Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 3.09.2013

 

http://www.cronicaromana.ro/2013/09/03/fsli-considera-ingrijoratoare-promovabilitatea-la-bac/?ref=srctt

FSLI consideră “îngrijorătoare” promovabilitatea la Bac

Ponderea de promovare la examenul de bacalaureat din această toamnă, reprezentând puţin peste o cincime dintre cei care s-au prezentat, este, din nou, îngrijorătoare, alte zeci de mii de tineri îngroşând rândurile şomerilor, consideră Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI). Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, spune că nu procentul de promovabilitate trebuie să intereseze acum, ci faptul că acest examen s-a desfăşurat în mod corect.

Ponderea de promovare la examenul de bacalaureat din această toamnă, reprezentând puţin peste o cincime dintre cei care s-au prezentat, este, din nou, îngrijorătoare, alte zeci de mii de tineri îngroşând rândurile şomerilor, consideră Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ .”Ministerul Educaţiei şi Guvernul României trebuie să se aplece urgent asupra problemelor grave din educaţie, care nu mai suportă amânare. Trebuie schimbată programa şcolară în sensul adaptării acesteia la realităţile economice actuale ale României. Elevii nu sunt motivaţi să înveţe, pentru că multe din informaţiile primite nu le sunt utile pentru integrarea pe piaţa muncii”, spune preşedintele FSLI, Simion Hancescu, adăugând că, din păcate, majoritatea elevilor care nu au promovat examenul de bacalaureat vor fi pentru o perioadă şomeri şi vor găsi cu greu un loc de muncă, informează Mediafax.

În acest context, FSLI solicită regândirea de urgenţă a programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor, astfel încât să se pună accent pe latura formativă şi nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice nu ceea ce au memorat elevii, ci capacitatea lor de a aplica practic cunoştinţele dobândite, pentru a se putea integra în câmpul muncii, depolitizarea învăţământului în sensul că, în alegerea directorilor de şcoli, cuvântul hotărâtor să îl aibă unităţile de învăţământ, nu partidele politice şi introducerea examenului de admitere în întregul învăţământ superior.

Sindicaliştii mai cer adoptarea, în regim de urgenţă, a unei legi de salarizare pentru educaţie, prin care salariile să crească substanţial, pentru ca meseria de dascăl să devină motivantă, şi respectarea Legii educaţiei naţionale, în sensul acordării, începând cu anul 2014, a cel puţin şase la sută din PIB pentru educaţie şi a minimum unu la sută pentru cercetare.

Pricopie, preocupat de corectitudinea examenului

“Cred că cel mai important, atunci când vorbim despre examenul de bacalaureat, este să ne asigurăm că este un examen serios, un examen corect, cu subiecte bine calibrate şi fără fraudă. Ştiţi bine, am luat toate măsurile pe care le-am putut lua noi, ca minister al Educaţiei, atât în vară, cât şi în această sesiune. Am avut în vară un procent ceva mai mare decât anul trecut şi acum în toamnă avem un procent ceva mai mic decât în anii anteriori. Am fost întrebat de mai multe ori de presă ce procent va fi, ce procent mă mulţumeşte. Repet, nu cred că procentul este ceea ce trebuie să ne preocupe acum, ci corectitudiunea examenului. Sigur că după ce aceste lucruri sunt asigurate şi eu cred că au fost asigurate şi cei care nu au înţeles acest lucru fie au fost eliminaţi, fie au intervenit alte instituţii ale statului, după ce aceste lucruri sunt asigurate trebuie să facem în aşa fel încât progresiv să creştem gradul de promovabilitate. Nu cred că ar trebui să sacrificăm corectitudinea examenului în avantajul procentului de promovabilitate”, a declarat Remus Pricopie, luni, la Constanţa.

El a mai spus că rezultatele examenului de bacalaureat din acest an vor fi analizate de minister, care este interesat în primul rând de rata de promovabilite a celor care au absolvit clasa a XII-a în 2013.

“Ne putem uita la date din diferite unghiuri. Ceea ce vreau eu să văd este rata de promovabilitate în raport cu cei care au finalizat clasa a XII-a în 2013 pentru că de fapt această valoarea ne interesează cel mai mult, în raport cu cei care au terminat anul acesta. Iar rata de promovabilitate în raport cu cei care au terminat anul acesta este una acceptabilă, nu pot să spun că este una foarte bună, mai corect ar fi dacă aş spune că este una comparabilă cu ce se întâmplă în alte ţări”, a explicat Remus Pricopie.

Ministrul consideră că procentele de promovabilitate de la bacalaureat din urmă cu câţiva ani, de peste 90 la sută, erau nerealiste.

“Ştiţi bine că în urmă cu câţiva ani aveam procent de 90 la sută. Este nerealist, în nicio ţară civilizată nu ai procent de promovabilitate de peste 85-90 la sută. În acelaşi timp rata de promovabilitate din această sesiune este relevantă numai dacă ne uităm la fiecare detaliu în parte şi dacă vom face procentul şi-l vom face, iar mai târziu îl veţi avea şi vom şti exact cine sunt cei care au terminat în 2013 şi care este rata de promovabilitate pe toate cele trei sesiuni”, a menşionat Remus Pricopie.

El s-a referit şi la bacalaureatul din 2014, spunând că nu vor exista modificări în structura examenului.

“Metodologia este aprobată, urmează să fie publicată în Monitorul Oficial, o vom pune şi pe site. Am discutat tot felul de variante, sunt lucruri pe care nu le poţi modifica, respectiv probele de examen pentru că acestea trebuie anunţate cu mult timp înainte, nu poţi să schimbi în septembrie pentru anul următor, deci nu discutăm de schimbări în structura examenului pentru 2014”, a mai afirmat ministrul Educaţiei.

Totuşi, el a precizat că s-ar putea să existe modificări legate de modul în care este organizat examenul şi că nu exclude posibilitatea de monitorizare audio a bacalaureatului.

“Avem a doua componentă, cea care ţine de organizarea examenului, unde, evident, că acolo unde constaţi că trebuie să îmbunătăţeşti, faci acest lucru. Nu am luat decizia pentru a introduce componenta audio, dar nu excludem posibilitatea ca în cazul unităţilor de învăţământ care au dotarea corespunzătoare să existe şi componenta audio. Cu alte cuvinte, până nu ne asigurăm că o decizie o dată adoptată poate fi respectată în toate centrele de examen din toată ţara, nu ai cum să o iei. Dar, repet, în acest moment sunt unităţi de învăţământ care au puse la punct sistemele de monitorizare audio şi video, iar ele vor fi folosite anul viitor”, a adăugat Pricopie.

El a participat, luni, la deschiderea Academia BNR, eveniment organizat în această săptămână, de BNR, la Constanţa.

Peste 14.700 dintre candidaţii care au susţinut a doua sesiune a bacalaureatului, adică 20,36 la sută, au obţinut medie de promovare înainte de contestaţii, majoritatea candidaţilor promovând cu medii între 6 şi 6,49, a anunţat, luni, Ministerul Educaţiei Naţionale.

Comparativ cu anul 2012, când procentul de promovare a fost, pentru aceeaşi sesiune, de 25,49 la sută, în acest an se constată o scădere cu cinci puncte procentuale.

http://www.puterea.ro/social/sindicate-rezultatele-slabe-de-la-bacalaureat-necesita-schimbarea-programei-scolare-77862.html

Sindicate: Rezultatele slabe de la bacalaureat necesită schimbarea programei şcolare

Rezultate din ce în ce mai slabe la fiecare sesiune a bacalaureatului. Examenele din august au fost promovate de puţin peste 20% dintre candidaţi, iar nici un elev nu a luat nota 10. Potrivit centralizării realizate ieri de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), dintre cei peste 88.000 de candidaţi înscrişi la sesiunea a doua a bacalaureatului, doar 14.700 (20,36%) au reuşit să obţină cel puţin nota 6, deci au promovat examenul, înainte de contestaţii. În prima sesiune, promovabilitatea a fost de 56,4% după soluţionarea contestaţiilor.

Reprezentanţii sindicatelor din învăţământ s-au declarat îngrijoraţi de aceste rezultate, estimând că alte câteva mii de tineri vor îngroşa rândurile şomerilor. Ei au solicitat schimbarea urgentă a programei şcolare, astfel încât elevii să iasă din şcoală calificaţi pentru piaţa muncii. ”Este necesară regândirea de urgență a programelor școlare și a sistemului de evaluare a elevilor astfel încât să se pună accent pe latura formativă și nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice nu ceea ce au memorat elevii, ci capacitatea lor de a aplica practic cunoștințele dobândite, pentru a se putea integra în câmpul muncii. Elevii nu sunt motivați să învețe, pentru că multe din informațiile primite nu le sunt utile pentru integrarea pe piața muncii. Din păcate, majoritatea elevilor care nu au promovat examenul de bacalaureat vor fi pentru o perioadă șomeri și vor găsi cu greu un loc de muncă, pentru că acele competențe profesionale dobândite sunt total insuficiente pentru a face față cerințelor impuse de angajatori. Fără măsuri urgente, educația va continua să alunece pe panta descendentă”, a precizat președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Simion Hăncescu, într-un comunicat remis PUTEREA.

FSLI a mai solicitat guvernanţilor introducerea examenului de admitere în întregul învăţământ superior, adoptarea, în regim de urgenţă, a unei legi de salarizare pentru educaţie prin care salariile să crească substanţial, astfel încât meseria de dascăl să fie corespunzător motivată, şi depolitizarea învăţământului (directorii de şcoli trebuie aleşi de unităţile în care funcţionează şi nu să fie numiţi politic).

Mariana Câmpeanu: “Nu mai alergaţi după diplome”

Problema pregătirii slabe a tinerilor care ies din şcoală a fost atacată recent şi de ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu. Ea a declarat că în România există o problemă a calităţii forţei de muncă. Potrivit demnitarului, angajatorii au început să fie preocupaţi de scăderea calităţii forţei de muncă, ceea ce înseamnă că tinerii trebuie să se pregătească mai bine într-un singur domeniu, nu să alerge după diplome şi masterate care nu le folosesc la nimic.

