopul acestui concurs este de a implica elevii oraşului la viaţa comunităţii, temele fiind în strânsă legătură cu viaţa în comunitate. Deoarece în anul 2014 se aniversează 750 de ani de la prima atestare documentară a Bistriţei, tematica concursului din acest an va fi legată de istoria oraşului nostru”, precizează organizatorii concursului. Finala acestei competiţii se va desfăşura în data de 10 mai, începând cu ora 10:00, în teatrul de vară din centrul municipiului. Înscrierile se fac printr-un formular pe care îl găsiţi pe pagina asociaţiei până în data de 4 mai. Locul I va fi premiat cu 1500 de lei, locul al II-lea cu 1200 de lei, iar locul III cu 900 de lei. De asemenea, membrii echipelor clasate pe primele 3 locuri vor beneficia de o excursie de patru zile prin cetăţile medievale din Transilvania. Concursul este organizat în cadrul manifestărilor dedicate aniversării a 750 de ani de la prima atestare documentară a oraşului Bistriţa.

Sursa: Adevarul.ro

 

Andrei Leonte susţine siguranţa pe internet, pentru tinerii din toată ţara

Cântăreţul continuă campania alături de Salvaţi Copiii şi, după conferinţele susţinute în liceele bucureştene, la cererea fanilor, Andrei Leonte ajunge şi la elevii din Piatra Neamţ, Bistriţa, Craiova şi Sibiu. Andrei Leonte demonstrează că nu e doar un cântăreţ priceput, ci şi un tânăr preocupat de cei din jur. Pentru a răspunde solicitărilor primite de la fani, primul câştigător „X Factor România“ vorbeşte despre pericolele din mediul online şi pentru tinerii din mai multe oraşe. Artistul a susţinut azi o conferinţă la Galaţi şi va continua cu alte sesiuni, la Piatra Neamţ, Bistriţa, Craiova şi Sibiu. „Crescând în provincie, întotdeauna mă întrebam «De ce doar în Bucuresti?». Aşa ca ne-am decis  să  ne extindem acţiunea la nivel naţional. Abia aştept să colindăm liceele din ţară, unde sper că vom fi primiţi cu braţele deschide, aşa cum s-a întâmplat şi în Bucureşti“, spune Andrei Leonte. Ca şi la Bucureşti, solistul va sta de vorba cu tinerii expuşi pericolelor internetului şi, împreună cu specialiştii de la Sigur.Info, îi va învăţa pe aceştia cum să navigheze pe net în siguranţă.

Sursa: Adevarul.ro

 

Zeci de copii au murit de pneumonie pentru că statul nu le oferă vaccinul gratuit

Aproximativ 50 de copii au murit în ultimele cinci luni din cauza pneumoniei pentru că părinţii n-au avut bani să le cumpere vaccinul. Acesta ar fi trebuit să fie oferit gratuit de către stat. Autorităţile au promis încă de anul trecut că vor asigura tratamentul însă, la fel ca în cazul listei compensatelor, promisiunile au rămas pe hârtie. Din decembrie, de când ar fi trebuit introdus vaccinul în programul naţional de imunizare şi până în prezent, au murit zeci de copii din cauza bolilor respiratorii. Toţi puteau fi salvaţi dacă ar fi fost vaccinaţi. 4,5 milioane de euro ar costa vaccinarea bebeluşilor născuţi într-un an, de zece ori mai puţin faţă de costurile tratamentului pentru cei care se îmbolnăvesc de otită, pneumonie sau meningită. O doză de vaccin pneumococic costă în farmacii 300 de lei, astfel că doar 2 la sută dintre părinţi îşi permit să cumpere serul. Extrem de puţin, având în vedere că doar una dintre bolile pneumococice, respectiv meningita, poate provoca surditate, epilepsie sau chiar decesul copiilor.  Vaccinul se administrează în general în patru doze: prima la opt săptămâni, apoi următoarele două, la distanţă de cel puţin o lună una de cealaltă. Ultima doză trebuie făcută la un an şi jumătate. Vaccinurile pneumococice sunt gratuite în peste 55 de ţări, printre care Marea Britanie, Germania sau Ungaria. Vaccinul care protejează copiii împotriva hepatitei A este un alt vaccin care nu este inclus în programul naţional de imunizare, pe care părinţii trebuie să îl cumpere din farmacii.

