Întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul

Astăzi, 17.02.2021, a avut loc la sediul Guvernului României, o întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul Guvernului României, domnul Florin Cîțu, Ministrul educației, domnul Sorin Cîmpeanu, Secretarul de Continuare »

Structura anului școlar 2021-2022

Anul școlar 2021-2022 se structurează pe două semestre după cum urmează: Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021 – 22 decembrie 2021. În perioada 25 – 31 octombrie Continuare »

Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice!

În anul 2021 se repetă scenariul din anii 2009-2010? Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele Continuare »

Cifrele analizei ministrului de Interne arată dezastrul din educație

Trebuie să aibă loc tragedii, ca în sănătate, pentru ca Guvernul să investească în învățământ? 4.000 de clădiri, dintr-un total de peste 25.000 în care funcţionează unităţi școlare, fără autorizație de la Continuare »

Atenție mare la redeschiderea școlilor! Nu ne permitem nicio greșeală; costul plătit ar putea fi sănătatea copiilor și a colegilor noștri!

Redeschiderea unităților de învățământ începând cu data de 8 februarie 2021 va însemna revenirea la normalitate în cadrul sistemului de educație, dar totul trebuie gândit și făcut cu mare responsabilitate. Nu trebuie Continuare »

Corectarea Legii salarizării și a inechităților din sistemul public de pensii, principalele teme discutate de ministrul Muncii cu reprezentanții sindicatelor din educație

sursa: mmuncii.ro Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, a avut miercuri o întâlnire cu reprezentanții principalelor structuri sindicale din educație. O primă temă discutată cu partenerii sociali a vizat proiectul de Continuare »

FSLI salută decizia Ministerului Educației prin care este redus numărul de elevi la clasa a IX-a

Este una dintre măsurile pentru care federația noastră a militat ani la rândul și ne bucurăm că insistența noastră a dat roade, iar ministrul Sorin Cîmpeanu a dat dovada de receptivitate, conștient Continuare »

Consilierii școlari forțați să accepte un număr de elevi peste limita prevăzută de lege

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, federație la care ASI Suceava este afiliată, s-a adresat, în regim de urgență, Ministerului Educației pentru a clarifica numărul de elevi/preșcolari în raport de care se face Continuare »

Întâlnire de lucru cu ministrul educației. Probleme abordate

Astăzi, 7 ianuarie 2021, a avut loc la sediul Ministerului Educației (ME) o întâlnire a președinților celor trei federații reprezentative din învățământ: FSLI, FSE Spiru Haret și FNS Alma Mater, cu ministrul Continuare »

Austeritatea anunțată de Guvernul Cîțu îndeamnă la declanșarea acțiunilor de protest în educație

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele a peste 165.000 de salariați din învățământ, protestează față de politica de austeritate pe care noul Guvern al României se pregătește să o pună Continuare »

 

Revista presei – 3.10.2013

http://adevarul.ro/news/eveniment/studiu-trendul-liceele-bucuresti-arme-e-cool-droguri-e-naspa-1_524c0f63c7b855ff56eea229/index.html

STUDIU Trendul în liceele din Bucureşti: cu arme e „cool”, cu droguri e „naşpa”

Elevii bucureşteni spun că se simt mai în siguranţă dacă vin la şcoală înarmaţi cu bricege, unele dintre armele albe purtate de copii fiind cumpărate chiar de către părinţi, potrivit unui studiu realizat de Poliţia Capitalei. În plus, aceştia spun că mai curând ar accepta lângă ei un coleg care are o armă, decât unul care consumă droguri.

Potrivit unei analize realizate de ofiţerii Serviciului de Analiză şi Prevenirea Criminalităţii din cadrul Poliţiei Capitalei, elevii care vin înarmaţi cu arme albe la şcoală fac parte, în general, din categoria copiilor agresivi, care au tendinţa de a genera conflicte.

Unii dintre elevi au explicat poliţiştilor că părinţii le împrumută sau chiar le cumpără bricege. Un motiv pentru care se ajunge în această situaţie, identificat de poliţişti, este acela că părinţii au conflicte personale cu alte persoane şi le dau cuţite copiilor pentru ca aceştia să aibă cu ce să se apere în cazul în care sunt atacaţi de presupuşii duşmani ai familiei.

Pe de altă parte, însă, sociologii din Poliţia Capitalei au constatat că există elevi care, deşi nu au niciun conflict, poartă arme albe doar pentru că „le este frică”.

Conform poliţiştilor bucureşteni, unii dintre elevii chestionaţi ştiu că dacă au asupra lor o armă albă este infracţiune, însă consideră că nu vor fi percheziţionaţi niciodată. În acelaşi timp, ei cred că „portul unei arme albe este justificat de legitima apărare, deci este un lucru normal”, pentru că un eventual conflict cu o persoană agresivă este greu de evitat dacă nu ai un briceag la îndemână.

Sociologii au mai stabilit că există şi copii care cred că bricegele cu lamă scurtă sunt permise.

În ceea ce priveşte eventualele incidente în care ar fi implicaţi colegii lor, „majoritatea elevilor consideră că nu e treaba lor şi nu e bine să se bage”, iar dacă un coleg vine la şcoală cu arme albe sau droguri, l-ar accepta, însă ar evita să se împrietenească cu el, arată acelaşi studiu.

 

Toleranţa copiilor faţă de colegii care poartă arme albe se explică, spun poliţiştii, prin faptul că elevii văd acest lucru „ca pe o normalitate”. Mai mult, aceştia s-ar simţi mai în siguranţă lângă un coleg care poartă cuţit decât lângă un dependent de droguri, în condiţiile în care narcomanul poate face o criză şi le „poate face rău şi lor”.

 

Elevii le-au mai spus poliţiştilor că portul de armă albă nu ar trebui pedepsit dacă aceasta nu este folosită. În acest context, ei au susţinut că dacă ar şti că un coleg are un briceag la el, nu ar anunţa pe nimeni.

 

„Studiul a fost realizat după ce au fost intervievaţi 60 de elevi din cinci licee în care au avut loc incidente repetate. Am stat de vorbă cu elevii după ce, timp de trei ani şcolari, am pus cap la cap evenimentele produse în şcoli şi am anunţat conducerea că, dacă nu se iau măsuri, începând din anul şcolar 2013 portul de arme albe în rândul elevilor ar putea deveni o problemă. În aces sens, a fost sesizat inclusiv Inspectoratul Şcolar al Municipului Bucureşti”, a declarat comisarul-şef Graţiela Văduva, şeful Serviciului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Poliţiei Capitalei, citată de Mediafax.

 

http://adevarul.ro/educatie/scoala/cartiledin-colectia-adevarul-ajuns-scoala-galati-afectata-inundatii-1_524c2619c7b855ff56ef1c52/index.html#

Cărţile din colecţia „Adevărul“ au ajuns la şcoala din Galaţi afectată de inundaţii

Reprezentanţii şcolii gimnaziale „Elena Negri“ din comuna gălăţeană Costache Negri s-au întâlnit miercuri, la Palatul Cotroceni, cu premierul Victor Ponta. Şeful Executivului le-a înmânat cele 200 de cărţi donate de ziarul “Adevărul”, pentru refacerea bibliotecii distruse de inundaţii, de care vor beneficia cei 300 de elevi.

„În urmă cu câteva săptămâni, când am fost în comunele afectate de inundaţii din Galaţi, ceea ce mi-a rămas în minte era o şcoală nou-nouţă în care noroiul a ajuns la jumătate de metru şi nişte doamne profesoare care, în cizme de cauciuc, încercau să scoată nămolul din şcoală. Cea mai afectată persoană, mai mult decât primarii, decât toţi ceilalţi, a fost doamna profesoară care spunea că biblioteca s-a distrus. Am rugat-o atunci să nu mai fie atât de tristă şi i-am promis că refacem biblioteca“, a povestit premierul, în faţa jurnaliştilor. Premierul a mai spus că elevii vor beneficia de câteva calculatoare, de asemenea primite din donaţii.

Silvia Catană, profesoară de istorie şi bibliotecar voluntar,  a fost cea care, după cum a subliniat premierul, s-a implicat activ în refacerea bibliotecii distruse, lucrând cot la cot cu jandarmii şi autorităţile locale.

„Biblioteca era nouă, abia finalizaserăm amenajarea ei, în 2011. Era un loc care copiilor le plăcea mult, aveam peste 5.000 de cărţi, dar şi aparatura tehnică era foarte importantă. Mulţumim ziarului dumneavoastră pentru sprijinul acordat, este foarte important. Am mai primit cărţi din colecţia „Adevărul“ şi cu alte ocazii, de la donatori individuali şi au fost foarte apreciate”, a declarat Silvia Catană pentru “Adevărul”.

La începutul lunii septembrie, inundaţiile au distrus ambele corpuri ale clădirii şcolii, după ce, în perioada 2011-2012, acestea fuseseră finalizate. Cărţile şi aparatura nu au putut fi salvate, în schimb o parte dintre piesele de mobilier au fost recondiţionate.

„Aproape am terminat reamenajarea sălilor de clasă, copiii unde au învăţa acum, dar le lipseşte biblioteca lor dragă. Era un loc deosebit şi sperăm să o putem face aşa cum era şi înainte”, a mai spus Silvia Catană, adăugând că speră ca, din întreaga tragedie, toată lumea să înveţe o lecţie. „Poate aşa a fost să fie, aşa a vrut Bunul Dumnezeu. Poate e o lecţie pe care trebuie să o învăţăm şi noi, ca profesori“, a încheiat aceasta, cu ochii în lacrimi.

http://adevarul.ro/locale/bacau/un-copilde-10-ani-ajuns-spital-dureri-cap-Invatatoarea-acuzata-i-aaplicat-corectie-rigla-1_524c2827c7b855ff56ef27b0/index.html

Un copil de zece ani din Bacău a ajuns la spital cu dureri de cap. Învăţătoarea este acuzată că i-a aplicat o „corecţie“ cu rigla

Un băieţel de doar zece ani, elev în clasa a IV-a la şcoala din satul Dumbrava, comuna Răchitoasa, a ajuns la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Bacău cu dureri cumplite de cap.

Copilul se află în plasament la o familie, mama sa fiind plecată în străinătate de mai mult timp, iar tatăl a decedat. Totul s-a petrecut vineri, când învăţătoarea l-ar fi „altoit” cu palma peste cap, deoarece s-ar fi hârjonit în recreaţie.

La scurt timp, băieţelul a fost dus la Spitalul din Podu Turcului şi de acolo, transferat la Spitalul Judeţean din Bacău.