Ilfov, cel mai slab

La nivelul ţării, procentul cel mai ridicat de promovare s-a înregistrat în judeţul Arad (35,9%), în timp ce procentul cel mai scăzut s-a înregistrat în judeţul Ilfov (9,8%). În Bucureşti, doar 15,5% dintre candidaţi au luat note de trecere. Soluţionarea contestaţiilor depuse ieri, până la ora 16.00, va avea loc în 3 şi 4 septembrie, iar rezultatele finale vor fi afişate pe 5 septembrie.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/rezultate-bacalaureat-2013-20-candidati-luat-examenul-rezultatele-afiseaza-azi-ora-1200-1_52243712c7b855ff56383c17/index.html

UPDATE REZULTATE BACALAUREAT 2013 Doar 20% dintre candidaţi au luat examenul în sesiunea de toamnă. În total 57% au promovat la toate sesiunile de Bac

20% din candidaţii de la a doua sesiune de Bac 2013 au promovat examenul înainte de contestaţii. Niciun candidat nu a luat nota 10, iar cea mai mare rată de promovare s-a înregistrat în judeţul Arad (35%) şi cea mai scăzută – în Ilfov (9%). Calculând rata de promovare de la toate sesiunile de Bac de anul acesta, în total, 57% din candidaţi au luat Bac-ul în 2013

UPDATE Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, spune că nu procentul de promovabilitate la bacalaureat trebuie să intereseze acum, ci faptul că acest examen s-a desfăşurat în mod corect, iar după ce acest lucru este asigurat trebuie crescut în mod progresiv şi gradul de promovabilitate.

„Cred că cel mai important, atunci când vorbim despre examenul de bacalaureat, este să ne asigurăm că este un examen serios, un examen corect, cu subiecte bine calibrate şi fără fraudă. (…) nu cred că procentul este ceea ce trebuie să ne preocupe acum, ci corectitudiunea examenului. (…) Nu cred că ar trebui să sacrificăm corectitudinea examenului în avantajul procentului de promovabilitate”, a declarat Remus Pricopie, luni, la Constanţa.

El a mai spus că rezultatele examenului de bacalaureat din acest an vor fi analizate de minister, care este interesat în primul rând de rata de promovabilite a celor care au absolvit clasa a XII-a în 2013, care este una comparabilă cu ce se întâmplă în alte ţări”, a explicat Remus Pricopie.

„Ştiţi bine că în urmă cu câţiva ani aveam procent de 90%. Este nerealist, în nicio ţară civilizată nu ai procent de promovabilitate de peste 85-90%”, a menţionat Remus Pricopie.

El s-a referit şi la Bacalaureatul din 2014, spunând că nu vor exista modificări în structura examenului.

“Metodologia este aprobată, urmează să fie publicată în Monitorul Oficial, o vom pune şi pe site. Am discutat tot felul de variante, sunt lucruri pe care nu le poţi modifica, respectiv probele de examen pentru că acestea trebuie anunţate cu mult timp înainte, nu poţi să schimbi în septembrie pentru anul următor, deci nu discutăm de schimbări în structura examenului pentru 2014”, a mai afirmat ministrul Educaţiei.

Totuşi, el a precizat că s-ar putea să existe modificări legate de modul în care este organizat examenul şi că nu exclude posibilitatea de monitorizare audio a bacalaureatului.

UPDATE Procentul de promovare a examenului de Bacalaureat 2013, după cele 3 sesiuni susţinute (sesiunea specială pentru participanţii la olimpiadele internaţionale şi în loturile naţionale, sesiunea iunie – iulie şi sesiunea august – septembrie) este de 57,69%.

În cifre, peste 113.900 de candidaţi au reuşit să promoveze Bacalaureatul, dintr-un total de aproximativ 197.400 de participanţi.

Pe perioada celor trei etape ale Bacalaureatului 2013, absolvenţii promoţiei curente au reuşit să promoveze într-o proporţie de 63,69% (în jur de 97.100), din totalul de peste 152.500 de elevi prezenţi la probele examenului.

În schimb, dintre cei aproximativ 44.800 de candidaţi participanţi provenind din promoţiile anterioare, doar în jur de 16.700 (37,32%) au promovat.

Rezultatul total al celor trei sesiuni din 2013 este mai mare cu aproximativ 6 puncte procentuale faţă de procentul total înregistrat în 2012, respectiv 51,85%.

În cifre, în cele trei sesiuni ale examenului de Bacalaureat 2012, au promovat în jur de 100.000 de candidaţi din aproximativ 200.000 de participanţi.

Prin comparaţie, din promoţia anului 2012, 58,03% (peste 91.200) de candidaţi din aproximativ 157.000 au promovat la Bacalaureat, în timp ce doar 30,14% absolvenţi din promoţiile anterioare (circa 13.400) au luat examenul, dintr-un total de peste 44.700 de elevi.

UPDATE  Site-ul pe care sunt afişate rezultatele de la Bac (bacalaureat.edu.ro) a picat.

UPDATE  Din totalul de 72.462 de candidaţi, doar 14.751, respectiv 20,36%, au promovat la a doua sesiune de Bac. Majoritatea candidaţilor (8.985) au luat medii între 6 şi 6,49 şi nici unul dintre ei nu a obţinut media 10.

La nivelul ţării, procentul cel mai ridicat de promovare s-a înregistrat în judeţul Arad (35,9%), în timp ce procentul cel mai scăzut s-a înregistrat în judeţul Ilfov (9,8%).

Din totalul de 88.090 de candidaţi înscrişi în sesiunea de toamnă a Bacalaureatului 2013, s-au prezentat 72.462 de candidaţi, iar 317 dintre aceştia au fost eliminaţi din sălile de examen, deoarece au fost surprinşi copiind.

Comparativ cu anul 2012, când procentul de promovare a fost, pentru aceeaşi sesiune, de 25,49%, în acest an se constată o scădere cu 5 puncte procentuale.

„Rezultatele vor fi afişate simultan la 12:00 în toate şcolile”, a spus pentru adevarul.ro inspectorul Marian Banu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB).

Rezultatele vor fi afişate la avizierele centrelor de examen din toată ţara, urmând ca, tot astăzi, să fie depuse contestaţiile, în intervalul orar 12.00 – 16.00. Rezolvarea contestaţiilor se va realiza între 3 şi 4 septembrie, iar rezultatele finale vor fi făcute publice pe 5 septembrie.

La sesiunea din august, 129 de candidaţi au fost eliminaţi la proba de Limba şi literatura română, un candidat la proba de Limba şi literatura maternă, 106 la proba obligatorie a profilului, respectiv 73 la proba la alegere a profilului şi specializării).

Toţi aceşti elevi, eliminaţi deoarece au fost surprinşi copiind, nu vor mai avea dreptul să participe la următoarele două sesiuni ale Bacalaureatului, respectiv iunie-iulie 2014 şi august – septembrie 2014.

Anul acesta, rata de promovare la nivel naţional a Bacalaureatului după prima sesiune a fost de 56,4%, după soluţionarea contestaţiilor, conform rezultatelor finale afişate pe 12 iulie.

Dintre aceştia, 63,1% sunt absolvenţ ai promoţiei 2012 – 2013 iar 31,7% sunt absolvenţii promoţiilor anterioare, potrivit datelor oficiale ale Ministerului Educaţiei.

La nivel naţional, peste 99.000 (56,4%) dintre cei aproximativ 175.500 de absolvenţi de clasa a XII-a care s-au prezentat la examen, au promovat Bac-ul.

Dintre aceştia, au obţinut medii de trecere 63% (peste 87.100 de candidaţi) din promoţia de anul acesta şi 31% (peste 11.800) din promoţiile anterioare.

Prin comparaţie, în 2012, ponderea de promovare la nivel naţional a fost de 44,4% în timp ce în 2011 a fost de 45,7%. Procentele de promovare a bacalaureatului au scăzut în 2011, odată cu introducerea sistemului de supraveghere în şcoli.

La sesiunea din toamnă de anul trecut, au promovat 25,49%, adică peste 21.000 din candidaţi dintr-un total de peste 85.000 de prezenţi, potrivit cifrelor oficiale.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/rezultatebacalaureat-2013-explica-slaba-rata-promovare-sesiunea-toamna-1700-adevarullive-1_52248da0c7b855ff563a3e35/index.html#

VIDEO Adevărul Live: cum se explică slaba rată de promovare a examenului de Bacalaureat la sesiunea din toamnă

Profesorul de istorie Corneliu Riegler de la Colegiul Naţional bilingv „George Coşbuc”, profesoara de română Ecaterina Stanca de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu” şi profesorul de informatică George Trifan de la Liceul Internaţional de Informatică au dezbătut rezultatele dezastruoase de la sesiunea din toamnă a examenului de Bacalaureat 2013, unde doar 20% din candidaţi au promovat.

Cum au fost subiectele la sesiunea din toamnă?

Ecaterina Stanca, profesor de limba română Colegiul Naţional „Tudor Vianu” :  „Subiectele au fost puţin mai grele decât anul trecut, însă slaba promovare se explică şi prin dezinteresul copiilor”

George Trifan, profesor de informatică la Liceul Internaţional de Informatică: „Ca nivel de pregătire a fost aproximativ la fel. În prima sesiune au avut o sumă de derivate, acum au avut un cât. A fost mai laborios. Nu m-aş hazarda să spun că a fost mai greu”

Corneliu Riegler, profesor de istorie la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”: Subiectele de anul acesta au fost la îndemâna oricui. Cu o pregătire elementară, puteai promova examenul, ceea ce nu era cazul anul trecut, când subiectele au fost mult mai grele. Şi în aceste condiţii anul trecut în toamnă 25% dintre elevi au promovat Bacalaureatul la istorie, în timp ce anul acesta doar 20% au reuşit să ia examenul de maturitate. Dar aceşti elevi nu ar fi trebuit să ajungă în Bacalaureat, trebuiau să fie corigenţi sau repetenţi. Dar avem multe cazuri de elevi de 10 care nu au reuşit să ia examenul. Nu ar trebui să existe astfel de situaţii, iar ele sunt, din păcate, foarte des întâlnite.

De ce a ajuns examenul de Bacalaureat în această situaţie?

Corneliu Riegler: O lovitură puternică pe care a primit-o Bacalaureatul din România a fost examenul de treapta a II-a. Această treaptă era un concurs: dacă în clasa a IX-a şi a X-a erau patru clase de liceu, după treapta a II-a rămâneau doar două clase. Examenul ăsta îi obliga pe elevi să înveţe în mijlocul liceului. Or ei acum învaţă la Capacitate şi până în clasa a XII-a sunt în concediu prelungit. Acest examen confirmă acum eşecul celor 23 de ani de reforme.

Elevii primesc la sfârşitul clasei a X-a un carton colorat cu care nu au ce să facă şi trec în clasa a XI-a. Cartonul ăla nu înseamnă nimic.

E suficientă o lună şi jumătate – din iunie până în august – pentru pregătirea pentru sesiunea de toamnă?

George Trifan: Şi eu am avut astfel de elevi slab pregătiţi. În primii ani de învăţământ am predat la un liceu mai puţin bine cotat şi am reuşit să îi ridic puţin. Nu există o reţetă de a pregăti copiii. Fiecare elev are altă capacitate intelectuală şi ritmul propriu.

Ecaterina Stanca: Anul trecut am avut o fetiţă de la Haşdeu care a picat Bacalaureatul şi am pregătit-o. A reuşit să ia 8,50 la examen.

George Trifan: Se poate face performanţă doar dacă elevul îşi doreşte să promoveze examenul. Şi trebuie să existe o colaborare între elevi, profesori şi părinţi. Sunt trei factori.