Sursa; Curentul.ro

 

Copiii până în trei ani nu pot fi plasaţi în servicii de tip rezidenţial

Comisia pentru muncă şi protecţie socială din Senat a adoptat, marţi, un raport favorabil, cu amendamente, la o iniţiativă legislativă prin care se interzice plasamentul în servicii de tip rezidenţial al copiilor care nu au împlinit vârsta de trei ani. Potrivit propunerii legislative iniţiate de deputata PSD Gabriela Podașcăşi semnată de 27 de deputaţi PSD, aşa cum a fost modificat de Comisie, plasamentul copiilor care nu au împlinit trei ani poate fi stabilit numai la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal. În proiect se mai menţionează că se poate stabili plasamentul într-un serviciu de tip rezidenţial al copilului mai mic de trei ani în situaţia în care acesta prezintă handicapuri grave, cu dependenţă de îngrijiri de tip rezidenţial specializate. Dacă această iniţiativă legislativă va fi adoptată, prevederile ei se vor aplica începând de la 1 ianuarie 2015. Iniţiatorii au arătat, în expunerea de motive, că acei copii instituţionalizaţi încă de la naştere prezintă riscul de a dezvolta tulburări sau întârzieri într-o varietate de domenii, intervenţia timpurie fiind de natură să remedieze unele dintre deficienţe. Datele rezultate din evaluarea copiilor în primii ani de viaţă sugerează că cei care părăsesc instituţia şi sunt plasaţi în familie cu prioritate până la vârsta de trei ani beneficiază de o dezvoltare mai bună, susţin, de asemenea, semnatarii proiectului. Senatul urmează să dezbată acest proiect în calitate de primă Cameră sesizată.

Sursa: Curentul.ro

 

„Școala după școală” nu se poate organiza în spații închiriate de la personalul didactic

O inițiativă legislativă prin care se propune interzicerea organizării programului „Școala după școală” în spații închiriate de la personalul didactic al unităților de învățământ în care elevii sunt înmatriculați a primit, marți, raport favorabil din partea Comisiei pentru învățământ a Senatului. Interdicția, propusă printr-un proiect de lege depus de deputatul PDL Florin Gheorghe, este stabilită și pentru personalul nedidactic al unităților de învățământ, pentru persoanele care dețin funcții de conducere în administrația publică locală, precum și pentru membrii consiliului de administrație al ISJ sau ISMB. Potrivit propunerii legislative, programul „Școală după școală” se poate organiza și în alte spații decât cele ale unităților de învățământ numai după avizul prealabil al consiliul de administrație al ISJ sau ISMB, după obținerea avizului administrației publice locale și cu respectarea metodologiei aprobate prin ordin al ministrului Educației. Inițiatorul arată, în expunerea de motive, că reglementarea insuficientă a programului „Școală după școală” a generat și generează activități la limita legii penale, în sensul în care personalul didactic și nedidactic al unităților de învățământ condiționează activitatea școlară de participarea elevilor la unele programe „Școala după școală” și de prețul plătit pentru aceste servicii neautorizate. Acesta adaugă că a propus setul de interdicții în privința organizării acestor programe pentru a evita conflictele de interese și a înlătura posibilele presiuni la adresa părinților. Proiectul pentru modificarea Legii 1/2011 a Educației Naționale va fi dezbătut de Senat în calitate de Cameră decizională.

Sursa: Curentul.ro

 

Aglomerație de sportivi la Bac-ul olimpicilor

Sesiunea specială de Bacalaureat, dedicată elevilor care participă la olimpiade și competiții sportive, va fi dată de aproape 160 de candidați și se va desfășura în perioada 17-30 mai. „Grosul” participanților îl reprezintă sportivii. Campioni la atletism și baschet Concret, sunt 107 elevi sportivi care vor susține examenul maturității în județul Prahova, cu o lună mai devreme decât restul colegilor, de două ori mai mulți decât cei participanți la olimpiade, în jur de 50. Cei mai mulți „grăbesc” Bacul pentru a câștiga medalii la competiții de atletism (13), handball (13), baschet (12), sau scrimă (6). Restul candidaților se pregătesc pentru olimpiade de biologie (11), informatică (7), chimie (7) și astrofizică (4). Cinci elevi vor susține această sesiune de Bac pentru a putea pleca mai apoi să dea admiterea la o universitate din străinătate. Anul trecut, doar 50% dintre candidații prezenți la Bac-ul olimpicilor au reușit să promoveze. În 2012, s-au înscris 900 de elevi, o mică parte dintre ei participând de fapt la competiții. În 2011, 98,82% dintre candidați au trecut acest examen cu brio, iar, după introducerea camerelor video, în 2012, au mai trecut de examen doar 34%.