Totodată, sătenii din comună afirmă că micuţul a fost operat la cap în urmă cu o lună, după ce a fost lovit de un cal. Poliţiştii au declanşat o anchetă şi aşteaptă rezultatul dat de medici pentru încadrarea juridică a faptei.

“Am fost sesizaţi despre caz în cursul după-amiezii de marţi, de către asistentul social de la Răchitoasa. Şi noi am demarat o anchetă”, a declarat Alina Iftode, purtător de cuvânt al Direcţiei Generale de Asistenţă şi Protecţie Socială Bacău.

 

http://adevarul.ro/locale/tulcea/elevi-chiulangii-dusi-duba-politiei-scoala-1_524c0869c7b855ff56ee7678/index.html

Elevi chiulangii, duşi cu duba Poliţiei la şcoală

Numai şapte elevi care ar fi trebuit să fie la ore au fost găsiţi astăzi dimineaţă de echipajele Poliţiei prin localurile din apropierea unităţilor şcolare. Unii au rămas în bar, dar alţii au avut parte de o plimbare cu duba poliţiei.

Este vorba despre evenimentele din „Săptămâna Prevenirii Criminalităţii“. Miercuri este ziua dedicată prevenirii delincvenţei juvenile, astfel că astăzi dimineaţă, în municipiu s-a organizat o acţiune în care au fost implicaţi poliţişti de la  Serviciul de Investigaţii Criminale, Biroul de Investigaţii Criminale şi Compartimentul Poliţiei de Proximitate, ambele din cadrul Poliţiei Municipiului Tulcea, dar şi de la Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii.

Acţiunea a vizat depistarea elevilor care absentau de la cursuri, pentru a fi prezenţi în diverse localuri publice de la nivelul municipiului Tulcea. Au fost controlate baruri, cafenele şi restaurante aflate în vecinătatea unităţilor şcolare.

În cadrul acţiunii nu au fost înregistrate incidente, fiind identificaţi doar şapte elevi în localuri publice, iar situaţia acestora a fost prezentată directorilor de licee, urmând a fi anunţaţi şi părinţii elevilor implicaţi.

http://adevarul.ro/sanatate/medicina/ce-boli-lua-copiii-scoala-gradinita-1_524bdee3c7b855ff56ed6658/index.html#

Ce boli pot lua copiii de la şcoală şi grădiniţă

Cel mic s-a întors în colectivitate? Este momentul să fii cu ochii-n patru pentru ca acesta să nu se îmbolnăvească. Află care sunt afecţiunile contagioase pe care micuţii le iau cu uşurinţă şi cum pot fi prevenite.

Viroze, când imunitatea este scăzută

Odată cu scăderea temperaturilor, riscul ca micuţii să sufere de viroze este destul de ridicat. Răceala şi infecţiile respiratorii se transmit cu uşurinţă de la un copil la altul şi se declanşează cu rapiditate atunci când sistemul imunitar este scăzut. Cel mai bun mod de a-ţi proteja copilul este imunizarea. Include-i în dietă cât mai multe alimente bogate în vitamina C şi, dacă ştii că este destul de sensibil, dă-i suplimente alimentare pe bază de propolis, vitamina C şi echinaceea, însă ţine cont de indicaţiile medicului specialist. De asemenea, învaţă-ţi copilul să folosească o soluţie dezinfectantă atunci când nu are apă la dispoziţie si să utilizeze propriile batistuţe.

Parazitoze intestinale, în cazul unei igiene precare

Dacă cel mic acuză lipsa poftei de mâncare, greaţă, vărsături, balonare, constipaţie sau diaree, este posibil să sufere de o boală parazitară. Infecţiile cu acarieni, limbrici, giardia lamblia, oxiuri pot apărea după ce copilul a mâncat fără să se spele pe mâini, a băut apă contaminată sau a intrat în contact cu o persoană purtătoare de paraziţi. Dacă există suspiciuni, este recomandat să se facă analize pe probe de scaun recoltate în 3 zile diferite. În cazul în care are paraziţi intestinali, este necesar să mergi cu el la medic pentru a i se prescrie medicamentele necesare combaterii paraziţilor.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013100391695/Social/Incredibil-Elevii-bucuresteni-se-simt-mai-in-siguranta-daca-vin-inarmati-la-scoala.html

Incredibil! Elevii bucureșteni se simt mai în siguranță dacă vin înarmați la școală

Elevii bucureșteni spun că se simt mai în siguranță dacă vin la școală înarmați cu bricege, unele dintre armele albe purtate de copii fiind cumpărate chiar de către părinți, potrivit unui studiu sociologic privind armele albe în instituțiile de învățământ, realizat de Poliția Capitalei.

Analiza realizată de ofițerii Serviciului de Analiză și Prevenirea Criminalității din cadrul Poliției Capitalei arată că elevii care vin înarmați cu arme albe la școală fac parte, în general, din categoria copiilor agre­sivi, care au tendința de a genera conflicte.
Chestionați de polițiști, unii elevi au explicat că părinții le împrumută sau chiar le cumpără bricege. Un motiv pentru care se ajunge în această situație, identificat de polițiști, este acela că părinții au conflicte personale cu alte persoane și le dau cuțite copiilor pentru ca aceștia să aibă cu ce să se apere în cazul în care sunt atacați de presupușii dușmani ai familiei.

Pe de altă parte, însă, sociologii din Poliția Capitalei au constatat că există elevi care, deși nu au niciun conflict, poartă arme albe doar pentru că „le este frică“.
Potrivit polițiștilor bucureșteni, unii dintre elevii chestionați știu că portul unei arme albe este infracțiune, dar consideră că nu vor fi percheziționați niciodată. În același timp, ei cred că „portul unei arme albe este justificat de legitima apărare, deci este un lucru normal“, pentru că un eventual conflict cu o persoană agresivă este greu de evitat dacă nu ai un briceag la îndemână.

Sociologii au mai stabilit că există și copii care cred că bricegele cu lamă scurtă sunt permise.

În ceea ce privește eventualele inci­dente în care ar fi implicați colegii lor, „majoritatea elevilor consideră că nu e treaba lor și nu e bine să se bage“, iar dacă un coleg vine la școală cu arme albe sau droguri, l-ar accepta, dar ar evita să se împrietenească cu el, arată același studiu.

Toleranța copiilor față de colegii care poartă arme albe se explică, spun polițiștii, prin faptul că elevii văd acest lucru „ca pe o normalitate“. În plus, ei se simt mai în siguranță lângă un coleg care poartă cuțit decât lângă un dependent de droguri, în condițiile în care narcomanul poate face o criză și le „poate face rău și lor“.
Elevii le-au mai spus polițiștilor că portul de armă albă nu ar trebui pedepsit dacă aceasta nu este folosită. În acest context, ei au susținut că dacă ar ști că un coleg are un briceag la el, nu ar anunța pe nimeni.

 

http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-politic-15711629-ponta-chitoiu-daniel-constantin-emisiune-rtv-miercuri-seara-dintre-toti-liderii-usl-lipseste-crin-antonescu.htm

Victor Ponta: Salarile mari nu vor creste deloc in 2014. Ce avem, acea mica osanza de impartit, o dam si noi la cei mai slabi, la cei mai amarati

Premierul Victor Ponta a declarat miercuri seara, la Romania TV, ca salariile ar putea fi indexate cu rata inflatiei, dar ca „ideea e sa ne uitam in special spre anumite categorii, avem restante la rezidenti, la profesorii debutanti, deci cei care au intr-adevar salarii inacceptabil de mici”. „Salariile mari nu vor creste deloc in anul 2014. Asta este sigur. Ce avem, acea mica osanza de impartit, o dam si noi la cei mai slabi, la cei mai amarati”, a spus Ponta.

Premierul Victor Ponta (presedintele PSD) a participat miercuri seara la o emisiune la Romania TV alaturi de ministrul Finantelor, Daniel Chitoiu (vicepresedinte PNL) si ministrul Agriculturii, Daniel Constantin (presedinte PC). De la emisiune a lipsit Crin Antonescu, presedinte al PNL si co-presedinte al USL, prezent in mod normal in formatul emisiunilor dedicate USL.

Declaratii Victor Ponta:

– (Economia gafaie?) Nu gafaie, nici nu duduie. In 2013 ne-am indeplinit cam toate obiectivele mari. Am reusit fara niciun fel de sincope nu doar sa dam inapoi salariile si pensiile, ci sa le si platim. Am reusit sa indexam pensiile cu rata inflatiei si pentru viitor avem prevazuta indexarea salariilor cel putin cu rata inflatiei
– Inflatia o sa fie, se pare, la finele anului la 2%. Noi, oricum, avem prevazut 3,85%
– Am reusit sa platim toate hotararile judecatoresti la scadenta

– Azi e 1 octombrie, de azi cei 17.000 de militari primesc pensia platita

– Am deblocat toate fondurile europene, mai e POS CCE, saptamana viitoare sper sa avem rezultatul, asta inseamna un grad de absorbtie de 22%

-Al doilea pariu castigator e pariul cu agricultura

– (Salariile bugetarilor vor fi indexate cu rata inflatiei?) Pe FMI intereseaza anvelopa salariala. Eu personal, ideea e sa ne uitam in special spre anumite categorii, avem restante la rezidenti, la profesorii debutanti, deci cei care au intr-adevar salarii inacceptabil de mici

– Salariile mari nu vor creste deloc in anul 2014. Asta este sigur. Ce avem, acea mica osanza de impartit, o dam si noi la cei mai slabi, la cei mai amarati
– Guvernul USL functioneaza foarte bine, eu nu am niciun fel de nemultumire cu activitatea ministrilor. Ca au aparut discutii, in alianta, in Parlament, eu mi-as dori sa le depasim. Daca merge Guvernul, o sa mergem toti trei, daca dam vina unii pe altii, cred ca o sa pierdem toti

– (Cum comenteaza declaratia lui Ilie Sarbu) A zis ca avem doua variante, ori ne intelegem, si eu personal cred ca ne intelegem, ori daca nu, ne despartim. Eu personal optez pentru un compromis, USL a fost un compromis
– (Despre declaratiile lui Dragnea privind descentralizarea) Liviu Dragnea se referea la un proiect de lege depus in Parlament, inteleg ca nu e un proiect sustinut de PNL

Declaratii Daniel Chitoiu:

– (Ce modificari sunt la sanatate, educatie?) Daca ar trebui sa dam cat cere fiecare ministru, fiecare ordonator principal de credite, ar trebui sa avem o masa bugetara nu de 32-33%, ar trebui sa avem 60% ca pondere in PIB venituri colectate
– In proiectia pe anul 2014 avem ca prioritati atat domeniile cum sunt sanatatea, educatia, sa acordam sume mai mari de bani fata de bugetul pe anul 2013, dar ne intereseaza foarte mult sa acordam o prioritate mai mare obiectivelor de investitii
– Obiective de investitii finantate atat din fonduri europene, avand in vedere ca toate programele operationale au fost deblocate si gradul de absotie s-a intensificat in aceasta a doua parte a anului 2013 – si dorim ca in 2014 sa avem un grad mult mai mare decat in 2013 – iar in completare pe proiectele nationale de dezvoltare de investitii sa acordam cu prioritate bani de la bugetul de stat
– Cifrele in sume absolute nu le putem da acum, nu am definitivat nici cifrele orientative pe ordonatori

Declaratii Victor Ponta:

– Ministerul Educatiei se ocupa doar de plata profesorilor si programe scolare. De scoala, femeia de serviciu, fochist, toate astea trec la primarii

– Daca trecem directia agricola la structurile locale, trece cu tot cu bani

– Sanatate: Ideea e ca medicii sa nu mai fie considerati bugetari, ei sunt platiti doar de spitale. Luna asta e esentiala, vine pachetul de baza, noua lista de medicamente compensate

– Nu lasi un om sa moara in fata spitalului. Noi am decis sa nu facem ca in America, guvernul s-a blocat tocmai din cauza reformei in sanatate, si eu apreciez ca presedintele Obama nu cedeaza

– (Care e salariul onest al unui doctor sau profesor?) Ma puneti intr-o situatie dificla. Pentru cineva care salveaza o viata sau iti invata copilul, nici salariul din Germania nu e suficient. Problema e sa vedem lumea asta in care traim
– Despre legea salarizarii unice: Sunt doua variante, ori o aplicam pe cea actuala si crestem la cei cu salarii mici… dar faptul ca medicul debutant are de 15 ori mai putin e anormal. Atunci, cele mari nu le mai crestem deloc o perioada de timp
– Nu cred ca va contesta cineva aceasta lege la Curtea Constitutionala. Eu cred ca e constitutional

– (Aveti un candidat pentru locul lasat liber de Iulia Motoc la CCR?) Numirea apartine Senatului si o sa avem un candidat comun al USL, o persoana care are legatura cu lumea juridica

– Un salariu minim de 1.000 lei e una din variante, dar atunci 400.000 de bugetari vor avea acelasi salariu

Chitoiu: O sa ajungem in situatia cand femeia de serviciu va avea salariul cat ministrul

http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-15712178-documentul-oficial-ministerul-fondurilor-publicat-strategia-romaniei-pentru-fondurile-europene-vrea-romania-cumpere-banii-comisia-europeana.htm

Documentul oficial: Ministerul Fondurilor a publicat strategia Romaniei pentru fondurile europene. Ce vrea Romania sa-si ”cumpere” pe banii de la Comisia Europeana

Structura institutionala de implementare a Acordului de parteneriat 2014-2020

Ministerul Fondurilor Europene a lansat oficial in dezbatere publica, marti seara, noul proiect de acord de parteneriat, in care detaliaza prioritatile de finantare pentru cele 11 obiective tematice pentru care Romania urmeaza sa ceara bani de la Comisia Europeana, in cadrul financiar multianual 2014-2020.

Documentul, datat 1 octombrie (publicat pe site-ul MFE in jurul miezului noptii), descrie si viitoarea arhitectura institutionala pentru absorbtia fondurilor UE. Documentul confirma, cu mici diferente, informatiile publicate in 30 septembrie de HotNews.ro, care cita o varianta intermediara a draftului de Acord de partaneriat, datata septembrie 2013. Dupa consultarea partenerilor de dialog (ONG-uri, institutii implicate in absorbtia de fonduri, sindicate, patronate, alte categorii de beneficiari), MFE urmeaza sa transmita serviciilor Comisiei Europene, informal, prima versiune a Acordului de Parteneriat 2014-2020.
”Documentul va fi transmis informal deoarece, la nivelul Uniunii Europene, nu au fost adoptate inca regulamentele care vor stabili modul in care vor fi implementate fondurilor europene in viitoarea perioada de programare”, precizeaza ministerul.

 

Pentru ce vrea Romania bani europeni in 2014-2020

Noul document programatic detaliaza prioritatile de finantare propuse de Romania Comisiei Europene, insa nu mentioneaza si ponderea fiecarui obiectiv tematic in totalul fondurilor europene alocate in perioada 2014-2020.

In total, Romania va avea la dispozitie circa 39,9 miliarde de euro in cadrul financiar urmator. Dintre nevoile de finantare, pe obiective tematice, pot fi remarcate urmatoarele:

  • Obiectivul tematic nr. 1- Consolidarea cercetarii, a      dezvoltarii tehnologice si a inovarii. Prioritati      propuse pentru finantare: sprijinirea investitiilor private CDi si a      cercetarii colaborative dintre intreprinderi si organiziatii de cercetare;      Promovarea instrumentelor financiare menite sa sustina riscul de      investitiilor private cercetare si inovare si sa stimuleze start‐up‐urile      inovative si spin‐off‐urile;      Dezvoltarea infrastructurii de cercetare publice si private, atat ca parte      din clustere existente/emergente, centre de excelenta si alte tipuri de      structuri de cercetare (nationale / regionale /europene) si in domenii      specifice identificate ca prioritare, pe baza existentei unui potential      si/sau a unui avantaj competitiv, cum ar fi sanatatea; Dezvoltarea      resurselor umane ale institutiilor publice si de invatamant superior din      domeniul cercetarii si dezvoltarii; Sprijinirea dezvoltarii de abilitati      de nivel superior in cadrul IMM‐urilor.
  • Obiectivul tematic nr. 2- Imbunatatirea accesului la      tehnologiile informatiei si comunicatiilor, a utilizarii si a calitatii      acestora. Romania vrea sa finanteze: actiuni pentru      dezvoltarea de instrumente de e‐Guvernare pentru intreprinderi si cetateni (e‐Guvernare      2.0); actiuni pentru dezvoltarea „cloud computing”; actiuni pentru      furnizarea de servicii publice moderne online care sa asigure      interoperabilitatea diferitelor sisteme neintegrate in cadrul sectoarelor      si regiunilor, precum si la nivel national.
  • Obiectivul tematic nr. 3 – Imbunatatirea      competitivitatii iMM-urilor, a sectorului agricol si a sectorului      pescuitului si acvaculturii. Actiuni      pentru facilitarea reinnoirii generatiilor in sectorul agricol; actiuni      pentru imbunatatirea performantei economice a producatorilor primari      printr‐o      mai buna integrare a acestora in lantul alimentar prin programe de      calitate, adaugand valoare produselor agricole, prin promovarea pe piete      locale prin dezvoltarea circuitelor scurte de aprovizionare si prin      infiintarea de grupuri de producatori; actiuni de sprijinire a      activitatilor de prevenire si gestionare a riscurilor agricole; investitii      in sectorul acvaculturii: noi unitati, modernizarea unitatilor existente,      diversificarea speciilor, imbunatatirea potentialului siturilor de      acvacultura; promovarea de noi surse de venit in interiorul sectorului      (activitati de procesare, de marketing) si in afara acestuia (activitati      ecologice, turism, educatie).
  • Obiectivul tematic nr. 4 – Sprijinirea tranzitiei      catre o economie cu emisii scazute de carbon in toate sectoarele.      Actiuni de modernizare si construire de noi capacitati de producere a      energiei electrice si termice, in special pentru tipurile de energii      regenerabile insuficien utilizate in comparatie cu potentialul existent si      pentru care exista un interes investitional scazut, in special prin      incurajarea generarii distribuite (capacitati mici si foarte mici) de      catre toate tipurile de beneficiari (publici, privati si rezidentiali);      actiuni pentru promovarea investitiilor in solutii de compensare a fluctuatiilor      datorate producerii de energie din surse regenerabile, in special prin      incurajarea solutiilor de stocare a energiei; actiuni de sprijinire a      masurilor de extindere si modernizare a retelelor de distributie a      energiei electrice si termice, in vederea preluarii in retea a energiei      din surse regenerabile; actiuni de extindere si modernizare a retelelor de      transport a energiei electrice, in vederea preluarii energiei produse din      surse regenerabile si a limitarii impactului productiei necontrolabile a      energiei din surse regenerabile.
  • Obiectivul tematic nr. 5 – Promovarea adaptarii la      schimbarile climatice, a prevenirii si a gestionarii riscurilor. Construirea      unei culturi nationale de reducere a riscurilor la dezastre; Crearea si      imbunatatirea sistemelor de monitorizare si prevenire a riscurilor in      raport cu riscurile identificate: cutremure, inundatii, alunecari de      teren, seceta, incendii forestiere, eroziunea solului si eroziunea zonelor      costiere radiologice, chimice si incendii casnice.
  • Obiectivul tematic nr. 6 – Protectia mediului si      promovarea utilizarii eficiente a resurselor. Extinderea      conectarii populatiei la sistemele de alimentare cu apa si la sistemele de      colectare a apelor uzate, inclusiv in zonele rurale; dezvoltarea      infrastructurii de management al deseurilor si a serviciilor aferente,      bazate pe ierarhia deseurilor – reutilizare, reciclare, valorificare      energetica si eliminare; investitii noi/actualizate in sectorul deseurilor      si al energiei; reducerea consumului de resurse naturale prin cresterea      proportiei de deseuri reciclate, precum si prin promovarea unei utilizari      mai eficiente a resurselor; promovarea deseurilor ca materii      prime/subproduse secundare.
  • Obiectivul tematic nr. 7 – Promovarea unor sisteme      de transport durabile si eliminarea blocajelor din cadrul      infrastructurilor retelelor majore. Dezvoltarea      infrastructurii rutiere din cadrul retelei TEN‐T; Cresterea mobilitatii urbane si a serviciilor      pentru pasageri prin dezvoltarea transportului urban in Regiunea Bucuresti‐ilfov, cu      accent asupra metroului; Dezvoltarea aeroporturilor acolo unde se      justifica, in vederea imbunatatirii.
  • Obiectivul tematic nr. 8 – Promovarea ocuparii      fortei de munca si sprijinirea mobilitatii fortei de munca. Initierea      de actiuni tintite si de integrare, care sa imbunatateasca accesul pe      piata muncii al femeilor, cetateni romani de etnie roma, persoanelor cu      handicap, precum si al persoanelor cu nivel scazut de scolarizare si      calificare profesionala; Cresterea mobilitatii fortei de munca; Sustinerea      masurilor de imbatranire activa.
  • Obiectivul tematic nr. 9 – Promovarea incluziunii      sociale si combaterea saraciei. Dezvoltarea      sistemelor de telemedicina, digitizarea fiselor medicale si sprijinirea      cercetarii medicale prin folosirea datelor personale anonimizate;      investitii pentru spitale si alta infrastructura de sanatate publica.
  • Obiectivul tematic nr. 10      investitiile in educatie, competente si invatare pe tot parcursul vietii. Cresterea      participarii, accesibilitatii si calitatii serviciilor de EICP (educatie      si ingrijire a copiilor prescolari), cu accent asupra zonelor rurale si a      implicarii cetatenilor romani de etnie roma; Cresterea relevantei      programelor de invatamant superior in raport cu nevoile de pe piata muncii      si consolidarea parteneriatelor intre universitati, intreprinderi si      cercetare; Modernizarea invatamantului tertiar prin dezvoltarea studiilor      aprofundate si sprijinirea internationalizarii invatamantului superior,      inclusiv a cercetarii aprofundate si a mobilitatii; Sprijinirea formarii      profesionale si a achizitiei de competente in gestionare agricola,      practici agricole durabile, imbunatatirea calitatii si utilizarea noilor      tehnologii specifice agriculturii si silviculturii.
  • Obiectivul tematic nr. 11 – Consolidarea capacitatii      institutionale si o administratie publica eficienta.      Sprijinirea consolidarii accesibilitatii, eficientei si calitatii      serviciilor publice, inclusiv prin prestarea acestora de catre sectorul      privat sau intreprinderile sociale; sprijinirea consolidarii      profesionalismului, a integritatii, a progresiei profesionale si a      remuneratiei pe baza meritelor in sistemul public; elaborarea, introducerea      si sustinerea utilizarii sistemelor si instrumentelor de management,      monitorizare si evaluare pentru imbunatatirea performantei institutiilor      publice si a functionarilor publici, precum si pentru schimbarea culturii      organizationale; sprijin pentru imbunatatirea capacitatii organizationale      si administrative a institutiilor judiciare, inclusiv prin aplicarea      recomandarilor adecvate din cadrul Mecanismului de Cooperare si      Verificare; sprijinirea crearii unui sistem national al cadastrului care      sa ofere siguranta titlului de proprietate, promovarea reformei funciare      si gruparea eficienta a terenurilor pentru sustinerea obiectivelor de      dezvoltare a Romaniei.