Ecaterina Stanca: De multe ori, părinţii chiar îi susţin când fac prostii sau când se comportă neadecvat. Iar de multe ori dau vina pe profesori pentru eşecurile şcolare ale copilului. Mai mult, mereu spun că e copilul lor şi trebuie să îi ia apărare. Ne privesc ca pe un angajat al statului pus acolo ca să îi fie educat copilul. Foarte mulţi părinţi sunt nerespectuoşi cu profesorii.

Cum se rezolvă această problemă?

Ecaterina Stanca: Profesorul trebuie să ştie să se impună. Un elev îţi recunoaşte valoarea: când vede că eşti un om cu înaltă ţinută academică şi cu înaltă ţinută morală, atunci elevii răspund cu aceeaşi monedă. Dacă tu îţi respecţi elevul, la rândul lor te vor respecta. Nu vorbesc de latura intelectuală: când văd cât de multe ştii, câte le predai, cât eşti de pasionat, te privesc cu alţi ochi.

Le spuneţi elevilor cât de importantă este pregătirea pentru Bacalaureat?

Ecaterina Stanca: Întotdeauna le spun cât de importante sunt anumite subiecte pentru acest examen. Orice lucrare pe care o dau este o verificare a cunoştinţelor necesare pentru acest examen.

Corneliu Riegler: Liceul fără Bacalaureat nu mai are nicio valoare. Dacă elevul a parcurs patru ani şi nu reuşeşte să promoveze acest examen, primeşte un certificat de 12 clase, însă ai nevoie de „liceu absolvit” pentru multe locuri de muncă.

George Trifan: Deşi, în ultima vreme angajatorii nu mai sunt atât de interesaţi de diplome, ci de aptitudini. Există „fabrici de diplome”. Eu am lucrat în Anglia, în mediul privat şi nu mi-a cerut nimeni nicio hârtie.

Sistemul de educaţie românesc nu este însă întru totul groaznic…

Corneliu Riegler: Învăţământul românesc este un învăţământ cu o bază tradiţională solidă. Noi am avut nişte succese deosebite din sec al XIX-lea în educaţie. Străinătatea ştie foarte bine să selecteze valori pe care le produce şcoala românească. Elevii români sunt angajaţi la NASA, care peste tot.

George Trifan: Sunt vârfurile selectate încă din şcoală.

Corneliu Riegler: Însă sunt şi aspecte care nu ne măgulesc: 2% dintre copiii din mediul rural mai ajung la facultate.  40% din tinerii de 15 ani sunt semi – analfabeţi – statistică a Ministerului Educaţiei. Abandonul şcolar are o rată imensă. Mulţi dintre elevi nici măcar nu mai încearcă să îşi ia diploma de Bac.

Sunt licee în România unde promovabilitatea este de 0% de ani de zile…

George Trifan: Şcolile alea ar trebui închise cu totul. Te las un an, doi ani, dar dacă tu nu eşti în stare să produci niciun absolvent, de ce să mai primeşti bani de la stat?

Ecaterina Stanca: Tot la un liceul slab „Dimitrie Bolintineanu” s-a produs şi frauda examenul..

Corneliu Riegler: Nu cred că trebuie să generalizăm, dar învăţământul românesc este corupt. Asta e o realitate tristă. La Bolintineanu e posibil să fi fost ceva politic. Ne-aţi oferit nişte procente: în Arad cea mai mare promovabilitate, iar în Ilfov cea mai mică. Au fost diferenţe de la un judeţ la altul, iar asta nu înseamnă că unii sunt cu mult mai deştepţi, ci de multe ori promovabilitatea arată cât de bine merge mecanismul şpăgii. De ce nu se întâmplă astfel de evenimente la „Tudor Vianu”, „Mihai Viteazul” sau la „Sfântul Sava”.

George Trifan: Dacă se face un centru de examen la „Tudor Vianu” nu o să existe bani băgaţi prin sutien pe la supraveghetori şi niciun profesor nu se va preta să facă aşa ceva.

Corneliu Riegler: Acum câţiva ani eram asistent la liceul „C.A.Rosetti”. Supravegherea sălilor şi culoarelor se face prin tragere la sorţi. Soarta a vrut ca eu să supraveghez culoarele. Am mers în grupurile sanitare şi am găsit culegeri cu rezolvările făcute. Am strâns un sac de cărţi din două grupuri sanitare. Erau puse pe toaletă, în lavoar, sub coşul de gunoi, pe coşul de gunoi.

Am predat sacul Comisiei. Comisia nu a fost foarte încântată, dar până m-am întors, am găsit seturi noi de culegeri. Am cules al doilea sac. Elevii au început să iasă la toaletă. Este iar un mod de fraudare a Bacalaureatului. Te deranjează că vezi copii de 18 ani că ies de câte 4-5 ori în 3 ore la toaletă. Le-am spus elevilor: „Dacă mergeţi pentru variante să ştiţi că le-am luat de acolo. Dacă mergeţi la baie, aveţi drum liber”.

În anii următori nu m-au mai chemat şi dacă m-au chemat, m-am dus la „Mihai Viteazul” unde nu aveam eu ce să supraveghez.

George Trifan: Mie mi s-a întâmplat să găsesc lucrări perfecte, copiate în facsimile după respectivele culegeri. Şi nu aveam ce să fac. Sigur că am refuzat să dau note perfecte, dar nu puteam să sesizez nicio fraudă.

Ministrul Educaţiei a spus chiar că nu îl preocupă rata de promovabilitate, pentru că e la fel şi în Occident…

George Trifan: În străinătate repetenţia şi corigenţia sunt considerate a doua şansă de a promova anul aşa cum trebuie. Aceasta este o decizie pe care trebuie să o ia părintele împreună cu şcoala. La noi sunt o ruşine îngrozitoare. Sigur, trebuie să ne concentrăm pe corectitudine, dar ca om care gestionează un sistem, trebuie să îl preocupe promovabilitate.

Corneliu Riegler: Eu nu înţeleg de ce trebuie să ne raportăm atât la Occident. De ce trebuie să fie toate ca la ei. Poate am putea să avem şi noi lucruri mai bune decât ale lor. Adolf Hitler spunea că, cu cât îi vom ţine pe oameni la un nivel mai scăzut, cu atât îi vom conduce mai uşor.

Andrei Marga a descoperit în programa noastră pasaje întregi din programa Partidului Muncitoresc din Germania. Un coleg de-ai mei de la Istorie a descoperit pasaje întregi din programa educativă a lui Mussolini. Rata analfabetismului este cu siguranţă mai mare decât în perioada comunismului. În anii ’50, guvernele au făcut demersuri pentru alfabetizarea sistemului. Aduceţi-vă aminte că prin anii ’80 au fost nevoiţi angajaţii să îşi completeze studiile de la 8 clase la 10 clase.

Ecaterina Stancu: Dar noi chiar avem un sistem mai bun de testare. O evaluare continuă îi ajută pe copii. Ei ştiu totuşi că profesorii îi ascultă la clasă. Eu cred că ar trebui să fie corectitudine 100%. Nu doar impresia de corectitudine.

Din totalul de 72.462 de candidaţi, doar 14.751, respectiv 20,36%, au promovat la a doua sesiune de Bac. Majoritatea candidaţilor (8.985) au luat medii între 6 şi 6,49 şi nici unul dintre ei nu a obţinut media 10.

La nivelul ţării, procentul cel mai ridicat de promovare s-a înregistrat în judeţul Arad (35,9%), în timp ce procentul cel mai scăzut s-a înregistrat în judeţul Ilfov (9,8%).

Din totalul de 88.090 de candidaţi înscrişi în sesiunea de toamnă a Bacalaureatului 2013, s-au prezentat 72.462 de candidaţi, iar 317 dintre aceştia au fost eliminaţi din sălile de examen, deoarece au fost surprinşi copiind.

Comparativ cu anul 2012, când procentul de promovare a fost, pentru aceeaşi sesiune, de 25,49%, în acest an se constată o scădere cu 5 puncte procentuale.

Rezultatele din prima sesiune

Anul acesta, rata de promovare la nivel naţional a Bacalaureatului după prima sesiune a fost de 56,4%, după soluţionarea contestaţiilor, conform rezultatelor finale afişate pe 12 iulie.

Dintre aceştia, 63,1% sunt absolvenţ ai promoţiei 2012 – 2013 iar 31,7% sunt absolvenţii promoţiilor anterioare, potrivit datelor oficiale ale Ministerului Educaţiei.

La nivel naţional, peste 99.000 (56,4%) dintre cei aproximativ 175.500 de absolvenţi de clasa a XII-a care s-au prezentat la examen, au promovat Bac-ul.

Dintre aceştia, au obţinut medii de trecere 63% (peste 87.100 de candidaţi) din promoţia de anul acesta şi 31% (peste 11.800) din promoţiile anterioare.

Prin comparaţie, în 2012, ponderea de promovare la nivel naţional a fost de 44,4% în timp ce în 2011 a fost de 45,7%. Procentele de promovare a bacalaureatului au scăzut în 2011, odată cu introducerea sistemului de supraveghere în şcoli.

La sesiunea din toamnă de anul trecut, au promovat 25,49%, adică peste 21.000 din candidaţi dintr-un total de peste 85.000 de prezenţi, potrivit cifrelor oficiale.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/romania-2013-seful-statului-educatia-intrebare-raspuns-transcript-1_5224c470c7b855ff563b4924/index.html

România, 2013: şeful statului şi Educaţia. O întrebare, un răspuns (transcript)

În intervenţia de azi de la Adevărul Live, şeful statului a răspuns şi la o întrebare privind starea curentă a sistemului public al Educaţiei. În context, a calificat „educaţia precară” drept a doua vulnerabilitate strategică a României, după „scăderea natalităţii” şi înaintea „stării de sănătate a populaţiei”. Iniţial, a negat că „dezastrul din Educaţie” poate fi subiect pe agenda C.S.A.T.

CONTEXT. Din 2004, dumneavoastră sunteţi Preşedintele Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. În 1999, eu am absolvit Universitatea Harvard şi, din 2000, predau într-un program de vară la Harvard Kennedy School. În baza rezultatelor la examenele naţionale de bacalaureat din ultimii trei ani, şi, în special, a ceea ce am numit ‘sindromul Bolintineanu’ (am în vedere cazul de corupţie de la liceul omonim, probat cu implicarea S.R.I.), precum şi a tuturor evaluărilor internaţionale ale sistemului educaţional din ultimii zece ani, dacă eu aş fi Preşedintele României, aş pune urgent pe ordinea de zi a C.S.A.T. analiza stării curente a Educaţiei în România, încadrând-o ca subminare directă a puterii statului român, în sensul art. 162 c.p. (Titlul I, Infracţiuni contra siguranţei statului: „Subminarea puterii de stat: acţiunea [armată] de natură să slăbească puterea de stat”).