Sursa: Evz.ro

 

BACALAUREAT 2014. Remus Pricopie: Subiectele nu trebuie să fie de nivelul celor de la olimpiadă

Subiectele la examenul de bacalaureat nu trebuie să fie de nivelul celor de la olimpiadele şcolare, ci de ”mediu plus”, a declarat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. ”Subiectele trebuie să fie calibrate altfel. Un bacalaureat nu este o olimpiadă. Acest examen trebuie să arate nivelul de competenţe al elevilor, al învăţământului de masă. Trebuie să fie, ca şi anul trecut, mediu plus”, a spus ministrul Educaţiei. Remus Pricopie a mai afirmat că pe pagina sa de socializare elevii îl roagă ca subiectele de anul acesta să fie ”uşoare”. ”Nu vor fi subiecte mai uşoare sau mai dificile. Vor fi precum au fost şi cele de anul trecut”, a precizat ministrul Educaţiei, potriviot Agerpes. Calendar BACALAUREAT 2014 • 10-12 iunie – Proba orală la Limba Română • 11-13 iunie – Proba orală la Limba maternă • 16-20 iunie – Proba de Competenţe digitale • 23-27 iunie – Proba orală la o limbă străină • 30 iunie – Limba şi literatura română (proba scrisă) • 1 iulie – Limba şi literatura maternă (proba scrisă) • 2 iulie – Proba obligatorie a profilului: Matematică sau Istorie (probe scrise) • 4 iulie – Proba la alegere a profilului: Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, Psihologie sau Sociologie (probe scrise) • 11 iulie – Afişarea rezultatelor pe EDU.RO

Sursa; Evz.ro

 

Dosar penal pentru sex cu minore, la Iaşi

Procurorii din Iaşi au întocmit un dosar exploziv despre organizarea unor orgii sexuale într-o vilă din Bucium de către mai multe personalităţi din Iaşi. Totul a ieşti la iveală după ce mai multe fete din Iaşi au acceptat să povestească tot ce s-a întâmplat, potrivit cotidianului Bună Ziua Iaşi. Procurorii au scos la iveală interceptari telefonice explozive în care mai mulţi oameni de afaceri cunoscuţi vorbeau la telefon cam tot ce le trecea în cap. Din convorbiri reiese că un om de afaceri străin îi caută o pereche iubitei sale pentru a asista la un show lesbi.

Sursa: Gandul.info

 