Arhitectura institutionala – primarii si presedintii de CJ-uri, rol important in aprobarea propriilor proiecte europene

Arhitectura institutionala pentru absorbtia fondurilor UE 2014-2020, prezentata in noul draft de Acord de Parteneriat, confera presedintilor de consilii judetene si primarilor un rol important in aprobarea proiectelor europene care sunt derulate chiar de catre autoritatile locale. Primarii si presedintii de consilii judetene sunt cei care controleaza practic cele 8 agentii pentru dezvoltare regionala (ADR).

In schema institutionala prezentata in documentul oficial al MFE, cele 8 ADR-uri, cate una pentru fiecare regiune de dezvoltare a Romaniei, se constituie in organisme intermediare (OI-uri) pentru managementul Programului Operational Regional si al Programului Operational pentru Dezvoltare Rurala. OI-urile, plasate imediat sub autoritatile de management de la Ministerul Dezvoltarii Regionale, respectiv de la Ministerul Agriculturii, administreaza si implementeaza interventiile teritoriale integrate (ITI). Mai concret, structurile controlate de sefii de consilii judetene si de primari practic aproba si controleaza proiectele europene din cele doua programe operationale aferente, destinate chiar autoritatilor locale.

„Daca Romania alege instituirea de ITI‐uri pentru a pune in aplicare actiunile de dezvoltare urbana integrate durabile care se incadreaza in articolul 7 din Regulamentul FEDR (Fondului European de Dezvoltare Regionala n.r.), in conformitate cu aceste dispozitii, autoritatile urbane sunt responsabile pentru sarcinile referitoare, cel putin, la selectarea operatiunilor.

Organismele intermediare desemnate pentru ITI‐uri nu sunt supuse procedurii de acreditare oficiala, iar Romania va stabili procedura adecvata pentru desemnare, tinand seama ca Autoritatea de Management detine responsabilitatea finala pentru punerea in aplicare a sarcinilor delegate”, prevede proiectul oficial de acord de parteneriat.

O alta noutate este introducerea unui organism intermediar pentru proiectele de turism, finantate din Programul Operational Regional. OI-ul pentru turism se constituie la Autoritatea Nationala pentru Turism, aflata in subordinea ministrului delegat pentru mediul de afaceri, IMM-uri si Turism, Maria Grapini (PC), din Ministerul Economiei.

Pe ansamblu, viitoarea arhitectura institutionala este inspirata de modelul polonez, dupa cum se arata chiar in document, Ministerul Fondurilor Europene avand rolul de coordonator al implementarii Acordului de parteneriat, inclusiv pentru celelalte 2 ministere care au Autoritati de Management al programelor operationale: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Ministerul Agriculturii. Asa cum prevedea si draftul intermediar prezentat de HotNews in 30 septembrie, doar 3 ministere vor avea autoritati de management pentru programele operationale: Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Ministerul Agriculturii.

Spre deosebire, insa, de draftul din septembrie, MFE nu va avea atributii de certificare pentru toata absorbtia fondurilor UE de catre Romania. Autoritatea de Certificare si Plati va ramane in continuare la Ministerul Finantelor Publice, asa cum a declarat, pentru HotNews.ro, si ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, in 30 septembrie.
Cadastrul se muta pe Fondul de Dezvoltare Regionala, dar ramane la ministrul Liviu Dragnea

In draftul oficial al Acordului de parteneriat, publicat pe 1 octombrie 2013, Ministerul Fondurilor Europene s-a conformat cerintelor Comisiei Europene, de a trece finantarea cadastrului de pe Fondul Social European (FSE) pe Fondul European pentru Dezvoltare Regionala (FEDR).

Proiectul, estimat la 500 de milioane de euro, va ramane, insa, mai departe in responsabilitatea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, condus de Liviu Dragnea. Conform noului document, cadastrul este trecut ca prioritate de finantare din Programul Operational Regional (POR), prin care Romania trage banii pusi de Comisia Europeana la dispozitie prin FEDR. Autoritatea de Management pentru POR este in subordinea Ministerului Dezvoltarii, condus de Liviu Dragnea. Aceste informatii confirma declaratiile facute de ministrul Teodorovici, in 30 septembrie, pentru HotNews.ro.

In draftul intermediar din septembrie, prezentat de HotNews.ro, cadastrul era trecut la Programul Operational Asistenta Tehnica (finantat tot prin FEDR), gestionat de Ministerul Fondurilor Europene, insa ministrul Teodorovici a precizat ca MFE nu doreste sa „se incarce” cu acest proiect, destinat mai degraba dezvoltarii regionale.

 

REFERINTE

Strategia Romaniei pentru viitoarele fonduri europene: Sefii de Consilii Judetene vor avea o influenta sporita / Ministerele PNL actuale raman fara autoritati de management, iar Ministerul Fondurilor ar putea prelua coordonarea tuturor programelor UE. Ce spune ministrul Teodorovici
Fonduri UE 2014-2020: Miza unei afaceri de 500 de milioane de euro – cadastrul se muta de la Fondul Social la Fondul de Dezvoltare Regionala. Teodorovici sau Dragnea?

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/jucarii-gratuite-pentru-copiii-care-merg-la-teatrul-ion-creanga-1060148.html

FESTIVAL CU TRADIȚIE: Jucării gratuite pentru copiii care merg la Teatrul „Ion Creangă”. În ce PERIOADĂ e valabila oferta

Teatrul „Ion Creangă”, organizator al celei de-a IX-a ediții a Festivalului Internaţional de Teatru pentru Copii „100, 1.000, 1.000.000 de poveşti”, anunță că, în perioada 1-5 octombrie a.c., toți copiii care vor veni la spectacolele ce se desfășoară la Sala Rapsodia de pe Lipscani nr. 53, vor primi jucării.

Inițiativa vine cu scopul de a crea atmosfera unei săptămâni pline de magie, de sărbătoare și bucurie pentru toți copiii care sunt aproape de Teatrul „Ion Creangă”.

Iniţiat în anul 2005, de către Cornel Todea, Festivalul Internaţional de Teatru pentru Copii „100, 1.000, 1.000.000 de poveşti” îşi propune să fie un program complex de educaţie teatrală, culturalizare şi formare a gustului estetic al celor mai mici spectatori, prin intermediul unui fapt de teatru: spectacole pentru copii, colocvii despre arta spectacolului, dezbateri şi ateliere de teatru.

Ca recunoaştere a valorii sale, festivalul a primit titulatura de Festival ASSITEJ

Asociaţia Internaţională a Teatrelor pentru Copii şi Tineret – cea mai prestigioasă organizaţie mondială de profil.

Programul întregului eveniment, cu reprezentații susținute de trupe din țară și din străinătate, poate fi urmărit pe site-ul www.fitc.ro și pe pagina de Facebook/FestivalTeatrupentruCopii.

Biletele au fost deja puse în vânzare la casa de bilete a Teatrului Ion Creangă (număr de telefon: 021.317.85.90, program de miercuri până duminică).

Acestea au prețuri foarte mici, astfel încât întreaga familie să se poată bucura, împreună, de poveștile copilăriei.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/un-copil-de-11-ani-a-ajuns-la-spital-dupa-ce-a-fost-batut-de-o-profesoara-1060209.html

Un copil de 11 ani a ajuns la spital, după ce a fost BĂTUT de o profesoară

Un copil de 11 ani de la o şcoală din Răchitoasa, judeţul Bacău, a ajuns la spital după ce ar fi fost bătut de o profesoară. Poliția ancherează acest caz.

Băiatul se află internat încă de vineri seara la spital la secţia neuro-chirurgie a spitalului din Bacău şi urmează să fie externat. El a suferit un accident un accident în luna iulie în urma căruia a suferit o intervenție chirurgicală pe creier. Copilul a spus că a fost lovit la şcoală, însă profesoara a negat aceste acuzaţii.

„Am constituit o comisie de disciplină care va cerceta faptele profesoarei. Dacă se va constata că a comis o agresiune va fi sancţionată pentru fapta ei”, a declarat Ion Tulac, director Şcoala Răchitoasa, Bacău, itat de realitatea.net.

„Profesoara va fi monitorizată până când se va da un verdict. Aceasta nu a mai avut antecedente.”, a mai spus Tulac.