ÎNTREBARE. Cum veţi folosi pârghiile de putere pe care le aveţi la dispoziţie până la încheierea mandatului dumneavoastră pentru schimbarea paradigmei comuniste a Educaţiei în România?”

T.B. Ăăăă… Vă mărturisesc că m-aţi pus în dificultate… Ăăăă… În momentul în care aduci o problemă în C.S.A.T. înseamnă că lucrurile sunt grave, iar eu nu cred că suntem în acest stadiu, din punctul de vedere al Educaţiei. O să vă spun şi de ce – chiar cred că abordarea publică este greşită în momentul de faţă.

Este adevărat că vedem… mmm… Mi-aţi dat exemplul de la „Bolintinneanu”… Eu nu îl consider generalizat… A fost, vor mai fi, şi structurile de securitate ale statului se vor implica atât cât este necesar. Să nu credeţi cumva că S.R.I. a luat un mandat de siguranţă naţională pentru incidentele de la „Bolintineanu” – nu!… A fost o solicitare a unor procurori pentru ca S.R.I. să sprijine confirmarea unor cazuri de corupţie despre care procurorii au avut informaţii. Deci, atenţie: la „Bolintineanu”, că discutăm acest caz precis, nu a fost niciodată o problemă de securitate naţională care să justifice un mandat luat de S.R.I. pe securitate naţională! S.R.I.-ului i s-a cerut doar să facă ce ştie mai bine, să ajute la confirmarea unor bănuieli pe care procurorii le aveau. Şi S.R.I. a furnizat acele probe, cu mijloacele tehnice de care dispune.

Învăţământul românesc este într-o situaţie extrem de proastă, prin această măsură pe care noi am dat-o învăţământului românesc: numărul de absolvenţi care iau bacalaureatul, sau nu. Dacă intri în această cifră, o să ai surprize. Pentru că nimeni n-o desparte – ea trebuie despărţită. Sunt liceele teoretice, liceele de informatică, liceele de matematică-fizică, liceele umaniste, liceele de fizică-chimie – aici gradul de promovabilitate este foarte mare. Marea dramă începe când şi şcolile tehnologice de arte şi meserii dau şi ele bacalaureatul. Iar aici sunt copiii care niciodată nu şi-au propus să facă un liceu teoretic. Sunt copii care şi-au propus să înveţe o meserie în urma reformei Marga din ’98. Atunci au fost desfiinţate şcolile profesionale şi s-au înfiinţat aceste licee de arte şi meserii, licee tehnologice, în care de fapt sunt copiii care, tradiţional, mergeau la liceele profesionale. Dacă vreodată se vor căuta stenogramele din şedinţele de Guvern din ’98, eu m-am opus trei şedinţe la rând desfiinţării liceelor profesionale. De ce? Pentru că aveam la Ministerul Transporturilor liceele de căi ferate, liceele auto, liceele de aviaţie şi liceele navale. Şi astea scoteau – spre exemplu, cele de căi ferate scoteau oameni pregatiţi pentru căile ferate. Începeau de la lăcătuş, dar ştiau locomotiva, ştiau vagonul, ştiau gara, ştiau triajul… Încă de când terminau acest liceu profesional, care, dacă vă aduceţi aminte, ţinea cu un an mai mult – erau treisprezece ani, dar ieşea copilul cu o meserie. Acum ies nimic, fără nicio calificare şi în câmpul muncii se duc fără să ştie nimic. Teoria domnului Marga era atunci – mi-aş dori să se găsească stenogramele: n-au ce preda inginerii!… Inginerii să stea să facă inginerie, cei care trebuie să predea sunt profesorii!… E-adevărat, s-au creat câteva zeci de mii de locuri de muncă pentru dascăli. Dar utitaţi-vă câţi suplinitori avem: douăzeci la sută, treizeci la sută din corpul profesoral este alcătuit din suplinitori!… Uitaţi-vă ce dezastru la definitivat, la note! Iar acei dascăli cu 3, cu 4 se duc şi predau ca suplinitori!… Ar fi fost mult mai bine dacă predau ingineri şi copiii învăţau o meserie.

Deci, acest dezastru trebuie privit în context. Pentru că nu se naşte pe loc gol performanţa la olipiade. Înseamnă că liceele teoretice sunt bune – e-adevărat, şi cu câţiva profesori de excepţie care pregătesc loturile de olimpici. Dar marele procentaj de copii care nu-şi iau bacalaureatul este generat de aceste şcoli de arte şi meserii, sau licee tehnologice cum se numesc, şi care au copii care în mod natural s-ar fi dus către şcolile profesionale. Acum s-au reînfiinţat odată cu Legea Funeriu, sper ca în câţiva ani să recuperăm acest handicap nu numai pentru etichetarea învăţământului românesc, dar şi pentru piaţa forţei de muncă din România. Una este ca un copil cu liceu profesional să termine liceul şi în diploma lui să aibă o meserie – strungar, frezor, lăcătuş pentru calea ferată… – şi alta este să nu-i scrie nimic.

M.S. Vă mulţumesc pentru răspuns!…

T.B. Cu plăcere!

M.S. …Şi, dacă doriţi, vă stau la dispoziţie în continuare pentru dezvoltarea conversaţiei despre transformarea de sistem a Educaţiei în România. Vă mulţumesc!

Ioana Lupea. Vă mulţumim şi noi.

T.B. Numai puţin!… Aş vrea să mulţumesc şi eu domnului profesor, cu scuzele de rigoare că am abordat un subiect de pe o anume poziţie… Sunt convins că un profesor de talia domniei-sale are multe altele de adăugat, şi-şi poate permite chiar să facă ţăndări argumentaţia mea. Dar… eu asta ştiu!…

P.S. Răspunzând întrebării lui Marius Văcărelu, şeful statului a enunţat primele trei vulnerabilităţi strategice ale României: scăderea natalităţii – cea mai mare vulnerabilitate; educaţia şi cercetarea aplicată– ca factori de competitivitate naţională; starea de sănătate generală a populaţiei. Bref: natalitate negativă, educaţie precară şi sănătate precară la nivel naţional. E de C.S.A.T. sau nu e de C.S.A.T.?!…

http://adevarul.ro/locale/galati/galati-1_5224893bc7b855ff563a2509/index.html

PD-L cere socoteală Primăriei Galaţi în legătură cu igienizarea şcolilor. Sunt suspiciuni legate de risipirea banilor

Preşedintele PD-L Galaţi spune că are informaţii că într-o şcoală s-ar fi pus faianţă pe hol, în loc de baie, iar la alta s-a văruit o cu totul altă încăpere decât era necesar.

Democrat-liberalii gălăţeni au suspiciuni legate de modul în care au fost gestionaţi banii destinaţi igienizării şcolilor din municipiul Galaţi. Ei vor cere Primăriei o listă cu şcolile care au beneficiat de finanţări şi firmele care au lucrat. Preşedintele PD-L Galaţi, Doruleţ Resmeriţă spune că are informaţii potrivit cărora s-au făcut chiar lucrări aberante

„Am fost inspector şcolar general trei ani şi am urmărit cu mare atenţie cum se făceau lucrările de pregătire a spaţiilor de învăţământ pentru prima zi de şcoală. Pe baza unor referate foarte atent întocmite de fiecare şcoală în parte, primăria trimitea banii în şcoli, după care se organiza licitaţia pentru stabilirea firmei care să realizeze lucrarea. Acum, am înţeles de la unii oameni din sistem că firmele au venit cu bileţele de la Primărie în care scria ce au de făcut. Tocmai de aia am auzit că există cazuri în care s-a pus faianţă pe hol deşi trebuia pusă la baie sau s-a dat cu var exact unde nu trebuia”, spune fostul inspector şcolar general.

Doruleţ Resmeriţă spune că va solicita Primăriei o listă cu şcolile care au primit bani pentru lucrări de reparaţii şi igienizare, cu sumele alocate pentru fiecare unitate şcolară, cu numele firmelor de construcţii care au realizat lucrările, cu modalitatea prin care firmele au fost desemnate de Primărie să realizeze lucrările şi cu referatele de necesitate ale şcolilor către Primărie, adrese în care ar trebui să se regăsească lucrările necesare a fi realizate în respectivele unităţi.

http://adevarul.ro/locale/bistrita/Scolile-bistrita-nasaud-pregatite-noul-an-scolar-1_52243a1cc7b855ff56384a50/index.html

Şcolile din Bistriţa-Năsăud, pregătite pentru noul an şcolar

Potrivit directorului adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean, Mihai Mureşan, care tocmai a terminat inspecţia şcolilor din judeţ, nu sunt probleme cu unităţile de învăţământ din Bistriţa-Năsăud, acestea fiind la zi cu autorizaţiile necesare.

Cu toate acestea, 90% dintre şcoli desfăşoară lucrări în această perioadă pentru a-i primi cât mai bine pe elevi în 16 septembrie când va începe noul an şcolar. Printre cele mai comune lucrări se numără cele de izolare termică, înlocuirea geamurilor şi a uşilor, zugrăvit şi chiar amenajarea unor puncte sanitare.

De asemenea, directorul adjunct Mihai Mureşan a asigurat că nu mai există unităţi de învăţământ în Bistriţa-Năsăud care să mai aibă toaleta în fundul curţii, ultimele care se aflau în această situaţie rezolvând problema vara aceasta. Astfel, printre şcolile care vor avea începând din acest an puncte sanitare moderne se numără cele din Budacu de sus, Tiha Bârgăului sau Monor.

Nici în ceea ce priveşte încălzirea  nu sunt probleme, conform lui Mihai Mureşan existând în momentul de faţă un stoc de lemne care ajunge nu pentru o iarnă, ci pentru două.

Cele mai multe probleme au fost întâlnite în zona rurală, tot acolo lucrările de reabilitare şi reamenajare fiind în toi pentru a-i primi pe cei mici. De aceste lucrări sunt responsabile primăriile pe raza cărora se află unităţile de învăţământ.

http://www.cronicaromana.ro/2013/09/03/profesorii-suspectati-de-fraude-la-examene-vor-fi-scosi-din-invatamant/?ref=srctt

Profesorii, suspectaţi de fraude la examene vor fi scoşi din învăţământ!

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, consideră că profesorii implicaţi în procesul de fraudă la diferite examene trebuie eliminaţi pentru totdeauna din sistem, dar urmează să analizeze dacă acest lucru este posibil din punct de vedere legal.

“Avem, din păcate, aceste cazuri, profesori, cadre didactice implicate în procesul de fraudă. Din acest moment începe o procedură juridică şi trebuie să fim foarte atenţi să nu cumva să greşim. Din punctul meu de vedere, eu i-aş scoate din învăţământ azi şi şi i-aş scoate pentru totdeauna. Însă trebuie să lucrăm cu juriştii, juriştii de la ministerul Educaţiei, juriştii de la inspectorate şi să vedem care sunt instrumentele legale pentru a clarifica acest lucru”, a declarat jurnaliştilor ministrul Educaţiei, luni, la Constanţa, informează Mediafax.