Sportivii şi olimpicii se pregătesc pentru bacalaureatul special

Câteva sute de absolvenţi de liceu sunt aşteptaţi în perioada 21-29 mai să participe la sesiunea 2014 a bacalaureatului special dedicat sportivilor şi olimpicilor, anul acesta ca oraş-gazdă fiind ales Ploieştiul. De această dată, numărul candidaţilor va fi mult mai mic decât în anii trecuţi după fraudele descoperite de jurnalişti prin care loazele unor şmecheri erau trecuţi ca sportivi din loturile naţionale. Cea mai mare parte a celor înscrişi vin din sport, în 2012, de exemplu, doar puţin peste 5% dintre candidaţi fiind elevi olimpici la diverse discipline şcolare. În 2012, atunci când a avut loc un scandal imens imediat după încheierea sesiunii, au susţinut examenul nu mai puţin de 887 de candidaţi, deşi doar 45 erau elevi participanţi la concursuri şcolare. Restul au fost consideraţi sportivi de performanţă, asta în condiţiile în care la Comitetul Olimpic şi Sportiv Român erau înregistraţi doar 109 sportivi activi aflaţi în an terminal de liceu. Restul au fost asumaţi de federaţii, printre speciali aflându-se şi fiica şefei de atunci a ANST, Doina Melinte, trecută ca şi componentă a lotului de canotaj, deşi nimeni nu şi-a amintit de ea ca făcând sport. Anul trecut, numărul specialilor a fost de 209. Dintre aceştia, 104 au reuşit să promoveze, însă nici unul cu media generală 10. Cele mai multe medii obţinute, respectiv 35, au fost între 6 şi 6,99, în timp ce alte 28 au fost între 7 şi şi 7,99. Anul acesta, potrivit listelor nominale publicate de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), doar 51 de absolvenţi de liceu care fac parte din loturile naţionale de pregătire pentru competiţiile internaţionale pe discipline şcolare, pot susţine examenul de bacalaureat – sesiune specială. De asemenea, pe lista nominală a absolvenţilor de liceu care fac parte din loturile naţionale de pregătire pentru competiţiile sportive internaţionale, ce pot susţine examenul de bacalaureat – sesiunea specială, sunt înscrise 107 persoane. CALENDAR • Sesiunea specială 17 mai – 30 mai 2014 • 17–18 mai 2014 Înscrierea candidaților la sesiunea specială de examen • 19–20 mai 2014 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba româna – proba A • Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B • 21–22 mai 2014 Evaluarea competenţelor digitale – proba D • 23-24 mai 2014 Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – probă C • 26 mai 2014 Limba şi literatura română – proba E) a) – proba scrisă • 27 mai 2014 Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – proba scrisă • 28 mai 2014 Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E) d) – proba scrisă • 29 mai 2014 Limba și literatura maternă – proba E)b) – proba scrisă • Afişarea rezultatelor până la ora 18.00 • Depunerea contestaţiilor (orele 18.00 – 20.00) • 30 mai 2014 Rezolvarea contestaţiilor, afişarea rezultatelor finale.

Sursa: Puterea.ro

 

UNIVERSITAR

 

Ce opţiuni de carieră au tinerii români cu experienţă internaţională?

În fiecare an, 5.000 de tineri pleacă în străinătate la studii. La terminarea facultăţii, când vine vorba de opţiunile de angajare, studenţii şi absolvenţii universităţilor internaţionale se confruntă cu lipsa de informaţie despre oportunităţile disponibile în România, despre unde ar putea aplica ce au învăţat şi cerinţele angajatorilor. O mare parte dintre cei care decid să se întoarcă acasă pentru a începe o carieră nu sunt conectaţi la realitatea de business şi sunt slab susţinuţi în a găsi joburile potrivite pentru ei. Grupul EDUCATIVA, care trimite anual tineri la studii în străinătate, a observat această problemă recurentă. Ca soluţie, grupul a creat Reviro, un serviciu de recrutare care îşi propune să le faciliteze tinerilor români cu pregătire internaţională accesul la oportunităţi de carieră la companii din România. „Misiunea Reviro este de a conecta potenţialul tinerilor români cu pregătire internaţională la organizaţii din România care să le pună în valoare abilităţile dobândite la studii în cadrul universităţilor internaţionale”, spune Alexandru Ghiţă, preşedinte EDUCATIVA. El explică modul în care activitatea Reviro completează scopul EDUCATIVA. „Din 2005 trimitem la şcoală în străinătate mii de oameni, prin târgurile de universităţi, prin EDMUNDO, serviciul nostru de consiliere. Însă miza nu a fost doar de a-i trimite în străinătate, ci a fost să-i şi aducem înapoi”, detaliază el. „Experienţa de studii în străinătate poate să contribuie foarte mult la dezvoltarea personală şi profesională a oamenilor. Pe de altă parte, cred şi că această dezvoltare e cel mai bine pusă în practică într-o cultură de care aparţii, pe care o înţelegi foarte bine. Pe termen lung, viziunea e ca oamenii să vină şi să pornească lucruri noi aici, să se uite la modelele pe care le-au văzut în ţările în care au trăit câţiva ani şi să pornească aici afaceri noi, ONG-uri noi, proiecte sociale, iniţiative guvernamentale”. Reviro selectează companiile din Romania cu o puternică cultură organizaţională orientată pe dezvoltarea angajaţilor, explică Adriana Comăneci, Managing Partner Reviro. Printre organizaţiile care îşi doresc să angajeze absolvenţi ai universităţilor internaţionale se numără companii multinaţionale precum Mars Romania, Vodafone, Procter & Gamble sau Softwire, start-up-uri precum Bookster, mReady, dar şi ONG-uri precum Institutul ASPEN sau Teach for Romania. Oportunităţile de carieră identificate până acum de către reprezentanţii Reviro, în cele 9 luni de la înfiinţare, sunt în domenii precum marketing, finanţe, resurse umane, IT, consultanţă în management, urmând a intra în vizor şi alte domenii, precum inginerie. Pentru cei care au absolvit recent, interesante ar putea fi programele de Managament Trainee, prin care companiile investesc în tinerii care vor face parte din viitoarele echipe de conducere ale filialelor româneşti, dar şi poziţiile de internship, dupa cum clarifică Adriana. „Reviro îşi propune să identifice companiile care valorifică experienţa internaţională şi care au joburi interesante astfel încât să le dea libertatea angajaţilor să-şi pună amprenta, să-şi aducă contribuţia alături de ei.”, explică Adriana. „Cu Reviro vom sparge mitul că în România nu-ţi poţi găsi joburi interesante, ca nu-ţi poţi valoriza experienţa internaţională. Realitatea arată că sunt multe companii în ţară care oferă joburi în care ai libertatea să-ţi pui amprenta şi să aduci o contribuţie reală.” Un astfel de exemplu este Mihai Mâinea, absolvent al studiilor de licenţă la Universitatea Canterbury, Marea Britanie, şi al studiilor de masterat la The London School of Economics and Political Science. Mihai a făcut diverse internshipuri în Thailanda, India şi China şi este acum parte din echipa MARS România, ca Business Analyst. Tinerii interesaţi de a-şi dezvolta o carieră în România îşi pot depune CV-ul pe site-ul www.reviro.ro. Cei care nu doresc în momentul acesta să se angajeze pot rămâne în legătură cu Reviro prin depunerea CV-ului în baza de date sau prin abonarea la newsletter. Poziţiile disponibile la companiile partenere sunt promovate pe site, pagina de Facebook şi prin newsletter, dar şi prin reţeaua de ambasadori, reprezentanţi Reviro, studenţi la universităţi internaţionale.