Copilul se află în grija unei familii din comună pentru că mama lui este plecată din localitate. Familia care îl are în grijă a făcut plângere la poliţie, care anchetează acum cazul. Direcţia pentru Protecţia Copilului a deschis o anchetă.

http://www.gandul.info/stiri/ministrul-mihnea-costoiu-sustine-campania-gandul-scoala-noua-cred-ca-numarul-celor-care-ar-redirectiona-cei-2-ar-fi-mai-mare-decat-acum-11440719

Ministrul Mihnea Costoiu susţine campania Gândul ŞCOALĂ NOUĂ: „Cred că numărul celor care ar redirecţiona cei 2% ar fi mai mare decât acum”

Mihnea Costoiu, ministrul delegat pentru învăţământ superior, susţine campania Şcoală Nouă prin care gândul cere posibilitatea redirecţionării celor 2% din impozitul reţinut pe venit către şcoli, precum şi crearea unui cadru legal pentru fondul clasei.

Prezent marţi seara în emisiunea Gândul Live, Mihnea Costoiu a declarat că este bucuros şi susţine campania Şcoală Nouă, menţionând că la rândul lui a propus de mai multe ori posibilitatea creării unui cadrul pentru „realocarea acelui celebru 2% către şcoli şi universităţi”.

http://www.puterea.ro/eveniment/se-intampla-la-colegiul-george-enescu-maestrului-florin-raducanu-i-s-a-pus-batista-pe-pian-79130.html

Se întâmplă la Colegiul „George Enescu”. Maestrului Florin Răducanu i s-a pus batista pe… pian

Nu mai puţin de 14 elevi premianţi de la Colegiul „George Enescu” din Capitală, care au câştigat concursuri naţionale şi internaţionale de jazz, învaţă muzică de la un profesor debutant din Brăila, fără nici un concert în palmares şi, mai mult, fără nici o legătură reală cu jazz-ul. Asta după ce conducerea liceului i-a pus batista pe… pian maestrului Florin Răducanu (foto), cel care în urmă cu 13 ani a fondat Secţia de jazz a colegiului. Deşi artistul a sesizat Ministerul Educaţiei cu privire la această situaţie paradoxală – în care elevii sunt virtuozi în comparaţie cu profesorul – directorul ministerial Corina Marin a trimis problema către Corpul de Control al ministrului Remus Pricopie până acum neexistând nici o reacţie.

Pianistul Florin Răducanu este un artist cunoscut pe plan internaţional, membru al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, doctor în muzică, şi primul român invitat să susţină un concert în cadrul Festivalului „Enescu” cu propria orchestră. Cu toate astea, el a fost înlocuit de la Secţia de jazz a Colegiului „George Enescu” – prima astfel de secţie din învăţământul preuniversitar românesc, pe care el însuşi o fondase în anul 2001 – cu Eduart Petrescu, un pedagog cu toate diplomele în ordine, dar nepracticant. “În domeniul muzical şi  în special în jazz, este obligatoriu ca pedagogul să fie şi un practician (instrumentist, compozitor, aranjor). Elevii au depus o solicitare la ISMB (n.n. – Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti) să fie pregătiţi în continuare de mine, ei neprimind nici un răspuns”, a declarat artistul pentru PUTEREA. Florin Răducanu se simte prejudiciat în urma acestei decizii a conducerii Colegiului „George Enescu” în urma căreia i se şterge cu buretele activitatea didactică de mai bine de o decadă. Profesorul debutant a ajuns să îl înlocuiască pe reputatul pianist la catedră în urma unui examen de titularizare susţinut în faţa unei comisii ai cărei membri tabula rasa în ceea ce priveşte jazz-ul, iar debutantul Eduart Petrescu a ajuns profesor prin pre-transfer în luna aprilie a acestui an. Astfel, artistul Florin Răducanu a pierdut Secţia de jazz a colegiului, rămânând numai cu catedra de pian a acestei instituţii de învăţământ. Lucru care, spune el, îl afectează în plan profesional: ISMB îl invita, până acum, să facă parte din comisii de specialitate, fiind singurul profesor acreditat din învăţământul preuniversitar să evalueze astfel de probe, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat anul acesta.

Înlocuit cu complicitatea directoarei

Avocatul artistului, dr. Florin Ciutacu, face demersuri pentru ca artistul să fie repus în funcţie. „Comisia care l-a adus (n.n. – pe profesorul Eduart Petrescu) nu era legal constituită, deoarece calitatea examinatorilor nu era în conformitate cu normele specifice în acest domeniu, ei fiind specializaţi în pian”, a declarat avocatul Florin Ciutacu. Avocatul spune că până acum, toate întâmpinările formulate de artistul Florin Răducanu au rămas fără răspuns, inclusiv sesizările depuse la Ministerul Educaţiei.  Potrivit surselor noastre, înlocuirea artistului Florin Răducanu de la Secţia de jazz a Colegiului „George Enescu” s-a făcut cu complicitatea directoarei Cristina Sebastian, care este susţinută de Ministerul Educaţiei şi de sindicatele din învăţământ. Numele directoarei Cristina Sebastian a apărut în presa tabloidă, într-un scandal de corupţie sexuală. O elevă  de 17 ani de la acest liceu a depus o plângere la poliţie pentru viol şi act sexual cu un minor împotriva unui profesor de religie care preda la „George Enescu”, în care scrie că directoarea, în loc să sesizeze autorităţile, a încercat să muşamalizeze cazul şi a ameninţat-o cu exmatricularea.

http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/finante/chitioiu-in-bugetul-pe-2014-vom-aloca-mai-multi-bani-la-sanatate-educatie-si-investitii-314220.html

Chiţioiu: În bugetul pe 2014 vom aloca mai mulţi bani la sănătate, educaţie şi investiţii

Ministrul de Finanţe, Daniel Chiţoiu, a declarat, miercuri seară, că în bugetul pe anul 2014 vor fi alocate sume mai mari pentru educaţie şi sănătate, faţă de 2013.

Ministrul a precizat că alte priorităţi importante ale construcţiei bugetare vizează domeniul investiţiilor, agricultura şi energia, sectoare care pot aduce bani la stat.

„Dacă ar trebui să dăm cât cere fiecare ministru, fiecare ordonator principal de credite, ar trebui să avem o masă bugetară nu de 32-33%, ar trebui să avem 60% ca pondere în PIB venituri colectate. În proiecţia pe anul 2014 avem ca priorităţi atât domeniile cum sunt sănătatea, educaţia, să acordăm sume mai mari de bani faţă de bugetul pe anul 2013, dar ne interesează foarte mult să acordăm o prioritate mai mare obiectivelor de investiţii. Obiective de investiţii finanţate atât din fonduri europene, având în vedere că toate programele operaţionale au fost deblocate şi gradul de absoţie s-a intensificat în această a doua parte a anului 2013 – şi dorim ca în 2014 să avem un grad mult mai mare decât în 2013 – iar în completare pe proiectele naţionale de dezvoltare de investiţii să acordăm cu prioritate bani de la bugetul de stat”, a susţinut Chiţoiu într-o emisiune la RTV.

http://www.ziare.com/victor-ponta/premier/guvernul-da-carti-si-calculatoare-unei-scoli-din-galati-afectate-de-inundatii-1260278

Guvernul da carti si calculatoare unei scoli din Galati afectate de inundatii

Premierul Victor Ponta s-a intalnit, miercuri, la Palatul Victoria, cu reprezentanti ai Scolii gimnaziale „Elena Negri”, din comuna Costache Negri, judetul Galati, afectata de inundatiile din luna septembrie, unitatea urmand sa primeasca bani, carti si calculatoare pentru refacerea bibliotecii scolare.

„Vroiam doar sa fac un anumit gest simbolic. In urma cu cateva saptamani, cand am fost in comunele afectate de inundatii din Galati, pentru mine ceea ce mi-a ramas in minte era o scoala nou-nouta in care noroiul a ajuns pe la vreo jumatate de metru si niste doamne profesoare care in cizme de cauciuc incercau sa scoata namolul din scoala.

Cea mai afectata persoana, mai mult decat primarii, decat toti ceilalti, a fost doamna profesoara care imi spunea de biblioteca scolii care s-a distrus. I-am promis atunci, si am rugat-o sa nu mai fie atat de trista, ca refacem biblioteca”, a declarat premierul.

Dupa cutremure si inundatii, galatenii de la Izvoarele au inca o problema

Victor Ponta le-a transmis reprezentantilor scolii gimnaziale „Elena Negri” ca spera ca ajutoarele guvernamentale, carti si calculatoare, vor reusi sa le inlocuiasca pe cele luate de ape.

„Am pus si niste bani din fondul Secretariatului General al Guvernului pentru restul amenajarilor si, sincer sa fiu, vreau sa va multumesc pentru cum v-ati implicat atunci in primele zile, primari, profesori. Sa dau un mesaj nu doar pentru scoala din Costache Negri, sa dau un mesaj si pentru celelalte scoli ca, impreuna cu Consiliul Judetean, si copiii or sa aiba inapoi si carti, si computere, si tot ceea ce le trebuia”, a adaugat premierul Victor Ponta.

Primarul din Costache Negri, Stefan Luca, si bibliotecara de la scoala care a beneficiat de ajutor din partea Guvernului, Silvica Catana, au adresat, la randul lor, cateva cuvinte de multumire premierului pentru sprijinul acordat.

La eveniment, alaturi de Victor Ponta, s-au mai aflat directorul scolii gimnaziale „Elena Negri”, Viorica Solomon, si presedintele Consiliului Judetean Galati, Nicolae Bacalbasa.

 

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/studii-in-strainatate/povestea-unui-student-roman-china-descopera-Tara-simbolurilor-invatandu-i-limba-1_524bdb59c7b855ff56ed519f/index.html

Povestea unui student român în China, care descoperă „Ţara Simbolurilor” învăţându-i limba

„Fuxi fuxi, lianxi lianxi” („repetare, memorare”) sunt cuvintele pe care Alexandru Colţea, un tânăr din Braşov, în vârstă de 21 de ani, le repetă conştiincios de câteva săptămâni. Este student în cadrul Universităţii de Limbă şi Cultură Chineză (BLCU), din Beijing, şi poartă cu mândrie insigna prestigioasei instituţii.

În ţară, Alexandru era student al Facultăţii de Ştiinţe Politice din cadrul SNSPA, Bucureşti, şi un adept al voluntariatului, drept pentru care în noiembrie 2012 s-a înscris pentru prima oară într-un ONG studenţesc. Ulterior, a devenit  membru al unei universităţi alternative, ce promovează educaţia non-formală. Printre numeroasele acţiuni de voluntariat, tânărul nu şi-a neglijat o curiozitate devenită în foarte scurt timp o mare pasiune: limba chineză. A studiat intens timp de un an şi a reuşit să obţină o bursă acordată de guvernul chinez, la Universitatea din Bejing.

 

Odată ajuns în Beijing, Alexandru şi-a lansat un blog, unde îşi povesteşte experienţele trăite în campusul universitar, de la curiozităţile legate de asiatici şi cultura lor, până la felul în care se desfăşoară activitatea educaţională în China.