El consideră că ar trebui modificată şi legislaţia pentru că este prea indulgentă cu asemenea cazuri.”Am mai avut diverse situaţii în care noi am considerat că nu este potrivit să reprimim în sistem persoane care au fost condamnate sau apropo de situaţia aceasta a fraudei la diferite examene.Legislaţia încă este indulgentă, iar noi vom lucra cu Ministerul Justiţiei în următoarele luni astfel încât legislaţia, nu vreau neapărat să fie dură, dar trebuie să fie corectă. O persoană, un profesor, care decide să intre într-o astfel de ecuaţie, respectiv să fraudeze examenul, după părerea şi-a pierdut statutul de cadru didactic în momentul în care a făcut acest gest. Iar odată identificat trebuie eliminat din sistem pentru totdeauna”, a explicat Remus Pricopie.

El a mai spus că ministerul trebuie să descuraje aceste fraude nu doar în rândul profesorilor, ci şi al elevilor şi părinţilor.

“Mesajul pe care noi am vrut să-l transmitem este acela că de fiecare dată când vom prinde pe cineva într-o astfel de situaţie vom acţiona fără niciun fel de abatere de la lege. Noi trebuie să descurajăm astfel de practici atât la nivelul elevilor şi părinţilor, pentru că eu cred că este şi responsabilitatea părinţilor să discute cu copiii lor şi să nu le permită să acceseze astfel de practici, de fraudare a examenelor. De asemenea, mesajul este foarte clar şi pentru profesori, pentru că aşa cum am constatat frauda a venit atât din partea elevilor, cât şi din partea profesorilor, unori chiar mai grav, din partea celor care conduc unităţile de învăţământ”, a menţionat ministrul Pricopie.

El a participat, luni, la deschiderea Academia BNR, eveniment organizat în această săptămână, de BNR, la Constanţa.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013090390511/Social/Carduri-de-acces-pentru-elevi-in-toate-scolile-din-Sectorul-1-de-la-inceputul-anului-scolar.html

Carduri de acces pentru elevi, în toate școlile din Sectorul 1, de la începutul anului școlar

Primăria Sectorului 1 introduce carduri de acces pentru elevi în toate școlile și liceele din sector, cu excepția unităților speciale, cei nou-veniți în clasa I și în clasa a IX-a urmând să beneficieze de acest sistem de la 15 octombrie.
Primăria Sectorului 1 va introduce, odată cu începerea noului an școlar, carduri de acces pentru elevi în toate școlile și liceele din această zonă administrativă, cu excepția școlilor speciale. De la 15 octombrie 2013 vor beneficia de acest sistem și elevii nou-veniți din clasele pregătitoare în clasa I, respectiv elevii care au trecut din clasa a VIII-a în clasa a IX-a, potrivit unui comunicat de presă al primăriei.
Prin acest sistem sunt monitorizate toate intrările și ieșirile elevilor din unitatea de învățământ printr-un card de acces ce este citit automat de antenele magnetice amplasate la fiecare intrare, respectiv ieșire din școală. În plus, a fost creat și un site, www.accesinscoli.ro, prin care părinții, după ce vor primi un username și o parolă, vor avea acces la situația absențelor propriului copil și la alte informații personale generate de sistem.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/rezultate-bacalaureat-de-toamna-2013-1918-promovabilitatea-in-dambovita-1055357.html

REZULTATE Bacalaureat de toamnă 2013. 19,18%, promovabilitatea în Dâmbovița

Promovabilitatea la sesiunea de toamnă a examenului de bacalaureat, înainte de soluționarea contestaţiilor, este în judeţul Dâmboviţa de 19,18%, informează Agerpres.

„Din cei 2.412 candidaţi înscrişi s-au prezentat 1.976. Dintre aceştia 379 au trecut examenul, ceea ce înseamnă o promovabilitate de 19,18%. Promoţia curentă are un procent de promovabilitate de 20,21%. Cele mai slabe rezultate sunt la chimie, fizică şi matematică”, a precizat purtătorul de cuvânt al IŞJ Dâmboviţa, Mihaela Anton.

La această sesiune a bacalaureatului, la nivel de judeţ, nu au fost medii de 9 sau 10. Cele mai multe medii, peste 300, au fost între 6 şi 6,99.

Anul trecut, promovabilitate la sesiunea din toamnă a bacalaureatului a fost, în Dâmboviţa, de 18,02%.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/doar-12-dintre-candidatii-constanteni-au-luat-bac-ul-in-a-doua-sesiune-1055336.html

REZULTATE BAC 2013 TOAMNĂ: Doar 12% dintre candidaţii constănţeni au luat BAC-ul în toamnă

S-au afişat rezultatele, înainte de contestaţii, la cele nouă centre de examen din judeţul Constanţa.

ISJ Constanţa informează că la nivelul întregului judeţ,  12, 25 % (356) dintre candidaţii la Bacalaureat au obţinut medii de promovare. Un singur elev a obţinut media 8.

http://www.gandul.info/stiri/ministrul-educatiei-remus-pricopie-vrea-sa-scoata-profesorii-prinsi-cu-frauda-la-bac-2013-din-invatamant-11287493

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, vrea să scoată profesorii prinşi cu fraudă la BAC 2013 din învăţământ

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, consideră că profesorii implicaţi în procesul de fraudă la diferite examene trebuie eliminaţi pentru totdeauna din sistem, dar urmează să analizeze dacă acest lucru este posibil din punct de vedere legal.

„Avem, din păcate, aceste cazuri, profesori, cadre didactice implicate în procesul de fraudă. Din acest moment începe o procedură juridică şi trebuie să fim foarte atenţi să nu cumva să greşim. Din punctul meu de vedere, eu i-aş scoate din învăţământ azi şi şi i-aş scoate pentru totdeauna. Însă trebuie să lucrăm cu juriştii, juriştii de la ministerul Educaţiei, juriştii de la inspectorate şi să vedem care sunt instrumentele legale pentru a clarifica acest lucru”, a declarat jurnaliştilor ministrul Educaţiei, luni, la Constanţa.

El consideră că ar trebui modificată şi legislaţia pentru că este prea indulgentă cu asemenea cazuri.

„Am mai avut diverse situaţii în care noi am considerat că nu este potrivit să reprimim în sistem persoane care au fost condamnate sau apropo de situaţia aceasta a fraudei la diferite examene.Legislaţia încă este indulgentă, iar noi vom lucra cu Ministerul Justiţiei în următoarele luni astfel încât legislaţia, nu vreau neapărat să fie dură, dar trebuie să fie corectă. O persoană, un profesor, care decide să intre într-o astfel de ecuaţie, respectiv să fraudeze examenul, după părerea şi-a pierdut statutul de cadru didactic în momentul în care a făcut acest gest. Iar odată identificat trebuie eliminat din sistem pentru totdeauna”, a explicat Remus Pricopie.

El a mai spus că ministerul trebuie să descuraje aceste fraude nu doar în rândul profesorilor, ci şi al elevilor şi părinţilor.

„Mesajul pe care noi am vrut să-l transmitem este acela că de fiecare dată când vom prinde pe cineva într-o astfel de situaţie vom acţiona fără niciun fel de abatere de la lege. Noi trebuie să descurajăm astfel de practici atât la nivelul elevilor şi părinţilor, pentru că eu cred că este şi responsabilitatea părinţilor să discute cu copiii lor şi să nu le permită să acceseze astfel de practici, de fraudare a examenelor. De asemenea, mesajul este foarte clar şi pentru profesori, pentru că aşa cum am constatat frauda a venit atât din partea elevilor, cât şi din partea profesorilor, unori chiar mai grav, din partea celor care conduc unităţile de învăţământ”, a menţionat ministrul Pricopie.

El a participat, luni, la deschiderea Academia BNR, eveniment organizat în această săptămână, de BNR, la Constanţa.

http://www.gandul.info/stiri/rezultate-bac-2013-top-5-judete-cu-cea-mai-mica-rata-de-promovare-la-bac-2013-sesiunea-toamna-11287183

REZULTATE BAC 2013. Top 5 judeţe cu cea mai mică rată de promovare la BAC 2013 sesiunea toamnă

REZULTATE BAC 2013 publicate pe EDU.RO. Aici poţi vedea toate notele publicate pe EDU.RO şi toate statisticile după publicarea REZULTATE BAC 2013 sesiunea toamnă.

Ministerul Educaţiei a publicat REZULTATE BAC 2013 sesiunea toamnă pe EDU.RO. Potrivit acestora rata de promovare la nivel naţional a fost de 20,36%, mai mică cu aproximativ cinci puncte procentuale decât cea înregistrată în sesiunea august-septembrie din 2012.

Cele mai slabe REZULTATE BAC 2013 sesiunea toamnă s-au înregistrat în lfov, unde doar 9,8% dintre elevii care au susţinut examenul au obţinut cel puţin media 6. Nici în Constanţa rezultatele nu au fost mai bune. Aici, puţin  peste 12% dintre elevi au promovat în sesiunea de toamnă a bacalaureatului. În topul judeţelor cu cele mai slabe rezultate se numără şi Vâlcea, cu o rată de promovare de 13%, Ialomiţa – 13,7% şi Gorj 14,6%.

REZULTATELE  BAC 2013 pe EDU.RO. Ministerul Educaţiei a publicat rezultatele finale: 20,36% dintre candidaţii care au susţinut examenul de Bacalaureat 2013, sesiunea de toamnă, au obţinut medie de promovare (înainte de contestaţii)

Datele arată că 14.751 dintre candidaţi, respectiv 20,36%, au obţinut media 6 necesară promovării examenului. Majoritatea candidaţilor (8.985) a promovat Bacalaureatul cu medii între 6 şi 6,49.

Nici unul dintre candidaţi nu a obţinut media 10.

Din totalul de 88.090 de candidaţi înscrişi în sesiunea de toamnă a Bacalaureatului 2013, s-au prezentat 72.462 de candidaţi, iar 317 dintre aceştia au fost eliminaţi din sălile de examen, deoarece au fost surprinşi copiind.

Comparativ cu anul 2012, când procentul de promovare a fost, pentru aceeaşi sesiune, de 25,49%, în acest an se constată o scădere cu 5 puncte procentuale.

Afişarea rezultatelor în centrele de examen a avut loc astăzi, 2 septembrie, până la ora 12.00. Contestaţiile pot fi depuse, tot astăzi, în intervalul orar 12.00 – 16.00. Soluţionarea contestaţiilor va avea loc între 3 şi 4 septembrie, iar rezultatele finale vor fi făcute publice pe 5 septembrie.