Sursa: Adevarul.ro

 

Anchetă la Harvard College privind modul de gestionare a violenţelor sexuale reclamate de studenţi în campus

Biroul pentru Drepturi Civile (OCR) al Departamentului american pentru Educaţie a lansat o anchetă în ceea ce priveşte eşecul Harvard College de a combate violenţele sexuale care au avut loc în campus, sesizate în ultima vreme. Departamentul pentru Educaţie va investiga acuzaţiile potrivit cărora colegiul nu a răspuns prompt la informaţiile privind violenţa sexuală şi mediul sexual ostil la care sunt expuşi studenţii, potrivit jurnaliştilor de la Huffington Post. În unele cazuri, victimele unor agresiuni au fost forţate să locuiască în aceeaşi clădire cu presupusul agresor, susţin anchetatorii. Oficialii federali răspund unei plângeri întocmite de un grup de studenţi în data de 31 martie 2014. Nicio reacţie oficială de la Harvard Reprezentanţii Biroului pentru drepturi civile au declarat că ar vrea să viziteze campusul pentru a discuta cu studenţii şi personalul, dar nu a precizat când anume. Harvard University nu a făcut comentarii. „Este greu de spus de ce şcoala tărăgănează sau de ce Harvard este aşa de rezistentă în a lua aceste decizii politice”, a declarat cercetătoarea Michelle Maziar, absolventă a universităţii, citată de presa americană. Maziar susţine că este nevoie de mai mult decât schimbări politice pentru a contracara mediul ostil din punct de vedere sexual de la Harvard. Informaţia privind o anchetă federală face din Harvard University cea de-a doua şcoală investigată de OCR, după Harvard Law, în 2011. Scrisoarea unei victime de la Harvard Scandalurile sexuale de la Harvard au ieşit la iveală după ce una dintre victimele atacurilor a publicat o scrisoare în presa americană în care şi-a relatat povestea. Tânăra a fost agresată sexual de un coleg, într-o seară când a intrat în camera lui după ce consumase alcool. În urma traumei suferite, tânăra a ajuns depresivă şi dependentă de pastile de dormit fiindcă nu mai putea să se odihnească din cauza coşmarurilor în care visa că este agresată sexual în public. Atacatorul ei nu a fost tras la răspundere şi nici măcar nu a fost mutat din clădirea de dormitoare în care locuiau amândoi. Victima îşi vedea agresorul zilnic, pe holurile clădirii şi, în ciuda rugăminţii ca acesta să fie mutat de acolo, universitatea nu a făcut nimic. Tânăra primea consiliere de la specialişti şi psihologi însă depresia ei s-a agravat până în punctul în care s-a hotărât să plece din campus fiindcă nu mai suporta situaţia şi lipsa de acţiune din partea universităţii Harvard. Cluburi erotice la facultăţile americane Din cauza problemelor de violenţe sexuale din campusurile americane, mai munte universităţi au creat cluburi erotice, care organizează întâlniri private cu studenţii care au gusturi mai aparte în materie de erotism. De curând, la Harvard s-a înfiinţat clubul Harvard College Munch. Astfel de organizaţii mai există şi la Massachusetts Institute of Technology (MIT) şi la universităţile Columbia, Iowa şi Yale.