 

Care a fost momentul în care ai realizat că trebuie să investeşti pentru pasiunea ta legată de limba chineză?

 

Alexandru Colţea: Niciodată nu m-am gândit că investesc în pasiunea mea sau că trebuie să investesc. Consider că este firesc să te dedici studiului sau însuşirii unor noi competenţe. M-a atras limba chineză de la început şi am continuat studiul pentru că-mi aduce mari satisfacţii. Am început să învăţ limba din proprie iniţiativă. Suprizele plăcute au venit pe parcurs, cum ar fi bursa pentru un an în Beijing. Nu aveam idee că guvernul chinez oferă burse românilor, iar acum sunt o sursă de informare despre acestea.

 

Cum te-ai apucat de studiu?

 

Totul a pornit după ce am citit o carte despre China. Au urmate şi alte cărţi despre cultura şi civilizaţia chineză, relatări istorice sau scrieri despre diplomaţia chineză. Fascinat de această cultură şi curios să ştiu mai multe, am căutat să studiez limba.

 

O zi importantă din viaţa mea a fost în data de 16 octombrie 2012. Atunci avut onoarea şi norocul să cunosc unul dintre cei mai mari sinologi (persoană care se ocupă cu studiul istoriei limbii şi culturii chineze, n.r.), în cadrul unei acţiuni ştiinţifice. Mi-am făcut curaj şi mi-am exprimat interesul pentru a mă iniţia în cunoaşterea civilizaţiei, culturii şi istoriei Chinei şi pentru a începe învăţarea limbii chineze. După începerea cursurilor de limba chineză în luna octombrie, am dovedit putere de muncă, de concentrare şi perseverenţă. În scurt timp am reusit să-mi însuşesc aproximtiv 600 de ideograme (semn grafic folosit în scrierea limbilor unor popoare care redă un cuvânt întreg sau chiar o idee, n.r.), să citesc şi să traduc texte scurte, toate dovedind că în timpul liber, după o zi de muncă, perseveram în studierea limbii chineze. Mă declar foarte norocos datorită mentorului meu, care mi-a transmis o mare dragoste faţă de această lume fascinantă.

 

Ce formalităţi au fost necesare pentru a obţine o bursă la Universitatea din Beijing?

 

Am avut nevoie de diploma de bacalaureat, notele din anul de studiu precedent, două recomandări, scrisoare de motivaţie şi alte documente, precum paşaport valabil şi analize medicale. Reprezintă un avantaj cunoşterea limbii chineze. Punctele tari ale aplicaţiei mele au fost recomandarea din partea mentorului meu şi diploma de bacalaureat, cu media 9,73, care m-a poziţionat printre primii zece absolvenţi din judeţului Braşov. De asemenea, au contat foarte mult şi notele din anul precedent de studiu, acestea m-au clasat pe locul doi în grupa de facultate.

 

Ai participat la mai multe acţiuni de voluntariat ale unui ONG. Cât de mult a mai contat facultatea pentru tine în această  perioadă?

 

Facultatea nu şi-a pierdut niciodată din importanţă, mai ales că intenţionez să urmez o carieră de profil. În primul an de facultate m-am făcut remarcat cu rezultatele foarte bune, însă am avut satisfacţii mai mari în al doilea an universitar. De ce? Datorită primilor paşi spre cunoaşterea limbii şi civilizaţiei chineze, datorită voluntariatului şi datorită oamenilor frumoşi pe care i-am întâlnit în urma acţiunilor extra curriculare. Am simţit că nu sunt în Bucureşti doar pentru facultate.

 

Cum au reacţionat prietenii şi familia când le-ai spus că vrei să pleci?

 

Nu am vorbit cu nimeni despre intenţia mea de a studia în China. Foarte puţină lume ştia despre pasiunea pentru limba chineză, de fapt. Am început să spun că plec doar după ce am primit răspunsul că sunt acceptat în cadrul programului finanţat de guvernul chinez. Însă, nici atunci nu m-am grăbit să răspândesc vestea. Prefer să surprind şi nu las pe nimeni să mă descurajeze. Familia s-a bucurat mult pentru mine şi mi-a fost mereu un sprijin. Pe unii prieteni i-am uimit, pe alţii i-am inspirat, alţii nu au înţeles de ce plec în China.

 

Cum se desfăşoară o zi normală de studiu?

 

În fiecare zi avem patru ore de limba chineză. Se pune mult accent pe repetarea lecţiilor anterioare. Maxima latină „Repetiţia este mama învăţăturii” ar descrie perfect ceea ce facem aici. Se vorbeşte numai în limba chineză în timpul cursurilor, chiar şi gramatica este explicată în limba chineză. Conversaţiile sunt complexe, aşadar,  sunt necesare şase ore de „fuxi fuxi, lianxi lianxi”, adică de „repetarea şi memorarea”.

 

Ce materii studiezi în afară de limba chineză?

 

Studiez doar limba chineză. Este o limbă a studiului intens, nu rămâne timp şi pentru altceva. Presupune capacităţi de memorare şi scriere a ideogramelor, de percepere şi redare a sunetelor şi tonurilor specifice limbii.

 

Profesorii sunt stricţi sau vă oferă libertate în procesul de învăţare?

 

Nu sunt stricţi pentru că nu au de ce. Fiecare coleg îşi pregăteşte lecţiile. Toţi colegii îmi par la fel de entuziasmaţi ca mine şi studiază cu drag. E motivant să înveţi zilnic pentru că aplici tot ceea ce înveţi. Profesorii ne recomandă, de exemplu, să invităm un prieten la restaurant şi să practicăm noile cuvinte despre mâncare învăţate.

 

Am scris şi pe blog despre „pretenţiile profesorilor” şi despre sistemul educaţional chinez orientat pe rezultate, dar şi pe aşteptări mari. Concret, într-un an de studiu serios faci progrese enorme în ceea ce priveşte limba şi cultura chineză.

 

Cum ai descrie sistemul educaţional?

 

A fost necesar să ajung în Beijing să simt că nu-mi rămâne timp de nimic datorită şcolii. Din prima zi ne este monitorizat progresul şi există o listă cu cei mai harnici studenţi. Recent, am fost informaţi că în semestrul al II-lea grupa din care fac parte nu va mai avea aceeaşi structură. Fiecare coleg va ajunge într-o grupă potrivită nivelului său după cinci luni de studiu, adică după primul semestru. Mi se pare corect şi motivant în acelaşi timp. Cine nu şi-ar dori să continue studiul limbii împreuna cu cei mai harnici şi bine pregătiţi colegi?

 

Care au fost procedurile de înscriere?

 

Organizarea universităţii s-a dovedit foarte eficientă. A fost necesar să completăm multe acte şi să parcurgem mulţi paşi pentru a deveni, oficial, studenţi ai BLCU, însă, mereu am fost informaţi despre următorul pas. Au grijă de studenţii lor, iar un exemplu concret este al unei prietene care nu a încheiat toate formalităţile necesare pentru a primi bursa lunară. Chiar şi aşa, la sfârşitul lunii a primit bursa în aceeaşi zi ca restul persoanelor.

 

Reprezentanţii universităţii fac tot posibilul pentru a evita situaţia în care un student al lor rămâne fără bani. Îmi place că avem condiţii foarte bune. Clasa de curs e foarte modernă, în campus avem un teren mare de fotbal, multe terenuri de basket, tenis, terenuri de volei, o bibliotecă, o cantină de trei etaje şi chiar propriul spital.

 

Este costisitor pentru un student român să studieze acolo?

 

Unii colegi plănuiesc să revină acasă cu bani, economisind din suma primită lunar. Dacă vrei să duci o viaţă normală, bursa lunară în valoare 1.500 de yuani (echivalentul a 820 de lei) te scuteşte din a cere bani părinţilor. O masă la cantină costă în jur de 8-15 yuani (4-7,50 lei). Locul în cămin este asigurat, studiile sunt acoperite de bursă, toate materialele necesare pentru studiu sunt gratuite. În prima zi ni s-a oferit o sumă pentru acomodare  în valoare de 1.700 de yuani (920  de lei), iar la sfârşitul anului vom avea parte de o excursie gratuită.

 

Care este reacţia colegilor tăi când aud de România? Ce te întreabă?

 

Nu toţi colegii ştiu de România. Unii confundă România cu Armenia, iar câţiva m-au întrebat despre Transilvania şi despre castelul lui Dracula. La un moment dat, un prieten din Uzbekistan mi-a fredonat melodia „Dragostea din Tei” a trupei O-zone. Până una alta, fiecare vrea să îşi facă prieteni noi, însă nu prea îmi adresează întrebări legate de România. Le povestesc fără să mă întrebe şi reuşesc le trezesc interesul.

 

Care sunt cele mai mari diferenţe între capitala noastră şi cea chineză?

 

Totul este imens, iar ceea ce pare o distanţă scurtă pe hartă, durează în jur de 30-40 de minute cu taxiul. Aş avea o părere relevantă dacă aş fi vizitat Beijingul, însă am avut foarte mult de învăţat şi am părăsit campusul de foarte puţine ori. Niciun coleg nu a reuşit să-şi facă o impresie despre oraş din prima zi a sosirii în Beijing. Acum am o săptămână de vacanţă aşa că voi folosi timpul acesta cât mai plăcut şi cât mai folositor.

 

Cum i-ai descrie pe chinezi?

 

Eram nerăbdător să intru în contact cu chinezii. Ştiam deja că modestia este o virtute a poporului chinez, însă aici mi s-a confirmat. Chiar şi la şcoală învăţăm expresii ce redau modestia chinezilor. De exemplu, am întalnit chinezi ce vorbeau foarte bine limba engleză şi am ţinut să îi felicit pentru asta. Răspunsul a fost unul similar cu „mai am mult de muncit” sau „nu îndrăznesc să accept complimentul”.

 

Totodată, sunt prietenoşi şi foarte respectuoşi. Mi s-a întâmplat ca un chinez să mă ajute când nu găsesc ceva pe raft în magazin sau să îmi cedeze locul lui la coadă. Sunt curioşi să cunoască studenţi străini. Vor sa afle despre tine, despre ţara ta, iar dacă şi tu eşti curios să-le afli povestea, poţi spune că ai câştigat încă un prieten. Nu ştiu dacă sunt aşa politicoşi datorită respectului pe care îl am pentru limba şi cultura chineză sau aşa sunt ei din fire. Oricare ar fi răspunsul, mă simt foarte bine înconjurat de chinezi.

 

Ai  dori să  pui bazele unei cariere acolo?