REZULTATE BAC 2013 sesiunea iunie/ iulie

În sesiunea din iulie, după publicarea de REZULTATE BAC 2013 pe EDU.RO,  datele arătau că 55,52% dintre candidaţi au promovat înainte de depunerea contestaţiilor. De asemenea, în vară, conform datelor publicate de Ministerul Educaţiei pe pagina de REZULTATE BAC 2013, 4 judeţe au  avut o rată de promovare de peste 60%. La BAC 2013, Brăila este judeţul cu cea mai mare rată de promovare, iar Ilfovul are cele mai slabe REZULTATE BAC 2013.

După rezolvarea contestaţiilor din sesiunea din iulie, procentul de promovare la REZULTATE BAC 2013 a crescut la  56,4%, potrivit Ministerului Educaţiei. Dintre aceştia 63,1% au fost absolvenţii promoţiei 2012 – 2013, iar 31,7% au fost absolvenţi ai  promoţiilor anterioare.

Numărul elevilor care au luat  media 10 în 2013 s-a dublat practic în comparaţie cu ultimii doi ani. Dacă în 2013 -sesiunea iulie există 122 de medii de 10, în 2012 au fost 67 de medii maxime, în timp ce în 2011 65 de elevi au luat 10 pe linie.

http://www.gandul.info/stiri/rezultate-bac-2013-bucuresti-doar-15-46-dintre-absolventii-din-capitala-au-promovat-examenul-11285970

REZULTATE BAC 2013 BUCUREŞTI. Doar 15,46% dintre absolvenţii din Capitală au promovat examenul

REZULTATE BAC 2013 BUCUREŞTI. Vezi aici REZULTATE BAC 2013 pentru municipiul BUCUREŞTI.

Doar 15,46% dintre absolvenţii claselor a XII-a care au susţinut examenul de BACALAUREAT în Capitală au promovat examenul  în sesiunea din toamnă, potrivit Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.

REZULTATELE  BAC 2013 UPDATE: Ministerul Educaţiei a publicat rezultatele finale: 20,36% dintre candidaţii care au susţinut examenul de Bacalaureat 2013, sesiunea de toamnă, au obţinut medie de promovare (înainte de contestaţii)

Datele arată că 14.751 dintre candidaţi, respectiv 20,36%, au obţinut media  6 necesară promovării examenului.   Majoritatea candidaţilor (8.985) a promovat Bacalaureatul cu medii între 6 şi 6,49.

Nici unul dintre candidaţi nu a obţinut media 10.

Cel mai mare procent  de promovare s-a înregistrat în judeţul Arad (35,9%), în timp ce procentul cel mai scăzut s-a înregistrat în judeţul Ilfov (9,8%).

Din totalul de 88.090 de candidaţi înscrişi în sesiunea de toamnă a Bacalaureatului 2013, s-au prezentat 72.462 de candidaţi, iar 317 dintre aceştia au fost eliminaţi din sălile de examen, deoarece au fost surprinşi copiind.

Comparativ cu anul 2012, când procentul de promovare a fost, pentru aceeaşi sesiune, de 25,49%, în acest an se constată o scădere cu 5 puncte procentuale.

Afişarea rezultatelor în centrele de examen a avut loc astăzi, 2 septembrie, până la ora 12.00. Contestaţiile pot fi depuse, tot astăzi, în intervalul orar 12.00 – 16.00. Soluţionarea contestaţiilor va avea loc între 3 şi 4 septembrie, iar rezultatele finale vor fi făcute publice pe 5 septembrie.

Gândul publică REZULTATE BAC 2013 -sesiunea de toamnă- imediat ce Ministerul Educaţiei le va pune la dispoziţie pe EDU.RO.

REZULTATE BAC 2013 BUCUREŞTI vor fi publicate şi pe edu.ro.

„După ce am centralizat datele din toate centrele avem un procent de promovare de 15,46%. Era de aşteptat un asemenea rezultat pentru că în această sesiune au gost corigenţi, au fost absolvenţii care au picat în vară. Nu ne aşteptam la rezultate mai bune”, a declarat pentru gândul Florin Lixandru, preşedintele comisiei de BACALAUREAT 2013 din Bucureşti.

REZULTATE BAC 2013. La nivel naţional, puţin peste 20% dintre absolvenţii de liceu care au susţinut examenul de bacalaureat 2013, sesiunea de toamnă, au promovat, potrivit datelor Ministerului Educaţiei după centralizarea a peste 90% din REZULTATELE BAC 2013.

http://www.puterea.ro/social/sectorul-1-carduri-de-acces-pentru-siguranta-in-scoli-si-combaterea-absentelor-77852.html

Sectorul 1. Carduri de acces pentru siguranţă în şcoli şi combaterea absenţelor

Elevii din sectorul 1 vor începe anul şcolar în condiţii de maximă siguranţă, susţin autorităţile locale. Copiii nu vor mai putea intra sau ieşi din şcoală, implicit nu vor mai putea chiuli, decât pe baza unor carduri de acces valabile pentru toate şcolile şi liceele din sectorul 1. Singurii care vor scăpa de monitorizare sunt elevii de la şcolile speciale.

De la 15 octombrie vor beneficia de acest sistem şi elevii nou-veniţi din clasele pregătitoare în clasa I, respectiv elevii care au trecut din clasa a VIII-a în clasa a IX-a. “Prin introducerea cardurilor de acces pentru elevi reuşim practic să securizăm unităţile de învăţământ din sectorul 1 şi să garantăm siguranţa copiilor noştri pe toată durata orelor de curs. Totodată, va scădea semnificativ şi numărul absenţelor pentru că sunt monitorizate toate intrările şi ieşirile elevilor de la şcoală, informaţii la care vor avea acces şi părinţii”, a explicat primarul sectorului 1, Andrei Chiliman.

Sistem de monitorizare pe bază de cartele magnetice personalizate există şi în sectorul 2.

Cum funcţionează sistemul

Prin acest sistem sunt monitorizate toate intrările şi ieşirile elevilor din unitatea de învăţământ printr-un card de acces ce este citit automat de antenele magnetice amplasate la fiecare intrare, respectiv ieşire din şcoală. Mai mult, pentru a combate absenţele, a fost creat şi un portal web (http://www.accesinscoli.ro/) prin care părinţii, după ce vor primi un username şi o parolă, vor avea acces la situaţia şcolară a propriului copil.

Butoane de panică

Aceasta nu este singura măsură de siguranţă din sectorul 1. Încă din anul 2009 toate grădiniţele, şcolile şi liceele sunt dotate cu butoane de panică conectate la dispeceratul Poliţiei Locale, timpul de răspuns al echipelor de intervenţie fiind de maxim 7 minute de la acţionarea acestora. Echipamentul de alarmare este montat în fiecare unitate de învăţământ într-un loc uşor accesibil personalului de pază şi se utilizează în următoarele situaţii: pătrundere fără drept în unitatea de învăţământ, intrare prin efracţie, atac asupra personalului de pază, tulburarea ordinii şi liniştii publice, urgenţe medicale etc. Totodată, la 44 de unităţi de învăţământ au fost montate sisteme de alarmare antiincendiu. Mai mult, aproape jumătate din unităţile de învăţământ sunt monitorizate permanent de Dispeceratul Central al Poliţiei Locale cu ajutorul zecilor de camere de supraveghere montate în aceste unităţi şcolare, iar echipaje ale Poliţiei Locale Sector 1 patrulează pe toată perioada orelor de curs în perimetrul unităţilor de învăţământ.

Topul absenţelor

Potrivit unei situaţii raportate de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, elevii din Capitală au înregistrat, în perioada septembrie 2012- februarie 2013, peste 2,6 milioane de absenţe nemotivate. Cei mai mulţi chiulangii s-au înregistrat în sectorul 3, unde rata absenteismului a fost de 3,50%, urmat de sectorul 1, cu o rată de 3,12%.

http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/reportaj/marile-succese-mondiale-ale-micilor-pictori-de-la-tonitza-311488.html

PASIUNE. Elevii de la Liceul de Arte Plastice din Bucureşti au clasat România între marile puteri ale lumii, la primul concurs internaţional de pictură

Marile succese mondiale ale micilor pictori de la „Tonitza”

Mai e loc şi pentru pictură într-o lume ocupată mai mult cu problemele economice şi sociale, cu scandalurile ori războaiele. China a organizat, la finele lunii trecute, primul concurs mondial de pictură, dedicat şcolarilor. La care ţara noastră a obţinut un meritoriu loc patru, datorită elevilor Liceului de Arte Plastice „Nicolae Tonitza” din Bucureşti.

Concursul de acum a fost precedat de o selecţie mondială, desfăşurată în decembrie 2012. Au fost trimise atunci 12.000 de desene către organizatorii din Hong Kong, explică profesoara Liudmila Ionescu Grăjdan, la rândul său artist plastic. Dintre toate ţările lumii, de unde au venit respectivele desene, 15 naţiuni s-au calificat pentru faza finală, cea din august 2013, între care şi reprezentanţii României. mai precis trei elevi de la Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza” din Capitală. Profesoara lor le rosteşte acum cu mândrie numele – Ana Romanescu, de 14 ani, a câştigat, anul trecut, în preselecţii, medalia de aur, iar Matei Vladimir Colţeanu – 15 ani şi Elena Beatrice Marcu – 18 ani, câte o menţiune. Ulterior apărută, o anume problemă a făcut ca Ana Romanescu să nu mai poată participa în finala concursului, astfel că în Liceul „Tonitza” a fost organizat un test, pentru ca altcineva să-i ia locul. Cel care s-a calificat pentru încercarea supremă, din China, a fost Tudor Moldoveanu, de 16 ani, am aflat din aceeaşi sursă.

Cât apreciază alţii pictura

Organizatorii competiţiei au cerut, în iunie 2013, alte lucrări de la concurenţii calificaţi, o ultimă etapă înaintea marii finale din Hong Kong. Candidaţilor li s-au solicitat lucrări recent realizate. Trecând cu bine şi peste acest obsacol, ai noştri s-au pregătit de plecare spre celălalt capăt al pământului. „A fost impecabilă organizarea concursului”, povesteşte profesoara Liudmila Grăjdan, scoţând în evidenţă importanţa pe care China a dat-o acestui eveniment. România s-a întrecut cu ţări, majoritatea din Europa, unde educaţia pentru artele plastice se face, în unele cazuri, încă de la cinci ani, în cadrul sistemului de învăţământ, precizează interlocutoarea mea. Nu mai spunem că alte state au intrat în concurs cu elevi de la mai multe şcoli de arte plastice.

Cinci zile cu teme impuse, în China

S-au aliniat astfel, în etapa finală, 60 de copii, cei mai mici având 11 ani, iar cei mai mari – 18. Timp de cinci zile, cât a durat concursul, elevii au primit teme impuse. Au mers în diverse locuri din Hong Kong, de pildă la metrou, în parcul de distracţii sau la grădina zoologică. Acelea erau perimetrele din care extrăgeau imagini şi idei pentru lucrările lor. Abordând diverse tehnici de pictură. De dimineaţă până seara au lucrat, dovedindu-şi pasiunea pentru artă. La final, reprezentanţii ţării noastre s-au clasat pe locul patru, după China – care a câştigat două premii, şi Rusia – o medalie. „Este o mare performanţă pentru noi”, spune profesoara Liudmila Grăjdan, de la care am aflat că nu peste mult timp va ieşi la pensie, după zeci de ani petrecuţi alături de generaţii întregi de elevi cărora le-a insuflat dragostea pentru artele plastice.