Sursa: Adevarul.ro

 

Studenţii în practică vor primi 1000 de lei la Universitatea ”Gheorghe Asachi” din Iaşi

Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iaşi va plăti practica fiecărui student cu 1000 de lei, mai mult decât salariul minim pe economie oferit de stat. Aceasta este soluţia găsită de conducerea instituţiei ca răspuns la exodul studenţilor români către facultăţile din străinătate. Mai exact, din octombrie, odată cu începerea noului an universitar, aproape 300 de studenți care participă la astfel de activități în cadrul Universităţii Tehnice din Iaşi vor fi beneficiarii unei remunerații  fixe de 1000 de lei. În acest scop, conducerea instituției de învățământ a dotat laboratoarele celor 11 facultăți cu aparatură de ultimă generație, aşa că va putea valorifica produsele care ies din mâinile studenţilor. La Universitatea Tehnică sunt disponibile aproape 3000 de locuri în următoarea sesiune de admitere. Anul trecut, numărul a fost similar, dar locurile au fost ocupate abia după cea de-a doua etapă de admitere. Datorită noului sistem de practică, reprezentanţii instituţiei speră că situația se va schimba și din ce în ce mai mulți tineri își vor dori să urmeze cursurile instituției.

Sursa: Curentul.ro

 

Burse pentru liceenii care vor să devină medici și farmaciști

Elevii claselor a X-a și a XI-a pot câștiga patru burse în valoare de câte 450 de euro, în cadrul unui proiect care îi încurajează pe liceeni să devină farmaciști și medici, în condițiile în care, conform unei cercetări realizate în 2013, tot mai puțini tineri vor să profeseze în domeniul medical. Astfel, elevii de liceu pot trimite un eseu pe tema ”Medic pentru o zi” sau ”Farmacist pentru o zi”, în care vor povesti cum cred că este o zi din viața unui profesionist din domeniul medical. Textele pot fi trimise între 5 mai și 13 iunie, pe site-ul promisiunipentruviitor. Doi dintre elevii care au scris eseuri despre profesia de medic și alți doi care au scris despre farmaciști vor beneficia de burse în valoare de 75 de euro pe lună, timp de șase luni. Cinci liceeni vor avea întâlniri de mentorat cu reprezentanții Societății Naționale de Medicina Familiei, iar alți cinci, cu reprezentanții Colegiului Farmaciștilor. Alți cinci tineri vor face practică timp de o zi într-un spital, iar alți cinci, într-o farmacie. În plus, elevii a cinci licee din Capitală – Colegiul Național ”Mihai Viteazu”, Colegiul ”Gheorghe Șincai”, Liceul ”C.A. Rosetti”, Colegiul ”Ion Creangă” și Colegiul ”I.L. Caragiale” – vor avea ocazia să discute cu medici și farmaciști. Proiectul este derulat la inițiativa companiei de farmaceutice Abbot Products Romania, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, Societatea de Medicina Familiei și Colegiul Farmaciștilor. O cercetare derulată în 2013 de compania farmaceutică pe 800 de adulți și 400 de studenți la Facultățile de Medicină și Farmacie arată că aproximativ 50% dintre tineri apreciază profesiile de medic și farmacist, dar consideră că aceste meserii sunt respectate mai degrabă de practicieni și de populația vârstnică. Pe de altă parte, 60% din părinți și-ar îndruma copiii să urmeze cursurile Facultății de Medicină sau Farmacie.

Sursa; Romanialibera.ro