 

În primul rând vreau să mă formez ca sinolog în Ţara Simbolurilor. Mi s-a îndeplinit dorinţa de a continua însuşirea limbii şi civilizaţiei chineze la Beijing, atât de necesare pentru promovarea în viitor a relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre România şi China. Intenţiile mele sunt serioase şi anume să devin un element activ şi competent în diplomaţia românească, ce are o misiune importantă în promovarea relaţiilor cu Republica Populară Chineză.

 

Un mesaj pentru generaţia pe care o reprezinţi?

 

Mesajul pe care îl am este acelaşi care reiese din răspunsurile de până acum: să munceşti pentru visul tău şi să nu dai ocazia nimănui să te descurajeze. 

 

http://adevarul.ro/locale/galati/galati-arcelormittal-1_524c5fe1c7b855ff56f0547c/index.html#

Şcoala de vară de la ArcelorMittal Galaţi s-a terminat. Unii dintre cursanţi ar putea rămâne angajaţii companiei

A doua serie de studenţi a absolvit Şcoala de Vară ArcelorMittal Galaţi 2013. Timp de două luni, 28 de cursanţi, toţi studenţi ai Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi au studiat şi au lucrat la proiecte practice, referitoare la situaţii reale de producţie, cu scopul de a aduce îmbunătăţiri.

Aşa cum s-a întâmplat şi anul trecut, odată cu familiarizarea cu domeniul de activitate, cu regulile specifice şi cu politicile companiei, studenţii au avut ocazia să participe la sesiuni de instruire axate pe aptitudini de management, abilităţi de comunicare, tehnici de prezentare şi recrutare.

„Noi, ca producători de oţel, suntem responsabili pentru industria viitorului. Deoarece oţelul poate fi reciclat la infinit, îl găsim pretutindeni în jurul nostru şi este un material al vieţii, este important să investim în viitoarele generaţii de oţelari”, a declarat Bruno Ribo, Director General al ArcelorMittal Galaţi. „Convingerea mea este că această industrie are un viitor în Europa şi –  în special –  în România. De aceea trebuie să evoluăm şi să ne adaptăm la noua paradigmă”.

„Internii au lucrat împreună cu mentorii lor şi au fost implicaţi în diverse proiecte, adăugând valoare activităţii noastre zilnice”, a spus  Mihaela Crăciun, Directorul de Resurse Umane al ArcelorMittal Galaţi.

Studenţii şi-au prezentat proiectele la care au lucrat, oferind informaţii cu privire la rezultatele cooperării dintre ei şi specialiştii Companiei din diverse domenii. La final, toţi au fost premiaţi în cadrul unei ceremonii speciale, la care au participat membrii Comitetului Director şi profesori. Unii stagiari vor avea ocazia să rămână angajaţi ai ArcelorMittal Galaţi.

Programul de Internship este axat pe patru direcţii. Prima, Şcoala de Vară, se adresează studenţilor din ultimul an. Aceştia beneficiază, pe o perioadă de două luni, de aceleaşi drepturi şi condiţii de muncă, la fel ca toţi angajaţii ArcelorMittal Galaţi. A doua direcţie o reprezintă Sesiunile Tematice, ţinute de specialişti români şi străini, pe proiecte specifice, pentru 100 de studenţi. De asemenea, toţi participanţii urmează şi cursuri practice, aplicând informaţiile teoretice. Ultima parte din acest program este reprezentată de vizite în Combinat, pentru familiarizarea participanţilor cu echipamentele şi procesele de producţie.

http://adevarul.ro/news/politica/despre-neinvatatura-1_524c59fec7b855ff56f037c2/index.html

Despre neînvăţătură

„Neînvăţătura este un rău, o ciumă omorâtoare a fericirii omului” spunea în 1837 Ion Heliade Rădulescu în articolul ”Femeile sau cugetul acestei foi”, publicat în revista „Curier de ambe sexe”, cu trimitere către educaţia precară care se făcea femeilor în secolul al 19-lea.

Însă nu despre neînvăţătura de atunci scriu, ci despre cea de acum în condiţiile în care ieri a început un nou an universitar, iar de mai bine de o lună îmi stăruie în minte o declaraţie a lui Crin Antonescu despre feminism de la reuniunea femeilor liberale din 30 august.

„Nu sunt deloc feminist, detest feminismul, pentru că imi pare că riscă să desfigureze femeia. Cred cu conservatoare modestie că Dumnezeu ne-a creat diferiţi cu egala splendoare dumnezeiasca şi ceea ce are mai preţios femeia este tocmai ceea ce face diferenţa în raport cu bărbatul” (http://www.ziare.com/crin-antonescu/presedinte-pnl/antonescu-deseori-regret-ca-nu-sunt-femeie-dar-detest-feminismul-1254421).

Când i-am aflat declaraţia, am scris pe pagina mea de Facebook un mesaj care sublinia întocmai ignoranţa preşedintelui PNL şi al Senatului faţă de subiectul în cauză. Organizaţiile feministe au reacţionat atunci pe bună dreptate.

Reflectând însă preţ de mai multe zile, mi-am dat seama că nu este totuşi gestul unui dascăl să hulească ignoranţa cuiva şi am decis, aşadar, să nuanţez cele scrise de mine în urma declaraţiei. Iar, după ziua de ieri care a deschis noul an universitar, remuşcările mele au fost şi mai mari.

La debutul universitar al lui 2013/2014, am hotărât să îi fac un cadou domnului Crin Antonescu: două volume ale Ştefaniei Mihăilescu privind istoria feminismul românesc care acoperă perioada 1838- 1948, publicate la editura Polirom. Aşa poate să afle mai multe despre feminismul liberal şi contribuţia mişcării feministe din secolul al 19-lea şi prima jumătate a secolului al 20-lea la contestarea inegalităţii în drepturi dintre femei şi bărbaţi. Tot din aceste cărţi va afla şi despre mobilizarea femeilor de atunci şi bărbaţii care le-au sprijinit (Ion Heliade Rădulescu, George Bariţiu, C.A. Rosetti, Ion Ghica, Ion şi Dimitrie Brătianu, Nicolae Bălcescu etc.) şi despre argumentele liberale care fie suţineau, fie respingeau anumite revendicări, de la caz la caz. De pildă, unii politicieni şi intelectuali ai vremii erau mai deschişi faţă de posibilitatea ca femeile să aibă acces la educaţie, însă teribil de reticienţi când se ridica problema drepturilor politice. Desigur că până acum putea să-şi fi îndreptat propria necunoaştere. Eu una mi-am  spus că nu pot să accept ca domnul Antonescu  şi mulţi alţii –probabil-  asemenea domniei sale să stea în întunericul neînvăţăturii.

De ce am ales două cărţi care să acopere acea perioadă? Sunt două motive, mai întâi îmi pare că domnia sa este un politician al trecutului, apoi din secolul al 19-lea şi prima jumătate a secolului al 20-lea datează revendicarea drepturilor sociale, economice, politice ale femeilor.

Sper ca antipatia faţă de feminism, să nu îl determine să respingă totuşi cele două volume ori pe Ion Heliade Rădulescu şi alţii asemenea lui care au înţeles necesitatea argumentelor şi a revendicărilor feministe. Este trist şi hilar că domnul Antonescu detestă o ideologie/mişcare compatibilă şi cu multe obiective liberale, precum egalitatea în drepturi. Dar, nu e de mirare dacă vezi cât de opacă este agenda liberală în raport cu interesele femeilor din România actuală. Să nu uităm că de la liberali a venit medierea în caz de viol via Alina Gorghiu ori transformarea Direcţiei pentru Egalitate de Şanse între Femei şi Bărbaţi din cadrul Ministerului Muncii în Direcţia de ocupare şi egalitate de şanse via Mariana Câmpeanu.

În fine, îmi pare mie că la aceste întâlniri cu femeile din partidele politice, politicienii bărbaţi şi în virtutea inerţiei funcţiilor din partid dau diverse lecţii despre feminism, femei şi drepturi şi comportamente adecvate femeilor în politică. A fost cazul unui alt faimos liberal de partid, Ludovic Orban, când într-un discurs  din 2006 rostit în faţa femeilor liberale din Alba le-a recomandat plastic să nu urmeze stilul de carieră politică al Ralucăi Turcan, Mioarei Mantale sau al Elenei Udrea. Spun „liberal de partid” pentru că valorile liberalismului nu au legătură cu comportamentul celor doi, Orban şi Antonescu sau cu iniţiativele colegelor de partid amintite mai sus. Critica pe care o aduc acestor declaraţii nu presupune defel că am simpatii pentru acţiunile politice de atunci ori de acum ale Ralucăi Turcan, Mioarei Manatele sau Elenei Udrea. Dimpotrivă! („Orban recomanda femeilor liberale sa faca politica fara a folosi patul” – Gândul, 2006)

Întorcându-mă la mărturisirea lui Crin Antonescu, nu am înţeles în august şi nici acum nu îmi este limpede care e acea „femeie”, „victimă” sigură a desfigurării feminismului. Şi despre acest subiect al diversităţii femeilor s-au scris multe, iar dezbaterile au fost şi mai vii începând cu deceniul cinci al secolului al 20-lea. Ar fi prea multe informaţii acum pentru domnia sa…

Urmărindu-i declaraţiile şi acţiunile de mai bine de doi-trei ani, tare îmi pare mie că în ritmul acesta voi ajunge să îi trimit cărţi introductive despre liberalism şi democraţie.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/titus-corlatean-vrea-sa-fie-conferentiar-universitar-cu-trei-carti-de-800-pagini-publicate-in-doua-luni-si-un-articol-scris-in-revista-metalurgia-vezi-replica-lui-corlatean-314032.html

Titus Corlăţean vrea să fie conferenţiar universitar cu trei cărţi de 800 pagini publicate în DOUĂ LUNI şi un articol scris în revista Metalurgia. Vezi replica lui Corlăţean

UPDATE. Într-un drept la replică, ministrul Titus Corlăţean a făcut o corecţie arătând că a publicat trei articole nu în ultmul an, ci într-un interval de numai DOUĂ LUNI.

Corlăţean a admis că anul 2012 a fost unul prolific, lansând două cărţi în aceeaşi zi (4 aprilie 2012). O a treia carte a fost lansată în luna mai atunci când a şi fost instalat cabinetul Ponta. F

Ministrul a mai scris o carte în timpul mandatului de senator şi pe care a publicat-o în aprilie 2011.