„Voi continua să fiu alături de elevii mei”

Nimic nu pare întâmplător, în privinţa succesului din China, având în vedere că elevii de la „Tonitza” au dat măsura talentului lor şi cu alte ocazii. Cel mai recent exemplu este din acest an, când Tudor Moldoveanu a câştigat medalia de aur la un concurs din Macedonia. Tot aur este şi pentru Beatrice Marcu, în Portugalia. Dar şanse pentru aceşti copii există – vreau să ştiu – în artele frumoase? La care profesoara îmi răspunde cu însufleţire – da. E adevărat că mai mult în străinătate, unde mari universităţi pun la dispoziţie burse în artele plastice, pe care românii le câştigă cu brio. „Voi continua să fiu alături de elevii mei”, promite artistul plastic şi totodată dascălul. Nu putem să ocolim un mesaj foarte important, prin care lumea de azi îşi defineşte viitorul, şi prin artă – „educaţia artistică este un element cheie în pregătirea generaţiilor viitoare. Ea menţine vitalitatea identităţilor culturale, subliniind legăturile lor cu alte culturi, contribuind astfel la constituirea unui patrimoniu comun”, sunt cuvintele Irinei Bokova, director general UNESCO, rostite cu ocazia evenimentului din China. Reţinusem deja de la profesoara Liudmila Grăjdan că, încă din preselecţiile pentru competiţia organizată în Ţara Marelui Dragon, elevii de la „Tonitza” şi-au câştigat un loc între naţiunile lumii prin lucrări care au ilustrat, în viziunea lor, tot ce e mai frumos în România.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/universitar/admitere-facultate-2013-1_5224c85cc7b855ff563b5aa3/index.html

ADMITERE FACULTATE 2013 Calendarul sesiunii de toamnă la ASE. Admiterea, pe bază de dosar

Marţi se dă startul sesiunii de admitere din toamnă la studiile de licenţă şi de masterat la Academia de Studii Economice (ASE) din Bucureşti.

După ce în prima sesiune au rămas locuri libere la buget la multe facultăţi fiindcă nu au fost destui înscrişi, dar şi fiindcă examenul de admitere de la sesiunea din vară a făcut o triere mai bună decât anul trecut, când nu s-a dat examen, conducerea ASE a hotărât ca la a doua sesiune de admitere, candidaţii să intre pe bază de dosar, adică numai cu media de la Bac.

Singurii absolvenţi de liceu care vor da examen vor susţine un teste de competenţe lingvistice pentru specializare cu predare într-o limbă străină.

Admiterea la Licenţă

În total, ASE are 1.218 locuri la taxă şi 31 de locuri la buget pentru candidaţii români la studiile de licenţă. Locuri la buget sunt la următoarele facultăţi: Administraţia Afacerilor cu predare în franceză şi în germană şi la Relaţii Economice Internaţionale, în timp ce la studiile cu taxă sunt locuri libere la toate facultăţile.

Oferta Educationala LICENTA – Etapa Septembrie 2013

Calendar admitere licenţă

  • Înscrieri pentru toate programele – 3-7 septembrie (între orele 9:00 – 14:00)
  • Afişarea repartizării pe săli a candidaţilor înscrişi la programele cu predare în limbi străine, pentru susţinerea testului de competenţă lingvistică – 8 septembrie
  • Susţinerea testului de competenţă lingvistică, pentru candidaţii înscrişi la programele cu predare în limbi străine – 9 septembrie
  • Afişarea rezultatelor la proba de competenţă lingvistică – 9 septembrie
  • Afişarea listelor cu candidaţii repartizaţi pe locurile finanţate de la buget, la taxă şi a celor aflaţi în aşteptare – 10 septembrie
  • Depunerea diplomelor de bacalaureat în original şi/sau plata a jumătate din taxa anuală de şcolarizare – 11-13 septembrie
  • Afişarea finală a listelor cu candidaţii admişi pe locurile finanţate de la buget şi taxă şi a celor respinşi – 14 septembrie
  • Restituirea dosarelor, la cerere – 16-17 septembrie
  • Semnarea contractelor de studii – 16-30 septembrie

Ce trebuie să conţină dosarul de admitere

Candidatul va prezenta un dosar plic, pe care va înscrie datele de identificare, inclusiv adresa de e-mail şi numărul de telefon, cu următoarele acte:

a) diploma de bacalaureat (sau diplomă echivalentă cu aceasta) şi foaia matricolă (sau echivalenta acesteia, din care rezultă mediile anilor de studii) în original sau copii legalizate (absolvenţii care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunea iunie-iulie 2013 pot prezenta adeverinţă eliberată de liceu, cu precizarea mediei generale de bacalaureat, a mediei generale a anilor de studiu din liceu, a termenului de valabilitate şi menţionarea faptului că nu a fost eliberată diploma de bacalaureat);

b) adeverinţa medicală tip, eliberată de cabinetele medicale (şcolare sau teritoriale) sau de medicul de familie, din care să rezulte că solicitanţii sunt apţi pentru profilul la care candidează;

c) copia legalizată a certificatului de naştere;

d) copia cărţii de identitate;

e) copia legalizată a certificatului de căsătorie (dacă este cazul);

f) declaraţie pe propria răspundere prin care candidatul se angajează că nu va beneficia concomitent de finanţare de la buget pentru două sau mai multe programe de studii universitare, indiferent de nivelul lor şi că nu va urma simultan mai mult de două programe de studii universitare, indiferent de nivelul şi forma de finanţare ale acestora; (această declaraţie va fi listatăla calculator în momentul înscrierii);

g) două fotografii ¾;

h) bonul valoric/bonurile valorice reprezentând taxa de înscriere;

Admiterea la Masterat

La Masterat, la programele de cercetare sunt 120 de locuri, dintre care numai cinci sunt la buget distribuite în felul următor:

Masterat Cercetare ASE

La programele de Masterat profesional complementar, cele 770 de locuri libere, dintre care numai 25 sunt la buget, sunt distribuite astfel:

Masterat Complementar ASE

Studiile de masterat profesional de specializare de la ASE au 441 de locuri libere, dintre care 14 sunt la buget, distribuite în felul următor:

Masterat de Specializare ASE
Calendar admitere Masterat

  • Înscrieri – 3 – 5 septembrie (între orele 9:00-16:00)
  • Afişarea programării examenului de competenţă lingvistică pentru programele de masterat cu predare în limbi străine – 5 septembrie
  • Susţinerea examenului de competenţă lingvistică pentru programele de masterat cu predare în limbi străine şi afişarea  rezultatelor – 6 septembrie
  • Afişarea repartizării pe săli pentru susţinerea testului-grilă – 6 septembrie
  • Susţinerea testului-grilă – 9 septembrie
  • Afişarea listei candidaţilor admişi pe locuri finanţate de la buget şi taxă – 9 septembrie
  • Depunerea diplomelor de bacalaureat în original, plata a ½ din taxa anuală de şcolarizare, depunerea cererilor de renunţare, restituirea, la cerere, a dosarelor – 10-12 septembrie (între orele 9:00-16:00)
  • Afişarea listelor candidaţilor admişi pe locuri finanţate de la buget şi taxă, cât şi a celor respinşi, pe programe – 13 septembrie
  • Depunerea cererilor pentru ocuparea locurilor rămase disponibile şi plata a ½ din taxa anuală de şcolarizare la casieriile ASE pentru candidaţii înscrişi, care nu au fost admişi, dacă locurile nu s-au completat – 16 septembrie (între orele 9:00-14:00)
  • Afişarea listelor cu candidaţii redistribuiţi după depunerea cererilor din 16 septembrie – 17 septembrie
  • Restituirea dosarelor, la cerere – 18 septembrie (între orele 9:00-16:00)
  • Semnarea contractelor de studii 17-30 septembrie
  • Înmatricularea in anul I – în prima săptămână a anului universitar 2013-2014

Ce conţine dosarul de înscriere

Candidaţii care au absolvit programele de licenţă la Academia de Studii Economice din Bucureşti, promoţia 2013, se înscriu pe baza informaţiilor din Baza de date a ASE şi vor prezenta un dosar plic (pe care vor înscrie datele de identificare, inclusiv adresa de e-mail şi numărul de telefon) care va conţine:

a) copia legalizată a certificatului de naştere;

b) copia cărţii de identitate;

c) dovada plăţii taxei de înscriere;

d) declaraţie pe propria răspundere, completată în momentul înscrierii în sistemul informatic, prin care candidatul se angajează că nu va beneficia concomitent de finanţare de la buget pentru două programe de studii universitare, indiferent de nivelul lor, că nu va urma simultan mai mult de două programe de studii universitare, indiferent de nivelul şi forma de finanţare ale acestora, şi că nu a fost exmatriculat din ASE;

e) două fotografii ¾).

Ceilalţi candidaţi vor prezenta câte un dosar plic, pe care vor înscrie datele de identificare, inclusiv adresa de e-mail şi numărul de telefon, conţinând următoarele documente:

a) diploma de licenţă (sau echivalentă), în original sau copie legalizată (pentru absolvenţii promoţiei 2013, adeverinţă de absolvire cu examen de licenţă, cu precizarea mediilor aritmetice ale anilor de studii, a mediei examenului de licenţă, termenul de valabilitate, şi faptul că nu a fost eliberată diploma de licenţă);

b) foaia matricolă sau suplimentul la diplomă de la programul de licenţă, în original sau în copie legalizată (cu excepţia absolvenţilor promoţiei 2013);

c) diploma de bacalaureat (sau echivalenta acesteia) în original sau în copie legalizată;

d) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie sau de o altă unitate autorizatăcare să ateste că este apt pentru a urma facultatea la care solicită înscrierea;

e)copia legalizată a certificatului de naştere;

f) copia legalizată a certificatului de căsătorie (dacă este cazul);

g)copia cărţii de identitate;

http://adevarul.ro/news/eveniment/peste-1300-candidati-bat-120-locuri-grefieri-1_52246f6cc7b855ff56398aad/index.html

Peste 1.300 de candidaţi se „bat” pentru 120 de locuri de grefieri

Peste 1.300 de candidaţi concurează pentru 120 de posturi de grefieri la concursul de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri (SNG). 90 dintre locuri sunt alocate pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instanţele judecătoreşti, iar 30 de locuri sunt alocate pentru ocuparea posturilor vacante la parchete.