Ministrul mai susţine că înscrierea în concursul pentru ocuparea postului de conferenţiar la Facultatea Dimitrie Cantemir s-a făcut cu respectarea normelor în vigoare ale Ministerului Educaţiei şi că a realizat un punctaj de 75 puncte faţă de un minim de 60

În luna august 2012, Titus Corlăţean a devenit şef al diplomaţiei române. Anterior, din luna mai ocupase o poziţie la fel de importantă, aceea de ministru al Justiţiei. Timp de patru ani, până în mai 2012, Corlăţean a fost senator. Deşi în ultimul an a fost extrem de ocupat având funcţii înalte în stat, Corlăţean a publicat singur trei tomuri de specialitate care au cuprins 800 de pagini.

La şcoala de partid

Din 2010, Titus Corlăţean este şi lector universitar la Universitatea Creştină „Dimitrie Cantemir”, Facultatea de Ştiinţe Politice, disciplina „Drepturile Omului”. Potrivit Ministerului Educaţiei, Corlăţean este singurul candidat pentru poziţia de conferenţiar universitar la disciplinele: “Drepturile omului” unde va avea 2 ore curs şi 2 ore seminar; “Mecanisme europene de promovare şi protecţie a drepturilor omului” unde va preda 2,5 ore curs si 1,5 ore seminar.” Postul vizat de Corlăţean este de conferenţiar universitar la UNIVERSITATEA CREŞTINĂ „DIMITRIE CANTEMIR” DIN BUCUREŞTI, la facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative. Potrivit aceleiaşi surse, comisia care va examina candidatura lui Corlpţean este condusă în calitate de preşedinte de Profesor universitar doctor Corina Adriana Dumitrescu.

Citeşte şi: Ce politicieni sunt pe statul de plată ai ministrului Corina Dumitrescu

Dacă nu vă mai amintiţi, Corina Dumitrescu a fost prima propunere a premierului Ponta pentru funcţia de minsitru al educaţiei, în luna mai a anului trecut. Propunerea a fost retrasă după ce în cv-ul ei au fost descoperite numeroase neconcordanţe şi după ce a fost acuzată de incompatibilitate fiind în acelaşi timp rector şi membru al CSM. (În cv, Dumitrescu a trecut cursuri făcute la Stanford pe care nu le-a putut justifica şi, în plus, a ortografiat greşit numele universităţii, scriind Standford).

Ceea ce ridică semne de întrebare este tocmai dosarul academic depus de candidatul la postul de conferenţiar universitar la Facultatea Dimitrie Cantemir. Titus Corlăţean prezintă o listă ciudată de lucrări ştiinţifice care ar trebui să îi permită promovarea academică. Astfel, potrivit “listei de lucrări ştiinţifice”, Corlăţean a publicat nu mai puţin de 3 cărţi în care este singur autor (astfel încât nu poate spune că le-a coordonat, ori că a fost ajutat de alţi co-autori). Este vorba de “Protecţia europeană si internaţională a drepturilor omului”, Editura Universul juridic 2012 – 363 pagini, “Succesiunea Federaţiei Ruse la convenţia de la Belgrad cu privire la regimul navigaţiei pe Dunăre (1948) şi la comisia Dunării”, Universul juridic 2012 – 129 de pagini şi “Succesiunea statelor în dreptul internaţional. Caz particular: Republica Moldova”, Universul juridic 2012 – 276 de pagini.

Astfel, în timpul mandatului de ministru al Justiţiei şi în cel de şef al diplomaţiei României, Corlăţean a publicat trei lucrări de speciliatate (nu romane) care însumează 768 de pagini.

De asemenea, la dosar Corlăţean a mai adăugat aproape 25 de articole. Cel mai harnic a fost în timp ce deţinea portofoliile de ministru. În 2012 şi 2013, Corlăţean a scris 13 articole (peste jumătate dintre cele depuse la dosar), iar în 2010 şi 2011, când era senator, – 10.

Liviu Giosan, unul dintre fondatorii Ad-astra, comunitatea oamenilor de ştiinţă din România şi cercetător la  Woods Hole Oceanographic Institution, face o radiografie a lucrărilor pe baza cărora Corlăţean vrea să devină conferenţiar universitar:

“Singura lucrare indexată de ISI a domnului Corlăţean este în Metalurgia International, revista recent ajunsă un etalon al bătăii de joc, după ce un grup de cercetători sârbi mai glumeţi au reuşit să publice un articol plin de mascări fără ca nimeni să-i întrebe de sănătate. Mă întreb câţi politicieni şi-au construit cariera cu articole de doi bani în reviste gen Metalurgia? Acum că această glumă de revistă ştiinţifică nu mai este acceptată la dosare creează ceva probleme. Dar domnul Corlăţean, precum Greucean Voinicul, a recuperat prin publicarea a trei cărţi anul trecut pe timpul cât era ministru activ. Cine putea să-şi închipuie că miniştrii de externe au atâta timp la dispozitie? It’s good to be the King!”

Legături

Facultatea politică D. Cantemir

Universitatea Dimitrie Cantemir are legături foarte puternice cu lumea politică. La ea au predat în afara lui Corlăţean,alţi politicieni precum: Alina Gorghiu, Petru Filip, Cătălin Croitoru, Vasile Bleotu, William Brânză, politicienii Iulian Fota Cristian Diaconescu, Ana Birchal, Daniela Popa, Rodica Stănoiu, dar şi Elena Udrea (care ulterior a declarat că e doar doctorandă). Ce mai contează că activitatea ştiinţifică a universităţii era insignifiantă, cu 7 articole indexate ISI (adică recunoscute de comunitatea ştiinţifică).

http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/companii/au-inceput-inscrierile-la-o-noua-editie-career-leader-314160.html

Au început înscrierile la o nouă ediţie Career Leader

În luna octombrie, Fundaţia Româno-Americană va fi gazda unei noi ediţii Career Leader, proiect Akcees care oferă tinerilor şansa de a câştiga experienţă profesională de calitate lucrând alături de companii de top şi profesionişti din diferite industrii. Tinerii pasionaţi de consultanţă, IT sau banking pot aplica gratuit la eveniment completând formularul de înscriere disponibil online la http://akcees.com/career

Career Leader reprezintă primul pas către o carieră de succes, punând faţă în faţă angajatori importanţi din diferite domenii şi participanţi talentaţi care doresc să acumuleze experienţă profesională de calitate. Evenimentul se adresează tinerilor pasionaţi, dornici să câştige experienţă în consultanţă, IT sau banking.

În fiecare din cele trei zile ale evenimentului, Career Leader va începe cu prezentarea oportunităţilor de carieră din industria respectivă, va continua cu un training susţinut de specialişti în domeniu, iar punctul culminant al zilei îl va reprezenta studiul de caz care va fi rezolvat în echipă în cadrul unui workshop interactiv.  La final, concurenţii vor prezenta rezultatele studiului de caz în faţa juriului de specialitate, iar câştigătorii vor fi răsplătiţi cu premii atractive şi stagii de practică oferite de companiile participante în program.

Consultanţă (luni, 28 octombrie). În prima zi a evenimentului, tinerii interesaţi de management şi consultanţă vor afla ce presupune o carieră în acest domeniu şi vor participa la o simulare managerială alături de profesionişti din cadrul Contrast Management Consulting, Controller Institut şi Colliers International.

IT (marţi, 29 octombrie). Cea de a doua zi Career Leader este dedicată tinerilor pasionaţi de tehnologie. Aceştia vor afla ce presupune o carieră în domeniu şi vor rezolva un studiu de caz sub îndrumarea experţilor Microsoft România.

Banking (joi, 31 octombrie). Ultima zi a evenimentului vine în sprijinul tinerilor pasionaţi de finanţe. Aceştia vor învăţa ce presupune o carieră în domeniul financiar-bancar şi vor rezolva un studiu de caz îndrumaţi de profesionişti din cadrul BRD Groupe Société Générale.

„Career Leader oferă tinerilor şansa de a depăşi impasul în care se regăsesc din cauza lipsei de experienţă. Mai mult, evenimentul îi ajută să înţeleagă dacă un anumit domeniu li se potriveşte sau nu şi le dă ocazia să interacţioneze în mod direct cu profesionişti şi angajatori importanţi din România. Ne bucurăm să vedem că evenimentul a ajuns deja la cea de-a patra ediţie şi le recomandăm tinerilor să profite de această oportunitate şi să aplice!”, a declarat Giorgiana Ene, Vice-Preşedinte Marketing Akcees şi coordonator proiect Career Leader.

Career Leader este dedicat studenţilor şi tinerilor absolvenţi cu rezultate deosebite, atât academice, cât şi extra-curriculare, care îşi doresc să acumuleze experienţă profesională de calitate. Participarea la eveniment este gratuită, iar înscrierile se realizează online prin completarea formularului disponibil la http://akcees.com/career. Aplicaţiile sunt deschise până sâmbătă, 19 octombrie, iar selecţia este realizată de un juriu format din specialişti în resurse umane. Rezultatele finale ale procesului de selecţie vor fi comunicate miercuri, 23 octombrie.

Career Leader este un eveniment organizat cu sprijinul sponsorilor Contrast Management Consulting, Controller Institut, Colliers International, Microsoft România, BRD Groupe Société Générale şi al partenerilor Romanian American Foundation, Cafe Tabiet, De Silva şi Tipografie Xpress. Mediatizarea proiectului este asigurată deRadio Lynx, Radio România Internaţional, Forbes România, Cariere, Business Woman, România Liberă, Comunicatedepresa.ro, IQAds, eJobs, Startups.ro, România Pozitivă, Business Live, Online Student, Edu-TIM, Academic Link, Smart Financial, Bancherul.ro, Studenţie.ro, Studentul.info, Best Resource şi Online Student.

Susţinem şi ne susţin: How to Web, TechHub Bucharest, Startup Weekend România, Senatul Studenţilor ASE Bucureşti, Student din Provincie, Edmundo, Educativa, Clubul Liderii Mileniului Trei, Business Club, AIESEC România, Advice, Voluntari pentru Idei şi Proiecte (VIP), Business Organization for Students (BOS), Asociaţia Studenţilor la Contabilitate şi Informatică de Gestiune (ASCIG), DA Afaceri, Incubator 107, Sindicatul Studenţilor din Cibernetică (SisC), Inspire Business, VWI Estiem,Liga Studenţilor Români din Străinătate (LSRS), Softbinator, Romanian Business Leaders, Fundaţia Post-Privatizare şi Junior Achievement România.

Despre Akcees

Akcees este o organizaţie non-profit ce îşi propune să devină cel mai puternic catalizator al aspiraţiilor antreprenoriale ale tinerilor. Proiectele şi iniţiativele organizaţiei oferă tinerilor cu potenţial antreprenorial akcees la educaţie şi experienţă profesională de cea mai bună calitate, oportunităţi de networking, mentorat şi finanţare. Akcees contribuie la formarea de noi generaţii de tineri antreprenori prin facilitarea transformării ideilor inovatoare în afaceri de succes.