Potrivit unui comunicat emis luni de Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), proba scrisă de verificare a cunoştinţelor la disciplinele procedură penală, respectiv civilă, organizare judiciară a avut loc duminică, urmând ca celelalte etape ale concursului să se desfăşoare conform calendarului de pe site-ul CSM.

La concurs s-au înscris 1.533 de candidaţi şi au participat 1.374.

Din cele 120 de locuri de grefieri cu studii superioare juridice scoase la concurs, 90 sunt alocate pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instanţele judecătoreşti, iar 30 pentru ocuparea posturilor vacante la parchete.

http://www.hotnews.ro/stiri-cultura-15496281-comisia-europeana-anunta-deschis-perioada-inscriere-liceelor-concursul-pentru-tinerii-traducatori-juvenes-translatores.htm

Comisia Europeana anunta ca s-a deschis perioada de inscriere a liceelor in concursul pentru tinerii traducatori – Juvenes Translatores

Au inceput inscrierile in concursul scolar anual al Uniunii Europene pentru tinerii traducatori – „Juvenes Translatores”, anunta Comisia Europeana. In perioada 1 septembrie – 20 octombrie, liceele isi pot inscrie elevii la acest concurs, se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro. Competitia va avea loc in data de 28 noiembrie si se va desfasura simultan in toate liceele selectate prin tragere la sorti.

Concursul scolar de traducere „Juvenes Translatores” se afla la cea de-a VII-a editie si se va desfasura pe data de 28 noiembrie, simultan in toate liceele selectate prin tragere la sorti. La editia de anul acesta pot participa elevii nascuti in 1996, indiferent de nationalitate, si sunt asteptate peste 760 de licee. Fiecare scoala poate inscrie intre 2 si 5 elevi.
2013 este Anul european al cetatenilor, iar textele care urmeaza a fi traduse in cadrul concursului vor avea ca tema cetatenia europeana si avantajele acesteia pentru locuitorii UE – in calitate de persoane particulare, consumatori, rezidenti, studenti, lucratori sau actori politici.
Elevii vor traduce un text de o pagina in functie de alegerea exprimata pentru oricare dintre cele 552 combinatii posibile intre cele 24 de limbi oficiale ale UE. Textele vor fi notate de traducatori din cadrul Comisiei Europene, care vor selecta cate un castigator pentru fiecare tara. In aprilie 2014, toti castigatorii vor fi invitati la Bruxelles pentru decernarea premiilor.
Anul trecut, castigatoarea din Romania a concursului „Juvenes Translatores” a fost Diana Alexandra Amariei, eleva in clasa a XI-a la Liceul Teoretic Sfantu-Nicolae din Gheorgheni, judetul Harghita. Diana a tradus un text din limba franceza in limba romana.
Combinatiile de limbi
Elevii pot traduce in/din orice limba oficiala a UE, se arata pe site-ul dedicat competitiei. Limbile oficiale ale UE sunt: bulgara (BG), ceha (CS), croata (HR) (*Stat membru al UE incepand din iulie 2013), daneza (DA), olandeza (NL), engleza (EN), estona (ET), finlandeza (FI), franceza (FR), germana (DE), greaca (EL), maghiara (HU), irlandeza (GA), italiana (IT), letona (LV), lituaniana (LT), malteza (MT), polona (PL), portugheza (PT), romana (RO), slovaca (SK), slovena (SL), spaniola (ES) si suedeza (SV).
La inscrierea elevului in baza de date, profesorul trebuie sa mentioneze combinatia de limbi aleasa de elevul respectiv. Alegerea nu va mai putea fi modificata dupa data de 20 noiembrie 2013. „Recomandam cu insistenta ca elevii sa efectueze traducerea IN limba lor materna sau in limba pe care o cunosc cel mai bine”, precizeaza organizatorii.
Concursul de traduceri Juvenes Translatores se organizeaza anual, incepand din 2007, pentru a-i incuraja pe tinerii care vor sa invete limbi straine.
Lucrarile sunt evaluate dupa urmatoarele criterii:

  • corectitudinea traducerii
  • capacitatea de a utiliza corect termenii
  • capacitatea de a scrie fluent in limba aleasa      (altfel spus, coerenta traducerii)
  • creativitatea solutiilor gasite

Vezi aici exemple de traduceri si texte din editiile precedente ale concursului

Cum se desfasoara concursul

In ziua testului, textele sursa si foile speciale pe care vor scrie elevii se vor distribui doar in format electronic (scolile le vor primi prin e-mail sau le vor putea descarca de pe site-ul concursului). Testul de traducere trebuie sa se desfasoare simultan in toate scolile participante, in incintele acestora, intre orele 10.00 si 12.00, ora Bruxelles-ului (11.00 si 13.00, ora Romaniei), la data de 28 noiembrie 2013.

Concursul permite participarea unui numar de 2 pana la 5 elevi pe scoala. Totusi, scolile le pot permite si altor elevi sa participe la test, insa cu titlu neoficial (de exemplu, testul poate fi considerat un concurs intern sau un mijloc de a evaluare a tuturor elevilor). Scolile sunt insa atentionate sa nu trimita traducerile rezultate din astfel de teste neoficiale catre DG Traduceri.

Scolile trebuie sa ia toate masurile necesare pentru ca testul sa se desfasoare in conditii echitabile si impartiale. Elevii trebuie sa traduca individual. Nu este permis lucrul in doi, in echipa sau cu ajutorul profesorilor.

In timpul testului, este interzisa folosirea computerelor sau a altor echipamente electronice. Traducerile trebuie sa fie scrise de mana, in mod lizibil. Textele ilizibile vor fi eliminate din concurs.

Traducerile originale, scrise de mana, trebuie trimise in ziua testului, prin scrisoare recomandata sau servicii de curierat (data postei constituind dovada). Pe plic trebuie sa figureze mentiunea „Juvenes Translatores” si adresa DG Traduceri din Bruxelles.

Dictionarele sunt instrumente de lucru ale traducatorilor, prin urmare elevilor li se permite folosirea acestora in timpul testului, precizeaza organizatorii, care atrag atentia ca dictionarele pot fi doar pe suport de hartie. Nu se poate folosi niciun mijloc ajutator electronic, precum calculatoarele, telefoanele mobile, versiunile electronice ale dictionarelor, glosarele on-line sau alte instrumente electronice de traducere.

 

http://www.romanialibera.ro/actualitate/locale/isarescu-i-a-invatat-pe-studenti-ce-inseamna-banii-311493.html

CONSTANŢA. Exerciţiu de educaţie financiar-bancară la Universitatea Maritimă

Isărescu i-a învăţat pe studenţi ce înseamnă banii

“Mai toată lumea are bani în buzunar şi fiecare, mai rău decât la fotbal, ştie cum e cu banii, dar aproape toată lumea nu ştie exact cum funcţionează sistemele financiar-bancare pentru că sunt complicate”, a spus, ieri, la Universitatea Maritimă din Constanţa, guvernatorul BNR, academicianul Mugur Isărescu, în deschiderea proiectului educaţional „ACADEMICA BNR” 2013, un forum-dezbatere care îşi propune să consolideze dialogul dintre banca centrală, mediul economic instituţional şi comunitatea academică.

Comunicarea şi credibilitatea, factori-cheie

În acest sens, reprezentantul BNR a subliniat importanţa pe care o au comunicarea şi credibilitatea într-o bancă centrală. “Ne-am convins cu tărie că prin credibilitate şi printr-o bună comunicare politicile noastre devin mai eficiente. Credem cu tărie că un public educat în probleme financiar bancar înţelege mai bine comunicatele băncii centrale, crede mai uşor în lucrurile adevărate, nu în manipulări şi nu în răstălmăciri”, a completat acesta. Mugur Isărescu a amintit şi de proiectele educaţionale în care parteneri sunt studenţii economişti.

“Şcoala să aibă un grad de atractivitate ridicat”

Prezent la acelaşi eveniment, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, ea întărit ideea educării generaţiilor mai tinere în domeniul financiar-bancar. “Ministerul Educaţiei a aprobat săptămâna trecută curriculum opţional pentru învăţământul primar pe educaţie financiară. Este un alt proiect, lucrat cu banca, dezvoltat cu experţi din Banca Naţională şi de la Institutul de ştiinţe ale educaţiei. Un program similar se dezvoltă la nivelul liceelor. După modelul ACADEMICA şi proiectul cu Banca Naţională, vom încerca să dezvoltăm proiecte similare cu Ministerul Justiţiei, cu Ministerul Sănătăţii, de asemenea pe zona de teatru şi film. Am aprobat deja filozofie, educaţie civică, iată teme pe care încercăm să le abordăm într-o manierp mai largă. Vrem să-I facem pe elevi să înţeleagă ce se întâmplă în jurul lor, iar şcoala să aibă un grad de atractivitate ridicat”, a spus Pricopie. Agenda de lucru a evenimentului de la Constanţa include prezentări şi mese rotunde dedicate cadrelor didactice desemnate de universităţile partenere în proiectele educaţionale derulate de banca centrală. Discuţiile se axează pe teme de actualitate privind rolul instituţiilor de învăţâmânt şi al băncii centrale în sporirea nivelului de educaţie financiară a publicului, problematica financiar-bancară europeană, procesul de convergenţă cu Uniunea Europeană, dezvoltarea activităţii economice şi a sectorului bancar în general. Manifestarea de la Constanţa, ce se va încheia pe 6 septembrie, are ca parteneri Consiliul Naţional al Rectorilor şi Universitatea Maritimă Constanţa. Programul „ACADEMICA BNR” a fost lansat în 2011.

http://www.ziare.com/scoala/scoli-postliceale/unicat-in-romania-scoala-postliceala-ce-te-califica-in-comertul-international-1254874

Unicat in Romania – scoala postliceala ce te califica in comertul international

In cadrul Scolii Superioare Comerciale Nicolae Kretzulescu din sectorul 3 al capitalei, functioneaza de sase ani o scoala postliceala cu profil unic in Romania, pentru calificarea tehnician in comert international.

Programele de formare pentru aceasta calificare au fost stabilite printr-un program european aplicat in 12 tari, program initiat de Ministerul Educatiei din Franta.

„Pentru absolventii cu sau fara bacalaureat, o oportunitate pentru formarea unei cariere profesionale o constituie continuarea studiilor la scoala postliceala, cu durata de doi ani”, a declarat, pentru Ziare.com, doamna profesor Daniela Paraschiv.

Profesorii care predau la aceasta specializare au participat la cursuri de perfectionare derulate in Franta. Scoala postliceala face parte din reteaua europeana NETINVET. Elevii scolii postliceale au beneficiat de stagii de formare profesionala in Franta si Spania, cu durata de doua saptamani pana la o luna.

In anul scolar urmator, un numar de elevi romani vor derula stagii de o luna la Nancy, Franta. Timp de o saptamana vor participa la cursuri la scoala postliceala franceza, iar trei saptamani vor lucra in firme franceze cu activitate de comert exterior.